Je rovnost víc než spravedlnost?

29. 11. 2011 | 13:15
Přečteno 4678 krát
Rovnost byla vedle volnosti a bratrství jednou z částí sloganu Velké francouzské revoluce. Za uplynulých více než 200 let ovšem došlo v lidské společnosti k mnohým změnám. To bratrství nám sice tak úplně nejde, ale volnosti mají moderní lidé mnoho (někdy by se chtělo říct, že v jistých ohledech až zbytečně mnoho), a spousta nerovností obvyklých na přelomu 18. a 19. století byla odstraněna. Socialisticko-komunistický experiment nám pak ukázal, že ani s rovností se to nesmí přehánět, nemluvě o tom, že právě v realitě minulého režimu vzniklo dělení lidí na rovné a rovnější. Přesto se nám „rovnost“ v různých (někdy) nepatřičných souvislostech stále vrací na stůl.

Naposledy se to po včerejší tiskové konferenci, na které jsem představil rozšířené priority svého působení na Ministerstvu zemědělství, povedlo mému stínujícímu ministru za ČSSD Michalu Haškovi. V ČT24 se při komentování tiskovky (v době, kdy ještě probíhala) rozohnil, že nechápe, proč vláda pro naše zemědělce chce v připravované nové společné zemědělské politice EU pouze „spravedlivé“ podmínky, a nikoli „rovné“, které našim zemědělcům slibuje sociální demokracie.

Myslím, že to je nemístné slovíčkaření. Jestli bude zavedeno zastropování přímých plateb ve výši 300.000 eur ročně na farmu, což by na naše zemědělce s průměrně největšími farmami v EU dopadlo výrazněji než na jiné, bylo by jedno, jestli je to „nerovné“ nebo „nespravedlivé“. Přitom právě tohle jsou ony podmínky, o kterých se jedná.

Michal Hašek se snaží vytvářet zdání, že jsme rezignovali na snahu o rovné dotace. Přímé platby našim zemědělcům sice postupně rostou, ale stále jsou v rámci EU značné rozdíly. Od naší úrovně nahoru i dolů. Otázka, před kterou stojíme, zní jednoduše: jestli „rovné“ dotace skutečně chceme. Jestli by pro naše zemědělce byly faktickým přínosem.

Proč by neměly být? Řekněme si, co by ve skutečnosti znamenaly. Naši zemědělci by sice dostávali rovnou (tedy stejnou) podporu jako jejich kolegové například z Německa nebo Francie. Protože mnohé položky našich produkčních nákladů, např. personální, jsou stále nižší než v uvedených zemích, bylo by to pro naše zemědělce samozřejmě výhodnější. Jenže když rovnost, tak rovnost – rovné dotace by nepochybně kromě České republiky žádaly také ostatní země ze střední a východní Evropy, které mají často mzdy a další náklady ještě nižší – a tak by to pro jejich zemědělce bylo ještě výhodnější než pro ty české. Skutečně si sociální demokraté myslí, že naši zemědělci jsou připraveni na dotacemi podpořenou expanzi konkurenceschopnosti polského, rumunského nebo bulharského zemědělství? O ukrajinském – někdy v budoucnu – ani nemluvě?

My si myslíme, že na to zemědělci připraveni nejsou. Nebo by přinejmenším nebyli schopni takový nápor zvýhodněné konkurence unést v dlouhodobém pohledu. Právě proto mluvíme o podmínkách spravedlivých, nikoli rovných. A spravedlivé budou takové podmínky, které budou v maximální možné míře respektovat národní odlišnosti všech možných typů, cenovou a mzdovou úrovní počínaje.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Milton Friedmannová napsal(a):

a co takhle těm nebohým zemědělcům tedy zvednout platy. Na mne alespoň působí, že problémem tedy té nerovnosti je to, že zoufalci v ČR jsou nuceni pracovat za 46Kč na hodinu.(minimální mzda)

Je rovné nebo spravedlivé, že občané ČR pracují za třetinovou mzdu, než např. v Německu, ale mají náklady na život dokonce vyšší?

A je rovné nebo spravedlivé, že poslanci mají tak vysoké platy, když někteří by byli drazí i zadarmo?
29. 11. 2011 | 13:27

Martin napsal(a):

A proč pořád potřebujeme nějaké dotace do zemědělství ? Jsou snad zemědělci nesvéprávní že potřebují pořád pomáhat ? Správná cesta je dotace do zemědělství v celé EU zrušit a ponechat pouze příplatek na krajinotvorbu.
29. 11. 2011 | 13:33

Milton Friedmannová napsal(a):

Martin

moje řeč, dotace do zemědělství jsou příčinou všech nespravedlností, kácení deštných lesů i hladu v Africe.

A kdyby se už něco rušilo, tak se přidávám i za zrušení letního času. Ten také zemědělcům dost vadí.
29. 11. 2011 | 13:37

kristusek napsal(a):

Milton F.

Jak chcete samostatně hospodařícím zemědělcům zvednout platy?:-O
29. 11. 2011 | 13:41

neo napsal(a):

Milton Friedmanová:

To si myslíte, že ty zemědělce zaměstnává ministr zemědělství?
Kdo komu má zvýšit platy?
29. 11. 2011 | 13:43

jos napsal(a):

Ono asi panu Bendlovi vadí, že by se dařilo dobře také někomu jinému. Ne jen těm, které Bendl a další předurčili a vybrali k sladkému životu. Ono by to asi pana Bendla naštvalo. Skutečně pracující člověk a ještě k tomu dobře zaplacený, to je nebezpečné.To tak přece nemůže nechat. A tak vymýšlí "důvody".
29. 11. 2011 | 13:48

Lech napsal(a):

A proč pořád potřebujeme nějaké dotace do zemědělství ?
Jsou snad zemědělci nesvéprávní že potřebují pořád pomáhat ?
Správná cesta je dotace do zemědělství v celé ČR zrušit.
Každá dotace je nesmysl.
Prostě dělejme vepřové za 22 jako v Německu a nebavme se o nějakých dotacích do zemědělství.
Zvýšeným výkonem a sníženým příkonem pro vepřové za 21 a o korunu je možné zvednout daně nebo zvýšit vývoz.
Vzhůru za vyššími cíli a světlem v tunelu.
PS.
Místo mikuláše Martin na bílém koni.
29. 11. 2011 | 13:51

Honza999 napsal(a):

Bendo

výkonnost naší ekonomiky vyjádřená vytvořeným HDP na hlavu je 80% průměru zemí EU. Kupní síla je pak na 60% průměru EU.

Obojí je vyjádřeno čistě matematicky, tedy velmi zkresleně, neboť toto čistě matematické vyjádření nebere u kupní síly v úvahu rozdílné cenové hladiny - za podřadné zboží zde platíme často vyšší ceny než jsou za kvalitní ekvivalent v EU (například uzniny s 10-15% masa nadopované sojou, strouhankou a vodou oproti uzeninám z 80% masa), za kvalitní zboží platíme VŽDY více než v EU (například léky).

Odhlédneme-li od této deformace, je rozdíl mezi výkonem a odměnou 20% (oficálně, v praxi pak s přihlédnutím k cenovým hladinám nejen výše uvedených příkladů, ale hlavně třebas nákladů spojených s bydlením, energií, pohonných hmot apod. je reálný rozdíl podsatně vyšší).

A já se vás ptám..

KDE JE TEN ROZDÍL?
TENTO ROZDÍL NÁM BYL NAORDINOVÁN V RÁMCI "ROVNOSTI", NEBO "SPRAVEDLNOSTI"?
29. 11. 2011 | 13:53

Milton Friedmannová napsal(a):

kristusek

Když dostanou větší dotace, tak si je mohou zvednout sami.
Bude rovné i spravedlivé. když český a třeba francouzský zemědělec bude mít stejné dotace i plat.Akorát to podnebí neovlivníme. A spravedlivé by bylo , když už dotovat, dotovat tedy ty s horším klimatem, ale to by zas někdo mohl zneužít pro pěstování třeba banánů v Irsku, takže ty dotace spíš ně.
29. 11. 2011 | 13:54

modrý edvard napsal(a):

Taky jsem pro zrušení dotací /kromě krajinotvorby+zachování potravinové bezpečnosti/. Ale v rámci celé EU, ne jen u nás. Když mají jiní národové nižší dotace, asi by to chtělo článek podpořit čísly.
29. 11. 2011 | 13:57

Koplkop napsal(a):

Jediné co je spravedlivé, ani korunu dotací. Až tohle pochopíte, pak teprve můžete být ministrem.
29. 11. 2011 | 13:58

oh napsal(a):

Pane Bendle, jak dokonalý jste hospodář, to jste už dostatečně prokázal na pražském magistrátu. (vytunelovaná a propadávající se Blanka, Praha olympijská, OpenKrad, Chalupoida, Praha - peleš develotrovská...) Nechtěl byste pro ČR udělat něco užitečného, přetat za každou cenu dokazovat tezi "stát je nejhorší hospodář" a raději vyrazit na dlouhodobou dovolenou a lézt opět na nějaký kopec? Pokud možno až do dalších voleb do PS?
29. 11. 2011 | 14:01

Xury napsal(a):

Pro Koplkopa:
nemyslím si, že by to nechápal. Problém je v tom, že něco takového v současné EU prostě neprosadí. Čili reálná otázka není: dotace ano nebo ne , ale dokážeme vyjednat dotace tak, aby naši zemědělci byli schopni konkurence?
29. 11. 2011 | 14:04

Pavel Bém napsal(a):

bendl byl na pražskym magistrátu? už to nehul, ohu.
29. 11. 2011 | 14:04

Xury napsal(a):

Pro oh:
a co takhle něco k tématu? Když už nevíte, že pan Bendl na pražském magistrátě nikdy neseděl.
29. 11. 2011 | 14:05

Občan napsal(a):

Samozřejmě, že rovnost je víc než spravedlnost - rovnost v právech, v dostupnosti a kvalitě vody, potravy, bydlení, zdravotní péče, vzdělání a odměně za práci.
Spravedlnost je dost prázný pojem, nelze ji nijak definovat. Navíc sytý vnímá pojem "spravedlnost" o dost jinak než hladový - a hladovému zásadně nevěří a posmívá se mu.

No, to má Hašek, jak ho nemám rád, pravdu. Pokud nemají naši zemědělci ROVNÉ podmínky se zemědělci ze západní Evropy, pak nemají šanci. "Spravedlivé" podmínky jsou nesmysl - nikdo totiž netuší, co si pod tím představit, což vyhovuje přesně takovým existencím, jako jste Vy, momentální ministře zemědělství.
Chachááá - majitelé velkých farem... Pozemkoví a dotační spekulanti, nic víc; sami totiž do země nehrábnou a pozemky pronajímají družstvům a malozemědělcům, které o ně předtím připravili. Zcela správně podporuje EU jen menší zemědělce nespekulanty; velkostatkářům nabobkovat.

Samozřejmě že by to bylo prospěšné - SKUTEČNÝM zemědělcům. nejen dotace, ale i obchodní podmínky. Ty kdyby měli stejné jako jejich kolegové na západě, to by byla paráda. Stejná zákonná ochrana zemědělství, stejné povinnosti uložené obchodním řetězcům a velkým zpracovatelům.

Vy se, "ministře přes fšecko", do zemědělství hlavně vůbec nemontujte. To totiž bude to nejprospěšnější, co pro ně můžete udělat.
29. 11. 2011 | 14:07

jos napsal(a):

Nevím proč se bavíte jen o dotacích zemědělcům. Bendl své kredo řekl jasně: "A spravedlivé budou takové podmínky, které budou v maximální možné míře respektovat národní odlišnosti všech možných typů, cenovou a mzdovou úrovní počínaje." Koukej makat za směšnou mzdu,nebo radší zadarmo, protože my neplacení za práci prohlašujeme za národní odlišnost.
29. 11. 2011 | 14:08

neo napsal(a):

oh,

Bém nebo Bendl.... to je taky na B.
29. 11. 2011 | 14:08

Milton Friedmannová napsal(a):

Xury

kdyby to dokázali, tak by autor nemusel psát takový trapný a vymlouvající se článek
29. 11. 2011 | 14:08

Milton Friedmannová napsal(a):

jos

též tak nějak to na mne působí
29. 11. 2011 | 14:09

neo napsal(a):

Občan:

asi jako rovná daň, že?
29. 11. 2011 | 14:11

Jedla napsal(a):

My veličenstvo Bendl si myslíme, že naši zemědělci, ti kteří zbyli, / když zemědělství je obor, v němž nejvíce lidí obživu jiz ztratilo/, na rovné šance, tj. rovné podmínky s přímou konkurencí ještě nejsou připraveni.
My veličenstvo Bendl si myslíme, že naši zemědělci budou na rovnost příležitostí připraveni, jakmile žádní naši zemědělci nebudou.
My veličenstvo Bendl, univerzální ministr jeho Jasnosti si myslíme, že když zemědělci dřou za 8 tisíc hrubého, jsou nějací vadní, a je jen spravedlivé, že nám pražákům nejsou rovni. Prostě se neuměli narodit, to je jen a jen jejich odpovědnost. Někteří jsme si prostě rovnější, přírodní danost. My v Praze víme nejlépe, že naše země prostě není vhodná k zemědělství, mírné klima, půda, tradice, odrůdy rostlin, plemena zvířat, znalosti lidí, to není a není a není naší komparativní výhodou, to v zermi trpět nemůžeme, my univerzální ministr. Naší komparativní výhodou jsou přece nízké platy těch, co nám nejsou rovni. Ať zemědělci něco montují pro korejce nebo číňany a dají pokoj, potraviny se dovezou a půda se krásně zaplní těmi montovnami a také skládek průmyslového odpadu by v krajině mělo být více...
29. 11. 2011 | 14:17

pgjed napsal(a):

Pane Bendle, vy jste snad naprosto zešílel! Nebo jste zcela opilý! Za střízliva a v příčetném stavu byste takovou snůšku konin nemohl vyplodit! Poláci nejméně posledních 10let systémově ničí naše producenty brambor, zeleniny jahod i ovoce, díky tomu, že jsou dotováni tím, že nemusí až do určité produkční schopnosti odvádět státu prakticky nic.
Podobně je tomu i s mlékem a masem a výrobky z nich, kdy západoevropští konkurenti díky vyšším přímým a vysokým nepřímým dotacím, které naši producenti vůbec nemají + tlaku obchodních řetězců vlastněných zahraničními vlastníky, prakticky zlikvidovali domácí chov mléčného i masného dobytka. Naše zemědělství je navíc sužováno technickou zaostalostí, kterou ještě nemělo příležitost napravit, díky podfinancování, které se nelepší ale naopak pod odborníky, jako vy, váš předchůdce, Gandalovič a někteří jeho předchůdci, ještě zhoršuje.

Nechejte si tedy své hraběcí výlevy a neumíte-li našemu zemědělství a venkovu alespoň neškodit, když pomoci evidentně neumíte, uhánějte, odkud vás čert s Nečasem přinesli. Dřív, než vám to zemědělci vysvětlí podávkami.
29. 11. 2011 | 14:30

Občan napsal(a):

Jo, a universálministře,
ČR mám třetí NEJNIŽŠÍ podporu zemědělství na světě!!!!!
Před námi jsou už jen USA a Nový Zéland - tedy země, kde tři úrody během roku nejsou nic divného. Všechny ostatní civilizovanější země mají VYŠŠÍ podporu zemědělství než ČR. JAK tedy potom mají být naši zemědělci konkurenceschopní, když mají vstupy DRAŽŠÍ než na západě vč. USA, ale podporu skoro žádnou?
29. 11. 2011 | 14:46

Libri napsal(a):

já bych zrušil jaro, léto, podzim i zimu, ani jedno zemědělcům nepřeje. a taky bych zakázal déšť, krupobití a slunce. vše má neuvěřitelně negativní vliv na výsledky hospodaření, neboť je potřeba neustále tento špatný vliv zemědělcům dorovnávat.
29. 11. 2011 | 14:48

oh napsal(a):

Ach jo, takový kiks. Beru lopatu a sypu si popel na hlavu.
29. 11. 2011 | 14:51

Jan E. napsal(a):

Zrušit dotace. Kromě nerovnosti je zde další fakt - 30% zemědělců jsou "zemedělci", kteří z dotací žijí. Tak jsou dotace na hlavu defacto o třetinu vyšší. Svazáci, kteí si za ně kupují Humry se vesele smějí.
29. 11. 2011 | 14:56

Jan E. napsal(a):

Občan

Mají-li čeští zemědělci jedny z nejmenších dotací na světě, nabízí se komparativní otázka.
Jak je možné, že ve vládní famiglii nepanují stejné obavy jako v případě podhodnocených lékařů nebo tlaku opozice na zvýšení korporátní daně?
Kde je strach z exodu zemědělců na západ či do daňových rájů?
29. 11. 2011 | 15:05

rejpal napsal(a):

Libri
já bych zrušil celé zemědělství, stejně orná půda jen překáží developerům.Tím by taky odpadly dotace. V důsledku čehož by se taky mohly zrušit pivovary a výrobci vína, a byl by menší problém s alkoholismem. Máme přece řetězce, které mohou dovážet levné a kvalitní potraviny odjinud, včetně polského piva, které je nejlepší.
29. 11. 2011 | 15:10

Občan napsal(a):

To Jan E.:

Hm, to není dobrý vtip. Spíš dost ubohý.
29. 11. 2011 | 15:17

berkowitz napsal(a):

Nenadávejte p.Bendlovi (z božího dopuštění t.č. ministrovi zem.), již v minulém období prokázal svouji fundovanost v oboru, když "pracoval" na OV SSM Kladno, jako žňový referent.
29. 11. 2011 | 15:37

rejpal napsal(a):

berkowitz
tak to se mi ulevilo.
29. 11. 2011 | 15:39

Xury napsal(a):

Pro Občana:
tak na Novém Zélandě a v USA mají tři úrody do roka :DDDDDDDD
29. 11. 2011 | 15:40

Xury napsal(a):

Pro Milton Friedmannová:
jistě já to chápu. To vy jste jistě jiný kabrňák. prostě byste do toho Bruselu nakráčela a všem (hlavně Francouzům) nakázala, že žádné dotace nebudou a hotovo.
29. 11. 2011 | 15:41

Vladimir napsal(a):

Já tu úvahu pana ministra dovedu ještě dál ....
Prý máme všichni (snad podle ústavy) ROVNÉ POSTAVENÍ, ROVNÉ PODMÍNKY ... Jsou ty rovné podmínky spravedlivé ?

Jestliže si vezmeme, že jeden VŠ s ekonomickým nebo technickým vzděláním a s praxí aspoň 10 roků bere měsíčně za svou poctivou práci třeba 30 tisíc kč (ale často spíš méně) a jiný podobný bere za svou doufejme , že poctivou (i když s jistými pochybami) práci asi tak 500 - 600 tisíc měsíčně , můžeme uvažovat nad spravedlností a nad rovností. Jestliže navíc ten první VŠ pracuje ve výrobní firmě a ten druhé ve státní firmě (nebo státním úřadě) , je po pochybách ...

Já doufám, že jednou (brzy) přijde den, kdy lidé - obyčejní občané řeknou dost této rovnosti , dost této spravedlnosti !
A půjdou a budou - řekněme vystavovat prémie a odměny (můžou nabývat i záporné hodnoty i 22 roků zpět ...) a budou danit, to co se danit zapomělo ...

Bude to taková obrácená akce typu Kalousek občanům složenku....
29. 11. 2011 | 15:53

kelt napsal(a):

Moje hodnocení na margo kvalifikace členů této vlády-tedy že se jedná o pologramotné ideology právě Bendl nezvratně potvrzuje.
To nás ještě čeká výplod nového ministra průmyslu a obchodu.Nevěřím tomu,i kdyby se přetrhl a někdo,kdo má alespoň všech pět pohromaděby mu napsal něco smysluplného,že by to mohlo korigovat moje hodnocení.
Takže to vezměme od shora:
Premiér-nejvyšší pracovní kvalifikace předseda podnikového výboru SSM
MF-chemik,MZ-nedostudovaný lesník,MPSV-bývalý předseda hosp.komory,čili kozel zahradníkem,ministr kultury -zubař,ministr sebeobrany-disident,ministr zemědělství-hasič,ministr průmyslu-anesteziolog,ministr vnitra-kuba-kubikula-snad již to stačí.
29. 11. 2011 | 15:56

exit napsal(a):

Proč ne? Vždycky pobaví, když zloděj poučuje o "spravedlnosti".
Ostatně nejde jen o pana Bendla. Otázkou dneška je, jestli máme na všechny, kdo volili ODS, TOP, VV nebo jinou pravicovou stranu pohlížet jako na zloděje našeho společného majetku. Jestli je lze omluvit např. nedostatečnou inteligencí, konformismem apod. Domnívám se, že nelze.
29. 11. 2011 | 15:57

rejpal napsal(a):

kelt
Ale za to jsou to všichni poctivci s vysoce vyvinutým sociálním cítěním. To h je si třeba cenit
29. 11. 2011 | 16:03

kelt napsal(a):

rejpal,
máte recht-premiér při návštěvě Šluknovska příslíbil starostům regionu veškerou pomoc-zatím čekají.
Znalci situace říkají-dočahukla/dočkej času,jako husa klasu/-do žní ještě daleko.
29. 11. 2011 | 16:31

J. napsal(a):

Pane Bendle, když vás vidím, jste mi vždy k smíchu.
Jediná vaše kvalifikace je ODS-a to je pro zemědělství fakt málo!
29. 11. 2011 | 16:33

rejpal napsal(a):

kelt
Myslím, že budou čekat ještě hodně dlouho. Vláda má důležitější starosti. Musí bojovat s korupcí a hlavně sama se sebou.
29. 11. 2011 | 16:49

Pepa 3 napsal(a):

Občan: Při hodnocení výše dotací jste nevzal v úvahu jednu věc: V USA jsou totiž kromě oficiálních dotací přímo zemědělcům i dotace neoficiální (v podstatě skryté kvůlimezinárodnímu srovnání a celní politice)! Spočívají v tom, že stát značným procentem z kupní ceny dotuje výrobce zemědělské techniky, takže tamější farmáři mají výrazně nižší ceny vstupů! (Nehledě na "zelenou" naftu, ceny chymikálií a podobně.) Po započtení všech těchto faktorů pak dojdete k tomu, že dotace amerických zemědělců jsou ve skutečnosti jedny z nejvyšších na světě!
Kelt: pro doplnění - ministr vnitra původním povoláním pražský taxikář (má tedy bohaté znalosti ze šedé ekonomiky a mafiánského prostředí), ministr (sebe)obrany disident s praxí agenta CIA. To jen pro doplnění
29. 11. 2011 | 16:51

Béda napsal(a):

Autor,

To je moc hezké, když školení o rovnosti (svobodu opomněl) rovnosti a spravedlnosti dává "privatizátor nemocnic" Bendl. Doufám, že příště pohovoří o úctě k přestárlým manželé Stodolovi, anebo o potřebě vymýtit organizovaný zločin pan R.K - t.č bojovník s organizovaným zločinem v Pretorii.
29. 11. 2011 | 16:53

otaznik napsal(a):

J.?
A pro stinoveho ministra zemedelstvi CSSD Haska, je pochybna pravnicka fakulta tou spravnou kvalifikaci?
29. 11. 2011 | 16:54

Buvol napsal(a):

Béda

.. a o humanismu by mohl promluvit propagátor humanitárního bombardování pan václav havel ..
29. 11. 2011 | 16:56

rejpal napsal(a):

otaznik
Jeden malý rozdíl tu je. Ti vámi jmenovaní nevládnou. A Šlégra bych s Březinou do jedné lajny nedával.
29. 11. 2011 | 17:03

Buvol napsal(a):

Otazník

Ti jsou samozřejmě všude, ale neměli by být ve vládě, že ..
29. 11. 2011 | 17:03

J. napsal(a):

otazníku, určitě NE!
Zde však - dle všech skutečností - píše Péťa Bendlů
a nikoliv Hašan, ne?

To bychom se mohli bavit o ekonomické neschopnosti samotného prezidenta

a

dostali se ke špatné obraně Zimního paláce...

Otazníku, je Bendl schopnej
anebo má jedinou kvalifikaci - ODS?
29. 11. 2011 | 17:06

otaznik napsal(a):

Buvole,

A jakou vladu by jste sestavil vy? Uvedte konkretni jmena. A nebo jen kecate?
29. 11. 2011 | 17:07

rejpal napsal(a):

J.
Je třeba spravedlivě uznat, že pro výkon některých aktivit je členství v ODS hodně dobrou kvalifikací.
29. 11. 2011 | 17:09

otaznik napsal(a):

Hašan J.?

Kdo to je? Clovicku nestastnej. Vam z te politiky uz hrabe. Uvazoval jste o nejake instituci kde by jste dostal potrebnou peci?
29. 11. 2011 | 17:13

otaznik napsal(a):

rejpale?

A v CSSD je jine?
29. 11. 2011 | 17:14

modrý edvard napsal(a):

kelt: Otázka je, jakou mají mít kvalifikaci. Je kvalifikace chemika víc nebo míň, než profesionálního politika? Samozřejmě můžete taky říct, že MZe má být studovaný hnojař, MPO strojař, školství studovaný PaeDr., atd., ale myslím, že to je špatně. Vlastně by to byli jen jacísi odboráři.
Obecně: ministr zemědělství nemá pečovat o blaho zemědělců, ale o rozvoj zemědělství. Není to to samé. O blaho zemědělců pečuje ministr sociálních věcí.
29. 11. 2011 | 17:14

J. napsal(a):

otazníku, když se někdo jmenuje Hašek (ČSSD), smím mu říkat familierně "Hašan". Zvlášť když ho neberu vážně!
Anebo si doménu "Hašan" zaregistroval jen ten brankář?

Péči mám, o tom nemějte péči! A nemusím platit trapné "regulační poplatky".

Vám z té politiky nehrabe? To jste asi prezident, ne?
29. 11. 2011 | 17:24

český maloměšťák napsal(a):

"...Jenže když rovnost, tak rovnost – rovné dotace by nepochybně kromě České republiky žádaly také ostatní země ze střední a východní Evropy, které mají často mzdy a další náklady ještě nižší – a tak by to pro jejich zemědělce bylo ještě výhodnější než pro ty české. Skutečně si sociální demokraté myslí, že naši zemědělci jsou připraveni na dotacemi podpořenou expanzi konkurenceschopnosti polského, rumunského nebo bulharského zemědělství? O ukrajinském – někdy v budoucnu – ani nemluvě?...."

No - ono už je to tak, milý autore, že Bulharsko , Polsko a Rumunsko jsou členy EU.pokud jste to ráčil zaregistrovat.
Jinak vaše logika postrádá smysl. Horujete pro zrušení stropu 300.000 euro /zajímavé, že při jiných příležitostech tal exponenti ODS nečiní - např. když mají vybírat daně zde - v Kozloistánu Zelném..../ - protože prý máme velké farmy. O.K. Bulharsko má zase jiné podmínky, Rumunsko jakbysmet. /Ukrajinu nebudeme komentovat, že ne ? (strašení místo řešení)/.
Takže když zase na oplátku přijde Rumunsko s Bulharskem - tedy nějaký rumunský Bendl s tím přinde - že chce taky tu spravedlnost....
...bude místnímu Bendlovi zase horko z BUlharska a Rumunska - ne , jak je tomu dosud - z Francie etc etc...

Myslím si, že pravicová politik by měl žádat rovný přístup.
Ale pravicovým politikem se člověk nestane vyplněním nějaké přihlášky a spoluprací na rozkrádačkách eráru.
Pravicovým politikem se člověk /neplatí pro Kozloistán Zelný/ stává jinak.

Nu - zajímavé je, že nereagují lidé jako xx, Xury..../jiak skalní fandové Modrého ptáka/.

EU disponuje programy regionální podpory. Kdy - pokud je k tomu vůle /a peníze na kofinancování/ v akceptorské zemi - proudí do městeček a vesnic /předpokládám, že autor ví, že pole, louky a rybníky nenajde na sídlištích a v centru Prahy/ nemalé peníze , které je možné brát jako kompenzaci zatím nerovného přístupu v otázce dotací starých a nových zemí EU.

Ale to se jaksi opomíjí všeobecně.
Hlavní je umět natahovat ruce a přitom snižovat domácí korporátní daně.
To se dnes u šaškovské pravice nosí.
29. 11. 2011 | 17:24

otaznik napsal(a):

ceskej malomestacku,

A co se dnes nosi u saskovske levice? Srp z kladivem? A nebo impotentni zvatlani ala Bohus Sobotka? To pry u dnesni levice jede. Viz vas prispevek. A jak jsem se tu uz nekoho zeptal, muzete sestavit Vasi idealni vladu? Konkretni jmena prosim. A nebo se spokojite z kecanim?
29. 11. 2011 | 17:31

otaznik napsal(a):

J.

Me z politiky nehrabe. Budu se mit dobre at tu uz vladne kdokoliv. A proto tak nekvilim jako Vy. Jsem uspesny ne diky politikum, ale kvuli sobe. A to jsem nikdy nikde neukradl ani korunu. Divne, co?
29. 11. 2011 | 17:40

ujo napsal(a):

pro otazník:
v té vaší Canadě to to samozřejmě nevíte, ale PF Masarykovy university v Brně ( tu totiž Hašek vystudoval) má u nás dobré renomé a prý srovnatelnou úroveň s stejnou fakultou KU
29. 11. 2011 | 17:43

michal napsal(a):

Pravicový politik by měl žádat úplné zrušení dotací. A pokud to nelze, možnost uvalení antidumpingových cel v adekvátní výši, za předpokladu jednostranného zrušení dotací. Ale to taky nejde.

Možná tu pomůže krize, kdyby se veškeré prostředky na eurodotace daly do splácení dluhů...
29. 11. 2011 | 17:44

Buvol napsal(a):

Otazníku

Namátkou jmenuji některá jména napříč politikou:

Premiérem bych docela rád viděl nějakého úspěšného podnukatele typu Babiše nebo Kelnera, ministrem zahraničí někoho jako je Švejnar, Bělohradský apod. ministrem práce a sociálních věcí prof. Keller, zdravotnictví prof. Pafko apod .... určitě by našly osobnosti se stokrát větší autoritou něž má ta dnešní sebranka .. Musela by to být nějaká vláda národní záchrany, až to tady ta dnešní banda úplně dokrade!
A ještě něco, příští volby má obrovskou šanci vyhrát ten, kdoý se zaručí, že nechá vyšetřit všechny ty korupční kausy padni komu padni a ukradený majetek vrátí do státního rozpočtu !!
29. 11. 2011 | 17:45

otaznik napsal(a):

lol ceskej malomestacku,

Vzdyt tu toho moc nenakecam. Ale ty tu zvanis jako by ti slo o zivot. Kus ty potvoro! A mazej misto knuceni pracovat. Ale to by ti moc nevonelo, ze?
29. 11. 2011 | 17:48

kelt napsal(a):

modrý edvard,
když dovolíte,zúžím ten problém na osobu Kalouska.
Kalousek se po roce ´89 vydal na dráhu politika/i když předtím určitou politickou praxi pobral i v Národní frontě/.
Stal se z něho bezesporu politik-profesionál-s vícestranou použitelností,což dokazuje průřez jeho politickou kariérou.
Ovšem v tak náročné funkci,jako je MF,po předčasném skonu p.Janoty,kardinálně SELHAL.
Netřeba snad připomínat jeho "tanečky"kolem rozpočtu na rok ´09a že se nám krize vyhne a jak to potom dopadlo.
Jak se obecně ví,jenom hlupák udělá stejnou chybu dvakrát-Kalousek se stejnou filosofií stvořil rozpočet na rok ´12.
Filosofií MF nemůže být jenom ideologie-MF musí nastavit daně tak, aby:je byl schopen efektivně vybrat a nepodtrhl příjmy SR a neřešil to pak tím,že v škrtání výdajové části rozpočtu vidí jediné možné řešení současné situace.
Výmluvy na udržení konkurenceschopnosti ČR ve směru nastavení daní- jsou ideologií,která je praxí vyvrácena -neustále v hodnocení států klesáme.
Jistě by bylo ideální,kdyby Kalousek nebyl chemik,ale do roku ´9O např,podnikový ekonom,který by přešel do politiky.
Pak by musel "věci"vidět zcela z jiného úhlu pohledu,ale to by zase nemohl být MF této vlády.
29. 11. 2011 | 17:50

otaznik napsal(a):

Buvole?

Dobrej zacatek.
A ted tu sestav celou vladu. Vsechny ministry prosim. Kdo je ale Keller?
29. 11. 2011 | 17:51

otaznik napsal(a):

kelte?

Jak jsem si vsiml tak jsi uzasnej kritik vseho. Co takhle jit do politiky a snazit se napravit to co se ti nelibi? Ale vsadim se ze na to nemas gule. Ty radsi anonymne kecas, ze?
29. 11. 2011 | 17:56

bUVOL napsal(a):

Otazník

Omlouvám se, ale musím teď odejít .. Prof. Keller je známý sociolog a publicista levicově zaměřený, ale má to v hlavě perfektně srovnané .. já vím, že je to utopie, aby se třeba tento pán sešel ve vládě např. s panem Babišem, ale myslel jsem to lidsky typově až už nebude nic jiného zbývat .. ale znovu říkám, kdo chce vyhrát příští volby, měl by si na štít na vlajku napsat heslo: NECHÁM VYŠETŘIT CO NEJVÍC KORUPČNÍCH KAUZ, HLAVNĚ TĚCH VELKÝCH, PACHATELE NECHÁM POTRESTAT A JEJICH MAJETEK ZABAVÍM VE PROSPĚCH STÁTU !!
29. 11. 2011 | 18:01

otaznik napsal(a):

jen otazka Buvole?

Proc Švejnar ministrem zahranici? Nehodil by se spise na ministra financi?
29. 11. 2011 | 18:01

otaznik napsal(a):

ok BuVole,

Zda se zE Toho je tu Na TebE dNes hoDne.
29. 11. 2011 | 18:04

otaznik napsal(a):

Co tohle znamena BuVole?

"Prof. Keller je známý sociolog a publicista levicově zaměřený, ale má to v hlavě perfektně srovnané"
Co ma Keller v hlave perfektne srovnane? Neznam toho pana a tak doufam, ze me to vysvetlis. ?
29. 11. 2011 | 18:08

Béda napsal(a):

Vždycky mě fascinuje když lidé jako bankéř Sedláček začnou filosofovat o morálce a lidé jako exhejtman Bendl proslulý "privatizacema nemocnic" začn mentorovat o rovnosti a spravedlnosti.

A pak si říkám, nezbláznil se svět již úplně dočista? To by klidně mohl začít bratr Kalousek o antikorupci, Klaus o potřebě důsledně rozlišovat špinavé peníze,. Řebíček o potírání korupce.

Co se to děje, že totálě provařené figury bez jakéhokoliv morálního puvoir kážou z kůru o morálce? Neudělali sou-zi z médií (omlouvám se zdejšímu cenzorovi) náhodou někde drobnou chybičku? Nebude příště meditovat pan Kocourek o správném "odklánění"?
29. 11. 2011 | 18:26

kelt napsal(a):

Omluva za dvakrát uvedené.
29. 11. 2011 | 18:37

modrý edvard napsal(a):

kelt: nesouhlasím s Vaším hodnocením Kalouska a nesouhlasím s omezením na Kalouska. Rád bych se vrátil k dotazu: politik má být a) profesionál politik (.. ve straně od pěti let), b) profesionál odborník (... generál ve výslužbě), c) je to jedno.
29. 11. 2011 | 18:41

Béda napsal(a):

Jmenováním Bendla do čela ministerstva zemědělství a Kuby do čela ministerstva průmyslu prokázal Nečas, že za jeho vlády se v ODS nemění vůbec NIC.

Pan Čistý je v ČR něco podobného jako Obama v USA. Naděje a pak hluboké zklamání ze zachování šlendriánu ve starých kolejích.
29. 11. 2011 | 19:01

kelt napsal(a):

modrý edvard,
že nesouhlasíte s mým hodocením Kalouska-Vaše věc.
Ale na příkladu"Kalouska"jsem se snažil definovat můj názor,jak by měl ministr kteréhokoliv resortu "vypadat".
Asi jsem nebyl dost názorný-moje chyba.Pokusím se to napravit.
Takže:ministrem by se měl stát samozdřejmě politik,ale buď by měl mít za sebou alespoň delší praxi v oboru,nebo schopnost rychle se
v dané problematice zorientovat-to ale není každému dáno-Kalousek je toho zářným příkladem.
Druhý extrém je,/také zářným příkladem je MZ Heger/,kdy odborník bez politické praxe se stále motá v kruhu-odvolávám co jsem odvolal a slibuji,co jsem slíbil a poštve si proti sobě celou odbornou veřejnost ve snaze plnit stranické zadání.
29. 11. 2011 | 19:06

Béda napsal(a):

Zrovna tak mě dokáže dojmout, když o morálce, krizi, bublinách, mluví v médiích lidé jako G.Soros, B.Bernanke, T. Geithner a pod. Zřejmě jde o trend, že nejlepšími řešiteli problémů jsou ti, kdo za ty problémy můžou.
29. 11. 2011 | 19:18

modrý edvard napsal(a):

kelt: no, máme na ministry různé názory. Můžete jmenovat nějakého ministra, se kterým jste byl spokojen?
29. 11. 2011 | 19:28

kelt napsal(a):

modrý edvard,
rád bych Vás konečně uspokojil-tak třeba p.Motejl,Janota-stačí?
29. 11. 2011 | 19:35

Zdenda napsal(a):

Bendl je živým příkladem skutečnosti, že u nás může být ministrem každý a je úplně jedno čeho. Já jsem zvědav na toho Kubu, to bude taky případ...anesteziolog se stánky na občerstvení ministrem průmyslu a obchodu, to už se ten Nečas zbláznil nebo mu dali nůž na krk!
29. 11. 2011 | 19:39

Vlladimir napsal(a):

to otaznik. Pitomci ...

U toho Palase bych trochu zapochyboval, jestli je pitomec nebo vyčuránek ... A Urban ? Ten náhodou vůbec není pitomý. Ten je odborně docela dobrý - zrčitě lepší než nějaký Doktor nebo doktor z jižních Čech.
A Šlégr ? Z toho jsem spíš rozpačitý, co je ... Chce asi najít uplatnění v politice, když na hokej už je starý ...

Pokud se týká nové vlády, která nastoupí po pádu těchto diletantů, bych upřednostnil vybírat z odborníků - nepolitiků a už vůbec bez ohledu na členství ve straně.
Tak jak bylo nám občanům slibováno v listopadu v 89, tak mělo skončit hodnocení kvalifikace podle stranické knížky.

Ať vládnou odborníci - profesionálové podle zadání politiků. Ti politici (v parlamentě) pak můžou vládě vyjadřovat nebo odebírat důvěru ...

To, co je v dnešní vládě, tam není snad kromě Hegera oborník žádný ! A to vládnutí a ty reformy podle toho také vypadají ... Dolů s touto vládou !
29. 11. 2011 | 19:56

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem řaduhrubě urážlivých a nadávky obsahujících textů, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
29. 11. 2011 | 20:00

zemedelec napsal(a):

Pánové.
Zbytečně se tady někteří dohadují.
Úkolem Bendla je doprivatizovat co ještě jde,už připravuje Státní Lessy,pak Budvar.O těch dotacích už bylo napsáno hodně,ale bez nich by zemědělství nepřežilo.To že se to různě zneužívá se ví.Je v tom stejný šlendrian,jako v jiných oblastech,kde rozhoduje státní úředník.Také tak dopadají kontroly.Už bylo řečeno,že stát pokrátí dotace zemědělcům o 1,5 mld,tak se snaží o větší dotace od EU.Jak popisuje Pepa 3,dotace v USA,ale u nás to neplatí,mluvilo se sice o naftě,ale skutek utek.Když máme drahé vstupy,tak výsledná cena se nemůže rovnat Německé.Nejsmutnější je,že víc škody nadělají politici,než počasí.Jenom pro zajímavost,jak může zemědělec ovlivnit produktivitu,nebo výnos,když čeká 8 měsíců,co udělá pšenice na poli.
29. 11. 2011 | 20:03

Cech napsal(a):

Velmi se omlouvám pane Bendl ale je bohužel více jak jasné,že dotace na restituovanou půdu církev nedostane vyšší než 300.000 eur ročně.
Protože je to jeden vlastník a je celkem jedno kolik tisíc ha zrestituovala.
Chápu Vás to dokáže opravdu nas.. .
Zkuste pane Bendl vysvětlit v Bruselu,že u nás to restituovaly jednotlivé farnosti a tyto ještě virtuálně rozdělte každou na 50 dílů a potom to bude pro církev zajímavé.
protože to bude (počet farností x 50 x 300.000 eur).
Není na tom nic složitého,když tak zajděte za M.K. on Vám poradí jak na to a nevěšte hlavu.
29. 11. 2011 | 20:13

modrý edvard napsal(a):

kelt: děkuji.
29. 11. 2011 | 20:15

otaznik napsal(a):

Bedo?
Takze nejlepsi resitel problemu podle Vas je Bohuslav (sliby se neplni, jelikoz by to nebylo ekonomicky zodpovedne) Sobotka?
29. 11. 2011 | 20:21

Béda napsal(a):

otaznik,

Sobotka je pro mě bezvýrazná figurka z řad jedné "zalobované (spolu s ODS, TOP, VV - univerzální "sponzor" Bakala) parlamentní strany. Takoví tlučhubové (karierní politici) jaktěživ nic pozitivně nevyřeší.
29. 11. 2011 | 20:25

Divobyj napsal(a):

Pan Bendl

je ten nejlepší ministr zemědělství,jakého mohla vláda zločinců nominovat!
Když býval Stč.hejtmanem,vehementně prosazoval zkušební polygon pro túrování aut z mladoboleslavské Škodovky přímo uprostřed Milovicko-Benáteckých lesů.
Ropák roku?To jistě!
Ministr zemědělství?To je snad zlý sen!
Tento člověk se stane definitivním hrobařem zemědělství,dřívější chlouby Československa. Pane Bože,i toho jsem se musel dožít?
29. 11. 2011 | 21:00

otaznik napsal(a):

Souhlasim Bedo,

a co vypaseny poslanec Miroslav Vana? Hlasity to bojovnik za obycejne lidi. A Vanu jsou jak CSSD tak ODS plne. Co s tim Bedo? Koho budes volit priste? Babise? Lva Paroubka?
29. 11. 2011 | 21:28

stredocech napsal(a):

Divobyji,

no za Bendla aspon byly silnice v jakztak stavu. Za Ratha je cely Stredocesky kraj polygonem pro testovani terennich vozidel. Jak vidis vse se da zhorsit, kdyz je k tomu vule. A ten spravny vul.
29. 11. 2011 | 21:35

Béda napsal(a):

otaznik,

Miroslav Vana mi nic neříká. Jinak oproti nejlepšímu MF Kalouskovi jsou i rovnátka velká výhra. Babiše jistě volit nebudu - to bych klíďo mohl volit Bakalu -vyjde to nastejno.

Ještě nejsem rozhodnutý. Možná zkusím pro změnu KSČM. Myslím, že pomalu nadchází čas, aby konečně dostala příležitost a předvedla jestli její politici jsou stejný humus jako ti ostatní. Pakliže to nevyjde, pak u těch dalších voleb hodím do klobouku levicové strany a určím to losem.
29. 11. 2011 | 21:35

otaznik napsal(a):

komunisty Bedo?
Ty reformovane co maji jako predsedu Vojtecha Falbera? A nebo ty tradicni za ktere mluvi soudruh Grebenicek? Nadesel cas rikas? Nepockas aspon do 25.unora ? A proc hazet levicove strany do klobouku a pak losovat? Vzdyt ti vzdy vyjde ta sama strana mince.
29. 11. 2011 | 21:52

otaznik napsal(a):

Vana ti nic nerika Bedo?
Vzdyt je to jeden z nejukricenejsich levicaku v poslanecke snemovne. A taky jeden z tech nejvypasenejsich. Mozna ti rekne neco tohle...

http://zpravy.idnes.cz/foto.aspx?r=domaci&foto1=KLU378bc5_Miroslav_Vana.jpg
Je to bojovnik za prava obycejnych lidi. Akorat si uz nepamatuje kdo to ten obycejny clovek je. Pry je momentalne zapleten do nejake korupcni kauzy. Ale tomu bys Bedo asi tezko uveril, ze? Zda se ze takove budes klidne zase volit. Vytahnes si je z klobouku a pobezis jim dat hlas do urny. Hlavne ze jsou levicaci. Docela ti zavidim Bedo jak to mas jednoduche.
29. 11. 2011 | 22:05

svatební a pohřební orchestr G.Bregoviče napsal(a):

pane autore,
rovnost? spravedlnost?
Co to je za ošklivá, ale opravdu ošklivá slovíčka?

Copak taková slovíčka se v prostředí Vaší partaje vůbec používají?

Tipnul bych si, že Vaši spolustraníci umí hlavně slovo "svoboda" a to ve smyslu, že bezbřehá (tzn. když kradeš a nechytnou Tě, je to v pořádku, případně když vidíš jak kradou, řekni si o podíl).

Co takhle slušnost, morálka? To už polovina nebude vůbec vědět, o co jde a druhá se při těchhle pojmech jen pohrdavě ušklíbne.

Tak se v tom nehrabte a držte stranickou linii. Doufám (asi marně), že padnete pod 5 procent všichni společně.
29. 11. 2011 | 22:20

stejskal napsal(a):

Dobrý večer,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý a nadávky obsahující text, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
29. 11. 2011 | 22:28

Divobyj napsal(a):

Středočech

Tohle asi nedokážu posoudit.Určitě nepatřím mezi fanoušky dr.Ratha,ale stav silnic je o mnoha aspektech.Např.výchozí stav,agresivita zimy,množství financí na údržbu,kvalita práce,či výběr vhodného materiálu atd.atd.
29. 11. 2011 | 22:32

Duroy napsal(a):

Jo, jo pane Bendl, trošečke jste se schoval, po té privatizaci středočeských nemocnic společně s panem Tluchořem (dneska to není kámoš?), no vidím, že vystrkujete růžky.
Ve Vašem bogu se mi hlavně líbí věta: "jedná se o nemístné slovíčkaření", trošku mi to připomíná, ale opravdu jen trošku jednoho milovníka, když né národního majetku, tak určitě propisek.
Tudíž se ptám, jste dosazen na ministra, za původní frakci naší milé, nejmiločkvovanější jedinoučké pravicové strany?
Pane, jsem Váš volič, ale já už si opravu nedokážu vydělat na bydlení ve čtvrti hlídáne ochrankou. :-(
29. 11. 2011 | 22:52

rejpal napsal(a):

K debatě o možném složení vlády několik poznámek
1) je jedno jestli je ministr odborník v daném oboru nebo "jen" inteligentní člověk s otevřenou myslí. Musí být především lidsky slušný, bezúhonný a nesmí být předmětem trestního stíhání
2)Vláda jeko celek se musí vyvarovat úletů, které podrývají důvěru k ní. Když hlásá rozpočtovou odpovědnost, není možné, aby někdo rozhazoval za nesmysly, i kdyby šlo "jen" o desetisíce. když hlásá boj s korupcí, není možné, aby v ní dále seděl někdo, kdo je důvodně podezřelý z toho, že se něčeho podobného účastní nebo to kryje.
3) Když vláda chce provádět zásadní změny na mnoho let, není možné, aby si dala do koaliční smlouvy klauzuli, že s nikým o ničem diskutovat nebude. (zákaz hlasovat pro jakýkoli návrh opozice je totéž - nač ztrácet čas diskusí s někým, o němž vím, že nemám šanci ho v ničem přesvědčit).
4) Ústava ČR musí být vládnoucí koalicí nedotknutelná. Není možné ji ani přímo porušovat, ale ani pochybným způsobem obcházet.
Při splnění těchto podmínek s menší nadsázkou stačí dát všechny netrestané a nestíhané občany do klobouku a náhodně vylosovat 14 z nich. Pravděpodobnost, že takto vzniklá vláda bude horší, než ta současná, sice existuje, ale je velmi nízká. Jsou však i lepší varianty a řada z nich se při hledání vhodných osob v nepolitickém světě úspěšně používá.
Na dokreslení - na dotaz moderátora směrem ke zběhlému poslanci Doktorovi, zda bylo jméno ministra losováno, odpověděl, že to by bylo ještě dobré.
29. 11. 2011 | 22:53

stredocech napsal(a):

Duroy,
Prestehuj se do Hostivic. Tam se kazdemu zije dobre. Pry tam postavili skolni jidelnu aniz by byla ve skole. Proste jen tak. Je to mesto zazraku.
29. 11. 2011 | 23:04

Al Jouda napsal(a):

Příště může autor napsat článek s názvem : Je maso důležitější než chléb ? Už se těším:))))
30. 11. 2011 | 00:47

drozd kvíčala napsal(a):

bendl ministrem zemědělství = kozel zahradníkem
P.S.: bendle, nebudeš ty novej stráský? Ten taky vymetal ministerstva, když strana rozkázala
30. 11. 2011 | 06:10

Miky napsal(a):

Pane Bendl !
Prosím ještě se nám přiznejte která další odvětví či profese, ovládáte .
Já jen ,že " DOST BYLO BENDLA "!!
A to včetně dalších podobných "produktů" ODS .
30. 11. 2011 | 06:47

reppop napsal(a):

Občan napsal(a):
Jo, a universálministře,
ČR mám třetí NEJNIŽŠÍ podporu zemědělství na světě!!!!!
Před námi jsou už jen USA a Nový Zéland - tedy země, kde tři úrody během roku nejsou nic divného. Všechny ostatní civilizovanější země mají VYŠŠÍ podporu zemědělství než ČR. JAK tedy potom mají být naši zemědělci konkurenceschopní, když mají vstupy DRAŽŠÍ než na západě vč. USA, ale podporu skoro žádnou?
29. 11. 2011 | 14:46

Chápání rovnosti a sprevedlnosti pana Bendla:

rovnost:
zemědělci ve všech zemích budou mít stejnou (= rovnou) podporu bez ohledu na to, že přírodní podpora (podmínky) jsou velmi rozdílné.

spravedlnost:
všichni budou spravedlivě odměněni za práci podle principu zásluhovosti: nejpilnější přivlastňovači si výsledků práce druhých dostanou mechanismem degresivních daní od státu největší příspěvek, protože byli nejpilnější.

Milí diskutéři, co pořád všichni nechápete?
30. 11. 2011 | 09:48

Kvakin napsal(a):

Pane Bendle, nepište o tom, čemu vůbec nerozumíte. Rozumíte prý ale velmi dobře domácímu násilí na manželkách. Pište raději o tom a nešetřete podrobnostmi.
30. 11. 2011 | 09:58

vlado napsal(a):

Naše zemědělství již 22let řídí amateři. Započalo to v parlamentu, kdy pod "Tři Té se skrývali tři poslanci v čele s Tlustým, kteří nejprve šli po krku JZD a Státním statkům
a snažili se je rozbít. Pak při vstupu do EÚ byly vyjednány vstupní podminky velmi nevýhodné a to trvá doposud.
V zemědělství se živilo víc jak 8OO tis.lidí a dnes cca °100tis. Z toho je také patrno jak stoupla produktivita. Mzdy v zemědělství však zaostávají.
Povraviny dodávané do marketů pak mají mnohdy horší kvalitu než
od našich zemědělců. Lacinější pak mohou být protože jsou více dotovány.
30. 11. 2011 | 12:21

Sims. napsal(a):

Já když vidím jednoho zemědělce u nác na vsi, co pase krávy (některé pastviny jsou i přímo v obci, což je asi mimo, ale kde není žalobce, není ani soudce, akorát kdo to má kolikrát posloucat, čuchat a odhánět mouchy. Pastviny v obci mi moc ekologické zrovna nepřipadají. Dále když se chlubí, že vše vyváží do Němec a Rakouska, tak si říkám, nechť. Ale dotace bere rád a dokonce se prsí, že si bez odpisu nekoupí ani hřebík do baráku. Přes léto se pase jeho 30 kousků po pastvišti, objede to jednou za čas s traktorem s cisternou na vodu a na své čtyřkolce se podívá za kravičkami v podvečer. Jinak jej není ani moc vidět, tak leda za statkem na lavičce s pivem. Jo a v létě sklidí během týdne seno a přiveze balíky pod stodolu. Pak občas nějaký balík napíchne na traktor a odveze kravám na louku, ony nyní již moc trávy na pastvině nemají, je hold listopad. Když vidím to intenzivní hsopodaření, tak se mi ani nechce věřit, že se to co vidím ještě nazývá zemědělcem. Pardon - on o sobě rád říká, že je farmář. Amerikanismy jsou prostoupeny již celou společností. Jsem ráda, že si neříká, že je kovboj, on jaksi při své váze nemůže vlézt ani na koně, tak asi ta čtyřkolka. Hlavně mi nikdo nepodsouvejte termíny závist či podobná synonyma. jen se tak dívám, kam ty dotační peníze a na co se dávají jdou. Dřívě tento borec pěstoval obilí (než přešel na žír). Obilí měl na poli tak dlouho, že se poloviny vysypala před sklizní, seno sklízel po několika deštích, byl to zemědělec par exelance. Pak přesedlal na dobytek a je vidět, že se mu daří.
30. 11. 2011 | 15:01

antony napsal(a):

Neuveritelny drzy prispevek od Bendla, exponenta organizovaneho zlocinu, podporovaneho lidmi jako je Vlach a Bronislav Becka.
30. 11. 2011 | 17:34

kočka šklíba napsal(a):

Bendl toho moc na ministerstvu nepochytil, příspěvek pgjeda přesně vystihl jak to je doopravdy s tím Polskem například. Polsko je v rámci EU co se týká zemědělství velmi opatrně obcházeno, tzn., že i když vlastně dotuje své zemědělce nad rámec pravidel, prochází mu to. To samé co se týká hygienických požadavků při výrobě potravin, proto si tady na blogu Vendlové jiní tak pochvalují levné potraviny z Polska. Ale za jakých podmínek jsou vyráběny(samozřejmě ne všude v Polsku) by asi vidět nechtěli.
Poslední příklad, jak to s tou rovností je, bude nyní drůbežářství a výroba vajec. Poláci a dalších asi 10 zemí se prostě vykašlalo na povinné, tedy zdá se že už "povinné", chování nosnic jen v tzv. obohacených klecích. Takže investice zemědělců v těch zemích, které požadavek splnily, jsou ohroženy dovozem z těch, co jako Polsko, se neobtěžovaly. Takže nějaké strašení Bendla, že by Poláci při rovných podmínkách všech zemědělců v EU, konkurovali našim, je nesmysl, dělají to celou dobu. Za cenu nedodržování mnoha závazných požadavků unie. No ale velký trh je velký trh.
Jinak ti co zde poukazují na rozdílné klimatické a půdní podmínky, to je v dotacích zohledněno rovněž. Zde jde ale o tzv. přímé platby.

Pro Sims. ano tak se to teď dělá, to je tzv. ekologické hospodaření ;). Tam plynou další dotace.
01. 12. 2011 | 06:07

Honza999 napsal(a):

Zdá se, že lidi asi nepochopili pravý účel "sametu"...

Byli jsme kapitálu prodáni jako levní dodavatelé práce a zboží. My byli vybráni jako dodavatelé aut a elektřiny, Poláky si kapitál vybral jako dodavatele potravin pro ostatní kolonie (přece nás kapitál nebude živit stejně hodnotně jako živí své nadlidi)...
02. 12. 2011 | 14:48

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy