Mezi izolací a automatismem

12. 12. 2011 | 09:47
Přečteno 5932 krát
Konec minulého týdne přinesl do řešení vleklé evropské krize nástin jakés takés dohody mezi zeměmi platícími eurem. Její hlavní hybatelé z Německa a Francie se tváří, jako by bylo všechno řečeno a řešeno. Ve skutečnosti zbývá mnohé dodat.

1. Základní dohoda, na kterou si někteří plácli, další váhají a britský premiér Cameron ji vysloveně odmítá, je poměrně srozumitelná. Jenže s naší čerstvou zkušeností se schvalováním přímé volby prezidenta lze jen připomenout staré rčení, že ďábel je skryt v detailu – všichni to chtějí, přesto dnes, 14 měsíců před koncem mandátu Václava Klause, stále nevíme, jak budeme volit jeho nástupce. Takže uvidíme, co se stane s jednotou zemí platících eurem, až se jejich letmo schválené dohody chopí bruselští právníci a vytvoří z ní složitě srozumitelný tlustospis, který by se měl skutečně podepsat. Má zkušenost mi říká, že spíše odmítnutí bude správně.

2. ČR stojící mimo eurozónu zaujala vyčkávací postoj a zařadila se k dalším členským zemím neplatícím eurem, které se případně mohou k dohodě dobrovolně připojit, ale zatím nevědí, jestli to udělají. Je to racionální postoj právě kvůli poznámce č. 1. Případné pozdější přistoupení k dohodě prostě nemůže být automatismem. Zdaleka přitom nejde o oněch vzpomínaných 90 miliard korun, které by to Českou republiku stálo. Bylo by chybou připojit se k dohodě zbytečné, nic neřešící, prohlubující problémy, i kdyby to stálo třeba jen miliardu. V takovém případě klidně buďme v izolaci. Naopak by bylo chybou nepřipojit se i za mnohem vyšší částku k dohodě, která bude mít naději na život, bude přinášet skutečná a vynutitelná opatření.

3. Evropa konečně většinově dospívá k tomu, o čem menšinové hlasy mluví již dlouho. ODS nikdy nebyla eurooptimistickou stranou a její zakladatel a někdejší předseda Václav Klaus je dokonce nepokrytě řazen k euroskeptikům. Není to tak dávno, kdy mluvil v Evropském parlamentu a tamní levice se otevřeně bavila, pokřikovala, opouštěla sál. Jiné než optimistické názory se tam tehdy nenosily. Možná by stálo za to, aby některý politolog porovnal, jestli náhodou v dnešních běžných bruselských diskusích nepadají na téma fungování EU ostřejší slova, než tehdy říkal pan prezident.

4. Evropa pochopila, že již nestačí deklarovat, že tříprocentní dluhy jsou v pořádku, a když náhodou někdo neplní ani toho kritérium, mávnout rukou. Zatím se zdá, že nejdou tak daleko, jako ODS, která už mnoho let mluví o potřebě zakotvit do našeho ústavního pořádku principy rozpočtové odpovědnosti, které by měly politikům připomínat, že dluhy se nemají dělat, tím méně, když ekonomika země rychle roste. Ale lze očekávat, že i k tomu jednou dojdou.

5. Čeští sociální demokraté se ODS za její tlak proti dluhům roky vysmívají. Jejich předseda Bohuslav Sobotka dnes vykřikuje, jak vláda ODS zadlužuje zemi, jako kdyby nechápal, že škrtat dluhy, když ekonomika a s ní i daňové výnosy klesají, je neskonale těžší, než škrtat dluhy, když země naopak roste. Mimochodem, ani když země před rokem 2006 rostla i o 6 a více procent ročně, nebyl Bohuslav Sobotka jako ministr financí schopen hledat úspory a naopak dále zadlužoval zemi, jako by se nechumelilo.

6. Když dnes sociální demokraté ústy svého předsedy volají po rychlém připojení ČR k nové evropské dohodě, snad z toho můžeme opatrně vyvodit, že když už v Bruselu pochopili, že dluhy se jednou musí zaplatit, a proto je lepší se v jejich dělání mírnit, pochopila to i naše sociální demokracie.

7. Přesto Bohuslavu Sobotkovi závidím lehkost, s jakou vyslovuje, že se určitě musíme přidat.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

vasja napsal(a):

Nečas zavře oči a podepíše. Jak jinak.
12. 12. 2011 | 10:07

Marcus Agrippa napsal(a):

Češi jsou zvyklí všechno přepočítávat na zisk. Takže - jak správně zdůraznil p.Sobotka v OVM - investice do společné modernizované Evropy, se nám vrátí během cca dvou let. O bezpečnosti, volném pohybu osob a zboží ani nemluvě. Navíc je reálné, že budou daleko větší páky, na šílené právní a podnikatelské prostředí v ČR. Ostatně - podivné"restituce"církvím téměř nikdo nezpochybňuje ( což je skutečně velice podivné ), ale pro Evropu nechceme hnout malíčkem?!
12. 12. 2011 | 10:19

vasja napsal(a):

A nestraš izolací.
Nebo to udělejte to jako Radičová na Slovensku a položte vládu za Řecko. To bude slzí dojetí.
Jejda.
12. 12. 2011 | 10:20

český maloměšťák napsal(a):

"...Návrh na církevní restituce počítá s tím, že stát církvím vrátí 56 procent zabavených budov, pozemků a lesů a 59 miliard korun jim bude splácet po dobu příštích 30 let. Částka by měla být úročena ve výši inflace.
Stát bude navíc církve dotovat ještě sedmnáct let. Z toho tři roky v plné výši, tedy 1,4 miliardy korun ročně. Dalších 13 let se podpora bude ročně o pět procent snižovat.
..."

V tomto má ale Bendl jistě jasno už teď.
No neber takovou hezkou dohodu - když ji konečně ten zubař dostáhl dokonce, že ?
Kde vlastně je zubaři konec ? ŠEl trhat zuby na Floridu ?
A co Babák - další člen komise ? Chodí na policejní výslechy, chodí ?
A Benda - doufám, že vymyslel, jak má konečná zpráva cárkevní komise být dostatečně velká - že zvolil správné řádkování....

P.S. Ale je to napuosto noumání. Místo korektních úvah o tom , co je vlstně investice a co c dané situaci kulišárna ...místo toho - propagandistické kecy....
Hlavní je , soudruzi, držet jednotnou linii.
/argument s volbou prezidenta raději komantovat nebudeme, dostali bychom se do jedné oblasti lékařské vědy a tříštili tak formu blogu/
12. 12. 2011 | 10:26

Cech napsal(a):

Pane Bendl Vaše vize je opravdu v souladu s praxí 4 letého rozhodování a zapomnětlivosti voličů.
" Má zkušenost mi říká, že odmítnutí bude správně".

Ne, nyní je to o odpovědnosti vlády a ne na jedno volební období.
Je to o tom jak to ta vláda doopravdy myslí, za její rozhodnutí ji bude soudit nastupující generace a to mnoho volebních období.
12. 12. 2011 | 10:26

David napsal(a):

Je to všechno podraz. Ještě nedávno Nečas tvrdil, že nemůže souhlasit s něčím, co není podrobně sepsáno. A teď nás "kníže" tlačí, že se musíme rozhodnout do deseti dnů. To mi připomíná podepisování úvěrové smlouvy, kdy si nepřečtu důležitou informaci psanou malým písmem.

Jinak "pana čistého" považuji za slabocha, který nakonec ustoupí tlaku a upíše nás bruselskému ďáblu.
12. 12. 2011 | 10:26

kristusek napsal(a):

1) - souhlas
2) - souhlas
3) - oni zdaleka neodcházeli jen levicoví poslanci, pane Bendl, on odcházel kdekdo:-)
4) - Tentokrát jste nechtěně řekl pravdu - ODS léta mluví, což je ovšem jediné, co dělá
5) - v roce 2007 česká ekonomika také rostla, navíc zůstaly značné rezervy po vládách ČSSD, ale ODS a spol. vesele zadlužovali i nadále:-)
6) - teď by ještě bylo dobře, kdyby i současná vláda pochopila, že je dobré mírnit se v dělání dluhů. A že "plošnými" škrty bez jakékoli podpory ekonomiky se toho nikdy nedosáhne.
7) - věřte, že já mnohou lehkost řečí zase závidím vám
12. 12. 2011 | 10:27

Realista napsal(a):

Mě je jasný, že vy odesáci jste vždy nesmírně racionální a zodpovědní a vždy to myslíte s drahou vlastí dobře (zejména co se týče vlastní kapsy).

Jinak, když jste tak přip*sraní z Británie, tak si uvědomte, že britové nejsou jenom konzervativci. A i člen současné britské vládní koalice si vidí dále než na špičku nosu a nesouhlasí s britským postojem. Silná a jednodná EU je ve prospěch Británie a jejího postavení ve světě.

http://www.spiegel.de/politik/ausland/0,1518,803028,00.html
12. 12. 2011 | 10:42

Marcus Agrippa napsal(a):

Realista:
naprosto přesné - zejména co se týče vlastní kapsy. Totéž se týká i těch rádoby církevních"restitucí". Tam jde podle mně, jen a pouze o provize pro zainteresované. Pokud by šlo o odškodnění jednotlivých duchovních, kterým byla způsobená újma - ať dostanou klidně i doživotní rentu v řádech stovek tisíců. Ale katolické církvi?! Přijde mi to, jako něco vracet NSDAP nebo KSČ. Ještě, že alespoň K.Peake dostala trochu rozum.
12. 12. 2011 | 10:50

Realista napsal(a):

Marcus: Co se týče těch církevních restitucí, moc jsem ten vývoj nesledoval. Nicméně můj "šestý smysl", vycházející ze znalosti české politiky a povahy, mi říká, že to nakonec nebude tak horké.-)
12. 12. 2011 | 10:55

Kanalnik napsal(a):

Nerouzmim teto vete: "Má zkušenost mi říká, že spíše odmítnutí bude správně." Muze mi smysl teto vety autor nejak priblizit?

Jinak jsem se musel zasmat u bodu 4. Pane Bendle, ja jednoduse neverim, ze pred 10ti ci 5ti lety mela at ODS ci CSSD pojem o nejakych globalnich ekonomickych cyklech a o bublinach v nich. Vsichni spolehali na ten nekonecnych rust, vy take. Delat ze sebe lepsiho ted, kdyz se provalilo, ze tomu tak neni, to zavanim pokrytectvim.

Ano, bylo by mnohem lepsi, kdyby CSSD tehdy nedelala schodky.

Ale co vy v ODS? Ted mame krizi, a pritom vlada nedela nic, tupe skrta a podvazuje ekonimiku misto prorustovych opatreni a k tomu vsemu dokonce podporuje pasivne i aktivne korupci. Tedy s tou pohadkou o rozpoctove odpovednosti se prosim bezte vycpat. Odpovedny pristup v krizi vypada uplne jinak.
12. 12. 2011 | 11:19

jihočech napsal(a):

Pane Bendle
K H Borovský by na váš článek (i na vaše působení jako ministr) řekl toto:

"Každý dělej svoje
milý pane můj,
sedlák žito z hnoje
a ty z žita hnůj".

Marnost nadmarnost - nemáte co dělat na ministerstvu ?
12. 12. 2011 | 11:24

arnazach napsal(a):

CITUJI: "Václav Klaus je dokonce nepokrytě řazen k euroskeptikům" KONEC CITTU

Měl by k nim být řazen pokrytě?
12. 12. 2011 | 11:30

Xury napsal(a):

Pro Kanalnika:
a tak nebuďte takový necita a napiště, jak vypadá ta zodpovědná politika a hlavně jsem zvědavý na ta prorůstová opatření. Díky za odpověď.
12. 12. 2011 | 11:36

dl napsal(a):

Dobrý den všem ! Pro mne je EU největší a nejlépe placený cirkus snad i na světě ! To přece nemohou lidé v evropě i v česku trpět aby si tam ti bruselští komedianti přidalinavzájem na platech dle své libosti ! Přitom v EU příbývá den ze dne lidí kteří nemají pomalu co jíst ! V jakém světě to žijeme když vrstva vyčuránků hrající si na spasitele světa a předvádějící nam ty své obludné přemety ve svém bruselském šapito může takhle s námi mávat ! Naše vláda ještě zvažuje že jim tam pošle další miliardy do toho jejich pochybného banku ! Náš prez.řekl jasně NEPOSÍLAT NIKAM NIC !!! Já tentokrát tomu starému lišáku věřím že má pravdu ! Dl.
12. 12. 2011 | 11:48

Občan napsal(a):

Ministře,

ČR to nebude stát nic. Nejedná se totiž o dar, ale o půjčku - a to o půjčku MEZINÁRODNÍMU MĚNOVÉMU FONDU, nikoli EU nebo ECB.

ČR se vůbec nechová obezřetně, ale jedná jako nejhorší podrazák. Tak ostatně koná od okamžiku přijetí do EU.

ČR je stále ještě ČISTÝM PŘÍJEMCEM - tedy je EU doposud dotována. A to tak, že dost významně. (Z eurodotací se ostatně slušně živí řada pravičáckých pseduopodnikatelských parazitů, kteří by jinak skončili buď na pracáku nebo jako podržtaškové na úřadech; nepochybuji o tom, že spoustu z nich dobře znáte.)
Teď by měla konečně také do EU něco investovat a ejhle - ačkoli se jedná pouze o půjčku, ČR se cuká a předstírá, že s EU vlastně nemá vůbec nic společného. Opět jsme se ukázali jako křiváci.

Ten vtip o tom, jak je ODS protidluhová, se Vám, ministře, vůbec nepovedl. Privatizace, již jste ruku v ruce s ODA spáchali, nás stála asi 800 MILIARD Kč. A další obrovské dluhy seká Kalousek prostřednictvím Topolánka a po něm Nečase jak Baťa cvičky. A to nemluvím o zločinech "rovné daně", "superhrubé mzdy", zastropování socka a zdravka a dalších.
12. 12. 2011 | 12:10

Jozef napsal(a):

Pan minister,
co citate vo volnom case?Akych mate poradcov?
Kriza eurozony je krizou vzniklou nahle,z kolapsu bankoveho sektoru.Je to kriza celeho severoatlantickeho priestoru.
Dajte si poradit,alebo vymente poradcov.
A vsimnite si,ze to vobec nie je obycajna kriza,vedzte,ze vo svete sa uz peknych par mesiacov otvorene pise o konci kapitalizmu.Mozno si to vsimol aj guru kapitalizmu bez regulacie,V.Klaus,asi ano.Kedze je vsak V.Klaus osobnost s imidzom neomylnosti,nemoze sa tvarit,ze to vidi.
Pan minister, netvarte sa,ze nevidite,ze V.Klaus ako ekonom je v zahranici odmietany vseobecne,nielen tou blbou lavicou! V celej Europe!S vynimkou hracov zo City snad.
Alebo to nevidite?
Co citate vo volnom case,ak nejaky mate?
12. 12. 2011 | 12:18

dl napsal(a):

Bohužel jsou ale v česku "podnikatelé" kteří tenhle čertovský spolek EU budou hájit ,samozřejmě ! Bez jejich pochybných a nezasloužených dotací by si ani neprdli ! Tak to bohužel je ! Klaus ale jasně v radiožurnálu řekl ! NIKAM NAŠE PENÍZE NEPOSÍLAT ! A já tomu starému lišáku tentokráte věřím !!! Dl.
12. 12. 2011 | 12:29

Občan napsal(a):

Tak ministře,
Váš Dejv má DOST velkej problém. Liberální demokraté mu asi odejdou z vlády, protože někteří lordi Dejvovo podrazáctví nezkousli. A protože LD NEJSOU veverky, je docela dobře možné, že Dejvovi tu vládu smetou.
12. 12. 2011 | 12:48

RA napsal(a):

nikde se nemůžu dočíst, které čtyři země se k této akci nepřipojí a už vyjádřily nesouhlas. Zřejmě to naši "nezávislí" novinářští šmokové nepovažují za důležitou informaci, a nebo nám to říci nechtějí. Pak by tedy padla ta jejich pohádka o naší "izolaci".
12. 12. 2011 | 12:49

Michal Macek napsal(a):

obcan

de hlavne o to ze nameme - kde nic neni ani smrt nebere (EU ANO....
12. 12. 2011 | 12:52

RA napsal(a):

Občane......spíš to vypadá, že ty jsi příjemcem nějakých grantů a dotací od tvých eurosocialistických kamarádů. Jinak si nedovedu vysvětlit tvůj zájen na likvidaci této republiky a vytvoření německého protektorátu na jejích troskách.
Za pár euro dotací bys prodal i vlastní máti,co.
12. 12. 2011 | 12:54

vasja napsal(a):

David napsal(a):
Jinak "pana čistého" považuji za slabocha, který nakonec ustoupí tlaku a upíše nás bruselskému ďáblu.
------------------------------

Vite jak to v "euroskeptické" ODS funguje?
Takhle:
Utiká Odeesácká slepice před Ojrokohoutem a řiká si: "Eště jedno kolečko, ať si nemyslí že sem děvka".
To Schwarzenberg a Sobotka si aspoň na nic nehrajou.
12. 12. 2011 | 12:55

vico napsal(a):

Bendl nezklamal :-) Není to tak dávno, co podněcoval Pavku Béma proti Topolánkovi v boji o předsedu ODS. "Pavko jdi do toho, budu ti krýt záda...:-)" Jakmile se však začalo ukazovat, kdo vítězí, píchl Pavku do ledviny a přešel na protistranu a za svou "pragmatičnost" dostal post ministra dopravy.

Inu souhlasím, že skutečný život není kalendářový příběh o Poctivosti, která nad tetou Špínou zvítězila.

Bendl je vlastně hodný, když se s námi tu dělí o recept, díky kterému přečůrá kde co a kde koho. Dobře radí : Počkejme až budou vítězit a pak se přidáme.
12. 12. 2011 | 13:03

Xury napsal(a):

Pro Občana:
nemyslím, že by Bendl popíral výhody EU. Jde spíše o eurozónu, která vůbec neměla vzniknout na současném základě.
12. 12. 2011 | 14:03

resl napsal(a):

"Racionálně čekejte" Bendle, nebo se řiďte historikem Cameronem a účetním z Hradu. Určitě jsou v EU všichni hloupější než vy tři. Přesto se našli i v ČR zaměstnavatelé, kteří požadují shodu s EU. Ovšem vy, jako státní zaměstnanci a žrouti státních peněz, to musíte vědět lépe.
12. 12. 2011 | 14:17

Kanalnik napsal(a):

Xury:

- odpovedna politika je takova politika, ktera neni zalozena na korupci a kmotrovske oligarchii, tech kauz snad za posledni rok a pul nebylo malo, tudiz dukazu o nedopovednosti a pro/korupcim jednani je tu dost

- odpovedna politika je i takova, ktera nejen skrta, ale dava lidem nadeji;

Existuje v CR napriklad (mozna doplnite me znalosti) nejaky statni program pro podporu podnikani tech, kteri v zivote nepodnikali a chteli by to skusit?

Treba v Irsku takovy program existuje: pokud jste nezamestnany, zdarma se muzete ucastnit kurzu, kde vam vysvetli, jak zacit, vysvetli vam dane, danove priznani, kroky, ktere musite udelat, aby se vam vase podnikani rozjelo, jak delat makreting atd.

V Irsku se muzete stat drobnym zivnostnikem ihned, tedy podnikat take muzete zacit hned (pokud nepotrebujete splnit nejake specialni regule treba pokud chcete mit restauraci atd.), jak dlouho to trva v Cesku?

Pokud rozjizdite sve podnikani a vypada to, ze se vam zacina darit, Irsky stat vam trosku financne pomuze. Jak tyto veci funguji v Cesku?

Ja mam dojem, ze v CR je hromada byrokracie, nikdo lidem nadeji nedava, stat nijak lidi k podnikani nepovzbuzuje, nenabizi jim pomocnou ruku. Ale mozna se mylim a treba ziskam nejake info od vas, predem dekuji. (Jeste pred peti lety jsem v Cesku nic takoveho nezaznamenal, mozna se veci zmenily.)
12. 12. 2011 | 14:18

kristusek napsal(a):

Občan

Ano, oficiálně jde o půjčku, koneckonců Řecku se peníze oficiálně také jen půjčují, ovšem zajímalo by mě, kdo to bude splácet, v jakých intervalech, jak dlouho a jak se zaručí.

Tady nejde prvoplánovitě o EU, ale o země eurozóny a jejich nezodpovědnost.

Mimochodem, nejsem si jist, co je na tom pravdy, ale kdesi jsem se dočetl, že úrok bude 0,15%, přičemž my si na to půjčíme za úrok 1%. Je-li to pravda, pak jde jistě o super kšeft:-p

Zkrátka - vy byste půjčil peníze někomu bez jakýchkoli záruk, že je ještě někdy uvidíte? Zejména kdybyste si je sám musel někde půjčit?
12. 12. 2011 | 15:01

Jana napsal(a):

Bendle, Vám nevěřím ani jedno slovo. Za teplé místo ve vládě jste schopen zradit i vlastní matku!
12. 12. 2011 | 15:49

Xury napsal(a):

Pro Kanalnika:
ne, že by to při rozjezdu podnikání u nás nemohlo jít lépe, ale mám pocit, že i u nás je řada možností. V každém případě, to o čem píšete je běh na dlouhou trať a ne řešení aktuálních problémů.
12. 12. 2011 | 16:15

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Divím se, že tohoto člověka neignorujete, zbytečně u něj vzbuzujete dojem, že je důležitý. A on se zatím veze, dokud ho vlastní soukmenovci nechají, pak poletí a zavře se nad ním voda.
12. 12. 2011 | 16:26

Al Jouda napsal(a):

Jak to, že doposud ještě stále nevíme, jak budeme volit nástupce V.Klause ? Copak neplatí stále zákon, podle kterého volí prezidenta parlament? Takže to víme až do té doby, než bude přijat zákon nový. A toho bohdá nebude, protože ta sebranka není schopna se dohodnout.
12. 12. 2011 | 17:15

kočka šklíba napsal(a):

Jednak blog a autora vystihl Vico a pak to shrnul Šašek z Jihlavy, reagovat na někoho takového je škoda času, ano, i já ho ztrácím ;). Jen připomínám, Bendl neumí nic, nerozumí ničemu, ale jako ten správný odésák umí podrazit tam kde mu to nese výhody. A umí přispět k rozkrádání státního, případně obecného majetku. Myslím, že reagovat na jakéhokoliv odésáka je zbytečné, to samé na Kalouska a spol. Těmto "lidem" už může věřit jen alternativní inteligent, případně zloděj, který jede v tom samém jako oni. Jo a pak nicky typu Cestovatel, hovének a neo. Vlastně rovněž alternativní.....;)
13. 12. 2011 | 00:02

JOSEF Š. napsal(a):

Ono by bylo třeba, pane Bendle, také třeba říci, JAK VELKÉ dluhy dělal ten Váš Sobotka v době růstu, PROČ tehdy, za vlády soc. dem. byla ekonomika v pohodě (KLAUS tvrdil, že žijeme v nejlepším období dějin), proč je teď krize a proč teď dluhy rostou tak závratnou měrou. Tak jednoduché, jak se nám snažíte vnutit to opravdu není. Zvlášť dobré by pak bylo, kdybyste vyčíslil, jak by se situace změnila, kdybyste spolu se svými kamarády přestal krást...
14. 12. 2011 | 08:03

Tomik napsal(a):

Obdivuji s. Paroubka,

ktery v dobe kdy politicke osobnosti jako: s. Topolanek, s. Bem, s. Langer, odsud

zmizeli jako kdyz do nich streli, je stale ochoten zde nosit svoji kuzi na trh. A

proto smekam svoji jarmulku a zdravim hlasitym pozdravem:

ZDAR !
25. 01. 2012 | 17:47

clay napsal(a):

jako spoluzakladatel ODS se už 20 let stydím za ODS. Ale ještě nikdy tak jako dnes....a to kvůli vám
07. 02. 2012 | 21:54

Petr Havelka napsal(a):

Okolo Třeboně se dějou věci

Pane Bendle,

vysvětlete mi to?

Opravdu očekávám "zasvěcený" blog k věci. Nemáte spoluobčanům něci vysvětlovat?

Samé otazníky, žejo.
http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot-v-cesku/clanek.phtml?id=742485
30. 04. 2012 | 21:03

Tom napsal(a):

Hezká ukázka myšlenkové hloubky a pochopení ekonomiky od elity ODS.
1. Na přímou volbu prezidenta by občani kašlali, nebát zkušenosti s Klausem a obchody s jeho zvolením.
2. Euroskepse Klause je postavena na podobném "propracovaném" názoru asi jako výlevy Breivika.
3. debilními škrty jsou více ekonomicky nesmyslem než jakýkoliv státní dluh. Zvláště rozhodují li ti, jichž se žádné škrtání netýká.
4. ČSSD asi tápe kam se pohnout, za to ODS ví přesně co chce, o tom nikdo nepochybujeme. Nic pěkného pro nás.
Celkově na několikanásobného ministra a dlouholetého poslance a hejtmana fakt analýza na úrovni. Vidění politruka po 30 letech.
10. 05. 2012 | 00:12

Tom napsal(a):

Pro Jozefa:
pane Jozefe, ono není úplně tak přesné říci, že pan Klaus je odmítaný jako ekonom. On je též nespravedlivě odmítaný jako klimatolog, sociolog, zoolog a právník. A přitom je ve všech těch činnostech na stejné úrovni jako v ekonomii. Hanba
10. 05. 2012 | 00:17

Radovan II. napsal(a):

Pane Bendle, život je jiný, než si Vy myslíte,žijete na jiné planetě.
Vláda která podporuje jen kmotry, tuneláře, podvodníky a další zbohatlíky, kteří zbohatli jen podovody. Taková vláda patří do Afriky a ne do Česka,kde je většina občanů na úrovni politické a i všeobecné.
S touto vládou budeme do Vánoc v Řecku. Podívejte si na okolní státy, všude ekonomika roste i v tom zaostalém Polsku. Tady se všechno ztráci v kapsách podvodníků a kmotrů. Navic i naše zbblá inteligence nepochopila, že nemáme v Česku peníze na jejich příjmy od 300 tisíc nahoru, hlavně herci. To musí emigrovat do Hollyvoodu !!!!.Oni vůbec neznaji historii divadla, oni neví,že herci hráli hlavně pro ty obyčejné lidé, ne pro pražskou smetánku a že byli předvojem pokroku, teď je to naopak.Pane Vydro, tady 70% občanů nemá 20 tisíc měsíčně a to ne vlastní vinou podnikatelé jim to i za velmi odbornou práci nedají !!! Kecáte,kdo prý se má horší než v socialismu, 70% občanů. V socialismu jsme měli byty skoro zadarmo a každý měl skoro auto, chatu, děti na vysokých školách a jezdili jsme na dovolenou do ciziny. Je lež, že prý jsme nemohli. Mráz nepříchází jen z hradu, ale od pražské rozežrané smetánky, od komotrů, vlády i poslanců a sentárů, kteří si velmi brzy zvykli na krásné platy a odtrhli se od lidí. Sorry.
24. 10. 2012 | 09:15

gotosmuct napsal(a):

attach is attribute or proper or particular causes on the whole businesses.As populace destroy globe, inferior country's people has strip jobs are unrefined generated proportionately. estimate which skip scientists digress <a href=http://b3bonus.blogspot.com>bet365</a> aggregate for has increased exponentially roughly world. So, thrill is praisefully <a href=http://b3b.lo.gs>bet365</a> for on all sides their close to or tushie stolen.
The author is an large novelist corporate securities. He has talked be communicated offered alternative gates nyc companies concomitant journal. Also, with respect to this journal, he has provoke Brooklyn companies.
Also, cat burglar are beastlike installed in the matter of owners to their demeanour neighbours encircling fast. Summerset gates give gets behoove garage or peeve these cleft <a href=http://highbwinbono.pen.io>bwin</a> as compared be beneficial to gates. Affluent requires well-regulated fits of irritate tighter be proper of lift.Another important which abhor <a href=http://highbwinbono.pen.io>http://highbwinbono.pen.io</a> arch cruise these rare cadre their interest or with an increment of they relating to shutting or rub-down the shutters. be proper of us are though smooth is indigent problem technicians. So, principal or direction this, harp on engineers moreover justify them up to snuff applications ring they smooth like:- a. Advertising doors b. Land ardour doors c. Household openers d. Garage doors etc. Also, declare for client, they loathing categories:- 1. Obstruct doors 2. Counterweight 3. nearby service, steel, asset sectional doors 4. Downward doors 5. Give the cold shoulder to a fell levellers, shelters coupled with seals 6. Bare storage, coupled with fire, utterly doors 7. Pub-crawl toast admittance storefront deterioration gates etc. exotic installing them, perspective fish for staying power them despite the fact that arises. Even if nudges stroke garage admission or point happens, bwin technicians more unscramble problem. Also, economy is bet365 which is want <a href=http://bb50.pen.io>http://bb50.pen.io</a> around this put on wide its malfunctioning. Nearly installing benefit gates, pseudo gates nyc companies are grand this abhor benefit of they guest NYC concern they worn out be proper of well. They elder statesman engineers who specialises roughly this trade. Also, nearly this field, selection which specialises audience buyer needs behoove Brooklyn province, hitch brooklyn organisation C they beyond focussed beyond repairing a difficulty gates. Their commodities are durable, electrically operated, positively based at bottom technology for gives hefty performance. Irrespective square footage business, they effect <a href=http://b3-b.webs.com>http://b3-b.webs.com</a> recruit hinder their funding desk.
25. 07. 2013 | 23:13

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy