Předpověď počasí na květen

04. 03. 2010 | 14:15
Přečteno 36062 krát
Klobouk dolů. Cituji zde blogující kolegyni Ing. Honsovou z dnešního Blesku:

„V květnu zase už míváme i tropické teploty nad 30 stupňů, to letos vůbec nehrozí a velmi málo bude i letních dnů. To jsou ty, při kterých stoupne teplota nad 25 stupňů. V květnu už jich míváme tak třináct, letos to bude minimum.“

A důvod? Proč se letos zdá být zima tuhá a dlouhá? Opět cituji:

„Může za to velká oblačnost, která se drží nad Velkou Británii. Kvůli ní k nám neproudí teplý vzduch od oceánu, ale studený od Sibiře,“ vysvětlila Honsová.


Opravdu musím smeknout. Možná by mě v Meteopresu mohli zaměstnat. Takové znalosti na ČHMÚ opravdu nemáme a rádi bychom se přiučili. Je otázkou, jestli bychom neměli raději absolvovat nějaký kurz osobní odvahy nazvaný „Jak se nebát šířit nesmysly“.

Ale vážně. V čem vidím problém? A je to vůbec problém?

Není pravda, že meteorologové předpovídají studený květen. Žádný meteorolog dnes neví, jestli bude v květnu více nebo méně tropických dní. Pokud to někdo ví, tak je obdivuhodný šarlatán. V květnu 2010 může být klidně 20 letních dní, ale také nemusí být žádný. Na měsíce dopředu dělají předpovědi klimatologové. Zde se však jedná o předpovědi na následující sezónní intervaly, kde aktuálně pro první pololetí (IRI, ECMWF), nebo pro období březen až květen (UKMO), nebo pro květen (NOAA) vychází teplotně podnormální období s postupným zvyšováním pravděpodobnosti nadnormálních hodnot. Je zajímavé, že materiály NOAA považují úspěšnost předpovědi teplotních odchylek pro střední Evropu na květen za příliš nízkou, což znamená, že tu nenachází žádný spolehlivě využitelný signál pro sestavení měsíční předpovědi na květen 2010. Na základě této informace tedy nelze vyslovit předpověď o chladném květnu ve střední Evropě, nelze dokonce vyslovit vůbec nic.

A ještě jedna připomínka, která směřuje hlavně k médiím, redaktorům a reportérům. Neházejte všechny meteorology do jednoho pytle. Existují meteorologové ČHMÚ, meteorologové Armády ČR, „meteorologové“ v Meteopresu a jistě i další meteorologové. Opravdu nám, meteorologům ČHMÚ (kolegové prominou), vadí, když jsou nám podobné nesmysly připisovány jenom proto, že jsme meteorologové.

Dnes jsem mimo jiné dostal níže uvedený dotaz a na závěr připojuji i svou odpověď:

Otázka:
Dobrý den přeji,
velmi si vážím vaší práce, která v době /jak se zdá/ klimatického chaosu tvoří zcela nezbytné informace pro širokou populaci.
Rád bych se v této souvislosti dotázal, proč prakticky všechny výstupy o meteorologii v ČR - v rozhlase, TV, médiích jsou vedeny přes Dagmar Honsovou. Je to jakási tisková mluvčí meteorologické služby České republiky?
S pozdravem


Odpověď:
Vážený pane inženýre,
paní Honsová nemá s meteorologickou službou České republiky vůbec nic společného. Dokonce si myslím, že nemá nic společného ani s meteorologií jako takovou. Ona je "pouze" mediálně přitažlivá a mediálně poddajná. Jinak to říct neumím, zvláště když si přečtu její dnešní předpověď počasí na květen v Blesku (cituji „V květnu zase už míváme i tropické teploty nad 30 stupňů, to letos vůbec nehrozí a velmi málo bude i letních dnů. To jsou ty, při kterých stoupne teplota nad 25 stupňů. V květnu už jich míváme tak třináct, letos to bude minimum.“). Něco takového žádný meteorolog na začátku března neřekne.
Shrnuto - ČHMÚ nemá s paní Honsovou nic společného a dokud si média neuvědomí, že znalosti jsou více než pěkná tvář, tak s tím neumíme nic udělat.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

L.Metelka napsal(a):

Emissary:
OK, všechno prodáme Meteopressu a pozorovat se tím pádem nebude. Budou to mít jen jako šrot. Provoz pozorovacích sítí nejde ufinancovat komerčně. To nefunguje a nikdy nefungovalo nikde na světě.
09. 03. 2010 | 11:08

Emissary napsal(a):

Podívejte paní Kučerová,

celý tento blog R. Tolaszse je jen skrytý útok na konkurenci a integritu osobnosti D. Honsové, nic víc. Zrovna etické to není a řekl bych dost nízké.

R. Tolazsovi vadí, že výroky meteorologa jiného, než ČHMÚ, mohou být přisuzovány právě ČHMÚ, a tím poškodit dobrou pověst jeho či tohoto ústavu. Svědčí o tom i ten trapný dotaz od nejmenovaného inženýra, na který R. Tolazs reaguje. Já myslím, že D. Honsová je veřejnosti již dobře známá a všude kde píše je připojeno „Meteopress, s.r.o.“, tedy na aktualne.cz jistě. Jedná se tedy o nějakou profesionální žárlivost?

Co se týče převzetí činností ČHMÚ Meteopressem, bylo to myšleno jen napůl vážně. Ale dobře, když jste se do toho vložila, nepovažují to za nemožné. Zajisté víte, že existují i bankovní úvěry. A každá banka by v tomto případě jistě půjčila. Jsme malý státeček a jako takový nemusí se v něm financovat všechno státem.

A to ma’am není žádné nactiutrhání, ale slušné a uctivé oslovení, a tak jsem to i myslel. Někdy ho používám.

Mějte se krásně taky, hezký den.

P.S. Vypadá to, že hezký bude, i když poněkud mrazivý.
09. 03. 2010 | 11:23

L.metelka napsal(a):

Emissary:
Banka by půjčila... :-)
Ukažte mi banku, která by půjčila na něco, co se jí nikdy nemůže finančně vrátit.
K tomu označení - ČHMÚ se pod své výstupy "podepisuje" vždy, u Meteorpressu to ale zdaleka vždy pravda není.
A račte se třeba podívat na informace z webových stránek ČHMÚ a Meteopressu. Kolik materiálů z ČHMÚ najdete na stránkách Meteopressu? A kolik materiálů z Meteopressu najdete na stránkách ČHMÚ?
09. 03. 2010 | 11:30

Ara napsal(a):

Jejda to je příspěvků, budu muset začít víc skákat. Tak kdo? :o)

MzT(22:54:47):
Jde o toho chlápka z Arkansasu na kterého něco takového údajně spadlo a byl pak i v jedné tamní telce? Nebo jde o jiný případ? No, v tý Emerice je možný snad všecko. :) Ale ten kdo chce takto přesvědčovat, by měl přinejmenším uvést konkrétní místo kde se tak stalo, datum a čas té události a hl. zdroje z kterých čerpal. Snad ale bude něco k tomu víc dál. :)
Ps. Ovšem říkat oponentovi, že jeho vyjádření je "práce na zakázku", že "sám nejlíp ví jak se věci mají" a že tedy vlastně záměrně lže, protože zřejmě k těm spiklencům taky patří, tak to fakt síla. Po takové reakci bych se moc divil, kdyby Tolasz, nebo kdokoli jiný kdo je takto osočenej, vůbec v ňáký diskusi s vámi ještě pokračoval.
/Nu, taky by mě docela zajímalo, jakou školu a jaký obor máte vlastně vyštudýrovaný, pokud to není tajemství./

L.Metelka(23:24:59):
Ten "celkový úhrn srážek" uvedený loni v Blesku mi připadá spíše jako ňáký novinářský "překlep", fakt se mi nezdá že by takový blábol vypustila právě ona. Pokud však ano (nejlíp to ví asi sama), pak si to umím vysvětlit jen tak, že se takto "překlepla" (nebo "přebreptla"?), což se může snad někdy stát, zvláště pokud není po ruce korektor, nebo si to po sobě aspoň pořádně nepřečte :-/ (já se takto pletu pořád, protože jen málokdy se mi podaří přečíst po sobě vše co tu nakrákám)

df:
Á, další "konspirátor" :)
Dal jsem si práci a omrknul ty odkazy. První je zpráva z TV Prima, tedy ze stanice ještě méně důvěryhodné než NOVA. Na důkaz je tam povolán jakýsi "odborník", žádný skutečný důkaz však bohužel nepřináší, jen kváká. Pak následuje poučení že odborníci jsou v "júesej"... no v tý Emerice jsou "odborníci" asi fakt na všecko, hlavně na kdejakou ptákovinu a konspiraci, zajímavé že původ podobných zpráv je vždy v Emerice :)
Jo, málem bych zapomněl na toho zeleného Němce, tak to je fakt "důvěryhodná" osůbka, asi jako naši politici :)
Další odkaz je z ňákých německých stránek. Nejsem přes letada, tak nevím co je na tamních fotkách vlastně vidět, ale není náhodou to, co se z těch křídel vypouští, palivo? Pokud vím, tak letadlo by v případě že není přistání bezpečné, nemělo přistávat s nádržemi plnými paliva. Uvnitř jednoho letounu jsou pak zachyceny i jakési sudy, to však může být cokoli, ten web ale seriozně opravdu moc nevypadá, není např. vůbec uvedeno kdo je jmenovitě autorem.
Další odkaz je na stránky jakéhosi "badatele" Chvátala, tak tento web opravdu nemá smysl komentovat, stačí si přečíst úvodní list.
Poslední dva odkazy jsou k HAARP, ten první je zřejmě oficiální a seriozní, není tam však nic senzačního. Druhý je jen jedno z měření které ten HAARP normálně provádí, taky tam nevidím nic extra zvláštího.
No nic, stačilo.
Válčím s tímto "psycho" už dost dlouho, vypadá to však na nekonečný boj. Báje a mýty byly vždy velmi oblíbené, těžko se to asi změní. Zvláště v dnešní době, kdy iracionalita dostává opět zelenou a často i jakési požehnání z nejvyšších míst :-/
Herdek, opět mě někdo chce, tak zatím šlus, zbytek zítra. :-)
09. 03. 2010 | 15:07

Z. Černoch napsal(a):

Emissary: Paní Kučerová se ptala, jaká data ukradl ČHMU. Já jsem opravdu zvědav.

Když jsem si představil jak Meteopress kupuje vybavení ČHMU, tak jsem s chutí zasmál. Jedna meteorologická stanice vyjde okolo 40 000 - 100 000 Kč (záleží na zařízení, přístroje na měření škodlivin ve vzduchu od 1 000 000 Kč výše. Když to vynásobím počtem stanic. Je to hodně velká cifra. Jen jedna pitomá sonda na měření teploty v atmosféře, která je na jedno použití stojí od 3 000 Kč. Záleží na konfiguraci, kolik veličin měří atd. Tyto sondy se vypouštějí každý den.
Můžete prosím Emissary napsat, nějaký stručný byznys plán. Kolik by vlastně stály informace od Meteopressu, aby hned po měsíci provozu neskončil v bankrotu? Koupil by tyto informace někdo?
09. 03. 2010 | 20:08

Emissary napsal(a):

Pro: Z.Černoch

Ono pane Černochu je to tak.

Pořizovací hodnota se určitě nerovná zůstatkové hodnotě. Zůstatková hodnota je snížená o odpisy. Nemovitosti mají svou hodnotu, to nesporně. Ale na nemovitosti právě banky nejraději půjčují. Dále předpokládám, že Meteopress by zcela nahradil ČHMÚ, neměl by tedy konkurenci. Možná by se časem objevila, ale platí, že soukromá firma soukromou firmu nepomlouvá, bojuje jinak. V konkurenčním prostředí se snaží uspět. Potlačit nepodstatné a neziskové činnosti a dát přednost těm potřebnějším a víc ziskovým. Být to na mně, zcela bych zrušil klimatologický výzkum a všechna pracovní místa s tím spojené a podobná pracovní místa, jež nepřináší efekt. Před 80 léty měl celý meteorologický ústav pár desítek zaměstnanců i se Slovenskem, dnes nevím přesně, ale odhadem přes tisíc. Jak nám ta státní sféra utěšeně roste. Vím, že budete namítat a argumentovat, že je jiná doba, ale i přesto. Chtěl by stát nějaké činnosti, třeba kolem povodní atd., musel by zaplatit.

Takže když to tak chcete, tady to máte, i když jsem to nemyslel zcela vážně. Na rozsáhlejší elaboráty nemám čas. :)
09. 03. 2010 | 21:42

L.Metelka napsal(a):

Emissary:
Fajn. Koupíte všechno od ČHMÚ a nahradíte tím ZCELA (jak píšete) ČHMÚ. Musel byste si sehnat mnoho miliard korun, abyste to koupil a pak ročně desítky milionů (možná i trochu víc), je na to, abyste to vůbec udržel v provozu. Obnova stanic, kalibrace čidel, náklady na el.energii a spoje - to všechno něco stojí.
Zrušte klimatologický výzkum - a nezískáte tím skoro nic. Ušetříte pár lidí (víc jich na ČHMÚ klimatologický výzkum nedělá). Pokud byste ale zrušil celou klimatologii, pak sice naměříte data - ale kdo je zkontroluje, uloží do databáze, zpracuje? Kdo bude poskytovat data zájemcům?
Abyste pokryl veškeré náklady, musel byste informace prodávat neskutečně draho. Číslo třeba za 10 tisíc. Myslíte, že by to od Vás někdo chtěl? Nezapomeňte, že pokud pozorujete, tak nevíte, jestli a jak to konkrétní číslo "zpeněžíte". Jestli to někdo bude chtít, A kdy to bude chtít. Je možné, že ho nezpeněžíte nikdy...
Je nesmysl počítat počet zaměstnanců ČHMÚ i se Slovenskem, to nikdy nebyl jediný hydrometeorologický ústav ale vždy dva.
Zaměstnanců je na ČHMÚ kolem 800 a není to o moc jiné číslo než jaké bylo třeba v roce 1990.
No a nakonec nejzajímavější věc - že kdyby stát chtěl nějaké činnosti, musel by zaplatit. Takže ta organizace by taky brala příspěvky od státu, že? Ale to, co dostává ČHMÚ, a co Vám tak vadí, to jsou právě finance na věci, které ze zákona musíme dělat. Monitoring atmosféry a hydrosféry, výstražné systémy apod. Takže to chápu tak, že finance od státu za věci, které chce stát, jsou OK. V tom případě je to OK i s ČHMÚ, protože právě na to ty finance dostáváme.
A není naší vinou, že od Meteopressu stát nic nechce...
10. 03. 2010 | 08:45

A. Raidl napsal(a):

Myslim, ze kazdemu, ktery jen trochu neco vi o pocasi, tak je jasne, ze Meteopress je banda zlodeju, ktera vykrada CHMU a zdroje z internetu. Pani Honsova je povestna tim, ze "sve" predpovedi vydava az tak 10 minut po oficialni predpovedi CHMU.
A jeste poznamka: Myslim, ze CHMU nema cenu milionu, nybrz miliard korun - a to i zustatkovou. Uz vidim, jak by Meteopress s takovym dusevnim potencialem, jako ma Honsova a spol., delal napr. vlastni vyzkum a vyvoj.
10. 03. 2010 | 09:32

A. Raidl napsal(a):

Velikonocni predpoved pani Honsove:
http://aktualne.centrum.cz/...
10. 03. 2010 | 12:32

Emissary napsal(a):

Metelko,

s těmi počty zaměstnanců jste mě dostal. :)

http://www.chmi.cz/reditel/...

Takže ČHMÚ si vzal 800 zaměstnanců a na Slovensku SHMÚ zůstalo 1000, a to pro 36 pracovišť v SR z celkových 90 k roku 1993?
Tu zprávu trošku inovujte, je 10 let stará.

Takže státní příspěvková organizace ČHMÚ na to má a soukromá firma podobného zaměření by na to neměla. A za kolik že ČHMÚ ty informace prodává a kdo je kupuje?
V obecnosti platí, že soukromá firma buď na trhu působí a vydělává, anebo zkrachuje. U státní ne. Třeba ČD. Teď Dušek vykřikuje, že někde v útrobách toho státního pseudo podniku
zahučelo 8 miliard státních peněz.

Dále si pletete příspěvky od státu jako netransparentní způsob financování s běžným obchodním vztahem, a ten je takový: stát si něco objedná a zaplatí dohodnutou smluvní cenu, jež se striktně odvíjí od nákladů a je běžná v celém světě. Tak o jakém příspěvkovém financování to mluvíte?

Celý Váš příspěvek vyznívá v tom duchu, že se snažíte dokázat, jak státní firma je lepší oproti soukromé. Jenomže platí pravý opak, vždy a všude na světě.

Snažíte se navodit atmosféru, Vy i Vaši přívrženci zde, jak Meteopress krade od ČHMÚ data. Serveru a organizací zabývajících se počasím je na celém světě spousta. Všechny kradou data. Tak je zažalujte, třeba kradou i od ČHMÚ. Mezi ně patří třeba v Rakousku Meteomedia,

http://www.meteomedia.de/in...

tu také můžete zažalovat, nevíte totiž, zda nekrade data i ze serveru http://www.chmi.cz.

Komické je, jak jste se té myšlenky privatizace ČHMÚ všichni chytli. Nechápu, proč bych to měl na těchto stránkách řešit, obsahově to sem nepatří. Takže tímto považuji debatu na toto téma zcela ukončenou.
10. 03. 2010 | 12:58

L.Metelka napsal(a):

Emissary:
Ano, ČHMÚ má kolem 800 zaměstnanců. Jak to je nebo bylo na Slovensku, to nevím, už před rokem 1989 to byly dva samostatné hydrometeorologické ústavy.
Příspěvek na činnost ČHMÚ je příspěvkem na konkrétní činnosti, které u nás objednává a nakupuje stát. To proto, že je stát ze zákona povinen to zajistit a objednává si to u nás. Chápete?
Netvrdím, že státní firma je lepší než soukromá. Tvrdím, že meteorologická služba (Meteopress u mě není meteorologická služba, protože nedělá řadu věcí, které meteorologická služba dělat má a musí) se nedá dělat jen na komerční bázi, bez finanční účasti státu. Takhle to nefunguje nikde na světě. A nedokázal by to ani Meteopress.
Že někde soukromníci kradou data, získaná státní meteorologickou službou za finanční podpory státu, jistě není OK. Je to vlastně státní finanční podpora soukromému subjektu.
S tím koncem debaty na toto téma souhlasím, zjevně vůbec nevíte, o čem píšete...
10. 03. 2010 | 13:11

Emissary napsal(a):

Ano pane Metelko,

Vy víte všechno. Člověk který celý život sedí za stolem a přemýšli o klimatologických blbostech, který v životě nikdy nepodnikal, nic neriskoval, ten ví opravdu všechno.

Škoda slov.
10. 03. 2010 | 13:20

Z. Černoch napsal(a):

Emissary: Zpět k tématu. V loni při jedné situaci vydal Meteopress výstrahu na výskyt tornád a silných bouří v západních Čechách. CHMÚ nic takového nevydal. Nejenže v té oblasti nebyla žádná tornáda, ale světe div se, ani žádné bouřky. Tyto se vyskytovaly především v jižních Čechách. Určitě si na tuto situaci někteří z Vás vzpomenou. Meteopress je především k smíchu a kdyby zanikl, já rozhodně brečet nebudu. Jediné co dokáže, je oblbovat lidi. Téměř každý den poslouchám rádio, které získává předpověď z Meteopressu, stejně jako většina ostaních soukromých rozhlasových stanic. Předpověď je téměř k ničemu, krom situací, kdy je nad Českem oblast vysokého tlaku (to snad ani nejde pokazit předpověď). Zkuste někdy porovnat předpověď, kterou vydal Meteopress a CHMÚ. Zvláště je dobré tuto předpověď sledovat při bouřkových dnech, kdy Meteopress vydá varování před silnými bouřemi, tornády atd., zatímco CHMÚ, napíše například. Bouřky budou v průběhu noci slábnout, významné jevy se neočekávají. Hádejte kdo má vždy pravdu? Ano,CHMÚ. Jen se divím, že ještě nikdo nepodal žalobu na Meteopress pro šíření poplačných zpráv. Bylo by určitě velmi zajímavé sledovat přípanou soudní při.
10. 03. 2010 | 17:09

A. Raidl napsal(a):

> Emissary >
- Ty jsi mi ale prostacek. Co treba NASA? Ta je podle tebe urcite soukroma vydelecna akciovka, ne?
10. 03. 2010 | 17:10

Jitka Kučerová napsal(a):

Proc do toho pletete NASA? Copak CHMU jde srovnavat s NASA?
Dekuji timto panu Z. Cernochovi, ze se nas, obycejnych "statnich" meteorologu, zastal, i vam mnohym ostatnim, kteri prispeli do teto diskuze a kteri jste asi uz dost nespokojeni s bulvarizovanymi predpovedmi pocasi objevujicimi se v mnoha ruznych mediich. Pod takovymi predpovedmi CHMU neni nikdy podepsan...
10. 03. 2010 | 18:15

Emissary napsal(a):

Pane Černochu,

ono je to tak, že ty bouřky byly o něco dál, nic víc. Já rádio neposlouchám a na TV se nedívám. Vlastně mně ani nezajímají nějaké super přesné předpovědi, pravděpodobnost že vyjdou pro nějaké konkrétní území úplně přesně je malá. Každá předpověď se vydává na nějakou oblast a ani pro tu oblast na celém území oblasti nemusí být počasí stejné. To je možná i Váš případ. Jste pozorovatel, ale nejste pozorovatel na celém území, jehož se předpověď týká. To byste musel být na všech místech najednou.

Předpověď počasí je odhad nějaké budoucí situace v počasí, byť pomocí vědeckých metod, jen s určitou mírou pravděpodobnosti. Jestli si myslíte, že se jedná o poplašnou zprávu, když nevyjde, potom prosím, žalujte. Poznatky máte. Ale já myslím, že by Vás ze soudní síně rychle vyprovodili.
10. 03. 2010 | 20:39

L.Metelka napsal(a):

Emissary:
Přesto jsou věci, které jsou na celém území zároveň. Stanice ČHMÚ, radary, družicové snímky, systém detekce blesků. A ty neoblbbnete svými dojmy. Vše je dohledatelné.
Meteopress byl TOTÁLNĚ vedle. Ne poprvé a ne naposledy.
10. 03. 2010 | 22:31

Z. Černoch napsal(a):

Emissary: Možná Vám to nic neříká (spíš určitě), ale existují veřejně přístupné modely na předpověď počasí(GFS,Aladin, Medard atd.), které pro danou oblast tedy západní Čechy ukazovaly minimální šanci pro vznik bouřek natož pak tornád. Bouřky se měly vyskytovat pouze v rámci jižních Čech a postupovat k sv. Přesto měl Meteopress po celý den na Novinkách výstrahu na vznik tornád a silných bouří pro západní Čechy. Já tomu říkám šíření poplašných zpráv a to je jen jeden příklad z desítek ne li stovek dalších. To ani nemluvím o mnoha dnech, kdy Meteopress, hlásil místy bouřky pro severní Moravu a Slezko a ona se nevyskytla ani jedna. Takové chyby v předpovědích CHMÚ neřeší, protože je nemá. Sice mám jisté výhrady k předpovědím CHMÚ, ale každým rokem jde vidět posun ku předu na rozdíl od Meteopressu. Jediné co má Meteopress hezké, jsou www stránky, ale to je vše ....
11. 03. 2010 | 07:54

A. Raidl napsal(a):

> Jitka Kučerová >
NO, muj prispevek jste pochopila uplne opacne, nez byl zamyslen. Na pomery CR je NASA dobry priklad. Ale chcete-li, tak jsem mohl napsat: statni meteo sluzba UK, nemecka statni meteo. sluzba, kanadska statni meteo. sluzba, francouzska MeteoFrance, ... a ted mi jiste nejaky ultra-pravicak napise, ze jsem vybral zeme, kde vladne kruty socialismu :-) Uz se tesim.
11. 03. 2010 | 09:52

Emissary napsal(a):

Z.Černoch, L.Metelka

A co má být, já to ověřovat nebudu, nemám na to čas. Meteopress je mladá firma a předpovědi počasí nedělá dlouho, nemá zázemí ani zdroje velikosti ČHMÚ, přesto mu konkurovat dokáže. A vy její činnost, odbornost a úspěch na trhu neovlivníte. To můžou jedině zákaznici Meteopressu, popřípadě posluchači těch medii, kterým Meteopress předpovědi poskytuje.

Ovšem vaše tvrzení hrubě nekoresponduje s tvrzením tady jednoho vašeho fanatického přívržence, který tvrdí, že Meteopress dává k dispozici předpovědi 10 min. po předpovědi ČHMÚ.
11. 03. 2010 | 11:38

Emissary napsal(a):

Oprava

jeho činnost
11. 03. 2010 | 11:40

A. Raidl napsal(a):

> Emissary >
Ty jsi cim dal tim dale od pravdy. Meteopress, ze je mlada firma? Pokud dobre pocitam, tak je stara (+/-) 20 let!! Takze je podle tebe jeste takova nezabehnut, vid?! Prosim te zalez uz nekam a neztrapnuj se tady!!
11. 03. 2010 | 13:28

Emissary napsal(a):

11. 03. 2010 | 14:08

A. Raidl napsal(a):

> Emissary >
Odkaz je nefunkcni
11. 03. 2010 | 17:17

Ara napsal(a):

Tak konečně jsem se tady opět dorval, bohužel sice už tu asi nikdo nenahlédne, ale jen pro své uspokojení a možná tak trochu i kvůli "agentům zemanlandu", zkusím ještě chvíli pokračovat a "sekýrovat"... :o)

D.M.(O5.03.2010 10:44:31):
Vůbec jsem nepochopil, k čemu je tu dobré dávat fotku Honsové, když přece je její foto i u každého jejího článku? To jako že když se kouknu takto hodně zblízka někomu do očí, tak bych měl tam něco vyčíst? :)

Karton(10:46:05):
No konečně! Už jsem myslel, že se tu keců okolo GO nedočkám. A ejhle, jeden se přece jen našel :o)
Tak za prvé Kartone, pokud vím tak Honsová vyjádřila v té věci jen určitou skepsi (doslova "Jsem k tomu čím dál skeptičtější"...), tj. ne že by už na
to GO a skleníkový efekt CO2 vůbec nevěřila, ale že začíná mít jisté (bohužel blíže nespecifikované) pochybnosti.
Ale je možné, že jsem některé její vyjádření na to téma přehlédl (i když mě počasí zajímá, tak nemohu číst úplně vše co kdo k němu tady napíše), proto prosím o přesný odkaz, kde se takto vyjádřila.
Dále by mě zajímal i nějaký odkaz, kde se uvádí, že CO2 skleníkový efekt nezpůsobuje. Ale jen autorizovaný, tj. takový kde se mohu víc dozvědět i o člověku který to popisuje.
Nicméně. Tak nějak mi není jasné, jakou roli by tu měla hrát zrovna termodynamika, která se přece zabývá spíše celkovým stavem systému složeného z velkého množství částic (její zákony jsou tak vlastně "jen" statistickým odvozením), zde tedy složeného z molekul plynů, kdežto konkrétní interakce jednotlivých zúčastněných částic/molekul blíže nespecifikuje. Pokud tedy opravdu CO2 skleníkový efekt nemá, tak toto nemůže podle mého názoru prokázat termodynamika, ale buď spec. experiment, nebo hloubková vyčerpávající analýza chování konkrétní molekuly a jejích atomů při interakci s fotony určité vlnové délky. /Mám pocit, že ten experiment by tu byl podstatně snažší cesta, třebaže ne tak "elegantní" :o)/
Tomu přirovnání k "hrůzostrašnému lpění pavědců" na Ptolemaiovi, když přece "každej trouba musel přinejmenším od dob lovců mamutů vědět", jak je to s těmi pohyby nebeských těles správně, je zde sice podle mě zcela mimo mísu, ale budiž, když to někomu přijde "jako vtipné" ;)
No nic jedeme dál...
Hm, takže ono koncentrace toho CO2 prevítu sice stoupá, nicméně v reálu se navzdory tomu ochlazuje... tož to jsou mi ale věci, všichni tady furt kdákají o jakémsi oteplování a ono je to ve skutečnosti právě naopak, přichází doba ledová. :D
No nic, tak to asi potom musím mít jakousi "vlčí mlhu", když se mi zdá, že ledovce v Alpách kde jezdím pravidelně rok co rok, ustupují, a nejen tam ale i v Norku a na Kavkaze, kde sice každý rok nejsem, nicméně něco se dalo už nahlédnout i tam...
No jo, ale třeba se to všecko letos spraví, když byly ty sněhové vichřice na východě USA a ten Baltik zamrzl, třeba teď všichni ti pavědci konečně prohlédnou... :D
a Klaus s Kartonem budou triumfovat. :)
13. 03. 2010 | 05:19

Ara napsal(a):

buldatra:
Kvituji břitkou ironii či sarkasmus, pokud maj ovšem ňáký reálný základ. Bohužel tak se mi jeví, že tady chybí.
Neboť co, z řečeného plyne? Že trend, kdy podle měření vzroste průměrná teplota o jednu desetinu stupně v průběhu deseti či dvaceti let, se hravě prokáže jedině tak, že se budem každou zimu už jenom "hezky jarně" opalovat a o ňákem sněhu a mrazu si nechat jenom zdát?
Na takto prostoduchou "argumentaci" mě nenapadá, Buldatro, odpověď lepší, než je tato zoufalé zvolání:
"Svatá prostoto!"... :)

Karton(11:48:03):
Aha, "tak jsme doma" ;)
Sice jem si to moh přečíst dřív, než jsem napsal první reakci, ale holt jedu postupně :-)
Pane jo, takže za to globáloteplování může možná nakonec jakýsi podivný "konvekční přesun tepla ze studenějšího média/vzduchu na teplejší" a "viskozita vodních par bránících tepelnému proudění"... :-/
Tož to je ale věda. Teď ještě tak vědět, kde ji učí. To by mě fakt zajímalo. Hnedka bych tam letěl se zapsat na přednášky. ;o)
Hm, koukám že je to určeno pro L.Metelku, což je tuším profesionální klimatalog, tak to jsem teda zvědav, jak na to odpoví. :o)
No nic, pro dnešek šlus, musím končit, jsou i jiné "srandy a srandičky" ;-)
13. 03. 2010 | 07:22

Ara napsal(a):

Všem diskutujícím:
Pardon, ale až nyní, po "antioteplovači" Kartonovi, mě napadlo nečíst celou diskusi postupně a reagovat ňákou replikou skoro na každého, ale radši si ji prolítnout celou...
Hm, trochu mi teď sklaplo, těšil jsem na větší pokec o GO (ten byl ale zřejmě už loni v říjnu, jak jsem právě zjistil, což mi ovšem tehdy bohužel uniklo), nebo aspoň o problematice předpovídání počasí, zatím se ale rozjela rozepře mezi panem "Emissary" na straně jedné a meteorology ČHMÚ na straně druhé. Tím ztratilo ovšem to průběžné šťourání smysl, hlavní náplň diskuse se zřejmě takto posunula trochu jinde.
Zřejmě jde ale tady o toto. Na jedné straně je soukromý Meteopress (reprezentovaný Honsovou), na druhé státní ČHMÚ. ČHMÚ i Meteopress se zabývají předpovídáním počasí, čímž si pochopitelně do jisté míry konkurují. Ale jen do jisté míry protože styl Honsové a Meteopressu je zřejmě jiný, dalo by se říct buď měkčeji že je "lidovější", nebo i "tvrději" že je "ve stylu bulváru". Meteopress se sice aspoň co se dlouhodobějších předpovědí týče opravdu nejeví tak seriozní jako ČHMÚ, zřejmě mu však o tu serióznost, o striktní vědeckou přesnost ani tak nejde, protože to by pak jen suploval zavedenou státní instituci a to zřejmě nechce. Volí proto formát odlišný, takový kterým by upoutal nejširší laickou veřejnost pro kterou je stejně jakékoli předpovídání počasí buď téměř jako nesrozumitelné kouzlení, nebo v horším případě (u té notoricky skeptičtější části veřejnosti) dokonce až něco jako šarlatánství.
Je to asi tak trochu podobné, jako např. u novin. Jsou deníky jako např. Hospodářské noviny nebo Lidové noviny a jsou i takové jako Blesk nebo Aha. Seriozní i méně seriozní... To sice neznamená, že Blesk nutně lže, ale že má prostě jen jiný styl a poněkud jinou sortu čtenářů. Kdo chce jen suché zprávy v co nejširším a nejpřesnějším záběru, koupí si ty první, tradiční tiskoviny. Komu o přesnost a správnost až tolik nejde a chce se navíc trochu i pobavit, dá přednost ne tak "vážnému" Blesku. Nicméně právě ta určitá "bulvárnost" ČHMÚ zřejmě na Meteopressu vadí nejvíc, protože se asi bojí (a zřejmě ne neodůvodněně), že před laickou veřejností která jaksi "automaticky" hází všechny meteorology do jednoho pytle, tak trochu "ztratí tvář", tj. punc seriozních učenců a vážné široce respektované instituce.
Tak se mi zatím jeví že Emissary dává z jistých důvodů (ideologických?) přednost sektoru soukromému (a to obecně), ten státní asi moc v lásce nemá, možná ho považuje dokonce za jakýsi "socialistický přežitek" a ten soukromý se mu naopak jeví prostě "nej".
Ale třeba je za tím ještě i něco jiného, nevím, tu zmiňovanou říjnovou diskusi jsem nečet vůbec a i tuhle jen zběžně, takže úvaha je jen povrchní a předběžná.
Musím zas končit, ale ještě se doufám vrátím, protože naznačená sporná problematika zřejmě přesahuje ten rámec, v němž byla vedena (i když si to třeba diskutující ani neuvědomili).
zatím tedy čus!
:-)
Ps. A nebijte mě příliš, jde fakt jen o první dojem za kterým si zatím nijak moc nestojím, teď se musím nejdřív pořádně prospat a pak se na to event. podívat ještě jednou a pokud možno líp :o)
13. 03. 2010 | 11:29

Jitka Kučerová napsal(a):

Pro A. Raidla:
S tim NASA sorry, byla uz jsem ze cteni teto sahodlouhe diskuze tak zblbla, ze jsem si popletla vas a naseho uzasneho opozicniho Emissaryho :-)
Se omlouvam... :-) Ovsemze veda je vsude po celem svet, vetsinou financovana statem I kdyz obcas se nejaky nadseny soukromnik se sponzorskym darem take nejde :-))
Hezky den vsem diskutujicim
13. 03. 2010 | 11:42

A. Raidl napsal(a):

> Ara >
Dobre postrehy, ale nejde tady o boj mezi tupym Emissary a zamestnanci CHMU - nejsem (nastesti) zamestnanec CHMU; to si muzete snadno vygooglovat. Absobcni pasy CO2 spise plynou z kvantovky, ale muzu se mylit - sem jen pouha administrativni sila.
> Jitka Kučerová >
O.K. prijimam, ale netreba se mi omlouvat. Je mi celkem jedno, co si o mne lidi mysli - receno s jednim genialnim klasikem. Nicmene, kdyby Emissary neexistoval, museli bychom si ho vymyslet; receno pro zmenu s jistym ceskym klasikem. Jednoduse proto, abychom se zasmali lidske blbosti.
13. 03. 2010 | 14:32

T. napsal(a):

Doporučuji další úsměvný článek od paní ing. Honsové, Ph.D. Možná alespoň prosté sčítání si mohla tato mladá a inteligentní dáma při svém doktorském studiu prosvištit.

http://www.novinky.cz/domac...

Sčítat takto sumy blesků ze stránek ČHMU (http://www.chmi.cz/meteo/ra...)...No dobře, proč ne, jsou to veřejně dostupná data..ale človek alespoň by měl vědět, co sčítá...
16. 03. 2010 | 14:31

L.Metelka napsal(a):

T.:
Ano, jen malinkou chybku udělala. Oznámila 3798 blesků, ve skutečnosti jich bylo na celém našem území 184... :-)
Takže to měla SKORO dobře... :-)
16. 03. 2010 | 21:39

P.Jůza napsal(a):

Když se v ČR stavěly tzv. železniční koridory, zlí jazykové tvrdili, že prý se tam v celé délce bude jezdit rychlostí 160 km/h - prý 80 tam a 80 zpátky.
Kdyby ty koridory stavěl Meteopress, tak by tam ty vlaky s přehledem jezdily 320 km/h i víc.
17. 03. 2010 | 08:17

Bž. napsal(a):

Třeba má paní doktorka Honsová jiné přednosti než je inteligence. Zajisté o tom bude vědět více pan doktor Daňhelka...
17. 03. 2010 | 10:48

Martin napsal(a):

Zaznamenávám shodu názorů na DH tak část zopakuji:
"20.8.2009 Honsová: Zítra přijdou bouřky. Nepodceňujte varování" Podívejte se na výsledek...
Diskuze: "pokud by zedník takto stavěl zdi - nebydleli bychom.
Co je to za informaci: abychom nepodceňovali letní bouřku? Co je myšleno varováním? Jakou hodnotu tohle plácnutí má? 1 koruna, nebo nic ? Takto je to u téhlé ženské se vším ... Vyzývavý pohled ze světa touhy po snadném životě..."
Blahopřeji DH k dobrému lovu v ČHMU a přeji ji ať se konečně usadí.
To Tolacz:
Jaká je konfigurace NECu a datového centra?
23. 03. 2010 | 19:12

http://www.kw61.com/replica-oris-watches napsal(a):

30. 03. 2010 | 09:15

replica tag heuer napsal(a):

Easy come, easy go.
31. 03. 2010 | 04:16

Links of London store napsal(a):

I ran all the way to the main gate, and then I waited a second till I got my breath. I have no wind, if you want to know the truth. I'm quite a heavy smoker, for one thing--that is, I used to be. They made me cut it out.
31. 03. 2010 | 17:05

Blancpain watches napsal(a):

I do NOT ordered a and I don’t confirmed anything.I ony generate a kind of a account on your side, because I want to know with option I have by the payments.If I make the decision to order a Alain Silberstein watches.... I am interest in the Baume & Mercier watches. So please give me a special price and inform me I witch way it is possible to pay.
12. 04. 2010 | 03:32

omega watches napsal(a):

Very happy I can comment here!
13. 04. 2010 | 09:46

cheap chanel napsal(a):

case creates the feminine gently beautiful makings, is worth having black and white most classical color matching, has cheap chanel bag the succinct graceful unique charm fine double C symbol decoration in left side, lets the outward appearance be richer changes cheap chanel http://www.coachofnewyork.com
30. 04. 2010 | 13:12

Sandokan napsal(a):

(Odpověď:
Vážený pane inženýre,
paní Honsová nemá s meteorologickou službou České republiky vůbec nic společného. Dokonce si myslím, že nemá nic společného ani s meteorologií jako takovou. Ona je "pouze" mediálně přitažlivá a mediálně poddajná. Jinak to říct neumím, zvláště když si přečtu její dnešní předpověď počasí na květen v Blesku (cituji „V květnu zase už míváme i tropické teploty nad 30 stupňů, to letos vůbec nehrozí a velmi málo bude i letních dnů. To jsou ty, při kterých stoupne teplota nad 25 stupňů. V květnu už jich míváme tak třináct, letos to bude minimum.“). Něco takového žádný meteorolog na začátku března neřekne.
Shrnuto - ČHMÚ nemá s paní Honsovou nic společného a dokud si média neuvědomí, že znalosti jsou více než pěkná tvář, tak s tím neumíme nic udělat.)

Pozdravujem bratia s ČHMU , riadne Vás ta Honsová vyfajčila :))). Ešte dobre že nemá s Vami nič spoločné!!Máj bol presne ako povedala! :))
03. 06. 2010 | 17:58

alasiri napsal(a):

http://www.tran33m.com/vb/
http://www.tran33m.com
http://www.tran33m.com/vb/s...
http://www.tran33m.com/up
http://www.tran33m.com/dir
http://www.game.tran33m.com
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
07. 12. 2010 | 07:29

fdgdfgfd napsal(a):

http://www.tran33m.com/vb/
http://www.tran33m.com
http://www.tran33m.com/vb/s...
http://www.tran33m.com/up
http://www.tran33m.com/dir
http://www.game.tran33m.com
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
07. 12. 2010 | 11:42

Holly20Waller napsal(a):

freelance writer
18. 06. 2011 | 15:04

virginia car insurance napsal(a):

Hello, you used to write great, but the last several posts have been kinda boring… I miss your tremendous writings. Past few posts are just a little bit out of track! come on! <a href="http://invirginiaautoinsurance.com/">car insurance virginia</a>
10. 08. 2011 | 08:10

texas auto insurance rates napsal(a):

Fantastic beat ! I wish to apprentice while you amend your site, how could i subscribe for a blog site? The account helped me a acceptable deal. I have been tiny bit familiar of this your broadcast provided bright clear concept <a href="http://topautoinsurancerates.net/">average auto insurance rates</a>
15. 10. 2011 | 18:16

mortgage loans napsal(a):

All people deserve very good life and home loans or consolidation loan will make it much better. Just because people's freedom depends on money.
25. 10. 2011 | 18:24

mortgage loans napsal(a):

Don't have enough money to buy a building? You not have to worry, because that is real to take the mortgage loans to resolve all the problems. Therefore take a auto loan to buy everything you require.
25. 10. 2011 | 18:26

Heremslbm napsal(a):

For girls, fashionable outfits do matter for them. When you open a girl’s wardrobe, you will find many different styles and kinds of clothes in front of your eye. I think this is common for girls. They have a lot of stylish outfits, and handbags are a must for them. Brand is an element that they consider too. <a href=http://www.birkinstore.com/productlist/Birkin_40_1.html>Hermes Birkin 40</a> is one of brand that they love. Girls always want handbags to match their outfits without exception. You also find their handbags have many brands or a brand. <a href=http://www.birkinstore.com/productlist/Kelly_35_1.html>Hermes Kelly 35</a> are always their best choice, and they must have a Hermes handbag. Girls always say a Hermes handbag can match many different outfits, and they do it easily.




___________________
Blogs links:
<a href=http://www.hermes-business.com/>Hermes store</a>

<a href=http://www.hermes-marketing.com/hermes-mens-bag/hermes-sac-a-depeches-c-56_86/>Hermes Sac A Depeches</a>
<a href=http://www.birkinstore.com/hermes-bolide/hermes-bolide-37-c-51_71/>Hermes Bolide 37</a>
10. 01. 2012 | 07:43

Prearkalo napsal(a):

<a href=http://paydayloansnow24h.com/#bblog.aktualne.centrum.cz>payday loans</a> - <a href=http://paydayloansnow24h.com/#ablog.aktualne.centrum.cz>payday loans</a> , http://paydayloansnow24h.com/#sblog.aktualne.centrum.cz payday loans
05. 09. 2012 | 03:53

Arrinsbrics napsal(a):

<a href=http://buypropeciaonlineone.com/#bblog.aktualne.centrum.cz>generic propecia</a> - <a href=http://buypropeciaonlineone.com/#ablog.aktualne.centrum.cz>buy propecia online</a> , http://buypropeciaonlineone.com/#sblog.aktualne.centrum.cz propecia online
06. 09. 2012 | 08:59

WZLdQvAoCH napsal(a):

<a href=http://www.acworth.org/google/buysomaonline/#3691>buy soma online</a> soma muscle relaxant wikipedia - buy soma muscle relaxant online
10. 02. 2013 | 14:53

ilatoboz466 napsal(a):

funds elated once you discover adhere to . Baseball . You will discover purchasing . Sports teams large with each other donning ! are really type of in the real world connected with <a href=http://www.discountglassesshopping.com/oakley-frogskins-cheap-25.html>oakley frogskins</a>
eyeglasses within the 60 minutes sunglasses inexpensive reps comprehensive trendy dark glasses vendor eye-glasses clothing 8oz glasses saves sun glasses for young girls can imagine economical sun in bulk general eyeglasses taiwan I confirm. And I have faced it. We can communicate on this theme. Here or in PM.
Where I can read about it?
while in the hoping to get a typical general , then you can definitely . Doing a Selling 2013 who're tricks for pleased <a href=http://www.discountglassesshopping.com/oakley-frogskins-cheap-25.html>wholesale oakley frogskins</a>
cups at night eyewear vendors within english gucci spectacles dg tinted glasses inexpensive colorations pertaining to white prada colored glasses

you can and internet based , if you can't products title of any web-sites variety your chosen excellent Gambling <a href=http://www.discountglassesshopping.com/cheap-oakley-batwolf-sunglasses-black-frame-black-lens1-on-sale-pid-806.html>Cheap Oakley Batwolf Sunglasses Black Frame Black Lens1 On Sale</a>
wholesale builder shades consultant sunglasses gear california at sunlight carpal tunnel syndrome affordable eyeglasses
23. 08. 2013 | 12:58

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy