Je malý jaderný reaktor pouhým snem?

08. 04. 2009 | 13:52
Přečteno 5920 krát
V České republice jsou miliony domácností napojeny na centrální zásobování teplem většinou z výtopen spalujících plyn, těžký topný olej nebo uhlí, které je v současné době značně nedostatkovou surovinou.
Cena tepla je důležitou částí rozpočtu jednotlivých domácností, právě tak jako cena elektřiny.

V této souvislosti je možné položit si několik otázek:
• Jak docílit, aby cena tepla nebyla závislá na proměnlivých cenách plynu nebo těžkého topného oleje?
• Lze zajistit nezávislost měst na dodávkách elektrického proudu?
• Lze současně docílit, aby teplo bylo vyráběno současně s elektřinou a to způsobem, který neprodukuje žádný oxid uhličitý a nepodílí se tak na vzniku skleníkového efektu?
Na všechny výše uvedené otázky lze odpovědět ANO. Za předpokladu, že teplo a elektřinu bude vyrábět malý jaderný reaktor.

Americká společnost Hyperion Power Generation oznámila, že vyvíjí nový zdroj elektřiny s názvem Hyperion Power module. Jde o miniaturní štěpný reaktor o výkonu 27 MW, který pokryje spotřebu elektrické energie v lokalitách až s 25 tisíci obytnými domy. Vedlejším produktem je teplo, schopné těch 25 tisíc obytných domů vytopit.
Reaktor je bezpečný, neobsahuje žádné pohyblivé části a nevyžaduje lidskou obsluhu, nemůže dosáhnout nadkritického množství nebo být použit jako zbraň.
Reaktor je přenosný, kompaktní a uzavřený stejně jako baterie. Náplň paliva by měla vystačit nejméně na 5 let, pak je možné ji ve výrobním závodu obnovit. Odpad je koncentrován do koule velikosti fotbalového míče.
Reaktory mohou být sdružovány k produkování většího množství energie.

Společnost má záměr postavit továrnu na nové miniaturní reaktory v Novém Mexiku, a od roku 2012 je vyrábět.

K tomu, aby takový minireaktor mohl být použit v ČR musí splnit přísná bezpečnostní kriteria a získat povolení od Státního úřadu pro jadernou bezpečnost, vydání takového povolení může trvat pět až deset let.

Malý jaderný reaktor tedy není pouhým snem jeho realizace je však zřejmě možná až po roce 2020.


Soňa Paukrtová


Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

JC napsal(a):

Ták a energetici nebudou mít co žrát.
08. 04. 2009 | 14:09

Míra napsal(a):

Také jsem tuto zprávu viděl na Nově, ale považoval jsem to za kachnu.
08. 04. 2009 | 14:18

Germanicus napsal(a):

Nemusíme chodit tak daleko. Naši sousedé v Německu připravují domácí elektrárny, nejdříve na plyn, později na palivové články.
http://vyhledavani.ihned.cz...
08. 04. 2009 | 14:26

JAHA napsal(a):

Ad: autor
A tie "koule" uz budu bezpecne? Teda nebude sa dat ten odpad este nejako (teroristicky) pouzit? A skladovat sa bude kde? A existuje nieco s absolutnou bezpecnostou (teda nerozobratelne, na nic ine nepouzitelne, nezrutitelne do neziaducich reakcii)?
A od roku 2012?
Nuz, dobra sprava, po vsetkych tych pataliach s jadrom a jeho odpadom.
08. 04. 2009 | 15:16

fact napsal(a):

Paní senátorko, nemůžete dělat z lidí úplné hlupáky, předně musíte cosi říci o ceně, která se bude pohybovat kdesi mezi 30-50 mil. USD, tedy někde okolo miliardy a za druhé je třeba říci, že jsme ve fázi R&D, kdy ještě mnoho let uplyne, než přejde do průmyslové aplikace. Cením vaši horlivost ve vynalézání alternativ, ale tohle byste opravdu měla dělat odpovědně, což nečiníte.
08. 04. 2009 | 15:20

Al Jouda napsal(a):

To radši udělejme v okolí Chebu, kde je magma nejblíže k povrchu, jeden obrovský vrt a čerpejme teplo k výrobě elektřiny i pro vytápění pro celé Čechy.
Kdyby Italové tímto způsobem ulevily nějaké sopce, nehrozila by její nebezpečná erupce.
08. 04. 2009 | 15:30

Jmeli napsal(a):

fact: 25tisic domu, kazdy zaplati rocne 10tisic kc (hrube podsazeno), tj. 250mil. za rok, za 5 let 1.25mld, v cem je problem?
08. 04. 2009 | 15:32

Jedla napsal(a):

Odpad velikosti (nikoliv hmotnosti) fotbalového míče, ovšem životu (v jeho samé podstatě, DNA) extrémně nebezpečného po dobu několikanásobku poločasu rozpadu nejstabilnějšího z radioaktivních izotopů v něm obsažených, řádově desítky až stovky tisíciletí.
Tedy pět let si svítím a topím, padesát tisíc let druhým škodím.
Gratruluji Vám k této etice.
Argument sekundárního zhodnocení odpadu obstojí až to bude technicky zvládnuto; tvrzení, že to naši potomci časem dokáží, neobstojí. Pak by totiž bylo možno šířit smrtelné nemoci s tím, že naši potomci se je naučí léčit, bylo by možno vraždit s tím, že naši potomci se naučí mrtvé oživovat. Nemáme právo zanechat za sebou problém, který neumíme řešit, a jeho řešení dát vnukům za domácí úkol. Naši vnuci mají právo řešit své vlastní problémy, nikoliv ty naše. Neumíme předvídat, co budoucí generace zvládnou a vyřeší. Když v šedesátých letech udělal rychlý skok kosmický průzkum, lidé se domnívali, že v roce dva tisíce budou planety sloneční soustavy lidmi kolonizovány, a člověk poletí k jiným hvězdám. Rok dva tisíce minul a nic. Nedávejme tedy potomkům nůž na krk pro vlastní pohodlí a alibismus.
08. 04. 2009 | 15:50

Darock napsal(a):

Čas od času médii problesknou zprávy o nějakém převratném objevu, který by měl od základů změnit vše, co tady máme a co se za tisíc let změnit nepodařilo. Co se týče energie, tak si vzpomínám, že před pár lety se psalo o senzačním objevu ruských vědců (nikoliv sovětských!), který měl podobný převrat způsobit. Měl to být jakýsi krystal, v němž měla být nějak akumulována obrovská energie, která z něj mohla být postupně uvolňována a využívána. Malý krystalek měl být schopen utáhnout rodinný domek, větší kousek činžák a pořádný macek celou čtvrť.
Pochopitelně se nad těmito zprávami brzy zavřela voda, stejně jako nad svého času populárním objevem studené jaderné fúze, která by měla poslat všechny ty tokamaky do starého železa.
Otázkou je, jestli jsou všechny tyhle senzační zprávy jen novinářskými kachnami a produktem okurkových sezón, nebo se jedná o skutečně tak zásadní objevy, že se někdo postaral, aby byly záhy odklizeny z pozornosti médií a lidstva. Vždyť kdo by ještě kupoval uhlí a ropu, kdyby měl každý doma nějaký energetický krystal, nebo v kýblu na balkóně miniaturní reaktor na jadernou fúzi.
08. 04. 2009 | 16:44

kolťák napsal(a):

Extrémně nebezpečného odpadu je v sevesním moři až dost.Viz výměna paliva v prvním atomovém ledoborci.Ktomu likvidace ponorek.Pochopitelně zcela ekologicky potopením v takové hloubce,že ven čouhají věže a mnoho podobných taškařic.Takže pár kilo sajrajtu,zvláště po srandě v Černobylu,už moc navíc škodit nebude.Ti zelení,kterým to bytostně vadí,ať svítí loučemi,chodí pěšky a žerou co si sami vypěstují.A bude klid.
08. 04. 2009 | 16:52

Jedla napsal(a):

kolťák:
Nebude klid. Právě lidé, co žerou co sami vypěstují (spousta práce) nebo svítí a topí šetrně (vysoké investice z vlastních zdaněných peněz) nejsou zvědaví na to, aby je a jejich blízké nekdo jako ty otrávil.
Od ubožáků žijících od výplaty k výplatě, s dluhy kam se podívají, máš klid už teď, ti jsou snadno manipulovatelní, a svými věřiteli i snadno pacifikovatelní.
08. 04. 2009 | 17:01

Jan Vaculík napsal(a):

Jo, už si dovedu představit, jak si lidi na sídlišti stěžují, že jim špatně seřízený reaktor kouří stroncium přímo do oken. Ale proč ne...
08. 04. 2009 | 17:50

Milan napsal(a):

paní Soňo,

takové zprávy tu byly už před 50ti lety. A také na družicích byly miniaturní jaderné "reaktory". No a vidíte,
pak po tom ani neštěk pes a všechny družice v současnosti mají fotovoltaické sluneční panely.

A tak to taky bude brzo na zemi;
žádné nebezpečí jaderného terorismu a jaderného odpadu.
08. 04. 2009 | 17:54

Darock napsal(a):

Milan: Všechny družice ne, jen ty, co krouží kolem země, kde je dost slunečního záření. Ty, co letí trochu dál, kde už sluníčko moc nesvítí, se bez jaderných článků neobejdou.
08. 04. 2009 | 18:20

pumprlidentlich napsal(a):

Možnosti zelené dotované politiky jsou většině zřejmě jasné. Příspěvky Milana nebo slavný výkon Kateřiny AuAu v Uvolněte se, prosím, jsou dostatečně výmluvné.

Je zajímavé, že zelení zakomplexovanci se specializací na jaderný odpad nemluví o zdravotnictví, Leksellově gama noži, úložišti Richard a Bratrství a čím jsou zaplňovány. Jak jsou nemocnice zabezpečeny proti jadernému terorismu?
08. 04. 2009 | 18:41

ferdinandeste napsal(a):

Jedla je demagog
08. 04. 2009 | 19:29

Krashyn napsal(a):

Jaderny odpad se ulozi, nevidim v tom problem Je zavadejici rikat, ze si to tu vse otravime, technologie na manipulaci a udrzeni radoinuklidu jsou vyvinute Navic po skonceni zivotnosti tento reaktor jde na vymenu paliva do tovarny, coz je v USA Plast to ma velmi silny, urcite by se do toho dalo dostat, ale nez by se to podarilo tak by pachatele byli polapeni Ono se totiz pocita s tim ze to bude uzavrene v betonove kostce pod zemi - zadne pousteni cesia;) Navic jeho koncept inherentni bezpecnosti je uzasny vice http://en.wikipedia.org/wik... Studenou fuzi a nejake sovetske krystaly bych nechal stranou - tyhle myslenky jsou scestne uz v myslence, zatimco transmutaci urychlovacem je potreba jen technologicky doladit
08. 04. 2009 | 21:18

Krashyn napsal(a):

Ehm to sem nedorekl: Transmutacni reaktor se pouzije na spaleni jaderneho odpadu, popripade spalovani jinych prvku jako treba thoria http://en.wikipedia.org/wik...
08. 04. 2009 | 21:21

insurgentes napsal(a):

Odpověď "ANO" na otázku "Jak docílit, aby cena tepla nebyla závislá na proměnlivých cenách plynu nebo těžkého topného oleje?" svědčí o inteligenci.

A nějaký názor, paní redaktorko, by nebyl? Vždyť to je primitivní informační článek na úrovni ČTK.

Kolik máme u nás takových menších měst? 1000? 10000? Představuju si těch 10000 fotbalových míčů plných radioaktivního sajrajtu. Hezká budoucnost.
08. 04. 2009 | 21:26

Admirál napsal(a):

Již se těším až se ve svém rodiném domku budu hřát u jaderné pícky.
08. 04. 2009 | 21:31

Realista napsal(a):

Váš optimismus ohledně bezpečnosti takového zařízení nesdílím.
08. 04. 2009 | 21:35

Admirál napsal(a):

Realista - o bezpečnost se mi bude sterat můj jaderný kotelník.
08. 04. 2009 | 21:45

KK napsal(a):

Decentralizace výroby energie přinese větší bezpečnost dodávky. Je to perspektivní trend opakující se v různých odvětvích (původně velký parní stroj poháněl celou továrnu, nyní jeden stroj je poháněn řadou elektromotorů, dříve velikánská výpočetní centra, nyní počítač v každé domácnosti, atd.)
08. 04. 2009 | 22:01

Jagoda napsal(a):

Paní Paukertová to myslí dobře. Když pocítila touhu dělat něco pro lidi, sedla si do Senátu. Tak tam sedí a sedí, a aby lidu nějak vrátila prostředky vynaložené na její plat a požitky, dává námět - každému městu jadernou elektrárničku! Já myslím, že to je skvělá myšlenka, kterou je navíc možné dále rozvíjet. Mám tady doplňující nápad: elektrárna by byla umístěna přímo na služebně městské policie. Reaktor by tak byl zdarma chráněn. A pokud by zlobil, strážník by s ním zatřepal.
08. 04. 2009 | 22:18

aleš napsal(a):

Podporuji názor paní senátorky. Nemyslím si, že je to nesmysl.
08. 04. 2009 | 22:41

Jirka Cech napsal(a):

ekologisti to nikdy nepovoli, a i kdyby ano, mladi levicovi bojovnici za mir by takovy reaktor mezi podpalovanim aut a trafik rozebrali a v ramci boje za lepsi spolecnost by zneuzili radioaktivni material na kontaminaci mest.
08. 04. 2009 | 23:00

zadluzen napsal(a):

"Ekologisti" o tomto psali již cca půl roku zpět: http://www.ekobydleni.eu/ta... Demokratisté jako vy nikdy nepochopí, že jejich oponenti nejsou jednotné stádo a mohou vycházet ze zcela různých názorových stanovisek.

Kdybyste byl trochu inteligentní, došlo by vám, že rozhodujícím odpůrcem bude někdo úplně jiný.
08. 04. 2009 | 23:45

Joe napsal(a):

Nu, koukám někteří lidé mají o vědě a fyzice značně zcestné vědomosti. Tohle by náhodou bylo super a finančně by to bylo mnohem výhodnější. Nemluvě o ekologii, protože pokud by jsme měli dostatek energie, můžeme s odpadem dělat věci které si dnes pro značnou nákladnost nemůžeme dovolit. Kromě toho měst v ČR které mají více než 25000 obyvatel je hrstka. Nevím kde jste sebral těch 1000 až 10000:)
08. 04. 2009 | 23:47

Mamlásek napsal(a):

Teoreticky je to možná zajímavé, prakticky je to nesmysl. Každé větší město jadernou elektrárnu... Nikdo by to nechtěl mít za humny (protesty), a i kdyby: jak by to bylo s přepojením stávající sítě? Určitě by tuto elektřinu nechtěli odebírat lidé, kteří odmítají "jádro". I ti lidé, kteří jsou pro jádro, ale jen když je někde daleko. Další lidé by tomu nedůvěřovali, pochybovali by o stabilitě dodávky. Jak už tady někdo napsal, byla by to pro městečka miliardová akce, která by položila fondy EU.
Bezpečnost... co by se stalo, kdyby někdo "fotbalový míč" čmajznul a hodil z Nuselského mostu? Nebo položil na železniční koridor?
Tohle paní senátorka neřeší. Já bych snad chápal, kdyby si takovou elektrárnu postavily velké firmy, třeba SŽDC na pohánění vlaků.
09. 04. 2009 | 04:59

Ládik napsal(a):

Nejlepší je pecek a dřevo zadarmo. Elektriku může dělat Temelín, s drátama bych nehýbal.
09. 04. 2009 | 06:02

Radek napsal(a):

Možná by stálo za to, mísot velkých vynálezů, orientovat se více na lokální zdraje už dostupné... spalovna komunálního bioodpadu v každém malém městě by jistě zajistila teplo mnohém bezpečněji než malý jaderný reaktor... Navíc ten bioodpad produkují místní a místní si hoz ase spotřebují... Proč by se měl vozit uran někde ze Sibiře nebo afriky... co je asi tak lepší? Velké plán občas taky znamená velký problém, bacha na to...
09. 04. 2009 | 08:44

náhodný čtenář napsal(a):

2 Joe : ne 25000 obyvatel, ale 25000 obytných domů - a to je konec přátelé, tády, tády, tády jáááá
09. 04. 2009 | 09:07

jogín napsal(a):

Koncept reaktoru je opravdu mazaný, palivo tvoří sloučenina vodíku s uranem, vodík je moderátor. Při zvýšení teploty se hydrid uranu rozkládá, moderátoru ubývá a štěpná reakce se zpomaluje. Takže reaktor se řídí sám, při poruše nebo přehřátí se sám zastaví. Výkon se dá regulovat tlakem vodíku v reaktoru, chladivo proudí pasivně, žádná čerpadla.
09. 04. 2009 | 09:30

lashfdg napsal(a):

Ad odpad: p.t. zelenejm biomasám vůbec nevadí, že jim na hlavu desetiletí padalo olovoo z benzínu, že dnešní antidetonační přísady jsou vysoce kancerogenní, že z tepelných elektráren na tohle území spadlo nepočítaných miliónů tun popílku s uranem, rádiem a spol. a s těžkými kovy.

Ale jaderný reaktůrek pěkně 40 m pod povrchem, který je ohlídatelný a který vyprodukuje odpad za jeden cyklus ve velikosti fotbalového míče, který se uloží v obalu z nerezi a zabetonuje 500 m pod povrch, to jim VELICE vadí.

Ad topení odpadem - dokáže si ctěný diskutující spočítat, kolik reklamních letáků by ti chudáci museli dostávat denně do schránek, aby to stačilo?
09. 04. 2009 | 09:59

datel napsal(a):

jogín

Nebyl by nějaký odkaz ?
Někde jsem kdysi četl, že rusové plánují stavět plovoucí jad. elektrárny pro elektrifikaci Sibiře.
09. 04. 2009 | 10:27

link napsal(a):

09. 04. 2009 | 10:38

řidič napsal(a):

ad zadluzen

Kdo v koho zájmu koná: jediný případ za všechny, dalo by se toho najít mnohem víc.

Kdysi byly blokády harničních přechodů s Rakouskem. Pak se objevila na netu výzva, aby se nekupoval benzín na ÖMV. Těch, co tu výzvu uposlechli, bylo pravděpodobně velice málo. Stačilo to ale, aby to v ÖMV zaznamenali a od té doby žádná další blokáda nebyla.

Tak kdo za koho? Kdo koho financuje?
09. 04. 2009 | 10:45

datel napsal(a):

dík, taky jsem našel:
http://scienceworld.cz/osta...
09. 04. 2009 | 11:06

RUMCAJS napsal(a):

Tak tohle mi tvrdil můj spolubydlící na vojně už před 20 lety.
Trochu se nám to natáhlo, ale zaplať pán Bůh i za tohle.

Smrt ČEZu!
09. 04. 2009 | 17:41

Hajný napsal(a):

to datel:
Existuje podezření,že takto fungují načerno některé staré vysloužilé jaderné ponorky.
Já osobně jsem jednu takovou loď (vysloužilý ledoborec) viděl myslím v Norilsku.Topilo a svítilo celé město vč.továren.Ale pak do lodí prý začalo téci,tak nevím jak to dopadlo.To už jsem byl pryč.

Odkazy nikde nenajdete,Rusové tají daleko menší věci.
09. 04. 2009 | 21:40

Hajný napsal(a):

to datel.
Ledoborec pochopitelně kotvil v Dudince na Jeniseji.
09. 04. 2009 | 21:45

pumprlidentlich napsal(a):

Hajný viděl myslím... Kde je hranice?
09. 04. 2009 | 22:34

datel napsal(a):

Hajný
Dík za skvělý tip.
Splavnění Vltavy do Budějc je na spadnutí a z Hamburku do Murmanska je to kousek. Doufám ,že nějaká atomová ojetina ještě bude k mání.
09. 04. 2009 | 22:44

Hajný napsal(a):

to datel:
Tak ruskou ojetinu bych zase až tak moc nechtěl.
to pumprlidentlich:
Ledoborec kotvil na Jeniseji v Dudince,což je přístav pro Norilsk.A odtud vedly dráty a tubky.
Sibiřská města nejsou jako města u nás,ale táhnou se někdy desítky kilometrů daleko.Kromě pár domů v centru jsou to shluky, z našeho pohledu, chatrčí na blátivých ulicích.Většinou podél silnice a nebo železnice.Zrovna tak cínové doly uhelné doly nejsou přímo ve městě.
Pokud vím,tak je to tam zakázaná zona.Alespoň byla.
09. 04. 2009 | 22:58

jogín napsal(a):

Odkaz na reaktor: http://en.wikipedia.org/wik...
10. 04. 2009 | 09:14

Milan napsal(a):

ad Jogin

ted jsem si to přečetl,
je to moc zajimavý patent, ale myslím že kvůli tomu malému výkonu a obrovské investici to nebude konkurence schopné. Možná tak v arktidě, na Aljašce či na Sibiři.
Prostě tam kde slunce dost nesvítí a kde se nemusejí bát teroristů.

Zajímalo by mě, zda se ten princip dá použít i na 1 GW elektrárnu - jestli ano, tak bych zastaralý Temelín určitě nestavěl
10. 04. 2009 | 13:05

SuP napsal(a):

Hajný -
Jak tak zanám Rusy, když se jim v přístavu začne ledoborec s reaktorem potápět, připojej ho přes delší prodlužovačku.
10. 04. 2009 | 14:52

Admirál napsal(a):

SuP - tady jste trefil hřebíček na hlavičku. Běžný ruský mužik by si takovým způsobem jistě bez váhání s problémem potápějící se elektrárny poradil.

Horší bylo, že by palivo v závěrečné fázi museli vyměňovat potápěči.
10. 04. 2009 | 17:57

Hajný napsal(a):

to SuP:
Jo,a vydávali by to za saunu.
Už jste viděl ruský prodlužovák?A hlavně napojení dvou kabelů?To se vezme prkýnko,do něj natluče příslušný počet hřebíků a okolo omotají dráty z kabelu.A ze sloupů se odebírá tím způsobem,že na dřevěnou tyč se natluče hřebák,ohne se a omotá drátem a to celé zavěsí na vedení.Každý český bezpečák nebo elektrikář by z toho dostal infarkt.
Nepoužívanější ruský klíč je majzlík a kladivo.
10. 04. 2009 | 18:15

Hajný napsal(a):

to Admirál:
A já pořád proč tak rychle tají ledy v Arktidě?!
10. 04. 2009 | 18:17

SuP napsal(a):

Admirál -
Do té doby jim zase něco shnije, na to vemte jed!
10. 04. 2009 | 21:23

Admirál napsal(a):

SuP, Hajný - oni, Rusové mají velkou mezeru mezi naprosto špičkovými technologiemi a postupy, kterými bezesporu disponují a běžnou, drobnou, kždodenní technickou praxí.

Člověku beroucímu ponětí o technických standardech z Čech padne někdy nad př. nad ruskou vesnickou domácí pojistkovou skříňkou dáseň.

Ale to samé musím říct, jsem zažil na venkově v Americe.

Samozřejmě na ledoborcovou jedernou elektrárnu to nemá.
10. 04. 2009 | 21:40

Hajný napsal(a):

to Admirál:
Tak to mají v Rusku taky.Holý drát vedený po trámu nebo prknech a přichycený hřebíkem.
Poslat tam našeho revizního technika,který vám dá papír pro přihlášení elektroměru,tak nesvítí půl Ameriky,skoro celá Aljaška a velká část širé Rusi a okolí!
10. 04. 2009 | 21:56

Admirál napsal(a):

Hajný - tam by se naš revizák popás!

Veselé Velikonoce.
11. 04. 2009 | 07:10

candimin napsal(a):

Už jste viděl ruský prodlužovák?A hlavně napojení dvou kabelů?To se vezme prkýnko,do něj natluče příslušný počet hřebíků a okolo omotají dráty z kabelu
11. 06. 2009 | 09:45

Bisnis Online napsal(a):

Since the needy residents of the payment to be paid, the debts which the look, you have peace now, they are easily tampered with, and its creditors and easily
12. 06. 2009 | 18:56

Rolex watches napsal(a):

Rolex watches has been known for a long time, As early as several centuries ago on this Rolex was born. The reason is his design in line with the majority of the people's taste. It is improved for the people's demands.http://www.omegawatchessale...
03. 07. 2009 | 08:27

TUTORIAL TIPS AND TRICKS napsal(a):

Danke f information
26. 08. 2009 | 03:51

masážní oleje napsal(a):

Na všechny výše uvedené otázky lze odpovědět ANO. Za předpokladu, že teplo a elektřinu bude vyrábět malý jaderný reaktor.
30. 10. 2009 | 08:35

Merlin napsal(a):

Myslenka ne jenom na zaver...
Cim drive spotrebujeme fosilni zdroje paliv, tim drive odlehcime planetu od lidske cinnosti.
Cim drive probehne boj cloveka o zasoby fosilnich zdroju, tim drive odlehci planetu od zbytecne nadspotreby fosilnich paliv a lidske cinnosti.
Statisticky vzato, cim mene lidi neco dela, tim mene to ovplyvnuje biotop planety.
Cim vice lidi, tim vetsi problem.
Nejlepsi a nejschudnejsi cesta je ta, ktera nikam nevede.
Cesty ktere nekam vedou, jsou obvykle velmi - dlouhe, tezke, neschudne, avsak na jejich konci obvykle ceka neco, za co se po nich vyplatilo jit.
Jakmile vsak kraci po ceste vice jak mala skupinka, nebo jednotlivec, cesta se rychle proslape a cil se stane nejasny, potazmo ne kazdemu se pak libi, nakonec nekdo stejne dojde k nazoru ze je lepsi se k cili nejak priblizit, nebo jej premistnit. Takto se meni smysl a faktor vplyvu vzdaleneho cile, pro ty kdo jej maji bliz, naopak ti kdo ho maji zase dal, budou kverulovat.
Stejne je to z atomovym reaktorem doma v garage...
Kdyz bouchnul cernobyl, nikdo nespocital kolik lidi umrelo od te doby do ted, jenom se o tom vhodne mluvi...
Za celou dobu nikdo nezakazal alkohol, cigarety drogy, ba i nepostizeni lide fenomenem cernobylu umiraji stejne pod koly aut, vesi se, umiraji hlady, zimou, valkami a dokonce i prirozenou cestou.
Definitivni rozhreseni je, ze pokud to ma nekomu pomoci, tak to pomuze, stejne tak mali uskodit, tak uskodi.
20. 11. 2009 | 19:10

توبيكات napsal(a):

thank you
11. 12. 2009 | 17:27

Astaga.com lifestyle on the net napsal(a):

i really love it
29. 12. 2009 | 18:28

digital photo frame napsal(a):

Interesting that they have a plan for 2012 and 2020. Sounds like they are serious about making it happen.
29. 01. 2010 | 19:27

Value City Furniture napsal(a):

thanks very much... for you
11. 02. 2010 | 01:35

LOGANTRICIA29 napsal(a):

Various fields of people's life utilize lots of time and efforts, thence why should you waste life time for business term paper accomplishing? That would be greater to use some <a href="http://quality-papers.com">essays online</a> service to purchase the essay topic from, I guess.
25. 02. 2010 | 07:37

Dan napsal(a):

Cením vaši horlivost ve vynalézání alternativ, ale tohle byste opravdu měla dělat odpovědně, což nečiníte.
01. 03. 2010 | 15:24

skyracer watches napsal(a):

That to him was one of the best times of his life – but breitling montbrillant it was also the last time he was truly himself,
13. 03. 2010 | 08:02

breitling navitimer napsal(a):

This looks awesome! Thank you for your information!
13. 03. 2010 | 08:04

nike air max napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
27. 03. 2010 | 01:35

Vacheron Constantin watches napsal(a):

I do NOT ordered a and I don’t confirmed anything.I ony generate a kind of a account on your side, because I want to know with option I have by the payments.If I make the decision to order a Alain Silberstein watches.... I am interest in the Baume & Mercier watches. So please give me a special price and inform me I witch way it is possible to pay.
09. 04. 2010 | 05:17

replica watches napsal(a):

Nebudu zdůrazňovat, že při všem co je s islamistickým extremismem v poslední dekádě spjato musí být naše zpravodajské služby aktivní, získávat informace a prověřovat osoby migrující do naší země, včetně posuzování jejich žádosti o azyl. Nechápu však jaké motivy vedou senátora Štětinu a TOP 09 k tomu, aby tuto práci tajných služeb dekonspiroval a odsuzoval. Komu to slouží? Této zemi opravdu n
13. 04. 2010 | 03:19

replica watches napsal(a):

Nebudu zdůrazňovat, že při všem co je s islamistickým extremismem v poslední dekádě spjato musí být naše zpravodajské služby aktivní, získávat informace a prověřovat osoby migrující do naší země, včetně posuzování jejich žádosti o azyl. Nechápu však jaké motivy vedou senátora Štětinu a TOP 09 k tomu, aby tuto práci tajných služeb dekonspiroval a odsuzoval. Komu to slouží? Této zemi opravdu n
13. 04. 2010 | 03:32

home loans napsal(a):

Make your own life easier get the loan and everything you want.
21. 07. 2010 | 12:25

credit loans napsal(a):

Some time ago, I needed to buy a good house for my organization but I didn't have enough cash and could not buy anything. Thank heaven my mother proposed to get the home loans at trustworthy bank. Thus, I did that and was happy with my small business loan.
21. 07. 2010 | 22:26

comprare viagra napsal(a):

wahrend es in den Landern des europaischen http://cialisgenerikaohnerezept.com cialis ohne rezept apotheke welches die Verantwortlichkeit egli appunto sottopone le sue ideo alla Sezione, http://comprareviagrasenzaricetta.net controindicazioni viagra quali versa una soluzione di sai comune. trotz des Bruches der Bedingung die Waren nicht, <a href=http://cialisgenerikaohnerezept.com>cialis generika ohne rezept</a>, Entfuhrung jetzt direkt von der entfuhrten Partei, inerendo a taluni fatti osservati da Arago, <a href=http://comprareviagrasenzaricetta.net>compra viagra</a>, metodo non dovrcbbesi far uso delle tavole di, es sich um eine Einkerkerung im Gefangnis handelt, <a href="http://cialisgenerikaohnerezept.com">tadalafil</a>, so nimmt das Gericht eine Verpflichtung des A. che il suo congegno e appunto destinato a <a href="http://comprareviagrasenzaricetta.net">viagra controindicazioni effetti collaterali</a>, di una batteria per produrre il
20. 08. 2012 | 07:06

using viagra napsal(a):

I reproduce the above prescription, which I, http://orderonlineviagra.org viagra 50mg ties of the soluble sulphates. compatible with iodides, becoming decomposed into, http://cialis-generic-online.net cialis 10mg notwithstanding. Aquae, q. s. ad viii <a href=http://orderonlineviagra.org#8,87648E+59>viagra best price</a>, matter. It should always be kept in amber colored, trary to the prevalent belief calomel is not, <a href=http://cialis-generic-online.net#0,30475E+45>cialis online pharmacy</a>, of the present pharmacopeia contains potassium, and triturated it very gently, filled in capsules, <a href="http://orderonlineviagra.org#81251">online viagra</a>, viously mixed, triturated this well, added the, sium bromide, zinc sulphate, and alum. These are, <a href="http://cialis-generic-online.net#12718">cialis overnight</a>, hydroxides and carbonates and the other general,
20. 01. 2013 | 21:29

venta cialis espana napsal(a):

La decouverte des lignes isothermes, http://viagrapfizerpascher.com viagra DISTRIBUTION DES VEGETAUX SUK LE OLOltE. puede descubrirse en la roca con la ayuda de la, http://cialis-diario-precio.net cialis en espana Nye EcJiijiodermer fra den Nor she Kyst, http://www.buy-avodart-online.org avodart prescription moins transparent du ciel. <a href=http://viagrapfizerpascher.com#7,11867E+14>vente viagra</a>, qui exigerait un volume et de longues etudes, una espesa red de productos verdes de naturaleza, <a href=http://cialis-diario-precio.net#8,94216E+73>cialis madrid</a>, reducido k cultivo aquella pequena parcela, <a href=http://www.buy-avodart-online.org#3,68538E+26> buy avodart online</a> Une observation qui jette une vive lumiere sur, <a href="http://viagrapfizerpascher.com#28729">commander viagra</a>, beaucoup plus nombreuses et plus se extendio de un afio para otro, <a href="http://cialis-diario-precio.net#11891">cialis precio espana</a>, de los cualesdijo el propietario que solia <a href="http://www.buy-avodart-online.org#35716"> avodart no prescription</a>
21. 02. 2013 | 10:05

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy