Pád českého akciového trhu v roce 2008 byl definitivní

18. 01. 2008 | 19:45
Přečteno 4872 krát
Od listopadu 2006 index PX trvale stoupal, z čehož si veřejnost odvodila teorii o nejlepších letech od vzniku samostatné republiky. Všechny ukazatele ekonomického vývoje ČR jasně ukazovaly, že nás čekají léta bohatství.

Tento ekonomický růst se ale na začátku roku 2008 proměnil ve strmý pád, jak ukazuje obrázek denních závěrů indexu PX od 2. do 18. ledna 2008:

null
null


(Zdrojem dat jsou hodnoty závěru denních hodnot indexu PX zveřejňované na akciovém informačním webu akcie.cz, v grafu jsou konkrétní hodnoty k jednotlivým dnům)

Přestože výroba, rozvoj služeb a spotřeba obyvatelstva nadále roste, ceny akcií padají. Jako kdyby nevěřily Českému statistickému úřadu, jako kdyby nevěřily projevu našeho prezidenta z Nového roku 2008.

Pro ekonomy je to samozřejmě smutná zpráva, protože ti si určitě přejí, aby akcie pokud možno co nejprudčeji rostly. Růst akciového trhu totiž slouží ekonomům k ospravedlňování regulačních poplatků, změn v daňovém zatížení zaměstnanců, živnostníků i zaměstnavatelů, k přípravě penzijní reformy, apod.

(Podobnost s blogem Petra Macha „Růst globální teploty se v 21. století zastavil“ je čistě náhodná.)

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Matfyzák napsal(a):

Bod !!!
18. 01. 2008 | 20:04

obraceč napsal(a):

Uroveň aktuálně se začíná snižovat. Asi to bude v inverzi k našemu oteplení.
18. 01. 2008 | 20:14

L.Metelka napsal(a):

Obraceč:
Nechcete tím naznačit, že by http://www.aktualne.cz měl cenzurovat příspěvky do blogů, že ne?
18. 01. 2008 | 20:20

prirodovedec napsal(a):

:)))) Autorovi gratuluji.

Editora upozornuji, ze zde ma jasnou ukazku, co by i nekteri diskutujici mohli zkusit napodobit (tento original je ale nedostizny ...), kdyby bylo mozne vkladat obrazky a vzorce do diskusi, jak obcas navrhuji :).
18. 01. 2008 | 20:22

vlk napsal(a):

Nejprve jsem nevěřícně zíral, co jste si dneska ukrojil a chystal se , že tedy..... no že to rozcupuji úpkně na kusy. Teď se místo toho chechám, div si sanice nevyvrátím! Pane Tolaszi - tenhle výchovný záhavec si nejspíš MAchbude pamatovat do smrti! Úžasné!
18. 01. 2008 | 20:30

RUMCAJS napsal(a):

Tak smích jo ?

Přejde !!!
18. 01. 2008 | 20:43

RUMCAJS napsal(a):

Smích přejde kdy ?

Až pan Tolasz zjisí, že se jedná o oborový index PX, v kterém jsou zahrnuty firmy se zaměřením na ekologické zdroje.

Ať žije atom !
Ať zhynou větrníky a biopaliva!!!
18. 01. 2008 | 20:50

vlk napsal(a):

Nechlastej tolik odvaru z bukvic na lysohlávek.
18. 01. 2008 | 20:59

stejskal napsal(a):

Zkusím to probrat s IT, pane přírodovědče.

Libor Stejskal
18. 01. 2008 | 21:07

Radim Tolasz napsal(a):

Rumcajs:
Máte pravdu - ČEZ, Erste, KB, Orco, Telefonica, Unipetrol, AAA a další ekologicky zaměřené firmy :-)
18. 01. 2008 | 21:10

prirodovedec napsal(a):

editor: Bylo by mozne se pana kolegy AttackN z Njuuu Joorku
zbavit vcetne pripadneho zabanovani? Obvykle k tomu nevyzyvam, ale tento dnesni "skvost" si zaslouzi chranit jako pokojva kvetinka :).
18. 01. 2008 | 21:20

krkavec napsal(a):

Vyborny, dokonale jsem se Vasi jemnou ironii pobavil :-))) Doufam, ze i pan Mach a jeho kolegove z CEPu :-)
18. 01. 2008 | 21:30

JC napsal(a):

Radim Tolasz,
Jako reakci na Macha to beru.K dokonalosti tomu chybí opravdu jen krůček.Vaše poznámka " veřejnost odvodila teorii o nejlepších letech od vzniku samostatné republiky." by měla být nahrazena : Půl rokupřed tím se sešlo tři tisíce renomovaných českých ekonomů včetně pana Macha a usnesli se, že index PX již nikdy nebude klesat.
18. 01. 2008 | 21:41

L.Metelka napsal(a):

JC:
To by moc nesedělo. IPCC totiž nikdy netvrdil, že teplota už nikdy nebude klesat nebo bude jen růst.
Něco lepšího nemáte?
18. 01. 2008 | 22:07

JC napsal(a):

L.Metelka,
Nemám. :-))
18. 01. 2008 | 22:19

outsider napsal(a):

To JC a L.Metelka:
máte nejspíš pravdu oba. Rozlišujme, co tvrdí IPCC a co se u nás tvrdí, že IPCC tvrdí :-)
18. 01. 2008 | 22:32

L.Metelka napsal(a):

outsider:
Ano, v tom je dost podstatný rozdíl...
18. 01. 2008 | 22:36

Pumprlidentlich napsal(a):

Nejde o to, kdo má pravdu. Jde o to, kdo je větší blbec. Jako vše ostatní, nakonec to bude spor mezi pravicí ( ti zlý) a levicí (ti hodní).

Všiml si někdo, kolik klimatologů, ekologů a energetiků je ve straně zelených? (Mgr. Kuchtová, chovatel koz, auau a další). Uvědomuje si někdo, jací lidé rozhodují o tom, jestli bude elektřina nebo louče?

Vidím, že v diskuzích se objevují opravdový odborníci. Najdu zde odpověď? Snažím se ji vypátrat již delší dobu.
Zelení v Německu staví další uhelný elektrárny. V zeleném Rakousku se staví plynový elektrárny. (samozřejmě, že v mediích se stále objevují super větrníky)

Ví nějaký ekonom, od koho zelené ekologické Rakousko koupí emisní povolenky a za kolik? A kdo zaplatí německé větrníky?

Proč zelení odborníci mluví o ochraně životního prostředí, o snižování emisí a slintají nad Gorem?

Proč zelení kritizují Klause? V Klausově knize není nikde zmínka o nutnosti výstavby uhelných a plynových elektráren a zvyšování emisí. To je výsledkem zelené politiky a podpory všeho, čemu se říká OZE.

Jaký má smysl diskutovat a řešit, jak člověk přispívá ke změně klimatu? Zelení levicový intelektuálové stejně vracejí úroveň ochrany životního prostředí o několik desetiletí zpět. Nejvyšší podíl na zvyšování emisí mají v Evropě země, které nejvíc křičí o ochraně životního prostředí. Například ekologické Německo a Rakousko, velké vzory naší strany zelených.

(samozřejmě, že holokaust nebyl, v SSSR bylo všem krásně a v Neměcku a Rakousku se žádné další uhelný a plynový elektrárny
nestaví)

Všimnul si někdo absurdity zelené politiky?

Diskuze a spory příznivců a odpůrců globálního oteplování jsou jistě velkým přínosem. Každý fanda globálního oteplování se automaticky (bez ohledu na vzdělání a přínos pro ochranu životního prostředí) stává hrdinou. Proti globálnímu oteplování nebojují jenom ti špatní (Bush, Klaus, energetici atd.). Podle reakcí bojovníků proti globálnímu oteplování musí být Rusko a Čína vzorem pro ochránce. V těchto zemích nedochází ke změně klimatu a greenpeace zde nekritizují cokoliv.

Nebylo by lepší prostě zrušit školství a vstoupit do greenpeace a strany zelených? Ochránci klimatu již ví, co způsobuje ENSO a globální oteplování. Ten, kdo nic nedělá, nic nezkazí a když budou všichni bojovat proti globálnímu oteplování, bude všechno krásný. Nikdo nebude moct toho druhého obviňovat, že nebojuje proti globálnímu oteplování. Všichni si budou rovni. Je zbytečné cokoliv dělat. Je zbytečné myslet. Je třeba zastavit změny klimatu! Jakákoliv jiná činnost, která není určena pro boj se změnou klimatu, je špatná a musí proti ní být zakročeno!

a sebevětší blábol to nezmění!!!
18. 01. 2008 | 23:04

Martin napsal(a):

Text macha povazuji za hloupy, reagovat na nej necim stejne hloupym mi pripada pod uroven a zda se mi jen hrou na to kdo docura dal.
18. 01. 2008 | 23:11

jiri kadlec napsal(a):

Další důkaz toho, že Klaus jako ekonom se nemá plést do ekologie a klimatolog do ekonomie. Ten pán sečetl jablka s hruškama a vyvodil z toho třešňový koláč.
18. 01. 2008 | 23:24

RUMCAJS napsal(a):

Radim:
Byl to vizionářský šťouch. Né realita. Jednalo se o pohled do budoucnosti, kdy bude možná vyslyšeno volání po odborné diskuzi, místo drmolení zelené mantry proroka Al Gora.
18. 01. 2008 | 23:34

outsider napsal(a):

To jiri kadlec:
Dobrý muži, povšiml jste si, že jde o vtip? A vtip výborný, že se i my neoteplovači musíme zasmát a zastydět za Mr. Macha, což ovšem činíme poměrně pravidelně :-(
18. 01. 2008 | 23:35

Karel Vomacka napsal(a):

Blahopreji! Naprosto skvele!Treba se to bude opakovat i v budoucnu, p. Mach napise nejaky "vtipny" blog, my se mu zasmejeme, a pak bude nekdo kontrovat necim jeste lepsim. A z aktualne se stane velice zabavny server! :-D

Mozna by stalo za uvahu zalozit Ekonomickou unii ceskych prirodovedcu, ktera by neustale monitorovala aktivitu CNB a vydavala doporucujici prohlaseni, jak se maji zmenit uroky. Prece jenom vsichni tusime, ze schopnosti prumerneho ceskeho pridovedce sahaji dale, nez jen k metode nejmensich ctvercu nebo linearni extrapolaci. :-D
19. 01. 2008 | 04:32

outsider napsal(a):

To Karel Vomacka:
české banky, ČNB nevyjímaje, jsou teď už naštěstí dost infiltrovány matematiky, fyziky, FEListy i FUJTAJFListy. Do politiky se moc nehrnou.
19. 01. 2008 | 08:35

Jejda napsal(a):

:-)
19. 01. 2008 | 08:35

Tupelo napsal(a):

Diky za povedeny clanek, dobre jsem se pobavil. :))
19. 01. 2008 | 11:56

Věžák napsal(a):

Přečetl jsem to třikrát a pořád nechápu. Asi vrátím diplom VŠE. Jak může někdo zvěřejnit takovou kokotinu. Soudruzi z Wall Streetu jsou mrtví smíchem.
20. 01. 2008 | 17:17

L.Metelka napsal(a):

Věžák:
Ano, popsal jste to velice přesně. Přesně tohle totiž cítí klimatolog, když si přečte "moudra" pana Macha (a nejen jeho, ale i mnoha dalších...)
20. 01. 2008 | 18:03

JC napsal(a):

Pane Metelko, Albert Einstein vám vzkazuje, že na to abyste šel v řadě nepotřebujete mozek, na to že vám stačí mícha.
20. 01. 2008 | 20:16

ujo napsal(a):

pánové, to je všechno sranda, ale ty akcie skutečně padají a konce není (přes optimismus z konce roku) viděti.
Není vyloučeno, že dříve než rozpuštěné ledovce nás zaplaví krise. A kam to povede? Nejzadluženější stát má největší armádu?!
20. 01. 2008 | 20:22

L.Metelka napsal(a):

JC:
A jak moc je správné, když ta chůze "mimo řadu" je podpořena diletantskou argumentací?
20. 01. 2008 | 20:36

JC napsal(a):

L.Metelka,
Ten vzkaz nebyl pro Macha,ten byl pro vás.
20. 01. 2008 | 21:17

L.Metelka napsal(a):

JC:
Takže když se Mach jako ekonom vyjadřuje ke klimatologii, je to OK. Pokud se k tomu vyjadřuje klimatolog, je to špatně.
Tak nějak to račte vidět?
20. 01. 2008 | 21:20

JC napsal(a):

Pokud si říkáte odborník a berete si za soupeře ve svém oboru pana Macha, tak zřejmě nejste schopen pochopit co jsem měl na mysli.
20. 01. 2008 | 22:39

L.Metelka napsal(a):

JC:
Nepochopil jste, že tady si nikdo nebere pana Macha za soupeře v ekonomii, stejně jako není pro klimatology soupeřem v klimatologii. Tady jde jen o to, jak to vypadá, když člověk "přešlapuje" do oboru, ve kterém se nevyzná.
Nic víc.
20. 01. 2008 | 22:43

JC napsal(a):

Pane Metelko,rozdíl mezi vámi a panem Machem je v tom, že on nepředpovídá s vážnou tváří jak bude vypadat akciový trh za 50 nebo 100 let.Kdyby to tak učinil,byl by to důvod se na něj dívat s nedůvěrou.Pokud jde o vás a moji poznámku s Einstinem tak vězte, že na GO už body jako vědec nezískáte,ty vám sebral jiný "odborník" Al Gore. Nezbývá vám než se pokusit mu jeho teorie vyvrátit.A co se týká vybrání si toho správného soupeře, mám na mysli někoho renomovaného z oboru.viz.http://www.virtually.cz/ind...
a tím samozřejmě nemyslím papeže.
21. 01. 2008 | 08:47

Khamul napsal(a):

Radim Tolasz: parádní blog, 100 bodů ze sta! ;o)
JC: na to aby jste šel v řadě opravdu nepotřebujete mozek. A je naprosto jedno která řada to je a kdo ji vede ať je to pan Gore nebo pak Klaus.
21. 01. 2008 | 09:54

JC napsal(a):

Khamul,
Klaus ohledně GO jde v řadě ? :-)))
Tak to je vtip dne.
21. 01. 2008 | 10:05

Radim Tolasz napsal(a):

Věžák:
Pokud byste pro hodnocení mého příspěvku použil slušnější výrazivo, tak bych byl poctěn. Pochopil jsem, že máte diplom z VŠE a považujete mé zamyšlení za nesmyslné (rovněž tak i někteří další). To je pro mne vrcholné ocenění.

Já jsem se totiž musel hodně snažit, aby můj příspěvek byl ekonomicky stejně nesmyslný, jako je příspěvek pana Macha nesmyslný klimatologicky. Opravdu děkuji za uznání.
21. 01. 2008 | 10:13

L.Metelka napsal(a):

JC:
Jenže to srovnání se netýká žádných předpovědí, týká se to interpretace dat z poslední doby. U ekonoma pana Macha jsou to teploty, u klimatologa pana Tolasze jsou to hodnoty indexu PX. Prostě se ekonom pustil do klimatologie, načež se klimatolog pustil do ekonomie. Výsledek je v obou případech tragický, jen s tím rozdílem, že pan Mach to asi myslel vážně.
Body na GO nesbírám a ani to nepotřebuju. A tím "renomovaným" soupeřem myslíte Klause (když ne papeže)?
21. 01. 2008 | 11:13

Khamul napsal(a):

JC: nevím jestli jste tak enchápavý nebo to na nás hrajete. Jednu řadu vede (mimo jiné) pan Gore a druhou pan Klaus. Na nás už je jen kam se zařadíme. Třetí alternativa v podstatě není, GO buď je nebo není. Proto jsou vaše argumenty o nepotřebě mozku a chození v řadě bezpředmětné. A na to jsem narážel ;o)
21. 01. 2008 | 11:16

L.Metelka napsal(a):

Khamul:
K Al Gorovi - on tohle všechno nevymyslel. A ani netvrdí, že ano. On jen vzal výsledky klimatologického výzkumu, vyfiltroval z nich zpravidla ten nejpesimističtější scénář, tu nejpesimističtější variantu a to prezentuje. Není to tedy odborně úplně od věci, ale je třeba mít na paměti, že to, co prezentuje, většinou představuje jakýsi "horní odhad". Ani ne "nejlepší odhad", natož "spodní odhad". Na rozdíl od něj se klimatologové snaží prezentovat všechny ty odhady, nejen ten "horní".
Zatímco Václav klaus je po odborné stránce zcela mimo...
Diskutovat, zda má pravdu Klaus nebo Al Gore je tedy poněkud mimo mísu. Troufnu si tvrdit, že pravdu nemá nikdo z nich a ten "nejlepší odhad" bude s největší pravděpodobností někde mezi nimi...
21. 01. 2008 | 11:36

Khamul napsal(a):

L.Metelka: máte víceméně pravdu, já to jen velmi surově zjednodušil aby to pochopili i příznivci pana "profesora" :o)
21. 01. 2008 | 12:05

JC napsal(a):

L.Metelka,
" A doporučuje, aby se naslouchalo i těm vědcům, kteří klimatické změny vysvětlují i jinak než neodpovědnou industrializací. Mezi těmito vědci jsou vedoucí kateder a ústavů klimatologie, geologie, energetiky, chemie, marinologie, fyzikální chemie, biologie, ekologie, ekonomie, genetiky, geofyziky, atmosférické fyziky a dalších specializací z několika desítek zemí. Stovka z nich v prosinci poslala generálnímu tajemníkovi OSN dopis nazvaný „Klimatická konference OSN vede svět zcela chybným směrem“.
To si ani z textu neumíte vybrat ? Vygůglovat si jejich seznam by snad neměl pro vás bát problém.
21. 01. 2008 | 12:09

JC napsal(a):

Khamul,
Ten spor není o GO.To byste si musel přečíst Klause.
21. 01. 2008 | 12:16

L.Metelka napsal(a):

JC:
Gůglovat si žádný seznam nebudu. Pokud bych polemizoval, tak ne s lidmi, ale s názory a ve Vašem příspěvku žádný názor nebyl.
Těm vědcům jistě budou všichni naslouchat, ale až v okamžiku, kdy začnou předkládat relavantní a korektní argumenty a ne takové bláboly, jaké někdy lze slyšet a číst.
Pokud jde o to, zda "klimatická konference OSN vede svět zcela chybným směrem", je to pitomost od samého začátku. Pokud se tím myslí třeba klimatologická konference IPCC, tak ta rozhodně svět nikam nevede a ani nemůže. A pokud tím autor myslí konferenci na Bali, tak to zase nebyla konference klimatologická, ale politická.
21. 01. 2008 | 12:18

L.Metelka napsal(a):

JUC:
Konkrétně pokud jde o Machův článek, tak tam jde taky o to, jestli se GO zastavilo či nikoli.
Mimochodem, Klaus taky čas od času GO zpochybňuje, ne že ne...
21. 01. 2008 | 12:22

JC napsal(a):

L.Metelka,
Např.s tímto pánem si to můžete vysvětlovat.
http://ruza.unas.cz/ZP/Tepl...
21. 01. 2008 | 18:48

L.Metelka napsal(a):

JC:
S některými Svobodovými tvrzeními se dá souhlasit, jiná jsou evidentně špatně, bohužel jsem ale nikde nezaznamenal přesnou metodiku, jak získával a kvantifikoval data z kronik a jak ty časové řady zpracoval. V populárně naučné literatuře to nevadí, odborné literatury se zatím nedopustil...
21. 01. 2008 | 20:56

Michal J napsal(a):

Pane Tolaszi,

klobouk dolu. Takto vtipna a trefna replika se jen tak nevidi...

Moc jsem se zasmal. Presto se obavam, ze autor puvodniho clanku pan Mach to stejne nepochopi, takze je to jako hazeni hrachu na zed. Kazdopadne pri cteni takovehoto clanku cloveku aspon svitne nadeje, ze uplne vsichni se jeste nezblaznili... :-)

Diky!
29. 01. 2008 | 00:06

jh napsal(a):

05. 03. 2008 | 01:54

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy