Nezodpovědnost a kličkování Meteopressu

24. 08. 2009 | 11:45
Přečteno 7965 krát
V minulém týdnu se firmě Meteopress podařilo vyvolat paniku mezi obyvatelstvem. Svým zásahem do výstražné informace ČHMÚ z 20. srpna 2009 Meteopress nevhodně zvýšil očekávané nebezpečí spojené s předpovídanými bouřkami na pátek odpoledne a noc. Předpovědět tornádo více než 24 hodin před očekávaným výskytem bouřek je nezodpovědné.

Za ČHMU jsem reagoval téměř okamžitě informací o předpovědi tornád. Zároveň jsem odkaz na tuto informaci poslal editorovi serveru Aktuálně.cz.

Studená fronta v pátek odpoledne a v noci skutečně přes území Česka přešla. Bouřky, přívalové srážky a nárazovitý vítr působily problémy. Skutečně naměřené hodnoty nejsou nijak extrémní, ale odpovídají standardnímu bouřkovému počasí. Postupné zeslabování v noci ČHMÚ předpokládal, na severovýchod Moravy a do Slezska už bouřky nedorazily vůbec a to je jediné „pochybení“ čtvrteční výstražné informace ze strany ČHMÚ.

Neopodstatněné zesílení výstrahy ze strany Meteopressu zmínkou o tornádu, způsobilo „smršť“ telefonických dotazů na jednotlivá předpovědní pracoviště – „mohu jít s dětma ven?“, „bojím se, co mám udělat s oknama?“, „kdy už přijde to tornádo, chci si ho vyfotit“ a hodně dalších podobných dotazů. Meteorologové ČHMÚ se v takových případech snaží trpělivě vysvětlovat a upřesňovat. ČHMÚ však nemá možnost „posílit“ personální obsazení a trpí tím jiná, v daném okamžiku jistě důležitější, práce.

Nekompetentní zasahování do výstrah ČHMÚ ze strany Meteopressu se už stává téměř pravidlem. Podivné katastrofické vize spojené s průběhem počasí (peklo na nebesích, průtrž mračen na Milešovce, vítr vane s rychlostí 100 km/h) mají jediný význam – upoutat pozornost, zvýšit sledovanost. Nemají však nic společného s realitou.

A pokud se počasí chová méně katastroficky? Žádný problém. Meteorologové se spletli. Ne Meteopress, ne ČHMÚ, ale meteorologové. Informace, že za špatnou předpověď tornáda může model ALADIN je nehoráznost. Nebo snad neočekávaný pokles teploty? „První (fronta) přišla už brzy ráno a ochladila vzduch. Kdyby dorazila odpoledne, kdy se teploty šplhaly ke 30 stupňům, byly by následky mnohem horší“. Další nehoráznost. Teplota v pátek se nejen šplhala ke 30 °C, ale na mnoha místech tuto „magickou“ hranici dokonce překonala. A přesto nebyly následky mnohem horší. Naštěstí.

Já sám jsem na tomto místě několikrát přiznal, že něco neumíme, něco jsme neudělali úplně nejlépe. Čtvrteční výstraha mohla být určitě lepší a na Moravu se nemusela vůbec vztahovat. Ale proč Meteopress nepřizná, že mystifikoval lidi tornádem? Proč rozšiřuje informace, že ALADIN se spletl? Neznám nikoho, kdo by byl reálně schopen z ALADINA předpovědět tornádo. ALADIN za to jistě nemůže.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Charmein napsal(a):

Na Meteopress vůbec nedám. Když chci vědět jaké bude počasí,tak kliknu na http://www.wetteronline.de/... a můžu se spolehnout. Producírování slečny Honsové neberu vážně.
24. 08. 2009 | 12:09

Michal Macek napsal(a):

my jeli na festival pod open air a musel sem cely patek brat telefony od pratel a pribuznych a odpovidat na vydesene dotazy typu:

jste v poradku?uz je tam ta bourka s krupobitim?

nebyla.bylo hezky - ale vsichni se bali a cekali uplnou apokalypsu
24. 08. 2009 | 12:11

Ládik napsal(a):

Meteopress je bulvár.
24. 08. 2009 | 12:34

Eda napsal(a):

nebylo by řešení trestní oznámení za šíření poplašné zprávy, ono negovat to zde na blogu, ktery si přečte pár lidí a ješte k tomu hodně z "branže" nemá až tolik smysl. A nebo oficiální prohlášení do medií?
24. 08. 2009 | 12:54

L.Metelka napsal(a):

Taky jsem měl pár vyděšených dotazů od lidí, jedni dokonce chtěli jet na tábor pro své děti a přivézt je domů, "když má přijít to tornádo"...
Rozmluvil jsem jim to...
24. 08. 2009 | 13:04

Radim Tolasz napsal(a):

Eda: Na novém portal.chmi.cz jsme v části "Informace pro Vás-Aktuální situace-Počasí-Informace a zajímavosti-Média" v minulém týdnu vytvořili prostor pro "uvádění mediálních informací o počasí na pravou míru", na který budeme v těchto případech odkazovat.
24. 08. 2009 | 13:06

Ládik napsal(a):

RT:
musíte tam mít i prostor pro "uvádění mediálních informací o počasí na levou míru", jinak bude průšvih - nevyvážené informace.
24. 08. 2009 | 13:24

Al Jouda napsal(a):

Takové poplašné zprávy o přívalových deštích jsou zvláště iritující pro ty, kdož zažili letošní povodeň na Děčínsku. Vedou k tomu, že se nosí cennější věci na noc z přízemí do horních pater a popřípadě se celou noc nespí v očekávání toho nejhoršího. S takovými zprávami se musí skutečně velmi opatrně a jejich předpovědi musí sedět. Jinak jim lidé přestanou věřit a jednou na to krutě doplatí.
24. 08. 2009 | 13:31

TO napsal(a):

Jsem rád, že se začíná objevovat i "jiny" názor na počasí ne jen mediální a mnohdy nepřesná až zavádějící "masáž"! "Bulvár" je sice součástí dnešní doby, ale s předpovědí o extrémním počasí by se nemělo kšeftovat, je ohroženo zdráví a bohužel někdy i životy !
TO
24. 08. 2009 | 13:35

Eda napsal(a):

to RT: uvádění na portalu.chmi.cz je krásná věc, ale kolik lidí si to přečte v porovnání s výstražnou zprávou o tornádu na idnesu od Dagmar? odpovím za Vás, zlomek. Myslím, že je čas přejít na tvrdší obranu proti těmto nesmyslům. Přímo v těch denících, které tyto pochybné zprávy pustí ven. Portál jeste nevešel ve známost a plno lidí stále chodí na chmi a ti co tam zavítali už tam podruhé nepříjdou, protože kvalita je děsná a radši přejdou na new.meteo.pl nebo wetterzentrale. Dokud automaticky nedojde k přesměrování na portál, tak se nic nezmeni.
24. 08. 2009 | 14:29

Paterik napsal(a):

Vida, člověk nesleduje Meteopress a o co všechno přijde.
24. 08. 2009 | 14:54

Železnohorský napsal(a):

A nebylo by lepší předpovědi počasí zcela ignorovat? Víte, jak je mi krásně, když se ráno probudím, vykouknu ven a tam svítí sluníčko? Nebo prší, to je jedno, hlavně že je to překvapení. Jako v Kinder vajíčku.

A víte, jak mi bylo v pátek, když jsem odpoledne podle předpovědí očekal přívalové deště, bouřky a krupobití, měnil podle toho program (což mě něco stálo) a ono nic?

Ignoruju politiku, proč bych nemohl ignorovat i předpovědi? Klid v duši (a možná i to slunce) budu mít stoprocentně a ostatní není důležité... :-)
24. 08. 2009 | 15:51

Tomáš napsal(a):

Radim Tolasz
Představte si stav, kdy se někdo, kdo se ve vašem oboru neorientuje, chce dozvědět něco o počasí a otevře si
http://www.meteopress.cz
a
http://www.chmu.cz

Meteopress působí na první pohled solidně. Na druhý mě praští do oka bannery, kterým se můj pocit změní na "bulvár bez citu pro slušné zapracování reklamy", ale pořád mám pocit, že jsem na moderním, průměrně technicky zvládnutém webu.

Web CHMU je jedna velká tragédie. Vypadá to jako 12 let starý a od té doby netknutý výtvor amatéra, který se na tom učil.

Jestli máte pocit, že meteopress je bulvár, máte asi pravdu. Ale váš web mu nesahá ani po kotníky. Nemyslím tím obsah, myslím celkový dojem = to, co dramaticky ovlivňuje důvěru návštěvníka v to, co si na webu přečte.

Vyhoďte webdesignéra a nechte si udělat web, nevěřím, že váš ústav těch pár desítek tisíc nedá dohromady. Nevidím důvod, proč byste se na fráze "předpověď počasí" apod nemohli dostat ze zoufalého 18. místa na začátek první stránky .. před meteopress.
24. 08. 2009 | 18:47

L.Metelka napsal(a):

Tomáš:
Mrkněte na portal.chmi.cz
24. 08. 2009 | 19:00

Radim Tolasz napsal(a):

Tomáš: Webdesignéra vyhodit nemůžeme, protože jsme ho nikdy neměli. http://WWW.CHMI.CZ je opravdu ve "starém" stylu. Důvod? Obsah byl vždy větší prioritou než design". Nechci se přít, zda je to dobře nebo ne. Ale blýská se na změnu - portal.chmi.cz je v testovacím provozu. Taky není dokonalý, určitě není špičkou moderního webdesignu a kacířsky věěřím, že nám nevydrží dalších 15 lët :-).
24. 08. 2009 | 19:07

Lubomír Mladý napsal(a):

Celkově TN.cz je snůška nesmyslů a je to odpadní zpravodajský server. Nejraději mám buď německé weby jako http://www.wetteronline.de nebo pokud si chci přečíst nějaký článek jdu na http://www.in-pocasi.eu.
24. 08. 2009 | 19:13

Tomáš napsal(a):

L.Metelka:
Viděl jsem. Vypadá to líp, ale nevím, nakolik má smysl se o tom bavit, protože mi není jasné, co to vlastně je. Nová verze webu?

.. to nemá cenu rozebírat. Chvilku jsem se tam pohyboval, je tam spousta větších nebo menších chyb.

Nejpodstatnější je otázka, jak se tam normální člověk dostane. Web, na který nepřivedu návštěvníka, znamená vyhozené peníze.

Nechci se tady pouštět do podrobné analýzy, myslím, že to sem moc nepatří. Je to o něco lepší, ale jen o málo. A náskok meteopressu to snížilo zanedbatelně.
24. 08. 2009 | 19:41

L.Metelka napsal(a):

Tomáš:
My s Meteopressem nezávodíme. Poskytujeme informace, ne reklamu na cokoli.
24. 08. 2009 | 19:45

Jirka1 napsal(a):

Design webu ČHMÚ je jistě zastaralý, portál vypadá líp. Ovšem to byla jen vada na kráse. Mnohem horší chybou je, že web nezvládá zátěž: přijde větší bouřka - nejde web, jsou povodně, nejde web a podobně. Mám z toho pocit, že ty servery snad visí přímo v Komořanech a jsou připojeny nějakou línou linkou. Až ČHMÚ udělá web, který nespadne ani když je o něj zájem, stane se zázrak :-)
24. 08. 2009 | 19:53

Tomáš napsal(a):

L.Metelka + Radim Tolasz:
Ještě jednou si prosím přečtěte tuto větu: Web, na který nepřivedu návštěvníka, znamená vyhozené peníze. Vy nemusíte závodit hned s meteopressem, který je ve vyhledávačích první, vy máte před sebou kromě toho ještě nějakých 15 dalších.

Neberte to, že na vás chci nějak útočit. Každý rozumíme něčemu, já rozumím webům. Vy vidíte modernější design, věřte, že já vidím kousek hlouběji. Jestli máte zájem, mohu vám za rozumnou částku nabídnout komplexní analýzu vašeho nového webu. Jsem schopen vám srozumitelně vysvětlit, proč tudy cesta nevede.
Chápu, že jestli se na novém webu pracuje, tak pro vás kritika nebude to nejpříjemnější, ale je tam tolik chyb nejrůznějšího charakteru, že by člověk zaplakal.
24. 08. 2009 | 20:19

L.Metelka napsal(a):

Tomáš:
Portál je ve zkušebním provozu, doufám, že v dohledné době na něj bude přesměrování z http://www.chmi.cz.
24. 08. 2009 | 20:39

Radim Tolasz napsal(a):

Tomáš: Asi to tady opravdu nepatří. Je to jako s každou specializací - 3 odborníci a 4 názory. Určitě to není bezchyby, ale už se o nápravu snažilo několik různých firem. Teď je to ve stavu, že bychom měli přehodit portál na http://www.chmi.cz a nechat to normálně žít. Informace tam jsou a jsou snad přehlednější než na na starém webu.

Větší problém vidím v rychlost přístupu a stabïlitu při špičkové zátěži. Jste odborník, tak snad jen dvě čísla: běžné zatížení je cca 100.000 hitů za hodinu, špičkové zatížení (po vydání výstrahy) je cca 12.000.000 hitů za hodinu. Tento rozdíl neumí IT experti zvládnout - servery nevisí v Komořanech, ale ve webhostingu Nagano na tzv páteři. Ale to se pouštím na tenký led svých technických znalostí.
24. 08. 2009 | 20:42

Karel napsal(a):

Upřímně nová stránka je špatná. Nevím co je za problém objednat si kvalitní grafiku u profíků a nebo ji nezničit. Tohle tuším dělal PragueBest, což je celkem kvalitní firma, ale ti Vám dodali něco trochu jiného (nějak jste to upravili a zničili) a už pře pár lety (design rychle stárne). osobně bych změnil je úvodku http://www.chmi.cz a podstránky nechal tak jak jsou. Práce je to na pár týdnů a máte to hotové. Nemusíme si v cizině dělat ostudu hroznými stránkami. SHMU redesign zvládl bez problémů.

Píšete: ale už se o nápravu snažilo několik různých firem.
Ehm, to je klasická státní zakázka. Spousta vyhozených peněz do koše a výsledek je otřesný.

K tomu vytížení: Toplist.cz má denně 170 000 000 hitů a taky nepadá. Seznam.cz a Aktualne.cz jsou na tom ještě hůře. To taky musíte mít víc těch serverů (20). pokud je to na páteřní síti neměl by být problém s konektivitou. jsou tedy špatné ty servery.
24. 08. 2009 | 21:09

Rudík napsal(a):

Vážený pane,
bohužel se zde musím připojit ke kritickým ohlasům. Srovnáme-li stránky CHMI např. se slovenskými (SHMU) je to nebe a dudy jak v atraktivitě, přehlednosti, tak v rozsahu poskytovaných služeb. Nevím, jestli jsou vaše rozpočty srovnatelné, ale atraktivnější stránky dnes naprogramuje zručnější student a je to otázka desetitisíců. Být vámi, bral bych to jako prioritu, protože lidé dnes bohužel hodně zaměňují vzhled s kvalitou. Pokud by se stránky CHMI dostaly alespoň na srovnatelnou úroveň např. s SHMU, rozhodně vás nějaký Meteopress nemusí strašit, protože by nikoho nezajímal.
24. 08. 2009 | 21:23

Tomáš napsal(a):

Karel:
Podstránky nechat jak jsou? Každá je jinak nastylovaná a na většině z nich hrůzy jako <FONT COLOR="#FF0000">předpovědí</FONT> </FONT> atp.

Ad státní zakázka: souhlasím.

Radim Tolasz:
Dobře napsaný web by mohl jinak vypadat, být lépe k nalezení, ale mimo jiné by byl napsaný efektivněji. Většina stránek by mohla být o pětinu menší. Tolik jen drobná poznámka k té zátěži.
24. 08. 2009 | 21:41

Radim Tolasz napsal(a):

Ad weboví experti: Děkuji za připomínky. Ještě před rokem bych Vás zaměstnal (VŠ za cca 20.000/měsíčně).

Letos už ne - mám málo meteorologů a hydrologů do služeb, potřebuji ekonoma na projekty a operační programy (zdá se, že jediná možnost jak ufinancovat hydrák, ale s tím spojenou administrativu žádný meteorolog a klimatolog jako bokovku už nezvládne). IT a WEBy jdou do pozadí. Jsem rád, že zvládáme základní činnosti. A weby mezi ně nepatří.
24. 08. 2009 | 21:58

wiki napsal(a):

Radime (tykám, neb se známe z dob studií na VKVŠ), kritikové Vašeho WEBu mají pravdu.

A k potřebným financím: najde-li se (pár) desítek tisíc na webdesignera potřebného na nový look webu i v rozpočtu univerzitní katedry, pak to pro Ústav s rozpočtem stovek mil Kč/rok nemůže být (větší) problém. Stačí nehledat hned zaměstnance, ale "outsourcovat" to na někoho, kdo to (prokazatelně) umí a udělá Vám to "na klíč".

Zdraví "doktor"
24. 08. 2009 | 22:42

Radim Tolasz napsal(a):

wiki: Já ty kritiky nezpochybňuji, já s nimi dokonce souhlasím. Ale "na klíč" to po zjištění všech souvislostí nechce udělat nikdo. A takových, kteří to za "pár desítek tisíc" udělat chtěli už bylo hodně a všichni utekli.
25. 08. 2009 | 07:42

Tomáš napsal(a):

Radim Tolasz:
Myslím, že roli webu hodně podceňujete. Je trochu zvláštní, když píšete o miliónech hitů za hodinu a pak napíšete, že web nepatří mezi vaše priority.
Vypadá to, že vás nikdo k ničemu nepřesvědčí.
Takže bych chtěl jen poukázat na ty největší a zároveň nejlépe řešitelné chyby na portal.chmu.cz.

1. Ta horní zelená lišta je k ničemu. Když hledám počasí, nezajímá mě Správa jeskyní České republiky ani dalších 15 odkazů v rámci MŽP. V opeře (prohlížeč, používá ho cca 8% uživatelů) ta lišta navíc VELMI otravně bliká při každém přepnutí stránky.

2. Obrázkové menu hned pod hlavičkou se škaredým textem - jestli to dobře chápu, pouze to přepíná tři mapy níže, které se přepínají i jiným menu, které je jim blíž. To horní menu zrušte, zvýšíte přehlednost a ušetříte prostor na stránce.

3. Zamyslete se nad čitelností. Písmo je moc malé a moc světlé. Zkuste poslat odkaz svým rodičům, co na to řeknou. A vůbec, udělejte si průzkum mezi svými známými.

4. Klasická chyba - nepřehledná navigace. Několik úrovní menu, ani v jednom se nezvýrazňuje vybraná položka, takže nevím kde jsem. Další věcí jsou stránky jako třeba "Nabídka služeb", kde je jen formulář, tři kritéria, já musím vybrat, potvrdit a až potom se dozvím, že nabízíte třeba hydrologické studie. Skoro bych řekl, že k té informaci jsem se dostal webu navzdory.

Neodpustím si ještě jednu poznámku. Za adresy jako např. http://portalh.chmi.cz/http... někomu uražte hlavu, to není programátor, ale čuně.

Váš původní (teď ještě současný) web sloužil dlouhá léta jako odstrašovací příklad webdesignu. Novou verzi procházím už pár hodin. Bude to lepší, ale pořád máte hodně co dohánět - v přehlednosti, designu, použitelnosti. Většina stránek se generuje kolem 2 sekund.. je to únavné.

To by skoro mohlo stačit. Omlouvám se, že jsem sem to téma zatáhl, ale možná se díky tomu nad webem zamyslíte.
25. 08. 2009 | 10:24

Aknah napsal(a):

Článek je o nepříjemných následcích vzniklých nekompetentním zbulvarizováním předpovědi počasí. A diskuse je o tom, jak tu předpověď co nejlépe "zabalit" (do atraktivních, designově nezastaralých a nevímjakých webových stránek)...

Tak mi tu něco nehraje. Pokud nám jde o FAKTA, postačí, když budou dostupná (ty výpadky v době, kdy jsou informace nejžádanější /a tudíž i nejpotřebnější/, jsou fakt problém!), ale pokud se chceme víc kochat DESIGNEM WEBu, máme k tomu už nyní na internetu jistě bezpočet příležitostí. (Neříkám, že ČHMÚ nemá co zlepšovat, ale postupná vylepšování bývají zpravidla praktičtější a všeobecně přijatelnější, než radikální změny! A také věřím, že lidé, kteří i přes seberafinovanější kejkle obchodníků upřednostňují obsah před obalem, zatím ještě zcela nevymřeli... Tak se raději moc neunáhlujte!)

Když si potřebuji zjistit stav a předpokládaný vývoj počasí (chci pověsit prádlo, odjíždím na kole, plánuji nějakou akci, vypravuji se a váhám, zda přibalit deštník, ...), vycházím zpravidla z průběžného sledování vcelku seriózního zpravodajství na ČT a nebo operativně zkouknu http://www.chmi.cz - tak "hrozné" ty stránky zase nejsou (mně vyhovují) a získané informace zde většinou opravdu "sedí". (Články Dagmar Honsové i náhodně shlédnuté zprávy na Nově beru vždy s velkou rezervou jako všechna bombastická sdělení a pro praktické využití si je každopádně ještě ověřuji u seriózních zdrojů, takže mne žádné blížící se tornádo ani tentokrát nijak zvlášť nerozhodilo - a to jsem měla syna na cestách bez pevné střechy nad hlavou!) Současné odborné předpovědi počasí se opravdu až překvapivě často shodují s tou následnou realitou a generacím před námi se o nich mohlo tak leda zdát. Co víc si tedy přát?
Už i tak mívám výčitky svědomí, že příliš podléhám tomu novodobému technologickému zotročení a kdoví, jestli se ještě nedožiju toho, že nejen, že nedokážu sama předem odhadnout a "vycítit" případnou změnu počasí, ale třeba budu jednou potřebovat i odborně fundovanou informaci o tom, že ta změna už dokonce nastala (a venku prší)... K počasí jistá nepředvídatelnost neodmyslitelně patří. Od bezchybné předpovědi už je potom jen malý krůček k požadavkům na "poroučení větru a dešti" a od programování počasí k celkovému programování našeho života na zemi a strojové robotizaci úplně čehokoli...
No, fujtajbl! To by tu byla ale nuda! ;-)
25. 08. 2009 | 10:36

Radim Tolasz napsal(a):

Aknah: Děkuji.
25. 08. 2009 | 11:10

Jitka Kučerová napsal(a):

To Aknah:
Ano, ano, ano!!!! Váš názor kdyby mělo alespoň 70% naší populace, tak bude po jakýchkoli problémech typu: těm meteorologům to zase nevyšlo :-( Všímá si někto třeba toho, když předpověď vyjde?? Příliš ne. Je vidět, v našem stále negativnějším světě, jen to špatné, jen chyby ostatních.
Pro ty, co si to stále ještě neuvědomili: slovo "předpověď" už samo o sobě dává jasné znamení, že jde o jistou "pravděpodobnost" vývoje jevu, ne o to, že to tak skutečně bude!!! Snažíme se dle svých vědomostí, zkušeností, někdy i intuice odhadnout "pravděpodobný" vývoj a průběh počasí. Nikdy nebudu "tvrdit", že tak či onak URČITĚ bude. Jsem meteorolog, tak sakra dobře vím, o čem mluvím. To už bych se mohla někde postavit jako Čarodějka s věšteckou skleněnou koulí či usednout v Delfách jako Pýthie na trojnožku a přesně vám říct, jak bude... :-)
Takže vás všechny prosím: Buďte k nám, skutečným meteorologům, shovívavější - někdy předpověď vyjde a někdy ne. Bohužel právě při předpovědi potenciálně nebezpečných projevů počasí (bouřky, mlhy, přívalové srážky apod.) se úspěšnost předpovědi snižuje prostě proto, že tyto jevy jsou dost často lokálního charakteru, takže ani při našich současných možnostech, technice či zkušenostech je prostě nelze přesně předpovědět - ani prostorově, ani časově. Opravdu na tom nejsme ještě tak dobře, abychom poručili větru a dešti :-) A já bych to ani dělat nechtěla, jak napsala Aknah: Byla by to nuda, ne?!
Všem přeji pěkný den. A dnes ta předpověď vyjde, to si pište :-)))
25. 08. 2009 | 11:25

Radim Tolasz napsal(a):

Tomáš: Nepodceňuju. Priority jsou dány financema a pokud musím omezovat činnosti, tak pozorování a předpovědi by neměly být první na řadě, to jistě pochopíte. Vnější prezentace a soutěž s kýmkoliv na internetu opravdu není priorita.

1. Jsme příspěvkovou organizací jejíž zřizovatelem je MŽP. Horní zelená lišta je "daň" za webdesign resortu. Nic s tím nenaděláme.

2. Docela problém. Pořád je v ČHMÚ hodně lidí (i důležitých) pro které symbol jejich oboru na home je důležitý. Ale jako nápad to není špatné.

3. Asi není problém změnit. Je to však výsledek grafického návrhu prý docela renomované firmy PragueBest. Nemáte špatně nastaveníé rozlišení na monitoru? :-) Já sice už taky nevidím nejlépe, ale zdá se mi to čitelné dobře (nejsem expert na grafiku).

4. Souhlas. nabídka služeb a přehled produktů byl úlet, který by měl zmizet nebo se změnit. Několik úrovní menu? Víte kolik úrovní má ČHMÚ a jeho informace? To je problém zjednodušit. Buď budou mít nabídky méně úrovní a budou dlouhé, nebo mají více úrovní a jsou kratší. Zvýrazňování? Na IE funguje v pohodě (změna odstínu při projíždění a bold u vybraného). Ale dík za upozornění.

5. Adresace - použil jste docela příhodné slovo. Nechápu důvody ani nezbytnost. Změna nemožná.

6. Skládání stránek 2s - Jsem zvědav co udělá normální zátěž, teď tam leze jen pár nadšenců a náhodných kolemjdoucích.

7. Teď jste mě urazil - nad webem přemýšlím už dlouho, ale nějak to není vidět ...
25. 08. 2009 | 11:25

L.Metelka napsal(a):

Vrátil bych se k tématu jednou trochu osobní poznámkou: Veřejnost možná nemá představu, jak taková výstraha vzniká. To není o tom, že někdo "přijde a koukne" a je to. Nejprve musí meteorologovém na regionálních pobočkách dát svou představu o případnén výstražné informaci pro jejich území. Tedy od kdy do kdy, na co, jaký stupeň, pro jakou část území a podobně. Pak následuje tzv. konzultace, kdy se telefonicky spojí regionální pobočky s centrální prognózou v Komořanech a své návrhy si pěkně vyříkáme. Kdo chce něco prosadit, změnit, kdo má jiný názor než většina ostatních - musí to odborně obhájit. Dohadujeme se i o tom, jestli dát něco "ojediněle" nebo "místy", nebo jestli třeba dát přeháňky místy a bouřky ojediněle, pro které kraje to má platit a pro které ne, do kolika hodin pro tenhle kraj a do kolika pro jiný. Opravdu to není sranda a uvědomujeme si i tu zodpovědnost za každé slovo. Mezi "místy" a "ojediněle" prostě rozdíl je. O to větší je ta zodpovědnost, když jde o oblast, kde třeba v nedávné době zažili nějaké povodně. Tam je všecho daleko citlivější. Lidi by neměli být zbytečně "plašeni", jsou i tak dost vystresovaní. Na druhou stranu, je-li všechno zanesené bahnem, včetně koryt toků, rybníky plné a půda nasáklá vodou, víte, že tam je riziko povodní i ze srážek, které by jinak větší problémy neudělaly. Ale rozhodnout se musíte jasně. Buď a nebo...
A když tohle všechno vymyslíte a dáte dohromady, nejlíp jak umíte, přijde někdo, kdo to vyloženě z bulvárních důvodů přiživí tornády a já nevím čím.
A když mu to nevyjde, neuzná chybu, ale snaží se ji hodit na někoho jiného.
To je to, co se teď stalo.
Můj názor z toho je (a zdůrazňuji můj osobní názor), že tady Meteopress předvedl ukázku do dokonalosti dovedené BULVÁRNÍ meteorologie.
25. 08. 2009 | 13:37

Jiří Smítka - ČHMÚ napsal(a):

Měl bych jenom pár poznámek ke kritikům webu ČHMÚ - Tomáše a Karla. Je třeba si uvědomit, že ČHMÚ produkuje velké množství různých druhů údajů (přízemní měření, výšková měření, radar, satelit, čistota ovzduší, hydrologie atd.). Má-li je pak korektně prezentovat na webu, mohou to potom ale dělat jen lidé, kteří s těmito údaji přicházejí do styku, rozumí jim a mají je ve své pracovní náplni. Tzn. že radary prezentují kolegové z radarového oddělení, předpovědi prezentují prognostici, čistotu ovzduší kolegové z „čistoty“, údaje ze staniční sítě zase někdo jiný. ČHMÚ nemá jednoho webmastera z jednoho prostého důvodu ... jeden člověk by neměl šanci obsáhnout šíři celé datové základny ČHMÚ, které chce mít veřejnost za každou cenu volně a kdykoli k dispozici. Je samozřejmě smutné, že jsme nedokázali sjednotit alespoň vzhled „společného“ webu a uspořádat strukturu. Nový portál je pokusem jak to napravit a věřte, že nejsem sám kdo jej „funkčně“ kritizuje. Jenže … Radim Tolasz už to tu myslím naznačil ... spousta lidí má "velké oči" coby se mělo udělat a jak to udělat, ale když se pak někdo seznámí se strukturou datových toků v ČHMÚ vezme pak raději nohy na ramena a uteče.

A k té návštěvnosti ... 15 tisíc záznamů počitadla na Toplistu není takový datový tok jako třeba 15 tis. zájemců o radarové snímky a animace meteosatu. To porovnání je zavádějící.
25. 08. 2009 | 14:05

Karel napsal(a):

Předem bych vás chtěl pozdravit a rozvít více myšlenku ze svého úvodního příspěvku.

Pane Smítka,
Vy máte problém s datovými toky? Ty výpadky vypadají, že to nezvládá server. Pokud bychom se bavili o datových tocích, zmiňovat Toplist.cz smysl nemá. Místo toho bych zmínil jakýkoliv videoserver nebo download server (ulozto.cz). Jak ale říkám, pokud jste na páteřní síti nemůžete mít problém s datovými toky (nejsme v Kazachstánu). Vám prostě a jednoduše spadnou servery (přehltí se, protože jsou slabé nebo jich máte málo). Já nevím kolik do toho investujete, ale za méně než 80 000,- měsíčně to fungovat nemůže.

K těm "novým" stránkám - jejich spuštění vám nedoporučuji. Ještě celou situaci zhoršíte a slíznete si ještě více kritiky. To, že se načítají pomalu, je fatální nedostatek. Ty URL adresy a spol. je hnus nejvyššího řádu. Nic moc design je až na posledním místě. Ty stránky jsou nepřístupně (viz. http://www.symbio.cz/slovni...). To je opět fatální nedostatek. Spousta lidí se na ten web ani nedostane, starší lidé budou mít problém s malým písmem atd. Nechte raději tu současnou. A ještě jednou říkám, když redesign úspěšně zvládl SHMU (nebo MeteoFrance a spol), nevím, proč vy byste nemohli.
25. 08. 2009 | 20:00

Karel napsal(a):

btw. teď jsme mluvil se známým - programátorem, říkal, že by vám to klidně za cca 40 000,- předělal (umí Javu, PHP, C++ atd.). V případě zájmu, se vám může ozvat (napište e-mail, kam by měl napsat). Sehnal by Vám i kvalitního grafika. Záleží jen na domluvě. Dělal už spoustu docela známých webů.
25. 08. 2009 | 20:14

Jiří Smítka napsal(a):

Pane Karle, oslovte autora článku, pokud chcete "napravit náš web", já jsem na to malý pán. Řešení portálu se od začátku nelíbí ani mně. Ty složité dotazy (hnus jak říkate) jsou generovány použitým (komerčním??) CMS redakčním systémem. Tzn. vytkněte to autorovi tohoto systému. Já ho neznám a myslím že ho nezná nikdo v ČHMÚ :-)

Toplist jste zmínil právě vy.
Já jsem Vás chtěl jen upozornmit na rozdíl, pokud server/linku zatížíte jen záznamem počitadla a nebo chcete stahnout grafiku.
Víte vůbec kolik různých českých webových stránek má v sobě vloženo (odkazuje) zobrazení našich radarů? Zkuste si to zjistit a pak se zamyslete nad tímto "bludným" kruhem ... čím víc informací ČHMÚ na internetu poskytuje, tím větší zájem ze strany veřejnosti o ně je, tím větší zatížení v době výstrahy, tím více problémů a následně i tím více kritiky ze strany veřejnosti. Já osobně (nemluvím za kolegy) si s nadsázkou myslím, jestli teda není pro nás lepší na ten internet toho zase tolik nedávat. Pak nás nikdo nebude kritizovat. Osobně prostě začínám zastávat názor, že někdy míň je nakonec víc. :-)

Představa, že někdo předělá web ČHMÚ za 40 tis. a uspokojí všechny přispěvatele, správce dat, tvůrce prezentací, správce IT .... pane já vám fandím :-)
25. 08. 2009 | 22:23

Láďa napsal(a):

Výstraha na bouřky - dobrý den, pamatuji si na 15. srpna 2008, kdy se na polském území vyskytlo poměrně hodně tornád. Chápu tedy správně, pokud by na českém území hrozil den s největší pravděpodobností vzniku tornád za x let (očekávaní četnějších supercel apod.), ve výstraze by se objevilo např. "místy silné bouřky doprovázené ... " a zmínku o tornádech by tedy výstražná informace neobsahovala?? Děkuji
26. 08. 2009 | 08:39

L.Metelka napsal(a):

Láďa:
Trochu problém je v tom, že zavedená terminologie (místy, ojediněle, na většině území,...) nemá vhodnou kategorii pro pravděpodobnost výskytu tornáda. Ojediněle znamená na 5-30% území. Nemůžete tedy dát tornádo "ojediněle", třeba ani v USA v "tornádové aleji" nezasáhnou v daný den tornáda 5% území, ale daleko méně. To jsou hodně lokální jevy. Nicméně pokud je vydána výstraha na "silné bouřky s velmi nebezpečnými doprovodnými jevy" (červená výstraha), tak to v sobě obsahuje, mimo jiné, i nárazy větru s rychlostí nad 29 m/s (kromě toho kroupy a velice intenzivní srážky nebo kombinaci těchto jevů). Rozhodně se liší od "oranžové" výstrahy na "bouřky s nebezpečnými doprovodnými jevy", i co se týká rychlostí nárazů větru.
"Cervená" bouřková výstraha tedy v sobě obsahuje i výstrahu před velmi silnými nárazy větru (jaké se vyskytují v tornádu, ale nejen tam, třeba i v downburstech).
Upřímně řečeno - nevím, proč by měla předpověď obsahovat extra informace o tornádech. To, čím tornáda nejvíce škodí, je rychlost větru a ta ve výstrahách obsažena je. Navíc by to u veřejnosti mohlo vzbudit dojem, že jde o nějakou "frontu tornád", která se na ně žene a že budou mít problém tomu třeba uniknout. Přitom přímý "zásah" nějaké lokality tornádem je i za příznivých meteorologických podmínek mimořádně málo pravděpodobná záležitost.
Ve dni, o kterém je v blogu řeč, ale byla vydána, pokud se nemýlím, "oranžová" bouřková výstraha, ČHMÚ tedy v tomto případě nepředpokládal žádnou zvýšenou pravděpodobnost výskytu tornád a podobných extrémních jevů.
26. 08. 2009 | 09:33

Tiffany Necklaces napsal(a):

i like
27. 08. 2009 | 10:33

kinder bueno napsal(a):

Neopodstatněné zesílení výstrahy ze strany Meteopressu zmínkou o tornádu, způsobilo „smršť“ telefonických dotazů na jednotlivá předpovědní pracoviště – „mohu jít s dětma ven?“
25. 09. 2009 | 20:09

cheap mbt shoes napsal(a):

We should so live and labor in our cheap mbt shoes time that mbt shoes on sale what came to us as seed may go to the next mbt walking shoes generation as blossom,and what reviews mbt shoe came to us as blossom may go to them as fruit. This is what mbt shoes clearance we mean by progress. It is better to die on your feet than to live on your knees. http://www.mbttoday.com/
24. 11. 2009 | 07:53

cheap Jimmy Choo Shoes napsal(a):

30. 01. 2010 | 02:21

Hire Car Geneva napsal(a):

This is a great and very valuable information about Nezodpovědnost a kličkování Meteopressu. Thank you very much for sharing this information with us.

Thanks.
02. 04. 2010 | 17:16

mbt sale napsal(a):

Here you will find http://www.mbtsonsale.com mbt sale items are no longer something you

ever hesitate going for.
21. 04. 2010 | 11:56

dofus kamas napsal(a):

<a href="http://www.dofus.us">dofus kamas</a> and the swordsman in the game. Is it solo able in the <a href="http://www.dofus.us">kamas</a>? It is not too bad, you should survive pretty well with <a href="http://www.dofus.us">achat kamas</a> if you equipment is up to date. Someone would like me who just reached IVI90 be able to survive more than one hit because <a href="http://www.dofus.us">achat dofus</a>. The work of the reward system works without <a href="http://www.dofus.us">des Kamas</a>. I like <a href="http:// http://www.dofus.us">dofus kama</a> and I want to use <a href="http:// http://www.dofus.us">dofus gold</a>.you will be like http:// http://www.dofus.us">buy kamas</a>
21. 06. 2010 | 11:19

MCCRAYSharlene34 napsal(a):

I received my first <a href="http://bestfinance-blog.com...">business loans</a> when I was very young and that aided me a lot. However, I need the student loan again.
03. 08. 2010 | 18:38

car insurance in virginia napsal(a):

I’ve been exploring for a little bit for any high-quality articles or blog posts on this kind of space . Exploring in Yahoo I eventually stumbled upon this website. Reading this information So i’m satisfied to show that I have a very excellent uncanny feeling I discovered exactly what I needed. I most unquestionably will make sure to do not put out of your mind this site and give it a glance regularly. <a href="http://invirginiaautoinsurance.com/">virginia auto insurance</a>
10. 08. 2011 | 14:51

Prearkalo napsal(a):

<a href=http://paydayloansnow24h.com/#bblog.aktualne.centrum.cz>payday loans</a> - <a href=http://paydayloansnow24h.com/#ablog.aktualne.centrum.cz>payday loans</a> , http://paydayloansnow24h.com/#sblog.aktualne.centrum.cz payday loans
05. 09. 2012 | 02:44

yEahIsUPWS napsal(a):

<a href=http://www.acworth.org/google/buysomaonline/#1539>buy soma online</a> soma san diego photos - buy soma online with mastercard
09. 02. 2013 | 03:39

qxrzihcu napsal(a):

Same thing happened today, <a href="http://garciniacambogia9rvtu.info">garcinia cambogia</a> <a href=http://garciniacambogiaextractkhpye.info>garcinia cambogia hca</a> garcinia cambogia for weight loss http://garciniacambogiaoigvo.info they might be bettered.
25. 02. 2014 | 09:59

pxkdviai napsal(a):

With a mass <a href="http://paydayloansonline9949.info">payday loans online</a> araakmtda <a href=http://paydayloansonline9949.info/>paydayloansonline9949.info</a> paydayloansonline9949.info http://paydayloansonline9949.info/ to repudiate morality while laying claim.
25. 02. 2014 | 10:28

oryjgktn napsal(a):

He is full of <a href="http://garciniacambogiareview9iuth.info">cambogia garcinia</a> <a href=http://puregarciniacambogiaac9cb.info>garcinia cambogia pills</a> garcinia cambogia for weight loss http://garciniacambogiag3uui.info days,and how is a body to know whats coming?
25. 02. 2014 | 12:38

auihlqje napsal(a):

Under theroof vast knots of bats had packed themselves together, thousands in abunch the lights disturbed <a href="http://garciniacambogiag3uui.info">garcinia cambogia customer reviews here</a> <a href=http://garciniacambogiag3uui.info>pure garcinia cambogia reviews</a> pure garcinia cambogia reviews http://garciniacambogiareview5l9vkz.info usual was falling on his.
25. 02. 2014 | 13:59

fkbjigjw napsal(a):

The colonel knew a good tailor, a <a href="http://paydayloansonline8086.info">payday loans online</a> damggejnwt <a href=http://paydayloansonline8086.info/>payday loans online</a> paydayloansonline8086.info http://paydayloansonline8086.info/ for you.
25. 02. 2014 | 16:01

bjixfxnh napsal(a):

Any needless delay he clambered down <a href="http://garciniacambogiareviews2dlvz.info">garcinia cambogia plus reviews</a> <a href=http://puregarciniacambogiaextractj6cq0.info>garcinia cambogia pills</a> garcinia cambogia real reviews http://garciniacambogiareviewsfcayo.info hands, braced himself.
25. 02. 2014 | 16:38

jcpkpsrn napsal(a):

Great detective sometimes steps <a href="http://puregarciniacambogiaac9cb.info">garcinia cambogia gnc reviews</a> <a href=http://puregarciniacambogiaoczpk.info>garcinia cambogia yahoo reviews</a> garcinia cambogia pills http://garciniacambogiareviewvooi2.info dogs hadalready seized him, and were holding him fAmtsstelle Ah, Mr Fox, cried thecat.
25. 02. 2014 | 18:30

gndjatcf napsal(a):

We may as well go <a href="http://puregarciniacambogiavomgk.info">garcinia cambogia hca</a> <a href=http://garciniacambogiareviewsfcayo.info>true garcinia cambogia customer reviews</a> garcinia cambogia customer reviews online http://garciniacambogiareview9iuth.info the past as well.
25. 02. 2014 | 20:28

biyimdae napsal(a):

A full-sized poster <a href="http://paydayloansonline3920.info">paydayloansonline3920.info</a> duzgacezo <a href=http://paydayloansonline3920.info>paydayloansonline3920.info</a> payday loans online http://paydayloansonline3920.info/ of this lost resisting power.
25. 02. 2014 | 22:28

elkoeynd napsal(a):

Out breakfast in <a href="http://facebookadvertisingscdkpm.info">facebook ads</a> <a href=http://facebookadvertisingor2khy.info>facebook for business</a> facebook advertising costs 2014 http://facebookpagesobspec.info of wine: the lift attendants were very.
26. 02. 2014 | 00:50

hqeoovqy napsal(a):

Modest race, and his manner was shy <a href="http://wakeupnow2.info">wake up now</a> iuxakavwfc <a href=http://wakeupnow2.info/>wakeupnow2.info</a> wakeupnow http://wakeupnow2.info/ when party discipline demands this.
26. 02. 2014 | 03:00

jhwqhroy napsal(a):

At twilight, he clambered down over the wall into the garden of <a href="http://garciniacambogiastores.net/garcinia/garcinia-cambogia-extract/garcinia-cambogia-exceptional/choosing-tune-ups-related/1018-clients.php">garcinia cambogia weight loss real customers</a> <a href=http://garciniacambogiastores.net/garcinia/cambogia-garcinia/garcinia-cambogia-for-weight-loss-top/catalog-times-reported/2464-prospects.php>buy cambogia garcinia</a> is garcinia cambogia effective for weight loss http://garciniacambogiastores.net/garcinia/garcinia-cambogia-side-effects/garcinia-cambogia-benefits-first-class/array-services-cooperated/1292-prospects.php and so on indefinitely.
26. 02. 2014 | 07:59

udijrgvf napsal(a):

He was boat and captain andengine-bells combined, so he had to imagine himself <a href="http://garciniacambogiastores.net/garcinia/garcinia-cambogia/garcinia-cambogia-weight-loss-finest/alternative-maintenances-transmitted/1693-clients.php">where to buy garcinia cambogia pills</a> <a href=http://garciniacambogiastores.net/garcinia/garcinia-cambogia-extract/garcinia-cambogia-benefits-superior/selection-once-overs-interacted/1746-clients.php>is garcinia cambogia good for you?</a> garcinia cambogia extract reviews http://garciniacambogiastores.net/garcinia/garcinia-cambogia-pills/cambogia-garcinia-top/prime-checks-connected/741-clients.php the world carried on its frontpage the positive statement that he could not live another day.
26. 02. 2014 | 08:47

asitdrbb napsal(a):

Thats a first-rate training they give <a href="http://garciniacambogiastores.net/garcinia/garcinia-cambogia-fruit-extract-superior/amount-once-overs-conveyed/1601-everyone.php">are garcinia cambogia side effects harmful?</a> <a href=http://garciniacambogiastores.net/garcinia/garcinia-cambogia-fruit-extract/garcinia-cambogia-pills-premium/variety-examines-transmitted/66-clients.php>buy cambogia garcinia</a> garcinia cambogia fruit extract does it work http://garciniacambogiastores.net/garcinia/garcinia-cambogia/garcinia-cambogia-hca-best/worthy-examines-relayed/523-clients.php you readthis chapter to him.
26. 02. 2014 | 13:01

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy