Volily Zemana socky?

27. 01. 2013 | 15:18
Přečteno 22863 krát
Nemálo lidí z mého pražského vysokoškolsky vzdělaného okruhu si nejspíše myslí, že Zemana volili "Čecháčkové" - lidé omezeného rozhledu, kteří čtou Blesk, koukají na Novu a k večeři konzumují uzeniny s pivem - a těch je holt v zemi většina. Navíc se prolínají s další skupinou stojící za Zemanovým úspěchem - levičáky. To jsou většinou socky, co by rádi peníze bez většího úsilí a vzali by je od těch úspěšných pod rouškou solidarity. Masivní rozdíl v tom, jak volila Praha a několik "ekonomicky úspěšných" měst (kde se úspěšní a vzdělaní koncentrují) a zbytek republiky (socky a burani), je pro mnohé potvrzením takových úvah.

Prvním důležitým krokem voličů knížete v "zemanovské éře" a obecně pravicových voličů by měla být reflexe skutečnosti, že naštvaných lidí přibývá a že jejich naštvanost je opávněná. Střední třída je pod velikým tlakem a pomalu se potápí. Pracovníci ve školství, zdravotnictví, bezpečnostních složkách, vědě a výzkumu a v dalších pro stabilitu a prosperitu demokratické společnosti nezbytných odvětvích jsou špatně placeni a demotivováni. Hodně lidí si začíná myslet, že za komunismu to zas až tak špatné nebylo - komu schází cestování nebo svoboda slova, když musí denodenně bojovat o pokrytí základních potřeb na přežití? Můžeme je vinit z toho, že jsou to zapomnětlivé a svobody si nevážící socky? Stěží. Můžeme je vinit z toho, že své naděje upínají k populistům a autoritářům, kteří žádné zlepšení přinést nemohou? To ano. Ale musíme nabídnout alternativní řešení.

Alternativním řešením není ani kníže na Hradě, ani jakákoli současná parlamentní strana ve vládě (za stávajícího personálního obsazení). Jakkoli jsem knížete před Zemanem preferoval a myslím si, že by byl důstojnějším a nemanipulativním prezidentem, Karel Schwarzenberg je stále přeci jen (slovy muže minulosti) mužem současnosti.

Domnívám se, že je již načase volit muže a ženy budoucnosti. Nemám ale na mysli miliardáře a populisty, ale politiky, političky a politické strany, které předkládají změnu pravidel hry. Bez změny pravidel totiž můžeme skřípět zuby při volbách každých x let, až si je obrousíme na placku. Bez změny pravidel je úplně jedno, kolik nových tváří se v politice objeví. Většina z nás dobře ví, co taková změna pravidel obnáší: kvalitní zákon o financování politických stran, zrušení anonymních akcií, kvalitní zákon o úřednících a zaměstnancích státní správy, umožnění participativního rozpočtování, zvýšení transparentnosti všech úrovní státní správy a politických institucí, zajištění skutečně nezávislé policie a justice...ale především, vytvoření transparentních přístupových bodů pro občanskou společnost, aby se ta mohla skutečně (a ne jen pro forma) zapojovat do vzniku jednotlivých politik a do jejich rozhodování, provádění a hodnocení.

Když pravice a levice upustí od schématického myšlení "my versus socky" a "my versus mafiáni", ze kterého profitují pouze zavedené a ideologicky i personálně vyprázdněné strany, můžeme jako společnost nastavit politice nová pravidla, která ve finále přispějí tomu, aby lidé neměli důvod radikalizovat se na obou stranách politického spektra.

Budeme tak muset udělat navzdory tomu, kdo sedí na Hradě a navzdory těm, kdo sedí ve vládě. Vstupujme do politických stran, pišme politikům, podepisujme petice a referenda a podporujme nevládní organizace s historií společenské prospěšnosti. Příkop není mezi námi. Příkop je mezi námi a politikou. Na druhé straně ale existuje řada politiků a političek, kteří ho podobně jako my ze své strany zahrabávají. Identifikujme je a podpořme. Nebo se jimi staňme. V příštích volbách.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

MagdaS napsal(a):

Hezky napsané, konečně analýza a ne čistě propaganda. Jen by mě zajímalo, zda na současné české politické scéně vidíte nějaké jedince nebo strany, které Vašemu vymezení odpovídají.
27. 01. 2013 | 15:29

kokoshka napsal(a):

A nechce pan Shanaah nam přibližit deni v Syrii?
27. 01. 2013 | 15:30

MagdaS napsal(a):

To bych na jeho místě nedělala. Ještě by to mohlo skalní příznivce M. Zemana a K. Schwarzenberga inspirovat.
27. 01. 2013 | 15:34

jak napsal(a):

..vždycky jsem tušil, že v Praze žije nejvíc pitomců na metr čtvereční...tyto volby mi to potvrdily...
27. 01. 2013 | 15:36

jyry napsal(a):

Taky by mě zajímal názor pana ŠÁDÍ SHANAÁHa ohledně dění v Syrii
27. 01. 2013 | 15:37

Reveil napsal(a):

S trochou zlomyslnosti bych mohl namítnout, že socky volily Nepravého knížete. Totiž ti, co se shlukují na sociálních sítích (byla by to vámi kýžená změna pravidel, když by se za "socky" označovala jiná vrstva).
Ale vážně - nemyslím si, že řešení je ve změně pravidel, nýbrž ve změně přístupu k nim. V současné době už skoro nikdo nic nedodržuje. Dobrým iíndikátorem jsou dopravní předpisy. Značná část řidičů např. parkuje, kde nesmí a je jim to tolerováno. Jistě chápete, kam mířím.
Pokud dojde ke změně v přístupu k pravidlům, postačí pravidla současná. Pokud bude přetrvávat přehlížení pravidel a dokonce pohrdání pravidly, žádná nová ¨nepomohou.
A nepomohou ani "noví lidé", kteří si přinesou staré vazby. A nepomůže ani považovat poměry hodně staré, které už skoro nikdo nezažil a napamatuje, za něco "nového".
27. 01. 2013 | 15:37

scientist napsal(a):

rozložení výsledků voleb podle volebních obvodů a demoskopické dotazníkové šetření (věčným omylem vydávané za "sociologické") celkem jasně ukazují na jistý vztah mezi ekonomickým výkonem regionu-vzděláním jedince-volební preferencí.
Označení socka je nechutné a hrubě zjednodušující. Nic to ale nemění na tom, že Zeman především bodoval u méně vzdělané a méně progresivní části obyvatel. To je prostě fakt.
No a co to znamená pro pražskou (brněnskou, plzeňskou,budějovickou...) "kavárnu"? Že je v jejím bytostném zájmu zasazovat se o vyšší obecnou vzdělanost i ekonomickou prosperitu. Posměšky, nadávky, znechucení, povýšenectví... ty to nespraví.
27. 01. 2013 | 15:40

modrý edvard napsal(a):

Jo. Pěknej článek.
27. 01. 2013 | 15:41

zemedelec napsal(a):

Pane Shanaáh.
Pokud si někdo myslí,že volili Zemana jenom bůčkovci,tak je na omylu.
Bůčkovci tady zůstanou,ale odejde elita národa.Po všech těch reformách této vlády,už mám signál od lékaře,jak se zavře tolik nemocnic,než jít na pracák,tak raději ven pracovat.
27. 01. 2013 | 15:46

znovu evix napsal(a):

Nejdříve vyčistit část médií, které se tváří jako seriózní deníky a propagují zdivočelé emoce. Pak můžeme něco budovat,jinak otázka co vidíte na K.Schwarzenbergovi? Osobně mě volba prvního kola naštvala, nějak jsem věřila, že se do druhého kola nedostane ani jeden protagonista..
Pak už zbývalo jen volit menší zlo.
27. 01. 2013 | 15:46

znovu evix napsal(a):

Zemědělec,
přesně tak, mladá sousedka už je ve Francii. Myslí si snad někdo, že ti co se tam uchytí (jednoduché to nemá), že se půjdou tady znovu zakopat?
Stačí, že se dnes ordinace prodávají za takové přemrštěné ceny, že spousta mladých na to kašle!
27. 01. 2013 | 15:51

Stařeček napsal(a):

jako volič menšího zla bych vítěze Zemana poprosil, aby převzal trochu z toho co umí druhý po vítězi, Schwarzenberg.
27. 01. 2013 | 15:51

Elita napsal(a):

jak: No vidíte, mně se potvrdilo to samé o zbytku republiky:)) co takhle se dohodnout, že bychom se od vás odtrhli? určitě byste se potom měli lépe.
27. 01. 2013 | 15:53

Alan napsal(a):

Naprosto nechápu, proč se pořád levicověji smýšlejícím lidem nadává do komunistů, stále je to něco jakoby podřadného, atd. Podívejte se prosím na okolní vyspělé země, např. Rakousko, kde odbory mají ve většině firem a bere se to jako standardní, demokratická a naprosto legitimní organizace, sociálně demokratické názory nikdo neshazuje a protože tam je opravdu demokracie, tak média jsou opravdu nezávislá, mohou se bez urážek prezentovat jak pravicové, tak levicové názory (neplést prosím s komunistickými), mladí naopak spíše volí levicověji (mají málo peněz, tak logicky jim je bližší neplacené školství, zdravornictví, atd.) a s přibývajícím věkem klidně pak volí třeba pravicově, ale u nás bohužel je pořád až hystericky odsuzován ten, kdo má jiný názor, než takový, který si "jistí lidé" přejí, abychom měli. Pro jistotu dodávám, že podnikám a nikdy jsem nebyl ani den v KSČ...
27. 01. 2013 | 15:53

M.Š. napsal(a):

"Když pravice a levice upustí od schématického myšlení "my versus socky" a "my versus mafiáni", ze kterého profitují pouze zavedené a ideologicky i personálně vyprázdněné strany, můžeme jako společnost nastavit politice nová pravidla, která ve finále přispějí tomu, aby lidé neměli důvod radikalizovat se na obou stranách politického spektra."...ano ano,taková je skutečnost.Velké strany jsou zdeptány nedostatkem osobností a nedostatkem inteligence,jelikož kde nic není ani čert nebere.Jak modří ptáci,tak oranžády jsou vypleněny na dno své totální neschopnosti....a to z jednoho důvodu,v obou případech obou zmiňovaných stran,a tímto důvodem byli otcové zakladatelé,kteří vyplenili strany od schopných a inteligentních lidí z jednoho prostého důvodu,aby se otcové zakladatelé zbavili případné konkurence a nebyli ohožováni ve své nekonečné velikosti a obdivu mas.Možná,že nastane čas a dojde k určitému osvícení ovčanstva.....jisté však je,že to až tak brzo nebude,nehledě k tomu,že za malou chvíli se začne opět a zase blbnout,jelikož parlamentní volby jsou za dveřmi a to je jiné kafe.
27. 01. 2013 | 15:54

Jaroslav napsal(a):

ohledně prezidentských voleb jsem četl už hodně hovadin, ale tohle už je opravdu extrém :)
27. 01. 2013 | 15:56

dalimír napsal(a):

Dobrý den pane Stejskale a všichni ostatní ! Spojme své síly v boji proti modrému teroru ! Jak to že si dovolila předsedkyně parlamentu Němcová osočovat p,Zemana že porušuje ústavní pořádky tím že by chtěl nové volby do parlamentu ! Je to od ní očividné že chrání své kamarádičky z vládního slepence aby se udrželi co nejdéle u koryt a sprasili toho ještě více než doposud ! To není protiústavní když ona jako šéfka parlamentu toleruje protizákonné uskupení strany LIDEM které tím lidem kterým se zaštítují nebylo voleno ? Miloši Zemane nedej se ! Většina poctivě smýšlející společnosti stojí za Tebou ! Pane stejskale a všichni novináři,měli by jste si více posvítit na ty naše falešné pravicové politiky ! Děkuji vám ! Dalimír,milující mír
27. 01. 2013 | 16:00

PS napsal(a):

Vážení příznivci Karla . Prosím, zazpívejte nám. Nejraději tu Vaši- Kníže má k lidu blíže, když vzniknou potíže pomůže nám kníže. Děkuji
27. 01. 2013 | 16:04

Ládik!!! napsal(a):

Pokud je socka levicový podnikatel, co dojí státní cecík, tak ano.
27. 01. 2013 | 16:04

Ládik!!! napsal(a):

Zeman bude cvíli kmitat mezi krajními polohami, než se ho podaří zaregulovat do systému. To je běžný fyzikální děj.
27. 01. 2013 | 16:06

Miro napsal(a):

Srdečně zdravím !
Na jedné straně socky (jako já, který volil Zemana - pokud VŠ prostředí, mám dvě VŠ),
na druhé straně tzv. elita (a studenti ?)
Ostatně k volbám: Nebýt Prahy, nebyl by ani tvz. "vítězný únor" !!!!
Miro
27. 01. 2013 | 16:07

lahny napsal(a):

Konečně zvítězil lid.Veškeré zlo vždycky přicházelo z Prahy, ať to bylo v r.48 a nebo v r.89.Tenkrát v těch letech stálo TISÍCE PRAŽANŮ na jejich náměstí (Staromáku nebo Václaváku)a nikdo se neptal lidí z vesnic jestli s tím souhlasí.Kdyby tenkrát mohla volit celá republika, tak bychom se měli možná lépe.Je vidět, že pražský lid je omezený ve svých názorech, neboť NIKDY NEPOCÍTIL realitu života obyčejných NEZKORUMPOVANÝCH lidí.Pražský lid neví co to je vyrábět potraviny pro jejich město, pražský lid neví co je vyrábět výrobky, jež jim usnadňují život.ONI JSOU JEN KONZUMENTY VÝDOBYTKŮ LIDÍ, JEŽ TO MUSÍ PRO NĚ VYRÁBĚT.
27. 01. 2013 | 16:12

Elita napsal(a):

Jasně, jasně.. My jsme jenom budižkničemové, kteří nevědí, o čem je život. No a Vy pane lahny a Vám podobní si, bohužel, neuvědomujete, že nebýt ekonomicky silných, tak se tady máte mnohem, mnohem, hůř. Jen si je svou volbou vyhánějte ze země. Nejsem od přírody zlomyslná, ale docela bych si přála, aby se všichni sebrali a odešli někam, kde si jich budou lidi vážit víc.
27. 01. 2013 | 16:17

Luba napsal(a):

PS,
lepší byla ta první verze:

Kníže má k lidu blíže ...
a vzniknou-li potíže ...
nám kníže vylíže!

http://www.youtube.com/watch?v=BrgXzu_ROrc
27. 01. 2013 | 16:17

SocZM napsal(a):

Ano, pane autore. "Socky" jsme my, závislí zaměstnanci, studenti, důchodci.....zkrátka OSM MILIÓNŮ.
Nesocek, tedy oligarchů, je "horních" DESET TISÍC.
Ostatní obyčejní lidé volili pravici (kam nepatří) z blbosti, anebo z poblouznění bombastickou reklamně-volební kampaní.
PS - takovej zakladatel státu TGM byl podle kastovního systému pana autora (socky-nesocky) taky "socka" : matka pradlena, otec kočí; mladý TGM se učil kovářem, pak teprve začal studovat střed.školu, posléze dvě vysoké.
27. 01. 2013 | 16:21

xyz napsal(a):

Ládíku, kam byste zařadil třeba tak veleúspěšného savce státního cecíku Řebíčka?
27. 01. 2013 | 16:21

PS napsal(a):

Luba
Děkuji, za odkaz
http://www.youtube.com/watch?v=BrgXzu_ROrc

je to opravdu síla. Nevím jestli se mám smát nebo plakat
27. 01. 2013 | 16:27

skaut napsal(a):

SocZM: asi jste nedočetl(a) až do konce...
Naplno souhlasím s protlačením odstavce druhého, jenže odkud vzít hromadnou sílu na prosazení jednotlivých bodů? (silné osobnosti, strany)
27. 01. 2013 | 16:27

Nechápů vás.. napsal(a):

"Ostatní obyčejní lidé"?? Co to je za rozlišení tohle? Já znám mnoho "ostatních obyčejných lidí", kteří si svou poctivostí a pracovitostí vydělávají spousty peněz a nebudu jim kvůli tomu přeci závidět a nazývat je nějakýma olygarchama, či co? Přece je to primárně moje chyba, že pracuju polovic tak intenzivně, jak oni..
27. 01. 2013 | 16:29

učitel napsal(a):

už jsem tady říkal, že sympatičtější je mi Schwarzenberg, ale nemůžu ho volit. Jsem učitel(ten dle mého názoru hodně pracující :) )a tak tak uživím rodinu, ale s tím, že nic navíc nekupujeme ani neušetříme. V první řadě si myslím, že to je chyba učitelů samých, takže to nehážu na politiky. (na vysvětlenou) Ale nelíbí se mi politika daňová politika Kalouska a co s tím vším a úsměvem na tváři udělal. Nedávno mi říkal kamarád - podnikatel, který troufám si říct , pracuje reálně o dost víc než já, ale tím víc si vydělá (vlastní obchod a opravnu kol). Takhle by to mělo být.
A on sám od sebe mi říkal, že pokud to nebude například podobně jak ve Švédsku (měl na mysli placení daní), tak to tady nebude fungovat. Je totiž taky znechucenej situací tady. Kalousek a spol.šli ne směrem ke Švédsku, ale úplně na druhou stranu. A ještě se diví, že má prázdnou pokladnu, tak zvedne DPH. Proč tady nemůže být rovná daň vyšší, ale s tím, že "všichni" platí.
(a nebo mírná progrese) Například, když bych jako učitel odvedl z 25 000 spolu s pojištěním 50 procent, zbylo by mi
12 500. Stejně tak ten, co bere 100 000, by odvedl 50 000 a zbylo by mu 50 000. Samozřejmě, že takovýto člověk odvádí mnohem více, ale zase mnohem více v tomto státě vydělá. Rovná daň. Asi mě tady mnozí ukamenují, ale přitom jejich práci hodně respektuju a úplně nemůžu za to, že školství je v háji.(ale trochu určitě, protože jsme to dopustili) To jen na vysvětlenou k tématu proč Zeman. Nedělám si žádný iluze a trošku mě je Karla líto. Navíc tady nechci rozdmýchat nějaký vášně. Autor se ptal proč, tak jsem to chtěl jen vysvětlit. (možná ve své hlouposti a omezenosti, nemám patent na rozum, ani na daně, a v tomhle souhlasím s Karlem, politika by měla být uměním kompromisu, ta danňová zvlášť Proto ještě jednou nechápu, jak mohli jít úplně opačným směrem, vždyť museli vědět, že jim peníze v pokladně budou chybět.)
27. 01. 2013 | 16:29

Pražák napsal(a):

Vážený pan Šádí Shanaáh zapomněl, že především většina medií udělala knížeti medvědí službu. Ta mediální masáž, že kníže je ten nejlepší vyburcovala hodně lidí aby šli volit proti.
27. 01. 2013 | 16:30

lahny napsal(a):

pro Elitu
Jestli si myslíte, že takoví Pitrové, Kožení,Železní (bývalý ředitel Novy), Mrázkové a jiní jim podobní jsou ekonomicky silní a pomáhají republice, tak JÁ jsem asi blbec.Jsem z vesnice a za komunistů jsem dojížděl do 5 km vzdáleného města.Bylo tam 6 fabrik.Dneska tam není ani jedna, všechny nám ti vaši ekonomitští silní zlikvidovali.Musel jsem dojíždět 30km za prací a to ještě do německé fabriky, kde jsme jen montovali součástky do jejich přístrojů (všechny součástky a hotové výrobky si přiváželi z Německa).Tak tomu také říkáte "ekonomicky silní"?Vždyť už v naší republice se nic českého nevyrábí, jsme jen MONTOVNY PRO JINÉ ZEMĚ.(Mimochodem od 1.1. jsem nezaměstnaný a nikde mě už nechtějí, že jsem starý).I HAVLA ZAMĚSTNALI V PIVOVAŘE i když byl disident.Mě tam nechtějí, že jsem starý.
Přečtěte si tento článek http://ostrava.idnes.cz/za-tri-roky-budou-v-prumyslu-chybet-delnici-feu-/ostrava-zpravy.aspx?c=A130125_1881376_ostrava-zpravy_jog#utm_source=rss&utm_medium=feed&utm_campaign=ekonomikah&utm_content=main a poznáte hned jak jsme na tom po stránce ekonomické.Za komunistů se říkalo ZLATÉ ČESKÉ RUČIČKY...dneska ti mladí neumějí mimo počítače vzít OPRAVDOVÉ NÁŘADÍ do ruky.
27. 01. 2013 | 16:33

stoppa napsal(a):

Elita

"Jen si je svou volbou vyhánějte ze země. Nejsem od přírody zlomyslná, ale docela bych si přála, aby se všichni sebrali a odešli někam, kde si jich budou lidi vážit víc"

To bude problém všude už je přeelitováno.
27. 01. 2013 | 16:34

mita1962 napsal(a):

Takže my, obyčejní lidé, kteří nemáme příjem nad třicet tisíc a výš, kteří se snažíme vyžít z našich obyčejných platů a poskytnout za ně vzdělání svým dětem, jsme pro naše politiky jenom socky a burani? My jsme pro ně ti, kteří si mají utahovat opasky a držet hubu a krok, když oni tunelují, berou úplatky a svými nechutnými aférami nám dělají ostudu po celém světě. Když my jsme tedy socky a burani, ptám se Vás vážení, jakým slovem nazvete naše politické a kulturní představitele?
27. 01. 2013 | 16:36

Elita napsal(a):

lahny: Tím, že házíte Pitra, Mrázka a jim podobné do jednoho pytle s lidmi, kteří makají, jak diví, aby sobě a své rodině udrželi životní standard, na který jsou zvyklí, doma se skoro neukážou, nikdy nikoho nepodvedli, nikomu neublížili (teda asi jenom tím, že mají nadprůměrné příjmy), do státního rozpočtu platí částky, o kterých se Vám ani nezdálo jen proto, že jim zákon ukládá být solidární s nezaměstnanými, nemohoucími, ale, bohužel, i domácími povaleči, tím jste mě vážně příliš nepřesvědčil. Že to tady stojí za houby, to víme všichni, ale chyba je to nás všech!!
27. 01. 2013 | 16:42

Pozorovatel napsal(a):

Prosím vás, neoznačujte pana Schwanzerberka za "knížete". On sám by se tomu jistě bránil. Feudální tituly byly v této zemi již před téměř sto lety zrušeny. A osobám, které neoprávněně šlechtický anebo akademický titul pro klamání veřejnosti a získání vlivu nebo zisku používají, se říká hochštapler...
27. 01. 2013 | 16:45

Elita napsal(a):

Stoppa: Tím se neuklidňujte. Tak to, díky Bohu, není. A to jsem těch zemí stihla poznat mnoho. Pořád je hodně z čeho vybírat.
27. 01. 2013 | 16:46

dalimír napsal(a):

Ládiku můžete si o Zemanovi myslet co chcete ale já pevně věřím že Miloš není žádný hlupak takže nebude dělat stejné chyby jako Klaus ! Je to první prezident volený lidem a té důvěry on si bude setsakramensky vážit a pamatovat si to ! Dl
27. 01. 2013 | 16:47

zM napsal(a):

Souhlas s Mitou1962 - asi je nás víc, takových...
Pan autor nám zaspal, když kádruje na "Socky" a proti nim nesocky, jak já říkám. Je to trapné, když někdo ze sebe dělá něco, co není. I ten aristokrat kníže-pán 2013 ze sebe dělal něco jiného, než skutečně je (v již. Čechách ho dobře znají).
Proto já definuji ne-socku jako psychopatického namyšlence, který (řečeno slovy venkovského žargonu) myslí, že jeho ho.no nesmrdí !
27. 01. 2013 | 16:48

neo napsal(a):

fuj,slovo socka je hnusné. Někteří by použli raději méně schopní, jiní zase méně šťastní. Faktem ovšem zůstává, že Zemana volili regiony, kde se lidé mají hůře. Praha a velká města v republice + zahraničí nedokázalo porazit tradičně chudé hornické ostravsko a severní čechy. Oni trochu nelogicky volí levičáky pořád. Teoreticky by po první takové volbě měl nastat obrat, ale nenastane, ať se jedná o jakékoli volby. Proč? Vžyť tyto regiony jsou na tom špatně pořád a to i přes vítězství levičáků do zastupitelstev, krajů, senátu a teď i prezidenta... a stále žádná změna. Proč je tedy volí? Naivita? Vždyť podle jejich uvažování by se dávno měli mít lépe , jenže nemají.
Praha a ostatní velká města jsou na tom jinak. Volí si pravici a mají se dobře stále a nemají tedy potřebu změny a volit levici.
27. 01. 2013 | 16:58

Leňa napsal(a):

Mám vš vzdělání, jsem myslím zkušený pedagog, moji rodiče nebyli nikdy v KSČ, za Blesk a podobný hnus bych nikdy nedala ani 1Kč, uzeniny s pivem nevečeřím a na Novu se občas kouknu. A p.Zemana jsem volila, protože umí mluvit česky a je Čech. Měla jsem totiž pocit, že volíme českého prezidenta! Jsem socka? Nemyslím si...
27. 01. 2013 | 17:02

Miroslav Podhora napsal(a):

Já si myslím, že pravice začala rozeštvávat lidi! Každý kdo má trochu levicovější smýšlení ihned dostane nálepku komunisty. Proti vůli občanů byli vyznamenáváni vrazi Mašínové atd atd. Podívejte se na nový občanský zákoník, to teprve rozdělí a rozkastuje lidi. To vše prohlasováno touto zkorumpovanou"vládou", podporovanou LIDEM kterou NIKDO nemohl ani volit když neexistovala.
27. 01. 2013 | 17:05

voličzemana napsal(a):

To by vám šlo urážet český národ
27. 01. 2013 | 17:15

Mick napsal(a):

ano, zemana volily mentální socky, tedi ti, kteří úrovní myšlení odpovídají pojmu socka. jak velkou mají ruličku pětitisícovek a odkud tato rulička pochází je věc druhá
that simple it is
27. 01. 2013 | 17:20

Pavla2 napsal(a):

lahny: Dáváte odkaz na české ručičky. No a proč se divíte, že tady chybí? Vždyť se pořád všem vtlouká do hlavy, aby měli vysoké školy. No tak se snaží, ikdyž na to nemají a daleko větší pracovní příležitosti by měli v řemesle. Jedna z firem, pro které jezdím, dělá kovoobráběcí práce. Pořád tam shánějí lidi. Myslíte, že se někdo hlásí? A když už přijde, tak za pár dní ho to nebaví a odejde. Přitom firma platí velice dobře. Ale je třeba makat. Mám kamarády ve všech řemeslných oborech. Všichni mají práce nad hlavu a lidi nejsou. Ne lidi, ale zodpovědní řemeslníci. Tak proč se nejdou ti, kteří nemají hlavu na vyšší vzdělávání, vyučit pořádnému řemeslu. Pokud se jim bude chtít pracovat, tak z nich pak žádné ty "socky" nebudou. Budou to páni řemeslníci, kterých si každý bude považovat. Pokud tedy budou taky umět. Ale je chybou vlády, nejen této, že se učňovskému školství nevěnuje pozornost, jakou by si zasluhovalo, a taky pořádná podpora. Ale to by se mnohým pak i muselo chtít pracovat. Mám známého zedníka. Pořád skuhral, že nemá práci, byl i na úřadu. Když jsem mu ji nabízela, tak se vymlouval. No co potom s takovýma.
27. 01. 2013 | 17:21

Hloupý Honza napsal(a):

Zemana volily socky co čtou Blesk a Schwarzenberga studenti, které socky vyživují a kteří čtou Super. cz.

Lze také konstatovat, že jezevce volili ti co se živí fyzickou prací a vévodu ti, jejichž pracovní náplň je duševního rázu. jinak též, aby mohli ti druzí vůbec koexistovat a jít volit, museli ti první na to vydělat (nebo, že by se HDP měřilo počtem natočených dílů TV seriálu ?).

Staří a nemocní si určitě oddechli, že se o ně pan hrabě už nemusí starat, jak slíbil, kdyby byl prezidentem, stačí, že se o ně už dříve postarali Drábek s Kalouskem, a teď jsou rádi, že to vůbec přežili.
27. 01. 2013 | 17:25

Elita napsal(a):

Neo: Nechci nikomu šahat do svědomí, ale myslím si, že je to tak trochu z pocitu, že to tím alespoň natřou těm, kterým se daří dobře.. Je to smutné.

Miroslav Podhora: Vidíte, a mně se zase zdá, že lidi rozeštvává levice, která plive na lidi, kteří se mají lépe a populisticky získává voliče na to, že jim zvýší daně, protože to jsou nesolidární parchanti, zloději, mafie.. apod.
27. 01. 2013 | 17:25

Martin napsal(a):

Naopak. Pražský vysokoškolsko vzdělaný okruh se tradičně nechal zblbnout pražskými kavárenskými intelektuálskými povaleči, děje se to tak prakticky 100 let. Vůbec mě nepřekvapuje že se zrovna autor pohybuje mezi takovými hlupáky. Pro skutečně vzdělaně a sečtělé lidi je totiž Schwarzenberg nevolitelný kandidát.
27. 01. 2013 | 17:26

neo napsal(a):

Elita:

to by jim je museli volit v jejich regionech, pokud nejde o celonárodní politiku. Přičítal bych to spíše oné naivitě. Sice to 20krát nevyšlo, ale třeba po 21 ano :)
27. 01. 2013 | 17:31

Nechápů vás.. napsal(a):

Kam na ty moudra chodíte, Martine? Já tady v Praze nikoho takového neznám. Ani nemluvě o tom, že skutečně vzdělaní a sečtělí lidé podle mého nemůžou volit někoho, kdo jim lže do očí pokaždé, když se někde ukáže a v každé druhé (né-li každé) větě někoho uráží. I když pravdou je, že znám i takové - obvykle se jedná o zapřísáhlé obdivovatele V. Klause.
27. 01. 2013 | 17:33

Honza napsal(a):

to Reveil napsal(a):
Skvělý příklad, se kterým NAPROSTO SOUHLASÍM proto jej s dovolením cituji:
"...nemyslím si, že řešení je ve změně pravidel, nýbrž ve změně přístupu k nim. V současné době už skoro nikdo nic nedodržuje. Dobrým indikátorem jsou dopravní předpisy. Značná část řidičů např. parkuje, kde nesmí a je jim to tolerováno.

Pokud dojde ke změně v přístupu k pravidlům, postačí pravidla současná. Pokud bude přetrvávat přehlížení pravidel a dokonce pohrdání pravidly, žádná nová nepomohou.
A nepomohou ani "noví lidé", kteří si přinesou staré vazby."
-----

Již od revoluce zastávám názor, že to dobré mělo být zachováno, v tomto případě považuji dodržování pravidel za nejdůležitější krok ve výchově lidí v ČR. Důsledně kontrolování, pokutování a "šlapání na paty" těm, kteří se proviní, adekvátní tresty (probůh už žádná amnestie!!!) atd.

Ale jak začít? Jak lidi vychovat? Udám další, mnohem bližší příklad (jelikož autem každý nejezdí) - a tím je sousedské soužití. Chování dobytka je na denní pořádku v našem městě - okopané zdi (vymalované před 2 dny) uvnitř domu, kde bydlí (jen!!!) 8 rodin, denně kouřící příslušníci 4 z těchto rodin - nelze otevřít okno a větrat, jelikož vám čudí do bytu z přilehlého balkonu), mejdany, třískání dveřmi v kteroukoli, nejlépe noční dobu (od 23 hod do 05 hod je největší frekvence), až padají obrázky ze zdí, pocintané podlahy společných chodeb od vína (červeného) atd... Člověk by nejraději vytáhl klacek a mlátil je hlava nehlava. Těch pár slušňáků., kteří berou ohledy na druhé je u nás v počtu 2 (z celkem 24 lidí vč. dětí -> děti od 15 let do 22) I dobytek by se styděl. Ale lidi ne. A to jistě mají diskutující další zářné příklady.

Otázka je stále jediná: JAK TOHO DOCÍLIT? Domluva již nepomáhá mnoho let nikde. Platí to v mnoha oblastech našeho života. Je to depresivní, protože i zdánlivé malichernosti, které vyústí v tyranii (kt.není definována zákonem) nelze už asi řešit po dobrém. Pak vznikají blbé nálady. není to pak jen volba prezidenta.Vztek při volbách v sobě zahrnoval i vztek kvůli "malichernostem", které nás dlouhodobě ničí. Proto se nedivme, že někdo řekne, že za komunismu bylo lépe. Ano, soužití bylo lepší. Jsou i další příklady, ale vždyť je znáte....Hledejme způsob, jak nešvary odstraňovat.
27. 01. 2013 | 17:33

Mirabell napsal(a):

Neo ,zbourat Prahu ! Jinak to nevidím !
27. 01. 2013 | 17:33

Sláma napsal(a):

Autor napsal: "několik "ekonomicky úspěšných" měst (kde se úspěšní a vzdělaní koncentrují"
Mnohem zajímavější je ovšem otázka, kde se koncentrují vzdělaní, ale neúspěšný. K těm řadím všechny učitele, všechny lékaře ze státních nemocnic, všechny vědce, atd.
Protože ti jsou vzdělaní, někteří výjimečně vzdělaní, ale podle součaného měřítka úspěchu, tedy příjmů, rozhodně úspěšní nejsou.
Škrformy Kalouskovy vlády, které vedou k poklesu reálných mezd (za rok 2012 pokles o 1,8%) a prudkému poklesu disponibilních příjmů (pokles o desíty % za rok 2012) vytvářejí i z těch, které by v normální západní zemi patřili ke střední vrstvě, to vede k jejich poklesu mezi "socky", které se probíjejí od jedné výplaty k další výplatě.
27. 01. 2013 | 17:34

Elita napsal(a):

neo: Tak i v jejich regionech se určitě najde někdo, komu se daří dobře:) ale možná máte pravdu, kdo ví..
27. 01. 2013 | 17:35

juchá napsal(a):

Volila jsem pana Zemana. A nejsem socka. Můj manžel vydělává měsíčně téměř 200.000 Kč. Myslím tedy, že socka nejsem. Ä vzdělání i rozum mi pořadil dobře. Ať žije budoucí prezident, Miloš Zeman.
27. 01. 2013 | 17:37

kokoshka napsal(a):

Mirabell:
Ja Vam zbouram,zbourovatele:-)!
Sami jsem jezdite a čumite s otevřenou pusou:Maminko,koukej na ti vysoky baraky!
27. 01. 2013 | 17:37

sagenit napsal(a):

Plně souhlasím: řešení je ve změně pravidel.

Pokud by ČT neovládali manipulátoři, řízení Bůh ví kým, ale byla to skutečně televize sloužící společnosti, věděli byste, že právě mezi dvěma koly prezidentské volby se sešlo v Praze několik stovek spoluobčanů, z velké části zástupců rozličných Občanských Sdružení a tam si osvojili informaci pana Pavla Kohouta (ten co byl členem NERVu), že bez změny pravidel se budeme dál potácet ve stále stejných problémech. Je třeba změnit politický systém, první předpoklad pro to, je změnit Ústavu...

Nejsou to žádné revoluční představy ani naivistické utopie: takový systém se nazývá prezidentský a je po desetiletí až staletí využíván v těch občansky nejvyspělejších demokraciích.

A pokud budeme mít na Hradě zanedlouho prezidenta, který veřejně, opakovaně a se znalostí věci tvrdil, že podporuje občanskou společnost, referendum, přímou demokracii... , pak je reálná šance začít na té změně intenzívně pracovat...

O to se zajímejte a na tom spolupracujte...
27. 01. 2013 | 17:39

PhDr Jaromír A. Máša napsal(a):

Opravdu považuji za urážku používání takových označení jako "socky, luza, nemakačenkové a podobně". Rád bych věděl, kdo jsou ty "nescocky, ta neluza, ti nenemakačenkové". Jsou to sociální nadávky a ty do žádné sociologické analýzy, byť žurnalistické, rostě nepatří. Indické kastovnictví právem kritizujeme a sami ho máme v sobě více než dost. Teď jsou najednou všichni chytří a píší zasvěcené komentáře. Proč je nepsali jako přípravu k volbám? Proč dopustili ten "maglajs" v mediích. Nikdy jsem nebyl v žádné straně, distancuji se i od
církví a náboženských společností, protože mě nedokáží naplnit ničím moudrým a povznášejícím stádní útvary. Rád bych věděl, zda tento hospodářsko správní nesystém zná vůbec nějaké lidské hodnoty. Komunizmus, tak jsem jsemm ho zažil, promiňte,mi dnes připadá jako takový jakýsi ateistický odvar z postkřesťanství, ale to, v čem nyní žijeme, to zažívám jako realizaci lidské představy džungle. Koneckonců podle Kiplinga i šedý vlk Akela udržoval jakýsi řád a spravedlnost. A Šér Chán se mu musel podřídit. Celý svět zaplavil jakýsi šérchánizmus.
27. 01. 2013 | 17:41

Martin napsal(a):

Nechápů vás: V Praze je cca 1,1 milionu lidí a "intelektuálové" moc mezi obyčejné lidi nechodí, proto je možné že je dosud neznáte.
A ve volbách se volí podle předpokládaného vlivu na politiku, né podle hereckých výkonů. Mnozí pravdomluvní politikové napáchali takové politické škody, že to ještě budou platit snad i naši vnuci, viz výpalné OZE.
27. 01. 2013 | 17:42

Nechápů vás.. napsal(a):

Honza: Za komunistů, že bylo soužití lepší? Jestli berete denodenní strach z toho, aby Vás někdo za něco nenabonzoval za lepší variantu, pak není, co na to říct. Nicméně sousedské vztahy problémem jsou, o tom žádná debata a jestli to máte takhle hrozné, tak je mi Vás upřímně líto.

juchá: Tím bych se moc nechlubila, pak to totiž vypadá, že Váš pan manžel patří k zemanovsko-klausovské mafii, jinak Vaší volbu nechápu.
27. 01. 2013 | 17:42

Nechápů vás.. napsal(a):

Martin: Nevim, kdo jsou podle Vás obyčejní lidé, ale já znám dost lidí, kteří dělají třeba barmany, techniky, řidiče, pracují v copycentru apod., na žádné intelektuály si nehrají, ale Zemanovi prostě jeho lži nežerou, takže pořád nevím, kde to berete..
27. 01. 2013 | 17:47

otaznik napsal(a):

Podle Zemana byl Arafat arabsky Hitler.
Co vy na to Šádí Shanaáh ? Mate odvahu se k tomu vyjadrit?
PS. Vase mlceni budu povazovat za souhlas.
27. 01. 2013 | 17:49

Kaktus napsal(a):

učitel
smyslem posledních 6-ti let vládnutí pravice je dokázat, že stát neumí řídit a podnikat.
"Umí" podnikat pouze sokromý sektor.
Proto permanentně v zájmu reforem vládnoucí garnitura deformujeme vše, co ještě jakž takž funguje.
Proto musíme deformovat pomocí S-karty sociální služby
Proto musíme deformovat pomocí soukromých penzijek důchodový systém
Proto musíme v zájmu "pacientů" deformovat a privatizovat zdravotnictví
Proto musíme resustiovat neznámé církve
V zájmu zadlužení, permanentně zvyšujeme DPH, abychom již nyní připravili obyvatele na příští zvýšení o další procentní bod, páč čím víc zvyšujeme, tím míň vybírame.

Vláda neodpovědnosti měla našlápnuto privatizovat i část agendy v policii, volby to naštěstí zarazily.
V koalici se strany dohodly, že se dohodnou ..přičemž v zápise pro volby do PS nefigurovala žádná strana LIDEM...
Mám pokračovat? Myslím, že je to zbytečné.
Proto socky volily jak volily.
27. 01. 2013 | 17:50

Karel napsal(a):

Šadí:
Je Vás více, potkal jsem jednoho a řekl mi mezi řečí : " Víš Miro, řeknu Ti, že já se jen tak s někým nekamarádím ". Myslel to vážně, já jsem si myslel, že si dělá srandu, ale on to myslel Vážně...

No, tak si seďněte se svými vysokoškoláky do kruhu a debatujte, sdělujte si, kdo má vyšší titul, s kým se kamarádíte,jestli máte patent na rozum... je to skupinová terapie a mohla by Vám pomoci nalézt sebe sama....
27. 01. 2013 | 17:51

Martin napsal(a):

Nechápů vás: Tak znovu a pomalu: Tady vůbec nejde o nějaké pindy u Moravce, nebo billboardech, tady jde o budoucí činy kandidáta.
Nesnaž se mi tvrdit, že kdyby kandidovat nácek s chováním jako znalec etikety, tak ho zvolíš automaticky.
27. 01. 2013 | 17:52

prognostik napsal(a):

PhDr Jaromír A. Máša,
"Socky" ziji prevazne v zemi odkud pochazi Šádí Shanaáh. Na jeden metr ctverecni je jich tam priblizne 2.7.
27. 01. 2013 | 17:53

lahny napsal(a):

pro Pavla2 a Elita
V tom městě, kde jsem pracoval,KAŽDÁ FABRIKA MĚLA SVÉ UČŇOVSKÉ STŘEDISKO a vychovávala si pracovníky pro svou továrnu (přadlena, tkadlena, zámečník, soustružník, frézař a další strojírenské profese, truhlář apod).Fabriky nám naše elita zlikvidovala, čímž NENÍ KDE vychovávat další učně (v okolí 50km NENÍ ŽÁDNÉ UČŇOVSKÉ STŘEDISKO A ŠKOLA, ZATO ZDE NAJDETE NĚKOLIK GYMNÁZIÍ).Tak tohle podle mně není žádná koncepce školství když zde budeme mít přebytek vysokoškolsky vzdělaných lidí, ALE NIKOHO KDO NA NĚ BUDE DĚLAT.Myslíte, že je pro stát výhodné nabrat sem lidi z jiných zemí a českým lidem nedat práci ani možnost vyučení v dělnických profesích?
Sice za komunistů JSME MUSELI PODEPSAT PO VYUČENÍ PODEPSAT SMLOUVU NA 3 ROKY, ale kdo by to v dnešní době nebral?
27. 01. 2013 | 17:57

Karlos napsal(a):

Dominik Duka ve svém projevu komentoval demonstarce proti současné vládě a mj.prohlásil : " Ta núza v ulicích si dovoluje protestovat ..."... Tohoto člověka nepovažuji za moudrého ani za slušného ani za chytrého i když si to o sobě může myslet...toto slušný a inteligentní člověk v jeho postavení by neřekl....No a vy jste něco podobného...Kdyby jste raději nemluvil, protože blbost nadnáší a beztak lítáte...
27. 01. 2013 | 17:57

Nechápů vás.. napsal(a):

Martin: Nevím, já žádné pindy u Moravce, ani billboardy nesleduju, jelikož by se mi tak leda udělalo špatně, volím právě podle toho, co si myslím, že budoucí kandidát udělá.. No a pan Zeman, při vší úctě, nám udělá tak leda ostudu v zahraničí a bude podporovat místní mafii. Tudíž pořád nevím..
27. 01. 2013 | 17:58

Patrik 1991 napsal(a):

Poděkování:
Milí starci a milé stařeny!
Mnohokrát vám děkuji, že jste se postarali o zvolení pokračování toho vašeho hnusu na hrad. Nestačí vám, že jste nám svou nenažraností nadělali dluhy na celý život? Nám a našim potomkům!
Zajisté jste volili na základě svých dlouholetých zkušeností a po zralé úvaze, komu svůj hlas dát. Ale pochopte, svůj život jste si podělali vy sami, my mladí s vaší frustrací máme pramálo společného. Měli jste celý život k tomu, aby jste se na stáří zabespečili. Tupě jste se spoléhali na stát, a nyní, když zjišťujete, že to byla chyba, volíte populistu a doufáte, že to co jste si nezařídili za čtyřicet let svého aktivního života, vám tento mafián zařídí přes noc. Zvolili jste si populistu, který vám tvrdí, že za ty sračky v tomto státě mohou výlučně politici pravice. Přitom ani on a ani vy nevíte co to ta pravice je a čím se vyznačuje. Vy prostě jen rádi vinu za svůj životní debakl (ať už skutečný, nebo jen domělý) házíte na druhé.
Tak vám tedy mockrát děkuji! Doufám, že chápete, že se těším až tady nebudete.
P.S.
Omlouvám se těm seniorům, co Zemana nevolili. Rozhodl jsem se záměrně pro hulvátskou retoriku, protože jsem nabyl dojmu, že na jinou voliči Miloše Zemana neslyší.
27. 01. 2013 | 17:58

neo napsal(a):

Mirabell:

Ernesto, dalimíre...proč další nick? Nestačí vám ty co již máte?
27. 01. 2013 | 18:03

vico napsal(a):

Schanaáh podal report takříkajíc zvenku. Celkem zajímavý pohled.

Pravicová vláda s desetiprocentní oblíbeností měla být varováním i pro pravicové voliče, že otázkou není zda zvítězí levicový mebo pravicový kandidát, ale který levicový kandidát. Zda-li Zeman, Dienstbier nebo Fischerová /anebo exkomunista Fischer, pokud by sám sebe neoznačil jako zločince/. Vítězství místopředsedy "desetiprocentní" vlády nemohlo přijít ani poté, kdy demonstrativně si sám sobě hodil neplatný hlas.

Boj kavárny proti pivnici asi jinak dopadnout nemohl, když mnohaletí návštěvníci kaváren zchudli natolik, že místo na sachra a dvě decka šedé rulandy chodí na desítku gambáče a syntetického utopence.

Tahle země se pomalu stává zemí poloprázdných kaváren a plných pivnic. Až se naplní kavárny a vyprázdní stánky s lihovinami z palírny Drak, možná budou ve finále jiní kandidáti.
27. 01. 2013 | 18:03

Elita napsal(a):

lahny: Já vidím hlavní problém v tom, že tyto profese už nikdo dělat nechce, protože si každý myslí, že musí studovat a flákat se na vysoké škole je přeci lepší. Proto bych zpřísnila podmínky přijímání na VŠ a klidně i zavedla školné. Pak je samozřejmě třeba řešit i mnoho dalších problémů.
27. 01. 2013 | 18:04

Kaktus napsal(a):

Patrik 1991
to volili tví rodiče, tak se jich zeptej proč tak volili, rádi ti odpoví a daj ti na trávu ..
27. 01. 2013 | 18:06

Gru napsal(a):

Patrik 1991

"aby jste se"
"zabespečili"
"Rozhodl jsem se záměrně pro hulvátskou retoriku, protože jsem nabyl dojmu, že na jinou voliči Miloše Zemana neslyší."

Inu, vzhledem k tomu, že ještě ani po dvacítce neovládáte základní pravopis, můžete být těžko brán vážně a vaše hulvátství v tom případě nepřekvapuje a nevadí.
27. 01. 2013 | 18:09

otokar napsal(a):

Klimente Jefremoviči Kokoško!
Nehraj si furt na Pražáka, ty ruská náplavo!
Máš to marný, Pražák z Tebe nebude ani za tři generace, tak buď aspoň zdvořilý a vděčný, že můžeš žít v zemi, kde není takovej bordel jako u vás.Tam by Tě Vladimir Vladimirovič stiskl,až bys čural maggi v kostkách, tak zůstaň v klidu.
O.
27. 01. 2013 | 18:11

Buran z Prahy napsal(a):

Trochu ploché a jednouché. Pohled základní školy. Ale i také názory musíme respektovat. Ne každému byl dán dar oblažit masy.
27. 01. 2013 | 18:12

Z.W napsal(a):

Dalimír
váš příspěvek s radou panu Stejskalovi oceňuji, to je na medaili Řád rudé zástavy. Velmi jste mi udělal radost, usmívám se i v den uctění památky holocaustu. Pane Dalimíre, myslel jsem, že si stačil doplnit šuplíky s informacemi novými stavovými hodnotami. Ale modrá pro vás není dobrá stále, zkuste to po červené nebo ještě myslíte i na hnědou či zelenou. No, Dalimíre, s tím mírem to máte v modrém teroru nahnuté, ale tady máte jistotu, bdí nad vaší bezpečností editor, nic se vám nemůže stát kromě semtam nějakého výmazu.
Uff. Svatá prostoto, do čeho Bůh duši dal, že z něj vycházejí jen bludy...
*
27. 01. 2013 | 18:13

Na hrubý pytel, hrubá záplata napsal(a):

no,Patriku 1991,
vystihl jste to, i s tím stylem. Na hrubý pytel,hrubá záplata.Hulvát na hrad.
27. 01. 2013 | 18:17

iriTreas dense napsal(a):

Už dlouho přemýšlím, kde se v těch "krásných a úspěšných z Prahy" bere ta drzost se povyšovat nad zbytek Čechů. A snad mám vysvětlení. Tak si to shrňme:
Běžný mladý, vysoce vzdělaný, noblesní a krásný "pravičák" v Praze je vlastně naprosto průměrný bulík, který nějak vychodil nějakou vysokou školu (ne, nenadávejte - vím o čem píšu..., znám je...). Jedno jakou, často ale takovou, na které se moc nenadřel - proto v této skupině nejsou technické obory moc oblíbené. Poté se zadlužil hypotékou a bydlí v lepším případě kdesi v paneláku naležato a do práce jezdí autem na leasing. Vlastně toho moc nemá - často hlavně ty dluhy. V práci je ustájen v OpenSpacu (slyšel jsem dokonce krásný výraz "americký dobytčák"), kde dělá zpravidla relativně jednoduchou a nijak tvůrčí činnost...
Je to vlastně počínající forma nového proletariátu. Díky dluhům nesvobodná, vzdělaná někdy jen povrchně a pochybně. Výhled do budoucna: stres a splácení dluhů.
No a takový chlapec či děvče potřebuje pro odreagování z nevábné budoucnosti pocit nadřazenosti nad "sockami". Proto ty výlevy nejen na Internetu, proto vždy ten řev atd... Dává jim to jakousi vnitřní sílu, když se navzájem ujišťují, že jiní jsou ještě níže a posiluje je odlesk bohatství těch ke kterým vzhlížejí.
...
No a taková nějaká "socka" se třeba ve svém vlastním baráku na venkově občas jen útrpně usměje...
27. 01. 2013 | 18:18

Defo napsal(a):

Nějaký Arab bude tady radit děs kam to spěje?
27. 01. 2013 | 18:25

david1851 napsal(a):

Mě jen zaráží ta definice toho úspěšného a neúspěšného kterou lidi převzali od těch kdo na státě nejvíc parazitují ( teď myslím ty napojené na státní zakázky a pod ) ty úspěšní to mají být ti bohatí a neúspěšní chudí? čili majitel nevěstince úspěšný a učitelka nebo zdrav. sestra neúspěšná? nebo dělníkplacený málo kdejakým vydřiduchem je ten neúspěšný a líný?
27. 01. 2013 | 18:30

antisoudruh napsal(a):

iriTreas dense,
jedno jste zapoměl - ten Pražák není tak frustrovanej jako vy. V tom je ten hlavní rozdíl. Potom tam je ještě pár dalších rozdílů, jenže to by bylo na dlouho a stejně by jste nic nepochopil.
27. 01. 2013 | 18:34

kokoshka napsal(a):

otokar:
Tahni do Humpolce,burane!
27. 01. 2013 | 18:35

iriTreas dense napsal(a):

antisoudruh:
Jo máte pravdu. Na to, jak rádi vyprávějí o frustraci druhých jsem zapomněl. To je také důležitý jev.
Jinak děkuji. Mám se dobře a až na pár drobností žiju vcelku spokojeně ;-) Ale o vás budu mít skoro strach, když budete pokračovat :-)
27. 01. 2013 | 18:38

Nechápů vás.. napsal(a):

iriTreas dense: Vy takové znáte, já takového neznám ani jednoho.. To je asi trochu divné, ne? Už mě tady to ploché zobecňování unavuje. Neznám nikoho z "Pražáků", kdo by se nějak povyšoval nad zbytek republiky, zato znám mnoho mimopražských, kteří na nás plivou.. no a pak jsem jedou za prací. Kde se stala chyba?
27. 01. 2013 | 18:39

iriTreas dense napsal(a):

Nechápů vás:
No, je to tak.
Těch vystresovaných hochů a děvčat s potřebou být "nad těma sockama" znám dost. Netvrdím, že jde jen o rodilé pražáky. Mnohdy jsou ti kteří se tam nedavno přistěhovali a zahypotékovali daleko horší než originály...
O co více ve stresu o to větší potřeba se navzájem ujišťovat, že "socky" jsou pod nimi. A agresivita stoupá...
27. 01. 2013 | 18:45

Miláno z Děčína napsal(a):

Autorovi!
Ať jste,kdo jste,už nikdy nepište o omezených tu všude jinde v republice.Takto si pište v Praze,kde je ten váš příměr napasován na většinu pražáků!Volby nám to ukázaly,takže nemůžete říkat nic!!!!
Pak se Vám můžou tu v republice postavit bez problémů i mešity.
27. 01. 2013 | 18:45

Patrik 1991 napsal(a):

Kaktus
mí rodiče mne vychovali slušně, takže trávu nekouřím.

Gru
prozradím vám něco. Když se člověk intenzivně učí cizí řeč, tak má s mateřštinou potíže. To je normální. Takže mne klidně můžete brát vážně.
27. 01. 2013 | 18:45

Pavla2 napsal(a):

lahny: Samozřejmě, že učiliště nejsou. Když měli pět zájemců, tak nač učiliště. Až přijdou k rozumu ti, co mají šikovné ruky a nebudou zdechlí dělat, tak učiliště budou zase. Ale musí být zájem a z druhé strany podpora. Jinak to nepůjde.
27. 01. 2013 | 18:51

kokoshka napsal(a):

Každe velkomesto ve kterem jsem bydlel bylo zvlaštni svoji atmosferou,Petrohrad,Kyjev,Moskva,Chicago,Praha...Ja nepotřebuji byt rodily praglovak,na to jsou tady jine kapacity,ja se tady snažim přežit a vychovat sve dite,vim že to neni žadna selanka ale to neznamena že dovolim na Nas plivat každemu venkovskemu baliku kteremu čiha slama z bot!
27. 01. 2013 | 18:54

Nechápů vás.. napsal(a):

iriTreas dense: To mě mrzí, snad někdy poznáte i jiné Pražáky a snad já někdy poznám ty, o kterých mluvíte, abych to dokázala pochopit.

Miláno z Děčína: Zdá se mi, že Vás trápí něco jiného, než jak autor okomentoval volby. Vy máte něco proti muslimům? U nás to jsou jedni z nejvzdělanějších a nejschopnějších lidí.
27. 01. 2013 | 18:54

antisoudruh napsal(a):

iriTreas dense,
nemějte péči, já nepatřím mezi ty co mají potřebu zveřejňovat jak se jim dobře daří :-)
27. 01. 2013 | 18:54

Hrabal napsal(a):

iriTreas dense
to je fakt dobrý, určitě to máte správně. Kdybyste se jen náhodou trochu mýlil, v detailech, najde se tu několik studentíků konzervatoře, co zpívaj jinou tóninu. Znáte to, pár lidí, kteří na ty drobnosti poukáží, aby váš obraz o městě, jehož sláva se hvězd dotýká, byl dokonalý.
27. 01. 2013 | 18:55

kolja napsal(a):

Správný text ve správném čase, díky!

I když mezi „diskutujícími“ pod blogem vidíme vskutku zářné příklady schematického myšlení. Vlastně se tomu myšlení ani říkat nedá. A co tedy s nimi...
27. 01. 2013 | 18:55

Petr B. napsal(a):

Autore, "socky", odeesáci, socani, komunisté, věci veřejné i intelektuálové. Ti všichni volili Zemana.
27. 01. 2013 | 18:55

pamětník napsal(a):

Patrik 1991:
Milý úspěšný mladý hulváte,
podle uvedeného věku většinu svého života jste prožil jako "socka". A to s pomocí rodičů anebo jiných vychovatelů, i když to vypadá, že nepříliš úspěšných. Byli dobří, anebo Vám vyčítali náklady na cizopasný život, který jste vedl?
Asi máte potíže s chápaním elementární logiky, jinak byste věděl, že všechny ti stařeny a starci celý život pracovali a byly jim odváděny peníze na důchody zrovna tak, jako Vám, tedy si vlastní důchody předplatili.
Až se možná někdy něco dozvíte o narůstání dluhu veřejných peněz, možná pochopíte, že ty dluhy dělá především vaše generace. Nedoufám však, že budete schopen někdy pochopit skutečnost, že dluhy veřejných peněz nelze umořovat škrcením veřejných výdajů, nýbrž naopak racionálně cílenými investicemi. I když prezident republiky nemá možnost praktických kroků v této oblasti, přece jen je lépe, je-li jím osobnost, která ekonomice rozumí, než starý lesník, který nedostudoval nikdy žádný obor. Vypadá to, že právě proto je Vám blízký.
Takže, mladý hulváte, do budoucnosti Vám radím, abyste především Vy byl schopen zvládat vždy své vlastní dluhy, když už nezvládáte své vlastní chování.
27. 01. 2013 | 18:58

kosoúhlý průmět kosočtverce napsal(a):

Nechci Vám nic podsouvat pane autore,
ale neměl byste se raději zaobývat jako poloviční Palestinec Intifádou, případně džihádem??
27. 01. 2013 | 18:58

postřeh napsal(a):

Zeman vyhrál volby. Bude premiér.
27. 01. 2013 | 19:02

Ing. N. napsal(a):

(lahny) 16:12

Plně s vámi souhlasím, přestože žiji v Praze.

Co by si všichni ti úředníci, manažeři, umělci a další počali, kdyby jim prostí lidé

nevyráběli potraviny,
neuklízeli odpadky,
nepracovali v obchodech
neřídili dopravní prostředky a pod.

Je chybou, že to Pražákům nedochází. Každý jen trochu vzdělaný a myslící člověk si práce těchto lidí velmi váží.
27. 01. 2013 | 19:02

Daňový poplatník napsal(a):

To autor:
No vida, jak Vám to jde, ale ještě co s Nařízeními EK, které si prolobují nadnárodní monopoly, nebo poslanci odtržení od (zejména) ekonomické reality běžných občanů, a malých podnikatelů?
27. 01. 2013 | 19:05

A.C.Dupin napsal(a):

Antisoudruhu,
poučte i nás pomaleji chápající. Jakou zázračnou dedukcí jste dospěl k tomu, že je iriTreas dense frustrovaná. Mám totiž podobný dojem - a to jsem lékař a dokončuji si PhD z teoretického oboru (přírodovědného, podotýkám).
27. 01. 2013 | 19:11

Pepa napsal(a):

Pan Šádí Shanaáh dokázel za 30 let , že je větším
odborníkem, než 10 000 000 Čechů.Nazvat slušného
pracovitého Čecha lůzou, čecháčkem,sockou si snad
dovolili jen tři psychopati:Hitler,Goebbeles a Havel.To si nedovolil ani spící knížepán, který aspiroval na prezidenta ČR.Kde vlastně bral Šádí peníze na tak drahá studia za Velkou louží ? Snad
chce prozradit, že jej financovala lůza,socka a méněcenný čecháček. Nazvat tak hanebně Český
národ, je trestným činem! Já se táží, ce dělají placení odborníci na dodržování zákonů a ústasvy?
27. 01. 2013 | 19:29

iriTreas dense napsal(a):

antisoudruh:
No já jsem viděl, že o mě máte starost, tak jsem vás jen ujistil, že zbytečnou.
27. 01. 2013 | 19:33

Elita napsal(a):

Pepa: A co jsme podle Vás jiného, než lůza, socky a čecháčci, co si ani do huby nevidí? Já jsem se nikde ve světě s takovou ubohostí nesetkala a nebudu dělat, že mezi Vás nepatřím. Jsme prostě poznamenáni veškerou tou závistí, sebeironií, vlezdoprdelkovstvím, které nás doprovází celými našimi dějinami už od Přemyslovců, tak co taky čekat? Jenom se s tim aspoň umět smířit a dělat něco pro to, aby se to změnilo.
27. 01. 2013 | 19:42

Karel Kolský napsal(a):

Konečně inteligentní a pravdivý blog. Sprosté útoky na levici, jako takovou, byly základem celé kontraproduktivity pravičácké propagandy, kterou zvolily kruhy českého kapitálu se svou politickou reprezentací, tedy Kalouskovou top09.
Lokajská spolupráce části tzv. umělecké fronty a zapojení -facebookové zlaté mládeže, vše jen dokresluje. Frustrace politické pravice po dalších prohraných volbách ještě stoupne. Kalousek a spol. se snaží získat vedoucí postavení na pravicové scéně na úkor ODS. Řadoví členové ODS volili Zemana. Již dnes p.Kalousek v ČT naznačil, že se máme jeětě na co těšit. Bohužel hl.maskot, noblesní a punkový kníže, je věku, kdy jeho jistě geniální plány, už nebude moci naplňovat. Senilitu knížete, nezastaví ani deset Kalousků.
Sobotní nezvládnutí vlastní volby, bylo počátkem konce politického maskota K.Schw. na české politické scéně. Kalouskovy bláboly o K.Schw., jako budoucím premiérovi, lze přičíst na vrub zbytkového alkoholu, který na něho v tv debatě působil.
P.S. Přeji prostým Palestincům mnoho štěstí a úspěchů v jejich boji za svou státní samostanost do r.2013.
27. 01. 2013 | 19:52

Sadi Shanaah (z jineho PC, neprihlasen) napsal(a):

Pepa

Je mi lito, ze vam uplne usla ironie a stylizace prvniho odstavce, ktery rozhodne nereprezentuje to, co si myslim ja. Popsal jsem, co si podle meho nazoru mysli jedna cast volicu, ktera ma "na druhe strane" svuj zrcadlovy odraz ve stejnem zejdnodusovani, nalepkovani a opovrzeni. Smyslem textu takove sablonovite skatulkovani prekonat. Dekuji za peclive druhe precteni.
27. 01. 2013 | 20:01

Petr napsal(a):

Karel Schwarzenberg už není mužem současnosti.... natož budoucnosti. Při vší úctě, je to starý, viditelně ne příliš zdravý pán. Jako člověk sympatický, ale..

.."ale voličov Zemana nepresvedčili ani argumenty zvučných mien a ani kampaň"..

Nejen, že nepřesvědčily, ale přímo nas... Nechť si p. Kalousek (který je ve skutečnosti režisérem Schwarzenbergova kandidátství) plus P&L, poděkují sami sobě a svým kamarádům v médiích..

Akce a reakce !

Z prezidenta Zemana mi vůbec není lehko na duši. Ovšem s prezidentem Schw. bych měl strach ještě větší, tady by ve skutečnosti vládl Kalousek, a Bruseli by nás šoupli i jen za lehké pohlazení či úsměv v nejkratší době. (

Ovšem co mne velmi velmi potěšilo, to je nefalšované zoufalství P&L.. a skrytě i novinářských hy..…

Už jen za to jejich nechutné pohrdavé vyvyšování se. Nejen že naštvávali či uráželi ty "obyčejné" lidi, ale postavili ještě větší hráz mezi sebe technicky vzdělanými. Technicky - odborně vzdělaní jsou na tom často líp, než humanitně vzdělaní, či lidi z kulturní branže. Rozhodně jsou realisti narozdíl od "pravdoláskovníků", kteří se utápějí v ušlechtilých moralistických řečech a jen teoretizují, utápějí se ve vizích, utopiích. V praxi by většina z nich toho moc nepředvedli.
Kdo má vize, měl by jít k doktorovi (Helmut Schmidt, německý kancléř 1974 - 1982)
27. 01. 2013 | 20:14

Yosif K napsal(a):

Zemana masivně volili v komunistických okresech (ostrava, Karvina, Tachov, Znojmo, Chomutova atp) a v zemědělských okresech.

Zemana volí lidé s takovým stupněm vzdělání že nepoznají rozdíl mezi softwarovýmií a airsoftovými kuličkami. Pokud Zeman říká něco dostatečně sebejistě, sebevědomě a pomalu, jeho voliči (horníci a dojičky atp) mu na 100% věří..........

Z tohoto hlediska je nanejvýš potěšitelné, že 45% voličstva NEJSOU SNADNO MANIPULOVATELNI BURANI.

Zemana mám rád, ale je mi líto prostáčků kteří nepostihnou kdy si z nich Zeman dělá totální trotly.

Zeman sám o sobě naposledy řekl 100% pravdu když sám sebe označil za "konzervativního liberála japonského ražení"! Jinými slovy - liší se od Klause tím, že sem tam je pro nějakou státně kapitalistickou intervenci. Dá se doufat že přehnaný rozhoz zrna na dluh mezi proletáře podporovat nebude.

Žemanovy řeči o tom jak soucítí s chudáky jsou prázdná leč pečlivě vykalkulovaná poza.

Kdyby Zeman chtěl vilu na Ithace, Lukoil by mu ji okamžitě koupil. Zeman však moudře nic neuspěchal, předstíral život proletáře - jezevce na Vysočině, vyhýbal se bitíčkám od Diora atp a vyplatilo se to.

Nyní má byt na Hradě, 350 tisíc měsíčně s trochou kliky na 10 let a navíc ještě může celý svět poučovat o softwaqrových kuličkách a podobných kydech a proletáři si navrch ještě myslí že je mudrc který sežral Šalamounovo h....o. Není to proti Proubkovi naprostý genius?????
27. 01. 2013 | 20:16

za knížete pána a jeho rodinu napsal(a):

Koukám že Kárlův fun club stále jen vztekle prská a nic nepochopil. V parlamentních volbách tak dopadne ještě hůř,protože tam už se Karlíčka nepodaří tak snadno namalovat mediálníma barvičkama a oddělit ho od příšerné vlády TOP 09 a zmasírované školačky s odznáčkama tak budou fňukat na sítích ještě zhrzeněji.
27. 01. 2013 | 20:28

Gerd napsal(a):

Karla Schwarzenberga volili z řad VŠ vzdělaných většinou jen ti průměrní a podprůměrní VŠ. Ti nejchytřejší z nich volili M. Zemana. Důvod? Šlabu K. Schwarzenbergem a nebezpečí z toho vyplývající šlo snadno prohlédnout, ale mnoha VŠ vzdělaným na to prostě nestačila mozková kapacita. Nebyli dost inteligentní, aby šalbu médií prohlédli, byli zase natolik inteligentní, aby se rádoby rozumnými argumenty nechali zblbnout. Nejvíce na ně zabíral argument, že volí s těmi úspěšnými, i když oni sami úspěšnými nejsou (značná část voličů K. Schwarzenberga má průměrné platy).
27. 01. 2013 | 20:34

Yosif K napsal(a):

kokoshka napsal(a):
A nechce pan Shanaah nam přibližit deni v Syrii?
27. 01. 2013 | 15:30

Co vám není jasné? Muslimové znovu potvrzují že si neumí sami sobě demokraticky vládnout. Jednu totalitu střídá jiná totalita.

Nedávno vyfasovala rodina v Egyptě 15 let natvrdo na člena za konverzi od islámu ku křestanství. Ouřada který jim oštemploval občansku s označením křestan dostal 5 let žaláře na tvrdo. Islamistická demogracie v praxi.......
27. 01. 2013 | 20:34

pepa napsal(a):

možná je dobře, že vyhrál Zeman, alespoň se celej ten nepořádek v našem státě ukáže v plné nahotě a to bude snad generovat společenskou změnu. Karel S. by to svojí elegancí, rozhledem překryl a přitom by to v podhoubí dál hnilo a na povrchu by to vypadalo všechno krásně. Celé to 20-letí je popsatelné velmi krátce:ztrátou profesionality a poklesem kvality na všech úrovní a to a´t jde o opraváře auta, pračky přes učitele až po lékaře, státní správu. Pokles disciplíny a touhy na sobě pracovat, být lepší. O tom že existuje úcta a poctivost a že bez práce nejsou koláče si snad šeptají jen pamětníci první republiky. Pokud se tot nezmění tak budeme jenom ztrácet a ani růst životní úrovně nás nezachrání.
27. 01. 2013 | 20:34

PB napsal(a):

Pane Šádí Shanaáhe, nazývat ty, kteří poctivě ráno brzy vstávají, v práci svědomitě plní povinnosti, po jedné práci utíkají do jiné - protože mají rodinu a děti na studiích (to asi nevíte, co to je)- tak nazývat tyto lidi "sockami" (byť jen v otázce), je již laconé, mockrát používané a trapné. Je to stejné jako Vám připomínat Váš původ, či tvrdit, že knížete mohli volit zloději, tuneláři, mafiáni a Nečeši.
Že si vůbec dovolíte takto uvažovat?
Díky takovýmto "prognózám", "zaručeným výsledkům", "namachrovanosti jako od Lipolda" a tuctovým novinářům zde nemáme opravdovou vůli voličů, ale nějaký hybrid odrazu nálad lidí v této zemi.
Je, pane Nositeli Exotického Jména, něco špatného na tom, že ještě existují vyznavači tradičních hodnot - jako je práce, zodpovědnost, rodina a věci s tím spojené?
Trochu se proberte a trochu přemýšlejte, než něco "o sockách" napíšete!!
27. 01. 2013 | 20:36

Patrik 1991 napsal(a):

pamětník,
adekvátní oslovení "starý hulváte" si odpustím.
Mí rodiče jsou v mé výchově rozhodně úspěšnější jak byli ti vaši. Zato jim děkuji svou pílí.
V tom, čemu říkáte elementární logika máte problémy vy a ne já. Ano, většina lidí si důchody předplatila a tyto důchody dnes požívá. Otázkou ale je, proč jim to nestačí? Nejspíš se stalo něco s čím nepočítali a na co se nepřipravili. Co se stalo, tady se budou naše názory zajisté lišit. Co mi vadí, je že staří lidé volili Zemana, s mafií spolčeného demagoga, pokračovatele staré politiky. Nedivil bych se, když po Zemanovi budou volit Grosse.
Zadlužit tuto zemi jsem ještě, na rozdíl od vás, neměl čas. Mé první volby byly ty presidentské. A ani v těch jsem se nerozhodoval egoisticky podle toho co mi kandidát slibuje, aby poté zadlužil zemi.
Ekonomiku máte zajisté v malíčku, ale utekla vám drobnost. Když hospodářství klesá, škrtí se výdaje. Teprve až křivka dosáhne dna se začnou pumpovat peníze do systému. V poklesu je jakákoliv investice vyhozenými penězi!
S tím, že president nemá možnost praktických kroků, jak tvrdíte, zásadně nesouhlasím. President je schopen získat důvěru v naši zemi v zahraničí a motivovat zahraniční investory. Hulvátovi se to nepodaří. Úplně to samé platí pro občany tohoto státu. Slušný a důvěryhodný president je motivačním faktorem pro movité občany k investicím v tuzemsku. Hulvát v roli presidenta je demotivační faktor.
Takže pane pamětníku, zkuste to ještě jednou promyslet. O mne a mé finance si nedělejte starost.
Vaše narážky na to, že jsem si ještě nic nevydělal a doposud, soudě podle věku, jsem žil jako socka - no, s tím se musíte vyrovnat sám.
Přeji mnoho štěstí v dalším životě.
27. 01. 2013 | 20:38

spravedlivý man napsal(a):

Je velmi dobře že vyhrál Zeman což nemohou vydejchat údajně ti tkzv. umělci,vysokoškoláci a jiná verbež,lumpové,zloději,kolaboranti a řiťolezci,kavárenští povaleči apod. Za tu nechutnou mediální kampaň si to plně zaslouží.Pěkně si naběhla Čáslavská i Svěrák,prokázali jaký mají charakter protagonisti seriálu Zdivočelá země. U režiséra mě to nepřekvapilo ale u Stránského ano!Nebo ti co pomalovali Jandákovi plot a Zemanovi respektivě jeho sousedům také.To je ta mládež profetovaná a prochlastaná která je schopna okrást i invalidu na vozíku.Je dobře že teď čumějí jako trubky !
27. 01. 2013 | 20:41

Yosif K napsal(a):

za knížete pána a jeho rodinu napsal(a):
Koukám že Kárlův fun club stále jen vztekle prská a nic nepochopil. V parlamentních volbách tak dopadne ještě hůř,protože tam už se Karlíčka nepodaří tak snadno namalovat mediálníma barvičkama a oddělit ho od příšerné vlády TOP 09 a zmasírované školačky s odznáčkama tak budou fňukat na sítích ještě zhrzeněji.
27. 01. 2013 | 20:28
Já se nevztekám - já se výborně bavím. Se Zemanovými výroky bude psina jako za stara.

Softwarové kuličky, opilecký pád při běhu k mikrofonu, doufám že Zeman zase někde na BV ředkne že židé by meli všechny araby vykopat na východ od Jordánu tak jak to češi udělali se sudetákama.

Se Zemanem bude psina. A až bude socanská vláda, kníže se s nima aspon nebude muset rozčilovat. Hulvát Zeman s nějakými Škromachy, Zaorálky, Štechy a Sobotky zatočí mnohem brutálněji než jakýkoliv pravicový politik.

Nezapomente že velký podporovatel Zemana starej Komaárek obědval v Praze s Pinochetem. Sobotka hořce želí že Zeman vyhrál.
27. 01. 2013 | 20:42

Laura napsal(a):

RE: Yosif K

Brilantní!
27. 01. 2013 | 20:44

russo napsal(a):

Co kdybys táhnul spátky do Palestiny a ty své rozumy zvracel tam?
27. 01. 2013 | 20:45

Nechápů vás.. napsal(a):

Gerd: Další všeználek:) já z voličů KS znám tedy převážně nadprůměrné lidi, ač se to třeba nedá poznat na jejich platu, ten podle mě o žádné nadprůměrnosti a podprůměrnosti nevypovídá.

Diskuze už se začíná plnit zakomplexoanými žvásty. Jestli jste článek nepochopili, tak si ho přečtěte víckrát a laskavě neosočujte autora z toho, že vás nazývá sockami. Nakonec.. potrefená husa se vždycky ozve..
27. 01. 2013 | 20:45

Elita napsal(a):

Yosif K.: Nádherně jste to vystihl. Děkuji za Váš příspěvek. Jenom se teď trochu bojím jet do Palestiny:)
27. 01. 2013 | 20:51

Karel (taky) napsal(a):

Jestlipak vy Pražáci a nesocky (mimochodem proč vlastně pořád jezdíte k nám na hory, přehrady, chalupy a chaty?) víte, kde je nejlepší pohled na Prahu?
Povím vám to. Ve zpětném zrcátku.
27. 01. 2013 | 21:00

... napsal(a):

Karel (taky): Tak si ho užívejte. Vždyť Vás nikdo nenutí sem jezdit:)
27. 01. 2013 | 21:03

Miláno z Děčína napsal(a):

Autorovi!
Už jsem vychladl,ale nejde nenapsat znovu!Nebojte,než jsem Vám poprvé blogoval,tak jsem to četl třikrát,udělal si výpisky,porovnal co bylo řečeno ve vašem,zřejmě a bohužel pro nás jediném okolí a to je vysokoškolská půda a to co jste třeba naznačil svými dvoumna slovy!Takový je Váš výsledek blogu!
Musím ostatní upozornit,že jste z prachu vstalým propagátorem " TŘÍDY ELIT "!Někde v tomto sloupci blogů se toho jeden dotkl,kdy jmenoval 3 neslavná jména v příbuzném názoru.Já Vám doporučil,aby jste tyto dosti nevhodné příměry a ať jsou pravdivé či ne,ale v současné době a u nás naprosto sprostá,ne urážející,ale přímo zavádějící.V době,kdy sám chcete,aby se to tu pomalu uklidnilo.Jenže,to je ta složitost?Měl by jste to jako koordinátor sil,pro lepší budouctnost,využít k analýzám a sám s kolektivy velice správně a tím i zodpovědně vyselektovat,co je pro život,jeho míru naplnění správné a potřebné!!!
Jeden bloger mě dal otázku co mám proti muslimům.Odpovím úplně stejně jako bloger Karel Kolský, 2 blogy přede mnou a 1 blob před Vaším!!!
Je toho k tomu Vašemu blogu více a více.Proto by bylo dobře,napište zase opět nějakou podžebrovku,velice to potřebujeme,abychom si mohli spolu urovnávat názory,když snad konečně jsme vystrčili hlavy ze společenského bahna a aspoň poprvé se trošku nadechli.
27. 01. 2013 | 21:04

Post-idealista napsal(a):

Šádí Shanaáh
Nechápu, že po vítětství Zemana zkoušíte ještě nějaké apely, pokusu oslovit lidi s nějakou kultivací, racionalitou atp. Tento národ volí bahno, změna není možná, maximálně k horšímu. Už si to přiznejme.
27. 01. 2013 | 21:06

pamětník napsal(a):

Patrik 1991,
"starý hulvát" není adekvátní oslovení pro mne, protože na rozdíl od Vás já hulvátem nejsem a nepíši hulvátské věty jako Vy, např.: "Nestačí vám, že jste nám svou nenažraností nadělali dluhy na celý život?" Takže se pokuste zorientovat se a pokud už máte potřebu reagovat na mé výchovné lekce, snažte se realisticky a racionálně.
Dalšími Vašimi nelogickými výroky (např. že důchodcům nestačí důchody) se již nebudu zabývat, jenom si dovolím upozornit na Vaše hloupé zakončení své repliky - já přece nemám žádný důvod se vyrovnávat s faktem, že většinu života jste Vy prožil jako socka. To je Váš problém, který nezvládáte.
27. 01. 2013 | 21:09

Elita napsal(a):

Post-idealista: Smutná pravda.. Když já si vzpomenu, jakých jsme ještě před pár lety měli s přáteli ideálů, chtěli jsme to tu změnit, a kde je to dnes. Většina to už radši vzdala, z pár z nich se stali karierističtí politici. Smiřuje se s tím ale těžko.
27. 01. 2013 | 21:13

Kdochcekam napsal(a):

Vážení, četl jsem vaše příspěvky pozorně, rozebírat to nemá cenu. Protože myslím vždy dopředu, učím se už nějaký čas pilně německy. Táhnete káru zpátky před Listopad, já v tom s vámi nepojedu. Bohužel musím uznat, že takoví "borci", jako je Nečas nebo Kalousek, vás k tomu přímo pohánějí. Jedinou šanci bych viděl přesně v tom, co naznačuje autor článku. To byste ale museli sebrat odvahu a nevolit nikoho, kdo už dokázal, co dokáže. Ať bydlíte v Praze, nebo na vesnici.
27. 01. 2013 | 21:45

pamětník napsal(a):

Jasně, bylo třeba volit někoho, co už dokázal, co nedokáže.
Samé frustrační perly. :)

Auf Wiedersehen!
27. 01. 2013 | 21:55

Ada68 napsal(a):

Ajajajaj pražáci se ozývají, že prý by bylo nejlepší se odtrhnout od nevzdělaného a nešlechtického zbytku republiky. Nejdříve asi zorají tu plochu pod koněm a zasadí brambory, jatka zřídí na Koňském trhu a chlévy zbudují v Pařížské místo bakalových butiků
27. 01. 2013 | 21:57

... napsal(a):

Ada68: Prosím Vás, nedělejte ze sebe hlupáka. Přece Vám musí být jasné, že není třeba na vlastním území pokrýt veškerou produkci, od toho je import. Co by pak dělali chudáci Emiráťani například?:) Jestli si myslíte, že by se Pražáci bez venkova neobešli, vymyslete nějaký lepší argument, ať Vás pak nemohou napadat.
27. 01. 2013 | 22:17

Jakub Filip napsal(a):

Dobrý večer.
Předně konečně musím poděkovat za tento článek, protože je to konečně racionální shrnutí reality o výsledku voleb.
Porážka pana KS ve volbách resp. předchozí porážky pravice v nedávné době jsou jen důsledkem neutěšené sociální situace v naší zemi. Nechci být patetický ,ale pokud máte v regionech vůbec to štěstí a máte práci, tak většinou tak za cca. 17tis btto.Nechci ani připomínat reálné důchody. Vemte prosím v úvahu, reálné náklady na bydlení (bez splátek resp. dluhů)dále náklady na potraviny, léky atd.. .2/3 obyvatel je s financemi na hraně a velká část dokonce pod ní.
Tato vláda této většinové skupině vůbec nic, ba naopak.
Celková flustrace z absolutního právního bahna, korupce a klientelismu nemůže přinést nic jiného , než nástup populismu.
Prokorektnost jsem z Prahy :-)
Děkuji
27. 01. 2013 | 22:21

Zd., napsal(a):

chybí mi tam hodně apel na morálku, ta je v našem národě, mám ten pocit , krapet nízko. A s morálními hodnotami by to šlo lépe, protože i ti hore vzešli zespoda.
28. 01. 2013 | 00:06

Kuba napsal(a):

Každý alespoň trochu chytrý člověk musí Zemana prokouknout. 90 procent z toho co řekne jsou čisté lži a zejména starší a naivní obyvatelstvo mu to věří, protože to umí podat. Nesouhlasím sice s nynější vládou, ale od začátku bylo jasné že v téhle volbě se musí jít cestou nejmenšího zla, což Zeman rozhodně není. Už jenom to jak se jeho úhlavní nepřítel Klaus postavil za něj je hnus, kterej hovoří za vše. Každej trochu chytrej člověk musí vidět, že to co jsme si zvolili není žádná změna nebo aspoň ne k lepšímu! Jen pro zajímavost jsem s Vysočiny, takže region v mém názoru rozhodně žádnou roli nehraje...
28. 01. 2013 | 00:28

Petr napsal(a):

Pěkný článek. Ovšem ke změně, kterou se snažíte nastínit, by bylo potřeba větší (celospolečenské) vůle. A především by se hodil nějaký hybatel, uznávaný člověk či skupina lidí, kteří by to celé nastartovali. Můžeme samozřejmě začít u sebe, ale pokud nebude masa lidí trochu postrčena, budou to stále jen výkřiky několika občanských sdružení, názory pár politických kritiků apod.

Jinak, pročetl jsem tak 40 % zdejších příspěvků v diskusi a je mi z toho smutno. Evidentně někteří článek vůbec nečetli, někteří četli, ale nepochopili a vrtají se v pojmech jako socka a Pražák. Přitom se stačí zamyslet.
28. 01. 2013 | 01:16

Zaku napsal(a):

S clankem souhlasim. Lec bych upozornil zhrzene volice, ze by nam k temto hodnotam KS moc nepomohl. S lehkym sebezaprenim jsem tedy tez volil KS. Pro jeho nekriticke obdivovatele doporucuji toto:
http://www.denikreferendum.cz/clanek/14865-kdyz-knizeci-kouzlo-vyprcha
On pak clovek dojde k zaveru, ze to je vlastne jedno.
28. 01. 2013 | 01:36

Anna napsal(a):

Díky za tento podle mě velmi rozumný blog.

Jen chci upozornit, že občanské aktivity tu již jsou a byly. Např. Alternativa zdola:
Mezi členy patří věřící i nevěřící, příslušníci různých politických stran a hnutí, ženy a muži, mladí i zralejší. Přes všechny rozdíly máme jedno společné: nespokojit se s tím, jak vypadá situace v České republice, nehledat zapomnění v hospodě či u nekonečných seriálů, ale pokusit se situaci změnit – také zdola!

Doporučuji se aspoň podívat na její stránky:
http://alternativazdola.cz/liferay/web/alternativa-zdola
28. 01. 2013 | 07:32

Ládik!!! napsal(a):

xyz -
řebíčka - přisátého ke státnímu vemenu - zařazuju tam, kam patří.
28. 01. 2013 | 07:37

Vlasta napsal(a):

To snad nemůžete myslet ani vážně...každý kdo si myslí, že jen v Praze žijí inteligentní lidi a všude jinde socky a negramoti je ubožák...a dokazuje že asi k těm inteligentním NEPATŘÍ!!!!!
28. 01. 2013 | 08:14

Zelí napsal(a):

Cha cha chá :-), je mi příjemné číst, že jen levičáci, hlupáci i jiná chamraď volila Zemana a ti slušní, chytří a neomylní toho druhého. A že jsme všichni propásli příležitost mít knížete je ještě větší legrace :-). Kdyby současní političtí rozumně vládli, nedělali si z lidí legraci, chovali se zodpovědně, nelhali atd., mohly být volby "o úplně něčem jiném". Jinak panu autorovi děkuji, neboť bez jeho nářků asi ani nerozhodl reagovat.
28. 01. 2013 | 15:13

Honza napsal(a):

Neo 27.1.2013, 16:58

Asi to bude tím, že jsme ty rádoby pravicový zloděje a korupčníky ještě nevypráskali z poslanecké sněmovny, to je totiž klíč k nápravě tohoto bordelu! To by jste ale vy elito při svém pravděpodobně vysokoškolském vzdělání měl vědět a ne tady demagogicky plkat pravičácký nesmysly.
28. 01. 2013 | 16:09

Martina napsal(a):

Dobrý den, přiznám se, že už dlouho mne nikdo bezdůvodně neurazil, ale tady panu Pražáčkovi se to povedlo už na začátku jeho blábolu. Vážený pane, k vašemu způsobu vyjadřování o občanech tohoto státu vám mohu sdělit pouze toto: sám sebe označujete za rádobyintelektuála, ale vás projev vás řadí někam do páté cenové. Já mám dvě vysoké školy a mluvím 4 jazyky, žiji velice dobře, podporu nepotřebuji, nikdy jsem nebyla na nikom závislá a skutečně si nepřipadám jako socka jen proto, že raději bydlím na malé klidné vesnici na Moravě než v sebestředné Praze. Je to má volba a bydliště ze mne podčlověka nedělá. Měl byste si uvědomit, že civilizace nekončí s poslední stanicí metra, jak se Pražáci všeobecně domnívají, a revidovat svůj drzý a sprostý způsob vyjadřování. Pokud tak neučiníte, obohacujte prosím o své názory vč. cool výrazů své kamarády u píva a neurážejte slušné lidi.
28. 01. 2013 | 20:00

cinick napsal(a):

Yosif K napsal(a):
Zemana masivně volili v komunistických okresech (ostrava, Karvina, Tachov, Znojmo, Chomutova atp) a v zemědělských okresech.
Chyba: správně v zemědělských družstvech a brigádách socialistické (případně kapitalistické) práce.
28. 01. 2013 | 20:58

er napsal(a):

koukam, ze páťa z prahy bude asi ten mladý, krásný, studentík z vše, co ho učí učitel marxismu-leninismu ševčík a komunistický kádr schwarz... tak páťo, chápu, že neovládáš češtinu, když se tak intenzivně učíš cizí jazyk:)) ale měl bys sis zjistit, kdo tu to relativně soběstačné hospodářství rozkradl:)) týká se to především tvých vzorů z stb, ksč a kgb... důchodci tu nic nerozkradli, ty přežívají z ruky do huby, když tví milovaní " pravičáci " veškerá aktiva rozkradli a navíc k tomu přidali dluhy v bankách atd... Takže, milý asociále, než si budeš zase někdy nechávat vymývat to vzduchoprázdno v hlavě, zkus si předtím laskavě sehnat nějaké fakta, abys při dalším exhibování zase nevypadal jako zdegenerované psychozoikum...
28. 01. 2013 | 21:52

kočka šklíba napsal(a):

Er výborné, a Páťa nám tu předvedl už ne protofašismus ale fašismus v plné "kráse". Doufám, že editor se už neušklebuje. I když po tom, co ta smečka lokajů zvaných novináři předvedla a dále předvádí, bych si tipla, že s některými výroky naopak souzní. A opravdu bych chtěla vidět ty jejich protáhlé obličeje po oznámení výsledků voleb ;). To je pro mě vítězství a doufám, že další lidé prokoukli co to je za nevábné charaktery.
28. 01. 2013 | 23:44

pesak napsal(a):

Jakým právem urážíte naprostou většinu národa.Zemana volili nejen voliči,ale i ti kteří nešli k volbám,protože věřily že Zeman vy hraje.
29. 01. 2013 | 07:02

Manfred napsal(a):

Pěkné, výstižné, neemotivní pravdivé.Takže pro obě skupiny naprosto nepřijatelné.
29. 01. 2013 | 11:21

Sadi Shanaah (jine PC) napsal(a):

Martina a řada dalších čtenářek/čtenářů,

prosím Vás, domnívám se, že můj text není natolik mnohoznačný a stylisticky a jazykově složitý, aby vedl k nedorozumění. Mé sdělení ve zkratce: Zemana nevolily "socky".

Děkuji za druhé, zevrubnější, přečtení.
29. 01. 2013 | 11:41

Doktorka - Plzeň napsal(a):

Nesouhlasím s názorem tohoto pána, že Zemana volili socky - jsem volič Miloše Zemana, jsem vysokoškolsky vzdělaná žena-lékařka a nepřipadám si jako socka!

Názor tohoto "objektivního" pána mne hrubě uráží! Myslím, že Vaše sociologická sonda mezi voliče tohoto kandidáta je zaujatá a naprosto mylná!
29. 01. 2013 | 13:07

Martina napsal(a):

Vážený pane, váš text je naopak velmi jednoznačný a jednoduchý. Jen na okraj á jsem Zemana nevolila a každý si volil koho chtěl, to je demokracie ať se vám to v Praze líbí nebo ne. Nadzvedává mně tato vaše věta, kterou si beru velmi osobně, protože já jsem vzdělaná a ekonomicky velmi úspěšná, a přesto se kvůli tomu nepotřebuji stěhovat do Prahy. Já jsem zbytek republiky a NEJSEM SOCKA stejně jako tisíce dalších slušných nepražáků a vy nás všechny neskutečně ve své aroganci urážíte. Cituji vás:" Masivní rozdíl v tom, jak volila Praha a několik "ekonomicky úspěšných" měst (kde se úspěšní a vzdělaní koncentrují) a zbytek republiky (socky a burani), je pro mnohé potvrzením takových úvah."
29. 01. 2013 | 17:22

Martina napsal(a):

A nejsem ani BURAN aby bylo jasno.
29. 01. 2013 | 17:23

Jáchym napsal(a):

Šádí Sanaáh:

Nečetl jsem celou diskuzi, takže jsem možná minul reakce těch, kteří blog pochopili tak, jak jste jej myslel:
Tedy jako sdělení, že Zemana(většinou) NEVOLILy SOCKY.

Oceňuji, že se snažíte zasypávat příkopy.
Bohužel jsme na tekutých píscích, ty se nabírají těžko.
A bohužel mletí národa na tekuté písky je objektivní nutností pro pana Schwarzenberga, pokud chce dosáhnout trvalého podnikatelského-mocenského záměru záměru svého rodu.
Mimochodem-pokud beru knížete jako vtipálka, bonvivána a starého inntrikána s nezanedbatelnými zbytky bývalé inteligence, je mi osobně docela sympatický.
Jen mi trochu dost vadí, že podmínkou plného uspokojení jeho ambicí je podle mého názoru zánik státu, na kterém tady řada generací makala stovky let.
29. 01. 2013 | 17:34

Sadi Shanaah (jine PC) napsal(a):

Martina

V te citaci mluvim o tech, kteri se neco takoveho domnivali. Ne o tom, co si myslim ja. Odstavec druhy a nasledujici odstavce pak vyjadruji muj nazor, ktery se od teze prvniho odstavce (kterou nekteri lide v mem okruhu, podle meho nazoru, sdili - o cemz cely ten rpvni odstavec byl) odrazi a polemizuje s nim.

Abych to uplne uplne uplne zjednodusil: cely text je polemika s nazorem kondenzovanzym (a jiste simplifikovane) do prvniho odstavce.
29. 01. 2013 | 18:45

buran-buran napsal(a):

Paní Martina je BURAN, to je zřejmé. Ale nijak jí to není k necti. Je dobré být sympatickým buranem.
30. 01. 2013 | 19:21

janina napsal(a):

Je pravda, že mezi tzv.intelektuály a umělci v Praze, nebylo myslitelné přiznat se k tomu, že člověk volí pana Zemana. Dívali by se na vás jako na totálního idiota. Z úst těchto lidí jsem neslyšela jediný přesvědčivý argument pro volbu K.S. Ukázalo se,že Praha nebude celému národu určovat, kdo vyhraje! Také nejsem socka, jsem VŠ a volila jsem pana Zemana. Je smutné, že tito lidé ani nedokážou přiznat prohru a sepisují petice,...
30. 01. 2013 | 22:09

olda napsal(a):

to Kuba
Možná Klaus chtěl na Hradě K.S.,tak vyjádřil podporu M.Zemanovi. Můžete mi, prosím, sdělit jediný argument, pro který jste volil K.S.? Snad to nebude, že je bohatý a tudíž nebude krást.
30. 01. 2013 | 22:14

Yosif K napsal(a):

Proletáři yvolili za presidenta mafistu a lháře. Cituji socana Zaorálka = dnes slovo boží:
Cituji LZ:
Miloš Zeman, to je takové Klausovo dvojče. Prezidentský kandidát Zeman nám před očima předvádí totálně černě financovanou volební kampaň. Jeho od jara vedená kampaň stojí desítky milionů korun, odhady mluví o sto milionech, ale Zemanova partička bez uzardění uvádí 5-8 milionů. Ne nadarmo uvádí server Demagog.cz, že Zeman si ve všech údajích a výrocích, které vypouští z pusy, vymýšlí suverénně nejvíc ze všech kandidátů. Miroslav Šlouf a jeho lidé si jsou jisti, že jim toto všechno nakonec projde, a úspěch tradičně posvětí jakékoliv prostředky. Nakonec skoro jediný větší zdroj peněz, který oficiálně uvádějí, jsou příspěvky od exekutorů. Jak uvedly Hospodářské noviny, přiznávají milion od soudního exekutora a předsedou strany SPOZ je člověk, který má podíl ve firmě, jež dělá exekuce pro pražský dopravní podnik. Všimněte si, že Zemanovi vůbec nevadí peníze získané z tak nemravného vysávání lidí. Zeptal bych se Miloše Zemana na případ té vážně nemocné ženy, která z dluhu 60 Kč u pražského dopravního podniku má dnes exekuci na 200 tisíc, je naprosto zoufalá a uvažuje, že prodá své orgány na transplantaci. Jestli je Zeman levicový kandidát, tak velmi zvláštního ražení! Především je to bílý kůň peněz a zájmů, o kterých nemáme vědět vůbec nic.

Proč o tom nesmí vědět? Důvody jsou dva. Buď se jedná o prostředky nelegálně nabyté, anebo se nesmí prozradit, kdo za tuto pomoc má zítra získat protislužbu. Pozoruhodné je, jak Zeman říká, že má různé peníze slíbené a že mu ještě přijdou. Co takhle amnestie? Zemanovým podporovatelem Klausem provedená amnestie se zřejmě zase jen náhodou dotýká řady lidí spojených se Zemanem. Zastavuje se vyšetřování H-systému, ve kterém se prokazatelně angažovalo Zemanovo alter-ego Miroslav Šlouf, zastavena je kauza Český dům v Moskvě, ve které stát utrpěl škodu více než 50 milionů korun – práce dalšího Šloufova komplice, Karla Srby.
31. 01. 2013 | 04:26

pesak napsal(a):

PRO Yosif K
Určitě to co jste napsal dokážete doložit a nejsou to jen vaše domněnky.
31. 01. 2013 | 04:55

Yosif K napsal(a):

pesak napsal(a):

PRO Yosif K
Určitě to co jste napsal dokážete doložit a nejsou to jen vaše domněnky.

31. 01. 2013 | 04:55
Nepochopil jste hlupáčku roztomilý:
A) jde o stanovisko místopředsedy CSSD a poslance Zaorálka který protlačil v CSSD Diensbiera. Víveméně jde i o stanovikso Diensbiera a většiny UV CSSD
B) jde o fakta která byla rozebrána v novinách, aniž by je Zeman nebo kdokoliv zažaloval, je to podobně jako s modrými strakami - i zločinci z okolí Zemana jsou formálně "nevinní lidé" jelikož jim Grosstapo nic nedokázalo jelikož mělo stranický úkol do ničeho a mělo i závazek z opoziční smlouvy do ničeho nevrtat.
31. 01. 2013 | 12:08

pamětník napsal(a):

Doktor Cvach zase zařečnil. :)
31. 01. 2013 | 12:56

pesak napsal(a):

PRO Yosif K

To jste skutečně napsal............

Zemana masivně volili v komunistických okresech (ostrava, Karvina, Tachov, Znojmo, Chomutova atp) a v zemědělských okresech.

Zemana volí lidé s takovým stupněm vzdělání že nepoznají rozdíl mezi softwarovýmií a airsoftovými kuličkami. Pokud Zeman říká něco dostatečně sebejistě, sebevědomě a pomalu, jeho voliči (horníci a dojičky atp) mu na 100% věří..........
31. 01. 2013 | 14:39

pamětník napsal(a):

Tady asi někdo
potřebuje proškolit z významu anglických slov:
software znamená doslova měkké zboží a v původním smyslu to bylo zboží textilní na rozdíl od hardware - tvrdé zboží želežářské.
Takže software jako počítačový program a hardware jako IT technika jsou výzhnamy pozdější a odvozené.
Airsoftové kuličky jsou součástí software v původním slova smyslu.
31. 01. 2013 | 21:49

mik napsal(a):

To Martina
a proc vas tak autor urazi ? tak jak se dnes cernoch nemusi stydet za to ze je cerny tak jak by se nemel cikan diskriminovat za to ze je cikan ani darebak cikan by nemel zustan nepotrestan aby se nahodou nereklo ze je to diskriminace tak se neni treba stydet za oznaceni socka a sockou muze byt klidne vysokoskolak ( a casto i je ) protoze se snazi studovat klidne i 3 vysoke co nejdele ( pres 30 ) zije ze socialky a z rodicu a duchodce ma makat do 70 ,,,ale to bychom se dostali v diskuzi uplne jinam ja ten blog povazuju za hezky napsany fandil jsem Schwarzenbergovi i kdyz jsem delnik moje dcery maji vysokoskolske vzdelani a taky volily Schwarzenberga Zeman neni ale volen sockami nebo zbohatliky Zeman je volen zaprdenym cechacstvim proste kdo neskace hop hop hop neni cech,,, byt by mel holy zadek..fanaticky a hystericky nacionalismua a vlastnectvi podporene socialistickym smyslenim starsi generace ( nekterymi ) vyslalo na Hrad Zemana Zeman neni hloupy je to ale jen dobry taktik mistr debat na nej mel byt v diskuzi nasazen nekdo kdo ho neprivede ke lzim ale k mlceni protoze na to neni co riot,, taktika Schwarzenberga byla bezelstna a slaba stejne slabe byly otazky ..proc kdyz by volili lide do 44 let by vyhral Schwarzenberg ? co to znamena ? tenhle statisticky udaj,,ze pro tyhle lidi Benesove dekrety jsou u ledu a znamena to i to ze se neboji Kalouska a nespojuji ho tak vyrazne ze Schwarzenbergem ze Zemanovou volbou stoji Klaus almuzny v podobe 9000 Kc penze a socialisticke smysleni lidi kteri se skutecne meli treba slusne byt nemohli cestovat a museli stat fronty na banany a na toaletak a vlozky ,,,na Zemanovi vidim jedine pozitivum ze v ramci sveho ja bude obchodovat se svymi prioritami,,,uz to zacalo a jeste na Hrade nesedi,,Slouf uz slape kolem Temelina a Kalousek se chysta na fiskalni pakt,,,v jednom z blogu jsem cetl cisi hezkou vetu nevim uz presne jeji interpretaci ale je to v duchu toho ze v ramci populismu Zeman naslibuje cokoliv co se bude narodu libit a pak bude hledat duvody proc to nesplnit,,,a to se proste ve vyspelych demokratickych statech neodpousti a vetsinou takovy kandidat odstupuje,,,v tom smeru neni cisty ani Schwarzenberg ale presto je cistsi nez Zeman ... a hlavne pro okolni staty prijatelnejsi,,,,no ale to jsem zase hodne odbocil chtel jsem jen reagovat na to ze se za oznaceni socka nestydim jsem socka co volila Schwarzenberga,,,no po pravde nevolila protoze na ambasadu to mam daleko ,,,neziju v CR ale prave v zahranici Schwarzenberg ziskal 85 % hlasu,,,taky to neco rika...
02. 02. 2013 | 13:04

pesak napsal(a):

Ubohé
Strašně se zlobíte že většina volila někoho jiného než jste chtěl volit vy.
Sám jste ale nešel k volbám vůbec.Zdůvodnění proč se vždy najde.
02. 02. 2013 | 20:54

Zdena napsal(a):

Tento článek je ukázkou ubohosti voličů Karla a jeho pravicových svinstev...
06. 02. 2013 | 15:58

Viktor napsal(a):

Pekne napisany clanok. Myslim ze pomerne dobre vystihol realitu. Len uplne nechapem, preco sa socky urazaju za to ze su socky, ved je to pravda. Zemana normalny a aspon trosku inteligentny clovek volit nemohol. Akorat by som este poopravil autora , nie je pravda ze VS vzdelani ludia volili Karla,pretoze to ze ma niekto VS neznamena ze je inteligentny,napr filozofiu, pedagogiku, ekonomku, socialnu pracu a podobne veci vystuduje kazdy pako.
09. 04. 2013 | 15:24

Jaka napsal(a):

No... mám pocit, že tu nikdo nenapsal jeden dost silný důvod, proč volili Zemana i pravičáci - EU. Protože doufáme, že bude alespoň o něco menší eurohujer než KS, a je navíc ekonom, tudíž neskočí Bruseli na kdejaký blbý špek. Snad. Doufám.

Píšu to jako obr pravičák ekonom a tudíž velký odpůrce socialistické EU-RVHP 2. Spousta mých přátel a známých stejné "krevní skupiny" volili tak jako já. Bohužel nikdo z devíti kandidátů nebyl pro nás z různých důvodů nijak přijatelný. P. Sobotka či p. Bobošíková u nás mají negativní hodnocení z jiných důvodů či jasné prognózy, že nemají šanci.
21. 04. 2013 | 03:57

socan68 napsal(a):

Zemana samozřejmě nevolili jenom socky i když ty zejména. Volili ho lidé, kterým nevadí hulvátství, buranství, lhářství a demagogie.
14. 01. 2014 | 17:32

ViP napsal(a):

PUSTE SI TOHLE:
https://www.youtube.com/watch?v=HYhcbkscxiQ
14. 11. 2014 | 18:09

ViP napsal(a):

PUSŤE SI TOHLE:
https://www.youtube.com/watch?v=HYhcbkscxiQ
Xindl je nej!!!
14. 11. 2014 | 18:10

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy