Diskuse nad klimaskeptik.cz

16. 02. 2011 | 19:17
Přečteno 5586 krát
Na serveru klimaskeptik.cz zveřejňuje většinou ve stylu "my" pan Kremlík odkazy a překlady různých materiálů, které se většinou tématicky blíží ke globální klimatické změně. Před časem jsem pana Kremlíka chválil za dobrý zdroj informací. Dokonce jsme pana Kremlíka pozvali na jednání před 32. zasedáním IPCC do ČHMÚ. Nechci přímo říkat, že mě to dnes mrzí, ale ve skutečnosti tomu tak je.

Na Kremlíkově serveru není umožněna diskuse. Asi proto, aby rozumní lidé neztráceli zbytečně čas. I tak lze chápat tento stav. Asi nejsem rozumný, protože jsem se rozhodl periodicky s tímto serverem diskutovat na facebooku a semtam tyto své "diskusní" příspěvky dám i na tento blog, aby byly opravdu diskusní.

10. února 2011, poprvé

Pan Kremlík na svém blogu nepřipouští diskusi. Takže několik slov zde:

1. Trestání nepřesných předpovědí nemůže nijak ovlivnit klimatologii. Žádný klimatolog nevydává žádné předpovědi. Ani přesné, ani nepřesné.
2. Nevím, jestli se od roku 1988 oteplilo velmi nebo ne. Určitě není o 0,5°C chladněji.
3. Žádné vědecké důkazy? A Vy, pane Kremlíku, je máte?
4. Magie, věštci, jasnovidci. To přesně je www.klimaskeptik.cz.

12. února 2011, podruhé

Pan Kremlík kritizuje Sternovu zprávu. To je obehraná písnička. Jenom nevím, proč dává svou kritiku do souvislosti s vývojem klimatu. Problém Sternovy zprávy byl totiž v použití jedné ekonomické kategorie, tzv. diskontování. Tento problém je navýsost problémem ekonomickým a ekonomové se zatím na způsobu použití diskontování ne zcela shodují.

Perličkou je jeho citát "Hypotetické škody uváděné Lordem Sternem jsou zcela v rozporu s empirickými důkazy". Myslím, že si na empirické důkazy odhadovaných škod budeme muset počkat minimálně několik desetiletí. Nebo nechápu, co jsou to empirické důkazy. Já nebo on?

16. února, potřetí

Dnes se pan Kremlík obul do homeopatie. Té nerozumím, takže ji nepomlouvám. Ale nakonec udělal můstek jako velký osel, cituji: "Klimatičtí homeopatici tvrdí, že stopový prvek CO2 má gigantický vliv na skleníkový efekt a globální teploty. Víra v mocný vliv nízkých koncentrací velmi zředěných látek je něco, co obě teorie sdílejí."

Doporučil bych empirický důkaz. Ať pan Kremík připraví ve vodní nádrži Želivka koncentraci cca 400 ppm kyanidu draselného. Bude to stejně malá koncentrace jakou máme v atmosféře s CO2. Řekl bych, že víra v nicotné projevy této velmi zředěné látky na zdraví obyvatel hlavního města, pana Kremlíka rychle přejde.

PS: Nedoporučuji nikomu, ani panu Kremlíkovi, toto mé doporučení brát vážně. Děkuji.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Honza napsal(a):

Mno... Řekl bych, že i na mém blogu (a to nejsem meteorolog nebo klimatolog) mám daleko relevantnější informace, než uvádí p. Kremlík...
16. 02. 2011 | 19:30

Jakluv umasteny ptak napsal(a):

Honza:
Pokud vim, tak pan Bc. Kremlik take neni meteorolog ani klimatolog. Nicmene se vsude chlubi, ze psal Bc. praci o vlivu klimatu na dejiny, ze klimatologie je POMOCNA veda historicka ... Skoda, ze je jeho Bc. prace verejne nepristupna, abychom se poucili. Prosim, kdybyste nekdo nekde vystrachal Kremlikovo veledilo, zda by na nej dal odkaz. Napr. si ho rad necham projet programem provozovanym na Masarykove univerzite na identifikaci plagiatu ...
16. 02. 2011 | 20:04

Luba napsal(a):

No,
možná by bylo zajímavější, kdyby oni skeptikové soutěžili v polykání homeopatik nízkých potencí.
Vzhledem k tomu, že výchozími surovinami jsou někdy látky značně jedovaté, byl by takto obměněný experiment divácky vděčnější.

Pan Kremlík zjevně zůstal viset na pozici mezi Kremlem (bolševická paranoia světovlády) a Kremličkou (profesionální důchodce co v důsledku prohrané sázky sežral brouka).
16. 02. 2011 | 20:12

Jakluv umasteny ptak napsal(a):

Luba:
:-) :-) to je super koment - nejlepsi hlaska, kterou jsem za posledni mesic slysel. Bohuzel se rika (sam nevim), ze tahle kampan proti klimatologii neni uplne tak nezistna - viz pan ucetni Petr Mach, ktery neni jiste uplne hloupy. I kdyz v pripade pana Kremlika - no nevim, zda nepujde o vrozenou tupost :-)
16. 02. 2011 | 20:24

jezevec napsal(a):

p.Tolasz
ze sledování článků p.Kremlíka vyvozuji jediné a to , že p. Kremlík nám laikům zpřístupnil jiné, naprosto rozdílné názory jiných vědců či expertů na Antropické globální oteplování. Za to mu patří dík,že prorazil cenzuru nositelů jediné pravdy, Vás oteplovačů. Jestli chcete diskutovat o oteplování, tak se realizujte jako p. Metelka na Euroekonomu.Tam má diskuse dosti odbornou úroveň, tam už rozlišení klimatologie a předpovídání počasí mají oddiskutované.A je legrační, že tak jako ostatní oteplovači, jste utekl od AGW ke klimatickým změnám.Nakonec se ukázalo, že V.Klaus měl pravdu,když říkal, že klima se měnilo vždycky.
16. 02. 2011 | 20:52

L.Metelka napsal(a):

jezevec:
Že se klima vždycky měnilo, to věděli klimatologové, ještě když byl Klaus malý chlapec (pokud někdy byl). A termín "změny klimatu" je starší a obecnější než "globální oteplování"...
16. 02. 2011 | 21:02

radimtolasz napsal(a):

jezevec: Ano, pan Klaus měl pravdu, když říkal, že se klima měnilo vždy. Dobře poslouchal nás klimatology a taky to pochopil. A pokud jde o pana Kremlíka, tak taky ano. Zpočátku jsem se na jeho aktivity díval stejně jako Vy. Server klimaskeptik byl dobrým zdrojem informací. V posledních týdnech to už přehání a příliš nepřemýšlí.
16. 02. 2011 | 21:03

Luba napsal(a):

jezevče,
Václav Klaus má pravdu vždy a ve všem. Jeho hlášky jsou legendární a jeho moudrosti by měly být tesány do modré žuly.

Namátkou uvedu ten jeho fór, že bez hodnotitele by nebylo ani hodnot, proto "příroda" sama o sobě žádnou hodnotu nemá.
Vtip je v tom, že člověk-hodnotitel je integrální součástí přírody - a tak, kdyby neexistovala příroda, neexistoval by ani hodnotitel. Klausův postoj ve věcech enviromentálních je možno označit za antropocentricky-sebedestruktivní.

http://devian.cz/2010/ekonomie-zivotniho-prostredi-vaclava-klause/

Zblbělost a sebevědomí některých ekonomů je zkrátka
k neuvěření :)))
Inu: ekonomie = společenská věda = pavěda ...
16. 02. 2011 | 21:14

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, vážení ekopošukové, na to co se děje na této kouličce, v okolním vesmíru a přilehlých kontinuích vaše bc, mgr, phd a jiné ornamenty nemají pochopitelně vůbec žádný vliv. Jste prostě k smíchu, tak dejte konečně pokoj a dělejte už něco aspoň trochu užitečného, když už musíte dělat. Děkuji.
Veselé krizování bude líp...
http://i.zpravy.cz/pes/10/083/pmaxi/WAG354283_Zodpovdnmuitdodpad.jpg
16. 02. 2011 | 21:33

rejpal napsal(a):

Je ta citace "Klimatičtí homeopatici tvrdí, že stopový prvek CO2 má gigantický vliv na skleníkový efekt a globální teploty" přesná? Pokud ano, měl by autor citátu vrátit školné. Vím, že znalosti chemie se moc nenosí, ale přece jen, tady se jedná o terminologii, která je (nebo dřív byla) v osnovách osmé třídy.
16. 02. 2011 | 21:43

Luba napsal(a):

zahrádko,
jeden malý mraveneček vliv nemá, ale celé mraveniště Vás může sežrat i s těmi čarověníky :)

http://www.youtube.com/watch?v=x5dm7AYZ-tg
16. 02. 2011 | 21:44

jezevec napsal(a):

p. Tolasz
nevím, jestli p.Kremlík v poslední době něco přehání ? Nestačím vše sledovat.Jedno mám však jisté. Přišel mi účet za elektriku r. 2010 a za fotovoltaiku budu platit přes šest stovek navíc.Jste spokojený se svým bojem proti AGW ? Ten nepřiznívý účet, to je taky Vaše práce.
p. Metelka
o klimatických změnách se učí ve škole od té doby co školu vymysleli. O AGW jste však poučoval Vy a Vám podobní. Neutíkejte od své zodpovědnosti s kecama o klimatických změnách.
Luba
povězte mi něco o tom, jakou hodnotu má příroda pro mrtvého člověka?
16. 02. 2011 | 21:45

L.Metelka napsal(a):

rejpal:
No, kdyby to byl jediný Kremlíkův kiks, bylo by to vynikající...
Ale ono jaxi není...
16. 02. 2011 | 21:45

L.Metelka napsal(a):

jezevec:
No, pokud klimatologové dojdou k závěru, že činnost člověka s největší pravděpodobností ovlivňuje klima, mají to ututlat, aby to náhodou nepohoršilo Kremlíka nebo jezevce?
16. 02. 2011 | 21:48

Luba napsal(a):

jezevec,
"povězte mi něco o tom, jakou hodnotu má příroda pro mrtvého člověka"

Nenechá ho dlouho smrdět a milosrdně ho rozloží na prvočinitele.
Zhodnotí ho pro jiné ...
16. 02. 2011 | 21:53

radimtolasz napsal(a):

rejpal: Citát je přesný. Viz čtvrtý odstavec zde: http://www.klimaskeptik.cz/news/sisyfos-verejna-demonstrace-neucinnosti-pavedy/
16. 02. 2011 | 21:54

veverka napsal(a):

wbgarden

"Budu neustále opakovat, vážení ekopošukové, na to co se děje na této kouličce, v okolním vesmíru a přilehlých kontinuích vaše bc, mgr, phd a jiné ornamenty nemají pochopitelně vůbec žádný vliv."

Člověk může zničit veškerý život "na této kouličce" a to několikrát,takže má vliv zatraceně velký.Čili k smíchu jsi tu jedině ty.
16. 02. 2011 | 21:56

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, není třeba požírat ani kremlíky ani jezevce. Je třeba jenom konečně vypráskat samozvané kazatele a jiné darmožrouty z chrámu. Jak to bývalo vždy v čechách dobrým zvykem...
Veselé krizování bude líp....
http://images.bugaga.ru/posts/2009-07/1247731736_5392623agy.jpg
16. 02. 2011 | 21:58

radimtolasz napsal(a):

jezevec: Zkuste si někdy progooglovat můj pohyb ve veřejném prostoru. Najdete tam někde můj boj nebo alespoň mou podporu boje proti AGW? Dost bych se divil. Já jsem byl vždy zastáncem názoru, že ani proti globálnímu oteplování, ani proti klimatickým změnám se bojovat nemá. Kladl jsem důraz na adaptace (přizpůsobení se) a to i v době, kdy se to příliš nenosilo.
16. 02. 2011 | 21:58

Luba napsal(a):

zahrádko,
no jo, ale Klausovi není z Hradních oken zrovna do skoku,
a čeští stavové stávkují ...
16. 02. 2011 | 22:03

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, s prominutím pokud jde o pana Klause, tak musím neustále opakovat, že je to zatím nejlepší český prezident, kterého pamatuju. A že jich pamatuje hodně a některé i osobně. Děkuji.
Veselé krizování...
http://ateo.cz/f/images/d/dirigent_.jpg
16. 02. 2011 | 22:21

jezevec napsal(a):

Luba
neptal jsem se co udělá příroda s mrtvolou, ale jakou hodnotu má příroda pro mrtvého ?

p.Metelka
připojil jste se rád a dobrovolně k té pravděpodobnostní hysterii, která lidem zbytečně tahá z kapsy peníze. To je Vaše vinna.

p. Tolasz
jste chytrý a tak pěkně v tom lavírujete.Byl by jste šikovný do politiky.
16. 02. 2011 | 22:24

Luba napsal(a):

zahrádko,
Klaus že je nejlepší český prezident?
Ze všech dvou? Nebo ze všech prezidentů?
Je lepší, než prezident ČLK Kubek nebo je skvělejší, než policejní prezident Lessy? Záleží na parametrech hodnocení ...
16. 02. 2011 | 22:34

L.Metelka napsal(a):

jezevec:
OK. Zjistili jsme, že s jistou pravděpodobností nějaká souvislost existuje, to jsme sdělili veřejnosti, takže je to naše vina... :-)
Vaši logiku poněkud nechápu...
16. 02. 2011 | 22:39

Luba napsal(a):

jezevče,
jakou hodnotu má příroda pro mrtvého?
Tato otázka je zcela nesmyslná - jde o výseč imaginárního světa ekonomistova.

Nejprve musíte definovat pojem "hodnota" a "mrtvý".

Mrtvý byl kdysi živý. Živý by nemohl být bez existence živé přírody, jejíž je součástí. S mrtvým nezemře příroda. Se zánikem hodnotitele tedy nezanikají hodnoty. Život sám je hodnota. A že se z živého stane mrtvý neznamená, že s ním zaniká život jako takový, a s ním i hodnoty.
16. 02. 2011 | 22:48

jezevec napsal(a):

Luba
Hodnotitel určuje hodnotu. A když není hodnotitel, tak není hodnota. A Vaše definování je pro srandu , nezlobte se,ale zaplétáte se do toho.Takže jinak. Jakou hodnotu bude mít naše zeměkoule, když lidstvo zmizí a kdo ji stanoví? Marťani ?
16. 02. 2011 | 23:00

Luba napsal(a):

jezevče,
pro člověka s obzory omezenými na "má dáti - dal" to skutečně nedává smysl. Proto podobní diletanti nemají na prezidentském stolci co dělat. Jejich trestuhodné ignorantství je pak považováno za žádoucí vzor a normu.

Hodnotitel nic neurčuje, ale hodnotí. Už bylo určeno.
16. 02. 2011 | 23:11

Karlos napsal(a):

Tento článek je totální žvást. Vezmu to postupně.

"1. Trestání nepřesných předpovědí nemůže nijak ovlivnit klimatologii. Žádný klimatolog nevydává žádné předpovědi. Ani přesné, ani nepřesné." Mám v tom zmatek. Co jsou tedy všechny ty scénáře, prognózy, atd.? Měl jsem za to, že klimatologové se snaží odhadovat vývoj klimatu na 100 let do budoucnosti. Ale možná se pletu. Nechám si to objasnit.

"2. Nevím, jestli se od roku 1988 oteplilo velmi nebo ne. Určitě není o 0,5°C chladněji." Pan Kremlík tam jednoznačně napsal, že je o 0,5 stupně nižší teplota než hlásal Hansen v roce 1988. Ještě k tomu dal i graf. Pan Tolasz zde nepochopil psaný text...

"3. Žádné vědecké důkazy? A Vy, pane Kremlíku, je máte?" To je jenom položení otázky. Tím pan Tolasz nic nevyvrací. Argument se předkládá oznamovací větou.

"4. Magie, věštci, jasnovidci. To přesně je www.klimaskeptik.cz." To je jenom ubohá urážka. Už jenom chybí, aby pan Tolasz začal nadávat to "klimadenialistů", jako to má ve zvyku jeho kolega Meloun roku z IPCC.

"Pan Kremlík kritizuje Sternovu zprávu. To je obehraná písnička. Jenom nevím, proč dává svou kritiku do souvislosti s vývojem klimatu." Protože o tom je ta zpráva, to je prosté. Zpráva se na základě možného budoucího vývoje změn klimatu snaží určit, zda je lepší se přizpůsobit nebo "bojovat" proti klimatickým změnám. A co se týče obehrané písničky, tak nevím, proč by pan Kremlík neměl informovat o nových poznatcích. Nechtějte mi prosím tvrdit, že nové poznatky mají být ignorovány. To jsou metody možná tak v IPCC.

"Problém Sternovy zprávy byl totiž v použití jedné ekonomické kategorie, tzv. diskontování. Tento problém je navýsost problémem ekonomickým a ekonomové se zatím na způsobu použití diskontování ne zcela shodují." Pravda, ovšem taky se shodují v tom, že použití nulové nebo skoro nulové diskontní sazby (tak jak to udělal Stern), je naprostý nesmysl.

"Perličkou je jeho citát "Hypotetické škody uváděné Lordem Sternem jsou zcela v rozporu s empirickými důkazy". Myslím, že si na empirické důkazy odhadovaných škod budeme muset počkat minimálně několik desetiletí. Nebo nechápu, co jsou to empirické důkazy. Já nebo on?" Pominu teď to, že poslední 2 věty jsou formulovány ze slohového hlediska poněkud nešikovně. Půjdu k jádru věci. Myslím si, že se stačí podívat na empirické důkazy do historie. A zjistíte, že v dobách oteplování vždy došlo k rozkvětu lidské civilizace. A to lidé neměli auta, mobily, letadla, vysavače, léky, atd. Apokalyptické vize Sterna jsou k smíchu.

ROVNĚŽ JSTE Z JAKÉHOSI ZÁHADNÉHO DŮVODU POMINUL TO, ŽE V PŘÍPADĚ STERNOVY ZPRÁVY PORUŠIL IPCC SVÁ VLASTNÍ PRAVIDLA. PROČPAK JSTE SE TOUTO NEPŘÍJEMNOU PRAVDOU NEZABÝVAL?

"Klimatičtí homeopatici tvrdí, že stopový prvek CO2 má gigantický vliv na skleníkový efekt a globální teploty. Víra v mocný vliv nízkých koncentrací velmi zředěných látek je něco, co obě teorie sdílejí." Nevím, co je špatně na té první větě. Možná, že se někomu nemusí líbit označení "klimatičtí homeopatici". Druhá věta je špatně v čem? Taky nevím, v čem je špatně. Tím svým přirovnáním jste nic nevyvrátil. Nevyvrátil jste, že obě dané teorie (pokud použiji toto označení) věří v mocný vliv nízkých koncentrací velmi zředěných látek. To, jestli je ta víra správná či ne, přece výrok pana Kremlíka nijak neřeší.
Navíc ani klimatičtí alarmisté ani homeopatici (pokud vím), nehovoří o kyanidu draselném. Udělal jste prostě můstek jako velký osel.

KROMĚ TOHO BYSTE MĚL ZAREAGOVAT NA JINÉ VĚCI. PAN KREMLÍK S VÁMI OTEVŘENĚ POLEMIZOVAL V TOMTO ČLÁNKU. http://www.klimaskeptik.cz/news/tolasz-zakaz-letu-nemel-na-letistni-teploty-vliv-/ VY JSTE DOTEĎ (ASI 8 MĚSÍCŮ, POKUD SPRÁVNĚ POČÍTÁM) NEZAREAGOVAL.

TOHLE JE TAKY ZAJÍMAVÉ. http://www.klimaskeptik.cz/news/klemeninum-ukazka-alarmisticke-argumentace-v-praxi/ "Alarmisté jsou ale chytřejší. Oni prostě Klementinum ignorují a uvádějí pouze české teploty od konce 19.století, kdy začalo rozšířenější měření teplot na více stanicích. Toho se dopustil pan Tolasz z ČHMÚ na semináři v senátu 9. zárí 2010, kdy senátorům prezentoval graf českých teplot pouze od konce 19.století dodnes. To jako oteplení o cca 2°C od počátku záznamů. A ještě u toho nahlas pronesl neuvěřitelný komentář: "je to graf, který trošku připomíná slavnou Mannovu hokejku" (zápis ze semináře je na webu senátu http://www.senat.cz/xqw/xervlet/pssenat/webNahled?id_doc=57508&id_var=48774).

Co říci závěrem? Tento blog je pouhým věštěním a magií.
17. 02. 2011 | 01:42

Karamela napsal(a):

to Luba:
Děkuji za "boj" s jezevcem, i když je to bohužel marný (holt komu není z hůry dáno....) Pánům Tolaszovi a Metelkovi přeji pevné nervy a odolnosti proti osobním útokům - věřte, že spousta lidí se nezúčastňuje diskuse, ale vaší argumentaci a informacím naslouchají.
17. 02. 2011 | 08:16

L.Metelka napsal(a):

Karlos:
Čím delší příspěvek, tím hloupější...
17. 02. 2011 | 08:40

Likeke napsal(a):

Kdybych měl čas, napsal bych to stejně jako Karlos. A pan Metelka se zcela obnažil svou reakcí. No, ale příjemný pohled na něj není. Měl by se zase obléci a pak mu zase část jednoduššího obyvatelstva bude chvíli věřit.
17. 02. 2011 | 10:09

Likeke napsal(a):

Ještě drobnost. Srovnávat kyanid draselný (pro námi chápaný život velmi jedovatý) s oxidem uhličitým (pro námi chápaný život nepostradatelný) je zcela mimo slušnou diskusi.
17. 02. 2011 | 10:15

L.Metelka napsal(a):

Likeke:
Tak jinak. Kdybyste vzal sloupec atmosféry a ten vzduch byste rozvrstvil podle jednotlivých plynů, tak za normálních podmínek (tlak 1013,25 hPa, teplota 20 st.C.) by vrstva CO2 byla silná pouhé 3 metry. To je asi dost málo.
Jenže za stejné situace by vrstva ozonu byla silná pouhé 3 milimetry. Přesto má ozon prokazatelný vliv na radiační bilanci, intenzity UV záření, teplotu ve stratosféře a podobně...
Jak to, když je ho ještě asi o 3 řády míň než CO2?
17. 02. 2011 | 10:37

Likeke napsal(a):

k panu Metelkovi:
A tím chcete říci co? Třeba to, že kdyby se změnila vrstva CO2 o ty 3 mm (které jsou v případě O3 asi zásadní), že by se něco "mimořádného" stalo? Kromě toho, že by si rostliny pochutnaly?
17. 02. 2011 | 11:02

kovar napsal(a):

Decku vody s koncentrací 400 ppm KCN bychom si snad mohli dát!
17. 02. 2011 | 12:37

L.Metelka napsal(a):

Likeke:
Chci tím říci, že i málo někdy stačí.
17. 02. 2011 | 13:23

kovar napsal(a):

p. Metelka: „Přesto má ozon prokazatelný vliv na radiační bilanci, intenzity UV záření, teplotu ve stratosféře a podobně...“
Díky, přivedl jste mě na novou skvělou teorii: Globální oteplování není ani tak způsobeno přírůstkem koncentrace CO2, jako úbytkem O3, tj. ozonovou dírou.
Vysvětlení: Po roce 1981 nám začala slábnout ozonová vrstva a ejhle ... od 90. letech tu máme oteplení. A kdeže nám ta vrstvička nejvíce oslabila...? No na pólech! A kdeže se nám to nejvíc oteplilo...? Rovněž tam! A proto chceš-li zabránit oteplování Země, vypouštěj freony.
Jak jsme mohli být tak slepí! Hned se běžím pochlubit kamarádům na www.euroekonom.cz
17. 02. 2011 | 14:23

kolemjdoucí napsal(a):

radimtolasz:

Jenom pro upřesnění, "Já jsem byl vždy zastáncem názoru, že ani proti globálnímu oteplování, ani proti klimatickým změnám se bojovat nemá." znamená, že se nemáme nijak starat o emise skleníkových plynů ani je, nedej bože, omezovat? Že i když budeme pokračovat v současném trendu emisí příštích 100 let, tak se s největší pravděpodobností s klimatem nic moc mimořádného nestane?
17. 02. 2011 | 20:16

radimtolasz napsal(a):

Karlos: Děkuji za rozbor, pokusím se reagovat netradičně odzadu.

- Seminář v Senátu - pan Kremlík asi špatně poslouchal nebo četl. Prezentoval jsem tzv. syntetický graf od roku 1850. To se dá jen těžko označit za konec 19. století. Připravit tento graf ještě do vzdálenější historie je problém, protože jsme neměli dostatek měření (syntetický graf pro nějaké území předpokládá dostupná data z daného území). Pokud bych prezentoval syntetický graf od roku 1775, oprávněně bych byl napadán, že je to pitomost.

- Stanice na letištích u velkých měst? Ani na jednom z jmenovaných letišť (Ruzyně, Tuřany, Mošnov) nebyl prokázán statisticky významný vliv tepelného ostrova města. A že jsem nereagoval na otevřenou polemiku? Neviděl jsem nic, na co bych reagoval. Teď po znovupřečtení snad jen na bod e) Pan Kremlík nepochopil můj původní graf, kde jsou ukázány zcela identické průběhy teplot na stanicích "venkovských" a na Ruzyni. V době provozu i mimo něj.

- Homeopatie - já jsem nic nechtěl vyvracet. Já jsem se snažil na snadno pochopitelném příkladu ukázat, že i velmi malé koncentrace mohou mít velký vliv.

- Stern - řeknu to jinak. Takto to dopadá, když se ekonom pustí do klimatologie a navíc použije ekonomicky nevhodné nástroje. Ale souhlas, ve zprávě IPCC být neměla. Měla počkat na další zprávu (a možná by se do ní už nedostala).

- bod 3: Správně chápete. To byl jen dotaz.

- bod 2: Ano, máte pravdu. Nepochopil jsem psaný text.

- bod 1: Rád vysvětlím. Předpovídají meteorologové a to na několik málo dní dopředu. Klimatologové vytváření projekce klimatu, což nejsou předpovědi.
17. 02. 2011 | 21:19

radimtolasz napsal(a):

kolemjdoucí. Ne. Omezování emisí je přece za všech okolností chvályhodná činnost. A pokud by byli ekonomové co k čemu, tak musí spočítat, že se to v dlouhodobém horizontu ekonomicky vyplatí (jsem o tom přesvědčen). Že to pomůže i klimatu (bude se více chovat přirozeně a méně antropogenně) je až druhotné
17. 02. 2011 | 21:26

radimtolasz napsal(a):

Likeke: Ano, souhlasím - toto srovnání je opravdu na hranici únosnosti, možná i za ní. Ale v poslední době jsem si přečetl směrem ke klimatologii hodně podpásových argumentů a srovnávání, viděl jsem nedávno i hákový kříž ...
17. 02. 2011 | 21:41

kolemjdoucí napsal(a):

radimtolasz:

OK, díky.
17. 02. 2011 | 22:44

Petr napsal(a):

Moc Kremlíka zviditelňujete... Nic jiného si ani nepřeje.
Jinak to se stopovým množstvím CO2 u něj mne fakt dostalo. To už se dostal docela daleko, když popírá jeho vliv. Pro Kremlikovy příznivce: 99% atmosféry žádný skleníkový efekt nemá. Ten zbytek má na svědomí to, abyste úplně nezmrzli (ne, není to práce neviditelné ruky trhu). Tolik ke stopovému efektu.
Likeke: uvažujte mozkem jednou. Nárůst "třímetrové vrstvy CO2" o 3mm by byl růst o tisícinu, to žádný efekt nemá. Nám už ale vzrostla "vrstva" o metr a bavíme se o tom, co způsobí její zdvojnásobení.
17. 02. 2011 | 23:03

Karlos napsal(a):

Pane Tolaszi, děkuji za odpovědi. Možná, že jsem byl příliš ostrý. Přesto se mi ale zdá, že se snažíte kličkovat a uhýbat. Přeji hezký víkend Vám i Vašim kolegům.:-)
18. 02. 2011 | 11:48

kovar napsal(a):

Petr: „Pro Kremlikovy příznivce: 99% atmosféry žádný skleníkový efekt nemá.“
Jéžíšmarjákristovyvoči, to opravdu tesat do klamene!
18. 02. 2011 | 13:08

fred napsal(a):

radimtolasz napsal(a): "Omezování emisí je přece za všech okolností chvályhodná činnost." Opravdu, za VŠECH okolností? Takže začneme špuntovat krávy, protože emise metanu je potřeba za všech okolností omezovat?

Nechci Vás osobně řadit mezi klimaalarmisty, ale takový postup je pro ně typický: vytyčí se jediná správná pravda, aby se ukázalo, že je situace trochu složitější.
18. 02. 2011 | 19:15

radimtolasz napsal(a):

fred: :-) Omlouvám se, doplňte si do mé věty slůvko "ROZUMNÉ" omezování emisí ...
20. 02. 2011 | 19:45

Petr napsal(a):

Heh tak dneska Kremlík považuje Time za vědecký časopis :)
22. 02. 2011 | 12:33

Mard napsal(a):

To je teda síla. Já už se nedivím, že klimatologům ty předpovědi nevychází, když dva jejich čelní zástupci v ČR mají takovéto názory :-) Srovnávat CO2 s kyanidem draselným, argumentovat vrstvou ozónu o tloušťce 3 mm, tvrdit že klimatologové nevydávají předpovědi :-) Bohužel se tomu směji, ale měl bych spíše být zhrozen. To jsou výplody chorých duševních pochodů! CO2 a kyanid nic společného nemá. CO2 je běžnou součástí vzduchu na rozdíl kyanidu, který se běžně v potravě, vzduchu ani vodě nevyskytuje. Ozónová vrstva nemá tloušťku 3mm, to by platilo jen pro případ stlačení ozónu - jako kdyby byl na zemském povrchu. Ve skutečnosti budou páni klimazkoumatelé překvapeni kolik kilometrů je tlustá ozónová vrstva. Argumentovat ve spojitosti s CO2 s ozonem je blábol, neboť ozón je koncentrován na hranicích obalu země, na rozdíl od CO2 (to by nám pak nerostla žádná zeleň, která tento plyn potřebuje). A pochopitelně že "klimatovědci" vydávají předpovědi, nic jiného není tvrzení, že se za 100 let oteplí o 1C. To je předpověď a její kvalita bude asi stejná jako kvalita předpovědi meteorologa na měsíc dopředu. O přesnosti měsíční předpovědi meteorologů se ale můžeme přesvědčit za pouhý měsíc ale polemizujte se stoletou předpovědí klimatu, která je s velkou pravděpodobností stejně "pravděpodobně úspěšná" jako počin meteorologů!
Když vidím jak se nechutně parazituje penězích ze strany klimatologů, tak nevěřím tomu, že by si někdo z nich podřízl větev pod svou peněženkou! Protože kdyby napsali, že je vše v pořádku a k ničemu nedojde, kdo by jim ještě dál dával peníze? Když je možné kvůli oteplování vyrazit z kapes občanů ČR desítky miliard korun za elektřinu z fotovoltaiky, na čemž tito klimatologové svým alarmismem svou vinu nepochybně mají, tak už se nedivím ničemu. Jsou jen prodejci teplé vody, kteří chválí svůj produkt a svůj vlastní zisk! Bohužel :-(
11. 03. 2011 | 09:26

r.m. napsal(a):

http://orgo-net.blogspot.com/2011/03/dnesni-chemicky-utok-na-stredni-evropu.html
vysvětůete mi raději, co je tohle; obávám se, že je to boj umělými exhalacemi proti vybájené hrozbě.
Jediné co hrozí je roztání sjezdovek u miliardářských švýcarských sídel, ale ne kvůli CO2, nýbrž vyšší sluneční aktivitě.
Při oteplování vždycky v Evropě rozkvetla jak příroda, tak civilizace. Co se staně Babišům a Bakalům ve Švajcu je fuk.
13. 03. 2011 | 10:28

Milan napsal(a):

Hned první reakce "oteplovačů" je zcela odhalují. Kdo nesdílí jejich názor, je urážen a zesměšňován.
Nevěřím, pane Tolaszi, že jste při svém intelektu nepochopil, jak to pan Kremlík myslel s tím půlstupněm. Samozřejmě jste to velmi dobře věděl, jen se vám to nehodilo do vašich konstrukcí. Zřejmě jste doufal, že si vašeho triku nikdo nevšimne(vy klimatologové jste vůbec samý trick). Bohužel se to nepodařilo, že? On má pan Kremlík v tom, jak to napsal, totiž pravdu, kterou jen těžko okecáte.
Dále pan Kremlík není klimatolog, nicméně má své články velmi dobře ozdrojované, takže si každý může zjistit, odkud čerpá informace(a proti tomu se těžko argumentuje, že?). A jedna myšlenka na závěr: Když vypustíte do světa své pravděpodobné "pravdy", že možná se otepluje vlivem činnosti člověka a budete o tom diskutovat na stránkách odborných časopisů, je to v pořádku. Pokud ale vaše TEORIE (nic jiného to zatím není) bude prosazována jako jediná a jistá pravda a na jejím základě začnete vytahovat prostřednictvím přihlouplých politiků peníze z kapes lidí(a je jich obrovská hromada - peněz i těch politiků), pak na sebe berete ohromnou odpovědnost. V takovém případě musíte přinést VĚDECKÉ DŮKAZY, které tuto vaši teorii nezvratně potvrdí. A ty bohužel nemáte. Až jednou takové předložíte, budu první, kdo bude bojovat za vaši vědu a vaše názory. Do té doby se však jedná jen o nepodložené bláboly, které s velkou pravděpodobností budoucnost sama vyvrátí.
14. 04. 2011 | 08:52

credit loans napsal(a):

Do you recognize that this is correct time to get the business loans, which can realize your dreams.
28. 10. 2011 | 14:54

Chearmhak napsal(a):

order cialis with fedex c.o.d. cialis canadian pharmacy <a href="http://iyc.in/sns/pg/pages/view/1118670">cialis 20 mg </a> cialis without a perscription cialis dosage information
29. 10. 2011 | 19:12

SmererbNuby napsal(a):

Lyckligtvis några av våra class på allvar är inte den sista en viss inom närvaro men ingalunda första en inom närvaron . stående in kön watch allvarligt klippa ute föregående till oss både en . <a href=http://www.thomassaboberlockers.com> www.thomassaboberlockers.com </a>
 Används för att göra inte nödvändigtvis vård för honom stödja Chen Jinxiong Chen Jinxiong Kör en tryck på knappen. att Tinker bang bang fram spänne burst . nätverk med bra genom att använda något verkar som många människor och Kam-hängd hektiska slutade. första dag samband med dag dig teoretiskt visa sig vara en soldaten . en soldat vilket involverar tre år inte alltid utbildade ändå absolut ingen feg inom my organisation jag alltid tror det är möjligt att blivit en soldat ! <a href=http://www.thomassaboberlockers.com> thomas sabo sverige </a>
 svar Jag brukade vara inte ! är är nästan alla fitta ungdomar gör ! omvälvande. god ! din närmaste framtiden vilja använda tankar att kunna svar detta gentleman bebis! två ord när du använder Girl http://www.billigathomassabo2012.com/
24. 09. 2012 | 11:45

Blowlwrobby napsal(a):

代替 画期的 プラス 革新 工業。 これらの各 <a href=http://www.uggbootsforjp.com>uggbootsforjp</a>, 装置 いきます非常によく 一般 に関して ストッキング販売 の種類 ドキュメント また、 ドキュメント また 製品とソリューション。 彼らは可能性があります エレガント、余分 上品な 採用応用利用などと比べて http://www.salesuggbootsjapan.com 一般的に 持って 常に保つ 使用し??てスルー わん 小屋 hardrivesを書面で置く。 ほとんどの部分については、、人は に慣れするために使用されるあなたが#救う<a href=http://www.uggbootsforjp.com>ugg ブーツ 激安</a>,
で保存弱い システム またアール 受け入れる これらのほとんど リーズナブルな価格と 最高 犬のペン ディスクがハードディスクを書面で置く <a href=http://www.salesuggbootsjapan.com>ここをクリックしてください</a>, 供給 信頼性、多才 組み合わせて 利便性 と同様と一緒に加えてと費用対効果経済コスト を使用した場合 に関してと人 プラス 彼らはあるかもしれないは応用のなさ使用適切 に関してに係るに関して ディレクトリ <a href=http://www.cheapuggsbootsjp.com>uggブーツ</a>, と 保存取得する とか、そういうところは。
09. 11. 2012 | 09:51

HatrmIwAoG napsal(a):

<a href=http://www.acworth.org/google/buysomaonline/#2170>buy soma online</a> buy soma online with mastercard - soma medication buy online
12. 02. 2013 | 01:15

zvpwdtkl napsal(a):

Chans eyes moved rapidly about <a href="http://garciniacambogia9rvtu.info">garcinia cambogia pills</a> <a href=http://garciniacambogiaoigvo.info>garcinia cambogia fruit extract</a> buy garcinia cambogia http://garciniacambogia9rvtu.info it was, or a.
25. 02. 2014 | 10:02

yezloqma napsal(a):

That's what you meant <a href="http://paydayloansonline9949.info/">paydayloansonline9949.info</a> swwirqisg <a href=http://paydayloansonline9949.info/>paydayloansonline9949.info</a> payday loans online http://paydayloansonline9949.info for millions of lightluncheons daily.
25. 02. 2014 | 10:32

imqkezxt napsal(a):

The Real Always There But the real individual is always there, filled with the tendencies ofhis type, bending <a href="http://garciniacambogiakt6ab.info">garcinia cambogia side effects</a> <a href=http://garciniacambogiareviewzqcbuy.info>garcinia cambogia customer reviews that are truthful</a> garcinia cambogia reviews dr oz http://puregarciniacambogiahgpqu.info stir em up, either.
25. 02. 2014 | 12:41

fhiboxhl napsal(a):

You did a lecture with these <a href="http://puregarciniacambogiaac9cb.info">garcinia cambogia for weight loss</a> <a href=http://garciniacambogiareviewg41u1.info>garcinia cambogia real reviews</a> garcinia cambogia http://puregarciniacambogiaoczpk.info flannery went on.
25. 02. 2014 | 14:03

heazeebv napsal(a):

THE PARALLEL BARSThe two bars are 2 x 2-1/4 X 6-10 and are <a href="http://paydayloansonline8086.info/">paydayloansonline8086.info</a> yutlsfqioa <a href=http://paydayloansonline8086.info/>paydayloansonline8086.info</a> paydayloansonline8086.info http://paydayloansonline8086.info that lemon pie recipe.
25. 02. 2014 | 16:05

zwetwlvx napsal(a):

Winston wondered whether comrade <a href="http://garciniacambogiareviews3kvx1.info">pure garcinia cambogia reviews</a> <a href=http://garciniacambogiareviewsxnpjw.info>garcinia cambogia customer reviews that are truthful</a> garcinia cambogia reviews http://garciniacambogiareviewsmvexv.info it down like a dose of medicine.
25. 02. 2014 | 18:33

vfgdmamn napsal(a):

You dont think the party <a href="http://puregarciniacambogiaextractesjqg.info">garcinia cambogia reviews dr oz</a> <a href=http://garciniacambogiareviewvooi2.info>garcinia cambogia gold reviews</a> garcinia cambogia yahoo reviews http://garciniacambogiareviews3kvx1.info see our world again.
25. 02. 2014 | 20:31

tzforauj napsal(a):

Something tells me i'll do an <a href="http://paydayloansonline3920.info">paydayloansonline3920.info</a> bgtuwnmsl <a href=http://paydayloansonline3920.info>paydayloansonline3920.info</a> payday loans online http://paydayloansonline3920.info/ the may sunshine had made him.
25. 02. 2014 | 22:31

DennisKr napsal(a):

Everything else is ultimately just details -- significant details, but variations on that theme. index.php is the control, the menu program determins what the "present page" is, and a lot of occasions get fired in the act of construction that page. Plugin modules can hook in to those events and modify the work flow/supply additional information/etc. That is also a part of the reason a lot of Drupal resources revolve around making modules. Without modules, Drupal does maybe not really DO something other than say, 'Somebody asked for a page! Does it exist? No? OK, I will serve up a 404.'

<a href="http://billysrereebiz.com">Corro</a>

http://billysrereebiz.com - lolz
25. 02. 2014 | 23:17

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy