Sýrie: Kdo zasáhne, jak a proč?

28. 02. 2012 | 11:41
Přečteno 3404 krát
Povstání části syrské populace proti režimu Bašára Assada trvá již téměř rok. Co začalo jako nenásilné demonstrace požadující kvalitnější a odpovědnější správu země se brzy přeměnilo na ozbrojený odpor s explicitním cílem svrhnout celý režim. Eskalaci v požadavcích a taktice opozice zapříčinila nemilosrdně tvrdá reakce režimu. Stejný scénář se odehrál v každém arabském státu postiženém protesty, kde došlo ke střelbě ostrými náboji do demonstrantů. Situace v Sýrii už zcela jasně překročila hranici návratu a mimo jiné způsobuje mezinárodní komunitě značný bolehlav.

Moderní doba je totiž natolik komplexní, že situace, které by se jindy na mezinárodním poli řešily přímým bezostyšným sledováním vlastních politických cílů, dnes často končí politickou paralýzou. Ve hře je zkrátka příliš mnoho aktérů a příliš mnoho viditelných i skrytých provázaností a tím pádem i příliš mnoho omezujících faktorů pro jakékoli klíčové rozhodnutí. Mezi relativně nové aktéry patří také veřejnost a ty mezinárodní instituce, které vznikly v posledních desetiletích, aby prosazovaly určité univerzální normy a hodnoty. Díky nim se zrodila myšlenka, že nejen každý stát, ale konec konců i mezinárodní komunita nesou odpovědnost za vážné a systematické porušování lidských práv. Dotaženo do konce, pokud stát před něčím takovým nedokáže nebo nechce ochránit vlastní obyvatele, mezinárodní komunita má minimálně morální povinnost konat.

Naneštěstí podstata státu, jednajícího ve vlastních sobeckých zájmech, potažmo v zájmu vládnoucí elity, se novými principy příliš nezměnila. Dokazuje to trvající kontroverze ohledně konceptu humanitárních intervencí a skepse k motivům intervenujících stát. Sýrie je jen dalším a jistě ne posledním případem v řadě, který podtrhuje nevyřešené pnutí primárně způsobené nedůvěrou převládající v současném mezinárodním systému. Pokud by Zemi patrolovala mocná robotická armáda naprogramovaná na základě univerzálně dohodnutého mezinárodního práva, byl by problém vyřešený a Bašár Assad by již dávno seděl v roboty střežené cele v Haagu. V realitě ale disponují donucovacími prostředky v teoretické službě práva jednotlivé státy se svými zájmy. A Sýrie se nachází na jednom z hlavních uzlů střetávajících se zájmů.

Jak potom můžeme věřit humanitárnímu charakteru jakékoli intervence? Je intervence ospravedlnitelná i v případě, že je vedená primárně nehumanitárními zájmy, ale ve svém důsledku humanitární situaci zlepší? A jak změřit úspěch její humanitární dimenze? Například kdyby NATO nezasáhlo v Libyi, zemřelo by celkově pravděpodobně méně lidí, jenomže by to byli ti „hodní“ a diktátorský režim by zůstal u moci. Měli bychom tedy kalkulovat nejen s absolutním počtem obětí, ale i s odhadem počtu zachráněných, jejich politickou orientací a širším dopadem na politickou stabilitu a orientaci dané země i regionu?

Sýrie je zcela jistě na cestě k plné občanské válce. Po měsících režimního teroru se čím dál více členů opozice vyzbrojuje, zatím převážně pro obranné účely. Referendum o nové ústavě a parlamentní volby, které mají následovat, jsou tlačeny a plně kontrolovány shora a nemají naději situaci uklidnit. Syrský režim pevně věří, že z konfrontace vyjde vítězně. Jak Assad tak opozice jsou připraveny na několikaletý střet. Jakmile vypukne vojenská konfrontace s plnou silou, regionální aktéři budou čím dál tím více vtahováni do syrské občanské války a do popředí se dostanou vojensky zkušení velitelé, zatímco vůdci nenásilných protestů budou jen s obtížemi prosazovat civilní kontrolu nad jednotlivými milicemi. Celá země degeneruje do bludného kruhu násilí a odplat. Nebo nastane méně pravděpodobný scénář a Assadovi se skutečně podaří utopit v krvi větší část povstání a alespoň na několik dalších let, podobně jako v Iránu, opozici umlčet.

V obou případech zemře ještě mnoho dalších Syřanů a většina z nich budou civilisté. Mezinárodní komunita bude muset velmi důkladně promyslet, zda se vydat cestou intenzivnějšího diplomatického a ekonomického tlaku nebo zda syrskou otázku „militarizovat“. Militarizace zahrnuje škálu dalších možností, od vyzbrojování opozice přes humanitární koridory až po jednu z forem přímé vojenské intervence. Každá z nich otevírá řadu otázek, z nichž nejzávažnější jsou tyto tři: Povede militarizace ke zlepšení humanitární situace? Jak zareaguje režim a sousední státy potažmo mezinárodní komunita? Jaký efekt bude zvolený typ intervence mít na „vlastnictví“ revoluce, tedy na legitimitu z intervence vzešlé nové syrské vlády? Doplňkem celé úvahy také je, zda vlastně mezinárodně organizovaná militarizace syrské otázky již dávno nezačala.

Zkrácená a upravená verze článku vyšla v Hospodářských novinách 24.2.2012

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

hovorka11 napsal(a):

Šádí Shanaáh
Co plácáte za nesmysly ? To jste ze studia ČT 24 nevystrčil nos, nebo Vám nabídli dobrý JOB ?

"Dalo by se říci, že Homs je nádhernou ukázkou toho, čeho se snaží dosáhnout Katar, Saudská Arábie, USA a Evropa. Enkláva poblíž hranice dokázala za dva týdny pojmout lidské a materiální zdroje schopné bojovat jako rovný s rovným se syrskou armádou celý měsíc. Lze si představit, čeho by se dalo dosáhnout, dostat do rukou coby základnu miliónové město. Opevnit ho a organizovat nepřetržitý tok lidí a nákladu do takové základny. Za měsíc se z něj stane nástupní prostor, ze kterého interbrigády žoldnéřů z celého Blízkého Východu vyrazí na "osvoboditelské pochody". Ve skutečnosti je to pořád stejný libyjský scénář, pouze s tím rozdílem, že místo nespokojených beduínských kmenů poslouží jako roznětka obyvatelé měst a další nezúčastnění. Ke kterým se potom přidají ti Syřané toužící zabojovat si s režimem, nebo si jenom naloupit. Na základě operace v Homsu je jasné, že plánování je u povstalců velice důkladné, včetně koordinace akcí. Koordinovali své akce, nejen uskupení v Homsu, ale i na jiných směrech, v různých provinciích země."

http://www.outsidermedia.cz/Jak-to-bylo-v-Homsu-1.aspx

Režim, který zatajuje pravdivé informace, obrací fakta, vyzbrojuje nejtvrdší islamistické diktatury, které vězní z politických důvodů 30 000 lidí- Saudská arábie (nyní dostane 86 letadel F15 od američanů, aby mohla pokračovat v potlačování skutečné demokracie, která jak víte je vůlí většiny) nelze nazvat demokracií.
28. 02. 2012 | 11:58

Ládik!!! napsal(a):

Každý svého štěstí strojvůdcem.
28. 02. 2012 | 11:59

Petr napsal(a):

Sýrie, toď dilema české zahraniční politiky. Pan Ministr zahraničí České republiky, hlasuje pro sankce proti vládnoucímu režimu dnešní Sýrie.
Velvyslanectví České republiky v čele s paní Velvyslankyní je, jak je vidět z jejích vyjádření, největším ochráncem dnešního syrského režimu.
Takže vždy bude Česká reublika s vítězem. Stačí jen zatleskat.
28. 02. 2012 | 12:00

hovorka11 napsal(a):

Sýrie:
Devět z deseti těch, kteří se zúčastnili referenda, podpořilo návrh nové ústavy této země. Hlasování se zúčastnilo kolem osmi milionů lidí, neboli 57,4% všech oprávněných voličů, prohlásila v pondělí syrská státní televize.
------------
Vzhledem v jakému vzteku Clintonová křičí o nutnosti vyzbrojit "oposici" v Sýrii je jasné, že USA jde především o prosazení islamistických žoldáků ze Saudské arábie a Kataru a referendu chtěli evidntně zabránit.
----------------------

Takhle se dělají podrazy za pomoci islamistických žoldáků:

"Když počátkem roku Sýrie souhasila s přítomností pozorovatelů LAS, stáhla z města armádu a zanechala v něm pouze policejní síly, které v podstatě oddělovaly sunitské a alavitské čtvrti. Nyní smutně proslulou čtvrť Baba-Amr, stejně jako ostatní oblasti města vláda prostě neovládala. Doslova v průběhu nějakých deseti až čtrnácti dnů do města, jak se tomu dnes říká, infiltrovaly stovky, a nebojme se toho slova, tisíce žoldnéřů-internacionalistů (hlavně ze sousedního Libanonu). Odtamtud byly též do města přesunuty zbraně, munice a proviant. Ve skutečnosti tam byla za dva týdny vytvořena mohutná základna."
28. 02. 2012 | 12:08

Sláma napsal(a):

Není žádným tajemstvím, že v zájmu zřízení Velkého Izraele (tedy Izraele v hranicích největšího rozsahu židovských států) plánovali proizraelští lobisté v amerických strukturách svržení Izraeli nepřátelských režimů v Iráku, Libyi a Sýrii. Jak dobře známo, v prvních dvou státech se jim to již podařilo. V případě Iráku je známo, že válku de facto spustit Paul Wolfowitz, tehdy náměstek ministra války (pardon, obrany) v americké administrativě (protože Bush rozhodně nebyl tím, kdo měl v rukou rozhodovací proces). Cena za válku v Iráku je obrovská - obří zadlužení USA, zdiskreditovaný Západ, jeden milion mrtvých. Cena za válku v Lybii je podobná - pěkní díry v státních rozpočtech Velké Británie a Francie, chaos, hromadné vraždy a mučení v "osvobozené" Lybii, 30 tis. mrtvých (zatím).
Nyní postupuje paní Clintonová podle osvědčeného Juguslávského scénáře. Nejprve zabíjení vládních vojáků a policistů, po legitimním zásahu státní moci zmanipulovaná média zmanipulují veřejné mínění na Západě, pak dodávky zbraní a intervence pomocí žoldnéřů (např. v Lybii to byli žoldnéři hlavně ze Súdanů), pak "humanitární bombardování" veškeré infrastruktury, převzetí moci žoldnéři a pak koncentrační tábory a mučení pro odpůrce nového režimu.
28. 02. 2012 | 12:11

resl napsal(a):

Vláda Syrie nechává střílet do svých občanů ostrými náboji a neváhá ani bombardovat svá neposlušná města. Za to mohou Syřani "poděkovat" Rusku a Číně. Komouši všeho druh mají opačný názor. Pozabíjet vlastní lidi, když si to přeje totalitní vůdce a "vojáček", pasáček Putin je v pořádku. Na co diskuzi, když mám samopal.
28. 02. 2012 | 12:14

hovorka11 napsal(a):

Šádí Shanaáh:
Tak primitivní a zkopírovaný článek bych od vás nečekal. Jste s děním minimálně o 14 dní pozadu. Lidi v Sýrii nechtějí být bombardováni a decimováni, jak to udělalo NATO bez povolení OSN v Líbyi (cca 40 000 mrvých před nástupem vyzbrojených islamistů po bombardování s rozkladem státu).
Tohle není demokracie ?
Co tam chce západ prosadit- islamisty ze SA a Kataru, kde jsou pozavíráni a mučeni bojovníci za demokracii !!!
Vždyť tyto režimy těží z americké vojenské techniky na potlačení demokracie !
-------------------
V nové ústavě chybí článek zakotvující vedoucí roli strany Baas („Znovuzrození“). Všechny syrské politické strany se nyní prohlašují za rovnoprávné. Referendum o nové ústavě je jedním z kroků syrského vedení na cestě reforem, které požaduje opozice.
28. 02. 2012 | 12:17

hovorka11 napsal(a):

resl:
Ty "vlastní lidi" jsou islamisti z Kataru a Saudské arábie ? Viděl jste, že ozbrojené vrahy lze zatknout beze zbraní ?
Viděl jste jakýkoliv stát, že by proti na násilí se zbraněmi nebojovat taky zbraněmi ?
Odkud jste proboha, že radíte většině- holé ruce proti islámským fanatikům podporovaným USA ?
Opozice ani v Sýrii nesouhlasí s těmito islamistickými "osvoboditeli".
Není absurdní, aby Clintonová vybízela k ozbrojenému povstání ve státu který je svrchovaný ? Co to má dělat s demokracií ?
28. 02. 2012 | 12:26

krajan napsal(a):

Jen mi vrtá hlavou,proč jsme na Kaddáfího dovedli hned nastartovat bombarďáky a následně ho nechat lynčovat, ale kolem Assada jen kecáme a planě protestujeme. Může mi někdo vysvětlit ten jemný rozdíl v přístupu?
28. 02. 2012 | 12:41

janahradilkova napsal(a):

Celé by to šlo nejspíš zjednodušit do rčení "mnoho psů zajícova smrt" . Je to tragedie, a nejen Syrie.
28. 02. 2012 | 12:41

resl napsal(a):

hovorka 11
Proč vláda zabíjí vlastní lidi ? Pamatujte, že dokud bude velet Rusku bývalý komouš, totalitě poplatný a "vyučený" člověk a Číně komouš, který se bojí svobodného vyjadřování občanů, vždy budete vy i se svými věrnými komunisty obžalováni ze zabíjení. Už vás lotrů je sice málo, ale pořád můžete zneužívat demokratický přístup Rady bezpečnosti. A to z gustem děláte. Dlouho to už nebude, nepasujete to lidské logice, ty vaše vraždy ve jménu totality.
28. 02. 2012 | 12:42

Ives napsal(a):

Hovorka: S p. Reslem nikam nedojdete, marná snaha. Mě v jedné debatě označil za komunistu. To je také asi tak zhruba jeho rozsah argumentace. Je to taková hlídací čivava demkracie, jen ňafe, aby ji někdo nezašlápl. PS:Resle, máš to u mě jako v záložně, neboj.
28. 02. 2012 | 12:45

olga napsal(a):

Prostě je to špinavá politika. Jako vždy. Otázkou je, co jsou lidská práva? Za to se schová ledasco. Vždy se najde rebel, který je s něčím nespokojen. Nedovedu si představit společnost, kde by všichni byli spokojeni. Vždy může někdo protestovat. A když tohoto rebela někdo popíchne a podpoří, tak proč ne.
Podle slov Ježíše Krista, a i podle mého názoru, je každý protest něco nedovoleného. Nikdy ničemu neprospěje. Když bude každý poslušně plnit své úkoly, tak mu nebude ubližováno. Ovšem lidé jsou asi nepoučitelní. Asi se musí zničit. Tak jak je psáno v Bibli.
28. 02. 2012 | 12:57

ALT napsal(a):

To Ládik!!!,
:)),
28. 02. 2012 | 12:58

resl napsal(a):

Ives
pokládáte "hlídání demokracie, aby ji nikdo nezašlápl", jak píšete, za špatné ?
Já vám vykám, vy mně tykáte, je to podle vás správné ? Kde vás tomu naučili ? To retardované vyhrožování máte ze sebe, nebo jste to odposlouchal u vás v hospodě ?
28. 02. 2012 | 13:06

Doc napsal(a):

hovorka11:
Ty budeš asi kovanej, že.. To je ale snůška demagogických žvástů co to tady píšeš. Je podle tebe normální na pokojné demonstrace střílet ostrými náboji? S tím přece nemá USA nic společnýho, to vzniklo spontánně jako další stát co se vzbouřil proti svému diktátorovi v rámci Arabského jara. Ty lidi už toho měli dost. Assadův fotr už jednu "vzpouru" utopil v krvi a pozabíjel 10.000 lidí. Pokud tam páchá to co tam páchá, nemá už žádnou legitimitu. Musí odejít. Buď ho svrhnou vlastní lidi, nebo za pomocí demokratického společenství se těm lidem nějak pomůže. Ať už se vyzbrojí opozice, nebo bude intervence (což je dost nepravděpodobné). Tak jako tak by to zachránilo hodně životů. Assad je řezník a doufám, že dopadne jako Kadáfí.
28. 02. 2012 | 13:11

Divobyj napsal(a):

Kdo zasáhne,jak a proč?
A kdo by jako měl zasahovat?
Občané každé země si musí doma udělat pořádek především SAMI!I kdyby to mělo trvat třeba 100 let.Američané,či Rusové v té zemi žít NEBUDOU.Proč by tam tedy měli dělat pořádek oni?
28. 02. 2012 | 13:12

jája napsal(a):

resl je klasickou ukázkou, proč se nemají rušit klecová lůžka, jen jedno zručii, už ho tu máme. Hlupáka na ntou. Všichni, co nesouhlasí s islamisty jsou komunisti, co nesouhlasí s USA jakbysmet. Co se stane, když u Saudů vypuknou nepokoje? Saudové je potlačí stejně jako další jejich spřátelené tyranie ku prospěchu USA, ty řeknou, že to není hezké a dodají prostřílenou munici. USA na svou šílenou politiku musí šeredně doplatit stejně jako v Afgánu, mít ministrni zagraničí kdákavou slepici je ještě hořší než spícího knížete. ten jenom papouškuje předepsaný text, ale Hilary je určitě z 5% jeho autorem.
28. 02. 2012 | 13:14

resl napsal(a):

jája
nemáte jájínku přehled, ale spíš ho nechcete mít. Ve Státech je demokracie a svoboda na nejvyšší úrovni. Proč neutíkají miliony lidí do Ruska, do Evropy, do Asie ? Čekám na odpověď. To budete vědět určitě lépe, než jsou vaše znalosti o klecích, hlupácích. Jste vychován v kolektivu, který komouši milují, takže vám vyhovuje s Hovorkou11, svaz mladých komnistů, v kterém učí uvědomělí soudruzi, jen to, co uznají za vhodné.
28. 02. 2012 | 13:34

Ives napsal(a):

P. Resle, tykání je jen v postskriptu. Jinak vykám. Tykal jste mi vy ve mnou zmiňovaném označení komunistou. A že vám to nezapomenu, to je jasné. Demokracii nikdo nezašlápne, nebojte se, ta se nedá. Myslel jsem zašlápnutí čivavy, je malá, proto pořád řve a proto to přirovnání k vám. A k vámi zmiňované retardaci jen malý příspěvek z vašeho pera. Ať si každý udělá obrázek sám:

"Proč vláda zabíjí vlastní lidi ? Pamatujte, že dokud bude velet Rusku bývalý komouš, totalitě poplatný a "vyučený" člověk a Číně komouš, který se bojí svobodného vyjadřování občanů, vždy budete vy i se svými věrnými komunisty obžalováni ze zabíjení. Už vás lotrů je sice málo, ale pořád můžete zneužívat demokratický přístup Rady bezpečnosti. A to z gustem děláte. Dlouho to už nebude, nepasujete to lidské logice, ty vaše vraždy ve jménu totality".
28. 02. 2012 | 13:34

jirka napsal(a):

Nejvíce mě zaujala věta, že kdyby nebyla intervence v Lybii, tak by tam zahynulo mnohem méně lidí, ale těch hodných?
A kdo jsou pak ti zlí? To jsou ti obyčejní chudí primitivové, kteří se snaží obstarat si hlavně nějaké obydlí a chleba k jídlu? Tohle bohužel znám moc dobře od našich disidentů. Oni jsou ti dobří, které celý národ tyranizoval tím, že chodil do práce, snažil se sehnat si byt třeba v paneláku a jako vrchol všeho pak měl děti! To u nás také jeden člověk vyčítal většině národa, aby se v poslední době provalilo, že oni ti hodní byli hlavně obyčejní ožralové.
Takže v Sýrii to je zrovna tak? To ti hodní jsou ti, kteří tam demokraticky pijí zakázaný alkohol? Asi stejně, jak teď píše Špaček ve svých vzpomínkách na cestu s V.Havlem do Saudské Arábie začátkem 90.let? Že by tedy v Sýrii byla revoluce ve skutečnosti vedena notoriky, kterým zlý Assad nedovoluje veřejně pít alkohol?
28. 02. 2012 | 13:39

Ives napsal(a):

Resle, jen dodatek. Mám zkušenost, že nejvíce řvou ti, co mají kostlivce ve skříni. Vztaženo na dnešek, největší komunistobijci jsou právě ti bývalí,hodně aktivní, v mnoha případech udavači. A ještě k demokracii, největším nebezpečím pro ni jsou ti, kteří utlačují v jejím jménu odlišný názor. Pokud nesouhlasím, snažím se debatou nositele odlišného, nedemokratického názoru přesvědčit.Vaši "komouši" apod. takovou debatou nejsou.Spíše to vypadá na tu hospodu...
28. 02. 2012 | 13:42

Sláma napsal(a):

Je nutno si uvědomit, že státy jako Saudská Arábie nemají s demokracií nic společného. Jedná se o teokratické tvrdé diktatury feudálního typu. Saudskou Arábii založili a řídí Wahabité - stoupenci radikálního islámského hnutí. Feudální vládci Arábie - rodina Saudů, to není žádná královská rodina, původně to byli náčelníci malého kmene beduinů, kteří se postupně zmocnili vlády nad Arábií s podporou Velké Británie a založili Saudskou Arábii roku 1932. Podobně tomu je i v dalších státech Zálivu, jako Kuwaitu, Bahrainu atd. Všude feudální absolutistické režimy, které nerespektují ani demokracii ani lidská práva.
Saudové na základě své ideologie vyvážejí radikální islám do celého světa a podporují jej petrodolary. Kdyby nebylo Saudů, nebyl by žádný problém s islámským terorismem. Současný režim v Sýrii možná není demokratický podle západních hledisek, ale je multikulturní a chrání různé národnostní a náboženské menšiny. Je prakticky jisté, že pokud bude tamní režim svržen, dojde k zabíjení tamní početné křesťanské komunity a různých národnostních menšin (patrně, stejně jako v Kosovu, s otevřeným souhlasem NATO).
28. 02. 2012 | 13:44

Sláma napsal(a):

Mimochodem, pan Resl samozřejmě lže. Na nedávných snímcích z Homsu byla vydět dvě hořící obrněná vozidla pěchoty. Jak mi asi pan Resl může objastit, že, podle něho, neozbrojení civilisté zapálili obrněná vozidla pěchoty?
Samozřejmě nijak. Tyhle propagandistické žvásty mohou působit za Západě, kde lidé neprodělali vojenský výcvik, ale ne u nás, kde máme o těhle věcech přeci jenom nějaké ponětí.
To mi jen připomíná fotky z konfliktu v Osetii. Viděli jsme fotky s obrněnými transportéry ruských vojáků s titulku: "ruské tanky" a fotky se samohybnými houfnicemi ráže 150 mm (se kterými ostřelovali osetské vesnice) s titulky: "obrněné transportéry hrdinné gruzínské armády". Takhle dělá agentura Reuters proamerickou propagandu! A lidé jim na to skáčou.
28. 02. 2012 | 13:50

resl napsal(a):

promiňte Ivesi
ale zase lžete. ukažte, kde jsem vám tykal a řádky, které vybíráte, jsem psal Hovorkovi11, který nereagoval. Lež a demagogie, vás usvědčuje, ke které partaji patříte. Tak si to rozmyslete, večer se na vás podívám.
28. 02. 2012 | 13:56

Sláma napsal(a):

Resl napsal: "Proč neutíkají miliony lidí do Ruska, do Evropy, do Asie?"
Na to je jednoduchá odpověď. Podívejte se do statistik na příjmy v Americe a jinde ve světě. Přesto, že si ekonomicky značně pohorší, ale statisíce Američanů z Ameriky odcházejí. Například u nás jich žije trvale asi 6 tisíc, ovšem s těmi na kratší dobu to dělá asi 30 tis. A pokud s nimi hovoříte, je to hlavně proto, že u nás je větší svoboda a lépe se jim tu dýchá.
28. 02. 2012 | 13:57

Mysl napsal(a):

Kam vkročí bota US army, tam nastává chaos,tedy demokracie po americku.
28. 02. 2012 | 14:00

resl napsal(a):

Sláma
máte-li po ruce sirky a benzin /a to není problém/, zapálíte vše. Co to je proti samopalům, granátům, vyzbrojeným vojákům. Vyprávějte Slámo. Ale ne demagogii, víte-li co to je. Psal bych obšírněji, ale na vaše typy to nelze. Na vás se musí jasně a zřetelně, jinak utečete do lží, převedete řeč, nebo potichu zmizíte.
A nekopírujte, máte vlastní slova, ne ? Pádím pryč, tak ahoj.
28. 02. 2012 | 14:03

Martin Konvička napsal(a):

Tó by se autorovi líbilo,

Aby USA-Evropa-NATO zase jednou někde "zasáhly", v saudském žoldu, s cílem postupně eliminovat každý dissentérský hlas v islámu, a připravit půdu pro Jeden Velký Zaručeně Pravý sunnitský chalifát.
A ještě to v arabské propagandě odnášely za "okupaci" a "zasahování".

Merde!
28. 02. 2012 | 14:04

rorýs napsal(a):

To krajan:
Rozdíl je patrný především ve strategickém významu obou států.
Nositelé demogracie se již dlouho připravují na válku s Íránem. To je zjevné. A tak izolace a řekněme zajištění oblasti v celém regionu předpokládaného budoucího střetu je prioritou dneška. A ví to obě strany.
Jednodušeji řečeno, Assad je vlastně košer i když s výhradami. A někdy i velkými. Na druhou stranu vítězství opozice v Syrii může vést k otevření koridoru směrem na Izrael přes Libanon.
Je to taková obrácená demokracie na druhou. Na jedné straně musíme pokrytecky řičet nad utrpením civilního obyvatelstva a na druhou stranu si přát aby byl zachován status quo vzhledem k věcem budoucím.
V Syrii v podstatě nejde o vlastní stát, tam se zcela viditelně bojuje o výchozí pozice pro vedení války proti Íránu.
28. 02. 2012 | 14:17

hovorka11 napsal(a):

resl:
Reaguji
Jste první, kdo mě nazval lotrem, navíc jste mě ani neviděl.

Demokratický přístup OSN jsem nezneužil já, ale NATO pod vedením USA. Odhlasována byla bezletová zóna. NATo s USA to nerespektovalo a létalo tam bombardovat. Syrtu s Bání Valíd srovnali se zemí. Byl to terorismus nejsilnější vojenké moci světa, která si s rezolucí vytřela víte co.
Zabili diktátora a nastolili vládu islamistických band. Je tam totální rozvrat životní úrovně, denodení zabíjení. Finanční podpora z ukradených peněz byla převáděna demokratickými státy na plat žoldákům.
Dodnes televize a rozhlas nepravdivě informuje, že k vojenským akcím mělo NATO oprávnění. Opak je pravdou! Když lže silný s klackem, tak se mu ostatní klidí z cesty a to se stalo s Líbyí.
Assada musí svrhnout nebo podpořit sami lidé v Sýrii bez cizího vojenského rozvratu, který nastoluje zrůdnější podmínky. Stejně tak se musím zastat Obamy, který při volbách lhal v mnoha věcech, nebo Putina, který má většinovou podporu.
Nejde nastolit celosvětovou vládu monopolu práva nejsilnějšího. Nikdo to nedokázal ani USA to nedokáže.
Naopak je potřeba soutěžit bez nadvlády korporací, zbrojních a ropných koncernů a finančníků.
28. 02. 2012 | 14:21

Hanuš Karlach napsal(a):

A pane autore blogu, mimo jiné si rovněž pletete výrazy "koncept" (= náčrt článku apod.) a "koncepci" (=pojetí)!
28. 02. 2012 | 14:23

Sláma napsal(a):

Resl je směšný. Prý by zapálil BVP pomocí sirek.
Je vidět, že na vojně nikdy nebyl a nikdy neměl doma naftová kamna. Udělejte si Resle doma pokus. U pumpy si kupte litr nafty, dejte ho do kýble a hoďte do něj sirku. Zaručeně vám sirka zhasne. Nám se občas podařilo doma zapálit naftová kamna až na třetí pokus, a to za pomoci tuhého lihu (který vždy zhasl, když spadl do nafty).
Neměli bychom také zapomínat na to, že vojáci v BVP mají hasící přístoje.
Na to, abyste zapálil BVP sirkou se musíte dostat až k němu. To ale nějak nezapadá do vaší teorie o tom, že vojáci zběsile pálí na demonstranty.
Reálné vysvětlení je dvojí:
a) obě BVP zničili ozbrojenci pomocí pancéřovky nebo rakety
b) vojáci nestřílí do davu a nechali si dav přijít takříkajíc až pod nos a pak je někdo zničil ručním granátem
P.S. Jaký asi byl osud vojáků v těch BVP? Myslíte, pane Resle, že se to dá přežít?
28. 02. 2012 | 14:29

Čochtan napsal(a):

Autore,
zajímalo by mě v jakém poměru jak se dělí obyvatelstvo Syrie. Kolik % pro vládu a kolik proti ? Podle toho co jsem viděl v německé televizi by to mohlo být půl na půl.
28. 02. 2012 | 14:39

Viola napsal(a):

Řešením je zákaz zbraní, výroby zbraní, vyzbrojování, nákup a prodej zbraní. Na co zbraně, na válku a kdo ji chce toho zavřít až zčerná.
28. 02. 2012 | 14:44

Viola napsal(a):

A mám čtyři čtyřky.
28. 02. 2012 | 14:44

Viola napsal(a):

Jakmile se zjistí původ zbraní použitých v daném konfliktu, obžalovat danou zemi z rozpoutání války a povolat její představitele minulé i současné před mezinárodní soud.
28. 02. 2012 | 14:46

Viola napsal(a):

Demokracie je demokracií jen tehdy, vládne-li se slovem a ne zbraněmi. Jen ta země, kde nejsou žádné zbraně se může nazvat demokratickou, jiná ne.
28. 02. 2012 | 14:49

Ládik!!! napsal(a):

Viola:
2 by stačily.
28. 02. 2012 | 14:55

XX napsal(a):

Zcela postačí přečíst si zpětně to, coi psal o Egyptu, Lybii nebo Syrii záhadný expert na oblast píšící pod nickem Řepa a vynikne trapná neznalost autora, který nemá o podstatě tak zvané Arabské spontánní revoluce ani ponětí, jen opakuje hlouposti převzaté z oficiálního zpravodajství.
28. 02. 2012 | 15:03

Ing. N. napsal(a):

(autor) píšete:

"Například kdyby NATO nezasáhlo v Libyi, zemřelo by celkově pravděpodobně méně lidí, jenomže by to byli ti „hodní“ a diktátorský režim by zůstal u moci. Měli bychom tedy kalkulovat nejen s absolutním počtem obětí, ale i s odhadem počtu zachráněných, jejich politickou orientací a širším dopadem na politickou stabilitu a orientaci dané země i regionu?"

Tak to se vám opravdu, ale opravdu, nepovedlo. Touto "perlou" jste se na dlouho nepředstavitelně ztrapnil. Měl byste se stydět.

Dovolte mi vznést otázku. Kdo bude určovat jaká politická orientace té které země je správná?
28. 02. 2012 | 15:03

XX napsal(a):

Zcela postačí přečíst si zpětně to, coi psal o Egyptu, Lybii nebo Syrii záhadný expert na oblast píšící pod nickem Řepa a vynikne trapná neznalost autora, který nemá o podstatě tak zvané Arabské spontánní revoluce ani ponětí, jen opakuje hlouposti převzaté z oficiálního zpravodajství.
28. 02. 2012 | 15:04

Viola napsal(a):

pardon, tři, Ládíku, to byl nedostatek přeřeknutí, ne početní.
28. 02. 2012 | 15:05

Martin Konvička napsal(a):

XX
A co měl onen Pepa Řepa, podle Vás, špatně?

Já zatím četl víc nesmyslů z pera tady "zahraničního experta strany Zelených", a jeho ženské alter ego, madam Hesové.

Ti dva,ne já, psali, jak na revolučním Blízkém východě nastane klid a mír...
28. 02. 2012 | 15:10

berkowitz napsal(a):

Prosím o malou pozornost! Resi není chlap, to jméno je zdrobnělinou ženského jména Rosinanta. Tedy je to baba, která má již fousy pod nosem a jelikož je v nezájmu nás, chlapů, tak se snaží upozorňovat na sebe jiným, nelichotivým způsobem!
Tak Resi : pusinku!
O intelektu raději pomlčím.
28. 02. 2012 | 15:18

XX napsal(a):

Pane Konvičko špatně neměl pan Řepa vůbec nic. Naopak by mne zajímalo, kdo se pod tímto hloupým nickem skrývá. Na žádném českém serveru jsem se nedočetla tak zasvěcené analýzy a přesnou prognozu jakým směrem se bude vývoj tak zvaných Arabských revolucí ubírat. Naopak pan Shanaáh začíná obracet, aby nevypadal jako diletant.
To je naprosto evidentní.
28. 02. 2012 | 15:22

Subo napsal(a):

Opatrně pane Resl. Nějak zapomínáte na ten předvoj, na ty nejlepší z nejlepších, kteří zůstali, jsou a nadále zůstanou ve všech patrech moci v té zemi utopické. Všímáte si, že nějak vůbec nevadí, že to byli pracovití členové - dle zákona - zločinecké organizace. Vskutku lidi nového typu. V televizi vám vytrvale ukazujou dlouholeté utrpení konkrétních lidí v konkrétních lágrech a vzápětí uvedou dnešní a další oslavný medajlon příkladného, skvěle adaptovaného soudruha nebo soudružky, tj. těch, kteří tam ty třídní nepřátele tehdy uvědoměle posílali. Ani Gottwald, ani Zápotocký, ani Novotný, ani Husák to totiž osobně nedělali. Dialektika.
28. 02. 2012 | 15:35

ALT napsal(a):

To Viola,
opravdu?
To Ládik!!!,
:)
(jedna říkala líbí,líbí kdo se s tím má ale tahat):)
28. 02. 2012 | 15:44

buldatra napsal(a):

Zatím můžeme brát takové ty zasvěcené analýzy až prognózy pana autora za bernou minci, avšak v obráceném gardu, protože vše se děje jakoby naschvál, tak nějak naopak, jak předpokládá a jak by si přál, potažmo, jak to vidí.
Což, správně uchopeno, má také svým způsobem svou cenu.

Nicméně by mě zajímalo, jak autor vidí to Assadovo referendum.
Byl to demokratický počin?
Výsledek toho referenda legitimizuje opoziční, nebo vládní akce?
Pakliže nebylo referendum činem demokratickým, jaký čin by demokratičtější?
V případě zahraniční intervence, když je znám výsledek referenda, je ten hodnej intervent, nebo vláda?
28. 02. 2012 | 15:49

lugis napsal(a):

Já bych ten článek shrnul do třech oblíbených slov pana odborníka na Libyi,Syrii,Egypt a přilehlou poušt. " Hlavní je nepanikařit".
A tím bych i pro dnešek končil.:)
28. 02. 2012 | 15:56

UmKab napsal(a):

He he nenásilný povstání civilistů a provládní mechanizovaný vojsko už půl roku marně dobývá město zpět.
28. 02. 2012 | 15:58

Mard napsal(a):

V zájmu demokracie necháme, aby se Syřané postříleli navzájem. Snad levičáci pak konečně ocení, že žádný stát vojensky nezasáhl.
28. 02. 2012 | 16:04

Viola napsal(a):

lugis

:-)
28. 02. 2012 | 16:08

Zbyněk napsal(a):

Pravdu má Resl!!!!
28. 02. 2012 | 16:32

UmKab napsal(a):

to viola
Zákaz zbraní je nerealná utopie, když se podíváme do historie zbraní tak dobrejch 90% jich vzniklo jako reakce na zákaz zbraní jiných. Technologie výroby některejch kousků je už tak promyšlená že je může vyrobit prakticky každej trochu zručnej zámečník.Osobně bych dokázal vyrobit cca 30% dílů pro kalašnikov a moje strojírenský vzdělání spočívá v pracovní vyuce na základní škole.
28. 02. 2012 | 16:39

Yosif K napsal(a):

Sláma napsal(a):
Je nutno si uvědomit, že státy jako Saudská Arábie nemají s demokracií nic společného. Jedná se o teokratické tvrdé diktatury feudálního typu.

A pane Slama - tvrdil snad nekdy nekdo neco jineho? Tvrdil snad nekdy Israel nebo Clinton nebo Bush ze v KSA je standardni parlamentni demokracie? To co rikate vsichni vedi.
To co nerikate jest toto: Jak byste chtel polofeudalni polokmenovy rezim plny nabozenskych fanatiku, misogynu a sexualnich pervertu (ostatne jako UPLNE VSECHNY islamisticke rezimy) zmenit na nejake Svycarsko nebo Svedsko nebo aspon Dubai? Kdyz 95% obyvatel jsou mnohem vetsi zpatecnici nez jejich vladci, nez lidi v UAE, Iraku, Syrii nebo Jordansku kde zazili jakys takys vliv zapadu nebo/a socialismu? Ha?
He? Po dobrem tam narychlo nezmenite vubec nic a po zlem taky ne. Nerikejte ze byste chtel aby nekdo v KSA "vojensky zasahl". Samozrejme by se nic moc nezmenilo - viz zasahy kohokoliv v Afganistanu, Iraku a Syrii.

Co je cenne je to, ze vladnouci kruhy v KSA netlaci prilis na pilu s cenami ropy. Jenom diky tomu si protizapadni kriklouni jako vy jeste mohou kupovat litr nafty za 40 Kc. Bez KSA by litr nafty take mohl stat uz 150 Kc za litr. Mozna ovsem pro nesobecke proletarske internacionalisty a islamofily jako vy by Kc 150 na litr byla vitana vec - misto benzinu by vase vozitko pohanelo vedomi solidarity s panarabskym narodem......
28. 02. 2012 | 16:39

Zbyněk napsal(a):

Pravdu má Resl!!!!
28. 02. 2012 | 16:47

Yosif K napsal(a):

UmKab napsal(a):
to viola
Zákaz zbraní je nerealná utopie, když se podíváme do historie zbraní tak dobrejch 90% jich vzniklo jako reakce na zákaz zbraní jiných. Technologie výroby některejch kousků je už tak promyšlená že je může vyrobit prakticky každej trochu zručnej zámečník.Osobně bych dokázal vyrobit cca 30% dílů pro kalašnikov a moje strojírenský vzdělání spočívá v pracovní vyuce na základní škole.
28. 02. 2012 | 16:39
Pane UMKAB - mate pravdu - kalasnikovy vyrabeji uz i sikovny garazovy firmy v Peshawaru a Quete. Za polovic nez import z ostbloku - sice v polovicni kvalite, ale nejakou dobu to strili......
Dokonce i islamonazisti z raketometcicke fakulty University Gaza vyrabeji v garazovych podminkach rakety o doletu 35 km. Jsou to fanaticti sebevrazi - pri pechovani paliva kladivem do vodovodni roury obcas vyleti do vzduchu a pozustali pak nepricetne spilaji Israeli (ktery tradicne muze za vsechno), ale za par dnu jiz pechuji dalsi dobrovolnici.....

Technologicky pokrok pri vyrobe zbrani je ohromujici.....
28. 02. 2012 | 16:50

Vlado napsal(a):

Pane Resl s tím Vašim argumentem, že Ameruka je nejdemokratičtější stát nelze polematizovat. Je! Amerika se po druhé světové válce na které neskonala zbohatla (Rusové vojenskou pomoc
platili zlatem, platinou a dalšími drahými kovy) stala po pádu
bipolárního světa, světovým četníkem. Také se tak chová! Americký voják vyváží do naprosto odlišných kultůr své euroatlantické hodnoty za pomoci nejmodernější vojenské techniky. V jedné ruce jako věřící kříž a v druhé ruce sofistikovanou zbraň. Sírie mu bude zřejmě zapovězena. Čína a Rusko tentokrát svým vetem v RB udělali NATO čáru přes jejich plány. Myslím, že zatím Američané spolu s NATO dostali za vyučenou již v Iráku tak v Afganistánu. S velkým jásotem tu naši kultůru tam nepřijímají. Vždyť se nemohou spolehnou ani na Afgánce hlídající s polu s Američany ambasády. V tomto týdnu zahynuli dva američtí poradci.Oni tu demokracii v americkém podání nechtějí nebo chtějí?
28. 02. 2012 | 16:54

Vlado napsal(a):

Pane Resl s tím Vašim argumentem, že Ameruka je nejdemokratičtější stát nelze polematizovat. Je! Amerika se po druhé světové válce na které neskonala zbohatla (Rusové vojenskou pomoc
platili zlatem, platinou a dalšími drahými kovy) stala po pádu
bipolárního světa, světovým četníkem. Také se tak chová! Americký voják vyváží do naprosto odlišných kultůr své euroatlantické hodnoty za pomoci nejmodernější vojenské techniky. V jedné ruce jako věřící kříž a v druhé ruce sofistikovanou zbraň. Sírie mu bude zřejmě zapovězena. Čína a Rusko tentokrát svým vetem v RB udělali NATO čáru přes jejich plány. Myslím, že zatím Američané spolu s NATO dostali za vyučenou již v Iráku tak v Afganistánu. S velkým jásotem tu naši kultůru tam nepřijímají. Vždyť se nemohou spolehnou ani na Afgánce hlídající s polu s Američany ambasády. V tomto týdnu zahynuli dva američtí poradci.Oni tu demokracii v americkém podání nechtějí nebo chtějí?
28. 02. 2012 | 16:57

krajan napsal(a):

rorýs 14:17
Děkuji za vysvětlení.Tak mne napadá (jsem politický analfabet),že z podobných důvodů,tedy pro udržení koridoru,vtrhli kdysi Rusové do Afghanistánu a proto jsou tam asi i dneska současní nastolovači demokracie. A když jednoho dne nastolí na celém Blízkém Východě demokracii,co tam pak zbyde? Nafta? Mýlím se hodně?
28. 02. 2012 | 17:13

Vít napsal(a):

Bohužel autor nemůže mluvit jinak než takto, má strach, nemůže napsat zprávu, která by se alespoň přiblížila objektivitě, jinak by .....
A tak v přímém přenosu zase zažijeme to co v Jugoslavii, Afg, Libyii
a pak i v Iránu.
Je z toho špatně, jenom "chudí blahoslavenní duchem" v tom mají jasno.

V této souvislosti je zajimavý článek "koncept psychologické kolektivní viny"
"Před katastrofou" na BListech.
http://www.blisty.cz/art/62463.html
28. 02. 2012 | 17:25

Sláma napsal(a):

Krajan napsal:"pro udržení koridoru,vtrhli kdysi Rusové do Afghanistánu". Je tomu tak, ovšem nešlo o udržení koridoru, nýbrž o získání koridoru. Věčným snem Ruska bylo získání přístupu ke světovému oceánu, k nezamrzajícím mořím. Protože Ruská flotila byla vždy zamknuta v nějakém malém moři, ze kterého nebylo úniku. To v podstatě platí do dneska. Baltská a Černomořská flotila je omezena jen na příslušná moře, přístavy na Dálném Východě zamrzají a v Severním Ledovém oceánu to je kombinace obého - zamrzá celý a navíc se z něj dá vyplouvat jenom úzkými průplavy. Proto se Rusko snažilo získat Bospor a proto se chtělo dostat do Indie (v širším slova smyslu). A světové mocnosti mu v tom bránili zuby nehty, obvykle za tu cenu, že nechaly musulmany vraždit křesťanské obyvatelstvo v porobených zemích.
28. 02. 2012 | 17:37

Sláma napsal(a):

Vlado napsal: Rusové vojenskou pomoc (Ameriky ve 2. sv.válce) platili zlatem, platinou a dalšími drahými kovy.
Máte pravdu. Nejvíce ale zaplatila Velká Británie - svými koloniemi, vojenskými základnami a penězi - svůj dluh Americe úplně splatila až v roce 2004. A, mimochodem, taky odepsáním svých pohledávek za Amerikou.
28. 02. 2012 | 17:41

Čochtan napsal(a):

Mard napsal(a):
V zájmu demokracie necháme, aby se Syřané postříleli navzájem.
A co se stane tak strašnýho ? Čeho je moc, toho je příliš a Syřanů je moc.
28. 02. 2012 | 17:46

veverka napsal(a):

USA se s Izraelem chystají napadnout Írán(samozřejmě kvůli ropě) a Sýrie by se jim náramně hodila jako další důležité vojenské předpolí(nebo chcete li koridor,jak tu už někdo psal).To je celé.Všechno ostatní je jen stará známá propagandistická mlha.
28. 02. 2012 | 17:46

Ives napsal(a):

Pane Resle, děláte to schválně nebo je to vaše přirozenost? Takaže:Přesný blog si nepamatuji, týkal se Číny a bylo mi vámi napsáno něco jako "Ty a ostatní soudruzi". Řádky mnou citované byly pro Hovorku, ale vzhledem k tomu, že toto je veřejná diskuse, tak jsem použil, nemáte na ně copyright. Pokud s tím máte problém, požádejte Hovorku o jeho soukromý mail a můžete se dohadovat mimo veřejné diskuse. A varuji vás znovu, mezi bývalé ani současné komunisty mě netahejte, s vašimi ideovými souvěrci nechci mít nic společného.Co se týká lži a demagogie, stačí si přečíst vaše příspěvky. Jste zlý,nenávistný člověk s jasně totalitním smýšlením a tendencemi, potenciálně nebezpečný. Štěstí, že se vybíjíte na blogu, možná psaním anonymů na své sousedy nebo tlučete svou ženu (pokud nějakou máte, tak bohužel)a ne ve veřejné funkci. Hezký večer.
28. 02. 2012 | 18:09

resl napsal(a):

že se nám ale ta svazácká buňka tady rozmnožuje. a jarem to není, to jen čuchají kořist v podobě vládnoucí třídy dělníků a rolníků, zastoupenou t.č. ksčm. svobodné volby by mohly letos dopadnout pro soudruhy dobře. Partaje si za to mohou samy až zjistí, že lidi k volbám nejdou. za to komunisti přijdou jako vždy v plném počtu. a s dechovkou.
28. 02. 2012 | 18:22

Martin Konvička napsal(a):

XX:

Děkuji za odpověď, já prve četl Váš komentář značně nepozorně.
Jsem rád, že se na hodnocení skutečného experta Řepy, versus "experta" Šádího, shodneme.
28. 02. 2012 | 18:22

ghándí napsal(a):

až v syrii vyhraje opozice a zavře rusum vojenskou základnu, tak svět bude zase o něco bezpečnější.
28. 02. 2012 | 18:30

Martin Konvička napsal(a):

ghándí:

Pokud v Sýrii vyhraje opozice, tak buď vyhraje pořádně, a zavede tam šáriu jako řemen po saudském vzoru, nebo nepořádně, a země se propadne do vleklé občanské války v libanonském stylu.

O "bezpečnějším světě" možná budou plkat PCMC média. Spěte sladce.
28. 02. 2012 | 18:32

Fanda napsal(a):

Je třeba se zamyslet nad tím, že proti současnému syrskému režimu jsou z arabských států aktivní ty, kde vládnou šejkové a kde všechen zisk z prodeje najmě ropy jde do jejich kapes a vůbec je nezajímá to, jak žijí jejich poddaní. Ti doma nemají zadarmo školy, nemocnice a jiné sociální vymoženosti, jako tomu bylo v Lýbii a je tomu dosud v Sýrii. Tyto dva státy by se mohly stát pro jejich poddané špatným vzorem. Tito feudálové se pak velice dobře hodí USA a Evropě, protože dodají a vyzbrojí revolucionáře a oni shrábnou smetanu.
28. 02. 2012 | 18:36

Martin Konvička napsal(a):

Fanda:

Rámcově souhlas, ale situace může být složitější.

Především - kdo jsou a co chtějí "USA a Evropa"?
Asi ropu... Jenže tu z destabilizovaných zemí, následků růzyných "mírotvorných" dobrodružství, stejně nedostanou.

Evropa jako taková snad ani nemá žádnou konzistentní blízkovýchodní politiku, a i kdyby měla politiku, nemá mocenské prostředky, jak ji prosadit.

Zbývají USA, a tam je situace pravděpodobně ještě horší. President klanějící se před saudským králem, ministryně zahraničí, jejíž milenka Saudka Huma Abedin je z rodiny zasloužilých islámistů tvrdého jádra, a vyhroceně levicová média, sledující v politice linii "čím hůře, tím lépe". Sleduje politika současné USA nějaké "americké" zájmy, nebo spíš zájmy těch šejchů, kteří Obamovi zaplatili nejdříve vzděůlání, a pak i volební kampaň?

Ano, vím, zní to jako nepodařená politická gangsterka. Pokud je jen zpola pravdivá, tak tu smetanu vůbec nemusí slíznout Evropa+USA, ale někdo úplně jiný.
28. 02. 2012 | 18:45

ghándí napsal(a):

martin konvička,
at si tam zavadějí, co chtějí. je to jejich země, ne? oni nakonec přijdou na to, že šarija není to pravé ořechové, jako na ty přišli lidi v iránu.
28. 02. 2012 | 18:48

Martin Konvička napsal(a):

Ghándí -
Sami na to přijít vůbec nemusejí, jako na to nepřišli v Saudsku nebo Somálsku...

Jinak víte, ono to tam není jednoduché.

Současné sunnitské "povstání" strašně moc souvisí s populačním vývojem. V té zemi jsou sunni ve většině, ale je tam nemalá menšina křesťanů, a dále alewité (k těm patří Assad), ismailité, drůzové - spousta part a sekt. No a politika Assada, obdobně jako dřív politika Saddáma Husseina v Iráku (který byl, pro změnu, sunni v převážně šiítské zemi), byla opírat se o ty menšiny, a výměnou za sociální sekularismu, a sociální jistoty, držet na uzdě ty tvrdě islámské tendence, pronikající do země prostřednictvím (sunnitského) Muslimského bratrstva.

Výměnou za to tolerovaly ty menšiny osobní moc jeho klanu.

Demokracie bude znamenat předání moci sunnitské většině, řádně radikalizované, a následné zlé časy pro všechny ostantí, krom pravověrných (a šáriátských) sunnitů. Muslim zpitá alláhem nezná slovo "kompromis".

Asi k tomu stejně nakonec dojde - dlouhodobě stabilní mírová řešení, byť snad existují, by vyžadovaly příliš velkou námahu na všech stranách.
Dojde k tomu, nic s tím nenaděláme, ale aspoň bychom tomu neměli napomáhat.
28. 02. 2012 | 19:10

resl napsal(a):

Vidíte mladé araby, arabky, mlvíte s nimi a všichni si tajně i veřejně přejí, mít úroveň západních zemí. Od módy, aut, až po ten hamburger /kterej nejím/. Proč ?
28. 02. 2012 | 19:18

Martin Konvička napsal(a):

resl:

Jo, materiální úroveň by mít chtěli, a třeba v KSA jsou úplně zblblí do USA. Asi jako když Brežněv sbíral americká auta.

Jenže současně nechápou, že s islámem to nepůjde. Že islám sám je problém jejich mizérie. Asi jako když Brežněv sbíral americká auta...
28. 02. 2012 | 19:24

ghándí napsal(a):

martin konvička,
já jsem zpočátku byl proti tomu, když američani podpořili v egyptě a libyi arabský jako. ale s odstupem času jsem změnil názor. možná, že je to určitá naděje ke změně v těch arabských státech. hlavně k ekonomické změně. volby tam sice vynesly k moci islamisty. ted bude zaležet na nich, jestli dokažou oživit ekonomiku, snižit nezaměstnanost, korupci atd. invaze do iráku byla naprosto k ničemu. arabský jaro je něco jinýho. to nepřišlo z vnějšku. dejme tomu, že mu západ trochu pomohl, ale ta jiskra přišla zevnitř. a to je poměrně důležitý.
28. 02. 2012 | 20:00

Čochtan napsal(a):

Martin Konvička napsal(a):
"ministryně zahraničí, jejíž milenka Saudka Huma Abedin je z rodiny zasloužilých islámistů tvrdého jádra, "

Pikantní ! Nebyly by podrobnosti ? Já si myslel, že USA už hlouběji klesnout nemůže, černej Husejn v Bílém Domě, a ejhle ! Ono to jde ! Povídejte Martine, člověka to potěší, když slyši o neštěstí. :-))
28. 02. 2012 | 20:01

Abdulrahman napsal(a):

Mladý muži.Nevěřím tomu, co jste napsal a doufám, že píšete to, co po Vás chtějí a ne to, co si myslíte.Kdybyste byl synek z Moravy,českých rodičů,tak se to dá akceptovat,ale ve Vás koluje palestinská krev a díky tomu jste měl možnost dosáhnou toho, čeho jste dosáhl.Váš článek mne ranil a stydín se za něj.Jestli nejste v realitě,tak zbalte kufřík a zajeďte do Syrie, abyste se dostal do obrazu, co se tam opravdu děje.Nechápu, že potom, co jsme viděli v Iráku, Afgánistánu, Libii a neustále v Palestině máte odvahu něco takového napsat.Víte, vždycky je lepší, než něco vypustíte, se zeptat na názor i té druhé strany.Nemůžete někomu vnucovat něco, co nechce jenom proto, že se Vám to hodí do krámu a pár "křiklounů" není zticha.Ptejte se všech lidí, co chtějí.V Syrii nejsou jenom povstalci v Homsu nebo žoldáci z Libie,je tam spousta obyčejných lidí, kteří Vás nezajímají.Velmi mne mrzí, že jste se dal na stranu mediální kampaně, vedené proti Syrii, ale je mi jasné, že máte jistě nějakou velkou motivaci.
28. 02. 2012 | 20:45

Medikolog napsal(a):

Přesné pane Veverko. Propagandistická mlha.

Violo, k vašemu zákazu zbraní... Bůh stvořil lidi velké a malé. Jsme silní i slabí, mladí i stařičcí... Mr. Samuel COLT tyto nedostatky vyrovnal. Se zbraní v ruce se mohu ubráni i několika násilníkům, kteří by mě jinak beztrestně umlátili a rozdupali.

Těch chudáků často myslících v kmenových hranicích jediným jednotícím prvkem je požehnaný ISLÁM. Islám je jejich jedinou nadějí vyhnout se porobě
28. 02. 2012 | 20:47

Yosif K napsal(a):

hovorka11 napsal(a):
Šádí Shanaáh
Co plácáte za nesmysly ? To jste ze studia ČT 24 nevystrčil nos, nebo Vám nabídli dobrý JOB ?............. atd atd......

Pane Hovorka - musim Vas upozornit ze v historicky kratke dobe tzv "ARABSKEHO JARA" jste jiz po nekolikate mimo hlavni islamofilni misu, respektive mimo mainstream Evropskeho Svazu Pratel Palestinskeho Terorismu:

Podobne jako palestinci samotni, tak i Svaz Pratel Palestinskeho Terosismu si peclive vybiraji za sve oblibence v neustalych meziarabskych rozbrojich ty nejhorsi protizapadni hovada (Saddam, Osama Bin Laden atd). Po zkusenosti z Libye, kde se dostali k moci jeste vetsi chrapouni nez byl Gadaffi sam, jim podobna nadeje svita i v Syrii. Povstalce skutecne podporuje ta nejhorsi islamisticka sber - presne tak jak uvadite - takze je samozrejme podporuji i Palestinci (jmenovite se predevcirem pridali na stranu povstalcu islamonazisti v Gaze a v Egypte) a tim padem i Svaz Pratel Palestinskeho terorismu prestal sedet na plote a cekat a pridava se na podporu povstalcu.
Palestinci v Syrii jsou tradicne rozpolceni - ale vetsine z nich jsou sunnitsti hrdlorezove milejsi nez alawitstka socialisticko-vojenska diktatura. Navic maji na Assadovce zub ze s nimi zachazel jako se psy behem obcanske valky v Libanonu, rozestvaval je proti sobe atd atd.

Bashar Assad se nemusi bat zasahu zapadu. Vubec ne. Dosavadni pseudoembargo je pouhym siditkem na utiseni pozadavku rvounu ze sunnitskych statu.
Dale - vliv embarga je elimionovan penezi z Iranu. Iransti tmari maji rocni prijmy okolo 95 miliard US$ rocne - a posilaji nakladaky s petrodolary i vojenskou vyzbroj do Syrie pres Irak. Irak je samozrejme Alawitskemu rezimu take naklonen. Materielne je alawistky rezim od Iran zajisten na libovolnou dobu - tedy aspon na tak dlouho co bude trvat vlada iranskych tmaru. Embargo je pro srandu kralikum.

Necinnost Turecka je take 100% zajistena. Druha nejvetsi aramada NATO je z 90% zcela pripoutana na hlidani 30 milionu odbojnych Kurdu na vychode Turecka.

Dobre 50% obyvatel vidi v Assadovi mensi zlo nez v muslimskobratrskych hrdlorezich:
A) 10% obyvatel jsou krestane - Assad s nimi zchazel relativne dobre - cekaji jak to dopadne.
B) 10% obyvatel jsou Druzove - Assad s nimi zachazel spatne, ale oni vedi, ze sunnite s nimi boudu zachazet hure.
C) 10% obyvatel jsou Kurdove - Assad s nimi zachazel velmi spatne, ale oni vedi, ze sunnite s nimi boudu zachazet jeste mnohem mnohem hure. Pokud se Arabove budou navzajem vyvrazdovat navzajem co nejdele - tim lepe pro Kurdy.
D) 20% obyvatel jsou alawite - polomuslimska polokrestanbska sekta kdysi slavici vetsinu krestanskych svatku a neslavici ramadan. Vedi ze pod sunnity jim hrozi masove vyvrazdeni.

Deda Bashara byl predseda rady alawistkych starsich. V roce 1944-5 psali upenlive dopisy Francouzske okupacni sprave aby nenechavala Alawity ve spolecnem state se sunnity, ze Alawitum hrozi vyvrazdeni. Pozadovali na Francii obnoveni alawitskeho statu, coz Francie BOHUZEL uz nemela silu splnit. Pokud nekde v Syrii zasahne Legion Etrangere - pak to bude na ochranu Alawitu. Historicke vazby jsou silne a trvaji dodnes. Vcetne nekolika francouzskych poradcu u Asadova rezimu.

Zapad se jiz vyucil v Lybii. Necha Araby vzajemne se vyvrazdovat libovolne dlouho. Proc si kvuli primitivum palit prsty. Viz Somalsko. Nebo Zapad jeste nenapadne pomuze Assadovi - pokud rebelove se budou vybarvovat opravdu skarede. Jelikoz je zacali podporovat Palestinci, muze to byt nakonec - jak sam rikate - dosti nepekna banda. Vyhraji horsi nebo nejhorsi - v Syrii temer neni kladnych hrdinu.
Za tiche tolerance zapadu a za hlasite podpory prapodivne aliance Ciny, Ruska, Iranu a Iraku a Jordanska se Assaduv rezim muze udrzet jeste dost dlouho. Nejhumannejsi reseni by bylo rozdeleni Syrie na 5-6 malych statu. Do cehoz se Assadovi jeste nechce - ale nakonec to tak muze skoncit ku spokojenosti vsech nenavidicich se stran.

Jo a pane Hovorka - pokud Vas prekvapuje pad operetniho kaspara Gadaffiho a nepratelska propaganda Al Jazery - vezte ze i Al Jazeera je obvladana Palestinskou klikou - ktera krome lasky k Saddamovi trpela jeste hlubokou nenavosti ku Gadaffimu.
A) Gadaffi urazil Palestince navrhem na vytvoreni statu Israstina - Palosi to trpce nesli - nazev naznacoval ze by se nepocitalo s vyhnanim ZIDU do more.
B) Gadaffi v jakemsi zlostnem zachvatu nechal v roce 1992 vsechny Palestince vyhnat z Lybie jako bezpravne psy. A nejak tak znarodnil jejich majetekm, jak je mezi Arabskymi bratry zvykem. Odesli jako Zide - s malymi kuferky v rukou.

Arab Arabi Lupus.....
28. 02. 2012 | 20:47

Yosif K napsal(a):

Abdulrahman napsal(a):
Mladý muži.Nevěřím tomu, co jste napsal a doufám, že píšete to, co po Vás chtějí a ne to, co si myslíte.....

Pane Abdulrahman - VY jste ZCELA romanticka neprakticka duse zcela mimo misu a obraz palestinskehom hnuti. Pan SS jest naipak napojen na palestinsky mainstream velmi texsne a spolehlive. Palestinsky mainstream temer vzdy neomlyne oblibuje ty nejhorsdi protizapadni hoavda, ketra lze pohledat. Pred par dny islamonaziste v Gaze a v Kahire vsadili karty na syrskou opozici - koneckoncu jsou to vsechno Muslimsti Bratri.

Co si z toho mate ted chudaku vybrat vy? To je jednoduche - jestli vamn bidje srdce pro socialismus - vas odpor proti syrske opozici je spravny. Hoavni silou surske opozice nejsou zadni socanci - jsou to tvrdi islamiste , takovi jakych stary Hafiz nechal zabit v roce 1982 okolo 30 tisic.

Jestli Vam bije srdecko pro protizapadni Islamisticke fanatiky - dejte se na stranu syrske opozice. Na 90% mezi nimi prevazi muslimsti bratri, ne-li rovnou Al Kaida. Ze by na jedne ci druhe strane meli nejake velke slovo demokrate - NEDELEJME SI FALESNE NADEJE - vidime jak to doapdlo v Lybii - obe strany si vzajemne vyvrazdovaly i valecne zajatce. Od casu proroka Mohameda a pogromu na oazu Khaybar zadny velky na humanitarnim poli pokrok nenastal.
28. 02. 2012 | 21:03

Yosif K napsal(a):

Pane Ghandi - teoreticky mate pravdu. Arabske jaro prislo zevnitr.
jako to vypada v praxi? Na Maghrebske fronte klid - ZATIM. Co se podarilo vybudovat neznabohovi Burghibovi to zatim funguje - ZATIM. Dtto Maroko.

Lybii patrne ovladnou nabozensti fanatici - zdivocele mistni obyvatelstvo nic jineho nechce. Lakmusovy papirek - masove demobnstrace na vystvani italskeho zida, ktery prijel "ovobozene Libyi" naivne pomahat. ZavraZDENI A NEVYSTROVANI VRAZDUY PLUKOVNIKA GADAFFIHO UZ JE JEN TAKOVA MALICKOST - CELKEM OBVYKLY ARABSKY FOLKLOR. NICMENE NAZNACUJE JAK LIBYE ja rizena a BUDE rizena.

Dtto Egypt. Delnictvo znarodnuje coizi (muslimske) kapitalisty - ti si predstavovali ze delnici jsou od prace ale delnici si predstavuji ze fabriky jsou mista socialniho zabezpeceni. 10% Egypta (i vice) zije z turismu. Ten je na pokraji krachu - jede na 50-60%. Znamej tam ma hospodu. Propustil vsechny lidi. Prumysl je na pokraji krachu. Egyptska vlada zavira do vezeni americany, kdyz Obama pohrozil ze odrizne Egypt od americke pomoci, egyptska vlada rekla ze v tom pripade napadne Israel.
Nejpopularnejsi lide v Egypte jsou nepricetna hovada demolujici Israelske velvyslanectvi. Jestli z tohohle bude nejaka ekonomicka prosperita, to by byl vetsi zazrak nez ze Mohamed vyskocil na koni z Al Aksa k nebi.

V Syrii muze TRVAT OBCANSKA VELKA KLIDNE I 10 LET.
Jemen je v rozvratu, dochazi ropa, voda, pocet obyvatel narusta raketovym tempem. Arabske jaro muze velmi dobre skoncit totalnim hladomorem. Ktery vsak samozrejme prichazel tak jak tak - respektive arabske jaro bylo krachujici ekonomii neropnych arabskych statu vyvolano.
28. 02. 2012 | 21:27

Yosif K napsal(a):

Skvely zaklad pro spolunazivanie pod fanatickymi msulimskymi bratry. Nedivim se ze stary deda Assad prosil Francouze at ze Syrie NEODCHAZEJI: dale viz wiki heslo alawi
Alawis have integrated doctrines from other religions (Syncretism), in particular from Ismaili Islam and Christianity.[8][21][34] According to scholar Cyril Glasse, it is thought that "as a small, historically beleaguered ethnic group", the Alawi "absorbed elements" from the different religions that influenced their area from Hellenistic times onward,[34] while maintaining their own beliefs, and "pretended to adhere to the dominant religion of the age."[34] Alawites are reported to celebrate certain Christian festivals, "in their own way",[34] including Christmas, Easter, and Palm Sunday, and their religious ceremonies make use of bread and WINE!!!!!! [27] It is popular belief that the Alawi sect contains Christian elements.
28. 02. 2012 | 21:42

Yosif K napsal(a):

Jaky bolehlav v mezinarodni komunite pane SS? Jaky bolehlav? realiste nemaji zadny bolehlav. Realiste od Asrabu nic moc pekjneho neocekavaji.

Bolehlav maji jen troubove, kteri si mysli ze skvely panarabsky narod je nejaky jednotny sik diciplinovane bojujici islamiste a socani riku v ruvce perioti zym ZIONISTUM a AMERICKYM KOLONIZATORUM. No a dlasi boilehlav snad mohli mit c Syrii palestinci, kjteri se kvuliova postoji k Assaodvi take zacali vzejmne vyvrazdovat. To je vsak zcela normal.
Kurdove zcela jiste bolehlav nemaji - jejich arabsti utlacovatele se vzajemne vyvrazduji - no a co????????

Realiste vubec zadny bolehlav nemaji - realiste jsou zvykli........
28. 02. 2012 | 21:49

Cassius Clay napsal(a):

"Například kdyby NATO nezasáhlo v Libyi, zemřelo by celkově pravděpodobně méně lidí, jenomže by to byli ti „hodní“ a diktátorský režim by zůstal u moci."

Kteří jsou ti hodní?
Ve westernu by nosili bílé klobouky.
Ale v Libyi? Sekáček na prsty?
A v Sýrii? Nejaké recyklované kalašnikovy z Kaddáfího skladišť?

Se vám divím, Šádí, že už nejste v maskáčích a v Báb al Amru. Tady jen zbytečně oxidujete. Liška už nikdy ministrem nebude.
28. 02. 2012 | 22:07

ghándí napsal(a):

yosifk,
no, ale vykládejte muslimum, že si islámem k ničemu nepumůžou. oni na to musí přijít sami. v iránu jim vládnou ajatoláhové 30 let a většina jich už má plný zuby. k tomu poznání žádná zkratka nevede. ted měli svobodný volby a zvolili si islamisty. to je první krok. nemůžete v těch zemích donekonečna držet na kapačkách nějaké mubaraky a plukovníky, kteří dávají islamistům kapky. to vubec nikam nevede a problemy se tak jenom hromadí. to akorát hrne ty lidi do alkajdy.
28. 02. 2012 | 22:12

Abdulrahman napsal(a):

No, smutné je, že ti "hodní" na to vždycky dojedou.Snad, aby je nechali si to vyřídit mezi ssebou ti "hodní" a ti "nehodní".Třeba by mohlo začít Asijské jaro.
28. 02. 2012 | 22:21

Michal Macek napsal(a):

nazdar

ted sem koukal na dokument o valce yom kippur....kdyby byli izraelci jako syrane tak tam ted prekvapive vlitnou jako syrani s egyptem na yom kippur v roce 73 :)
28. 02. 2012 | 23:28

Viola napsal(a):

Medikologu,

Camuel Colt se zprotivil Božím záměrům. Ten, kdo je malý, má být chytrý a ne ozbrojený, anebo má mít rychlé nohy, anebo rychlý jazyk atp.
28. 02. 2012 | 23:40

sláva Irům ! napsal(a):

Viola
Dvaasedmdesátiletý Nepálec Čandra Bahádur Dangi byl včera potvrzen jako nejmenší člověk na světě. Podle oficiálního měření zástupců Guinessovy knihy rekordů měří 54,6 centimetru.
Ten také nesmí být ozbrojený?
28. 02. 2012 | 23:47

Viola napsal(a):

Martine Konvičko,

řekla bych, že z destabilizovaných zemí lze ropu získat ještě levněji, než dříve a o to jde. Jen se podívejte, co se dělo u nás, rozvrat a hned nato koupě cizáky a odliv peněz do zahraničí.
28. 02. 2012 | 23:51

Viola napsal(a):

slávo, proč bych tu měla provolávat slávu Irům?

ten malý člověk ani kolt neudrží, vždyť ho musí podepírat, aby stál. On je v rukou těch silnějších a ti z něj mají profit a ti ho také chrání, aby se mu nic nestalo (si myslím).
28. 02. 2012 | 23:55

sláva Irům ! napsal(a):

Protože irská vláda se rozhodla o paktu stability vypsat referendum. Rum a rebelantství!

Pro pana Šannáha pak odpověď na otázku v titulku.
Už zasáhl. Francie přes prostředníky vyjednává se Sýrií o propuštění 19 francouzských vojáků, kteří se angažovali na straně "těch hodných". Před prezidentskými volbami ale hlavně potají.
Spojené arabské emiráty se z protisyrských aktivit znechuceně stáhly.
29. 02. 2012 | 00:09

Viola napsal(a):

Yosif K
UmKab ,

kdyby zákaz zbraní byla utopie, proč by s ní začínali Rusko a USA - jistě pracovali na zákazu jaderných zbraní a tak by to mělo být - žádné jaderné zbraně by se neměly vyrábět, ale ani vlastnit. A zrovna tak by měl být zákaz výroby jakýhkoli zbraní. Roztavit a vyrobit kola misto aut, nebo takové ty nové koloběžky, co se na nich jen stojí. Která země bude vyrábět zbraně - embargo na ni - žádný dovoz a vývoz jakéhokoli zboží tam i sem.
29. 02. 2012 | 00:18

Medikolog napsal(a):

Violo,

když William de Conqueror dobyl Anglii, nařídil odzbrojit okupovaný plebs. Anglosasský nevolník byl přeci "chráněn" svým normanským pánem...

Jediné co učinilo Ameriku Amerikou a americký sen realitou byli a jsou svobodní ozbrojení občané nosící a vlastnící zbraně na obranu demokracie, svých životů, svých rodin, svých majetků a své otčiny. Ozbrojení, ve zbrani vycvičení občané jsou jedinou garancí občanských svobod! Odzbrojení občanstva je základem obnovy feudální poroby a zotročení. Proto nedopusťme odzbrojení svobodných občanů. Na ozbrojených občanech stojí jako na fundamentu demokracie a svoboda.
29. 02. 2012 | 01:41

Yosif K napsal(a):

schaba napsal(a):
Proč by měl někdo zasahovat v Syrii,tam není žádná opozice,jsou to jen teroristé,stačí přestat vyzbrojovat teroristy....

Pozor soudruhu Schabo - pan Sadi Shanaah vcera skocil na rebelskou stranu plotu dle pokynu veleni islmonaziostu z gazu a Kahiry, kteri toto ucinili doslova predevcirem. Pozor pane Schaba - Palestinci zmenili strany!!! Takze abyste u svych palestinskych islamonazistickych oblibencu TEZCE NENARAZIL!!!!!

Zda se ze malo ctete propagandisticke weby zaslouzilych islamonazistu!!! Vrchni islamonaziste Hanyia zacal v Gaze organizovat demosky na podporu suyrskych rebelu! O odsoudil Assada!!!! Co vy na to, neni to i pro vas signal abyste se zaprel a skocil na druholu stranu plotu?

Pamatujte na 1984 - kdo ovlada minulost ovlada i budoucnost!!! Zitra zde mzona uz budete jasat nad uspechy syrske "demokraticke opozice"!!!!

Jedna neprijemna vec pro progresivni "antizioniosticke soudruhy" se zda byt jasna - drivejsi "antizionosticti bratri" se zacali (ZASE) vyvrazdovat sami mezi sebou. Iran, Irak, Rusko, Hezbola stoji pevne za siitskym Assadem, islamonaziste z Hamasu a z Kahiry a vetsina sunitskych zemi stoji pevne za sunnitskymi muslimskymi bratry......
29. 02. 2012 | 08:48

Yosif K napsal(a):

ghándí napsal(a):
yosifk,
no, ale vykládejte muslimum, že si islámem k ničemu nepumůžou. oni na to musí přijít sami. v iránu jim vládnou ajatoláhové 30 let a většina jich už má plný zuby. k tomu poznání žádná zkratka nevede. ted měli svobodný volby a zvolili si islamisty. to je první krok. nemůžete v těch zemích donekonečna držet na kapačkách nějaké mubaraky a plukovníky, kteří dávají islamistům kapky. to vubec nikam nevede a problemy se tak jenom hromadí. to akorát hrne ty lidi do alkajdy.
28. 02. 2012 | 22:12
Je to pravda - chteji mit demokracii - OK. Chteji si zvolit islamonazisty - stale OK. Islamonaziste chteji kousat do ruky ktera je krmi - viz nedavne uvezneni 47 NGO-istu placenych Amerikou v Egypte - OKAMZITE JE PRESTAT KRMIT!!!!

Na primitivy plati jen Pavlovuv reflex - za kousnuti rana.... jinak se kousat neodnauci - viz teorie her od Auerbacha......

Rozsirovani iluzi o nabozenstvi miru nicemu dobremu nepomaha.....
29. 02. 2012 | 08:55

Yosif K napsal(a):

Jo a pokud a POTE co tzv "agenti americkeho imperialismu" (ve skutecnosti NGOiste vyslani islamofilem Obamou) budou z Egypta vypovezeni - nebylo by marne vypovedet islamisticke imamy ze zapadnich zemi....

Tango musi tancit dva......
29. 02. 2012 | 08:59

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden text obsahující hrubou nadávku, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
29. 02. 2012 | 09:42

schaba napsal(a):

Yosif,tipuji vás tak do bývalého krajského KSČ,musel jste být velký soudruh že jimi tak rád titulujete,nedivímm se,dnešní nejaktivnšjší pravdoláskaři a komunistobijci se rekrutují z řad nacistických práskačů a udavačů všeho druhu.
29. 02. 2012 | 10:22

schaba napsal(a):

Šádí Shanaáh
,tebe si tu dnes pravdoláskaři vykrmují jak komunisté Minaříka,myslím toho agenta co chtěl vyhodit bombou "Svobodnou Evropu"( co nikdo neposlouchal,jen velká reklama),aby jsi taky tak nedopadl,jako agent Minařík,tady melou český Boží mlýny,bacha na to....
29. 02. 2012 | 10:29

Viola napsal(a):

Medikologu,

"Na ozbrojených občanech stojí jako na fundamentu demokracie a svoboda. "

Mám jiný názor: tam, kde je skutečná svoboda a demokracie, není třeba nosit zbraň. Skutečná demokratická země je jen ta, která nevlastní žádné zbraně jako stát a lidé v ní se nemusí bát a nosit zbraně za opaskem. Zbraně jsou proti přirozenému evolučnímu vývoji.
29. 02. 2012 | 11:28

Martin Konvička napsal(a):

Čochtan:

K té Humě Abedin. Materiálů je na netu spousta, těžko hledat a pastovat ten "nejpravější". Něco sem pastuju, snadno si najdete další.
Obecně to opravdu vypadá tak, že poměry v Bílém domě začínají připomínat ravennský dvůr římských císařů, včetně milenek z řad protivníka, hýbajících palácovou politikou...

http://citizensreport.info/2011/07/10/secretary-clintons-aid-huma-abedin-weiner-tied-to-muslim-brotherhood/
29. 02. 2012 | 11:36

resl napsal(a):

Komunisti všeho druhu označují ostatní a sami vědí, že "nikdo neposlouchal Svobodnou Evropu." Číst se to fakt nedá, zkusil jsem to, nejde to. Drzost schaba hraničí s retardací duše.
Mimochodem, já a asi milion lidí tu SE poslouchali, ale dokázat to, to bude problém. Au, skoro mě bolí hlava.
29. 02. 2012 | 11:37

schaba napsal(a):

resl ,Hlas Ameriky se dal poslouchat,nebo Londým,pamatuju,ti neplivali záštiplný jed,SEvropě jsem se smáli co to je za idiotys vygumovaným mozkem(pardon pane Stejskale,ale nazývám věci a lidi pravými jmény,já jsem jen zvědavý kdo pana Šádí Shanaáha za ty cancy platí když tady lidi co makali celých 40let před důchodem chcípou bez práce na ulici,říkám pardon....
29. 02. 2012 | 12:58

buldatra napsal(a):

Paní Violo,

Nejen amíci mají doma zbraně.

Švýcaři je mají doma také a navíc mají doma i uniformy. Do devětačtyřiceti let jsou permanentně v armádě a každý rok chodí na cvičení.
Jsou na tom evolučně hůře než okolní státy? Anebo snad mají méně demokracie, než třeba Syřani?
Zbraně mohou být třeba i proti evoluci, to je jistě věc názoru, ale současně mohou sloužit na obranu demokracie. Stejně jako cokoliv jiného je to jen prostředek A prostředky jsou posvěceny účelem.
29. 02. 2012 | 13:15

Viola napsal(a):

pane buldarto,

jsem ráda, že jste mě informoval, teď se do Švýcarska raději nepodívám. Být někde v zemi, kde mají za pasem, nebo někde jinde skoro všichni zbraň a u vědomí, že desaterem se už málokdo řídí, musí být hrozné.
29. 02. 2012 | 14:21

Čochtan napsal(a):

Violo,
o hodně přijdeš. Švýcarsko je nádherná země a bezpečná země. Já bych zase nejel do země, kde slušní lidé nesmějí mít zbraň, kde ji mají pouze zločinci. (Britanie)
29. 02. 2012 | 15:05

Čochtan napsal(a):

Martine Konvičko,
díky za link. Vrána k vráně sedá. Hnus, jak Amerika hluboko klesla.
29. 02. 2012 | 15:17

UmKab napsal(a):

Violo
dejme tomu že se všichni zničí všechny zbraně a po deseti letech míru a harmonie si nějakej dělník z kovovýroby přes noc na CNC vyrobí samopal.Poleze ti do baráku, bude tě kopat do zadku na diskusi bude odpovídat střelbou.Jak před ním uhájíš své právo žít a volit? Hodíš na něj kedlubnu nebo moudře ustoupíš do otroctví?
29. 02. 2012 | 18:13

hovorka11 napsal(a):

Šádí Shanaáh:
Nevím, kdo vás "přesvědčil" a za kolik, aby jste se otočil jako korouhvička se Sýrií, ale skutečné a jaderné nebezpečí pro Evropu je největší od Izraele, který podporuje akce v Sýrii a hrozí teroristickým útokem Íránu. Přitom má od roku 2008 nosiče jaderných zbraní Jericho 3 vyvinuté k doletu na celou Evropu- proč asi?
Jakýmkoliv kontrolám ukazuje pod ochranou USA dlouhý nos !
---------------------------------------
Írán odsoudil Izrael za vlastnění jaderných zbraní a nepodepsání Smlouvy o nešíření jaderných zbraní

Středa, 29 Únor 2012
Íránský ministr zahraničí Ali Akbar Salehi na bezpečnostní konferenci ve švýcarské Ženevě prohlásil, že Izrael vlastní jako jediná země na Blízkém východě jaderné zbraně a narušuje tak rovnováhu v oblasti.

Ministr Salehi zdůraznil, že Izrael jako jediný stát s jadernými zbraněmi nikdy nepřistoupil ke Smlouvě o nešíření jaderných zbraní (NPT) a jeho jaderná zařízení tím pádem nejsou kontrolována inspektory Mezinárodní agentury pro atomovou energii (MAAE).

Izrael to, zda vlastní jaderné zbraně nikdy nepopřel ani nepotvrdil a dlouhodobě odmítá podepsat NPT, což vede k tomu, že nepodléhá žádné mezinárodní kontrole v této oblasti.
29. 02. 2012 | 19:34

Viola napsal(a):

UmKab

nedovedu si představit dělníka z kovovýroby, jak si v noci vyrábí na CNC stroji samopal. Snad je v takové dílně evidence odchodu a příchodu a někdo to má na starosti. Dokázala bych si představit, že si nějaký boháč majitel jakési kovovýroby bude sám vyrábět pro sebe zbraň, nebo zbraně, protože se bude bát masy pracujících, které vykořisťuje. Ale to by v demokracii být nemělo
29. 02. 2012 | 23:04

den napsal(a):

Když jsem si přečetl následující dvě zprávy.
http://aktualne.centrum.cz/zahranici/blizky-vychod/clanek.phtml?id=735198
http://aktualne.centrum.cz/zahranici/blizky-vychod/clanek.phtml?id=735226
Ta první je jedna povídala a o výběrovém zpravodajství a přidáním desítek.
Nějak my tam chybí zahraniční „bojovníci“ za svobodu většiny Syřanů.
Ta druhá také ale tím že u čísla chybí jedna nula. Ale dává tušit kam to povede i v Sýrii, v Libyi už to vidíme.
01. 03. 2012 | 05:38

Jaroslav Vinický napsal(a):

Co mi povíte k následujícímu článku ? http://www.novinky.cz/zahranicni/blizky-a-stredni-vychod/261510-v-iraku-siite-ukamenovali-14-lidi-oblecenych-v-zapadnim-stylu.html
11. 03. 2012 | 01:42

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza C Cimburek Ludvík Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav O Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy