I to je globální oteplování?

10. 12. 2008 | 21:23
Přečteno 7244 krát
V diskusi u mého minulého blogu mě Pumprlidentlich vyzval, abych se příště věnoval oteplování. Proč ne? Otázkou je, z které strany toto téma uchopit, abych se příliš neopakoval. Mám pocit, že klimatologové už řekli téměř vše.


Globální pohled byl podrobně rozebírán v roce 2007 v souvislosti s vydáním čtvrté hodnotící zprávy IPCC (přehled dle mého názoru relevantních a důležitých událostí v roce 2007 je v jiném mém blogu zde .

Pohled regionální je předmětem odborného zájmu českých klimatologů, kteří se snaží zpřesnit dosavadní odhady dopadů klimatické změny v sektorech vodního hospodářství, zemědělství a lesnictví, včetně návrhů adaptačních opatření. První projekce modelu ALADIN-CLIMATE/CZ jsou nejen výborným vstupem pro tuto práci, ale zároveň nás řadí mezi evropskou klimaticko-modelářskou špičku.

Pohled politický lze aktuálně sledovat na United Nations Climate Change Conference v polské Poznani (COP-14 ).

A pohled lokální? Zde máme neomezené možnosti. Téměř denně můžeme slyšet, vidět nebo číst, že za něco může globální oteplování. V posledních dnech znovu v souvislosti s pořádáním MS v klasickém lyžování v Liberci. Bez dalšího slovního vyrušování se zamyslete nad níže uvedenými grafy.

Nejnižší únorová teplota v Liberci v letech 1948 – 2008
TMI
TMI


Počet dní s minimální teplotou nižší než 0°C v prosinci a následujícím lednu v letech 1948 - 2007
Počet dní
Počet dní


Maximum výšky sněhové pokrývky v únoru v Liberci v letech 1948 – 2008
SCE
SCE


Ano, období 1948 – 2008 (61 let) není dostatečně dlouhé, abychom mohli hovořit o změnách klimatu. Na grafech je však vidět značná meziroční variabilita hodnot minimální teploty i sněhové pokrývky. Hodnot, které budou jistě v následujících týdnech v Liberci se zájmem sledovány. Bude dostatek přírodního sněhu? Jako v letech 1965, 1970, 1987 nebo 1993? A pokud ne, bude alespoň příznivá teplota pro vytvoření umělého sněhu na místě? Nebo bude nutné sníh znovu dovézt ?

Pořád ještě platí, že všechny varianty jsou možné. Počasí bude, jaké bude.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Gorash napsal(a):

Pokud se mohu zeptat: Čím se v klimatologii pozná, že se někdo "řadí mezi evropskou klimaticko-modelářskou špičku?" Objektivní kritérium mě nějak nenapadá - těžko totiž můžeme v současné době předpovědi modelů porovnat s realitou, která přijde až za desítky let... Jediné co mě trochu kverulantsky opanuje myšlenky je, že by špičkou byli mínění ti, kteří předpoví nejvyšší nárůst teploty v nejbližším století... :-P Potom bych totiž chápal, proč současná (alespoň ta médii prezentovaná) klimatologie vypadá jako soutěž o co nejpoplašnější zprávu.
10. 12. 2008 | 22:38

Gorash napsal(a):

A ještě dodatek - moc mě pobavila ta aproximace v prostředním grafu - takhle nějak byl konstruován ten dnes už legendární "hokejkový graf", ne? :-D Stačí, aby poslední rok, který vezmeme do úvahy měl dostatečně vysokou průměrnou teplotu (nebo v tomto případě dostatečně nízký počet mrazivých dní) a hned máme "hokejku" jak blázen! :-) Ale nic ve zlém...
10. 12. 2008 | 22:42

RT napsal(a):

Gorash: Pokusím se stručně vysvětlit. Naši modeláři pracují několik posledních let mimo jiné v projektech EU FP7 CECILIE a ENSEMBLES, kde bylo letos na podzim hodnoceno 11 modelů a ALADIN-CLIMATE/CZ se umístil na 2. místě. Hodnocení probíhalo podle "schopnosti" jednotlivých modelů modelovat různé charakteristiky klimatu za referenční období 1961-1990. Hodnocení modelových projekcí budoucího klimatu bude možné až v budoucnu, to máte pravdu.
10. 12. 2008 | 22:51

RT napsal(a):

Gorash 2: Pokud tam vidíte "hokejku", tak jistě i bez aproximace :-)
10. 12. 2008 | 22:53

Gorash napsal(a):

@RT:
Ad 1 - super, díky - a nevíte, za jak dlouhé období před tím referenčním jsou používána data?

Ad 2 - hokeku tam vidím, ale naštěstí vím, jak aproximace fungují a tudíž mě nijak neznekliňuje - pokud bychom skončili třeba v roce 2005, tak by byla přesně opačná (ale to není tak "cool" :-P) Ale nechápu, co chcete říct tím, že bych viděl hokejku i bez aproximace - bez té by to byla jen oscilující čára, která ohledně dlouhodobého vývoje klimatu nevypovídá vůbec o ničem. (Ne že by takhle vypovídala, ale aspoň se ten graf "lépe čte") :-)
10. 12. 2008 | 23:03

Pumprlidentlich napsal(a):

Slyšel jsem, že překážkou pro řešení tak složitých procesů, jako modelování klimatu, je nedostatečný výkon současné výpočetní techniky. Je to pravda?
10. 12. 2008 | 23:03

Gorash napsal(a):

@Pumprdentlich: Když pan Tolasz neodpovídá, tak se pokusím si zaspekulovat. Schválně jestli, až zítra přijde realitou podložená odpověď, se bude aspoň rámcově shodovat s tou mou. :-) V IT se pohybuji a tak si dovolím tvrdit, že s výkonem by problém být neměl - úlohy typu modelování jdou zcela standardně řešit paralelními a distribuovanými výpočty, tudíž i kdyby taková úloha byla "extranáročná", tak by se do ní dal zapojit obrovský grid - tak jako například v projektu dekódování lidského genomu, kdy to byl vlastně celý Internet - když jste chtěl, mohl se na tom podílet a váš osobní počítač - a výpočetní síla takového "superpočítače" je potom de facto neomezená.
10. 12. 2008 | 23:27

Rudaruze napsal(a):

Jiří Paroubek - nejhrůznější důsledek globálního oteplování
10. 12. 2008 | 23:54

Al Jouda napsal(a):

Pár let bude teď teplejc a pak zase přijde velká zima. S tím nic nenaděláme !
11. 12. 2008 | 00:08

Jan Vaculík napsal(a):

Al Joudo,
máte bezesporu pravdu!
:-)
11. 12. 2008 | 01:17

Ládik napsal(a):

U globálního oteplování by se mělo hovořit o celé zeměkouli. Slyšel jsem, že jižní polokoule se ochlazuje. Je to pravda? Aby to "oteplování" nebylo jen někde. Tendenční zprávy vždy slouží někomu ku prospěchu.
11. 12. 2008 | 04:29

jan.harcarik napsal(a):

Ad: Gorash
Ta cast vety - "tezko totiz muzeme v soucasne dobe predpovedi modelu porovnat s realitou, ktera prijde az za desitky let", to je bomba. Takze modely, ktore su vytvorene na empirickom merani v minulosti su nicim, oproti realite, ktora pride. A akaze to bude? Opytame sa globalistickeho guru Gora? Mozno mu Vesmirni lide oznamia, ci vobec zajtra nieco bude a ak ano, co:-).
11. 12. 2008 | 08:01

neo napsal(a):

Zeptám se odborníků na GO a všech klimatologů a různých ekologických odborníků apod.

Je pravda, že člověk může za změny klimatu? Že svou činností Zemi různě oteploval a ochlazoval, takže už zde nerostou velké přesličky a ani nepobíhaj mamuti? Můžete dokázat, že střídání ledových a meziledových dob je způsobeno činností člověka??

nebo se jedná o přirozený proces trvající miliony let a Vašík Klausů má recht?
11. 12. 2008 | 08:40

L.Metelka napsal(a):

Pro jan.harcarik: Základní omyl Vašeho tvrzení je v tom, že modely jsou vytvořeny na empirickém měření v minulosti. NEJSOU!!!
11. 12. 2008 | 08:48

L.Metelka napsal(a):

Pro neo: Změny klimatu vždy byly (i bez vlivu člověka). Z toho ovšem vyplývá, že klima se může měnit i bez vlivu člověka. Nikoli, že se MUSÍ měnit jen bez vlivu člověka a že je vliv člověka vyloučen. Elementární výroková logika...
11. 12. 2008 | 08:50

neo napsal(a):

L.Metelka:

Celá historie vývoje klimatu na planetě dokazuje, že člověk může mít vliv(pokud vůbec)minimální.

v porovnání s existencí planety je zde člověk zanedbatelnou položkou.
11. 12. 2008 | 08:57

L.Metelka napsal(a):

Pro Gorash: No, nemáte tak docela pravdu. Na počítání klimatického (nebo meteorologického) modelu nakonec stačí i PC, jde ale o to, jak přesné a podrobné výsledky dostanete a za jak dlouho je budete mít. Pokud chcete něco solidnějšího, musíte už mít hodně výkonnou výpočetní techniku. Obecně jde třeba o to, aby ten výpočet byl tak rychlý, že bude "před realitou". Jistě by bylo k ničemu, kdyby výpočet předpovědi na 24 hodin trval dva dny. Další problémy jsou třeba s orografií, s nutností parametrizace procesů subgridového měřítka apod. Bylo by to na dlouhé povídání. Budou-li k dispozici výkonnější počítače, dají se ty modely počítat třeba v hustší gridové síti a tím pádem výsledky budou detailnější z hlediska prostorového rozložení. Jenže chcete-li snížit vzdálenost mezi modelovými gridovými body třeba jen na polovinu a zachovat celkový výpočetní čas, musíte vyměnit počítač za cca 30x až 50x rychlejší... Výpočetní technika to fakt dost limituje
11. 12. 2008 | 09:01

L.Metelka napsal(a):

Jak se na to podíváte. Antropogenní produkce CO2 je dnes asi na 10% toku CO2 mezi oceánem a atmosférou. Je to hodně nebo málo? Produkce CO2 je cca 100-150x vyšší, než kolik CO2 produkuje veškerý vulkanismus na Zemi. Je to hodně nebo málo?
11. 12. 2008 | 09:05

L.Metelka napsal(a):

To poslední bylo pro neo...
11. 12. 2008 | 09:08

L.Metelka napsal(a):

Ještě Gorash k těm "distribuovaným" výpočtům: Není to vůbec jednoduché, dělat v klimatologii paralelní a distribuované výpočty. Jak to distribuovat? Podle oblastí to dost dobře nejde, protože výsledky výpočtů na jedné oblasti ovlivní výpočty na jiné (minimálně sousední) oblasti. Takže by tady po každém integračním kroku muselo dojít k obrovské výměně dat mezi jednotlivými nody. Rozdělit to po fyzikálních veličinách už nejde vůbec, každá z nich Vám ovlivní spoustu dalších. Takový distribuovaný výpočet by byl extrémně náročný na přenosy dat mezi nody a to by nakonec celý výpočet šíleně zdržovalo. Jsou jen dvě možnosti: sestěhovat ty nody na jedno místo (viz např. http://en.wikipedia.org/wik...) s extrémně rychlou výměnou dat mezi nody (žádný internet nebo něco takového) nebo na každém nodu počítat model celý, ale pokud ten nod nebude dost rychlý, lze tam počítat jen velice jednoduchou verzi modelu s nízkým rozlišením (http://www.climatepredictio...), ale třeba zase z mnoha různých počátečních podmínek, s mnoha typy parametrizací - tedy vytvořit velký ansámbl výstupů z jednoduchých modelů.
11. 12. 2008 | 09:28

Ivo Peterka napsal(a):

Ta křivka na druhém grafu mi přijde svým ukončením zavádějící - nemůžeme vědět, že ten trend bude takový, jak křivka naznačuje a spíše je to nepravděpodobné. Myslím si, že ty křivky měly končit tak rokem 2002.
11. 12. 2008 | 10:11

L.Metelka napsal(a):

Pro Ivo Peterka: nemyslím si, že je to nutné. Je to spíše otázka interpretace, ale je jasné, že pokud se bavíme o systematických dlouhodobých změnách, pak musíme brát poslední dvě hodnoty ve 2. grafu (zatím) jen jako anomálii, o které v současné době nemůžeme říci, zda je nebo není v souladu s dalším systematickým vývojem. To uvidíme časem. Shlazená křivka na tuto anomálii pochopitelně reaguje velice silně, ale ani to nelze brát jako doklad systematických změn.
11. 12. 2008 | 10:29

Macků napsal(a):

O vývoj klimatu se moc nezajímám, ale to co pan Tolasz předvedl v druhém grafu je ostudné a v hodině matematiky na střední škole by si vysloužil pětku jak řemen. Zde je jasně vidět jak se matematická nedovzdělanost většiny lidí dá využít pro jakýkoli účel. Na panu Tolaszi mne mrzí, že jako člověk s univerzitním vzděláním je schopen toto vypustit do světa.
11. 12. 2008 | 10:35

L.Metelka napsal(a):

Pro p. Macků: Moje vysvětlení máte v předchozí odpovědi panu Peterkovi. Jen ještě jednu poznámku. Ano, vydávat na 2. grafu poslední 2 hodnoty za součást jakéhosi dlouhodobého trendu by bylo (alespoň dnes) jistě chybné a jsem přesvědčen, že ani dr.Tolasz z toho nevyvozuje pro budoucnost žádný dlouhodobý rychle klesající trend. V současné době nemáme důvod považovat to za nic jiného, než za anomálii, jakých bylo v předchozím průběhu té řady už dost (nahoru nebo dolů). Je ale třeba zajímavé, že řada lidí, kteří se dnes snaží dokázat, že se oteplování v posledních 10 letech zastavilo, bere naprosto účelově za začátek svých analýz extrémně teplý rok 1998... :-)
11. 12. 2008 | 11:02

Pumprlidentlich napsal(a):

L.Metelka, oteplovači vybírají data jakým způsobem? Měřením na parkovištích?

Bude na Vánoce sníh? A za 20 let?
11. 12. 2008 | 11:21

L.Metelka napsal(a):

Pumprlidentlich: Proč na parkovištích?
11. 12. 2008 | 11:52

jogín napsal(a):

Zajímavé jsou ovšem obsahy co2 před pár sty milionů let, i když byl obsah o několik řádů vyšší než dnes a taky o několik řádů klesl, na změny teplot to mělo vliv minimální, teplotu uvlivňovala spíš změna polohy kontinentů. Nemluvě o letošním článku z Nature, který zpchybňuje většinu modelů.
11. 12. 2008 | 11:52

Pumprlidentlich napsal(a):

Na parkovištích a podobných prostorách, které akumulují teplo, lze získat zastrašující hodnoty. Pak stačí průměr, kouzelný graf, záběr na tající ledovec (jeden z tísíců) a konec světa je tu :-)

Neoteplovačí používají jednoduché argumenty, ale co dělají oteplovači? Je důkazem oteplování korelace mezi průměrnou teplotou a počtem zasněžovacích strojů na horách?
11. 12. 2008 | 12:09

L.Metelka napsal(a):

Pumprilidentlich: A proč bychom brali teploty z parkovišť? Pokud ovšem máte na mysli ten článek na Oslu, tak si taky zjistěte, které stanice byly k analýzám teplotního vývoje použity a zda to byly ty na parkovištích... :-)
11. 12. 2008 | 12:59

jogín napsal(a):

Korelace není důkaz. Německé učebnice statistiky ukazují velmi dobrou korelaci mezi poklesem počtu čápů a poklesem porodnosti. Závěr:
11. 12. 2008 | 13:19

geo napsal(a):

11. 12. 2008 | 14:09

Loula napsal(a):

Je to pěkný a poučný - díky. Ale náš vrchní klimatolog VK by řekl, že toto není, opravdu není realistické.
11. 12. 2008 | 14:17

L.Metelka napsal(a):

geo:
Od 80. let minulého stletí pamatuju asi 3 období, kdy určití lidé prohlašovali, že se teď určitě začne ochlazovat. Někteří to zdůvodňovali nějakými cykly v chování klimatického systému, jiní změnami sluneční aktivity,...
Ono pořád nic...
11. 12. 2008 | 14:35

pavelkohout napsal(a):

Ty grafy jsou extrémně nepřesvědčivé. Pokud podobným způsobem klimatologové opravdu pracují - nazdar hodiny!
11. 12. 2008 | 15:43

ivanT napsal(a):

Pane autore,

Zajimalo by mne jake procento klimatologu uznavanych jao takovych klimatologickou komunitou souhlasi se soucasnou theorii oteplovani a vlivu lidi na klima - a jake procento ji odmita, ve stylu treba VK.

Dekuji.
11. 12. 2008 | 16:02

L.Metelka napsal(a):

Pavelkohout: Když si to přečtete, zjistíte, že to není nic o změnách klimatu, ale o meziroční variabilitě některých charekteristik pro prostor Liberce.
11. 12. 2008 | 16:07

L.Metelka napsal(a):

ivanT: Souhlasí naprostá většina. Ono je totiž někdy moc poučné mít k dispozici data, zpracovat si je hezky sám a nebýt odkázán na to, co mi zpracují jiní nebo třeba mít přístup k zahraniční odborné literatuře. Ale ten souhlas není ve stylu zelených, naprostá většina klimatologů nemá nic proti jaderkám (spíše naopak), je toho názoru, že kromě snižování emisí se musí začít vážně mluvit i o adaptaci, atd. atd.
Odmítání ve stylu VK - rozhodně nikdo.
11. 12. 2008 | 16:15

ivanT napsal(a):

Pane Metelka,

Opravdu by mne zajimala cisla. 'Naprosta vetsina' muze byt 60% nebo 99%.
11. 12. 2008 | 16:37

L.Metelka napsal(a):

ivanT: Tak to spíš těch 99% :-). Ovšem je třeba vzít v úvahu, že je velký rozdíl třeba mezi zprávou IPCC a tím, co se o ní píše v novinách nebo na internetu (naprostá většina autorů těch článků zprávu IPCC nečetla a mnoho z nich ji nevidělo ani z dálky, čerpají z toho, co o ní napsali jiní...). Takže ve smyslu odborné literatury - těch 99%. Ve smyslu, do jakého to často překrucují novináři nebo politici - skoro nikdo...
11. 12. 2008 | 16:42

pgjed napsal(a):

Pane Tolaszi:

Nechci vás lekat, ale vsadím zlaté zuby svého dědy proti vaší chcíplé koze, že regrese dat druhého a třetího grafu je dělaná metodou nejbližšího křivítka. Je to očividné.
11. 12. 2008 | 18:37

L.Metelka napsal(a):

pqjed: tipl bych si aproximaci polynomem, což je jedna z nejjednodušších metod. Jistě by se daly najít i další. Ale aproximace nějakou křivkou zřejmě není cílem článku, je to o meziroční variabilitě parametrů, důležitých z hlediska pravděpodobnosti toho, že budou koncem února v Liberci vhodné sněhové podmínky pro pořádání MS.
11. 12. 2008 | 18:51

L.Metelka napsal(a):

pqjed: tipl bych si aproximaci polynomem, což je jedna z nejjednodušších metod. Jistě by se daly najít i další. Ale aproximace nějakou křivkou zřejmě není cílem článku, je to o meziroční variabilitě parametrů, důležitých z hlediska pravděpodobnosti toho, že budou koncem února v Liberci vhodné sněhové podmínky pro pořádání MS.
11. 12. 2008 | 18:54

Gorash napsal(a):

@L.Metelka (11.12.2008 11:02:06) - Vidíte to - já jsem zase viděl spoustu "oteplovačských" dokumentů, na kterých bylo zajímavé to, že teploty dneška porovnávali naprosto účelově k těm nejchladnějším rokům 70. let, kdy, pokud bych chtěl nemístně rýpat, klimatologové doporučovali zasypávat ledovce popelem, abychom tu neumrzli. Asi si ty dvě skupiny nemají moc co vyčítat, nemyslíte?

@jan.harcarik: Buď jste nepochopil vy mě, nebo já vás, každopádně já o voze, vy o koze... Jenom jsem poukazoval na to, že spolehlivost modelů pro budoucí předpovědi se nedá měřit tak, že si zaletíme strojem času trochu vpřed, a zajímalo mě, jakým způsobem se tedy jejich spolehlivost měří.
12. 12. 2008 | 14:03

Prearkalo napsal(a):

<a href=http://paydayloansnow24h.com/#bblog.aktualne.centrum.cz>payday loans</a> - <a href=http://paydayloansnow24h.com/#ablog.aktualne.centrum.cz>payday loans</a> , http://paydayloansnow24h.com/#sblog.aktualne.centrum.cz payday loans
05. 09. 2012 | 09:20

mwMTuqlNGi napsal(a):

<a href=http://www.acworth.org/google/buysomaonline/#2175>buy soma online</a> buy soma saga - buy soma watson pain relief
10. 02. 2013 | 18:58

dawifmzu napsal(a):

He isexpressing his feelings with more or less abandon all the time and he <a href="http://garciniacambogiael5hl.info">garcinia cambogia</a> <a href=http://garciniacambogiaextract1ryyk.info>garcinia cambogia</a> cambogia garcinia http://garciniacambogiael5hl.info guard over British interests sixthousand miles from the Punjab, impresses the eye and the imaginationwith an added force.
25. 02. 2014 | 09:50

suzoamze napsal(a):

Poor arithmetic, <a href="http://paydayloansonline9949.info">payday loans online</a> naybtbuta <a href=http://paydayloansonline9949.info/>paydayloansonline9949.info</a> paydayloansonline9949.info http://paydayloansonline9949.info their homes.
25. 02. 2014 | 10:12

bwlwdwfh napsal(a):

He bowed low and <a href="http://puregarciniacambogiaac9cb.info">garcinia cambogia fruit extract</a> <a href=http://puregarciniacambogiahgpqu.info>true garcinia cambogia customer reviews</a> garcinia cambogia negative reviews http://garciniacambogiareviews2dlvz.info meaning individualism and eccentricity.
25. 02. 2014 | 11:18

znunjvby napsal(a):

CLEVER ELSIEThere was once a man who had <a href="http://garciniacambogiareviewsxnpjw.info">garcinia cambogia pills</a> <a href=http://puregarciniacambogiahgpqu.info>garcinia cambogia yahoo reviews</a> garcinia cambogia weight loss http://garciniacambogiareviewsfcayo.info the plantain groves about the slopes of manyhills.
25. 02. 2014 | 12:24

tjkqaeld napsal(a):

The African protectorates now administered by the Colonial Officeafford rare <a href="http://puregarciniacambogiaextractj6cq0.info">garcinia cambogia gold reviews</a> <a href=http://garciniacambogiag3uui.info>garcinia cambogia customer reviews online</a> garcinia cambogia customer reviews here http://puregarciniacambogiaac9cb.info empty plain, a flat desert drenched with.
25. 02. 2014 | 12:37

nbfxzysh napsal(a):

Drop shelves like those along the <a href="http://garciniacambogiareviewvooi2.info">buy garcinia cambogia</a> <a href=http://garciniacambogiareviewzqcbuy.info>garcinia cambogia review pro</a> buy garcinia cambogia http://garciniacambogiareviews3kvx1.info with weedy scratchings for.
25. 02. 2014 | 13:46

yccckpzq napsal(a):

Then Dummling said: Father, do let <a href="http://facebookbusinesspagezedfe.info/">facebook business</a> <a href=http://facebookbusinesspagezedfe.info/>facebook business</a> facebook page http://createfacebookbusinesspage.info/ of the wild beast, he would avoid.
26. 02. 2014 | 03:11

dvxrlgjr napsal(a):

This comes of playing hookey and doing <a href="http://garciniacambogiastores.net/garcinia/garcinia-cambogia-side-effects/garcinia-cambogia-hca-first-class/wealth-uses-narrated/2462-everyone.php">garcinia cambogia benefits</a> <a href=http://garciniacambogiastores.net/garcinia/buy-garcinia-cambogia/garcinia-cambogia-hca-first-class/fine-assistances-connected/2012-customers.php>where is garcinia cambogia fruit extract from</a> buy garcinia cambogia amazon http://garciniacambogiastores.net/garcinia/garcinia-cambogia-fruit/garcinia-cambogia-hca-first-class/excellent-times-associated/2647-prospects.php and bone we could notblink an eye nor lift a finger.
26. 02. 2014 | 11:41

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy