U mne jste prohrál, pane Klausi

04. 01. 2012 | 15:15
Přečteno 26963 krát
V posledních několika týdnech bylo na adresu Václava Havla řečeno a napsáno mnohé. Některé komentáře se týkaly i toho, jak se rozloučení s Václavem Havlem zhostil jeho nástupce Václav Klaus. Měl jsem možnost poznat oba naše prezidenty osobně a poměrně dobře.

S jedním z nich (VK) jsem více než dva roky (1990 – 1992) spolupracoval. Přesto byl můj první kontakt s rodící se polistopadovou politikou svázán nejprve se jménem Václava Havla. Vzpomínám si, jak jsme jako mluvčí OF obcházeli v prosinci 1989 tehdejší soudruhy poslance z Federálního shromáždění a snažili jsme se je přesvědčit, že je důležité a správné, aby zvolili Václava Havla prezidentem tehdejšího Československa.

Variantu s Alexandrem Dubčekem jsme si vůbec nepřipouštěli. Některé rozhovory byly úsměvné a jiné docela dobrodružné. Snažili jsme se i jinak prezentovat Václava Havla široké veřejnosti. Měli jsme například na videokazetě dokument, který o Václavu Havlovi natočila britská BBC a ten jsme pouštěli studentům na školách. Václav Havel se stal nosným příběhem sametového převratu. Byl nejen symbolem, ale i akcelerátorem dalšího vývoje.

V prvních měsících po listopadu 1989 se postupně prezentovaly i další osobnosti z vedení OF. Z nichž byli nejviditelnější ministři zahraničí a financí – Jiří Dienstbier a Václav Klaus. Václav Klaus nedávno prohlásil, že to byl Václav Havel, který jej přizval do Občanského fóra. Není to pravda. Václava Klause přivedla do rodícího se OF Rita Klímová. Byla manželkou reformního komunisty Zdeňka Mlynáře, dcerou levicového novináře Stanislava Budína, vystudovanou ekonomkou a také matkou Vladimíra Mlynáře. Ten dnes funguje v dresu PPF.

A není nezajímavé, že se Petr Kellner chystá zaplatit projekt prezidentské knihovny Václava Klause. PPF je dnes nejmocnější finanční skupinou v zemi a její vliv zasahuje mnohé oblasti, včetně politiky. Připomínat angažmá ex ministra Kočárníka v České pojišťovně jistě není potřeba. V první sestavě OF zastupoval Václav Klaus vlastně Prognostický ústav, a tedy tým Valtra Komárka, byť se od něj později ostře distancoval.

Poprvé jsem Václava Klause viděl osobně někdy koncem února 1990, když jsem jej nečekaně „vyfasoval“ jako krajského lídra volební kampaně OF. Naše setkáni a budoucí spolupráci jsem mimo jiné popsal v článku „Klaus není týmový hráč“ http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/petr-havlik.php?itemid=13467, který vyšel pod názvem „Z vizionáře pouhým technologem moci“ taky v Hospodářských novinách 17.6. 2011.

Zbývá dodat jediné. Když jsme podnikali spanilé jízdy po severní Moravě na jaře 1990 před prvními svobodnými volbami, tak před naší kolonou jelo auto s tlampačem. A z něj se ozývalo volební poselství – „ Zvolíte li Václava Klause, pak volíte i Václava Havla“. Těžko říci nakolik tato věta ovlivnila vysoký počet preferenčních hlasů pro Václava Klause, ale svůj efekt určitě měla.

V létě 1990 bylo zřejmé, že OF nebude moci ve své pestrosti a elastičnosti fungovat jako srozumitelné a čitelné politické uskupení. Lidé, jako Václav Benda na straně jedné a Petr Uhl na straně druhé, se nemohli shodnout téměř na ničem. Václav Klaus ucítil šanci. Věděl, že k prosazení svého konceptu velké privatizace potřebuje počáteční podporu Václava Havla. Nutno dodat, že hlavní autor předloh Dušan Tříška velmi čile spolupracoval v zákrytu s lidmi z rodícího se byznysu – např. s Borisem Vostrým, ale i jinými nedávnými prominenty a aktivními přisluhovači minulého režimu. Zjednodušeně řečeno – Klaus s Havlem umně vybartroval jeho podporu pro svou transformaci za restituce, jejichž byl velkým odpůrcem.

Václav Klaus se nyní snažil přesvědčit posluchače a diváky, že si Václava Havla vždy velmi vážil. Dokonce prohlásil, že tomu tak bylo již od šedesátých let. Když jsem to slyšel poprvé, tak mne hned napadl jeden aforismus G. K. Chestertona: „Opravdový lhář neříká svévolné a zbytečné lži. Jeho lži budou vždy příjemné a nezbytné“. A ještě jeden se hodí na Václava Klause: „Naprostá sebedůvěra není jen špatnost, je to slabost“.

Václav Havel byl autentickým nositelem pevných zásad a hodnot. A přes všechna svá váhaní, své pochybnosti, ale i chyby a omyly, jim zůstal věrný. Václav Klaus je proti němu jen rafinovaným technologem moci a brutálním egoistou. Jejich vzájemný vztah nikdy nestál na půdorysu vzájemného respektu a důvěry. Václav Klaus vždy žárlil především na mezinárodní renomé Václava Havla. A nejvyšší formou závisti je nenávist, byť šikovně skrývaná za společenské konvence a procedurální pravidla.

Dominantním rysem vztahu Václava Klause k Václavu Havlovi byla rivalita. I proto jsem Václavu Havlovi svou troškou pomohl ke zvolení prvním prezidentem samostatného českého státu na počátku r. 1993. Po vzájemné dohodě s Václavem Havlem jsem přemlouval k tomuto kroku poslance, především ty zvolené za ODS, neboť bylo zřejmé, že Václav Klaus a někteří jeho věrní by raději preferovali jinou variantu, čímž by ještě zvýraznili svou přehlušující dominanci. Václav Havel tehdy získal 109 hlasů. V tajné volbě mu dali své hlasy i někteří opoziční poslanci, ale ne všichni tehdejší poslanci ODS.

K napsání těchto postřehů mě přiměla především míra pokrytectví, kterou předvedl Václav Klaus po úmrtí svého předchůdce. Je smutné, že mu závidí nejen klidnou smrt, ale i pohřeb. Snaha o urychlené vytvoření historické ikony, která se uloží do depozitáře muzea, má i svůj pragmatický motiv. Havel se tak stává postavou z dějepisu, ale Klaus hraje svůj další sólo part „live“ a „on line“. Je to nevkusné, ale pro Klause příznačné. Vždy chtěl Václava Havla porazit – v počtech knih a čestných doktorátů, v obdivu mas a teď i v míře odkazu.

Tento souboj však Václav Klaus prohrál již předem, a protože to tuší, tak se začal Václavu Havlovi In memoriam klanět a získat tak pro sebe alespoň bonus navíc. Mohl jej přeci ocenit za jeho života, příležitostí k tomu měl více než dost.

U mne jste, pane Klausi prohrál, a to především jako člověk. Udělal jsem správně, když jsem s Vámi v r. 1993 ukončil spolupráci. Nikdy jsem si přespříliš neidealizoval ani Václava Havla a ani Václava Klause, a už vůbec ne některé persony, kterými se občas obklopili. Neidealizoval jsem si ani dohodu o převzetí moci, které eufemisticky po letech říkáme revoluce. A činil jsem tak veřejně. Václav Klaus to možná ještě neví, ale on si začal psát své „Odcházení“ při loňské návštěvě v Chile. Jeho konzervativní rétorika se míjí s jeho skutky a činy a nezakryje to ani majestátní plurál. Naopak.

P.S. Falešný reformátor má vždy zcela jasno – před sebou vidí jedinou správnou budoucnost, budoucnost své vlastní představy. Skutečný reformátor vidí dvacet budoucností, mezi nimiž je nutno vybírat a běda, když si jeho země vybere špatně. Opravdový patriot si nemůže být nikdy jist vítězstvím, protože ví, že zachází s živým organismem a svobodnou vůlí. Ale pokorně, odpovědně, nesobecky a trpělivě se o něj snaží.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Luboš napsal(a):

U mě taky. Ale už dávno. Dnes jste staříkem na Hradě se svými vrtochy, k nimž patří i Váš poslední projev. A že se zařazujete(de facto) mezi předlistopadové komunisty, mě opravdu, ale opravdu překvapilo (termínem o nátlakových skupinách - jinak já si o Vaší češtině nedělám iluze od té doby, co jste vytýčil patvar O TOM, kterýž opakuje po deseti letech 3/4 národa).
04. 01. 2012 | 15:31

Milouš napsal(a):

Výborný komentář ve vhodnou dobu. Kompletní a podrobné paměti z devadesátých let byste měl sepsat a publikovat, pane Havlíku, pokud jste tak již neučinil. Již odešlo několik pamětníků, kteří si svou pravdu odnesli ssebou. Tím vyklidili pole pro pravdu Klausovu ...
04. 01. 2012 | 15:33

Klapanec napsal(a):

Na fotografii vypadáte jako slušný člověk, ale slova tomu nenasvědčují.
Pan prezident Klaus vám musel asi pořádně šlápnout na kuří oko. Neříkám, že je svatý ale jen namátkou:
- Klausovu slušnost na pohřbu pokládáte za pokrytectví? Jakpak byste postupoval Vy?
- Kdopak asi tak financuje knihovnu V.Havla?
- Kdo koho kam přitáhl je dětinské
- Jakpak se vy vypořádáte kupříkladu s elologicko-ekonomickými fantasmagoriemi pana Havla?
Chtělo by to trochu nadhledu. Očekávám od vás příliš.
Ale nemějte obavy. Klaus tam nebude věčně a příští prezident vzešlý z vůle všeholidu bude čistý jak slovo Boží.
04. 01. 2012 | 15:33

stehno napsal(a):

Jeden za 18 a drubý dez dvou za dvacet, nebo,: prošť jak udoď.
04. 01. 2012 | 15:34

Ládik!!! napsal(a):

Falešná slůvka.
04. 01. 2012 | 15:37

Ládik!!! napsal(a):

Chtěl bych vědět o ukončení té spolupráce v 1993. Od Klause.
04. 01. 2012 | 15:41

Mudrlant napsal(a):

Zatím každej prezident byl předtím ve vězení : Husák v 50. letech na Slovensku, Havel v 80. letech v Čechách. Jen náš současný Klaus byl akorát v bance. Hm. To budeme muset do přímý volby navrhnout asi Kajínka......
04. 01. 2012 | 15:44

ten, kdo se s blbem hádat nebude napsal(a):

Jak ti dva vycházeli kousek zde

Václav Havel o Václavu Klausovi a Češích rok 1994
http://www.youtube.com/watch?v=hMKF-3zjwf8
04. 01. 2012 | 15:46

Návrh napsal(a):

Prof. KOHÁK na Hrad !
04. 01. 2012 | 15:46

mb napsal(a):

Václav Klaus je proti němu jen rafinovaným technologem moci a brutálním egoistou. Jejich vzájemný vztah nikdy nestál na půdorysu vzájemného respektu a důvěry. Václav Klaus vždy žárlil především na mezinárodní renomé Václava Havla. A nejvyšší formou závisti je nenávist, byť šikovně skrývaná za společenské konvence a procedurální pravidla.

... se nám vyvíjíte Havlíku ... ( :-))))
04. 01. 2012 | 15:49

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Opět se mi vybavilo to známé "mouřenín už posloužil, mouřenín může jít. I Leninovo rčení o užitečných idiotech se nabízí. Nezávidím vám, pane Havlíku, takhle to vždy dopadne s lidmi, kteří by rádi na výsluní, ale raději ve stínu oslňující charismatické osobnosti.
Vaše postřehy i charakteristika V.K. jsou přesné a nepochybuji, že vaše zkušenosti a strategické myšlení může být v příštím měřěním sil pro horké kandidáty užitečné. Jen abyste po čase nezjistil, že i Babiš je sólista.
Jste už dosti známá osobnost, co takhle usilovat o pozici leadera a nenapodobovat dvojice Kalousek - kníže nebo Bárta- John. Andrej Babiš je sázka do loterie (české lotynky).
04. 01. 2012 | 15:51

Ives napsal(a):

Zdravím,jak se diskutujícím vede? Mám návrh, co třeba pan Okamura na Hrad? Je mladý, dynamický, komunikativní, nespojený s politikou, mediálně známý a vylepší image ČR, vnímané jako bašta xenofobů. A další plus, Pehe a další -ologové, -isti a jak si vůbec ta sebranka říká nebudou mít o čem psát. Proboha, ten klid...
04. 01. 2012 | 15:57

Michal Macek napsal(a):

bohuzel nesouhlasim je jasne ze se VK a VH nemeli nikdy v lasce aale i souperi se mohopu respektovat a myslim ye oba jsou/byli sdostaket inteligentni aby tomu tak bylo.myslim ze vk se pohrbu vh zhostil dustojne a ja verim ze to rikal mzlsel uprime
04. 01. 2012 | 15:57

ten, kdo se s blbem hádat nebude napsal(a):

Pro Návrh.
Erazim KOHÁK je mi sympatický, ale já bych dal na první místo pani Brixi.
Potřebujeme ekonoma (i v tom prezidentském společenském nadhledu), pani Brixi je mladší, má více sily a není přímo svázána s jednou politickou stranou. K ženě by si asi ani tolik nedovolovali naši buránci a myslím si, že by je dokázala lépe srovnat.
04. 01. 2012 | 16:00

Michal Macek napsal(a):

ives

se pro ale myslim ze zrovna pehe dostane z tomia psotnik ale dobre mu tak aspon to s nim mozna klepne :D
04. 01. 2012 | 16:00

tambor napsal(a):

...

z hracu, ucastniku, podrztazku Velkeho listopadu a kratce pote se mnohym dostalo podle jejich prace, potreb, jakychsi zasluh, predurceni.. Nekdo skoncil (brzo) jako osina, nekdo pise texty, nekdo udelal akademickou karieru, nekdo zabezpecil rodinu (a mozna uz umrel), nekdo je prezident, nekdo...

Co bolo bolo, terazky mame tu humanitu a demokracii.. Humh!
04. 01. 2012 | 16:00

scallop napsal(a):

"... Václav Klaus ... se začal Václavu Havlovi In memoriam klanět a získat tak pro sebe alespoň bonus navíc. Mohl jej přeci ocenit za jeho života, příležitostí k tomu měl více než dost."

Neni potreb nic dodavat. Pokrytectvi ani zed prazskeho hradu nezakryje.
04. 01. 2012 | 16:02

ali napsal(a):

pane Havlíku tohle jste nezvládl. Měla jsem Vás za slušného a ono, ouha, ne..takže u mě prohráváte na celé čáře. Tento blog je nejubožejší a jen Pehe by Vám mohl závidět..
To, že Havel i Klaus se neměli rádi, ještě neznamená, že bylo mezi nimi pokrytectví a nenávist. Naopak. Myslím, že jejich bojůvky je činily být ve střehu a že jeden druhého si vážili.
Jak praví kdosi moudrý: Drahý je mi přítel. Ale i nepřítel mi může posloužit. Ukazuje-li mi přítel, co mohu, učí mne nepřítel, co je mou povinností.
Jenže Vy, ve své nenávisti se snažíte něco vyvrhnout ze svých útrob a podnítit lidi. No, přeju úspěch..
04. 01. 2012 | 16:05

mb napsal(a):

Opravdový patriot si nemůže být nikdy jist vítězstvím, protože ví, že zachází s živým organismem a svobodnou vůlí. Ale pokorně, odpovědně, nesobecky a trpělivě se o něj snaží.

Klaus byl nekdy pokorný, odpovědný a nesobecký ... ??

njn ...
04. 01. 2012 | 16:06

Luba napsal(a):

Zhrozil jsem se, když vyšlo najevo, že Klause pozval do Občanského fóra bratr Václava Havla, ing. Ivan Havel.

Měl jsem doc. Ivana Havla za filosofa nikoli existenciálního ...
Pak jsem si uvědomil, že to byl experiment!

Jeho závěry I. M. Havel shrnul v roce 2007 do díla, nazvaného
"Po nás podoba (Esej o umělých lidech)" zabývající se analýzou motivací pro tvorbu robotů vzhledem podobných člověku.

Podle Ivana M. Havla existují tři extrémní postoje při prognózách (humanoidní, androidní, robotické) budoucnosti.

"Havel si je představuje jako vrcholy trojúhelníka, uvnitř něhož jsou pak rozmanité názory podle toho, jak mají blízko k oněm extrémům.

První vrchol trojúhelníku náleží optimistovi.
Ten zastává názor, že vyrobit inteligentního robota má nejen smysl, ale že takové snahy budou úspěšné a to povede k dokonalejší a lepší budoucnosti pro lidstvo.
Havel uvádí jako představitele tohoto postoje Billa Hibbarda.

Na druhém vrcholu je skeptik, se svým přesvědčením, že veškeré snahy vyrobit opravdu inteligentního robota jsou nejen nereálné, ale i nesmyslné.
Typického představitele tohoto postoje vidí v americkém filozofovi Hubertu Dreyfusovi.

Třetí vrchol patří pesimistovi, který sice věří v úspěch vytvoření inteligentního robota, ale rovněž zastává názor, že takové snažení povede k tragédii pro lidstvo. Typickým představitelem pesimistů je Kevin Warwick."

http://is.muni.cz/th/178938/ff_b/bakalarkaAI.txt

Obávám se, že náborem humanoida Klause do OF se Ivan Havel zařadil po bok Billa Hibbarda.
http://www.youtube.com/watch?v=6bcL0xdohls

Android Klaus nás přišel na cca 700 miliard korun tzv. transformačních nákladů.

To měsíční pronájem japonského robota ASIMO přijde na pouhých 150.000 doláčů. A výrobní cena je pod meloun.

http://www.forbes.com/2002/02/21/0221tentech.html&usg=ALkJrhg3PGMKxTdy5ZsnuHQ-zUwOd1AYGw
04. 01. 2012 | 16:11

resl napsal(a):

Na to, že vypadáte Havlíku příčetně, jste poznal charakter Klause dost pozdě. Jste pavlač a doufám, že se do vyšší politiky už nevrátíte.
04. 01. 2012 | 16:16

ten, kdo se s blbem hádat nebude napsal(a):

A ještě té doby

Václav Havel o českých zákonech, TUNELOVÁNÍ a Václavu Klausovi
http://www.youtube.com/watch?v=to4VhZd4Ink

nezapomínat
04. 01. 2012 | 16:19

Ar.imede. napsal(a):

pane Lubo, kde jste byl, kdyz se rozdavaly karty?
Vite, i prvni kolo male privatizace (celkove absurdni divadlo) bylo pro nepochopeni a maly zajem lidu odlozeno, kolo dejin se toci rychle, dopadlo to jeste dobre.. Taticek Klaus jednal (a jedna) moudre, vzpomenme na V. Havla a urazlive poznamky o Jiznim mestu - si nepomohl..
Asi tak.
V. Klaus je pri Vsi bide pozehnanim pro slzavou kotlinu a pridruzene pahorkatiny, at se Nam to libi, nebo ne. Obecne se bylo, lze a zrejme bude spolehnout, ze vlk se nazere a ...
Do budoucna nevim, nevim...
04. 01. 2012 | 16:25

Havel-Klaus napsal(a):

tak, teď ještě chybí blog nějakého Klausíka.
04. 01. 2012 | 16:29

mb napsal(a):

ad 16 29 ledažebysnad junior ...
04. 01. 2012 | 16:35

aga napsal(a):

Hezky jste se popsal, pane autore. Štrébr za každého režimu.
04. 01. 2012 | 16:37

_0 napsal(a):

pane mb:
a co 16:25?
(bohuzel nyni koncim, pozdeji)
Pekny vecer.
04. 01. 2012 | 16:41

liveň napsal(a):

S tím za P.S. u Havlíka možno souhlasit i nesouhlasit,ale je to to v jeho blogu nejzajímavější místo.Já bych za vztahy,kter= V.klaus asi prožíval napjatěji-považoval tři: k V.Havlovi extrovertně,k M.Zemanovi introvertně a k Topolánkovi vnitostranicky-konkurenčně-kriticky.V.Havel sehrál roli startéra Klause a Zeman katalyzátoru jeho šedoeminenčních snah,ovládnout ČR a možná Evropu sítí ekonomických faultů,blafů,nonsensů,diletanrských tezí,vyumělkovaných proslovů.Jak zde většina písávala,když v roce 1997 začalo být všem okolo Klause jasné ,že on jako ekonom je tragický omyl této sametové ČR,Klaus zaujal krom neschopnosti odejít obranný šetřivý postoj,kterým vyráběl nastavovanou kaši,prodlužoval slepou kolej,svůj vládní život a přivodil nakonec touto přehnanou setrvačností i kocovinu začátku roku 2012,kterou 99% lidí vnímá jako neudržitelnou situaci v dosavadních kolejích,Klausových intencích,prostě slepou uličku uvnitř i navenek ČR.Klaus je rozený vytáčkoměr,není hloupý tolik aby sežral každou mezinárodní návnadu toho už dnes krizí zcela otráveného mezinárodního prostředí světa a Evropy,dost i jím a Poláky.Ovšem divím se,že když je podobně V.Havlovi otráven vlastnostmi zdejších,že si neuvědomuje,že oni oba k blbé náladě připěli.Většina dlouho k nim neměla výhrady dříve než proto měla důvody.Lidé proti nim nebyli zaujati.Jejich koncepce neprošla sítem dějin,v konci se ukázalo jak dalece vyhořela,jak zklamala téměř všechny ve všem.Banální konec staré známé pravdy :Nechval dne před večerem-před rokem 1990.Dnes Klaus bojuje s přízraky Jiráskovské doby Temna na evropském kolbišti a v domácím prostředí zasévá naopak její semena.
04. 01. 2012 | 16:41

slavwin napsal(a):

Může tam být ledacos, ale ta upřímnost je tam cítit. Vše myslím trochu komplikuje to svatořečení Havla. Byl dizident jako člověk pod tlakem někdy ventiloval útisk a pohrdání alkoholem nějakými sprostými slovy, ale byl potřebný, hlavně udržel tu opozici funkční.
Soudit české komunisty jen podle nějakých tajně nahraných záznamu Milouše Jakeše nic neřeší, oni dokázali v tom rozkládajícím systému něco udržet, možná za cenu přechemizovaného zemědělství aby mohli něco poslat svým hladovým soudruhům, nebo drancování při těžbě uhlí. I přes to že někdo nostalgicky vzpomene byla práce po práci legrace, zabíjačky a plné sklepy ovoce a zeleniny. Tak jako tehdejší rudá kakánie byla závislá na okolí a vzhledem k jeho úpadku se nedala udržet natrvalo, tak i dnes potřebujeme někde být zakotveni, nevěřím tomu že východiskem je Asie, možná někoho naštvu tou je dnešní Německo s překonaným nacionalismem, dokázali se domluvit s Turky, kriminální činy malé skupiny jednotlivců nic nevyvracejí. Na čem Václav Klaus provádí své tanečky. Jestli někdo vyleze ze slovanskou vzájemností, ať se podívá na polsko * ruské vztahy. Jednou jsem se poláka zeptal co vidí na němcích, přece ve válce také od nich pocítili své. Odpověď Mají dobrý tovar a dobrou marku a za Židy my nebojujeme.
04. 01. 2012 | 16:44

český maloměšťák napsal(a):

Já bych panu fónklausovětovi ty malé přehmaty nevyčítal.
Někdo například honí motýly, jiný sbírá známky...někdo propisky. Je to vášeň. prostě to občas přeroste přes hlavu.
Já třeba rád rybařím. No a ...teď mě tak napadlo...ukrást někomu podloudným nebo i jiným způsobem rybu z vezírku...eh - jsem snad psychopat ??

Nebo si vezměme další takový vedlejší příznak - zálibu označovat celé skupiny občanů jako neschopné, kverulanty či parazity. Dyť já taky někdy....herdek - ale já to řeknu někomu...to jo !! - ale vždycky někomu konkrétnímu....že bych ale třeba poctivě studujícího označil za parazita ? Nebo celou posluchárnu ?To teda nevím...todlencto...stále si přeci jen myslím, že padlý na hlavu nejsem.

No a pak tady máme ještě celou řadu naprosto bezvýznamných maličkostí, jako je parazitování v bytě s regulovaným nájemným, či parazitování při cestách na soukromé přednášky a taky například parazitování na některých šéfech polostátních podniků...jenže to je prostě tkzv. parazitování high tech - to se smí.....to je napuosto noumání.
(ty úplné drobnosti z 90. let pak jistě nestojí ani za řeč...)
04. 01. 2012 | 16:53

RA napsal(a):

politika je svinstvo, je to krásně vidět na příspěvku Havlíka.
04. 01. 2012 | 16:56

ghándí napsal(a):

nechme stranou chronický kvikot socbolševika o rozkradení, spálení a rozbití naší prosperující a bohaté československé socialistické republiky, to je prostě evergreen a lidem, kteří patří do blázince pomoci není. ale objektivně vzato, klaus udělal pro republiku spoustu práce, především klíčovou transformaci hospodářství. ty nejduležitější zákony připravily klausovi vlády. co jste pro čr udělal vy? oplakáváte si tu vaše ego jako dítě. klaus má celkem slušnou důvěru lidí, a že zrovna u vás prohrál?? myslím, že se tím netrápí.
04. 01. 2012 | 16:57

ghándí napsal(a):

ives,
nemam nic proto okamurovi, ale myslim si, že český president by neměl být kříženeček, jak řiká srstka. to už jsme za těch par let v EU tak zdegenerovali? český president je přeci symbol českého státu , stejně jako vlajka nebo hymna. mě by se líbil marek eben nebo štěpán pánek.
04. 01. 2012 | 17:05

PepaS napsal(a):

Pane Havlíku , děkuji za osvětu , pokud je pravda , kdo přivedl
,,vrtošivého staříka" do OF pak mi skládanka kolem pana Kellnera zacvakla a hradní ješita u mne klesl ještě hlouběji
04. 01. 2012 | 17:12

ff napsal(a):

autore,

s tim chilskym perem jste trapný,
nastudujte protokol podpisu stat.smluv,
nebo jek se tomu říká
04. 01. 2012 | 17:13

naštvaný napsal(a):

Pane Havlíku, to s tou arcikomunistkou je starý, to media už kdysi několikrát uváděla, ale stará židovská moudrost praví: všecko je jinak. Ale to je nepodstatné. Nesmírně smutná, až vlastizrádná je vaše aktivita ohledně agitace pro prezidentství Václava Havla. Komunisti zůstali stejně u moci, je nasnadě, že Al. Dubček by nepřepustil! exekutivní pravomoce komunistickým nomenklaturním kádrům, jak to učinil Václav Havel. Ti se vybarvili po svém, utvořili tu hospodářsko morální svoloč a Václav Havel to se svými obtleskávači svedl na Václava Klause. A kdyby byl prezidentem Československé republiky Alexander Dubček, nedošlo by k rozbití federace! Tak jak k tomu došlo kvůli té proklamované "skromnosti" Václava Havla. Jen aby byl prezident. Pěkně děkujem! Styďte se za vaše politické packalství! Sloužil jste jak slon v porcelánu.
04. 01. 2012 | 17:15

Názor Jan napsal(a):

Tady se diskutuje o přímé volbě prezidenta a o kandidátech?
No než paní Brixi, to radši KAREL GOTT na Hrad !
04. 01. 2012 | 17:21

Scarabeus napsal(a):

Pravděpodobně už všichni viděli, takže jen pro ty, kterým to náhodou ušlo.

Klausův nejveselejší zážitek, natočeno prý na konci roku 1989.
http://www.youtube.com/watch?v=6MMa9y61jRE
04. 01. 2012 | 17:26

Ládik!!! napsal(a):

Taky to mohlo mít nadpis:
"Slezte z toho lustru, Klausi!"
Blog by měl větší sledovanost.
04. 01. 2012 | 17:27

ghándí napsal(a):

názor jan
já si myslim, že pro gotta by to byl krok směrem dulů. gott je král českého popu a president je míň než král.
04. 01. 2012 | 17:28

melčákova pohanka napsal(a):

Návrh. Měl jsem stejné přání jako Vy,ale před rokem jsem na nějaké akci potkal p.Koháka a on mi sdělil,že ze zdravotních důvodů to odmítl již při druhé Klausově volbě! Tak musíme hledat mezi jeho žáky!
04. 01. 2012 | 17:36

Pepek napsal(a):

Vážení diskutéři,

co si myslí lékaři o prezidentu Klausovi:-)

http://spiknutilekaru.wordpress.com/korespondence-lekaru/

www.halik.cz/rozhovory/tyden_210311.php

http://instinkt.tyden.cz/rubriky/ostatni/tema/narcis-klaus-odkvetani_25988.html
04. 01. 2012 | 17:38

Antoš napsal(a):

mňo,
čert víjak to tenkrát detailně bylo,
z novin a blogu se toho asi zas tak moc ehm nedozvíme,

nicméně,
všechny partaje mluvících hlav PaL, pachatelů dobra
jako třeba OH, Unie svobody,
dopadly, nejen u voličů, věru úspěšně, že :-)))

Havel, rozhovor pro Rádio Svobodná Evropa, červenec 1989: "Domnívám se, že žijeme v historické chvíli krize totalitního systému komunistického typu a že se začíná těžce rodit nějaký systém jiný, systém demokratičtější,
ale nevím jaký;
to ještě nebylo jaksi v histrorii vyzkoušené,
co se z toho může zrodit.
Rozhodně není myslitelný nějaký návrat do minulosti - taková ta normální parlamentní demokracie, jak funguje na Západě;
to asi bude něco jiného, něco nového, ale nevím přesně co. Já mám samosebou své osobní všelijaké představy a vize a nápady, ale to je věc druhá." :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
04. 01. 2012 | 17:39

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Ghándí
A král českého popu je míň než Duke, Count a dokonce i než Mr.
(Ellington, Basie, Acker Bilk).
Gott byl režimem vybrán jako advokát antichartistů a tím je pro mne jednou provždy persona non grata.
04. 01. 2012 | 17:43

zdenekb napsal(a):

ff:

Čistě technická poznámka. Klaus v Chile sám nic nepodepisoval, u onoho pultíku (kde před tím podepisovali smlouvy ministři) byl jen vítán hostitelem. I kdyby cokoliv podepisoval, slušnost hostu obvykle velí poslouchat uvítací projev, ne si hrát pod stolem s perem. Nota bene s cizím. Rovněž tak je při privatizaci erárních per slušnost se zeptat... i kdyby to protokol výslovně nevyžadoval. Souhlasím ale, že v rámci škodlivého působení VK je jeho malá chilská čórka pouhá epizoda... i když velmi příznačná, řekl bych. Vypovídající o jeho vztahu k pravidlům.

K článku samotnému - se Silvií řečeno, nejsem fanouškem Václava Klause(!), ale naopak bych řekl, že při Havlově pohřbu svedl heroický výkon, když se snažil své ego ze všech sil upozadit. Že to vždy úplně nevyšlo bych přičítal velkému egu, nikoliv malé snaze. Za tu snahu dík. (A že Havla uznával už od šedesátých let? To nepřekvapí, pokud vzpomeneme, že už ve čtyřech letech stavěl barikády při pražském povstání...).
04. 01. 2012 | 17:44

Luba napsal(a):

Václav Jamek V "Listech" o Klausově "konzervatizmu":

"Klaus je silná osobnost,
jíž lidé snadno přiznávají autoritu.

V politickém rozhodování za posledních dvaadvacet let jeví však takovou morální tupozrakost, až vzniká podezření, že jí autonomní mravní vědomí v podstatě chybí.

Jen mravně slepý člověk si například může představovat, že bohatá třída vytvořená zlodějnou z prospěchářů, kariéristů a veksláků postaví národ na nohy a přinese mu prosperitu.

Bez páteře se vzpřímit nelze. Klaus páteř už předtím zlomenou zlomil napodruhé, a dá se snad včlenění lidstva mezi bezobratlé označovat slovem konzervatismus?"

http://www.listy.cz/
04. 01. 2012 | 17:51

Mard napsal(a):

Pane jo, na výročí narození Krista se nám narodil další Pehe!
04. 01. 2012 | 17:56

Pompeius Magnus napsal(a):

Já myslím, že povinností VK bylo hovořit na pohřbu VH o VH s úctou a pěkně. A podle mne to na té katolické černé mši zvládnul VK důstojně. Nevím, jestli bych ten úděs, notabene vedle Dášeny H, zvládnul já ( kdyby mne náhodou lid zvolil!).

Ostatně, až se naplní dnové VK, bude muset o něm příští préza rovněž pěkně a s úctou poševelit. Jen doufám, že se VK nenechá táhnout na lafetě nějakýho kanónu po celým Práglu. Když budu prezident já, slibuju ti Václave, že o tobě budu rovněž pěkně hovořit.....

Jediné, co bych VK vyčetl, by bylo to, že na pohřbu VH dojatě neronil slzy, no co by mu to bejvalo udělalo, no ne?
04. 01. 2012 | 18:01

Pepek napsal(a):

Ad zdenekkb

Přesně tak, svedl na tom pohřbu narcistický boj v rámci svých možností.
www.halik.cz/rozhovory/tyden_210311.php
04. 01. 2012 | 18:04

ghándí napsal(a):

šašek z jihlavy,
za gottovo tenor komunisti nemůžou. to dostal od boha. těch 20 slavíků po revoluci myslim hovoří jasnou řečí.
04. 01. 2012 | 18:08

Drzá zrzka napsal(a):

Co by asi napsal Václav Havel Václavu Klausovi?
04. 01. 2012 | 18:14

Sylva Šauerová napsal(a):

Autorovi, ad "Jeho konzervativní rétorika se míjí s jeho skutky a činy". Ano, to je známá věc, již paradoxně zřejmě nejpregnantněji doposud popsal a na konkrétních příkladech doložil zřejmě Petr Nečas na kongresu ODS v Praze v listopadu 2009 (v kontextu událostí posledních měsíců to nezní moc uvěřitelně).

A přesto : V.K. je i nadále chápán nemalou částí veřejnosti jako konzervativní politik a dokonce jej tak označují i někteří politici jiných stran, kupř. komunisté. Jak je to možné ? Nic není přece vzdálenějšího pravdě. Podobně ovšem komunisté označují za "pravicovou" političku i Janu Bobošíkovou. :-) Položíte-li jim ale dotaz, jak mohli akceptovat a představit pravicovou političku jako vlastního kandidáta na prezidenta republiky, nastane hluboké ticho (vyzkoušela jsem s Jiřím Dolejšem). Ono to ale bude jinak, komunisté jsou zkušení harcovníci, žádní naivkové, kteří by se nechali opít konzervatismem per os. Pro V.K. nehlasovali vůbec náhodou. A ti, kteří se stále a pořád domnívají, že Václav Klaus je tím, kým se prohlašuje, by si měli zopakovat základní vymezení konzervativní politiky.

První a naprosto nejdůležitější hodnotou konzervatismu je vláda zákona pod heslem dura lex, sed lex. Druhou nezávislé soudnictví jako elementární základ spravedlnosti, třetí systém zastupitelské vlády, čtvrtou instituce soukromého vlastnictví a pátou zahraniční politika, koncipovaná tak, aby uchránila politickou nezávislost udržováním rovnováhy sil. Jak se v průběhu 22 let V.K. s těmito jednotlivými kameny konzervativní politiky vyrovnával (či si pohrával ?), by si měl každý vyhodnotit sám. Doporučuji nezapomenout na obecný vztah k právu, nejen českému, ale i mezinárodnímu a unijnímu, k Ústavě ČR, ÚS a NSS, k církevním a jiným restitucím, vyvlastnění malých akcionářů, bagatelizacím grandiózního rozkrádání, atd., atd. Ano, měli jsme u nás některé osobnosti (v disentu), které se pokoušely navazovat na někdejší konzervativní politiku. S nimi ovšem Václav Klaus neměl nikdy co do činění (Benda, Tyl, Litomiský, Kroupa, Bratinka, Mašek a d.) a po listopadu 89 si s nimi poměrně zásadně neporozuměl. Prohlašovat dnes V.K. za "jedinou reálnou konzervativní sílu v zemi", jak se o o pokoušejí někteří publicisté blízcí Hradu (Adam B. Bartoš, Ivana Haslingerová), je proto nejen výsměch, ale i pokus dělat z lidí naprosté pitomce. Jak to bylo a je ve skutečnosti s konzervatismem V.K., by si zaloužilo podrobnějšího zpracování. Nechcete se do toho pustit, pane Havlíku ?
04. 01. 2012 | 18:19

sovam napsal(a):

Lidstvo má zvláštní druh paměti na politiky.Dnes už nikdo N.S.Chruščeva ani nevzpomene,já ze školních lavic pamatuji jak ho byl každý den plný celý svět kdysi.
Stalina připomínají kritikou a anketami historických osobností v opačném smyslu,Lenina mauzoleem a citáty, Jelcin už dnes pasé,Gorby se připománá sám a žije.
Z Čechů zde frekventuje trvaleji Katel IV,Marie Teresie (ta je rakušanka)-její sexappeal a sexymozek, generál Laudon písničkou,maršál Radecký soškou,president Novotný jako terč mnoha vtipů s Brežněvem spolu, Husák-vyjímečně,Dubček příležitostně nebo kvůli Slovákům.Pana Hynka Ptáče,který spravoval zemi po bitvě u Lipan-rozkolu a pádu husitství-dnes nezná už nikdo.Jiří z Poděbrad v historických souvislostech někdy zmíněn.Masaryk-zakladatel státu,Beneš -Mnichov a dále-aktuální.Ne legendy.Z V.Havla legenda nebude podobně jako není ze svatého Habsburků v Čechách Jana Nepomuckého- zbylo jen pár pomníčků.V.Klaus je kritizován za života stále,jeví se kontroversní-naděje na legendu žádná.Zapsali se ti nejslavnější do dějin Čech krví? Nemyslím,spíše významem rozkvětu a stability Čech za jejich vlády.Na rozdíl od Heydricha.Ti co zvýšili význam Čech celeovropsky a vymanili ji z nesvobody cizáích národů.Tím,že komunisté předcházející V.Havlovi a V.Klausovi byli největšími oběťmi fašismu,nejvíce přispěli s jejich vzorem SSSR k osvobození od nejstrašnějšího jařma-nacismu s 360 0000 mrtvými za pět let,tím je řečeno že Václavům Havlovi a Klausovi čestné a vděčné místo v českých dějinách nekyne.Jezdili oba a jeden jezdí dále za slávou ji hledat daleko od vlasti a vytrvale.Z Havla měli radost všichni bývalí Mnichované zahraniční,z Klause antikomunisté venku.
04. 01. 2012 | 18:32

sovam napsal(a):

oprava na "360 000", "celoevropsky","cizích"
04. 01. 2012 | 18:39

milan napsal(a):

Havlík je jen další z řady trpaslíků, kteří se chtějí na smrti Václava Havla přiživit a připomenout se. Fuj! Taky jsem vás měl za vcelku slušného člověka, ale jste nula pane Havlíku.
04. 01. 2012 | 18:40

Jane napsal(a):

č.m.
Parazitování "high tech" - povoleno, to je trefné.
Ale proč jen parazitování?
Jako lowenďák nesmím nic. Dokonce když si pšouknu tak blbě, že ten zvuk připomene zapištění týrané myši, můžu dnes očekávat beranidlo ve dveřích svého příbytku a následnou domovní prohlídku. A pokud začnu orgánům nabízet aktivně spolupráci (ukážu slipy), můžu taky na dva roky skončit ve vazbě. Jó, kdybych jen nesměl parazitovat, bylo by hej.
04. 01. 2012 | 18:43

Zbyněk napsal(a):

Ghandi 17?05
no jo kříženeček,někdy to ani není poznat, takže je to problém. Pan Masarik byl také kříženeček a přesto se zasloužik o stát, jak zákon praví. Pokrok je nezadržitelný.
04. 01. 2012 | 18:44

slavwin napsal(a):

Klaus dělá vopičky lidem nevědomým. Tady píší lidé rozhodnutí. Statistika dává jeho úřadu někdo říká osobě důvěru 60 procentni, což je impuls pro chytrého nezloděje uč se jazyky, chceš-li být nedaleko domova dej přednost němčině.
04. 01. 2012 | 18:56

slavwin napsal(a):

Doplněk Za komunistů to bylo totéž, ale připočti nějaké riziko.
04. 01. 2012 | 19:01

ten, kdo se s blbem hádat nebude napsal(a):

Klaus a konzervativec?

Asi jediný konzervativec na světě, který kdy rozdával podniky lidem, něco podobného je extrémně levicové a navíc ekonomicky naprosto nesmyslné.

Připomenu, že podniky potřebovaly kupce, kteří mají peníze na jejich modernizaci, know how a kontakty na zahraničních trzích. Pokud se podniku chopil například bývalý management, tak nejdříve musel od drobných investorů odkoupit jejich podíly, tím podnik či sebe ještě více zadlužil a nemohlo to dopadnout jinak, než to dopadlo, tedy že většina z nich již dnes neexistuje.
04. 01. 2012 | 19:17

vico napsal(a):

Co si budeme povídat - těch 22 let je možná jakýmsi apokryfem o dvou Václavech. Jeden - soustavným tréningem a moderní chemií nabušený inženýr z oboru technologie moci a druhý - snílek, který sice neuměl psát dramata o lidech ale velmi dobře uměl psát absurdní dramata o systémech a o anonymně robotických inženýrech moci.

Bůh, jehož úradky jsou nevyzpytatelné, to zařídil tak, že tomu co psal o moci bezmocných a který vymyslel jazyk, jímž mluví inženýři moci,...daroval MOC. A tak v zemi, kde se proslavil Franc Kafka, bylo tomu muži umožněno zahrát jedno velké absurdní divadlo live - naživo asi jako pašijovou hru.

Nabušený ing Václav, který uměl, na rozdíl Václava-absurdního dramatika, získanou moc efektivně zkrotit málem do věčně se točícího perpeta mobile, se tak stal postavou nejslavnějšího absurdního divadla na světě.

Myslím, že autor absurdních dramat tam někde na obláčku se musel velmi smát, jak ing Václav v chrámu sv.Víta odříkával svůj nejlepší projev v životě.

Pane Havlíku, trefil jste kozla. Ten projev Václava Klause, kterým vás tak zklamal, napsal ve skutečnosti Václav Havel. Ten projev byl součástí té hry, která vejde do dějin.
04. 01. 2012 | 19:48

aga napsal(a):

vico

obávám se, že dějiny budou mít velmi brzo daleko vážnější starosti, než se zabývat absurdním kusem dramatika, který svým zanedbatelným podílem na tu budoucí tragedii zadělal. A nepřehánějte - on tu epizodu v globálním absurdním seriálu ani nepsal, ani nerežíroval - jen v něm sehrál svou absurdní roli.
04. 01. 2012 | 20:11

Kanalnik napsal(a):

vico - pekne :)
04. 01. 2012 | 20:15

vico napsal(a):

Kanálník : :-)
04. 01. 2012 | 20:33

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem dva hrubě urážlivé příspěvky, které neměly nic společného se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
04. 01. 2012 | 20:39

MA-FU napsal(a):

Vico
Velice,ale opravdu velice zdařilé!!:-)))
04. 01. 2012 | 20:40

veronikavendlova napsal(a):

Díky za článek!
04. 01. 2012 | 20:44

ghándí napsal(a):

zbynek,
popravdě řečeno, vlastně by mě okamura jako president nevadil. akorát už mam nějaký podvědomý odpor k evropské unii a všemu, co mě připomíná multikurturalismus. ale za to pan okamura vlastně nemuže. když si ho češi zvolí, proč ne.
04. 01. 2012 | 21:00

resl napsal(a):

sovam 18:32
z mého pohledu máte vše popleteno a zřejmě nevíte přesně o čem mluvíte.
04. 01. 2012 | 21:12

pozorovatel napsal(a):

...Uff...Havlíku...mám pocit, že čím víc Havlíků, Pehů, Hnízdilů a jim podobných exotů, začíná mi ten Klaus být i sympatický...
04. 01. 2012 | 21:22

S.Š. napsal(a):

Pro pana resla, off topic, totiž k předchozí diskusi, blog Františka Matějky od Beranů (SSO) : http://frantisekmatejka.blog.idnes.cz/c/238787/Projevy-Vaclava-Klause-Jen-pockejte-az-mu-skonci-mandat.html
To zní skoro jako výhrůžka, že jo ? :-)
04. 01. 2012 | 21:26

Michal Macek napsal(a):

http://blog2.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A120102_238848_blogidnes

hahaha huste tomio dobre ty! :DDD
04. 01. 2012 | 21:30

Fialenka napsal(a):

Michale
Macku,

ten projev jsem taky četla. Je skvělý.
Četla jsem ho tady: http://www.brejle.net/svet-kolem-me/okamuruv-%E2%80%9Enovorocni-projev%E2%80%9C-ii/

Ve volbě prezidenta na iDnesu byl Okumara myslím druhý za Janem Fischerem. Já víc fandím Okumarovi, protože má odvahu a ochotu dělat správné věci.
04. 01. 2012 | 21:44

Michal Macek napsal(a):

Fialenka

ahoj :D a to je duvod proc prima volba nebude staci silny kandidat jako fischer nebo tomio na ktereho nemaji politici vliv a uvidite jak to najednou "nestihnou" odhlasovat,pak se bude hledat kdo za to muze a ve finale se opet najede na refren "prima volba - my to vzdycky chteli" .pokud se mylim budu rad a dovedu si tam predstavit oba pany ale radeji bzch tomia protoze to by par lidi asi tezko rozdychavalo z cehoz bych mel skodolibopu radost muhehehe :D
04. 01. 2012 | 21:52

mb napsal(a):

(( sš, vyborny placak v ln ...)) (vyriďte kompliment / pochvalu, bude li se vam chtit ... )
04. 01. 2012 | 22:03

mb napsal(a):

(dobry vstup sš 18:19)
04. 01. 2012 | 22:07

mb napsal(a):

( dik i za lubu a jamka: Jen mravně slepý člověk si například může představovat, že bohatá třída vytvořená zlodějnou z prospěchářů, kariéristů a veksláků postaví národ na nohy a přinese mu prosperitu.

Bez páteře se vzpřímit nelze. Klaus páteř už předtím zlomenou zlomil napodruhé, a dá se snad včlenění lidstva mezi bezobratlé označovat slovem konzervatismus?" )
04. 01. 2012 | 22:09

S.Š. napsal(a):

Vyřídím to, pane mb. A vidíte, dnes jsem si zrovna LN nekoupila, zítra už je budu těžko shánět. O čem to bylo ?
04. 01. 2012 | 22:15

S.Š. napsal(a):

Ještě pro mb : Včerejšek beru zpět ... už nespí ...:-)
http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/Silna-slova-sefa-zelenych-O-mrtvolach-ve-vlade-Babisovi-i-Klausove-planu-218838
04. 01. 2012 | 22:21

mb napsal(a):

řád německých rytířů ... dokázal přesně pojmenovat o co se jedná ... vydržte chviličku ...řeknu vám co jsem si podtrhal ( klaus si taky podtrhává ... :-))

Docela by mě zajímalo, co si tato většina, zblblá ještě zřejmě z komunismu, myslí, že by asi tak církev se svým majetkem dělala?

šedesátidevítiprocentní většině ale zřejmě spíše vyhovuje majetek v rukách blbů, kteří v žádné vyšší hodnoty nevěří a jejichž nejvyšší životní metou je vlastnit luxusní auta, luxusní domy, luxusní jachty a ktomu jako bonus navíc luxusní ženy.

Češi rádi hahlížejí na Rusy svrchu. V čem jsme ale lepší než ruská společnost zdevastovaná osmdesáti lety bolševismu? Že jsme ohledně primitivního pohledu na svět více sofistikovaní?

:-) :-(

(a popsal hezky peripetie nemeckeho radu v cechach)
04. 01. 2012 | 22:24

Abe Normalni napsal(a):

O mrtvych jen dobre ale...nestlouka nahodou Havlovu knihovnicku Bakala (tan si to uhli urcite nakopal vlastnima rukama) a nestrelil on nahodou Lucernu Junkovi, starymu StBakovi, tunelari po kterem zustaly miliardove dluhy?
Panove, kdyz vidim jakou uroven mate (tak nejak prurezem) tak se 1) nedivim, ze vas v 70. a 80.letech jinak vcelku neschopna StB dokazala drzet prakticky az do konce mimo a ze mezi vami bylo tolik praskacu.Vy se nenavidite az za hrob 2) si myslim, ze by vam melo byt uredne zakazano vyjadrovati se jeden o druhem, neb borite revolucni myty o otcich zakladatelich a kazdy stat potrebuje mytus o svem vzniku...:-D
04. 01. 2012 | 22:32

S.Š. napsal(a):

Aha. ... :-) To jsou ti povýšení zbabělci z řad intelektuálů, jak pravila dnes před Úřadem vlády jistá Jana Bobošíková (určeno P. Nečasovi : "Nedejte na eurohujery a zrádce z TOP 09, nedejte na eurosocialisty z ČSSD, nedejte na povýšené zbabělce z řad intelektuálů a nebojte se ani politicky korektních médií") ... :-))
Církevní restituce mají zas už na kahánku. Zdá se, že Dominik Duka se namáhal zbytečně. Jednou je shodí V. Tlustý, jindy VV, kupodivu vždycky z nich má někdo blízko k jistému konzervativci ... :-)
Díky a dobrou noc.
04. 01. 2012 | 22:43

Cestovatel napsal(a):

Klaus u mě tady prohrál ovšem Havlík tak. Tenhle falešný prorok, který je jen hlasatemem laciného populismu řekne "Falešný reformátor má vždy zcela jasno – před sebou vidí jedinou správnou budoucnost, budoucnost své vlastní představ"

Tento popis přesně vystihuje jak Klause tak i Havlíka. Havlík tady suveréně předvádí ve většině svých blogů jak je jeho vize jedinou správnou budoucností. K tomu mu tu slouží několik místních přitakávačů, kteří jen říjají jak jeho populistické vize jsou úžasné. Stejně jako většina populistů jen využívá aktuální téma kropupce aby se dostal k moci a nahrabal si jako to chce Babiš (proto ho tak hájí) a jako to udělal Klaus
04. 01. 2012 | 22:45

Abe Normalni napsal(a):

zdenekb co se v tom peru furt stourate? Vzit si ho mohl, tecka. Byl tam jako hlava statu a vedouci delegace. Podepisoval sice Spici Hrabe, ale ten v tu chvili byl v postaveni urednickeho podrztasky. Sice to nekteri nemuzou pokousat, ale je to proste tak. Neni co na tom resit.
04. 01. 2012 | 22:57

argun napsal(a):

Žasnu pane Havlíku.
co všechno dokážete spatlat dohromady. Jestli u vás Klaus prohrál, je to vaše věc. Proč to sdělovat národu? K čemu je nánm to dobré? Proč bych měl vědět, že jste skončil se svou tchýní? Máte své důvody. Já mám jiné k tomu, abych si VK vážil.

Nevkusný je především tento váš blog. I funus je dobrý k tomu, aby jste si přihřál vaši dávno zkyslou politickou polívku? Jděte do háje. Jste trapný.
04. 01. 2012 | 23:13

tambor napsal(a):

Víte, že dodnes nerozumím "klausospeaku", všem těm signálům?
Nevím, zdali Havlík Klause nevyzdvihuje, nebo právě naopak.

+ oprava z 04. 01. 2012 | 16:00 podrztazkum na podrztaskum
04. 01. 2012 | 23:36

JF napsal(a):

pěkné s jedním ne nevýznamným Ovšem ... výsledek dnešního stavu je dílo Havla i jeho hodných trýznitelů. Jaksi politika se stala divadelním kusem.
Podobně absurdní mi přijde obcházení komunistických t.č. bolševických poslanců pro zvolení jejich sametového revolucionáře. Komedie ... řekl bych i na platně by to byl nekoukatelný propadák pokud by nebyl obsazen komiky typu Mr.Bean či Fantoci. Nevím jestli by do toho gegu šli ...
04. 01. 2012 | 23:58

scientist napsal(a):

Klause nesnáším, ale nedovedu si představit, jaký jiný projev měl přednést. Nemohl jinak a to je Havlovo vítězství. Smrtí Havla byl vmanévrován do situace, kdy musel říct slova uznání, jež ze sebe dostal jen s největším sebezapřením. Takže Vico má pravdu - byla to absurdita jak z Havlovy hry.
Jak pronesl jeden francouzský spisovatel před třemi sty lety: pokrytectví je poklona, jež skládá neřest ctnosti. Klaus se v tom projevu ohnul až na zem a já mu to ze srdce přeji :)
05. 01. 2012 | 00:18

Lada napsal(a):

Havel mel vetsi problem s Klausem nez naopak. Slusnost na pohrbu je spolecenska nutnost.Proto take na svete zustavaji sami grazlove, kdyz umiraji jen ti slusni. Me to pokrytectvi taky nebavi.
05. 01. 2012 | 00:37

Hurá napsal(a):

Pane Havlíku, už tady tu hromadu hnoje nepřehazujte. I tak dost smrdí.
05. 01. 2012 | 00:52

Marcus Agrippa napsal(a):

Tak nám to všechno pěkně vyplouvá na povrch. Idealismus a naivní nadšení opadlo, a teď nastupuje pachuť a totální zklamání. A je otázka, jestli to není spíš tak, že lidé dostávají hlavně odvahu o všem mluvit. Taková sametová revoluce 2nd Edition. Bylo by to satisfakcí min.pro K.Kryla, který byl první obětí tichého předávání moci po roce 1989.
05. 01. 2012 | 07:54

ČechoAmeričan napsal(a):

Vážený pane Havlík,

děkuji Vám a skláním se před Vaší čestností, opravdovostí a popisem věcí a hlavních postav naší polistopadové historie.

Bohužel pro nás, jako zemi, občany, lepší pravostřednou politiku, Vaše velice výstižné a relevantní postřehy týkající se povahy a jednání Václava Klause se shodují s mými zkušenostmi a chápáním jeho stylu myšlení a jednání.

Děkuji Vám za odvahu a slušnost formy, se kterou i dnes, v roce 2012, nebudete zdaleka všemi pochopen ikdyž objektivnější výklad a pochopení Klausova působení za posledních 22 let je v elementárním zájmu naší společnosti.

Těch konkrétních situací, kauz, otázek, kdy se Václav Klaus nezachoval ani hezky, ani zásadově, bylo od roku 1989 tolik a jsou tak konzistentní, že to člověku opravdu nemůže dělat radost, uvědomíme-li si, že jde o vždy tak vysoce postaveného ústavního činitele, s nemalým dopadem na dění v zemi a na názory občanů a aktéry na politické, hospodářské, atd. scéně.

Jako vy jsem si po celé ty dny od úmrtí Václava Havla, včetně státního pohržbu, říkal, jak asi Klaus nelehce nese pravdivou představu, že ani stran pohřbu a uznání Václava Havla ani zdaleka a řádově nedožene.

Pan prezident Klaus byl a zůstává prototypem maloměšťáka a oportunisty za každého režimu a situace. Proto je stále oblíbený lidmi jemu podobnými.

Znovu, děkuji za Váš tolik potřebný a zasvěcený komentář, který si okamžitě uložím mezi zásadní reference.
05. 01. 2012 | 08:22

ČechoAmeričan napsal(a):

re: ff o onom chilském peru

1) Klaus lhal, národu a navíc před mladou generací, studenty v Brně, když amatérsky ale v souladu se svým nomenklaturním charakterem "manažoval škody" stran své privatizace protokolárního pera, výrobku chilských šparkařů, vykládaného polodrahokamy, tvrdíc, že šlo o obyčejnou propisku. Typický zlodějíček: No tak jsem to šlohnul, ale bylo to vlastně bezcenné, jen propiska.

2) Protokolární pera může hostům a partnerům po podepsání dohod dát hostitelská strana o své vůli. Druhou, už ne tak košér možností je, že si jej (nebo je, neb většinou se užívá více per) host, který dokument podepsal sám o sobě sebere.

3) V daném případě podpisujícím stranou za ČR byl MZV ČR. Tomu ale polodrahokamy vykládané dílo šperkařů nedali a on sám si ho také nevzal.

4) Václav Klaus na protokolární pero nárok neměl.

5) Na asi 10 miliónů-krát na YouTube a pak jinde slhédnutém klipu je vidět jak Klaus "pragmaticky" hodnotí cenu této "obyčejné průpisky", je na něm vidět, že si říká, to by se mohlo někomu hodit (možná jednomu z vnoučat? atd.) a "takticky", přehození z jedné strany na druhou, z jedné ruky do druhé a se spokojeným úsměvem "naprosté pohody" šup do kapsy.

Klaus, navíc coby otrocky, s maloměšťáckou toporností, dbalý image, "důstojnosti" a "prestiže", svým nevědomým, ale pro něj ne nepřirozeným gestem "sbalení" protokolárního pera uděl Czech Republic ostudu, kterou milióny korun nebo dolarů na propagaci země nemohou ani náhodou kompenzovat.

Svět, počínaje masami, zahlcenými proudy informací a šumu, bude dost dlouho, v miliónech případů spojovat Czech president s "krádeží" pera. Ano, taková "banalita" nakonec Klause chytla, ukazála ho v monentě, kdy se nekontroloval, kdy maska odpadla.
Jinak se ztotožňuji s názorem pana Havlíka, že na Klausovu vzdávání holdu Havlovi byla patrná kalkulace, že je pro něj výhodnější přžedstírat upřímné kladné hodnocení Havla když zjišťoval míru, hlavně zahraničních projevů smutku a holdů zemřelému Havlovi. Opatrný, zato pilně oportunistický kariérista po 30 dospelých let za komunismu, se ve své podstatě nezměnil, ikdyž se třeba teď snaží kompenzovat svoji nahotu nulového disidentství za komunismu laciným a populistickým "eurodisidentvím."
05. 01. 2012 | 08:57

JK napsal(a):

S.Š. mimo jiné napsal-a: "Církevní restituce mají zas už na kahánku. Zdá se, že Dominik Duka se namáhal zbytečně. Jednou je shodí V. Tlustý, jindy VV, kupodivu vždycky z nich má někdo blízko k jistému konzervativci ... :-)"

Ano, tento rádoby liberál, rádoby konzervativec, dokonce, když se vtírá baronce Thatcherové atd. i "thatcherita", byl, stejně už jen jako komunisté, opravdu, ale opravdu konzistentně proti vracení jakýchkoliv ukradených majetků komukoliv,náboženskžm obcím nebo jednotlivcům.

Restituce nakonec proběhly, ne díky "liberálovi" a "architektovi transformace", předsedovi pravicové strany, ale NAVZDORY jemu (a KSČM).

Ostatně, jak "česká cesta" privatizace, která na generace dopředu zaopatřila rodiny nomenklatury privatizovaných podniků, tak odpor k zavádění "bruselských pořádků", tedy vlády práva, kontroly korupce, atd. bylo to, co KSČM a Klause vždy spojovalo, stejně jako odpor ke vracení nakradeného majetku.

Hlavně proto je Klaus skutečně "světově jedionečný", když ho, "liberála" komunisté, navíc nereformovaní, nejenže nikdy nekritizují, což by jako "ideologický protipól" měli každý den hlasitě dělat, ale opakovaně se ho zastanou a hlasy svých poslanců ho buď dosadí na Hrad nebo ho tam podrží.

Oproti tomu komunisté pro Havla nikdy, kromě KSČ a NF v prosinci 1989, kdy se báli aby nedopadli jako Ceaučeskovi a aby "tlustá čára" byla k nim milosrdná, ruku nezvedli, ač se oproti Klausovi za pravičáka nikdy, ani náhodou a právem nevydával.

Jedinou skutečnou zásluhou Klause je rozbití OH a vybudování standarní politické partaje na jeho troskách. Jinak je Klaus největším polistopadovým škůdcem v zemi, škůdcem i pro pravicovou politiku a skutečné národní zájmy. Bohužel.
05. 01. 2012 | 09:12

honza napsal(a):

Moc hezký blog, navíc od někoho, kdo měl tu "čest" být v bezprostředním kontaktu s VK. Pamatuji si na jeho slova, že největším nebezpečím po listopadu je Havel. I když mám výhrady i k VH, považuji jeho Rudolfinský projev, kdy už tehdy varoval před mafiánským kapitalismem, za jasné vymezení a odsouzení politiky Klause a jeho podržtašek z ODS..Ten rok a kousek to ještě vydržíme...
05. 01. 2012 | 09:19

JK napsal(a):

Klausova autobiografie (z roku 1998) potvrzuje jeho otrockou, maloměšťáckou, oportunistickou posedlost s imagí, když tam m.j. tvrdí, že:

1) Si pamatuje jak za heydrichiády (to mu byl asi rok) k nim v noci do bytu přišli "pánové v kožených kabátech" a jak rodiče, určitě odbojáři:), vypadali přitom ustrašeně

2) jak s Álou (setrou Alenou, která, podle jejich matky a intervia v Lidovkách, do Švýcarska v 68. roce emigrovala s manželem-stomatologem také kvůli nesnesitelnosti bytá blízko svého bratra) v kočárku zjevně nezodpovědní rodiče s ním špacírovali po Míráku v době P/ražského povstání a "kulky německého kulometu odstakovaly jen pár metrů" od nich. Vot geroj, moloděc, ten Klaus!

3) jak ve stejné dny, stále tříletý, "pomáhal tahat dlažební kostky" na stavbu barikády. Kolik ty bytelné žulové kostky vážily? 15 kilo, nebo víc?

tak, jam mu naivní Jan Ruml, coby místopředseda ODS a MV ČR sloužil jako fíkový list jeho tehdy mu ještě trapné disidentské nahoty, tak to podobnými výmysly jako v autobiografii pilně kompenzoval.

Trapné, trapné, škodlivé, amorální. Ale takovým byl, je a zjevně stále bude.
Nedobrý vzor pro spoluobčany, zejména pro mládež.
05. 01. 2012 | 09:27

Dasa napsal(a):

Tento blog je balsam na dusu, pre ludi, ktorym nieco hovoria slova ucta a pokora voci zivotu. Dobre je napisany, ba az velmi dobre a slusne. Pocas zivota Vaclava Havla bol jeho velkym odporcom Vaclav Klaus, a teraz .............dalej nemusim pisat, je to napisane v blogu.
05. 01. 2012 | 10:20

Vítek napsal(a):

Asi každý máme nějakou tu poruchu osobnosti, ale p. Klaus ji má nejen podle řady lékařů, ale také podle obyčejného „selského rozumu“ docela velkou. Minulý týden jsem četl rozhovor s Pavlem Kostíkem, který prohlásil, že si není dodnes jistý, jestli p. Klaus neměl jít koncem devadesátých let do vězení. Vězení rozhodně nikomu nepřeji, avšak doufám, že budoucnost jednou tragické omyly p. Klause jasně pojmenuje. Pane Havlíku, díky za racionální text.
05. 01. 2012 | 10:29

Bubeník napsal(a):

Pan Havlík nezískal koryto, proto je dnes tak otevřený a pomlouvá. Jenže pravdu měl sdělit před 20 lety a ne dnes. Tehdy ovšem neměl odvahu, takže je pro mne a doufám i pro veřejnost falešným hráčem.
05. 01. 2012 | 10:32

David Fixa napsal(a):

Hlouposti o technologovi moci Klausovi a dobrodějovi Havlovi bychom snad už mohli zapomenout pane Havlíku. Neboť obratným technologem moci byl pan Havel s maskou skromného umělce v namíru vyrobeném mercedesu. A za dobrého a naivního můžeme považovat Klause, který svými teoriemi o volnosti trhu jaksi opomenul mocensko-ekonomickou sílu "dobrodějů" po celém světě, kteří mají volný trh jako loutku pro své světodějné plány.
05. 01. 2012 | 10:34

kawa napsal(a):

Diky.Takovy clanek mne utvrzuje v nazoru,ze v nasi republice opravdu schazi system primych voleb.Po tom jak se VK choval v politice si nedovedu predstavit,ze by ho obcane zvolili prezidentem.
05. 01. 2012 | 10:35

Vítek napsal(a):

To kawa:
V tom se možná mýlíte. P. Klaus je technologem moci a skutečně skvostným (bez ironie) populistou. Fascinuje mě, jak dokáže z každé problematiky vytrhnout určitý dílek a na něm se točit". Když se na jeho mediální výstupy podíváte letmo, můžete nabýt dojmu, že má své názory ve stylu "padni, komu padni". Při bližším pohledu ale zjistíte, že v drtivé většině případů (ne-li vždy) jde o dobře propočítaný kalkul, který jde s většinovým míněním ("blázniví Zelení, zlá EU, kolaborace s bolševiky byla vlastně oběť" atd.). Tento můj postřeh plně odpovídá tomu, co napsal p. Havlík.
05. 01. 2012 | 10:47

Abe Normalni napsal(a):

ČechoAmeričan Vy jste nejaky odbornik pres protokol statnich schuzek? Jakou mate v danem oboru profesni zkusenost? Muzete se pochlubit? Nebo proste jen zvanite?
05. 01. 2012 | 10:47

malstoka napsal(a):

Vy že jste se v r.1993 rozešel s V. Klause? U Klaue vydrželi jen ti co měli vysoké pracovní nasazení, a k těm Vy jste nepatřil. V podstatě jste byl vyhozen.
05. 01. 2012 | 10:49

Jarda napsal(a):

Že je pisatel výše uvedených blábolů tak trochu ducha mdlého, je zřejmé, nicméně znáte lepšího nástupce VK !? Když se podívám na "nabídku" a vím, že jeden z té nabídky to prostě bude, je mi hodně smutno.
05. 01. 2012 | 10:52

Richard napsal(a):

Klause nepovažuju za symbol národa, svobody a demokracie. Je to spíš obratný sebestředný manipulátor, který se bez předchozích zásluh rychle chytil vlny sametové revoluce. Nyní se chytil vlny národního smutku za Václavem Havlem, aby z toho opět pro sebe něco vytěžil. Jinak Havel nebyl ekonom nebo politik, nebyl ani ministrem financí ani předsedou vlády, aby mohl ovlivňovat ty procesy, o kterých tady někteří píší.
05. 01. 2012 | 10:58

Valaška napsal(a):

Pane Havlík: Můj názor je takový, že pro republiku je vždy prospěšnější prosperita státu než nějaká dramaturgie a snění. V tomto je kardinální rivalita u obou státníků a prezident Klaus u mne vítězí. i když si zemřelého exprezidenta Václava Havla velice vážím
05. 01. 2012 | 10:59

G.Kannler napsal(a):

Pan Klaun pardon pan Klaus je lekarsky zazrak zadna pater ale vzprimena chuze!!!
05. 01. 2012 | 11:02

Jiří Student napsal(a):

"Účet" každému velkému člověku vystavuje jedině historie a ne novináři svými článečky. Stačí jenom počkat... Václav Havel byl člověk, který žil. A žijeme-li, pak máme za sebou věci dobré, ale také i chyby a dokonce i činy špatné. Dozajista nadměrná okázalost pohřbu Václava Havla se nemusela každému líbit a taktéž i přílišné zdůrazňování analogií k prezidentovi TGM. TGM byl nesporně esenciální postavou našich dějin a je těžké jej s kýmkoli jiným přirovnávat... Podobně je těžké srovnávat některého našeho literáta s básníkem Jaroslavem Seifertem.
Až obsedantní zaujetí českých masmédií Havlovým pohřbem - ČT nevyjímaje - bylo téměř projevem nevkusu. Mocní se předháněli v tom, aby vzdávali zesnulému exprezidentovi pocty. To je příliš pozdě, je-li mrtev. Ale kdo všechno se okázale aranžovaného pohřbu účastnil? Prostí lidé v ulicích (často nazývaní davem!), o jejichž kladné motivaci nešlo pochybovat, ale pak na předních místech státníci, politici, poslanci a vysocí úředníci. Z povrchního pohledu účast "mocných" vypadala pěkně, ale kolik z těchto vyslanců moci veřejným způsobem nestoudně lhalo, kolik jich kradlo, páchalo tretné činy nikdy nepotrestané. Při pohledu na ně se musí člověk otřást odporem a hrůzou. A tyto bestie v rouše člověka se beze studu přišli ochomítat k rakvi Václava Havla. I takový ten pohřeb byl - s typicky českou krátkou historickou pamětí, servilitou a nekritičností a velikášstvím sobě vlastním.
05. 01. 2012 | 11:07

Realtoltek napsal(a):

Klaus a Havel oba dva jsou to vlastizradci.
05. 01. 2012 | 11:08

Mikade napsal(a):

Pane Havlíku. S Vaším hodnocením obu osobností suhlasím. Zaujala mne pasáž tom jak hodntíte tzv revoluci. ( licitace o předání moci )Rovněž s tím souhlasím,ale je zajímavé, že jste jeden z mála, který to otevřeně řekne. Vždyť to byl nasnadě i v té době a rok od roku to bylo zřejmější, Všechna fakta tomu nasvědčovala. Ono o žádnou revoluci tedy nešlo byl to jen licitační mariáš o nastávající moc z kulisou davu prostých občanů. Tzn. Kol dějin, které nemohla ovlivnit ani strana končící ani strana nová. Bohužel, ti poctiví byli vystrnaděni bezohlednými, prospěchářskými politickými dravci jejichž extrat nám nýní vládne. Proto to takén tak vypadá. Např. pan Kocáb - hudebník.. kde se něc děje z čeho by se dalo něc vytřískat tam se objeví. On že vyhnal Rusy? Toho by se nelekl ani obyčejný mužík neli takový národ. Kéž by bylo více takových informací,které jste nám podal. Lid prostý si vybere ten správný - vždyť nejsme žádní blabci
05. 01. 2012 | 11:11

Pick napsal(a):

Pan autor si k V. Klausovi vypěstoval zášť, půjde zřejmě o něco osobního - Klaus ho nějak ranil (kritikou, odmítnutím).
05. 01. 2012 | 11:39

Proto napsal(a):

Myslím, že by si i v takto stručně podaných informacích o předávání moci zasluhovala zmínku neméně důležitá součást tehdejšího dění. Tou je jednak velmi aktivní činnost různých zahraničních služeb. Dále pak cílené odstřižení reformátorů a odborníků z roku 68 , ač to byli také chartisté.
05. 01. 2012 | 12:36

Renata napsal(a):

No, tak to se nepovedlo, pane Havlíku. Pokrytectvím bojujete proti údajnému pokrytectví? Po přečtení si myslím jediné... asi Vám Klaus někde hodně šlápnul přes rozpočet, co? Co měl podle Vás dělat na pohřbu? Hlásat, že je dobře, že Havel umřel? Jak byste se choval Vy? Vy pokrytče!!!
05. 01. 2012 | 12:46

Ron napsal(a):

Re:Pick napsal(a)05. 01. 2012 | 11:39
Megalomananiac s.Klaus,kdyby mohl tak bude provadet takove kousky,ze i Klema by zezelenal zavisti.Ze by Havlika on mohl nejak zranit?Silne pochybuji.Obycejne ten koho kritizuje Klaus je daleko slusnejsi clovek,nez ten stihomanem trpici tajtrlik.
05. 01. 2012 | 12:49

Milbel napsal(a):

Dekuji za Vas clanek, mluvite mi z duse, i kdyz podrobnosti jsou Vasi domenou. Proc jen tolerujeme, ze nasi zemi reprezentuje takovy clovek? Pracuji v zahranici a pokud prijde jeho jmeno na pretres, kazdy vi jen, ze krade tuzky a je proti vsem.
05. 01. 2012 | 13:00

Petr Bilina napsal(a):

No, pane Havlíku, u mne jste svým pokrytectvím a neschopností sebereflexe, prohrál hlavně vy. To vy jste z velké míry pomohl vytvořit "ikonu" Klause a teď absolutně svou vinu popíráte. Měl byste alespoň mlčet. Máslo na hlavě máte především vy. Uvědomte si to už konečně - zbytečná výzva, že?
05. 01. 2012 | 13:21

vl napsal(a):

Všechny ty bláboly o narcisistním V. Klausovi vycházejí z jedné anglosaskéh vlastnosti: nikdy netrvat v diskusi na svém názoru, ať je sebesprávnější a nechat oponenta v jeho názorech, ať jsou sebehloupější. A kromě toho netušil v začátku své politické kariéry, že politik nesmí při své řeči nechat posluchače, aby viděli jeho kůži nad okrajem ponožek.
05. 01. 2012 | 13:34

abs.4 napsal(a):

Jeden jak druhý na HO.
05. 01. 2012 | 13:51

Petr Bajgar napsal(a):

Pan Havlík asi opravdu roste jak poznamenal diskutující mb.
...
Václav Klaus je proti němu(V.Havlovi) jen rafinovaným technologem moci a brutálním egoistou. Jejich vzájemný vztah nikdy nestál na půdorysu vzájemného respektu a důvěry. Václav Klaus vždy žárlil především na mezinárodní renomé Václava Havla. A nejvyšší formou závisti je nenávist, byť šikovně skrývaná za společenské konvence a procedurální pravidla.

Snad P.Havlíkovi pomáhá s analýzou osbnostního profilu V.Klause psychiatr Hnízdil možná začal číst Shakespeara a si konečně uvědomil podobnosti jakou sílu závistivým duševním hrbáčům dává jejich nenávist vůči skutečný osobnostem. Je to nenávist trpaslíků vůči stepilým atletům a jejich obdivovanosti u přátel a žádoucnosti u žen. Tedy nic nového pod sluncem. Jen pozdní popis tragedie, když P.Havlík ještě nedávno mlčel jako zařezaný o zákulisí ucvácení moci V.Klausem. Jenže P.Havlík přese vše čeho byl svědkem pokud ne přímo aktérem nám říká jen a jen věci, které už víme z jiných zdrojů. Proto mi nezbývá ptát se proč pane P.Havlíku? Co tímto sledujete? Chcete nám znovu a znovu prodávat starou story bez skutečné otevřenosti? Přesto je tento jeho počin mírně zaslužný protože začíná naznačovat jistou míru upřímnosti a otevřenosti. Pokusím se doufat, že se od pana P.Havlíka dočkáme i jeho větší odvahy k otevřenému nadzvednutí kulis Václava Klause. To že to není jednoduché je vzhledem k částkám o které se jednalo přirozené. Jenže bez katarze minulosti nebudeme moct pokročit do budoucnosti a budeme jen dál přešlapovat v blátě pod pověstným okapem. Přesto vám pane Havlíku za tento váš příspěvek děkuji.
05. 01. 2012 | 14:17

Zdenda napsal(a):

Změna světového politicko-hospodářského systému a potažmo našeho státu může za to, že se do popředí postupně dostávají zcela nevýznamné osobnosti, po kterých za pár let ani pes neštěkne. Daleko důležitější je dopad těchto událostí na lidskou společnost, a to je daleko zajímavější diskuze, než jestli měl Klaus rád Havla. Připadá mi to směšné.
05. 01. 2012 | 14:25

mb napsal(a):

ikdyž se třeba teď snaží kompenzovat svoji nahotu nulového disidentství za komunismu laciným a populistickým "eurodisidentvím."

Hlavně proto je Klaus skutečně "světově jedionečný", když ho, "liberála" komunisté, navíc nereformovaní, nejenže nikdy nekritizují, což by jako "ideologický protipól" měli každý den hlasitě dělat, ale opakovaně se ho zastanou a hlasy svých poslanců ho buď dosadí na Hrad nebo ho tam podrží.

to je proto že Klaus je s komunisty na jedné lodi ( o ktere pise placak) a to je loď národně socialistické revoluce ...

zde navazuje na Beneše, jehož hájí, a který se s komunisty rovněž svezl ...
05. 01. 2012 | 14:53

mb napsal(a):

souhlasím s vítkem 10: 47
05. 01. 2012 | 14:57

Dr Viktor Hartos napsal(a):

Dekuji vam za srozumitelne a jasne vyjadreni k osobam obou prezidentu. Cenne je i vase svedectvi osobni zkusenosti s obema pany.
Ja osobne se jen obtizne smiruji se zpusobem, jakym Vaclav Klaus reprezentuje ceske zeme a jsem vdecny i za citaty z Chestertona.
Nepochybuji, ze i Vaclav Klaus ma sve priznivce, ale velmi me mrzi, ze misto vecnych argumentu pouzivaji osobni vypady a urazky.
Velke nadeje vkladam do atmosfery, ktera v Cesku zavladla pred vanoci, vcetne toho, ze se do ni zapojili a ze ji stejne pozitivne vnimali i mladi lide, kteri pred 22 lety byli velmi mali nebo dokonce nebyli vubec na svete.
Pres veskere dosavadni zkusenosti s polistopadovym vyvojem doufam, ze hodnoty jako cestnost a smysl pro spravedlnost se stanou soucasti ceske politicke kultury vice, nez je tomu dosud a take, ze PRAVDA A LASKA ZVITEZI NAD LZI A NENAVISTI.

E-mail: viktor.hartos@gmw.nhs.uk
05. 01. 2012 | 15:37

resl napsal(a):

Státní pohřeb V.H. byl pro Klause další ranou, kterou mu tímto přeji. Svůj zbabělý charakter měl možnost trochu napravit, kdyby se stáhl do ústraní. Špatně se mi ten projev poslouchal. Myslím, že mu nevěřil ani Jakl.
05. 01. 2012 | 16:00

babička Mary napsal(a):

Pane Havlíku,
měla jsem zafixované Vašš jméno od začátku devadesátých let a byl jste mi velice nesympatický kvůli svému tehdejšímu nasazení pro VK. Teď jste mi velice a mile překvapil, děkuji Vám za poznatek, že se lidé mohou měnit (aa vyzrávat) i k lepšímu. Kéž by tak zmoudřelo více našich spoluobčanů!
05. 01. 2012 | 16:02

Názor napsal(a):

Ubohý komentář Havlíka o Klausovi mě přesvědčil o jeho mindrácích a pomstychtivosti.Když už to Havlík o Klausovi to co teď vykydal věděl v roce 1993,proč to kydá až teď?Je to snad proto,že je vhodná doba na nadávání a vyřizování si svých osobních účtů?Havlík mě připomíná připosraného čecháčka,který se veze na vlně dnes již zesnulého Havla a nenáviděného Klause,fuuj tajbl!!!
05. 01. 2012 | 16:43

David K. napsal(a):

Pane Havlíku na jednu stranu je to dobře, že si dnes může kdokoli napsat o prezidentovi cokoli. Na druhou stranu, podle toho,co píšete vy, mi spíše připadá že s VK bojujete vy osobně. Nezávidíte mu trošku?
05. 01. 2012 | 16:45

Matěj napsal(a):

Naprosto souhlasím a děkuji, že jste se vyjádřil tak slušně, máte můj obdiv. Je totiž po letech "úspěšného tažení" nejchytřejšího muže planety velice těžké, být v hodnocení zdvořilý. Skutečnost, že se po všech vynálezech, podvodech a manipulacích usadil se svými Rasputiny až v sídle českých panovníků, je další absurdita našich dějin...
05. 01. 2012 | 16:49

Fialenka napsal(a):

Ahoj Macku,

jo, podle ČSSD by zvolení Okamury byla šaškárna a už couvají od zavedení přímé volby. To trochu přepískli, takhle bezdůvodně znevažovat Okamuru. Já bych zase nevolila Jana Fischera, protože jsem ho nidky neslyšela říct něco proti zlodějnám sužující naši zemi. Proto na mě Fischer působí jako diplomat užitečný jen do vitríny.
05. 01. 2012 | 17:16

Pepa Řepa napsal(a):

Zapeklitá otázka.
Šlo to od srdíčka-jak obvykle tvrdí Lucinka Bílá-nebo ne?
Co nasadit kamaráda, celostního dochtora Hnízdila? Když příčinu neodhalí magnetická rezonance, zbývá intuitivní šaman
A jak naložit s případnou informací, že to srdíčka nešlo, že v tom jede žlučníček?

Co s tím?
Pohnat k soudu?
Je na to paragraf šavle?
teď mudruj o právu
Havlíku havle!

A co když si to VK jenom nacvičoval, jako Karel Plíhal?
Aby to měl taky tak hezký.
05. 01. 2012 | 17:24

Almo G™ napsal(a):

"Abe Normalni napsal(a):

zdenekb co se v tom peru furt stourate? Vzit si ho mohl, tecka. Byl tam jako hlava statu a vedouci delegace. Podepisoval sice Spici Hrabe, ale ten v tu chvili byl v postaveni urednickeho podrztasky. Sice to nekteri nemuzou pokousat, ale je to proste tak. Neni co na tom resit.
04. 01. 2012 | 22:57"

Co je to za nesmysl? Viz příspěvek Čechoameričana.
05. 01. 2012 | 18:08

Mr.Oizo napsal(a):

...Nutno dodat, že hlavní autor předloh Dušan Tříška velmi čile spolupracoval v zákrytu s lidmi z rodícího se byznysu – např. s Borisem Vostrým, ale i jinými nedávnými prominenty a aktivními přisluhovači minulého režimu. Zjednodušeně řečeno – Klaus s Havlem umně vybartroval jeho podporu pro svou transformaci za restituce, jejichž byl velkým odpůrcem....

Už to leze na povrch..tenhle článek bych uložil do nějakého virtálního trezoru:-))))))))...ještě,že máme ty internety.
05. 01. 2012 | 18:13

jks napsal(a):

děkuji za osvětu, zase nám něco hezkého napište!
05. 01. 2012 | 19:30

erben napsal(a):

Taky jsem vás měl za slušného člověka. To, co jste napsal je parádní blábol alá PEHE! Je mně z toho poněkud šoufl.
Ty dva se prostě rádi neměli. Měli jiné názory téměř na všechno. No a co? Tak to v životě chodí.
Slušnost Klause vedla k tomu, že o něm po smrti mluvil dobře. Tak se to dělá. Co na tom je špatného? Jak byste reagoval, kdyby na něj nadával i po smrti?
To by bylo keců!
05. 01. 2012 | 19:51

Eva napsal(a):

Mluvíte mi z duše, pane Havlíku.
K panu Klausovi jen jedno: Doufám, že ještě není konec všech jeho dnů, a že i on si vypije svůj kalich hořkosti do dna.
Bohužel to ve své senilitě nebude asi vnímat. To mi bude líto.
05. 01. 2012 | 21:30

Jos napsal(a):

Pane Havlík jste normální "ubožák"!
05. 01. 2012 | 21:44

Marcela napsal(a):

Pane Havlíku, vy jste opravdu hodně nešťastný. Václav Havel hlásal pravdy a ideje, ale mnohými skutky se jim velmi vzdaloval. Většina umělců to má podobně, stále jen opakuje vzletné myšlenky a ani se nestydí, že konají jinak. Václav Klaus strčí do kapsy politiky před dvaceti lety i dalších dvacet.
05. 01. 2012 | 21:49

Abe Normalni napsal(a):

Almo G™
No ja vychazim z tohoto:
http://www.ladislavspacek.cz/blog/clanek:klaus-krade-pero
Spacek se samozrejme muze mylit, ale vzhledem k tomu, ze v tom 9 let delal, zivi se tim a ze nema dovod Klausovi stranit mu vcelku verim.
Tak by me zajimalo, jestli Mr Cechoamerican je odbornikem na mezinarodni protokol nebo jen blbe zvani...
05. 01. 2012 | 21:56

Abe Normalni napsal(a):

Havel umrel, zustal nam Havlik...
05. 01. 2012 | 21:57

jamo napsal(a):

..vy si asi vůbec neuvědomujete, pane Havlíku, že jste se stal trochu známým a byl vytažen do celostátní politiky (Prahy) JENOM díky Klausovi (vůůbec ne naopak!). Je mi líto, že jste tak zapškl, protože jsme se dříve vícekrát pracovně setkali a celkem jsme si rozuměli. Vůbec mně tehdy nenapadlo, že tak ..zblbnete..
05. 01. 2012 | 23:22

Křupík napsal(a):

Dle komentářů - on to ten Havlík snad myslel doslova? Potom není o čem mluvit.
Snad jen - ke komu mluví? Nebo, jak to je? Havlíku, ty voe, jaks to myslel?
06. 01. 2012 | 00:29

Zdenal napsal(a):

Souhlasím s tímto článkem, myslím, že autor nebrečí za Havla a neočerňuje Klause. Jen píše co v současné době cítí a s čím má jaké zkušenosti. Nevím, kolik z těch co tu píší mají osobní zkušenost s jedním ze dvou popsaných person. Pan Havlík asi určitě více. Na druhou stranu jsou zde i lidé, kteří nemusí mít osobní zkušenost a jen z činnosti a prospěchu těch Václavů, ví své. Připisovat současný stav Havlovi je jen demagogie hodná Sládka a nebo právě Klause. Havel jako apolitický prezident nemá skoro žádnou možnost ovlivnit hlasování vlády či parlamentu. On ty lidi nevybírá a pokud si pamatuji, mnohokrát kritizoval rozhodnutí vlády. Ale jako prezident NEMŮŽE toto zvrátit. Naopak Klaus jako ódeesák má stále v rukou ohromnou moc! To jen ke srovnání, kdo co mohl ovlivnit. Už jen to že Havla zvolilo tři roky po revoluci jen 109 poslanců prezidentem ukazuje jeho možnosti.......
06. 01. 2012 | 09:17

Petr napsal(a):

Stoprocentně s Vámi souhlasím! Klaus je z mého pohledu naprosto bezcharakterní egoista. Ve světle poskledních událostí začínám věřit Cibulkovu tvrzení, že byl agentem KGB. A to co se po 89 roce dělo je až dosud pod její taktovkou.....
06. 01. 2012 | 11:17

český maloměšťák napsal(a):

Lubor je Jakl.
:))

Ta jeho nafoukanost je ale tak odporná...že to může být dokonce sám Velký Kmotr.
06. 01. 2012 | 12:30

Akfréd napsal(a):

Divím se že na to přišel až nyní. Klaus byl a je vždy lhář a sobec. Ještě přidám že je veřejný Chilský zloděj !!! Dělá nám všem jenom ostudu!!! Už aby byl zákon o odvolání politiků včetně prezidentů !!Že nebyl v kriminále, ještě může být !! Plně by si to zasloužil. Za úmyslné rozbourávání republky !
06. 01. 2012 | 12:31

Lubor napsal(a):

Pravdoláskovcům doporučuji blog M. Malého na idnes. Zajímavé počtení pro ty, co ztrácí paměť a co méně chápají.
06. 01. 2012 | 12:32

Lubor napsal(a):

U mne jste prohál a skončil, pane Havlíku. Vy si snad myslíte, že všichni lidé, kteří se zde pohybovali a byli blízko dění, když zde docházelo ke změnám, již nejsou naživu. To se však mýlíte. Tak Vás prosím, neoblbujte tady lidi, zejména ty mladší generace a nesnažte se tímto podrazáctvím získat ještě nějaké body, popř. trafiku. Znovu opakuji, jste stejný podrazák, jako bývalý " přítel " V. Klause T. Ježek. Přesvědčte lidi jiným způsobem, ať vyhrajete volby se 40 %, pak budete pašák a dokážete že Vás v. Klaus vyhodil neprávem a že nejste líný. Takto se příliš podobáte k přitroublému číšníkovi z N.Y. Pehemu.
06. 01. 2012 | 12:47

Havlíček napsal(a):

Pane Havlíku,

možná byste si více vážil projevu, který by - přes všechno pozitivní a vskutku dobré - pravdivě zohlednil i morální kolísání bývalého prezidenta, jeho intriky a egoismus (byl to také jen člověk) spíše, než decentní projev současného prezidenta, který zachoval pietu a vyzdvihl kladné vlastnosti svého soka. Říká se tomu slušnost. Nicméně já osobně bych to považoval za slabost a nevhodnost.

S pozdravem zdaru EU a levicovým intelektuálům,

Havlíček
06. 01. 2012 | 12:53

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem dva hrubě urážlivý, agresívní a nadávky obsahující příspěvky, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
06. 01. 2012 | 13:57

marak napsal(a):

Super clanek vystihujici nazor mnoha a mnoha lidi, dekuji.
06. 01. 2012 | 14:47

Lžipravdoláskovec. napsal(a):

"Václav Havel byl autentickým nositelem pevných zásad a hodnot"
Ano, člověk, kterému v jednom pokoji umírá na rakovinu manželka, která při něm stála ve všech méně šťastných dobách a on, obrazně řečeno, ve druhém pokoji souloží novou mladou náhradnici, je opravdu vzorem morálky a "autentickým nositelem pevných zásad a hodnot".
Nemluvě o tom, že neměl ani tolik slušnosti, aby počkal to nezbytné minimum - 1 rok, po který z úcty k zemřelému partnerovi má druhý partner zůstat svobodný, a oženil se s Dášou.
Pane Havlíku, máme asi velmi rozdílné představy o tom, co je to morálka a co je gaunerství a bezcitnost nejhrubšího zrna. A u mě, chování, které Havel předvedl k paní Olze, je výrazem nejhrubšího sketismu, bezcitnosti a amorálnosti, jaké si lze představit. I kdyby neprovedl dlouhou řadu svých dalších darebáctví, jen tento jediný příklad jej zcela diskvalifikuje ze společnosti slušných lidí, natož pak z pozice nějaké morální ikony.
06. 01. 2012 | 15:19

Adam napsal(a):

Výborné a výstižné pane Havlíku , u mne tento člověk nikdy nevyhrál a také nevyhraje je představitel synonymu záludnosti a dalších negativních vlastností zkrátka NECHARAKTER
06. 01. 2012 | 15:47

Vladimir napsal(a):

Už to tak vypadá, že ti Havlové byli vlastně 2. Jeden ten, kterého známe my obyčejní občané, co máme v hlavě selský rozum a druhý Havel, kterého zná Havlík.
My obyčejní občané známe Havla jako ješitu, který se tváří tuze skromně, ale touží po poctách, touží po uznávání, touží po cenách a majetku ...
No, ale hlavně že aspoň Klaus je jeden. Toho známe asi oba stejně, ale Havlík přehazuje znaménka nebo klade důraz na špatné vlastnosti, jiní lidé kladou důraz na dobré vlastnosti. Bude asi rozdíl v brýlích, které máme ...
06. 01. 2012 | 19:39

Jarda104 napsal(a):

Až umře Klaus a bude si ho pak vážit nějaký Topolánek nebo Paroubek, tak budete psát to samé - jak si ho budou vážit v Bruselu. Já určitě hodně a hodně lidí této země se moc těšíme, až si budeme takto vážit všech politiků, knížat, ouřadů a lokajstva.
06. 01. 2012 | 22:22

Jindrich napsal(a):

Havel zvedl nadeji tohoto naroda.
Klaus pouzil svych znalosti z Prognostickeho Ustavu - a ten narod se svymi kamarady vykradl!
Jak chcete ty dva srovnavat ?
06. 01. 2012 | 22:28

fred napsal(a):

Pravdu o klausovi se dozvíme až po jeho smrti. Do té doby si jeho rodná STB vše pohlídá. Taková zrůda je ten klaus
06. 01. 2012 | 22:43

Almo G™ napsal(a):

Abe: Ten odkaz je vtipný, protože Špaček si odporuje, jak jen to jde.

1. Nejprve píše o "spotřebních perech" připravených pro delegace.

2. Pak píše o tom, že si PO PODPISU smlouvy (nikoliv tedy s delším časovým odstupem např. v průběhu tiskové konference).

3. Navíc si vymýšlí něco o tom, že pero patří "vedoucímu delegace". I kdyby byl vedoucím delegace V.Klaus, který nic nepodepisoval a ke stolu se dostal jen v závěru při tiskové konferenci, připadá mi mimořádně neslušné brát si něco, k čemu jsem se dostal jen náhodou a s časovým odstupem po slavnostním aktu.

4. Následně, a to je nejzajímavější, Špaček uznává, že chilská strana (jistě ne jen z nějakého hnutí mysli jedné úřednice) dala diplomaticky najevo = potvrdila, že Klaus lhal, když tvrdil, že "šlo o obyčejnou propisku".

5. To samo o sobě (i kdybychom uznali, že si Klaus mohl pero vzít) bylo vůči chilské straně od Klause VELMI urážlivé.

6. Chile tedy popřelo Špačkův a Klausův výmysl, že šlo o "obyčejné spotřebně-servisní pero pro delegace".

7. To však Špaček uznává prazvláštním způsobem - rozčiluje se, že si to Chile dovolilo a zodpovědnost přehazuje na "nějakou pracovnici tiskového odboru, kterou by měli vyhodit". Proč? Protože odhalili Klausovu - vůči Chile urážlivou - lež? Protože to Špaček chce? Není to divná argumentace?

8. Po internetu koluje svědectví z devadesátých let o tom, že to není poprvé, co si Klaus přivlastnil něco cizího - tehdy to měly být rukavičky účastnice jedné konference. Četl jste ten příběh?
06. 01. 2012 | 23:55

jin napsal(a):

Je to individum s pochybnou,temnou minulostí.Je známo ,že si za komunistů užíval "doložku nejvyšších výhod".Mohl studovat v zahraničí,což bylo dopřáno jen prověřeným kádrům,kteří byli úkolováni StB.Z opatrnosti nepodepsal ani petici o propuštění Havla i když už o nic nešlo,ještě čekal s otočením korouhvičky.Zato se potom rychle vetřel do OF,kde našel živnou půdu pro svou chorobnou egománii a narcisismus.Takoví lidé nepotřebují kamarády,ale jen obdivovatele své mimořádné geniality.Proto nedbal upozornění,že je třeba nějakých regulí při privatizaci a zvolil živelnou tunelizaci.Neni jasné kdo byl v pozadí,že přisluhovač KSČ,Rusák a jarmulka,se stal hlavou ODS,která právě podobné lidi smrtelně nesnášela.Svými hláškami ,že o peníze jde až na prvním místě,samospasitelné neviditelné ruce trhu a zbožňováním zlodějů ,nadělal tak velké morální a materiální škody,že je jedna generace nenapraví !!!
07. 01. 2012 | 00:57

Petr Maršál napsal(a):

Myslím si ,že pan Havlík psal o obouch pánech až moc slušně.Před 22lety jsem byl aspoň trochu hrdý že jsem čech.Dnes ,díky těmto pánům se za to stydím(je to skoro nadávka).Co provedli za svého panování s republikou nemá ve světě obdoby!!Nikdy jsem nebyl v žádné straně(abych náhodou nebyl považován za komunistu).Zejména pan president Havel,když k němu měl někdo nějaké výhrady ho označil za komunistu.U mě byl(je) pan president Havel pokrytec lhář a zbabělec.Druhý pán pres.VK je namyšlený, egoista,lhář,zloděj atd.Bohužel musíme čekat na zázrak,zda se někde objeví aspoň trochu normální čověk!!DOöufám že ano ,kdybych nedoufal,tak se mohu rovnou oběsit.Vím,žei kdyby se náhodou našel,stejně se toho moc nezmění ,ale chtěl bych na tyto pány zapomenout jako na zlý sen.Myslím že je nás v tomto národě takových víc. Ruda z Libně
07. 01. 2012 | 01:27

pohled zvenčí napsal(a):

To: Almo G™ napsal(a):

"Abe: Ten odkaz je vtipný, protože Špaček si odporuje, jak jen to jde.
Souhlasím s celým Vaším věcným relevantním, problematiky znalým a slušným komentářem včetně toho, že pan Špaček, jak jsem si také všiml, poněkud (dost) problěmatiku překrucuje, což není od něj hezké. Říkal jsem si, nechci mu sahat do svědomí, že tak možná řiní pod tlakem získat si větší klientelu (nebo alespoň nepoškodit tu stávající, jakoukoliv se mu podařilo pro jeho poradenský byznis v etiketě a prorokolu sehnat). Věřím tomu, že mezi potenciálními klienty je - a také shledal - mnoho těch, kteří Klause rádi nebo ho dokonce adorují. Postavit se tedy třeba jen v kauze zcizeného protokolárního pera s polodrahokamy, práce chilských šperkařů, na stranu pravdy tedy "proti" Klausovy, by skutečně nemuselo být přínosem, spíše škodou pro byznis pana Špačka.

Jedno je jisté, bez ohledu co si my, zde, v ČR, budeme tvrdit nebo přát: V reáliích veletoků informací, zejména pak vizuálních, se Klausovi, NECHTĚNĚ, zato ZNAČNĚ "podařilo", navic zdarma, udělat, bohužel VELICE NEGATIVNÍ reklamu, hlavně sobě, pak úřadu prezidenta ČR a nakonec i České republice, všemu "Czech".

Miliony korun, eur, dolarů, které stát, třeba cestou CzechTouristu na pozitivní image země vydává se těmito vlatně několika vteřinami Klausova sbalení protokolárního pera negovalo.

A to, že jako zlodějíček "manažoval PR škody" když hned po návratu z Chile, zjišťujíc jaké fiasko a ostudu sobě a ČR udělal, před studenty národu ÚČELOVĚ lhal, že šlo "jen o obyčejnou průpisku", takže zase tolik nezcizil, zase ukazuje na jeho skutečnou povahu a není to dobrý příklad spoluobčanům, zejména mládeži.
07. 01. 2012 | 05:18

jin napsal(a):

Jedná se jen o chameleona narcisistu,kterému jde opravdu o peníze "až na prvním místě".Balamutil nás,že máme všichni stejnou startovací čáru a zatím už měl ženu v mnoha radách a synáček dostal protekčně,klientelisticky 100 milionů,což se nikomu jinému nepodařilo.Ještě mu udělal reklamu při otvírání soukromé školy v Ostravě,kam si zajel služebně. On je rodinný typ."Je až dojemné jak se stará o blaho své a svojí rodiny".
07. 01. 2012 | 10:50

jitčin@volny.cz napsal(a):

Pane Havlík,
píšete ze zákulisí politiky let 1990-93 coby manažer. Ještě tak přimět, aby podobně promlouvali poslanci, za těch 20 let se nezdá, že by jim občanská zodpovědnost zůstala na srdci. Přitom už oni také viděli v Klausovi podrazáka a manipulátora. Jak správně píšete, Klause a jeho suitu tehdy všude vítali, obdarovávali (v Novém Jičíně dostal na náměstí prase), města nemusel dobývat, přímo se mu vzdávala a on jenom prakticky akumuloval politický kapitál. Vždy lehce zvládal setkání se studenty, dodnes se vyhýbá se dělníkům. Z jakých "lidských kádrů" se také rekrutovali jeho sympatizanti, zůstává v povědomí jeden tazatel (perspektivní komunista) na setkání na gymnáziu v Novém Jičíně (průmyslovku v Kopřivnici jste tehdy odmítli). Učitel matematiky se tam ministra financí dotázal: "Pane ministře, jak to děláte, že se pořád usmíváte?" Čistý to rektální alpinismus. A co myslíte: stal se tento učitel ředitelem školy, anebo ho předběhli ti slušnější?
07. 01. 2012 | 14:13

Jarda Feldstein napsal(a):

"Variantu s Alexandrem Dubčekem jsme si vůbec nepřipouštěli. Některé rozhovory byly úsměvné a jiné docela dobrodružné. Snažili jsme se i jinak prezentovat Václava Havla široké veřejnosti. Měli jsme například na videokazetě dokument, který o Václavu Havlovi natočila britská BBC a ten jsme pouštěli studentům na školách. Václav Havel se stal nosným příběhem sametového převratu. Byl nejen symbolem, ale i akcelerátorem dalšího vývoje."
Ještě se pochlub kdo vám posílal dolary na mejdany a žranice.
Tolik hlouposti jsem už dlouho nečetl.
Zřejmě hloupost zvítězila i nad pravdou a láskou.Ta byla totiž úplně pošlapaná a nad ní se vznáší banda vožralů a lhářů.
07. 01. 2012 | 16:42

Historik napsal(a):

Václav Havel byl na svém místě tak do r. 1995. Pak už bylo jeho působení čím dál tím spornější, hlavně na domácí scéně. Stál v pozadí neskutečného Sarajevského atentátu a jeho zuřivou reakci na Koukalem svolanou demonstraci na podporu Václava Klause mám v živé paměti. Své působení zakončil podporou zelených, čímž přispěl možná k ještě větším škodám, než způsobila Klausova privatizace.
Jestliže Klaus dnes připomíná Havlovu úlohu jako disidenta, hlavní postavu Sametové revoluce a jeho úlohu na počátku 90 let je to naprosto v pořádku. To nelze Havlovi upřít a na jeho pozdější chyby se bude histórie dívat schovívavě.
07. 01. 2012 | 22:16

Historik napsal(a):

Jinak by mě zajímalo, co měl podle autora V. Klaus říkat na pohřbu V. Havla. Václav Klaus v podstatě jako president ani NEMOHL říkat nic jiného, než to, co říkal. Byla to součást jeho funkce, "je to moje práce" jak by řekl G. W. Bush.
07. 01. 2012 | 22:51

kelt napsal(a):

Díky za článek od člověka, který se zúčastnil, tedy ví o čem píše...tak nějak to skutečně bylo. Pokud bych se měl rozhodnut, zda jsem Havlovec nebo Klausovec, tak jednoznačně Havlovec. Hezký den všem...:-)
08. 01. 2012 | 03:01

otokar napsal(a):

Kde je ten doličný předmět nyní?
Kde je ta odkloněná průpiska? zůstala-li či nezůstala-li v držení odklonitele? tak jak odkloněné miliony?
teprve kocourek doladil jazyk těch zlodějů, jakkoli jsme původně mysleli, že je němý.
Skvělá země,odklonit se a vrhnout.
08. 01. 2012 | 06:35

PeN napsal(a):

No - například v sebestřednosti, mesianismu, pokrytectví, slavomamu a farizejství vítězí VH nad VK vysoko na body... :-)
08. 01. 2012 | 18:27

LUdva napsal(a):

Autore,
věřím a rozumím vám. Dnešního prezidenta absolutně neberu jako osobu hodnou vůbec nějaké úcty. Ani v jednom ohledu ho neuznávám, ačkoliv jsem se snažil pochopit jeho svět. Ztělesněná amorálnost je patrná v každém jeho slovu, činu, gestu. Jak se to mohlo stát? Proč dochází k absurdní frašce přímo před zraky všech normálních a soudných lidí? Je pravdou, to co napsal již pan Pehe, že i přímá volba nemůže dopadnout hrůzostrašněji. Panebože za co, trestáš teno prostý lid?
08. 01. 2012 | 19:10

kocman napsal(a):

Nicmoc článek.Argumenty nepotřebuji.
08. 01. 2012 | 19:34

Jarda S. napsal(a):

Nechci se zastávat Klause, je mi politicky vzdálen. Také vím, co je známo všeobecně, že komunista Ransdorf v Prognostickém ústavu chodil s peticí za propuštění Havla a Klaus ji nepodepsal. To pero bych Klausovi nevyčítal, když se krade ve velkém. Ale autor by se měl zaměřit také na Havla objektivně. Hodně toho, co řekl v té přelomové době, byly lži, např. o tom, že v této zemi nebude nezaměstnanost, že už nepůjdeme do žádného paktu, že bude prezidentem jen do svobodných voleb. Přečtěte si knihu J. Banáše Zastavte Dubčeka! I bez ní je přece známo, že po půl roce měl slíben prezidentský post Alexander Dubček. Mně osobně je nejvíce líto osmiměsíčního děvčátka,které zabil pedofil na Bulovce, kterého Havel pustil při té šílené amnestii. Nedělejme z Havla boha. A abych nezapomněl, někdo tam kritizuje Klausovu češtinu. Čeština je můj koníček, pozorně sleduji, jak kdo mluví. Např. jak tragická čeština je u fotbalových trenérů Bílka, Rady, Jarolíma. Fanouškové Slavie, kteří kritizují trenéra Straku, by si měli uvědomit, že konečně mají trenéra, který celkem mluví spisovně. I to je plus. Jarolím, když promluvil v televizi po zápase, dělal tou češtinou jen ostudu. Ale zpět k politikům. Klaus rozhodně mluví spisovněji, než mluvil Havel. V některých případech ale mluví nespisovně ministr školství Dobeš, to je u ministra školství ostuda.
09. 01. 2012 | 14:00

Libuše -ślezarová napsal(a):

DĚLENÍ NA TZV.HAVLOVCE A KLAUSOVCE JE KORUPCE ŔEĆI,JAK O NÍ MLUVIL HAVEL.Ta často zmiňovaná rivalita je hloupé novinářské klišé, přece soudný člověk nemůže srovnávat průměrného (Gruša měl pravdu: génia průměrnosti), do sebe zahledněného čecháčka, slabocha a mstivce Klause se slušným a vzdělaným, statečným občanem Václavem havlem. To jsoupřece nesouměřitelné bytosti, žádní rivalové.To si skutečně Havel nezaslouží, NEČIŇME TAK PROSÍM. Havel s Klausem nikdy nesoutěžil, to nebyl jeho styl. Vecpat se na výsluní, zneužít všeho a všech ve svůj prospěch, totálně obracet a překrucovatvýklad událostí (viz pád vlády pro aroganci a lhaní ODS i premiéra,zvaný Klausem sarajevský atentát) lhát a bezskrupulózně jednat, to je vlastní bohužel prezidentovi.
10. 01. 2012 | 19:20

Marie napsal(a):

Vážený pane,
Váš článek jsem si přečetla až dnes, ale nedá mi to, abych nereagovala. Je až neskutečné, jak někdo dokáže subjektivně a bez jakéhokoliv odůvodnění hodnotit lidi.
"K napsání těchto postřehů mě přiměla především míra pokrytectví, kterou předvedl Václav Klaus po úmrtí svého předchůdce. Je smutné, že mu závidí nejen klidnou smrt, ale i pohřeb. Snaha o urychlené vytvoření historické ikony, která se uloží do depozitáře muzea, má i svůj pragmatický motiv. Havel se tak stává postavou z dějepisu, ale Klaus hraje svůj další sólo part „live“ a „on line“. Je to nevkusné, ale pro Klause příznačné."
Nevím, odkud pochází Vaše zášť vůči Václavu Klausovi. Ale opravdu by mě zajímalo, jak jste přišel na to, že mu závidí nejen klidnou smrt, ale i pohřeb. Klaus není žádným mým favoritem, ale pan Hevel, který je taková morální ikona pro některé lidi a všichni víme, že podváděl svoji první ženu, také ne. Nevěřím člověku, který lže vlastní ženě, ač to ostatním zřejmě nevadí. Nejspíš to nevadí těm, kteří nejsou lepší.
15. 01. 2012 | 17:52

Šťoura napsal(a):

K tomu peru - kdyby to bylo tak nad slunce jasné, že to pero je vlastně už Klausovo, proč by jej bral tak tajně? Vždyť si jej mohl vzít později, veřejně i s krabičkou a potřásáním ruky!! Samozřejmě že po právní stránce to pero neukradl, má přece imunitu, takže po právní stránce se nic nestalo. Po stránce mravní to je krapet jinak, ale to zaryté klausovce pochopitelně zajímat nemusí. S nějakou mravností a slušností u nás už dávno zatočila neviditelná ruka trhu.

A Marii (15. 01. 2012 | 17:52) si dovoluji upozornit, že pokud někdo podvádí/~děl svou manželku, je to právě Klaus. Někteří dokonce tvrdí, že je na chlapečky, což je sice možné, ale není (zatím) jak to ověřit.
17. 01. 2012 | 23:29

Alena napsal(a):

Do zákulisí politiky nemám vůbec žádnou možnost nahlédnout. Proto se více řídím tím, jak na mě politik působí. Rozhodně V. Klaus působí jako někdo bez svědomí, bez zájmu o ostatní a jako někdo komu nejde o to, jak se lidé u nás mají. Byl by ideální stav, kdyby si politikové uvědomovali, že by měli pracovat pro nás, protože oni tam od toho původně jsou! Přála bych si změnu a ta nepřijde s dalšími politiky. Zdá se mi, že každý politik si jen "zlegalizuje" okrádání nás - daňových poplatníků. Proto bych tam nejraději viděla někoho, kdo z té politické scény není. Pan Havlík a výzva NEO 2011 je mi sympatická.
19. 01. 2012 | 07:31

čtenář napsal(a):

Celkem hloupý článek, jinak inteligentního autora. Mám Havlíka rád, ale zde šla objektivita stranou a nejspíš převažila touha účtovat s Klausem a svést se na módní vlně glorifikace VH. Ale článek, to není úolně špatný. Ukazuje některé tušené a nevyslovené věci celkem zřetelně "Zjednodušeně řečeno – Klaus s Havlem umně vybartroval jeho podporu pro svou transformaci za restituce, jejichž byl velkým odpůrcem."
21. 01. 2012 | 12:26

Jarmila napsal(a):

nejste Vy pane Havlíku spíš pan Halík nebo Pehe? Napsal jste to pěkně ,ale ne přesně a s Vaším odchodem od Václava Klause bych se přihlásila k otázce pana Ládíka, zda to nebylo přece jen trochu jinak.Jen si dál budujte svou stranu, kterou stejně nikdo nepodpoří ať se přimknete ke komukoliv, máte smůlu, tak trochu jste nám přece jen znám,malinko a to stačí,Jarmila
22. 01. 2012 | 17:21

jin napsal(a):

Je nepochopitelné,jak je možné,že toto individum s pochybnou minulostí a amorálními vlastnostmi se vždy vyškrábalo na výsluní!Je to schopností manipulace a nebo za ním stojí nějaká moc?Do OF ho přizvali asi nic zlého netuše.Lidé s narcisitními sklony nepotřebují kamarády,ale jen obdivovatele své geniality.Při své jedinečnosti a "vzdělání" tu nadělal škody jako kočovní nájezdníci.S jeho "neviditelnou rukou trhu",vlastní sestrou korupce,ktrá je se potýkáme dodnes.Nakonec citát :"Pocit geniality ,bývá často první stupeň debility ".
04. 02. 2012 | 09:58

Vladimír Hrubý napsal(a):

velmi zajímavý a dobrý komentář, velice mě zaujal, občasné reakce Klausových "rektálních alpinistů" jsou spíše úsměvné. PS: O Klausovi (alias "Kikině")jsem neměl dobré mínění už od chvíle, kdy byl federálním ministrem financí. A to jsem svého času, kdy jsem v 90. letech působil jako rozhlasový zpravodaj z Parlamentu ČR, měl možnost poznat oba pány VH i VK, i když ne tak dobře jako pan Havlík, ale svého času se mně kvapem a velkým obloukem vyhýbali 2 politici: Václav Klaus a Miroslav Sládek.
Velice výstižné je Klausovo označení"brutální egoista"
06. 03. 2012 | 08:54

Pavel Turnovský napsal(a):

Naprosto přesné, včetně připomínky role Rity Klímové. Jen bych připomenul, že to co se dělo pod taktovkou VK okolo smrti a pohřbu VH byla generálka na to, co se má dít po smrti VK, jak má bypadat nanebevstoupení VK: státní pohřeb v katedrále, přejmenování (ale čeho, co ještě zbylo?), lex Klaus o jeho zásluze o stát, který by měl nejspíš znít: Václav Klaus zasloužil se o rozpad Československa. I já jsem pane Machu pod vlivem Vaším a ostatních inteligentních lidí kolem VK ve volbách 1992 volil ODS, o pár měsíců později bych si za to tu ruku, která ODS hodila volební lístek do urny urazil, ale bylo pozdě.
31. 03. 2012 | 22:06

tukan napsal(a):

Petře Havlíku, Klause vidím také kriticky, ovšem z vašeho komentáře čiší uražená ješitnost zapomenutého, tichého muže. Sám jste se kdysi chtěl "svézt" s Klausem a když vás neudělal výkonným tajemníkem modré strany, zanevřel jste! A teď plivete jedovatou slinu a sám se chcete dodatečně vetřít do rozlehlého stínu mrtvoly Václava Havla! Typicky čecháčkovsky zrádcovské, že i Moravec by záviděl...
Dvacet let sebetrýznění - to musí být zášť! Mimochodem, ještě, že jste nebyl tvůrcem transformace vy: vaše veřejná obhajoba krádeže TV Nova Železným dostatečně odhaluje vaše kompetence pro české odklánění majetku...
15. 05. 2012 | 14:52

Alena Vacková napsal(a):

Pane Havlíku, jste chudák, jiný komentář není třeba.
20. 06. 2012 | 10:00

Soou napsal(a):

Klaus je už jen smutná karikatura rádoby spravedlivého člověka , který má do své spravedlnosti asi tak jako cikán do práce ... Na tomto není vůči těm co nikdy pracovat nebudou nic urážlivého - je to prostě pravda ! Klaus kradl a posvětil si to svojí mocí , chtěl před národem vypadat spravedlivě a lidumilně , ale nevyšlo mu to , protože to byla jen předtvářka před ním . Každý strom se pozná podle svého ovoce . Špatný strom nemůže nést dobré ovoce a dobrý strom zase to špatné . A špatný strom , který si chce naaranžovat své plody , aby vypadaly pěkně a lákavě , svou chutí stejně prozradí co jsou zač - odporná pláňata , která se k ničemu nehodí . A tak to je i s Klausem a všem jemu podobným u koryt .
02. 08. 2013 | 15:33

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Bursík Martin C Cimburek Ludvík Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr · Gregor Kamil H Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hůle Daniel · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman J Janeček Karel · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin O Oláh Michal P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy