Návod pro 3,5 milionu lidí

08. 12. 2011 | 12:45
Přečteno 5525 krát
V pondělí jsem se potkal s jedním soukromým zemědělcem, jehož jméno není důležité, protože podobných případů jsou na našem venkově desítky nebo možná stovky. Pětadvacetihektarové hospodářství v těsném sousedství družstva s podstatně větší obdělávanou plochou se musí potýkat s dennodenními naschvály počínaje blokováním přístupových cest a konče výhrůžkami, že v blížících se pozemkových úpravách si družstvo soukromníka vyžene někam na okraj a samo ukáže prstem na nejlepší pozemky v obci.

Tato nijak výjimečná situace je důsledkem naprostého odtržení lidí od půdy během dvou generací po roce 1948, které se za posledních dvacet let nepodařilo napravit ani restitucemi, ani prodejem více než 600 tisíc hektarů státní půdy do soukromých rukou.

V naší zemi sice máme neuvěřitelných 3,5 milionu vlastníků půdy, problém je však v jejich vztahu k půdě. Velká část z nich si totiž myslí, že správa zemědělského majetku rovná se jednou ročně zaplatit daň z nemovitostí plus jednou ročně dostat od nájemce nájemné. A tak u nás se třemi čtvrtinami zemědělského majetku podnikají nájemci, kteří často pouze maximalizují své výnosy a nemají zájem chovat se k půdě jako řádní hospodáři. Dobře totiž vědí, že majitel pozemku po nich ani nic takového nežádá (protože ani obvykle neví, že by měl), a i kdyby žádal, jen těžko by si to na nájemci vynucoval. Majitel totiž nemůže jen tak pronajmout půdu někomu jinému, pokud jde o pozemek scelený do jednoho velkého lánu nebo bez samostatného přístupu. A o takový pozemek jde ve většině případů.

Mou velkou ambicí je, aby právě těmto majitelům, lidem bez historických zkušeností, byl stát nápomocen. Aby jim poskytl informace a servis, pomohl jim poznat jejích práva a povinnosti, a naučil je, jak je případně přenést na nájemce, pokud sami nehospodaří. Aby jim poradil, jak svůj majetek chránit, případně jak se nenechat napálit při prodeji, pokud o něm uvažují.
Kdo nezná svá práva a povinnosti, kdo se neumí postarat o svůj majetek, ten dříve nebo později zjistí, že jeho majetek ztrácí hodnotu. To všeobecně chápeme, ale většině lidí uniká, jak se to může dít i s půdou, která přece stále zůstává na svém místě. Nechci zabíhat do detailů, ale vysvětlení je především ve slovech vodní a větrná eroze.

Degradace půdy soukromého vlastníka ovšem není jen jeho soukromým problémem – současně totiž klesá celé společnosti produkční schopnost půdy, a to už je celospolečenský problém s dopady na potravinovou bezpečnost, nutnost dovozů atd. Je tedy v zájmu společnosti, tedy státu, aby se lidé k půdě chovali jinak.

Proto je náprava vztahu k půdě pevnou součástí programu ODS a nynější vlády. Proto jsme začali pracovat na Manuálu práv a povinností vlastníka zemědělské půdy. K jeho vytvoření přizveme odborníky a nevládní organizace a pokusíme se dokument představit zhruba za půl roku veřejnosti. Naučíme-li lidi, aby se chovali jako skuteční vlastníci – a podaří-li se nám současně urychlit proces pozemkových úprav, o kterém něco napíšu někdy příště – budou se muset k pronajaté půdě chovat slušně všichni, tedy i ti, kterým to dnes nejde pod nos.

Jedna odbočka na závěr: asi nejhorší poznatek z detailního poznávání resortu, je existence předkupního práva v případě, kdy stát prodává pozemky z Pozemkového fondu. Proč, proboha? Nenapadá mě nic, než že si úřad vytváří do budoucna práci, aby mohl psát dopis, že stát chce nebo nechce předkupní právo využít, nebo aby za ním dokonce chodili žadatelé, kteří za nevyužití předkupního práva rádi připlatí. Jenže to má být přesně naopak: stát by ani v tomto případě neměl překážet svobodné vůli lidí. A peníze získané za prodej pozemků by neměl používat na uplatňování předkupního práva, ale na investice do rozvoje venkova.

Předpokládám, že mě za tohle téma v diskusi nepochválíte, protože není kontroverzní, bombastické, ani jinak prvoplánově zajímavé. Ale týká se mnoha lidí, možná i mnoha čtenářů tohoto blogu, a je pro budoucnost zemědělství nesmírně důležité.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

To je ten pravej, cha-cha-chááá!
08. 12. 2011 | 12:51

Drzá zrzka napsal(a):

Potkat pravého soukromého zemědělce, to musí být pro ministra zemědělství opravdu nezapomenutelný zážitek :o)
08. 12. 2011 | 12:53

Ládik!!! napsal(a):

Jednou píšete fundovaně o dopravě, teď fundovaně o zemědělství, příště to bude fundovaně o něčem dalším.... Mám pár hektarů, které kosím a mulčuju, trávu nikdo nechce. Zachovávám krajinný ráz, na dotace vám kašlu. Kdybych tam pustil ovečky, měl bych problém. Maso nikdo nechce, vlnu taky ne - jedině, že bych tím zateplil barák (což nepotřebuju, protože min. vlna je levná a dostupná). Pozemky mám proto, aby mi v okolí nikdo nestavěl žádné stavby. Abych měl fyzický odstup od lidí, kteří jsou seřazeni v levé dolni čtvrtině grafu dr. Honzáka, blog před Vámi.
08. 12. 2011 | 13:03

Sven napsal(a):

Ládíku- já to maso z těch oveček kdykoliv zkonzumuji a vezmu i tu vlnu. Kde bydlíš, ozvi se .
Anebo zase tlacháš a nevíš o čem???
08. 12. 2011 | 13:07

Mac napsal(a):

pane autore......

obávám se, že Vás není nikdy za co pochválit, takže se netrapte zrovna s tímto tématem

Radši nám příště poreferujte jak a s jakými následky jste rozstřelil ty středočeské nemocnice, veselej privatizátore
08. 12. 2011 | 13:09

český maloměšťák napsal(a):

Eh - poskytovat servis měl autor Brandýské nemocnici.

Řeči. V podstatě sebepropaganda - založená na slibech - o to podlejší.
Vrstvení papírů. Pak se odvezou do sběru.
Jediný užitek.

P.S. Bendl a Parkanová místo celé vlády. Ti zvládnou jakékoliv ministerstvo.
Kolik by se ušetřilo pitomých keců a peněz ...
08. 12. 2011 | 13:09

Ládik!!! napsal(a):

Sven -
nemám ovečky, chápeme??? Napsal jsem to jasně. Zatím sadím švestky. Až budu v "důchodu", pustím pod ně husy. Už jsem to tady před lety psal.
08. 12. 2011 | 13:16

selkýmozek napsal(a):

Od Vás je tento článek provokací !

Kdo nedokázal podporovat zemědělce ?
Kdo nedokázal vyjednat pozici našich zemědělců v EU ?
Kdo nedokázal prosadit dotace pro naše zemědělce, nebo je se.ral jen Babiš a jemu podobní vaší kamarádičci ?

Jste opravdu všichni politikové postižení tak krutou sklerózou ?
08. 12. 2011 | 13:18

selkýmozek napsal(a):

Právě vaše strana má největší podíl na likvidaci zemědělstí, na lidvidaci tradiční výroby u nás, na rozradení celé země !

Věřím, že se jednou budete zpytovat !
08. 12. 2011 | 13:20

Zeměžluč napsal(a):

Do háje co já všechno ještě musím číst a zrovna od toho pravého,ktarý se díky tomu, že jezdí na kobyle stal ministrem zemědělství za ODS, který bude poučovat vlastníky půdy potom, co zašantročil a za hubičku prodal hromadu nemocnic ve Středočeském kraji, to už je víc než drzost! Do nynějška se za prachy pro ty co nato mají nebo pro řetězce upravují územní plány a ze zem. půdy se dělají stavební parcely jen to sviští a tento hízl tady začne dělat pořádek. Co je moc to je moc.
08. 12. 2011 | 13:21

Lspeedy napsal(a):

týpek, kterej se se svojí partičkou podílel na likvidaci českého zemědělství a jeho výprodeji do zahraničí, má tu drzost tady volat po potravinové bezpečnosti???
08. 12. 2011 | 13:34

Petr z Tábora napsal(a):

Pane Bendle, je to zajímavé připomenutí. Nicméně tak obecné, že zatím není o čem diskutovat.
Jen, že každý musí mít strach co vyplodí nějací "ouřadové" v Praze daleko od praxe. Aby někdo, kdo za nic neodpovídá nařizoval co mají majitelé půdy dělat za své peníze, analogicky jako památkáři, povodí, ekologové a obdobní lehkoživkové ztrpčující život spoluobčanům.
08. 12. 2011 | 13:39

Kuehnle, Kopp und Kausch napsal(a):

Hmmmm, super. A bude tam, jak ze zemědělské půdy udělat stavební pozemek? Jak dostat od státu x mega za hektar, protože se tam má budovat dálnice?
Pane Bendle, víme, že jste zloděj. Víme, že jste lhář. Víme, že jste si z našich daní nhrábl až až. Tak už nám, prosím Vás, aspoň dejte pokoj. Kupte si na Floridě taky barák, jako ostatní kámoši, zalehněte do houpací sítě a nás tu nechte být. Mohli bychom to zkusit a třeba se nám podaří tu Vaši všivárnu po kousíčkách začít napravovat. Moc tomu sice nevěřím, ale je potřeba to alespoň zkusit, jestli tu nechceme pod vedením Vás a Vašich kamarádů pochcípat.
08. 12. 2011 | 13:40

Mac napsal(a):

pane Bendle

řekněte upřímně: co Vás k tomu vede? Proč se snažíte za každou cenu na sebe neustále upozorňovat?

Opravdu si neuvědomujete, že by pro Vás a široké okolí bylo přijatelné pouze kdybyste chodil kanály?

A to Vy ne - vy si budete pořád čechrat peří....
08. 12. 2011 | 13:45

Občan napsal(a):

Pane Bendle, když jste teď momentálně ten ministr, co byste doporučil těm 480 000 nezaměstnaným (oficiálně - neofiko jich je o 300 000 víc), co nám je dnes statisticky nadělilo MPSV?
Přičemž údajných volných míst (nikoli pracovních - více než polovina jsou totiž cesťáci na fakturu, v nejlepším případě na dohodu) je sotva 32 000.
Zemědělci si totiž určitě daleko lépe poradí bez Vás, tak že byste se zkusil věnovat něčemu užitečnějšímu...

Jasně, pane Bendle - lidi jsou "odtržení od půdy", protože JZD a státní statky neodělávaly půdu a nechovaly dobytek a drůbež, nýbrž se to všechno vyrábělo z umělý bílkoviny a bravilo řípou. Chlape, Vy se radši vyhýbejte jakýmkoli komentářům čehokoli. Protože pokaždé, když promluvíte, člověk se stydí za Vás.
Bylo by fajn, kdybyste se zkusil poctivě živit něčím užitečným; jenže Vy byste se dnes už neuživil ani jako ten hasič, jímž jste kdysi krátce byl.
08. 12. 2011 | 14:02

krajan napsal(a):

To už není ani k pobavení:
Konstruktér obráběcích strojů Petr Bendl chce učit zemědělce vztahu k půdě! Nemám slov
08. 12. 2011 | 14:13

neo napsal(a):

Občan:

doporučil bych jim najít si práci. Zaměstnání nebo podnikání a to tady nebo v zahraničí. Nebo práci vytvořit a zaměstnat i jiné. Není důležité, kolik je nezaměstnaných, ale kdo jsou ti nezaměstnaní a proč jsou nezaměstnaní. Medailové stupně jsou jen tři, i když závodníků může být tisíc. Jednou vyhraje ten, jindy zas tamten. Podstatné je, aby nebyli mimo stupně vítězů pořád ti samí. Převedeno na našich 480000 nezaměstnaných, nejsou to pořád ti samí, mění se. Ten si najde práci, jiný je propuštěn a pořád se to točí.
teď to zas slíznu kucí co? jen se čiňte.
08. 12. 2011 | 14:16

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

To by stačilo, už ho nechte, aby si mohl přečíst blog Radkina Honzáka a podumat, do které kategorie vlastně patří. Trochu napovím: Inteligent to asi nebude.
08. 12. 2011 | 14:18

Pacák napsal(a):

Lidem by bylo daleko lépe bez tvorů, jako jste vy, Bendle.
08. 12. 2011 | 14:25

Kelt napsal(a):

Vážení,
buďte prosím k Bendlovi shovívaví.Na sto procent to nepsal on a ani to pro nával práce nečetl.
Ten skutečný autor ho zřejmě nemá rád a tak potměšile napsal rádoby "zemědělskou esej"k povznesení autority nového ministra zemědělství.
Ono totiž napsat něco,co by mohlo zvednout prestiž p.Bendla by byl úkol hodný pera pouze Jaroslava Haška.
08. 12. 2011 | 14:32

Petr Havelka napsal(a):

Pana Bendla moc nemusím, ale o současném vztahu k půdě píše reálně.

Ovšem je třeba si uvědomit současnou situaci mnoha vlastníků půdy. Komunisti zcelovali, nutili lidi do JZD. Mnoho současných vlastníků půdy prostě nemá čas se svým pozemkům věnovat, protože žijí jinde nebo mají své práce dost.

Sám, jako "pronajímatel", mám osobní zkušenost, protože mi jednou přišel z "životního prostředí" přípis o tom, že je mou povinností jednou ročně úpokosit louku, která je v zoně chráněného území a z toho důvodu, že tam rostou jisté rostliny, které vytlačují bujnější traviny. Musel jsem si situaci vyjasnit s místním JZD, že tohle mi dělat nebudou, poněvadž na orné seli a na loukách sekli kde se jim to hodilo. Jenže, jako majitel, za tento stav zodpovídám já! Málem jsem vyfásnul pokutu, kolem 20 000.
08. 12. 2011 | 14:34

Ivan napsal(a):

Nedivím se středočechům že zvolili Rátha.
08. 12. 2011 | 14:34

jozka napsal(a):

Obcan:

kdyz jsem cetl vas prispevek, cekal sem, kdy vam odpovi neo s nejakou vysoce pruraznou radou. Dockal jsem brzy :-)
08. 12. 2011 | 14:36

Tužka napsal(a):

Tužka napíše,..dnešní přístup k půdě,....většina lidí na téhle zeměkouli,...tristní, drancují ji co cajk drží. Co si necháme v půdě dnes, to budeme moci jíst a dýchat zítra. Drancujeme půdu,..a co nám vydá, jak se s tím zachází, hrůza pomyslet. Co jí vracíme,???? jedovatý odpad a spad. Tužka.
08. 12. 2011 | 14:39

Občan napsal(a):

To Jozka:

Jo, je to fakt mimoň. Ale tenhle týden se obzvlášť činí :o))
08. 12. 2011 | 14:41

neo napsal(a):

Občan:

copak, rada se ti nelíbí?
08. 12. 2011 | 14:43

Mac napsal(a):

neoušek trpí obsesí:

každým svým plkem potvrdit ideologickou příslušnost k cechu tržních komsomolců.

takový místní Pavka Korčagin...nebo Pepek Vyskoč, to je jedno....
08. 12. 2011 | 14:44

vlado napsal(a):

Vystřídal toho na politických postech pan Bendl opravdu dost. Nyní jako ministr zemědělství se bude snažit tento obor, který živil za socialismu cce 800tis.lidí povznést. I bez něj stoupla poduktivita tak, že se v zemědělství živí cca 100tis.
Idea soběstačnosti padla se socializmem. Tak dovážíme laciný
šunt pro důchodce. Na nejůrodnějších polích "polabí" nechají postavit automobilku a soukromého zemědělce s 25ha bude zachraňovat před družstevníky. To ho někdo z družstva vyháněl?
Ale oni svou politikou berou zemědělce u úst šmahem. Ať družstva nebo soukromníky.
08. 12. 2011 | 14:45

Mac napsal(a):

vlado

s tou rostoucí produktivitou bych zacházel opatrně. To, že dnes pracuje v zemědělství zlomek počtu, který tam byl před 1989, nevypovídá o produktivitě nic.

S ohledem na to, že země, která byla zemědělsky soběstačná, dnes musí dovážet úplně všechno.

Ale pohled na hektarová řepková nebo fotovoltaická "pole" docela potěší :-)))
08. 12. 2011 | 14:48

Hana napsal(a):

Šmarjápano! Manuál pro zemědělce - kolik že to bude stát? A předkupní právo? Vážený pane mnistře - to je pojistka proti spekulantům - ale tento termín je Vám zcela cizý. To bylo ještě v dobách, kdy stát - špatný to hospodář - dělal něco pro to, aby spekulanti měli velmi těžký život. Dávno tomu!
08. 12. 2011 | 14:52

Pepa z depa napsal(a):

Hele chlapci a děvčata, ať nám raději poví, jak K CELÉMU AREÁLU MILOVIC PO SSSR přišel a kolik mu to sype. Teď mu utli tipec občané, že si nemohl vybudovat ty FOTOVOLTAICKÉ ELEKTRÁRNY v tomto prostoru. Jo a jak to bylo s těmi firmami, které odstraňovali a dále odstraňují následky po povodních a sesuvu skal na ŠTĚCHOVICKÉ MAGISTRÁLE, co? No starostka Štěchovic by také mohla povídat, co? A takových je v ODS přehršel. Již aby tu zasáhla TA RUKA BOŽÍ, BOŽE KDE JSI, ŽE NEZASÁHNEŠ? A nebo jsi již také zkorumpován? Nebo chceš to vyrovnání STŮJ CO STŮJ, ať si ovečky moc nevyskakují, holota jedna nevděčná. Vy se klidně chytněte s knížetem za ruce a PŮJDETE A PŮJDETE PO GENERÁLNÍ STÁVCE, a hádejte kam, a Prčice to nebudou, milí páni. Tak to jen tak mimochodem a určitě se to vše ve velkém množství tady vyvalí, že občané ČR? Tak zatím, 4.+8. odboj a Pepa z depa alias JUDr. Josef Hörl a bližší informace vám podají např. Hořák, Dojáček, Thomas, Hájek, Petera, Klofa, Šimek, Prušák, Čadek, Pech, Lörincz a právní kanceláře obsluhující KOLÁČKY, KELLNERY, BABIŠE, BAKALY, a satelity točící se kolem hradu, a další jistě dodají ostatní diskutující. Tak zatím vykořisťovaní, buďte adresní, jinak to s nima ani nehne, Pepa z depa.
08. 12. 2011 | 14:52

neo napsal(a):

Mac:

jen jsem poradil, nic víc. Nikdo není nucen se radou řídit.
08. 12. 2011 | 14:54

Petr napsal(a):

Pane ministře,
máte pravdu a možná, že máte i snahu něco v našem zemědělství zlepšit. Ale jako všichni Vaši předchůdci se vyhýbáte důrazně se postavit katům našeho zemědělství, jímž jsou předevěím euroúředníci nastavující kvóty na cukr, aby se musel dovážet, nařizující zakřivení okurek a banánů, pěstování řepky a ostatních pro zvěř jedovatých rostlin, zabírání polí pro sluneční elektrárny.
Možná, že s eurobyrokratickou hydrou jednáte, ale jen v heboučkých rukavičkách, aby se euroúředníci náhodou neurazili a nechtěli ještě víc přidat (v době celoevropského šetření) a náhodou ke svým obrovským platům bez jakékoliv odpovědnosti, nechtěli ještě stávkovat.
Nebojte se i Bruselu i v Strasburku (zrovna tam kde jsou za dietami)je na náměstích zima, tak budou stávkovat jen v kancelářích. Což bude pro EU jen dobře.
08. 12. 2011 | 14:55

Lech napsal(a):

Děkuji nicku Kelt 08. 12. 2011 | 14:32
Nebudu to opakovat pouze upřesním toto je úvod pro jiné vlastníky půdy kteří nastoupí(církevní restituce), neboli boj o dotace těm vlastníkům, protože oni by dostali jen 300 000 na všechno.
Je jasné,že to nepsal Petr ale Pavel no možná i jiný, zaručeně totálně svatý.
Proto vzhůru za nejlepším manuálem všech dob s 700 letou tradicí.
08. 12. 2011 | 15:18

Mac napsal(a):

neo

nedovedu si představit joudu, který by se řídil radami finančního analytika tvého kalibru.....

jinými slovy: zkus si svoje rady příště umístit za svůj pravičácký klobouček
08. 12. 2011 | 15:20

Jana Pechová napsal(a):

Pane Bendle,
připadáte mi jako člověk, který se podíval na jasné nebe a hned se pasoval do role hvězdáře.
Na jedné straně kážete o narušeném vztahu k půdě, ale vzápětí se přiznáváte, že vám není jasné předkupní právo u státní půdy. Možná jste též názoru, že půdě zalité do betonu a asfaltu nehrozí větrná a vodní eroze...
Bude to tak, že po každém setkání s živým zemědělcem vymyslíte manuál?
08. 12. 2011 | 15:20

honolulu napsal(a):

Tento blog pana Bendla je jeden z nejdulezitejsich pro kazdeho z vas, ktery jsem zde na Aktualne CZ videl.
Pracoval jsem v mladi dlouho v Africe a vim, ze EROZE pudy zarucuje hladomor v budoucnosti.
Kazdy zemedelec, ktery temto vecem rozumi, je profesional velke dulezitosti. Puda, ktera rodila nekde i 3 x do roka, muze byt v rukou hlupaka znicena za nekolik let. Z Rhodesie muselo po vyvrazdeni bilych farmaru (odborniku) jit hledat potravu jinam (vetsinou do JAR) 2 milliony hladovych.

Take vas chci informovat o tom, ze budoucnost populacni explozi zarucuje zvysovani cen pudy.

Muzete se mnou nesouhlasit, ale pro zajimavost vam chci rici, ze nejlepsi farmari jsou Amici a Kanadane a nejlepsi zemedelsti pracovnici na svete jsou Mexikani. (Ti jsou tak potrebni, ze maji i vyjimky v Immigracnich zakonech USA). Mechanizace zemedelskych praci v USA je fantasticka.
Zminuji se o tom proto, abych vas inspiroval ke zvedovosti a aby jste pres comp. nahledli do cinnosti americkych farmaru.
Tam, kde jsou farmari sikovni, se cely kraj topi v blahobytu, napr. stat Georgia pri dalnici I-75 mezi Maconem az dolu do Ocaly na Floride. Nahlednete !
08. 12. 2011 | 15:21

neo napsal(a):

Mac:

radou výše se může řídit třeba ten, který nechce být nezaměstnaný. Ale nemusí, je to jen na něm.
08. 12. 2011 | 15:21

brablenec napsal(a):

Neo. Máte pane krásné rady, tak nám poraďte, bydlíme v Jeseníkácha práce nikde. Co byly zdejší továrny tak v nich je akorát díra asi jako pražská Blanka. Poradíš určitě tak se odstěhuj za prací. To je rada jako od pana hraběte. Já když zde prodám dům tak za něj dostanu asi tak desetinu toho co za stejný zaplatím jinde. Jezdit za prací to je paráda, ale když tě doma vidí jenom půl soboty a neděle také není ono. Tak raď, ty víš všechno.
08. 12. 2011 | 15:21

neo napsal(a):

brablenec:

nevěřim vám, že v Jeseníkách není práce NIKDE!
jedná se o evidentní lež či nově mystifikaci.

http://www.jobrapido.cz/?w=&l=Jesen%EDk&r=auto&utm_source=adwords&utm_medium=cpc&utm_campaign=ADWORDS_CZ_GEO_DIRECT_SEARCH
takže radím vybrat si z nabízených pozic (a to je jen jeden portál), pokud se nechcete stěhovat nebo dojíždět
08. 12. 2011 | 15:30

Mac napsal(a):

brablenec

komsomolce nea neberte příliš vážně, on je tu hlavně pro pobavení....tedy svého okolí, jinak on sám sebe vnímá smrtelně vážně :-)))
08. 12. 2011 | 15:34

neo napsal(a):

Mac:

přestaň mě urážet. Nikdy jsem členem komsomolu nebyl a ani být nemohl. Komunistické výrazy si nech pro sebe a sobě rovné. Mě uráží když mě spojuješ s nejzločinějším režimem všech dob.
08. 12. 2011 | 15:45

Pepa z depa napsal(a):

Milý brablenče, v tom vám nikdo neporadí, protože by si přetrhli to vykořisťování člověka člověkem a to by byl JEJICH KONEC. No tak je zbytečně netrapme a vyjďeme do ulic na tu GENERÁLNÍ STÁVKU a potom jim musíme ukázati, že se stěhovat budou oni, ALE DOMOVY TO NEBUDOU, že by DOLY A HORY SE SKÁLAMA, ať si mákne holota jedna. No a teď vážně, příjdete všichni toho 17.1.2012 v 15.00 hod. do PRAHY? ČÍM DELŠÍ TRASA, TÍM LEPŠÍ ÚČINEK. Podmínky jsou jednoznačné a to: DEMISE VLÁDY, PREZIDENTA, ROZPUŠTĚNÍ SNĚMOVNY A SENÁTU, VYHLÁŠENÍ PŘEDČASNÝCH VOLEB, přijmutí nové OBČANSKÉ ÚSTAVY ČR a to všelidovým REFERENDEM, což bude podstatou PŘÍMÉ DEMOKRACIE v nově vznikající občanské SPOLEČNOSTI. Tak zatím, 4.+8. odvoj a Pepa z depa.
08. 12. 2011 | 15:49

Občan napsal(a):

Neouši,

to, co jste "nabídl" Brablencovi, je stejná sr(cenzura) jako kdekoli jinde. Otročina do 80.- Kč/hrubého, většinou na živnosťák nebo na dohodu, při níž dá člověk většinu "platu" za náklady na cestování. Nebo krátkodobé kontrakty, často jen do konce prosince.
A navíc převážně zcela nekvalifikované práce nebo podomní obchod (to jsou všichni ti "finanční poradci" a podobně - tyto "nabídky" tvoří 70% obsahu webu).

S tím jděte, hochu, víte kam. Práci totiž člověk dělá proto, aby jej UŽIVILA - ani jedna z nabídek na tom webu takovou podmínku nesplňuje.
08. 12. 2011 | 15:57

neo napsal(a):

Občanouši,

Já mu nic nenabídl. Jen jsem mu ukázal, že je lhář, protože i v Jeseníku poptávka po práci je. Jedná se pouze o jeden pracovní portál, může zkusit deset dalších a určitě si vybere.

To co píšeš dále už jsou jen výmluvy. Místa jsou jen se je nechce dělat, nic víc v tom neni.

A pokud se nechce stěhovat nebo dojíždět, tak si holt mudsí najít místo v Jeseníku.
08. 12. 2011 | 16:01

Mac napsal(a):

neo

ty jsi tlučhuba, který kromě komsomolského blábolení nic nezvládá.
Při vědomí, že mne cenzor opět smaže, opakuji, že jsi nevzdělaný hlupák, který kromě pouček a frází nastudovaných z ideologických příruček vydaných politbyrem ODS resp. TOP nic nevíš.

Trochu myslící a vzdělaný člověk ví, že označení "bolševik" nebo "komsomolec" se zdaleka nepoužívá jenom pro exčleny těchto organizací.

Používá se dnes především pro ty, kteří zastávají a hlásají jedinou nezpochybnitelnou pravdu se stejnou ideologickou neochvějností jako bolševici a komsomolci ve své době. Kteří ví vše nejlépe a navíc arogantně druhým radí, co mají dělat. Vesměs jsou to usmrkanci s mlíkem na bradě, kteří si uvážou pod bílý límeček kravatu, na business card si napíšou hrdě "finanční analytik" a mysl, že sežrali všechnu moudrost světa.

A přitom zůstávají tím, čím skutečně jsou: fanatickými zabedněnými komsomolci.

To je tak v kostce, abys nás zase neobtěžoval svými místopřísežnými prohlášeními, že jsi nikdy nebyl v komsomolu, protože v 1989 jsi plácal bábovičky :-)))

Už je ti to konečně jasné, neoušku komsomolče??

Věřím, že nikoliv, ale to nevadí, rád jsem tu přednášku pro tebe udělal, i když vím, že je to k ničemu :-)))
08. 12. 2011 | 16:03

Ládik!!! napsal(a):

Slušnou príci lze nalézt v Nošovicích. Jediný háček je jazyk - uchazeč musí umět korejsky v kvalitě rodilého mluvčího.
08. 12. 2011 | 16:04

Mac napsal(a):

Ládík

práci? a slušnou?? V Nošovicích???

jo, tuším, že na to téma byla nedávno reportáž v televizi :-))))
08. 12. 2011 | 16:08

zemedelec napsal(a):

Paní Hana 14:52
Dobře jste mě předběhla,díky.
Jen mě tak napadlo,že by se vlastníci měli připravovat na prodej půdy?Podle mě ten soukromí zemědělec nedostal zastání tam kde měl,proto napsal až ministrovi,což se mu zřejmě hodilo něco popsat o půdě.Zemědělství potřebuje něco jiného než manuál.Ať něco popíše o dotacích,měli přece o tom jednat v Bruselu.Možná se najdou špatné přiklady,ale o toho jsou orgány k tomu určené.Pokud kterýkoliv nájemce,chce dosáhnout dobré výsledky tak se o půdu stará a taky to vidět po republice,pěkné ozimy,ale i hodně řepky.Víme přece jak se dosahovalo velkých výnosů,až přemrštěným hnojením umělými hnojivy.Hodně se to pokrátilo i taky cenou hnojiv a postřiků.U výkrmu zvířat je podobné,když chcete dosáhnout lepších přírustků,tak zase chemie,hodně látek je zakázáno,ale často se něco objeví.Ten počet zaměstnanců v zemědělství,je opravdu malý i když všechna přidružená výroba byla zrušena.
08. 12. 2011 | 16:14

neo napsal(a):

Macu, mýlíš se.

nejsem nevzdělaný hlupák. Mám celkem vysoké IQ, vystudoval jsem a věz, že kdybych byl hlupák, tak bych nemohl pracovat na pozici kterou zastávám, ale pravděpodobně bych byl nucen živit se nějakou manuální prací. Příručku ideologickou či jinou jsem nikdy nečetl a tak nemohu mít nastudovány poučky. Politbyro ODS či TOP 09 mi taky nic neříká.
nehlásám žádnou jedinou pravdu. On se ptal, já odpověděl a odpověděl jsem jak je mým zvykem pravdivě.
Občan chtěl radu pro nezaměstnané, já mu ji dal.. nic víc, řídit se jí nemusí.

Brablenec chtěl tu samou radu ovšem pod podmínkou, že nebude dojíždět a ani se stěhovat, přičemž tvrdil, že práce není NIKDE. Tak jsem zabrousil na portál práce a ukázal mu, že lže, že práce NĚKDE je. A určitě to nebyla rada arogantní, ale upřímná. Já nemám ve zvyku být arogantní.
08. 12. 2011 | 16:16

heretique napsal(a):

No dnes Bendl žvanil pěkně alibisticky, když se ho z ČT24 ptali, co si myslí o cause Besser. Ukázalůo se, že Bendl prostě nemyslí. To je zase "mini-str".
08. 12. 2011 | 16:19

Ládik!!! napsal(a):

Mac,
například zde http://pracefrydekmistek.cz/specialiste-ve-vyrobe-stavebnictvi-a-pribuznych-oborech-8/
platy 30-50000Kč, ani nemusíš umět korejsky.
08. 12. 2011 | 16:20

Mac napsal(a):

neo

vždyť jsem to povídal, že to k ničemu nebude :-))))

Nicméně: pěknej podvečer!
a nemyslím to jarporovsky, ale tak, jak říkám :-)))
08. 12. 2011 | 16:25

Mac napsal(a):

Ládík

já vím, v současném vzkvétajícím stavebnictví leží padesátitisícové platy doslova na..... no ne na zemi ale na džobportálech...

kdo nevěří, ať tam běží :-)))
08. 12. 2011 | 16:26

neo napsal(a):

Práce jeseník

http://www.e-urad-prace.cz/jesenik/

konstruktéři, svářeči, manažeři, kontroloři, poradci, teamleadeři..

http://www.prace.cz/jesenik/

technolog, kuchař,zedník, obráběč, účetní
TOTO JSOU FAKTA, SKUTEČNÉ NABÍDKY MÍST. VY SE JEN VYMLOUVÁTE!
Macu, hlupák není ten, který umí najít tato místa, ale ten, který tvrdí, že nejsou.
08. 12. 2011 | 16:28

neo napsal(a):

Mac:

k ničemu to neni, protože si vymýšlíša to s jediným cílem, urazit diskutéra.

Fakta jsou k ničemu, můžu tu hodit stovky příkladů a jen proto, že je uvádim já, tak je nebereš vůbec v potaz.

S politickými stranami nemám nic společného, jejich příručky jsem nikdy ani neviděl ani nečetl...ale ty prostě musíš napsat lež.
08. 12. 2011 | 16:34

jihočech napsal(a):

"Mou velkou ambicí je, aby právě těmto majitelům, lidem bez historických zkušeností, byl stát nápomocen. Aby jim poskytl informace a servis, pomohl jim poznat jejích práva a povinnosti, a naučil je, jak je případně přenést na nájemce, pokud sami nehospodaří. Aby jim poradil, jak svůj majetek chránit, případně jak se nenechat napálit při prodeji, pokud o něm uvažují."

Pan Ministr nic nikdy nevypěstoval, nebyl by schopen vést ani slepičárnu a teď má velké ambice, jak na základě svého historického nicnedělání fundovaně poradit. Nemá cenu se s ním bavit. Teď jde opravdu do tuhého.

Ládik -
mám obdobné zkušenosti. Protože mám od rodičů zakořeněno, že chleba je dar boží, tak také sekám trávu u chalupy, rozvážím ji králíkům po vsi. Jsem rád, že mohu trávu udat, teď už musím nejen trávu nasekat, zavézt, ale sousedovi i nakrmit králiky. Suším seno, které si pak soused laskavě odebere, ale jen dobře vysušené, a já mám z toho radost. (fakt ale je, že občas dostanu nějaké vajíčko, králika - ale kvůli tomu to nedělám.)

Od Šumavy k Tatrám samá řepka, krávy jsou krávožrouty, žerou granule z kosti uhynulých krav, vše už dovážíme - a to je prý dobré a ekonomické. EU dává dotace Francouzům, Němcům na zemědělství, nám dá občas na cyklostesku nebo na opravu kapličky a jsme rádi.
A teď do toho ministr, že poradí jak na to. To je opravdu na cvokárnu.
08. 12. 2011 | 16:34

neo napsal(a):

Ladiku klid, i kdybys jim nabídl 100 000, tak budou tvrdit, že ta práce neni a že je to otročina
08. 12. 2011 | 16:35

Mac napsal(a):

jihočech

sympatický a rozumný příspěvek

P.S. vy určitě nejste finanční analytik, že ne?
08. 12. 2011 | 16:47

vlado napsal(a):

Neo také si myslím, že jste vysoce vzdělán a právě proto, že se neživíte rukama ale hlavou tak máte větší možnosti uplatnit se na trhu práce. Nezvratitelný fakt. Co Vám však chybí je dát do souvislostí stav našeho a evropského hospodářství. V republice máme 500tis.nezaměstnaných a v Evropě 22mil. Tak přemýšlejte
o tom jak složité je najít přiměřené zaměstnání, když na jediné pracovní místo se hlásí 15 zájemců. Vy jste asi neslyšel, že na místo uklizečky se dělají pohovory? Přece mladá bude jistě výkonější než 50ti letá zájemkyně. Neřkuli jistě vypadá mladá lépe i s tím kbelíkem. Vcítit se neumíte a o psychice těchto lidí by Vám řekli své psychologové. Již tady na toto téma jeden blog byl.

To jsem se odklonil od téma blogu. Pan ministr Bendl má starosti o hospodáře s 25ti ha a Brusel mu káže nechat ležet ladem 250tis.hekterů a v úvahu připadá, že 30% půdy má být ozeleněno. To vše chystá EÚ s novou zemědělskou politikou pro roky 2014-2020. Podmínky při vstupu do EÚ pro zemědělce vyjednali prachmizerné. Jenže to je v tomto případě Bendl z obliga.
08. 12. 2011 | 16:50

neo napsal(a):

ti ta profese něják leží v žaludku co?
08. 12. 2011 | 16:51

Mac napsal(a):

to je profese???!!!!
nedej se vysmát :-))))
08. 12. 2011 | 16:54

neo napsal(a):

vlado:

jistě že je složité najít si zaměstnání a věřte že to neplatí jen pro uklizečky,a le i pro ty vzdělané. Ale je hloupost tvrdit, že práce není. Je přeci lepší, kdyby člověk napsal : práce tu sice nějaká je, ale na to místo se hlásí 15 lidí a nemám takové kvality abych vyhrál výběrové řízení.

Nebo rovnou odmítat stěhování či dojíždění.

Samozřejmě že i na uklizečky se dělaj pohovory, to je přeci naprosto normální. Vždycky by měl být vybrán nejkvalitnější uchazeč ať se jedná o práci uklizečky či manažera.

A nemsylete si že nevim co je to dělat rukama. Jako student jsem si jinak než rukama nevydělával. U pásu ve fabrice, na stavbě, v obchodě atd..
08. 12. 2011 | 16:58

neo napsal(a):

Macu:

jistě, co by to bylo?
08. 12. 2011 | 16:58

Mac napsal(a):

A máte i svou profesní komoru? Vlastně dvě komory:
1. Komora finančních analytiků, kteří znají pojem ISO
2. Komora finančních analytiků, kteří nemají o ISO ánunk.... :-))

Hele, končím, opět jsem díky tobě příjemně zrelaxoval, ale teď musím rychle zase něco dělat.
To víš, zítra je představenstvo a ještě nemám v kupě ten finanční plán na 2012..... ještě přijdu o tantiemý :-))))

no, ale kdybych přišel o práci - že se na tebe můžu obrátit, abys mně pomohl na portálech nějakou najít? Víš třeba ten teamleader by se mi docela zamlouval ... :-)))

S pozdravem Mládí, vzdělání, vědomostem a IQ zdar!!!
08. 12. 2011 | 17:05

berkowitz napsal(a):

Pro jihočecha :
Zdravím vás a zároveň prosím, abyste nezpochybňoval odbornou způsobilost ministra zemědělství. Své bohaté zkušenosti nabral, jako žňový referent při OV SSM Kladno!
08. 12. 2011 | 17:11

neo napsal(a):

Mac:

Profese je základní obor, povolání, druh pracovní činnosti vyžadující odbornou přípravu.

Užij si představenstvo. A pokud nejsi úplnej trouba, tak si práci teamleadera dokážeš najít sám.
08. 12. 2011 | 17:13

Dedek napsal(a):

Pro Nea:
Pokud jste tak inteligentní , jak se sám hodnotíte , vysvětlete mě tento údaj.
Oblast Jesenicko:Počet nezaměstnaných 2746
Počet volných prac. míst 77
Zdroj informace : www.mvcr.cz/.../mapa-oblasti-dle-poctu-volnych-pracovnich-mist-2...
08. 12. 2011 | 17:40

Mac napsal(a):

Dedek

no tak to vidíte, že měl neo pravdu: práce je.

Stačí ve výběrovém řízení být lepší než těch 35 ostatních uchazečů a máte to doma.

Pro takového vzdělaného, schopného, inteligentního a "poměrně dost znajícího" nea by to byla hračka :-))))

Takže 77 nezaměstnaných je ošetřených a ti ostatní, což je bratru 2669 kousků se holt o sebe musí nějak postarat. Protože dle Prvního neova axiomu: PRÁCE JE!!
08. 12. 2011 | 17:59

Občan napsal(a):

To Ládik!!!:

A není Vám divné, že ten inzerát tam visí už měsíc?
Přitom o takovou práci by měla být rvačka.

To Neo:
Z toho http://www.e-urad-prace.cz/jesenik/ je z 10ti prvních nabídek opět 6 (tedy 60%) z oblasti "obchodní zástupce"
Totéž platí pro http://www.prace.cz/jesenik/
Opět více než 50% nabídek je z oblasti "obchodní zástupce"

Prohlížel jsem i normální pracovní nabídky - ano, jsou tam. Problém je, že bez výjimky je požadována praxe minimálně 3-5 let v oboru. A teď si vezměte jak absolventy, tak nezaměstnané s jinou kvalifikací než které jsou nabízeny. Nemají onu několikaletou praxi v oboru a nemají ji kde vzít - protože je nikdo bez praxe nezaměstná; dokonalý bludný kruh. Kromě toho - např. VŠ vzdělaného nikdo nepřijme na dělnická povolání, ani kdyby se rozkrájel tak ne. Zejména pokud to je člověk nad 40 let - ten je kromě "převzdělanosti" ještě "starý".

No nic, nebudu si zbytečně namáhat ruce psaním, stejně to je zbytečné. Kdo to nezažil na vlastní kůži nebo alespoň v rodině, nebo s těmi lidmi alespoň nepřijde do styku, nikdy to nepochopí.
08. 12. 2011 | 18:06

neo napsal(a):

dedek:
Mac už vám odpověděl. Přesně tak, práce tam je. To je jasný důkaz.

mimochodem, já se sám hodnotit nechtěl. Byl jsem donucen se pouze ohradit proti útoku zdejších diskutujících.
08. 12. 2011 | 18:18

neo napsal(a):

Občan: obchodní zástupce je co? hraní golfu na marsu?

a to, že někdo požaduje na práci nějakou kvalifikaci je správné a neznamená to, že tam ta práce neni.
08. 12. 2011 | 18:20

jozka napsal(a):

obchodni zastupce znamena, ze nafasujes vyplach dutiny lebecni, stoupnes si do supermarketu, odchytavas lidi a nutis jim tu pojistky proti smrti, tu penzijni pripojisteni nebo treba parfemy a tak dal. Prirozene jedes na svoje triko, svym autem, svym telefonem.

Kdyz mas kliku, vyjdes z toho s nulou. Letadlo jak vysity. Nekdo na tom jiste dokaze vydelat. Jako na vsem. Nicmene se zamestnanim to nema moc spolecneho. Nehlede na to, co by se asi stalo kdyby se vsechny tyhle "pozice" zaplnily. Ale jako munice pro neoidy idealni. PRACE JE, VOE :-)
08. 12. 2011 | 18:42

Mac napsal(a):

neo

dóóóst, nebo ti zase začnu říkat "komsomolče"... :-)

tak ty nevíš, co je to obchodní zástupce?

no, to třeba nafasuješ do kabele sadu zázračných hrnců, po mimořádné akční slevě za skvělou cenu 20 táců a začneš zvonit na zvonky.....

v lepším případě stihneš utýct, v horším ti Azor ukousne půl prd....e.
08. 12. 2011 | 18:50

neo napsal(a):

jozka:

nejen pojistky, můžeš prodávat i ty hrnce jak píše Mac a nebo prodáváš tarify na mobil, internet, satelity, parfémy, knihy...prakticky cokoli. Můžeš to dělat osobně nebo po telefonu, je to dobře placený a práce to skutečně je. A ne, nevyjdeš z toho s nulou pokud nejsi úplnej nechopák. Znám celkem dost lidí kteří to dělali a vydělali slušný prachy.
08. 12. 2011 | 18:54

Mac napsal(a):

neo
jmenuj jednoho, kterej tím vydělal slušný prachy

pokud možno v poslední době , ne před patnácti lety, kdy se lidi nechali nachytat na kdejakou krávovinu....
08. 12. 2011 | 19:01

Mac napsal(a):

neo

poslední:
takže když máme 500 tisíc nezaměstnaných - myslíš, že se problém nezaměstnanosti v naší zemičce vyřeší, když všichni začnou prodávat hrnce???

no nic, vím že mi to vysvětlíš, ale už si to asi nepřečtu.

Nějak mi nekoresponduje výsledovka s rozvahou, potřeboval bych nějakýho finančního analytika na konzultaci.
Ale schopnýho, rozumíš, o nea zájem nemám......
08. 12. 2011 | 19:04

neo napsal(a):

Mac:

znám dost lidí, kteří to dělali a vydělali. Ty platy se tam pohybují kolem 20 - 60 000, zvláště u pojistek a neni to před 15lety ale teď.

a ne, nemyslim, že problém nezaměstnanosti vyřeší hrnce, ani to nikde netvrdim. Pokud vim, řeč byla o práci na jesenicku.

na výsledovku s rozvahou si zaplať účetního a ne finančního analytika ty ťunťo.

Jinak já jsem schopný analytik. Svou práci dělám velmi dobře. Je to i tím, že mě to baví.
08. 12. 2011 | 19:26

Mac napsal(a):

neoušku

problém vyřešen, Excell je zákeřnej, malá chybička ve vzorci a hned je HV jak má být :-)))

Jinak: účetního potřebuju na účetnictví, s výkazy si poradím sám. Překvapuje mě, že jako finančnímu analytikovi ti ANI účetní výkazy nic neříkají....

to by mě teda fakt zajímalo, jak ty analýzy děláš.

Výkaznictví neznáš, ISO ti nic neříká....
no možná používáš při stanovení finančního zdraví vašich partnerů Íčkovu metodu - pohled do kávové sedliny.... věřím, že to by tě mohlo i bavit a mohl bys to dělat velmi dobře :-)))

tak, konec laškování , vypínám a balím.

Pěknej večer a na zítra zkus vymyslet nějakou novou pohádku o profesi, která tě živí.
Toho analytika ti věřím čím dál míň.......
08. 12. 2011 | 19:35

neo napsal(a):

Mac: už jsem ti to psal několikrát. A i kdybych to napsal 20 krát, tak budeš stále mrmlat o ISO, které mě nezajímá, protože my jsme dodavatel a já nehledám ani naše dodavatele a ani klienty. Já jen analyzuji jejich finanční situaci. Pro mě je důležité aby klient byl schopen koupit jen tolik, kolik je schopen zaplatit. Kvalita jde mimo mě, na to jsou jiná oddělení, jiní lidé. Je mi líto, když nechápeš tohle,nevim jak můžeš řídit několik firem. Copak vy tam nemáte finanční analytiky?
08. 12. 2011 | 20:01

Občan napsal(a):

Jo, zejména na Jesenicku by se s těmi hrnci uplatnil. Lidi, co jsou rádi, že vydělají alespoň těch 10 litrů čistýho, nemyslí na nic jinýho než na ty "ceptráky".

Milé neo - PROTO na jesenicku kdekdo shání ty prodejce vzdušných zámků a PROTO je NIKDO nezaměstná jinak než na fakturu. Protože tam není KOMU prodávat. Na Tachovsku to je to samé - tam zase řádí několik zoufalců s takovými těmi "zázračnými" vysavači, co stojí v základní verzi 56 000.- Kč.
Chodí od baráku k baráku a shánějí ťulpasy, kteří si ho od nich vezmou na splátky a najdou si dalšího ťulpasa, kterému ho dál střelí.
Hochu nešťastná - to je letadlo jak vyšitý. Proto taky nikdo z "areal managerů" těchhle společností pro sichr nemá žádnou dostupnou kancelář a spojení s nimi je jen po telefonu a mailu. Moc dobře vědí, proč pracují v utajení.

Neo, už jsem Vám to řekl asi desetkrát, ale zopakuji to ještě znovu - pohybujete se zcela mimo realitu všedního dne.
08. 12. 2011 | 20:32

neo napsal(a):

Milé Občano,

vždycky je komu prodávat a to cokoli. Je těch obchoďáků stále málo, proto tolik nabídek. A nejde jen o hrnce či vysavače. Internet, tarify, pojistky...to je byznys a to jsou velcí hráči na trhu bez skrytých kanclů. O2, T mobile, Vodafone, všechny naše pojišťovny...

a těch deset litrů si nech, to je extrém. Zaměř se v těch krajích na průměr nebo medián. Ten je o dost výš
08. 12. 2011 | 20:49

Bazzy napsal(a):

milý neo,

bohužel 10.000,-- Kč čistého není extrém, ale skoro všude na venkově dobře placená práce, kterou si lidi snaží udržet. Bohužel.
08. 12. 2011 | 21:05

slavwin napsal(a):

Uchovat funkčnost půdy je určitě dobrý počin, ta zemědělská velkovýroba živí lidi naoko levně, lidé jsou obézní a přitom podvýživeni. Jsou brzo nemocní a pak zjistí, že jim to levné žrádlo pořádně trhá kapsu. Je třeba k půdě přitáhnout více lidí, nevolám po rýčích, vidlech. S lehkou nenáročnou a důmyslnou mechanizací se dá vyprodukovat mnoho, dnes už i elektrická energie, plyn na topení, možná ten strašně dobrý kontrakt s Rusy jehož cena se minimálně zdvojnásobí by ani nebyl třeba.
Diskutuje se tu o podomních prodejcích, já bych byl pro aby byli zrušeni, jednak se jejich činnost dost podobá podvodu
někomu dělá potíže hned být sprostý a to je často jediná možnost jak se nedostat do maléru.
08. 12. 2011 | 21:21

bobš napsal(a):

Neo
Ohledně práce. Skončil jsem v podniku, bohužel dohodou jinak to nešlo. V létě mne bylo 60 na pracáku jsem dostal asi deset nabídek k práci. Tudíž jsem nelenil a obvolal a oběhl jsem dotyčné zaměstnavatele. Obor elektronika, zkoušky a průmyslovou školu mám. Po zjištění mého věku oznámili, že se ozvou a zatím nic ticho jako v hrobě. To jen tak na okraj, protože o tom jak by to mělo popř mohlo být umím také dobře povídat, ale skutek utek.
08. 12. 2011 | 21:28

jezevec napsal(a):

Musím konstatovat, že blog P.Bendla je opodstatněný. V úvodu diskuse většina diskutujících na sebe prozradila, že o zemědělství sbírá informace pohledem na krajinu při jízdě autem či vlakem.Obzvláště se zesměšnil ve 14.52 Pepa z depa svým výrokem o FVE Milovice, která je od začátku v režii hejtmana Ratha, co by současného vlastníka prostoru, kde měla stát ona předmětná fotovoltaika.
Pro P. Bendla - p. ministr, jako zástupce státu, by měl vážně uvažovat o způsobu urychlení provádění pozemkových úprav.
08. 12. 2011 | 21:31

ujo napsal(a):

neo,
když tak sleduji Vaši téměř trvalou účast v diskusich tak ta vaše firma asi moc klientů ( kterých provádíte " finanční analysu") moc nemá.
Vy si ale dokážete přivydělat jinak, že
08. 12. 2011 | 21:32

pavel fadrný napsal(a):

Pane Bendle, Váš předchůdce ing.Fuksa by takový blábol nenapsal.Jste od svých 23 let profesinálním politikem, funkce ministra zemědělství je jen malá epizoda ve Vaší kariéře, nejste zemědělcem.Přestali jsme být soběstační ve výrobě potravin a Vy máte problém s hospodářem,který se nedokáže dohodnout se svými sousedy. Ale možná, že ani nejste autorem a pověřil jste napsáním nějakého poradce, který svým mozkovým vývojem ustrnul v letech po r.1990. Nezná pravidla pro provádění pozemkových úprav (žádného vlastníka pozemků bez jeho souhlasu není možné přesunout někam na hranici katastru),nezná současná pravidla pro předcházení erozi na orné půdě (GAEC 3) ale ví, jak sehnat autory pro "Manuál" a zaplatit ho z rozpočtu ministerstva.Na poradenství pro majitele pozemků jsou přece určeni pracovníci Pozemkových úřadů a Pozemkového fondu, stačí jim zavolat.
08. 12. 2011 | 22:11

KHman napsal(a):

Měl by jste se straníku Bendle zmínit také o tom, jak jste v kutné hoře odvolal ředitele Agentury pro zemědělství a venkov dlouholetého odborníka ing. Viktoru (rok a půl před důchodem) a nahradil jej svým spolustraníkem panem Šalátkem. Původním povoláním bagristou, posléze straníkem ODS a bývalým starostou kutné hory.Se zemědělstvím a venkovem nikdy neměl nic společného , stejně jako vy sám. Ale i další máte společné, není vám hanba ! Při svém starostování si pan Šalátek doplnil vzdělání a vystudoval dokonce střední školu. Do funkce ředitele přišel bez konkurzu, jen z potřeby zajistit spolustraníkovi koryto a trafiku z daní poplatníků.Takovéto prasárny a přisávání na rozpočet státu děláte vy, kteří máte plné huby podnikání a omezování vlivu státu! Bez státu by takoví lehkoživkové jako vy a vám podobní chcípli. Vysvětlete na tomto případu voličům, v čem jste lepší, než byli komunisti z vychc...sti za minulého režimu. Osobně si myslím, že jste o mnoho horší.Oni totiž měli na spoustě postech odborníky. Vy jste již ztratili soudnost. Váš blog je jen důkazem, že vám není již za nic hanba. Několik týdnů se zabýváte zemědělstvím a už jste sám uvěřil, že jste odborník.
08. 12. 2011 | 23:13

jozka napsal(a):

Jo, milej neo, je to prosty. Mas rybnik a chytas ryby. Jelikoz je vas vic, tak ryby od urcite chvile zacnou ubejvat. Co udelas? Poridis si vic siti. Jenze ulovek se cim dal vic smrskava, jak vas chyta vic a vice sitemi. Co udelate, zacnete shanet dalsi site...

S temi "obchodnimi zastupci" je to stejne. Pocet lidi kupujicich hrnce, upisujicich se kk pojistkam je omezeny, takze se ti nahore pyramidy snazi o maximalizaci "ulovku" jak? Ano, vic obchodnich zastupcu... Takze jejich prehrsel mezi nabidkama neni znamenim toho, ze je co prodavat, ale toho, ze rybnicek zacinba bejt vylovenej... a zazvonil zvone c a pohadky je konec...

Jednodusejc to ted neumim, kdybys nepochopil ani tohle, muzu zkusit nakreslit leporelo.
08. 12. 2011 | 23:23

jezevec napsal(a):

pavel fadrný
Prozradil jste na sebe, že o dané problematice nic nevíte.Jak chcete někomu za současné situace dopřát užívání svého pole, které bez přístupové cesty je utopeno uprostřed velkého lánu? Takový malý sedlák pouze dostane možnost hospodařit někde jinde na jiném cizím pozemku, tak jak je to dneska běžné. Současný stav nahrává současným zemědělským velkpodnikatelům, kteří nemají zájem měnit současnou situaci, kdy drobný vlastník nemá moc na výběr.
08. 12. 2011 | 23:55

Děláte sy kozy ??? napsal(a):

Proto je náprava vztahu k půdě pevnou součástí programu ODS a nynější vlády. HAHAHAHAHAH HAHAHAH Tak proto jste podali návrh na snížení daně z parkovišt pro hyper super markety????
Chránit půdu je potřeba. Proč nejsou poplatky za vynětí v řádech milionů ?? Proč se developeři nesměřují na brounfieldy?

Práva jsou krásné , ale zavání to liškoidním přístupem. Pokud nemají zemědělci zdroj příjmů - tj jsou vystaveni nerovné konkurenci EU států . Tak si můžete požadavky tohoto stylu strčit...
09. 12. 2011 | 05:43

jozka napsal(a):

Jo a jeste:

http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/prace/clanek.phtml?id=724621

to je nahodicka...
09. 12. 2011 | 05:58

pavel fadrný napsal(a):

Jezevče,trochu málo o tom vím.Malý sedlák je pro pana ministra dobrý jako volič - vydá pro něj příručku a pojede k němu na dožínky.Ale to je populizmus. Měl by nám, pan ministr, říci,kolik peněz získal navíc na pozemkové úpravy,jaká opatření navrhl aby realizace pozemkových úprav byla levnější a za míň peněz udělali projektanti a realizátoři víc práce.Potom se malý vlastník dostane ke svému pozemku, když už se s velkým sousedem nedokáže dohodnout.Navíc majitelé nabo manažeři velkých zemědělských podniků jsou kapitalistickými podnikateli a s panem ministrem sdílejí stejné morální a společenské hodnoty.
09. 12. 2011 | 07:15

drozd kvíčala napsal(a):

bendle, ty chceš řídit nějaké ministerstvo (záměrně nepíši jaké, protože jdeš tam, kam tě strana pošle) a přitom jsi nebyl schopen uřídit ani vlastní manželství
09. 12. 2011 | 07:37

neo napsal(a):

ujo:

no jelikož je to nadnárodní firma, tak má klientů víc, než si umíte představit
09. 12. 2011 | 08:46

neo napsal(a):

jozka:

co je náhodička? o tom vůbec nebyla řeč, je logické, že v evidenci mnoho lidí není. to nijak nerozporuji.
09. 12. 2011 | 08:47

potencionální obchodní zástupce. napsal(a):

neo

vůbec nemáte ponětí, co to obnáší být obchodní zástupce nebo se o takovou práci ucházet. Zde vůbec nejde o to, abyste si vydělal, nebo něco prodal. Zde jde o to, abyste v době mimo sezónu strávil víkend v nějakém hotelu, zaplatil si to za své, přinesl tržby majitelovi, který by to jinak měl zavřené a dal vydělat školící agentuře pořádající teambuildingy. Prý bez vstupního školení a znalosti firemní politiky vůbec nemůžete takovou práci dělat. Takže takový nezaměstnaný pak stráví třeba za svých 10 000 prodloužený víkend třeba u Balatonu, jindy na Vysočině nebo v Praze a tam se zabývá činnostmi, které připomínají sjezd nějaké sekty.
Nebo jedna reality šou myslím na Primě, hledáte práci to též dělá.
Tam třeba nezaměstnanou prodavačku učila herečka Holubová herecké etudy, prý aby se prodavačka naučila vyjádřit, což je pro hledání práce klíčové.
Nebo zneuznaný malíř je tam učil malovat, protože uchazeč o práci prý musí být tvořivý.

Je pravda, že nezaměstnanost to částečně řeší, ale ne ěch, ,kteří odpověděli na takový inzerát.
09. 12. 2011 | 09:32

rejpal napsal(a):

Debatu pokládám za velmi zajímavou. Škoda že nevím, kolik se u nás najde lidí, kteří si koupí vysavač za 60 000. Leda nějaký fanatik, který tráví veškerý volný čas uklízením. Tyhle prodejce si domů nepouštím, ale je mi jich trochu líto, kadý se musí nějak živit, a tohle je dost tvrdý chleba. Na druhou stranu mi přijde hořce zábavné, že se najde třeba trouba, který - aby si mohl koupit nějaký takový "stroj na nic" - kvůli tomu maže do Providentu pro půjčku.
09. 12. 2011 | 09:46

potencionální obchodní zástupce. napsal(a):

rejpal

s těmi vysavači je to jako s pojištěním. To se nezaměstnaný rozhodne dělat dealera pojištění a je rád, že může na půl roku mít pracovní poměr s pojištěním a 8 litrů na ruku + provize z každé smlouvy. Musí uzavřít 4 měsíčně, což se neznalému zdá málo.
První měsíc lítá a lítá a hrozba, že nikoho nepojistí ho vystresuje tak , že se mu podaří pojistit babičku a zjistí, že sestřenice nemá penzijko, tak ji ho vnutí. První měsíc tedy splnil na 50% a má celkem klid. Ale když další měsíc nikoho nesežene, tak je vystven takovému tlaku, otravuje všechny své známé, ale ti již pojištěni jsou, ale možná, že mu někoho doporuščí, tudíž zas tak 2 pojištění udělá. Ale za půl roku ho stejně vyhodí. Pojišťovna ale má 4 nové smlouvy, které začne obhospodařovat a mít z ní provize někdo, kdo tam je od začátku , kdy ještě trh nebyl nasycen a lidé se i pojošťovali.No ten pak na provizích skutečně vydělá a živí se tím. Ale obchoďák je bez práce zas.
A takhle to je i s těmi vysavači. Tak jeden za půl roku se podaří nějaké důvěřivé důchodkyni nebo bohatému strýčkovoi prodat a za půl roku se zas schání nová práce. Pár vysvačů se však prodá a ten zakladatel se tím uživí. Nikoli však ti dealeři.
09. 12. 2011 | 10:06

rejpal napsal(a):

potencionální obchodní zástupce
Mám pár známých, kteří se zkoušel uživit pojišťováním. Bylo to přesně tak, jak píšete. Prodejce neznám žádného (kromě Amwaye a podobných věcí s rychlým obratem, tam to asi nějak funguje). Kdysi byl takový boom karet GWC (karty se slevou při hotovostní platbě). Jeden můj známý se nechal ukecat dealerkou. Investoval asi 20 000 do nějakých materiálů a dal se do toho. Z obrovského elánu na počátku zbyla za pár týdnů jen taška ve skříni a nechuť o celé věci mluvit. Nelapil ani příbuzné. Já sám bych nic podobného dělat neuměl. Neumím lidi ukecávat, aby koupili produkt, o jehož skvělosti v poměru ceny nejsem sám přesvědčen. Proto je mi těch lidí trochu líto.
09. 12. 2011 | 10:17

Občan napsal(a):

To KHmann:

Ha! Takže Rumcajs už nejezdí na traktoru, ale hákuje pro Bendla!
Tak proto on se odmlčel a posílá za sebe Kuchaře a Forrest Gumpa, kluk jeden šikovná bagristická :o)))
Akorát asi nebude rád, že jste ho takhle proflák :o))
09. 12. 2011 | 10:24

potencionální obchodní zástupce. napsal(a):

rejpal

a spousty těch školení okolo, které si musí účastník sám platit.
Z toho žijí ty školící a rekvalifikační firmy, mnohdy ještě utrhnou něco od státu, vždyť přeci vzdělávání dospělých, to je bohulibý cíl, andragogika se to jmenuje odborně a dá se to studovat na filozofické fakultě. No neberte to.

Ale pokud se někdo diví, že na Jesenicku je hodně nezaměstnaných, když pracovní portál je plný nabídek na obchoďáky, tak je dle mého dost ťululum.

Dnes se zas rozmohli obchoďáci nabízející přechod k jinému poskytovateli energie. Je jich fakt hafo. Jen minulý týden u mne byli 3.Většinou je každý žene, ale někteří již začínají být pěkně agresivní. Myslím, že toto by být nemělo.
09. 12. 2011 | 10:26

Občan napsal(a):

To Jozka:

Zdravím a dík, že jste mi potvrdil to, co tu melduju kolem dokola furt a furt; tedy najen já, pár dalších to také zmiňovalo. Totiž, že údaje o nezaměstnanosti jsou u nás uměle zkreslovány směrem dolů , a to o 70%, což znamená, že nezaměstnanost je ve skutečnosti skoro dvojnásobná.
Tohle nám tloukla do hlavy už před 15ti lety paní docentka Kadeřábková z VŠE. Přitom to nebyl žádný levičák, ale prachobyčejná objektivní pragmatička.
09. 12. 2011 | 10:33

jozka napsal(a):

neo:

Co to vypovida? Ze si ty pocty pracovnich nabidek vuci poctu evidovanych nezamestnanych a z toho plynouci "PRACE JE, VOE" muzes vetknout za klobouk, protoze lidi bez prace je ve skutecnosti vic a prace min.
09. 12. 2011 | 10:48

neo napsal(a):

jozka:

to přece nikdo nepopírá. To je fakt a nijak ho nezpochybňuji. Zpochybňuji, že v Jeseníku neni práce nikde. což je pravda a důkazy jsem dal výše. nic víc

Nikdo nezpochybňuje, že je těžké uplatnit se, najít odpovídající práci a především porazit dalších X účastníků výběrového řízení.

Už jsem to psal Vladovi. výmluvu typu NENI práce, nechci dojíždět, nechci se stěhovat , niočemu nepomohou. Přiznat si, že sice práce je, ale je jí málo a je mnoho zájemců a mnohdy kvalitnějších než sám dotyčný...to už je jiná.
09. 12. 2011 | 11:08

jozka napsal(a):

Aha, ja zapomnel, ze kdyz se rekne "prace neni", tak neo si to zpracuje jako nulu.

Promin.
09. 12. 2011 | 11:47

neo napsal(a):

jozka:

omyl, když se řekne , práce neni NIKDE.Tak si to neo zpracuje jako nulu,což není nic divnýho.
09. 12. 2011 | 11:54

kristusek napsal(a):

Tak tady čtu ty debaty o práci a nestačím se divit. Proč by nemohlo v tomto státě přibýt 300.000 podomních obchodníků a 200.000 teamleadrů?
Podomní obchodníci si budou zboží prodávat mezi sebou a teamleadři mohou utvořit týmy a v jejich "lídrování" se pravidelně střídat.
A nezaměstnanost máme vyřešenou:-)
09. 12. 2011 | 12:16

neo napsal(a):

kristusek,

tak to by asi nešlo. kdo by je zaměstnával? Vždycky je to otázka nabídky a poptávky. Nabídka je prostě vyšší a vždycky bude, tady neni moc prostoru zvláště v recesi.
09. 12. 2011 | 12:25

buldatra napsal(a):

Jak to tak sleduju, pan ministr není sice žádný Čuba, nicméně, uchopil to zemědělství za jiný konec a asi bude působit jako takový stopařův průvodce soukromým zemědělstvím.

Udělá ze sedláka menežéra, který konečně ví, jak se k políčku dostat.
09. 12. 2011 | 13:28

Občan napsal(a):

To neo:

A KAM by se asi tak měl ten NEZAMĚSTNANÝ (a tedy člověk BEZ PŘÍJMU) přestěhovat?
Kde není práce, jsou nemovitosti (vč. bytů) neprodejné, resp. prodejné pouze hluboko pod skutečnou cenou. Což znamená, že pokud by nezaměstnaný prodal nemovitost a snažil se hledat práci jinde, byl by rázem kromě nezaměstnanosti ještě bezdomovcem - i s celou svou rodinou.

Super nápad, Neouši. Měl byste ještě nějaké ve své kouzelné kapsičce?
Třeba byste nám mohl povyprávět o tom, jak může zatím bydlet ve starém baráku a hledat práci po celé republice, protože přece ježdění je skoro zadarmo, doporučený dopis je taky skoro zadáčo a to nemluvím o tom, jak máme levné telekomunikační služby vč. internetu, že...

A pak ten svůj dům prodá při HODNĚ velkém štěstí za 2500000.- Kč, za což si ve větším městě s nižší nezaměstnaností koupí tak 1+1 v paneláku na sídlišti. Jo, to je "řešení" jak noha...

Neo, ale líbí se mi, jak jste ve své mimóznosti důsledný a zásadový - neuhnete směrem k realitě a neuhnete. Toho se držte :o)))
09. 12. 2011 | 14:13

neo napsal(a):

Občan:

jste vážně tak zabedněný?

může se přestěhovat tam, kde si práci najde. Může zatím bydlet v pronájmu a nemusí prodávat starý dům, nebo může dům prodat, to je na něm.

Ale nic z toho dělat nemusí. Může sedět a čekat až o dům přijde a nebo až mu Občan poradí lépe a nebo mu dokonce najde práci.
09. 12. 2011 | 14:23

kristusek napsal(a):

neo

zčásti je může zaměstnat ODS, pan Nečas sliboval vytvoření 160.000 nových pracovních míst:-p
09. 12. 2011 | 14:48

neo napsal(a):

kristusek:

to klidně může... sliby se maj plnit, ale znáš politiky. Už jsem slyšel takovejch slibů od všech možných figur...
09. 12. 2011 | 14:50

Občan napsal(a):

Neo, Neo, kdyby Vy jste věděl, jak jste hloupý...

Synku, Váš favorit Drábek vymyslel supervěcičku, která uvrhla všechny kdo nastupují teď do nové práce, do naprosté právní nejistoty. Zaměstnavatelé už s nimi vůbec nemusejí uzavírat smlouvy na dobu neurčitou a mohou je trvale dusit krátkodobými opakovanými kontrakty (9 let).
Takže takto "zaměstnaní" trvalí brigádníci jednak nemají šanci na nějaký kariérní postup a druhak v životě nedostanou úvěr, hypotéku, nikdy jim nevznikne nárok na podporu v nezaměstnanosti a při velkém štěstí budou mít alespoň nárok na dovolenou.

Takže ten nezaměstnaný z Jeseníku někde sežene takovýhle skvělý džob, prodá barák (nemá šanci ho udržet, když nemá příjem) hluboko pod cenou, najme si v Olomouci to 1+1 v paneláku, nastěhuje se tam s celou svou rodinou, uzavře smlouvu na půl roku nebo na rok a po jejím vypršení je ve stejné p(cenzura) jako byl předtím. Ale teď už je bez baráku, takže se ani nemá kam vrátit. Pokud okamžitě nesežene jinou práci, poletí na dalžbu i s dětmi
09. 12. 2011 | 14:51

neo napsal(a):

Občan:

jak píši, nemusí mé rady vůbec dbát. Může dál poslouchat rad Občanů a spol a trčet v Jeseníku... já mu bránit nebudu.
09. 12. 2011 | 15:07

Divobyj napsal(a):

Bendle,pro Boha!

Předkupní právo státu je pojistka proti lumpům,jako jste vy!Proč se vy a celá ta vaše banda(ODS)neustále snažíte dělat z lidí blbce!Vím,že to doposud víceméně fungovalo,ale vaše dny se krátí!
Již se těším na nějaký váš příští blog,psaný z některého z našich nápravných zařízení.
09. 12. 2011 | 22:46

r.m. napsal(a):

Placený kladenský Svazácký funkcionář, profesionální zloděj naší půdy promluvil. Totéž jakoby Lenin chválil buržoazii.
10. 12. 2011 | 14:54

aduachiel napsal(a):

Vážený pane ministře.
Po této zkušenosti mi snad dříve, než pošlu dotaz všem poslancům odpovíte na otázku, proč, když zašlu emailem na Vaše ministerstvo dotaz ohledně číslem neoznačeného státního razítka, které používá Agentura pro zemědělství a venkov Písek na oficiální tzv. oznámení (ani rozhodnutí, ani usnesení), proti kterému se má podat námitka?!, tak tento dotaz skončí na stole pracovníků Agentury pro zemědělství a venkov Písek na místo toho, aby mi odpověděl z ministerstva zemědělství ten pracovník, který má státní razítka a jejich evidenci na starosti a dostane vynadáno zemědělec, který s mým dotazem nemá absolutně nic společného. Abyste byl v obraze stručně: dostalo se mi do rukou oznámení o nezapsání půdních bloků, kdy půdu blokuje ZD Přeštěnice jeho vlaszníkovi, který si půdu zakoupil proto, aby nadále nedocházelo k znehodnocování této půdy jako dosud. Když pominu skutečnost, že ZD Přeštěnice má na nájemních smlouvách jeden podpis, ačkoliv podle výpisu z OR a dalších veřejně dostupných listin má mít podpisy dva a jsou jí také na základě takto nepodepsaných smluv vypláceny dotace z peněz daňových poplatníků s odůvodněním, že ministerstvo zemědělství povoluje vyplácení dotací i na základě ústně uzavřených nájemních smluv, pak nemohu pominout, že toto razítko se státním znakem na tomto oznámení postrádá nejenom uvedení tiskacím písmem jméno a příjmení toho, kdo se podepsal přes razítko a tím ho tzv. autorizoval, ale také rozměr razítka neodpovídá předepsaným rozměrům, které ukládá pro státní razítko zákon. Je až s podivem, že takto uzavřené smlouvy speciálně uzavírané v období let 2000-2010 nejsou kontrolovány, v některých případech jsou na takovéto smlouvy vypláceny dotace již řadu let a nikoho z Vašich pracovníků a právníků dosud nenapadlo podívat se do veřejně přístupných listin a OR, aby takto nesprávně uzavřené nájemní smlouvy vyloučil z vyplácení dotací pro sice možná formální nedostatky, ale pro nájemce i pronajímatele by měly být smlouvy v souladu s právem daným pro ČR. Velmi mne zaráží, že ZD mají vždy výhody a jsou přímo chráněna pracovníky jednotlivých Agentur pro zemědělství a venkov a soukromý zemědělec nemá u nich zastání, naopak je mu doporučováno, aby nedráždil a nebránil se daným rozhodnutím, což následně většina zemědělců udělá, aby neměla problémy.Chcete mi tvrdit, že daňový poplatník nemá právo se zeptat, když narazí na takovéto zmatky, které některé z Vašich Agentur pro zemědělství a venkov předvádí? Já si myslím, že ptát se je dobrá věc, když nevím a já nevím, zda tento postup je správný či nikoliv a pochybuji o postupu, který některé Agentury pro zemědělství a venkov uvádějí v praxi. Zkusíte mi odpovědět?
04. 01. 2012 | 10:53

Danielrila napsal(a):

Hello. And Bye.

http://somepaydaylounz.com - mr fitz
27. 02. 2014 | 10:32

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy