Konkurence na železnici? V oranžových krajích ne.
V ruchu diskuse o termínu voleb zanikla jedna dobrá zpráva. Vláda schválila dohodu ministra dopravy Slamečky s kraji o budoucím podílu státu na financování regionální železniční dopravy. Těší mě, že se mu podařilo mnou na jaře zahájený proces dokončit tak rychle, protože je přínosný pro všechny. Stát bude připlácet o stamiliony méně, než musel vydat například letos. Desetiletá jistota státního příspěvku dovolí krajům uzavírat s dopravci dlouhodobé smlouvy a ti tak získají možnost sehnat si bankovní financování na nákup nových vlakových jednotek.
Oranžové kraje však zůstávají uprostřed cesty – hned daly najevo, že nepočítají s vypsáním soutěží a že tak celý objem spolknou České dráhy. Argument krajů, že soukromí dopravci nedávno vycouvali z liberecké krajské soutěže, není a nemůže být důkazem, že se tak stane i příště. Dokud čerstvá dohoda neležela na stole, jistě byla situace pro zájemce méně přehledná a vedla je k větší opatrnosti.
Zkušenosti s poskytovanými službami z některých izolovaných tratí, o které se již soukromí dopravci starají, nasvědčují, že by to socialisté v krajích měli alespoň zkusit. Sice chápu, že takto je to pro ně jednodušší, ale nejsou na krajských úřadech proto, aby měli jednoduchý život...
Oranžové kraje však zůstávají uprostřed cesty – hned daly najevo, že nepočítají s vypsáním soutěží a že tak celý objem spolknou České dráhy. Argument krajů, že soukromí dopravci nedávno vycouvali z liberecké krajské soutěže, není a nemůže být důkazem, že se tak stane i příště. Dokud čerstvá dohoda neležela na stole, jistě byla situace pro zájemce méně přehledná a vedla je k větší opatrnosti.
Zkušenosti s poskytovanými službami z některých izolovaných tratí, o které se již soukromí dopravci starají, nasvědčují, že by to socialisté v krajích měli alespoň zkusit. Sice chápu, že takto je to pro ně jednodušší, ale nejsou na krajských úřadech proto, aby měli jednoduchý život...