GMO že u nás není? Omyl. Na čem smažíte řízek vy?

20. 04. 2014 | 19:32
Přečteno 3903 krát
V pátek jsem odpovídal čtenářům na chatu plzeňského Deníku a překvapila mě jedna otázka, resp. nízké informační povědomí o geneticky modifikovaných potravinách na našem trhu.

Jedna paní, nebo slečna, se mě zeptala, proč straším GMO potravinami, když ona na našem trhu na žádné nenarazila. Že si jich nevšimla bohužel neznamená, že se v regálech našich obchodů nevyskytují. Prohlédněte si etikety rostlinných olejů. Minimálně u výrobců Lukana a Ceresol, jw na obalu drobným písmem napsáno vyrobeno z geneticky modifikovaných plodin.

Už jsem na svém blogu psal, že geneticky modifikované potraviny představují nenápadnou zbraň hromadného ničení. Podle uniklých amerických depeší wikileaks se dokonce ČR měla stát jakýmsi vzorovým polem, kde bude probíhat pěstování GMO ve velkém a ostatním státům Evropy jsme měli prý měli být příkladem. Už dnes jsou GMO v České republice ve vší tichosti využívány jako krmné směsi. Nikdo nedokáže spolehlivě vyvrátit, že mají v konečném důsledku negativní vliv na lidské zdraví. Existují studie prokazující dokonce přímé ohrožení konzumentů GMO. Kupříkladu Výzkumná práce vědců z ústavu CRIIGEN (Comité de Recherche et d'Information Indépendantes sur le génie Génétique) a francouzských univerzit v Caen a Rouenu jasně prokázala negativní zdravotní účinky konzumace GMO kukuřic (MON810, MON863 a NK603) na játra a ledviny, orgány zajišťující detoxifikaci organizmu, stejně tak na srdce, nadledvinky a slezinu.

V Evropě stejně jako v České republice GMO nepotřebuje nikdo. Prostoru na pěstování normálních potravin je dost. GMO dokonce nepotřebují ani v Rusku, jak koneckonců před 14 dny demonstroval ruský premiér Medveděv, když uzavřel největšímu americkému producentu GMO firmě Monsanto přístup do Ruska. Je nepochopitelné, že navzdory dostupným varujícím informacím EU deleguje rozhodování o pěstování GMO na jednotlivé státy. Právě v případě GMO, na rozdíl od regulací marmelád, žárovek, okurek, rumu atd atd., by měli bruselští úředníci bouchnout do stolu a zakázat pokusy dostat GMO do evropského potravního řetězce. Boj za celoevropský zákaz pěstování a prodeje geneticky modifikovaných plodin a potravin je jednou z mých priorit v případě, že budu zvolen do europarlamentu.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

dies magna et amara valde napsal(a):

Kdo říká A, Radku, musí říct i B.
Tedy v čím zájmu je delegování zrovna téhle otázky (povšimněte si prosím, že před skutečnými nebezpečími nás už prakticky nikdo nechrání, zkraje na začátku devadesátých let jsem nějakou dobu pracoval na časopise, který měl mapovat kvalitu potravin a spotřebního zboží, takže jsem viděl rozsah a četnost provádění tehdejších kontrol, ještě za Č-SFR; rozpuštěním společného státu přišla pro klausovce příležitost všechno kreativně destruovat) na členské země; podle článku ve Spieglu před třemi týdny pracuje Angela Merkelová (tehdy se svou kamarádkou Schavanovou) na průlomu do evropského konzervativního přístupu od svého prvního funkčního období, tajně.

Pak je potřeba si položit, jako u každého zločinu otázku komu to slouží.
Jak jste správně podotkl, Evropa je potenciálně potravinově soběstačná bez geneticky modifikovaných potravin (o kterých právě zjišťujeme, že jejich hlavní škůdci se dokáží během několika let jejich ochraně přizpůsobit; lidé ale ne) a v okamžiku, kdy sem budou GMO plodiny masově zavlékány, dojde k nevratné kontaminaci druhů nemanipulovaných.

Samozřejmě že firmy, které produkují komplexy osiv a pesticidů vědí o těchto souvislostech nejvíc, jejich primárním cílem ale je získat monopol.
Co bude za deset, dvacet let s ochranou rostlin, zdravotním stavem dobytka a hlavně lidí, to prostě bude. Takový Bayer- Schering (fúze v roce 2008, po nástupu paní kancléřky) jistě počítá s mohutným rozvojem svého farmaceutického sektoru.
Sám sobě bude dodávat zákazníky.

Pokud tedy chcete někam kandidovat, zkuste nám odpovědět na tři otázky:
1.) Co uděláte s paní Merkelovou
2.) Co uděláte s lobbistickými gangy, které ovládají Brusel (eventuelně, co jste už udělal s těmi nepoměrně slabšími, které ovládají Sněmovní a Strakovku)
3.) Může ekonomicky se hroutící Evropa (poddolovaná vlastním rozhodnutím zavést politickou měnu euro, k tomu velmi přínosný rozhovor s Dr. Šimáněm v HN z 18.4.), která ze zoufalství volí agresivní neokolonialistický kurz, ještě nějak obrátit směr svého vývoje, aniž se předtím rozpadne a složí znovu bez Bruselu?

De EU libera me, domine.
20. 04. 2014 | 20:34

berkowitz napsal(a):

Příroda je s tím šlechtěním v rici.
Na zahradě mi zůstaly staré odrůdy "Panenské" a "Matčino" jablko, ty nepotřebují vůbec žádnou chemii.
Mám podezření, že nové odrůdy ovoce dávají na trh výrobci postřiků!

Pěkný "šmigrust" všem, tak nazýváme pomlázku na Moravě.
20. 04. 2014 | 20:48

rukka napsal(a):

tak to je opravdu aktualita hodná dnešní diskusi - není nad odborníka jooona
20. 04. 2014 | 20:57

Divobyj napsal(a):

máte pravdu,pane Johne,
ale těch věcí je tolik!
V každém odvětví lidské činnosti jsou bezohlední lidé,kteří jsou kvůli vlastnímu prospěchu schopni všeho.
Lidstvo s tímhle bojuje od pradávna.Držet na uzdě šmejd všeho druhu se ještě nikdy nepodařilo úplně.Vždy se ta snaha někam zvrtla.
Proto bychom měli být vděčni i za dílčí úspěchy.
Přeji hodně zdaru ve Vaší práci,a nenechte se znechutit těmi,kterým je Vaše snaha trnem v oku.
20. 04. 2014 | 21:31

Bestia triumphans napsal(a):

Je hezké, že i taková pochybná existence jako Radek John, zde najde své obdivovatele.
Otázkou je, zda se podobných bloudů najde dostatek, aby zajistili Johnovi místečko v Bruselu.
20. 04. 2014 | 21:36

Vašek napsal(a):

Máte pravdu pane Johne. Tady u nás na severu pěstuje geneticky modifikované plodiny ZD Klapý (u Libochovic).
20. 04. 2014 | 21:37

Petr Havelka napsal(a):

Na sádle
20. 04. 2014 | 21:39

Divobyj napsal(a):

šlapku nekomentuji.
A navíc,jsou ty Velikonoce...
20. 04. 2014 | 21:44

Bestia triumphans napsal(a):

Autor napsal:
"Jedna paní, nebo slečna, se mě zeptala, proč straším..."

!!!
Moudrá to žena....
20. 04. 2014 | 21:59

Občan napsal(a):

Pane Johne,
řízky se smaží na sádle!
Dietáři řízky nesmaží, ale pečou v remosce nebo v troubě takřka BEZ tuku (do vajíčka se rozmíchá troška olivového oleje).

Nicméně souhlasím s Vámi v tom, že GMO NE.
20. 04. 2014 | 22:39

motorová pila napsal(a):

berkowitzi
Neměl bystě štípek toho matčina? Kácím po otci padesát let staré, beznadějně nemocné stromy (byly to skvělé letní a ranně podzimní odrůdy, na rozdíl od všeho co lze koupit nebo z německých zahradnictví získat opravdu chutné, totéž se švestkami a rynglemi).
Vím o starých alejích, ale ty stromy jsou staré spíš 80 let a víc, musel bych zkoumat postup, jak z toho něco vypěstovat. Navíc částečně zplanělé.

Když si vybavím chutě ovoce, které míval děda na své později (zbytečně) buldozerem zplanýrované zahradě na Lhotce, nemám prostě na nic chuť.
20. 04. 2014 | 23:00

kolja napsal(a):

V oleji nejsou žádné "geny".
Je to samej tuk, žádná bílkovina.
Jinými slovy, nemá tam co zmutovat.
Pan John jenom potvrzuje, že je popleta.
20. 04. 2014 | 23:18

pamětník napsal(a):

Autor:
Korektní novinář by se měl seznámit aspoň s podstatou tématu, o kterém píše, tím spíše, snaží-li se získat důvěru občanů jako politik. Pane Johne, svým rigorózním postojem jste odhalil, že o GMO nic nevíte. Geneticky modifikovat lze pouze živé organizmy, předmět Vaší kritiky - geneticky modifikované potraviny - tedy vůbec neexistuje.
Nevíte nic o genetice, o tom, že genetická modifikace je v přírodě běžná záležitost, že šlechtění rostlin a živočichů je principiálně genetická modifikace, že každá rýma je důsledkem časově omezené genetické modifikace buněk nosní sliznice virovým genomem, atd. Rozdíl mezi spontánní GMO v přírodě a cílenou GMO lidskou činností je pouze v rychlosti, ve specifické cílenosti a v efektivitě výsledků.
Jenom člověk stižený absolutní neznalostí může napsat blud, "že geneticky modifikované potraviny představují nenápadnou zbraň hromadného ničení."
Neznalost + fanatizmus → ignorance.
20. 04. 2014 | 23:32

Libertad napsal(a):

"V pátek jsem odpovídal čtenářům na chatu plzeňského Deníku .." napsala loutka V. Bárty.
S rozhovory loutka skončí ihned po volbách do parlamentu EU. A slíbili Vám, že Vás budou volit?

Bez pozdravu Sidonio Libertad
20. 04. 2014 | 23:33

pamětník napsal(a):

Politik - ignorant je nebezpečný tím, že oblbuje veřejnost.
20. 04. 2014 | 23:37

gaia napsal(a):

no zrovna na Lukaně je právě napsáno, že na výrobu nebyly použity GMO.
20. 04. 2014 | 23:46

xerox napsal(a):

ráďo ... kdybys nežvanil nesmysle a věnoval ses filmu , mohl si se podílet na - ,, Bony a klid 2 ,, http://goo.gl/wtj6dn a bejt ve vatě ... tedy jestli to bude dobrý jako jednička ...
21. 04. 2014 | 00:11

fanda GMO napsal(a):

Vždyť právě GMO jsou určeny ke konzumaci. Naopak "tradiční" rostliny se konzumaci brání, některé jen tím že nejsou chutné s evolučním výhledem k jedovatosti nebo již jedovatosti dosáhly, jiné třeba jen mechanicky - tedy že mají proti spasení trny. Kdoví co na nás "tradiční" druhy dál připravují.
Evropa nemůže ani v této věci moc vyskakovat krmiva dováží ve velké míře a vývozci krmiv se nebudou orientovat na neefektivní podnikání.
Opravdu potraviny měly mít výrazné označení z čeho jsou vyrobeny. Stejně tak by neměla být podporovaná dotacemi některá skupina výrobců protože to vede ke kulišárnám. Jen ať sám zákazník rozhodne zda mu vyhovuje GMO cena nebo například BIO cena.
21. 04. 2014 | 00:36

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, zdravím geneticky modifikované opičky ....
Vivát.
Veselé krizování.
http://img.ibtimes.com/www/data/images/full/2011/11/24/195059.jpg
21. 04. 2014 | 00:36

pamětník napsal(a):

sám sebe
21. 04. 2014 | 00:54

SuP napsal(a):

berkowitz -
Nechcete do té sbírky taky králičí?
Kvete nádherně jako sakura, jablíčka jsou krásná, červená i uvnitř, velikostí mezi matčino a panenské. Nedají se jíst, chutnají jako červená řepa před rafinací.
21. 04. 2014 | 02:26

SuP napsal(a):

Johne -
".... Výzkumná práce vědců z ústavu CRIIGEN (Comité de Recherche et d'Information Indépendantes sur le génie Génétique) a francouzských univerzit v Caen a Rouenu jasně prokázala negativní zdravotní účinky konzumace GMO kukuřic (MON810, MON863 a NK603) na játra a ledviny, orgány zajišťující detoxifikaci organizmu, stejně tak na srdce, nadledvinky a slezinu...."

Na to, abych věřil tomu, že lidstvo začlo být už ve druhé generaci líné jak veš, že nechce ani šukat, je dílo GMO, nepotřebuju žádné výzkiumáky. To je totiž zřejmé.
Stejně jako to, že John nepojede do Brusele, ale .... Podobně, jako ..."Chtěl jsem vidět Bospor, Dardanelly, zatím sedím doma na ...."
21. 04. 2014 | 02:32

Maximus napsal(a):

GMO (Geneticky Modifikovaný Oslík) John nepojede do Brusele, ale do zadele. Takový bude výsledek voleb.
21. 04. 2014 | 05:53

knife thrower napsal(a):

Tlak ze strany zločineckých organizací typu Monsanto je natolik silný, že občan dříve či později podlehne. Nemá šanci. Vliv Monsanta je srovnatelný s farmaceutickými giganty.
21. 04. 2014 | 06:41

antipolitik napsal(a):

Už aby byly ty volby o Evropský koryta za námi, bože. Pak nás tady snad přestanou korytáři otravovat. A že jich tady je. Vždycky jsou vidět a slyšet akorát když bojujou o koryta. To je vžycky pro voliče doslova bolestná doba keců a slibů. A Johni, Svobodové a spol. na nás vyskakujou odevšad jak sarančata.
21. 04. 2014 | 07:06

Petr T. napsal(a):

motorová pila napsal(a):
berkowitzi
Neměl bystě štípek toho matčina? ....

Doporučuji: http://www.stareodrudy.org/stare-odrudy.html
Spousta starých odrůd roubovaných na semenáčích, bohužel poptávka převyšuje nabídku, takže na podzim musíte hlídat den, kdy začíná prodej. V menším se tím zabývá více lidí - musíte hledat.
Jinak "panenské" mám ve sklepě a začínáme je konzumovat. Většinou nám vydrží do konce května.
21. 04. 2014 | 08:25

Pepa Řepa napsal(a):

Teda, John jede
:-)
Ten by snad za sesli v EP prodal i vlastní babičku
Nojo no BONY A KLID
Bony budou, půl mega měsíčně vydá za čtyři prezidenty, i klid bude, tam si každý odpočine, vyspí do růžova jako táta pracujících.

BT je z něho nervozní.
Do EP smějí jen mopslíci.

Měl bych dotaz Bestie:
Matička EU vyhlásila nesmlouvavý boj dovezeným, v Evropě nedomáícím rostlinám i živočichům.
Argentinským mravencům, sršňům a tak.

Co hodlají atheisti, pro které je člověk pouze jeden živočišný druh a nic víc- udělat s člověkem?
Geneticky modifikovat? Vyhubit cizí druhy?
Je už směrnice?

Pokud je pán křesťan, machometán, či vyznavač jiného náboženství, pro kterého je lidská bytost Božím dílem, otázka neplatí.
21. 04. 2014 | 09:01

Marian Sokol napsal(a):

Je to primitivní postup: postrašit, vyděsit a pak přichazím já, zachránce (lidstva).
21. 04. 2014 | 09:04

ld napsal(a):

Jak to ta Adamovská mohla tak dlouho vydržet...?
21. 04. 2014 | 09:04

cimprlich napsal(a):

Motorová pila 23:00
Dovolte mi malou připomínku k rozmnožování ovocných dřevin. Kromě štěpování (roubování) se jako vegetativní rozmnožování používá i tzv. pravokořenné rozmnožování. V dnešní době prakticky upadlo v zapomenutí. Odkaz na ně najdete např. v knize Škola ovocnáře od Vladimíra Urbana (1981). Je to vedla např. hřížení jeden ze způsobů vegetativního rozmnožování. Cituji: Pro vypěstování pravokořenných ovocných dřevin můžeme použít způsob J.Špilara. Odřezané silné větve 1-1,5 m dlouhé položíme šikmo do příkopu asi 1 m hlubokého tak, aby vrcholové části byly těsně pod úrovní půdy. Větve mají dostatek zásobních látek, proto pupeny vyraší a letorosty prorůstající zemí zakořeňují. Po ukončení vegetace je můžeme oddělit a použít k dalšímu pěstování.
Mnoho zdaru přeje starý sedlák
21. 04. 2014 | 09:48

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

"... Boj za celoevropský zákaz pěstování a prodeje geneticky modifikovaných plodin a potravin je jednou z mých priorit v případě, že budu zvolen do europarlamentu. ..."

Takový případ ale s největší pravděpodobností nenastane.
Bude pak zajímavé sledovat, zda autor těchto řádků bude mít i po svém nezvolení za " jednu z priorit boj za celoevropský zákaz pěstování a prodeje geneticky modifikovaných plodin a potravin ".
:-))
21. 04. 2014 | 09:56

Ládik!!! napsal(a):

Řízek z tlačenky se blbě peče.
21. 04. 2014 | 10:34

zahradkari Kersku napsal(a):

GMO uz sedi i v poslaneckych lavicich a pohnoji , co muzou.
21. 04. 2014 | 10:58

Viola napsal(a):

Pane pamětníku

nechte na hlavě, po některých olejích mi bylo špatně, takže nebude to jen tak. Olejům z GMO se vyhýbám a preventivně se vyhýbám všem olejům. A netrápí vás, že ty modifikované odrůdy se spráší s těmi nemodifikovanými? A co ta semena, která nebudou plodná a v rukou firmy Monsanto zůstanou jen ty plodné a nebude nikdo jiný, kdo si bude moci zasít, co bude chtít.
21. 04. 2014 | 12:21

john petres napsal(a):

Lidstvo, dřív než na GMO potraviny,zajde daleko dříve na úplně jiné události,zaviněné sobectvím a šelmou v sobě.Viz jako mustr autor článku,že..A propos-u nás v řeznické rodině, se vyškvařil vnitřní hovězí lůj a na něm se zprudka-co to šlo-bleskově usmažily řízky.Rovnou z pánve se protáhly horkým máslem v misce a odtučnily pap.ubrouskem,Doba smažení 1porce asi minuta,konzumace možná i čajovou lžičkou,kvůlivá jemnosti masíčka.Ale vyprávěj volovi o sobotě,když jde v pátek na jatka....Čest Bůh,junáci.
21. 04. 2014 | 12:29

pamětník napsal(a):

Viola:
Špatně bývá po olejích s vysokým obsahem kyseliny erukové.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Kyselina_erukov%C3%A1
Geneticky modifikovaná řepka se u nás nepěstuje.
http://www.mzp.cz/C1257458002F0DC7/cz/aktualni_informace/$FILE/oeres-pestovani_repky-20131015.pdf
Odpovědi na další otázky získáte zde:
http://www.vupt.cz/content/files/pub_07/hrub_07_03.pdf
Je zřejmé, že genetická modifikace řepky nijak neovlivňuje kvalitu z ní vyrobeného oleje.
Osobně z důvodu chuti dávám přednost oleji slunečnicovému.
21. 04. 2014 | 12:49

Platan napsal(a):

John:

"Existují studie prokazující dokonce přímé ohrožení konzumentů GMO. Kupříkladu Výzkumná práce vědců z ústavu CRIIGEN (Comité de Recherche et d'Information Indépendantes sur le génie Génétique) a francouzských univerzit v Caen a Rouenu jasně prokázala negativní zdravotní účinky konzumace GMO kukuřic (MON810, MON863 a NK603) na játra a ledviny, orgány zajišťující detoxifikaci organizmu, stejně tak na srdce, nadledvinky a slezinu."
....................................................................

Johne, kdyby sis troch zagooglil, zjistil bys, že výsledky této studie jsou jinými odborníky zpochybňovány, takže mluvit o "jasně prokázaných negativních zdravotní účincích" může jen ignorant (popř. beznadějný kandidát do Europarlamentu)...
.....................................................................

What does the Gilles-Eric Séralini 2009 study prove?
At the end of 2009, the study by French scientist Gilles-Eric Séralini made worldwide headlines. He had reanalyzed Monsanto’s original safety data and had come to the conclusion that there were indications that genetically modified corn could have consequences on the health of test animals, but he could not find a statistically significant proof of toxicity. The European Food Safety Autority (EFSA), concluded that the study has a number of methodological mistakes, and consequently that it does not offer any new data.
---
Co prokázala studie Gilles-Eric Séraliniho z r.2009
Na konci r. 2009 se studie francouzského vědce Gilles-Eric Séraliniho*) dostala do titulků novin na celém světě. Séralini revidoval původní bezpečnostní data firmy Monsanto a došel k závěru, že zde jsou indicie, že genticky modifikovaná kukuřice mohla mít důsledky pro zdraví pokusných zvířat, ale nemohl najít statisticky významný důkaz o toxicitě. Evropský úřad pro bezpečnost potravin (EFSA), došel k závěru, že studie má množství metodických chyb a tudíž neposkytuje žádná nová data.

*) Gilles-Eric Séralini je prezidentem CRIIGEN

Zdroj: http://www.vib.be/en/news/documents/vib_dossier_mon810_eng.pdf

VIB is a life sciences research institute in Flanders, Belgium. With more than 1300 scientists from over 60 countries, we perform basic research into the molecular foundations of life.
21. 04. 2014 | 13:41

pamětník napsal(a):

Platan:
Díky za přesné info.
21. 04. 2014 | 13:53

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Určití řízci stejně zvoleni nebudou.
Proč pak tedy vůbec uvažovat o tom, zda je budeme smažit ?

Pojďme si raději zazpívat :

http://www.youtube.com/watch?v=vZqiTa3bEa8

"Why do you stare
Do you think that I care?
You've been mislead
By the thoughts in your head

Your words waste and decay
Nothing you say
Reaches my ears anyway
You never spoke a word of truth

Why do you think
I believe what you said
Few of your words
Ever enter my head..."
(atd.)
http://lyrics.rockmagic.net/lyrics/emerson_lake_and_palmer/trilogy_1972.html
21. 04. 2014 | 14:30

opica napsal(a):

Na sádle:

Pokud nesmažíte řízky na BIO nebo domácím sádle, tak také konzumujete GMO – skryté v krmivech zvířat. Jestliže se nejedná o ekologický chov, tak většina chovů u nás (možná že všechny) dostává v krmivu tak 1/3 GM sóje z Jižní Ameriky. V EU není povinnost značit přítomnost GMO u živočišných produktů, takže i když člověk nakupuje lokálně, GM sóji se nevyhne. Dovedu si představit, že takovéto označování by bylo pro zpracovatele masa a mléka složité, ale nikoli nemožné. Možná by stačilo zavést vedle BIO i značku BEZ GMO, což mají např. v Rakousku a Německu. Je to také jeden z bodů, který požadují iniciátoři petice Ukaž „stopku“ geneticky upraveným potravinám v Česku!
21. 04. 2014 | 15:30

opica napsal(a):

Ještě k těm řízkům - pokud je obalujete ve vejcích z konvenčního chovu, zaručeně jsou od slepic krmených GM sójou přivezenou zpoza oceánu. A základ řízků - vepřové, krůtí, kuřecí - ve všem je GMO.
21. 04. 2014 | 15:48

pamětník napsal(a):

opica:
"Pokud nesmažíte řízky na BIO nebo domácím sádle, tak také konzumujete GMO – skryté v krmivech zvířat."
Nesmysl. GMO v žádném případě při zpracování nepřecházejí do produktů.
Geneticky upravené potraviny nikde neexistují.

Vskutku výstižný nick.
21. 04. 2014 | 15:50

dinosaur a nakonec ses jim stal napsal(a):

dinosaure...nikdo ti to už nežere...to jseš ty cos předseda vv co jste dělali špionáž...nebo ůplatky nebo vrtulníky
21. 04. 2014 | 16:49

neo napsal(a):

Občan:

řízky se samozřejmě smaží na másle. Jediný pravý vídeňský řízek je z telecího a smaží se na másle.
21. 04. 2014 | 18:12

opica napsal(a):

pamětník:
Nesmysl. GMO v žádném případě při zpracování nepřecházejí do produktů.
Geneticky upravené potraviny nikde neexistují.

Jasně, ale pokud si GM rostlina tvoří vlastní herbicid, insekticid či je odolná vůči Rounupu, tak tyto látky se jistě ve zvířecích tkáních ukládají a my jako poslední článek řetězce je do sebe dostáváme také.
21. 04. 2014 | 19:04

gaia napsal(a):

http://pravdu.cz/genetika/cina-geneticky-upravila-300-krav-doji-lidske-materske-mleko
Číně se neubráníme
21. 04. 2014 | 19:38

Al Jouda napsal(a):

Tento článek pana Johna zavání hoaxem ! Ať je potravina geneticky upravená nebo neupravená, skládá se stejně z uhlohydrátů a bílkovin, které se v lidském trávícím traktu rozkládají ne jednodušší látky a do tvorby nových lidských buněk se nějaká rostlinná DNA nedá přenést. To by nám pak podle pana Johna mohly začít nohy zakořenovat a z pátře vyrůstat jarní výhonky :))))) Prostě alarmisti mají nevyčerpatelnou paletu nápadů, jak lidi oblbovat !
21. 04. 2014 | 20:30

Platan napsal(a):

Al Jouda

Samozřejmě se nejedná o nebezpečí přenesení genů např. z kukuřice na člověka, ale o toxicitu způsobenou údajnými zbytky pesticidů v GMO, viz např. zde:

http://www.bio-info.cz/zpravy/nova-studie-potvrzuje-zdravotni-rizika-gmo *)

Zdali si je toho vědom i pan John, o tom bych si ale (vzhledem k "oborné úrovni" jeho blogu) dovolil pochybovat...

*) Ohledně validity této studie viz můj příspěvek 21. 04. 2014 | 13:41
21. 04. 2014 | 21:06

gaia napsal(a):

Al Jouda

dobré prase všechno spase, že.
21. 04. 2014 | 21:14

Platan napsal(a):

P.s.

A jak je vidět, John to tam obšlehnul i s chlupama... Škoda, ža tam nepřidal mozek, pak bych tomu v jeho případě byl schopen uvěřit.... :-)

John:

Kupříkladu Výzkumná práce vědců z ústavu CRIIGEN (Comité de Recherche et d'Information Indépendantes sur le génie Génétique) a francouzských univerzit v Caen a Rouenu jasně prokázala negativní zdravotní účinky konzumace GMO kukuřic (MON810, MON863 a NK603) na játra a ledviny, orgány zajišťující detoxifikaci organizmu, stejně tak na srdce, nadledvinky a slezinu.

................................................................................................

Nová studie potvrzuje zdravotní rizika GMO

Výzkumná práce vědců z ústavu CRIIGEN (Comité de Recherche et d'Information Indépendantes sur le génie Génétique) a francouzských univerzit v Caen a Rouenu jasně prokázala negativní zdravotní účinky konzumace GMO kukuřic (MON810, MON863 a NK603) na játra a ledviny, orgány zajišťující detoxifikaci organizmu, stejně tak na srdce, nadledvinky a slezinu.

http://www.bio-info.cz/zpravy/nova-studie-potvrzuje-zdravotni-rizika-gmo
21. 04. 2014 | 21:16

pamětník napsal(a):

opica:
" pokud si GM rostlina tvoří vlastní herbicid, insekticid či je odolná vůči Rounupu, tak tyto látky se jistě ve zvířecích tkáních ukládají a my jako poslední článek řetězce je do sebe dostáváme také", zvířata je trávením rozloží a zbytek vyloučí, k lidem už se nedostanou, a i kdyby nějaká rezidua přece, rozloží je trávicí soustava lidí.
Anebo snad znáte nějaké práce prokazující výskyt těchto látek v tkáních?
21. 04. 2014 | 21:38

gaia napsal(a):

pamětník

priony se taky v žaludku nerozloží a napadnou i mozek. A rezidua v potravě mohou zničit ty ledviny a játra.
Nebo snad ne?
21. 04. 2014 | 21:42

Bestia triumphans napsal(a):

Platan: dobrá práce.
21. 04. 2014 | 21:51

pamětník napsal(a):

gaia:
Ne.
Patogenní priony jsou extrémně odolné bílkoviny následkem prostorového uspořádání molekuly. Jde o jednu z nemnoha výjimek.
21. 04. 2014 | 22:02

gaia napsal(a):

kdo ví, kolik těch výjimek dokáže člověk stvořit v těch frankensteinech.
A co do těla nepatří musí vyloučit ledviny a přeměnit se v játrech, takže má být ano ANO.
21. 04. 2014 | 22:14

Platan napsal(a):

gaia napsal(a):
A co do těla nepatří musí vyloučit ledviny a přeměnit se v játrech, takže má být ano ANO.
...............................................................

Zapomítnáte na třetí možnost...
:-)
21. 04. 2014 | 22:24

pamětník napsal(a):

gaia:
1) Vyloučit resp. transformovat neznamená poškodit;
2) Zapomněla jste na řiť.
21. 04. 2014 | 22:34

gaia napsal(a):

Němci si za druhé světové také mysleli, že se nebude muset vykrmovat prase a jedlé tuky se vyrobí ve velkém v chemičce oxidací parafinů třeba z uhlí nebo z ropy a pak si to namažem na chleba.. Dnes je to zakázáno a z těch umělých tuků se vyrábí akorát tak mýdlo, které je od přírodního nerozeznatelné, ale tuk na chlebu z chemičky a z prasete je určitě o něčem jiném, neb jídlo nemá jen ten význam, že si něčím nacpem bachor.
Člověk jedl 20 tisíc let plodiny vzniklé v přírodě, už si na to zvykl a nevím, jaká je jeho kapacita přizpůsobivosti na rychlé změny. Tuším, ze limitně blížící se nule.
21. 04. 2014 | 22:39

gaia napsal(a):

pamětník

no z řitě vyjdou už jen nestravitelné zbytky, co jste strávil máte už v krevním oběhu.
A že to jsou složité sloučeniny, koukněte na Crebsův cyklus,na ty kruhy přeměn a metabolismu, které nesnesou, co do nich nepatří. Všechny ty enzymy a koenzymy, které mají takové prostorové složení, že jsou jako zámek a klíč, vzniklo to vše dlouhým vývojem, cpát se něčím, co náš organismus nezná může vše dost rozhodit.
A když nemáte ten správný hormon, může vám vzniknout v těle aceton třeba při cukrovce, co když nebudem mít ten správný enzym na něco z toho frankensteina a naše tělo bude vytvářet jed přímo proti nám?
21. 04. 2014 | 22:50

pamětník napsal(a):

gaio,
ve vlastním zájmu se neztrapňujte. Krebsův cyklus je cyklus trikarboxylových kyselin a já se ho učil před desítkami let. Co s tím má společného GM řepka, byste měla zjistit a vysvětlit. Na povrchní klábosení nejsem stavěný.
22. 04. 2014 | 00:10

gaia napsal(a):

pamětník

zatím jsem se tu naztrapnila natolik, abych musela měnit nick, jak vy.
22. 04. 2014 | 07:42

Jedla napsal(a):

Debata o GMO, má-li mít smysl, je složitější než strašení se přímými zdravotními důsledky.

Jde především o - ekonomickými prostředky dosahované - zužování svobodné volby osiva podle lokálních (půdních, klimatických...) podmínek, a tím o zužování genetické rozmanitosti plodin, které lidstvo živí. Jakmile dosáhne GMO kukuřice určitého podílu na trhu, výkupní cena klesne na úroveň rozdílu výnosu a (Monsantem nyní strategicky subvencnutých) nákladů GMO plodiny, a za těch podmínek nelze ekonomicky pěstovat konvenční odrůdy. Ty nepěstovány zaniknou - jde o živé organismy - a producentům GMO osiv zůstane trh napospas. A protože mají svá osiva řádně patentovány, jsme v pasti. Pokud by však měly zůstat zachovány genetické zdroje konvenčních odrůd, pak státy, včetně našeho, budou muset platit náklady genetických bank, které by vynakládat nemusely, pokud by zemědělci různé krajové odrůdy běžně pěstovali.
Podobná situace je v třetím světě se sójou: Olej je z GMO sóji, a sojový extrahovaný šrot (vedlejší produkt, krmivo) je z GMO sóji. Všechna hospodářská zvířata v našem zemědělství jsou na něm závislá: Zejména od doby, kdy se masokostní moučky vyjma rybí přestaly zkrmovat i monogastrům (drůbeži, prasatům) je potřeba proteinů (N-látek) v živočišné výrobě saturována ze značné části právě sójovým extrahovaným šrotem z GMO sóji.
Výsledkem je naprostá závislost půlky světa na jediné firmě, která si zemědělce, producenty sóji, může doslova vodit na provázku: Ceny klesly na úroveň, z níž nemají úniku, musejí odebírat, bez ohledu na své pedologické a klimatické podmínky, jen jejich osivo a jejich herbicid, k němuž je ono osivo po genetickém zásahu necitlivé. Pestrá paleta odrůd (která garantovala bezpečnost - neúroda plodiny tak nemohla býti globální) je v háji.

Pokud chcete, aby vůbec na světě zůstaly nějaké konvenční odrůdy kukuřice nebo sóji, kupujte tedy Bio-produkty. Jejich vyšší cena umožňuje (a certifikace vyžaduje) zachování těchto genetických zdrojů, které jsou společným pokladem lidstva a ne patentovým majetkem jedné korporace. Játra či ledviny Radka Johna jsou mi vcelku volná(-é). Ale měli bychom přemýšlet o tom, jaké globální důsledky má naše spotřebitelská volba. Nejen kvůli GMO a důsledkům závislosti na importu krmné sóji. Taky bychom třeba nemuseli z tropů dovážet tolik palmojádrového oleje (a jeho esteru se sójovým lecitinem). Je to absurdní, když kvalitní máslo a sádlo nelze na trhu uplatnit a mrazí se a vykupije státním intervenčním fondem...
22. 04. 2014 | 12:01

pamětník napsal(a):

gaia:
A z klábosení jste sklouzla do lhaní. Zdá se, že jde o profesionální deformaci mnohých učitelů.
22. 04. 2014 | 13:26

trtkos napsal(a):

Potvrzeno: DNA z geneticky modifikovaných plodin se přenáší do lidí, kteří je jedí

http://www.ac24.cz/zpravy-ze-sveta/3901-vladimir-putin-mozna-ze-se-bez-rasmussena-bude-nato-chovat-vazneji
22. 04. 2014 | 18:43

opica napsal(a):

pamětník :
...Anebo snad znáte nějaké práce prokazující výskyt těchto látek v tkáních?

Přiznám se, že se nezabývám vyhledáváním studií, ale odkaz na jednu, která dokládá přítomnost toxinů z GM rostlin v lidském organismu, je na webu paní Margit Slimákové - http://www.margit.cz/novinky-toxiny/ .
Nechci tady propagovat její stránky, ale pokud někoho toto téma zajímá a jsou pro něho důležité i odkazy na vědecké práce, tak zde jsou odkazy na články/studie: http://www.margit.cz/roundup-ohrozuje/
http://www.margit.cz/znicit-ekosystem/
http://www.margit.cz/gm-potraviny/
22. 04. 2014 | 19:50

pamětník napsal(a):

opica:
:)))))))))))
S Margit Slimákovou jsem již opakovaně komunikoval. Myslel jsem, že Vy jste ona, hned jak jste se tady objevila. Fakt nejste?
22. 04. 2014 | 21:18

Pepa Josef napsal(a):

Jestli je pravda, že 80 % nemocí je psychického původu, pak je lepší si pochutnat, než řešit. Myslím, že smažený řízek, který požiju asi dvakrát do roka, mi neublíží víc, než televizní zprávy. A přežírání čímkoli.
23. 04. 2014 | 08:36

JardaV napsal(a):

Pokusy na lidech začínají tím,že těhotná žena jde na vyšetření ultrazvukem.Když jsem před 25 lety řekl doktorovi,že dělá pokusy na nenarozených dětech,protože docela jistě nemá studii na přiměřeném vzorku,která by dokumentovala vliv na jedince po dobu celého života,tedy zda průběh života nebyl tímto vyšetřením ovlivněn,byl dost překvapen.Z vlastní zkušenosti vím,že stačí jeden jediný blbě spravený zub,a třeba několik let člověk žije s
podprahovou bolestí,která ho ale oslabuje.Nakonec jsem ho nechal vyrvat,bez injekce,
i když to byla stolička,a opravdu jsem nabyl dojmu,že se něco výrazně změnilo.Co
teprve zásah ultrazvukem do vyvíjejícího se plodu.Ultrazvukem se dá provrtat třeba skála,
když vezmu něco měkčího Že by se frekvence ultrazvuku nemohla dostat do rezonance
s nějakým stavebním prvkem nehotového človíčka???Nevěřím.A s EM polem to bude
podobné.Vy,Radku,jste hlas,který může být slyšet.Pokuste se prosím zařvat,aby se
výrazně zpřísnily normy pro vyzařované výkony třeba WIFI ve vesnicích.Několikrát se
mi stalo,že jsem dokázal určit polohu zdroje WIFI,aniž bych ho přímo viděl,a to nejsem
senzibil (možná ani debil).Vatikán s tím měl takový problém,že když začal vysílat pro
Jižní Ameriku svoje bláboly,tak vesnice blízko vysílače začala vymírat na neobvykle
silnou vlnu rakoviny.Zeslabení vysílacího výkonu provedli údajně až po hrozbě italského
státu,že Vatikánu vypne elektřinu.Toto přímo odvysílala naše rozhlasová stanice,nevím už která,takže to nejspíš bude pravda.Toto nás ohrožuje velmi přímo a jsme bezbranní.
Modifikované potraviny při troše rozumu jíst nemusíme.
24. 04. 2014 | 09:39

pamětník napsal(a):

Jardo,
modifikované potraviny jest ani nemusíme, ani nemůžeme, protože žádné takové neexistují. Něčemu věřit znamená o tom prd vědět.
24. 04. 2014 | 15:41

Margit napsal(a):

pamětník: komentátora/ku opica vůbec neznám, žádný pseudonym nepoužívám, protože nemám problém stát za svými texty
24. 04. 2014 | 18:02

pamětník napsal(a):

Margit:
Připouštím. :) A je mi to jedno.
Právo setrvávat na mylných textech samozřejmě máte a já Vám je neberu.
24. 04. 2014 | 21:23

Pepa Josef napsal(a):

JardaV: jejda, za chvíli s vámi skončíme u kruhů v obilí, zaplaťbůh za ultrazvuk, díky němu jsme včas věděli, že náš kluk má pět prstů a pinďoura, hrozily problémy. Nějak jsem neměl pocit, že by gynekolog s tou svojí sondou něco provrtal:)) Laser taky řeže ocel a tuhle jsem si posvítil omylem ukazovátkem do ksichtu a nestalo se nic. Ono u těch vln všeho druhu záleží na více faktorech. Lidi se toho bojí, protože to není vidět, ale když stojíte tak daleko, že vás nezabije tlaková a tepelná vlna při jaderným výbuchu, tak záření už přežijete. Lidské tělo se má hrozně rádo.
24. 04. 2014 | 22:59

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy