Morálka všedního dne.

10. 02. 2011 | 20:25
Přečteno 11361 krát
Občas soutěžím sám se sebou. Zkouším, za jak krátkou dobu zvládnu projít, či proběhnout proceduru nákupu v některém z chrámů konzumu. Tak jsem také jednu lednovou neděli usedal do auta spokojen s novým rekordem. Parkoviště před chomutovským Globusem bylo přiměřeně obsazené, a protože jsem stál hned ve druhé řadě, čekalo už právě dorazivší auto poslušně až nastartuji a uvolním mu cestu. Z obou stran projížděla další auta, tak jsme tam čekali spolu. Dva hříšníci nesvětící den sváteční. Jeden už ukojen a připravený místo opustit, druhý lačný vrhnout se do davu a naplnit košík dobrotami.
Konečně se průjezd uvolnil a já mohl vycouvat. Ještě pár vteřin trvalo, než jsem vůz srovnal a odejel. Řidič právě přijíždějícího auta v těch několika vteřinách využil skulinu a nacpal se na uvolněné místo před dlouho čekajícím trpělivým kolegou. Vzdaloval jsem se z místa a za sebou nechal zvuk klaksonu přechytračeného nešťastníka. Vybavila se mi má nedávná podobná zkušenost s parkováním v Dejvicích. Najel jsem před dlouho hledané místo k zaparkování s tím, že na něj zacouvám. Zezadu se přiřítilo jiné auto a myškou mi rychle obsadilo flek. Stáhnul jsem okénko a ptal se řidiče, zda se mu jeho chování nezdá neslušné. „No a co?“, byla zcela vyčerpávající odpověď. Musím přiznat, že mi adrenalin skokově stoupnul, ale přesto jsem v relativním klidu odjel za dalším pátráním. Ačkoliv mi ještě dlouho v hlavě zněla slova písně Ivana Mládka „koukejte vycouvat já před vámi tu dávno byl“, cítil jsem hrdost, že jsem se neuchýlil k žádnému vulgárnímu ani jinému napadání. Hrdost však postupně překrývala smutek. Šlo o zdánlivou maličkost, neslušné chování řidičů vůči druhým. Vlastně jsou to takové malé tunely na parkovací místa. Jaký je ale rozdíl mezi malým a velkým tunelem? Z morálního hlediska žádný. Když ve společnosti trpíme, nebo dokonce sami děláme malé tunely, jak se máme efektivně postavit těm velkým, které naší společnost neničí jen morálně, ale také ekonomicky. Tunelují se obecní rozpočty, evropské fondy a další společné prostředky. I tady jde na prvním místě o morálku. Politici přistižení při podobném morálním poklesku sebevědomě ohlásí světu, že samozřejmě odstoupí a odejdou ze scény, pokud by se snad v jejich případě prokázalo porušení zákona. To se neprokáže a morálka….ta je v té prapodivné společnosti nevymahatelná. A tak s pocitem beznaděje přijímáme stále častěji se opakující informace o odhadech rozkradených veřejných financí. Ty odhady jsou svým rozsahem dnes již srovnatelné s uváděným schodkem státního rozpočtu. Společnost je nemocná a její uzdravení možná začíná i tím, že k sobě budeme ohleduplnější na parkovišti.


Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

trololo napsal(a):

trefne. dokud se sami nezacneme chovat jako lidi, tezko to muzeme chtit po nasich politicich
10. 02. 2011 | 20:32

AC napsal(a):

Autor:

"Společnost je nemocná a její uzdravení možná začíná i tím, že k sobě budeme ohleduplnější na parkovišti."

Toho bohdá nebude, pač vzorem nám je nestydatá vrchnost. Nejprve musí být meteny schody. A pěkně shora, poctivě, jeden za druhým.
10. 02. 2011 | 20:42

S.Š. napsal(a):

Třetina obyvatel souhlasí s výrokem, že kdo může, ale nebere úplatky, zbytečně škodí sobě i své rodině. Vyplývá to z šetření agentury GfK (novinky.cz, 31.12.2010).

To o nás dost vypovídá, nemyslíte, pane autore ? Nechybí náhodou ve výčtu národních vlastností nestydatost ? Znamená to přece m.j., že každý třetí z nás, pokud by měl možnost vstoupit do politiky, by se choval podobně jako ti, na něž se dnes valí jeden korupční skandál za druhým. Co s tím chcete dělat, když prezident republiky se stálou 65 až 70ti pctní podporou veřejnosti výslovně a jmenovitě podpoří toho, kdo chystal nemalý tunel na veřejné finance a nejsilnější vládní strana jej za odměnu učiní hlavním ideologem ? A nestoupají náhodou ODS ve stejné době preference, přestože ji stíhá jeden malér za druhým ? Voličům ODS se to, zdá se, líbí. A vůbec, kdopak si všiml, že o skandálu "Blanka" psaly noviny (pozor, vlastně ani ne všechny !) - s výjimkou HN - přesně jeden den (Právo a MfD kupř. událost vůbec ani nekomentovaly) ? A že k tomu vedení ŽÁDNÉ z parlamentních stran ani nemuklo ? No, pravda, jde jen o nějakých 10 miliard, nic moc. To je nekonečný, bezútěšný seriál. Mafiánskému kapitalismu ruského typu se přibližujeme stále víc a víc, aniž by bylo zřejmé, že to společností nějak významně hýbá. Je to smutné podívání.
10. 02. 2011 | 21:00

schpeck napsal(a):

Zajimave, tohle by me nenapadlo

to AC:

to co jste napsal je blbost, politici jsou lide stejne jako vy, respektive politikem se muze stat kazdy, tzn pokud budou vsichni slusni, evidentne i politika bude slusna a bez korupce, lide se nestanou nemoralni tim ze se stanou politiky, oni uz takovi jsou
10. 02. 2011 | 21:07

AC napsal(a):

schpeck

Hloupost píšete vy. Myslete u toho, prosím vás. Politikem se každý stát nemůže, na to musí mít žaludek, aby mezi nimi vůbec přežil. My tady dole můžeme být slušní co hrdlo ráčí, o to víc nás bude panstvo sdírat!
Jak vidno, smysl naší současné, 21 let trvající politiky vám utíká mezi prsty, vzpamatujte se už konečně.
10. 02. 2011 | 21:13

ujo napsal(a):

bla, bla,.... nepodporoval jste, autore, vládu s podporou přeběhlíků?
To je , myslím, daleko horší, než nějaké problémy při parkování
10. 02. 2011 | 21:13

schpeck napsal(a):

to AC

:D:D politikem se muze stat kazdy kdo chce, to je zakladni princip demokracie, tak se jej prosim nesnazte vyvratit. Jaci lide takova vrchnost, vzdy to platilo a vzdy to platit bude, politicke zastoupeni naroda pouze ukazuje jaky tento narod (potazo lide kteri jej tvori) je.
10. 02. 2011 | 21:36

Ládik!!! napsal(a):

Nesmíte jezdit do města. U nás na dědině, kde není anonymita, je morálka ceněná.
10. 02. 2011 | 21:45

AC napsal(a):

schpeck

Nechcete pochopit co jsem napsal. Staňte se tedy politikem.
10. 02. 2011 | 21:48

Luba napsal(a):

Paní Šauerová,
Vy věříte na "národní vlastnosti"?

Dobře o tom mluvil doktor Hnízdil v HydeParku.
Když je společnost nemocná, lidé nemohou být zdraví. A když nám vládnou sociálně obratní psychopaté, vytvářejí prostředí k obrazu svému. A lidé se přizpůsobují.

Lidé jsou neustále se učící živé systémy. To učení probíhá nejrychleji v dětství, ale jako takové probíhá až do smrti.
A nejvíce nás ovlivňují živé vzory, nikoli psané morality.
V dětství naši rodiče, V dospívání výrazní vrstevníci.
V dospělosti charismatičtí nebo hodně viditelní jedinci.

Když na nekritizovatelném postu trůní Klaus, národní pokladnu spravuje Kalousek a vzorem podnikatelské etiky je Bakala, zdraví společnosti to příliš neprospívá.

Když lidé dennodenně vidí, že se slušnost nevyplácí a neslušnost není trestána ani morálním odsudkem, natož justicí,
začnou neslušnost považovat za normu - a na nenormální situaci se adaptují. Anebo se stanou pozitivními devianty se všemi nevýhodami, které to má. Pokud získali v rodině dobrý základ.

"Von je ten Michálek stejně nějakej divnej ... Není to jehovista?" :)))

Buďme těmi pozitivními devianty a doufejme, že se k nám přidají i ostatní. Až nás bude tak 20% - vono se to zlomí k lepšímu.
Říká se tomu reforma zdola. Nebo - budování občanské společnosti.

Prostě - změnit jiné lidi nemůžeme. Můžeme změnit jediného člověka. Sebe sama. A doufat, že se někdo připojí. Protože jsme všichni propojeni. Ta izolovanost je jen zdánlivá. Tvoříme jedno společenství lidí.
10. 02. 2011 | 21:58

Midori napsal(a):

Rabasi,
co tak najednou?
Už si nepamatujete na to, jak jste protlačoval radar? Záleželo vám na mínění obyvatel? Vláda pomocí přeběhlíků se vám také neeklovala. Vůbec si vás nevážím, je dobře, že jste pryč. Mezilidské vztahy jsou špatné vinou darebáckých svatoušků jako jste vy, ne vinou těch, které jste buldozerem hrnuli před sebou.
10. 02. 2011 | 22:00

Holubář napsal(a):

Midori:

Jo tak to je tenhle Rabas?
No nazdar!
Kazatel...
Vzal si ďábel ornát a ohonem na mši voní... píše klasik z náboženského Polska :-)
10. 02. 2011 | 22:14

Otázkář napsal(a):

Jak se říká, každý by si měl nejdříve zamést před vlastním prahem. Pokud by se tak stalo byl by zde učiněný ráj na zemi.
10. 02. 2011 | 22:15

Holubář napsal(a):

Midori:
Jasně , že zvoní a nevoní... to dá rozum a je 22:22....
10. 02. 2011 | 22:22

kverulant112011 napsal(a):

Pane Rabasi,

mýlíte se. Přibližně 80% způsobu chování lidí je dáno napodobováním vzorů, jen ten zbytek můžete ovlivnit, například výchovou nebo vzděláním. (a těch 80% není můj výmysl, sice tady nedám zfleku žádný link abych to podepřel, ale jsem si jistý, že se to dá doložit a to opakovanými dlouhodobými výzkumy).

Takže jestli chcete začít tzv. zdola, jak doporučujete, účinnost takového postupu se bude blížit nule. Jestli lumpárnu na parkovišti zaregistrovalo cca 10 lidí včetně Vás, tak to bylo asi tak všechno. Čili ovlivnění společnosti jako celku je nula. Stejně tak jestli uděláte Vy něco slušného vůči svému nejbližšímu okolí, je to bezesporu fajn a má to svou značnou hodnotu, ale se společností to nepohne ani náhodou.

Jestli ale budete prezidentem, premiérem, tak Vás bude sledovat v této republice řádově miliony nebo statisíce lidí a budou z Vašeho chování (jako příkladu) z 80% odvozovat svoje chování. A to ne v tom jestli mají nastoupit ráno do autobusu levou nebo pravou nohou, ale v mezních situacích (mám lhát? nojo vždyť on..., mám udělat tohle šmé, když mám takovouhle příležitost? no dyť oni taky a nic se neděje, tak dem do toho !!!)

Tak to je. Takže snaha Vaše/moje/jiného řadového občana o slušnost je morálně opravdu dobrá a chvályhodná, ale tím to končí.

Oproti tomu jestli by příkladmo prezident lhal, tak to fatálně devastuje celou společnost, ať by to jeho fandové omlouvali jakkoliv.

(tedy pokud považujeme mluvit pravdu, nekrást ... za správné. Pokud je již lež integrální součástí našeho života a celkově náš žebříček hodnot je jiný, jsme samozřejmě jinde a tohle moje plkání nemá smysl)
10. 02. 2011 | 22:34

kverulant112011 napsal(a):

Lubo,

vidím, že jsem se docela shodli :-)
10. 02. 2011 | 22:44

Colt napsal(a):

pane Rabasi

netrapte se blbostmi - napsal jste:
...Jaký je ale rozdíl mezi malým a velkým tunelem? Z morálního hlediska žádný. Když ve společnosti trpíme, nebo dokonce sami děláme malé tunely, jak se máme efektivně postavit těm velkým, které naší společnost neničí jen morálně, ale také ekonomicky. Tunelují se obecní rozpočty, evropské fondy a další společné prostředky. I tady jde na prvním místě o morálku........

Můžete mě prosím říci, co bylo na tom morálního jako poslanec Zelených stádně podporovat Topolánkovu korupční a rozkrádačskou vládu?
Tak si nehrajte na útlocitného a přiznejte si, že jste právě v těch velkých záležitostech postupoval ryze pragmaticky. Ta Vámi vzývaná morálka musela stranou (do kopru). Jako ředitel ZOO jste mě připadal jako řízný chlapák, ale nakonec jste ani na okamžik nenašel odvahu, jako např. Ludvík Hovorka.
10. 02. 2011 | 22:46

S.Š. napsal(a):

Pane Lubo, ano, máte pravdu, odborníci skutečně tvrdí, že něco jako národní povaha neexistuje, protože národ není subjekt. Na druhou stranu ale připouštějí, že každá společnost je schopna cíleně si vybrat různé vlastnosti výhodné pro život, což se pak následně projevuje v povaze, resp. v jejích strategiích chování. Každá společnost v sobě přece nese kulturní a historickou tradicí a podmínky, v nichž žila, týká se to i nás. Vzpomněla jsem si v té souvislosti na pěkný rozhovor s prof. Hoeschlem, našla jsem Vám ho, stojí za přečtení.
http://psychologie.cz/jsou-cesi-pitomci-ci-geniove/
10. 02. 2011 | 23:03

S.Š. napsal(a):

P.S.: Na p. Hnízdila se dodatečně podívám, už se k tomu chystám dva dny. Díky za odkaz.
10. 02. 2011 | 23:06

Targus napsal(a):

To Přemysl Rabas:

Kožku za účinkování v Bursík párty už vám vyčinili ostatní, pročež mi ušetřili práci.
Pokud nechcete mít problémy s přílivy adrenalinu, máte na výběr tři možnosti:
1/ vůbec nezajíždět k suprošům, eventuálně pokud je to nezbytně nutné, parkovat ZÁSADNĚ na opačné straně parkáče, než ostatní nenažranci. Je tam klídeček a nikdo vám neomlátí vašeho plechového miláčka
2/ pomaličku vystoupit a za milého úsměvu se nenápadně přiblížit k tuneláři, načež mu uštědřit facičku otevřenou dlaní ala pan Macek. Na podrážděné nervy to působí velmi blahodárně a pokud najdete sílu dát dvě pleskačky za sebou, útočník se většinou nevzmůže na odpor, což umožní důstojný odchod z bojiště ještě než se dotyčný probere ze šoku. Nvíc bodujete u publika na otevřené scéně.
3/ v klidu posečkat, až nedočkavec odcválá s kýblem za kasy a zapřáhnout jeho křápa za své brko. Opatrně jej vytáhnout z řady a umístit někde na periférii nákupního centra. Lze provést i s obyčejnou škochtlí, ale mimořádně vhodné k takové akci jsou tzv. off-roady, zejména pak ty s navijákem a redukcí, např. Niva. Poté si zakoupit větí balení zmzliny a ze střechy svého popojíždědla sledovat zděšené pobíhání nevycválaného nedočkavce, an zběsile kličkuje s přeplněným kýblem v hustých řadách aut, zběsile mačká dálkáč a točí hlavou jak na obrtlíku. Vyrovná se návštěvě multikina.
10. 02. 2011 | 23:15

Luba napsal(a):

Paní Šauerová
děkuji za odkaz na článek pana dr. Höschla. Už jsem ho kdysi četl, ale rád jsem si jeho slova připomněl.

Někdo ze státníků, myslím, že šlo o Sira Churchilla, řekl:
"Neukazuj Polákovi studnu, sic do ní skočí!"

Je to zajímavé, ty tradované stereotypy ... škatulkujeme, abychom si zpřehlednili ten svět kolem nás.

Myšlení úzce souvisí s jazykem.
Funkčními zobrazovacími metodami (PET) je dokázáno, že když si čteme, aktivují se části sluchového neokortexu. Jakobychom četli nahlas nebo slyšeli předčítaný text. Jde vlastně o důkaz vnitřní řeči, o které psali už počátkem minulého století pánové Vygotskij a Piaget. Dítě se nenaučí myslet bez toho, aby si ukazovalo a nahlas říkalo - to je kačenka, dělá káč-káč, to je pejsek, dělá haf-haf. A později už si to říká jen pro sebe.
Spolu s tím rodiče dítěti vštěpují své oblíbené předsudky.

Jazyk je nositelem kultury. Sdílíme společnou historii, rozumíme stejným vtipům, pamatujeme si stejné filmy a hlášky, které salvy smíchu u příslušníků jiného národa nevyvolají.
A dokonce - ocitneme-li se sami na pustém ostrově, nepřestáváme být Čechy a nejsme ani tak osamocení, protože protože máme paměť a vzpomínky. A naše blízké si neseme sebou.

A díky tomu přežijeme. Nebýt paměti jsou z nás ubožáci, kteří by přežili tak týden. Člověk bez paměti se náhle ocitne v chaotickém světě, kterému nerozumí a který v něm budí úzkost a stres. Díky ztrátě paměti ztratíme i schopnost adaptace, nedokážeme události předvídat a brzy zemřeme na distres.

Učíme-li se cizímu jazyku, vnikáme i do způsobu myšlení jiného národa a částečně sdílíme jeho národní kontext. Třeba "američtina" je ležérnější a svobodomyslnější verzí angličiny.

Jeden náš voják, který bojoval ve 2 sv. válce v britské armádě a setkal se s americkými vojáky si toho rozdílu v řeči a mentalitách Britů a Američanů okamžitě všiml. Nikde jinde neviděl, že by si na věži tanků jedoucí vojáci mezi sebou, z tanku na tank, házeli baseballovým míčem. A kolem skličující ruiny, mrtvoly, zkáza, nebezpečí - a ve tvářích Amerikánů veselý smích :)

Říká se, že tak, jako jsou Němci svou mentalitou rození vojáci, poslouchající na slovo řízné německé povely svých vůdců, tak jsou Britové rození námořníci s povědomím, že konflikty na lodi nemají místo, protože by jinak nepřežili, a že suchý humor a sakrasmus je jediný tolerovaný projev agrese. Přece - ani tu plachtu nevytáhne na stěžeň nikdo sám. Němci jsou poslušní, věrní a věřící. Britové družní, rozevlátí a relativizující.
To jsou zase ty národní stereotypy v paměti.

Paměť, jejímž substrátem jsou neuronové struktury je podmínkou učení, a učení se novému předpokládá přeučení, nikoli vstřebání nového. Je to aktivní výkon, který je vlastně rušením nefunkčních stereotypů. Stereotypizace nám šetří mozkovou kapacitu, a umožní nám soustředit se na to nové a znepokojivé.

"Národní povaha" je něco, co se podobá sklonům k tloustnutí u kočovných národů nebo lidí, kteří v mládí zažili velkou nouzi.
Je to převládající životní strategie.

Tak tolik tedy o morálce všedního dne. :)
Což je vlastně také stereotyp,... žádoucí.
11. 02. 2011 | 00:28

jepice napsal(a):

Takové situace, co popisuje pan Rabas, zažívám dost často. Málokdy se ovšem stane, aby mi něco takového provedla ženská.
Vyvoďte si z toho, co vám libo.
11. 02. 2011 | 02:13

S.S. napsal(a):

To jste napsal moc hezky, pane Lubo. Ja jsem mezitim skoukla dr. Hnizdila. Na to by se vsichni meli podivat povinne, pokud mozno dvakrat. Preji Vam pekny den.
P.S.: omluva za docsne odinstalovaou cestinu.
11. 02. 2011 | 06:35

Evžena napsal(a):

Rozklad morálky všedního dne začíná od takové samozřejmosti jako je zdravení. Spousta lidí přestala zdravit, jakoby popřát někomu dobrý, byť jen den, bylo něco nepatřičného, protože co kdyby..... ho ten druhý náhodou měl.
11. 02. 2011 | 06:37

tata napsal(a):

dobry den

S VĚČINOU SOUHLAS,ALE ma to malinky haček,cely život sem se choval čestně,vyte jaky přivlastek dostanete to je nakej blbec,na sklonku nebo lepe za zenitem sveho života jiny nebudu ale čím dal vic a kor dnes, mam hořko v puse,bohužel a musim konstatovat,je dobre darebakum ustupovat nebo lepe nepoužít na něj jeho hrubost ,jeho metody,a to je ten zasadní problem ono to nejde protože by se člověk sam za sebe styděl tudiž vždy s darebakem prohrajete nebo s valne většiny,myslym že slušnych lidi je dost ale při fungovaní vzorečku že 1/10 darebak těch 10 zničí,což naopak ani nahodou nevyjde.hra je podle mě nezadržitelně nasměrovana že se požerem,možna až převladnou darebaci mohlo by se to nastavit obraceně,protože darebak /darebak jeden znich pocití jake je to byt na tom kratším konci.

Takže věřit až se budem chovat slušně je utopie,bude to stale horší ty min blby se přizpusobujou když parkrat dostanou za slušnost přes nos.

dam svuj přiklad a pravdivy není to že sem vic v hlavě moralní ale mame nakej zavit ktery takovy věcí nedovolí.

Stalo se mi že mi během měsice 4 krat ukradli zrcatko na autě škodovce,po 4 sem se rozhodl že už toho mam dost a ukradnu ho taky,,samozřejmě určitě nevinemu,,, takže sem počkal do pulnoci za ironickeho pošklebovaní manželky ona věděla co bude,do pul druhe rano sem chodil po sidlišti a druhy den sem si ho zase koupil,co tim chci řic mi tu prasarnu nedokažem a když nahodou jo mate takove vyčitky že to stejně vyjde nastejno.
11. 02. 2011 | 07:16

Luba napsal(a):

Paní Šauerová,
díky, díky ... napsal jsem to sice kostrbatě a trochu mimo,
ale děkuji :)

P.S.:
Pan dr. Hnízdil je lékař, který uvažuje holisticky, stejně jako Patch Adams, M.D., hlavní postava filmu "Doktor Flastr".

"Flastr" Adams založil v Západní Virginii "Gesundheit Institut",
založený na rovném vztahu mezi lékařem a pacientem a na tom, že léčebný potenciál má v sobě každý člověk:

http://www.patchadams.org/

http://dlouhy-filmy.cz/doktor-flastr-na-prani
11. 02. 2011 | 07:54

Targus napsal(a):

To jepice:

Clapi jsou větší a nevychovanější hovada, než ženské. No a proč to tu nenapíšete sama? Vždyť to přeci všichni vědí a rozčílila byste max. přesně ty, kteří to dělají?
11. 02. 2011 | 08:13

Baba napsal(a):

Když si chce pěšák pozvednout hladinu adrenalinu, jede načerno. Poslední dobou zcela výjimečně, nechat se chytit revizorem za rukáv není k nepřežití, ale tolik toho adrenalinu zas nepotřebujete. Z chrámů konzumu se stal standard, pravidelná povinnost, tak si zapamatujte, že to, co vybíráte navyklým způsobem a přinášíte domů jako samozřejmost, jsou očekávané a vítané dobroty, a že i jiný druh soutěže než ten na volném trhu může těšit.
11. 02. 2011 | 09:30

Jana Pechová napsal(a):

Slova hýbají, příklady táhnou.
Kde chybí jasně zakotvené morální hodnoty a odpovědnost, tam se zákonodárci chovají jako v hospodě čtvrté cenové kategorie, zákony se pozměňují podle síly vlivu nejrůznějších lobby a každý ze soudců má jiný výklad práva.
Co v takové zemi chcete od řidičů na parkovišti?
Už od mala většina z nás zkouší, kam až může beztrestně zajít. Společnost, která má plná ústa práv ale mlčí o povinnostech, volí vládu bez otěží.
11. 02. 2011 | 10:02

ali napsal(a):

to Rabas
jo, tak to zcela chápu. Zdánlivě bezvýznamná maličkost, ale dokáže plně zvýšit tlak. V takových situacích se usměju, popřeji dotyčnému hnusný den a spoustu takových hnusných akcí, aby byl šťasten. To vše s úsměvem a úslužnou poklonou. No a proč taková banalita naštve? Protože malá nespravedlnost, bezohlednot a sprostota Vám není vlastní a v podstatě není obrany.

AC
je to v jedincích a ne v politicích..když mi tohle udělá nějakej hulvát, tak budu nadávat na Topolánka? Paroubka? :o))
11. 02. 2011 | 10:48

Tenco napsal(a):

Morální rozhodování
...Lze předpokládat, že mocensky pyšní, závislí a posedlí lidé mají poruchu morálního rozhodování, která je ovšem stejná jako u podobně strukturovaných osobností, jejichž podíl na moci je malý. Je to právě podíl na moci, jenž určí míru důsledků této poruchy....
...Morální systémy jsou provázané množiny hodnot, ctností, norem, pokynů, identit, technologií a vyvinutých psychologických mechynismů, které spolupracují za účelem potlačení nebo regulace sobectví a činí sociální život možným...(J. Haidt 2007)
...základní principy současné morální psychologie jsou tři :
1. Prvenství, neboli diktatura emocí (morální intuice a morální uvažování - soudy)
2. Smyslem morálního uvažování je sociální aktivita (altruismus, kooperace, reputace, sociální normy, černí pasažéři, morální pokrytectví...)
3. Morálka váže a staví (poškozování vs péče, férovost a reciprocita, úzký kruh a loajalita, autorita a respekt, čistota a posvátnost)
......

...Caplan(2007) dokazuje, že demokracie selhává proto, že dělá to , co voliči požadují : "Voliči charakteristicky dávají přednost politice, kterou vnímají jako obecný zájem svého národa". Což není důvod k optimismu, protože se voliči téměř nikdy kriticky nezaptají : " Je má oblíbená politika účinným prostředkem razícím obecný zájem ?"...

/Z knihy F. Koukolíka : Mocenská posedlost/

Proč žijí voliči v nevědomosti, lze se dozvěděti z velké části zde :

http://www.zvedavec.org/klasika/2010/01/3463-propaganda.htm

Na závěr jedna definice :

Darwinova cena připomíná památku lidí, kteří zdokonalili lidský genetický fond tím, že se z něj sami vyřadili.

Maucta.
11. 02. 2011 | 10:53

zdenekb napsal(a):

Chápu, že vám nejde je o parkování a chování řidičů, ale když už jste dal tento příklad... někde jsem četl názor dopravního psychologa (v době kauzy dálničního piráta), o kolik by se snížila agresivita na silnicích, kdyby krom brzdových světel na autech byly dvě světýlka: "DĚKUJI" a "PROMIŇTE". Protože takové slušné vzkazy se pěstí či prostředníkem jen těžko signalizují.
Hezké dobré předpoledne, Evženo!
11. 02. 2011 | 11:15

Al Jouda napsal(a):

Všechno je to o výchově. Lenin prý řekl : Kdo chce zničit národ, ten mu feminizuje školství. Nyní sklízíme to, co zasel Rudý Děd prof. Zdeněk Nejedlý.
11. 02. 2011 | 11:45

jk-jiny napsal(a):

Tanto pán nám předvedl co je morálka při Bursíkových JauJau biomasa čistkách v SZ.
Měl by zalézt někam daleko a držet ústa.
11. 02. 2011 | 12:40

mb napsal(a):

souhlasím s kverulantem: Jestli ale budete prezidentem, premiérem, tak Vás bude sledovat v této republice řádově miliony nebo statisíce lidí a budou z Vašeho chování (jako příkladu) z 80% odvozovat svoje chování. A to ne v tom jestli mají nastoupit ráno do autobusu levou nebo pravou nohou, ale v mezních situacích (mám lhát? nojo vždyť on..., mám udělat tohle šmé, když mám takovouhle příležitost? no dyť oni taky a nic se neděje, tak dem do toho !!!)

Klaus např. vyznává zásadu: co neviděl ( nepísknul ) rozhodčí, to se nestalo ( viz. božská diegova ruka )

a to je jako potom poněkud těžký s těmi morálními vzory, že ...
11. 02. 2011 | 12:56

mb napsal(a):

kverulant pokračuje: Oproti tomu jestli by příkladmo prezident lhal, tak to fatálně devastuje celou společnost, ať by to jeho fandové omlouvali jakkoliv.

komentář: no václav klaus lže poměrně pravidelně / v relativně stálých časových intervalech - synyma: pořád, furt, immerwere .../

jedna z posledních Klausových lží ( vzájemně si odporujících výroků): DOHODA BYLA, DOHODA NEBYLA, DOHODA BYLA, DOHODA NEBYLA

( klausovou morálkou a klausovou novořečí: dohoda byla je když se nám to hodí že je .... dohoda nebyla není když se nám to hodí že dohoda nebyla není ...)

komentář: žádný není , snad jen že václav klaus cíleně, záměrně, dlouhodobě DEVASTUJE MRAVY ... A devastuje i celou českou republiku jako celek ....

njn. .... odpověď Klause: ´A co s tim jako uděláš?´...

odpověď má : nic, nejsem Herostrates ...

odpoved Klause: škoda, mohl jsem zemřít mučednickou smrtí a dostat se do čítanek ...

má odpověď: njn ...
11. 02. 2011 | 13:02

mb napsal(a):

tata dobře ...

ale zas mate dobrou ženu ( predstavuju si jak se potutelně šklebí)

ten střet s darebákem je vždy zásadní ... ustupovat / neustupovat ?

kdy ano , kdy ne ... jak moc ?

příjemný den
11. 02. 2011 | 13:14

mb napsal(a):

al jouda ... tak leninuv otik byl carsky školní (zemsky?) inspektor ... takze kdo by to mel vedet lepe ... ???

i kdyz synova vychova se mu patrně příliš nevydařila ...

njn ... kovařova kobyla, ševcova žena, inspektorův syn ....

a pod svicnem tma ....

zdravim
11. 02. 2011 | 13:24

.Ivan Hochmann napsal(a):

Lubo,pěkný článek.

Jen s tou glorifikací stereotypů mě to jaksi nepasuje.
Pokud do toho zamontujete ještě "národní povahu",fenomén paměti,a morality - ocitnete se rázem na tehkém ledě odkud je do ledové vody jen malý krůček.

Dívám se občas na seriál o Paměti národa.
To Vám je kolikrát taková junde,že raději zavírám televisi.
Prostě ta moje paměť je jaksi jiná.A nejen proto,že mě z ní ukusuje velmi vehementně Róza Sklerotická.)

Také není radno příliš spoléhat na rozumy filosofů,kteří komentují zásadní společenské omyly.Už jsem zde povídal jednou o zajímavých názorech pana Saint deExupéryho na odpovědnost za konání své rodiny ,potažmo celého národa,etnika.
Nějak jsem mu nepřišel na chuť přestože vše ostatní z jeho pera jsem shltal s nadšením.

S moralitami se kšeftovat nedá.Jsou příliš drahé,abych je mohl koupit a příliš cenné abych je mohl prodat.V národě se vyskytují tu a tam - jak kde.
Tam kde platí ,- jsou lidé ochotni zákony dodržovat.
Kde morálka chybí ,nebo je míně pokleslá,či z důvodů ideologických masáží chybí vůbec ,- tam se zachází se zákonem jako s mokrým hadrem a tím také není radno brát v úvahu kdysi platné rčení filosofů.

Už jsou tu ony stereotypy,které dělají z lidí hovada,poněvadž díky stereotypům a zaběhnutým bulvárům a bůhví čemu ještě - LIDÉ NEMYSLÍ !

člověk,který přestane myslet se stává (jako u hovězího) Volem a stejná pocta je aplikovatelná u fenoménu NÁRODA.

Takže si nedělejte nijaké nacionalistické šibřinky.
O morálce všedního dne se nedá diskutovat v těchto polohách.

Zdravím Ivan.
11. 02. 2011 | 13:37

abcde napsal(a):

Bezvadný, opravdu parádní článek který mi mluví z duše. Morálka, to je věc, která lidem chybí. Nevím, jestli se vytratila, nebo jestli tu nebyla nikdy. Ale bezohlednost, arogance, podrazy, podvádění. Společnost je tím nasáklá skrz naskrz. Někoho podrazit, zahnout mu, zalhat..společnost je tím nasáklá..
11. 02. 2011 | 14:02

Vlkodav napsal(a):

abcde:

Bohužel máte pravdu. A obávám se, že je to jak infekce, nikdo není nezlomitelný, takže ráno vstanete s odhodláním být pozitivní, nenecháte se vykolejit a budete dodržovat to, co je ve Vás nejlepší. Ale na silnici, v novinách, ve frontě v obchodu i v TV na Vás útočí agresivita, negativita lidí, drzost a podobně. Je velmi těžké se udržet a stále být pozitivní. A obdobně je to pa k všude, neboť naši politici jsou naším obrazem. Největší vinu dávám médiím, hlavně těm veřejnoprávním. Svou službu si pletou s komercí, víc krve, víc agrese, víc pomluv a bulváru udělá asi větší sledovanost, ale posune nás dál do temných vod.
Takže pokud na to máte síly, buďte slušní, morální a usměvavý, i když je to šílená dřina.
11. 02. 2011 | 14:41

zeleň napsal(a):

Pane Rabasi, je to komické , když tu moralizuje člověk, který spolu s p.Bursíkem držel u moci pravičáckou korupční bandu, která si říkala koaliční. Všichni víme, že to bylo za vládní korýtka. Dnes to předvádí VV. Prostě, raději žádné blogy nepište.
11. 02. 2011 | 15:02

Martin napsal(a):

Jakékoliv názory kohokoliv ze SZ jsou irelevantní a nelze na ně brát zřetel.
Autor tomu samozřejmě vůbec nerozumí, slušnost neznamená nechat se předbíhat v řadě, slušnost by byla kdyby se agresor napřed dotázal, zda by ho první v řadě pustil, že někam spěchá. Avšak vždycky budou existovat lidé neslušní, kteří jakoukoliv slušnost nerespektují a pak musí nastoupit represe. Asi ne na parkovišti, ale za korupci určitě.
11. 02. 2011 | 15:22

ali napsal(a):

zeleň
CERERIT GSH NPK 8-13-11 vám neprospívá
11. 02. 2011 | 15:28

wrangler napsal(a):

Krátce po listopadovém ´plyšáku´ jsem měl možnost absolvovat stáž na Západě. Jedna věc mě tam tehdy zaujala - a doufal jsem, naivně, jak se ukázalo, že se ujme i v naší rodící se demokracii - a to zásada, že ´moje svoboda končí tam, kde začíná tvoje´. Myslím, že jevy zmiňované autorem i mnoha komentáři jsou z velké části podminěny nepochopením svobody. A v důsledku tady, v Čechách, i opomíjením toho, co pan Vonnegut označoval za ´obyčejnou slušnost´.
11. 02. 2011 | 15:38

kverulant112011 napsal(a):

Vlkodave,
vina médií: to si rozhodně nemyslím, jakkoliv média můžou být tendenční, zaplacená, stranická atd... tak když vyvineš aspoň minimální snahu (například si otevřeš blogy na aktuálně.cz :-)) tak se dovíš i NEmainstreamové informace a názory a můžeš si celkem dobře korigovat a analyzovat (doprčic jak vznešené slovo :-)). Informační zdroje jsou diverzifikované podle mého dostatečně, i když by to mohlo být lepší, samozřejmě. Zaplať pánbu za to. Za komančů to takhle fakt nebylo a i když dnešní rozsah gaunerismu je grandiózní, tak co bylo tenkrát jsme se vlastně nedověděli vůbec.
Přece jen se média snaží podle mého docela dobře, díky za to, zvlášť někteří investigativci evidentně riskují i životy. Takže nejde o média, ale o gaunerismus, který popisují. A docela zajímavé je opakující se vytváření konspiračních teorií, když některého vládnoucího média chytí, jak se rochní a mlaská u koryta. To potom chycený bleskově vymyslí, že se na něj šije v médiích spiknutí atd. atd., klasická skoroparanoia. Už na to mají nudnou šablonu všichni ti Drobilové, Bémové, česani v Praze ... Není třeba to baštit.
11. 02. 2011 | 15:48

Tereza napsal(a):

Presne!
Taky uz resim nejakou dobu dilema ... Zda-li politici svym chovanim kazi normalni lidi ci zda-li je chovani politiku odrazem ceske spolecnosti.
11. 02. 2011 | 15:51

Vlkodav napsal(a):

kverulatn:

Já neměl na mysli jen politiku, investigativní novinařina je nesmírně důležitá a mělo by jí být i víc a drzejší. Tady nejsme v rozporu.
Ale většina lidí má za hlavní zdroj informací zprávy. A tam je to jen bouračka, přepadení, a vše patřičně obarvené a okomentované. Velmi často neoprávněně, jen aby byla "velká" událost.
Rozhodně nechci nic malovat na růžovo, ale srovnávám s některými jinými zpravodajskými kanály. Tam je jak střelba ve škole (i s detaily), ale také jak třeba policista riskantně zastavil nebezpečného řidiče a pak je s ním rozhovor. Prostě komplexní život.
Každému je jasné, že ne všichni, ba dokonce ani většina policistů, vojáků, doktorů ale i politiků (hlavně těch regionálních) jsou lumpové, jsou to velkou většinou slušní a pracovití lidé, kteří dělají tvrdou práci.
Přál bych si méně "vygenerovaných" kauz a událostí, ale zato pořádně a AŽ DO KONCE novináři hlídaných a dotažených (to umí snad jen Kroupa). A pak bych si přál i ukázat lidi, co pro nás ostatní něco udělali jako příklad pro ostatní.
Pro upřesnění, nechci nic malovat na růžovo, ale nechci unifikované zprávy (loupež, politik-lump, zdražení čehokoliv, celebrita v problému, zvířátko), chci reálný zprávy z reálného života, který hýří barvami a není černobílý (tedy krvavý v podání dnešní CT)!
11. 02. 2011 | 16:04

kverulant112011 napsal(a):

Terezo:
podle mě platí obojí, ovlivňujeme se navzájem, ale NEPOMĚRNĚ VĚTŠÍ ZODPOVĚDNOST nesou ti, co vládnou. Vyškrábali se tam a tohle si neuvědomili, nebo pojem "zodpovědnost" (i morální) nechápou (tato skupina je mentálně limitována), nebo jsou si toho vědomi, ale vymění to za moc nebo majetek (a tato skupina je ten pravý vepřový dobytek).
11. 02. 2011 | 16:05

Otazka napsal(a):

Hulvátská morálka podivných kreatur. Za lesklou propisku prodAJÍ BABIČKU. Zelení mleli o referendu od rana do vecera pred svym zvolenim 2006. Pak se dostali do snemovny a kdyz byla vyslovena duvera vlade, ridici dustojnik na ambasade USA zavelel.
Od toho okamziku zeleni otocili kormidlem a text ze sveho programu, ze nepodpori zrizeni vopjenske zakladny jakehokoliv statu hodili do kose...
Kdyz se hlasovalo oreferendu, jako JEDINNA strana byli vsichni proti. Nidko ze zelenych referendum o americke zaklůadne nepodporil. To i Hornikova v ODS je podporila a Hovorka z KDU....

Mily Rabasi, kdyz reknete, ze je podndeli, podivam se do kalendare.
Jste hnuj teto zeme. Ne kvuli zakladne, kvuli demokratickym principum jez jste svym chovani posunuli opet blize totalitnim systemum.
11. 02. 2011 | 16:09

kverulant112011 napsal(a):

Vlkodave, myslím rozumím a souhlasím.
Jenže to jsi ty, co chce vyvážené zprávy. Většina z nás to tak nechce a radši si dá novelu nebo krev. Když jdeš do multikina, mají tam heslo "lidé, zábava, radost" (!!!!) ale je to v drtivé většině palba střelba z plátna že se nestačíš uhejbat a domů jdeš celý od krve. To je "lidé zábava radost" :-).

Kroupa: ano, a i další lidi .. a taky ČT24 mi dost chutná, zvlášť poslední dobou :-)
"(loupež, politik-lump, zdražení čehokoliv, celebrita v problému, zvířátko)" to je hezká zkratka programového schématu :-) :-)
11. 02. 2011 | 16:16

Vlkodav napsal(a):

kverulant:

jo jo, CT24 super, jak říkáte.
11. 02. 2011 | 16:24

kverulant112011 napsal(a):

teď koukám, že sem poslal před pár vteřinama jiný blog šéf ČT24 ... tak to fakt nebylo domluvený, :-) :-) :-) sorry, nemám s ČT absolutně nic :-)

teda "myslím to upřímně", že ... :-)
11. 02. 2011 | 16:37

Aha napsal(a):

Luba

Vy myslíte toho MUdr. Hnízdila, co chtěl podlým způsobem poslat prezidenta do blázince?
http://spiknutilekaru.wordpress.com/korespondence-lekaru/

P.S. Pozor, mohla byste se octnout na seznamu pana Klause
http://abbartos.wordpress.com/2011/02/07/pravdolaska-2-0-aktualizovany-seznam-pravdolaskaru-120-dalsich-jmen/ :-)
11. 02. 2011 | 17:26

vajan napsal(a):

Děsivé je, že s touhle morálkou voláme po přímé volbě, že očekáváme ohleduplnost a vyzýváme demokracii. Demokracie je totiž pro lidi slušné. A to bohužel nejme. A veřejnoprávní média nejem , že pro to nic nedělají, ale anopak jsou hrdiny bezohlední.
11. 02. 2011 | 17:29

Luba napsal(a):

Aha,
odkud jste ráčil spadnout?
Klaus patří do basy, a nikoli do blázince!

Podívejte se ... dr. Hnízdil si se svými kolegy po internetu dopisoval na téma "patologie v politice a co s tím můžeme dělat". Závěr byl, že se s tím nedá hnout a že ozdravění politického prostředí je možné jen každodenním budováním občanské společnosti zezdola - lidé prostě nemohou být lhostejní a spoléhat se, že to za nás někdo zařídí.

No, a části té soukromé korespondence se zmocnil nějaký senzacechtivý pisálek, který na tom vystavěl úúúžasnou kauzu.
Nejvíc se v tom angažoval jistý Bartoš, známý tvorbou kuriózních slátanin, oslavujících Klausův pohled na svět.

Zdejší bloger, pan dr. Honzák o tom napsal:

"KANCELÁŘ PRO UVÁDĚNÍ NOVINÁŘSKÝCH BLÁBOLŮ NA PRAVOU MÍRU podotýká:

Jmenovaný Adam Bartoš vyrobil slátaninu na téma „spiknutí lékařů“, která by obstála leda v paranoidní mysli J.V.Stalina (pro autora tohoto blogu ujištění: MUDr. Hnízdil ani MUDr. Stránský nejsou psychiatry) a tuto fantasmagorii protlačil do REFLEXU, odkud to přebrala i jiná media.

Už sám nápad, že by se dva lékaři (kteří se jen zeptali, zda se někdo nezbláznil) chystali převzít moc v ČR je úžasný a způsoby, jimiž pán stylizující se na své stránce do podoby Sherlocka Holmese pracuje, nabízí téma na veselohru. No co, Reflex uveřejnil vyjádření obou nařčených spiklenců, čímž Bartošova teorie padla.

Nepadla však jeho touha po senzaci a tak napsal mně:

------------ Původní zpráva ------------
Od: Adam B. Bartoš <bartos@prvnizpravy.cz>
Předmět: dotaz - komplot lekaru
Datum: 16.3.2010 15:33:08
---------------------------------------------
Vazeny pane doktore,
rad bych Vas poprosil o Vase vyjadreni.
Pred casem jsem napsal clanek o tom, jak se rada lekaru domlouvala na postupu, ktery by prezidenta Vaclava Klause v konecnem dusledku zbavil svepravnosti a tudiz i funkce hlavy statu.
Podle vseho jste do byla do akce zapojen i Vy a panu Hnizdilovi jste posilal sve pripominky.
Vyplyva to z korespondence (viz nize).
Dekuji za Vase vyjadreni.

Protože z vyjádření obou lékařů vyplynulo, že se pan Bartoš někde naboural do jejich soukromé korespondence a zneužil ji, odpověděl jsem stručně:

"S lidmi, kteří se nabourávají do soukromé korespondence se nebavím. Radkin Honzák"

Pan Bartoš se ale nedal odradit a vyrukoval na mě zhurta:

"Dobry den,
sice netusim, jak bych mohl disponovat prostredky, kterymi bych se naboural do soukrome korespondence, to mne prilis precenujete, nicmene dovolte mi jeste jednu otazku.
Pry jste byl osloven, ale od toho planu se distancoval. Je to pravda?
Rad bych uvital Vasi odpoved, protoze chystam pokracovani clanku, kde se i o Vas zminim. Je tedy jen na Vas, zda tam napisu, ze jste se od planu distancoval (pokud mi potvrdite, ze jste se od nej distancoval) a nebo tam pouze zminim Vase jmeno a at uz si to ostatni preberou.
Osobne bych nechtel byt jmenovan ve spolecnosti lidi, kteri chystali - zrejme na politickou objednavku - cin hranicici s vlastizradou.
pekny vecer (podtrhl R.H)"

CIN HRANICICI mi sice zvukomalebně lahodil, tón dopisu již méně, pročež jsem odpověděl:

"Nevím, kde jste pracoval dřív, nicméně Vaše manýry (včetně výhrůžek) mi připomínají manýry estébáků, s nimiž jsem měl co do činění v sedmdesátých létech. Máte něco i z jejich myšlení, pokud považujete skutečnost, že několik lidí se ptá, zda osoba XY se náhodou nezbláznila za přípravu protistátního činu. Ujišťuji Vás, že do svých soukromých věcí si lézt nenechám. A pokud jde o věci veřejné, měl jsem v úmyslu vyhlásit vojenskou juntu v jejímž čele bych stanul jako první demobilizovaný vojín-absolvent v záloze na světě. Z této pozice jsem pak chtěl vyhlásit válku Malajsku. Za tím účelem jsem kontaktoval několik zbrojířů a Villonovu sličnou zbrojmistrovou (moje styky na Francii). Skutečným cílem mého plánu však bylo zmocnit se státního pokladu a utéct s ním do Polska. Nicméně když jsem zjistil, kolik ve státní kase je, rezignoval jsem na své plány a spiklence, kteří měli udělat kus špinavé práce jsem hodil přes palubu (parníku Vltava). To je mé doznání. Radkin Honzák"

Včera mi přišel do pošty další blábol podobného kalibru podepsaný tentokrát jakýmsi J. Zemanem a dnes vidím, že do třetice hodlá zlikvidovat spiklenecké centrum člověk, který to musí mít tradičně v zadání práce. Čestpráce."

Pozn.: Tím člověkem byl míněn komunista a režisér Svoboda, pod jehož článkem jsem příspěvek pana doktora vyštrachal.

Zdroj:
http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/jiri-svoboda.php?itemid=9392

Také něco o slušnosti a morálce, že ... ?
11. 02. 2011 | 17:57

Tenco napsal(a):

Ad Luba

Rozhodl jsem se podat trestní oznámení na dr. Radkina Honzáka. Za rozvracení zeměkoule a hon na čaroděj....eh, na prezidenta Klause.
/P.S. Je fakt pravda, že v té staátní kase nic nenašel a tak musel před Malajsií bezpodmínečně kapitulovat ?/

Také hodlám vypsat odměnu na dopadení dr. Hnízdila a to pro vedení nemístných řečí, zahlcování obsahů emailových schránek zbytečnou korespondencí, která spekuluje o něčem, co je přeci dávno všem dobře známo a v neposlední řadě za to, že si tuto korespondenci neumí ohlídat před zloději a šmíráky.

Zítra hodlám toto předat Občanskému institutu a požádat je, zda by mi na celou věc neposkytli nějaké prostředky z četných dotací, grantů a daňových zpronevěr /sponzorských darů/, které dozajista jako správní občané pobírají.
Pokud neuspěji, hodlám v tomto pokračovat a to tak dlouho, dokud ty správné osoby nedojdou potrestání, či alespoň nebudou natrvalo přebývat v blázinci.

Po celou tuto dobu bude na prezidentské standartě zkráceno dlouhé měkké "Í" v nápise " Pravda vítězí " na krátké měkké "I".

Maucta.
11. 02. 2011 | 18:16

.Ivan Hochmann napsal(a):

Tak tak hoši!

Poserte se v žabomyších sporech o hovno.
Kdybyste si nevšímali bláznů co provokují a vynášejí na světlo diskutabilnií hovadiny - udělali byste lépe.
Ivan.
11. 02. 2011 | 18:53

eva napsal(a):

Takové jednání je u nás běžné. A kdo tak nečiní, je ostatními považován za vola. Podvodníci se pyšní, jak na to zase vyzráli. Kingové jsou oni, ti ostatní blbci.
11. 02. 2011 | 19:54

ali napsal(a):

Ivan Hochmann
:o))))))) LOL tak tohle Vám asi pan Stejskal smaže..
11. 02. 2011 | 19:56

.Ivan Hochmann napsal(a):

Tady jde o blbost o nic jiného.
Ještě mu poděkuji.Ivan.
11. 02. 2011 | 20:06

mb napsal(a):

me smazal když jsem napsal že paroubek vězí po uši v komunistický srač.ách ... ( a pritom to byla pravda )

no nic ... prijemny vecer ...
11. 02. 2011 | 21:30

Jedla napsal(a):

Velmi rád bych se zeptal pana Rabase, zda se během studia tehdejší Vysoké školy veterinární v Brně (dnes Veterinární a farmaceutická univerzita v Brně) choval vždy čestně (což považuji za víc, než jen slušně - i velká lumpárna se dá dělat uhlazeně slušňácky). Konkrétně mám na mysli jeho "působení" na vojenské katedře, kterou museli v té době projít všichni studenti - branci.

Karel Kryl: "Na rohu ulice vrah o morálce káže. Před vraty věznice se procházejí stráže..."
http://www.youtube.com/watch?v=Wiptx_V3GVg
12. 02. 2011 | 08:04

NevericiTomas napsal(a):

No vidite, kdyby oba vycurankove dostali hned na miste na budku, podruhe by mozna zavahali. Tim, ze se vlastne ani neozvete je v tom chovani podporujete.
12. 02. 2011 | 09:17

archiv napsal(a):

Kyvadlo se zatím stále vychyluje směrem větší drzosti a agresivity. Podobné situace už jsem zažil, nebo viděl několikrát. Náprava asi bez jisté formy násilí nebude dosažitelná. Dokud ODS nebude postavena mimo zákon a její členové a voliči internováni v pracovních táborech.
12. 02. 2011 | 11:25

Karel napsal(a):

Pane Rabasi. na sto procent s Vámi souhlasím :-)
12. 02. 2011 | 15:27

Karel (taky) napsal(a):

U chomutovského Glóbusu je v neděli cca 600 volných parkovacích míst. Když někdo musí stát v první řadě u obchodu, protože udělat třicet kroků navíc je pod jeho úroveň, musí s podobnými příhodami (a taky občas s odřením laku) počítat.
Já tam dnes parkoval v luxusně prázdné řadě na širokém stání proti boudě na vozíky. Panu Rabasovi se směju - zelený pošuk, no.
12. 02. 2011 | 22:21

forhend napsal(a):

Před garáží se mi neustále stavěli lumpové s autama tak, že jsem nemohl vyjet. Opakované upozornění nepomohlo, pomohlo až "nějaká" práce s kolem (od auta). Od té doby se tam nikdo nestaví. Bohužel, oko za oko, zub za zub, na nic jiného se neslyší...
13. 02. 2011 | 10:24

Jan Žura napsal(a):

V jistém městě (nebudu jmenovat, nechci urážet občany) se konal městský ples. Přišla na něj honorace, tedy místní zbohatlíci. Nemá každý pětadvacet tisíc a více na oblek šitý na míru. U nich by se dalo očekávat, že na to mají. Na co ale rozhodně nemají, je určitý bonton, noblesa. Mezi svátečním oblečením těchto pánů chyběly opravdu už jen maskáče. A to je podstata všeho: Kdo má prachy, rozhoduje o všem. Ti šaškové okolo jen přikyvují.
13. 02. 2011 | 10:42

Danielrila napsal(a):

Hello. And Bye.

http://somepaydaylounz.com - mr fitz
27. 02. 2014 | 14:00

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy