ČT se zruší a nám zbude 120 korun měsíčně

04. 12. 2007 | 17:42
Přečteno 13867 krát
Debata, jak má u nás vypadat veřejnoprávní televize, se vede léta, úderněji a emotivně od časů televizní krize. Ta písnička o jejím smyslu má stejně slok, jako ta o možné privatizaci jednoho z kanálů či definitivním zrušení značky ČT.

I když veřejnoprávní televizi nezrušíme, vrátíme ji reklamu a ještě jednou jí zvedneme koncesionářské poplatky, může se stát, že televize zruší sebe samu. Věrní diváci jejího prvního programu odejdou ke konkurenci, umřou, anebo se konečně naučí pracovat s internetem. Milovníci programu druhého televizi vypnou úplně, třeba přístroj i se set top boxem odnesou do bazaru (do sklepa, na půdu). A nebude to proto, že by Česká televize vysílala jen hloupé pořady, anebo hloupější, než nabízejí jinde, že by na DVD a internetu byla zábava tak sofistikovaná, snadno dosažitelná a kultivovaná, že stojí za to zapomenout na zázrak poválečných let, kdy se z rozhlasového nic vyklubal černobílý obrázek, který se za léta vybarvil a digitalizoval. Prostě vše exkluzivní a jedinečné co má ČT dnes, může mít zítra (za pár let) jakákoliv soukromá stanice. Pravda, budou ji k tomu chybět miliony od občanů, ale ekonomické hospodaření (což zdaleka neznamená vyrovnaný rozpočet, ale více ekonomické chování), solidní a systematická práce s tvůrci a vize zmůžou i těch 120 korun na hlavu.

Kapitál České televize není v poplatcích a geniálně nastaveném programovém schématu, ale mohl by být v uctivé práci s lidmi a myšlenkami. Česká televize tu není od toho, aby vedla válku ve sledovanosti s jinými stanicemi, ale měla by naopak napomáhat kultivovat televizní prostředí, tedy i za cenu jakési kooperace s konkurencí. Měla by to být ČT, která experimentuje a hledá, nejen na dvojce, ale i na jedničce a nabízí společnému televiznímu prostoru formáty, nápady. Zatím je to ČT, která přebírá od soukromých televizí jejich know how, snaží se udržet tempo. Není důležité porazit v pátek večer Novu, ale je škoda, když na celé čáře s Novou prohraje válku o televizní web (o srovnání s weby jiných médií se ani nepokoušejme), například.

Veřejnoprávnost (ať už existuje či nikoli) potřebuje mít v České televizi konkrétní polohu, ne úlitby menšinám, od uměleckých přes národnostní až po seniorské. Koncesionář by měl vědět, za co platí a co za to dostává. Například o kolik se v České republice zvýší za nejbližších pět let gramotnost díky ČT, o kolik sníží rasová nesnášenlivost, kolik lidí bude umět více jazyků a jestli budeme tolerantnější k sousedům. Třeba tohle.

Česká televize (a o tom snad už nepochybuje opravdu nikdo) není na politice nezávislá a nemůže být. Dokonce by snad mohla politice dělat jistý záslužný servis. To všechno k čemu se kandidáti na poslance zavážou v předvolební kampani, aby to zapomněli s prvním usednutím do lavic, jim televize nejen může připomínat, ale v některých věcech je může i doplňovat, snad suplovat. Veřejnoprávní televize může účinněji bojovat s předsudky, než Džamila Stehlíková, snadněji přesvědčí o potřebě solidarity, než Jiří Paroubek a nutnosti se chovat šetrněji k přírodě, než Martin Bursík. Než by jmenovaní byli neschopní, ale nemají tu šanci oslovit lidi v té intenzitě, jako televize. Zatím je to bohužel naopak. Politici se snaží nemluvit ve frázích, a proto mluví krátce a heslovitě. A Václav Moravec je v tom každou neděli ještě podporuje.


Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Pavel Stabal napsal(a):

A těch 120 Kč použijeme na recept a položky na něm.Opravdu výborné!
04. 12. 2007 | 18:59

Karel (taky) napsal(a):

Hmm, možná by stálo za to porovnat rozsah původní tvorby ČT, Novy a Primy - a taky čeho se ta tvorba týká. Možná by pak i autorovi bylo jasnější, co se bude vysílat, až zbudou jenom komerční stanice. No a úspory 120 Kč bych se nebál - kdyby k tomu mělo dojít, ODS nám pohotově zvedne daně o 600...
04. 12. 2007 | 19:17

Papouch napsal(a):

mozna by stalo za to nechat obcany o puvodni tvorbe CT zahlasovat nohama - kdo chce, muze platit, kdo ne, nemusi

treba by to tvurce odradilo od vytvareni perel typu "Zelary"
04. 12. 2007 | 19:30

kisina napsal(a):

ČT především neplní svou funkci v tom, že je ustavičně v servilním předklonu před kýmkoliv z vlády a pravé poloviny poslanecké sněmovny. Namísto aby vytýkala politikům, které konkrétně sliby občanů neplní, hovoří se s nimi tak, jako by to byli naši bozi, kteří mají tu moc zaměstnance zpravodajských a publicistických pořadů zbavit jejich práce. Především v tom by se měla ČT změnit a ne mít pořád před očima koláče sledovanosti. Ostatně ten, kdo je zavedl do povědomí lidí tohoto státu už se neživí jako televizní ředitel.
04. 12. 2007 | 19:59

Ferda napsal(a):

Plně souhlasím.Kde je pokračování afér pana Čuňáka pardón Čunka,které ČT prezentovala.
04. 12. 2007 | 20:24

vajan napsal(a):

Bohužel jsou to všechno smutné pravdy, ale ten stav bude trvat tak dlouho, jak si to jako občané necháme líbit. Zatím se zdá, že se to nemůže změnit, ale to si "kůl v plotě" myslel také.
Potěšila mně poslední věta, protože Moravcova zněma za dobu působení v ČT je signifikantní.
04. 12. 2007 | 20:33

Bessy napsal(a):

Je bez debaty pravda, když si něco platím, tak bych to taky měla chtít mít-ale já to nechci- takže to vypadá jako vlastně vydírání-docela nemorální.Snad nejsme v Číně,kterou kritizujeme?
04. 12. 2007 | 20:57

Petrucciani napsal(a):

Zkuste si pane Minarik zjistit, co vse CT ze zakona musi plnit za tech 120 Kc. Tech povinnosti je vice, nez povinne vysilani pro narodnostni mensiny. Treba, aby z TV vysilani meli neco i neslysici, otitulkovava pres 80% poradu (dokumentaristiku, zpravodajstvi, publistiku, zabavu, filmy a serialy, vcetne zahranicnich). Zkuste si zjistit, jestli to stejne a v jakem rozsahu musi a plni komercni televize (povinne ze zakona maji 15% /smesne/, dodrzuje to jen Nova, Prima na to kali). Dam vam priklad. Jako neslysici kdybych se chtel divat na hlavni televizni zpravodajstvi (CT 19:00, Prima 18:55 a Nova 19:30) na komercnich TV a je jedno jestli na Nove nebo Prime, mam smulu, neni otitulkovane. CT otitulkova vsechny sva zpravodajska vysilani a to na obou kanalech. Na CT1 v 10:00, 12:00, 15:00, 19:00 a nekdy, kdyz vysilani zprav vyjde jeste do 24:00 hod. Na CT2 v 21:00. To stejne kdybych vztahnul na vlastni tvorbu, publistiku a zabavu. Na CT je otitulkovano 90% poradu. Prima neni schopna otitulkovat ani svou vlastni tvorbu (serialy, zabavu...), a Nova publistiku a zabavu (vyjimkou je jejich tvorba, serialy a filmy). Co se tyce vysilani zahranicnich filmu a serialu, CT otitulkovava temer vse. Nova jen zahranicni serialy vysilane pred 22 hod. Po 22 hod. neotitulkovava vubec. Prima zahranicni serialy otitulkovava jen v odpolednich hodinach, ve vecernich a nocnich hodinach je to neco vyjimecneho. Co se tyce zahranicnich filmu, je to na Nove lepsi. Nekdy vyjimecne otitulkovava ve vsedni dny (Po-Pa) po 22 hod. 2 filmy tydne. Prima vyjimecne jen jednou. O vikendu a to v sobotu vecer (od 20:00) jsou vetsinou otitulkovany dva po sobe bezici filmy, ale zase jen na Nove, na Prime jen ve 20:00 hod. V nedeli byva vetsinou zbava na komercnich kanalech a tu neotitukovavaji vubec. Pouze serial na Nove pred 22 hod. je otitulkovan, na Prime ani film. Takze tady mate v kostce k cemu je treba pro me CT dobra a co bych nemohl ocekavat od komecni TV.
04. 12. 2007 | 20:58

advokat napsal(a):

ČT není potřeba rušit,ale bylo by vhodné zrušit poplatky, které většinu občanů jen nasírají. A provoz ČT platit z daní, které stejně politici, ať zprava či zleva promrhají, v tom bordelu by se pár stovek miliónů pro ČT ani nepoznalo. Mně není jasná pouze jedna věc, jestli tohle je všechno ještě dědictví po komunistech nebo je český národ a zejména jeho reprezentace tak špatný.
04. 12. 2007 | 21:11

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Mrzký kazateli,

smazal jsem Vaše dva nenávistné,vulgární a urážlivé příspěvky, neboť porušovaly Kodex diskutujících. Pokud zde chcete nadále diskutovat, změňte prosím dikci.

Libor Stejskal, editor blogů
04. 12. 2007 | 21:24

Petrucciani napsal(a):

advokat:
Takze rikas, ze lepsi by byla takzvana vladni hlasna TV trouba (placena z nasich dani), s logem modreho ptaka nebo cervene ruze, nez nejaky verejnopravni (koncesionarsky poplatek) moloch, ktery tady je. To, ze CT je takova jaka je i po 18 letech, jsme na vine my obcane (divaci). Nechali jsme se opit rohlikem (verejnopravnosti) a dovolili politikum, aby z naseho koncesionarskeho poplatku si do vysilaci rady dosadili sve lidi, kteri drzi vedeni CT pod krkem. Da se rict, ze pod krkem je drzena i Rada od politiku. Takhle se stezi nejake verejnopravnosti a zmeny v CT dockame, kdyz politici budou mit tento vliv a my budeme mlcet.
04. 12. 2007 | 22:12

prokes napsal(a):

Vítám,že konečně někdo upozornil na Moravcův pořad s politiky.Nechápu ,jak tento člověk může učit novinařinu na VŠ.Vedení diskuse s hosty je na nízké etické úrovni,je vidět pouze snaha o diskreditaci účastníků,zlehčování jejich vyjádření,po položené otázce nenechá hosty odpovědět,skáče zbytečně do rozhovoru, aniž by se host mohl vyjádřit k podstatě problému a televizní divák je jeho manipulacemi neustále rozptylován.Jeho žádosti o jednoznačné ANO nebo NE jsou trapné.Nic nelze vidět černobíle.Uvítal bych, aby odpovědní lidé se stejným názorem p.Moravce upozornili, sebekriticky se nad sebou zamyslet a svoje politické názory si ponechat v batohu.
04. 12. 2007 | 22:18

Jan Nula - absolutní napsal(a):

Nejsem odborník na média a ani se jím nehodlám stát. Jsem "konzument", běžný....Ovšem co se týče ČT, tak to je prach, bída a neštovice. Jako by v ČT byla stále duch s. Zelenky, který řídí tak úspěšně generálního ředitele. Dokud se bude management opírat o staré soudružské kádry, loajální k mocným, pak se nikdy nestane nezávislou, moderní a progresivní. To známé přísloví -"Starého psa novým trikům nenaučíš" v případě ČT sedí jak zadek na hrnci. Za peníze které povinně ČT odvádíme, by měla mít alespoň 5 "našlapaných" programů, rovnoměrně vyvážených. K vůli egocentrickému a veledůležitému Moravcovi program také přepínám....:-)
04. 12. 2007 | 23:17

Lojza napsal(a):

Pro Petruccianiho : 120 Kč samo o sobě není moc,ale víte kolikrát 120 Kč měsíčně čt inkasuje? Kolik domácností a firem tento polatek platí? V čt určitě není všechno špatně,myslím ale,že některé pořady (např.o přírodě,nebo cestopisné),by měli být místo odpoledne v hlavním vysílacím čase.Když je člověk v práci tak to nevidí a večer mu naservírují nějaký stupidní seriál nebo soutěž. S kritikou p.Moravce v Otázkách lze do jisté míry souhlasit. Určitě by mohl být uctivější.Víte čemu dobře nerozumím? Proč ČT nereaguje na požadavky zákazníků a vnucuje jim svou představu.Myslí že jsme tak primitivní,nebo proto,že nesmíme jít do jiného krámu a musíme platit co nám dají.
04. 12. 2007 | 23:36

pepe napsal(a):

nevím jak je natom čt s penězi ,ale nechápu proč nenasadí v 20:00 proti stupidním seriálum filmy z evropských zemí.Žurnalistika by potřebovala trochu větší nadhled a třeba i srovnání jak to řeší v okolních státech.I programová tvorba pro dětí značně pokulhává,za mého mládí jsem se velice těšil na dopolední vysílání.částka 120kč mi nevadí jen kdybych na čt našel trochu pestřejší skladbu.
04. 12. 2007 | 23:53

Milan napsal(a):

I když jsem důchodce, nejsem proti TV poplatcím, pokud se rozumně investují.Nejsem televizní konzument, vybírám si z toho mála,co TV dává - a je toho pro mne opravdu málo. Nemám nic proti p. Moravcovi, poněvadž je to jednu neděli v bleděmodrém a druhý týden buď o trochu modřejší a nebo bledší, pořád stejné,takže koukat se je ztráta času. O TV zábavě se vůbec nedá mluvit, ČT se snaží vyrovnat komerčním TV filmovými horory a na jinou zábavu nemá, až na pořady p.Polívky, Šípa,Ebena ,což jsou někdy světlé vyjímky. Chybí "živé vysílání", proto byly dříve tak oblíbené pořady, kdy byli diváci spoluúčastni dění na obrazovce a proto jsou teď oblíbené sobotní taneční večery nebo pro mne stupidní Vyvolení. Z počátku se zdálo, že ČT 2 bude mít více vědomostních pořadů (cestopisné, dějepisné), ale i tam bohužel.
05. 12. 2007 | 00:01

Charlie napsal(a):

Když vidím v ČT chvílemi servilního pana Moravce tak si říkám, zlatý Ota Černý.
Vedl sice debaty jako ve škole - vyvoláváním, ale mělo to alespoň nějakou úroveň.
Bohužel jen do té doby, než se začala řešit pomlčka, čárka, federace a nakonec stejně rozdělení. To už z té debaty také nic jiného nebylo než neustálé úpění o pragocentrismu.
Přitom se privatizovalo (kradlo) o sto šest - takže témat by bylo dost.
Když si občas přepnu na ARD nebo ZDF, tak tam běží týdně desítka veřejných, velice zajímavých a různorodých diskusí. Tady se pouští Sex ve městě, Mc Beallová, opakují filmy po 1/4roce.... a jednou týdně pan Moravec. A přitom by byla spousta témat k diskusím.
05. 12. 2007 | 00:45

Český synek Nguyen napsal(a):

Když nám Tv řídí estebák s komunistou potom
mi je nějaký Moravec uplně ukradený. Líbil by se mi v diskusi s politiky J.X.Doležal myslím že by zvýšila sledovanost tohoto utrapeného pořadu.
05. 12. 2007 | 06:45

Mezek napsal(a):

televize by se měla chovat jako ekonomický subjekt a ne mít svou jistou (120 Kč od každého). Je fakt, že se, aspoň já, na televizi nedívám a ostatní se dívat taky nemusejí. Ale pak bych zase chtěl, zcela pochopitelně¨, na tento rádoby podnik platit nechtěl. Protože ta naše, česká televize stojí za prd
05. 12. 2007 | 07:17

Benedictus napsal(a):

Na ČT2 se mi líbí její představa náročnějšího filmového diváka. Je to člověk, který žije spíš v noci než ve dne, a pokud vůbec chodí do práce, tak zhruba na desátou. Jak jinak si lze vysvětlit, že kvalitní filmy dává pokud možno až kolem 22. hodiny?
Dovedu si představit, že kdyby je dávala od 20 hod., max od 21 hod., mnohdy by ji překvapila vyšší sledovanost, než čekala.
Ale jaká sledovanost, že? Když od nás dostane 120 korun každý měsíc bez ohledu na to, co a jak vysílá.
05. 12. 2007 | 07:43

J. Švorčík napsal(a):

Veřejnoprávní televize je nutná a koncesionářský poplatek je nutný, na rozdíl od daní by měl zajišťovat nezávislost, že to nedělá dobře, to je jiná
věc. V zásadě souhlasím s Petruccianim. Pokud někdo tvrdí, že se dívá zásadně jen na Novu a Primu, tak mu nevěřím. Pokud by tomu tak opravdu bylo, je těch 120 korun daň za hloupost.
05. 12. 2007 | 07:48

Al Jouda napsal(a):

Chtělo by to petici s požadavkem zrušit tzv. veřejnoprávní TV a místo toho zavést 1 vládní kanál (něco jako CNN)financovaný ze státního rozpočtu.
05. 12. 2007 | 07:58

scorpion71 napsal(a):

120 už jen tento měsíc. Od ledna to bude víc (tuším 135).
05. 12. 2007 | 08:02

Alfons napsal(a):

Pane Minaříku, jste dramaturg, že ? Ona Vám Česká televize něco odmítla ? I tak by se to dalo vysvětlit !
05. 12. 2007 | 09:08

Peol napsal(a):

CT jako nastroj cenzury ? kritizovat autohavarii, proste lidske selhani neni problem ale ze bychom se dozvedeli proc je dobre aby politici meli jasny volebni program a ze bez nej nema smysl chodit k volbam, ze pokud nedodrzuji volebni sliby a naopak dodrzuji to co neslibili je naprosto nedemokraticke ? ze politikovi dava obcan duveru nejenom v pred volbami ?
CT je jednim slovem "shit" a pokud zmizi o nic neprijdeme
05. 12. 2007 | 09:26

anna napsal(a):

Váš článek je stylist.neobratný,s chybami syntakt.i morfol. Ani se nechce věřit, že literatura je vaší profesí.Obsahově nic přínosného, stejně jako v článku o Bursíkovi a jeho Zelených. Vaše články už číst nebudu.
05. 12. 2007 | 11:08

alex napsal(a):

Vas clanek je presne to co cekam uz leta aby byl napsan. Cesku Televize znam dobre a mislim ze potrebuje reformu smerem o kterem pisete. Dekuji
05. 12. 2007 | 12:34

pedagog napsal(a):

Je normální mluvit o demokracii a nemít pro daňové poplatníky neplacený informační zdroj nezávislý na měnících se politických lhářích? Rozhodně je třeba se dožadovat této služby, když už nikdo placený daněmi nás všech není ochoten žádnou službu veřejnosti bez uplácení poskytovat.Jak se máme dovídat o všech excesech poškozujících každého a většinou bez nápravy.Já tuto službu za potřebnou považuji a také doufám, že se její mizerné uplatňování bude moci veřejností ne platit, ale kontrolovat.Nač potřebujeme stát? Pro ochranu zdraví, suverenity, bezpečí, vzdělanosti,dopravy a zabezpečení na stáří.Alespoň tyto funkce jej nuťme plnit!
05. 12. 2007 | 13:12

mleziva napsal(a):

Zprivatizovat. Nemáme tu veřejnoprávní tisk a jsme naživu tak na co veřejnoprávní televizi nebo rozhlas? A argument, že veřejnoprávní TV a rozhlas potřebujeme, protože zvlčíme, jelikož ty soukromé TV jsou jen samý bulvár neberu. Tištěná média taky nejsou jen samý bulvár a jsou přitom všechna v soukromých rukou.
05. 12. 2007 | 13:27

Al Jouda napsal(a):

Souhlas s pedagogem ! Obnovit řádné funkce našeho státu !
05. 12. 2007 | 13:44

vlk napsal(a):

Pane Minaříku, to je jen krasořečnění. Nic víc. Když totiž ČT nebude mít sledovanost, napadne politiky, to , co už je napadlo před televizní stávkou. Totiž přepustit její kanály a její archivy soukromé konkurenci. Děkuji - nechci.
05. 12. 2007 | 14:37

Dáda napsal(a):

Platim koncesionarsky poplatek. Mam prijimac, ale nemam antenu. Presto si nestezuji. Jsem presvedcen o tom, ze 120Kc mesicne mi stoji za to, ze nemusim televizi sledovat.
:-) Prvni faze odvykani TV probiha tak, ze si myslite, ze by Vam vlada mela platit za to, ze se divate. Druha faze prijde po delsi dobe a jste stasten, kdyz muzete zaplatit za to, ze nemusite sledovat:-). Verte mi!
05. 12. 2007 | 15:56

LIBERTARIAN napsal(a):

Drobna OPRAVA k clanku :
Okrem toho mesacneho poplatku by sa obcanom mohli znizit DANE , celkove o (tuším) 5 miliard, ktore ČT pohlti z rozpoctu.
05. 12. 2007 | 16:00

LIBERTARIAN napsal(a):

Pre ADVOKAT :
pises, ze
"ČT není potřeba rušit,ale bylo by vhodné zrušit poplatky, které většinu občanů jen nasírají. A provoz ČT platit z daní, které stejně politici, ať zprava či zleva promrhají"
- keby stat zrusil poplatky, tak by zvysenu platbu z rozpoctu riešil ZVYSENIM daní.
05. 12. 2007 | 16:05

Líný černý pes napsal(a):

to Dáda :
Třetí fáze odvykání - vyhodit TV přijímač a na jeho místo postavit kytku.
Mě ten krám strašil v domácnosti asi 4 roky, už je vysídlen a místo toho koukám, jak si na dvorku hrají sousedovic koťata s mými psy. Sice občas něco zdemolují nebo někam spadnou,ale to se napraví (včera spadlo kotě do zinkové vany, než jsem ho stihla vyndat, vylovila ho čuba a hráli si dál). Za těch 120 Kč měsíčně jim koupím něco na zub.
05. 12. 2007 | 16:31

Petrucciani napsal(a):

Lojza:
To co pisete o CT, do puntiku s vami souhlasim, a taky jsem poukazal, proc tomu tak je (viz. muj pripevek nize, uzivateli advokat). Dokud bude CT pod politickym tlakem pres vysilaci radu, do ktere politici jmenuji sve lidi, nic se nezmeni. Neocekavejme, ze stejny servis, ktery musi CT plnit, by plnila komerni TV (viz. otitulkovani poradu pro neslysici atd.)
05. 12. 2007 | 20:09

Petrucciani napsal(a):

mleziva:
Precti si viz. vyse muj prispevek, proc nesouhlasim s dalsi komercni TV. Jde o to, ze komercni TV neni povinna sve vysilani umoznit vsem (viz neslysici a jak na to kali komercni TV) divakum.
05. 12. 2007 | 20:20

Transmutátor napsal(a):

Až dosud od každého trochu pravdy - ale nic se neříká o tom, že pojem veřejnoprávnost, které nerozumí současný prezident spočívá hlavně v tom, že má prezentovat národní zájem.= Rozumí se artikulovat obsah vysílaného v celém spektru svých segmentů pro českého diváka. Má modelovat jeho vkus, to jest zvyšovat úroveň ve smyslu obsahovém a literárním, má poskytovat úplnou a objektivní informovanost bez komentářů ( neboť zdaleka neplatí : že co divák to blbec) a nakonec by měla pěstovat dobrý vkus, dobré vychování navíc dobrou češtinou. Pozice ČT nemá spočívat ve srovnávání se se stanicemi ryze komerčními. Ani v počtu odvysílaných hodin nesmyslného braku krváků, kriminality a lidské nízkosti. Realitu této země stejně nedoženou. Stav společnosti si přímo říká o to být hněten rukou moudrou, znalou a tvořící. Tak, že její pozice rozhodně jednoduchá není. Jde o proces dlouhodobý. Proto se obávám, že v honbě za předstíraným Evropanstvím a ,,světovostí" může zmizet i její původní poslání : Starost a péče o diváckou obec, která se cítí být,,jen občany této země."
05. 12. 2007 | 21:05

mleziva napsal(a):

Petrucciani: To není problém veřejnoprávnosti, ale licenční smlouvy. Neotitulkuješ = odebereme licenci! Prosté, jednoduché, vynutitelné. Případně na to můžou dostávat i příspěvek od státu, tohle v daních rád zaplatím.
05. 12. 2007 | 22:12

Al Jouda napsal(a):

Povinný poplatek za televizní přijímač (možná dnes kvůli některým chytrákům už za to, že jsi připojen na rozvod elektřiny) je možno přirovnat k zákonnému pojištění odpovědnosti za provoz motorového vozidla nebo k veřejnému zdravotnímu pojištění.Při srovnání však vylézá na povrch absurdnost povinnosti platit za něco, co je naprosto soukromou záležitostí občana. Nikomu neublížím, když se budu dívat jen na NOVU nebo PRIMU, které jsou zdarma. Platit televizní a rozhlasový poplatek je přežitek z doby totality, kdy nebyl výběr a lidé byli nuceni poslouchat dokonce rozhlas po drátě. Zrušení těchto poplatků, to je dobrý programový bod pro solidní politickou stranu v příštích, doufám že předčasných, volbách !
06. 12. 2007 | 07:25

Dáda napsal(a):

To: Líný černý pes
Zatim nemam dost sily na realizaci treti faze:-). Obcas koukam na DVD, ale diky za reakci. Vidim, ze se moje situace bude v tomto smeru i nadale lepsit:-)
06. 12. 2007 | 09:25

Hlas_z_Vysočiny napsal(a):

No, co já očekávám od veřejnoprávní televize?

1) nezávislost a objektivitu

Tedy naprosto nezavisle, vecne a nezkreslene konstatovani zjistenych (a overenych) faktu o jakekoliv problematice, politiku nevyjimaje.

2) kulturu a uroven

Tedy nejen informace o kulturnim deni u nas, ale i ve svete, o osobnostech a umelcich. Zadny bulvar, ale treba zivotopisne porady, prenosty z kulturnich akci, poutace a zvadla, vyznamna data (se zamerenim na nase osobnosti a dejiny). Ale take bezchybnou cestinu ve vsech poradech a titulkach, kultivovane vystupovani a uprednostnovani etiky a moralky pred vulgaritou a hrubosti.

3) osvetu a vzdelavani

Tedy porady a reportaze zamerene na nove trendy, ale i na prohlubovani znalosti z historie, vedy, umeni... Porady, ktere budou informovat o aktualnich obevech a zaverech a vysvetlovat jejich vyznam a prinos laicke verejnosti. Napriklad formou reportazi v urcitem bloku, kde se objasni informace psokytovane ve zkracene verzi v hlavnich zpravach. (treba informace o tom, ze Galileo bude konkurovat GPS nemusi mnoha lidem nic rici a stejne tak mnoho lidi oceni, kdyz jim bude vysvetleno o co se jedna, jak se oba systemy vyviji, ze existuji i jine systemy, kolik to stoji, jak se v tom angazuje CR a podobne). Denne je podobnych zajimavych zprav dost a casto projdou bez povsimnuti. A pokud se nic zajimaveho nedeje, muze byt vsunuto neco starsiho (podobne vsuvky byvaji napr. na programu Diskavery). Take sem patri prostor pro diskuse (s politiky, umelci, vedci). Reportaze z nasich skol a divadel a dalsi.

4)umeleckou tvorbu a vlastni tvorbu

Porady na prani, aby si mohl vybrat vetsinovy divak. Filmy ceskych producentu. "Art" filmy ze zahranici (puvodni zneni s titulky). Porady pro mensiny.

Vim, ze spoustu z toho CT dela a splnuje, ale chybi mi uroven, kterou bych od ni ocekaval. Chybi mi urcity odstup od komercnich televizi. Vadi mi neustaly boj o sledovanost. Verejnopravni televize nema (dle meho nazoru) byt o sledovanosti, ale o hodnote a kvalite podavanych informaci. Mrzi me, ze casto se dozvim zpravu, napriklad o umrti naseho spisovatele, ze zahranicnich medii. Mnoho informaci svetoveho vyznamu take zustane bez povsimnuti CT, nebo se omezi na strohe konstatovani bez dalsich informaci. Chybi mi kontinuita. Zajimave kauzy jsou jendou zmineny a az an yvjimky se o ich dal mlci. Je hezke vedet, ze podezrely z vrazdy jde k soudu, ale myslim, ze je dulezite taky slyset, ze ten podezrely byl usvedcena po pravu sedi, nebo naopak, ze byl nepravem obvinen a je propusten. A tak dale ...

Za takove sluzby bych klidne platil i vic.
06. 12. 2007 | 09:27

Hlas_z_Vysočiny napsal(a):

pro Al Jouda: Poplatek neplatis za to, ze jsi pripojen k rozvodu elektriny. Tuto informaci vyuziva televize jen k tomu, aby si vytypovavala potencionalni neplatice. Porovna databazi pripojenych k elektricke siti s databazi platicich. Kdyz je nekdo pripojen k elekrtine a neplati, posle mu vyzvu.

Mate totiz moznost poslat cestne prohlaseni, ze nevlastnite zarizeni pro prijem TV (i PC s TV kartou!) a nemusite platit.
Naopak se muze stat, ze nekdo nema elektrinu, ale ma televizi na baterky a mel by platit take. Na takoveho cloveka ale asi tezko prijdou :-)

Neznalost zakonu neomlouva a znalost znacne ulehci zivot ..

Preji prijemny den
06. 12. 2007 | 09:31

mleziva napsal(a):

Hlas_z_Vysočiny: Smíchat toto všechno do dvou programů ČT nebo spíš jen do té dvojky mi hodně připomíná Pejska a Kočičku jak vařili dort... Nikdy neobsáhnete všechno co je předmětem zájmu nebo nevyberete to podstatné (vždycky Vám něco podstatného unikne nebo to vypustíte, protože to zrovna nepovažujete za podstatné a vysílací čas je omezený). Pokud někoho zajímá vážná hudba, asi se tolik nezajímá třeba o folk. Pokud se někdo zajímá o balet, nebaví ho nejspíš tolik sport... Proto vznikly specializované kanály na zpravodajství, sport, kulturu, přírodní vědy... Pokud by šla ČT nějakým takovým směrem (když mohl vzniknout např. ČT 4 sport nebo ČT 24 není důvod v tom nepokračovat) bylo by to fajn (ale už jako privátní a zvlášť placené kanály bez povinnosti platit ten zbytek; Odebírám například Koktejl a taky mi k tomu nenutí povinně odebírat třeba Vlastu nebo Chip).
06. 12. 2007 | 11:30

Al Jouda napsal(a):

To Hlas z Vysočiny : Díky za poučení. Kdybych byl zaměstnancem ČT, který má na starosti výběr poplatků, postupoval bych stejně.
06. 12. 2007 | 11:30

Petrucciani napsal(a):

mleziva:
Bohuzel, na to neni licence vazana. Apropo, pamatujeme si, co vse TV Nova, kdyz se o licenci uchazela, naslibovala ohledne vysilani, vzdelavaci porady, dokumenty atd. atd. Jeji programove slozeni bylo na urovni verejnopravni TV a vime jak to dopadlo. Vsadim se, ze kdyby licencne byla na neco, treba na skryte titulky pro neslysici, vazana, dopadlo by to podobne nebo jako ted. Verejnopravni TV to plni a plnit musi, to proto, ze to je uzakonene ve vysilacim zakone. Bohuzel, zadne sankce, a jestli, tak symbolicke, komercnim TV nehrozi. V zakone stoji, ze je verejnopravni TV povinna otitulkovat 80% odvysilanych poradu denne, komerni TV 15%, a je jedno co to bude. Nad CT bdi rada a otitulkovani se povazuje za verejnopravni sluzbu, neco jako vysilani pro mensiny. Diky bohu za byvaleho min. Dostala, ktery to na natlak neslysici prosadil. Da se rict, ze skryte titulky jsou dobrou vuli komercnich TV a budme radi, ze za to nechteji statni prispevek. Cokoliv bys chtel komercnim TV prikazat, musel bys to i kontrolovat, ale tu uz by nebyly komercni TV, kdybys je k necemu nutil. Dokonce by mohly pozadovat na to financni prispevek a ten by nebyl rok co rok stejny, protoze technika starne a lidi chteji z neceho byt zaplaceni.
08. 12. 2007 | 14:09

Faltus napsal(a):

Sam jsem dlouhodobe nezamestnany, ale nestezuji si. Cele dny sedim u televize a nadavam na vysilani. To by mi nikdo za ty penize neposkytl. Proto bych chtel televizi uchovat v nynejsi podobe. Odbornici sice strasi s digitalizaci, ale ja casto nestiham sledovat ani dnesni analogove kanaly. Co teprve maji delat zamestnani, ci dokonce podnikatele, pracujici casto 25 hodin denne. Na druhe strane by bylo mozne zrusit rozhlas. Je zde mozne chytat zahranicni stanice na levne prijimace.Ve statnim rozpoctu by se usetrilo nekolik miliard. Takove penize by pomohly detem v nesnazich, nebo podobnemu ucelu.
08. 12. 2007 | 17:37

Petr napsal(a):

Televizní poplatek je diskriminační nástroj. Diskriminuje ostatní televize. Jedné televizi peníze stát strčí a další se musí starat sami o sebe. Nechápu jak na to může úřad na ochranu hospodářské soutěže nereagovat. K čemu takový úřad je ?
ČT mě nezajímá, nekoukám na ní, a musím ji platit. Díky televiznímu poplatku je to vnucená služba, což je nezakonné.
Nechme ČT žít v konkurenci ostatních TV stanic se stejnými právy a povinnostmi, když vydrží at pokračuje, když nevydrží at neblokuje frekvence.
08. 12. 2007 | 20:58

mleziva napsal(a):

Petrucciani: RRTV bdí i nad komerčními TV. Když cokoli nedodrží dostanou pokutu, pokud se nepletu... Příspěvek z daní na titulky pro neslyšící (jedno u jaké TV) mi přijde normální. Spousta těchto věcí se už stejně dotuje z daní takže o jednu dotaci víc nebo míň.. Ale přímo si platit službu, kterou neodebírám mi normální prostě nepřijde.
09. 12. 2007 | 16:55

Lojza napsal(a):

Pro Dádu :doporučuji "mezifázi".Jen tak před televizí sedět a o něčem přemýšlet.Tv přijímače jsou docela estetické a můžete na ně koukat i když jsou vypnuté. Jen tak sedět,koukat na vypnutou televizi -dobrá relaxace.
11. 12. 2007 | 11:42

Free Ringback Tones napsal(a):

good article thanks you very much for your information
20. 03. 2010 | 00:17

tomm napsal(a):

koncesionářské poplatky televize i rádia je sprostá zlodějna mafiánů pro jiný mafiány...Je mi úplně jedno jakou funkci televize i rozhlas má rozhlas neposlouchám nikdy a televize at si vysílá reklamy klidně od rána do večera politiky kteří nutí občany platit sprosté daně narozdíl od jiných států v okolí pozavírat............ děkuji.........at si laskavě platí kdo chce co chce, ale nenutí k tomu nikoho jiného...
26. 02. 2012 | 17:51

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gálik Stanislav · Gazdík Petr H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Němec Václav O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy