Amnestie do demokracie nepatří

08. 01. 2013 | 09:53
Přečteno 4843 krát
Téma, které od přelomu roku hýbe českou společností, je částečná amnestie vyhlášená prezidentem k výročí vzniku samostatné České republiky. U většiny veřejnosti se setkala s negativní reakcí a podobně se vyjádřili i všichni kandidáti na budoucí hlavu státu, včetně mne. Nejde mi však v tomto případě o konkrétní parametry této konkrétní amnestie, ale o princip. Dle mého názoru je totiž tento institut dávno překonaný a v moderní době již nemá místo. Pokusím se vysvětlit proč.

Slovo amnestie pochází z řeckého amnéstia, což v překladu znamená zapomenutí. V praxi se jedná o prominutí spáchané trestné činnosti vyšší mocí, dříve panovníkem, dnes většinou prezidentem. A právě v tomto posunu vidím potíž. Amnestie je dle mého přesvědčení pozůstatkem majestátu, kdy měl panovník takřka absolutní moc nad životy svých poddaných, mohl dávat i brát, odsoudit i odpouštět, to vše bez žádoucí kontroly demokratických institucí a možnosti občanů rozhodnutí ovlivnit. To zaprvé. Dalším nemalým záporem je amnestie jako demotivační faktor pro bezpečnostní složky a justiční systém. Vyšetřovatelé, státní zástupci, soudci, všichni věnují některým případům doslova roky života a nepočítaně práce, která v případě vyhlášení „odpustku“ přichází vniveč, což vede k propadu morálky těchto důležitých složek státní moci. Narušen je i výchovný faktor pobytu za mřížemi pro odsouzené a u řady z nich, především drobných kriminálníků, vede dle odborníků k pocitu beztrestnosti a recidivě.
Z principu mého demokratického smýšlení tedy nemohu s institutem amnestie souhlasit, a to ať je jen částečná, nebo širšího rázu. Obzvlášť při příležitosti první přímé volby prezidenta je zřejmé, že pán Pražského hradu by již více neměl požívat absolutistických přežitků z časů, kdy se občané k záležitostem své země nemohli svobodně vyjádřit, a s nimi související moc zasahovat takto radikálně do lidských životů, ať už na straně odsouzených, nebo poškozených. Zároveň by bezpečnostní a justiční složky měly mít jistotu, že jejich tvrdá práce nebude v budoucnu zmařena jedním či dvěma podpisy. S tímto nejhlubším přesvědčením bych také k problému amnestií přistupoval v případě zvolení prezidentem republiky.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Gustáv Kočí napsal(a):

Amnestie je diagnóza našeho charakteru:)
08. 01. 2013 | 10:08

Petr z Tábora napsal(a):

i Ty Brute ?

Dojemná shoda pánů Sobotky a Kalouska. Já to chápu jako vzkaz voličům. Vy jste si vymohli přímou volbu prezidenta a tak my ODS a TOP09 se mu budeme snažit okleštit jeho už tak malé pravomoce. Co kdyby to příště ministerstvo vnitra nezvládlo a byl "neodpovědnými" voliči zvolený nějaký Kanimura?
08. 01. 2013 | 10:13

Petr napsal(a):

Gratuluji pane kandidáte,

tímto svým textem jste projevil neobyčejnou politickou i občanskou odvahu!
O můj hlas jste přišel.
08. 01. 2013 | 10:17

nestranný napsal(a):

Ad autor:Jak Vás nemám rád,musím s Vámi naprosto souhlasit.Amnestie zrušit
a ponechat jen prezidentskou milost,kterou by však vždy musel vždy schválit nejvyšší soud a většina poslanců,aby se zabránilo jejímu zneužití.
08. 01. 2013 | 10:18

seriózní chlapík napsal(a):

Autor

"Nejde mi však v tomto případě o konkrétní parametry této konkrétní amnestie, ale o princip."

Pro dokonání vašeho alibismu ještě chybí zmínka, že tady nejde ani o V.Klause.

Je hloupost tvrdit, že institut amnestie je překonaný bez vysvětlení čím nebo kým. Navíc to není ani pravda. Jak rád by mnohý soudce osvobodil nešťastnného šoféra, který oslněn náhlým prudkým sluncem v malé rychlosti přehlédl a zranil cyklistu. Ale nemůže. Řidič je povinen předpokládat všechno možné i "nemožné". Přesně k podobným případům může posloužit amnestie. Takový viník, slušný člověk je dostatečně potrestán řadou strávených bezesných nocí a současně všichni ostatní ví, že na silnici musí být maximálně obezřetní a trest za chybu je nemine.

Kdybyste nebyl alibistou, musel byste upřít zrak právě ke Klausovi.
Podle jeho rétoriky by měli prezidenti udělovat amnestii podobného rozsahu cca každých 6-8 let (podle jakýchsi literárních zdrojů popisujících nepřiměřeně dlouhou dobu soudních procesů).
Klaus totiž nenasadil žádnou páku na soudce ani se nezasadil o žádné změny v soudním systému. Ani u pachatelů megazlodějen nelze očekávat, že by se po amnestii začali chovat jinak a během svého stíhání upustili od zaběhlých forem obstrukcí. Za osm let tak zde budeme mít řadu nových Smetků, Pitrů a dalších podobných s neukončenými procesy.

Měl jste využít toho, že nemáte mezi zloději a tuneláři kamarádšoft a odsoudit Klausovo jednání, nikoliv paušálně a hlavně lacině amnestii jako takovou. Sám jste se té příležitosti ve průběhu své volební kampaně zbavil. Vás volit nebudu.
08. 01. 2013 | 10:31

David napsal(a):

"...Dle mého názoru je totiž tento institut dávno překonaný a v moderní době již nemá místo. Pokusím se vysvětlit proč

...Slovo amnestie pochází z řeckého amnéstia..."

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Je to falešné!!! Jen opisujete názory od jiných. To, o čem píšete, ví celý národ už od 1.1.2013.

Na kandidáta na prezidenta přímo trapné a smutné!

Proč najednou ta aktivita? Když dosud nic moc?

Jste přímo

odporná "šedá myš",

která v tak významné funkci se po celou tu dobu jen vezla a nic pro lidi neudělala!

Co jste pro občany (ne)udělal jste sám včera řekl na ČT 1 při besedě tří kandidátů na prezidenta. Prostě NIC!!!

Spíše nám sdělte, zda půjdete na ROZLUČKOVÉ setkání s tím bezcharakterním darebákem z Hradu, který tou šílenou amnestií v našem státě srazil spravedlnost na kolena, z čehož se náš národ nevzpamatuje do konce tohoto století.

-----

"...amnestie jako demotivační faktor pro bezpečnostní složky a justiční systém...."

-----

Zejména ODS, jejímž jste dlouhodobým vrcholným představitelem, dlouhodobě deptala a demotivovala bezpečnostní složky a justiční systém. Ta amnestie, to už je jen ta poslední rána.

Takže uděláte nejlépe, když už budete mlčet, protože ve volbě Vám to stejně nepomůže!

Už se těším, jak Vy i ta celá ODS zmizíte v propadlišti dějin!

Pozor! Takového si za prezidenta nezvolme!!!
08. 01. 2013 | 10:37

Libertad napsal(a):

No a já si myslím, že "Amnestie do demokracie patří".

Jak jinak vyřešit ty případy, kdy lidé mají platit exekuci jen proto, že ztratili občanský průkaz, nahlásili včas jeho ztrátu a někdo na ztracený průkaz udělal dluh.

Jak jinak vyřešit ty případy, kdy bývalí chovanci děstkých ústavů mají platit exekuci jen proto, že ti kteří měli za ně platit poplatek za odpad ho neplatili.

Etc.

A jestli jste nám napsal blog, abyste se připomněl tak já volím T.F. Vás jedině v druhém kole, kdybyste se tam náhodou dostal s panem Zemanem.

Sidonio Libertad
08. 01. 2013 | 10:42

hovorka11 napsal(a):

Ti,kteří dlouhodobě buď přímo podporovaly tunely, nebo se tvářili, že o nich neví se teď snaží urvat co jde.
"Božský" Sobotka byl vždy u toho a odváděl pozornost od tohoto systémového jednání ODS.
Osobně bych byl pro to, aby všichni vrcholní představitelé ODS šli sedět za spoluúčast a krytí velmi rozsáhlých rozkrádaček a cílené rozbíjení a trestání osob odhalující závažnou trestou činnost.
Pan Sobotka jen odvádí pozornost od toho, co sám vědomě léta podporoval a co Klaus pro jeho dobro a dobro jeho soukenovců provedl.
08. 01. 2013 | 10:45

Michal Macek napsal(a):

amnestie do demokracie nepatri?to je pekna 3,14covina...odpusteni nepatri do demokracie??
08. 01. 2013 | 10:48

hanah napsal(a):

Můj hlas byste stejně nedostal, ale tenhle laciný populismus bych od vás nečekala. Pokud se domníváte, že amnestie do demokracie nepatří, proč jste nepřišel s nějakou zákonodárnou iniciativou na její zrušení ?
Osobně si myslím, že určitý projev usmíření či odpuštění, dobré vůle, či jak to nazvat, rozhodně do demokracie patří. A to i do vyspělé demokracie, natož do té naší. O jejím rozsahu se dá ovšem diskutovat.
08. 01. 2013 | 11:02

Michal Macek napsal(a):

hanah

mate recht - navic vcera nekde rikali ze to mohli vypustit z ustavy kdyz dali zakon o prime volbe - nikdo to ale neudelal a ted bude sobotka delat machry...
08. 01. 2013 | 11:05

bp napsal(a):

Ještě si rozmyslím, zda vás budu volit, i když jsem o tom byl přesvědčen. Po tomto vašem výroku pravděpodobně poprvé ve svém životě ve "svobodné společnosti" volit nepůdu nebo do urny vhodím úmyslně neplatný hlas.

Byl jste pro mne z nabízených kandidátů nejméně nevolitelný, to sice zůstáváte dosud, ale teď už nemám motivaci vás podpořit. Ono je někdy lépe mlčet...
08. 01. 2013 | 11:07

Pompeius Magnus napsal(a):

Amnestie je gesto a do demokratického státu jednoznačně patří, pane prezidentský kandidáte. Tedy, za co my jsme si Vás v těch Vašich funkcích po léta platili je mi naprostou záhadou. Protivný, netolerantní dědek, který za celý život pro nikoho nic dobrého neudělal. Předpokládám, že se domníváte, že tento Váš protiamnestijní postoj Vám zajistí hlasy voličstva. Tato Vaše snaha surfovat na vlně mediální hysterie se, alespoň u mně, naprosto minula cíle. Přeji trpkou prohru a sešup ze senátní funkce.
08. 01. 2013 | 11:15

mb napsal(a):

sobotka je komik ...

topolánka pomáhal zaříznout naprosto falešnými = vylhanými argumenty ...

... salut ...
08. 01. 2013 | 11:15

resl napsal(a):

Jste alibista a zbabělý, nikdy jste se zlodějovi ostře nepostavil i kdyby o vás roztruboval lži. Dvacet let se povalujete v parlamentu a jsou za vámi "pěkné" kousky v Liberci, který by vaše partaj málem prodala i s obyvateli.
08. 01. 2013 | 11:21

Acidburn napsal(a):

Amnestie nemá s demokracií společného vůbec nic, to zaprvé. Zadruhé, nepůsobí demotivačně na orgány činné v trestním řízení, protože i dnes si může řada vězňů požádat o podmínečné propuštění z basy a naprostá většina amnestovaných by byla stejně do několika měsíců venku. Zatřetí, výchovný faktor není amnestií nijak narušen. Pokud nás média informují o tom, kolik propuštěných spáchalo nějaký trestný čin či přestupek, tak lze říci, že výchovně selhal pobyt v base (jako kdyby se ti propuštění po odpykání trestu chovali jinak, nebýt amnestie).

Ta odvaha, ta hloubka myšlenek. Ne, Přemku, tobě teda určitě hlas nedám.
08. 01. 2013 | 11:25

Stozec napsal(a):

Problem neni ani tak v amnestii jako institutu, ale v osobnostnich charakteristikach cloveka, ktery o teto konkretni rozhodl. Podobna "osobnost" by pokud mozno nemela ridit ani materskou skolku. Jeho postaveni je nase ostuda. Tento tyden mame sanci opravdu volit, nezkazme si to.
08. 01. 2013 | 11:30

LUF napsal(a):

S článkem souhlas, amnestie je pozůstatek středověku a Klaus si naposledy chtěl zahrát na panovníka.
08. 01. 2013 | 11:44

Michal Macek napsal(a):

LUF

prosim muzete nam dat konkretni pripad amnetsie ve stredoveku?
08. 01. 2013 | 11:54

Petr napsal(a):

Občané zapojte se do okce sundej obraz prezidenta !Vy co nesouhlasíte z Amnestií Václava Klause !Pokud se v televizi objeví Jakl z prezidentské kanceláře,nebo i jiní,okamžitě přepněte na jiný TV program,protože budou vykládat hovadiny poplatné Klausovi!Klaus vypustil na občany 7000 kriminálníků a omilostnil tuneláře!Manageři Unig bank okradli 130 tisíc občanů o sedumnáct miliard!Teď se budou válet v milionech na Malorce !! Občané nesmíte si nechat od mocných kakat na hlavu !O protestu "sundej portrét preziodenta" se dozví samozřejmě ve světě a Klausovi to jedno nebude !!
08. 01. 2013 | 12:01

LUF napsal(a):

Michal Macek
Konkrétní příklad ne, proč se ptáte?
08. 01. 2013 | 12:05

DF napsal(a):

Prezidentský kandidát Přemysl Sobotka oznámil, že se ho někdo pokusil v předvolební kampani krutě levičácky zdiskreditovat.
Z neznámého účtu mu prý jeho likvidátor poslal zhruba 1,5 milionu korun.
Podle výpisu účtu se mu nicméně vrátily peníze, které sám poslal na neexistující účet.
No a tento přemýšlivý a stále v předvolební kampani diskreditovaný velikán, musí být prezidentem nboť jinak by se porušila kontinuita igelitek v ODS.
08. 01. 2013 | 12:06

H2SO4 napsal(a):

Čepro, Rolins, Pomeje,
Vašek pouští zloděje.
Manažeři z Unionu,
vesele už běží domů,
Pitr Tomáš, soudce Berka,
- volná je Wajglova dcerka,
Hlava mi to nebere,
Vašek se s tím nesere.
Jen mi řekni hlavo země,
neděláš ty vola ze mě?
08. 01. 2013 | 12:07

Michal Macek napsal(a):

LUF

no kdyz to ma byt podle vas stredoveky prezitek tak by me zajimalo kdy to kdo ve stredoveku pouzival....
08. 01. 2013 | 12:15

Tom Louka napsal(a):

Amnestie do demokracie patří. Ale amnestie pro tuneláře nepatří do země kde se rozkrádají veřejné zakázky.
08. 01. 2013 | 12:22

Maximus napsal(a):

Překvapil jste mě pane autore, ten článek má hlavu a patu
a není od věci. President by měl mít právo určitě udělovat milosti např. v oblasti zmírnění tvrdosti zákona. To zas jo, ale amnestie navíc v takovém rozsahu je skutečně jakýsi feudální přežitek.
Pěkný den!
08. 01. 2013 | 12:24

Josef napsal(a):

Pane Sobotko, manipulovat povědomí lidí svým článkem, který svým obsahem je mimo hlavní proud, byla další z Vašich předvolebních chyb. Otázka je, zda-li toto nebylo Vašim záměrem. Musí Vám být jasné, že v těchto volbách nemáte sebemenší šanci uspět. Komu má tento článek dopomocí k zvýšení počtu hlasů, bude jasné až příští týden, ale už nyní se tím vším táhne taková tenká korupčními penězi a krví mrtvol "bílých a černých koní" tkaná nit, která stejně nakonec postupně odhalí a rozkryje podvody minulých let. Musíte počítat s tím, že i Vám půjde o život, pokud jste byl součástí centrálního podvodu, jehož hlavou je bez sebemenších pochybností Václav Klaus. Ten je tak drzý, že již nyní se netají svým napojením na kmotra světového kalibru, kterého on s ostatními tady doslova vypěstoval.
08. 01. 2013 | 12:31

LUF napsal(a):

Michal Macek
Používali to panovníci - do google zadáte heslo "středověk amnestie"
08. 01. 2013 | 12:31

Petr. napsal(a):

Pane místopředsedo Senátu Parlamentu České republiky,
jako jednoho z nejvyšších ústavních činitelů ČR, Vás není proti současné amnesti urážející všechny poctivé, každodenně do práce chodící lidi moc slyšet.
Ve Vašem vysokém postavení a v době předvolební presidentské kampaně, bych od Vás očekával jiný razantnější postoj.
U mne jste tímto alibistickým a opatrnickým postojem volby prohrál!
08. 01. 2013 | 12:33

Neudržitelný napsal(a):

Přemysl Sobotka
Kandidát by měl umět hovořit se svými voliči. A to i na anonymní - přezdívkové diskuzi. Když už nás oslovujete bylo by vhodné, kdyby jste se zůčastnil diskuze. Takovou odvahu bych očekával od svého příštího prezidenta.
08. 01. 2013 | 12:33

nthhdo Bedouin napsal(a):

Pane Sobotko, nepouštějte se do žádných větších akcí..:) Možná snad ve zdravotnictví..:)
08. 01. 2013 | 12:41

J.K napsal(a):

Nová verze pořekadla.
ODSák křičí- nepouštějte zloděje.
Postaru bylo zloděj křičí, chytte zloděje. To je opravdu obrovský posun. Ale dodnes pořádně ani nevíme kde skončily peníze od Sinhy, Bacse a Pepy z Hongkonku. kde skončlo 750 milionů PROMOPRO A SPOUSTU JINÝCH
08. 01. 2013 | 12:45

český maloměšťák napsal(a):

Pana Sobotku rozhodně volit nebudu...to ale nic nemění na tom, že s článkem naprosto souhlasím.
Micméně pan Klaus je i jeho dítětem a otcem v jednom. A není to poprvé, kdy v jeho případě zvítězil čin nad názorem /nakolik jde vždy o názor autenticky formulovaný a nakolik jde jen o pozu, manifestní řargon...to už je na jinou úvahu/.

" Prezident Klaus - svými činy se zasloužil o diskreditaci svých názorů "
08. 01. 2013 | 12:50

Torr napsal(a):

Slíbit (si) každý kandidát může, co chce. Dokud nebude volba aukcí, na které budou kandidáti závazně dražit svoje předsevzetí, je to plácnutí do vody.
Pokud by šlo, abyste se výsady vyhlášení amnestie zřekl, voliči by vás volili (nevolili) již s tím, že výsadu v případě zvolení mít nebudete. Nyní je to taková "Smlouva s voliči". :-(
08. 01. 2013 | 13:01

TomášL napsal(a):

Ale k české meritokracii určitě, o tom se nemá smysl dohadovat, autore! :-)
08. 01. 2013 | 13:10

resl napsal(a):

Sobotka musí být alibista, tuší, že Hrad nevyjde a on by nemusel být nominován od ODS do dalších voleb. Tak to hraje, jednou euro ano, jednou unii ne, no ví, že je to ztraceno, tak by se mohl pochlapit a důstojně odstoupit.
08. 01. 2013 | 13:26

Karel (taky) napsal(a):

Klaus o amnestii:

Udělal jsem to proto, abych nas.ral poslední slušný lidi
v tomto státě, pomohl za prachy svejm kamarádům
a ukázal všem duševně omezenejm voličům, který
volili a volej kmotry, na který straně jsem celejch 22 let
stál.

Sametová revoluce byl předem domluvený tunel s
bolševiky. Loď se potápí a já si budu užívat svých
nakradených milionů, ostatně jako tisíce mých dobrých
kamarádů.
Upřímně se budu chechtat všem hlupákům, který nám
baštili víc jak 20 let naše kecy a nechali se soustavně
okrádat.
Kašlu na Vás, vy lůzo!!! Ještě Vaše děti mi budou platit!!!
Doufám, že teď už je Vám konečně jasný, kdo je
tady největší kmotr.

Váš milující Václav
08. 01. 2013 | 13:39

J.K. napsal(a):

Sobotko, kdy odškodníte věřitele Union Banky, když jste pustili ty co ji vyrabovali. Už to jednou bylo schváleno zákonem a Ústavní soud to vrátil s odůvodněním že je to přílepek k jinému zákonu a US to nebude tolerovat. Od té doby i předtím nikomu tisíce přílepků nevadily. A samostatný zákon o odškodnění už mohl být také 1000 x schválen
08. 01. 2013 | 14:24

Zbyněk napsal(a):

President nejde odvolat, tak se připojuji k akci sunat aspoň portréty!
08. 01. 2013 | 15:02

Karel K. napsal(a):

myslím že by si občané měli rozmyslet, jestli chtějí krále, tj. absolutistického monarchu a nebo někoho zaměstnat na 5 let do úřadu prezidenta.

Přezident je u nás až příliš posvátný, bydlí na hradě odkud shlíží na poddané, může co ostatní nemohou, uděluje milosti a amnestie, nikdo nesmí říct křivé slovo na kritiku, hrbíme záda a klaníme se jeho obrazu ve třídách a na úřadech (žádný zákon ani vyhláška obrazy nenařizuje). Proberte se.
08. 01. 2013 | 15:09

mrdounberlusconi napsal(a):

potože žvatláš momentálně co je třeba.....nevolím tě..........
08. 01. 2013 | 15:22

mrdounberlusconi napsal(a):

nevidím až tak do politiky a do amnestie,ale u mě máte mínusové body za prodělečné MS v lyžování.Tam si nahrabalo lidí-nevolím vás
08. 01. 2013 | 15:26

Glosator napsal(a):

Pokud bych věřil policii a justici, mohl by mít autor pravdu.
Ale lidem nevadí amnestie jako taková. Vadí jim POUZE v případě TUNELÁŘŮ. Jinak by tžo nebylo téma pro nikoho!
08. 01. 2013 | 15:39

Glosator napsal(a):

My chceme absolutistického monarchu, který by za\cházel se státem jako se svým majetkem. Současní politici jsou totiž DALEKO HORŠÍ!
08. 01. 2013 | 15:41

český maloměšťák napsal(a):

Udělovat milosti je moc pracné.
Lepší je amnestie.

Hezký den všem !
08. 01. 2013 | 16:07

daniela napsal(a):

je mi z vas smutno, pane kandidate, doposud jste pusobil alespon jako slusny clovek, po tomto populismu si rikam, co vsechno byste pro funkci udelal... ne, stejne jako mnozi prede mnou, uz je to jasne, vas volit nebudu
08. 01. 2013 | 16:10

cimprlich napsal(a):

To Libertad 10:42
Díky za příspěvek, lépe bych to nenapsal.
08. 01. 2013 | 16:36

11sax napsal(a):

Možná bychom už měli s kritikou pana prezidenta,spojovanou s amnestií,přestat.
Jakmile se totiž pan prezident dozvěděl,s jakou nevolí národ jeho rozhodnutí přijal,spravedlivě se rozčílil. Původně počítal pouze s vyhlášením amnestie,ale neúcta sprostého lidu jej iniciovala ještě k dodatečným milostem. Jejich rozsah dosud neznáme,ale jestli reakce národa bude opět negativní,tak nevíme,čím nás ještě pan prezident překvapí.
08. 01. 2013 | 17:27

tytyty napsal(a):

Jeden ze starostů pravil:
Amnestie má i své kladné stránky.

Nebýt té prezidentské amnestie mohl by u nás Klaus do konce viset.
08. 01. 2013 | 17:50

M.Hummrová napsal(a):

Pane Sobotko, ale že jste hodně dlouho čekal, než s tímto názorem vylezete na veřejnost. Vy jste takový malý ubohý modrý přizdi.ráč. Nic jiného od vás ani neočekávám.
08. 01. 2013 | 18:12

Iva napsal(a):

Milost ano. Amnestii nikdy.
08. 01. 2013 | 20:02

Alf napsal(a):

PRVNÍ kolo prezidentské volby je zase na dlouho JEDINÝ POKUS o ZMĚNU po letech vlády mafiánského kapitalismu. NEJVĚTŠÍ ŠANCI z nezkompromitovaných kandidátů má JIŘÍ DIENSTBIER. Proto BUDU VOLIT JIŘÍHO DIENSTBIERA ! Jinak tam opět budou gauneři, co umožnili, že se tu 20 let kradlo.
09. 01. 2013 | 02:12

Alf napsal(a):

Bobošíková jen opět dělá křoví jako před lety Klausovi, tentokrát Zemanovi. BOBO ani Zemana VOLIT NEBUDU !!!
09. 01. 2013 | 02:13

Tomáš napsal(a):

Prezident udělal krok za kterj nese plnou zodpovědnost a to maximálně. Na to se trochu zapomělo. A to mají všichni tam nahoře. Ta ovšem končí kdy? ...A jak jsem poslouchal rozhovor v jednom rádii, tak např. žádostem o milost se prezident věnoval celkem hodně. Všechna čest. Jseš prezident chlape tak makej! No k tomu vyhlášení amn..., čili než se proklepávat několika tisíci žádostmi, když to mám ,,za pár,, tak to vemu rovnou jednou střelou.
Souhlasím s tím co napsal P. Sobotka. Pro mě je to nejlepší kandidát na prezidenta ČR.
09. 01. 2013 | 07:30

on. napsal(a):

Treba proti amnestii vyhlasene slovenskym prezidentem nic nemam.
09. 01. 2013 | 07:53

Adolf napsal(a):

Amnestie samozřejmě do demokracie patří.
To, co do ní nepatří, je Přemysl Sobotka.
Nikdy nepochopím, jak mohl tento opilec bez charakteru zastávat funkci předsedy Senátu. Je to typický představitel garnitury rzv. "demokratů s bolševickým myšlením" A ještě má tu drzost kandidovat na prezidenta.
Pobyt za mřížemi, minimálně za jeho kriminální výroky v minulosti, by mu taky velmi prospěl.
09. 01. 2013 | 08:57

Ota napsal(a):

Proti amnestii nic nemám. POžadavek aby se každý skutečně trestný čin potrestal do 8 mi let je taky legitimní. Požadavky na upřesňování že když ,, jsou kontraproduktivní. Termín tunelář je bonmotem p. Zemana. Stojí za pozornost, jak obtížně nám okolní státy předávsjí tyto tuneláře. Demokratický stát nesmí vydat někoho, jehož činy nejsou v tomto státě trestné.
09. 01. 2013 | 09:07

cheesee napsal(a):

Dobrý den pane Sobotko, i pro mne jste byl nejméně nevolitelný kandidát, ale po přečtení Vašeho blogu jste o můj hlas přišel
09. 01. 2013 | 11:49

roger napsal(a):

Ubohý populismus a snaha na něm nasbírat body. To jsme to dopracovali. Ale pan Sobotka se takto projevoval vždy, politici spoléhají na naši krátkou paměť.
09. 01. 2013 | 12:12

vl napsal(a):

Myslím, že tímhle článkem se pan Sobotka stal nevolitelným. Klausovci (je jich stále dost, i když podle netu se to nezdá) ho zavrhnou, Klausovi odpůrci nepřijmou.
09. 01. 2013 | 14:15

Vilík napsal(a):

Vzkaz pro prezidenta V.Klause !Pane prezidente Vy jste včera v TV hrubě fauloval a dělal z občanů blbce,když jste prohlašoval,že kampaň je vedena proti Vám a ne proti amnestii!Dobře víte,že jste na občany vypustil 7000 kriminálníků a omilostnil jste tuneláře,kteří okradli statisíce občanů o miliardy.Teď si budou tuneláři své nakradené miliony užívat!Úplně jste popřel spravedlnost !Proto nejen souhlasím ,by Váš portrét občané sundávali ze stěny,ale přímo jim to doporučuji !Myslím,že do konce Vašeho života na Vás budou nadávat a ktomu ještě přidají kritiku za privatizaci !!
09. 01. 2013 | 15:45

jamo napsal(a):

Vilíku, jak většinou nepřeji nic špatného, tak vám bych přál (protože při vaší inteligenci, když se nespálíte neuvěříte), abyste se dostal do soukolí soudní mašinérie a ta by vás mlela a mlela, předvolávala a odkládala...myslíte, že vám se to stát nemůže, protože jste nic neudělal? CHA CHA!! Už teď média uvedla případ ženy, která chce pokračovat, protože nevinná je (a nejen podle jejího tvrzení) a přesto vláčena BYLA! Dovedu si představit (vy pochopitelně ne), že takový chudák, ať vinný či nevinný, si nepřeje nic jiného, než rozsudek, ať je jakýkoliv. Za ta léta už může mít zničený život bez rodiny a zaměstnání. Asi si to zasloužíte prožít na vlastní kůži! A nejenom vy!!
09. 01. 2013 | 21:21

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy