Ano, volby jsme prohráli

24. 10. 2012 | 10:24
Přečteno 7617 krát
Hodnocení neúspěchu pravice v proběhlých krajských a senátních volbách je jistě hodně a bude jich přibývat. Pokusil jsem se podívat na výsledky z trochu jiného úhlu pohledu.

Ano, volby jsme prohráli. Nebál bych se říci, že drtivě. Na analýzu porážky a sestupu ODS je potřeba čas. Ale něco je jasné už teď. Před dvaceti lety se stala Občanská demokratická strana nositelem vize a očekávání této společnosti, sotva zbavené komunistických pout.
ODS tehdy nabídla voličům vizi tržního hospodářství, nepochybný hospodářský růst, nabídla ideál osobní svobody. Veřejnost to přijala.
Po dvaceti letech je česká společnost konsolidovaná jsme členy NATO i EU. Naše společnost je nepochybně bohatá, tedy alespoň tak bohatá, jak to v současném světě jde. Osobní svobodu máme a užíváme si jí. Tehdejší ideály a vize byly naplněny. Co tedy bude dál? To je právě otázka, kterou si ODS nekladla dost důrazně. Nenabídli jsme lidem novou vizi, novou strategii vývoje společnosti, přinejmenším na dalších dvacet let. Nemáme ideál. Pustili jsme se do boje s korupcí, ale lidi korupční aféry znechucují. Pustili jsme se do rozplétání klientelismu, ale lidé v politice nevidí uplatňování idejí, jen touhu vládnout a rozdělovat dotace.
Nejen v ODS převážily nad prosazováním vlastního programu koaliční kompromisy a techniky výkonu exekutivy. Sevřenost občanských demokratů se rozklížila do té míry, že to byli vlastně členové ODS, kteří fakticky položili vládu Mirka Topolánka a nyní se totéž chystají udělat s vládou Petra Nečase.
Přitom Petr Nečas, na rozdíl od všech svých spolustranických, ale i sociálně demokratických předchůdců začal některé vize uplatňovat. Spustil důchodovou reformu, zdravotnickou i sociální reformu. Spustil modernizaci státu, bez které se neobejdeme, chceme-li zůstat úspěšným a bohatým státem.
Nositelem vize býval dlouho i český prezident. Václav Havel ztělesňoval onu vizi svobody a osobní zodpovědnosti. Jeho nástupce Václav Klaus ztělesňoval jako premiér vizi transformace. V prezidentském úřadu se ale jeho vize postupně vytrácela a pokud nemají velké tradiční strany pro voliče své nové vize a ideály, nemá je ani prezident.
Nevěřím, že jsme schopni jít dál bez toho, aniž bychom měli cíl.Proto víc než sliby, hledejme pro tuto společnost nové cíle, nové vize.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

mirekP napsal(a):

A zřejmě bychom měli hledat i nové strany a zejména nové straníky.
Ale jinak jste prostě nejlepší.
(Když tě nikdo nechválí, tak se aspoň pochval sám, duši to pomůže.)
24. 10. 2012 | 10:31

ld napsal(a):

Ano, už abyste přešli do úplné nicoty a trestní odpovědnosti za spáchané zločiny proti této zemi!
24. 10. 2012 | 10:32

dříve čtenář napsal(a):

Myslel jsem si pane Sobotko, že ty nové cíle a vize alespoň nějak nastíníte. A zase nic.
Já si myslím, že problém je i jinde - různé mafiánské kliky ovládají různé frakce vaší strany. Nebylo by dobré, kdyby se napřed mezi sebou domluvily mafie: jaké jsou jejich vize? No a vy je můžete v klidu přednést na kongresu.
24. 10. 2012 | 10:34

siven napsal(a):

"Pustili jsme se do boje s korupcí..." Amen. A s Pavlem Drobilem v čele, paní Mullerová.

Slyšeli jste slovo boží.

A já jim pořád povídám, pane předsedo, aby houbičky nepapali hned po ránu. A už tuplem aby po jejich požití nesedali za PC. Má to strašný vedlejší účinky.
24. 10. 2012 | 10:36

Indrax napsal(a):

Super, a jakou že vizi nám hodláte ztělesnit Vy, "doktore"?
(omáčku raději nekomentuji, musel bych z ní blít, velebnosti)
24. 10. 2012 | 10:37

šašek z Jihlavy napsal(a):

Pane doktore,
pokud by se členové ODS chovali podle vašich představ, asi by se tato strana neocitla v tomto nezáviděníhodném stavu. Bohužel tam nalezlo příliš mnoho mazaných a chamtivých šíbrů a tak to nemohlo jinak dopadnout.
Považuji vás za slušného člověka, proto vás Václav Klaus nemá rád a udělá vše, aby vaše kandidatura na prezidenta skončila neúspěchem. Doufám, že jste si toho stačil všimnout. Být vámi, hodil bych jim to i s členskou legitimací na hlavu. Tolik grázlů musí položit jakoukoliv stranu, mormalizační KSČ byla názorným příkladem.
24. 10. 2012 | 10:42

Konrad napsal(a):

Vetsina obcanu ma v soucasnosti jasnou vizi. Poslat modre straky konecne do......
24. 10. 2012 | 10:44

David napsal(a):

Jednu z hlavních, ne-li hlavní příčinu prohry vidím v

arogantním a silovém

způsobu vládnutí.

V neschopnosti vést konstruktivní dialog s oponenty!!!

Hlavními představiteli silového způsobu jednání jsou Kalousek s Drábkem a Nečas se od nich nakazil.
24. 10. 2012 | 10:45

Pracant napsal(a):

Pane Sobotko,

ODS podle vás dala lidem svobodu. Tak jen jeden odkaz ze stovek dalších, kterými nemá cenu zahlcovat tyto stránky, protože každý, kdo si nelže do vlastní kapsy, ví dobře, jaká je realita.

http://www.tydenikobcanskepravo.cz/2012/10/zpoved-elitniho-novinare-svoboda-slova.html
24. 10. 2012 | 10:46

jozka napsal(a):

Zajimala by mne jedna vec. Fakt tomu, co piste verite? pokud ano, je to s vami horsi, nez jsem cekal.
24. 10. 2012 | 10:51

Plivník napsal(a):

Pane autore, zase nic, žádné zpytování svědomí, žádná sebereflexe. Ani slovo o zbavení se kradáků z Vaší strany. Ani zmínka o distancování se od Drobilů, Chalupů, Richtrů, Bémů,Vondrů, Topodalíků, Oulických a Janoušků. To, že jste nepřestali krást a zlodějů se nezbavili, to byl přece důvod Vaší porážky, nikoli absence vizí a ideové důvody. Když jste kromě odklánění a krádeží ještě přistoupili ke zvyšování daní, ztratili jste sympatie zcela. A teď upřímně pana Sobotko, proč zrovna Vy, který se tváříte, že nic nevidíte, chcete být prezidentem? Co byste tak asi této zemi dal, čím byste jí prospěl(pochopitelně kromě uspokojení vlastního maxiega)?
24. 10. 2012 | 10:54

Frapantní fabulace napsal(a):

Rozkradli jsme, co bylo, rozkradli jsme, co je, rozkradli jsme i to, co teprve bude; mafiánské sítě už jsou hotové; "justici máme" ((c) blonďatá bestie); komunistické a estébácky kádry jsme zachránili; světu jsme pro smích. Vize ODS se skutečně naplnila a je třeba se ptát, co může svým voličům nabídnout dále.

Šašek z Jihlavy:
Nebuďte naivní, člověče. Kdyby se členové ODS chovali podle jeho představ, tak... by se chovali jako teď. Sobotka má svůj podíl na zpackaném a vytunelovaném mistrovství světa v lyžování v Liberci.
24. 10. 2012 | 10:54

babočka napsal(a):

Pane Sobotka nedá se říct, že nemáte pravdu ale propad ODS je v něčem jiném. Z médií se denně ozývají zprávy o zpronevěřených milionech, prošustrovaných miliardách. Státní zakázky, dotace z EU atd. Jak potom chcete přesvědčit občany aby chápali úsporné reformy ? V ODS je spousta inteligentních a slušných členů, jenže na venek je ODS prezentovaná těmi neslušnými na které se nabalili darebáci. Pokud se ODS těch darebáků nezbaví, tak ať raději zanikne.
24. 10. 2012 | 10:55

Bobík napsal(a):

Lžete sám sobě, pane Sobotko. Vaše strana je v úpadku už 10 let, a teď se nachází ve finální fázi. Nejste totiž schopni dělat skutečné činy.
Dopadli jste jako Cařihrad - neschopnost skutečně jednat a skutečně řešit. Nejnižší sociální vrstvy kvůli vám přicházejí o dústojnost a o bydlení, a vy to nevidíte.
24. 10. 2012 | 10:55

jozka napsal(a):

Kdyz to vezmu poporade:

Po dvaceti letech je česká společnost konsolidovaná jsme členy NATO i EU.

Souhlas
Naše společnost je nepochybně bohatá, tedy alespoň tak bohatá, jak to v současném světě jde.

Ano, VASE spolecnost ano. Pocty exkuci hovori za vse.

Osobní svobodu máme a užíváme si jí.

Ano, ZATIM ji mate a evidentne si ji uzivate. Coz je take jeden z duvodu vasi prohry.

Tehdejší ideály a vize byly naplněny.

Libi se mi to cudne vynechani nepochybneho rustu.

Nenabídli jsme lidem novou vizi, novou strategii vývoje společnosti, přinejmenším na dalších dvacet let. Nemáme ideál.

To uz tak bejva, bud mate prachy nebo idealy.

Pustili jsme se do boje s korupcí, ale lidi korupční aféry znechucují.

S Drobilem, Blazkem, Lessym... a lidi neznechucuji korupcni afery, ale zametani korupcnich afer.

Pustili jsme se do rozplétání klientelismu, ale lidé v politice nevidí uplatňování idejí, jen touhu vládnout a rozdělovat dotace.

Kde jste se pustili do toho rozpletani? A ano, vidime na vas touhu vladnout a rozdelovat dotace.

Nejen v ODS převážily nad prosazováním vlastního programu koaliční kompromisy a techniky výkonu exekutivy. Sevřenost občanských demokratů se rozklížila do té míry, že to byli vlastně členové ODS, kteří fakticky položili vládu Mirka Topolánka a nyní se totéž chystají udělat s vládou Petra Nečase.

Po cem se vam vlastne styska? Po nerozborne jednote strany?

Přitom Petr Nečas, na rozdíl od všech svých spolustranických, ale i sociálně demokratických předchůdců začal některé vize uplatňovat. Spustil důchodovou reformu, zdravotnickou i sociální reformu. Spustil modernizaci státu, bez které se neobejdeme, chceme-li zůstat úspěšným a bohatým státem.

Spustil demontaz statu. Vytvoril penezovady vedouci do kapes soukromych subjektu. Staci si poslechnout par odpobrniku i mezinarodnich instituci.

Nevěřím, že jsme schopni jít dál bez toho, aniž bychom měli cíl.Proto víc než sliby, hledejme pro tuto společnost nové cíle, nové vize.

Jenze vy ten cil mate. A je patrny az prilis. Odhaluje se s kazdym vystoupenim Stastneho nebo Tluchore. Je videt z nekdejsiho pusobeni Stanjury. Staci si poslechnout Blazka... a ostatne i Klause.
24. 10. 2012 | 11:01

nežvaňte. napsal(a):

Nemá vizi? Vizi? Vždyť zrovna tohle slovo je již od dob velekmotra VK v ODS zakázané... Co tak najednou?
24. 10. 2012 | 11:02

Miroslav Blažek napsal(a):

Pane kandidáte. Copak jste asi celou dobu v ODS dělal? Nepodílel jste se snad na tom taky? Dali jste moc třem arogatním lidem a to Topolánkovi, Nečasovi, Kalouskovi. Moc nevěřím tomu, že se Vám najednou rozsvítí po dvaceti letech a půjdete ve šlépějích čistoty majetku a kvalitních zákonů, které se nemohou obcházet.
A věřte, že peníze které dáváte na svoji kampaň na presidenta republiky jsou zcela vyhozené zdroje. Tyto zdroje byste spíš měl věnovat na dobročinné účely (domovy sociální péče). Věřte také že Vy se nikdy presidentem nestanete. Miroslav Blažek
24. 10. 2012 | 11:06

schrott napsal(a):

Pane Sobotko, přemýšlíte vůbec o tom co píšete? ODS prý dala lidem svobodu... Takže nebyly demonstrace před r.89, nebyl pochod studentů a zákrok komunistické policie, nebylo Občanské hnutí atd. Je k nevíře co všechno jste schopen vyplodit.

Hospodářský růst ano, ten tu je, ale ne zásluhou ODS. Zásluhou ODS začal jeho pokles v r.1997. Zemanaova vláda to byla kdo umožnil vstup investorům a nastartovala růst. Občané ČR z něj však zisky nemají, tedy až na pár rodin a jednotlivců spřízněných právě s ODS. Zisky odtékají pryč, ani jedna banka není česká, kromě jediné, kterou občan využívat nemůže. Netušil jsem, že jeden významný ústavní činitel může být s odpuštěním tak hloupý. A to jste ke všemu kandidátem na prezidenta...
24. 10. 2012 | 11:10

modrý edvard napsal(a):

ODS možná má vizi, ale problém je ten, že jí, tedy ODS, málokdo věří. Poctiví členové ODS se musejí rozhodnout, zda se snažit obrodit ODS zevnitř, nebo začít s tou vizí někde jinde. K tomu se samozřejmě přidává zcela pragmatická úvaha, že i člen ODS se musí něčím živit.
A jen poznámka: i když strany vizi nemají, prezident by ji mít mohl.
PS: Osobně vidím současnou vlnu skandálů jako očistný proces - dřív byly taky, jen se tolik nerozmazávaly.
24. 10. 2012 | 11:11

michal napsal(a):

"Na analýzu porážky a sestupu ODS je potřeba čas."
Pane doktore, tak to je ještě horší, než jsme si - my, voliči - mysleli.
Když vám, politikům, někdo na volební sliby tu analýzu napíše a nakreslí, tak mu ani teoreticky nejste schopný udělit milost.
Vedle máte své krédo: "Jako lékař i jako politik jsem přísahal, že lidem budu pomáhat a ne škodit." Radši si ho smazejte.
24. 10. 2012 | 11:21

Mariana Holigová napsal(a):

Pane kandidáte za prezidenta z ODS, celý program vaší partaje je špatný, vsázíte na nacionalismus a na podporu bohatých. Politika rovné daně byla naprostý nesmysl, co dokazuje zvyšující se rychlost a míra státního dluhu po jejím zavádění. Doufám, že lidé Čech, Moravy a Slezska již pochopili, že takováto politika vede jen do zkázy a že vliv této partaje se bude postupně zmenšovat, až se sama tato strana někde ztratí či rozplizne. Vaše nezvolení prezidetem bude toho důkazem. Mějte to na paměti.
24. 10. 2012 | 11:21

scallop napsal(a):

Dva Sobotkove po sobe ... tady uz chybi jen Milan Nedela.
24. 10. 2012 | 11:22

Honza napsal(a):

Pane bože, to je blábol, co taky od VUMLáka P.Sobotky čekat! Kde jsou ty reformy? Ty paskvily, co vytvořila tahle mafiánsko-zlodějská vláda, akorát zvedla státní dluh na dvojnásobek i při zrušení všech sociálních výhod, které se tu budovaly 20 let! Kde jsou všechny ty ušetřené peníze - v kapsách zlodějů, jako je Kalousek, Nečas, Drábek, Šiška, Bém a spol. Po vládě ODS vždy zůstane jen zadlužená, rozkradená, zpustošená, spálená země, to ani socialisti nedokáží!
24. 10. 2012 | 11:25

Petr napsal(a):

Postupné omezování osobní svobody regulacemi a posilováním pravomocí státních a obecních orgánů je přesně to, k čemu ODS přispívá, místo toho, aby tomu bránila. Ruku v ruce to pak pochopitelně jde s netransparentností a korupcí. Spojité nádoby.
24. 10. 2012 | 11:26

pwpw napsal(a):

ODS je tam kde je, neboť krade jako straka a odklání miliony nás všech na stranické účty, aby bylo dostatek zdrojů na politické kampaně a na propagování kandidátů ODS na prezidenta jako je pan Přemysl Sobotka.
24. 10. 2012 | 11:26

Pedro napsal(a):

"Nevěřím, že jsme schopni jít dál bez toho, aniž bychom měli cíl. Proto víc než sliby, hledejme pro tuto společnost nové cíle, nové vize."

Vy ten cíl máte stále stejný a neustále jej v přímém přenosu naplňujete: KRADLI JSTE, KRADETE A BUDETE KRÁST DÁL AŽ VŠECHNO ROZKRADETE !!!

No a voliči už na to konečně přišli...

To je celé...

Nashledanou.
24. 10. 2012 | 11:30

Frapantní fabulace napsal(a):

Jozka:
Vy jste zlý:-P
24. 10. 2012 | 11:31

standa novák napsal(a):

Pane kandidáte, kterou bohatou společnost máte na mysli? Kamarádů ODS z mokré čtvrtě? Mně nepřipadá, že by společnost lidí, s kterými žiji a jsem ve styku, byla zvláště bohatá, naopak, připadá mi spíše, že lidé jsou čím dal chudší. To vy asi nevíte, že ano?!
24. 10. 2012 | 11:32

karel napsal(a):

Pane Sobotko
To nejlepší co může vaše strana udělat pro naši zemi je podat demisi, a dál už neškodit. Když čtu váš článek, vidím že každý žijeme asi v jiné zemi. Nouzí sice netrpím (mám nadprůměrné příjmy), ale jsem vysokoškolsky vzdělaný ekonom s dvacetiletou praxí v managementu velkých i nadnárodních průmyslových firem , takže mám o realitě v naší zemi jiný přehled, než jednodušší konzumenti vaší vládnoucí mafií ovládaných médií . Bohužel jako aktivní účastník listopadu 1989 dnes musím říct, že od r. 1989 to jde s naší zemí jen z kopce. Stali jsme se bezohledným, sobeckým, méně vzdělaným a vymírajícím národem ve zdevastované zemi, neschopné obrany (nepočítáme-li pár žoldáků bojujících v cizině za peníze), zemí jejíž obyvatelé se dostali na přední místa na světě v konzumaci drog a alkoholu, zemí neregulovaného hazardu s nejvyšším počtem heren na světě, zemí kde si exekuční mafie mohou dělat co chtějí , zemí kde bylo zničeno vlastní zemědělství (které si ostatní země strategicky úzkostně chrání) - zemědělství je v horším stavu než po válkách, zemí v které byl zničen (roztunelován) vlastní významný průmysl a nyní slouží jen jako polokoloniální montovna s levnou pracovní silou (bez vlastního vývoje i prodeje, které nesou přidanou hodnotu), zemí kde justice i policie nekonají nezávisle, neměří všem stejně, ale dle pokynů vládnoucí mafie, zemí, která jako jediná na světě umožňuje anonymní akcie a v které vládnoucí mafie nepřipustí majetková přiznání běžná ve všech vyspělých demokraciích, zemí, kterou magatunelujou odesáčtí kmotři a navázané mafie , zemí totálně rozkradenou a naprosto diletatntsky spravovanou, v které to nemůže skončit jinak než bankrotem a strašnou bídou většiny národa, kterou vaši kumpáni budou sledovat zpovzdálí z Toskánska a daňových rájů od drinku na svých jachtách.Jsme zemí, kde mladí nemají perspektivu ani pozitivní cíle a za měřítko úspěchu považují mít možnost nakrást si jako ta vaše banda. Vy nemáte proč analyzovat svůj volební neúspěch - víte to sám, vaše PR agentury a ovládaná média jsou stále méně schopna už tak účinně vymývat mozky jednodušším lidem, kteří se propadají do stále větší chudoby a beznaděje. Poslední cestu kterou máte je tyto lidi poštvat proti jiným chudákům a to děláte, víte dobře že rozeštvaní lidé se hůře spojují proti skutečnému nepříteli. A tak štvete nezaměstnané proti cikánům, mladé proti starým, pravičáky proti levičákům atd. Za 20 let jste naši zemi dostali do stavu horšího, než po prohrané totální válce a do beznaděje. Všichni teď čekáme, že to musí prasknout, stačí impuls nebo charismatická osobnost, nevíme co to bude. Ale svámi dál to již nemůže jít. Vaše místo je již pouze v basách, poté co se budete zodpovídat za to co jste napáchali v posledních 20 letech. My lidé hledící do budoucna již vyhlížíme změny u kterých vaše zločinecká banda již zcela určitě nebude.
24. 10. 2012 | 11:33

krajan napsal(a):

Pane Sobotko, a kdo z ODS se do těch "bojů s korupcí..." a tak dále pustil? Já jsem si nevšiml. Třeba mám špatný zrak.
24. 10. 2012 | 11:34

Ládik!!! napsal(a):

Stranický kandidát nemá šanci. Ani Fischer nebo Dlouhý, kteří kandidují za KSČ.
24. 10. 2012 | 11:35

Jarda napsal(a):

Pane Sobotko, ač patříte mezi několik málo slušných lidí v ODS, nechte už floskulí typu ... vize.
Co to je? Napsat a nablábolit lze cokoliv a vydávat to za vizi.
Těch už tady a férově řečeno nejenom od ODS, bylo.
Ale v praxi předvést, to už je jiná.
Postarejte se o to, aby vaši členové byli slušní, poctiví a pracovití a to bude více než všechny dosavadní vize dohromady.
Přeji Vám mnoho zdaru.
24. 10. 2012 | 11:36

resl napsal(a):

musíte skončit i vy, Sobotko, ale předtím zničte Klause, jinak zničí on celou ODS i s vámi. zítra bude pozdě, tak se nebojte napsat, jak jste viděl jeho volby na Hrad a jak nezvládá základní ekonomická fakta.
24. 10. 2012 | 11:36

Ambra napsal(a):

Nedivte se paskvilu napsanému P.Sobotkou. Toto nejsou z poloviny jeho názory na konzervativní stranu, ale názory jednoho rabína z Izraele, který mu je nakukal v Hradci Králové při příležitosti dnů Izraele.
Otázka, kterou by měl P.Sobotka, J.Fischer a M.Zeman zodpovědět veřejnosti zní: "Proč se kandidáti na českého prezidenta musí účastnit miltitantních akcí Izraele na našem území?" Patrně to nebylo nic poctivého, když se o tom ani jeden z nich nezmínil!
Tak tedy, chce P.Sobotka udělt z ODS stranu ideologické nenávisti jako to vidíme v Izraeli na konzervaticních stranách? A budou pak muset znovu chodit do armády i u nás nejen klusi ale i ženy, jak se to děje v militantním IzraeIi? - Čím jiným by se P.Sobotka od Izrealců mohl pro nás inspirovat?
24. 10. 2012 | 11:38

Bobík napsal(a):

V Německu má strana typu ODS (FDP) dlouhodobě tak 7% . Volí ji pouze velcí a střední podnikatelé, jinak vůbec nikdo. Čeští občané konečně pochopili, co je ODS zač, doufejme, že občané nezapomenou.
PS: jste velmi směšný tím, jak jste zcela mimo realitu českých občanů, někam prosím Vás zalezte a neotravujte nám náladu, pane Neschopný Sobotko.
24. 10. 2012 | 11:41

Bobík napsal(a):

Díky, Karle, napsal jste to přesně a tisíkrát pravdivěji než zjevně neschopný Sobotka alias Jakeš z Červeného Hrádku.
24. 10. 2012 | 11:45

Jiri Holik napsal(a):

Pene Sobotko,

Vy i cela ODS ale ctete velmi spatne vysledky voleb.
Lide se od vas odvraceji ne proto, ze nemate vizi.
Lide se od vas odvratili(me vcetne), protoze kradete jak straky a ne v milionech ale v miliardach.
Dane by vubec nemuseli rust, nemuseli by jste z lidi co prijdou o praci a hledaji si novou delat otroky, omezovat duchody, a socialni sluzby potrebnym. To delate protoze to je pro vas nejjednodusi cesta.
Kazdorocne se rozkrade na zakazkach okolo 100 miliard korun. Tedy nas deficit.
A kdo tuneluje a krade. ODS a lide nasati pupecni snurou na ODS. Ministri, poslanci ODS, jeji namestci, podnamestci, "konzultanti", pravnici vasich uredniku z ODS, .... lide nasati na ODS. Ritig, Janousek, ....... a je to jak na centrali urovni, tak na urovni kraju a mest. jste prilis dlouho nahore a je na vas navazano prilis mnoho "vysavacu" verejnych penez. A vy se na tom podilite, kreje te to a tolerujete. Jen kdyz to k vam tece ze.
A lide to vidi, vidi ze oberate slabe a kradete jak straky.
Kazete vodu a pijete znackove vino. A lide to vidi a citi.
Kradete, kradete, korumpujete, ....a proto vas lidi nevoli.
Na vasi reci o vizi nikdo nelisi a slyset nebude. To jsou jen blbe plky a vymyvani mozku.
Kradete, podporujete korupci, slendrian, atd proto prohravate a proto budete prohravat i nadale.
Jste uplne mimo realitu bezneho zivota a pohledu na zoufalou politicko zlodejskou scenu.
Zakonu o statni sluzbe se branite uz 20 let a to jen proto aby jste do statni zpravy natahali vsechny ty "vysavace" co delaji 100 miliard ninus kazdy rok.
Vy tu s CSSD vladnete uz 20 let, a toto je vysledek.
Takze vase absence vize je jen blabol, a jste uplne mimo misu s vasi analyzou prohry ODS.

Jiri Holik Jr.
24. 10. 2012 | 11:45

džon uzený bok napsal(a):

pane sobotko,
myslím že bude hlavně třeba hledat nové vize bez vás a vám podobných (ve všech partajích), jinak se nikam nepohneme
poslechněte si sám sebe :
"Pustili jsme se do boje s korupcí, ale lidi korupční aféry znechucují. Pustili jsme se do rozplétání klientelismu, ale lidé v politice nevidí uplatňování idejí, jen touhu vládnout a rozdělovat dotace."
Vy jste se ale do boje s korupcí nepustili, ani jste se nepustili do žádného rozplétání. Když má kdokoli z vás říci cokoli na rovinu, kroutí se jak derviš, aby náhodou nedostal v partaji přes prsty. Korupcčních afér není nesnesitelně mnoho jen proto, že tutláte jak o život. Vy osobně, po té co Klaus raději preferuje Zemana před Vámi, nejste schopen ani reagovat jako chlap.
Vaše vize z devadesátých let, které krachly po pár letech na balíčcích (v době všeobecné konjunktury všude okolo) a na křiváckém financování vaší partaje což jako poslední ovce odnesl zoufalec Novák, měla více chyb než kladů. Vize která nepřežije ani pár let není vize pane Sobotko.
Vy se divíte že vás lidé považují za pakáž? Držíte se židlí jak h...o košile aniž by existoval jediný důvod, abyste tam seděli vy a ne kdokoli jiný. Váš soukmenovec "vysoké čelo" Benda snad parlament už neopustí a bude zde kremován, jednou vyletí poslaneckým komínem. Vždyť proboha nic kromě strašení komunistama nenabízíte..
odkláníte, kecáte a jste náramní pašáci, ale nic z toho nekouká.
Nechte toho a vraťte se k profesi pane Sobotko, aspoň budete k něčemu.

d.u.b.
24. 10. 2012 | 11:50

buldatra napsal(a):

Tak pan senátor nemá vizi.

Nevadí.
Kupte vizír pane senátore a zapijte vodó.
Kdyby se přesto žádná vize nedostavila, budou z toho alespoň pěkné bubliny.
Na ty jsme od vás a od vaší partaje zvyklí.
24. 10. 2012 | 11:54

jive napsal(a):

to Karel:
To nejlepší co může vaše strana udělat pro naši zemi je podat demisi, a dál už neškodit. Když čtu váš článek, vidím že každý žijeme asi v jiné zemi. Nouzí sice netrpím (mám nadprůměrné příjmy), ale jsem vysokoškolsky vzdělaný ekonom s dvacetiletou praxí v managementu velkých i nadnárodních průmyslových firem , takže mám o realitě v naší zemi jiný přehled, než jednodušší konzumenti vaší vládnoucí mafií ovládaných médií . Bohužel jako aktivní účastník listopadu 1989 dnes musím říct, že od r. 1989 to jde s naší zemí jen z kopce
-----

máme mnoho společného, také jsem jednatelem u top 100 (Forbes) firem v regionu. Také jsem chodil na Letnou. Ale ten blábol co jste splodil nepochopím.
Nevěřím, že máte ekonomické vzdělání.
PS: strany nepodávají demisi :)!
24. 10. 2012 | 11:55

Jirka napsal(a):

Vazeny pane Sobotko,
jak jste si mozna stihl precist, volici Vam prestali duverovat. Prekvapive slusne Vam to dali najevo i Vasi minuli volici (vcetne mne). V tom je problem. Ac rozhodne nezpochybnuji Vasi osobni slusnost, uz ani to nestaci. Chybi duvera, a to i duvera ve Vas jako slusneho cloveka, bohuzel jiz ve zcela neduveryhodnem spolku. Vize se realizuje skrze duveru, nekdo totiz musi uverit, ze Vasi vizi hodlate naplnit. A tuto duveru evidentne jiz ODS nema. Nevim, zda k napsani tohoto blogu Vas vedla nevedomost ci taktika. Pokud nevedomost, pak si jiste z teto diskuse vezmete ponauceni. Jestli taktika, pak je to odporne a prtestavate byt slusnym. Volebni vysledek ODS neni vysledkem chybejicich idei, vysledkem vladnich reforem ale jen a pouze krizi duvery Vasich byvsich volicu.
Preji Vam, jako slusnemu cloveku, abyste se dokazal zorientovat.
Prezidentem Vas volit nebudu, tenhle blog me rozhodnuti jen potvrdil.
24. 10. 2012 | 11:57

So napsal(a):

Jak vidím, nevolám po pánu Bohu jenom já po přečtení páně Sobotkových slov.
Pane Bože, ty, který jsi na nebesích i na zemi, nedej zahynouti nám i budoucím a ochraňuj nás od všech sobotků a jemu podobných.

Amen.
24. 10. 2012 | 12:00

DH napsal(a):

Politika se má dělat pouze na základě odborných analýz.
Fenoménem těchto voleb je, že všechny parlamentní strany, které vytvářejí základ parlamentní demokracie,jasně oslabily.
Proto je bezpodmínečně nutné s vámi pane Sobotka souhlasit, Vy svůj program naplňujete, ale nejste schopen to voličům vysvětlit.
Pouze Váš úhlavní nepřítel z Liberce nevidí že tato vláda rozpočtové odpovědnosti a boje proti korupci musí být zachována a prosadit schválení úsporného balíčku,církevních restitucí a důchodové reformy,neb to je jediná cesta jak zabránit katastrofě historického rozměru.
To jsou Vaše a opravdu zlatá slova, protože jak jste již dříve konstatoval, vláda ODS naplnila to, co slibovala, že provede reformu vysokého školství, sníží počet vysokých škol, bude klást důraz na jejich vyšší kvalitu, zavede školné nebo jinou formu poplatku atd, atd.
Pouze totálně nechápající Liberečáci tvrdí, že jste pro mnoho lidí přestal být důvěryhodný.
Protože Vy jako jedna z mála stálic na půdě Senátu od roku 2004 jste předsedou horní komory.
Proto musí všichni pochopit že Vy jako jediný se můžete stát po Václavu Klausovi novou hlavou státu jedině Vy, můžete slušně a korektně stejně jako pan Klaus reprezentovat ODS.
24. 10. 2012 | 12:00

Libertad napsal(a):

Pro pana "karel napsal(a):"

Velice výstižný popis. Vaši větu "A tak štvete nezaměstnané proti cikánům, mladé proti starým, pravičáky proti levičákům atd", plně potvrzuji.
Naposled jsem byl svědkem štvaní mladých proti starým včera 23.10.2012 mezi 19:00-20:30 na diskusi o důchodové reformě, kterou organizoval časopis Respekt. Tu sprosťárnu co tam vypustil dvakrát za sebou z úst pan RUSNOK byla na občanskou žalobu.
24. 10. 2012 | 12:01

Medikolog napsal(a):

Pane doktore P. Sobotko,

Blahopřeji. Nádherný blog. To o té vizi a o její nositelce, o ODS, jste napsal krásně. Jsem dojat konsolidovaností naší společnosti i tím, že našimi osmi tanky a hrstičkou pronajatých švédských letadel těžce vyzbrojené naše hrdé voje dobývají Afghanistán po boku Wehr.. pardon, Bundeswehru.

Nepochybuji, že vaše ctihodná společnost je bohatá a že si s pomocí TOP 09 a samého Svatého otce chcete na rozloučenou, před odchodem na odpočinek něco dobrého odložit do kostelíčka (vždyť ne nadarmo říkají Poláci Církvi Kościól), aby vám to nějaký jiný zloděj neukradl; i když to NENÍ VAŠE, ALE NAŠE!

Milouš JAKEŠ by to nenapsal přesněji ani lépe. ještě jednou blahopřeji.
24. 10. 2012 | 12:02

Michal napsal(a):

To Karel: přesný komentář, není co dodat...
24. 10. 2012 | 12:08

paprika napsal(a):

Ambra- nejvíc ideologické nenávisti čiší z Vás, až bude proti čechům stát stovky milionů muslimů, tak se totálně podělají, vy první, vy tlachale.
24. 10. 2012 | 12:08

český maloměšťák napsal(a):

http://www.patria.cz/zpravodajstvi/2180223/plyn-podle-ln-nezlevni-plynarum-se-podarilo-zvratit-zamer-eru-ceny-energii-v-cr-nad-prumerem-nove-eu.html

"....Plyn od ledna nezlevní, plynařům podporovaným Hospodářskou komorou (HK) se totiž podařilo zvrátit původní záměr Energetického regulačního úřadu (ERÚ), který chtěl zohlednit skutečnost, že provozovatelé plynárenských sítí málo investují, píšou dnešní Lidové noviny (LN). ERÚ v září naznačil, že ceny za distribuci a přepravu plynu můžou klesnout v průměru až o sedm procent.

Deník s odkazem na dokumenty, jež má k dispozici uvedl, že HK místo hájení zájmů tisíců svých členů z řad podniků všech velikostí lobbovala za zájmy šesti regionálních distributorů plynu a jednoho provozovatele páteřní sítě plynovodů. Mluvčí HK Lenka Vodná listu sdělila, že komora zastupuje jak distributory, tak odběratele a odborná skupina připravila legislativní návrh, který je naprosto v souladu s legislativou ČR.

HK podle deníku nastoupila až ve chvíli, kdy se ERÚ podařilo odolat tlaku ze strany skupiny RWE, která ovládá zhruba polovinu českého trhu s plynem....."

http://fragmenty.cz/archiv/iy119.htm

".... „Energie patří mezi stěžejní vstupy při výrobě a její ceny jsou pro podniky klíčovou složkou. Každé zvýšení cen se hned negativně projeví v nákladech, a proto na to podniky reagují velmi citlivě. Vysoká konkurence je totiž nutí k tomu, že většinu zvýšených nákladů na pořízení energie nemohou zohlednit v konečných cenách svých produktů a služeb a snižuje jim to marže, které by pak mohly být znovu investovány do dalšího rozvoje podniku,“ uvedl prezident Hospodářské komory České republiky Petr Kužel...."

:---()
24. 10. 2012 | 12:12

Pavel13 napsal(a):

Pane Sobotko,
kdybyste si oholil knír, ulízal vlasy dozadu, přidal něco o běhajících bojlerech a platech zpěváků, bylo by to alespoň k smíchu - takto ...
24. 10. 2012 | 12:13

Analytik napsal(a):

Před dvaceti lety řekl šéf ODS: "Budeme si muset utáhnout opasky!" a utahujeme si je dodnes. Všechny prosperující firmy vlastní cizina.
Náš státní dluh je v řádu bilionů korun.
Tehdejší ideály a vize byly naplněny.
24. 10. 2012 | 12:13

alba napsal(a):

Vážený pane Sobotko,
přečtěte si všechny příspěvky, bude Vám jasné, oč tu jde a nemusíte na kongresu složitě hledat vizi či vize ODS do budoucna.
Důvody prohry ODS ve volbách je přece jasná - korupční skandály, záměrné maření vyšetřování, mizení miliard v předražených veřejných zakázkách, krytí kmotrů...a dalo by se pokračovat. Jaképak rozprávky o tom, že se lidem nelíbí vládní reformy, a proto potrestali vládu ignorováním voleb nebo dali hlas opozici.
Píšete o vládním "boji s korupcí". Lidé ale mají jinou představu, jak by měl vypadat. Kdy už konečně ODS sebere odvahu a po právu se vypořádá s Bémem, Bendlem, Janouškem, Richtrem, Oulickým a podobnými výtečníky, kteří si beztrestně dělají, co chtějí?? Až si ODS vymete tento Augiášův chlév a zamete si před vlastním prahem, může začít hledat vizi, co dál. Pak může očekávat vyšší volební účast.
24. 10. 2012 | 12:18

TomášL napsal(a):

Nu nevím autore...

V roce 2010 dostala levice málo hlasů, dnes pravice. Všichni psali, že potřebuji čas na analýzu, hledat vize a tak dokola. Za dva roky stejné články, za šest stejné články, za deset let taktéž stejné články... Jenom jiní autoři.

Ach jo, nuda to je, děsná nuda...
24. 10. 2012 | 12:20

ten, kdo se hádat nebude napsal(a):

ODS, tento spolek bývalých svazáků a VUMLáků, kteří se v roce 1989 probudili a zjistili, že jsou pravičáci a konzervativci, je již dvacet let na cestě do kriminálu, a až tam dorazí, tak lidi v této zemi budou mít šanci na svobodu, pokud si nenechají vyrůst nějakou novou podobnou obludu, která jim bude diletantsky a sprostě vládnout.

ODS vyslala jasné signály již v devadesátých letech, když místopředseda Macek předvedl, jak si představuje podnikání a předseda Klaus, jak si představuje financování strany.
24. 10. 2012 | 12:32

dříve čtenář napsal(a):

Jive: tak nám popište, jak to vidíte Vy. Předem děkuji
24. 10. 2012 | 12:33

Ostrov Korfu napsal(a):

Pane Sobotko, říkáte, že ODS je symbolem ekonomické transformace ? Máte pravdu. Jen dodávám, takové netradiční ekonomické transformace. Jak se vypořádáte s faktem, že v důsledku "bankovního socializmu" 90. let minulého století, kdy se půjčovalo, úvěrovalo tzv. na kravatu, došlo ke kolapsu bankovního sektoru ? Což v konečném důsledku znamenalo sanaci v celkové výši téměř 600 miliard korun. A zcela unikátním způsobem byly obhospodařovány pohledávky za neplatiči, které byly "schovány" v ČKA. Jistě si vzpomenete na privatizační projekty typu Poldi Kladno, Třinecké železárny, Škoda Plzeň, Setuza Ústí nad Labem, VTŽ Chomutov, privátnímu sektoru se půjčovaly peníze na podporu vývozu potravinářských komodit atd. Později jsme se dozvěděli, že hodně peněz zmizelo v docela jiných projektech - například ve fotbalovém klubu Chmel Blšany - 6 let v Gambrinus lize, a jehož "vlastníkem" měla být nějaká švýcarská firma. Informovanější již tenkrát věděli, že fotbalový klub patří de facto předsedovi ČMFS ing. Františku Chvalovskému. Ten si také bral úvěry na podporu vývozu potravinářských komodit, ale část jich použil zcela v rozporu s podmínkami úvěrových smluv, tedy na fotbal. Proto bych také později vazebně stíhán, obžalován a zatím nepravomocně odsouzen k 10letům nepodmíněně. Má vůbec smysl připomínat všechny ty Kožené, Stehlíky, Pitry, Mrázky, ty tzv. Kapitány českého obchodu a průmyslu ? Jste schopen přiznat, že na základě metodiky EU musela vláda ČR později zahrnout do schodku státního rozpočtu i nedobytné pohledávky, o kterých tady byla již řeč v souvislosti s Českou konsolidační agenturou ? Výroky o potírání korupce z úst představitele ODS považuji za nevkusné a pokrytecké, protože i Vaše strana má své odkláněče. A nemusíme přitom chodit daleko do minulosti. Připomenu Vám současnou zdecimovanou vládu, z níž bylo během krátké doby odejito celkem 10 ministrů. Jistě byste nám dokázal sdělit, které důvody při odvolávání ministrů převládaly. Zdravotní důvody to rozhodně nebyly. Váš pan předseda - premiér zlikvidoval ministra Pospíšila, který chtěl emancipovat soustavu státního zastupitelství. Oficiálním důvodem odvolání pana Pospíšila bylo manažerské selhání. Tomu věří málokdo. Doufám, že jste Petra Nečase za tento "prozíravý krok" pochválil? Tímto rozhodnutím přispěl k prohlubujícímu se společenskému znechucení. Jiří Pospíšil poté uspěl v krajských volbách v Plzeňském kraji. Pochopili jste už signál, který Vám touto volbou veřejnost vyslala ? Docela se těším na Kongres ODS. A jak Vás znám, přikloníte se k vítězné straně. Petra jste dnes pochválil, později si do něho možná "kopnete." Pan Topolánek by mohl vyprávět. Zapomněl jsem na tzv. rebely - Tluchoř a spol. Z těch jmen mrazí.
24. 10. 2012 | 12:33

Pracant napsal(a):

jive (to Karel)

Myslím, že mezi vámi nemusí být ani rozdíl ve vzdělání, ani nejste každý z jiné planety. Vy, prostě jen kopete za sebe.
24. 10. 2012 | 12:36

ten, kdo se hádat nebude napsal(a):

I konzervativci v Evropě jsou zděšeni z našich „neokonzervativních“ přístupů k trhu

„"Jsme na straně výrobce a jeho produktů, ne na straně pacientů", řekl listu zástupce firmy Tomáš Závišek. Připustil, že se firma snaží i "seznámit s informacemi od pacientů a informacemi z trhu, které opět shromáždí výrobce". "Obvykle neklademe velké překážky při vydávání certifikátů," řekl.

"Jako mnoho lidí jsem byl šokován a zděšen ..., že regulátor v Evropě řekl, že je 'na straně výrobců' při vydávání certifikátů na produkty, jako jsou umělé kyčelní klouby, které mohou užívat britští pacienti," napsal Hunt.

"Tato slova odporují všemu, čemu věřím, pokud jde o zdravotní sektor v Británii," uvedl britský konzervativní ministr. "Každý, kdo pracuje ve zdravotnictví, musí být vždy na straně pacientů. A pacienti, nikoli zisky, musejí být vždy prioritou." „
http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/britsky-ministr-zdravotnictvi-sokovan-vyroky-zastupce-ceske-firmy/856737
24. 10. 2012 | 12:40

Vladimir napsal(a):

Pan Sobotka se sakramentsky mýlí !
Naše společnost není konsolidovaná, naše společnost se nemá lépe, než za minulého režimu ...
HDP České republiky dosáhl "předrevoluční" úrovně teprve za vlády Miloše Zemana (tedy asi v roce 2000). Od té doby sice stoupnul, ovšem rozdělování tohoto HDP na účastníky (občané ČR, občané jiných států, vrstvy občanů uvnitř ČR) se děje velice nerovnoměrně, ba ve prospěch jen uzoučké vrstvičky (cca 5% bohatých obyvatel).Z vybodovaného produktu odchází formou divident (bez danění ! )do zahraničí velká část produktu a to jak FO, tak PO. Takže pro obyvatele zbývá jen část. A rámci rozdělování produktu mez idomácími se velmi silně "rozevíají nůžky". A to prosím nejen u podnikatelské sféry (kde si své příjmy podnikatelé patrně zaslouží), ale i u managmentu státní a veřejnoprávní sféry (stovky a tisíce politiků a úředníků, cca 5 000 soudců, podobně SZ, tisíce lékařů a šíbrů). Tahle vyšší vrstva "bere" 4-30 krát více než průměr, kde v průměru už jsou platy smetánky zahrnuty , takže na největší vrstvu - nižší střední a nízkou vrstvu zbývá mnohem méně než průměr.
I když v průměru za celý stát, je úroveň snad nepatrněvyšší, než před 22 lety, ten bonus slízla malá vrstva a většina se má (příjmově) hůře než před 22 lety.
Statisitka pane Sobotka je hezká věc, vy s ní ale manipulujete ve svůj prospěch a v nepspěch (oblbnutí) nás ostatních ...
24. 10. 2012 | 12:41

Analytik napsal(a):

Po každých prohraných volbách musí někdo vysvětlit občanům, kdo má vinu na našem debaklu.
No a tentokrát si Černého Petra vytáhl Přemysl.
24. 10. 2012 | 12:43

Vašek napsal(a):

Cituji:
Spustil modernizaci státu, bez které se neobejdeme, chceme-li zůstat úspěšným a bohatým státem.
Dovolil bych si slova pana Sobotky trochu upravit.
Spustil modernizaci státu, bez které se neobejdeme,chceme-li se stát státem úspěšných a bohatých.
A všichni ostatní tzv.neúspěšní či nebohatí ať jdou k čertu.A nezbývá dodat,že ve filosofií podobných pánů rovná se úspěšnost velikosti bankovního konta.A samozřejmně co je vůbec tabu je to,jak tyto konta(míněno těch úspěšných) byla naplněna.
24. 10. 2012 | 12:43

oranžáda obecná napsal(a):

pokud si dobře pamatuji, jedním z křiváků, který položil vládu Topolánka jsi byl ty, Měkýši Sobotko. A blemcání o vizi od Měkýše, který hlasoval pro lisabonskou smlouvu a převod pravomocí do Brusele, to mě opravdu nedojímá...... jsi politická mrtvola, jen to ještě nevíš...
24. 10. 2012 | 12:44

Kalki napsal(a):

Tasemnice vykoukla z zadku, pronesla projev ke shromážděným roupům a muňkám a znovu se zatáhla do oblasti oddělené od vnějšího světa. Řekla pak svému kolegovi: Opravdu žijeme v pr...li. Tam venku je to jiné. A v čem je to tam jiné? Zeptala se ta druhá tasmenice. Je ta světlo. Mnoho světla. Všechno tam vyladá jinak. Skutečně. Už nemůžeme skrývat kdo doopravdy jsme. A kdo tedy jsme? Zeptala se druhá tasemnice. Jsme tasemnice...
24. 10. 2012 | 12:45

jajajajaaaaa napsal(a):

Vy jako máte vizi, pane Sobotko? Teda, kromě nezřízené hamižnosti?
24. 10. 2012 | 12:54

luk napsal(a):

Pane Sobotko, vy si snad děláte legraci. ODS tu od samého začátku byla jen proto, aby usnadňovala určité skupině lidí orgnizované a beztrestné rozkrádání státního majetku (ještě zbývají důchody a církevní restituce). Vždy to byla ODS, která likvidovala jakékoliv iniciativy směřující k pořádku, od registračních pokladen přes databázi DNA zločinců až po zákaz akcií na doručitele. A to nemluvím o fatálním rozkradení státu v tzv.velké privatizaci, kdy za rozdané a později vytunelované podniky zůstalo nezaplceno cca 850 miliard. ODS je přímo garantem zločinosti, tak nám tady neplácejte o chybějící vizi.
24. 10. 2012 | 12:57

resl napsal(a):

Váš Nečas se ani jednou nedistancoval od Drobila, ani jednou se neohradil proti Klausovým urážkám vlády, jezdí do B., kde hlásí, že neví co tam dělá, neboť nemá mandát, vaši spolustraníci kradou a neodstupují, vaše stranické peníze pocházejí od pochybných podnikatelů, kteří mávají s celou ODS a vaše strana je proti EU, aniž ví proč. Straší občany, jakoby jste věděli jen vy, jak na to, aby lidem bylo lépe. Výsledek jsou dluhy, náckovská politika, servilní podlézání vašemu ničiteli Klausovi, dodnes imunita, nepřiznávání majetku. Samozřejmě je výhodnější pro vás a naše milé, jednodušší občany, když hovoříte o rumu, nebo pomazánkovém máslu. Pro trouby to je vlastenectví.
24. 10. 2012 | 13:01

Medikolog napsal(a):

Papriko 12.08,

I kdyby Němci přijali všichni Islám a tak moc se namnožili, bodou proti nám stát vždycky jenom naši sousedé... Zopakujte si prosím zeměpis ČR.. alespoň to, se kterými státy má ČR společnou hranici.

Kontrolní otázka pro vás: který z nich je Islámský a ve kterém z nich platí Šaríjá?

Zkuste ještě v plzni strašit tichomořskými žraloky v Berounce. Svaz obcí možná pustí informaci, že je lovíval táta Otty Poppera - Oty Pavla pod rozvědčíkem..
24. 10. 2012 | 13:04

resl napsal(a):

Ambra 11:38,
to proto p. Ambro, aby vám mohli nasadit jarmulku a vaše okolí se začalo domnívat, že jste dostal rozum.
24. 10. 2012 | 13:06

Jarda napsal(a):

Naše společnost je nepochybně bohatá- Máte pravdu.
VAŠE společnost je bohatá a stíháte rozkrást víc než se vybere.

Před chvílí jste pustili zloděje Šišku, tak si po volbách zase nechte udělat analýzu neúspěchu ve volbách.
24. 10. 2012 | 13:08

pepek vyškov napsal(a):

Přemek for prezident.
24. 10. 2012 | 13:15

vico napsal(a):

Sobotka jako kandidát ODS jen prokázal, že i on je mimo realitu.
Jelikož je jasné, že Sobotka i teď po Stalingradu tvrdí, že se měl Petr Paulus Nečas pokusit o reformní protiofenzívu a slavně zvítězit, mne napadá, zda-li neustálé řeči odéesáků o permanentní transformaci ČEZka nejsou důkazem, že Furnisal Sobotka patří k dobře známým - Transformers -.
Pak je vše jasné : V ODS momentálně zřejmě probíhá boj mezi Autoboty a ďábelskými Decepticony.

Furnisal Sobotka zřejmě bude patřit ke kladným autobotům - nejspíše představuje postavičku Bumblebee anebo možná Střelmistra Železňáka.

Rebelové v čele s křivoústým poslancem Tluchořem budou Decepticonové. Samotný Tluchoř bude nejspíše slavným Megatronem.

V příštím článku by nás měl Sobotka /nejspíše po kongresu Občanských demokratických transformers/ informovat o výsledku boje mezi Střelmistrem Železňákem a Megatronem.

Na další "analýzu" míjející realitu jsem opět přiměřeně zvědav.
24. 10. 2012 | 13:20

zdeno napsal(a):

"Bohatý stát - alespoň pro bohaté", tak takhle to mělo znít, důchodci u popelnic, umrzlí bezdomovci pod mosty, žebráci na nádražích, nepočítaně sebevražd po návštěvách exekutorů atd, atd. Že si ve sněmovně mažete med kolem huby a věříte svým poradcům že se všichni mají téměř jako vy, tak to je hluboký omyl pane Sobotka. Toto je vizitka posledních 23ech let.
24. 10. 2012 | 13:25

Kwakin napsal(a):

Proč vládní strany prohrály volby? Asi by je tentokrát nevyhrály, ale taková katastrofa to být nemusela. * 1. Odvolání ministra Pospíšila s naprosto zmatečným odůvodněním. * 2. Odvolání Lessyho (ať právem nebo neprávem) s naprosto zmatečným odůvodněním. * 3. Okamžité odvolání ředitele Národního divadla s naprosto zmatečným odůvodněním. * 4. Kauza Smetana aneb činy rodinného klanu Langerů. * 5. Vyhození Michálka, který upozornil na korupci. * 5. Dalík nešel do vazby. * 6. Janoušek si chodí po svobodě i po tom, co spáchal, a zřejmě se mu nic nestane. 7. Odvolání ředitele DP Liche s naprosto zmatečným odůvodněním. * 8. V koalici zasedla nikým nevolená strana. * 9.Telefonáty Kalouska vyšetřovatelům kauzy Casa. * 10. Miliardy, které odpluly v kauze Mostecká uhelná díky nezájmu nebo neschopnosti našich Rampulů. * 11. Volební slogany o podpoře podnikání, které jsou v přímém rozporu s byrokratickou realitou. * Lze pokračovat dalšími a dalšími body. Nedostatek vize je jen zdvořilé pojmenování toho, že všem politikům jde jen o moc a o prachy
24. 10. 2012 | 13:29

Viola napsal(a):

Krédo Přemysla Sobotky: " "Jako lékař i jako politik jsem přísahal, že lidem budu pomáhat a ne škodit."

Kterým lidem? To, co v socialismu bylo dobré, jste měli zachovat - zdravotnictví, školství, sociální zařízení a ne transformovat záležitosti, které z principu vývoje dobré společnosti mají zůstat společenské - společné - komunistické a ne se pokoušet i zdravotnictví, školství transformovat na ziskové organizace. Je třeba také myslet na celou slopečnost a ne na kapitalistické vyžírky.
24. 10. 2012 | 13:31

Viola napsal(a):

Kwakine, to jsou všechno marginálie, cos vyjmenoval - podružné věci. Podstata problémů ODS je, že se pokusila na kost transformovat vše na kapitalistický způsob - za vše plať.
24. 10. 2012 | 13:33

Viola napsal(a):

A mám tři trojky - je to boží vzkaz.
24. 10. 2012 | 13:33

paprika napsal(a):

Medikolog- člověče, vy se naučte chápat text, psal jsem odpověď Ambře na jeho kydy o Izraeli, ne o česku.
24. 10. 2012 | 13:39

PK napsal(a):

Pan Karel(11:33) mi ušetřil psaní.Není co dodat.Akorát kdyby byl pan Sobotka slušný člověk tak již dávno z ODS vystoupil.Dnes má tato strana stejné renomé jak KSČ 89 roce.
24. 10. 2012 | 13:42

PK napsal(a):

Oprava-KSČ v 89 roce.
24. 10. 2012 | 13:44

Targus napsal(a):

To Přemysl Sobotka:

Pustili jsme se do boje s korupcí,...
Pustili jsme se do rozplétání klientelismu,...

A teď tu O Budulínkovi, božský Přemku. Těším se jak malé dítě, na pohádky máte opravdu talent.
24. 10. 2012 | 13:49

třebaKarel napsal(a):

Několikrát se tu opakuje " jste slušný člověk " . No tedy podle mne někdo hodný toho pojmenování vypadá jinak . Pan Sobotka je jen kdosi kdo se veze , zrovna jeho podíl na vyhrocenosti a polarizaci politiky je nezpochybnitelný . Ano , je možný že by tam bez siláckých řečí a plivanců kolem sebe nevydržel , ale to by pak právě byl " slušný " . A ODS si pan Sobotka plete s Klausem , tomu v devadesátých uvěřila velká část společnosti , on táhl dlouho dnešní tváře ODS . Výměnou za naprostý souzvuk a loajalitu , dodnes se nikdo z nich nepostaví zpříma , ale jsou to ohnutý služebníčci . Kde by se v takovýchhle hlavičkách vzala vize , když umějí jen přizvukovat v okamžiku když je loď plná vody . Vzpomeňte na poslední volbu prezidenta , řeči pana Sobotky o " hysterii " , s jeho nefalšovaně jízlivým úsměškem a hele , už má novou roli . Pěkně děkuju . Ani nápad . tK
24. 10. 2012 | 13:52

šašek z Jihlavy napsal(a):

Viola napsala:
Krédo Přemysla Sobotky: " "Jako lékař i jako politik jsem přísahal, že lidem budu pomáhat a ne škodit."

Trochu se to prohodilo - LIDEM pomáhá ODS, tedy i panu doktorovi Sobotkovi.
24. 10. 2012 | 13:53

ld napsal(a):

Vondra pozbyl imunitu zákonodárce, protože místopředsedu vládní strany voliči úplně ignorovali. Takže je teď strašně jednoduché u něj zazvonit před domem a sebrat jej bez dalšího za Promopro. Určitě by se třebas v Litoměřicích našla cela pro bohatýra z disentu, který přišel, a krad.
Prý, že došly vize...
:-)
24. 10. 2012 | 13:55

český maloměšťák napsal(a):

ten, kdo se hádat nebude
Originální reportáž :
http://www.telegraph.co.uk/health/healthnews/9626756/Faulty-medical-implants-investigation-Patients-health-put-at-risk-by-unscrupulous-EU-regulators.html

Certifikát je údajně platný pro celou EU.
A tak vlastně může dojít k legitimizaci vývozu smrti - či přinejmenším vážného ohrožení zdraví pacientů.
Nic moc artkl - tedy z hlediska pověsti země.
24. 10. 2012 | 13:55

Lukáš N. napsal(a):

Dobrý den vážený pane Sobotko,

souhlasím s Vami interpretovanou historickou zkušeností - "ODS tehdy nabídla voličům vizi tržního hospodářství, nepochybný hospodářský růst, nabídla ideál osobní svobody". Veřejnost to přijala.

Souhlasím s Vámi, že jsou potřeba vize, cíle, modernizace státu, likvidace korupce a klientelizmu, důchodová reforma, zdravotnická i sociální reforma. To jsou úkoly, které bude třeba naplnit.

Nesouhlasím s Vámi v bodě, že máme osobní svobodu a užíváme si jí. Tak tomu bylo. Tehdejší ideály a vize byly naplněny, v současnosti už ale nikoliv. Existuje skupina lidí v ČR, které jsou upírány základní lidská práva a svobody. Pouta nesvobody jsou i v nynější ČR. Celkově tak podle mého názoru nežijeme v demokracii, ale demokratuře, tzn. diktatuře, která se za demokracii pouze skrývá.

Vize Václava Havla, vize svobody a osobní zodpovědnosti tak žije dál. Bohužel.
24. 10. 2012 | 14:00

jk-jiny napsal(a):

S mnoha kamarády máme zcela konkrétní cíl: ODS zákonem označit za zločineckou organizaci. Lustrační zákon proti jejím členům.
Co ODSák vydělá nad životní minimum, půjde na fond pro sanaci škod způsobených vládnutím ODS.
Pro funkcionáře od šéfů místních organizací výše se zřídí lágry poblíže uranových dolů, kde budou pracovat 14 hodin denně.
Kalorický příděl potravy bude počítán jako Izrael počíta obyvatelům Gazy.
ODSáci od jistého (pak již bývalého) majetku výše budou kastrováni, aby se špatné zločinné geny nešířily.
Fyzické tresty povoleny.
.................
Zdá se vám to přehnané? Ještě dva roky vaší vlády a budete rádi, že to nebude rovnou kulka:-)
24. 10. 2012 | 14:01

strangespot napsal(a):

To řekl moc hezky, kluk prezidentská: "Nabídli jsme lidem korupcí, ale lidi korupční aféry znechucují."
24. 10. 2012 | 14:08

Medikolog napsal(a):

Papriko 13.39,

napsal jste "...až budou proti Čechům stát stovky milionů Muslimů, tak se podělají..." Tak si pamatujte, co píšete. Kdybyste napsal:"Až budou stát proti osamoceným Židům stovky milionů... nereagoval bych tak jak jsem reagoval. Ale já jsem Čech a žiji v Čechách.
24. 10. 2012 | 14:09

Oslýk lehce patetický napsal(a):

Omlouvám se všem, kteří to už řekli přede mnou; vycházím z toho, že opakování je matka moudrosti:

1) Pane Sobotko, předpokládám, že vás zajímají názory lidí, třeba alespoň z toho sobeckého důvodu, že vás ti lidé mají volit. Takže předpokládám, že si přečtete reakce na váš volební projev. Pokud ne, pak vám není pomoci, I am sorry.

2) Pokud jste si je přečetl, vidíte asi, že je to s vámi hodně zlé. Ba přímo nahnuté. Vaše příznivce aby pohledal. Nepříznivce můžete přehazovat vidlemi.

3) Důvody tohoto stavu vám tu všichni napsali mnohokrát.
Především; lžete si do kapsy.
Občanská strana měla před dvaceti lety vizi, ale lidé ji měli už před vámi. Ta vize není vaše; vy jste ji nevymysleli. Vize byla, když ještě ODS nebyla vynalezena a pan Havel si nepamatoval jméno vašeho hlavního velikána a říkal mu inženýr Volf.

4) Dále pak; o nedostatku vize se mluvilo při volbách 1996. Spal jste, nebo jste byl v bezvědomí? Všiml jste si, že vám tehdy odešla půlka strany do exilu a že váš šéf to bombasticky nazval "Sarajevský atentát"? Zaznamenal jste, že ti exulanti všeobecně mumlali o "ztrátě vize" a jiní rovnou o zlodějnách?

Chápete za tohoto stavu věcí, že váš "objev" léta Páně 2012, že vám chybí vize a že se nějako krade většině diskutujících nepřišel až tak originální?

5) "Po dvaceti letech je česká společnost konsolidovaná jsme členy NATO i EU."

Ale jděte! A co ty řeči proti té zlé, zlé Evropě? To už zase nepla?

6)"Naše společnost je nepochybně bohatá, tedy alespoň tak bohatá, jak to v současném světě jde."

Načasovat tuto myšlenku do stavu rostoucí krize působí dojmem, že si děláte z chudších občanů vrtuli. Nebo alespoň mám ten dojem, když čtu některé velmi rozhněvané příspěvky na tuto naši větu. Možná by to chtělo vážit slova. A skoro by se nabízela jiná slavná věta - "Naše země nevzkvétá..."

7) "Osobní svobodu máme a užíváme si jí."
Po vystoupení pana Langera a Klause za ODS v roce 2000 na téma "televize a svoboda slova" to rovněž působí dost zábavně. Pozdravujte svoje hlavní straníky - svobodomilce, kteří nejsou schopni bez zakašlání vyslovit, že "Pravda a láska musí zvítězit nad lží a nenávistí".

8) "Tehdejší ideály a vize byly naplněny."
To jako fakt? Nezdá se vám, že se nám nějak ztrácejí i ty původní ideály jako sněhulák v červnu? Máte snad pravdu v tom, že ideály byly "naplněny", sněhulák chviličku stál, ale teď, bohužel, jsme dále, a sněhuláka téměř není více.

9)"Co tedy bude dál?"

Odpověď daly volby, a to prosím, už několikáté (zase jste spal?)
ODS se nejprve změní v marginální stranu a po té konečně zanikne a bude pokoj. Hledejte si nějakou práci. Na vaše vize s takovým zpožděním už není nikdo zvědavý. Vážně připomínáte velikána Jakeše.

10) "Pustili jsme se do boje s korupcí"

Ze všech vašich smělých tvrzení je toto nejsmělejší a pravím rovnou, že nejdrzejší. Lžete, až se práší. Fakt si myslíte, že jsme úplně tupí? "Boj s korupcí" této vlády skončil v okamžiku, kdy se váš ctěný pan předseda vyslovil proti panu Michálkovi. Jasně jste předvedli, na které jste straně. Vaše votum separatum, pokud bylo vůbec, jsem jaksi nezaznamenal. Kdo mlčí, souhlasí.

A proto, pokud jste opravdu dočetl až sem, pravím vám - ODS je obecní škodná, kterou třeba jedině vyhubit.

A vás, pane Sobotko, nikdy na Hrad nepustíme. Nikdy. Zapomeňte.
24. 10. 2012 | 14:14

Tetanovka napsal(a):

Jak jsem psal jinde, kdo vás měl volit? Všechny jste naštvali: Studenty (státní maturitou) i jejich rodiče, kteří s ní měli problémy, důchodce (snížení důchodů), podnikatele (nejistotou DPH a korupcí), pacienty (IZIP)i doktory, dělníky (zesměšňováním odborů i jejich demonstrací) šoféry (registr!)vojáky (PROMOPRO, CASA)i intelektuály (kulturní politikou -divadla)- prostě chudé i bohaté, zdravé i nemocné! Na co tahle vláda sáhkla, zvojtila! A to jste měli krásnou většinu a mohli jste ukázat, co umíte!
24. 10. 2012 | 14:15

Petr. napsal(a):

Pane Sobotka,
myslíte, že ODS nenabídla jen vize?
Jaký obraz dělají Vaši politici Vaší straně ve správních a dozorčích radách v ROPech, při bezplatných zájezdech do Dubaje na golf i jinam, při studiu na různých VŠ a psaní diplomek písmem pro skoroslepé. Kolik vysokých funkcionářů a poslanců ODS nikdy nikde nepracovali, neviděli, fabriku, pole, vědecký ústav, nemocnici (ne jako pacient) a živí se jen politikou.
Kolik Vašich šíbrů nemusí mít stavební povolení (dostanou ho v klídku zpětně), když obyčejný občan musí obíhat kanceláře za už jednou prolustrovaných a developerům za prolustrování zaplacených parcel.
A body Vám nepřihrají ani tzv.koaliční ministři jako např. p.Dobeš. Čekání týdny na registrační značku v případě, kdy zodpovědný ministr chodí po (rautech) konferencích Evropa-USA, než aby řešil onen nebetyčný průšvih. A jeho odvolání, i když s tím souhlasí jeho tzv.mateřská strana, v nedohlednu.
Tak řekněte koho volit? Grebeníčka, Grosse, nebo Vás? Nevím.
24. 10. 2012 | 14:15

Tetanovka napsal(a):

Ještě jsem zapomněl na invalidy (sociální karta) rodiny s dětmi (sociální politika) Pražani (Opencard) a asi bych mohl pokračovat donekonečna...moc voličů vám nezbylo...
24. 10. 2012 | 14:18

nestranný napsal(a):

Ad autor:Ani celosvětová produkce másla by nestačila na hlavy všech politiků polistopadových vlád.To,co si v prognosťáku domluvili jistí pánové a slíbili si že vše do posledního bodu splní,tak si opravdu splnili.Zemi stačili rozprodat,výnosy rozkrást,zlikvidovat veškeré výdobytky našich předků,zlikvidovat veškerý vlastní průmysl,zemědělství,zdravotnictví,školství,zdeformovat zákony ku svému prospěchu,
vše rozdat za hubičku do vlastnictví svých kamarádíčků a nebo do vlastnictví
zahraničních společností.To vše je normální vlastizrada.Za to byste vy všichni politici měli doživotně sedět v kriminálech a zadarmo makat v lomech a dolech.
Jedině to,co provedli lidé na Islandu je pro vás vhodné.
24. 10. 2012 | 14:20

mirekL napsal(a):

jak to krásně zní od člověka,který odpálil Topolánka a topolánkovu vládu. A tohoto farizeje si ODS vybrala za kandidáta. Proto také takto dopadla. Je jedním z hlavních viníků
24. 10. 2012 | 14:21

Kamil napsal(a):

Pane doktore,

píšete doslova, že Petr Nečas "spustil modernizaci státu, bez které se neobejdeme, chceme-li zůstat úspěšným a bohatým státem".

Buďte tak velice laskav a vysvětlete na této stránce

1. co si jako kandidát na prezidenta představujete pod "modernizací státu". a

2. jakou že to modernizaci spustil Nečas.

Moc rád bych se obojí od vás dověděl. Děkuji předem za vysvětlení.
24. 10. 2012 | 14:21

Občan napsal(a):

Ambro (24. 10. 2012 | 11:38),

zejména Zeman by ty Vaše otázky měl zodpovědět.
A pak ještě jednu - CO na něho vědí?
24. 10. 2012 | 14:24

strangespot napsal(a):

to jive:
máme mnoho společného, také jsem jednatelem u top 100 (Forbes) firem v regionu. Také jsem chodil na Letnou. Ale ten blábol co jste splodil nepochopím.
Nevěřím, že máte ekonomické vzdělání.
PS: strany nepodávají demisi :)!
-
No, tak ses pochlubil že seš úspěšnej manažér, žes chodil cinkat a že máš problém s chápáním. Dle tvé češtiny nevěřím, že máš vzdělání.
24. 10. 2012 | 14:33

deep throat napsal(a):

Tedy pane prezidentský kandidáte,

asi jste raději měl úplně mlčet, protože svojí dnešní "vizí" jste se dokonale doprofláknul. Soudružka Hanáková měla procesy, vy máte vize. Vy dva byste si určitě rozuměli a vytvořili nádherný prezidentský pár.

A co říci na závěr. Ten Váš blábol ve mně vyvolává opakovanou chuť si z plna hrdla zakřičet "Ó, jak hluboko jste už klesl pane Sobotko"! A v tom stavu se nachází i celá ODS, k níž se hlásíte.
24. 10. 2012 | 14:47

Maximus napsal(a):

Autor Přéma šprýmař napsal:

Nečas prý.....spustil modernizaci státu, bez které se neobejdeme, chceme-li zůstat úspěšným a bohatým státem.

Tak teda nevím, ale modernizaci si opravdu, ale opravdu představuji jinak. Přemku, už to nehul!
24. 10. 2012 | 14:48

ld napsal(a):

ODS je taková Ornella Štiková po čtyřicítce. Partaj si párkrát (vládně) vrzla, ale teď ty alimenty zaplatíme my i s úroky.
Navenek se panenka tváří mile, ale čubkovitostí smrdí jako bezdomovec v šalině.
24. 10. 2012 | 14:51

strangespot napsal(a):

pro LD:
Dcery se s rostoucím věkem více a více podobají svým matkám. Tedy - ODS je taková maminka Ornelly Štikové.
24. 10. 2012 | 14:57

ld napsal(a):

strangespot,

přeložil jste to přesně :-).
24. 10. 2012 | 15:03

mb napsal(a):

Pustili jsme se do boje s korupcí, ale lidi korupční aféry znechucují. Pustili jsme se do rozplétání klientelismu, ale lidé v politice nevidí uplatňování idejí, jen touhu vládnout a rozdělovat dotace.

legrační ... chtělo by se napsat s.ačka ale to se nesmí ...

Pospíšil byl za boj proti korupci odvolán místo pochválen ...

prosimvás víc slov je netřeba ... přeberte si to a nedělejte z občanů idioty ... díky
24. 10. 2012 | 15:08

Pepa Řepa napsal(a):

Určitou statečnost člověku ze Sobotky který nosí jen polobotky nutno přiznat.
Zatímco kumpáni zalehli na matrace a připravují se na sjezd rodin vylezl a přiznal otevřeně porážku.Dělat to nemusel.

O tom, proč dobrovolně sehrál roli fackovacího panáka lze jen spekulovat.
Že by volby?
24. 10. 2012 | 15:09

mb napsal(a):

d.u.b. napsal : Vždyť proboha nic kromě strašení komunistama nenabízíte..

... no ale to jim jde zase setsakramentsky dobře ...
24. 10. 2012 | 15:11

Oslýk vlezle žoviální napsal(a):

Pepa Řepa:
Volby, volby a nic než volby.
Pan Sobotka pochopil, že ač má místo na Hradě tutově slíbené, věci se jaksi zadrhly - hradní pán zcela otevřeně slíbil židli někomu jinému a rodná matka strana jaksi zmírá.
Ona ta Ornella Štiková ještě po dvaceti letech taky nebude kdovíjakej trhák.
24. 10. 2012 | 15:16

Frapantní fabulace: napsal(a):

mb:
Mno bodejť, třeba tady pan Sobotka, hrdý absolvent Večerní univerzity marxismu-leninismu, o tom přeci něco musí vědět, když na to má školy, ne?
24. 10. 2012 | 15:21

ten, kdo se hádat nebude napsal(a):

Hele Sobotko, toho ombudsmana je potřeba politicky přeškolit nebo nahradit nekým politicky uvědomnělejším

„Senioři v domovech trpí hlady a dostávají tlumící léky, zjistil ombudsman“
http://www.lidovky.cz/ombudsman-seniori-v-domovech-trpi-hlady-a-dostavaji-tlumici-leky-phe-/ln_domov.asp?c=A121024_120817_ln_domov_ase
24. 10. 2012 | 15:24

tož asi tak napsal(a):

Někteří autoři blogu se k palčivým otázkám čtenářů vyjádří.

Jak koukám, zde to u pana Sobotky nehrozí.
24. 10. 2012 | 15:24

mb napsal(a):

Pustili jsme se do boje s korupcí, ale lidi korupční aféry znechucují. Pustili jsme se do rozplétání klientelismu, ale lidé v politice nevidí uplatňování idejí, jen touhu vládnout a rozdělovat dotace.

... to je v podání Sobotky řeč, za kterou by se nemusel styďet žádnej bolševik ...

stejné tupé lži a stejné tupé fráze ....
24. 10. 2012 | 15:36

Jarda napsal(a):

Včera jste ve sněmovně odmítli několik protikurupčních návrhů na jednání ve sněmovně a "smetli jste to ze stolu".

Jste spokojení?
24. 10. 2012 | 15:44

Míval napsal(a):

Jen bych si chtěl ověřit svou paměť, pane Sobotko. Byl jste to Vy, kdo za studií okradl svou bytnou o nějaké stříbrné svícny, nebo to byl jiný člen Vaší ideály prodchnuté strany?
24. 10. 2012 | 16:27

český maloměšťák napsal(a):

oslýk zimního krále obnažující
:)
24. 10. 2012 | 16:34

kuk napsal(a):

"....Naše společnost je nepochybně bohatá, tedy alespoň tak bohatá, jak to v současném světě jde..."..A kterou společnost máte vašnosto na mysli...? Tu Vaši modrou, tam bych tomu věřil nebo tu naši společnou ?- českou rozkradenou, zadluženou na desítky let dopředu a to zatím bez církevních restitucí...celé roky jste byl u toho a koukal na to a teď se všichni divíte jak jste dopadli. Jediným Vaším argumentem bylo strašeníkomunisty ve všech formách. Jak je vidět, už ani to vám lidi nežerou. Tak holt budete muset zkust něcojiného...třeba polednici...
24. 10. 2012 | 16:40

Radek napsal(a):

Pane Sobotko, tu vize, která z ODS zmizela, to je také vaše zásluha. K vůli tomu, aby jste se dostal ke korytu, jste pomohl spolu s " liberečáky " do sedla prázdnému, nic neumějícímu Topolánkovi / správně ho otipoval V. Klaus - prázdný Topolánek / a té jeho chásce ze sev. Moravy, myslím tím lidi které si přivedl do Prahy a ODS se z toho dodnes nemůže vzpamatovat. Zejména člověk, který podivným způsobem se stal bakalářem, začal podnikat, byl ve vyšetřovacím řízení, po příchodu do Prahy se stal i s takovou vizí náměstkem min. zdravotnictví a měl tam hlavní slovo. Tento člověk je žába na prameni v ODS, dnes šéfuje představenstvu VZP a patří k nejbohatším lidem u nás, jistě víte, že mluvím o M. Šnajdrovi. Zrovna tak prodavač buřtů, zeťák Rubáše - Tluchoř, tj. další z těch nul, kteří by zde chtěli o něčem rozhodovat a hlavně se pakovat. Pane Sobotko, kandidovat na prezidenta, byla od vás nesmírná drzost, protože na to nemáte. Nevím za jaké zásluhy pro naši zem, bych vás měl volit. Je pravda, že těch kandidátů co nemají žádné zásluhy a ani se nikdy zvlášť neprojevovali je více, např. komunistický, protekční synek Dienstbier, atd. Svým článkem nic nezískáte, ani když se vymezujete vůči prof.Klausovi. Chápající lidé vědí o co vám jde. Jinak jsem si vzal k srdci slova M. Zemana, který prohlásil : " když si o sobě myslím, že jsem úplný blb, tak zavítám na některou z diskusí a přesvědčím se, že to tak hroznése mnou není ". Zde když čtu plácaniny starých dopisovatelů např. resl, mb, Id, Marxismus, atd.
24. 10. 2012 | 16:57

Britt napsal(a):

Pane Sobotko, ODS má jedinou vizi. Jak co nejvíce odrbat stát a nacpat svou prkenici. Ale bohužel jsem přesvědčený o tom, že i ostatní politici, ze všech registrovaných politických stran, se chovají stejně. Zkuste mne přesvědčit o opaku.
24. 10. 2012 | 17:03

svatební a pohřební orchestr G.Bregoviče napsal(a):

jive 11:55
dřívečtenář 12:33
strangespot 14:33

taky jsem si všiml, že český menažér forbes 100 není mocen jazyka českého.
Takže jive, NEdoporučuju se více zde prezentovat. Někdo by Vás mohl poznat. Například já mít nějaký větší podíl ve forbes 100 firmě a zjistit, že jednatel je pologramot, neschopný napsat čtyři řádky bez chyby, okamžitě podnikám kroky k jeho vykopnutí.

Nicméně pochopil-li jsem správně smysl těch čtyřech Jiveho řádek, jedná se o příznivce pana Sobotky, potažmo zřejmě tedy i ODS.

Celkem příznačné. A příznačné bude i to, že se společně budou držet svých pozic, protože jim začíná docházet, že konec se blíží a tyto typy kromě "menažerování" (= pletichaření ať už stranickopolitického nebo uvnitřkorporátního) nemohou nabídnout nic užitečného, za co by jim někdo nabídl nějaké peníze.
24. 10. 2012 | 17:10

ld napsal(a):

Radek,

Až někdy kliknete na následující odkaz a číslíčka v něm poputují obráceně, směrem k nule, tak mi dejte vědět. Nebo raději vůbec, to bude lepší. A ta sekera, to není jediný důvod rozvalu této země, u kterého tak mnoho asistovala ta vaše ODS.
http://www.verejnydluh.cz/
24. 10. 2012 | 17:17

voloič napsal(a):

Tak dlouho jste bojovali s vlastní korupcí a rozkrádáním až jste pozvali komunisty, kteří to za vás vyšetří a po zásluze všechny odmění.
Dobře vám tak.
24. 10. 2012 | 17:17

Jáchym napsal(a):

Přátelé,
jste na pana Přemysla Sobotku oškliví.
Někteří ho dokonce nařkli z toho, že je poctivý člověk.
To by s ním mohlo v rodné straně ošklivě dopadnout, kdyby jej někdo podezíral z poctivosti:

Představte si, že by bordelmamá po letech zjistila, že v podniku celá léta platí a živí poctivou pannu. To by by ji nejspíš zabila...
24. 10. 2012 | 17:33

Jáchym napsal(a):

"Pustili jsme se do boje s korupcí"
Máte pravdu, lidi vám křivdí.
Bojujete s každou vesnickou korupcí o každou korunu,kterou byste mohli ukrást sami.
Každá desetikačka, kterou ukradne jiný, chybí do okrouhlých miliard, které rozkradete vy.
Dobrý modropták pro pírko k sousedovi i přes plot skočí.
24. 10. 2012 | 17:50

Mac napsal(a):

kristovanoho, modrej fták se vydal hledat nové vize, nové cíle....

to zase bude rozkradenejch stamiliard.......
24. 10. 2012 | 18:55

Petr z Tábora napsal(a):

Pane doktore, ODS vizi má a také ji vůči občanům uplatňuje = ukradení dvou třetin valorizace důchodcům, zvyšování DPH na léky pro "podporu" dětí a důchodců, neschopnost zahájit skutečné reformy například zrušením některých ze skoro 500 státních institucí, likvidace protikorupčního Liche v DP, likvidace Lessyho jako by šlo o zločince a ne policejního prezidenta za kterého se konečně začala stíhat i politicky podporovaná korupce a tak bych mohl pokračovat. To je zbytečné, Vy jste jeden z těch na kterých tato politika stojí.
24. 10. 2012 | 19:54

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem dva příspěvky, které neměly nic společného se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
24. 10. 2012 | 20:31

Petr kabátek napsal(a):

Bla,Bla ,Bla.Pane Sobotka ,je naprosto evidentní že jste od naší kapitalistické reality na hony vzdálen.Již vidím zástupy důchodců ,kteří vaší rodné straně děkují za svých 10 tisíc měsíčně.A po večerech adorují vaši dagerotypii,a modlí se za další ůspěchy své rodné vlasti,pod osvíceným vedením ods.
24. 10. 2012 | 21:21

S.Š. napsal(a):

mb :
Dobrý večer, pane mb, dovolte, abych s Vámi vyslovila lehký nesouhlas. Tak se mi zdá, že je to vlastně od r. 2009 poprvé (vlastně podruhé, poprvé to bylo v případě K. Schwarzenberga, neb mám za to, že není rozlišováno mezi podstatným a méně důležitým).
"Pustili jsme se do boje s korupcí, ale lidi korupční aféry znechucují. Pustili jsme se do rozplétání klientelismu, ale lidé v politice nevidí uplatňování idejí, jen touhu vládnout a rozdělovat dotace. ..". Co je na tom konstatování nesprávného ?
Vždyť to tak přece je, za to se není možné proti P. Sobotkovi vymezovat. Bohužel, společnost vnímá změny vždycky se zpožděním, totiž změny k lepšímu i k horšímu.
Pan P. Sobotka ale říká a) a nedodává b), totiž že policie a státní zastupitelství sice MAJÍ volnější ruce (bez politické vůle by tomu tak být nemohlo, pozor !), že však tento nepochybně pozitivní posun doprovázel kopanec ministru Pospíšilovi, aby byl nahrazen jiným ministrem, P. Blažkem, silně provázaným s byznysem, kamarádem pražského kmotra Tomáše Hrdličky, člověkem, který jako první začal letos zjara volat po návratu V.K. do čela strany; a zatímco NSZ sice vede paní Bradáčová, za Nečasovými zády stále vykukuje Pavel Drobil a ministrem průmyslu se stal vyslanec hlubockého kmotra Dlouhého. Ve VR nacházíme stále regionální kmotry a jednoho z nich, rovněž člena VR, má ODS aktuálně ve vazbě. Petr Nečas se totiž bez nich nemůže ani pohnout, je na nich závislý v bytí či nebytí, a stejně tak tomu bude za každého dalšího předsedy ODS, pokud strana neudělá nějaký radikální řez. Toho však není mocna, podívejme se, co z jejích představitelů "padá". Volání po vizích, kořenech, příp. novém předsedovi je úsměvné a obávám se, že na rétorická cvičení partiček té či oné části ODS už voliči nemohou a nebudou brát zřetel. Každý je ovšem svého štěstí strůjcem a platí to i pro politiky a politické strany. Domnívám se totiž, že na to, v jakém stavu je ODS, její volební zisk byl nepřiměřeně vysoký.
24. 10. 2012 | 21:28

Fialenka napsal(a):

Přemysl Sobotka píše, že ODS na začátku nabídla ideál osobní svobody a že osobní svobodu máme a užíváme si ji. Tehdejší ideály a vize byly prý naplněny.
Jenže skutečný výsledek je, že v mezinárodní srovnání osobní individuální svobody je ČR na 40. místě … http://www.prosperity.com/rankings.aspx
Navíc já bych tu svobodu co tu zavedla ODS nazvala svoboda škodit druhým. Konkrétně škodit nízkými mzdami, nespravedlivými exekucemi, krácením regulací zabezpečujících odpovídající ceny (elektřiny, vody), zabezpečujících nezávadnost potravin a kvalitu zdravotní péče (viz škodlivé oční čočky a umělé klouby uvolňující toxické kovy do těla). Obyvatelům ČR pravice také škodí rozprodáním veřejného majetku.
24. 10. 2012 | 21:44

modrý edvard napsal(a):

Za porážku ODS nese v první řadě odpovědnost volební manažer a to je ... no hádejte
24. 10. 2012 | 21:54

kerich@seznam.cz napsal(a):

Přestože to není zvykem, strašně rád byh si přečetl Vaši reakce, pane Sobotko, na příspěvk občanů, třeba ve vašem dalším článku. Všechn jsem je nečetl, ale vy by jste určitě měl, navíc jako kandidát na presidenta. Těším se na Vaši reakci.
24. 10. 2012 | 22:03

mb napsal(a):

sš ... kdyby se pustili do rozplétání korupce ... tak samozřejmě nebudou házet klacky pod nohy rozplétačům a:

1. podpoří všechny protikorupční návrhy inventury demokracie

2. podpoří všechny návrhy transparency international

3. podpoří všechny návrhy občanského sdružení veřejnost proti korupci ...

4. odmění pana Pospíšila za výbornou práci a nařídí mu dotažení svého snaží, ne že jej odvolají

5. podpoří nepromlčitelnost privatizačních zločinů

to je důsledné rozplétání korupce ...

myslím že nejsme v rozporu ... mějte se hezky/fajn ...
24. 10. 2012 | 22:09

Jáchym napsal(a):

Sš.
" Domnívám se totiž, že na to, v jakém stavu je ODS, její volební zisk byl nepřiměřeně vysoký"

Obávám se, že to s těmi zdvořilými eufemismy na adresu pana Přemysla Sobotky přeháníte.
Jakýkoli volební zisk RŮZNÝ OD NULY by byl nepřiměřeně vysoký !
24. 10. 2012 | 22:26

český maloměšťák napsal(a):

modrý edvard napsal(a):
Za porážku ODS nese v první řadě odpovědnost volební manažer a to je ... no hádejte
24. 10. 2012 | 21:54
----------
Vy si tedy myslíte, že hlavním hlediskem, proč voliči nevolili ODS je to, že byla špatně prezentována její politická praxe ?
Vy povařujete asi politiku ODS za cosi podobného prodeji pamprsek, že ?
A tak za neúspěch může špatná reklama a marketing , že ?
Zajímavé pojetí.
Je vás takových víc ?
24. 10. 2012 | 22:28

Jáchym napsal(a):

"Za porážku ODS nese v první řadě odpovědnost volební manažer a to je ... no hádejte"
Edwarde, chcíplou rozkládající se rybu, zahalenou mračnem masařek a oblakem puchu neprodá ani geniální prodavač. (Což Váš "Hádejte" pravda, není.)
24. 10. 2012 | 22:33

Jáchym napsal(a):

Maloměšťáku, omlouvám se, byl jste rychlejší. :-(
24. 10. 2012 | 22:36

Tarkus napsal(a):

Co to ten člověk mele?? Havel že zastával vizi svobody?? Vždyt to byl socialista jak řemen - pouze jiného ražení, než komunisti, vůči kterým bojoval, a za což mu, při vší bídě, budiž čest.
A že Klaus nemá žádné vize a ideály?? I kdyby to byla pravda (jako že není), pak pan Sobotka, vzor bezpáteřnosti, zbabělosti, poníženosti a beznázorovosti, je tím posledním, kdo by si mohl dovolit něco takového někomu vyčítat!
24. 10. 2012 | 23:25

Honza999 napsal(a):

Míval

Ten s těmi svícny byl Jan Bürgermeister, starosta Městské části Praha 1... 8 měsíců podmíněně v roce 1984.
25. 10. 2012 | 02:38

patriot napsal(a):

Sobotka:

„Jako lékař i jako politik jsem přísahal, že lidem budu pomáhat a ne škodit.“

Zjevné nedodržení přísahy!

Na stupnici škodlivosti stojíte poměrně vysoko:

1 Sobotka = 5 Jakešů
25. 10. 2012 | 07:49

reppop napsal(a):

"Petr Nečas, na rozdíl od všech svých spolustranických, ale i sociálně demokratických předchůdců začal některé vize uplatňovat. Spustil důchodovou reformu, zdravotnickou i sociální reformu. Spustil modernizaci státu, bez které se neobejdeme, chceme-li zůstat úspěšným a bohatým státem."
xxxxxxxx
Pane Sobotko, takhle reaguje nyní volič pana Nečase:
Jak může někdo z ODS dnes mluvit o vizi, když všechny „vize“ ODS sloužily jenom k tomu, aby kryly brutální zločinnost? Je to vrchol cynismu. Jestli by česká společnost měla mít vůbec nějakou vizi po tolika zklamáních, tak je to vize budoucnosti bez ODS. Dlouho jsem věřil a doufal, že ODS může projít sama transformací a přihlásit se de facto k západní tradici. Dnes definitivně vím, že patří někam do Kazachstánu.

Nevím, nakolik to politici ODS dokážou pochopit, protože jejich jediným cílem je podle mého názoru balamutit lidi, okrádat je a sloužit zločincům, ale já nejsem nějaký zapřísáhlý levičák, který ODS nenávidí apriori.

Já jsem zklamaný volič ODS, protože jsem v roce 2010 ve sněmovních volbách volil Nečasovu ODS a dal jsem jí šanci (zejména proti Paroubkovi). Možná takových voličů nebude málo, kteří tehdy dali ODS šanci a po Drobilovi nad ní definitivně zlomili hůl. Kdyby to měli politici ODS vzít vážně, asi by museli svou stranu zrušit. Zřejmě to ale chtějí znovu zkoušet s „vizemi“, jako Sobotka, nebo „základními hodnotami“, jako Tluchoř a Šnajdr.
(zdroj: http://www.blisty.cz/art/65700.html)
xxxxxxx
Vybírám z Wikipedie (Blud):
Blud je nepravdivé a nevývratné přesvědčení založené na nesprávném odvození závěru ze zevní reality.
Blud musí splňovat tyto charakteristiky:
Nepravdivost
Nevývratnost – přesvědčení daného jedince nelze vyvrátit žádnými logickými argumenty
Vliv na jednání – daný jedinec pod jeho vlivem jedná a blud je v centru pozornosti daného jedince
Chorobný vznik – musí vzniknout na základě choroby

Blud může být individuální či kolektivní (pak jej sdílí více lidí).

Z makromanických typů bludů připadají v úvahu:
Megalomanické – přesvědčení o zvláštním významu vlastní osobnosti
Extrapotenční – přesvědčení o nadpřirozených schopnostech či nadání
Reformátorské – přesvědčení o tom, že daný jedinec provede významné změny ve společnosti
25. 10. 2012 | 07:56

BK napsal(a):

Pane Sobotko, na analyzování "porážky a sestupu ODS" je času škoda.
Pravé příčiny většina z vás ve své ideologické zaslepenosti
a odtrženosti od reality nepochopí, a ti chytřejší, kteří ano, dobře vědí, že je nemohou veřejně pojmenovat.
Na vašem sletu tedy budete v sále žvanit o vizích a kořenech,
v baru, na chodbách a na WC pak o spekulovat o kořisti a korytech.
Jako vždycky.
Svůj volný pád už ale nezastavíte.
A s tím, co by měl ztělesňovat budoucí prezident už si taky nelamte hlavu.
25. 10. 2012 | 08:22

modrý edvard napsal(a):

jáchym a čm: myslel jsem to trochu jinak. Že všechno bahno se hází na Nečase. Na toho volebního manažera si skoro nikdo nevzpomene.
ODS by nezachránil ani Mahátma /ale nejspíš by ji pomohl na dvojnásobek/. Ale Mahátma by místo volebního manažera, zvláště v ODS, nevzal.
Jaká strana, takový volební manažer, a naopak. ... a ještě se mi vybavil Tvrdík.
25. 10. 2012 | 09:26

Bobík napsal(a):

Posledním varováním mělo být vyvlastnění minoritních akcionářů, které V. Klaus podepsal bez mrknutí oka - ot toho dne je jasné, co je to ODS (je to pokračování Prognostického ústavu jinými prostředky).
ODS nemá s demokracií, svobodou a pravicí nic společného, je to jenom a pouze banda gaunerů.
25. 10. 2012 | 10:13

Míval napsal(a):

Honza 999: díky za osvěžení paměti, opravdu mi to nějak sklouzla na pana Sobotku.
25. 10. 2012 | 11:16

Marty napsal(a):

Bobíku, nepřeháněj to, nenazývej všechny členy ODS gaunery, neboť nic o nich nevíš. Tvůj příspěvek je abnormálně primitivní. O " prognosťáku také nevíš nic, jinak bys to nemohl přirovnávat k ODS. Vím že se ODS dopustila různých prohřešků, zejména když se do Čech přemístila ta parta z Moravy a zákulisními machinacemi se dostala v ODS k moci, k čemuž jim dopomohl p. Sobotka a liberecká parta. Také si rozdělili posty. Takže mráz nepřichází z Hradu, jak píše přihlouplý pravdoláskovec, zelený, rádobyspisovatel Wieveg, ale přichází z Moravy. Dokud tady bude vládnout tato parta z Moravy, která nebyla schopna doma přesvědčit voliče, proto tam všude vládnou komunisté, nebo jejich " béčko " ČSSD, tak to nikam nepovede. Všechny průšvihy se točí kolem těchto lidí / Šnajdr - předseda představenstva VZP, Drobil, Blažek - prý právník, nyní min. spravedlnosti, Nečas - nepochopitelné kádrové změny, atd. /. Tito lidé se musejí vrátit na Moravu a tam začít přesvědčovat voliče a dělat čistou politiku. Není to ovšem jen ODS, to samé postihlo i ostatní strany a nejen strany, ale i různé instituce, zkrátka invaze z východu. Vezměte si tu " kinder partu " z jižní Moravy + severomoravského Napoleona s. Zaorálka. To je tragédie, tito neználkové, svazáci, jak se derou k moci, přestože tam nedávno byli a ukázali nám svoje " znalosti ", jako např. Dluhoslav Sobotka, který je odborníky považován za nejhoršího min. financí všech dob.Proslul zejména tím, že zneužil poslanecké náhrady, které jsou určeny na dopravu, atd., ke svému obohacení a koupil si za ně v Praze byt za 7 milionů. Je vidět jeho opravdové sociální cítění. Dále " JUDr. " ze Šišolákova svazák Hašek, hejtman a dalších 30 placených funkcí v různých institucích, také sociální cítění. Tak Bobíku než začneš psát, tak trochu uvažuj. Mohl bych psát o dalších " hodných chlapcích ", ale to již stačí.
25. 10. 2012 | 11:38

Marty napsal(a):

Tarkus, souhlas.

reppop - buď konkrétnější, které " vize " ODS sloužily tomu, aby kryly brutální zločiny ? Co jsou dle tebe brutální zločiny ? S částí tvého příspěvku lze souhlasit / Drobil, Tluchoř, hlavně Šnajdr, tento Bc., není známo jak titul získal, hýbe s celou politickou scénou a to i přes své mládí a příchod z Frýšku - Míšku. Velmi bohatý člověk.
25. 10. 2012 | 11:58

reppop napsal(a):

To Marty:

to nebyla moje slova, jen jsem napsal jak Nečasovu ODS hodnotí dnes jeden z jejich voličů (B. Cvek). Uvedl jsem i odkaz (asi jste přehlédl):
zdroj: http://www.blisty.cz/art/65700.html
25. 10. 2012 | 12:05

Hagha napsal(a):

Kdo je větší populista,ten bude u moci, kdo víc slíbí,ten bude u moci. A ten kdo zvyšuje daně, ten brzo skončí. Až vyhrajou parlamentní volby socani s komoušema, budou vládnout do té doby, dokud nezvednou daně živnostníkům,tak jak to slibují. Ale upřímně řečeno, mě je úplně jedno kdo je u moci. Žije se tu na prd, ať je to pravice,či levice. Možná je řešení Island..
25. 10. 2012 | 13:15

Oslýk kazatel napsal(a):

Marty:
je dojemné, že se dovoláváte shovívavosti, že prý jako nejste žádní ganuneři, když je u vás vzápětí někdo "přihlouplý pravdoláskovec, zelený, rádobyspisovatel".

Kdybyste si někdy ráčili vyjmou traverzu z oka svého, vy z ODS, kdo vyčítáte ostatním třísky.

Možná o vás víme docela dost, když se tímto způsobem prezentujete.
25. 10. 2012 | 13:16

fracek napsal(a):

Nedokázal jsem přečíst celou diskuzi k Sobotkovu (Přemysl - ODS) proslovu. Je toho na jednoho moc. Všechna (co jsem četl) byla vůči Sobotkovi negativní. Hodně jich bylo slušných ve výrazivu a argumentaci, což kvituji s povděkem. Mám v podstatě stejný názor jako diskutující : ODS nelze spravit žádnou vizí či vizemi, protože vymetání Augiášového chléva vizí není, ale je potřebou. A na to nikdo v ODS zdaleka nemá. Kmotři jsou pevně zakotveni ve straně ODS, a taky i v jiných stranách, i když v menší míře. U tohoto katastrofického pohledu stojí na základním kamenu Václav Klaus to už je všeobecně známo.On měl vizi, ale špatnou a bohužel se mu podařilo ji uskutečnit.
25. 10. 2012 | 14:24

džon uzený bok napsal(a):

marty
vy jste celkem jasnej pane. klidně volejte ostatní k "přemejšlení" a "objektivnosti". Mimochodem kde přišli k titulům "doktorka" Řápková, či "doktor" Benda, takto letitý předseda sněmovního výboru kterej mí mít právo jako hlavní náplň?
Argumenty JUDr.Hašek apod. nikoho nedojmete, protože na tom nikdo nelpí. Evidentně vám uniká podstata, že totiž lidi mají dost všech těchhle "erudovanejch odborníků" ze všech možnejch partají, který tak strašně chtěj vládnout a "vést" ostatní, ačkoli k tomu nemají o nic víc schopností než naše správcová. Takže vaše plédování za to, jestli byl nebo nebyl v prognosťáku gauner každej, nebo každej třetí je k ničemu.
pokud chcete jenom rozšiřovat zdejší řady zoufalců, snažících se bránit "pravici" tím, že budou připomínat hříchy "levice", můžete, ale je to na nic.
25. 10. 2012 | 16:42

kocman napsal(a):

ODS prohrála,protože má vizi podrazů,podplácení,lhaní,vůči lidem i sobě samým.Pane Sobotko,vy vůbec nemyslíte na povinnost sloužit společnosti,vy myslíte jen na politické vítězství a peníze za jakoukoli cenu.Prostě máte tak hnusnou vizi,že se hnusíte i těm,kteří by vás jinak volili. Ani věřící volič ODS nedokáže přejít a omluvit prasárny Langera,Drobila,Kocourka a dalších.Maximálně se odvolá na Ratha a Dolejše.Ale to nikoho neomlouvá.
A Vy to chcete překrýt ztrátou vize?
Jsem přesvědčen,že nemůžete být takový blbec či zbabělec,abyste to mínil vážně.
Dokažte to a napište něco,co by stálo aspoň za čas přečíst to a zamyslet se nad obsahem nejen nadpisu.
25. 10. 2012 | 21:29

JardaV napsal(a):

Ale máte vizi.A přesnou.Asi tuto : teď se vlády zmocní ČSSD a komouši.Začnou nás
zavírat,zabavovat nám majetky,a bude to ostuda po několik dalších generací.

Je tak těžké tuto vizi zveřejnit?Stejně už ji většina národa přijímá jako správnou a
dlouhodobě naplnitelnou.
25. 10. 2012 | 22:45

ping napsal(a):

Pane kandidáte, o vizích nemůže být řeči a o znalosti reality dole už vůbec ne. Kdyby jste totiž Dolů dohlédl, nikdy by jste jako chlap nemohl kandidovat na funkci, na kterou kandidujte. A když už vás tam nějací kmotříčci dostrkali, a kdyby jste se chtěl teď, po volbách pochlapit, tak by jste s tu kandidaturu zahodit a přiznal, že kandidovat byl váš druhý největší životní omyl. Ten první byl vstup do ods. NE, vám není pomoci.
26. 10. 2012 | 07:33

hovorka11 napsal(a):

"Spustil důchodovou reformu, zdravotnickou i sociální reformu. Spustil modernizaci státu, bez které se neobejdeme, chceme-li zůstat úspěšným a bohatým státem."
---------------------
ODS zatím spustila modernizaci reformou na uvolnění rozkrádání.
Po krvavých olejích (Klausova éra), kde bylo zavražděno přes deset bílých koní dnes nastala "metylalkoholová aféra", kde bylo zatím zavražděno 30 lidí. Vše na základě "svobody" která se ustanovila tím, že kdo prodává jedovatý alkohol se dopouští přestupku a kdo je jako ve firmě Drak chycen před dvěma lety neohlášeným policejním zásahem, tak je beztrestný, protože policie na něj nemůže při soudním líčení důkazní materiál uplatnit !!!
Takže po dvou letech opětného vydělávání na jedech to má pokračování ve vraždách.
Tyto možnosti beztrestných vražd se souhlasem ODS pokračují, aby se svobodně nažrali kmotři na hrobech obyčejných lidí.

"Sociální a důchodová reforma" není reformou, ale pro ně nutným přeskupením peněz od lidí pro kmotry.

Pokud sledujete televizi, tak se můžete dozvědět, že kde se vyjmou silnice a dálnice z kmotrovského dohledu ODS, která likviduje výběrová řízení, tak se tam dá snížit cena staveb v průměru zhruba na polovinu a zvýšit i kvalita, pokud existuje náhrada soukromých dohližitelů státním dozorem.
Žádné reformy od kmotrů nepotřebujeme, potřebujeme realizaci trestů za vraždy a rozkrádačky, což ODS cíleně blokuje.
Uniká tak cca 100 miliard ročně, které by pokryly zdravotnictví, sociální vymoženosti, školství atd., tudíž vše, co fungovalo nejen před 23 lety, ale ještě nedávno.
26. 10. 2012 | 08:17

Stan napsal(a):

hovorko 11, jseš hrozně naivní až hloupý. Asi ti uniklo soudruhu, že v krajích kde aféra vznikla, nevládne Nečas s koalicí, ale soudruzi a mafiáni ČSSD a komunisti. Píšeš o kmotrech z ODS, ale co např. s. Palas z čssd, r. 2004 MZ, šachy ze zakázkou na Agrární platební agenturu za 700 000 000 mil., naštěstí se mu to nevydařilo, neboť Špidla zasáhl a z MZ ho vyhodil. Vašim voličům to nevadilo a proto ho zvolili zase hejtmanem. Nezajímá vás ani kde vzal 27 000 000 mil. na stavbu penziónu. Když se zmiňuješ o těch dálnicích, tak vzpomínám na vašeho soudruha min. dopravy Šlinga, největší zakázka v historii země bez výběrového řízení, policie prověřovala konsorcium Housing Construkcion, projekt byl 2 x dražší než tvrdil Šling. Dálnice na s. Moravě měla stát sto pětadvacet miliard = 1 Temelín / 80 km /. Špidla to také na poslední chvíli zrušil, všichni ministři u výslechu. Mohl bych ti jmenovat další průšvihy, počkej až se začne probírat Mostecká uhelná. Myslím že již dnes mají soudruzi Dluhoslav Sobotka a " Napoleon " Zaorálek u zadku bobky. Tak Hovorko, více studuj materiály.
26. 10. 2012 | 13:47

Marty napsal(a):

oslíček,bolševíček,kazatel

tyto lidi tak nazývám, protože mám k tomu důvody. Pravdoláskovec např J. Pehe, zelení, např. rocker z moravské dědiny. nic neznající a neumějící člověk, který oblbuje lidi pouze zeleným viděním a přesto to dotáhl až na min. školství. Pochopil jste možná že myslím chalána Lišku. Vysoce vzdělaní profesoři z vys. škol, kterým tento neználek vládl, z něho byli na větvi. Rádoby spisovatel, který píše pitominy pro méně myslící a hlavně se vymezuje proti prezidentovi, prý učitel, ale s temnou minulostí by taky mohl napsat knihu o svém mládí, třeba jak jsem vybíral auťáky. To ale M. Viewegh nenapíše. Škoda, možná bychom si početly.

džone uzený mozku
ty bohužel nevíš která bije, určitě jste ve zvláštní škole neměli politologii. S tou Řápkovou a Bendou máš pravdu, ale měl jsi se zmínit také o vašich soudruzích z čssd. Těch tam chodilo 80 %, všichni policajti, včetně S. Grosse. Ten si tam ale udělal jenom rigorózu u svého bývalého náměstka na vnitru, který tam vyučoval. Jinak studoval na PF UK, jeho studium bylo podivné, vím že vyletěl u několika zkoušek, ale nakonec je měl všechny hotové. Jeho rigorózní práce dle MF Dnes, je nedohledatelná.
26. 10. 2012 | 14:19

jíra napsal(a):

Pane Sobotko, vy zíráte, na porážku u voleb na hlavu, my zíráme, zase na váš článek.

Píšete, že jste se pustili do "boje s korupcí"? Potírac korupci ve stylu "padni komu padni" by byl záslužný čin a předevčírem bylo pozdě. Veřejné rozpočty jsou tunely "kráceny" řádově mnohem více než krácení dotací z evropských fondů kvůli tunelům na zakázkách spojených i s nimi, a to i řízeně přímo z ministerstev této vlády, ač to nesla komise v EU se značnou nevolí.

Jak si to mají občané vysvětlovat, když je to s tím "bojem s korupcí" v praxi jinak? Má to dva významy a vláda k tomu přistupuje také dvěma způsoby:

a/ Odhalovaná a vehementně POTÍRANÁ korupce politiků z ČSSD:
boj s korupcí = boj proti jejich korupci. Potud OK.

b/ Bagatelizovaná a vehementně POPÍRANÁ korupce politiků z ODS či TOP09:
boj s korupcí = boj po boku korupce společně s ní za megatunely. Ach jo.

Takže si ty vize nechte od cesty... Víc nemám co dodat...
27. 10. 2012 | 00:23

jíra napsal(a):

oprava: Potírat korupci ve stylu "padni komu padni" by byl záslužný čin...
27. 10. 2012 | 00:26

fikus napsal(a):

omyl, prohrála proto, protože jí jsou lidé v této zemi ukradení. Představujete si řízení státu jako tunel.
Vy jste jako ten váš pomatený předseda - svoje chyby hážete na jiné a nedokážete si připustit že jste měli dost času na to, aby jste se vzpamatovali
27. 10. 2012 | 09:18

Sláma napsal(a):

Velice by mě zajímalo, co dělal Přemysl Sobotka před Sametem. Dovolím si tipnout, že projevy Miloušovi Jakešovi. Tak ubohý a hloupý článek, jako tento jsem už dlouho nečetl. Dělá si z nás pan Přemysl Sobotka srandu nebo nás má za blbce?
27. 10. 2012 | 14:45

Sláma napsal(a):

Stan a další se snaží omlouvat zločiny ODS odkazy na údajné zločiny socanů. Je tu ale jeden háček - u moci je už 6 let ODS, tak proč údajné zločiny Palase a dalších nevyšetřila a tyto údajné zločiny nepotrestala?
Nevím, jestli si to uvědomujete, Stane, ale váš argument je kontraproduktivní, ODS spíše přitěžuje. ODS způsobila takový rozklad státní správy, že není schopna ani vyšetřovat údajnou trestnou činost špiček opozice!
27. 10. 2012 | 15:05

Sláma napsal(a):

Stan píše o metanolové aféře: "Asi ti uniklo soudruhu, že v krajích kde aféra vznikla, nevládne Nečas s koalicí, ale soudruzi a mafiáni ČSSD a komunisti"
Asi vám uteklo, soudruhu Stane, že Polici ČR a státní zastupitelství řídí Vláda ČR, resp. ministr vnitra Jan Kubice, nikoliv krajští politici. To samé platí pro potravinářskou inspekci, kterou řídí ministr Bendl a hygienickou službu, kterou řídí minister Heger. Pardon, slaboch Heger neřídí nic, ministerstvo zdravotnictví řídí Bc. Marek Šnajdr za farmaceutické firmy a Ing.Petr Nosek za zdravotní pojišťovny.
27. 10. 2012 | 15:09

ČEZko smrdí napsal(a):

Jakeše bych bránil vlastním tělem, kdybych tušil jak to tu dopadne. A to jsem se zúčastňoval všech protirežimních demonstrací před listopadem 89, narozdíl od překabátěných srabáckých zlodějských kolaborantů s bolševiky, kteří tu dnes vládnou a úspěšně "podnikají".
28. 10. 2012 | 12:11

PEDERSEN napsal(a):

Pane Sobotko, to je slabé slovo. Ztrapnili jste se. Ale nevadí, třeba se Vám podaří zas vymyslet nějaký trik, jako minule s VV a TOP, kdy jste naprosto mistrovsky získali nevídanou většinu v situaci, kdy byli lidé naprosto konsternováni výkony kamaráda Mirka.
Jenže jak jste trapní, nebylo vám to k ničemu, rok se s rokem sešel a sešla se slečna Kočí s Tlochořem a domeček se sype.... Vám nejde a nemůže jít o nic jiného, než o korýtka a už to mydlíte hlava-nehlava, pravice, levice, střed....Ne, vám nejde věřit ani nos mezi očima.
29. 10. 2012 | 08:30

Radovan II. napsal(a):

A prohráli jste je spravedlivě prootž národ je pro vás jen"lúza" a prostředek ke zvolení do vyšších funkcí. Nedivím se, když máte politiky, co myslí více na svou kapsu než na lidi. Sorry. Lidé nejsou blbci, za které je pokládáte. Český národ byl a je moudrý a dlouho trpělivý, už dávno poznal, že vám nejde o blaho země a občanů, to by to tu muselo jinak vypadat, ale že vám jde milí odesáci jen o korýtka a prachy a to se nevyplácí dějinně nikdy.
29. 10. 2012 | 09:38

Midori napsal(a):

ODS prohrála, protože lidé prokoukli, co jste zač - arogantní egoisté.
O vás, autore, to platí na 100%.
31. 10. 2012 | 16:29

NitAcceme napsal(a):

<a href=http://www.londonuggboots.co.uk/#893>ugg boots for sale</a> Hello there, You have performed a fantastic job. I will certainly digg it and individually recommend to my friends. I'm confident they'll be benefited from this website. PoefMedobrele Nodejounses Incacyjoymn Addelodup <a href=http://www.londonuggboots.co.uk/#693>baby ugg boots uk</a> FepblerType PoefMedobrele Nodejounses Incacyjoymn leasevappyhag <a href=http://www.londonuggboots.co.uk/#196>genuine ugg boots sale uk</a> .
25. 11. 2012 | 13:07

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy