Bojí se někteří senátoři občanů – svých voličů?

26. 03. 2008 | 13:01
Přečteno 9345 krát
Minulý týden projednával Senát vládní návrh novely zákona o komunálním referendu. O čem vlastně zákon je a co nového měla přinést jeho novelizace ?

Místní nebo komunální referendum může za stanovených podmínek vyhlásit místní zastupitelstvo (pokud uváží, že se má rozhodnout o velmi zásadní otázce týkající se života obce). Daleko častěji však dochází k tomu, že místní referendum vyvolají sami občané. Musí sehnat podpisy podle velikosti obce či města (například ve stotisícovém městě podpisy 10% oprávněných voličů) pod otázku, která je v referendu položena. Místní zastupitelstvo pak rozhodne zda vyhoví otázce, která má být v referendu položena (bez jeho konání) nebo referendum vyhlásí. A tady zákon stanoví, že k tomu, aby se zastupitelstvo řídilo výsledkem referenda musí k němu přijít alespoň 50% oprávněných voličů. Pokud jich 50% nepřijde pak se jeho rozhodnutím zastupitelstvo řídit nemusí. Ovšem tady je první háček - tolik voličů obvykle nechodí ani k parlamentním či komunálním volbám a zřejmě by se zúčastnili referenda jen pokud by se rozhodovalo, zda v jejich obci má být úložiště jaderného odpadu. Takže vedení měst a obcí, které si referendum nepřeje, stačí, aby občany nabádalo k tomu, aby vyhlášené referendum ignorovali. Tím si zajistí, že nepřijde ten nesmyslně vysoký počet voličů. I když pak v samotném referendu hlasuje přes 90% občanů pro výsledek, zastupitelstvo se jím nemusí řídit. Není to nic neobvyklého, sama jsem takovou situaci zažila. (Přitom je zajímavé podívat se, jakým počtem hlasů bylo zvoleno příslušné vedení města, které získá mandát rozhodovat v zastoupení občanů na celé volební období. Udělala jsem to v případě komunálního referenda v Jablonci nad Nisou. Přišlo k němu 12,5 % oprávněných voličů - cca 4000 občanů, stejný počet voličů zvolil tehdejší vedení radnice na celé volební období).

Novela zákona se snažila tuto situaci zlepšit. Navrhovalo se v ní snížit počet voličů na 35%, což je návrh rozumný a hlavně reálný. Dále se měla vypustit sankce za to, že místní zastupitelstvo nebude respektovat rozhodnutí referenda, které dodrželo veškeré zákonem předepsané podmínky. Bohužel, při projednávání novely zákona v Senátu došlo k tomu, že se pozměňovacím návrhem vypustilo snížení počtu voličů na 35% (zůstala tedy povinná 50%ní účast) a ponechalo se vypuštění sankce za nerespektování výsledků referenda. Ze Senátu tak odchází návrh, aby povinný počet voličů zůstal na nesmyslně vysokém počtu 50% a ještě, oproti současné právní úpravě, vypouští sankci za nerespektování výsledků referenda! Tím pádem občané, kteří budou v budoucnu nespokojeni s některým připravovaným rozhodnutím radnice, se tak dostávají do nesmírně nerovného postavení a mají velmi malou možnost toto rozhodnutí změnit. Důvodem proč senátní většina odhlasovala takový návrh zákona je prý obava před zneužitím institutu referenda. Takže je jistě namístě otázka proč se senátoři, kteří pro tento návrh hlasovali , tak obávají občanů, svých vlastních voličů?

Zákon se ještě vrací do Poslanecké sněmovny, takže existuje šance, že občané přeci jenom nebudou v tak nerovném postavení. Můžete si tedy vsadit, jak to nakonec dopadne – dostane šanci občan nebo zvítězí obavy zákonodárců ?




Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Železnohorský napsal(a):

Tak mě napadá, že neznám firmu, jejíž zaměstnanci by se veřejně chlubili nekvalitní prací svých kolegů a přitom se vůbec nic nedělo... Ještě že Senát není soukromá firma.
26. 03. 2008 | 13:34

Věžák napsal(a):

Železnohorský :
Paní senátorka se nechlubí, ona se veřejně distancuje od produktu vyválcovaného modročernou majoritou v naší nejdražší trafice. Ona hovoří o své odlišné představě o demokracii, vy o firmě, senátní majorita o zachování systému lokálních mafií,ve které se někteří naši zastupitelé chovají jako neomezení, často i omezení, nekritizovatelní a mnohdy arogantní mocipáni na svém "hnoji". No jako ti nahoře.
26. 03. 2008 | 13:55

Doležal napsal(a):

Domnívám se, že senátoři mají občany za nesvépravné hlupáky, kteří nejsou schopni rozhodovat o věcech, které se jich bezprostředně týkají a že pouze oni jsou ti praví, kteří "moudře" rozhodnou ve "prospěch" občanů. Anebo, což je pravděpodobnější, by byla ohrožena snaha různých podnikavců získat osobní prospěch a výhody pouze pro sebe podle zásady "já a ostatní mě nezajímají". Referendum by jim mohlo vzít vítr z plachet.
26. 03. 2008 | 14:23

Jochim napsal(a):

Tuhle jsem trochu zkoumal, co je to zastupitelská demokracie. Odpůrci této, zkuste to také. Možná zjistíte, že demokracie není anarchie a že v demokracií se nepodílí na vedení státu a obcí každý, jak si zamane. Jsou k tomu zvolení zastupci, kteří jsou, nebo nejsou nahrazeny jinými, pokud se občanům státu, nebo obce nedaří lépe, potažmo většině. Pokud k obecním volbám příjde málo voličů, pak to neznamená nic jiného, než je všechno relativně v pořádku a není třeba nějaké výrazné změny, pro komunální politiky ke spokojenosti. Pokud bychom snížili procenta pro ta místní referenda, už by to k takové spokojenost komunálních politiků nebylo, spíš by mnoha těmto politikům bylo ještě hodně horko. Přímá demokracie je anarchie takzvaná hromadná, nepouštějme se do ní !
Podle mne by spíše stálo za to se více věnovat procesu demokratických, uvnitř jednotlivých stran. Tohleto dosazování kandidátů na volitelná místa. Tu je demokracie nejvíce ohoržena, když tam 20 let pak máme některé jedny a tytéž. Tady je obava o demokracii oprávněná, nemyslíte? Kdy do toho někdo udeří?
26. 03. 2008 | 15:18

Ivan napsal(a):

Naopak se domnívám, že celá politická garnitura (senát i parlament), včetně vlády, lidi ignoruje. Pokud by tomu tak nebylo, nepoužívali by při každém prosazování svých návrhů, že občany přece nelze podceňovat. Mají pravdu v tom, že pokud by se občané na všech úrovních mohli závazně vyjádřit, nikdy by se takto chovat nemohli. Drží se hesla které vyjadřovala garnitura minulého režimu, taktéž skrytě, "KORYTÁŘI VŠECH ZEMÍ SPOJTE SE". Stádo je zkrátka naučené a do chléva trefí, takže osvěty ani moc netřeba. Každý bača to zvládne, jen umět hulákat.
26. 03. 2008 | 15:21

martin k. napsal(a):

aneb obcan ma pravo jit k volbam a pak muze tak akorat drzet hubu a krok. bravo. tot vskutku demokracie. demos = lid, kratos = vlada -> demokracie = diktatura volene vrchnosti. to ze nekdo nejde k volbam nemusi znamenat, ze by bylo vsechno v poradku, treba to znamena i znechuceni, odpor anebo pocit "stejne si nevyberu, jsou vsichni stejni"
btw. jsem na vlastni usi slysel pred par lety jakehosi senatora z ODS rikat: referendum nemuzeme zavest, jeste by si o sobe zacali rozhodovat sami.
26. 03. 2008 | 15:30

Železnohorský napsal(a):

Věžák:
Pak bych to asi měl opravit... Senát je u nás jediná firma, jejíž zaměstnanci se mohou (ba přímo musí) veřejně distancovat od výrobku, který produkují. Už vidím mistra z nástrojárny, jak v televizi tvrdí, že nová škodovka stojí za prd, protože technici z vývoje prosadili, aby měla hranatá kola... Ale vážně: zastupitelská demokracie funguje (až na nějaké excesy, třeba jak v Praze 5 dali voliči preferenčními hlasy dost jasně najevo, že nechtějí konkrétního starostu, a přece se jím stal - jméno mi vypadlo), bylo by zřejmě lepší, kdyby komunální zastupitelé v průběhu mandátu brali víc v úvahu mínění lidí, jenže... Ani většina nemusí mít vždycky pravdu. Politikům na úrovni obcí bych výměnou za větší odpovědnost ponechal víc volnosti při rozhodování. A všechno veřejně, žádná obchodní tajemství. Tam je ta mafie. Franta na Tondu, Tonda na Pepu, Pepa na Frantu a Vašek by chěl referendum? Spad z višně...
26. 03. 2008 | 16:18

jarpor napsal(a):

Vážená paní senátorko,
jestliže o nějakém návrhu rozhodne VĚTŠINOVĚ zastupitelstvo (rada), pak pokud jistá skupina občanů požaduje referendum, jedná se mnohokrát o "partikulární zájem" jisté skupiny lidí.
Pak je na místě, aby byla splněna podmínka učasti nejméně 50 % oprávněných voličů a aby nadpoloviční většina zůčastněných se vyslovila kladně, aby byl výsledek refernda závazný.
To není nic proti referendu, to není nic o nedotknutelnosti zastupitelů.
To je jen o tom, že i partikulární zájem nemusí být to "pravé ořechové" a institut referenda s nižšími kvóry není demokratičtější.
To se jen tak jeví lidem, kteří se o věci veřejné většinou nezajímají, ale pak přijde "prozření" a snaha prosadit něco, co jim naservíruje "zájmová skupina".
Jako člen zastupitelstva, vím o čem mluvím.

Pro Jochim
Napsal jste to velmi dobře. Souhlas.

Hezké odpoledne.
26. 03. 2008 | 17:05

prirodovedec napsal(a):

Jochim, jarpor: Vezmeme zcela hypotetickou situaci.

V danem miste znechuceni obcane majici pocit, ze vse je jedna pakaz se dostavili k volbam zastupitelu s ucasti 20%.

Cili nikoliv nizka ucast z duvodu spokojenosti. Je to neprozirave, ale lidske.

Zastupitele byly zvoleni cca 11% hlasu opravnenych volicu.

Nespokojeni nezformovali vlastni kandidatku, protoze se jedna o chudsi region a vetsinu casu venuji vlastni obzive, zahradkam a fungujicim rodinam. Unikaji do sveho mikrosveta.

Zastupitele vlastnici pozemky, ktere postupne skoupili v okoli nespokojenych chteji zpenezit sve investice po zmene uzemniho planu.

Rozhodli se souhlasit s postavenim rekneme neceho cerneho kouricicho nebo bileho kulateho bzuciciho na uvedenych pozemcich.

Zrejme by mohlo platit, ze stejne procento +1% (pripadne +p%, kde p je "rozumne" cislo :) ), ktere stacilo ke zvoleni zmineneho sboru by mohlo stacit k rozhodnuti v uvedene veci :).
26. 03. 2008 | 17:41

jarpor napsal(a):

Přírodovědec

Ano, taková situace může nastat – tedy zastupitelstvo bylo zvoleno 11 % voličů.
K Vašemu :
„Zastupitele vlastnici pozemky, ktere postupne skoupili v okoli nespokojenych chteji zpenezit sve investice po zmene uzemniho planu.“

- předjímáte, že VĚTŠINA zastupitelů jsou lotrové – teoretizujeme, takže dobrá, připusťme to
- na nákup a prodej musí být dva – ten co kupuje a ten co prodává z toho teoretická otázka – ti nespokojení nemají šanci se o nákup ucházet ? Známe případy, kdy „proužek pozemku“ znemožní investici. Myslíte, že každý investor je taktéž lotr a nechá se případně „vláčet“ kvůli nějakým zastupitelům ?

K Vašemu :
„Rozhodli se souhlasit s postavenim rekneme neceho cerneho kouricicho nebo bileho kulateho bzuciciho na uvedenych pozemcich.“

- stavby podléhají stavebnímu řízení, souhlasu dotčených osob, posuzování vlivu na životní prostředí, atd.
- každé sdružení občanů se stává účastníkem takového řízení, s jejich námitkami se musí příslušné úřady (nikoliv ti lotrové) vypořádat

Souhlasím s Vámi, že teoreticky by taková situace mohla nastat. Prakticky, kde alespoň je elementární zájem o věci veřejné, spíše nikoliv. V každém případě, ti nespokojení, kteří byli zpočátku zcela nečinní, volbami počínaje ( řekl bych – jejich problém ) a teoretickým vývojem konče. Přesto mají možnosti, jak „předjímaným lotrům“ jejich záměr velmi zkomplikovat, když ne přímo zamezit.
Existuje také institut žalob na zneužívání informací v obchodním styku či zneužití postavení veřejného činitele.

Neshledávám, že nižší kvóra v referendu by byla jediná a jistá obrana proti lotrům i v tomto teoretickém případě.

Hezký večer
26. 03. 2008 | 18:40

vlk napsal(a):

Nejsem nijak překvapen.
V senátu je absolutní většina. Strany, která zásadně a programově nepřeje přímé demorkacii. Co je pak na tom bazmegu k divení?
Divil bych se, kdyby senát kvorum snížil a sankci zavedl!

A to přesto, že se jedná o komoru, která je volena většinově a přímo.

Kdybych kandidoval na senátora napodzim / nechť mnenejvyšší při zdravém rozumu zachovati ráčí/ udělal bych právě z tohohle asi jedno z hlavních hesel své volební kampaně a sdělil bych voličům s velkým gustem, jak že hlasoval současný senátor. A věřil bych, že rozumný volič pochopí, že minule se skutečně spletl.
26. 03. 2008 | 20:54

Terry napsal(a):

Paní Paukrtová,

ten titulek by měl znít správně takto:

Ser.. někteří poslanci a senátoři na občany?

A odpověď je nasnadě.

Občan je pro politika "důležitý" (a to ještě jen částečně) jako volič cca dva měsíce před volbami a dnem zvolení tento zájem opět končí.

Daleko důležitější pro politika je (a o to jsou také ty největší stranické bitky), jako pozici mu určí jeho strana na kandidátce. Je totiž jen malá pravděpodobnost, že by se ve volebních obvodech, čítajících cca 10 tisíc voličů, mohla většina voličů "domluvit" na zaškrtnutí preferenčních hlasů pro jen určitého kandidáta z nevolitelných pozic a posunout ho "nahoru".

O tomto jsou "volby", a je jedno, jestli to byly bývalé komunistické (kandidáti NF) nebo ty nynější, prohlašované za demokratické.
Proto taky máme v některých případech už 20 let v PS ty stejné ksichty, přes veškeré peripetie, kterými tato společnost a strany prošly. A proto taky ty "přestupy" politiků ze strany, ve které neměli "šanci" být zvoleni, do klidně politicky opačné, jen když zase budou "u lizu".
27. 03. 2008 | 07:56

Al Jouda napsal(a):

Názor, že je možné zneužít referenda je naprosto, ale naprosto zcestný. To by páni senátoři mohli také mít obavy, že byli zvoleni ve zneužitých volbách.Páni senátoři, chyťte se za nos !
27. 03. 2008 | 08:53

Lila napsal(a):

Pro Jochim
Kateřina Dostálová kdysi pronesla památnou větu, že do parlamentu (potažmo zastupitelstev obcí) se bez problému dostane i medvídek Pú.
Zlatá slova. Paní Dostálová dobře věděla, o čem mluví. Zelené jsou vzletné řeči o zastupitelské demokracii, šedivá je naše realita.

O umístnění na volitelných místech kandidátek politických stran nerozhodují osobní kvality lidí, ale jiná, mnohdy dost temná kritéria. Stačí, když jeden všehoschopný (bezskrupulózní) manipulátor vezme stranickou buňku pevně do rukou. Vytvoří pevné a spolehlivé jádro, navzájem provázané různými protislužbami, které prohlasuje, co se gubernátorovi zlíbí. Stranická demokracie? Nikdo se na nic neptá, nikdo nediskutuje, jiný názor se nepřipouští. Když dle promyšleného (a tvrdě zaplaceného) mediálně vytvořeného obrazu laskavý a moudrý gubernátor zavelí, lídrem kandidátky se stane i ten jeho příbuzný medvídek Pú. Ten sice moc preferencí nezíská, ale i na to existují finty. Ti zvolení najednou začnou odpadat jako zralé hrušky, až se medvídek na vytouženou pozici prodere. A tam už jsou připravené celé týmy, které pilně pracují na svého medvídka. A dojde z zázraku: z trochu přitroublého medvídka je přes noc ředitel zeměkoule a okolí, odborník na všechny lidské činnosti, který s každým nositelem jiného názoru nesmlouvavě zatočí.
Tomu říkáte zastupitelská demokracie?
27. 03. 2008 | 08:56

Jochim napsal(a):

Lila
To je zastupitelská demokracie a přesně o tom jsem psal, že mi to vadí. Ale referendy se to nevyřeší.
27. 03. 2008 | 20:29

M*G napsal(a):

Dobrý den,
pro Lila mám informaci - na Britských listech jsem už jednou uvedl, že prezident je volen na dvě období, zatímco poslanec je tam až do smrti - tím, že neexistuje rotace lidí v politicce, dostáváme to, co máme - místo politiky jsou to jen sekty spiklenců s neprůhledným financováním.
Pokud bude uzákoněno těmi lepšími poslanci a senátory to, že v parlamentu například může být poslanec jen po max. 2 období a pak střídání (včetně tzv. stranických vůdců) , nastane větší soutěživost a druzí by mohli přinést svěží vzduch už do doslova vydýchaného aztuchlého brlohu těch orwellovky vyvolených.
28. 03. 2008 | 23:08

Bodo napsal(a):

Pro Železnohorky:
Jen jsem vám chtěl říci o té Praze 5 a jméno toho voliči "nechtěného" starosty je Milan Jančík. Jsem z Prahy 5 a jsem úplně znechucen tím jak ta naše verze zastupitelské demokracie funguje, stačí aby jste si přišel shlédnout zasedání zastupitelstva na Praze 5 a zůstane vám hořkost v ústech a uvědomíte si, že diktátoři typu pana Jančíka si mohou dělat co chtějí,porušovat zákony, sankce žádné a občan je mu cizí.
30. 03. 2008 | 09:33

liljič napsal(a):

Pro M*G:
To, co navrhujete by bylo ideální, ale bohužel to nemá šanci projít, neboť by si to museli odhlasovat sami poslanci. Co by dělali takoví pánové jako např. Benda nebo Jičínský, kteří už nic jiného než poslancovat neumí?
30. 03. 2008 | 15:34

Sámdoma napsal(a):

To autorka:

Problém, který jste otevřela, možno považovat za celorepublikový, celospolečenský. Tedy kromě osob, kterých se téma týká, tedy pracovníků veřejné správy. Nezájem o občany je důsledkem politiky ODS, která takto diriguje své lidi na postech veřejné správy, kde jsou vesměs ve funkcích nejvyšších: starostové, tajemnící, místostarostové, vedoucí odborů atd. Postupy těchto veřejných politiků na úrovni měst a obcí je věrnou kopií politiky ODS na nejvyšší úrovni, tedy senátorů, poslanců, ministrů atd. Dokonce používají stejné bonmoty. Jejich vize je nikoliv sloužit občanům, ale občané sloužit jim. A že to není občaům jedno, odkazuji na
http://www.podnety.cz, kde je dostatek důkazů, jak zachází, či jak vychází pracovníci veřejné správy vstříc občanům.
K referendu: referendum nechtějí politické špičky z principu, jak již bylo zmíněno výše, mají obavy, že by se mohlo referenda zneužívat. To je nesmysl, pokud se stanoví podmínky, za jakých okolností a k čemu referendum realizovat, nemůže být zneužito. Jenže oni nepřipustí nic, protože si osobují právo rozhodovat o všem v rámci zastupitelské demokracie. Že referendum je jeden z pilířů demokracie, je nezajímá. Tam totiž vidí vlastní ohrožení. Vezmeme-li v úvahu požadavek vyhlásit referendum k radaru, což je dle mého požadavek oprávněný vzhledem k přítomnosti cizího vojenského subjektu na území ČR, včetně personálu cizí armády.Referendum NE, jenom MY víme, co je pro naše občany nejlepší. Ještě chybí dodat, aby řekli co za to budou mít. To aby bylo jasno zase voličům-občanům. Kdepak, demokracie je úplně o něčem jiném, oni to vědí a občané také. Ale oni to musí vědět lépe, vždyť jsou Občanská Demokratická strana. Tak o čem je řeč, nevíte?
30. 03. 2008 | 21:24

Bavaksi napsal(a):

Poslanci a senátoři se zabývají pitominami.Spoustu času promarní nesmyslnými dlouho trvajícími hádkami mezi sebou.Koukal jsem v televizi na střepiny a viděl jsem tam jak lidi týrají zvířata,jak nějaký sadista umlátil psa vlčáka.jak to zvíře naříkalo a trpělo,než zemřelo.A uřezané hlavy psů a také mrtvoly utýraných hospodářských zvířat.Našim poslanců a senátorům to nic neříká.Jsou stále v pohodičce !!!Namísto žabomyších válek mezi sebou by měli upravit zákon proti týrání zvířat a to takovým způsobem,aby si to již nikdo nedovolil.Aby si každý podobnou hrůzu spáchanou na zvířeti předem ze strachu před trestem odřekl !!!!!!!!!! To co někteří ,,lidé´´, páchají na zvířatech je děsivé !!!!!!!!!! A soudy ty také soudí,jak soudí !!!!!!!!!! za utýrání zvířete se gaunerovi-sadistovi nic nestane !!! Co je to za zákon,když pes,kočka a domácí hospodářská zvířata jsou vedena jako věc !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Živočich,živé zvíře je vedeno jako věc !!!Co to tu máme za zákonopdárce,kteří v podstatě nadržují zločincům,sadistům a za jejich skutky je osvobozují,nebo trestají jen směšným trestem ???!!! Já se ptám jestli jsme ještě právním státem,nebo co to tam na těch soudech sedí za lidi.Bezcitné tvory !!!!!!!!!! Kdo konečně zákonodárce donutí vytvářet správné a účinné zákony a ne zmetky a kdo naučí soudy spravedlivě rozhodovat ??????????!!!!!!!!!! zatím je to katastrofa co se v Č.r. děje !!!!!!!!!!!!!!! Všemu tomu přihlíží pan prezident i vládní koalice !!!!!!!!!! Lidi,už se konečně vzpamatujte !!! A vy sousedé,kteří bydlíte v sousedství těchto sadistů a zlých lidí,kteří něco podobného spáchali,nebo páchají,vytvořte jim taky peklo,ať pocítí na sobě co je to trest za spáchané násilí na bezmocném zvířeti !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
31. 03. 2008 | 08:40

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden urážlivý příspěvek, který byl v rozporu s Kodexem diskutujících.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
31. 03. 2008 | 16:32

Jurajda napsal(a):

Já myslel že senát je léčebna senilních starých stařečků,a vono je to ještě horší!
31. 03. 2008 | 20:31

Jurajda napsal(a):

Kdo má ty zpotvořeniny přečíst?Koukejte to udělat pořádně,nejste náhodou senátoři?Ty na všechno taky kašlou!
31. 03. 2008 | 20:33

Fakír napsal(a):

V zákonu o obcích je § 16, odst.2g, kde se praví:"občan má právo podat orgánům obce podněty, náměty, připomínky,orgány obce je vyřizují bezodkladně, nejdéle do 60 dnů... A toto ustanovení je možné vymáhat pod sankcí Správního zákona. A myslíte si, že starostové a jejich podřízení si z takového zákona něco dělají?. Prostě jej nerespektují a nic se neděje. Tvrdá totalita. Občan je v tomto režimu nula, nikoliv suverénem společnosti!!!
31. 03. 2008 | 21:08

Kmotr napsal(a):

Pro Barvakse:
tak to máš pravdu, že lidé jsou horší než zvířata, dokazuje to i Topolánek. Ale co řekneš na Paumera, který otevřeně řekne, že lepší bylo někoho zastřelit než roznášet letáky. Na druhé straně "lidovci" trvají na zákazu potratů, neboť prý zabití embrya je totéž jako vražda. No a pro Paumer není problém zabít člověka, který se mu vzepře.
31. 03. 2008 | 21:14

Rasputin napsal(a):

Náš senát bych rozehnal jako car Dumu ! Viz.ruské dějiny.
01. 04. 2008 | 00:33

Miloš napsal(a):

Dodnes mi v uších zvoní výrok senátora Kroupy za ODA (naštěstí bývalého a naštěstí za bývalou stranu): "Pomocí referenda se k moci dostává lůza."
01. 04. 2008 | 07:20

norbert bergmann napsal(a):

Milá paní, jaste nějak podezřele aktivní. Že by také před komunálními volbami? Jste velice průhledná a myslím, si, že vy, co jste podporovali při volběš prezidenta toho přivandrovalce, byste měli zalézt někam hluboko pod zem.
01. 04. 2008 | 21:28

Ufer napsal(a):

To norbert bergmann
paní senátorko, díky, že jste stála na straně pana Švejnara.Jsme na Vás v Jablonci pyšní. Přejeme hodně zdravíčka a pevné nervy pro další politickou práci.
01. 04. 2008 | 21:54

Pošťák napsal(a):

Soňa ,hrdá neplatička z Jablonecka!
03. 04. 2008 | 17:45

lexa napsal(a):

Re:Terry

Ano a z vysoka!
04. 04. 2008 | 17:34

norbert bergmann napsal(a):

To mohl napsat jen blázen, bez rozhledu a pocitu odpovědnosti za svá slova.
05. 04. 2008 | 09:17

Michal napsal(a):

To Ufer: Já na paní Soňu pyšný nejsem. Naopak, velmi lituji, že jsem jí a celou její stranu tenkrát podpořil, protože mě štvaly projekty ODS v Jablonci. Bohužel současná koalice na radnici se mi jeví ještě horší a paní Paukrtová tomu nasadila korunu svým obhajováním zvyšování cen tepla. Mám v živé paměti jak před volbami jejich plátek nazvaný Opoziční zastupitel kritizoval právě rostoucí ceny tepla.
05. 11. 2008 | 15:51

medvidek pu napsal(a):

Že by také před komunálními volbami? Jste velice průhledná a myslím, si, že vy, co jste podporovali při volběš prezidenta toho přivandrovalce, byste měli zalézt někam hluboko pod zem.
01. 07. 2009 | 10:35

omega watches napsal(a):

If you don't konw about rolex watches and replica watches, account for you behind juvenility.
If you have not omega watches or replica watches,you account for out. so you may be come to here see.
http://www.omegawatchessale...
02. 07. 2009 | 04:55

luis vuitton napsal(a):

Zákon se ještě vrací do Poslanecké sněmovny, takže existuje šance, že občané přeci jenom nebudou v tak nerovném postavení. Můžete si tedy vsadit, jak to nakonec dopadne – dostane šanci občan nebo zvítězí obavy zákonodárců ?
04. 07. 2009 | 05:22

tiffany and co napsal(a):

Of course, you are right about the journey and destination. But I was trying to picture a today`s girl being offered a packet of cigarettes for a moment of pleasure by an old man. I believe it would provoke a very vivid conversation.
31. 07. 2009 | 10:50

TUTORIAL TIPS AND TRICKS napsal(a):

Danke f information
26. 08. 2009 | 03:53

cheap Jimmy Choo Shoes napsal(a):

http://www.iwcwatches.us/Co... Concord watch for sale
http://www.iwcwatches.us/Cr... croum watch for sale
http://www.iwcwatches.us/De... DeWitt watch for sale
30. 01. 2010 | 05:57

breitling colt quartz napsal(a):

And Roger Corman, save a brief recap of a ceremony held in emergency mission November. It wouldn't have been unthinkable in a previous year breitling evolution for Hughes to have been shoehorned into the In evolution Memoriam obituary montage. It's hard not to see the elaborate salute to his breitling mont brillant career as an effort to appeal to Generation X, which might mont brillant have had anyone older asking why.
11. 03. 2010 | 14:50

breitling colt watches napsal(a):

Interesting thing!
This is my first time comment at your blog.
Good recommended website.
11. 03. 2010 | 14:52

nike air max napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
27. 03. 2010 | 01:35

mbt napsal(a):

Wow,It is the first physiological footwear.<a href="http://www.mbts.us">MBT shoes</a> has a positive effect on the whole body.In stock. No tax .Shop the entire collection of Authentic <a href="http://www.mbts.us">MBT shoes</a>.Free shipping to all over the US/UK,15 days money back policy.<a href="http://www.mbtinshoes.com">mbt shoes</a>,High Quality,But Cheap Pice!Save Up to 60%.the Official US Website of <a href="http://www.mbtinshoes.com">mbt shoes</a>,the Anti-Shoe.
Best Places to Buy Online! I've had a lot of shoes in my time, but I can honestly say <a href="http://www.mbtsonline.com">mbt shoes</a> are the first that have come with an instruction manual. What's to know about that ?<a href="http://www.mbtsalestore.com">MBT shoes</a> By Swiss Masai. The reliable qualtiy as well as the competitive price.I will go to order more <a href="http://www.mbtsalestore.com">MBT</a>.
20. 12. 2010 | 13:46

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy