Konopí – poslanci a dobrý byznys pro vyvolené

08. 06. 2012 | 21:26
Přečteno 8140 krát
Poslanecká sněmovna dnes projednala návrh novelizace čtyř zákonů ve veřejnosti známé jako tzv. Léčivé konopí v prvním čtení. Jedná se o zákony o léčivech, návykových látkách, správních poplatcích a o zřízení ministerstev a jiných ústředních orgánů státní správy České republiky. Všechny předložené změny jsou v Poslanecké sněmovně vedeny pod sněmovním čislem číslo 590
Návrh se opírá o petici za léčebné konopí, kterou do této doby podepsalo přes 40 tis lidí. Předkládají ho poslanci z celého spektra politických stran zastoupených v parlamentu. O důležitosti tohoto zákona svědčí nejen urputná snaha zastánců tohoto návrhu, že je třeba rychle řešit a pak případně určité chyby odstraňovat, ale i to, že na místo určeného zpravodaje sněmovního tisku poslance Igora Svojáka návrh odůvodňuje samotná předsedkyně poslanecké sněmovny Miroslava Němcová. Ta rovnou v úvodu svého vystoupení říká: My se nechce bavit o tom, zda zlegalizujeme drogy měkké nebo tvrdé. My se chceme bavit o tom, jestli je možné umožnit léčebné využití, a pouze striktně léčebné využití konopí pro některé závažné stavy lidí. Myšlenka, že zákonodárci chtějí posunout věci týkající se užívání konopí velkou částí mládeže v naší zemi k normálu, se ukazuje lichou.

Jak sama Němcová dále ve sněmovně sdělila: Návrhem novely zákonů jde o zamezení zneužití tohoto konopí pro jakékoliv jiné než léčebné a vědecké účely a dosáhnout plného souladu právního stavu České republiky s mezinárodními úmluvami o kontrole omamných a psychotropních látek. Ona mezinárodní úmluva, která je nepřekročitelným vodítkem zákonodárců vznikla v roce 1961. Tedy dávno před nástupem hippies, rockové hudby, dlouhých vlasů a svobodného ducha v oblasti drog a sexu. Navíc úmluva v souvislosti s konopím hovoří o úpravě možného užívání , pěstování a distribuce konopí úplně jinak než je vykládána vládními a poslaneckými „odborníky“.
Němcová ve svém úvodu přečetla úryvky z dopisu izraelského vědce českého původu Hanuše. Ten mimo jiné píše: "Ti, kteří si konopí nedokáží vypěstovat sami, je pak budou pokoutně kupovat a nechtěně tak budou podporovat vývozce, dovozce a dealery a přitom budou sami jejich vysokými cenami ožebračováni. Takže si myslím, že je lepší mít vše pod legální kontrolou, nežli pacienty, kterým lékařská věda nedovede pomoci, nechat balancovat na hraně zákona. Ti totiž, pokud jim v jejich léčbě bude pomáhat pouze konopí, ho budou používat i nelegálně, neboť jinou volbu nebudou mít.“
Petice, která iniciovala zřízení pracovních skupin a výsledkem toho byla souhrnná novela, obsahuje i následující : "Současný stav považujeme za narušení ústavních práv občanů České republiky na ochranu zdraví a za porušení mezinárodních úmluv o zdravotních a sociálních právech, jež Česká republika uznává za závazné. Pacienti, kteří v současné době tuto léčbu potřebují, jsou odkázáni na černý trh se všemi jeho kriminálními riziky a s riziky postihu nezákonného jednání, jehož jsou nemocní se nuceni dopouštět. Tento stav také významně narušuje možnosti výzkumu dalšího potenciálu konopí a látek z něj pro léčebné účely“. Problémem je, že návrh jak je předložen nahrazuje dealery a byznys z ulice státem. Samotné pěstování konopí pro léčbu bude lidem znemožněno. Dle výroků přestavitelů policie a dalších represivních složek, kdo nebude mít diagnózu jedné z vyjmenovaných chorob a recept s modrým pruhem, a přitom bude konopí pro léčbu užívat, bude potrestán. Dokonce postih půjde ještě mnohem dál než doposud. Člověk, který si sám konopí vypěstuje, bude posuzován i tak, že nakládal s nebezpečným léčivem, neměl na toto nakládání a „výrobu“ licenci a ve správním řízení bude moci dostat pokutu až několik milionů korun.
Novela, kterou zákonodárci právě projednávání, hovoří i o zřízení licencovaného pracoviště, jež bude vydávat licence pro pěstování a dovoz ne více než pěti obchodním společnostem, kterým ze zákona umožní 100% výkup za ceny podobné těm dnešním na černém trhu. Přitom konopí se v Čechách začalo na černém trhu prodávat až po roce 1999, kdy vstoupila v platnost novela, která zakázala mít beztrestně pro vlastní potřebu v podstatě jakoukoliv látku měnící vědomí, tedy i konopí. Průměrná cena květiny, která vyroste de facto všude i ve spáře mezi dlaždicemi, nebo na uhelných haldách by dle předkládaného zákona vyšla státní rozpočet na 40 až 60 tis korun. Představa, že licenci získá firma, která oseje např. 100 ha a vše to prodá státu, je hrůzostrašná.
Zpravodaj sněmovního tisku Igor Svoják sdělil poslancům, že návrh počítá s využitím konopí jen pro následující zdravotní diagnózy: Jedná se konkrétně o indikace v následujících oblastech: chronické a neztišitelné bolesti u řady chorobných stavů, u zvýšeného svalového napětí, u onkologických bolestí, u postherpetických neuralgií nervového původu po onemocnění pásovým oparem, u revmatoidní artritidy, ztuhlost a bolesti způsobené chronickými autoimunními záněty měkkých tkání, kloubů a dalších orgánů. Dále u třesu a poruchy svalového napětí, což jsou křeče, škubavé pohyby, poruchy chůze, mimiky u řady chorobných stavů například Parkinsonova choroba, roztroušená skleróza, kožní poruchy, jako atopický ekzém, neuropatie po chemoterapii u HIV pozitivních a u stavů po encefalitidách. U glaukomu, což je tzv. zelený zákal spočívající v bolestivém a zrak ničícím zvýšení nitroočního tlaku. A u nechutenství u pacientů s nádorovým onemocněním a s HIV pozitivním a ztráta tělesné hmotnosti při HIV pozitivním, tzv. wasting syndrom. Tedy s možností využití pro méně závažné choroby nebo preventivně se vůbec nepočítá.
Jednoduchou formu umožnění pěstování a užívání konopí pro lékařské a relaxační účely, která by neporušovala 51 let starou mezinárodní úmluvu, úplně by zrušila černý trh s konopím, nikdo z poslanců nenavrhl. Tedy dát možnost nakládat s konopím jen pro vlastní potřebu těm, jež o to stojí a nechat zakázaný prodej a distribuci. Navíc konopí dle výzkumů okusilo přes 70% české mládeže. Není znám případ úmrtí ani nenávratného poškození zdraví.
Bude velice zajímavé sledovat, jak se budou zabývat ve veřejnosti přístupných výborech zdravotním a zemědělském, kterým byl tento návrh přikázán plánem poslanecké sněmovny, a jestli připustí ke slovu i kritiky navržené varianty. Stenozáznam dnešního prvního čtení zákona naleznete zde
Zajímavé bylo již proběhlé zasedání zdravotního podvýboru, které bylo veřejnosti neveřejné, ale je z něho zachována nahrávka. Poslechnout si i můžete zde

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Al Jouda napsal(a):

Ta současná poslanecká sebranka nemůže vymyslet nic dobrého !
08. 06. 2012 | 21:47

Občan napsal(a):

Trošku s křížkem po funuse...
V téhle zemi už si pěstuje "kytky" kdejaká bábdrdle a dědouš a míchají si mastičky na klouby a diabetické nohy, jen to frčí. Na neskutečně předražené konopí z lékáren se zvysoka vybodnou, protože na to stejně nebudou mít. V souvislosti s léčebným využitím konopí jsem nedávno četl, že mast z něho bude stát v lékárně asi 20 000.- Kč!!!!! Ale i kdyby stála "jen" 2000.- Kč, tak kdo si to koupí?

V jednom městě na jihu Čech se dědkové v hospodě místo fotbalu trumfují co jim jak roste, čím to hnojí, co za odrůdu zasadili a jak míchají které ingredience :o)))
08. 06. 2012 | 22:09

santawizard napsal(a):

Církev alkoholu a tabáku versus strana přátel marijuány:
Je křesťanská marijuána více pohostinná,léčivá a spirituální než křesťanské víno????
V podstatě se jedná o 4 druhy konopí:
1/ průmyslové konopí,které se může bez povolení k zacházení pěstovat až do 100 metrů čtverečných.2/marijuána pro zdravotnické účely ,kde povolení k zacházení mohou dostat patrně jenom lidoví léčitelé,protože všichni ostatní doktoři to dostávají automaticky.3/marijuana pro pohostinské účely v osobním vlastnictví podle vzoru alkoholu a tabáku,kteří jsou stejně více společensky nebezpečnější než celá marijuána dohromady4/ křestanská marijuána jako pomazání,kde není, jak se říká žádná droga,ale je tam Ježíš Kristus,což se pochopitelně nedá dokázat žádným laboratorním testem ,ale jedině vírou v Ježíše Krista.
08. 06. 2012 | 22:29

Luba napsal(a):

I když se stane z prodeje léčivého konopí byznys pro vyvolené, legalizací prodeje se samopěstitelům dostanou do ruky pádné argumenty proti kriminalizaci jejich soukromých aktivit.

"Proč bych měl platit dvě stovky za léčebnou dávku a recept od lékaře, když totéž mám doma v květníku za 10 Kč?"

I když,
pálení samohonky je vlastně také penalizováno ...
08. 06. 2012 | 22:51

Stanislav Penc napsal(a):

Luba: tady vam to Pavlik Bemu v jedne minute vysvetli: http://kozy.cz/konopi/Bem1.mp3
Jeste pani predsedkyne Nemcova, aby bylo jasno: http://kozy.cz/konopi/nemcova.mp3
08. 06. 2012 | 23:00

Luba napsal(a):

Pane Penci,
díky za info.

Ale podle mého názoru represe s novou praxí "legalizace pro léčebné účely" ubude. I proto, že na vymáhání zákona nebudou lidi, a už vůbec budou policii chybět lidé pro zákroky proti konzumentům a malopěstitelům motivovaní.

Vede mě k tomu i zkušenost, že původní záměry se realizací proměňují někdy až podivuhodně. Doufejme, že k lepšímu.

Všichni snad víme, že skutečným problémem jsou existenční problémy lidí a snadná dostupnost drog legálních, těch řádně, až
mimořádně zdaněných. Všeobecná frustrace z nadvlády alkoholiků a gamblerů.
09. 06. 2012 | 00:12

Martin Konvička napsal(a):

Jsem ohledně dalšího vývoje optimista jako Občan (pěstuje se, pěstovat se bude, a houšť a větší kapky), a současně jako Luba (ta represe už je trapná i policistům, protože prostě za ta léta vědí).

A ještě další pozitivum vidím v tom, že si další lidi uvědomí, že konopí není jen skvělý relaxant a zábava, ale i lék, a úžasný. Že hulit je to vlastně škoda...

Čímž neříkám, "nekouřit to". Kouřit, komu to vyhovuje, ale s mírou, jako se vším. Stejně ti, kdo to kouřit chtějí, to kouří. A nemalé části konopné stavy nekonvenují - no a ti to nekouří.

Trochu se divím postoji křesťanů.
Konopí, nejde-li o supersilné dávky jako při užívání výtažku, NENÍ entheogen ve stylu houbiček, meskalinu či LSD. Nejde tam o mystické prožitky, na které církve tolik žárlí. No, a u těch silných dávek jsou ty prožitky součástí léčby (ale ani tam nejde o nic, čeho by se církve měly bát - naopak).
Každý odpůrce "ze zásady" by to měl aspoň jednou zkusit.
09. 06. 2012 | 02:18

Johnnie napsal(a):

Psychotropní látky v marihuaně ovlivňují vědomí člověka. Konzument drogy se cítí lépe, ale to v žádném případě nelze považovat za léčbu. Lék je to, co mění průběh nemoci, co zlepšuje zdravotní stav nemocného člověka. Ne to, co člověka oblbne.
Lidé umírající na rakovinu dostávají morfium na tišení bolesti. Je zajímavé, že v tomto případě na rozdíl od marihuany nikdo nemluví o léku, o léčbě.
Je smutné, že feťáci v našem státě získali už takový vliv, že se jim podařilo prosadit první stádium legalizace drog, u kterého samozřejmě nezůstanou.
Jelikož Alzheimera lze diagnostikovat prakticky každému důchodci, znamená to doslova plošnou legalizaci a totální legální dostupnost marihuany na recept. Navíc státem řízená distribuce přes lékárny bude v méně vzdělaných lidech posilovat dojem, že marihuana je skutečně nějaký lék a zdraví prospěšná věc. O žádném takovém přínosu ale neurologové nevědí.
Doma ať se každý sjíždí, čím chce, ale toto povede ke zvýšení počtu zfetovaných řidičů, zejména těch mladých "free cool in", které tipuji na největší hrozbu na našich silnicích. Proti řidičům pod vlivem alkoholu policie jakž takž bojuje a má i nějaké prostředky a možnosti. V případě marihuany je policie skoro bezmocná - testy jsou mnohem složitější a méně dostupné. Feťák testem na alkohol projde a může pokračovat ve svém ohrožování ostatních.
Malá pomůcka pro poznávání lidí: Feťák neříká marihuana, ale konopí, lobbující feťák říká léčebné konopí.
09. 06. 2012 | 02:54

Martin Konvička napsal(a):

Johnie:
těch klinicky ověřených situací, kdy konopí/marihuana/ganža/hulo skutečně léčila (kausativně, nikoli paliativně) je dnes už tolik, že to může popírat jen člověk neznalý, neinformovaný či takříkajíc zabedněný.
Nebudu Vás přesvědčovat (o ničem, bodám na to), povíme si, až Vás dostihne ten Alzheimer nebo roztroušená nebo cukrovka nebo nepřeji Vám rak ... nebo třeba jen cirhóza z chlastu, a Vy přecejen zatoužíte občas se trochu přiobloudit, protože střízlivi po celý život můžou být jen ti (pfuj!) abstienti.
Třeba budete rád, že máte v rodině nebo mezi přáteli "feťáka".

Jen jedna poznámka, poslední k Vám: řidiči na trávě jsou trochu problém, jak píšete, ale úplně totéž platí pro řidiče na všech těch diazepamech a neurolech a lexaurinech, prostě "klepkách", a že těch je, a nesleduje to nikdo.
A taknějak furt žijem ...
09. 06. 2012 | 03:03

petrvileta napsal(a):

Stando Penci, jen tak pro legraci se pak zkus prihlasit jako legalni pestitel a Dusan Dvorak take. Bude zajimave si precist zduvodneni, proc zrovna vy to nemuzete delat :-)
09. 06. 2012 | 04:09

Bětka napsal(a):

Kvůli čemu demonstruje za legalizaci marihuany mládež? Kvůli nesnesitelným bolestem, kterými trpí?
09. 06. 2012 | 05:54

Ládik!!! napsal(a):

Tatík má 83 a 3 endoprotézy, nemůže spát - bere denně 3 brufeny. Začal balit konopí do cigarety v poměru 1:2 (1konopí, 2tabáky), 5 cigaret denně - už potřebuje jen 2 brufeny. Zadara.
09. 06. 2012 | 07:42

český maloměšťák napsal(a):

Není nad státní nebo farmaceutický monopol a s nimi spojenými spotřebními daněmi.
Todle vám poví každý kutálista zastupitelista.

Někdy mám pocit, že jsou nejvíce zhuleni a to imrvére a furt právě oni. Jenže na ně nikdo nemá....
Copa poslanci...ti si za nevyúčtovatelné náhrady psaníček koupí na několik vesewlých trachtací - tu s Janouškem, tu s někým jiným.
Jenže co takový důchodce bez zahrádky ? To budou chodit asi kutálisti financisti a čuchat po chodbách.... Kdo že to šidí erár na daních či licenčních poplatcích...

Tak nějak mi to smrdí korupccí...ale jinak vem to nešť....já to nepotřebuju. Ani hulit, ani pěstovat. /ale krásně to voní - to je fakt..../

Kdo je nemocný a pomáhá mu nějaká rostlina, na kterou dosud nemá patent nějaká farmaceutická firma či Monsanto...tak je samozřejmě jeho výsostným právem, aby si takovou rostlinu pro vlastní použití a na vlastní riziko vypěstoval....ostatní řeči okolo jsou zhusta protiústavními bláboly.
09. 06. 2012 | 08:32

Silvie napsal(a):

Občan,

jenž problém je, když máte nějakého horlivého souseda-udavače. Naše soudy odkládají případy miliardové korupce, ale neváhají šikanovat staré lidi,kteří si pěstují pár rostlin konopí na bolavé klouby.
Těch soudů proběhlo několik a je to opravdu ostudné!!!
Pernikáři jim zatím běhají nerušeně po světě.

Dokud stát bude hájit zájmy farmalobby, tak se z místa nehneme. Taky odmítám kupovat šampon z konopí (60 ml) za 280 korun.
09. 06. 2012 | 08:47

Občan napsal(a):

Jí vím, Silvie, četl jsem o několika takových případech šikany starých a nemocných lidí úplně nedávno. Máte naprostou pravdu i s tou farmamafií.
I tak si lidé budou dál pěstovat na zahrádkách a balkonech - už jen proto, aby dožrali ty, co je odírají a buzerují. Protože v pasivní resistenci jsou Češi mistři světa (to myslím v dobrém slova smyslu) :o)
09. 06. 2012 | 08:56

Občan napsal(a):

Tohle je dost drsné čtení, ale snad dostatečně ilustruje to, jakou boudu ušily Němcová a farmamafie na nemocné lidi, kterým podomácku pěstované konopí a léky z něho pomáhají:
http://www.konopijelek.cz/index.php?stranka=vladni-podvod
http://www.roska-praha.cz/novinky/marihuana-poprve-jako-legalni-lek.html
http://www.capz.cz/tohle-te-prijde-draho
09. 06. 2012 | 09:38

resl napsal(a):

Marjánka je nejméně nebezpečná droga, nesrovnatelná s chlastem, tabákem a všemi povolenými produkty. Nevzbuzuje agresi a mohla by zabránit mnoha opileckým rvačkám v rodinách. Většinou ti, co o tom rozhodují, jsou nekompetentní, nevzdělaní a debata s nimi není možná. Nepřijdou.
09. 06. 2012 | 11:21

resl napsal(a):

Johnnie napsal(a):
"Psychotropní látky v marihuaně ovlivňují vědomí člověka. Konzument drogy se cítí lépe, ale to v žádném případě nelze považovat za léčbu. Lék je to, co mění průběh nemoci, co zlepšuje zdravotní stav nemocného člověka. Ne to, co člověka oblbne."
Duševní stav je začátek nemoci, nebo léčby, nemáte ani páru o tom co píšete.
řidič sice trochu problém je, ale opačný. jede totiž hodně pomalu, neb mu thc vše zrychluje. čas i jízdu. takže by člověk mohl říct, že pod vlivem je řidič opatrnější. reakce jsou naopak rychlejší. /brždění/. to je "náhoda", co ?
09. 06. 2012 | 11:34

ali napsal(a):

konopí..proč je tolik humbuku kolem takové krásné rostlinky? Mnohem horší je třeba durman..ten pěstuje mraky lidí, je k dostání ve květinářství a zahradnicví..děti se kolem toho batolí na zahrádkách či kolem květináčů a jsou v ohrožení..a takových kytiček se dá u nás koupit tuny..
09. 06. 2012 | 12:54

Silvie napsal(a):

resl,

tak to si zase lakujete moc narůžovo.

Každého, kdo sedne za volant pod vlivem alkoholu, drog nebo trávy, bych bez milosti pověsila za kulky do průvanu.
Nejvíc se děsím mladých zhulenců a drogových vypatlanců za volantem - jsou neméně nebezpeční, nežli alkoholici.
Když se to s kouřením přežene, tak můžete být v pěkném rauši.
Brácha je vyléčený z "koláčků". Když byli v Amstru, tak si samozřejmě koupil, jenže netušil, jaká to bude síla. Říkal, že ho tři dny vodili ,jako medvěda a všechno viděl v oparu. Navíc prý z toho dostal nějakou úzkostnou fobii, řídit vůbec nemohl.
Tráva je sice skvělý lék, ale s kouřením bych byla opatrná. Lidé psychicky nemocní by se toho měli vyvarovat - může být spouštěčem těžké psychozy!!!
Nikdy jsem to nezkoušela a ani zkoušet nebudu. Znám pár lidí, kterým bylo poté akorát hodně blbě (nesmí se míchat s alkoholem, nesmíte být v depce). Mně stačí, jak se mi udělá špatně po normální cigaretě. Takže jsem vlastně nekuřákem bez vlastního přičinění.
09. 06. 2012 | 13:11

ali napsal(a):

Silvie
souhlasím s Vámi..i když tu rostlinku mám ráda, respektuju jí, tohle jste trefila velice dobře a pravdivě..

jo, ještě dodatek..za co byste pověsila ženskou, kdyby pod vlivem sedla za volant? ;o)
09. 06. 2012 | 13:21

resl napsal(a):

Silvie
nezkoušela, tedy nevíte. eufórie po jointu trvá max. 4h. Může se kombinovat s pivem, vínem, nejlépe s ničím. reakce /třeba na shozenou sklenic ze stolu/, je daleko rychlejší než za "střízliva." chytnete ji. nemůžete přece vše vědět správně, jak jste zde zvyklá. brácha vám asi chtěl imponovat, tak to trochu přeháněl. a jak je na pavlači, co řikaj sousedi ? no nic ve zlém. r.

ali,
durman je horší kvůli předávkování, což u thc nehrozí.
09. 06. 2012 | 13:45

santawizard napsal(a):

1)Protože taneční parkety pro abstinenty a kuřárny pro zdraví prospěšnou marijuánu a zdraví škodlivé cigarety neexistují,všechno je už jako drogy sex a rockenroll nebo chlast ,sex a rockenroll dohromady nebo zvlášť.
2)Když člověk páchá zločin nebo přestupek pod vlivem alkoholu a nebo jiné návykové látky ,tak je na to speciální paragraf zvaný paragraf o opilství.
3)V dobách americké prohibice alkoholu se všechen chlast musel kupovat od Alkapona,kromě proslulé kukuřičné gořalky,která se mohla prodávat jen na předpis v lékárnách,podobně jak to chcou dneska udělat s tou marijuánou pro zdravotnické účely.Potom následovala 2.světová válka a vzestup amerických Mormonů
09. 06. 2012 | 14:27

santawizard napsal(a):

Vlivem legálního šíření tabákového notorismu a alkoholismu a ilegální narkománie se legální a ilegální drogy rozmohly po celém světě jako zákon a organizovaný zločin.Kdyby nějaké zákony rozmohly zloděje,tak jako protidrogové zákony rozmohly drogy,lidé by si to určitě nenechali líbit.Už na mateřských školkách bojujete proti drogám a muchomůrce červené,ale proč je ,jak se říká ,v každé hospodě jenom samá k++va ,ale žádný hospodský kaplan neexistuje ,nedovedete vysvětlit ani rodičům!!!!!
09. 06. 2012 | 15:19

Johnnie napsal(a):

Resl lže:
Obvyklá dávka "joint" THC se odbourává 8 hodin, nikoliv 4, jak on tvrdí.
Není pravda, že řidič pod vlivem THC má rychlejší reakce, pouze je o tom přesvědčen, má tímto směrem zkreslené vnímání. Testovalo se to na řidičích [v uzavřené oblasti, za asistence policie]. Zatímco řidič pod vlivem alkoholu má reakce zpomalené a často i pomaleji jede, řidič pod vlivem THC naopak jede rychleji, protože se má za rychle reagujícího. Jednoduše jde jeho chování popsat asi jako "zatáčí už před zatáčkou". Protože je přesvědčen, že je velmi pohotový a že všechno stihne a všude se vejde, je svým chováním ještě daleko nebezpečnější, než řidič ovlivněný alkoholem.
K tomu připočtěme mnohem pomalejší odbourávání THC v těle, tj. déle trvající účinek, a vyjde vám, proč jsem proti vyšší dostupnosti marihuany pro širokou veřejnost. Doma si hulte, co chcete, kolik chcete. Zákaz konzumace marihuany před řízením bude fungovat ještě hůře, než stejný zákaz pro alkohol, o tom si nedělám iluze.
Kdyby tito zhulení řidiči nezabíjeli nevinné lidi, ale jen sebe a své spolujezdce, bylo mi to celé fuk.
09. 06. 2012 | 16:07

resl napsal(a):

Johnnie
já nelžu, ale vy jste si přečetl něco špatně.
řidič jede pod vlivem thc POMALU, protože má vjem, že jede rychle. tak se opatrně vleče.
09. 06. 2012 | 20:15

Silvie napsal(a):

resl,

vy máte tedy informace z dost podivného zdroje.
Nemusím to zkoušet ,abych věděla, že jste totálně !! mimo mísu.
Alkohol je v kombinaci s THC výslovně zakázaný - reakce organismu mohou být velmi vážné a nepředvídatelné.
Známý si zakouřil, přestože měl těžkou depresi a mysleli jsme, že to nepřežije.
Brácha nemá důvod přehánět - byli tam s ním navíc naši společní kamarádi.
Pokud si myslíte, že je bezpečné řídit pod vlivem THC, tak by vás měli internovat. Jste společensky nebezpečný člověk!
09. 06. 2012 | 20:39

Medikolog napsal(a):

Pane Penci,

poptejte se lékařů a veterinářů (a na právní stránku vašich odborných styků z USTRku a pod), zda by mléko vašich koz bylo po spasení marihuany fetkomile léčivé... Kozí fetkomléko, kozí fetkosýry... fetkobysines... A co vy jako zastánce konopí jako drogy (synonymum léku ve farmakologii - cynické, že?) "užíváte" marihuanu osobně, (zne)užívá je vaše žena a dáváte ji i svým dětem? Pokud ne, ..... odpovězte si sám.
09. 06. 2012 | 20:41

ali napsal(a):

Silvie
v tom případě jsem idiot.. =o)
respektive byla jsem za idiota, neboť mě nevědomky zhulili před cca 15ti lety po třech pivech..šla jsem domů celej světelnej rok a cesta se mi neustále vzdalovala..čím rychleji jsem šla, tím rychleji ta bestie ustupovala..nehledě na tu šílenou klendru..to byl můj první a poslední zážitek s hulením..už nikdy více..ale kolena si zmastím..
09. 06. 2012 | 22:42

Silvie napsal(a):

Ali,

já mám podezření, že si Resl zahulil nějakou machorku, co pěstuje na dvorku a teď rozdává rozumy.
Moje kamarádka kdysi přitáhla domů cosi, co vydávala za "špeka", ale taky to nefungovalo - bůh ví, kde to sebrala.
Jak říkám, já to ani nezkouším, mě se udělá blbě i po cigaretě a už leta nejsem ani v pokušení si zakouřit ke kafi. Asi to bude nízkým tlakem, ale díky bohu za to.

Napsat ale, že vyhulenci můžou klidně řídit zkouření, k tomu nemám slov. Se pak nebojej do zatáček, co?
10. 06. 2012 | 07:26

Silvie napsal(a):

oprava - mně
10. 06. 2012 | 07:27

Otakaro napsal(a):

Konopí je bylinka,která léčí nebo zmírňuje průběh nemoci.Taky asi při tom trochu ovlivňuje psychiku člověka,třeba jako kofein v kávě,čaji a jinde,který také povzbudí.To by jsme se kvůli nim ani nenapili kávy.
Štěstí,že farmaceutické firmy nevědí jak zareagovat a prosadit zákaz bylinek které kofein obsahují.To by jsme se kvůli nim ani nenapili kávy.
Pokud by se lidem dovolilo pěstovat si doma konopí,tak firmy můžou vyhodit různé diazepamy ,triazepamy a jiné oblbováky,které stejně dlouhodobě nepomáhají a dělají z lidí větší závisláky na nich než na marjáně.
Výroba léku je drahá ale potom velmi výnosný obchod.Farmaceutické firmy mají ohromný vliv a proto si klidně prosadí kampaň o škodlivosti konopí
Je všeobecně známo, že "tisíckrát opakovaná lež se někdy stává pravdou."
10. 06. 2012 | 09:04

resl napsal(a):

ali
"..šla jsem domů celej světelnej rok a cesta se mi neustále vzdalovala..čím rychleji jsem šla, tím rychleji"

šla jste dlouho, protože se vám zpomaluje čas, stejně jako rychlost. ve skutečnosti jste šla stejně, jako vždycky.

Silvie,
mé zkušenosti jsou jistě více, než vaše teorie a všichni nejsme "Silvie", aby nám bylo blbě. Uvědomte si, že ne všichni jsou vaše klony, jak se tady snažíte, možná nevědomky, ovlivňovat ostatní.Raději kopírujte jiné, jak to ráda děláte, nemáte-li vlastní vysvětlení. váš r.
10. 06. 2012 | 10:26

český maloměšťák napsal(a):

resl
Možná že Silvie uvažuje o tom, že taky složí nějakou písničku. Aspoň jednu...co by si ji pár zamrzlých pubošů zpívalo alespoň u táboráku.

http://www.apple-mac.cz/apple/paul-mccartney-exkluzivne-na-itunes
P.S. Myslím si, že víte , co jsem chtěl sdělit....:))
(Jak tedy umět ovládat svou duši neznamená ji propagovat coby střed Vesmíru a etalon možného ale i nemožného....my čeští maloměšťáci totiž děláme také tu chybu co Silvie - a to zcela chronicky, historicky i silvionistickyl...:))))))).

Ostatně myslím si, že i velká světová náboženství mají svůj původ v opojení drogami. Protože slimáka jinak tančit nenaučíš.....
---------------------------------------------------------
"...Co je to za společnost?
Jestliže je někdo smutný a ubohý,
je všechno v pořádku, hodí se do obrazu,
poněvadž je celá společnost víceméně nešťastná.
Takový člověk je spořádaným členem této společnosti.
Je-li někdo extatický,
domníváme se, že je vyšinutý, pomatený.
Nepatří k nám, odsuzujeme ho.
Odsuzujeme ho z nezávislosti.
Pokoušíme se vrátit jej zpět
k jeho dřívějšímu stavu,
který považujeme za normální.
Psychoanalytikové, lékaři duší se starají o to,
aby byl člověk normálně nešťastný.
Na Západě je celá společnost
proti psychologickým drogám.
Zákon, stát, vláda,
právní zástupci, soudy, legislativa,
kněží, papež -
všichni jsou proti.

Ve skutečnosti nejsou proti psychologickým drogám,
ale proti tomu,
že se lidé stávají extatičtí.
Nemají nic proti alkoholu nebo jiným drogám,
ale jsou proti halucinogenům,
poněvadž způsobují chemickou přeměnu vědomí.
Prastarý škraloup, vězení bídy,
který kolem vás společnost vytýčila,
však může být prolomen
a poražen a stanete se extatickými.
Společnost nesnáší extázi,
neboť extáze je největší revolucí.
Opakuji:
extaze je největší revolucí.
Stanou-li se lidé extatickými,
změní se společnost,
neboť vaše společnost lpí na nouzi a neštěstí.
Nelze vést šťastné lidi do války
do Vietnamu, Egypta nebo do Izraele.
Ne!
Šťastný člověk se může jen smát a říkat,
že je válka úplný nesmysl...."

Kdo to napsal ?
Hledej, šmudlo...:)

http://www.csfd.cz/film/14598-up-in-smoke/

:))
10. 06. 2012 | 11:14

resl napsal(a):

český maloměsto
Je fakt, že plno dobré muziky bylo vytvořeno pod vlivem psychotropních látek.
Je fakt, že "zhulený" člověk ještě nikdy nepozabíjel rodinu, jako ten co kombinuje pivo s rumem.
Je fakt, že člověk pod vlivem thc, nalézá jiné řešení na otázky a sám se podivý, "kde na to přišel," když je to tak jednoduché.
A je fakt, že když se Silvii dělá špatně z cigaret, může se jinému dělat špatně z alkoholu, z kafe, nebo z Blesku.
10. 06. 2012 | 11:40

ali napsal(a):

resl napsal(a):
.."šla jste dlouho, protože se vám zpomaluje čas, stejně jako rychlost. ve skutečnosti jste šla stejně, jako vždycky".

Tak to by mě fakt nenapadlo =o)

doporučuji http://www.martinus.sk/?uItem=25748
Psychotropní šamanismus
Psychotropní rostliny v čarodějnictví
Kupte, nastudujte..dozvíte se víc, než víte..považuji tuto knihu za velice dobrou a přehlednou..
Pokud můžete doporučit nějakou literaturu, budu ráda..

Silvie
zhulenej člověk nemůže řídit, o tom snad nikdo nebude debatovat..
10. 06. 2012 | 12:31

resl napsal(a):

ali,
nic ve zlém vy dvě šelmy, nenapsal jsem, že může řídit, jen že pokud by řídil, jede daleko pomaleji, než opilý. Ten je agresivní a tomu odpovídá styl jízdy. THC agresivitu nevyvolává. Ještě něco naši demagogičky ? To jsou ty, co zkreslují odpověď, vždy ve svůj prospěch
10. 06. 2012 | 13:03

Silvie napsal(a):

speciálně pro Resla:

http://www.zpovednice.cz/detail.php?statusik=182955
Nemusím vyzkoušet úplně všechno, aniž bych si na to udělala názor. Existuje dostupná literatura - stačí,kdybyste se ráčil podívat, co se píše na internetu. Proklamujete bludy.

A jste zbytečně agresivní. Chartisto!
10. 06. 2012 | 15:23

resl napsal(a):

Silvie,
zabalte to a kupte si Blesk, to je dostupná a odborná literatura.
10. 06. 2012 | 16:28

Martin Konvička napsal(a):

Včera na jednom večírku jsem byl svědkem pozoruhodné situace:
Tři kámoši, z nichž ani jeden nikdy nerodil (ani jako táta) se ta dohadovali o porodech.
Přítomné ženy a dívky jen koukaly, hlavama vrtěly, nevěřily.
10. 06. 2012 | 20:11

ali napsal(a):

resl
já se s vámi nehádám ani se nehodlám hádat, neboť jsem vaše příspěvky nečetla, pokud jste nereagoval na můj. Pouze souhlasím se Silvií, že člověk pod vlivem jakýchkoliv látek by neměl řídit..ona agrese i přílišná veselost je ku řízení k ničemu..takže tu demagogii jste neodhadl..nic ve zlém..
10. 06. 2012 | 20:27

Silvie napsal(a):

resl,

vy tady neustále plácáte naprosté hovadiny, ale nežli byste přiznal pochybení, radějí děláte blbce z druhých.

"Vyšší riziko infarktu
Opilost vede k prudkému zvýšení krevního tlaku i tepové frekvence a může předcházet cévní mozkové příhodě. Při kouření marihuany dochází také ke zvýšení tepové frekvence, zvýšení tlaku a navíc ke snížení vazebné kapacity krve pro kyslík. Během kouření marihuany roste riziko infarktu čtyřikrát. Souběžné užívání alkoholu a marihuany zvýšeně ohrožuje srdeční i oběhový systém."

http://www.novinky.cz/zena/zdravi/50396-kombinace-alkoholu-a-marihuany-nasobi-jejich-rizika.html
10. 06. 2012 | 21:26

resl napsal(a):

amen
10. 06. 2012 | 22:28

high jack napsal(a):

Zajímavé bylo již proběhlé zasedání zdravotního podvýboru, které bylo veřejnosti neveřejné, ale je z něho zachována nahrávka. Poslechnout si i můžete zde, ale ten odkaz vede na prázdnou stránku Poslanecký sněmovny... :(
oni ten svůj web totiž nedávno předělali
11. 06. 2012 | 02:15

Hafan napsal(a):

K debatě: a) za volant nepatří žádné drogy, b) marihuana je lék a správně užívaná je také výtečným prostředkem k relaxaci. Pochopitelně se můžete "překouřit", tak jako se můžete příliš opít, ovšemže ono překouření vyvolává u hysteriků hysterické reakce typu "už je to tady,jak se si říkala/a, že to co o tom píšou, je pravda, teď zešílím" apod. Otrávit se mimochodem můžete i ze spousty koření, které se běžně používá v kuchyni (například pepř, jehož naráz vypitá decovka rozmíchaná s vodou vám spolehlivě přivodí jaterní záchvat; o dalších se raději rozepisovat nebudu). Má-li někdo duševní chorobu, není vyvolána marihuanou. Marihuana legalizována nebude, protože se na její kriminalizaci lehce živí příliš mnoho osob,nadto je výtečným a levným bičem represe proti všem nekonformním lidem, kteří ji užívají. Některé příspěvky zde jsou od lidí, kteří kdesi cosi vyčetli, já doporučuji rozumné a "střízlivé" vyzkoušení, pak pochopíte, o čem je řeč. Marihuana se navíc nemusí jen kouřit, dá se i jíst: doporučuji s kapkou tuku nebo alkoholu, jinak neúčinkuje. Dětem ji samozřejmě nikdo dávat nebude, nechápu ty bláboly zde ohledně toho. Ostatně nechápu spoustu lidí zde i jinde blábolících.
11. 06. 2012 | 10:06

Démon Krve napsal(a):

Standa Penc: "Navíc úmluva v souvislosti s konopím hovoří o úpravě možného užívání , pěstování a distribuce konopí úplně jinak než je vykládána vládními a poslaneckými „odborníky“." << To není úplně pravda, přečti si tu úmluvu. Ten současnej návrh ji prakticky přesně kopíruje. Průser je ta úmluva samotná a fakt, že i když je úplně mimo, tak jí kromě Bolívie všechny státy víceméně respektujou (čest výjimkám - Kalifornie a snad ještě pár států USA + částečně Kanada + částečně Holand) a příslušný orgáni OSN se ji nechystají měnit z důvodů, které velice přesně popsal Hafan.
11. 06. 2012 | 13:51

Vojtěch napsal(a):

Silvie:
Kdybyste aspoň trochu o marihuaně a jejích účincích věděla, nepsala byste tu, co píšete. Rozhodně si myslím, že za volant nepatří. Ale když už, tak byste měla vědět, že je něco jiného když si člověk dá poprvé marihuanu a to třeba z překecání na akci už po desátém pivu, nebo i bez piv a tento člověk vám pak řekne že by rozhodně nedokázal řídit - jasně, nemá s tím zkušenosti. A něco jiného je, když pravidelný kuřák, který ví oč běží si dá před jízdou jointa. Takový člověk není žádnou hrozbou, jelikož neztrácí zábrany, svědomí a umí se ovládat, né jako po požití alkoholu. A zhulený člověk, tedy pokud v sobě nemá nějaké sračky další a k tomu si ještě zahulí, tak takový člověk není žádnou hrozbou pro společnost. Víte kolik zabil alkohol lidí a kolik marihuana? Vsadím se že ne.

Jsem studentem gymnázia, které je v prvních pěti nejlepších v ČR, zhlediska dostání se na VŠ. Marihuanu kouřím pravidelně už 4 roky. Někdy každý den, někdy ob den. Mám jedničky, dvojky. K tomu navíc aktivně sportuji, jezdím na MTB freestyle kole, kde je zapotřebí spousta koordinace a odhadu a soustředěnosti celkově. A během intoxikace nemám problém na tomto kole skákat opravdu velké skoky a zajímavé triky... Proč to píšu? Abyste taky viděla něco jiného napsaného na internetu, než od lidí, kteří s tím mají pramalé nebo dokonce žádné zkušenosti a poté se díky neinformovanosti neztrapňovala se na veřejných místech, přesně jako to dělají naši politici.

Vřele doporučuji všem, nejprve získávat racionální informace, než pak mít jen výkřiky do tmy bez odůvodnění. Děkuji :-). Přeji hezký den.
11. 06. 2012 | 14:52

gaia napsal(a):

normální je nekouřit cokoli a marihuanu obzvlášť, a Vojto, vy si prohlédněte Doležala z Reflexu a taky ho někdy poslechněte na živo, např. kouzelný byl u Jílkové nedávno, když se diskutovalo o zelené naftě, jde to dohledat a pak určitě neuvěříte neškodnosti marihuany a že na vás nemá vliv. Ani ty samé jednička vám dlouho nevydrží ani to kolo.

Na každém feťákovi se to časem pozná a projeví.

A to co vy píšete je jen vaše zbožné přání, omluva za to, že si nedokážete poručit a zbavit se své drogy.
11. 06. 2012 | 15:46

Otakaro napsal(a):

Ten Doležal se chová divně už dost dlouho a pořád.Tohle co vyvádí nemůže být jen po marihuaně.Buďto je to cvok a nebo to přikrmuje ještě s něčím.
11. 06. 2012 | 21:12

Hlava napsal(a):

Doporučuji diskutujicím schlédnout tento dokument s novými poznatky ohledně lečby , http://www.podivejse.eu/video-porady/zobrazitvideo/1296/dokumenty/drogy-a-mozek-1-konopi-vyzva-pro-vedu , hlavně johniee , mužeš se podivat na statistiku kolik lidi přejeli vožralové a kolik zhulenci a nemlít kraviny , zhulenci jezdej pomalu a nebouraj jako ožralí , howk Hlava
11. 06. 2012 | 23:11

resl napsal(a):

byznys to bude, ale ta rvačka vybrat dodavatele, když se to naučí každý druhý. možná někdo z rodiny Klausů to bude dodávat a z Jakla udělají zahradníka. přece si nenechá ta naše vlastenecká rodina, takový kšeft ukrást.
12. 06. 2012 | 11:49

magor napsal(a):

Bude sbírek jako v Brně, až to projde a přinde inspektór.

Důchodce z Pejskova čelí exekuci na dům, neboť se pěstováním marijánky pro mazání svýho bolavýho kolena dostal do rozporu se zákonem X, vyhláškou Y a nařízením vlády Z, jenžto si jako nelicencovaný (jen pět pane Penci, to zní přímo koruptívně!) pěstitel vykoledoval pokutu deliktem dle odstavce 2 písmené é, bé a gé ve výši celoživotních příjmů.

Tady někdo přemejšlel.

Znal jsem jednoho, co bubnoval jako Bůh (jako Neil Peart) a měl plnej bejsment, protože kvitnul job v kateringu na letišti, stejně jako v pěkně smradlavý dílně. Nabonzoval jej soused, ale nakonec ho vysekal advokát (ex offo!) za nezákonný vniknutí, nebo tak nějak. Měl ještě ščestí na demogracii v "demogracii".

Martin Konvička
zajímavé postřehy, církev však potřebuje výhradní zastoupení, když oveček málo a restituce v nedohlednu. Ale nebuďme nespravedliví a nenasazujme psí hlavu jen severům.
Zkusit pravíte?
Řek' bych, taková pokrytecká hra na slušňáky, kde výjimku tvoří jen paní Silvie pro nízkej tlak. Vždyť trávu dnes hulí i důchodci z univerzit třetího věku.
12. 06. 2012 | 12:35

Jindřich napsal(a):

gaia:
Kde berete právo a mandát lidem říkat, co je normální, co mají a nemají dělat? Kde berete jistotu, že JXD je degenerovaný čistě z důvodů dlouhodobého užívání marihuany a že stejná degenerace čeká všechny uživatele? Jak si můžete vůbec troufat tvrdit něco ve stylu "Ani ty samé jednička vám dlouho nevydrží ani to kolo."? Kde berete tu drzost někomu nadávat do feťáků?

Vy jste opravdu malý člověk, proti tomu, koho tu urážíte a kdo jen slušně popisuje svoje vlastní zkušenosti.. Raději byste si měla hledět svého, pracovat na seberozvoji, sebevzdělávání a zbavit se vaší hloupé demagogie a nenávisti.
To samé platí pro většinu ostatních demagogů, kteří jsou zde schopni prezentovat pouze to, co "jedna paní povídala", případně rovnou státem řízenou propagandu.

Fakta jsou ta, že konopí léčí smrtelné/velmi nepříjemné nemoci typu rakovina, AIDS, roztroušená skleróza a mnoho mnoho dalších (seznamy najdete snadno po celém internetu) - to je již vědecky dokázáno i přes snahy státních aparátů tomu zabránit (viz např. http://www.alternet.org/story/9257/). Fakt je ten, že užívání marihuany s cílem relaxace (hovoříme zde o následcích z užití drogy, nikoliv o následcích z nevhodné formy užívání nebo o následcích pro uživatele s nevhodnými predispozicemi) je pro zdravé dospělé uživatele neškodné a oproti státem podporovanému (= daněnému) tabáku a alkoholu jednoznačně vhodnější. Fakt je ten, že vliv na řízení není tak jednoznačný, jak se někteří zde (dlužno podotknout bez jakékoliv opory na základě vědeckých informací) snaží "prokázat" (viz např. http://norml.org/library/item/cannabis-and-driving-a-scientific-and-rational-review).

Nejprve si nastudujte základní fakta o škodlivosti konopí/marihuany (hodně štěstí v hledání vědeckých informací o škodlivosti této drogy - pravděpodobně nic moc nenajdete, pokud pomineme informace o uživatelích s nebezpečnými predispozicemi), základní fakta o vlivu na řízení motorových vozidel, základní fakta o léčebných vlastnostech konopí/marihuany.. a pak teprve vstupujte do diskuzí.
Vždyť taková snůška demagogie, lží a blábolů se vidí snad jen v tom parlamentu.. vaše snaha působit jako erudovaní znalci problematiky je opravdu nehorázná a směšná. O problému jste nic nečetli (pro pomalejší jedince - ne, články z idnes a novinek opravdu nejsou vědecké informace a nemusí prezentovat přesná fakta, dokonce ani pravdivé informace), nic o něm nevíte, tak se prosím zdržte diskuze, ať to nemate lidi, kteří si snaží utvořit názor.
Pokud k problému něco máte, pošlete sem raději odkaz na průkazné studie nebo informace, které jasně hovoří o problematice a negativech. Do té doby mají příznivci konopí/marihuany pro doslova jakékoliv účely a způsoby použití jednoznačně navrch - takových vědeckých studií už totiž předložili mnoho a mnoho.
Můžete s tím nesouhlasit, můžete lhát, můžete prezentovat vaší demagogii a co jste se někde "doslechli", ale to je tak všechno, co s tím můžete dělat. Na realitu to nemá žádný vliv.

Já za sebe jen doufám, že v budoucnu nebude lidem bráněno v naprosto volném užívání a pěstování konopí pro léčebné účely, ať už se bude jednat o smrtelné choroby nebo jen "pouhé" bolesti kloubů, svalů atd. Protože toto je ústavní právo každého člověka, které musí stát chránit a ctít a nikoliv se proti tomu stavět ve snaze vydělat co nejvíc do kapes těch kterých politiků a úředníčků - našich zaměstnanců!
12. 06. 2012 | 13:17

gaia napsal(a):

Jindřichu

vaše psychotická reakce ukazuje, že máte problém.

A k tomu mému právu, říkat mladým, co mají nebo nemají, tak to právo se jmenuje zkušenost. Již jsem toho prožila a o životě zjistila daleko víc než vy, můžete mi věřit, že kouření škodí a marihuana též.

Že na uživatelích marihuany se to pozná, že se jim ta kytička vepíše do tváře i chování.

A marihuana neléčí žádnou nemoc, jen coby psychotropní látka vám pozmění psychiku, že vám začne vše být jedno, i ta nemoc. Alespoň na chvíli.

A to vaše peávo na pěstování je v rozporu s usnesením v OSN k boji proti drogám.Je to celosvětově závazný dokument a naše republika se zavázala k jeho doržování již někdy v 50. letech, takže ten váš optimismus nesdílím.

Taky nemám zájem, aby mi někdo hulil ten smrad pod nos třeba na autobusové zastávce a musela bych se stát nechtěnou narkomankou i já.

Také mám v paměti nedávnou kauzu herců z Brna, kdy na nějakém hereckém soustředění jim vtipálek nasypal tuto drogu do jídla, aby byla sranda a oni po pozření skončili všichni ve špitále, neb nevěděli, co jim je.

Nevím, kdo má zájem, aby mladá generace nám zblbla, bylo jí vše k smíchu a vše jedno.
12. 06. 2012 | 14:12

Jindřich napsal(a):

Psychotická reakce - to je opravdu troufalé tvrzení, ani lékař obvykle neudává takovou diagnózu bez předchozího vyšetření. Kdyby to nebyl srovnatelný přečin, skoro bych řekl, že jste hysterická a chorobně posedlá osoba.
Problém žádný nemám, narozdíl od vás se jen usmívám nad nenávistnými omezenci vašeho typu a myslím si svoje - v žádném případě to již nepovažuji za svůj problém - to je problém především váš, což ovšem není nic neléčitelného nebo nenapravitelného.

Především ale - vy o mě nic nevíte a tudíž nemáte jak srovnávat naše životní zkušenosti - tedy opět demagogie a krok vedle.
Ohledně vaší převahy a zkušeností - jistě, díky statusu, který získáváte na základě internetové anonymity si toto můžete myslet a dokonce to i můžete prezentovat jako hotovou věc, ovšem tím se to nestává pravdou. Stejně tak vaše údajné právo, které si svévolně osobujete není ve skutečnosti právem jako takovým, ale spíše zoufalou snahou nutit cizím lidem svoje názory, o které evidentně nikdo zas až tak nestojí - tedy sobeckou výsadou, kterou si apriori nárokujete bez ohledu na reálné skutečnosti a na vaše postavení (které je zde na internetu rovno nule).

Že konopí/marihuana léčí a nikoliv jen pozměňuje mysl bylo několikrát vědecky prokázáno - jeden z těch článků ohledně studií dokonce odkazuji, nebudu se tedy obtěžovat dalšími odkazy - nakonec vy to stejně číst nebudete a pokud ano, stačí použít vyhledávače. Tedy opět se akorát dopouštíte průkazně vědomé lži, nebo je vše dáno pouze vaší zabedněností a zaslepeností? Průkazné a pozorovatelné mizení nádorů a rakoviny kůže (oboje již vědecky zdokumentované) je pouze utkvělá představa daná tím, že je to těm nemocným jedno? Lidem, co se léčí konopím s rakovinou a dalšími nemocemi je vše jedno? Tohle tvrzení je obyčejná sprostota a drzost nejhrubšího zrna - měla byste se zamyslet nad deficitem vašeho charakteru, než budete urážet vážně nemocné lidi, kteří se snaží najít cestu (a za pomocí konopí a preparátů typu Fénixovy slzy v naprosté většině případů úspěšně) ke zdraví. Nakonec i ty komerční preparáty prošly schvalovacím procesem a jsou tedy prokazatelně léčivé a neoblbují mysl - tohle je oproti vašim pomýleným dojmům berná mince.

Ale jděte, vždyť vy sama musíte vědět, že tu píšete očividné lži a že to každý školáček dokáže vyvrátit s pár odkazy na vědecké studie a články ve vědeckých časopisech.. což je v rozporu s vaší údajnou "velikánskou zkušeností", že..
To "moje" právo na pěstování je především ukotveno v ústavě jako právo na léčbu lege artis a snadno lze pozorovat na příkladech několika států, že údajný rozpor s usnesením OSN je jen vaše utkvělá představa a opět doklad vaší "obrovské životní zkušenosti a znalosti" (které se ve skutečnosti zřejmě limitně blíží nule nebo jsou zastřeny nějakou vaší mentální či charakterovou vadou).
12. 06. 2012 | 15:42

Jindřich napsal(a):

A o hulení někomu pod nos tu přeci nebyla vůbec řeč - ohleduplnost jeden k druhému, kterou vy nejste ochotná prokázat nemocným lidem (kteří by na to měli mít právní nároky, narozdíl od vaší osoby, která je pouze ukřivděná či jinak poznamenaná), by samozřejmě měla být samozřejmostí bez ohledu na konkrétní druh lidské činnosti.. (Mimochodem, možná to nevíte - na autobusových zastávkách se obvykle kouřit nesmí, ať už jde o cokoliv.)
Jistě je podobně (více) nemorální a nežádoucí, jako vaše nehorázná, sprostá a lživá rétorika, podat někomu drogu bez jeho vědomí. A ostatně jak sama píšete - tu lékařskou pomoc vyhledali "neb nevěděli, co jim je" - tedy opět, nikoliv z důvodů toho údajného děsivého dopadu intoxikace, ale kvůli nejistotě, v jakém stavu se nacházejí. Úsměvné že - nakonec s trochou nadsázky to byl jen velký povyk pro nic, chtělo by se říct.
Opět - je lež a demagogie vaše účelové tvrzení "aby mladá generace nám zblbla, bylo jí vše k smíchu a vše jedno". Mně tedy přijdete zblbnutá spíše vy, než nějaký gymnazista, kterému tu nadáváte do feťáků.
Povšimněte si, že úctu a respekt, které vám jsou schopni projevit "feťáci" v žádném případě nejste schopna opětovat.. začněte tedy pracovat na nápravě nejprve u sebe, než budete po někom požadovat ohleduplnost nebo dokonce dodržování nějakých vašich nepodstatných pravidel a regulí. Ty totiž nikoho nezajímají.
Projevte se jako lepší člověk, namísto toho, abyste to o sobě pouze tvrdila (a přitom neustále prezentovala samovolně opak). Takhle jste jen pro smích či pro pláč, zatímco každému z těch "feťáků" mohu s klidem úctu a respekt projevit na základě prosté lidské tolerance a slušnosti - koneckonců nikdo z nich mě nijak neomezuje a může mi být tudíž jedno, jestli si dají jedno pivo nebo jednoho jointa.
Máúcta.
12. 06. 2012 | 15:42

gaia napsal(a):

s těm Fénixovýmu slzami jste to tedy rozštípl.

A s tím vyléčením rakoviny ještě víc.
12. 06. 2012 | 16:11

resl napsal(a):

Proč nesmí člověk užívat thc ve své noře, kam nikdo jiný nechodí ? Opilý není, prát se nechce, tak proč ?
12. 06. 2012 | 18:54

Jindřich napsal(a):

Vy toho o té medicíně opravdu moc nevíte, že? Pak se nedivím té vaší trapné nesmyslné poznámce o psychotických problémech (zřejmě vám je zatajen i význam toho slovního spojení).
No, alespoň už tu neblábolíte, když nemáte co říct.. ;) Nicméně drobná nepřesnost: Fénixovy slzy a léčení rakoviny spolu celkem úzce souvisí, takže slovní spojení "ještě víc" opět není na míste - věřím, že to je dáno vaší neznalostí problematiky, spíše než neschopností se vyjadřovat.

Léčení rakoviny jsem nemusel naštěstí rozštípnout já, od toho jsou tu právě vědci (pokud tedy zrovna neslouží nějakému farmaceutickému gigantu, který je samozřejmě spokojený se stavem, že rakovina je údajně prakticky neléčitelná - opomíjím zabití rakoviny drastickými metodami spolu s člověkem, který tu "léčbu" zázrakem přežije), račte načíst - toto pro začátek, další články dohledáte např. v placených databázích:
http://www.cancer.gov/cancertopics/pdq/cam/cannabis/healthprofessional/page4
http://www.safeaccessnow.org/downloads/cancer_brochure.pdf
http://norml.org/index.cfm?Group_ID=7008
http://watch.montanapbs.org/video/1825223761/
http://www.maps.org/mmj/lnls-res.pdf
http://www.youtube.com/watch?v=IzJVT38pgFE
http://www.nowpublic.com/thc_marijuana_helps_cure_cancer_says_harvard_study
http://patients4medicalmarijuana.wordpress.com/2010/01/04/marijuana-cures-cancer-us-government-has-known-since-1974/
http://www.alternet.org/story/9257/

Takových vědeckých článků a studií lze najít mnoho i přes snahy vlád a farmaceutických společností.. stačí jen chtít znát pravdu a ne propagovat převzaté pravdy a ideologie.
Pokud budete i po načtení studií a faktů nadále pochybovat, pak už vám asi není pomoci - pravdu zřejmě z nějakého ideologického důvodu popíráte - a s tím se bojovat nedá. :)
Hezký den a úspěšný život v tmářství. Jen doufám, že to léčebné konopí jednou nebude vaše poslední možnost, jako je tomu u jiných - jistě byste za tu vaši "pravdu" obětovala i život (to jsou pak ty nejtěžší případy, které se prostě vyléčit vlastně nechtějí).
12. 06. 2012 | 18:59

santawizard napsal(a):

Satan nás pokouiší do zakázaného ovoce ze stromu dobrého a zlého.První Ježíš nás sice vykoupí z koloběhu hříchu a trestu,ale až druhý příchod Krista nám přinese zpátky to zakázané ovoce ze stromu života!?.
14. 06. 2012 | 14:54

Ota Veverka napsal(a):

Doslovná citace poznámky aktivisty Stanislava Pence na FCB, kterou poslal Evelíně Brozmanové. Názor si udělejte sami. S tímto blogem to má společné jen to, že se sám sebe ptám: Kdo mu ty blogy píše?

Magorovo Vydri u Skalaka
na mlejne neni tvoje akce,
jen jsi si ji takto
privlastnila.
S undergroundem mas
spolecneho jen to ze
mrdas s chlapkem co pred
22 lety vydavval casopiss.
Spomatuj se!!!
To, ze rozestvavas lidi, jses
tupa a urazis lidi co hold
maji kriticky nazor je jen
ukazka ttoho, ze by jsi
mela prejmenovat stranky
Undergroun life na
Cunasov Evelin nebo tak
nejak a mela by jsi na
otevrene akci nechat
komentare co jsou o
programu do ktrehho jsi
se s Cunasem najednou
nasrala.
15. 06. 2012 | 16:06

Stejným Metrem napsal(a):

Škoda, že tě stejně tak, jako tento problém netankuje byznys pro vyvolené ze šmírovacích sociálních platebních karet páně Drábka, který na lidi aplikuje praktiky, za které by se bývalá StB nemusela stydět.
01. 07. 2012 | 20:39

Ondra napsal(a):

Přihodím zde bez dovolení :) svůj názor na marihuanu.

Je to zázračná květina, kterou člověk využívá již od nepaměti k všemožným užitečným i zábavným účelům. Dokáže léčit (lepší hojivé masti na poškozenou pokožku neznám), zmírní často nesnesitelné trápení spojené s nemocemi od rakoviny, až po kloubní onemocnění a dokáže zklidnit nezvladatelné a nesoustředěné děti (Hyperaktivitu/posedlé ďáblem pro věřící :)), proběhlo nespočet vědeckých studií, které prokázali, že je to výborný pomocník pro lidi trpící mozkovými poruchami a to vše velmi šetrným nebo nezávadným způsobem. Kvalitních materiálů, které se z této rostliny vyrabí je nespočet. Je výborně použitelná jako koření při vaření (doporučuji např lístky najemno nasek do nádivky do kuřete -> delikatesa). Nyní se dostanu k běžnějšímu užití... Pomáhá při každodenním boji se stresem v pracovním nebo osobním životem. Uklidňuje agresivitu. Je příjemným společníkem na párty. A existuje řada dalších pozitivních vlastností... Mohla by se stát pomocníkem při urovnávání státního dluhu. A jak na to? -> Kdyby se zavedly státem kontrolované pěstírny s kvalitní marihuanou, která by se dala ve specializovaných státem kontrolovaných obchodech pořídit, i kdyby za stejnou cenu jako je k dostání na černém trhu (tímto by se dala velká část černého trhu eliminovat, protože prodej probíhá i přes více prodejců) a zamezit tak přístupu mladistvím k těmto látkám (kdo nutně chce, cestu si samozřejmě vždy najde, ale to už je spíše chyba jedince, popř. rodiny). V naší zemi je opravdu enormní procento kuřáků marihuany a výroba 1 Gramu sušiny nestojí tolik, aby si na tom náš stát nenamastil kapsu. Dalo by se tímto stylem i regulovat užívání marihuany. Jak jistě všichni víte zakázané ovoce nejvíce chutná a je možné, že část "feťáků" to přestane bavit. Ti co by oponovali, že se zde stane maštácké doupě, tak nestane. Marihuanu vám za dnešního stavu dokáže sehnat běžný student za pár minut a to i ten, který trávu v životě nehulil. Ti co řídí nebo provadí jinou okolí nebezpečnou činnost pod vlivem THC tuto činnost bez okolků provádí i pod vlivem alkoholu a jiných tvrdých a lehkých drog. Naopak by mohlo ubýt úmrtí a otrav alkoholem (toto je dosti nejisté :), ale když si človék uvědomí, že i tráva něco stoji tak si pak už nebude moct dopřát dvě lahve vodky a s největší pravděpodobností to ani neudělá popř. nedokončí konzumaci). Možná že můj názor je příliš optimistický, a má mnoho háčků, ale je to lepší než stávající situace, kdy se postižené, kteří by marihuanu užívali v dobrém, vláda snaží OJE*AT jak to jen jde a na těch, kteří ji užívají k občasné zábavě nebo odpočinku (řadím se mezi ně i já) nemá nic. Sorry za sloh
18. 10. 2012 | 16:20

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gálik Stanislav · Gazdík Petr H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Němec Václav O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy