Emma od začátku do hořkého konce

01. 03. 2008 | 22:09
Přečteno 13508 krát
Ve středu 27. února ráno jsem dostal v kopii od kolegů mail, ve kterém se domlouvali, že „víkendová vichřice“ je vhodná příležitost pro zařazení České republiky do systému meteoalarm.eu, které jsme připravovali několik měsíců.

Téhož dne dopoledne vydal ČHMÚ informační zprávu, ve které je věta: „Vítr by měl začít zesilovat v noci na sobotu, slábnutí očekáváme během nedělního dne“. Předstih této předpovědi byl 2,5 dne.

null
null

Informační zpráva ČHMÚ z 27. února (pocasi.chmi.cz)

V pátek 29. února dopoledne získali meteorologové ČHMÚ téměř jistotu a vydali podrobnou výstražnou informaci:


Výstražná informace ČHMÚ z 29. února (pocasi.chmi.cz)

Tato výstražná informace se ve strukturované podobě objevila podle plánu od 1. března na meteorologickém výstražném portálu www.meteoalarm.eu, který provozuje sdružení evropských meteorologických služeb Eumetnet.



Potud všechno v pořádku a troufnu si tvrdit, že bez problémů. Věřím, že nejen meteorologové, ale i veřejnost doufala, že se předpověď nenaplní zcela, nejlépe vůbec.

Bohužel.

Přechod frontálního systému sebou v průběhu soboty přinášel předpokládané meteorologické projevy – vítr v nárazech hodně přes 30 m/s, srážky na mnoha místech i více než 50 mm a první březnové bouřky.


Radarový snímek ČHMÚ v 10:30 (www.chmi.cz)



Dosažení stupňů povodňové aktivity v profilech ČHMÚ (hydro.chmi.cz)



Blesková statistika ve 12:30 (www.chmi.cz)


Střechy domů, auta, stromy, lesy, elektrické sloupy, silnice, koleje. Nepříjemné, ale vratné. Přehledně např. na aktuálně.cz. Oběti na životech jsou bohužel hořkou a nevratnou tečkou za dnešním meteorologicky zajímavým dnem. Dnem, který strávilo spoustu lidí jinak, než by si přálo. Hasiči, záchranáři, cestující ve vlacích, autech i na letištích, obyvatelé poškozených domů, zdravotníci a mnozí další. Patří jim za to dík.

Příroda nám opět ukázala, že si dělá co chce. Děkovat jí nebudeme, bojovat s ní taky ne. Spravíme střechy, vysázíme nové stromy a nataháme znovu dráty. Pokud možno lépe a kvalitněji. Troufnu si tvrdit, že padají převážně nekvalitní nebo neudržované střechy a nemocné stromy na narušeném podloží. Nedávejme tedy vinu pouze přírodě. Za mnohé si můžeme sami.

To je ten hořký konec z nadpisu tohoto blogu. Hořký konec se špetkou naděje …

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

RUMCAJS napsal(a):

Dnes jsem četl vědecký článek, který popírá, nebo minimálně zpochybńuje vliv CO2 na globální oteplování. Poukazuje na jiné rozvstvení teplot v atmosféře a jiný průběh nárustů teplot, než by tomu bylo v případě vlivu CO2.

Už se teším, až se budete muste p. Machovi omluvit.
01. 03. 2008 | 23:33

wiki napsal(a):

RUMCAJS : Nějaká citace toho vědec. článku by nebyla? Takhle to je jen plácnutí do vody , a my se tady můžeme se jen dohadovat, zda "jiné rozvstvení teplot v atmosféře a jiný průběh nárustů teplot, než by tomu bylo v případě vlivu CO2" ve Vašem článku vysvětlují činností/nečinností sopek, přesnějším modelováním proudění (a hloubkového teplotního rozložení) světových oceánů, sofistikovanějším modelem slunečních cyklů, anebo nečím úplně, ale úplně jiným ...
02. 03. 2008 | 00:24

prirodovedec napsal(a):

RUMCAJS: Tesim se na Vasi citaci. Jak jsem jiz psal, na problemu mne zajima argumentace zucastnenych vice nez dany problem, protoze prokazatelnost je diskutabilni z hlediska tvrdych pozadavku na presvedcivost.

K omluve P.M.: Doporucuji nepodlehat zkratkam a pripominat si, ze si mnozi i loupezniku zde vazime, nebot jsme zvykli, ze maji premyslive napady.

Problem nebyl v Machove nazoru, ale v metode jeho prokazovani. Misto, aby rekl ja a ... si myslime ... pustil se do "presvedciveho" :) hrani s cisly a grafy. Cili bylo to alespon pro mne o metode. Doporucuji si znovu nalistovat a precist vse vcetne diskusi.

Dle mne by se takove argumentace nemel dopoustet ani v CR vzdelany ekonom :), nebot by z toho zrejme dostali zachvaty smichu nejen Descartes ("Rozprava o metode"), ale zrejme i Aristoteles (viz jeho sylogismy). Rekl bych, ze az takovy navrat ke korenum nutny neni ani pro P.M.

Navic mne to vede k tomu, ze prezkoumavam cokoliv, co prijde od takto argumentujicich osobnosti a jim blizkych osob. Hrozi totiz akutni nebezpeci, ze pouziti nahodneho generatoru je bezpecnejsi nez respektovat jejich napady, at se tykaji zdravotnictvi, skolstvi, ci duchodu. Pocitajici profesionaly bych u reforem bral (Munich a dalsi z CERGE), ale dalsi "porucime vetru desti" od presvedcenych diletantu jineho typu zazit jiz nechci. Vy ano?
02. 03. 2008 | 00:46

Umělý sníh? napsal(a):

Modré nebe ráníčko, vychází nám sluníčko, letadýlka vylétají čárečky vám nadělají, mráčky máme vpoledne, obloha se zatáhne, přes noc pěkně zasněží, počasíčko ještěří.........
Kdepak se ten vítr bere, s předpovědí do...............
věř či nevěř národe vitr není v přírodě.......
02. 03. 2008 | 02:45

Luba napsal(a):

Těším se na to, až opětovně nastolený pětiletý Hradní pán sestoupí do podhradí, a bude kritizovatelný. Nedávno napsal či řekl, že jeho vnuci na něj budou hrdí a budou prý říkat: "Děda měl s tím oteplováním/neoteplováním pravdu". Obávám se, že spíš budou tvrdit: "Klaus? To je jen shoda jmen."
02. 03. 2008 | 07:58

Pavel Chmura napsal(a):

Nad Brnem to ráno vypadalo jako pohádka, teď to vypadá na horror. Zalezte kdo můžete.
02. 03. 2008 | 08:06

Skogen napsal(a):

Vzrůst teplot je statisticky prokázán, nezpochybňuje ho ani takový environmentální ignorant jako je V. Klaus. Kdo má pochyby, nechť použije vymoženost s názvem Google, s trochou dobré vůle se dopracuje k relevantním zdrojům. Spor není o to ZDA se globální ekosystém otepluje, ale CO to způsobuje. Jelikož se klima statisticky významně teplotně mění směrem nahoru, přináší to své důsledky. Ten tématicky nejvýznamnější důsledek je fyzikální - se vzrůstem teploty v systému vzrůstá množství energie v atmosféře, která se uvolňuje ve formě bouří, prudkých vichrů, průtrží mračen, atd...

No a teď co s tím. Čeští konzervativci říkají, že nic a dál hodlají v co největší míře přetvářet bohatství Země v odpadní suroviny, protože podle nich jsme v údobí, kdy se klima mění přirozeně.

Environmentalisté, avšak daleko lépe řečeno všichni ostatní, kteří si všímají kauzality mezi produkcí chemických látek člověkem, výskytu těchto látek v životním prostředí a změnami klimatu, tvrdí, že přinejmnenším zčásti má člověk na GO vliv a tudíž je alespoň teoreticky schopen GO svým chováním ovlivnit.

Z vědeckého hlediska uvedu věc nepříliš související, nicméně analogickou. Uplynulo padesát let od doby, kdy lidé poprvé pozorovali výskyt tzv. "ozonové díry", tedy oslabení vrstvy tříatomového kyslíku, chránící živé formy před mutagenním UV zářením. Ani není třeba zmiňovat, že problém byl v počátcích bagatelizován a že nikdo neměl zájem omezovat se ve výrobě a distribuci freonů a zvyšovat si náklady změnami technologií. Přesto zástupci průmyslově vyspělých zemí světa dokázali zaujmout odpovědné stanovisko a pomocí mezinárodních dohod dosáhnout zákazu výroby a použití fluorochlorouhlovodíků. "Ozónová díra" měla v loňském roce rozsah dvou evropských kontinentů, podstatné však je pozitivní zvrácení trendu, že díky globálnímu zákazu freonů tzv. Montrealským protokolem a jeho dodržování vědci očekávají, že okolo roku 2060 by ozónová vrstva mohla být opět v neporušeném stavu.

Uvedl jsem ilustraci nesporného vlivu člověka na globální životní prostředí. Samozřejmě lidstvo mohlo dál nerušeně masivně vyrábět freony a potýkat se s následky překotných genetických mutací na všech živých formách včetně člověka, zvolilo však rozumný přístup. Omezení vlivů způsobujících GO je taktéž v zájmu člověka. Jednalo by se o nápravu nesporně složitější a také nákladnější než v případě ozónové vrsty, je ale alespoň zčásti v lidských silách. V tom s autorem článku naprosto souhlasím, pakliže si jeho závěr dobře vykládám.
02. 03. 2008 | 09:09

tycka66 napsal(a):

Lidi,nejdulezitejsi je,jak efektivne vynakladat nase omezene zdroje.Kjoto snizi teplotu do r.2100 o 0,15 stupne za ohromne penize..
02. 03. 2008 | 09:47

kamil napsal(a):

Způsobilo to chemické letecké bombardování, které bylo nad územím jihu Čech a Moravy velmi zřetelně viditelné minulou neděli a ponděli (24.a 25.3)), týkalo se zřejmě velkého území Evropy. Lidi, všimněte si toho, nenechejte na sebe sypat od Američanů chemikálie!
02. 03. 2008 | 10:05

Řeč mysli napsal(a):

Je úchvatné pozorovat okamžik kterékoliv změny blížící se startu aféry. Jakoby média čekala na vzrůšo. Bombardují a předhánějí se nejčerstvějšími zprávami o smutné události. Nyní je to EMMA. Nebýt toho, tak do konce života nevím o R.Tolaszovi.
02. 03. 2008 | 10:16

veverka napsal(a):

Re Rumcajs:A který renomovaný klimatolog je autorem toho článku? Jakl? Mach? Klaus? Topolánek? A jakého článku? Stále si nedodal odkaz,čili mě nezbývá než si myslet že prostě jen kecáš.
02. 03. 2008 | 10:20

RUMCAJS napsal(a):

wiki:
Nepamatuji si to z hlavy, ale jakmile dorazím domů,poskytnu bližší údaje.
02. 03. 2008 | 10:36

Kamil napsal(a):

Skogene, s Vaším závěrem ohledně ozónové díry bych byl opatrný, jsou to jen pocity. V hodnocení Klause, jako environmentálního ignoranta se mě nelíbí, že se mu podsouvá možná z 90ti% něco co nikdy neřekl. Jsou to věci vytržené z kontextu.Myslím si, že se k vyváženému přístupu k životnímu prostředí nedostaneme kupčením s emisními povolenkami, ale s celosvětovou vůlí k přechodu na nové a možná i staronové ( objevů ohledně zdrojů energie lidstvo ve své historii učinilo bezpočet ) zdroje energie. Myslím si, že vynaložené astronomické sumy, které lidstvo vynakládá na alternativní zdroje jsou jen odkládání problému. To je jako když se lidstvo chystá na válku minulou. Hezký den.
02. 03. 2008 | 10:50

Skogen napsal(a):

Dobrý den, Kamile. Já s vámi souhlasím, "můj závěr" doufám chápete toliko ve smyslu stylistickém, sám říkám, že z hlediska příčin a vlivů nelze problém ozónové vrstvy a GO srovnávat. Srovnatelný je pouze lidský přístup k problematice obojího. Jestliže se shodneme na tom, že lidstvo má nějaký podíl na GO, pak má jistě smysl činit opatření, jaká navrhujete.

Souhlasím s vámi, že business sféra se bude snažit vytřískat vždy něco pro sebe a také nepokládám kupříkladu biopaliva za řešení problému. Osobně se domnívám, že je třeba důsledně rozlišovat environmentalisty z řad odborníků na životní prostředí a z řad odborníků z business lobby.. Ostatně schopnost flexibility je v obchodním prostředí božím zákonem a upřímně řečeno, nemyslím si, že by business sféra narozdíl od ekosystému nebyla schopna přizpůsobit se čemukoliv. Tím asi k biopalivům a "zelené energii" říkám vše.

Na Klausovi mi vadí, že on, jako vědecky vzdělaná osobnost v oblasti ekonomie ignoruje a popírá poznatky jiných odborníků
z jiných oblastí a podřizuje jiné obory své ideologii, tedy že současný člověk je Homo economicus, čemuž se podřizuje vše a nic není podstatnější, třebaže Homo economicus existuje jen díky faktu, že může existovat Homo sapiens sapiens...

Domnívám se, že vše ve vztahu k životnímu prostředí významně nešetrné by mělo být zpoplatněno, souhlasím s ekologickými daněmi. Čili spalovací motory ano, silná auta ano, letecká doprava ano, výrobky s vysokým indexem nehospodárnosti ano, dokonce ani ty klasické žárovky bych panu prezidentovi neupíral, jen by měl být zaplacen jejich vliv na ŽP, tak aby výnos směřoval do vývoje a podpory aplikací nových šetrných technologií (a především v automobilovém průmyslu).

Nad tím by samozřejmě měl být arbitr, nejlépe nikoliv obchodník, ani politik, ale akademik, nejlépe univerzitní půda, která si vždy bláboly důsledně ohlídá. Zde výrazně nesouhlasím s Klausovou ideologií autoregulačního tržního systému, protože tržní soukolí se bude otáčet tak dlouho, dokud bude trh, čili spotřebuje vše co je ke spotřebě a to co nejrychleji v maximálním efektivním měřítku, tak aby bylo dosaženo maximálních zisků. Oproti tomu považuji nadřazený prvek objektivní regulace trhu za nezbytný.
02. 03. 2008 | 14:13

RUMCAJS napsal(a):

Plním slib a uvádím zdroj.
Revue objevů,vědy,techniky a lidí.A ti citují časopis The International Journal of Climatology.
Byla to studie odborníků z Rochesterké univerzity.
02. 03. 2008 | 14:49

iguana napsal(a):

to RUMCAJS: díky, nicméně toto je odkaz o ničem, protože to mohl převyprávět třeba i PM. Můžeš uvézt název originální studie a jejich autorů? A případně i bližší podrobnosti (rok, ročník, číšlo), prosím? Pokud je to na netu, stačil by odkaz. Pokusím se stáhnout originál i zájemcům případně poslat. Díky moc.
02. 03. 2008 | 15:45

Kamil napsal(a):

Skogene nesouhlasím, aby arbitr byla nějaká instituce nebo osoba, podle mého nejlepším arbitrem je cena. Podle mého pouze cena přinutí všechny zúčastněné, aby něco dělali s náklady, popřípadě hledali nové zdroje. Ke Klausovi, nejsem jeho obdivovatel, ale snažím se být objektivní, a proto stále nevím, kde všichni chodí na to, že Klaus popírá GO, on pouze říká, že je naprosto předčasné dělat jednoznačné závěry, že GO zaviňuje člověk, že příčinou je CO 2 atd. V tom je totiž naprosto jiná pointa. Hezký den.
02. 03. 2008 | 17:04

wiki napsal(a):

iguana, RUMCAJS: Z Rochestru se toho v International Journal of Climatology zas tak moc nepublikuje, a proto se dá původní zdroj k diskutované práci "lehce" dostopovat:

http://www3.interscience.wi...

Abstract
We examine tropospheric temperature trends of 67 runs from 22 Climate of the 20th Century model simulations and try to reconcile them with the best available updated observations (in the tropics during the satellite era). Model results and observed temperature trends are in disagreement in most of the tropical troposphere, being separated by more than twice the uncertainty of the model mean. In layers near 5 km, the modelled trend is 100 to 300% higher than observed, and, above 8 km, modelled and observed trends have opposite signs. These conclusions contrast strongly with those of recent publications based on essentially the same data. Copyright © 2007 Royal Meteorological Society

A pokud se podíváme na hlavního autora (=David H. Douglass) přes WOS, jde evidentně o nositele názoru, že dosavadní klimatologické modely jsou nekompletní, protože nezahrnují vliv sopek, mořských proudů a Slunce.

Viz třeba jeho nejcitovanější práce:

Climate sensitivity of the Earth to solar irradiance

Author(s): Douglass DH, Clader BD
Source: GEOPHYSICAL RESEARCH LETTERS Volume: 29 Issue: 16 Article Number: 1786 Published: AUG 23 2002

Abstract: The mean surface temperature of the Earth depends on various climate factors with much attention directed toward possible anthropogenic causes. However, one must first determine the stronger effects such as El Nino/La Nina and volcanoes. A weaker effect, which must exist, is solar irradiance. We have determined the solar effect on the temperature from satellites measurements (available since 1979) of the solar irradiance and the temperature of the lower troposphere. We find the sensitivity to solar irradiance to be about twice that expected from a no-feedback Stefan-Boltzmann radiation balance model. This climate gain of a factor of two implies positive feedback. We also have determined a linear trend in the data. These results are robust under truncation from either end of the of the data record. These measurements of solar sensitivity are consistent with prior estimates from ocean temperatures on decadal scales and of paleo-reconstructed temperatures on centennial scales.
02. 03. 2008 | 18:36

iguana napsal(a):

to wiki: díky moc, ale moc z toho nejsem chytrý, chce si to přečíst aspon závěr té novější práce. Přiznám se, že nevím, kam autor míří. Ta druhá je v podstatě "klasický skepticismus" k antropogennímu původu klima změn. Momentálně nejsem na kompu, z kterého bych měl do této databáze přístup.
02. 03. 2008 | 21:05

RUMCAJS napsal(a):

iguana:
Ročník 3.březen 2008.
02. 03. 2008 | 22:37

prirodovedec napsal(a):

autorovi a zajemcum: Vazeni kolegove, dulezite sdeleni! P.M. opet "chladne"! vice informaci na - viz tamni odkazy:

http://neviditelnypes.lidov...

a zejmena:

http://cepin.cz/docs/newsle...

Autore dockame se opet? Mach/Tolasz dublogu II cca po 50ti dnech?
03. 03. 2008 | 00:59

Milan napsal(a):

DÍKY ZA BEZVADNÝ METEOROLOGICKÝ
komentář toho, co se stalo. Nic
se k tomu nedá dodat. Je to příroda, a my jenom zíráme. A trošku se snad můžeme připravit, díky Vašim předpovědím.
Mediální bláboly a skoro obviňování Vás, meteorologů, považuji za ubohé.
03. 03. 2008 | 07:53

veverka napsal(a):

James Lovelock: Ekologická katastrofa je nevyhnutelná, užívejte si života, pokud to ještě jde
http://www.blisty.cz/2008/3...
http://www.guardian.co.uk/t...
03. 03. 2008 | 09:00

Ládik napsal(a):

Samochvála smrdí.
03. 03. 2008 | 11:01

helmut napsal(a):

ja jsem cetl, ze oteplovani povede k rozpousteni sladke vody z ledovku, ke zmene proudeni Golfskyho proudu v Atlantiku a k nastupu doby ledove v Evrope, no a pak tem klimatologum neco ver, jeden rekne jednu vec, druhej naprosto opacnou, myslim, ze vesteni z koule by bylo presnejsi
03. 03. 2008 | 12:12

Persching2 napsal(a):

Prosím tady o vysvětlení jedné věci.
Ve škole jsme se učili toto:
Že uhlí, ropa apod. jsou výsledkem přeměny rostlin v silných vrstvách za nepřístupu vzduchu, velkého tlaku a po dlouhou dobu. Na to, aby se vytvořily ty stamiliony, miliardy tun fosilních paliv bylo třeba desítky až stovky miliónů let, kdy takhle se postupně spotřebovával a v nich ukládal CO2 . Když řeknu, že se dnes desítky / stovky miliónů tun těchhle paliv přeměňují nazpět, tak to ale trvá na rozdíl od původního procesu - ve velkém tak 300 let. Tak to přece sakra musí mít vliv.
Porovnávat ty doby vzniku a spalování přece nejde. Prostě si myslím, že ta změna při takhle rychlém spalování je z dlouhodobého pohledu skoková. Nevěřím, že zeměkoule má takovou pohlcovací kapacitu v tak krátkém časovém úseku. Podle mě je naprosto jasné, že lidstvo má na planetu a život na ní v tomhle zhoubnej vliv. Považuju se za technokrata, ale myslím si, že popíráním výrazného vlivu lidstva na tyhle změny ( možná jen na jejich rychlost ), si pod sebou tu větev řežeme rychleji ( a nejen sobě, ale bohužel všemu živému tady ).
Nebo jsem jen pomýlený a je to jinak?
07. 03. 2008 | 14:46

JC napsal(a):

Persching,
To mě by zase zajímalo co na tyto "pseudovědecké" názory říká vědec, pan Tolasz ?
http://tyden.cz/rubriky/ved...
P.S.Metelku ani nezmiňuji.
07. 03. 2008 | 21:46

vonty napsal(a):

rad bych prispel k diskuzi ale asi bych spadnul do politiky a obchodu, ne ze by to s GO nesouviselo ale ze zidle vas to stejne nezvedne ,takze haleluja :)
07. 04. 2008 | 14:57

podzimní trendy napsal(a):

Tak to přece sakra musí mít vliv.
18. 07. 2009 | 10:29

replica tag heuer napsal(a):

Interesting thing!
Good recommended website.
just want to add a comment
30. 03. 2010 | 05:43

http://www.kw61.com/replica-iwc-watches/ napsal(a):

30. 03. 2010 | 07:04

Links of London store napsal(a):

I ran all the way to the main gate, and then I waited a second till I got my breath. I have no wind, if you want to know the truth. I'm quite a heavy smoker, for one thing--that is, I used to be. They made me cut it out.
31. 03. 2010 | 15:50

replica watches napsal(a):

čem se mluvilo před tím. Letterman se Salmy opravdu zeptal, jaké bylo její mexické dětství, a ona se rozpovídala... Ona otázka ve studiu skutečně nepadla. Ale vsadil bych se, že se na tomto tématu předem domluvili. Z některých Lettermanových show je patrné, že nejde o čistou improvizaci.
Jsem rád, že jsem vám padl do noty.
24.01.2008 16:54:54
09. 04. 2010 | 05:05

replica watches napsal(a):

čem se mluvilo před tím. Letterman se Salmy opravdu zeptal, jaké bylo její mexické dětství, a ona se rozpovídala... Ona otázka ve studiu skutečně nepadla. Ale vsadil bych se, že se na tomto tématu předem domluvili. Z některých Lettermanových show je patrné, že nejde o čistou improvizaci.
Jsem rád, že jsem vám padl do noty.
09. 04. 2010 | 05:10

Vacheron Constantin watches napsal(a):

I do NOT ordered a and I don’t confirmed anything.I ony generate a kind of a account on your side, because I want to know with option I have by the payments.If I make the decision to order a Alain Silberstein watches.... I am interest in the Baume & Mercier watches. So please give me a special price and inform me I witch way it is possible to pay.
09. 04. 2010 | 10:31

omega watches napsal(a):

very happy to come here
13. 04. 2010 | 10:04

p90x Workout DVD napsal(a):

17. 09. 2010 | 05:32

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy