Placené parkovací zóny, to je jako léčit angínu Ibalginem

06. 02. 2012 | 13:40
Přečteno 7548 krát
Jelikož v Praze připadají na jedno registrované auto necelí dva obyvatelé, o dojíždění přespolních nemluvě, není ve městě kde zaparkovat. Tento objev už postupně učinili řidiči, pasažéři, chodci, statistici, správci parkovišť, odtahové služby, a také radnice ve čtvrtích, kde se odstavená vozidla obzvlášť viditelně vrší.

Proto radní chtějí, aby se za parkování platilo. I tam, kde je zatím stání, odborně zvané „doprava v klidu“, zadarmo, a kromě dopravních značek a prostoru ho nic nelimituje.

Je to chvályhodný úmysl. Dokonce srovnatelný se záchrannými valy, balíčky, „půjčkami“ a jinými recepty na nemocné evropské finance. V prvním i druhém případě jde totiž o prášek na úlevu od bolesti, který tlumí příznaky, ale nemoc samotnou neléčí.

Diagnóza ovšem je - u automobilismu i zadlužené ekonomiky - natolik komplikovaná, že se zdá téměř nemožné, aby ji někdo nějakým „opatřením“ zvládl. Navíc, když někteří nedisciplinovaní pacienti odmítají spolupracovat a dovolávají se práva na stále vyšší hmotnou „životní úroveň“, kterou si dost často s tím automobilovým „luxusem“ spojují. To je ale pak těžké něco regulovat. Růžová pilulka prostě nestačí.

Dost abstrakce, zpátky do ulic. Proč se v širším centru Prahy nedá slušně zaparkovat?

1. Protože tam stojí auta místních obyvatel, kterých sice není o tolik víc než před lety, ale vozů mají několikanásobek. 2. Protože tam vyrostly - a stále rostou - nové kancelářské budovy a nákupní centra. V suterénu mají garáže, ale místa v nich jsou často příliš drahá nebo zabukovaná, takže nevyužitá. Řidičům se vyplatí - respektive jim nic jiného nezbývá - hledat místo na povrchu, kde se dá. 3. Protože do centra dojíždějí tisíce aut z aglomerací, a i kdyby nakrásně chtěla zaparkovat hned u konečné metra, kapacita P+R nestačí. Hypermarkety už svá parkoviště opevnily závorami, zato veřejný parkovací prostor ještě zbývá.

Městský organismus, se svými novostavbami a bypassy z tunelů a radiál, se stále víc přizpůsobuje automobilům, ačkoli správně by to mělo být naopak. Nové a nové placené zóny, to z tohoto pohledu je, jako by radní hodlali přehradit řeku holýma rukama.

Ale když už, tak tedy: 1. Krátkodobé parkování ve vnitřní Praze má výrazně podražit. Ve městech, která mají s Prahou srovnatelné ceny MHD, stojí hodina parkování 2, 4, i 5 eur. (Zajímavý žebříček viz zde, průměr v pražském centru by byl řekněme 1,4 eura. Praha jako celek je přitom auty zahuštěná víc, než Berlín nebo Londýn). 2. Ve smíšených zónách musí být rezidenti s předplacenou kartou rapidně zvýhodněni oproti „přespolním“. Víc, než nyní. 3. U abonentů má být výše předplatného odstupňovaná podle toho, kolik místa jejich auto zabírá. Není možné, aby za parkování platil stejně rezident se škodovkou i rezident s Landcruiserem.

Samozřejmě, někteří lidé po městě soukromě jezdit a parkovat musí, například proto, že je to součást jejich obživy. Ale je nás míň, než si myslíme.



Názorná ilustrace nejen parkovacího problému. (Na plakátu radnice v Münsteru, 2001). Jak se může přepravit 60 lidí: autem, autobusem, na kolech. Případně pěšky, mohl by ukázat čtvrtý obrázek. A kolik sobců zabírá místo?! Co je to vlastně luxus?

Čtěte také:
Auto je fetiš. Kdyby nebylo, ušetříme za Okruh

Jan Lipold, Aktuálně.cz

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

KAteřina napsal(a):

Vůbec nechápu, proč by rezidenti měli být zvýhodněni oproti přespolním. Tím, že někde bydlím, získávám právo zabírat i veřejný prostor víc než jiní, bydlící opodál? Právě rezidenti velkých měst s fungující veřejnou dopravou (placenou z RUD, tedy z daní venkovanů)vůbec auta a tedy ani parkovací místa nepotřebují.
06. 02. 2012 | 13:59

Botičky od Diora napsal(a):

To je fakt, chce to udělat něco jako v Číně, kde je politika jednoho dítěte. Tj nařídit aby rodina mohla mít jen jedno auto a každá 3. rodina radši žádné. Pak by nebylo od věci zakázat Landcruisery , správný občan musí jezdit ve škodě 100,105 nebo 120 a ze zahraničí jen kvalitní sovětské vozy Žigul, Moskvič, Grospič.
06. 02. 2012 | 14:01

Martin napsal(a):

KAteřina: Třeba proto že rezidenti prostřednictvím daně z nemovitosti si částečně platí svoje místo před domem, tedy platí opravy ulic, zimní údržbu, osvětlení, úklid a podobně. Tím netvrdím že ho vlastní, vlastníkem je město.
Problém způsobili hlavně novodobí hogofogo "venkované" co si za městem postavili domky v satelitech, ale jezdí se tam jenom vyspat, v bdělém čase jsou pečení vaření ve městech a pochopitelně neustále jezdí v autech a ty potřebují někde parkovat. Jejich představy že je budou denně drandit a parkovat na ulicích z historických důvodů obvykle uzpůsobené pro koňské povozy jsou pochopitelně mimo realitu.
06. 02. 2012 | 14:24

plátce daní napsal(a):

Naprostý souhlas.
Je potřeba zvýhodnit rezidenty proti přespolním. V čase, kdyz slyšíme jak velká města obírají přes daně ty malé vísky není slyšet že právě obyvatelé těch malých vísek ničí násobnědražší infrastrukturu velkých měst. Ono opravit jednosměrku v satelitním městečku je něco jiného, než Nuselský most-to ale ti přespolní nevidí. Stačí se postavit a počítat kolik aut v zácpách je mimopražských a kolik pražských.
06. 02. 2012 | 14:30

DH napsal(a):

Souhlasím s tím že rezidenti nemají žádné oprávnění být zvýhodněni oproti přespolním.
Protože rezident tam stojí mnohem déle než přespolní,přespolní odjede za 8-10 hodin prac.šichty kdežto rezident tam stojí někdy i více dní.
Tím, že v Praze bydlí,nemají žádný právní nárok na pozemek před domem (bytem).
Vzhledem k vyšším příjmům v Praze je třeba pouvažovat zdali poplatek u rezidentů by neměl být 2x vyšší jak u přespolních.
Jednoznačně rezidenti zabírají veřejný prostor víc než jiní, bydlící mimo Prahu. Právě rezidenti velkých měst s velmi dobře fungující veřejnou dopravou by měli za místa která ve skutečnosti nepotřebují platit mnohonásobně více než přespolní kteří ta jimi obsazená místa opravdu potřebují.
06. 02. 2012 | 14:54

pražák napsal(a):

a stejné je to s okruhem kolem Prahy. Platit ho mají zejména pražáci, jezdit po něm budou zejména "sateliťáci" ale hlavně by měl vést až přes Kralupy a Neratovice. Že to spojení Suchdola/Ruzyně s Bohnicema nevyřeší je vůbec nezajímá. Inu vesničani. Já bych dal mýto na vjezd do každého města a hned by byla parkoviště a silnice ve městech poloprázdná. Kdo ve městě bydlí a platí daně ať si jezdí a kdo je "přespolní" rád si zaplatí-vždyť příště zaplatí cizí jemu až budou ničit jeho majetek (silnice jeho města).
06. 02. 2012 | 14:59

Martin napsal(a):

plátce daní & DH: Trochu jste zapomněli že ten váš veřejný prostor je v majetku Města a o majetku Města rozhoduje kdo ? No právě ti rezidenti :-D A jestli si je rozdráždíte, můžete se dočkat zákazu vjezdu pro přespolní realizované jako silniční zátaras s Městskou policií kontrolující občanské průkazy a přespolní zaplatí mýto 500 Kč za vjezd :-D
06. 02. 2012 | 15:02

všem vesničanům napsal(a):

1. MHD ve městech dotují právě ta města-to nemá nic s parkováním vozidel. že nemáte na vesnici okružní autobus je váš problém.
2. tím že přespolní používá více silnic by měl platit více. (větší znečištění, větší opotřebení silnic, zácpy, potřeba mimoúrovňového křížení, okruhů...to právě MHD odstraňuje)
3. tím že přespolní parkuje denně na více místech je potřeba uklízet více-sníh...

proto je dělení daní nastaveno v neprospěch menších sídel(nehledě na školy, úřady, fabriky, obchody, noční osvětlení,dálkové vytápění...)
06. 02. 2012 | 15:07

plátce daní napsal(a):

to Martin:
asi jsi můj příspěvek pochopil jinak než je napsán. Já napsal že rezidenti mají být zvýhodněni né znevýhodněni proti přespolním.
06. 02. 2012 | 15:10

rezident napsal(a):

ad kateřina: rezidenti nejsou zvýhodněni, "pouze" užívají právo parkovat na komunikaci, která je z jejich daní udržována. nezabírají, užívají. a kde by měli podle vás parkovat, vy tuze chytrá paní? u vás na návsi?

ad botičky... : číny netřeba, stačí evropsky a konzervativně respektovat právo.

ad autor: nevím, zda nejde o humor. parkovací zóny jsou nastavením řádu v dopravě/parkování na konkrétním území s konkrétními dispozicemi. tedy placené zóny/zóny pro zde bydlící/daně platící obyvatele (rezidenty). platí například ve vlaku víc za jízdenku mladej a tlustej manažer, než starej a hubenej úředník?
06. 02. 2012 | 15:20

pražák napsal(a):

DH:
stejnou argumentací jakou užíváš ("přespolní potřebují ta místa více") můžu obrátit proti tobě:
Proč tedy malým městům tak vadí průjezd těžkých náklaďáků, kteří jen projíždějí (ani né těch tvých 8-10hodin) a jen šetří náklady za mýto na drahých silnicích. Ať to mýto platí jen ti, co nato mají-jde přece o veřejný prostor.
hahahah
06. 02. 2012 | 15:29

Josef napsal(a):

1)Pro mne je typický obrázek parkování v Praze 4 v jedmé postranní uličce tento: z pěti zaparkovaných aut mají tři skutečně "pražské" značky jako je B,C,J,U a S. Parkují, či spíše garážují, na jednom místě celý týden, od neděle večer do pátku, pak zřejmě odjíždějí domů k maminám. Pokud se v neděli večer vrátím trochu později, nemám šanci.
06. 02. 2012 | 15:30

plátce daní napsal(a):

Josef:
na P4 bydlím taky. A co je zajímavé tak při jízdě z práce se bavím tím, že na Jižní spojce počítám skóre "A" versus "S"+"U" vychází mi to 50:50. Jak by se tito dojíždějící radovali, kdyby byl na začátku každé silnice semafor-regulující počet aut. Stejně jako ta "50" na magistrále kvůli hluku. Pak by stačila klidně jednosměrka. Sice by se to štosovalo vž někde u Kolína a Roudnice ale to není pražský problém. Inu omezení dopravy a hluku. a ve zbylém pruhu by jezdila jen MHD, sanitka a hasiči.
06. 02. 2012 | 15:45

DH napsal(a):

Drahý pražáku jde především o tebe a možná i o tvoje zdraví.
Tam kde ty sedáš za volant proto aby jsi ujel 2-3km protože jsi zlenivělý použít socku,tam přespolní jede 10x tolik.
Proto je v zájmu Hegera tě mnohem více zatížit poplatkem za parkování než přespolního, aby jsi se alespoň malounko pohyboval a posloužil tak svému zdraví.
Následně tak ještě ulehčíš zdravotní pokladně.
06. 02. 2012 | 15:47

Resident napsal(a):

Parkovací místa musí být určena výhradně pro Pražáky, kteří žijí v Praze už ve třetí generaci. Oni přece s nasazením života tu Prahu budovali, zatímco venkované si užívali svých zabíjaček a zdravého topení s nakradeným dřevem.
06. 02. 2012 | 16:29

lujjza napsal(a):

Autore,

najděte si prosím význam slova "rapidně". Třeba pak přestanete psát takovéhle nesmysly, cituji Vás: "....musí být rezidenti s předplacenou kartou rapidně zvýhodněni...."
Pravděpodobně jste měl na mysli "výrazně" nebo jiné slovo s podobným významem.... Jojo, používat cizí termity.....

Omlouvám se všem za drobné odbočení od tématu:-)
06. 02. 2012 | 16:33

Stařeček napsal(a):

drazí pražáci, nikdo vás nenutí stahovat si tam všecha ministerstva, všechny výzkumné ústavy, kanceláře hutních společností, zemědělství atd. Dejte to pryč. Jenom že vy nemůžete, vy potřebujete vyčíslit vaši produkci i přesunu hnoje mezi Horní a Dolní Lhotou jako vaši práci. Přitom by se vše strašně zlevnilo. Jenom plocha pro zástavbu a kancelářská plocha v okresním městě by byla odhadem desetkrát levnější, pak tedy by byl levnější i provoz. Pak bychom my vidláci nemuseli jezdit do Prahy, parkovat na "vašich" místech a doplácet vám na provoz a stavbu těch zařízení. Vyčistěte si ulice od nepoužívaných aut. No jo, ono to ale něco stojí, že. Vy jezdíte autem za odpočinkem do okolí. To nemusíte. My musíme jezdit za každým prdnutím k vám. Proč musí jezdit naši policajti sloužit k ambasádám a do ulic? Proč se musí z vesnic jezdit k vám stavět. No jo, levná vesnická pracovní síla. To pro pražáka není. Nedivte se pak, že tam nejsou jenom vaše značky. Mám pokračovat?
06. 02. 2012 | 16:37

Pavel napsal(a):

Navrhuji jednoduché a spravedlivé řešení : Parkovací zony zavedou všechna města a vesnice , rezidenti si zaplatí kartu. Přespolní si budou muset hledat placené parkoviště ( pokud nějaké bude :-) ) A Pražáci až pojedou na vejlet nebo na houby si hezky budou hledat a platit .
06. 02. 2012 | 16:42

CVRB napsal(a):

Parkovací zóny ? Ale proč by ne. Ale nikoli tak příliš levné - ani pro rezidenty.

Zároveň obnovit možnost pronájmu konrétního parkovacího místa.

Pak by prostě aut ubylo.
06. 02. 2012 | 17:02

pražák napsal(a):

DH:
máš pravdu já to mám do práce přes půl Prahy mnohem dál než někdo ze satelitu (abych to vyčíslil je to na 4 přestupy včetně využití metra). Tolik k těm tvým 2 km. Na rozdíl od Tebe ale v práci nejsem 8 hodin a za byt jsem neplatil 2mega. Proto při každém placení daní si na mne vzpomeň kolikrát méně platíš za tu svojí ratejnu ty. Já se do Tvého města necpu a o večerech nevyřvávám v hospodě jak jsem to těm pražákům nandal-že já jsem za cenu bytu v Praze postavil vilu...ale pak se nediv úrovni svých dětí.
já jsem zato aby se daně dělily spravedlivě-ale s tím aby také sloužily těm co na ně přispívají. Ale to by tvoje děti nestudovaly v Brně, Praze, Plzni-ale na hnoji. Do divadla bys chodil do slepičárny a občanku bys dostal v prasečáku. Špitál nepotřebuješ-viď-a doktora taky ne...
06. 02. 2012 | 17:16

Jana K napsal(a):

\botky od Diora - parkování je dost vážný problém, způsobený nenažraností Prahy která si tam přitáhne všechny možné instituce a potom se diví že se tam nedá žít.
Ale proč ti při tom jebe z komunistů a po 22 letech sem pořád taháš žigulíky- to ui je na chocholouška.
Opravdu by ,ne zajímalo kdy už budem ve sra-... po krk a ještě budou všichni tvrdit že za to mohou komanči Antikomančům to asi vydrží i 200 let, ale my v těch srač... chcípneme dříve
06. 02. 2012 | 17:42

Dex napsal(a):

Jen ať se zóny rozšíří, alespoň se srovnají podmínky. Bydlím v lokalitě kde tato pitomost už několik let funguje, takže to zlomyslně přeji i P6 a spol.
Cesta do pekel je vždy dlážděna dobrými úmysly, nejinak je to i s dopravou v klidu.
Pár faktických poznámek.
1. V civilizovaném světě je rezident ten, kdo v daném místě bydlí. Ne tak v Praze, tady je to ten, kdo zde má trvalé bydliště. A trvalé bydliště získáte např. prohlášením strýčka o tom že u něj bydlíte a podobně. Na druhou stranu, pokud budete studijně nebo pracovně třeba na ork v Praze, budete si měnit trvalé bydliště a přehlašovat auto? No pokud ne tak neparkujete. Neparkujete ani pokud máte auto z půjčovny, auto zapůjčené y práce atd. Neparkují ani vaši rodič, děti, které se o vás jezdí starat, přátelé, známí, návštěvy atd.
2. Každá služba vyžadující dojezd pracovníka je o 40,-/h dražší. Počítejte. Jindy media řeší zdražení o stokoruny za rok na rodinu, tady jde o zdražení o tisíce, možná desetitisíce.
3. Je pustá lež, že zóny mají cokoliv společného s dostupností parkovacích míst. Zkušenost dokládá, že kde parkovací místa nejsou před zavedením zóny, tam nejsou ani po zavedení. Rezidenti krouží a marně hledají jako vždy, jen si zaplatí. Naopak kde je dost místa před zavedením, je ho ještě více po. Jsu vystrnaděni někteří uživatelé a lze obdivovat krásné prázdné modré pruhy (s podivem taková místa také v Praze jsou). Jednoduchá pomůcka. stačí se podívat na množství volných míst v noci po 22h. Je plno? Bude i po zavedení zón. Takže jediný přínos je nové výpalné do městské kasy a velmi lukrativní kšeft pro radnici milou odtahovku.
4. Zvláště vtipné je pak zavedení zóny k řešení parkování na sídlišti (JM,Prosek) kde je "doprava v klidu" naprojektována na jedno auto na 4 byty a realita je tak jedno auto na 1,5 bytu. Kdepak se ta místa pro rezidenty najdou?
5. drobní živnostnici a firmy houfně opustili zónou postiženou oblast. 35000 Kč/rok na každé auto firmy už mnohdy bolí. Dostupnost kde čeho tak např. vyžaduje z P7 dojet na P6. Kampak budeme jezdit až bude P6 taky obšťastněna?

Shrnuto, nová daň doplněná speciální metodou vymahačství odtahem auta a jeho zadržováním. Návštěvy v běžné obytné čtvrti pak platí jako v Pařížské ul.

A na závěr, TOP09 chtěl zóny reformovat. Teď když je u koryta tak je bude beze změny rozšiřovat? Už vím, koho nemá cenu volit.
06. 02. 2012 | 18:16

Dex napsal(a):

Pepíku, kdo nemá na autě A není PRAŽÁK a nemá nárok v Praze bydlet? Co třeba když sem jezdí pracovat, má najatý byt a o víkendu se vrací do třvalého bydliště. To je zakázáno?
06. 02. 2012 | 18:19

CRVB napsal(a):

Dex : řešením je modrá zóna třeba za 10, 20 tisíc - dokud nebude míst dost.
06. 02. 2012 | 18:24

rezident napsal(a):

stařeček: radši nepokračujte :)

dex:
1. trvalé bydliště máte na základě vlastnictví bytu nebo jiné nemovitosti, nájemní smlouvy s majitele atd. strýček je vám houby platnej. jinak jste prostě jen na návštěvě, pracovním pobytu, prostě dočasný nájemník. pravidla se nemůžou měnit podle toho, jak to komu momentálně (ne)vyhovuje.
2. upřímně - kolikrát jste ty služby, dražší o 40 kč, za minulý rok čerpal? a kolikrát jste jel domů taxíkem?
3.no... do hotelu si taky nejdete zadarmo lehnout, protože tam mají volné pokoje. a odtahovku bojkotujte! pokud nebudete parkovat, kde nemáte, zkrachuje.
4. nikdy jsem na sídlišti nebydlel, ale asi je to blbé, jak je to vymyšlené.
5. bydlení i podnikání v centru je drahé všude na světě. buď na to máte, nebo žijete a podnikáte na místě, kde je to pro vás dostupné.
06. 02. 2012 | 19:23

michal napsal(a):

Decentralizace je řešení.

V naprosté většině měst parkování zdaleka není takový problém jako v Praze. Jenže do Prahy se cpou všechny celostátní úřady apod. (včetně třeba ČT, ČRo, ...).

Proveďme decentralizaci - Praze se odlehčí a mimo Prahu nám zůstane nějaká ta koruna z platů úředníků, co se teď utrácejí v Praze, atd.

Win-win scenario.
06. 02. 2012 | 19:42

jozka napsal(a):

prazak:

tak malo vet a tak moc nesmyslu

1)Okruh kolem Prahy nefinancuje Praha, ale stat+EU
2)Nema slouzit pro spojeni Suchdola a Bohnic, k tomu si Praha stavi Mestsky okruh

Takz suma sumarum, snaha posunout ho do Prahy je pouze sobecky zajem Prahy resit si sve problemy za cizi penize.
06. 02. 2012 | 19:53

rezident original napsal(a):

Praha problém s parkováním nemá - ten mají ti, co ji považují za volné tábořiště zdarma, resp. na účet vlastníka pozemku.

nápad odlehčit Praze možná není marný. Ministerstvo Zemědělství v Berouně, VŠZ, ČZU, související instituce, jako prémii bych přidal MK. hezká představa - možná by v Praze příjemně ubylo darmožroutů, přátel úředníků, a hlavně parkujících aut :)
06. 02. 2012 | 19:54

jozka napsal(a):

Jo a jen tak mimochodem, "satelitak" neni nic jineho nez Prazak, kẗerej prodal/pronajal svuj 3+1 na Chodove a vytekl ven z Prahy, se svym okolim v drtive vetsine nema nic spolecneho. Nadale je zamestnan v Praze, dojizdi tam, studuji tam povetsinou jeho potomci a navstevuji tam i zajmove krouzky. Do satelitu se cela rodina jezdi jen vyspat.
06. 02. 2012 | 19:57

Botičky od Diora napsal(a):

Jana K:

no vždyť to píšu. Já jako levičák sovětské vozy mám rád. Je potřeba zakázat boháčům zakázat jezdit ve velkých autech.
06. 02. 2012 | 20:17

J.K. napsal(a):

Pro přespolní bych rád uvedl, že úřady, různé instituce apod. nejsou v Praze z nějaké zlovůle nebo snahy pražáků "se vytáhnout", ale kvůli tomu, že je to praktické. Bundestag také nesídlí v Kleinesdorfu ale v Berlíně, stejně tak britská královna nemá sídlo v Haverhillu ale v Londýně. Nejedná se o pražský vynález, jak udělat vesnice míň zábavným místem.

Pražákům bych zase rád připomenul, že sehnat práci nemusí být v Hornídolní lehké, člověku kolikrát nic jiného než dojíždět nezbude a že platit na udržování silnic, které by tam tak jako tak být musely vyjde ve výsledku levněji než platit z daní extra podpory v nezaměstnanosti.

Z hlediska řešení situace se domnívám, že jak mýtné, tak rozšíření placeného parkování a modrých zón by mohlo pomoci. Důležité ovšem je, aby platila stejná pravidla ve všech městských částech, protože současný stav přispívá k tomu, že části bez modrých zón jsou auty přeplněné. Vždyť přece nebudu parkovat na placeném, když se to dá za 5 minut dojít na zastávku a dojet MHD z neplacené části města, kde rezidenti opravdu nemohou parkovat.
06. 02. 2012 | 20:48

Al Jouda napsal(a):

Magistrát Prahy by se měl postarat o všechny občany, kteří mají trvalé bydliště v Praze tak, aby za SYMBOLICKÝ roční poplatek měli kde zaparkovat (1 auto na rodinu). Ostatní parkovací místa na veřejných komunikacích by měla být zdarma pro návštěvy, řemeslníky a pod. Placená stání by měla být pouze na hlídaných parkovištích, která by se měla povolovat budovat pouze v odlehlých částech města a v žádném případě v blízkosti obytných domů. Připadá mi to jako nehorázné vydřidušství, když musím zaplatit za to, že na veřejné komunikaci zaparkuji auto a od nikoho nedostávám žádnou službu (parkovací automat jen bere peníze).
06. 02. 2012 | 23:00

Honza Šerých napsal(a):

I tady se projevuje stupidita pristupu k reseni parkovani a levicove mysleni autora. Zmerte si auta SUV a zmerte si i ty vase skodovky nebo jina auta stredni tridy. Zjistite prevratnou vec: ta auta zabiraji stejne misto. Cely odpor vuci SUV autum je jen a jen v zavisti a rovnostarstvi, ktere je zazrane v morku kosti vetsiny lidi, vcetne autora. Proc bych mel ja jako majitel SUV platit za parking vic, nez majitel napriklad Skody Superb??? Kde je logika? Neni. Je to logika levicaku, co jsou rozdovadeni z toho, ze soused ma auto vetsi a bezpecnejsi......

Jinak k diskutujicim: kdo rika, ze rezident nema mit narok na parking nebo ze ma platit vic nez prespolni, je hlupak. Docela by me zajimala rekace takoveho hlupaka, kdyby mu v jeho vesnici zakazali parkovat pred jeho domem nebo mu rekli, ze za to misto bude platit nekolik set nebo tisic rocne. Vzniklo by povstani vesnicanu a tahli by na Prahu......
07. 02. 2012 | 10:13

Alena Čechová napsal(a):

Není nutné jezdit všude autem. V Praze není vůbec nutné vlastnit vozidlo, Praha se dá krásně obsáhnout pěšky nebo MHD.
Občani, vystěhovavší se "na vzduch" za Prahu prostě pociťují následky svého hromadného exodu. Není možné mít všechno: máte klid a větší prostor, ale platíte za to prostě. Tak se uskromněte a dojíždějte do metropole vlakem či autobusem. Nemáte-li tu možnost, postarejte se o to v místním zastupitelstvu. Nebudou se přeci kvůli každému sateliťákovi asfaltovat další hektary trávy či kopat do země.
Toto přiblblé individualizované přemisťování ničí vzduch, přírodu, zahlcuje volný prostor. Jednou toho musí být dost, takto to nejde do nekonečna.
07. 02. 2012 | 10:21

Honza Šerých napsal(a):

Přesně tak. Pokud chce člověk z vesnice nebo města mimo Prahu pracovat v Praze a brát pražský plat, ať pro to něco udělá a nejezdí sem autem. Je vás tu dost, tak buďte rádi, že máte práci a neotravujte vzduch těm, kdo tu bydlí....
07. 02. 2012 | 10:32

Pavel13 napsal(a):

:JK
Nám nevadí, že jsou v Praze centrální instituce. Nám vadí, že tam jsou i úřady, které by tam být nemusely. Vznikly kraje, ale úřadů a úředníků v Praze ještě přibylo. Každý prd se musí řešit v Praze. I ty vámi uváděné země mají samosprávné orgány mimo hlavní město. Myslím, že to není ku prospěchu země, občanů ČR, ale ani Prahy a Pražáků. Posledním příkladem je zrušení krajských ÚP.
Další centralizace se týká firem. Je známo, že v Praze lze nějakou kontrolu čekat možná jednou za 100 let, zatímco v okresním městě si kontroly podávají dveře. Takže se sídlo přesune mimo kontrolu. Ti blbí, co zůstali, na tom jsou ještě hůř a buď zavřou nebo se přesunou taky.
Kolikrát už se psalo, že je v Praze nadbytek nemocničních lůžek? Zatímco v Praze se do nemocnic lijí miliardy, mimo se nemocnice zavírají. Tady už logiku nevidím žádnou.
Myslím, že spousta Pražanů by si přála žít raději v menším, klidnějším městě, ale ani jich se nikdo neptá. U nás prostě mají hlavní slovo byrokrati.
07. 02. 2012 | 10:55

Alena Čechová napsal(a):

Ty úřady ten provoz nedělají. Běžte se ale ve všední den po páté hodině podívat na Karlovarskou: souvislá kolona aut, kvůli níž se ani nedá přejít přechod mezi Ladronkou a Hvězdou. Nedá se dostat k tramvajovému ostrůvku. Stejně tak se nedá přejít od smyčky tram 22 na druhou stranu do Řep. Dokonce ani na světlech kolikrát chodce nepustí. Hluk neskutečný. Samí sateliťáci a Kladeňáci, co jedou nejspíš z práce.
07. 02. 2012 | 11:15

Abe Normalni napsal(a):

Dex PRESNE.
Vzdycky nadavam vidlakum, kdyz fnukaji, jak prazakum plati metro, ale to co tu ctu, nestacim valit oci. Co si pepici kruci myslite? Staci aby vesnicani okolo vas zavedli mytne za prujezd obci a prosadili myto pro osobaky na dlanicich a muzete si to jit hodit. Jedine reseni parkovani v Praze je stavba parkovacich domu i v centru. Byla by to investice do budoucna. Ti vesnicani, co k vam jezdi pracovat, vam zvysuji zivotni uroven tim, ze koncentruji ekonomickou aktivitu do vaseho mesta. Mate jim podestylat, ne na nek kydat, pitomci.
07. 02. 2012 | 11:24

Abe Normalni napsal(a):

A k tem satelitum. Je neuveritelne, jak dospeli lide, udejane vzdelani s volebnim pravem neumi ani dopocitavat do jedne. Kdyby ti satelitaci zustali v Praze, kde by asi tak bydleli? Hmm? To vam nedochazi, ze svym utekem za mesto uvolnili trh s byty ve meste? Zkuste popatrat, jaka je situace na realitnim trhu v tom Londyne nebo Parizi. To je totiz ta druha stranka mince, kterou nechcete videt.
07. 02. 2012 | 11:30

Alena Čechová napsal(a):

No a proč si nekoncentrují tu takzvanou ekonomickou aktivitu ve svém městě?
Ale stejně se tady bavíme myslím si celkem o ničem, vývoj bude takový:
Problém s individuální dopravou vyřeší částečně ceny ropy, což už je vidět dnes. Do cca 10 let se prosadí elektromobily, města v návaznosti na to zavedou tvrdou restrikci vozidel na naftový pohon - nejspíš daněmi a místními poplatky. Ale jásejme: Legerova, Veletržní a podobné tepny zase budou obyvatelné, sateliťáci budou mít těžkej problém prodat své zchátralé objekty (víme, jak se stavělo, že), v těchto místech se začnou tvořit skutečná ghetta.
07. 02. 2012 | 11:49

Jan napsal(a):

Problémem nejsou ani tak parkovací zóny, jako spíše archaický institut trvalého bydliště. Pokud má člověk pronajatý byt v Praze a bydlí (a pracuje) zde, tak bez změny trvalého bydliště je stále občanem druhé kategorie. Navíc jen málo majitelů vám povolí trvalý pobyt, nehledě na astronomické náklady na změnu všech dokladů. Znám lidi, kteří mají pronajatý byt v Praze 7 na Letné, ovšem parkovat jezdí na Prahu 8, případné z centra Prahy jezdí parkovat do Podolí. Na Většina těchto lidí si bohužel takové trapné ponížení ovšem nechává líbit, ačkoliv u Ústavního soudy by měli bepochyby šanci. Zajímavý článej je zde: http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/klara-samkova-vesela-.php?itemid=10036
07. 02. 2012 | 12:20

Honza Šerých napsal(a):

Čemu říkáte astronomický náklad související se změnou trvalého bydliště??? OP za padesátikorunu, ostatní doklady (ŘP, zdrav.poj.) stejně nebo méně.

Jste fakt legrační :-))))
07. 02. 2012 | 12:37

Korona napsal(a):

Prodloužení trasy C (Holešovice-Letňany)fincovala ze 75% Praha půjčkou od Evropského invest.fondu-zárukou byl majetek Prahy,1/4 stát a vlastní zdroje města.Tak to s tím financováním Pražanů nebude tak žhavé.To samé okruh.Pokud nebude studie o vlivu stavby na živ.prostředí tak peníze musí dát Praha ze svého,půjčka z fondů EU je možná až po oné studii a pokud bude město trvat na trase přes Suchdol tak se jich ani nedočká.Osobně bydlím na Kulaťáku a na zóny čekám jak na smilování,byť jsem se po 14!!! letech bydlení ve vlastním bytě dočkala garáže,ale tahání dítěte 3 bloky od domu a 45min. hledání park.místa mám v živé paměti
07. 02. 2012 | 12:39

KAteřina napsal(a):

Martine a spol.
Kolik platíte daň z nemovitosti? Tisíc korun ročně? A za parkování v centru se platí tak čtyřicet za hodinu? Tak svými daněmi jste si předplatil parkování na dvacet pět hodin.
07. 02. 2012 | 13:02

Eva napsal(a):

Korona:
Bydlím a pracuji na Praze 6 již několik let (trvalé bydliště zde mít nemohu), ovšem na rozdíl od vás budu muset jezdit parkovat někam ještě dál, protože se z ničeho nic stanu nerezidentkou. Poctivě platím nájem, utrácím zde své peníze, ale přesto budu občankou druhé kategorie. A změna trvalého bydliště je vskuktu astronomická - pokud přepočítáte čas, který vás to stojí, na peníze, které byste vydělali místo obíhání úřadů.
07. 02. 2012 | 13:08

Eva napsal(a):

Ještě doplněk:
Nejabsurdnější je, že majitel bytu, kde jsem v pronájmu, bydlí a pracuje již deset let v satelitu za Prahou, ovšem trvalé bydliště má zde, na Praze 6 ( právě kvůli tomu, aby nepřišel o výhody spojené s trvalým pobytem v Praze). Takže on parkovací kartu dostane bez problémů a já mám smůlu. Jediné kvůli čemu je naštvaný je, že v místech, kde jsou parkovací zóny klesá zájem o pronájem bytů a obchodů a tím i ceny.
07. 02. 2012 | 13:15

Petr napsal(a):

Ad Honza Serych - zmena bydliste, ono to neni jen o obcance, to si myslite mozna v 16, az dospejete tak vam to mozna dojde. Resil jsem to za poslednich 10let dvakrat a vzdy to bylo na 14 obihani a obepisovani uradu, pokud bych to mel zhodnotit tak cca 10000 za ztraceny cas a poplatky. A jen kratky vypis toho vseho - vsechny banky a to napriklad ucty zvlast, hypoteky zvlast, pojisteni zvlast v podstate co smlouva to zmena, zmeny prehlaseni vozidla, zmeny na smlouvach o sluzbach, telefon, televize, internet, elektrina, plyn, teplo, voda, zmeny prehlaseni zbrani, preposilani na poste a to jsem tak v pulce...
07. 02. 2012 | 13:25

Korona napsal(a):

Evo:na Hradčanské 100m od metra lze parkovat osobní auto za 1.300/měsíc včetně DPH-stání venku,v Technické knihovně je to 1.500 bez DPH-stání je kryté.Garáže Wuchterlova-Kafkova mají také volno.Myslím,že i jinde si lze na Praze6 pronajmout garáž.stání.Já jsem po 36 letech nervů zvolila tuto cestu také a to jsem zaplatila za svůj byt na dřevo opravdu hodně peněz.A čekala jsem až se uvolní místo u nás v domě.Sdružení majitelů bytů uvažuje o výstavbě garáží a ze strany Prah 6 se setkáváme jen s naschvály tak o tom kdo je a není občan II.kategorie bych pomlčela.Praha 6 je drahá a není pro každého
07. 02. 2012 | 13:35

Antonín napsal(a):

Myslím, že problém by byl vyřešen zavedením modrých zón ve všech obcích republiky. Pak by zase začali ubývat.
07. 02. 2012 | 13:38

Antonín napsal(a):

Ta hrubka je tam pro rejpaly :-)
07. 02. 2012 | 13:39

Eva napsal(a):

Korona:
Jak to tak popisujete, tak ani nechápu, proč se vlastně parkovací zóny zavádějí. Všichni, kteří mají problém s parkováním si přece můžou bez problémů za pár korun zaplatit parkování rovnou. V tom případě nerozumím, proč tak toužíte po parkovacích zónách, když problém vlastně neexistuje.
07. 02. 2012 | 13:52

Honza Šerých napsal(a):

Petr: A, oblíbený postup protřelých diskutérů: chci-li někoho znedůvěryhodnit dehonestovat, napíši o něm, že je mu 16 a že pochopí až dospěje :-)) Ovládáte toto pseudoumění ubožáků na jedničku.

My dospělí, normální lidé využíváme moderních postupů, el.přístupů, apod. a co nejde jinak, tak se stavím až budu mít čas cestou jinam. O nějakých astronomických nákladech může mluvit jen notorický kverulant, a to je v Česku oblíbená disciplína, že :-)
07. 02. 2012 | 14:00

Korona napsal(a):

My máme problém s parkováním z toho důvodu,že tady parkují všichni ti dojížděči.Zadarmo.Divit se,že majitel bytu!!!! má v něm i trvalé bydliště je zajímavá myšlenka:o)))Vy tady bydlíte a utrácíte.Já tady bydlím,utrácím a hlavně volím a o tom to je.
07. 02. 2012 | 14:43

Jan napsal(a):

Ohánět se volbami není zrovna fér, protože ve zdejším postkomunistickém zmatku se volí tam, kde je občan trvale přihlášen. V civilizovanějších zemích se většinou volí tam, kde člověk žije, bez ohledu na uřednické formality. Naštěstí je myslím u Ústavního soudu žaloba na zrušení trvalého pobytu pravě z důvodu protiústavnosti. Pokud to ústavní soud zruší, tak pak půjde celý systém parkovacích zón do háje.
07. 02. 2012 | 15:22

Michal. napsal(a):

Vy máte problém s dojížděči jenže ty většinou večer odjedou... Bydlel jsem na Žižkově a tam krásně bylo vidět k čemu zóny slouží. Jde jen o další daň nic jiného, protože i přes existenci zón, když rezident večer dorazil tak stejně mu nezbylo nic jiného než opět kroužit v okolí a hledat zoufale místo a to vše za poplatek 700 kč:D. Situace je úplně stejná jako před zavedením zón, protože aut i bez těch Vašich dojížděčů a dalších lidí je moc. Třeba řešit parkování na sídlištích typu Prosek zavedením modrých zón je, ale už absolutní pomatení myslí těch tupců, protože tohle v těchto lokalitách opravdu nepomůže.

Korona: a proč by se nedivila, že tam má trvalé bydliště, když bydlí v satelitu za městem podle jiných diskutujících přeci není žádný problém si přihlásit bydliště tam kde trvale žije?
07. 02. 2012 | 15:39

Gale napsal(a):

Honza Šerých: Trvalé bydliště je údaj, jehož evidence občanovi nepřináší vůbec nic. Erár přesto za jeho změnu vytáhne občanovi z kapsy další prachy nehledě už vůbec na to že ho (pro značnou časovou náročnost celé anabáze) další nenechá vydělat.
Nazývat dospělým a normálním někoho, kdo takovou praxi obhajuje bych si tedy rozhodně netroufnul.
Petr: hlásit změnu registrace zbraně po změně bydliště je obzvlášť lahůdkové; zákon to vyžaduje do deseti dnů od změny, novou občanku (která jako jediná tuto změnu osvědčuje) však ouřad vydá až za měsíc...
07. 02. 2012 | 15:46

Korona napsal(a):

Fér není spousta věcí.Třeba ohánět se občanským právem a "jsem občan II.kategorie" jen proto,že jako nájemník v cizím bytě nemám stejné zacházení jako ti,co byt vlastní a platí za něj daň z nemovitosti.Tyhle argumenty jsou až skoro nechutné pokud člověk ví,co ůobčan II.kategorie" znamená.Parkovat před domem bych nenazvala ani právem ale výsadou,kterou Vám ovšem zóny ani nezajistí, a za tu se platí.Já si parkování platím i když na Praze 6 bydlím,a to dokonce i v domě kde mám spoluvlastnický podíl,a nějaká středočeská osoba to zalomí zadarmo na celý den a někdy si s blikačkama zaparkuje i před tou garáží a skočí si nakoupit..Prostě aut je mnoho a míst málo a někdo musí z kola ven.Logické je,že jsou to ti,co z nich "nic" nekouká v tomto případě zvolení ke korytu.Evě a ostatním není parkování zakázáno.Jen za to budou muset platit.Rezidenti ostatně také.Já když jedu na Vinohrady tak platím taky,připadá mi to logické a necítím se tím omezena a pokud platit nechci jedu MHD.Jinde jsou parkovací zóny navázány např. na placení daně z nemovitosti,to by dost lidí koukalo.Pokud zruší trvalý pobyt,nastaví se jiný,také umělý konstrukt,třeba voličské seznamy.Zóny má každé město,představa že Praha se tomu vyhne je iluzorní
07. 02. 2012 | 16:00

plátce daní napsal(a):

k trvalému bydlišti: nikdo nebrání přespolním aby si nahlásili trvalý pobyt ve městě. Tím půjde městu vyšší část daní a tím budou i ti přespolní více spokojení. Zatím jen brečí nadtím, že musí platit nájem (ať si koupí vlastní byt-a že je drahý? ušetří za dojíždění). a tomu chytrákovi co by zblokoval dálnice-klíďo píďo-umím si představit na které straně barikády by se tvořila ráno větší fronta? Už zmiňovaná Karlovarská, D8, D11, Černokostelecká, Uhříněveská, D1, od Rudné, Hostivice...
No a večer zase obráceně.
Dobrou noc
07. 02. 2012 | 16:34

Michal. napsal(a):

Korona: tak tohle je asi největší fór této diskuse - Třeba ohánět se občanským právem a "jsem občan II.kategorie" jen proto,že jako nájemník v cizím bytě nemám stejné zacházení jako ti,co byt vlastní a platí za něj daň z nemovitosti.
To jako máte pocit, že za nájemní byt ve kterém bydlím nikdo neplatí daň z nemovitosti... :D :D :D
Plátce daní: ukažte mi tu někoho kdo brečí nad tím že platím nájem??? Prostě platím nájem majiteli bytu tak jako platil každý než byla možnost koupit si byt do vlastnictví a je to jen moje volba.. Jen prostě nevím proč bych před domem kde trvale tři roky bydlím zaparkovat nemohl jen z důvodu, že mi majitel neumožní si zapsat trvalý pobyt.
07. 02. 2012 | 16:50

plátce daní napsal(a):

1. například příspěvky od Evy (která nemá na P6 trvalé bydliště)
2. to jestli se sám rozhodnete platit nájem nebo být vlastníkem vám nikdo nebere. Nemůžete pak ale požadovat aby se k vám město chovalo stejně jako k majiteli/plátci daně. Stejnou argumentací by se mohl ozvat jakýkoli Ukrajinec, co bydlí na ubytovně a požadovat sociální bydlení, protože on tu skrátka bydlí.
3. A jestli nájemníkovi nedovolí majitel zapsat si trvalý pobyt na JEHO bytě-je jeho věc. Vy byste podepsal svému nájemníkovi exekuční doložku?
4. Já nikomu neubírám možnost parkovat-jen prostě souhlasím s koronou, že parking v praze není nafukovací a placení je řešením. Kdo nechce ať parkuje doma, kdo chce ať parkuje na ulici před obchodem. Ale dívat se na přeplněné pražské ulice popojíždějících středočeských značek je pro Legerovku, Veletzržní, M.Horákové, Plzeňskou prostě ráááj. Až tihle lenoši začnou taky jezdit MHD budou ulice volnější, čistější vzduch...jen holt někteří zacálují za parkování na P+R.
07. 02. 2012 | 17:02

Michal. napsal(a):

Takže podle Vás je správné, že majitel, který v bytě nebydlí a bydlí někde za Prahou dostane parkovací kartu a může parkovat v celé čtvrti zdarma? A člověk tu bydlící má smůlu?
Proč bych neměl požadovat stejné zacházení, když třeba daň z nemovitosti platím v rámci toho nájmu majiteli, protože ten jí každý rok jako vy a jako korona platí??? JInak ten Ukrajinec bohužel nemá české občanství takže má smůlu, proto je tento Váš argument scestný. Pokud by měl české občanství tak si o něj klidně může zkusit požádat :P
Stejně scestné je i to poslední. Já totiž v mých příspěvcích neřeším to, že ulice jsou plné popojíždějících aut lidí co ráno jedou do Prahy a večer zpět domů. Já řeším to proč bych jako člověk trvale bydlící v Praze bych neměl mít možnost zaparkovat jen proto, že zde nemám úředně potvrzené bydliště. Podle Vás mám své auto třeba na týden než někam autem pojedu ho dovezl na P+R a tam ho nechal zase stát a domů jel metrem???
Zajímalo by mě jestli máte opravdu nějaké zkušenosti se zónou třeba na Žižkově, kde se od zavedení téměř nic nezměnilo krom toho, že dopoledne jsou parkoviště prázdná a večer stejně rezidenti bloudí a hledají místo, kde zaparkují stejně jak před zavedením zón.
07. 02. 2012 | 17:17

Korona napsal(a):

Vy tam parkovat můžete.Jen budete platit jinak než já za své jedno auto.Za své druhé budu platit stejně jako vy.To je celé. Za váš byt jistě někdo platí daň z nemovitosti,ale vy to nejste.Najděte si byt,kde Vám trvalý pobyt majitel umožní nebo Vám zajistí parkování.Moji nájemníci parkují.A práva/povinnosti majitele čehokoliv jsou prostě jiná než nájemce.Je to Vaše volba.
07. 02. 2012 | 17:20

Michal. napsal(a):

Za váš byt jistě někdo platí daň z nemovitosti,ale vy to nejste - to, ale neznamená, že jsem to nezaplatil já v rámci nájmu kam si to majitel započítá. Nebo vezmu příměr k třeba DPH. Takže vy vlastně v obchodech neplatíte DPH, protože ho za Vás platí státu až ten obchod.
A jestli si myslíte, že problém s parkováním vyřeší modré zóny tak vás celkem lituju. Třeba to poznáte až za Váma někdo bude chtít přijet na návštěvu nebo něco opravit a oni budou muset platit parkovné...
07. 02. 2012 | 17:26

Korona napsal(a):

Já mám řemeslníky lokální,ale i kdyby ne,v garáži je pro ně vyhrazené stání.A návštěvy zaplatí.Já taky platím,když je to třeba.A platím i teď ve svém domě a platila jsem i než se tady ta garáž uvolnila.Fakt nechápu,proč by to mělo být zadara a před domem.Ta věc je přeci jasná-přestaňte jezdit autem,pokud se bez toho neobejdete tak plaťte.
07. 02. 2012 | 17:43

plátce daní napsal(a):

To Michal:
skrátka se musíte smířit s tím, že rezidenční karta je něco jako místenka do letadla. I když budete mít lístek s místenkou na určité sedadlo a určité místo, důležité je že tam bude zapsán ten, co má trvalý pobyt.
Vám by se taky nelíbilo, kdyby vám v Ostravě před bytovkou parkovalo 200 aut s polskou, ukrajinskou značkou(i když já osobně proti nim vůbec nic nemám)
hezký den
07. 02. 2012 | 19:19

plátce daní napsal(a):

to Michal:
tou místenkou s letenkou jsem myslel, kdyby na ní byl zapsán váš pronajímatel pochopitelně-a né vy. Asi by Vás po odbavení do letadla na cizí jméno nepustili že?
ještě jednou dobrý den
07. 02. 2012 | 19:22

rezident napsal(a):

hlavním rysem příspěvků, napadajících institut trvalého bydliště, fungování modrých zón a urážek rezidentů je komplex méněcennosti, buranství a výrazně mužické myšlení. tak tedy: stejně jako v hotelu nelezete zadarmo do volných pokojů chrnět s argumentem, že tam přece zrovna nikdo nebydlí, a nechováte se tam jako ve svém domě, vnímejte tak i modré zóny - v praze, berouně, českém krumlově a třeba i u vás, když si je zavedete.
je to reziduum socialismu - všechno všem, ale nejlépe mně, a proč má mít tamten buržoa něco, co mu můžu sebrat?
docela tragické počtení.
vivat korona! a d.
07. 02. 2012 | 20:06

rezident napsal(a):

p. s.
trvalé bydliště doufejme jen tak nezanikne - důležité je nejen pro volby, ale taky třeba pro exekutory :)!
a kdokoli je někde v pronájmu, není prostě majitel a nemůže si tudíž nárokovat stejná práva, ani povinnosti - na tom nic nezmění ani touhy, pramenící v levicovém rovnostářství. pokud jsem milenec, nejsem manžel! a naopak :)))
07. 02. 2012 | 20:11

Slavek.stastny napsal(a):

To je diskuse, to bych zvracel! Problem s parkovanim nemam, parkuju kde chci, modra, ruzova, zelena je mi to fuk. Pracuji v Praze 15 let, v Praze mam take firmu se zamestanci, presto nehodlam menit trvale bydliste jen proto, ze je to nutne k zaparkovani. Navic to resi parkovani jen v jedne zone, to tu ale vetsine diskutujicich nedochazi. Stejne jako nelze zaplatit za celou Prahu. Zony zpusobuji spousty problemu a prokazatelne maji negativni vliv na ekonomiku v oblasti. Jenze vetsine to nedojde, protoze si nevidi ani na spicku nosu, natoz aby videli co se deje pod okny. Jsem PRO zazonovani cele Prahy! Pak vam to mozna dojde.
08. 02. 2012 | 00:04

Josef Švejk napsal(a):

No,nevím. Bydlím v Podolí, s parkováním nemám problém. Do práce jezdím do Libuše, MHDéčkem je to více než hodinu, autem dvacet minut, tedy ušetří denně 2x40 minut a to je sakra hodně. Nemusím stát na promrzlé zastávce, nemusím se tlačit v metru v ranní špičce.Auto je super, autofóbům navzdory.
08. 02. 2012 | 00:40

Alena Čechová napsal(a):

Není základním lidským právem vlastnit automobil a ani nikdo vám nemusí garantovat, že jej budete mít kde zaparkovat. A už vůbec ne před domem.
Praha je drahá, tudíž i služby jsou zde drahé a ten, kdo zde bydlí jaksi akceptuje, že se k řemeslníkově práci připočítá i poplatek za parkování. Jsou města, kde toto platí obyvatelé jistých zón už od poloviny 90. let - třeba Karlovy Vary.
Parkovací místa jsouprostě nedostatkovým zbožím a tak roste jejich cena, čemu na tom nerozumíte??
08. 02. 2012 | 09:08

Michal. napsal(a):

A kde se v těch Varech zřídili zóny? Také téměř po celém centru města a dalších přilehlých částech nebo jen v úzkém kruhu centra? Ano zóna na Praze 1 či 2 má svůj smysl, ale tvořit zóny třeba na sídlištích jak o tom uvažuje Praha 9 v souvislosti s Prosekem je absolutní zhovadilost.
Místa jsou nedostatkovým zbožím, ale určitě tento problém nevyřeším tím, že zavedu modré zóny. Parkovacích míst budu mít stále stejně a i tam kde zóny jsou stejně rezidenti mají problém zaparkovat. Takže jediná změna je v tom, že se platí další výpalné za to, že můžu vlastnit auto.
Ještě pro rezidenta ano nemáme argumenty tak začneme útočit socialisty a komunisty...
Kdokoli je někde v pronájmu, není prostě majitel a nemůže si tudíž nárokovat stejná práva, ani povinnosti - Takže pokud dojde k tomu, že majitel dovolí se nahlásit na trvalé bydliště tak stále nemám v rámci parkování podle Vás stejná práva jako majitel???
08. 02. 2012 | 10:05

plátce daní napsal(a):

No když tam máš trvalé bydliště-tak městská část bere za tebe daně a tudíž se k tobě bude stavět jako k rezidentovi. A z těch daní může to které město stavět třeba ty parkovací domy.
Když budeš ale pouze přespolní-tak jen spotřebováváš.
Jen bych chtěl opravdu vidět toho majitele, který by ti to povolil. Ty pak přestaneš splácet nějaký úvěr a exekutor bude klepat na jeho dveře (s tvým trvalým pobytem).
08. 02. 2012 | 10:27

Michal napsal(a):

Rozlisovat lidi na rezidenty a nerezidenty je podle meho nazoru spatne. Ulice nejsou soukromy majetek a kazdy by mel mit pravo je vyuzivat jak k jezdeni, tak k parkovani. Je ale jasne, ze dopravu a parkovani v Praze je treba regulovat, protoze poptavka vyrazne prevysuje nabidku. Nejjednodussi zpusob, jak to udelat je zavest obdobu dalnicni znamky. Kdo by chtel jezdit/parkovat po Praze, musel by si koupit znamku - bez ohledu na to, jestli je to rezident nebo ne. Cena i druh (tyden/mesic/rok) by mohla byt stejna, jako u dalnicni znamky. To by odfiltrovalo jednak spoustu dojizdecu, kteri by zacali pouzivat vlaky a autobusy, ale take Prazaku, kteri auto nutne nepotrebuji. Ja jsem zil v Praze na sidlisti tri roky a auto jsem k nicemu nepotreboval, ani bych si ho tam nikdy neporidil. MHD jsem se vsude dostal pohodlne a bez starosti. Vzdycky me fascinovalo, jak lide navecer zoufale objizdeli bloky a hledali misto k parkovani. Ted uz v Praze (nastesti) neziju a auto mam, ale kdyz uz do Prahy jedu, tak zasadne hromadnou dopravou, protoze nejsem blazen ani masochista.
08. 02. 2012 | 11:03

rezident napsal(a):

to Michal:
pokud budete pozorně číst, argumenty (jen část!) sděluji. a socialismem a komunismem neútočím - jen poukazuji na to, že drtivá většina kritiků modrých zón vychází pouze ze zjištění, že j i m modré zóny nic nepřináší, neb jim neumožňují libovolně a kdekoli parkovat. socialismus předpokládá vlastnictví všeho všemi a žádnou odpovědnost - až to vyžereme, posuneme se o dům dál... proto to podobenství.
v tom vašem argumentování je základ jakési kolektivní nenávisti k těm, kteří své právo čerpají a chrání, a vy s tím nemůžete nic dělat - jen závidět a urážet. a pokud se tak chaoticky ptáte na trvalý pobyt - ano, pokud se dohodnete s majitelem bytu/domu, tak vás trvalý pobyt opravňuje ke koupi známky na příslušnou Prahu, můžete pak klidně parkovat v modré zóně a s námi žehrat na přespolní, kteří si z Prahy dělají hotel zdarma na své kratochvíle a žádají, abychom to respektovali.
anebo ještě lépe - tak jako my si kupte v městské části byt a rázem pochopíte, o čem je řeč. my home my castle.
08. 02. 2012 | 13:23

rezident napsal(a):

p. s.
zajímalo by mě, co řeší ten váš návrh... pokud by si každý mohl koupit známku a parkovat v centru, jsme tam, kde jsme byli. plocha k parkování je prostě daná (limitovaná), aut samozřejmě stále přibývá. někdo to musí nějak řešit.
městská část (radnice) je volena občany s trvalým bydlištěm a je povinna spravovat obecní majetek (majetek jejich obce). za tímto účelem vybírá od těchto občanů městské části daně, z nichž platí údržbu, opravy a rozvoj komunikací. majitelé nemovitostí/bytů jsou současně spolumajiteli ideálních částí pozemků v městské části. toto je evropský systém koexistence, konzervativní model obce, spravované demokraticky občany. invaze, nerespektování a ignorace jsou rysy barbarů a nájezdníků.
v římě se chovej jako říman, radí klasik.
08. 02. 2012 | 13:29

plátce daní napsal(a):

Michalovi:
zapomínáš na to že radnice (=volená zastupitelstva) můžou určovat podmínky(regulovat) ve svém obvodu.
Ale proč platí "cizáci" lázeňské poplatky? Proč požadují obce placení odpadů né podle skutečného bydlení ale podle čísla popisného?
A ke známkám:
souhlas-vždyť známky na parkování je prakticky to stejné jako rezidenční karta. A že budou radnice v Praze po vzoru moravských měst (kde vracejí darem svým občanům peníze) vracet rezidentům jako dar rezidenční kartu? Dobrý nápad né?
08. 02. 2012 | 13:50

Michal napsal(a):

to resident:

Prave ze kazdy by si tu znamku nekoupil. Mnohem vice lidi by pouzivalo hromadnou dopravu, protoze by se jim jezdeni autem uz nevyplatilo. Ano, mnozi by si znamku koupili a dal jezdili autem, ale rozhodne ne vsichni, kteri autem jezdi dnes.

Pokud tvrdíte, ze majitelé nemovitostí/bytů jsou současně spolumajiteli ideálních částí pozemků v městské části, tak jste na omylu. Komunikace a parkovaci plochy (pokud nejsou soukrome)jsou ve vlastnictvi mestskych casti. Obyvatele techto mestskych casti k nim nemaji naprosto zadna majetkova prava.

Jinak "Michal" a "Michal." jsou rozdilne osoby.
08. 02. 2012 | 13:54

Michal napsal(a):

platce dani:

Lazenske poplatky neplati jen "cizaci", ale vsichni, kteri se ubytuji v hotelech v lazenske oblasti. I kdyby to byly osoby s trvalym bydlistem v teto oblasti.

Pokud by radnice vracely svym rezidentum penize za znamku jako dar, tak by tim hodne snizily ucinnost tohoto opatreni. Nic by rezidenty nenutilo zamyslet se nad tim, jestli opravdu potrebuji auto. Parkovani vecer a v noci by se tim nevyresilo. Osobne si nemyslim, ze clovek zijici v Praze nutne potrebuje auto, protoze se vsude dostane MHD - levneji a casto i rychleji (metro). Kdyz ale chce mit auto, tak at si priplati.
08. 02. 2012 | 14:03

Prazak z Prahy 9 napsal(a):

Vazeni venkovani, valna vetsina z Vas jezdi do Prahy studovat a pracovat, ale vsem Vam to nase krasne hlavni mesto lezi v zaludku. Kdyz vam Praha a prazaci tak vadi, zustante si pekne na vesnici, my na vas fakt nejsme zvedavi. Dal bych Vam myto za vjezd do Prahy a samozrejme zvyhodnil rezidenty pro parkovani. Opravy vsech silnic se plati z nasich dani, tak at z toho neco mame. Az vsechna auta se znackami S (sedlaci) budou platit myto za vjezd na Prahy, bude jich sem jezdit polovina a bude tady konecne klid. Pak se nad svym pivem v hospode na navsi rozcilujte. Ted na to fakt nemate pravo.
08. 02. 2012 | 14:24

rezident napsal(a):

pardon./pardon! :)
víte, to jsou jen teoretické úvahy a spekulace, vím, že tím nic špatného nemyslíte, ale tak to nefunguje, stejně tak si představují cyklisti, že půl prahy radostně přesedne na kola a vydá se na cyklostezky... a většina těchto úvah vychází z toho, že tito kritici jsou "venku" a spekulují, jak by to zorganizovali ku svému prospěchu. nikdo se nezabývá tím, že primární je právo těch, kteří v lokalitě trvale bydlí, spravují/vlastní majetek a z toho jim přirozeně právo "přednosti" prostě vyplývá a podle potřeb to zorganizovali v nějakém systému. jde samozřejmě i o průjezdnost pro sanitky, popeláře, hasiče atd.

netvrdil jsem nikde, že rezidenti jsou majiteli komunikací, ale pozemků - pod domy, dvorů, zahrad a podobně. ty byly předmětem koupě. na komunikace samozřejmě majetková práva nemají - z jejich peněz (daní) se však udržují, opravují atd. pokud si něco platíte, činíte tak primárně pro sebe, nikoli proto, aby to zdarma užíval libovolně někdo jiný - to platí obecně. když si koupíte lístek do kina, někdo by vám ho sebral a šel si tam sednout - co byste říkal?

komunismus a socialismus, a téměř korejský, spatřuji přesně v těch návrzích, které uvádíte v závěru (jsou ale v mnohem drastičtější podobě často vykřikovány jinými diskutéry). dirigovat "shora" rezidentům v centru města, kdy a zda potřebují auto, nutit je zamýšlet se, zda nutně potřebují... a to proto, aby se tam bez problémů a poplatků vešli... vy to děláte? vám doma by se to líbilo? prostě pokud někam jedete, respektujte, že tam už někdo bydlí, žije a parkuje, že tam bude patrně parkování nějak organizované a omezené, a podle toho se chovejte. je to především zdvořilost a respekt k právům druhého.
08. 02. 2012 | 14:35

Michal napsal(a):

Prazaku z Prahy 9, jestli si myslis, ze ti patri kus Vaclavaku jen proto, ze mas zaprdenou garsonku na P9, tak jsi na omylu. Babicka z Breclavi ma narok vyuzivat prazske ulice a silnice uplne stejne jako ty.
08. 02. 2012 | 14:38

Michal napsal(a):

Rezident:

Ale tak to prave funguje. Kdyz zvysite cenu nejakeho zbozi/sluzby, ktera neni k zivotu nezbytne nutne, zakonite klesne poptavka po ni a jeji spotreba. Kdyz zdrazite provozovani auta v Praze, klesne pocet lidi, kteri budou v praze auto provozovat. Ta to proste funguje.

Souhlasim, ze mestske casti spravuji komunikace z dani. Ovsem nikoli jen z dani rezidentu. Hlavni prijmy mestskych casti netvori dane od rezidentu, ale prerozdelene dane od vsech obcanu CR - tj. predevsim od nerezidentu! A to uz vubec nemluvim o nespravedlivem zpusobu rozdelovani dani, na kterem vydelavaji velka mesta na ukor malych obci.

V Praze je omezene mnozstvi mista a pocet aut nemuze rust donekonecna. I ja jsem odpurce socialismu a regulaci, ale v tomto pripade nejakou regulaci je treba zavest. System zon tuhle regulaci zavadi tak, ze diskriminuje nerezidenty a neresi problem s nedostatkem mista pro rezidenty vecer a v noci. Muj navrh (prazska znamka pro kazdeho) by problem resil kompletne a nediskriminacne.
08. 02. 2012 | 14:54

Slavek Stastny napsal(a):

Prazak z Prahy 9: Patrne se v teto diskusi moc neorientujete, toto neni o studentech, ale o lidech co v Praze ziji, pracuji, vydelavaji, zamestnavaji jine Prazaky z Prahy 9, odvadi zde dane z prijmu, DPH, silnicni atd... Jen jim chybi "uredne spravna" adresa v obcance a nebo potrebuji z Prahy 9 dojet na Prahu 3.
Stale tu maji nekteri zabednenou palici a nechapou o cem je rec.
08. 02. 2012 | 14:56

Slavek Stastny napsal(a):

A jedine spravedlive reseni je stejna dan z auta pro vsechny. Nevidim duvod proc lempl na socialnich davkach ma mit karu skoro zdarma a clovek co sype do kasy jak mourovatej ma platit 30litru.
08. 02. 2012 | 14:59

rezident napsal(a):

to Michal

výše napsané patří vám :)
08. 02. 2012 | 15:02

rezident napsal(a):

to Michal:
zabředáme do diskuze, která by měla probíhat za přítomnosti právníků :)

mísíte kompetence magistrátu a městských částí - pokud jde o Zákon o rozpočtovém určení daní. častá nepřesnost.

a co myslíte, že by říkali berouňáci, kdyby jim pražáci, benešováci a plzeňáci řekli: zmizte s těma vašema plecháčema, páč my chceme u vás na náměstí parkovat! smíte tam je Po - Čt 08.00 - 12.00... je to vtip, samozřejmě, ale tohle chctete vy provádět obyvatelům MČ Praha 1 a přilehlého zahraničí.
vám to nepřijde divný?
trhem, poptávkou a nabídkou se nezaklínejte, to jsou módní fráze, které prostě na obytnou tradiční městskou lokalitu aplikovat nelze.
08. 02. 2012 | 15:09

Michal. napsal(a):

v tom vašem argumentování je základ jakési kolektivní nenávisti k těm, kteří své právo čerpají a chrání, a vy s tím nemůžete nic dělat - jen závidět a urážet.
chtěl bych se zeptat kde v mých příspěvcích vidíte nenávist, závist a urážení??? Pouze poukazuji na to, že zavedení zón v jiných částech krom velmi úzkého centra je nesmyslné a k ničemu nevede. Jde jen a pouze o další zdanění zvlášť v kontextu toho, že tady někdo přemýšlí o zavedení zón na sídlištích jako je třeba Prosek...
A rozhodně po koupi bytu s Vámi nebudu žehrat na přespolní, že tu parkují protože i bez těch přespolních pokud o víkendu přijedu později než ve čtyři odpoledne většinou nezaparkuju a objíždím několik bloků než najdu místo a beru to jako holý fakt, který ale zóny nikdy nevyřeší a prostě se tomu přizpůsobím.
08. 02. 2012 | 15:44

rezident napsal(a):

To Michal:
a ještě: když přijdete do kina a je vyprodáno, plno, a vy neseženete místo, jste diskriminován?
sedí tam například lidé, kteří z titulu spolumajitelů kina mají permanentky, tudíž nezpochybnitelný nárok sedadlo užívat - i třeba tak, že je neobsadí. do objektu investovali, část jim patří a za investici mohou užívat sedadla podle vlastní, jejich potřeby. extrém!!!
a vy řeknete: já chci sedět v kině, když chci já, tudíž pánové novák, novotný a svoboda, ač spolumajiteli kina, vymajznou? nebo jsou povinni čučet doma na televizi, protože je to méně nákladné? a vy o tom rozhodnete?
08. 02. 2012 | 15:46

rezident napsal(a):

to Michal.
já jsem neřekl, že ve vašich příspěvcích je nenávist... atd., jestli to tak vyznělo vám osobně, omlouvám se, ale přečtěte si diskuze na téma modrých zón a ucítíte pach lynče :)!

a mluvím především o úzkém centru, hlavně P1. k sídlištím a p. se neumím vyjádřit, ale soudím, že by to mělo být umožněno lidem, kteří tam bydlí. tedy vyjádřit se a parkovat.

modré zóny, pokud vím, jsou v berouně, českém krumlově a dalších městech. a těm nikdo nespílá!

a hlavně: zóny ten problém řeší, komplikace je jen v tom, že je přespolní prostě nerespektují. stejně jako odtahovky bohatnou na tom, že lidi parkují, kde nemají. prostě nerespektují předpisy, pak se diví a spílají hnusnejm pražákům. já jsem nikoho nikdy nenechal odtáhnout, ale když mi před vchodem do baráku zaparkuje pět středočechů, každej napříč dvěma místy a ještě půlkou zadku do vozovky, mám pochopitelně vztek. oni by mě hnali vidlemi.
08. 02. 2012 | 15:54

plátce daní napsal(a):

To Michal:
Já si zase na rozdíl od tebe myslím, že auto nepotřebuje 90% mimopražských. Přes týden jen parkují na silnici bezhnutí(jezdí MHD) a v pátek odjedou. Takže to ber jako regulaci zbytečného parkování na pražských ulicích. Do Prahy můžou dojet busem, vlakem a auto si nechat před nádražím v Ostravě nebo odkud přišli.
A pražáci můžou parkovat ve svých garážích-souhlasím.
Jak se Ti tohle líbí?
08. 02. 2012 | 15:55

pražák napsal(a):

všem (pražákům i mimopražským)
Všichni nám tlačí do hlavy v jaké demokratické společnosti žijeme. Zkusme tedy respektovat výsledky voleb a ctít, že pokud si Brňáci zvolí zastupitelstvo, které osadí značky "Průjezd zakázán" nebo "Zákaz zastavení mimo rezidenty" "Zákaz stání mimo vozidel s povolením" tak to budeme všichni ctít. A to stejné vůči Pražákům. Pokud si zvolí zastupitele, kteří rozhodnou, že budou modré zóny na trvalé bydliště-tak skrátka takové zóny budou. Jestli se to někomu nelíbí ať se odstěhuje, nebo se zařídí jinak.
Přeji Vám všem jen to nejlepší
08. 02. 2012 | 16:01

Slavek Stastny napsal(a):

prazak: svata pravda! Do kamene tesat! A pokud zastupitelstvo urci, ze se zavede opencard a ze to bude mala domu pro zpriznene firmy, respektujme to:-)))) A rozhodnuti o zbourani domu na vaclavaku take respektujme:-)) Prodej mestskeho majetku za smesny peniz a nasledny pronajem magistratu, respektujme to:-))) Jsme preci demokrate.
08. 02. 2012 | 16:13

pražák napsal(a):

to Slávek:
A co bys s tím jako moravák chtěl dělat? Pražáci ať si sepíšou petici a vyvolají nové volby. Každý má co si zaslouží-pražáci svojí opencard, Blanku...a jinde mají zase třeba jiné problémy-a my jim nenařizujeme jestli mají třeba čunkodomky natřít nazeleno. Jestli si pražáci neohlídají svoje zastupitelstvo-můžou za to sami-ale je to jejich volba.
08. 02. 2012 | 16:19

slavek Stastny napsal(a):

Jako moravak zijici v Brne asi nic. Ovsem jako prazak bych se ozval, coz mnozi zde v diskusi delaji. Rec je o tom, ze jsou zony blbost a problem neresi.
08. 02. 2012 | 16:25

Korona napsal(a):

Pokud by volby mohly něco změnit už dávno by byly zakázané
08. 02. 2012 | 16:46

rezident napsal(a):

to slavek Stastny:
rád zopakuji: zóny problém řeší - řeší ho pro ty, kteří tam bydlí a ve své městské části organizují parkování. neřeší ho pravda pro ty, kteří chtějí za účelem pařby vjet až do centra, zaparkovat kde se jim zachce a zvyšovat tak zahuštění aut v historické zóně na úkor místních obyvatel. třeba brňáci :)))!
08. 02. 2012 | 16:47

them napsal(a):

Strašný kolik zakomplexovanejch magorů ochoných dělit lidi na pražáky a ty jaksi "mimo" se ješte najde.
08. 02. 2012 | 18:13

Radovan napsal(a):

Píší k jinému problému, omlouvám se. Včera jsem viděl pořad s Jílkovou a také náměstka dopravy. Tento "dřevěný panák" má také dřevěný mozek. Nezná základní ekonomické zákony. To ho určitě předčí student I. ročníku VŠE. Jestli jsou všichni takové pracovníci na ministerstvech,tak státe - potěš Pán Bůh.
Arogantní nesociální náměstek by měl jít na vyučenou třeba do Německa, tam by ho za takové arogantní kecy vypískali okamžitě. Copak nemáme chytré, slušné vysokoškoláky ?
Pane Dobeši, okamžitě ho vyměňte, dělá ostudu Vám a celé vládě.
I am sorry.
A tu naftu a benzin zlevněte, máme nejnižší platy v EU, kromě Rumunska a Bulharska, a nejdražší benzin a naftu.
10. 02. 2012 | 12:06

rezident napsal(a):

them:
vůbec nejde o pražáky a mimolidi, ale o parkování v centrech měst. a o základní principy koexistence ve standardní demokratické společnosti, křesťanské západní kultuře a tomto tisíciletí.
10. 02. 2012 | 13:53

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy