Dálniční vydírání

29. 10. 2009 | 13:46
Přečteno 12064 krát
Chcete, aby stát dělal co má? Tak si připlaťte! Protože z daní, které odvádíte, se rozhodně nové silnice a dálnice postavit nedají. Přece dvě stovky, o které vláda zdraží dálniční známky, nikoho nevytrhnou. Je to stejně absurdní logika, jako kdybych zaměstnavateli tvrdil, že na plat mám nárok za to, že chodím do kanceláře, a jestli mám ještě k tomu pracovat, tak to si bude muset připlatit.

Ze všech stran slyšíme, že dopravní infrastruktura se v Česku buduje extrémně draze. Proto, že si zakázky rozděluje stále stejný okruh dodavatelů, kvete korupce, a tudíž neexistuje opravdové konkurenční prostředí a tlak na nižší cenu? Nebo proto, že máme jednu z nejhustších sítí dálničních přivaděčů, což stavby velmi prodražuje? Z obou důvodů.
Je ale naprosto nemyslitelné vydírat ty, kteří využívají zpoplatněné silnice a dálnice k tomu, aby uživili své rodiny a ze svých daní také nenasytný stát. Nejde o ty dvě stovky, dnes tolik stojí lístek do kina, jde o princip. Co třeba platit až poté, co ministerstvo dopravy potrestá všechny, kteří nařídili utratit peníze za expertní posudky, kterými se pak vůbec nikdo neřídil? To není apríl. Ministři Šimonovský a Řebíček nerespektovali doporučení a rozestavěli méně potřebné úseky dálnic a silnic. Dnes není na jejich dostavbu, hrozí také ztráta možnosti čerpání peněz z evropských fondů na tyto stavby. Nebo co kdyby ministerstvo dopravy alespoň zveřejnilo, jaká opatření k zamezení plýtvání přijalo? Nikdo se tím na ministerstvu nezabývá? No jistě. Vždyť přece půjde vytáhnout peníze z kapes daňových poplatníků, kteří se na nové silnice budou skládat po dvou stovkách jako na Národní divadlo. Pokud si ovšem chceme dát něco jako „Národ sobě“, nebyl by lepší dárek balíček opatření, kterými ministerstvo dopravy zastaví mizení miliard v černých dírách předražených staveb silnic a železnic? Anebo další ještě lepší dárek, pokud by vláda měla málo fantazie: výměna neschopných manažerů, kteří vesele vydělávají na tom, že státní firmy, které řídí, prodělávají? Anebo dokonce výměna těch, kteří daný stav zavinili? Tu ovšem mohou vyvolat pouze občané ve volbách.
Každopádně, dokud neuvidíme alespoň nějakou snahu o nápravu, požadavek abychom vytáhli z kapsy každý další dvě stovky, když ti, kteří za dopravní stavby zodpovídali, promrhali stovky miliard, je naprosto nemravný.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

DJ napsal(a):

Nejlepší na tom je, že si musím připlatit, i když používám stále stejný úsek dálnice cca 23 km. Tento úsek je ve stále horším stavu a nic se pro zlepšení neděje.
29. 10. 2009 | 14:05

Josefína napsal(a):

No ono ani ty dvě stovky nejsou zrovna málo, hlavně když víme, že to k ničemu nebude, silnice budou dákl děravé, já si třeba už kino tak často dovolit nemůžu, a to sem dřív chodila pomalu týdně
29. 10. 2009 | 14:10

Stařeček napsal(a):

velmi zajímavě je také postavena úměra známky týdenní a měsíční ke známce celoroční. Potřebuješ-li jet po dálnici jenom jednou, zaplať jako by si jezdil celé dva měsíce. Opravdu krásně vyděračství.
29. 10. 2009 | 14:16

Antonín Hrbek napsal(a):

Přemýšlejí pan Janota s panem Kalouskem co zdražit. Tak to vezmeme podle abecedy:

Alkohol? Ano
Benzin? Ano
Cigarety? Ano
Dálniční známky? Ano
Energii? Ano
F ????? Fšecko!!!!
A je to.
29. 10. 2009 | 14:35

JC napsal(a):

A.Hrbek,
To starej fór z doby kdy zítra znamenalo předevčírem.
P.S. Jak byste tu každoroční sekyru ve státním rozpočtu řešil vy ?
29. 10. 2009 | 14:57

Filip napsal(a):

článek je to sice pěkný, ale co s tím? Lidi sice jsou nas*aní, vadí jim to, píší o tom v diskusích, ale...zřejmě se tím natolik vyčerpají, nebo ukoidní, nevím, výsledek je, že s tím nakonec nehodlají nic dělat. Ani si aktivně stěžovat, ani burcovat další lidi proti těm nepravostem, a dokonce už ani nemají sílu zvednout ten svůj líný zadek a u voleb dát hlas lidem, kteří si ještě v té špíně nesmočili rypák.
Tady je pak veškerá snaha marná, pane Johne, vidím to sám na svém okolí. Dokud lidi mají za co koupit ty známky, tak budou jen kafrat, ale neudělají nic. A tak je to se vším v tomhle státě lenochů.
29. 10. 2009 | 15:00

Antonín Hrbek napsal(a):

Vážený JC

Historie se opakuje, jednou jako tragedie, podruhé jako fraška.

Již Karel Čapek poznamenal, že není nových vtipů.
29. 10. 2009 | 15:06

JC napsal(a):

A.Hrbek,
To znám, otázkou je zde-li to co přožíváme je tragédie nebo fraška.
Jinak k autorovi blogu.
Nevím, proč mám ten vtíravý pocit, že když někdo stoupá po politickém žebříku k moci, má jednoduchá, účinná řešení problémů, ale jakmile se moci ujme dělá to stejně "blbě" ne-li hůř.
29. 10. 2009 | 15:15

Filip napsal(a):

JC
smutná pravda, možná to je ten důvod proč už lidi jen diskutují, ale už nic dalšího neudělají.
Asi jsem moc tvrdohlavý na to to vzdát po 20 let svobody, ale přiznávám, že už mi taky chvílemi dochází dech...
29. 10. 2009 | 15:20

Pavel13 napsal(a):

Jó, kdyby zůstalo jen u dálničních známek, to bychom si ještě mohli pískat. Kde skončila pohádka lidového vypravěče Topolánka O reformě veřejných financí. Úřednická vláda velké koalice nás chvilku opájela vidinou úspor ve státním aparátu, ale nakonec vyrukovala s tradičním řešením. Zvýšíme daně. Ministrem financí by u nás mohla být i cvičená opice po zvládnutí násobilky.
29. 10. 2009 | 15:21

ld napsal(a):

Škoda, že autor stejně plamenně nekřičel, když se děla lumpárna, za kterou národ zaplatil desítku.
29. 10. 2009 | 15:25

Milse napsal(a):

Částka 1200 Kč za použití dálnice je směšná. Projeďte si Francii, Itálii, Chorvatsko a tuto cenu dáte za jednu cestu. Takže, jestili to je 1200 Kč a nebo 2200 Kč, je v podstatě jedno.
29. 10. 2009 | 15:34

JC napsal(a):

Milse,
Osobně nemám problém s 1200 a neměl bych problém ani s 2200 pokud bych ovšem jezdil po dálnici a ne po rollbahn.
29. 10. 2009 | 15:42

Martin, toho jména druhý napsal(a):

Konkurence hned? Pojďme jezdit po okreskách a neplatit nic. :)
29. 10. 2009 | 15:47

JC napsal(a):

Včera jsem byl na Slovensku. Slováci už dělají ze dvou prubů tři, tím nejjednodušším způsobem/Bratislava-Trnava/
Uprostřed železobetonová T-svodidla, tím ušettili cca 2m a třetí pruh je z odstavného. Před mosty omezení na 80Km/h a dva pruhy. To byste nevěřili kolik je najednou na dálnici místa. Asi nemají ministra dopravy, který se stará víc o to jak si za dva roky nahrabat na jachtu a barák v Itálii.
29. 10. 2009 | 15:53

JC napsal(a):

Martin,toho jména druhý,
Vy myslím nepatříte mezi ty "šťastlivce", kterým poté co se přestali umývat/aby ušetřili za drahou vodu/ bylo vodné a stočné následující rok "osoleno" aby si to užili ?
29. 10. 2009 | 16:05

Stanislav Křeček napsal(a):

Jako obvykle povrchní blábolení: kolik firem myslíte že je schopno stavět dálnice?
29. 10. 2009 | 16:25

Líný černý pes napsal(a):

to Stanislav Křeček
Namýlím-li se je jedním z požadavků investora ve výběrovém řízení i uvedení ceny. Jenže do řízení jsou obesílány jen "přátelské" firmy, ostatní utřou ... Bylo-li by VŘ přístupné nejen českýnm firmám, jistě by se jej účastnily i ty firmy, kterí staví dálnice mimo ČR. Jenže to by nesměl být každý most na dálnici originálním uměleckým architektonickým dílem, sice krásným (dle autora projektu) ale neuvěřitelně drahým, složitým a technologicky a materiálově náročným.
29. 10. 2009 | 16:38

MS napsal(a):

Pane Johne,

jel jste někdy po jiné než naší a Německé dálnici? Asi určitě nejel, protože jinak byste do své plamenné řeči musel někam schovat, že naše a Německé dálnice jsou ty nejbezpečnější. Tzn. nejširší odstavné pruhy, nejširší krajnice, v tunelu stejný rozměr jízdního pruhu včetně krajnice jako ve volném terénu, velké poloměry zatáček, …..

Uvědomil jste si proč třeba na jihu Itálie nejedete po dálnici více jak 130 km/h a u nás se klidně řítíte 160 km/h? Není to jen v pokutě, je to i v parametrech dálnice. Holt za komfort se platí.
Určitě se ušetřit dá a určitě někde jsou Vaše slova pravdivá. Jen neházejte všechny do jednoho pytle a tím nehrajte na strunu kolektivní viny, která bohužel je v nás za 40 let velice zakořeněná. Pokud se ženete do politiky a chcete používat stejnou munici jako současní politici tzn. populizmus, tak do ní nelezte, takových tu máme dost a o další nestojím.

P.S. V Německu se do ceny dálnic nezapočítávají stejné položky jako u nás. U nás je jich více.
29. 10. 2009 | 16:39

Admirál napsal(a):

Pane Johne, zatím jste mne s volbou a zpracováním témat moc neoslovil.

Ty dálniční poplatky jsou v této chvíli poměrně laciné téma, na které je poměrně jednoduchá odpověď.

Nejsou peníze na údržbu v rozpočtu, tudíž to někdo zaplatit musí.

Že jsou naše veřejné pennězovody samá pijavice, to už dnes ví každý.

Pijavice ví, že se ví, ale je jim to srdečně jedno. Jsou beztresní.

Spíš bych uvítal, pokud by jste nastínil způsob, jak by jste Vy odstavil pijavice od veřejných penězovodů. Popřípadě, jak by jste je zbavil beztrestnosti.

To by bylo jiné kafe.
29. 10. 2009 | 17:22

Karkulka napsal(a):

Stát se takhle chová všude. Bydlím v obecním domě z 30. let a majiteli je naprosto jedno, že skrze stará okna a nezateplené zdi uniká teplo, že se rozsvítí v sedmi podlažích, když si někdo potřebuje posvítit na pár schodů ke sklepům nebo do dvora k popelnicím, že firma, která nám účtuje náklady za topení a teplou vodu, rok co rok dává špatné vyúčtování a my se musíme 2-3 odvolávat, než se roční vyúčtování sníží na únosnou mez (oni prostě zkoušejí, zda se jim podaří nás okrást!). Mohla bych pokračovat, ale společným jmenovatelem nesolidního jednání státu či obce je nízká odpovědnost a mizerné hospodaření. Vždyť se náklady vyúčtují nám, tak proč by si měl stát (obec) dělat nějaké starosti s majetkem?
29. 10. 2009 | 17:30

Xan napsal(a):

Článek je pravdivý, ale je to takové předvolební naříkání u piva.
VV je pro zdravotnické poplatky a to je rovněž "Chcete, aby stát dělal co má? Tak si připlaťte!"
29. 10. 2009 | 18:10

Fibonucci napsal(a):

Pořád mi leží v žaludku, jak mohl Viamont za Řebíčkova působení na ministerstvu zvýšit obrat 600 krát!

I kdybychom věřili na náhody, copak je to vůbec možné fyzicky, za tak krátkou dobu?

Kdybych já chtěl zvýšit obrat takovouto měrou, asi bych místo zvyšování kapacit (na šestisetnásobek!) zvyšoval jen platby této firmě. Z cizího krev neteče.
29. 10. 2009 | 19:21

Libor napsal(a):

Pane John, vidíte to moc černě.
1. Naše dálnice jsou prostě luxusní, především ve srovnání s Německem, Rakouskem, Francií, Itálií a podobně zaostalými zeměmi.
2. Také terén je u nás velmi náročný a zcela rozdílný než jinde v Evropě.
3. Ve neposlední řadě je povrch českých dálnic tak kvalitní, že se skoro vůbec nemusí opravovat, protože se pečlivě dodržují technologikcé postupy a používá se jen materiál špičkové kvality.
4. Dále zde máme oplocení proti zvěři po celé délce komunikací a přechody pro zvěř, to třeba v zaostalém Německu vůbec nemají.
5. Je jistě jen náhoda, že pan slovensky hovoriaci ministr dopravy má velmi úzké vazby na jednu politickou stranu a jednoho poradce bývalého premiéra.
6. Bývalý český ministr dopravy je na rozdíl od svých protějšků např. v Německu či Rakousku nemajetný člověk a z politiky raději odešel a živí se žebrotou.
7. Téměř všechny stavební firmy v ČR zabývající se dopravními stavbami pro stát jsou na pokraji bankrotu protože staví v podstatě za náklady, vůbec nezaměstnávají Ukrajince načerno a marže jsou opravdu velmi nízké pokud vůbec nějaké
8. Pracovníci ŘSD jsou odborníci na svém místě, kteří perfektně připravují a plánují stavby a vůbec nikdy nejezdí na dovolené do exotických zemí za peníze stavebních firem
9. ŘSD a SFDI mají díky tomu, že jsou to příspěvkové organizace tak krystalicky čistou strukturu příjmů a výdajů, že nelze mít pochyb o tom,že finanční prostředky jsou vynakládány účelně a hospodárně
10. NKÚ ve své zprávě srovnával primitivní stavby v zaostalém Německu s technologicky přelomovými a mimořádně náročnými projekty v ČR, které byly jen nepatrně dražší.
29. 10. 2009 | 19:34

Libor napsal(a):

to: Stanislav Křeček

např. Bechtel Group Inc., Bilfinger Berger, Bouygues, Eiffage, FCC, Hochtief, Kirchhoff Strassenbau, Porr AG, Todini Construzioni Generali, VolkerVessels, Züblin AG, když budeme jmenovat ty větší operující na trhu v regionu
29. 10. 2009 | 20:31

Michal Macek napsal(a):

libor:

a cinani to postavej o pulku levnejc - uz stavi pro polaky :))
29. 10. 2009 | 20:40

Libor napsal(a):

Michal Macek:

R35 Hradec-Olomouc je pro ně jako dělaná, ale na 99% nebudou vpuštěni na český trh, nesplní zadávací podmínky
29. 10. 2009 | 20:56

Michal Macek napsal(a):

libor:

doufejme ze splni...ale oni to udelaji jinak - velvyslanec rozda par obalek a bude vymalovano :)
29. 10. 2009 | 21:00

Selen napsal(a):

Stanislav Křeček: Vy jste se na aktualne už opakovaně zesměšnil a stejně Vám to pořád nestačí... Dílčí odpovědi viz výše. Naše dálnice nejsou otázka nedostatku firem, ale naprosté nekompetentnosti politiků (nejen z Vaší strany pochopitelně). Jenom zvažuju, jestli je hlavní příčina zkorumpovanost nebo totální hloupost.

Libor: souhlasím s Vámi...ono je přeci tak snadné udělat výběrové řízení na míru pro jednoho, takže po právní stránce je pak vše v nejlepším pořádku, a křečci zblbe nevidí problém.
29. 10. 2009 | 21:09

Mc Cali napsal(a):

No...já v tom mam jasno. Jedu po dálnici max. 7x ročně a doteď jsem poctivě kupoval celoroční dálniční známky. Píši doteď, protože letos ji mam naposledy. Raději se projedu po okreskách. Za dvanátset Kč mam plnou nádrž. " Chtějí víc...nebudou mít nic !"
29. 10. 2009 | 21:19

Stašek napsal(a):

1. Schází zákon o prokazování, kde lidé získali majetek. Díky tomu se dějí naprosté špinavosti a okrádají se lidé a stát.
2. Státní organizace se nestarají o nějaké šetření státních peněz viz. Řediteství silnic a dálnic, České dráhy, Ministerstvo obrany, školství a.t.d. Všude se plýtvá státními penězi. Vidíme to na každém kroku, staré se likviduje a nahrazuje novým.
3. Tímto plýtváním se zapříčinuje, že potom údajně není na důchody. Takováto myšlenka je nepatřičná. Urážíte důchodce, kteří celý život pracovali a odváděli peníze do státní kasy. Navádíte některé mozky k tomu, aby jste se zbavovali starých lidí.
4. Státní orgán by měl být zodpovědný i za kontrolní činnost, případně za postih zodpovědného pracovníka za plýtvání státních peněz.
29. 10. 2009 | 21:19

Hurá napsal(a):

Vřelý souhlas !
"Volte VV" !
29. 10. 2009 | 21:58

Hnědopich barevný napsal(a):

Ano, 1200 korun se zdá být nic moc, ale je třeba si uvědomit tu propagační habaďuru. Ty peníze by prý měli jít na údržbu a výstavbu dálnic. Vy tomu věříte? Asi jste se málo poučili z poplatků u lékaře a v lékárnách. Tehdy pan Julínek, v zastoupení pana Šreka tvrdili, že vybrané peníze půjdou zpět do zdravotnictví! A kde skončili? V kapsách lékařů a lékárníků. No a protože ti tam nahoře už nemají z čeho rozkrádat, tedy brát, tak musí holt přitlačit na poplatcích za dálniční známky a nějak to zdůvodnit. A důvody? Však je znáte, nač se opakovat!
29. 10. 2009 | 22:18

vasja napsal(a):

Kam ten svět dojde, když každý mamrd bude mít svou politickou stranu..........
29. 10. 2009 | 22:31

JC napsal(a):

No vždyť je to úplně jasný,že se jedná o korupci,kdyby ty dálnice a další silnice stavěli aspoň kvalitně!!!Jeďte po nové dálnici D11 z Hradce na prahu a u exitu 76 Nechanice to je jak tankodrom!!!Začlo se to tam rozpadat už po půl roce otevření dálnice a pozor to tam zatím jezdí jen osobní auta,kamiony tam mají stále zákaz!!!Kde je nějaká reklamace a provedená oprava - nikde!!!Lidi volte prosím Věci veřejné,myslím že je to jediná šance pro tento stát.Dejme Radku Johnovi šanci.
29. 10. 2009 | 23:01

arlon napsal(a):

Zdá se, milý blogere, že pláčete správně, bohužel na nesprávném hrobě.
S rozhodnutím české vlády je to jako s peklem - co peklo uchvátí již na zemn nenavrátí. Ve vládě se již nikdo nebude zabývat vašimi podněty, se zvýšením výnosu ze známek již Janota kalkuluje a odvíjí další protinflační opatření. Ještě můžete být rád, že to jen 1200 a nikoliv 2200 jak tu někdo vtipně poznamenal.
Váš dojem ze Švýcarska u nás neplatí, ve Švýcarsku funguje vše principielně jinak a na jiném základě.
Ale myslíte to "upřímně", tak alespoň bodík za snahu by mohl být.
29. 10. 2009 | 23:42

ali napsal(a):

1200 za roční známku sice není nějakej peníz, ale hlavně, aby silnice a dálnice byly pořádný..my, střed Evropy, 20 let po revoluci a máme dálnice a silnice jak na Ukrajině..a těch peněz co to stojí. Dejte to Němcům. Udělají to za polovic a rychlejc a líp...a ušetříte a nemusí se zvedat cena známky..jenže to by si nikdo nenamastil kapsičku..
29. 10. 2009 | 23:49

Lynx napsal(a):

Svatá pravda!
30. 10. 2009 | 01:30

jarda napsal(a):

Pane Johne, to co píšete, je čirá demagogie. A ještě vám k tomu celá řada lidí tleská. No jo, blahoslavení, chudí duchem... Jak mi ve světle svých "převratných myšlenek" vysvětlíte, že např. v MHD v Praze musí pracující, který živí rodinu a platí daně, platit jízdné? Není to v rozporu s tím, co zde tvrdíte? Koneckonců, takové metro, se asi postavilo také z daní nás daňových poplatníků. Nebo snad jste ho postavil vy, když jste pracoval v bulvární TV Nova?
30. 10. 2009 | 04:54

Kimp Ngho napsal(a):

Dálniční známka stojí pořád tisíc korun. Těch 200 navíc je všimné.
Vzhledem k tomu že poslení 2 km dálnice u KM stáli 6 mld, tak....by to všimné měli zvýšit.
30. 10. 2009 | 07:14

NEMO napsal(a):

Pravda. Existují zahraniční firmy, které staví dálnice daleko levněji a rychleji a měly by zájem u nás stavět. Jenže to by nešel daňový poplatník tak lehce obrat. Stavba našich dálnic a vůbec stavby které má stát pod palcem jsou jediný případ, kdy naši papaláši hrají na vlasteneckou strunu, jako že stavějí české firmy. Jinak vlastenectví nazývají čecháčstvím a častují nás závistí a hloupostí, když se nám jejich rozhazování a zlodějiny nezamlouvají. A ze všeho nejlepší jsou Jardové, kteří milujou starý osvědčený korupčníky a prskaj na každého kdo na korupci poukáže. Podle jeho logiky je demagogie všechno co zavání snahou o zlepšení naší situace.
30. 10. 2009 | 07:19

NEMO napsal(a):

Mnoho Křečku, mnoho, ale jen pár firem má takové známosti a styky aby pomocí korupce zakázku získalo. Navíc firma která zakázku získá ji ani nestaví, ale najímá další firmy které to staví za ni a proto je to tak drahý, protože to musí uživit spousty darmožroutů, kteří se na zakázku díky tomuto systému musí nutně nabalit. Z tohoto pohledu blábolíte vy.
30. 10. 2009 | 07:30

yara napsal(a):

Nějak jsem nepochopil a nechápu, že u nás se staví čtyřproudá dálnice prokazatelně dráž než v EU (Za 1km: Řekové 84mil.Kč, Španělé 170mil.Kč, SRN do 280 mil.Kč a u nás kolem 500mil.Kč a např. u D8 to překročilo 800mil.Kč) Jen v r.2010 bude takto navíc proinvestováno cca
40mld.Kč z 93 mld.Kč (část má hradit EU). To, že všichni důležití lidé drží ústa, svědčí jednoznačně o rozsáhlé korupci. Předchozí MV udělal takové zásahy v Policii, že je nyní neschopná něco řešit. BIS mlčí resp. ti co mají informace rovněž dělají mrtvého brouka. Učitelé a vědci se hádají o cca 4mld.Kč, což představuje tak 8km předražené dálnice. Nemám rád modrou a oranžovou barvu, je hnusná!
30. 10. 2009 | 07:39

Karel (taky) napsal(a):

yara: Jakou barvu má ta Johnova pastrana? Ta je hnusná také - už předem...
30. 10. 2009 | 07:54

yara napsal(a):

Jardovi:
Vy a Křeček jste přesně takoví lidé, které vládnoucí garnitura z posledních 15let potřebuje a hlavně je potřebuje u voleb. My Češi jsme už od "Bílé Hory" připosránkové a necháme na sobě doslova štípat dříví. To, že státní zakázky jsou min. 2x předražené ví už každý Jouda a že ty vyhozené peníze by se daly investovat mnohem lépe a jinde kde jsou víc potřebné pochopí i Vojta ze Mlejna!
30. 10. 2009 | 07:58

yara napsal(a):

Karlovi:
Když si stoupneš do lejna, co uděláš? Přešlápneš si! Možná, že šlápneš do něčeho podobného, ale spíš máš šanci, že to bude lepší. Tak si v tom lejnu stůj dál a libuj si. Ps. To lejno je od Řebíčka a spol. a nezapomeň si to rozmazat po tváři!
30. 10. 2009 | 08:04

NEMO napsal(a):

To yara. Já nemám rád modrou, oranžovou, zelenou a samozřejmě naše milé křesťany, kteří považují desatero za Kristův těžkej úlet a vzhlédli se v novodobém bohu peněz a hojnosti. Jen nevím jak mu dnes říkají. Jsem nevěřící, ale vždycky jsem si myslel, že tito lidé ctí určité zásady, které neporuší za žádnou cenu. Proto mě fascinuje to ticho z jejich strany i když vidí evidentní porušování jejich křesťanských zásad. Nepokradeš.!! Za komunismu ve velké většině svou duši neprodali, ale v demokracii je i duše jak se zdá na prodej. Možná už nazrála doba na zrušení politických stran a zavedení nových pravidel. Možná už jsou jen zatěžující přežitek jako byli svého času feudálové a další přežité systémy, které už nejsou potřeba a jsou spíše brzdou dalšího civilizovaného vývoje..!! Svým způsobem máme teď nejlepší vládu od roku 89 a světe div se, ona není složená z politiků i když se jí strany do všeho s odpuštěním se..ou! Takže je vidět, že to jde i bez nich a i občané jsou takovým zvláštním způsobem klidnější, protože cítí v současné vládě více poctivosti.
30. 10. 2009 | 08:11

max napsal(a):

Zakopaný pes u předražení dálnic je již v počátku.
Projektant je placen procentem z rozpočtované ceny. Tudíž,čím dražší dálnice,tím lépe. Proto spousta nadjezdů,podjezdů,mostů,atd., často zbytečných a předimenzovaných.
Výběrová řízení jsou nastavena tak,že okruh zájemců může být omezený a tito zájemci se mezi sebou již dokáží podělit,aniž by si navzájem škodili. Pokud je alpská dálnice postavena min. o 30% na 1km levněji než česká,tak to nelze ničím zdůvodnit. Bývalý ministr dopravy si jednou postěžoval,že sice dokázal zajistit cca 100mld.Kč na výstavbu dopravní infrastruktury,ale takto vysoká kapacita pro výstavbu v ČR není. Pak se tedy vracíme na začátek a tím je ono projektování výstavby a časové harmonogramy.
Diskuse o výši ceny dálniční známky je v tomto kontextu marginální. Zajímavé spíše je,že minulý a současný stav nikdy nikomu z politiků (a stran) nevadil,resp. nebyl řešen. Přitom jen v této oblasti uniká ze státního rozpočtu každý rok několik miliard Kč.
30. 10. 2009 | 08:12

yara napsal(a):

Pro Nema:
"Nejlepší vláda" pokračuje v rozhazování a neefektivním vydávání peněz ministerstvy. MD řídí člověk Hodače, bývalého nám. MD Řebíčka. Jde zase jen o peníze, to ostatní je jen divadlo
pro veřejnost. Penězovody fungují, jen trochu se oberou občani a firmy Janotovým balíčkem o peníze a jede se dál do Toskánska!
30. 10. 2009 | 08:22

NEMO napsal(a):

To yara. No to sice ano, ale to jsou pozůstatky po práci politických stran, nemyslíte? Já myslím, že se dojíždějí rozjeté zlodějiny politických stran s kterými nemá nynější vláda nic společnýho. Problém je, že nemá sílu zakročit. Sama těžko nějakou novou zlodějinu rozjela, spíš tak trochu brzdí to v čem jedou politici. Navíc v ní jsou i někteří straníci a pokud jsem si všiml tak především ti jedou podle stranických dohod.
30. 10. 2009 | 08:32

me napsal(a):

Tyhle novácké demagogie si nechte pro sociálně slabší publikum. Na začátku vyslovíte nějaký svůj výmysl a pak kolem něj postavíte článek. Výborně...
30. 10. 2009 | 08:42

yara napsal(a):

Nemovi:
Bylo by to moc hezké kdybyste měl pravdu, ale skutečnost bude mnohem horší než si většina lidí myslí. Vím o čem mluvím. Tak zatím, musím už končit, práce nepočká!
30. 10. 2009 | 08:44

JC napsal(a):

Příspěvek v 29.10.2009 23:01:43
jsem ovšem nepsal já.
JC
30. 10. 2009 | 08:49

OSVČ napsal(a):

To me.
A nějaký argumentíček by nebyl?
Podnikám a zcela určitě nepatřím mezi socky, a tvrdím, že autor článku nepíše žádné hlouposti. Nebo že by se ozvala jedna ze strak?
30. 10. 2009 | 08:50

Petr napsal(a):

V ČR je nadbytečných 80% úředníků ve státní a veřejné správě, včetně ředitelství Silnic a dálnic. A všichni jsou potřební. Je třeba m.j. mít na okázalé oslavy narozenin srovnatelné s oslavami arabských ropných šejků, a s oslavami, které si může dovololit šejk (alespoň tak byl vyfocen) mariolázeňský hoteliér, kterému se odpustí desítky miliónů na daních (prý legálně), jinak přitel Paroubka. Takže zase musíme zdražit.
30. 10. 2009 | 08:57

neo napsal(a):

Pane Křečku: nevim kolik firem je schopno stavět dálnice, ale za ty prachy bych vlastníma rukama postavil stejně kvalitní polní cestičku.

vyhodit do luftu miliardy za dálniční úsek, který je po pár měsících nepoužitelný pro vyjeté koleje, to je umění.
30. 10. 2009 | 09:00

dundee napsal(a):

Vážení, to všeobecné fňukání nad dražšími dálničními známkami je směšné a zbytečné.

To, kolik stát vybírá na techto poplatcích je jedna věc a jak stát hospodaří pak druhá. To bychom v našich podmínkách totiž museli celý stát ropzpustit a vrátit se ke kořenům, tedy prvobytně pospolné společnosti. Jenže i tam se vždycky našel nějaký vykuk, který chtěl víc, než mu náleží.
Důležité je, kolik je ve vyspělých ekonomikách běžné za používání dálnic platit a tuto částku ponížit poměrem k našemu HDP. A v tomto srovnání jsou, naše poplatky většinou výrazně nižší.

Paralelně s tím je nutné tlačit na politiky, aby hospodaření se státními penězi bylo průhledné a jasně definované. Brzy, snad, budeme mít takovou příležitost v řádných volbách.

Ono je to stejné jako s poplatky ve zdravotnictví. Každý brečí nad 30 Kč, nikomu se nechce platit, ale nejmodernější technologie a léky by měly být samozřejmostí.

Ten socialismus nás Čechy ještě úplně neopustil.
30. 10. 2009 | 09:03

Ben napsal(a):

To dundee.
Jde o princip, zdražovat známky a přitom stát rozhazuje peníze ve velkém. Ten tvůj přepočet na HDP je nesmysl, musíš to přepočítat když už se o to pokoušíš na průměrnou hladinu platů v zemi. A v tomto případě dopadáme velmi špatně mimo Slovinska kde se asi zbláznili. Paralelní tlačení na politiky nestačí, musí se vytvořit systém,který má taková pravidla, které nejde obcházet.Není třeba vymýšlet zase nějakou českou cestu, ale stačí se podívat do zahraničí jak se to dělá. Ale politici nemají samozřejmě zájem něco měnit!
30. 10. 2009 | 09:24

JaPr napsal(a):

souhlasím s dundeem, částka 1200 Kč za použití dálnice je ještě poměrně nízká.
Zpoplatnění dopravníc esty je důležité pro srovnatelnost s jinými druhy dopravy a také aby transit ČR nebyl tak směšně podhodnocený.
Ceny ve Francii, Itálii a jinde jsou vyšší, dáknice sice lepší, ale to s nastavením ekonomických parametrů nesouvisí přímo.
To jaks e chová ŘSD,SFDI a takřka monopolní dodavatelé stavby silnic je samostatný problém. Včetně projektu který realizoval Kapsch.
Nikdo neplatí rád, ale cena by měla být ekonomická - proč Praha připravuje projekt mýtného, kolik stojí lístek pro normálního smrtelníka v MHD atd. Tohle si páni motoristi včetně Automotoklubu ČR uvědomte.
A zjistí že že by mohla být ta známka klidně i za patnáct stovek a víc.
30. 10. 2009 | 09:32

Ben napsal(a):

JaPr:
Opakuji jde o princip a přepočet ceny dálniční známky je nutné provést přes hladinu platů v každé zemi, abysme se dostali k objektivnímu číslu. Problém je ale v tom, že peníze ze známek v kocourkovském hospodářském systému min.financí ČR vůbec nemusí jít na dálnice a nebudu daleko od pravdy.
30. 10. 2009 | 09:50

jo napsal(a):

Zakázky jedině německým firmám, které zde zaměstnají !české! dělníky a vsadím se, že cena bude poloviční a plat dělníka 2000euro.
30. 10. 2009 | 10:03

Martin napsal(a):

To RJ:
Zdražení poplatku státu 20(slovy dvacet) procent je od současného MD a ŘSD nejen nemravný. Pokud mě paměť neplete tak ve zdůvodnění zakázky pro Kapsh byl výběr mýtného.
Zkuste se na MD zeptat: Kam se ztratil výběr mýtného? Kolik stát stojí provoz mýtného? Nebude pro stát levnější zrušit systém a znovu tisknout viněty i pro kaminóny?
30. 10. 2009 | 10:22

Martin napsal(a):

To Křeček:
"Drzé čelo, lepší než poplužní dvůr."
Na diskuzích je to jiné než v parlamentu/senátu nebo kam jste se teď zašil. Zde MUSÍTE vážit slovo, abyste nebyl za hlupáka. Lidi informace mají a nejsou hloupí! Odborným problematikám nerozumíte především VY !!! Jste skvěle placení trubci! Vaše zákony/nezákony to je jeden obrovský podvod!!! Snad vás a bendla pomohou vykouřit prdy z Bruselu....
30. 10. 2009 | 10:40

ab napsal(a):

Docela by mě zajímalo, o kolik zvyšují náklady na stavbu dálnic obstrukce ekologických organizací. Osvedčený postup bývá, že ekologové podají žalobu pro formální nedostatek v stavební dokumentaci. Soud vydá předběžné opatření a stavbu zastaví. Ekologové jsou spokojeni, novináři jim tleskají, stavební firmy jsou spokojeny také. Nic nedělají a přesto dostávají od investora peníze. Než soud rozhodne a po několika odvoláních rozsudek nabude právní moci uplyne i nějaký rok. Standardně se ukáže, že stížnost ekologů byla neoprávněná. Na chudém ekologickém sdružení není ale možné žádat náhradu vzniklé škody. Peníze zaplacené státem po dobu přerušené stavby jsou nákladem na stavbu dálnice.
30. 10. 2009 | 11:09

TomasM napsal(a):

Vážený pane Johne, narazil jste na obecný problém - stát neustále zvyšuje příjmy, místo aby snižoval výdaje. Všude kam se podíváme. Např. dnes tuto zemi spravuje dvojnásobný počet úředníků než v roce 1993 spravovalo Československo. Stále roste počet těch co ze společného koláče berou a klesá počet těch co do něj přispívají. Žádné politické uskupení nemá v plánu minimalistický stát - bohužel.
30. 10. 2009 | 11:55

Jirka Z napsal(a):

to S.Křeček
Vážený pane,tady nejde o to kolik firem u nás je schopno stavět dálnice,ale o to,jaký neuvěřitelný bordel v tom existuje.Mám kamaráda,který na takové stavbě několik let pracoval,a když mi vyprávěl, co se tam dělo,tak jsem jen koukal s otevřenou pusou.Kupř. jak si stavbyvedoucí za pomoci asi 20-ti dělníků placených státem postavil roddiný dům apod.,na mračno kšeftů okolo a za naše peníze.
Já osobně vidím největší problém v tom,že stát jako investor a zadavatel stavby toto vůbec nekontroluje a nehlídá a pantátové se jen na konci etap plácají po ramenou a cpou si pupky.
A to nemluvím o tom,jaké korupční prostředí panuje kolem té stavby při náboru různých firem okolo-autodopravci pracující na dálnici vědí že!
30. 10. 2009 | 12:02

JanE napsal(a):

Jeden z příkladů vyvracející klasické pravicové klišé o efektivitě soukromých firem ve srovnání se státními "molochy".
Možná tak ve skleníkových podmínkách anebo na Marsu.
Evidentně platí, že stát, který neumí nebo nechce efektivně podnikat stejně tak neumí nechce kontrolovat soukromé subjekty pracující na jeho zakázkách.

Příčinou katastrofálního stavu financí je absence morálky a bohužel zastupitelská demokracie jako taková.
Pan John to myslí dobře, je zvyklý poukazovat na nepravosti, ale těžko je dokáže řešit. Podobných kritiků bylo více. Například Vladimír Mlynář se svého času trefoval do politiků jak na střelnici. Když se octnul na druhé straně barikády , kajícně přiznal, že teď vidí všechno jinak.

Pokud VV uspěje kdy ve volbách, čekají ji standardní folklór o třech fázích.
1. prvotní nadšení
2. probuzení (zjištění neexistence zázračné metody řešení problémů)
3. infiltrace nežádoucích person do do volebně úspěšné strany.

V konečné fázi tato strana bude pro nás stejným přínosem jako všechny ty zbývající.
30. 10. 2009 | 12:45

Terry napsal(a):

Nevím, jestli splňují naše silnice a dálnice normy, podle kterých mají být stavěny a udržovány. Ani mě tak nezajímají poloměry zatáček, jako spíš KVALITA POVRCHU. Např. taková dálnice Brno-Břeclav je jako stvořená pro "maslostroj" (akorát ve filmu to bylo v důsledku automobilu).
Státní silnice (tedy pokud je ŘSD stačí přes léto vůbec opravovat) jsou opravovány tak, že tam, kde byla dříve díra, příčná stružka, je po opravě hrbol. Obecně: v ČR asi odborné sjednané firmy neumí opravit vozovku tak, aby oprava zachovala rovinu vozovky (na rozdíl třeba od Slovenska; tam je markantně lepší kvalita silnic oproti ČR).

Ale zřejmě si musíme připlatit na to, aby 1 km dálnic mohl být u nás ještě dražší - alespoň jeden primát si ČR přece musí udržet.
A zřejmě čím vyšší cena zakázky, tím vyšší úplatek (v jakékoli podobě).

Klasickým příkladem "přístupu" státu k výstavbě silnic je dálnice D47. Mnozí si ještě pamatují televizní šot, ve kterém tehdejší premiér (po podpisu smlouvy s izraelským konsorciem Housing & Construction) neuhrabaně poklepává na základní kámen. Následná vláda premiéra Špidly tuto smlouvu zrušila jako "šíleně nevýhodnou pro Českou republiku" s tím, že tuto dálnici postavíme laciněji a dřív. Jen smluvní pokuta za toto odstoupení od smlouvy stála stát (tj. nás) 660 miliónů korun.
Mj. odkaz "Tiskové prohlášení stínových ministrů ODS
ke zrušení smlouvy na dálnici D47 do Ostravy" - http://zpravy.ods.cz/prispe...
■ODS považuje vypovězení smlouvy s konsorciem Housing & Construction za jediný možný krok, který však bude Českou republiku stát nemalé náklady
■ODS bude vyžadovat prošetření celého případu a vyvození konkrétní odpovědnosti
■ODS bude na půdě Parlamentu iniciovat ustavení komise pro vyšetření všech okolností, které vedly k podpisu této smlouvy
■ODS bude trvat na tom, aby stavba dálnice D47 byla realizována ve stanovených termínech

Co se vyšetřilo? NIC! Kdo byl potrestán? NIKDO!
A dálnice D47 stále není dokončena...

Werich: "A jede se dál močálem černým kolem bílých skal."
30. 10. 2009 | 13:46

Frank napsal(a):

Pro Terry

Už jste viděljedinou kauzu, kterou by Osada Dutých Stromů nechala vyšetřit, nedej bože potrestat.

Podívejte se na závorky za jmény a musí Vám to být jasné.
Členství v Osadě zaručuje beztrestnost a ještě je to vydáváno za úspěšné podnikání.
30. 10. 2009 | 14:26

MS napsal(a):

Zajímalo by mne, jaké a odkud máte zkušenosti - Vy všichni, kteří hovoříte, že jinde v Evropě je to jiné – lepší. Dejte přesný příklad včetně rozboru. Nic takového nejste schopni dát, protože žádný důkaz, žádnou zkušenost nemáte. Jen papouškujete, to co jste někdy od někoho slyšeli.
Asi i podporujete ČSSD, která chce peníze z fondu dopravní infrastruktury prožrat – sebrat mu je na sociální dávky, mzdy pro státní zaměstnance (mimo jiné pro své úředníky na ministerstvu a ministry – to jsou také státní zaměstnanci) apod.

Vůbec asi nikdo z Vás nevidí to, že ekonomiku pozvednou především soukromníci – nikoliv jen stát. Aby takový soukromník mohl podnikat, potřebuje k tomu nutně nějaký dopravní prostředek, který po něčem jezdí.
Pokud by se nerozestavěly dálnice po celé ČR, ale jen v jednom regionu, došlo by k tomu, že ostatní regiony by na tom byly s rozvojem ekonomiky hůře. Proto se staví na více místech a pouze jen menší úseky, protože na velké úseky nejsou peníze.

Kdyby nepřišla krize, síť dálnic by byla cca do r. 2016 v ČR hotova (vyprojektována), pak by se jednalo pouze už o údržbě.
Co je pro koho 200,- Kč/rok. Pro většinu z nás zanedbatelná částka, kterou plno rodin za měsíc ztratí tím, že vyhodí prošlé potraviny, potraviny, které nakoupila a nestačila sníst!

Jo a k těm zahraničním firmám (a je jedno zda jsou u nás v Africe nebo Ukrajině). Najímají si místní dělníky, do země přivezou pouze “nové know how“ (několik manažerů), které konkrétně u nás je hodně vyspělé a často lepší než jinde. Co to znamená, že hodně peněz shrábne matka společnosti a v ČR zbudou jen “drobné“.

Ano je u nás korupce a nejen ve stavebnictví, ale Váš způsob boje proti tomu je – směšný, jen dokládá, že toho moc nevíte.

ab
Ekologické organizace stavbu prodražují velice, pokud stavba stojí – nemůže firma fakturovat, víte vůbec něco o zákonu o veřejných zakázkách a fakturaci? Pokud o takovém případu víte, dejte to k soudu, ti dotyční porušují zákony. Pokud o ničem takovém nevíte, tak si nevymýšlejte!
30. 10. 2009 | 19:23

MS napsal(a):

P.S. kolik si myslíte, že je v ČR stavebních firem vlastněných pouze Čechy??? Podívejte se do rejstříku.
30. 10. 2009 | 19:33

zdenek napsal(a):

Národ sobě,jako na stavbu Národního divadla...
...To bychom dopadli když 2/3 částky na Národní divadlo věnovali Habsburkové,ale to jsme se vo škole neučili,...co takhle požádat opět Habsburky???
30. 10. 2009 | 19:41

Ignácius napsal(a):

MS-co je pro koho 200 kč za rok"...

Není to opravdu mnoho,ale korunka ke korunce...,ale obávám se že jde spíš o beznaděj z které žádný efekt nekouká,prostě další nepřímé zdanění na státní zaměstnance
30. 10. 2009 | 19:50

MS napsal(a):

Ignácius,
s beznadějí musí umět "vyrovnat" každý z nás, někdo je to schopen pochopit a naučit se se situací "bojovat", někdo ne. Podle toho se pozná silná osobnost.

200/12=16,66,- Kč

Necelých 17 Kč/měsic. Pokud je pro někoho 200 Kč/rok - hodně, tak určitě moc po dálnici nejezdí a vždy může dálnici objet. Co k tomu dodat. V mé logice - nic.
30. 10. 2009 | 20:20

yara napsal(a):

Pro MS:
Představ si, že existuje nějaký Google a tam když si zadáš třeba náklady na výstavbu dálniční sítě v zemích EU, tak ti je naservírováno hned z několika zdrojů jak je to s náklady na výstavbu dálnic v porovnání s ČR.
Chce jen trochu umět třeba A,D
a dozvíš se téměř vše! Zkusto a modrooranžová tlama ti vybledne.
30. 10. 2009 | 20:43

Pavel napsal(a):

Vedle ministerstva obrany je u nás nejzkorumpovanější ministestvo dopravy a jeho organizace.
30. 10. 2009 | 21:10

MS napsal(a):

vara

protože s určitými daty a lidmi pracuji denně, nemusím googlovat a hledat nesmysly, kteří napsali ti, co tomu nerozumí.

A čtěte moje příspěvky pozorně, asi vůbec nechápete, co píšu. :-)
30. 10. 2009 | 23:07

yara napsal(a):

To MS:
Promiň, v ČR je všechno v pořádku, dálnice jsou kvalitní a jejich stavba nejlevnější v EU. Pracuješ s určitými daty aha, tak jo, ale jen s určitými, četl jsem ty tvoje příspěvky pozorně,
ale inteligence mi na to nestačí.
Ps. Přes vyhledávače se můžeš dostat k úředním a oficiálním datům z různých států, na NETu nejsou jen kraviny.
31. 10. 2009 | 07:00

yara napsal(a):

To MS:
Doporučuji ti si přečíst literaturu: destatis.de, czso.cz,
europa.eu.int/comm/eurostat, deges.de, autobahn17.de ve srovnání s D8, nebo zprávu od společnosti Mott MacDonald (13 tis. lidí).
Přečti si to a potom blafej!
31. 10. 2009 | 07:36

NEMO napsal(a):

To MS. Vy jste se mě zdá ten typ člověka, který si myslí(a já si nemyslím, že má)patent na rozum. Bavíte se s ostatními z vrchu, jako z hlupáčky a mám dojem, že dokonce čekáte od ostatních uznání svých vynikajících znalostí, nápadů a geniálních myšlenek. Není pán náhodou politik? Nebo alespoň politický elév na regionální úrovni? Zřejmě ano, protože tenhle pocit vyjímečnosti má jen určitá sorta lidí, protože normální člověk moc dobře ví, že se může mýlit, ale vy tuto možnost ani nepřipouštíte. To milej MS není úplně normální chování. Nám ostatním totiž nejde jen o drahý dálnice i když to je dnešní téma, ale o všeobecný bordel, který tady panuje. Dálnice jsou jen jedním problémem z mnoha a je na nich velmi dobře vidět, že bez korupce se tady nepostaví ani chlívek.
31. 10. 2009 | 07:39

zdesta napsal(a):

Jak jednoduché.Vybere se téma,které většina přijímá z nelibostí.(zdražení)Nastíní se příčina a následek,bez nějaké větší konkretizace.Hle jak jsem v souladu s lidem a jak se mi nelíbí to co se nelíbí vám.Plusové body jsou do budoucna užitečné.Otazkou zůstává, zda se něco změní v případě politického úspěchu p.Johna. Pochybuji.
31. 10. 2009 | 08:30

NEMO napsal(a):

To zdesta. A ono kdyby bylo všechno v pořádku tak by se taky jen jednoduše vybralo téma? Ono je to obráceně..! Těch témat, které stojí daňové poplatníky hromady peněz zbytečně vyhozených je totiž tolik, že nemusí být nikdo génius aby viděl ty sračky který tady máme. Proč Vám to nevadí? Nemůžu si pomoct, ale tohle nevadí jen lidem, kteří se v tom kolotoči peněz taky někde zachytili drápkem. Kdo v tom nejede, tomu se to zákonitě nemůže líbit. Jinak si neumím Váš názor vysvětlit. Leda, že lobujete za jinou stranu. Můžete nám poctivě sdělit, která je pro Vás ta vyvolená?
31. 10. 2009 | 08:53

MS napsal(a):

NEMO, vara,

vše je možné. I to že se s Vámi bavím jako s hlupáčky, když si to myslíte, tak to tak asi je.

Proč to ale dělám, protože tak působíte nebo protože jsem tak namyšlená? Každopádně vara je nevychovaný, protože v Čechách se vyká až do doby než mu (v našem případě já jako žena) nabídnu tykání. Tak kdo komu má co vyčítat, že? :-)
Politik nejsem a nebudu. Jen se s nimi musím bavit a to na regionální tak i na ministerské úrovni. Ne vždy je jejich rozhodnutí vedeno korupcí, i když ta tam samozřejmě je a ne v malé míře.

Celý můj výstup je zde jen proto, že někomu se zdá, že zvýšení 200,- Kč/rok je hodně a svaluje to na předražené dálnice. Pánové, nezlobte se ne mne, to je hloupost, populizmus, nebo co? Fakt to nechápu.
Jiní jsem chtějí zvát firmy ze zahraničí a asi ani netuší, že naprostá většina firem stavějící české dálnice, je ve vlastnictví zahraničních firem. To že EU na jih Itálie nechce dát ani cent, protože by to z většiny schramstla mafie, to nevidíme, chceme sem lidi ze zahraničí,…
Dál už fakt nepokračuji, protože pokud to někdo nechce pochopit a vidí za podanou informací jen uražené ego, co s tím můžu dělat. Urážejte se, a lidé, kteří dávají a lidé, kteří berou, se Vám smějí za zády.
31. 10. 2009 | 09:10

MS napsal(a):

oprava - sem
31. 10. 2009 | 09:11

zdenek napsal(a):

Slyšel jsem od jednoho Kanaďana,který prováděl jakousi rešerši ohledně ceny jednoho km dálnice,že Maďaři to mají ještě dražší než u nás.Největší šupa ale byla cena 1km dálnice v Chorvatsku,která nedosahuje ani poloviny Maďarska.Myslím,že každý trotl je schopen porovnání terénu v Chorvatska a Maďarska.A úplně nezajímavější na tom všem je to,že ten výzkum nepojednává o dopravních stavbách,ale o míře korupce ve veřejném sektoru,protože cena 1km dálnice je jejím naprosto objektivním měřítkem.
A pro zamyšlení kvízová otázka.Jak podle vašeho názoru probíhá výkon trestu v Chorvatsku?
a)výukou zvoleného učebního oboru internátní formou s možností golfového treningu jako doplňkový předmět
b)tvůrčí činností dle vlastního uvážení doplněnou o léčebný spánkový program
c)7 dení 12hodinová práce po dobu výkonu trestu na stavbě dálnice s možností změny časově stejné práce v přímořském klimatu kamenolomu na ostrově Brač
Pan John mi rozhodně svým životním stylem nepřipadá jako ten pravý zásadový asketa,který by byl schopen opravdu cokoli podstatného na jím popisovaných lumpárnách změnit.
31. 10. 2009 | 09:15

zdesta napsal(a):

Nemo. Otázka zní, můžete nám sdělit....Ptáte se jen Vy-tak jen Vám. Nikde jsem neuvedl že je mi jakýkoliv bordel v tomto státě lhostejný.Dotaz která je strana je pro mne vyvolená,je značně nepatřičný.(soukromá věc)Odpovím Vám-žádná.Žádným drápkem nejsem nikde zachycen.(jsem jen blbý důchodce).Pan R.John jako potencionální politik by měl být trochu konkrétnější.To znamená kdo a proč (podrobnější analyza)a jak chce proti tomuto neduhu bojovat.Obecné konstatovaní na úrovni publicistiky je trochu málo.Toto dokáže spoustu diskutérů v tomto prostoru a dokonce fundovaněji.P.R.John se chce jen více zviditelnit.Nic proti tomu,ale větší smysl v tom nevidím.
31. 10. 2009 | 09:28

yara napsal(a):

To MS:
Na NETu se obvykle tyká a nafoukaným a přihlouplým lidem ze zásady tykám. Doporučuji ti radši jdi něco uvařit manželovi a netlachej o cenách výstavby dálnic, pokud o tom nic nevíš. Žádný argument si neřekla a zřejmě ani žádný nemáš modrooranžová krasavice.
31. 10. 2009 | 22:12

jarda napsal(a):

yara - musím souhlasit s předřečnicí. Jste hlupák a ještě k tomu nevychovanec. To, co můžete praktikovat na serverech pro postupuberťáky, se rozhodně nehodí na takováto DF. To, co jste napsal výše, dejte přečíst své matce. A pokud není obětí domácího násilí, tak věřím, že vám za to dá pár facek. Mně je takřka 50 let, ale takovou sprosťárnu, jakou jste napsal vy, bych si tedy k dámě, kterou vůbec neznám, rozhodně nedovolil. Na vašem projevu je znát, jakou žumpu dnešní systém vychovává.
01. 11. 2009 | 04:48

XXXL napsal(a):

To Jarda: uklidni se chytráčku, ta údajná dáma MS na NETu může být třeba 130kg spocený tlusťoch,
který se za dámu vydává. Yarda má pravdu, MS žádné argumenty neuvedl(o), jen samé modré výkřiky.
01. 11. 2009 | 08:58

NEMO napsal(a):

To zdesta. Je to jednoduché, vemte tel. zavolejte do VV a zeptejte se na co chcete. Na rozdíl od ostatních stran Vám odpoví na vše co máte na srdci. Podobně vstřícní jsou už jen komunisti. Tohle není propagace jejich strany, jsem totiž taky nestraník, ale mají (Možná jen zatím, než se dostanou dál. To posoudit neumím) docela fajn přístup k lidem. A že R.J. poukazuje na všivárny politiků není až teď, ale dělá to už dost dlouho. Zrovna tohle bych mu nevyčítal, protože to dělal dávno předtím, než šel zkusit štěstí do politiky. A myslím, že jako jeden z mála.
01. 11. 2009 | 09:37

NEMO napsal(a):

MS si plete příspěvky lidí, kteří jen vyjadřují svou nespokojenost s korupcí a jinými nešvary dnešních mocných s akademickou diskusí. Tohle není MS diskuse projektantů, lobistů, politiků a megastavařů za megaprachy, ale obyčejných, naštvaných lidí. Pokud zde chcete dávat na odiv své znalosti tak jste si splet blog. Tímhle tady nikoho neoslníte. Každý máme svou odbornost, ale nikoho s ní na blogu neotravujem a myslím, že to ani není cílem těchto diskuzí.
01. 11. 2009 | 09:54

NEMO napsal(a):

MS Váš poslední příspěvek je jiný než předchozí. Skoro jako od jiného člověka. Jestli tomu dobře rozumím tak se pohybujete v prostředí kde ne vždy, ale přece jen dochází ke korupci. Pak nechápu Vaše přispívání sem. Jste přímo u toho a kromě psaní Vašich "znalostí" sem, s tím nic neděláte? Nezlobte se, ale jaký důvod Vás vede sem psát? Když to není nespokojenost s korupcí jako u nás? Co může vést k psaní někoho kdo o korupci ví, vidí jak na ni ostatní nadávají a místo odsouzení korupce ostatní poučuje. Není mě jasný Váš motiv! Teď se omlouvám, (trochu se vyznám v psychologii) ale vy musíte být velmi rozpolcený člověk.
01. 11. 2009 | 10:26

Karl napsal(a):

Dobre si pamatujme, ktere politicke strany se podileji na tomhle plytvani nasimi penezmi a rozkradanim a dejme jim to na jevo u voleb. Nemavneme rukou nad nespravedlnosti se slovy "ale, stejne se nic nezmeni, jedni jako druzi", naopak hledejme aktivne ty, kteri se snazi neco zmenit a tem pak dejme svuj hlas. Pani politici z velkych a vsemocnych stran se pak nad vysledky voleb zacnou drbat za uchem a uvedomi si, ze bude nutno udelat neco i pro lidi a ne jen pro sve penezenky. Dejme jim najevo, ze nejsme jen stado ovci.
01. 11. 2009 | 16:26

JC2 napsal(a):

Přesně tak,dejme jim to najevo!

PS: sorry že jsem použil stejný nick JC.Dík zapochopení.
01. 11. 2009 | 17:55

jogín napsal(a):

Ty dvě stovky jsou opravdu pakatel, který nestojí za řeč. Zkuste se podívat na dálniční kšeftík jako celek, bez ohledu na dvojnásobnou cenu za km. Mimochodem, vzniká tím, že výherce soutěže si na realizaci pořídí další firmy, ty si najmou podniky ještě menší a často skutečnou práci provádějí až firmičky čtvrté v pořadí. Celá hierarchie ovšem pobírá zisky. Jako celek erár nasbírá 6 miliard na mýtném, po zaplaceni Kapsche zbude miliarda a loni věnoval na dálnice 80 M. Letos to je ještě víc, mám dojem kolem 140 M. Takže kšeft přímo geniální, dálnice se zaplatí po tolika letech, že po ní zůstane trochu betonové drtě. Něco se sice nasbírá i z dálničních známek, ale malá násobilka praví, že po dálnici se jezdí skoro zadarmo a autodopravci jsou ta nejpodporovanější branže.
02. 11. 2009 | 23:54

G. Giormani napsal(a):

Kdo Vám soudruhu zaplatil tentokrát. Lesy ČR as. to jistě nebyly jako 4 miliony pro kriminalizaci Františka Oldřicha Kinského. Že by novopečený majitel jachty z Toscánských přístavů Řebíček?
03. 11. 2009 | 12:18

žena napsal(a):

Ano, chci, aby stát dělal co má.
Již jsem jinde uvedla:
Chci žít v právním státě.
Znamená to stejná práva pro všechny?
Co je státní zaměstnanec? Je to zaměstnanec placený ze státních peněz?
Z čeho jsou placeni president, poslanci, senátoři,soudci? Má současný státní zaměstnanec stejné právo rozhodnout o vlastním platu? Měli by mít někteří státní zaměstnanci nějaké výhody? Měl by zákoník práce platit pro všechny zaměstnance?
Co je náplní práce státních zaměstnanců? Spravovat stát? Neměl by se tedy plat všech státních odvíjet od průměrného platu?
Měl by president i odvolávat soudce? Měl by být soudce morální? Je morální chtít nezávislost soudu a tím pádem nerovné podmínky?
Co je morální? Je to žít v souladu s tím, co hlásám? Hlásal Ježíš hromadění majetku? Jestliže ne, je pak nahromaděný majetek získán morálně? Je morální požadovat majetek nabytý nemorálně?
Jak se projeví nedostatek zdravého rozumu?
Nevím, protože ze života mi zůstává rozum stát. Naštěstí jsou to věci veřejné.
03. 11. 2009 | 16:16

Barzoj napsal(a):

Většinou máte pravdu ,je to v korupci,ale také téměř polovinu nákladů na výstavbu dálnic tvoří odměny "lobistům".A tuto informaci mám z velmi důvěryhodného zdroje.Otázka tedy zní:
Jak omezit odměny lobistům???Zatím to je procentem ze zakázky-čím dražší řešení,tím více peněz.Nemělo by to být jako nepřímá úměra?Nebo stanovit strop?Ale je nejvyšší čas s tím něco dělat!!!
08. 11. 2009 | 19:36

petr jansky napsal(a):

jeste lepsi je logika u zvyseni soudnich poplatku.. aspon se vy hloupa celadko zvana obcane nebudete soudit o kazdou mez.. a nam soudcum ubude prace
09. 11. 2009 | 16:33

Roman Kamarýt napsal(a):

Problém našich politiků je v tom, že všchni řeší důsledky nikoliv příčiny. Řešení příčiny je totiž dost pracná záležitost. Místo toho, aby se změnil systém zadávání veřejných zakázek a hospodaření státu se stalo transparentnější, tak se radši zvýši daně a všechny různé poplatky. Toto je nejjednodušší ale bohužel to nejhorší řešení. Dokud ale z politiky nezmizí současní představitelé, na které je návázána vybraná sorta podnikatelů, tak se nic nezmění
29. 11. 2009 | 14:55

renata napsal(a):

Tak někde v půli jsem se zarazila nad tím,že někdo píše,že jen 1200kč za známku,vážený,nesrovnávejte Švýcarsko a Francii s ČR.To bysme taky mohli porovnat prachy na výplatách ne?Nejen já,ale určitě spousta z nás má kolem 10000kč výplatu,žádných přes 20000kč,jak má být výplata prý v Praze,kecy.Takže 1200kč je dost velká suma za ten tankodrom,po kterým si ničíme auta.Prachy jdou opět těm vejš na jejich dovolený a luxus.Zkusme to proto s VV.Nepodporujme zas Topolánka a Paroubka,kteří už se nám dost ukázali.
12. 01. 2010 | 14:33

andy napsal(a):

Are you looking for the Bose Headphones ,CHI Hair Straighteners or GHD Hair Straighteners,buy them immediately,and we'll give you a good discount.
21. 01. 2010 | 13:18

tiffany napsal(a):

"Úcta se musí zasloužit, nemohu mít úctu jen proto, že dotyčný chodí vzpřímeně po dvou zadních."

Nemusí to být zrovna úcta. Stačí něco jako sounáležitost.
04. 02. 2010 | 09:50

tiffany napsal(a):

"Úcta se musí zasloužit, nemohu mít úctu jen proto, že dotyčný chodí vzpřímeně po dvou zadních."

Nemusí to být zrovna úcta. Stačí něco jako sounáležitost.
04. 02. 2010 | 09:51

iPhone SMS Transfer napsal(a):

I appreciate it. thanks.
06. 03. 2010 | 01:59

armani classic napsal(a):

I can't agree with you more.
13. 03. 2010 | 01:56

tag heuer napsal(a):

Through the article, I think the owner must be a very wise person
13. 03. 2010 | 01:57

Free Ringback Tones napsal(a):

good article thanks you very much for your information
17. 03. 2010 | 06:17

Tomáš napsal(a):

Když si český občan nechá to vydírání líbit,tak ať se nediví,že je vydíraný...
02. 04. 2010 | 00:57

sesli sohbet napsal(a):

Jó, kdyby zůstalo jen u dálničních známek, to bychom si ještě mohli pískat. Kde skončila pohádka lidového vypravěče Topolánka O reformě veřejných financí. Úřednická vláda velké koalice nás chvilku opájela vidinou úspor ve státním aparátu, ale nakonec vyrukovala s tradičním řešením. Zvýšíme daně. Ministrem financí by u nás mohla být i cvičená opice po zvládnutí násobilky
08. 04. 2010 | 17:44

Libor napsal(a):

Já nechápu , jak je možné stavět nové dálnice , když nejsme schopni opravovat ty staré .
11. 04. 2010 | 11:52

Souca napsal(a):

Ono kdyby se sebrali výsluhy a rozdělili tam kde jsou potřeba to by bylo najednou peněz a ti co je pobírají by nekazily platy ostatním když jsi jdou ještě k tomu přividělat.I policisté v aktivní službe by mohli dostat více a on by si hned rozmyslel jestli se mu vyplati vzít nějaký ten uplatek zkoušel to někdo někdy spočítat.Vv držím palce.I když si myslím že tato vlada pod vedením p.Fišera není vubec špatná.A s těmi dálnicemi by se to chtělo jet podívat do světa jak to tam funguje.Naříklad Italie tam se na dálnicích pracuje zásadně v noci jinak by to byl kolaps.A řidič si zaplati jen co projede.
22. 04. 2010 | 13:00

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy