Kvóty na rozum

14. 11. 2012 | 14:26
Přečteno 3353 krát
Málem, aby člověk nevěřil vlastním uším a očím. Ale je to tak. Evropská komise se skutečně rozhodla genderisticky vyvažovat svět byznysu. To proto, že podle eurokomisařky pro spravedlnost Viviane Redingové je ve vedení velkých evropských firem 85 procent mužů, ač ze všech evropských vzdělanců s univerzitním diplomem v kapse (mají vůbec sukně kapsu? Nebo tyto dámy nosí jen kalhoty?) je 60 procent žen.
Je to absurdní z mnoha důvodů a vyvolává to tedy otázky. Tam, kde ve vedení firem vládnou ženy, budou muset přepustit pár míst mužům? A co svobodný svět podnikání? Bude EK pokutovat personální politiku firem, které nebudou zohledňovat pohlaví, ale pouze výkon a schopnosti?
A co například české školství nebo zdravotnictví? Vím, že ani jedno nepatří mezi velké evropské firmy, ale konzistentní bychom být měli. Takže víc, mnohem víc mužů do sesterských uniforem v nemocnicích a mnohem víc mužů do mateřských a základních škol.
To je přesně to, co se mi na Unii nelíbí. Místo rozvoje podnikání, vytváření pracovních míst a podpoře konkurenceschopnosti kontinentu, budeme řešit zda je dost žen v představenstvech a dozorčích radách. Jsem pro angažované členství naší země v EU, jsem ale také pro více zdravého rozumu.


Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Viola napsal(a):

A kdopak má více zdravého rozumu?
14. 11. 2012 | 14:43

smích napsal(a):

Mistře, deregulování např. finančního sektoru, Vámi tolik opěvované, přivedlo svět na pokraj zhroucení. Takže Váš pokřik - neregulujme nic, nyní např. gender - je prázdný plk. Očekával bych krapet více intelektuální práce, ale to asi jsem bohužel na špatné adrese, všichni jsou komunisti, jen ods je letadlo, že ?
14. 11. 2012 | 14:47

Gustáv Kočí napsal(a):

Karel Renda Voříšek aneb bude legrace:
Moderátor Voříšek za mlada informoval StB, tvrdí historici

http://www.lidovky.cz/moderator-vorisek-za-mlada-informoval-stb-tvrdi-historici-pan-/lide.asp?c=A121114_113838_lide_spa

Píše to skupina MLADÝCH badatelů, takže lze hádat, jak bude diskuse vypadat:D
14. 11. 2012 | 14:49

Anna napsal(a):

S kvótami pro ženy nesouhlasím. Zajímalo by mě, proč se mají týkat jen zastoupení ve velkých firmách a proč ne i třeba povolání ryze mužských - např. horníci.

Více o tomto genderisticky pojatém kroku:
http://ekonomika.idnes.cz/smernice-eu-vice-zen-ve-vedeni-firem-dbc-/eko_euro.aspx?c=A121114_103424_eko_euro_fih
14. 11. 2012 | 14:49

Ládik!!! napsal(a):

O havířce už zpíval Kryl.
14. 11. 2012 | 14:53

Anna napsal(a):

Ládik!!!

Vím :-) a jen připomínám z Dívky havířky:

Ta dívka byla atrakce, neb pravila mi:"Hošku,
rač odvrhnouti abstrakce a realizuj trošku,
já nehrozím ti kostelem a kašlu na přetvářku,
teď postojím ti modelem pro Annu Proletářku!

http://www.youtube.com/watch?v=ubpA7fAgDK8
14. 11. 2012 | 15:05

Míša napsal(a):

"Zajímalo by mě, proč se mají týkat jen zastoupení ve velkých firmách a proč ne i třeba povolání ryze mužských - např. horníci."

no to proto, že inteligence a fyzické předpoklady jsou dvě různé věci, paní Anno. Ten text nahoře je hrůza a děs.. ale že jste pocítila jen touhu přispěchat s ujištěním, že jste proti kvótám, to vám nevyčítám. Mějte se hezky.
14. 11. 2012 | 15:09

neo napsal(a):

A proč jen žen? Co třeba tlustí a hubení? Třeba v politice to je možná kolem 80% tlustých vůči hubeným.

Neměli by být kvóty taky na zrzavé, blonďáky nebo opálené?

A co věk? To by chtělo kvóty aby i mladí nebo případně staří nebyli diskriminováni ne?

Pak tu máme homosexuály, cizince, jehovisty, ateisty, katolíky nebo vyznavače rytířů řádu Jedi (kterých je podle sčítání lidu dokonce více než romů).

Pak by to chtělo taky kvóty pro muže v supermarketech, školách, kadeřnictvích a nebo na módních molech.
nehledě na to, že taková šikovná kvóta ženu degraduje na pouhou položku ve statistice EU. Co na tom, že je horší než třeba mužští kolegové, ale kvóta jí tam dostala. Už vidím jak říká svým kolegům na kafíčku. Nevybrali mě pro schopnosti, ale protože mám kvótu.
14. 11. 2012 | 15:11

Jen ženská napsal(a):

Tady ale přece nejde o nějaké havířky, copak neumíte trošku přemýšlet ?

ze studentů vysokých škol je více jak 50 % žen. A kde končí ? Na podřadných a hůř placených místech. Ve společnosti i ve firmách, které jsou řízeny převážně muži nemají ženy šanci na to aby se prosadily. To by musely přijmout styl mužů a přece jde právě o to, aby se začal styl řízení jak státu tak firem pozvolna měnit i vlivem jiného pohledu a stylu, který tam mohou přinést právě ženy. A neříkejte mi nikdo, že nejsou. Že nemají podmínky, protože se nedají tak lehce zastoupit při výchově dětí a jiných povinnostech, to je jiná.
Očekávám, že se zdejší mužská většina, která se tak ráda vyvyšuje, bude zase bránit, že je potřeba nechat to být, ať si ženy pomohou samy. No jasně, gentlemani !
14. 11. 2012 | 15:12

LUF napsal(a):

Mezi bezdomovci je 80% mužů, takže evropské regule by měly zajistit jak dostat na ulici víc žen (vybrané skupině zabavit byt nebo tak něco). Naopak v porodnicích leží prakticky 100% žen, tam bude třeba zdvojnásobit počet lůžek s nárokem pro muže.
14. 11. 2012 | 15:15

džon uzený bok napsal(a):

pane subótko,
málem, aby člověk nevěřil vlastním uším a očím, vláda nechá prohlasovat balík zíkonů pomocí odsouzeného korupčníka, kterého pět minut před tím nechá složit poslaneckej slib a pět minut po volbě ho "přemlouvá" aby mandát složil, když je teda ten vodsouzenej, což nikdo nemohl přece tušit, tak ať nedělá tudle vostudu slušnejm lidem...
neměl byste se vyjadřovat spíš k něčemu jaksi místně případnějšímu, co říkáte?
14. 11. 2012 | 15:15

Hana napsal(a):

Pane Sobotko
Vy skutečně nedokážete pozitivně překvapit ničím. Konzervativní arogantní zatuhlina. Podívejte se, kam jste tu politiku, vy muži, dotáhli. Národ aby se pomalu šel pomlátit. Děkuji pěkně, netolerantní a arogantní, to je jediné, co Vám jde opravdu dobře.
14. 11. 2012 | 15:17

oranžáda obecná napsal(a):

jsi ,Sobotko, pro členství v ÉÚ, i když vidíš, jaké bolševickobyrokratické prostocviky provádí, a proto máš smůlu, nemůžeš být prezidentem tohoto státu, protože jsi měkýš...!
14. 11. 2012 | 15:18

vasja napsal(a):

Ste ten pravej:-))
Brusel mlaskne a Přemda lehne.
Jako tady.
http://www.youtube.com/watch?v=0woFHlpgnDc
14. 11. 2012 | 15:19

neo napsal(a):

Jen ženská:

ale proč končí na hůř placených místech? Je to tím že jsou ženské a nebo tím co ve finále umí?

Schopné ženy šanci mají a ne že ne.
14. 11. 2012 | 15:21

LUF napsal(a):

Jen ženská napsal(a):
VŠ diplom ještě nezaručuje dostatečnou odbornost. Stává se, že na danou pozici nejde sehnat kvalifikovaného odborníka i když uchazečů s potřebným diplomem je zástup
14. 11. 2012 | 15:23

Anna napsal(a):

Míša

Jsem proti jakékoliv diskriminaci, i pozitivní.

Cituji:
Přijetí tohoto návrhu je přelomovým okamžikem v boji za zrovnoprávnění žen na trhu práce. "Tento den je skutečně historický pro rovnováhu mezi muži a ženami. Po desetiletí planých slibů a marných pokusů o samoregulaci máme stále 85 procent mužů ve vedení firem. To je myslím plýtvání talentem, když pomyslím na to, že 60 procent univerzitních absolventů jsou ženy," zaradovala se Redingová na tiskové konferenci.
Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/smernice-eu-vice-zen-ve-vedeni-firem-dbc-/eko_euro.aspx?c=A121114_103424_eko_euro_fih

Žen na trhu práce je víc bez univerzitního vzdělání. Proto můj podiv nad takovým genderovým uspořádáním ve prospěch vysokoškolaček JEN ve velkých firmách. Podle mě to k ničemu dobrému nepovede. Bude třeba dát výpověď poměrně velkému počtu mužů a nahradit je díky kvótám ženami.

Přes 20 let se živím jako programátorka. Za totáče to bylo povolání povětšině mužské. Nechtěla bych, abych tam byla dosazena díky kvótám.

Mějte se hezky
14. 11. 2012 | 15:25

Jen žena napsal(a):

Myslím si, že to ta komisařka řekla docela srozumitelně.

Nevyužíváním kvalifikace žen přicházejí společnosti a já dodávám i stát, o nemalé prostředky. Je dokázáno, že ve firmách, kde v jejich řídících orgánech mají ženy takový podíl, který by jim umožňoval mít na chod skutečný vliv, tak ty mají i lepší hospodářské výsledky. Neznám jeden důvod, proč by se tento potenciál neměl využít.
A co se týká řízení státu, tedy parlament a vláda. Tam platí totéž. Ženy mají jiné zkušenosti, chodí nakupovat, starají se o děti a domácnost, takže mají širší rozhled z praxe, co by se dalo zlepšit. Také bývají mnohem více přístupny dialogu a kompromisu než muži, kteří už ze své role vojáčků od dětství se hrozně rádi perou a podle toho politika i tak vypadá. Nevím, proč se zastoupení žen tolik bráníte, že nejsou tak průbojné a nedokážou se tolik v mužském prostředí prosadit, to není přece známka toho, že jsou hloupější než muži. Někde to už pochopili, u nás to trvá vždycky všechno déle, ona i ta kněžna Libuše si musela poslat pro toho Přemysla oráče, aby ji dokázali chlapi respektovat. A jak je vidno, zase tak moc se to nezměnilo.
Pane Sobotko, Vy si opravdu myslíte, že máte na to být prezident. Myslíte si o sobě opravdu hodně. Ale nijak mě to nepřekvapuje. Naopak, sedí to.
14. 11. 2012 | 15:27

ten, kdo se hádat nebude napsal(a):

Pokládám to za dobrý nápad a jen upřesním, že nejde o řízení firem, ale o nevýkonné orgány firem (politika, vedení, kontrola).
Důvod k tomu nespatřuji ani tak v tom, aby ženy měly více dobrých pracovních příležitostí, ale v tom, že přítomnost žen v těchto orgánech může být pozitivní jak pro firmy samotné, tak pro společnost.
14. 11. 2012 | 15:30

džon uzený bok napsal(a):

paní jenženo,
asi tomu bude lepší nechat volnej průběh. s těma kvótama je to fakt nějaký blbý.
anebo teda taky vyžadujte flek u čističů kanalizace a pohodnejch, můžete i na komíny, nebo do kamenictví...
jen nevím, jestli to bude znamenat krok dopředu a v jakým smyslu
14. 11. 2012 | 15:33

Anna napsal(a):

Jen ženská napsal(a):

Tady ale přece nejde o nějaké havířky, copak neumíte trošku přemýšlet ?

ze studentů vysokých škol je více jak 50 % žen. A kde končí ?
--------------------

Já myslela, že jde o ŽENY.

Vysokoškolačky dnes máme ve vládě, Parlamentu, Senátu, máme diplomatky, europoslankyně, úspěšné manažerky, podnikatelky...
14. 11. 2012 | 15:34

Gudka napsal(a):

Zavedení kvóty na výskyt žen ve vedeních některých firem je překrásná kravina! Něco tak půvabného tu už dlouho nebylo.
Bohužel ale, chci-li být důsledným "demokratem", obávám se, že "genderové" (co to vlastně má být? jiný výraz pro "pohlavní"?) hledisko je v této otázce těžce diskriminační a zcela porušuje zásadu rovnosti pohlaví, neb nikde není stanoveno, že by na dotyčných postech mělo být rovněž nejméně 40% mužů. Zmíněným ustanovením totiž muži, na rozdíl od žen, žádné minimální zastoupení garantováno nemají. Je tudíž představitelné, že kdo nemá dělohu, může na místo ve vedení významníé firmy zapomenout...
14. 11. 2012 | 15:41

jen žena napsal(a):

džone bůčku
znovu jen pro Vás. Nejde o to, aby to bylo půl na půl všude, ale v ŘÍZENÍ, opakuji v ŘÍZENÍ a potřetí, snad už Vám to dojde v ŘÍZENÍ firem a já dodávám mělo by to být i v ŘÍZENÍ státu.
To, že to někteří muži nechtějí připustit a začnou trousit vtipy o blondýnách a slepicích a poukazovat na biomasu nebo Parkanovou a podobné figurky, tak to většinou ukazuje na to, že nemají s ženami vyřízené účty, že někde b selhali, buď v inteligenci nebo v posteli. Bývá to totiž takové docela dobré vodítko.
Říkám jen jedno, ženy jsou stejně chytré a hloupé jako muži. A to, že to tak bylo nastaveno odpradávna, že ženská patří do kuchyně, tak to neznamená, že to bude navždycky. Svět se mění, před 50 lety být svobodnou matkou byla hanba. Dnes je sňatek brán jako něco pro staromilce.
14. 11. 2012 | 15:44

oranžáda obecná napsal(a):

jen žena........v první řadě je na majiteli podniku, koho chce zaměstnat. Je to jeho zodpovědnost a ne zodpovědnost nějaké baby z Brusele...
14. 11. 2012 | 15:45

ten, kdo se hádat nebude napsal(a):

Pro jen žena.
Pozor, tady nejde o řízení firem, ale vedení firem. Nejde o management firem, ale o správní a dozorčí rady velkých firem.
14. 11. 2012 | 15:48

Gudka napsal(a):

V této zemí byla kdysi dobo slovenská (tehdy se vykládal vtip: Hej, Fero, ako sa máš? - Dobre. Pracujem v Prahe na federále. - Netáraj! A čo tam robíš? - Hlápa otázka. Predsa Slováka!).

Teď nastává doba romská a ženská.
Každé ministerstvo bude mít svého Roma a svou ženu...
14. 11. 2012 | 15:48

Viola napsal(a):

Anno

a dokonce máme i kandidátky na prezidentky a kdyby se zavedly i kvoty na prezidentské kandidátky, byla by za ODS i paní Němcová, kterou bych i volila, zatímco pana Sobotku , I když je Přemysl, ne.
14. 11. 2012 | 15:48

oranžáda obecná napsal(a):

jen žena.....a proč mají být ženské jen v ŘÍZENÍ ????? Ta místa, co se jim nelíbí, tak tam nemusí být rovnoměrné zastoupení ???
14. 11. 2012 | 15:49

Joachym Brezina napsal(a):

Jen ženská:
cit"A co se týká řízení státu, tedy parlament a vláda. Tam platí totéž. Ženy mají jiné zkušenosti, chodí nakupovat, starají se o děti a domácnost, takže mají širší rozhled z praxe, co by se dalo zlepšit."

No právě, ženy v politice a vrcholném vedení firem už tohle milá pusinko nedělají, nemají na to čas. Pochybuji, že paní Němcová po zasedání v PS ještě běží nakoupit a doma kuchtí teplou večeři.
Je z různých statistik dokázáno, že žena co sedí na dvou židlích (kariára a rodina) nedělá dobře ani jedno. Taková si musí vybrat čemu se bude věnovat. Jako dítě bych maminku ředitelku zeměkoule neocenil.

Pokud je žena dobrý pracovník, je sebevědomá a má to v hlavě v pořádku, prosadí se i bez kvót. Jestli Vy potřebujete kvótu, aby jste se někam dostala, tak je mi Vás upřímně líto.
I když dáte na kandidátku více žen a voliči vyberou muže, co uděláte pak? Přepíšete volby, aby se do PS dostalo určené množství žen?
Doposud jsem si nevšiml, že by mužatky v PS nějak kultivovaly politickou půdu, naopak díky některým je hustě pohnojena a politický marast jen kvete. Velmi rychle se křehotinky zapracovaly do mužských kolejí.
14. 11. 2012 | 15:49

oranžáda obecná napsal(a):

Gudka....... a svého homosexuála, pedofila, zoofila ....i tyto menšiny chtějí býti zastoupeny v řízení firem, že....
14. 11. 2012 | 15:51

stoppa napsal(a):

A to, že to tak bylo nastaveno odpradávna, že ženská patří do kuchyně, tak to neznamená, že to bude navždycky.

Jasně.Příjde dekret z Bruselu že ženy budou ve vedení a chlapi budou mít měsíčky. Na to bude přísně dohlížet genderová komise.
14. 11. 2012 | 15:51

Viola napsal(a):

oranžádo obecná

nějak vám uniklo, že ženy nejsou žádná menšina, dokonce je jich více než mužů a dle nových výzkumů biologů mají před sebou delší budoucnost a dožívají se vyššího věku a tedy mohou pracovat déle a to se vyplatí.
14. 11. 2012 | 15:55

TomášL napsal(a):

Dobrý den autore!

Přiznám se, že k tomuto tématu nevím, co si mám o něm myslet. Chápu Vás a chápu dnešní sufražetky. Kdo má pravdu? Fakt nevím...
14. 11. 2012 | 15:55

džon uzený bok napsal(a):

paní jenženo,
tedy, ne bůček, ale pan john uzený bok, to za prvé
dále musím říci, že tomu rozumím, nevím co mi nedochází. chcete stejný podíl na řízení, ale to je přeci jako byste chtěla aby v každým baráku byl aspoň jeden akademickej malíř(ka).
já se ptám proč. chcete víc peněz? chcete rozhodovat? nebo si myslíte že bude svět lepší? zdá se, že svět se tímto směrem stejně vyvíjí, v porovnání se světem před sto lety. jsem poslední kdo by takový právo upíral, ale proč chcete, aby se tento "problém" odstranil befelem a ihned?
14. 11. 2012 | 15:57

jen žena napsal(a):

Anna
tak jako je přirozené, že muž a žena tvoří pár, že se v mnohém doplňují, obohacují se navzájem a pomáhají si, tak podobně by tomu mělo být i v oblasti řízení. Jen málokterá firma zaměstnává pouze muže nebo ženy a pohledy a odlišnosti by měly být proto zohledněny.
Je snad někde doložené, že oblast řízení je doména mužů ? Něco jako hornící ? To si skutečně nemyslím.
Domnívám se, že v ideálním případě, a ten zcela jistě dříve nebo později nastane, by v oblasti řízení mělo být zastoupení žen a mužů přibližně stejné. Že se k tomuto stavu chceme přibližovat rychleji, tedy kvótami, není jistě ideální, ale je to jakýsi pokus o vyrovnání historických daných nerovností, ke kterým už v dnešní turbulentní a moderní době není důvod.
A také není důvod, aby se ženy povahově stávaly muži jen proto, aby dokázaly proniknout do většinově mužského prostředí.
Chlapi si vždycky rádi hrají na vojevůdce, ne vždy to ale má výhody. O tom svědčí příklady z historie.
14. 11. 2012 | 15:58

Občan napsal(a):

Tak Sobotní Přéma je kromě fašisty i machista. No, to se nám kandidátek pěkně vybarvuje.

Milej senátůrku, KVALITNÍ dámské kalhoty, zejména kostýmové, zásadně kapsy nemají. Dáma má na diplom kabelku odpovídající velikosti, případně elegantní aktovčičku nebo kufírek. A pochopitelně desky.
V nejhorším případě může mít diplom v kapsičce od saka.

Ženy JSOU diskriminovány na trhu práce, a to NEJEN ve vedoucích funkcích. Jsou mnohem víc než muži diskriminovány kvůli vzhledu a věku, ale také jsou-li matkami menších nebo ne zrovna 100% zdravých dětí.
Na celé kvotaci je smutné, že je vůbec nutné se něčím takovým zabývat a to, že madam komisařka obmyslela pouze managerky.

zaměstnavatelé mohou poměřovat výkon a schopnosti až tehdy, pokud ženám dají šanci být poměřovány. Ale jestliže jsou ženy odmítány právě proto, že jsou ženami, pak holt nezbývá než udělat kvóty. Jakkoli s tím vnitřeně nesouhlasím.
Ale ta kvotace by měla být i na druhé straně - hlavně ve zdravotnictví a školství.
14. 11. 2012 | 16:07

Záškodník napsal(a):

Tady to eurofilové máte!

Bolševická unie bude diktovat privátním firmám, koho mají dát do vedoucích funkcí.
Skvělé! Už máme kvóty na mlíko, cukr, víno, vepřové a teď i na ženské.

EU vedou opravdu choromyslní jedinci.
14. 11. 2012 | 16:09

Záškodník napsal(a):

Občan

Mně by nevadily kvóty ani tak ve státním sektoru-politiku mají chlapi opravdu rozparcelovanou(ale na druhou stranu perly jako Peak,Parkanová,Jacques, Zubová, Kovářová,Hanáková, Kuchtová...jsou hotovým neštěstím).
Ale do privátní sféry nemá unie,ani stát opravdu co žvanit.
Pokud se žen ve vedoucích funkcích týká(nemám na mysli Zákoník práce atd.).
14. 11. 2012 | 16:13

ten, kdo se hádat nebude napsal(a):

Nedíval jsem se, kterých všech firem se to bude týkat, ale patrně ubude míst v dozorčích radách pro naše politiky a na řadu přijdou i političky.
Zcela rozumím tomu, proč je tam dnes žen málo a myslím si, že je to škoda.
Někde výše jsem zahlédl řeči o nějakém propouštění, to je nesmysl. Jednak je to výhled rok 2020 a jednak valné hromady firem jsou každý rok a lidé v těchto radách mohou být obměňováni každým rokem a podle toho asi mají smlouvy, nejde o klasický pracovní poměr.
14. 11. 2012 | 16:13

s... napsal(a):

Sobotka je omezenec, to je evidentní při každém jeho projevu. Ke kvótám:

Je jasné, že ženy nemají rovný přístup. Jejich schopnosti jsou stejné jako jsou schopnosti mužů, niméně společnost řídí většinou muži. (pro některé: nejde o místa na šachtě)

Je otázka, zda je možné nařizovat počet pracovních míst pro ženy. To nemám promyšlené a z mnoha pohledů se to jeví jako sporné. Jednu věc je ale nutné zdůraznit:

Ženy nikdo nikam nedosazuje. Směrnice by měla (direktivně) uvolnit místa pro ženy. Nikoliv dosadit konkrétní ženy. Velmi schopných žen na vedoucí funkce je rozhodně dostatek. Zkrátka mnoho mužů jsou v konkurenční výhodě právě pro své pohlaví, nikoliv pro schopnosti a směrnice má tuto nevýhodu kompenzovat. Zda to nezakládá nové nerovnosti, to je věc diskuse, ale poku by neexistovala diskriminace žen, nebylo by co řešit. Čili otázka zní, je toto dobré řešení, nebo je ještě nějaké jiné účinné, ale méně konfliktní?
Předem upozorňuji, že chytrolínům, kteří argumentují neschopností žen, oproti mužům neodpovídám.

P. S. nejsem žena, ale s... Syčák!
14. 11. 2012 | 16:14

Josef K. napsal(a):

Mílý Sobotko, ženy neměly ještě před pár desetiletími volební právo, dnes vydělávají o 30% a více méně než muži. Žen s VŠ vzděláním je pomalu více než mužů... Nechápu, co Vás pohoršuje, snad že nebudete moci mlátit svou paní?
Ostatně Vy, který zbožňujete jistou dceru drogisty, která toho napáchala jako Rusové v Česko, byste měl mít velké pochopení. Možná i pro její pedofilní poradce.
14. 11. 2012 | 16:14

Záškodník napsal(a):

Zajímalo by mě, jak to bude s transkami?!
Brzy lze očekávat i kvóty pro homosexuály a cikány.
14. 11. 2012 | 16:16

resl napsal(a):

já vám řeknu co jste. jste srab, který si to nechce s nikým rozházet. a na hokeji tolik nepijte a nekuřte.
14. 11. 2012 | 16:16

džon uzený bok napsal(a):

záškodníku,
uklidněte se, ať vás neklepne..
tady mají eurofilové co? že je takovej předpis diskutabilní je jasný, ale co dál?
proč myslíte že eu vedou choromyslní a vy jste normální? :D
14. 11. 2012 | 16:18

LUF napsal(a):

jen žena
Muži se dostávají do vyšších pozic jednak díky jejich větší bojovosti než mají ženy a jednak díky větší inteligenci než mají ženy. Je celkem známá věc, že průměrné IQ mužů a žen je stejné, ale distribuce (rozdělení) mužů a žen podle IQ se liší - muži mají větší zastoupení jak ve skupině s vyšším IQ tak ve skupině s nižším. Pokud vás tedy zajímá náhodná skupina lidí s vysokým IQ, najdete v ní víc mužů (totéž pokud vás zajímá skupina s nízkým IQ - výrazně víc mužů je mezi bezdomovci). Taky si můžete všimnout výrazně větší zastoupení mužů mezi velkými osobnostmi všech oborů. Závěr - možná by bylo užitečné kompenzovat tu větší bojovnost mužů a pomoci ženám, otázka je v jakém poměru, aby to opravdu firmě prospělo?
14. 11. 2012 | 16:20

Záškodník napsal(a):

Josef K.

tady nejde o platy-ty mají ženy bezesporu mnohem nižší,nežli muži.

Jde o to,že nikdo nemůže diktovat majiteli privátní firmy,koho postaví do vedoucí funkce,to už je holý populismus.
Nelze to nijak prosadit-dá se to jednoduše obejít výběrovým řízením,tak jak se to dělá i nyní. Žena může být úspěšnější,ale přesto vyhraje výb.řízení muž-jde o ryze subjektivní posuzování. Chci vidět,jak unie vnutí podnikateli ženy,které nebude chtít zaměstnant.

Privátní sféra mě netrápí,tam ať si dělají ,co chtějí.
Ale ve státním sektoru by asi nějaké kvóty nebyly na škodu.
Unie by se měla spíše zaměřit na platovou diskriminaci žen, ta je v mnoha zemích otřesná.
14. 11. 2012 | 16:22

Reveil napsal(a):

ne vždy to ale má výhody. O tom svědčí příklady z historie.

Příklady z historie svědčí rovněž o obráceném pohledu. Tak ženy např. v době nedávné zasáhly poměrně výrazně do oblasti řízení, kde by se dala očekávat dominance mužů, a to v oboru sadistických dozorkyň v koncentrácích. Je třeba dodat, že genderově spravedliví byli nejen úředníci ve vedení SS, kteří ženám bez předsudků umožnili se v této oblasti realizovat, ale též poválečná justice, která bez rozpaků tyto sadistky, leckdy ani ne dvacetileté, pověsila (Irmu Greese, Elisabeth Volkenrath, Juanu Bormann, Ewu Paradies, Jenny Barkmann,Elisabeth Becker, Wandu Klaff, Gerdu Steinhoff, Veru Salvequart), nemluvě ani o pozdějších sadistkách, které se činily v jiných ozbrojených silách, ale oběšeny nebyly (např. Lynndie England).
Pokud již je řeč o tom, co nás na tomto poli učí historie, nelze přehlédnout, že podíl selhání u žen v kriticky odpovědných postaveních (jako je pozice dozorce, rozhodujícího o životě a smrti vězňů) je výrazně vyšší než u mužů, v ycházíme-li z celkově nízkého podílu žen v těchto pozicích a relativně vysokého počtu těch, které se staly delkiventkami nejhorčího ražení.
14. 11. 2012 | 16:26

s... napsal(a):

Občan

Jak mě často nakrknete, tak dnes s Vámi rád souhlasím. Je pravda, že kvóty jsou poměrně tvrdým řešením, ale na druhou stranu nebude problém jim dostát a méně schopní muži si najdou lepší práci.

Celé to souvisí také s rodinným modelem. Pokud se muž stará o děti rovnocenně (prvního půlroku je to samozřejmě nemožné), má žena daleko většíé šanci na uplatnění. Pokud má pracovat a starat se o rodinu zároveň, je jasné, že je to nemožné. Čili je nutné zásadně změnit rodinnou politiku. Aby se ženy nebály mít děti a zároveň mohly dělat kariéru. Mimochodem, muž, který se také stará o rodinnu si docela podstatně rozšíří obzory a jeho kariéře to jenom prospěje.
14. 11. 2012 | 16:27

Veterán napsal(a):

Opět mi to připadá, jako potvrzení spiklenecké teorie - velké firmy to v EU chtějí zabalit a komisaři (to je odvozeno od sovětských komisařů?) vytvářejí podmínky, aby to ty firmy mohly před lidmi bezproblémově zdůvodnit.
Jiné důvody, vyjma totálního odtržení od reality, mě pro podobně geniální nápady nenapadají.
14. 11. 2012 | 16:41

Gudka napsal(a):

Soudě podle žárovek, rumu a pomazánkového másla to nemůže být nic než úplná volovina, krátce řečeno "bruselovina".
Ať se na to dívám z kteréhokoliv pohledu.
Ale historicko.-kritický je podle mého obzvláště závažný. Před několika desítkami let zajišťoval průměrnou existenci rodiny JEDEN její výdělečně činný člen.
Pak přišla demagogie o "realizaci" ženy, o její "svobodě" apod., jednoduchý tah, který zařídil, že k zajištění průměrné eistence rodiny už museli pracovat DVA. Ergo, jeden pracuje v podstatě zadarmo (i zaměstnavatel má zájem, aby rodina pracovníka přežila, reprodukovala pracovní sílu a kupovala masovou produkci).
Slabší pohlaví, kupodivu, na tyto řečičky z větší části naletělo, v důsledku čehož se stalo nikoliv více svobodné, nýbrž více zotročené.
Jak chytré od podnikatelské internacionály! Jak hloupé od ženské populace!
14. 11. 2012 | 16:48

Kleofáš napsal(a):

to s.....

Nejsem si jist, jestli ve Vaší větě: ..." méně schopní muži si najdou lepší práci..." není obsažen protiklad. Protože jsou méně schopní, tak si snad najdou horší práci, nebo si žádnou práci nenajdou, právě proto, že jsou méně schopní. Člověče zlatá, že Vy si děláte zálusk na místo v Bruselu?
14. 11. 2012 | 16:54

ten, kdo se hádat nebude napsal(a):

Pro Gudka.
Pokud ti chutná „pomazánkové máslo“ ten margarín, tak si to užij jen tomu neříkej máslo.

Žárovky – úspornější halogenová v supermarketu jsem minulý týden kupoval za 49 Kč, životností za dvě klasické úspora energie 30 %, který kůl by kupoval klasickou, snad jen český pravičák a může být vděčný EU, že jej chrání před jeho vlastní hloupostí.
14. 11. 2012 | 16:55

Mamča napsal(a):

Gudka
víte, milý pane, ne každou ženu uspokojí po celý život jen utírat dětem pokakané zadečky a vařit páníčkovi večeři. Na to by fakt nemusely studovat na VŠ, dokonce by nepotřebovaly ani to volební právo. Oni by si to ti muži odhlasovali za ně. To jim vyhovuje, to je jasné
14. 11. 2012 | 16:56

Krupa Václav napsal(a):

Tolik ubohosti v tak krátkém blogu. Ale nepřekvapil jste mne. Ovšem odvahu máte.Nebo Vám chybí sebereflexe.
14. 11. 2012 | 17:15

Pepa Řepa napsal(a):

Třeba to nějaký EUROtoman zase vysvětlí.
Možná Sedláček.
Ono to přinese i positiva-blablabla-, buďme trpěliví-blablabla-....vhodné téma pro Interpelace.

Za časů ekonomické cholery je třeba řešit kvoty na samičky.
Asiat je zdrcen, Tím nás ekonomicky i politicky v té EU převálcují.Pravda, tak daleko nešel ani bolševik v RVHP.

Homo do boje. Chtějte taky.
A nepaušalisujme-jak říká náš guru- chtějme kvoty na blondýny i na zrzky.
14. 11. 2012 | 17:17

s... napsal(a):

Kleofáš

Neformuloval jsem přesně. Místo "lepší práci" jsem měl napsat "odpovídající práci". Než aby se někteří muži trápili na pozicích, na které nestačí, mohou dělat něco, co jejich schopnostem lépe vyhovuje. I z toho důvodu si nedělám zálusk na místo v "Bruselu", koneckonců na úředníky jsou tam kladeny dost vysoké nároky kterým bych nyní určitě nedostál.
14. 11. 2012 | 17:20

s... napsal(a):

Pepa Řepa

Pindů o RVHP jsou plné hospody, nestíhají to větrat. Napište raději něco o diskutujících na aktuálně. To vám jde.
14. 11. 2012 | 17:25

Fialenka napsal(a):

Rozhodnutí Evropské komise vítám a souhlasím s Jen ženskou a Hanou.
14. 11. 2012 | 17:35

Pepa Řepa napsal(a):

Molý syčáku
EU učinila další krok k naprostému odcizení svých obyvatel, pak se divte, že se drolí a vztah k ní začíná být stejný jako k RVHP.
Ono to není jen o komunismu, ale už o predestinovanývch jedincích, kteří budou na základě pohlaví delegováni na určité posty. Stejně jako EK.
Nějaký mudrc bude-jak říkáte-přidělovat "odpovídající práci"-jak říkáte- na základě pohlaví.

The Brave New EU

S neúctou či nedoceněním žen to nemá nic společného.
14. 11. 2012 | 17:36

ld napsal(a):

Kvóty na rozum? Tak to prostě je; mistr Vrba napsal: "Nechci znát - čas šafrán", s tím prostě nejde hnout, a to je dobře.

BTW, všimli jste si zdařilé upoutávky České televize na své vysílání? Skupina lidiček nesoucí hudební nástroje, putující krajinou. Nemůžu si pomoci, ale je inspirovaná snad nejlepším klipem od Pink Floyd (a možná vůbec), totiž High Hopes http://www.youtube.com/watch?v=uxdK_2EgpDs
Je to má vyzváněcí melodie na buzení. Stejné doporučuji i autorovi, totiž probudit se; vás budou volit toliko zoufalci.
14. 11. 2012 | 17:40

vasja napsal(a):

Kam to eurochujerství je schopný dojít.
14. 11. 2012 | 17:49

oranžáda obecná napsal(a):

Pepe Řepa...... a proč by se mělo toto opatření vztahovat pouze na ženy ? Vždyť tu máme i další lidi, kteří chtějí řídit firmy.... takže 4% budou zastoupeni homosexuálové, 4% lesby, 2% pedofilové, 1% zoofilové, 1% nekrofilové, 15% romové....vždyť by to byla diškriminácia těchto menšin...
14. 11. 2012 | 17:49

oranžáda obecná napsal(a):

RVHP....to byl slabý odvar tohoto bordelu (pardon, úspěchu) této IV. bolševicko byrokratické říše. Proč sdělovací prostředky neinformují o desetitisícových demonstracích proto EU v Polsku ?? V Portugalsku, Španělsku a Řcku byla dnes generální stávka....ať žijí eurofilové a eurobordel.
14. 11. 2012 | 17:53

Pepa Řepa napsal(a):

oranžáda obecná
jistě, otvírá to -teoreticky- Pandořinu skřínku nároků.
Podstatnější ale je, že to rozdělí společnost podle delšího klíče.
Nejen levouni proti pravounům, ale i muži proti ženám.
Dokonce si troufnu podotkout i ženy proti ženám, dámy proti europičkám.
Schopnou, sebevědomou a vzdělanou dámu kvota dle pohlaví urazí.
14. 11. 2012 | 17:56

jen žena napsal(a):

oranžádo, vy jste abnormálně nechápavý, ještě že nemáte rád čssd, to mě uklidňuje, ŽENY NEJSOU MENŠINA
Muž a žena dostali do ruky jablko sváru, a tak by chod společnosti měli řídit spolu
o hadech, oranžádách a řepách tam nebylo nic
14. 11. 2012 | 17:58

jen žena napsal(a):

Vandale
Vy nevíte, proč je feminizace ve školství ? Tak Vám to řeknu, protože navzdory tomu, že každá vláda hlásá jak potřebujeme vzdělanou společnost a jaký důraz bude na vzdělání klást, tak platy učitelů jsou tak ubohé, že se tam chlapi moc nehrnou, protože by neuživili rodinu.
No a k těm ženám v politice, třeba Němcová z ODS, sice si ji tam pro okrasu nechávají, aby se neřeklo, že tam žádnou nemají, ale veabci na střechách si cvrlikají, že faktický vliv nemá žádný. Jó, to kmocháčci a jejich političtí přátelé, Kuba, Blažek, Pospíšil, to jsou tahouni toho správného vývoje politiky. Mirka, pchá, tak pro legraci !
14. 11. 2012 | 18:05

Syčák napsal(a):

Pepa Řepa

Už jsem to psal výše, nelze říci, že zaměstnání budou přidělována na základě pohlaví. Zaměstnavatelé nepřidělují místa, ale vybírají si zaměstnance. To omezení, které je čeká, spočívá v tom, že u 40 procent pozic budou muset vybírat z žen. Inteligence a schopnosti jsou rozloženy v populaci rovnoměrně. Proto to nebude u rozumných firem fungovat tak, že se vyhodí schopný muž a za něj se vezme blbá žena. Až budou vyhazovat neschopného manažera budou mít na výběr z několika schopnějších žen. Schopní muži zůstanou.

Vadí mi, že se rovnosti příležitostí se dosahuje potencionální nerovností příležitostí. Ale v praxi to bude spíše znamenat vyhození neschopáků ve prospěch schopňaček.
14. 11. 2012 | 18:05

Pepa Řepa napsal(a):

Syčák
váš názor, respektive Vaše víra.
14. 11. 2012 | 18:09

Fialenka napsal(a):

Názor Přemysla Sobotky na kvóty už tedy známe. Tady je jeho odpověď na jinou otázku „Podporujete zavedení druhého důchodového pilíře formou nepovinného spoření v soukromých penzijních fondech?“:

„Ano, podporuji. O důchodové reformě se mluví a slibuje se ve volebních programech víc než deset let. Nyní jsme se svědky evropské dluhové krize. Jedním z jejích příčin je také neřešení nárůstu státních výdajů na penze. Důchodový systém nemůže ve stávající podobě přežít. Je nutné zdůraznit, že současných důchodců a lidí před důchodem se reforma nedotkne. Je pro mladší ročníky. Útoky na důchodovou reformu nejsou věcné, jsou jen politickým bojem, populismem, který je vůči naší budoucnosti bezohledný a nefér.“

A odpověď Táni Fischerové:
„Ne, nepodporuji. Považuji to za dar soukromým penzijním fondům. Navíc to oslabí hlavní pilíř a to je dalším účelem této „reformy.“ Soukromé fondy také mohou špatně investovat. Na západě se už stalo, že lidé v takových fondech přišli o celoživotní úspory.“

A Jiřího Dienstbiera:
„Nepodporuji ani druhý pilíř, ani reformu, která je postavena na vyvedení veřejných peněz do soukromých penzijních společností. Jsem zastáncem průběžného financování důchodového systému založeného na mezigenerační solidaritě.“

Miloš Zeman:
„Na rozdíl od Jana Fischera, který dokonce navrhuje, aby druhý důchodový pilíř byl povinný, já jsem dlouhou dobu zásadním odpůrcem druhého důchodového pilíře, protože se obávám, že je to pouze nový způsob, jak vytunelovat úspory na stáří, a někteří, kteří už se na tento pilíř připravovali, těmto úsporám říkají „poslední neohlodaná kost“.

Hm, takže i Jan Fischer chtěl aby byl druhý pilíř povinný. Teď odborníci tvrdí, že tento pilíř bude výhodný pouze pro soukromé penzijní fondy.
14. 11. 2012 | 18:19

Syčák napsal(a):

Pepa Řepa

Ok.

Id

Proč myslíte?
14. 11. 2012 | 18:21

ld napsal(a):

syčák,

dotaz nač?
14. 11. 2012 | 18:25

český maloměšťák napsal(a):

Přemysl Sobotka
No - vám se nelíbí na Unii toto a pak zase toto a podle Vás by teda Unie měla spíše dělat toto a toto....ale znáte to o tom břevně a oku, že ?
Kdy oko je v tomto případě vaše partaj a břevno její mafijní praktiky - neboli : " Místo rozvoje podnikání, vytváření pracovních míst a podpoře konkurenceschopnosti ČR, budeme řešit zda odvolat z vlády Dobeše 1 , Fuksu, Drobila , Bessera, Kocourka, Vondru, Hanákovou, Drábka, Dobeše 2...a z dozorčích rad Tluchoře či Šnajdra".

K blogu.
Stokrát omleté téma. Fakta hovoří zcela jasně : Ženy jsou dikriminovány. Tečka.
Můžete se nad tím pozastavovat, můžete se durdit, můžete dokonce i pepkořepkovat...ale to je asi tak jediné, co - coby občané Kraďákova, můžete s danou věcí udělat.
Jak ale správně podotýká Občan - selektivní přístup /pouze management/ je nesmyslem. U žen ze socioekonomických skupin nižších než jsou manažerské posty jde o diskriminaci daleko horší. Tam je problémem nejen niýší plat ši čikana při přijímacích pohovorech...ale i takové prosté věci jako že školka funguje pouze do 15. 00.
S
obotkova ODS žádné kvoty nepotřebuje.
Své si prosadí jinak. Nač tam kvoty.
Tam šest míst ve správní radě , tam osm míst v dozorčích radách, onde zase místečko na ministerstvu...a pokud by to nešlo...tak se prostě koupí nějaká poslanec z opozice, nebo rovnou půl poslaneckého klubu...a zase je to O.K.
Nač tam nějaké kvoty - prostě se to upeče a rozhodne.
Chcete ženskou ve vládě ? Ale jo - dostanete ženskou - šup tam Peake a je to. Co na tom, že byla zvolena za VV - prostě fíra strany a vlády rozhodl, nač tam nějaké kvoty nebo co...Serem na kvoty.

Že jako kvoty by narušily svobodu při výběru ? Těch nejschopnějších ze schopných ?
HHmmm - mám silné pochybnosti o tom, jak jsou schopni např. ministři...které Nečas mění s frekvencí skoro takovou, jako se mění plenky kojencům.
Nicméně kvoty by toto jistě nespravily - chce to spíše politický důchod nebo basu. Popřípadě ústav pro duševně choré.
14. 11. 2012 | 18:27

Marek napsal(a):

Pane Sobotko
a co Vy vlastně jako prezidentský kandidát dáváte do placu ? Jaký například máte názor na naši společnost ? Domníváte se také jako Váš pravicový guru Klaus že 100 nerovná se 100 ? A co odboráři a demonstrace - jsou to občané, kteří jdou vyjádřit názor v souladu s ústavou a listinou .... nebo je to lůza ? Teď si to nepamatuji přesně, zda jste to řekl Vy nebo katolický kardinál Duka. Nebo oba ?
I když mi neodpovíte, nevadí, Vaši odpověď si dokážu představit.
V prezidentských volbách Vám dávám tak do 5 % hlasů. To je ale na Vaše ambice hodně málo, že, čím to asi bude ? To si taky odpovím sám. Jste v politice už tak dlouho, že jste ztratil sebereflexi. A možná jste ji nikdy neměl.
14. 11. 2012 | 18:28

Syčák napsal(a):

Id

Proč si myslíte, že s... je buzerant? Tedy já, právě jsem se přejmenoval na Syčáka.
14. 11. 2012 | 18:33

ld napsal(a):

syčák,

asi jste nový. Pa.
14. 11. 2012 | 18:37

jen žena napsal(a):

Klucí
Občan, syčák a č. maloměšťák, fakt jste mě potěšili, vidím, že správní chlapi ještě nevymřeli, ať vám to doma mamča vynahradí, že jí to vzkazuju :-)
14. 11. 2012 | 18:38

Krupa Václav napsal(a):

Podle mě nejde o kvoty. Ty mají jen nahrazovat nedostatek přirozeného a spravedlivějšího podílu žen na řízení společnosti. V mnoha vedoucích funkcí by byly zodpovědnější a spolehlivější. Tím samozřejmě nemám na mysli Parkanovou na obraně a pod.
14. 11. 2012 | 18:43

ten, kdo se hádat nebude napsal(a):

Technickou k některým příspěvkům.

Návrh je položen tak, že v těch správních či dozorčích radách by mělo být každé pohlaví zastoupeno alespoň 40 %.
Tedy nejde o žádnou diskriminaci mužů, ale o vyvážení zastoupení obou pohlaví.
14. 11. 2012 | 18:45

Pepa Řepa napsal(a):

Chtělo by to směrnici vylepšit.
Do vedení každé firmy jeden Franta Šiška.
Povinně. Prosperita zaručena.

Výběr z klientů u stánku na Bedřišce.
Tam jich je, nikdo nemůže říct, že nebylo z čeho vybírat.
To by v tom byl čert, abychom v čase krize Asiaty neporazili.
A nespojili rozhádanou společnost levounů a pravounů.
Šalom volí přece VéVé, tam je to samá žena.
Jedna lepší než druhá, všechny dosazené svými manžely.

Řekněte své ženě Frantu Šišku denně!
14. 11. 2012 | 18:46

evix napsal(a):

Hana napsal(a):
Pane Sobotko
Vy skutečně nedokážete pozitivně překvapit ničím. Konzervativní arogantní zatuhlina. Podívejte se, kam jste tu politiku, vy muži, dotáhli. Národ aby se pomalu šel pomlátit. Děkuji pěkně, netolerantní a arogantní, to je jediné, co Vám jde opravdu dobře.
------------------------------------
A teď si představte, že totok - P.Sobotka je lékař!!!!!
Kde se člověk, či žena podívá a vidí podezřelé individiuum, tak s překvapením zjistí, že to má medicínu a že to dokonce léčilo :-(
Naprosto nechápu, či už chápu, proč jich tolik bylo nakloněno Hitlerovi...http://cs.wikipedia.org/wiki/P%C5%99emysl_Sobotka

Ano , ženy jsou diskriminované a hlavně na těch nižších pozicích. Pokud se jedná o propouštění, první jsou na řadě ženy. A je jedno zda mají děti, tedy zrovna ty co děti mají, příjdou o práci první. Že se dnešní muži zrovna o péči a výživu vlastních dětí nepřetrhnou je známá a nějak přehlížená věc. Běda však pokud veme výchovu do svých rukou, hned vyfasuje osum či čtyři roky, to se nesmí, ale neplatit výživné je téměř národní sport!
A běda pokud má XX stejný plat jako kolega, i hned se jí to začne vytýkat, že jako ženská snad má dost, tak jaké prémie či odměny. Zrovna teď jsou tímhle postižené některé kolegyně v Hyundai a Korejci to nevymysleli, zase Češi :-(
Asi trest za to, že chromozon X je o dost větší než chromozon Y http://www.learned.cz/userfiles/pdf/verejne-prednasky/rozdily-mezi-muzi-a-zenami.pdf
14. 11. 2012 | 19:26

Jan K. napsal(a):

Mně se líbí jedna věc a to jak jsou hlupáci ve svých názorech konzistentní. Ať se jedná o cokoliv, tak jsou vždy za voly. Myslím tím například nicky občan, ten, co se nehádá, český malomozek i další. Takže urá, jen tak dál, s vámi to hoši vyhrajem.
14. 11. 2012 | 19:31

český maloměšťák napsal(a):

Pepa Řepa
Franta Šiška je jeden z celé plejády vašich nicků ? /MuDr. Chocholoušek, český lejnometák, český velkoměšťák.../
A co tak " Ten, co na plátno plácá kravičky - jak žerou travičky " ??

Nick Franta Šiška si ponechte. Je hezký. Podle mě sice trochu zveličujete ten prostor, kde normální lidé mají mozek (Franta Kokos by bylo trefnější)...ale je to nick ryze český - takové my čeští maloměšťáci milujeme.
A vypracujte zase nějakou svodku či kádrový profil. A dlouho jste sem nedal žádné destaero /copak, copak v kokosce se neurodilo ?/ - nebo vůbec nějaký návod... jak mají lidé vnímat pana X, co že je pan Y zač a že paní Z píše jen hovadiny.
------------------
jen žena
Je snad normálni slabší vyzvedávat, ne ?
14. 11. 2012 | 19:37

český maloměšťák napsal(a):

Jan K.
Pro hlupáka každý hloupý.

Vaše příspěvky patří k tomu nejlepšímu studijnímu materiálu, který zde mladí začínající psychiatři mohou nalézt.
14. 11. 2012 | 19:40

Jan K. napsal(a):

Maloměšťáku, tak si to tak neberte. Prostě vám to tak soudruzi nalinkovali, jakmile napíše blog někdo z ODS, tak musíte projevit nesouhlas, i kdyby tvrdil, že sníh je bílý. Protože nejsou důležitá fakta, ale ideje. My, normální, to chápeme. Hlavně, že vám to sype. Přece se nebudete živit prací.
14. 11. 2012 | 19:59

český maloměšťák napsal(a):

Jan K.
Žádné soudruhy /na rozdíl od vás/ nemám a nikdy jsem neměl.
Zřejmě se tedy vaše choroba zhoršuje.
Zde už asi nevystačíme s pouhým pozorováním...zkuste požádat někoho alespoň trochu normálního, kdo by vás zavedl k odbornému vyšetření.
Těch 30 korun snad někde vyžebráte, ne ? Abyste však nevylekal potenciální mecenáše nejen svým zjevem ale i skřeky, které ve svém narcismu nazýváte řečí....tak si raději na prsa zavěste cedulku s nápisem " Prosím pravicové spoluobčany, aby přispěli na léčbu dušebvně chorého".
Korunu dá každý - za půl dne to tak máte po kupě.
Přebytky zdaňte a pošlete Kalouskovi.

Hledejte ten ústav, který ještě nemá splněnou kvotu na příjem idiotů těžkého kalibru.

Hezký den, hezký den, hezký den, hezký den, hezký den, hezký den, hezký den, hezký den, hezký den, hezký den, hezký den, hezký den, hezký den, hezký den, hezký den, hezký den, hezký den, hezký den, hezký den.....
14. 11. 2012 | 20:41

Pepa Řepa napsal(a):

Jan K.
musím se kolegy maloměšťáka zastat. Mozek má veliký, převeliký, přímo přetékající dutinu lebeční, plný mouder, která je třeba sdělit světu v každý čas, na každém blogu.
Je třeba stříknout tchoří tag, označkovat rajon.
Byl jsem tady Franta Šiška. Bum do bříška.
14. 11. 2012 | 20:55

Jan K. napsal(a):

český maloměšťák:
Slabé, moc slabé. Ale žádné překvapení.
14. 11. 2012 | 20:57

Pepa Řepa napsal(a):

Jan K.
není sladkej?

Abyste však nevylekal potenciální mecenáše nejen svým zjevem ale i skřeky, které ve svém narcismu nazýváte řečí...
Hezký den, hezký den, hezký den, hezký den, hezký den, hezký den, hezký den, hezký den, hezký den, hezký den, hezký den, hezký den, hezký den, hezký den, hezký den, hezký den, hezký den, hezký den, hezký den.....
---------------------
Autoprojekce vlastní duše jako víno:-)
ha-ha-hu-hu, dobrý den, bhueee-šalom-volím vévé.
14. 11. 2012 | 21:29

Gudka napsal(a):

mamča

"víte, milý pane, ne každou ženu uspokojí po celý život jen utírat dětem pokakané zadečky"

Ježíši, jestli máte takové dětičky, že jim musíte utírat zadky celý život, pak se vám nedivím, že byste byla raději chlap...

Sobotka

Jestliže říkám, že dotyčná bruselská kvóta je hovadina, pak to vůbec neznamená, že bych jakkoliv podporoval vás a vaše postoje. Chápu, že je to od vás póza a v tom se dost podobáte pí Roithové. která si taky vybírá postoje, o kterých se domnívá, že jsou dostatečně populární.
14. 11. 2012 | 21:40

Jan K. napsal(a):

Pepa Řepa:
Nojo, on už lepší nebude. Ale jednou bude užitečný, na universitě v lihovém nálevu. Stále živý. Jako Lenin.
14. 11. 2012 | 21:42

mamča napsal(a):

Gudko, nedělejte ze sebe budku
ve svém příspěvku jste se přece ze sebe vypustil tohle moudro
"Pak přišla demagogie o "realizaci" ženy, o její "svobodě" apod., jednoduchý tah, který zařídil, že k zajištění průměrné eistence rodiny už museli pracovat DVA. Ergo, jeden pracuje v podstatě zadarmo (i zaměstnavatel má zájem, aby rodina pracovníka přežila, reprodukovala pracovní sílu a kupovala masovou produkci).
Slabší pohlaví, kupodivu, na tyto řečičky z větší části naletělo, v důsledku čehož se stalo nikoliv více svobodné, nýbrž více zotročené.
Jak chytré od podnikatelské internacionály! Jak hloupé od ženské populace!"

čím jste se přece přihlásil k názoru, že by ženy pracovat neměly a rodinu by měl živit muž, takže nevím, o jaké jiné REALIZACI by tedy měla žena podle Vás uvažovat, když ne o té domácí puťce. Promiňte, ale nespadl jste z višně ?

Podle mého inteligentní muž má rád inteligentní ženu a ne nějakou uklízečku, jak lítá doma s hadrem a furt něco leští a myje. Představte si, že jsou i ženy a je jich většina, že do práce chodí rády. Ale jsou taky pánové, kterým nedělá vůbec dobře, když je nedej bože žena chytřejší než oni. To je ovšem problém. Zřejmě i váš.
14. 11. 2012 | 22:29

Gudka napsal(a):

mamča

"když je nedej bože žena chytřejší než oni"

Milostpaní, víte, skutečně chytré ženy do práce nechodí. Tomuto poznatku se sice budete zuby nehty bránit, nejspíš i osočováním nositelů názorů, které vám zrovna moc nevoní, nicméne je to stará pravda, která si i v postmoderní éře potvrzuje.
A "seberealizace" a "osovobození ženy" ? Vždyť už jsem to řekl: jak hloupé!
A mužům, to je marné, vždycky imponují nepracující potvory, sofistikované svůdnice - nikoliv myšky sufražetky, "energické" manažerky a donbaské údernice.
14. 11. 2012 | 22:51

mamča napsal(a):

Gudka
Vy máte na mysli asi ty "celebrity" jak se nalepí na ty majetné chlapy a hezky si svůdně pár let parazitují tu a tam dokud si jejich páníček nenajde mladší nebo při divokém sexu v 50 - 60 neexne.
tak imponovat, to jo, to zas jo, tomu docela věřím. Ale mě až zase víc zajímá, co imponuje mně. A hloupí chlapi to teda nejsou.
14. 11. 2012 | 23:03

Gudka napsal(a):

mamča

"Ale mě až zase víc zajímá, co imponuje mně. A hloupí chlapi to teda nejsou."

Ano respektuji, že vám imponují ženy a ne chlapi. Já jsem zase spíš na ženské, víme. A to na chytré. Nikoliv na "práskané" ale na skutečně inteltigentní. Na žádné povrchní fifleny a sexuální nádenice. Žádná nádenice mě nepřitahuje, ani ta erotická.
Kultivovaná žena musí být na úrovni, její sklony musí být autentické, prožité, musí mít hluboké vzdělání, na které by při chození do práce neměla čas. Je-li tvůrčí osobnost, tím víc klobouk dolů - ale být tvůrčí není totíž co pracovat za mzdu. Uklizeno, utřeno, vysmejčeno? Ano, to musí mít, ale musí to udělat její hospodyně. A ona musí být tak schopná, tak chytrá, tak tvůrčí, že to všechno dokáže, aniž by musela podstupovat v podstatě zotročující postavení pracující ženy.
14. 11. 2012 | 23:22

Občan napsal(a):

Gudko,

tu zvrácenou "seberalizaci ženy" v podobě, o jakou nikdy neusilovaly, "zařídily" dvě světové války.
Zatímco si samečci rozbíjeli hlavy na frontách, samičky dřely ve fabrikách a na polích, aby jim dodaly prostředky na rozbíjení hlav a žrádlo, a mimo to se ještě stíhaly postarat o mláďata. Přitom samečci NEMUSELI - bylo jich dost na to, aby řekli nadsamcům "NE!" a vrátili se domů ke svým samičkám. Jenže chtěli.

A jen díky hlouposti nás samečků zjistily ženy, že to bez nás zvládají docela dobře. No, a my, když jsme se vrátili z bojišť, jsme našli JINÉ ženy než byly ty, co jsme je opustili.
Jenže místo toho, abychom vzali realitu na vědomí a snažili se alespoň trošku napravit, co dvě světové války podělaly, jsme oblékli trencle a vymysleli si televizi a počítačové hry. Čímž jsme ženám dali na vědomí, že nám status qou vyhovuje; a teď se hrozně divíme, že ženy chtějí řídit společnosti, vlády a parlamenty.

Následky těch dvou WW jsou totiž daleko hlubší, vážnější a trvalejší, než jsme si VŠICHNI mysleli. Mimo jiné mají za následek úpadek manželství a neúplnou rodinu. A byly to opět ženy, kdo MUSEL zvládnout péči o rodinu bez "živitele" - jak za válek, tak po nich. A protože to zvládly, už nedopustí, aby se dostaly do podřízeného postavení, v němž byly po tisíciletí.

Takže to vezměte na vědomí a chovejte se podle toho. Ty časy, kdy byl muž "hlavou rodiny", kdy jedině muži mohli vést živnosti a firmy, partaje, církve, vlády a parlamenty, se už nevrátí.
14. 11. 2012 | 23:22

Občan napsal(a):

Oprava: ...quo...
14. 11. 2012 | 23:23

buldatra napsal(a):

Nechápu, co se hen tomu obstarožnímu skoroprezidentovi Sobotkovi na kvótách té Redingové nelíbí.
Ta baba chce aby baby šéfovaly, tak ať šéfujou.

Všelikých bab ve všelikých vysokých šéfovských funkcích není nikdy dost.
Taková nevyužitá baba, šéfování lačná, frustrovaná z nešéfování, zhusta dělá dusno, šéfuje a štěká na toho svého, činíc mu domácí peklíčko. Ať raději votravuje v nějaké firmě, doma bude vod ní alespoň klid.
Což bude prospěšné pro chlapovo duševní zdraví.
A vo to go.

Já bych byl nikoliv pro 40% kvótu, nýbrž pro kvótu 100%.
Ať se baby realizují ve vedení firem, ouřadů, v politice třeby až do bezvědomí, ať si to tam klidně řídí. Když jim to dělá dobře.
Když je to baví.

A my ojropští chlapi bychom se mohli stáhnout do ústranní hospůdek a dílniček, ateliérků, k vodě a tam chytat ryby a vůbec.
Prostě klídek.
Pohoda, tabáček.
Ideální stav.

Baby by pro samou vůdčí práci neměly čas nám v našich libůstkách bránit.
No, nebylo by to hezký?

A skoroprezident Sobotka to všecko chce zmařit.
14. 11. 2012 | 23:24

mamča napsal(a):

Gudko
neztrácejte glanc, řekla jsem, že mi neimponují HLOUPÍ muži, ztrácíte nějak nervy, že by potrefená husa ?
Ty Vaše další konstrukce už komentovat nebudu, už na mě tady přes rameno volá ten můj, co mu doufám imponuji, že se nemám pokoušet jednoho ehm... vychovávat, že to nemá cenu.
Je chytrý a docela mi imponuje, tak dám na něj a vy si žijte dál ve svých zřejmě internetových fantaziích.
Hezkou dobrou noc
PS: a občan má pravdu, nevrátíme se
14. 11. 2012 | 23:37

mamča napsal(a):

Buldatra :-))))))))
no a né ?
14. 11. 2012 | 23:48

Libertad napsal(a):

Pane Soborko Přemysle, ať budete psát o čemkoliv, skončíte za Taňou Fischerovou, kterou budu volit.
15. 11. 2012 | 00:01

ten, kdo se hádat nebude napsal(a):

Blog je taky ukázkou toho, čím se takový český pravicový prezident zabývá.
Ten stávající si hraje na klimatologa a bojuje za staré dávno přežité žárovky, ze Sobotky by byl populista hledající zviditelnění na kravinách.

Doufám, že si nezvolíme ignoranta a populistu, ale člověka, který bude vědět k čemu je role prezidenta.

Ještě za mužské pokolení
Nesetkávám se s přehnanými ambicemi žen, nějakými sufražetkami, ale s primitivy s gulama bohužel často. Kdyby byly feministky na mentální úrovni některých zde diskutujících „pánů“, tak by byly velmi odporné. Bohužel nebo naštěstí je genderový primitivismus výsadou jen některých českých mužů.
15. 11. 2012 | 06:50

PK napsal(a):

Že jim tam v Bruselu již delší dobu haraší je jasné.Ale až tak moc ???
15. 11. 2012 | 07:25

Občan napsal(a):

To ten kdo se...:

No, některé džendrtetky ze všelijakých "neziskovek" těm "gulistům" docela slušně dýchají na záda :o)

Už třeba jen tím, jak kategorizují ženy.
Když je totiž tak někdy poslouchám a čtu, tak jsem postupně dospěl k názoru, že pro ně jsou ženami, jež mají nějaká práva, jen jim podobné tetky - tedy manatetky, politetky, architetky, módatetky a dáááleko v závěsu NĚKTERÉ lékařky. Ve věku 25-40 let, atraktivní a vlivné.
Ani jednu z džendrtetek jsem totiž ještě neslyšel/neviděl mluvit/psát o právech běžných ženských - učitelek, sester, běžných lékařek, prodavaček, dělnic, zahradnic, mistrových, účetních, "hospodyň", úřednic apod. Tahle kategorie žen, přestože tvoří VĚTŠINU, pro ně vůbec neexistuje. Nemluvě o ženách nezaměstnaných a "starých".
"Jejich" svět zahrnuje POUZE ženy ve významných vedoucích pozicích a od toho se také odvozuje okruh jejich požadavků. Právo na práci z domova, právo na chůvu, právo na "hospodyni", právo na firemní jesloškolku atd.

V mnohém se velice blíží tomu, co popsal jako "úspěšnou ženu" Gudka.
Zrovna včera jedna taková červenovlasatá džendrXena hřímala o potřebnosti kvót na manatetky z obrazovky. Potřebám žen - tedy té pro ně neexistující většiny - prokazují takovéhle "bojovnice" pěkně medvědí službu...
15. 11. 2012 | 07:43

Anna napsal(a):

jen žena napsal(a):

Anna
tak jako je přirozené, že muž a žena tvoří pár, že se v mnohém doplňují, obohacují se navzájem a pomáhají si, tak podobně by tomu mělo být i v oblasti řízení. Jen málokterá firma zaměstnává pouze muže nebo ženy a pohledy a odlišnosti by měly být proto zohledněny.
--------------------------------

Muž a žena coby pár je podle mě naprosto žádoucí, včetně výchovy jejich potomků. V současnosti však každé druhé manželství končí rozvodem. Přitom prioritou by mělo být právě potomstvo, nikoliv řízení firem (mimochodem - Návrh má zlepšit postavení žen v nevýkonných řídicích orgánech firem, tedy ve správních a dozorčích radách.

Jaké ženy se zabývají tím, aby ve správních a dozorčích radách JEN velkých firem sedělo 40 % žen, namísto aby vyvíjely úsilí, aby se nerozpadala manželství? Cituji:
Dvě třetiny žádostí o rozvod podávají ženy
České ženy podávají mnohem častěji žádost o rozvod než muži. Podle nejnovější studie o rozvodech Sociologického ústavu AV ČR jsou to dvě třetiny všech návrhů.
V tom, že ženy neváhají podávat žádost o rozvod, se projevuje i jejich rostoucí ekonomická síla a schopnost postarat se o sebe. Rodina už pro ně není něčím, co jim zajišťuje finanční bezpečí, poradí si i samy.
-----------------

Bohužel nebyla to ženská, ale mužská skupina Katapult, která se se zeptala: A CO DĚTI MAJÍ SI KDE HRÁT

Až se bude psát rok dva tisíce šest
Až se všichni přestěhujem do obrovských měst
Až dálnicí zeměkouli opředem
Až budem pyšni na všechno, co dovedem

R:Pak bude možná pozdě na to chtít se ptát:
Co děti, mají si kde hrát?

Až suroviny budem vozit z Měsíce
Až počasí bude řídit družice
Až budem létat na Venuši na výlet
Až za nás budou počítače přemýšlet

R:Pak bude možná pozdě na to chtít se ptát:
Co děti, mají si kde hrát?

Až budeme mít továrny i na stromy
Až umělá tráva bude před domy
Až zavládne v celém světě blahobyt
Až budem umět skoro všechno vyrobit

R:Pak bude možná pozdě na to chtít se ptát:
Co děti, mají si kde hrát?

A co deti, mají si kde hrát?

http://www.youtube.com/watch?v=XFLT_Za_EfE

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/smernice-eu-vice-zen-ve-vedeni-firem-dbc-/eko_euro.aspx?c=A121114_103424_eko_euro_fih

http://www.novinky.cz/domaci/231612-dve-tretiny-zadosti-o-rozvod-podavaji-zeny.html
15. 11. 2012 | 07:48

NN napsal(a):

Jde o návrh Komise, nařízení může platit až po schválení v Evropském parlamentu. Tak proč ten křik ?
Až parlament rozhodne, bude nařízení platné. A proti tomu demokrat, Přemysl Sobotka, zajisté nemůže nic namítat.
15. 11. 2012 | 09:08

resl napsal(a):

. Sobotka nás špatně informuje a to proto, aby na jednu stranu kritizoval EU a na druhou stranu ji potichu pochválil. Je to průhledný, alibistický trik na nesvéprávné občany při volbě prezidenta.
V unii je návrh, že budou-li na jednu pozici mít obě pohlaví stejné předpoklady a kvalifikaci, měla by dostat přednost žena. Vše je v jednání, takže zatím spřádejte plány, nadávejte a dělejte konečné úsudky. Na ty jsme machři se skutky už je to horší.
15. 11. 2012 | 10:43

Nuba napsal(a):

Anna

Na úvod se musím přiznat k tomu, že osoba jen žena jsem ve skutečnosti já, čili Nuba. Není to ode mě sice moc hezké, ale čtu a píšu pod blogy už málo, chci se od aktuálně.cz také "emancipovat" :) a jelikož jsem tu v minulosti napovídala už dost a přestalo mě bavit diskutovat, tak sem tam hodím do placu jen tak názor. Tohle téma mě ale zajímá, schválně jsem se označila jako jen žena, sice ne proto, že bych se tak v soukromí doopravdy cítila, ale právě proto, že si myslím, že chybné řízení společnosti, bez dostatečného vlivu žen má za následek, že mnohým ženám, i mně, nevyhovuje. A týká se to všeho možného, od platové diskriminace až po otázku, kterou jste nastolila, tedy zda ženy chtějí či nechtějí zastávat pouze tradiční roli ve společnosti nebo jaké mají vůbec představy. I ten počet žádostí o rozvod převážně ze strany žen svědčí přece o tom, že něco není v pořádku.Tohle téma je neobyčejně složité, dotýká se řady problémů a já si vůbec nečiním žádný nárok na pravdu. Nemám na to ani dostatek informací, abych to dokázala vyčerpávajícím způsobem vysvětlit, takže spíš jen tak okrajově a co mi připadá důležité.

Beru to tak, že muž a žena tvoří celek, který se doplňuje, ale ne jen co se týká rodiny a výchovy dětí, kde Vy se zřejmě přikláníte k myšlence, že hlavní poslání ženy je v rodině a při výchově dětí. To zcela nepochybně. To ovšem neznamená, že by měl být muž redukován pouze na jakousi ekonomickou zabezpečovací jednotku. Beru muže i v tomto smyslu jako nenahraditelného, toho, pro kterého má být rodina a děti to hlavní a jeho role by měla být mnohem barvitější a důležitější. Dokonce si myslím, že by se jim to i docela líbilo. Podívejte se, kolik mužů dobře a rádo vaří a starat o děti se umějí taky, ne že ne, mám zeťáky, tak to sleduji.

Proč se rozvádějí ženy častěji, to si netroufnu objektivně zhodnotit, jistě na to existuje celá řada studií. Podle mého to může souviset právě s krizí mužské role, která byla v minulosti jiná, muž byl v rodině ten hlavní, jak co se týká jejího zajištění tak i autority, ačkoli ta byla spíš jako výsledek nevědomosti, mnohdy byla a je dodnes z hlediska jakési povinné submisivní role žen udržována katolickou církví.

K emancipaci žen přispívá z velké části i dnešní doba, která přestala znávat skutečné hodnoty a zaměřila se ryze na ekonomiku, která ale neřeší podstatné věci. Tedy neptá se, zda pouze zisk, zvýrazňování úspěchu, neustálé povyšování konkurenceschopnosti a další tyto ryze ekonomické nástroje nezpůsobily to, že se jak společnost tak i její kdysi tradiční složka - rodina- rozpadá. Zda povyšování ekonomických nástrojů nevede k erozi a skutečně splňuje ta hlavní přání člověka.

No a to právě souvisí i s možností ženy zasáhnout do rozhodovacích procesů. Prozatím, ty zákony v parlamentu a směrnice, vyhlášky a různá nařízení ve firmách, mají v rukou muži. A uplatňují v nich svoje pohledy, mužskou bojovnou a soupeřící náturu. Ženy, ať jsou kdekoliv na důležitých místech, jsou v menšině a musejí akceptovat pravidla nastavená muži. Nemají sílu něco změnit. Ano, ten posun s těmi kvótami není úplně přirozený, protože není výsledkem evolučního vývoje, jako např. volba prezidenta Obamy a také to není dostatečný krok, pokud se to týká pouze dozorčích rad, ale už to, že se o tom začne přemýšlet a mluvit, je dobré a rozumný muž, který není v zajetí hloupých klišé, ten o pochopí.

pokrač.
15. 11. 2012 | 11:08

Nuba napsal(a):

Jedná se o přenesení rovnoprávného postavení při rozhodování v rodině na ten stupeň nejvyšší, to znamená do politiky a vedení velkých firem. Měl by se změnit styl řízení tohoto státu a prospělo by to i mnoha firmám a z tohoto pohledu rozhodnutí komise EU vítám. I když se přiznám, že mám i trochu strach, protože skutečně když vidím některé militantní ženské požadavky, tak ty škodí myšlence o polidštění světa, o upuštění od ryze ekonomických nástrojů a také bojovného způsobu jejich aplikace.

Nic to nemění na tom, že by i nadále každý měl dělat to, na co má vlohy, čili takové jednoduché výkřiky o povinném počtu hornic a vojaček jsou úplně mimo, ale to snad chápete. Fyzicky i psychicky mají muži i ženy trošku jiné dispozice a ty by měly být využívány ke vzájemné spokojenosti a užitku. Rozhodně si nemyslím, že by právo na řízení čehokoliv, od státu po firmy byla výsledkem mimořádného talentu mužů a tím pádem i jejich jakéhosi přirozeného práva mít v této sféře dominantní postavení, ale je to výsledkem jejich větší bojovnosti, kterou ženy v povaze většinou nemají a právě proto se do těchto pozic hůř prosazují, většinou to nemá s lepší nebo horší kvalifikací co dělat.

K čemu v minulosti i dnes vede to, že je řízení a tím i chod států i světa ovládán muži vidíme dnes a denně. A jak je vidět a slyšet venku i tady tak ani muži nejsou spokojeni s tím, kam do došlo. A obávám se, že pokud se to nechá opět jen na nich, tak se zase dočkáme válečného řešení. Myslím si, že tomuto by ženy v důležitých pozicích, ale ve větším počtu, mohly předejít. Proti té přesile mnohdy arogantních a ješitných mužů, kteří bývají na těchto pozicích spíš pravidlem než výjimkou, nezmůže jedna vlaštovka nic, ale kdyby jich bylo víc, tak by se jim mohlo podařit to kormidlo trošku pootočit.

Muži sice často prohlašují, že to stejně všechno dělají pro nás, ale na druhé straně tvrdí, že nám nerozumí, tak nevím. Sami to ale nezvládnou, zašlo to už příliš daleko. Nevím, proč bychom o společném životě neměli rozhodovat společně i s tím, že my zůstaneme ženami a mužský svět nás nebude nutit, abychom se stávaly kvůli tomu bojovnicemi.

Dominy se sice také někomu líbí, ale jako normu bych to nechtěla :)

PS: Vaše příspěvky čtu moc ráda, mějte se hezky
15. 11. 2012 | 11:09

Anna napsal(a):

Nuba

Dnes jsem převážně diskutovala na toto téma u paní Marksové-Tominové, tak si odpověď usnadním okopírováním některých mých příspěvků:

Mám letité zkušenosti ve spolupráci s muži. A to jak v práci, tak doma. Podle mě muži preferují ochranu žen před soupeřením s nimi, muži radši ženám vyhoví, nejsou-li k tomu dotlačeni, radši ženy milují, než s nimi bojují...

Podle mě zavedení kvót pro ženy je kontraproduktivní.

Vážně se ptám:
Jak se obrazí povinnost zaměstnat alespoň 40 procent žen jako "nevýkonné členy řídících orgánů společností (tedy dozorčí a správní rady) kotovaných na burze s výjimkou malých a středních podniků"?
O kolik žen např. u nás se bude jednat?
Co to vyřeší?
---

Podle mě valná většina mužů miluje své potomky, snaží se do jejich výchovy zapojit minimálně co se týká sportovního vyžití, kutilství...

Proč myslíte, že vycházím z patriarchálního modelu? Jen připomínám, že každé druhé manželství končí rozvodem, žádost o rozvod ze dvou třetin podávají ženy a většinou děti jsou soudem přiděleny matce.

Podle mě by se mělo budovat od základů. Tedy nikoliv prosazením kvót pro ženy ve velkých firmách, ale převedením úsilí a umu feministek a všech ostatních žen za menší rozvodovost a spravedlivější a rozumnější výchovu dětí v neúplných rodinách.
---

Taky ráda čtu Vaše příspěvky. Mějte se hezky
15. 11. 2012 | 14:39

Kleofáš napsal(a):

to s....:

moc jste to nevylepšil. Píšete: Místo "lepší práci" jsem měl napsat "odpovídající práci". Než aby se někteří muži trápili na pozicích, na které nestačí, mohou dělat něco, co jejich schopnostem lépe vyhovuje. I

Takže která práce je ta vhodná pro muže: tahání pytlů s cementem, vyvážení žumpy, fárání v dolech, práce se sbíječkou. A pro ženy: členství v dozorčí radě, stínový post ministryně práce a sociálních věcí, učitelka v mateřské škole. To jsou přece stereotypy proti kterým každá genterteta bojuje, ne? A že byste nezvládl bruselskou agendu? Předstírat práci, žvanit, přežírat se a brát tučný eurožold byste přece svedl, ne?
15. 11. 2012 | 15:27

ping napsal(a):

pane kandidáte
ústava je pro vás zákon a proto necitite handicap ostatnich kandidatu, ze museli shanet podpisy, ale jmenovat kscm do vlady nebudete, prestoze neni zakazana a je tedy demokraticka. naopak, vyuziti stihaneho poslance ods demokraticky vyuzije a pak demokraticky zlikviduje, stydite se? ja vim , ze ne
15. 11. 2012 | 19:56

hovorka11 napsal(a):

PŘEMYSL SOBOTKA:
Vy máte kuráž odvádět pozornost, když vláda nechala zavraždit už 35 lidí metanolem a nadále nemění zákony a nechá prodávat pančovaný alkohol v "dárkových placaticích".
Celá vláda by měla sedět...
U vás život člověka má smysl pouze pokud se dá zpeněžit !
15. 11. 2012 | 22:46

Míša napsal(a):

no pan Sobotka má kuráž k lecčemu, a nejspíš hned věděl, že na takovém tématu lze snadno utáhnout všechny (skoro všechny;) muže..
Nubo,
napsala jste dobře, úplně zlehka a přitom srozumitelně, a vidíte..
Díky a dobrou noc :)
15. 11. 2012 | 23:53

QvFCxjrxVnAu napsal(a):

there is an art to true love, what a beautiful place to show their hanpipess, a lovely choice the akron art museum! the pictures are amazing. is there a full picture of Brian's handsome and smiling face beside his soon to be beautiful bride? i have a son who will marry soon, will certainly show him these perfect pictures. thanks for sharing their joy!
23. 08. 2013 | 19:43

oss8aKJ6 napsal(a):

they do.. but not often.. i believe that they dont use it often coz they dont like the smell of it! a <a href="http://rhvcdlni.com">liltte</a> strange i know.. but its becoming more and more popular.. just depends on the place that you go to..i know that they sell it at kinokuniya..
24. 08. 2013 | 16:28

Yyhv7B2GA napsal(a):

Gorgeous photos, a biatueful day, & a loving couple & best of all, an upcoming lifetime of memories yet to be made! What can be better!!! Thank you for sharing! Congrats & best wishes, Jen & Greg! http://ijdeuxxzgp.com [url=http://usxucyout.com]usxucyout[/url] [link=http://slsrcjc.com]slsrcjc[/link]
26. 08. 2013 | 14:47

DAT45VGN napsal(a):

excellent points aethgetolr, you just gained a whole new reader. What do you recommend about your post that you made some days ago? Any beneficial? http://rehrmv.com [url=http://zeelkgsjgg.com]zeelkgsjgg[/url] [link=http://fcxicfrnz.com]fcxicfrnz[/link]
06. 09. 2013 | 18:54

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy