Na magistrátu sedí Noví Rusové. Jiné vysvětlení není

17. 05. 2011 | 15:52
Přečteno 11596 krát
Trestně stíhaný náměstek primátora Karel Březina v úterý oficiálně oznámil, že jízdenky na hromadnou dopravu zdraží.

V Praze to chodí tak. Dopravní podnik chce zdražovat v podstatě pořád. A pokud je blíž směrem k volbám, radnice mu to neschválí. (Pamatujete si ještě na katastrofické plány z roku 2009, omezování spojů, rušení linek a podobně?) Jakmile politici minou volební rozcestník, tarify se dají do pohybu. Směrem vzhůru.

Neměla by zapadnout informace, že na jednorázové jízdenky, které zdraží o čtvrtinu až třetinu, cestuje asi 18 procent lidí, což není vůbec málo. Přízemní odhad: dalších tisíc Pražanů denně teď začne jezdit autem.

Jinak, 200 milionů, které zdražením plánuje město vydělat, je například ve finanční bažině tunelu Blanka úplně legrační suma. Pro Metrostav rozhodně.

Je to tak už dlouho a zřejmě z principu: prakticky jakákoli investice města Prahy je neuvěřitelně drahá. Nové tramvaje, kvůli kterým úpí rozpčet Dopravního podniku. Blanka. Opencard. Cyklostezky. Reklamní kampaně. Bezdrátový internet. Plánovaná rekonstrukce napůl shořelého Výstaviště, o němž město evidentně nemá jasno, co s ním chce podniknout, se zatím zastavila na absurdní částce tří miliard korun.

To už snad ani nemůže být korupce. Spíš to chodí takhle: Když někdo dělá něco pro Pražáky, napočítá jim tam daň ze vzduchu a nakreslí hodinky s vodotryskem, protože ví, že si to stejně koupí. Jako by na radnici seděli nějací Noví Rusové, co si to mohou dovolit.

P.S. Městská rada ve složení ODS a ČSSD zatím podává očekávaný výkon. Nezklamala. Zklamáním zato je působení volebního vítěze TOP 09. Slabá, bezzubá, matná opozice. Zdeněk Tůma, pokud ještě vůbec existuje, důvěru voličů prohospodařil. Kdy jste o něm slyšeli naposledy?

Jan Lipold, Aktuálně.cz

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

skeptický napsal(a):

Zaopatřovací ústav.Odjakživa.
Kdy by chtěl nějaké almužny v Bruseli.
17. 05. 2011 | 15:58

neo napsal(a):

pro většinu cestujících to znamená zlevnění.

1) do 15 a od 65 zdarma
2) ti co jezdí kratší trasy než 30 min i s přestupy budou mít levnější jízdenku.
3) pro pravidelné cestující s kupony/opencard se nic nemění
17. 05. 2011 | 16:05

Maximus napsal(a):

Pane autore, každé slovo z tohoto článku je třeba vytesat do kamene, ale co s tím, jakmile se někdo stane politikem, hned začne tzv. malá domů a krade!
Jediná šance na vyřešení jak na to, je zajet do předních zemí EU, kde komunální politici takhle neřádí a zjistit jak jsou tam nastavena pravidla hry a mantinely a to u nás důsledně zavést! Zdá se že nejblíže by to bylo do Vídně nebo Mnichova, zatím jsme neslyšeli, že by tam radní a spol. takhle hospodařili!
17. 05. 2011 | 16:07

Silvie napsal(a):

Někde přece magistrát musí ty rozkradené peníze za tunely Blanka a Opencard vzít.
Pražáci, poděkujte Bémovi a spol.

Jak jsem se dočetla, vrchní st.zástupce Rampula zametá úspěšně všechny kauzy pod koberec, takže se žádná ani šetřit nezačne.

Ryba prostě smrdí od hlavy!
17. 05. 2011 | 16:22

petr humblik napsal(a):

Já bych se chtěl, prosím, zeptat, jaké má občan v takovém případě nástroje, kterými vyjádřit efektivně nesouhlas? Je opravdu nutná defenestrace nebo existují prostředky, jak potrestat bývalého primátora p. Béma a všechny, kteří Blanku prosazovali?
17. 05. 2011 | 16:24

pražan napsal(a):

Ten co to psal musí být asi hodně sjetej, co? Když se udělá MHD zdarma pro děti do 15-ti let a pro důchodce od 65-ti let, tak se to musí někde zase nahnat, co myslíte? Tohle vedení města (které já plně podporuju) se zavázalo, že změnu v tarifu do 15-ti a od 65-ti let udělá a tak také koná. A je vážně směšné, jak autor vypichuje hned na začátku, že náměstek primátora je trestně stíhaný. Jednou to bliklo v TV, ani se to přesně nepotvrdilo, zda udělal něco špatně, ale tady pán je zřejmě věštec a z náměstka je hned recidivista. Tohle vedení města je lepší než jaké jsem si představoval, zatím žádné aféry, otevřenost, provedli změny na odborech magistrátu, jak slíbili, snaží se omezit korupci, jak slíbili, udělali úsporný rozpočet, jak slíbili a komunikují více než staré zkorumpované vedení Prahy.
17. 05. 2011 | 16:29

Honza Čech napsal(a):

...v Praze je samý Putin-Rus, skoro nezakopneš o Pražáka, tak ať platí Ivan-Putin, podražte jim, bude tu v Praze příjemněji !!!
17. 05. 2011 | 16:32

x-man napsal(a):

Prací politika není "nechat o sebe slyšet".
To je práce pouze pro takové skvělé chlapce jako jsou Rath nebo Paroubek, ti na tom mají postavenou živnost.
17. 05. 2011 | 16:33

detektiv napsal(a):

pro Pražana:
Pane Březino, neblázněte, takhle Vás každý pozná.
17. 05. 2011 | 16:35

hmh napsal(a):

petr humblik
Občan Petr Humlík by měl založit firmu, vydělat balík peněz a nefňukat. Defenestrovat byste za komunistů ani v myšlenkách neprotáhl.
17. 05. 2011 | 16:36

Pepka Češka napsal(a):

...Putin-Rus nam ukradl Karlův most a Karlovy lázně, tam se už nedá jít , jako v Sovětském Svazu...
17. 05. 2011 | 16:36

pražan napsal(a):

Pro detektiva: k Březinovi mám opravdu hodně, hodně daleko. Nechápu proč by se měl někdo podivovat na d tím, že někdo podporuje současné vedení Prahy. Nelze říct, že má aféry a nelze říct, že se nesnaží očistit jméno magistrátu a dobře vést Prahu s úsporným rozpočtem. Zatím jsem s tímto vedením spokojen. Možná vám jen vadí, že tam nezahříva křeslo Tůma, ale mně je to jedno. Jsem rád, že současné vedení není zkorumpované a špatné, tak jako bylo to předchozí a že se nepotvrdilo to, co říkali lidé (nebo spíš banda ovcí) 31.11. 2010.
17. 05. 2011 | 16:40

Michal Macek napsal(a):

bojkot budu jezdit nacerno a kdyztak se klidne soudit

1-za nizkou kvalitu a casta zpozdeni ci napr vubec neprijezd/nezastaveni busu odmitam platit stale se zvysujici cenu

2-magistrat je nelegitimni pac nevyhral zfalsovane volby tutiz jeho rozhodnuti je take nelegitimni

3-je to jak se to rika? proti dobrym mravum?
17. 05. 2011 | 16:40

Moritz Navrátil napsal(a):

Občan, přečtěte si Ústavu má hodně možností, ale za předpokladu, že žije v demokratickém státu. Toto co se zde předvádí nebylo možné i v klasickém Řecku cca 2.600,-
nebo resp. 600 let př.n.l. Ostrakismus byla jistá pojistka, ale co děje a tohle tupé stádo jen se kouká a v hospodách či někde jinde se na to dívá byť s kecema je opravdu síla. pravda je, že máme na to co máme,elita odešla po Bílé Hoře, nebo byla navždy umlčena. Degenerace dále probíhá. Myslíme si, že jsme lepší jak Řekové, není to pravda. Na rozdíl od nád to ulic vyjdou a dají na jevo, to cítí. Toto je pouhá blamáž politiků, kteří si kryjí zadek, aby mohli vesele krást.
17. 05. 2011 | 16:41

neo napsal(a):

Pane Lipolde, rád bych nějakej ten koment:)

mě připadá, že se spíše dělá z komára velbloud.

Prodloužením času na 30 min a zavedením přestupnosti se jízdné zlevní. Tu dražší jízdenku pak bude využívat řekl bych malé % cestujících.
17. 05. 2011 | 16:42

Karel napsal(a):

A nebylo by lepší než jízdu zadarmo udělat pro tuto skupinu zlevněné jízdné - pokud to už tak není. Jasné je, že zrovna tyhle dvě skupiny MHD jezdit budou tak jako tak. Důchodci při dnešním důchodu na auto - povinné ručení, opravy, benzin prostě nemají a když jo tak si do té dopravy ve městě netroufnou. A děcka nemaj řidičák (i když vzhledem k nedávno odhaleným podvodům těžko říct). Já nejsem z Prahy, ale musím zde při jízdě přestupovat - což znamená kupovat lístek - openkrad se mi nevyplatí. To pořád se říká, že Praha má takový vysoký peněz na obyvatele, aby mohla zabezpečit nejen občany z ní, ale i okolí - viz. metro. Ale nakonec to zaplatí stejně oni a turisti. A turistů jezdí každý rok míň - většina tu už jednou byla a nic novýho tam není.
17. 05. 2011 | 16:43

Karel napsal(a):

Pražan - to jsi ty Karle B.?
17. 05. 2011 | 16:44

Lidi, používejte mozek! napsal(a):

petr humblik:

Protestovat proti Blance ůžeš tím, že budeš chodit pěšky.
17. 05. 2011 | 16:46

neo napsal(a):

Karel,

jaký lístek si kupujete? A jak dlouho jedete tu cestu MHD.
17. 05. 2011 | 16:47

pražan napsal(a):

Karel: Jste slepý nebo navedený? V poslední zprávě jsem psal, že k Březinovi mám hodně, hodně daleko. Takže to říkám ještě jednou pro vás, protože vám to zřejmě nedochází (nejste komunista?. Ke Karlu Březinovi mám hodně, hodně daleko, stačí???
17. 05. 2011 | 16:50

Občan napsal(a):

Nerozumím nadpisu.
Karel Březina nejspíš Rus nebude.
Koho tím tedy autor myslel? Proč nenapsal třeba "židovští investoři" nebo "britští zbohatlíci" nebo prostě jen "parta zbohatlíků"?

Jinak je to tak nějak o ničem. Pokud vím, tunel Blanka je hýčkánkem Béma a jeho party, totéž platí o špatných a zbytečných tramvajích a Oupnkradce - ale to se autorovi zjevně příčí napsat. Proto tedy čekal až bude bezpečně po volbách?
Předpokládám, že kdyby s Praze seděla na kupce hnoje stejná ódéesácká parta jako před volbami, že by dál mlčel jak ryba.
17. 05. 2011 | 16:52

Karel napsal(a):

Pražan - nemám čas číst všechny vaše příspěvky, to si zase nefanděte, jsem ročník 84 - takže lustrační osvědčení nepotřebuji jo a nestraník když se ptáte

neo - za 26,- Z Dejvické na Florenc trvá to 20 minut, ale v metru to je jen na 5 zastávek a to mi nestačí
17. 05. 2011 | 16:58

ccc napsal(a):

"noví Rusové" .. tak se říká v Rusku židovské mafii, takže je to vlastně pravda
17. 05. 2011 | 17:02

Pomeranč napsal(a):

Karel:

To ovšem znamená, že dvě koruny na každé jízdě ušetříte, pravda?
17. 05. 2011 | 17:43

JUDr.z Plzně napsal(a):

Není on ten Březina náhodou socan?
17. 05. 2011 | 17:53

arnazach napsal(a):

Jsou noví, ale nejsou to Rusové, jsou jim možná podobní, ale jsou to Češi. Nebojme se to říci: Sedí tam Noví Češi. :-)
17. 05. 2011 | 17:58

Rumcajs napsal(a):

Někde jsem zaslechl, že celoroční jízdenka Pepíky vyjde na cca 4 tisíce.
Děti a důchodci dokonce zdarma.

Z čeho se to sanuje ? Z toho spravedlivého přerozdělování, kdy na Pepíka jde 4* větší daň jak na Řáholecké ?

Takže Velkej Pepík ,kterej má průměrný plat o 50 = větší jak zbytek republiky dá za rok za dopravu 4 tisíce a malej Pepík dokonce nic.

No a Rumcajs za dopravu dětí do školy ročně vysáčkuju 50 tisíc. Tomu říká bezva daňové přerozdělování.
17. 05. 2011 | 18:00

Jelen Megaparoháč napsal(a):

A pane Pražan (pane Březino), když tak pěkně podporujete to vedení města, řekněte mi, kdypak se do rozpočtů Prahy 6, Prahy 10 a 13 vrátí úhrnem cca 600.000.000,-Kč, které obdržela " na zhodnocení" firma Key Investments. Teď když ta KI nemá tu licenci, tak kde ty peníze vydělá? Taky takové investice podporujete?
17. 05. 2011 | 18:01

ujo napsal(a):

kdyby p. Lipold byl objektivní novinář( to by se ovšem živil podstatně obtížněji) tak by napsal ,že se v globálu nejedná o zdražení ale zlevnění ( děti do 15 a důchodci od 65 zdarma, prodloužení platnosti jízdenky) které si vyžádá dodatečných 40 milionů Kč.

A doplnil by titulek vysvětlením, kteří Noví Rusové na magistátě rozhodli o Blance, Opencard, tramvajích, pronájmu Jungmannky...
17. 05. 2011 | 18:11

ujo napsal(a):

Rumcajsi, to se chce přestěhovat, u Ratha jezdí děti zadarmo.

Nebo se trochu v tom sexu mírnit a nedávat studovat děti do zahraničí
17. 05. 2011 | 18:17

Pepa z depa napsal(a):

Klucí a četli jste už to, že se vládě nedaří vybírat daně? A kde to teda dohoní, ví snad někdo? Že víte, tak se hezky česky dostavte na Václavák dle pokynů na www.cmkos.cz a VYHRNEM SI RUKÁVY A KŠILTOVKAMA je musíme vyhnat všechny od A-Z a nezapomenout na Hrad. Tak teď všichni víte, co bude dělat DĚLNÝ LID a co ty pracující inteligence, tebe se to netýká? Tak jen se ukaž BLAMÁŽ. Jak vás tak teď sledujeme tak pobíháte jako střelení zajíci a kličkujete, kličkujete a je vám to prd platný. Prostě jste si na čele vypálili CEJCH, kterýho vás nezbaví ani svěcená voda i když jim chcete na usmířenou šoupnout ty role, vody a lesy. A kdo na tom bude DĚLAT TO VÁS NENAPADLO? Tak to nechte tam kde to je a LID si to vyřeší SÁM. A ty VV jsme také vyhráli v nějaké lotérii, že? Tak co s nima, půjdou na smetiště a klidně si sebou můžou vzíti všechny ZLODĚJE, TUNELÁŘE, KORUPČNÍKY A VŠECHNY JEJICH SOUPUTNIKY. A bude snad zase na chvíli klid, dej bože, aby to mohlo býti zase 40 zlatých let. Nebo má někdo jiný návrh, tak sem s ním, dejte ho do placu. Prostě ty naše elity již by nas...ly i mrtvého. Tak to vám neprojde hošanové, My vám ten kapitalismus zrevidujeme až až. Tak zatím, 4. odboj a Pepa z depa. Jó a někdo vzkažte Johnovi, ať si podporuje koho chce, stejně to bude práce kvapná, malo platná. Nesnažte se hrobaři, vytahovat mrtvolu z HROBU, říká Pepa z depa.
17. 05. 2011 | 18:24

Pepa z depa napsal(a):

Heleďte kluci, velký i malý Pepíky nechte na pokoji, my si svou PRÁCI ODVEDEME, VÍTE? A ty UJO, ty si fakt dobréj, protože si ukázal na tu největší zlodějinu ODS v Praze, ty snad budeš vědět to samé co Pepa z depa, viď. Tak to je dobře, alespoň si holomci nemohou myslet, že jim něco projde, že? A máme je na lopatě, že? Teď stačí jen nacvičit ten správný grif a šoupnout je do pece jako BABU JAGU. To je zase den, že? Tak zatím, 4. odboj a Pepa z depa. MFD jste pašáci, dobře bodujete a věřte je to tak lepší, než jíti o žebrácké holi do světa a dělat tam ŽEBRÁKY. Jako Rumuni u Nás. Hin sa ukáže v sobotu. Pepa z depa.
17. 05. 2011 | 18:42

Elisson napsal(a):

Koupila jsem si auto a od příštího týdne začínám jezdit po Praze autem. To bude jediná reakce normálních Pražáků. Oni se z těch ucpaných silnic pos.... hlavně, že podpora ekologie!!! Dejte blbcům funkci a vymyslí jak si nahrabat tj. politika ČR.
17. 05. 2011 | 19:18

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem několik hrubě urážlivých a nadávky obsahujících textů, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
17. 05. 2011 | 20:24

foksik napsal(a):

Jarní vlaštovky.

http://www.rozhlas.cz/cro6/stop/_zprava/interview-s-predsedou-strany-obcanecz-petrem-havlikem--879535

http://www.neo2011.cz/
17. 05. 2011 | 20:36

kABALA napsal(a):

autore
Nový židé ,
máte špatně nadpis ,i když většina z nich pochází z Ruska
17. 05. 2011 | 20:47

Tydýt napsal(a):

Neo, jestli myslíte, že se vlastně zlevňuje, kde DP podle vás vybere těch dvě stě mega? Asi kouzlo.
17. 05. 2011 | 20:57

čč napsal(a):

supr, díky tomu zdražení se zase bude vyplácet jezdit načerno... muhehe
17. 05. 2011 | 20:57

sedlak napsal(a):

málokdo přivítá zdražení, nicméně pokud DP ušetří 200 melounů na zdražení jízdného a prodělá 240 melounů na grátis jízdném, pak je to úžasné hospodaření, krom toho by mne zajímalo, zda magistrátní politici budou za "výkony" v dozorčí radě opět nadstandardně honorováni nebo snad někdo dojde k závěru, že je to plnění pracovních povinností zastupitele
18. 05. 2011 | 01:44

neo napsal(a):

Karel:

děkuji za potvrzení, takže od července budete kupovat jízdenku za 24 a nikoli za 26. je to tak?

tydýt:
už jsem to psal výše. prodloužením doby na 30 minut a přeměnou levnější jízdenky na přestupní se jízdné zlevní pro většinu lidí. Ti co cestují déle si budou kupovat samozřejmě jízdenku dražší. Ti co dosud používali 18Kč jízdenky, si taky připlatí.
18. 05. 2011 | 08:25

Petr napsal(a):

I ouředníci a funkcionáři Magistrátu Hlavního města Prahy musí brát královské odměny za členství ve správních a dozorčích radách i když je za tuto činnost platí Magistrát. A tak to musí někdo zaplatit, proto to zdražení.
To je ta křišťálová staronová cesta dnešního vedení Magistrátu.
18. 05. 2011 | 08:35

Taoiseach napsal(a):

Jan Lipold

"Nové tramvaje, kvůli kterým úpí rozpčet Dopravního podniku."

Aby ne, když je Škoda Transportation společnost s neznámými vlastníky. Bylo by dobré zjistit, kolik pražských politiků v ní NEMÁ podíl. Bude to asi menšina...
18. 05. 2011 | 09:13

tomas napsal(a):

Vazeni, pro ty co zde nesouhlasi s panem Lipoldem a obhajuji zdrazovani (protoze to je zdrazovani, a ty kdo se nachali oblbnout ze jizdenky vlastne zlevni si nevidi do ust - podle Vas to zlevneni prinese navic penize do mestske kasy ? a jak ? Sleva prinese 200mil navic do kasy ? zajimava logika. Ale clanek je predvsim tom, ze se tady vybere od lidi priblblych 200mil navic ktere nic neresi, ale to ze vedeni magistratu nejak dramaticteji nezasahlo do Blanky, opencard atd..kde vysumely miliardy, ma nekdo za to musi byt zodpovedny !
18. 05. 2011 | 09:27

yt napsal(a):

Nevím, zda OBČAN a NEO jsou tak naivní, či hloupí.
Když ma zdražení přinést 200 mega, kdo je zaplatí? Nikdo jiný než cestující (ti , kteří podle pánů ušetří).
18. 05. 2011 | 09:36

neo napsal(a):

tomas:

narozdíl od Vás jsem Tomáši uvedl konkrétní fakta.

Třeba pan Karel si výše stěžoval, že mu vadí zdražení, ale nakonec přiznal, že jezdí s přestupy 20min a tedy se ho zdražení netýká, nýbrž bude jezdit o 2kč levněji.

Takže zdražení se netýká lidí, kteří:
1) jezdí pravidelně (mají předplacené jízdné)
2) kterým je méně než 15 a více než 65
3) kteří jezdí kratší dobu než 30min i s přestupy.

Týká se lidí, kteří jezdí nepravidelně delší trasy nad 30min nebo krátké trasy do 5 zastávek bez přestupů.
18. 05. 2011 | 09:50

yt napsal(a):

NEO - Kde se tedy vezmou ty 2 mega? Nebo si to magistrát vycucal z prstu?
18. 05. 2011 | 10:10

Tencokida Hnuj napsal(a):

Výsledné saldo má být záporné. Odhaduje se na 40 milionů ročně. /ale pražská doprava je dotovaná daleko víc/.
Já beru to, že pokud se skutečně psychopatům, zlodějům , alkoholikům a narkomanům podaří prosadit antiformu a to zvýšením DPH, bude takto částečně kompenzován její dopad na rodiny s dětmi a seniory.
/otázkou je, jestli pak má vůbec zvýšení DPH nějaký význam - suma kompenzací může tuto antiformu naprosto zesměšnit a poslat ji do šuplíku "převod veřejných peněz penzijním fondům"...to už je ale námět na jinou diskuzi - diskuzi o tom, že nejdříve pravicová vláda peníze lidem vytahá z kapes, přežvýká je , převážnou část jich pak zase vrátí do kapes zpět - a to vše zřejmě jen proto, aby část vyplivla do kapes svých souvěrců a kmotrů, potažmo budoucích kmotrů - majitelů penzijních fondů.../

Jaké z toho všeho plyne ponaučení ?
Opencard, neopencard, Blanka , neblanka - zdekuj se do Dolní Seznamky a máš klid.
Všecko si vyžere někdo jiný.
Za tebe a za tobě podobné.

Maucta.
18. 05. 2011 | 10:20

neo napsal(a):

yt:

nevim,je možné že od těch kterých se týká zdražení, viz. poslední věta mého předchozího příspěvku.
18. 05. 2011 | 10:30

Tydýt napsal(a):

A podle vás, neo, z lidí, kteří jezdí nepravidelně delší trasy nad 30 minut, chce DP vytáhnout 200 milionů korun ročně? Ale no tak... chtělo by to nějaká čísla, ne dojmy. Nemyslím si, že jim to skutečně přinese 200 milionů (černí pasažéři, "alternativní" způsoby dopravy), nicméně nějak se toho čísla dopočetli, že ano. Mají nějaké údaje o tom, kolik lidí jezdí za 18, kolik jezdí za 26. A všichni ti, kdo jezdí za 18, budou jezdit za 24. A nějaké procento těch, kdo jezdí za 26, pojede za 24, a nějaké procento za 32. Nevím jaké. Sleva to jistě je. Ovšem není zadarmo. Procenta neznám, ale vím, co vyšlo "jim", totiž 200 mega plus.

A k tomu dvě drobnosti, první větší než druhá:

1) je poměrně nepochopitelné, proč jízdenka za 18 korun není přestupní, dnes se z toho dělá argument... zejména při pohybu v centru města je tohle "opatření" opravdu moudré ("ne, nebude to přestupní, až to budeme příště zdražovat, zavřeme jim huby tím, že to přestupní bude")

2) není mi jasné ani to, proč si člověk nemůže přes SMS koupit jízdenku na kratší dobu... ať mi nikdo netvrdí, že by to "systém" neuměl

Nicméně pro srovnání: v Paříži stojí lístek na jednotlivou jízdu 1,70 eura, tj. cca 41 korun, platí 1,5 hodiny, a přestupovat se dá z metra na RER (v Paříži) a z busu na bus. Přičemž metro v Paříži pokrývá město tak dokonale, že opravdu jako dopravní prostředek stačí, v kombinaci s několikaminutovou chůzí, kamkoli. V tom se od Prahy Paříž zásadně liší, ale liší se i jinou věcí: průměrný plat v Paříži je cca 43 tisíc korun, v Praze cca 31 tisíc korun. Ač se člověku jakékoli zdražení pochopitelně nelíbí, dostává se pražská doprava tímto cenově, relativně, na pařížskou úroveň. Druhá věc je, že nevím o tom, že by si v Paříži kupovali nesmyslně drahé autobusy/tramvaje.

Závěrem: není třeba papouškovat po magistrátu, který je ze zdražení politicky pokakaný strachy, že to vlastně zdražení není, na druhou stranu to není žádná zásadní tragédie. Tragédie se odehrává jinde, ten "bonus", co si platíme za ty drahé tramvaje, jsme mohli projezdit. Takhle ho "projezdí" pár vyvolených, aniž by ostatním poskytli cokoli v odpovídající hodnotě.
18. 05. 2011 | 10:44

neo napsal(a):

tydýt:

jak jsem napsal, vytahne je z obou skupin. Ti co jezdí za 18 a část těch co jezdí za 26 déle než 30min. no a pak na těch, kteří neví, jakou jízdenku si koupit.

Pořád to ale potvrzuje fakt, že se více lidí bude vozit levněji,za stejnou cenu nebo zdarma.
18. 05. 2011 | 11:16

PePr napsal(a):

Bezohledné tahání peněz z kapes ekonomicky průměrných občanů se asi nedá nijak zastavit. Výnosy se totiž zpravidla nějakou oklikou dostanou do kapes těch, co o tom rozhodují. Například Dopravní podnik nebo PRE vyplácí nehorázné odměny také zastupitelům a politikům, kteří zastupují stát v předsednictvu či v dozorčí radě těcho podniků. Nevím proč. Poslanec, senátor nebo zastupitel jsou zaměstnanci státu a je státem jsou také myslím dost dobře placeni (když to porovnám s výsledky jejich práce). Za výkon funkcí v představenstvech či dozorčích radách by tedy měli dostávat možná jen nějaký rozumný příplatek za čas strávený na zasedáních těchto orgánů. Ovšem výplata částek spojených s výkonem funkcí v představenstvu či v dozorčí radě v takovémto státním podniku by měla být příjmem sněmovnen nebo zastupitelstev atd. nikoliv jednoho konkrétního politika.
Snížily by se tak výdaje na provoz sněmoven nebo zastupitelstev a ta místa by přestala být korupčními trafikami pro nepohodlné nebo naopak protežované poslance nebo radní. Podíváme-li se kolik inkasovali Hulínský, Březina, Jančík atd. pak se zajisté nejedná o zanedbatelné částky, které tito "politici" vysávají ze státních podniků do vlastních kapes.
Myslím, že by se této myšlenky měl ujmout někdo schopnější než já, byl bych mu vděčný.
Děkuji.
18. 05. 2011 | 14:30

Medikolog napsal(a):

Rumcajs a další závistníci:-),

dosud to je tak, že decka do 10 let jezdí grátis.. ale občanský průkaz dostávají až v 15. Jak revisor zjistí jejich skutečný věk? Tady asi páni z magistrátu pochopili problém hodný keystonských městských strážníků:).

A co staří lidé? Dosud každý člověk starší 70ti let mohl jet grátis.. Čech, Němec, jihoameričan.. Od 1.7.2011 bude moci jet grátis člověk starší 65 let, ale pozor, POUZE S PLATNOU OPENKRAD KARTOU. Na počkání vám ji vydají za 250.- Kč, jinak si počkáte ... tedy cizinci nad 65 let při krátkodobém pobytu zaplatí jízdné, nebo za expres OPENCARD..

Starodůchodci, když zapomenou že jim skončila platnost Openkradky, zaplatí pokuty a jízdné:).. a pak za Expres Opencard..:) A když si ji staroušci z vesnice při občasném výletu do Prahy zapomenou v almárce nebo jim ji Azheimer schová:).. zaplatí jízdné a pokuty též.. I v devadesáti.
18. 05. 2011 | 22:43

Linda napsal(a):

neo: Ani v nejmenším nevěřím, že majitelé předplatného na městskou hromadnou se budou vozit za stejné ceny. Na zdražení jednorázových jízdenek vždy navazuje zdražení kupónů. Proč by to tentokrát mělo být jinak?
19. 05. 2011 | 15:24

Tenco napsal(a):

Linda
Je to v prohlášení radnice- po celé volební období se kupóny zdražovat nebudou.
19. 05. 2011 | 16:21

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy