USA uplácí Izrael, aby dodržoval mezinárodní právo

14. 11. 2010 | 16:32
Přečteno 3643 krát
V sobotu seznámil izraelský premiér Benjamin Netanyahu svůj kabinet s následující nabídkou Spojených států amerických. Výměnou za tříměsíční zastavení stavebních prací na židovských osadách na Západním břehu nabízí Američané dvacet bojových letounů F-35 v hodnotě tří miliard dolarů. Plus, Izrael může během těchto měsíců neomezeně stavět ve východním Jeruzalému. Plus, po vypršení tří měsíčního stop-stavu již nebudou Američané po Izraelcích žádat další zastavení výstavby. Plus, USA uzavřou s Izraelem zvláštní bezpečnostní smlouvu.

Západní břeh, včetně východního Jeruzalému, je přitom považován Organizací spojených národů, Evropskou unií, Spojenými státy americkými i samotným Izraelským nejvyšším soudem za okupovaná území. Na okupovaná území se vztahuje čtvrtá ženevská konvence a další mezinárodní úmluvy, které jasně zakazují kolonizaci okupovaného území populací okupační moci a nucené přesuny okupované populace.

Mezinárodní společenství opakovaně vyjadřuje „znepokojení“ nad budováním a rozšiřováním židovských osad na Západním břehu a ve východním Jeruzalému, které během čtyřiceti let zvýšilo židovskou populaci z několika tisíc na necelý půl milionu. Existence, budování a rozšiřování židovských osad na Západním břehu a východním Jeruzalémě je všeobecně považováno za jednu z největších překážek ve vytvoření teritoriálně souvislého palestinského státu a dosažení míru mezi Izraelem a Palestinci. Vedoucí diplomatických misí států EU v Jeruzalémě a Ramalláhu sepsali před dvěma lety obsáhlou zprávu, ve které popisují metody, kterými se izraelské úřady snaží vytlačit Palestince z východního Jeruzalému a místo nich instalovat židovské obyvatelstvo. Americký prezident Obama před dvěma týdny vyjádřil „znepokojení“ nad plánovanou výstavbou dalších zhruba 1300 bytových jednotek ve východním Jeruzalému.

A přesto se zdá, že jedinou cestou, jak přesvědčit Izrael, aby alespoň částečně a na omezenou dobu respektoval mezinárodní právo, je osvědčená metoda úplatků. I když můžou izraelští politici vnímat okupovaná území jako „sporná“ a i když mohou poukazovat na to, že Palestincům se jednou mezinárodní právo hodí a jindy zase ne, výstavba židovských osad ve svém důsledku nejvíce škodí samotnému Izraeli. Nejen že přispívá k polarizaci izraelské společnosti, neboť osadníci symbolizují náboženský nebo politický radikalismus a nejen že přispívá k radikalizaci Palestinců, ale také brání v dosažení míru, který je z dlouhodobého hlediska pro Izrael minimálně mnohem strategičtější než pro Palestince. Ti mohou jednoduše rozpustit už tak nefungující instituce a postavit Izrael před jednoduchou volbu: anexovat (a tím pravděpodobně rezignovat buď na židovský nebo demokratický charakter státu) nebo udržovat (od toho okamžiku mnohem nákladnější, politicky i ekonomicky) přímou okupaci.

A reakce na americkou nabídku? Část izraelského kabinetu je silně proti. Předseda ultra-ortodoxní náboženské strany Šas, která je součástí vládní koalice, naznačil, že by se mohl zdržet hlasování, pokud bude na stole „dopis od prezidenta Spojených států, ve kterém bude napsáno, že v Jeruzalémě může výstavba začít okamžitě a že po 90 dnech se bude moci stavět kdekoli a bez omezení.“

Netanyahu vzápětí všechny ubezpečil, že nabídka Američanů ještě není kompletní a že se ve vyjednáváních pokračuje.

Čekají nás zajímavé časy.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

jezevec napsal(a):

Žadné zajímavé časy se v této věci nečekají.Arabové s podporou Iránu připravují další válku. Židé to vidí a také se připravují. Já už si dávno vybral, fandím Izraeli.
14. 11. 2010 | 16:46

Bunny napsal(a):

to jezevec:
Tady nejsi na Baníku, žabožroute. Izrael by se měl připravovat ne na válku, nýbrž na chvíli, kdy bude odpojen od umělé výživy. A začít se konečně chovat jako samostatný stát, ne jako spratek, který se schovává za tatínka a na okolí vyplazuje jazyk.
14. 11. 2010 | 17:01

n.o.s napsal(a):

k tomu není co dodat

http://fighthatred.com/imag...
14. 11. 2010 | 17:07

Čochtan napsal(a):

Okupovaná území,...
není Slezsko a východní Prusko také "okupované území" ?
14. 11. 2010 | 17:13

JenTak napsal(a):

Kolik úplatků potřebují palestinští Arabové, aby konečně začali dodržovat mezinárodní právo a přestali ostřelovat Izrael?
14. 11. 2010 | 17:15

Marek Čejka napsal(a):

Dobre napsano. Nesouhlasim ale s tim, ze osadnici jsou prevazne radikalove. Ti ziji jen v nekterych osadach. Vetsina osadniku jde do osad proto, ze je k tomu izraelska vlada stimuluje pomoci ruznych pujcek, grantu a zvyhodneni, ne z ideologickych ci nabozenskych duvodu. To je ale pak mozna jeste horsi. Casto jsou mezi "pragmatickymi" osadniky novi pristehovalci, kteri meli predtim znacne jednostranne informace o konfliktu.
14. 11. 2010 | 17:32

Hurá napsal(a):

Je to všechno velmi složitý problém. Čeho má ono tříměsíční zastavení staveb dosáhnout ? Pokud někoho požádám o časově omezený odklad znamená to, že něco v té době podniknu, ne ? Co teda USA chystají ? Bude to vojenské přepadení Iránu ? Nebo snad hodlají vyhladit ony smradlavé ortodoxní židovské osadníky ? To by si i samotný Izrael asi oddychl. Poněkud přituhuje.
14. 11. 2010 | 17:34

J.L. napsal(a):

Celý článek mi přijde krajně antisemitský a jednostranný. Každý ví, že pokud Izrael přestane s výstavbou, tak to budou brát teroristé jako své vítězství a budou se snažit dál vyhubit všechny židy a pokusí se ohrozit světovou demokracii. Jim je jedno, že jejich oběti jsou civilisté, kteří jim nic neudělali, oni lační jen po krvi. V takové situaci má Izrael nezpochybnitelné právo:
1)na výstavbu ve sporných oblastech
2)na území celého Jeruzaléma, je to již tisíce let židovské hlavní město a nikdo nemá právo toto zpochybňovat
3)použít síly aby ochránil vlastní občany před fanatickými teroristy, kteří chtějí vyhladit všechny židy
4)použít jaderné zbraně pro svou obranu a bude pravděpodobně nutné preventivně použít jaderné zbraně proti Iránu v jehož vedení jsou pokračovatelé Adolfa Hitlera, kteří chtějí jedinou věc - zničit Izrael.

Je mi smutno, když 60 let od nejtragičtější události v historii lidstva - holokaustu - opět vzrůstají antisemitské nálady a přijde mi krajně nevhodné, že server aktualne.cz se zařadil mezi takové odpady jako třeba zvedavec.org a dává prostor i antisemitům.
14. 11. 2010 | 17:41

mud.. napsal(a):

Pane, kdyby jste "byl" čistý a originální občan české kotlinky, nemohl byste takhle psát! Víte potomci Přemyslovců vždy myslí pozitivně. Určitě jste prošel výcvikem špatných lidí. Arabové jsou lidi s necivilizovanými návyky. Zabíjet zákeřně je nejhorší vlastností barbara. Židi také třeba nemusim, ale na rozdíl od Palestinců, nikdy nezabíjí neviné zákeřným způsobem. Pane když už chcete ná geneticky originální Čechy informovat, prožíjte pár měsíců u Židů! Budete objektivnější!
14. 11. 2010 | 17:47

veverka napsal(a):

To mi připomíná obchodníka se zbraněmi,který prodává každý rok vrahovi samopal.Pak toho vraha vidí,jak s tím samopalem kohosi veřejně vraždí a tak mu alibisticky řekne:"Prosím tě pěkně,mohl by si napár dní přerušit střelbu,zrovna mi to trochu kazí obchody.Pokud to pro mě uděláš,dám ti za to další samopal zdarma a pak do něj budeš moci zase střílet dle libosti."
14. 11. 2010 | 17:57

sasa napsal(a):

J.L. Kdy jste byl naposledy na West Banku? Pokud vubec. Palestinci tam zijici jsou, nesamostatni, zavisli na pomoci ze zahranici, proste odepsani. Gaza je neco jineho. Presto v prubehu tech tisice let, prechazel Jeruzalem z jednech rukou do druhych. Vase reci jsou hloupe a skodi veci Izraele.
14. 11. 2010 | 17:58

Zbyněk napsal(a):

Autor má palestinské jméno,narodil se v Praze,spoustu vysokých škol,práce v senátu atd.Dle toho usuzuji,že má také naše občanství.Je-li tomu tak radím neplésti se do této ošemetné situace,neboť my jsme anektovali Krkonoše,Orlické hory,Jizerské hory, Šumavu no zkrátka všechny hory kolem dokola.Takže vážený pane škodíte nám a když zde bydlíte i sobě.
14. 11. 2010 | 18:16

Colt napsal(a):

Palestinští Arabové promarnili jedinečnou šanci mít vlastní stát.
Zabránila jim v tom především jejich od dětství pěstovaná nenávist vůči Židům.

Z Arabů jsou to ti nejhloupější - za krmení jsou ochotni dělat ostatním Arabům klacek na Izrael.
Je jim to málo platné - pochybuji, že se všichni Izraelci chytí za ruce a utopí v moři.

veverko
- už jsem ti to psal - nepleť si A.cz s Halo Novinami
14. 11. 2010 | 18:24

veverka napsal(a):

Colt

Nikoliv Colte,to Židé promarnili jedinečnou příležitost obhájit před světovou veřejností legitimitu svého z prstu vycucaného státu.Tím že pohrdají mezinárodním právem a staví na ukradených územích ukazují celému světu co jsou zač.A kecama o Haló novinách s tím nic nenaděláš.
14. 11. 2010 | 18:44

speci.men napsal(a):

USA uplácí zbraněmi stejně jako SSSR svého času uplácel ropou. Nic jiného kromě předlužených dolarů z rotaček FEDu totiž nemají. Je to ale sranda v tom světě.
14. 11. 2010 | 18:47

hovorka11 napsal(a):

J.L.
Máte to převrácené úplně naruby.

1) Izraelci vyhánějí starousedlíky, bourají jim domy a místo nich stavějí mimo své uzané území osdy !

2) V Izraeli jsou ekonomičtí uprchlíci z osmdesátých a devadesátých let, kterým bylo přislíbeno území a nové domy. Podlehli ideologii, kterou uplatňoval dříve Hitler tvrdil ve smyslu:

"každý němec má právo na svoje území v Ukrajině a v ostatních státech, kde jsou méněcené rasy, neschopné konkurovat rase árijské. Obyvatelé těchto zemí jsou předurčeni jim sloužit"
----------
obdobný vztah je Izraele oproti území v palestinské části !!!

- na území Jeruzaléma si dělají nárok izraelci, kteří v řadě případů mají menší příbuznost s původními obyvateli (i židy) než ji mají vyhánění. Jde o lživou propagandu izraelců, která však využívá děsivého nacistického zdůvodňování!

3)Použítí síly proti teroristům je třeba na obou stranách.
Ale zabíjet systematicky s tím, že jsou teroristé všechni kterým jsme ukradli domovy je zrůdný izraelský terorismus předvedený v Gaze.

4) Vlastnění jaderných zbraní v Izraeli (jako jediného státu na blízkém východě) považuji za nepřípustné a ohrožující Evropu více, než jaderné zbraně v Rusku, nebo Íránu. Osobně se domnívám, že by tam neměli být žádné jaderné zbraně, nebo arabské státy by měli jaderné zbraně taky vlastnit pro svou obranu.
Izrael ohrožuje jedernými zbraněmi od r. 2008 i Evropu.

- Zneužívání holocaustu se objevuje i ze strany samotných občanů hlásící se k židovství!!!
Těch hrůzných filmů u nás bylo tolik promítáno, že každý normální člověk jasně pozná, že obdobné jednání je v současnosti používané izraelci na okupovaných územích, proto je nesmírně nechutné argumentovat pro genocidu prožitým holocaustem v Evropě !!!
Naopak je ostudné, že lidé, kteří holocaust zažili nebojují proti obdobnému řádění na palestinských územích !

Semitismus a antisemitismus by měl být navždy vyškrtnut ze slovníku. Jsou to pojmy, za kterými se skrývá pouze snaha druhého označkovat (udělat z něho jasný terč) a vyhnout se tak jaklémukoliv řešení !!!
14. 11. 2010 | 18:59

n.o.s napsal(a):

hovorka11

"Semitismus a antisemitismus by měl být navždy vyškrtnut ze slovníku. Jsou to pojmy, za kterými se skrývá pouze snaha druhého označkovat (udělat z něho jasný terč) a vyhnout se tak jaklémukoliv řešení !!!"

ale máte pravdu to vědí i oni, viz Ex Ministrině Izraele Shulamit Aloni

http://www.youtube.com/watc...

ale vysvětlujte to některým lidem
14. 11. 2010 | 19:23

Fr. Zahradník napsal(a):

Otázka je, jak izraelští osadníci pořídili pro svoje stavby pozemky? Koupili je? od Koho? nebo staví na cizím pozemku?? Ví to někdo?
14. 11. 2010 | 19:48

Bedrnik napsal(a):

Pane Shanaáh, mohl byste uvést nějaké bližší info o tom rozhodnutí izraelského nejvyššího soudu ohledně těch okupovaných územích? Třeba nějaký článek apod.
14. 11. 2010 | 20:22

Sadi Shanaah napsal(a):

Ahoj Marku,

diky za komentar. Mas samozrejme pravdu, psal jsem to v rychlosti. Ted jsem to upravil tak, jak jsem to minil - tzn. osadnici jako symbol urciteho nabozenskeho a politickeho radikalismu (ne nutne reprezentovany samotnymi osadnky, ale v pozadi).
14. 11. 2010 | 20:41

Al Jouda napsal(a):

A to nevíte, že Bém dostal nabídku od Amíků, že když přestane stavět tunel Blanka, tak že nám dají 10 letounů F 35 ? On to ale odmítl s tím, že by přestal, jedině kdyby nám dali jednu atomovku.
14. 11. 2010 | 20:50

jezevec napsal(a):

to Bunny: Jestli je někdo nesamostatný, tak jsou to Arabáci.Moc toho neumějí, akorát dělat děti a zbabělý teror.Vím, že nejsem na Baníku. Vyjadřovat sympatie ,to je tak jediný, co s tím můžu dělat.
14. 11. 2010 | 21:30

hoven napsal(a):

výstavba na sporných uzermých by se mela zastavit, v tomhle by meli byt američani nekompromisní. tohle nahání alkajdě miliony sympatizantů v muslimskym světě. nejsem a nikdy nebudu v žadnym připadě na straně palestinců. ale všechno ma sve meze.
14. 11. 2010 | 22:08

Al Jouda napsal(a):

To ale Izraelci přece nemohou dělat ! Vždyť jim to stavební úřad v Gaze nařídí zase zbourat !(Pokud mají právní stát jako my.)
14. 11. 2010 | 23:02

ujo napsal(a):

pane J.L.
píšete, že vzrůstají antisemitské nálady - proč tomu tak je, co myslíte?
14. 11. 2010 | 23:26

David Goliáš napsal(a):

Chování Izraele (čti: izraelské vlády) od r. 1948 dosud je možno popsat následujícím příslovečním příměrem:
- "Faraoně, jak jste se stál faraonem?" ptali se ho lidé.
- "Protože mi v tom nikdo nebránil!" odvětil faraon.
Otevře to konečně lidem oči, aby viděli, kdo za tím vším stojí?
15. 11. 2010 | 10:00

Občan napsal(a):

Koukám, že se tu sešlo obvyklé neonacistické komando - Hoven, Jezevec, Colt, Čochtan, Saša, J.J. a kupodivu se k nim přidal i "Ten co".
Hoši, hoši, jestli ne je někdo antisemita, pak jte to vy se svou až zuřivou nenávistí k ne-židům (bez rozdílu náboženství a etnické příslušnosti). Stejné existence jako jste vy, dští tentýž neonacismus na stránkách izraelských elektronických deníků; tam je to o to pikantnější, že jej dští ve jménu židů a sionismu a vč. výzev k deportaci a vyvraždění ne-židů ( v tomhle jediném jste poněkud opatrnější) a tím staví toho hnutí minimálně na roveň nacismu. V lecčems je totiž sionismus horší než nacismus.

To, co předvedl v posledním měsíci Obama, je jasnou známkou toho, KDO skutečně řídí USA a jak moc je Obama jen bezmocnou cvičenou opičkou.
Místo tlaku na sionistické zločince sklapl Obama podpatky a, přesně jak píše Veverka, teroristovi nabídl další samopal, vagon nábojů a bezplatný servis k tomu za to, že na pár dní přestane vraždit. Návdavkem mu pak veřejně slíbil, že bude na věky věků krýt jeho zločiny a pokud by se někdo pokusil je vyšetřovat, použije jakýchkoli nástrojů, aby mu v tom zabránil.

Palestinci od letošních kašpařin kolem "rozhovorů" nic neočekávali, výsledky předpověděli a dopadlo to přesně tak, jak přepokládali. Kdyby přistoupili na podmínky jim kladené, ztratili by i to málo naděje, která jim snad ještě zbývá.

Židé přicházejí o mnohem víc - definitivně ztratili jakýkoli kredit, nenajde se prakticky nikdo, kdo by je nějak litoval a byl ještě ochoten slyšet na jejich neustálé hulákání "slov jež je lépe nevyslovovat". Navíc vzniká skutečně hluboká nenávist vůči nim, a to zdaleka nejen mezi muslimy. Je obecná a, bohužel, velmi opodstatněná uplynulými 65 lety. Zároveň je však iracionální, protože neodděluje židovství od sionismu. A to je špatně - zločinnou ideologií totiž není samo židovství, ale právě sionismus; ne všichni židé jsou sionisty a zdaleka ne všichni sionisté jsou židy. Platí ovšem, že všichni sionisté jsou zločinci nebo zločiny této ideologie alespoň schvalují a finančně podporují. Ti, kdo to nerozlišují, jsou stejní zaslepení hlupáci jako ti, kdo neodlišují jiné zločinné ideologie od jiných náboženství.
15. 11. 2010 | 10:59

KM napsal(a):

Asi na to inteligenčně nestačím, ale nemohl by už konečně jednou někdo jasně napsat, co vlastně Izraelci/Palestinci chtějí?
A proboha, žádné kecy typu "spravedlivé rozdělení území".
Chtějí Palestinci Gazu a Západní břeh? Nechť je mají, ale pak už žádný bláboly typu "vymazat Izrael z mapy", žádný bomby v izraelských autobusech a žádný rakety namířený na Tel Aviv. Jeruzalém dejte neutrální pod mezinárodní správu.
A nechte tam už těch hovadin. Všichni.
15. 11. 2010 | 11:15

Xavier napsal(a):

KM:
No to by bylo nejlepší, jenže potom by někdo mohl namítnout, že Palestinský stát by se měl o své občany postarat sám a uzavřít kohoutky penězovodu, kterým se na šéfy Palestinské "samosprávy" valí valuty "plnými doušky" už 40 let! A začala by se mezi palestinskými papaláši neodbytně vtírat ona slavná otázka: "kdo z vás na to má?"!
15. 11. 2010 | 11:48

jezevec napsal(a):

to Občan:
Soudruhu Občane, ty jsi trochu popletený! Označuješ mne jako neonacistu, který fandí Židům.To je přeci protimluv.Doporučuji ti návštěvu nějaké hospody, kde ti dobří lidé vysvětlí jak to je správně.
15. 11. 2010 | 12:11

Občan napsal(a):

Nikoli, Jezevče - sionismus a nacismus jedno jsou.
Ostatně - nacisté svou ideologii postavili na sionistické doktrině a v otázce posuzování příslušnosti k židovské náboženské komunitě dokonce ve svých předpisech postupovali striktně podle tóry a jejích nařízení o "čistotě krve".
Takže jste zařazen správně - o tom, že nezáleží na fanglích, ale na obsahu, jsem již mluvil, takže račte dohledat.
15. 11. 2010 | 12:18

Občan napsal(a):

Xavier napsal(a):
KM:
"No to by bylo nejlepší, jenže potom by někdo mohl namítnout, že Palestinský stát by se měl o své občany postarat sám a uzavřít kohoutky penězovodu, kterým se na šéfy Palestinské "samosprávy" valí valuty "plnými doušky" už 40 let! A začala by se mezi palestinskými papaláši neodbytně vtírat ona slavná otázka: "kdo z vás na to má?"!
15.11.2010 11:48:09"

Mohl byste, prosím, poněkud specifikovat oněn "příval valut", o němž hovoříte? On totiž činí kolem 15$/Palestince ROČNĚ!!!!!
Zatímco sionisté dostávají jen v hotovosti cca 3 MILIARDY DOLARŮ ROČNĚ OD USA. Celkově je USA DOTUJÍ ročně CCA 10 MILIARDAMI DOLARŮ v podobě hotovosti, státních zakázek, zbrojních dodávek a plateb za "uskladnění zbraní". Nemluvě o další podpoře, jíž se sionistům dostává od EU (např. ČR úplně nesmyslně nakoupila od sionistů pro pražské metro obludné pancéřované OBALY NA KOŠE NA ODPADKY za 35 MILIONŮ Kč). Takové nesmyslné zakázky poskytuje EU Izraeli v objemu SET MILIONŮ " ročně. Palestincům žádné.

Takže kdybyste laskavě specifikoval ten "penězovod" a "příliv financí".
Děkuji
15. 11. 2010 | 12:51

Občan napsal(a):

KM napsal(a):
"Asi na to inteligenčně nestačím, ale nemohl by už konečně jednou někdo jasně napsat, co vlastně Izraelci/Palestinci chtějí?
A proboha, žádné kecy typu "spravedlivé rozdělení území".
Chtějí Palestinci Gazu a Západní břeh? Nechť je mají, ale pak už žádný bláboly typu "vymazat Izrael z mapy", žádný bomby v izraelských autobusech a žádný rakety namířený na Tel Aviv. Jeruzalém dejte neutrální pod mezinárodní správu.
A nechte tam už těch hovadin. Všichni.
15.11.2010 11:15:24"

Nestačíte, to jste právě předvedl.
Vyhledejte si prameny k heslům:
"Partition Plan"
"Irgun"; "Irgun Zewai"
"Stern"; "Stern Gang"
"Kach"; "Kahane Kach"
Nastudujte co nejvíce půjde a apk se znovu začněte zajímat o blízkovýchodní problematiku (pokud Vás zajímá - podle Vašich nulových znalostí o ní spíše soudím, že jen využíváte možnosti beztrestně si plivnout na nějakou náboženskou či etnickou skupinu, protože se to právě nejen smí, ale dokonce to je žádoucí).
15. 11. 2010 | 12:56

Yosif K napsal(a):

Pane Xaviere, nejste nahodou ten glasatel ceskoslovbvenskeho rozhlasu, ktery za totace roztruboval ruzne prosovetske a propaletsinske bludy v radiu? nebo jste jeho syn, ktery toto zatizeni zdedil?
Rozpocet UNRWA je 1.3 miliardy UD$ rocne. Rozpocet PA je cca 2.3 miliardy US$ rocne. Toto jest z 92% hrazeno USA a EU - arabove vetsinou dodavaji zbrane, Qatar postavil v Gaze jakesi pokusne policko - nahrada ze prekrasne skleniky po zidech, ktere si palestinci rozkradli.
Dasli cca 500-1000 milionu US$ pasuje do palestiny Iran.
Odhlednouc od Iranu a jinych zivitelu terorismu, Palestinci dostavaji pres US$ 1000 na hlavu - toto z nich cini daleko nejbohatsi prijemce rozbvojove pomoci na svete - daleko pred Darfurem, Haiti, Malawi atd atd.
I kdyz se Palestinci nemaji tak jako obyvatele zapadni Evropy - ocividne maji lepsi zdravotni stav, vyzivu i zivotni uroven nez Turci, Iranci, a HLAVNE arabove v sousednich arabskych zemich.
Bayani bash....
15. 11. 2010 | 15:35

Občan napsal(a):

Hele, Pepane, to Vám asi Mossad moc neplatí, že tu z hladu plácáte takové nesmysly a lži. A rozhodně nevěřím tomu, že by Vám to sionističtí soukmnenovci schválili, porotože nepravdivost těch bludů si lze velice snadno ověřit.
Nebo na Vás něco vědí a děláte pro ně zadarmo?

Mimochodem - už jste si někdy zkusil vydělit 2,3 6,0? Ale i kdybyste to dělil jen 3,2, tak z toho litr ročně neuděláte ani omylem. A i kdyby měly UNRWA a "správa ghett" dohromady k dispozici 4,6, tak po vydělení 6,0 z toho zase litr ročně na osobu nedostatenete. Nemluvě o tom, že většina z těch rozpočtů padne na platby sionistickým zlodějům.
15. 11. 2010 | 15:45

Yosif K napsal(a):

Pane Xaver - s 15$ rocne na palestince se bezte vycpat. Kousek od Ramalha se stavi nove palestinske mesto Rawabi. Hyposka na tripokojovy byt je v prepoctu US$ 600-800 mesicne. To jest pomery jako v Praze.PALESTINCI NA TO MAJI - z rozkradani rozvojove pomoci, samozrejme.
Vy si pri svem vzdelani a postaveni muzete dovolit platit hyposku $800 mesicne? Mozna ano, mozna ne, ale rozhodne zivoitni uroiven v palestine neni zadny Darfur, spis neco jako slovensko kousek za Bratislavou.

Oblibenym pohybovadlem palestinskeho proletariatu jest nyni Skoda Octavie - ktery cesky proletar jezdi v Octavii? Mensi auto nevidite, auto ma prakticky kazdy. V Gaze je benzin laciunejsi nez v Israeli. Potraviny z Israele jsou v gaze mnohdy lacinejsi nez v Egypte - nyni se pasuji tunely z Gazy do Egypta!!!!

V zivote jsem neslysel, ze by gazane nejak hromadne emigrovali z TRPICI GAZY do BLAHOBYTNEHO EGYPTA - komu by se take chtelo od plnych koryt UNRWA a evropske lekarske pece UNRWA do totalni egyptske bidy......

tez o nejake ekonomicke emigraci palestincu do Syrie ci Jordanska neni jaksi slyset - pokud emigruji, tak je to Kanada, ANZ, USA ci Svedsko. Na stara kolena se vraceji a staveji si na westbanku kolosalni vily - asi se jim hromadne styska po "israelskem TERORU" - ze ano..... Palestinsky magnat Monab al Masri ma na westbanku vilu za pul miliardu US$ - a hlupaci v Evrope se trapi nesmylsy o palestinske bide....
15. 11. 2010 | 15:50

KM napsal(a):

Děkuji, občane.
Díky Vám jsem právě pochopil, proč je blízkovýchodní problém neřešitelný.

Spočívá to v tom, že lidé, kteří se považují za zasvěcené do problému (pochopil jsem, že mezi ně sám sebe řadíte), prosté přání generované selským rozumem, aby každá strana měla svoje vlastní území, na kterém ji ta druhá strana nebude otravovat, interpretují jako plivání na nějakou náboženskou či etnickou skupinu. Bravo.
15. 11. 2010 | 16:01

Yosif K napsal(a):

Mily obcane, tzv zavislych palosu jsou asi 3 miliony. Zbytek jsou virtualni palosi normalne zijicich a oficielne zamestnanych v okolnich statech na urovni, pri ktere jim vyzirani davek UNRWA nepripada az tak artraktivni. Davky jsou totiz pro nezamstnane, nebo aspon pro ty, kteri dokazi nezamestnanost jazk takz predstirat. Miliony palestincu pritom specielne v Jordansku a Egypte splynuly s okolnim obyvatelstvem, maji praci, plati dane atd. Pokud ma nekdo 200metrovy byt v Ammanu, tak uz se nekde nebude plahocit pro par pytlu ryze a cukru ci par beden luncheon meat.
UNRWA je cirkus za zapadni penize zamestnavajici VYHRADNE irske a nemecke antisemity (1%) a palestince (99%). Na hrabive pracicky palestinskeho personalu si stezuji jiz i irsti antisemite z UNRWA. Mimo jine v Gaze hamas "prednostne zasobuje verne soudruhy".
Zasilky leku orazitkovane ze zapadni Evropy "NEPRODEJNY LEK _ DAR LIDU PALESTINY" se drze prodavaji v lekarnach patricich vysokym cinoglum hamasu - svete dov se - za zcela trzni nemuslimske ceny. Kdo chce kvalitni zapadni leky, plati jako na zapade.... Sef Hamasu Hanyia si koupil pozemky na rodinne domky pro synacky - za US$ 4 miliony. Jeho oficielni plat je US$ 2 tisice mesicne - kde na to nasetril?
15. 11. 2010 | 16:07

Yosif K napsal(a):

Ad rozdeleni Jeruzalema: Na jedne strane by bylo pro israel lepsi zbavit se opravdu ciste arabskych cvrti - dobrosrdecni arabove bojkoutuji jakekoliv pokusy o uklid ulic, dodrzovani stavebniho radu ci elementarni bezpecnost na ulicich - viz vandalske prepady zidovskych aut nbandami hazecu cihel.
Na druhe strane - pokud rozdeleni dojde, vypukne ve vychodnim jeruzaleme jeste vetsi chaos nez je ted, a mesto se stane hnizdem teroristickych sniperu - tak jak to bylo pred rokem 1967.

To je sice dilema cele palestiny - ale poze v Jeruzaleme bylo mozne ostrelovat lidi sniperskymi puskami "z bytu do bytu". Je otazka, komu to bude ku prospechu.

Arabove sami se navratu blbovlady PA do jeruzalema boji - stehuji se radeji mezi zidy na zapd, kdo si to muze dovolit. Opetovne rozdeleni Jeruzalema neni ani v zajmu jeruzalemskych arabu.
Ti sice na demoskach povykuji protiisraelska hesla, ale prakticky preferuji zit v israeli (ci prakticky to preferuji alespon rodice povykujicich demonstrujicich pubescentu).
15. 11. 2010 | 16:17

Yosif K napsal(a):

Dttpo otazka osad. Pan SS se zapomnel pochlubit, ze na stavbe zidovskych osad pracuje cca 30 tisic palestincu za platy okolo US$ 1200 mesicne.
PA wschvalila zakon zakazujici arabum pracovat pro zidy v oisadach. Ti tam ovsem pracuji i nadale - prumerna mzda "mezi araby" na westbanku je cca 500-600 dolaru mesicne. Komu by se nehodilo makat za dvakrat vyssi mzdu??????
15. 11. 2010 | 16:20

Yosif K napsal(a):

male uvedeni na spravnou miru - v roce 1967 bylo ve sjednocenem jeruzaleme asi 30% Arabu, nyni je to 35%. Tolik k udajnemu utlaku arabskeho obyvatelstva v Jeruzaleme - na Al jazeera sice skuhraji jak jsou utlacovani, ve skutecnosti se vsak hrnou do jeruzalema horem dolem.
(na rozdil od sekularnejsich zidu, kterym nasili od arabu a sikanovani od haredu na ulicich prece jen trochu vadi).

"Vedoucí diplomatických misí států EU v Jeruzalémě a Ramalláhu sepsali před dvěma lety obsáhlou zprávu, ve které popisují metody, kterými se izraelské úřady snaží vytlačit Palestince z východního Jeruzalému a místo nich instalovat židovské obyvatelstvo."

Tazke zide se snazi araby "vytlacit" ale hrdinnych arabu je tam stale vice a vice a vice, absolutne i percentuelne - asi - jak rikaji na al jazeera - tam strasne trpi....
15. 11. 2010 | 16:27

Yosif K napsal(a):

TZV BIDA NA WESTBANKU - palestinec ma vilu za pulmiliardy US$..... troubove v evrope placi nad bidou palestinskeho lidu....
http://en.wikipedia.org/wik...

Munib al-Masri (Arabic: منيب المصري‎) (1934-) is a member of the Palestine Legislative Council and former Jordanian Cabinet Minister. During his term as cabinet minister he helped Yasser Arafat and his Fatah commanders escape Jordan during the Black September period.
Between 1998-2000 he built a palace, inspired by Andrea Palladio, near Nablus.
15. 11. 2010 | 16:38

Yosif K napsal(a):

BIDA V PALESTINE - desetitisice novych bytovek, startovni cena okolo US$ 70 tisic... troubove v Evrope placi na bidou palestinskeho lidu.....
It is a project two years in the making, carefully marketed at young Palestinian professionals looking for affordable, modern homes, as well as much sought-after technology jobs in a town that would be only six miles north of the economic hub of Ramallah. "Providing jobs for Palestine's educated but underemployed workforce," says one advertising slogan. Financed with money from the Qatari government, it is eventually intended to house 40,000 people and to create 5,000 permanent jobs.

Bashar Masri, a Palestinian businessman who is leading the project, said the first phase of the city's masterplan was complete and ready for construction, which may begin within months. Apartments will sell for about £45,000-£48,000 for an average-sized 140sq metres and, although homes will only go on sale once built, thousands of people have already registered an interest.
http://www.guardian.co.uk/w...
15. 11. 2010 | 17:06

L.B. napsal(a):

Těžko budete rozdělovat Jeruzalém, když Jeruzalém je nedělitelný z hlediska Tóry pro nesekulární Židy a ti s tím, aby jednu část měli Palestinci a jednu Židé nesouhlasí a souhlasit nebudou :-)

Je to konflikt náboženství a v tomto konfliktu budu stát vždy na straně židovství z kterého vzniklo to, co formovalo naš svět.
15. 11. 2010 | 22:31

David Goliáš napsal(a):

Autor blogu reprodukoval čtenářům zprávu, tedy specifický faktický údaj, který velmi krátce okomentoval, a to nikoliv exklusivně z pohledu samotných Palestinců, ale i z pohledu mezinárodního práva, ba dokonce i z pohledu skutečných zájmů Izraele a jeho občanů. Cituji: "...výstavba židovských osad ve svém důsledku nejvíce škodí samotnému Izraeli. Nejen že přispívá k polarizaci izraelské společnosti,...a nejen že přispívá k radikalizaci Palestinců, ale také brání v dosažení míru, který je z dlouhodobého hlediska pro Izrael minimálně mnohem strategičtější než pro Palestince...". Tedy celkem nevinný blog. Přesto, to vyvolalo neobyčejnou reakci pro i proti, až je to nepochopitelné. Zřejmě jde o "téma" vysoce explozivní u českého veřejného mínění, že se lidé z obou táborů až tak mobilizují! To by mi jako čtenář ani nevadilo, kdyby šlo o věcnou a slušnou diskusi, jak je tomu v ojedinělých případech. Jenže kdo je zvědavý na bláboly např. pana Yosifa K, který dosud vytrousil bezmála 1/5 celkového počtu příspěvků. To dokázal během 1,5 hodiny odpoledne (od 15,35 do 17,06 hod, ca 11 minut/1 příspěvek)!, jakoby byl placen od kusu!!! Bohužel, nejeden čtenář odbíhá od meritu věci definovaného blogem a goebelsosvky šíří desinformace a/nebo prezentuje (pseudo)argumenty, jako je např. práce palestinských dělníků a zedníků na výstavbě osad na Izraelem okupovaných územích. Proboha kolik Židů, Čechů a příslušníků jiných národností bylo nuceno pracovat za nelidských a ponižujících podmínek pro Německou Říši? Pod minulým blogem stejného autora pan Yosif K velmi často mluvil o Arabech obecně a o Palestincích zvlášť jako o líné kůži. Ten samý Yosif K nyní přiznává, že na těch Palestincích stojí ony osady! To je samozřejmě irelevantní k meritu blogu, avšak ctěným čtenářům to připomínám jen proto, abych dokládal, co je pan Yosif K (a jemu podobní) zač!!! Inu, každá lež je dobrá!!!
15. 11. 2010 | 23:36

Yosif K napsal(a):

Pane Davide Goliasi, velmi si cenim prispevku palestinskeho obyvatelstva k budovani zidovskych osad ve forme manuelni prace. Mrzi mne ze se stejnym tempem nebuduji i osady arabske ci jeste lepe smisene.
Velmi si cenim tez poctive prace palestinske - nemanuelni - intelektualni, organizacni, vedecke atp. Nikde nerikam, ze arabove jsou line kuze atp.

Co rikam je UPLNE STEJNE jakoto, co rika i panarabska odborova federace - ze za narustajici bidou arabou stejny NIZKA UROVEN VZDELANI a NIZKA UROVEN PRACOVNI DISCIPLINY. To druhe je evidentne zpusobene tim prvnim - nizka uroven vzdelani ma za nasledek nizsi organizovanost a disciplinu vyroby.
Nejde samozrejme o vrozenou vadu - kdyz praci organizuji nemci, delnici makaji v nemecke kvalite., Kdyz praci organizuji rusove, delnici pracuji v ruiske kvalite. Kdyz praci organizuji napriklad malajci ci zimbabwane, delnici pracuji v malajske ci zimbabvske kvalite.

Posledni zidovska laureatka Nobelovy ceny za biochemii Ada Yonath rekla do novin - doufam ze brzy i arabske vedkyne budou mit laureatku Nobelovy ceny v biochemii - v ISRAELI mam nekolik nadanych arabskych kolegyn, ktere by na Nobelovu cenu mohly dosahnout.
Ano - arabsti delnici dobre makaji v ISRAELI. Ano - arabske vedkyne mohou dosahnout i na Nobelovu v ISRAELI.
16. 11. 2010 | 08:12

Xavier napsal(a):

Yosif K:
Měl byste lépe číst, já s vámi nejsem ve sporu.

Občan:
Tak Yosif K vám už odpověděl za mně.

Já bych se držel strohých faktů. Ve své Pařížské deklaraci se EU zavázala poskytnout Palestinské samosprávě v letech 2008-2010 pomoc ve výši 3,4 miliardy USD, celková částka zahrnující i ostatní dárce činí 7,7 miliardy USD. Když budeme uvažovat jen tuto částku a odmyslíme jiné probíhající a dobíhající projekty (např. v období 1996-2006 postavila EU na Palestinských územích 30 nových, plně vybavených škol atd.), částka přislíbená v Paříži činí na jednoho Palestince a rok 1025 dolarů. Není vám těch 15 USD na hlavu a rok trochu trapných?
Já jsem se snažil také naznačit, že nejvíce z této pomoci mají ti, kteří ji "distribuují". Když jste takový dobrý počtář, mohl byste nám připomenout, kolik miliónů po nějaký čas zadržovaly francouzské banky na účtech vdovy po mírotvorci Jásiru Arafatovi?
16. 11. 2010 | 11:34

Občan napsal(a):

Yosife, Vy grá.le!
Jak si vůbec dovolujete neustále ostouzet lidi, které vůbec neznáte????? Kolik jste kdy v životě viděl Palestinců?

Já znám kupříkladu dva - jeden zachránil život mé ženě, když vážně onemocněla. Pracuje jako lékař u jedné české záchranky.

A druhý je můj "brigoškový" kolega - člověk, před nímž hluboce smekám. Proč? Protože se dokázal za půl roku naučit česky tak, že tu studuje medicínu a na studia si vydělává coby noční účetní. Přes den je po přednáškách, cvičeních a stážích, pak si na pár hodin lehne, večer odchází do práce, dře do čtyř hodin do rána, pak si na dvě hodiny lehne a jde do školy. Studuje na "červený diplom", pobírá prospěchové stipendium a má prakticky jen samé jedničky. Takže, aby bylo jasno, Vy odporná hromado hnoje - pro mne jsou Palestinci vzorem hrdosti, pracovitosti, vzdělanosti a schopnosti odolávat zločinnému režimu a jeho podporovatelům. 65 let na ně svět kašle a oni se nepodrobili a neohnuli hřbet. Nejsou jako jistá ukvičená hyperagresivní komunita, která si ze svého skutečného i údajného utrpení udělala výnosný business a která se nechává mimo to ještě živit USA a EU.

Tak, a teď se může cenzor vydovádět...
16. 11. 2010 | 11:38

Občan napsal(a):

Speciálně Palestinci mají absolutně nejvyšší úroveň VŠ vzdělanosti na Blízkém Východě, a to vč. Izraele - tedy nejvyšší podíl VŠ vzdělaných lidí v populaci, a to i mezi ženami (dle statistik OSN, CIA a dokonce i izralských).

Takže ti, kdo je zde prohlašují za líná nevzdělaná hovada, jsou jimi sami.

Co se ostatního týče - židovská ghetta měla také samosprávu, "vlastní samosprávné " území, vlastní produkci potravin a zboží, dokonce některá i vlastní "měnu". Stejně jako Palestinci.
A stejně jako Palestinci neměla žádné zdroje energie, vody, byla totálně odříznuta od světa, zvenku bylo okupanty rozhodováno o tom, koli jídla, vody, energie ten který den dostanou a co z jejich produkce jim zůstane a zda za tp vůbec dostanou zaplaceno. A stejně jako ghettoizovaní Palestinci, i židovští obyvatelé ghett ochotně pracovali pro okupační síly a pro své věznitele za žebráckou mzdu a misku polévky 12 hodin denně za naprosto stejně ponižujících a vyčerpávajících podmínek.
Stejně jako Palestinci byli i židé denně prohlíženi, okrádáni, zdaržováni a vražděni na "checkpointech", na pracovištích, na cestě do a z práce - prostě kdykoli a kdekoli si okupanti a "osadníci" (viz. polský "Generalgouvernment") vzpomněli.
Židé si, stejně jako Palestinci, vybudovali jakoustakous ekonomickou a sociální infrastrukturu, na ostatní však rezignovali a nezmohli se, až na naprosté výjimky, na žádný odpor. Palestinci se z historie poučili a odpor kladou - v tom stojí vysoko nad bývalými obětmi a dnešními okupanty, vězniteli a vrahy.
16. 11. 2010 | 11:51

Občan napsal(a):

Xavere, Xavere - vy hovoříte o PŘISLÍBENÝCH částkách - 95% z nich nikdy nikdo neviděl a neuvidí.
Já hovořím o SKUTEČNĚ poskytnuté podpoře.

Jen tak mimochodem - USAID jen v loňském roce postavil PRO SIONISTICKÉ OSADNÍKY na okupovaných územích 63 km DÁLNIC!!!!! Samozřejmě MIMO mnohamiliardovou ROČNÍ podporu, jíž se Izraeli dostává.

Opravdu Vám není trapné vyčítat Palestincům pár frfníků, když ti, kdo jejich zemi okupují, kolonizují a exploatují, jsou zahrnováni hromadami dukátů?
16. 11. 2010 | 11:56

David Goliáš napsal(a):

Vážený pane Yosife K:
Děkuji za střízlivější reakci, byť stále to neodpovídá mému gustu a je irelevantní k meritu věci danému blogem, ale budíž. Rád bych zdůraznil, že jsem si v životě nikdy nekladl za cíl nad nikým "zvítězit", neboť to je pošitělé. Naopak, já umím naslouchat a kriticky přemýšlet, protože věřím, že nikdo nemá patent na rozum. Diskuse má spočívat v klidné, věcné a konstruktivní výměně názorů, která dokáže hledat styčné plochy a posléze adoptovat optimální řešení daného problému, jinak nejen, že diskuse postrádá smysl, ale navíc žene lidi do příkopů, ze kterých se jen střílí. Destruktivní diskuse nejen že zamlžuje daný problém či téma, ale také oddálí jeho správné řešení a navíc má negativní multiplikační efekt, to jest posiluje hostilitu a animositu, vygraduje agresivitu, vitalizuje černé emoce, atd.
Já Vám a velectěným čtenářům nechci citovat Vaše hanlivá slova a fráze ve smyslu "líné kůže". To je snadno dohledatelné. Tato slova/fráze a spousta nejbarvitějších přívlastků s rasovým, etnickým či náboženským (pod)textem prostupují jako tzv. Kabrhelova červená niť de facto všemi Vašimi příspěvky. Jednou jsem Vám adresoval zvolání: "Proboha, cui bono to děláte?" Když se člověk dívá skrz tmavou clonu a k tomu si ještě nasadí koňské klapky na své oči, pak si především sám sobě redukuje obzor a znepřehlední situaci. Nevyhnutelným důsledkem takového ustrojení bývá to, že se zakopává a padá. Možná (to v lepším případě) si myslíte, že Vašimi příspěvky sloužíte dobré věci Židů, resp. Izraele. Ve skutečnosti ale poškozujete (neprávem) nejen skutečné zájmy Arabů obecně a Palestinců zvlášť (které velmi často doslova ba i haníte!), ale zároveň poškozujete opravdové zájmy samotných Židů a samotného Izraele. Račte si to uvědomit prosím. Na Vás apeluji, abyste se vystřizlivěl, abyste se choval jako civilizovaný a odpovědný člověk. Milý pane, zaostalost a bída neospravedlňují ani jejich příčiny v celé jejich komplexitě, ani jejich ničivé důsledky (od krádeže přes vandalismus až po terorismus). Kritický čtenář bude proměřovat kvalitu všech příspěvků, včetně těch Vašich, tvrdými kriterií objektivity, spolehlivosti (validity) použitých zdrojů a citací, relevantnosti argumentů a lidského a demokratického přístupu. Pokud budete utíkat od daného tématu a rozkošatit se vytroubením irelevantních, non-validních a bofiderních dat a pseudoargumentů, pak se nedivte, že kritický čtenář Vás bude k zbytečné vaší ujmě škatulkovat jako trouba, a to v úzkém i širším (přeneseném) slova smyslu. Revidujte prosím Vaši filosofii, přístupy a postupy. Držím vám přitom palce - to myslím úpřimně.
16. 11. 2010 | 12:23

Xavier napsal(a):

Občan:

Odpovím vám naposledy, protože z vás cítím ideologický zápal, na který argumenty většinou neplatí:

Zpráva z 20.8.2008 o rozhodnutí EU:

EU se rozhodla poskytnout dalších €40 miliónů Palestinské samosprávě...tato částka je dodatečným navýšením závazku ve výši €440 miliónů za rok 2008, ke kterému se EU zavázala v Pařížské deklaraci...Benita Ferrero-Waldner, Evropská komisařka pro vnější vztahy, řekla:.... Minulý rok v Paříži jsme slíbili, že budeme dále podporovat Palestinské instituce a ekonomické oživení zásadním balíčkem pomoci pro rok 2008. S HRDOSTÍ MOHU SDĚLIT, ŽE KOMISE TENTO BALÍČEK JIŽ PŘEDALA. Dnes posilujeme své oddání dalšími €40 milióny, abychom pomohli Palestinskému vedení překonat finanční těžkosti, jimž čelí. ..."

(http://europa.eu/rapid/pres...)
16. 11. 2010 | 12:39

Občan napsal(a):

Ne, Xavere - povídačky nějaké paní mne nerozněžní, ani nepřimějí začít nenávidět Palestince. Já pracuji se suchými statistikami OSN, MČKK a jsou-li k dispozici, pak se statistikami palestinskými a izraelskými.
Nemluvě o tom, že zrovna "pomoc" Palestině z EU a USA je hodně pokryteckého charakteru - Palestinci si za ni totiž musejí kupovat "služby", které jim za ni USA a EU dodávají. Mj. třeba i zbraně a vybavení pro "ghettopolizei", "služby" různých "poradců", musejí za ni "budovat demokratické instituce" a podobně.

A hovořit o "zásadním" balíčku pomoci pro 6 000 000 lidí zbavených jakékoli možnosti budovat si SVOU ekonomiku a infrastrukturu, když se jedná o pár set milionů €, to už není ani trapné. To je kruté až sadistické. Protože ten "zásadní balíček pomoci" (440 mil. €) představuje 73 €/rok/osobu (1970.- Kč, tedy 5,40 Kč/den/osobu). Xavere, to není pomoc, to je opravdu výsměch Palestincům.
16. 11. 2010 | 14:08

NNBLNGR napsal(a):

to je dobry... dalsi miliony na vychovu malejch teroristu, dalsi prasule na vydavani ucebnic nenavisti, rasismu a hitlerovskyho antisemitismu, dalsi prachy pro nase palestinsky milacky, dalsi injekce pro jihad... jen tak dale!
16. 11. 2010 | 14:11

Občan napsal(a):

A tady, Xavere, máte tu pokryteckou kašpařinu pěkně pojmenovánu - "Palestinský plán reformy a rozvoje" - http://europa.eu/rapid/pres...
16. 11. 2010 | 14:14

NNBLNGR napsal(a):

obcane, muzes mi jmenovat jedinou "demokratickou instituci" v muslimskym svete? mas na mysli Sharia pravo?
Co Gestapo alias HAMAS, to je demokraticka svobodomyslna strana, ze jo!
Ha, ha, ha!
nekdo Te taha za nos...
16. 11. 2010 | 14:16

Tenco napsal(a):

Občan
" a kupodivu se k nim přidal i Ten co .."

Netýká se to doufám mé maličkosti ?

Na tomto blogu jsem nenapsal žádný komentář.
Ani pod celým nickem Tencokida Hnuj.

Jen sleduji.
Jak Vás tady ostřelují verbálníma raketama.

Ale že jim dáváte ! :))
16. 11. 2010 | 16:30

David Goliáš napsal(a):

Všem čtenářům, ktetým skutečně záleží na spravedlivém, demokratickém a definitivním vyřešení Izraelsko-Palestinského konfliktu cituji úryvek z článku od Nassara Ibrahima z AIC (Alternative Information Center) z r. 2005, a to jako námět k zamyšlení:

Problems with the Two-State Solution and the Dream of One Democratic State

"Within this context, the vision of a democratic one-state in historic Palestine can be seen as a great step in human and political evolution towards a solution that relies on a consideration of the historical roots and facts of the conflict. The one-state solution should provide answers to the complex questions in a historical, political and human sense. The democratic one-state solution is becoming a beautiful dream that goes beyond present maneuvers; it goes beyond racist policies and chauvinistic culture and thought.
The one-state solution makes it possible to move towards a just and reasonable solution for Palestinian refugees based on their right to return to their homes and places of origin. It also allows us to address the needs of Israelis to live on this land on the basis of equality, as normal citizens, and to address the problematic relationship between Israel and the surrounding Arab states. Within this context, the nature of the state would be defined as democratic and for all its citizens. In addition, the one-state solution allows for the elimination of accumulated hatred, bloodshed and injustice and puts the Middle East in a new historical era of peace, freedom and development, away from policies of control and domination.
A solution based upon coexistence and integration in the area, responds politically, and in a profound human way, to the Jewish question as much as it responds to the rights of the Palestinian people. Coexistence was not one of the options offered by the imperial powers to the Jewish question in Europe; therefore they exported the question to the Middle East."
17. 11. 2010 | 01:37

hovorka11 napsal(a):

Zase další terorismus Izraele:
http://www.zvedavec.org/vez...
17. 11. 2010 | 14:15

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy