Sociální bydlení je v bytech, ubytování na ubytovnách

10. 04. 2014 | 12:06
Přečteno 5951 krát
V Senátu PČR se uskutečnil kulatý stůl věnovaný sociálnímu bydlení. Zúčastnění se shodli na tom, že sociální bydlení se nesmí odehrávat na ubytovnách, ale v bytech.

Sociální bydlení je bydlením v bytech, zatímco na ubytovnách se pouze ubytovává, shodli se zástupci neziskových organizací, ministerstev i akademické sféry na kulatém stolu 7. 4. v Senátu PČR. Setkání uspořádala místopředsedkyně Senátu Miluše Horská spolu s Platformou pro sociální bydlení, kde jsou sdruženi experti, zástupci neziskového sektoru, samospráv i samotní lidé z ohrožených skupin.

Tato shoda je po bojích minulého roku kolem ubytoven velmi dobrou zprávou. Není pochyb o tom, že lidé, kteří jsou dnes nuceni žít na ubytovnách, v nejistém bydlení či v jiných nevyhovujících podmínkách, jsou bez domova. Pomalu se tak přibližujeme uchopení základní poučky výzkumů bezdomovectví: jediným dlouhodobým a opravdu fungujícím řešením bezdomovectví je poskytnutí standardního bydlení a podpory podle potřeb a preferencí domácností.

Kulatého stolu se zúčastnily všechny tři klíčové resorty, které mají sociální bydlení na starost. Za hlavního gestora, Ministerstvo práce a sociálních věcí, vystoupila náměstkyně Zuzana Jentschke-Stocklová.

Důležitou zprávou je, že na MPSV vznikne v nejbližší době pracovní skupina pro sociální bydlení, kde budou zastoupeny nejen odpovědné resorty, ale i neziskové organizace, obce a expertní sektor. Skupina by měla do srpna tohoto roku přepracovat Koncepci sociálního bydlení – čas tedy velmi kvapí. Příprava zákona o sociálním bydlení byla naopak posunuta do roku 2016, zákon by měl být platný od roku 2017.

Náměstkyně ministra pro lidská práva a legislativu, Kateřina Valachová, doplnila, že vedle práce na koncepci a zákoně je třeba rychlými kroky již nyní narovnávat nejhrubější pochybení, především situaci na ubytovnách, kde je nuceno žít čím dál více seniorů a rodin s dětmi. U všech ubytovacích zařízení je třeba nastavit minimální standard.

Zneužívání seniorů a dalších skupin lidí v komerčních domech a ubytovnách je nejen nemravné, ale také nelegální, protože se de facto jedná o neregistrované sociální služby. Seniorům by se také měl zlepšit přístup k doplatku na bydlení. Klíčová je otázka financování sociálního bydlení, předchozí projednávání ztroskotala právě na neochotě vložit do systému dostatek zdrojů.

Na semináři zazněly také podněty od zástupců obcí, které se sociálnímu bydlení aktivně věnují. Drahomíra Miklošová, starostka Obrnic, zdůraznila, že sociální bydlení by mělo být realizováno v závazku veřejné služby. Zástupce obce Kadaň zase upozornil na to, že provozovatelé ubytoven vysávají od klientů státní dávky a stávající systém tak parazituje na lidské chudobě.

Podle ombudsmanky Anny Šabatové by měl zákon vymezit přiměření bydlení, které bude zaplatitelné. Jediným kritériem pro přidělení bydlení by měla být potřebnost k bydlení, zákon by neměl obsahovat žádná negativní vymezení.

Linda Sokačová z Platformy pro sociální bydlení upozornila na evropskou typologii bezdomovectví ETHOS, která má být hlavním východiskem definice bytové nouze tak aby specifické skupiny jako bezdomovci či obyvatelé sociálně vyloučených lokalit nevypadávaly ze systémů podpory.

Sociální bydlení se nesmí odehrávat v ubytovnách, ale v sociálních bytech rozptýlených v normální zástavbě. Je třeba zajistit finanční zdroje na tři okruhy výdajů: (1) výstavbu či rekonstrukce bytů, (2) provoz sociálního bydlení, (3) motivaci soukromých vlastníků k využití jejich bytů pro sociální účely.

Debata v Senátu znovu poukázala na palčivý problém ubytoven a nutnost řešit problematiku sociálního bydlení jako systémový problém. Je dobře, že si zejména ministerstvo práce a sociálních věcí a ministerstvo pro lidská práva uvědomují nutnost řešit toto téma na podkladě zkušeností ze zahraničí se zapojením všech klíčových aktérů. Sociální bydlení je nástrojem prevence a prostředky do něj vložené se společnosti vrátí v podobě nižšího sociálního napětí a vyšší kvality života sociálně ohrožených skupin.

Článek vyšel 10. 4. 2014 v Deníku Referendum

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Yosif K napsal(a):

Řešení jest zcela jasné:
Stát poskytne DŮSTOJNÉ ale opravdu důstojné socální bydlení i notorickým vágusům a neplatičům téměř zadarmo. To jest s mastnými důstojnými sobvencemi.

Bytů je dost, jde jen o to kdo je pro socálně potřebné zaplatí. A odpovědět je snadné. My všichni.

Proč ne?

Zdroje tu jsou a státní dluhy se splácet nemusí.

Vsjo budět......
10. 04. 2014 | 12:15

Yosif K napsal(a):

Klíčová je otázka financování sociálního bydlení, předchozí projednávání ztroskotala právě na neochotě vložit do systému dostatek zdrojů.

KONEC CITATU.

Proč by na tomto mělo cokoliv troskotat?

Zdroje tu jsou a státní dluhy se splácet nemusí.

Vsjo budět......
10. 04. 2014 | 12:17

Yosif K napsal(a):

Vláda jest složena uz obhájců plebejů a proletářů, zdroje tu jsou a státní dluhy se splácet nemusí.

Všechno skvěle dopadne.......
10. 04. 2014 | 12:18

gaia napsal(a):

zdroje zdroje zdroje

tak z kohopak je vymačkáme?
10. 04. 2014 | 12:21

Libertad napsal(a):

Kdo systém sociálního bydlení umožnil? Všechny parlamentní strany, které v období 2000-2014, měly v PS zastoupení.
Koho jsme do nového volebního zvolili? Převážně parlamentní strany, které v období 2000-2014, měly v PS zastoupení.
Tak se nedivme, že se nic nezmění. I kdyby jsme organizovali "kulaté stoly" každý víkend (zo však poslanci a senátoři nepracují). Ten krásný byznis si nenechá nikdo ukrást.

S pozdravem

Sidonio Libertad
10. 04. 2014 | 12:25

otaznik napsal(a):

gaia,

zdroje jsou. Netvrdil to uz Spidla? Nalezne je ted Bohus Sobotka?
10. 04. 2014 | 12:34

prognostik napsal(a):

Libertad,

neco se snad zmeni. Pristim premierem CR bude Andrej Babis.
10. 04. 2014 | 12:37

David napsal(a):

"...Zúčastnění se shodli na tom, že sociální bydlení se nesmí odehrávat na ubytovnách, ale v bytech

...Tato shoda je po bojích minulého roku kolem ubytoven velmi dobrou zprávou

... jediným dlouhodobým a opravdu fungujícím řešením bezdomovectví je poskytnutí standardního bydlení a podpory podle potřeb a preferencí domácností.

... Klíčová je otázka financování sociálního bydlení, předchozí projednávání ztroskotala právě na neochotě vložit do systému dostatek zdrojů.

...Jediným kritériem pro přidělení bydlení by měla být potřebnost k bydlení, zákon by neměl obsahovat žádná negativní vymezení

...Sociální bydlení se nesmí odehrávat v ubytovnách, ale v sociálních bytech rozptýlených v normální zástavbě......"

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vážení, "odborníci", vy jste úplně zešíleli!!!

Jste úplně vedle, jak ta jedle a ženete náš stát do podobné katastrofy, podobné, jakou je např. dotace fotovoltaiky.

To je ekonomicky ABSOLUTNĚ, absolutně nereálné!!!

A sociálně také!!!

Nepřízpůsobiví nemakančenkové budou mít LEPŠÍ bydlení než normální pracující občan???

To bude zase občanských nepokojů!

Každý s těch "utopistů" by si měl nastěhovat za souseda nějakou takovou rodinu nepřizpůsobivých a pak bych ho chtěl vidět, co by říkal.

Nemyslete si, že když nepřizpůsobivé "rozředít" mezi slušné občany, že problém vyřešíte.

Je úplně směšné si myslet, že namotivujete soukromého vlastníka, aby poskytl svůj byt nepřizpůsobivým a nechal si ho zdevastovat bez náhrady.

Problém byl způsoben nedomyšlenou deregulací nájemného.

Právě proto provozovatelé ubytoven vysávají od klientů státní dávky a stávající systém tak parazituje na lidské chudobě.

Řešením je začít zase regulovat. Reguluje se dnes už kde co, (ERU), tak proč ne zase i nájemné. Dále je přímo luxusním řešením kontejnerové bydlení, které zavedl Čunek ve Vsetíně.

http://www.chytre-bydleni.cz/kontejnerove-domy-jsou-nizkonakladovym-a-rychlym-resenim

ravy.idnes.cz/lidem-ve-vsetine-hrozi-vystehovani-z-cunkodomku-dluzi-mestu-za-najem-12h-/domaci.aspx?c=A110521_1589219_zlin-zpravy_oks

http://zlin.idnes.cz/kontejnerove-byty-ktere-proslavil-cunek-ziskaly-oceneni-pzy-/zlin-zpravy.aspx?c=A100923_1454936_zlin-zpravy_toi

Pořád lepší bydlení, než ve slumech.

http://www.rozvojovka.cz/clanky/691-jak-se-opravdu-zije-v-indickych-slumech.htm

Taky mohou se rekonstruovat bývalá vojenská kasárna na ubytovny a nebo nalézt ubytování na vesnicích, které se vylidňují. Tam by nepřizpůsobiví mohli znovu získat i pracovní návyky v lese a na poli.

Prostě už konečně přestaňte vyšilovat!

Přestaňte nás hnát do ještě větších problémů a ještě většího zvyšování sociálního napětí.!
10. 04. 2014 | 12:51

jura napsal(a):

blog se hemží názory všech přítomných na to co je třeba, ministerstvem počínaje přes obce až k ombudsmance. Co je třeba všichni ví, ale nikdo to tam neřekl a nedej Bože, aby s tím někdo začal někdo dělat. Včera bylo pozdě kulatý stole, včera. Dnes jen mluvíte o vytažení třísky z kolena a nevidíte trám, co se vám zapíchne do oka
10. 04. 2014 | 13:00

Ládik!!! napsal(a):

Bakalovo RPG má 8000 volných bytů. které nájemníci opustili kvůli vysokým nájmům. Teď se do nich derou Romové. Jenže nízkopříjmoví lidé musí zaplatit nejdříve 3 měsíční nájmy - cca 30-40tisíc dopředu.. Do jednoho bytu by se dalo přihlásit 10-20 takových lidí, tzn. ubytovat v bytech RPG cca 80-160 tisíc spoluobčanů. Každý nájemce by dostal příspěvek na bydlení ze státního rozpočtu (tak to funguje u dalších 11 000 Bakalových bytů), který jde Bakalovi do kapsy.
10. 04. 2014 | 13:34

Divobyj napsal(a):

Já s experty souhlasím!

Je přece nedůstojné aby se cikáni smáli mrznoucím bezdomovcům z oken nějakých ubytoven!
Zaplaťme jim pořádné byty s pořádnými okny!
Zdroje tu jsou a když dojdou,tak se z lidí vyždímou další!
10. 04. 2014 | 13:57

Filuta napsal(a):

On jaksi nikdo ještě nahlas neřekl, kdo s těmi dírami na ubytovnách šmelí.
Zpravidla movití cikáni - znám osobně, pár jsem jich viděl i v TV.
Zaráží mě, že stát dvacet let podporuje tyhle grázly, kteří si za špeluňku počítají 10 a více tisíc. Kdyby soc.slabým poskytl sám jakés takés bydlení, vyšlo by to daňové poplatníky levněji.

Za neméně stupidní pokládám nápad, aby příspěvek na bydlení dostávali jen ti, kteří svůj byt prodají. Pár let budou žít z peněz za byt a pak si stát vyrobí další desítky tisíc bezdomovců bez jakékoliv perspektivy.
Přijde mi zhovadilé a nelidské, nutit lidi, kteří přijdou o práci (což není v této době žádný kumšt), aby hned prodávali byty. Na nové se nezmůžou a odnesou to nakonec i jejich děti.
V závěru skončí zase na té ubytovně, která stojí daňového poplatníka těžké peníze nebo se těžce zadluží u nebankovní společnosti.
Kdyby jim stát přispěl na bydlení (ve vlastních bytech se platí za poplatky cca pět tisíc), ušetří.
10. 04. 2014 | 13:59

Martin1 napsal(a):

SOCIÁLNÍ BYDLENÍ
V některých zemích EU je životní úroveň opravdu na vysoké úrovni, je to zřejmé už z minimální hodinové mzdy v těchto zemích. A to díky i našemu utlačování - zotročování.
LUXEMBURK. . . . . . . . . . 10,16 €
FRANCIE . . . . . . . . . . . . . 9,00 €
NIZOZEMÍ . . . . . . . . . . . . 8,74 €
NSR . . . . . . . . . . . . . . . . 8,50 € = 235 Kč

Tam lze zřizovat sociální bydlení, ovšem převedeno na naše podmínky, tak podle mého odhadu by měly nárok na takové bydlení asi 4/5 veškerého obyvatelstva.

A tak jsme na tom stejně jako domorodci, kteří poprvé v životě viděli letadlo, když u nich přistálo na mýtině.

Když odletělo, tak si udělali své - z poražených stromů - to ovšem nikdy nepoletí a tak je to zrovna s tím sociálním bydlením. To naše si můžeme udělat nyní jen z "poražených stromů" - tedy maximálně jen ubytovny.

Musí být zachovány proporce, nemůžeme si hrát na někoho - koho si OSTATNÍ V EU NEPŘEJÍ, ABYCHOM JÍM BYLI.

Na žvanění o výkonnosti ekonomiky 25 let po revoluci už neskáčeme - víme, že jsme OTROCI a čekáme na vysvobození - nové osvobození - NA NÁŠ "MEJDAN". Jsme ale
V POŘADÍ - je TAM VELKÝ NÁVAL - MÁME OPRÁŠIT RUŠTINU?
"VNIMÁNIJE - VNIMÁNIJE- GAVÁRIŤ PRÁGA - PRÁGA GAVÁRIŤ"
10. 04. 2014 | 14:14

Vlado napsal(a):

Byl ten minulý systém "nelidský" ale za celých 40let od dob poválečných, kdy byli lidé skromní, méně nároční, soliádní a byl nedostatek bytů nebyli bezdomovci. Za čtvrtstoletí od získání demokracie a svobody společnost na jedné straně zbohatla na druhé straně zchudla. Státní bohatství se v době 90tých až po současnost vyprodává "schopným" (Kožený, Bakala, Rittig atd. atd) nebo věnuje (restituce církvím) a v zájmu majetných vlády odstranily regulace nájemného a přišlo období které zle nazývat "obchod s chudobou". Práci nemá 650tis. nezaměstnaných kolik z nich je Romů nevím ale již dvě generace nepoznali výchovný účinek práce. Romové proti sobě staví společnost svým způsobem života. Hluční a nepořádní. Líní však nejsou, když kradou železný šrot a pomáhají při likvidaci starých staveb často s nasazením života.
To není o tom, že bych s jejim konáním souhlasil ale jak řekl V.Klaus: "Každý se musí o sebe postarat".
10. 04. 2014 | 14:16

Martin1 napsal(a):

Dodatek k 14:14 - minimální mzda v EU - zdroj:
http://www.fxstreet.cz/tomas-raputa-minimalni-mzda-v-nemecku-vs-eurusd.html

P.S.
Nedoporučuji číst jedincům se slabším kardiostimulátorem!
10. 04. 2014 | 14:25

SuP napsal(a):

Štěpáne -
Nevím, zda si uvědomujete, že požadavky z těch setkání odborníků lze přirovnat k situaci, která mohla nastat na Haiti po zemětřesení.
Místo vody, základní hygieny a sucharů by jim tam organizace vozily stravenky, aby postižení zemětřesením mohli chodit na obědy do restaurace.
10. 04. 2014 | 14:34

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Sociální bydlení je bydlení s nízkými náklady.
Vtlučte to těm teoretikům "sociálna" konečně někdo do hlavy, že sociálním bydlením jsou především tkzv. pasivní domy. Než rozfrckají další miliardy na opravy profukujících barabizen a do ubytovnového byznysu..
10. 04. 2014 | 14:45

SuP napsal(a):

gaia -
Zdroje jsou!
Akorát že v nich nejsou peníze. Je to cosi jako baterka, ale vybitá.

Kdy už strůjcům lidského štěstí za cizí peníze dojde, že prvním krokem k řešení čehokoli musí být, že každý může mít jen takovou životní úroveń a takový komfort, k jakému se ZA NORMÁLNÍCH OKOLNOSTÍ dokáže vlastní pílí dopracovat.
10. 04. 2014 | 14:45

SuP napsal(a):

Adaptovat pokoje na ubytovnách na byty je zjevně nejlacinější i nejrychlejší řešení. Takže TUDY NE! přátelé, TUDY NE!!!
10. 04. 2014 | 14:48

MartinO napsal(a):

Martin1:

Aáá, staré známé komunistické "MY".
Mluvte laskavě jen za sebe. Pokud si myslíte že jste otrok kohosi a cítíte se jako otrok, tak napište "JÁ jsem otrok". Ale nepište to laskavě o ostatních a neschovávejte se za ně.
10. 04. 2014 | 14:56

Martin1 napsal(a):

HESLO DNE:

NA JEDNOHO PRÁCE ŠTÍTÍCÍHO ZAMĚSTNÁME DESET, KTEŘÍ UMĚJÍ PRÁCI SKVĚLE PŘEDSTÍRAT.
Ubude nezaměstnaných
Budeme pochváleni EU
Uděláme něco pro Romy
A za chvíli budeme potřebovat sociální byty všichni.
Bude-li nás víc, nebudeme se bát vlka nic. . . . a pak třeba i . . . .
A co znovu zbudovat ty dřevěné domky v nekonečných řadách s jednostrannou dopravou až k domu, pracovním oděvem zdarma - tam práce dost a v chráněném prostředí ostnatým drátem a skvělou pracovní disciplínou.
10. 04. 2014 | 15:09

Martin1 napsal(a):

MartinO napsal(a):
Martin1:

Aáá, staré známé komunistické "MY".
Mluvte laskavě jen za sebe. Pokud si myslíte že jste otrok kohosi a cítíte se jako otrok, tak napište "JÁ jsem otrok". Ale nepište to laskavě o ostatních a neschovávejte se za ně.
10. 04. 2014 | 14:56
----------
Nedá mi to - musím to psát i za vás - vy jím jste OTROK dvojnásob - ostatní si to uvědomují - vy už ne - jste dokonale zotročen!
10. 04. 2014 | 15:12

.................... napsal(a):

Co chcete po takových tvorech. Vážně je stále musíme vláčet na hrbu a umetat jim cestu? Kdo pomáhá nám, když se dostaneme do problémů?

http://www.reflex.cz/clanek/stary-reflex-tema-reflexu/14306/jak-se-mate-cervenakovi-rx-diskuse.html

http://romove.radio.cz/cz/clanek/19543

http://zpravy.idnes.cz/romove-z-domu-v-predlicich-bydli-v-telocvicne-fad-/domaci.aspx?c=A121106_160519_usti-zpravy_alh

A to se jedná jen o jednu rodinu. Co s tím? Zbavit je svéprávnosti?
10. 04. 2014 | 15:30

Martin1 napsal(a):

MartinO
Zamyšlení
Vy jste "O" - já "1" - zdánlivě jen tedy dva a přesto tvoříme celý dnešní současný svět. ANO a NE. Všechno je zdigitalizováno do ano a ne.
10. 04. 2014 | 15:30

Divák napsal(a):

Sociální byty by měly vznikat pouze z bytů, které jsou momentálně k bydlení nepoužitelné.
Buď kvůli stavu nebo nevhodnému umístění.
Podmínkou by mělo být, že budoucí uživatel se do obnovy bytu osobně fyzicky a částečně
i finančně zapojí.
Uživateli nevznikne nárok na vlastnictví bytu.
10. 04. 2014 | 15:52

KAteřina napsal(a):

Všechny státní byty postavené v padesátých až osmdesátých letech byly sociální. Teď už nejsou, protože byly zprivatizovány. Nutným předpokladem existence sociálních bytů je podmínka, že se sociální byty nesmějí prodávat stávajícím nájemníkům za cenu menší než směšnou. U těch, kteří privatizovali státní byty jsou zdroje.
10. 04. 2014 | 16:01

Al Jouda napsal(a):

Zapomeňme na pojem sociální bydlení a říkejme prostě bydlení ( v bytech a za nájemné). Pokud někdo nemá na zaplacení nájmu, dlouho v žádném bytě nevydrží ! Takovému občanovi by měla společnost zajistit "sociální ubytování" ( střechu nad hlavou, teplo, světlo, postel, lůžkoviny, sprchu a WC) a to výhradně ve stanové osadě !!! Veškeré sociální dávky zde poskytovat pouze v naturální podobě (čaj, polévka, 2 hlavní jídla denně, ošacení, hygienické potřeby a lékařskou péči). Jedině takto by to bylo finančně únosné za předpokladu, že by zde působily humanitární organizace, které by doplňovaly péči státu nebo obce.
Nastínil jsem pobyt v takové stanové osadě jednomu bezdomovci, který se živí prodejem časopisů ve sběrně surovin a přespává na lodi HERMES za 20,- Kč/noc. Řekl mi, že by takové umístění a takovou sociální podporu ihned bral.
10. 04. 2014 | 16:29

Občan napsal(a):

Autore,

napište rakouskému Ministerstvu sociálního zabezpečení (rakouskému proto, že to je země zhruba srovnatelná s ČR), zeptejte se, jak je v Rakousku řešeno sociání bydlení, hoďte to do paragrafů a pošlete do Sněmovny.
Hlavně už se, probůh, vykašlete na nějaké "kulaté stoly", "expertní skupiny", "konzultace" a jiné žvanírny, "koncepce" a podobné nesmysly, protože to je úplně k ničemu!!!

Pro úplný začátek si nastudujte tohle - http://www.csrb.cz/zahranicni%5Cbytpol_Rak.pdf
V Rakousku připadá 84 sociálních bytů na 1000 obyvatel, ve Vídni ovšem 219 socbytů na 1000 obyvatel.

To, co jste vyplodili - zejména ta "typologie" - je další nesmysl na kvadrát.
Pro bezdomovce MUSÍ být určeno sociální UBYTOVÁNÍ. V jeho rámci MUSÍ stát a obce zajistit, aby si ubytovaní zařídili doklady, důchod nebo jinou formu existenčního zabezpečení, pokud to bude možné, tak i práci a POTOM s nimi mohou sociání pracovníci začít trénovat přechod z UBYTOVÁNÍ k BYDLENÍ.
Dtto "sociálně vyloučené skupiny".

Sociání BYDLENÍ MUSÍ být určeno pouze osobám sociálně ZAčleněným, které "jenom" mají nízký nebo dočasně žádný příjem. Takže seniorům a pracujícím s nízkými příjmy, začínajícím párům, zdravotně a mentálně postiženým.

Zcela specifickou skupinou jsou dlouhodobě nezaměstnaní, kteří prokazatelně stále ještě hledají práci. Pokud jsou to lidé v kategorii 50+, měl by jim stát umožnit odchod do předčasného důchodu (kráceného o řekněme 20%) s tím, že budou dál usilovat o nalezení práce nebo alespoň přivýdělku k penzi.
Pokud nemají vlastní nemovitost, i oni by měli být zařazeni mezi uživatele sociálního BYDLENÍ. Vlastníci nemovitosti by měli mít nárok na příspěvek na energie+vodné a stočné, odstupňovaný dle výše krácené penze.
10. 04. 2014 | 16:36

Občan napsal(a):

Martin1 napsal(a):
"Dodatek k 14:14 - minimální mzda v EU - zdroj:
http://www.fxstreet.cz/tomas-raputa-minimalni-mzda-v-nemecku-vs-eurusd.html
P.S.
Nedoporučuji číst jedincům se slabším kardiostimulátorem!
10. 04. 2014 | 14:25"

ČR má čtvrtou NEJNIŽŠÍ minimální mzdu v celé EU.
Za ČR jsou už jen Bulharsko, Rumunsko a Litva.
I Slovensko už má minimální mzdu o 1400.- Kč VYŠŠÍ než ČR.
http://www.financninoviny.cz/zpravy/jak-stoupla-minimalni-mzda-pro-rok-2014-v-eu-/1055818

Zákonem stanovenou MM nemá v EU jen SEDM států. V nich jsou ovšem MM stanoveny převážně resortními kolektivními smlouvami formou resortních tarufů.
10. 04. 2014 | 16:45

Občan napsal(a):

...tarifů...
10. 04. 2014 | 16:47

neo napsal(a):

Občan:

opět vás upozorňuji, že máte u článku paní Tominové požadovaná data.
10. 04. 2014 | 16:48

petrof napsal(a):

mám problém......mohl by mi někdo zkusit vysvětlit, co je to to sociální bydlení...????
Má to být bez vody, elektriky, či tepla ...??? Nebo je to inclusiv, ale platí vše někdo jiný???
Pokud by však z definice mělo jít jen o "levnou" střechu nad hlavou.....pak jakákoliv mostní konstrukce by splnila tento účel dostatečně....n-tsss, n-tsss.
10. 04. 2014 | 16:50

strýc virus HxNx napsal(a):

Martin1

hezky jste to té nule napsal, tleskám! a zdravím Vás.
10. 04. 2014 | 16:56

Občan napsal(a):

Neouši,
to myslíte tohle?
"Průzkum se uskutečnil v únoru a zúčastnilo se ho 997 lidí ve věku 15 až 85 let."

Fakt trváte na tom analytikovi? :o))))))
10. 04. 2014 | 17:10

Radil napsal(a):

Kateřina 16:01 ad privatizace:
Privatizace nájemníkům za dostupné ceny byla jediná rozumná cesta v tak masovém měřítku. Byla to většina bytového fondu. Kde to udělali, jsou dnes zrekonstruované domy a nízké náklady na bydlení. Žádné problémy s korupcí, žádné problémy jako v RPG byty.

Chcete opačný příklad? Praha 14 - Hloubětín - Lehovec. Do dnes obecní sídliště. Nezateplené domy, umakartová jádra, štěnice. Náklady na bydlení trojnásobné oproti privatizovaným. V bytech rodiny mezi 50-60 lety, co prostě neměli možnost si vzít 3 miliony hypotéku na nový. Ve strachu, že nájem neutáhnou nebo je radnice vyhodí. Lidí, co se kvůli nájmu museli vystěhovat, je tam spousta. Takhle vznikají sociální případy. Jediný, kdo z toho kdy něco měl jsou lidé okolo radnice.
10. 04. 2014 | 17:15

Martin1 napsal(a):

strýc virus HxNx
Taky přeji zdravíčko!
10. 04. 2014 | 17:17

SuP napsal(a):

".... Důležitou zprávou je, že na MPSV vznikne v nejbližší době pracovní skupina pro sociální bydlení, kde budou zastoupeny nejen odpovědné resorty, ale i neziskové organizace, obce a expertní sektor...."

Tedy opět - zase nikdo, kdo by byl schopen do těch projektů dát vlastní korunu. Dokud tam takové nepřizvete, aby vás včas vraceli na zem, vyplodíte zase jen mrtvé tele (jako jste ostatně sami...).
10. 04. 2014 | 17:35

Martin1 napsal(a):

Sanitka vezla otrávenou. Pacientku odmítlo sedm nemocnic
Dnes 16:54
Problém s umístěním pacientů do nemocnice, včetně lidí ohrožených na životě, mají prý kvůli špatnému zákonu dispečerky záchranné služby každý den.
Ilustrační foto Ilustrační foto | Foto: Tomáš Adamec, Aktuálně.cz
Praha - Ženu otrávenou léky a alkoholem, kterou ve středu z Palmovky v Praze 8 vezla pražská záchranná služba, odmítlo přijmout sedm nemocnic v hlavním městě.
Až 83 minut od tísňového volání se ji podařilo umístit na metabolickou jednotku v nemocnici pod Petřínem, uvedla mluvčí pražské záchranné služby Jiřina Ernestová v tiskové zprávě s titulkem "Funguje pražské zdravotnictví?".
Více na.
http://zpravy.aktualne.cz/regiony/praha/sanitka-vezla-otravenou-pacientku-odmitlo-sedm-nemocnic/r~a69a9e0cc0be11e3a1ef002590604f2e/

A dál si můžeme pindat o sociálním bydlení - systém stojí za starou belu. To v bývalém režimu nebylo a nebylo a můžete se stavět na hlavu!
Ještě, že máme dobré novináře - že o tom víme. Tehdy se o ničem nesmělo psát, ale toto se opravdu nedělo!
10. 04. 2014 | 17:56

gaia napsal(a):

a sám Ripka chce ty peníze ukrást nynějším majitelům nemovitostí cestou dalšího zdanění. Takže normální loupežník, který chce ty bezdomovce dál vyrábět, když nemáte na daň, tak tam je penále 5 Kč za den plus úroky, tudíž likvidační.
10. 04. 2014 | 17:56

MartinO napsal(a):

Ortroci virusi a Martine, také zdravím, tleskám a přeji zdravíčko :-D
Bože, jak může být tak hloupej a stavět se sám dobrovolně do pozice nesvéprávné ovce a navíc se tím ještě veřejně chlubit?
Tak teď už vás nebudu rušit od vašeho celodenního otročení u počítače :-D
10. 04. 2014 | 18:03

napsal nenapsal napsal(a):

Kopíruji.
-Štěpán Ripka
-Mluvčí Platformy pro sociální bydlení.
-důstojné a nesegregované bydlení s garancí podpory pro všechny
-Sociální bydlení je bydlením v bytech
-řešením bezdomovectví je poskytnutí standardního bydlení a podpory podle potřeb
-U všech ubytovacích zařízení je třeba nastavit minimální standard.
-Seniorům by se také měl zlepšit přístup k doplatku na bydlení.
-předchozí projednávání ztroskotala právě na neochotě vložit do systému dostatek zdrojů.
-by měl zákon vymezit přiměření bydlení, které bude zaplatitelné
-Jediným kritériem pro přidělení bydlení by měla být potřebnost k bydlení
-upozornila na evropskou typologii bezdomovectví ETHOS, která má být hlavním .východiskem definice bytové nouze
-Sociální bydlení se nesmí odehrávat v ubytovnách, ale v sociálních bytech
-Je třeba zajistit finanční zdroje

Tedy pane Ripko, omluvou pro Vás múže být jenom přísloví.
Koho chleba jíš, toho píseň zpívej.
Uvědomujete si vůbec, že pořídit si vlastní bydlení znamená pro většinu zodpovědných lidí tvrdou práci a odříkání po dobu podstatné část jejich produktivního života a mnozí jsou proto nuceni žít dlouhou dobu na pokraji chudoby. Pokud ještě tedy těmto lidem nařídíte, že jsou povini financovat bydlení potřebného standardu všem, kteří se tvrdé práci a odříkání raději vyhnuli a díky tomu se následně dostali do problémů, pak nutně pod rouškou dobroserství, mnoho svědomitých, pracovitých a zodpovědných lidí přivedete k bankrotu, tedy do situace, kdy už nebudou schopni financovat bydlení své a k tomu ještě bydlení těch druhých. Největším neštěstím však je, že jsme nuceni ze svých daní ještě platit takovéto lidi, kteří se skvěle živí na vymýšlení podobných zrůdných nesmyslů a ještě mají tu drzost s podobnými plky vylézt na veřejnost.

Je totiž rozdíl pomoci někomu v nouzi, nebo mít povinnost zajistit slušný životní standard komukoliv, kdo není ochoten se o nej postarat sám. Přál bych Vám neživit se plácáním nesmyslů, ale těžkou prací v kamenolomu a následně být nucen platit bydlení někomu, komu se dělat nechce. Jak byste se potom díval na "ETHOS, která má být hlavním východiskem definice bytové nouze."
10. 04. 2014 | 18:11

Zdeněk Brom napsal(a):

Občan:

- Rakousko není země srovnatelná s námi.
- Nikdo Vám nebrání ve Vašem podniku vyplácet Vašim zaměstnancům vysoké mzdy.
10. 04. 2014 | 18:18

Martin1 napsal(a):

MartinO
Přečtěte znovu si můj příspěvek z 14:14 - v jaké spojitosti to ."OTROCI" bylo řečeno. Srovnání minimální mzdy. Kdyby ty peníze dostali lidé v Německu, tak se zítra nepohne ani jedna továrna. Celé Německo je ve stávce. Buďte poslušný - ti jsou dobří pro každý systém. Ty má každý rád. Víte jaké platy mají letci v NSR a proč vstoupili do stávky. Víte kolik berou naši piloti? Z jakého důvodu? Létají na stejných tratích ve stejných výškách, na stejných strojích - tak proč? Hledejte a přemýšlejte - schválně jsem nevybral normální dělnické profese - abyste věděl, že to "OTROČENÍ" byl akademický termín pokud to neumíte najít, tak vám pomohu.
A co se týká přímo mne - jsem těsně před důchodem - za bývalého režimu bych již byl. Pracuji již jen doma na pár hodin a protože to umím stále dobře, tak to mám hotovo brzy jako za mlada - a je to rodinná firma, tak to už přebírá syn. Neztratil jsem soudnost a soucit a sounáležitost.
Měl bych na to, abych mohl "předbíhat", ne stojím v řadě s ostatními, proto občas říkám MY i za ty, které potkávám v čekárnách u doktorů, za ty kteří nemají internet, stále patřím i k nim - jsou to mí vrstevníci - jsou třeba ještě více nemocní - pomalí - bezbranní. Je to málo - ale dělám alespoň toto.
10. 04. 2014 | 18:29

Yosif K napsal(a):

Martin1 napsal(a):
Na žvanění o výkonnosti ekonomiky 25 let po revoluci už neskáčeme - víme, že jsme OTROCI a čekáme na vysvobození - nové osvobození - NA NÁŠ "MEJDAN". Jsme ale
V POŘADÍ - je TAM VELKÝ NÁVAL - MÁME OPRÁŠIT RUŠTINU?
"VNIMÁNIJE - VNIMÁNIJE- GAVÁRIŤ PRÁGA - PRÁGA GAVÁRIŤ"
10. 04. 2014 | 14:14
KONEC CITATU.

Doufám že se nedostanete k miíkrofonu. Pokud česko osvobodí ruští soudruzi a poradci, tak zavládne ve fabrikách zase nevídaný bordel.

Fabriky v Rusku kde nehlídají cizí kapitalisté a cizí technický personál se topí ve špíně a bordelu a nedokáží vyrobit cokoliv prodejného ani na místním ruském trhu.

Typická ukázka jest špína v ruských čokoládovnách a propagační Putinuškova akce novou LADOU z Togliati do Vladivostoku. Putin jel novou ladou do Vladivostoku ale v koloně jelo ještě 12 dalších Lad stejné barvy - jedna za druhou se porouchávala tak, že je mechanici museli vyměnovat kus za kus.

Kdo si dneska kupuje Ladu když si může za méně peněz koupit spolehlivější Dacii?

Pokud si myslíte že západní životní uroven by mohli zavest v česku Rusové, pak jste petrolín na entou. Mimochodem, v Rusku je ingalce 7% ročně, mléčné potraviny zdražili za rok o 26%. Nejvyšší čas okupovat sousedy Ruska a vydrancovat je - k potěše lumpenproletářů.
10. 04. 2014 | 18:29

Yosif K napsal(a):

Výrobou ruských šrotů k blahobytu proletářů!
Ve skutečnosti Rusko žije pouze z exportu plynu a ropy. Pokud by západ přestal kupovat ruský plyn a ropu, v Rusku by se udržela (kromě již zrpuivbatizovaného zemědělství) snad jen výroba kalašnikovů a dřevěných lžic.

Cituji:
This week, Putin delivered his latest macho stunt -- a 2,000-kilometer drive across Siberia in a canary-yellow Lada Kalina, intended to boost Russia's flailing car industry and his own ratings ahead of a possible presidential comeback.

Putin was full of praise for the little Kalina, calling it "comfortable" and "reliable." He recommended that all Russians -- especially those currently driving Japanese cars -- buy one.

"You won't regret it," Putin promised.

Three In One

But it wasn't an altogether smooth ride.

An amateur video of Putin's ride featuring not one but three identical Lada Kalinas, one of them on a tow truck, is making the rounds on the Internet.

The clip, in which onlookers burst into raucous laughter, has received almost 300,000 hits since it was posted on August 30.

"A third one is coming!" an onlooker is heard saying. "It broke down. He wore it out! Ah, Kalina..."
Putin aims at a whale with an arbalest to take a piece of its skin for analysis on the Olga Bay last month.Semyon Shifrin, one of the car buffs who shot the clip, tells RFE/RL he had "nothing against the prime minister." But he dismissed Putin's Lada stunt as laughable.

"We didn't expect to see as many as three of these much-advertised Lada Kalinas. It made us laugh," he says. "If they want to promote this car, why take three of them on the trip? Putin is a grown man. He can make repairs himself if something breaks. He could even turn this into a PR stunt."
10. 04. 2014 | 18:36

Yosif K napsal(a):

Martin1 napsal(a):
Pracuji již jen doma na pár hodin a protože to umím stále dobře, tak to mám hotovo brzy jako za mlada - a je to rodinná firma, tak to už přebírá syn. Neztratil jsem soudnost a soucit a sounáležitost.
KONEC CITATU.

A vy platíte dělníkům západonšmecké mzdy nebo snad nedejbiože ptříte k těm otrkýářům ketří platá čeedským dělníkům ubohých 220 Kč na hodinu?

Proč VY neplatíte českým dělníkům západněmecké mzdy?
A když VY neplatíte českým dělníkům západonmecké mzdy, proč by tak proboha měli činit jiní?
10. 04. 2014 | 18:39

neo napsal(a):

Už jsem vám to psal vícekrát. ANI KDYŽ BUDETE SPROSTÝ A ÚTOČNÝ, TAK VÁM ANI NEPOVYROSTE, ANI NEZTVRDNE.. Ale když si myslíte, že jste pak chhlapák, budiž.
Já trvám na tom, že jste zbabělec a lhář a že se nedokážete za žádnou vaši ubohou lež omluvit, protože prostě nejste chlap, ale zbabělec, co si zvyšuje sebevědomí napadáním a urážením, popř zesměšňováním.

Ano, průzkum potvrzuje můj odhad a vám ukazuje, že jako vždy nemáte pravdu.

A ano, jsem analytik a klidně vám zde zopakuji, že jsem rád, že jsem analytik a ne ukřivděný státní ouředníček toužící po definitivě, aby ho nemohli zas vyrazit pro neschopnost.
10. 04. 2014 | 18:42

Yosif K napsal(a):

Martin1 napsal(a):
Sanitka vezla otrávenou. Pacientku odmítlo sedm nemocnic
Dnes 16:54
Problém s umístěním pacientů do nemocnice, včetně lidí ohrožených na životě, mají prý kvůli špatnému zákonu dispečerky záchranné služby každý den.
KONEC CITATU.

A sakra, jak je to možné? na hradě je zastánce proletářů, ve vládě jsou samí ochránci proletáířů, "zdroje tu jsou" (zase) a "státní dluhy se splácet nemusí" (zase) tak jaktože nenastal ráj proletářů na zemi?
10. 04. 2014 | 18:42

neo napsal(a):

Martin1:

němci minimální mzdu neměli, co se tedy změnilo jejím zavedením? Nic.
mimochodem, je to jen hranice nezaměstnatelnosti. U nás se fabriky nezastavují logicky proto, že to hodně lidem asi nepřipadá tak špatný.
10. 04. 2014 | 18:44

Yosif K napsal(a):

Přidejte všem na mzdě a na penzích 50% a všem vágusům a neplatičům platte solidní 3 pokojový byt.
Proč ne?
Zdroje tu jsou a státní dluhy se splácet nemusí.

Tak v čem je sakra problém?
10. 04. 2014 | 18:45

Martin1 napsal(a):

Yosif K
Když jsem tu "UDICI" nahazoval, tak jsem jen čekal, kdo zabere. To jste doufám poznal, že to bylo myšleno ironicky - ne? Já čekal kamaráda RESLA s partou MUŽIKŮ.
ALE JAKO SRANDA BY TO ŠLO USKUTEČNIT - VŠE K TOMU MÁM, ALE ONI BY MOŽNÁ PŘIŠLI - TAK BUDEME RADĚJI ČEKAT NA BLANICKÉ RYTÍŘE
Jinak zdravím kolegy, co to jistí ZPRAVA - u mne ZLEVA zatím stále dobrý - ale občas tu ruštinu je slyšet hlasitěji - že ano? :)
10. 04. 2014 | 18:46

strýc virus HxNx napsal(a):

Martin0 18:03

prázdné výkřiky, pády do tmy.
mozek vyhlazený jako žehlicí prkno.
to jste Vy, Martine0.
10. 04. 2014 | 18:50

Martin1 napsal(a):

Yosif K
Proč VY neplatíte českým dělníkům západněmecké mzdy?
----------------------------
Copak kradu? Stejně jako všichni ostatní v oboru, ale rád bych, kdybych mohl, ale nemůžu a stydím se. Podívejte jak. :)))
10. 04. 2014 | 18:52

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

neo napsal(a):
Martin1:

němci minimální mzdu neměli, co se tedy změnilo jejím zavedením? Nic.
-------------
Ha, pan " analytik" opět promluvil.Nemění se dle něj nic.
To je fakt "genius".
Zajímavé ale je, že mnozí tvrdí, že se může změnit dost, i vně Německa.
Jde totiž o cca 5 mil. zaměstnanců.
10. 04. 2014 | 18:55

neo napsal(a):

17, 5 bilionů dolarů vrátit jde, i když komunisti a socialsti nechtěj:

to by ti nedošlo , ale můžeš to zkusit
Já se jen divim, že min mzdu pobírá asi 1% zaměstnanců a ne 100%. Proč 99% bere víc je záhadou. Proč to někdo dělá, když stát nařizuje minimální mzdu?
10. 04. 2014 | 19:01

Petr Jihlava napsal(a):

to občan.
V podstatě s vámi souhlasím.Nicméně společnost v Rakousko je na rozdíl od nás v řadě řadě věcí někde jinde.

I tady se jednalo o určitý proces na kterém bylo potřeba najít konsenzus.Politické vůle věci (npř. nutný zákon o sociálním bydlení)řešit rychle a efektivně se bez aktivity občanských iniciativ a neziskových organizací neobejde.V našem zkostnatělým a zkorumpovaným systému politických stran se od civilizovaných vyspělých demokratických zemí hodně lišíme..Alpské země a ve Skandinávii mají silnou občanskou společnost.Jinou politickou kulturu,solidární povědomi a fungující prvky politické a ekonomické přímé demokracie.
Např.evropská iniciativa občanů za nepodmínění základní příjem na rozdíl od jiných evropských států nebyla u nás moc úspěšná(sebraný počet lidí v ČR pod petici).

Vinu nesou také naše veřejnoprávní média.ČT by ve svém hlavním vysílacím čase svého zpravodajství svým koncesionářským poplatníkům ze zákona všestranné, objektivní a názorově vyvážené zpravodajství umožnit.To se bohužel tak neděje. Rady pro spotřebitele může nechat na jiný pořad v jiném vysílacím čase..
10. 04. 2014 | 19:02

Občan napsal(a):

Pane Brome,
zjevnš Vám došly jakékoli argumenty.

Pokud Vám nevoní Rakousko a pokud vládnete angličtinou, tak si do google dejte "social housing"+"Slovenia". To jsem opravdu velice zvědav, čím budete kverulovat. Země plně srovnatelná HDP, s podobnými sociálními a ekonomickými problémy a se stejným osudem jako ČR.

Chápu, že Vám Rakousko nevyhovuje. Země poněkud bohatší než ČR, která ovšem co do sociálního smíru prakticky nemá v EU obdoby. Stejně jako co se ekonomické stability týče. Je pravda, poněkud konzervativní až zaprděná, ale Rakušanům to evidentně plně vyhovuje.
10. 04. 2014 | 19:06

KAteřina napsal(a):

Radile:
Privatizace bytového fondu byla největší rozkrádačka státního majetku vůbec. Připouštím, že to bylo jednoduché a velká část lidí to tak chtěla. Nicméně je to příčina mnoha stávajících problémů. Stejně jako se z nových majitelů bytů stali milionáři, vznikla vrstva lidí, kteří byty neměli, nedostali, nemohou si dovolit. Nejsou žádné sociální byty, byty v městech, kde jsou pracovní příležitosti, se byty kupují jako investice, na ulití peněz, ne pro bydlení.
To, že Pražané volí neschopné zastupitele, kteří kradou a o město se nestarají, se už konečně dostalo do obecného povědomí. Byt za babku, pracovních příležitostí dost, pocit, že je to zasloužené a nezájem o správu veřejných věcí. K tomu u Pražanů přetrvával dlouhá léta pocit, že jsou oproti zbytku země napřed a až i ostatní pochopí, jak je ten pražský kapitalismus prima, bude líp. Apoštolové Mádl a Issová a naposledy páter Halík. Arogantní troubové.
10. 04. 2014 | 19:08

Občan napsal(a):

neo napsal(a):
" Martin1:
němci minimální mzdu neměli, co se tedy změnilo jejím zavedením? Nic.
mimochodem, je to jen hranice nezaměstnatelnosti. U nás se fabriky nezastavují logicky proto, že to hodně lidem asi nepřipadá tak špatný.
10. 04. 2014 | 18:44"

Buď jste hrubě neiformovaný, nebo lžete.
Němci samozřejmě minimální mzdu MAJÍ, ovšem zakotvenou resortními kolektivními smlouvami. Uvedený přehled je k 1. 3. 2014 a až na vyjímky je resortní MM citelně vyšší než nově zaváděná celostátní MM:
https://www.destatis.de/DE/ZahlenFakten/GesamtwirtschaftUmwelt/VerdiensteArbeitskosten/Mindestloehne/Tabellen/MindestlohnDeutschland.html
10. 04. 2014 | 19:14

Zdeněk Brom napsal(a):

Občan:

Jenom jemné upozornění. napsal jsem, že ČR a Rakousko jsou rozdílné země, ne že mi Rakousko nevyhovuje. Takže reagujete na něco, co jsem nenapsal.

Cituji: "...se stejným osudem jako ČR" Tak to je dobrý fór. Možná Vám to uniklo, ale Rakousko bylo na druhé straně ostnatých drátů.

Cituji: "Země poněkud bohatší než ČR, která ovšem co do sociálního smíru prakticky nemá v EU obdoby. Stejně jako co se ekonomické stability týče."

Když něco podobného ovšem napíšu já, už jste tu s varováním, že nahrávám Sudeťákům.

Jak se to mění.
10. 04. 2014 | 19:14

gaia napsal(a):

KAteřina

v Praze možná, že tam jsou vyšponované ceny , ta realitní bublina, ale na menších městech byly radnice rády, že prodaly většinou zanedbané staré byty, do kterých bylo už na čase investovat, neb jinak by začaly být nebezpečné a mohly by též spadnout.
Lidé se museli na koupi zadlužit a ještě investovat do oprav statisíce. Kdyby to teď prodali, o moc víc, než investovali, by nedostali. A města získala, že bez starostí a investic se jim vzhled sídlišť zlepšil.Jinak by lidé utekli, nečekali by na úplnou deregulaci a městům by zbyly jen poloobydlené chátrající domy a ještě by musely investovat do bourání. Také mohlo býtbezdomovců daleko víc a problémů jak s RPG v Ostravě
10. 04. 2014 | 19:18

Občan napsal(a):

Pane Brome,
fakt se domníváte, že "Slovenia" je česky "Rakousko"?

Už kecáte úplné nesmysly.
10. 04. 2014 | 19:20

Zdeněk Brom napsal(a):

Občan:

Cituji z 10. 04. 2014 | 19:20:
"Pane Brome,
fakt se domníváte, že "Slovenia" je česky "Rakousko"?

Už kecáte úplné nesmysly."

10. 04. 2014 | 19:06 jste napsal:

Cituji: "Chápu, že Vám Rakousko nevyhovuje. Země poněkud bohatší než ČR, která ovšem co do sociálního smíru prakticky nemá v EU obdoby. Stejně jako co se ekonomické stability týče. Je pravda, poněkud konzervativní až zaprděná, ale Rakušanům to evidentně plně vyhovuje."

Vy máte upito?
10. 04. 2014 | 19:25

MartinO napsal(a):

Martin1:

Výraz "otrok" má zcela jednoznačný význam. Je to člověk zcela zbavený fyzické i právní svobody kterého někdo jiný násilím nutí pro něho zdarma pracovat. Používejte slova ve správných významech a nevymýšlejte si jiné, jinak se nikdy s nikým nedomluvíte.

U nás zaručeně žádný otrok není, každý může pracovat kde chce, kdy chce a pro koho chce. Pokud něco umí může být svým pánem a živnostničit. Nebo se může sbalit a odjet pracovat do vámi vyjmenovaných bohatších zemí. Možností je nepřeberně. Jenom prosím nefantazírujte že něco nejde a že jste otrok.

Za minimální mzdu pracuje minimální procento lidí a z toho minima ještě dostává většina peníze hotově bokem. O tom se nemá cenu bavit.
Na Západě že mají vyšší platy? No to bude zřejmě proto, že tam nebudovali 40 let socík. Žádná postkomunistická země na tom není lépe než my. Krom toho, v Praze dostanete za stejnou práci 2x vyšší plat než na Mostecku, na Mostecku zase 2x vyšší plat než v Bulharsku a Rumunsku a tam zase 2x vyšší plat než na Ukrajině a tam zase 2x víc než v Afghánistánu. No a??? Založte živnost, firmu a vyplácejte si plat jaký chcete. Sobě i zaměstnancům.

Za bývalého režimu byste dnes už možná byl v důchodu, ale také byste zemřel o 7 let dříve. Pro zajímavost, v 80. letech bylo u nás +- 1.6 milionu starobních důchodců a dnes je jich 2.4 milionu tj o polovinu více! Závěr si udělejte sám.
10. 04. 2014 | 19:28

Občan napsal(a):

Pane Brome,
napsal jsem toto:
"Občan napsal(a):
Pane Brome,
zjevnš Vám došly jakékoli argumenty.

Pokud Vám nevoní Rakousko a pokud vládnete angličtinou, tak si do google dejte "social housing"+"Slovenia". To jsem opravdu velice zvědav, čím budete kverulovat. Země plně srovnatelná HDP, s podobnými sociálními a ekonomickými problémy a se stejným osudem jako ČR.

Chápu, že Vám Rakousko nevyhovuje. Země poněkud bohatší než ČR, která ovšem co do sociálního smíru prakticky nemá v EU obdoby. Stejně jako co se ekonomické stability týče. Je pravda, poněkud konzervativní až zaprděná, ale Rakušanům to evidentně plně vyhovuje.
10. 04. 2014 | 19:06"

Buď neumíte číst, nebo máte něčím sníženou rozlišovací schopnost, nebo fakt nevím.
10. 04. 2014 | 19:30

Občan napsal(a):

Nerad bych, aby zbytečně odrolovala informace pro Neouše:

Němci samozřejmě minimální mzdu MAJÍ, ovšem zakotvenou resortními kolektivními smlouvami. Uvedený přehled je k 1. 3. 2014 a až na vyjímky je resortní MM citelně vyšší než nově zaváděná celostátní MM:
https://www.destatis.de/DE/ZahlenFakten/GesamtwirtschaftUmwelt/VerdiensteArbeitskosten/Mindestloehne/Tabellen/MindestlohnDeutschland.html
10. 04. 2014 | 19:32

gaia napsal(a):

no tak závěr by z toho šel udělat taky ten, že se lidé měli za minulého režimu tak dobře a zůstali tak zdraví a neopotřebovaní, že když šli v 89. do penze tak tu jsou doposud. Myslím, že to bude unikát v historii a neopakovatelný, aby asi lidé užili důchodu po 25-30 let
10. 04. 2014 | 19:34

neo napsal(a):

Občan:
nikdy nelžu, narozdíl od vás, viz mnoho usvědčení.

Němci samozřejmě minimální mzdu MAJÍ,: lež doteď ji neměli, to, že měli jiná pravidla jednoznačně potvrzuje fakt, že neměli minimální mzdu.
Opět vám opakuji, že hrubými urážkami vám nepovyroste.
Kdy se omluvíte za své lži o školkách, školách, pojištění, ručení a nyní taky vlastnictví bytů?
čekám další urážky a nebo opět zbabělý úprk, do toho.
10. 04. 2014 | 19:39

Zdeněk Brom napsal(a):

Občan:

Čtu tam, že mi nevoní Rakousko a že mi nevyhovuje.
10. 04. 2014 | 19:40

MartinO napsal(a):

gaio,

nevymýšlejte hlouposti a nefantazírujte. Zde máte graficky znázorněno srovnání naděje dožití v Německu a u nás od roku 1960. Všimněte si prudkého vzdalování Německa do revoluce a naopak srovnání kroku po revoluci.

http://countryeconomy.com/countries/compare/czech-republic/germany?sector=Life+expectancy+at+birth&sc=XE24#tbl
10. 04. 2014 | 19:41

gaia napsal(a):

MartinO

co tím chcete říci, Němci si vyvraždili většinu chlapů ve válce a tak povětšinou ženská generace se dožívala vyššího věku, než ta smíšená.
A dnes se to vyrovnalo, že Němečtí důchodci se mají skutečně nejlépe na světě, tedy zas fakt ve prospěch mého tvrzení. Ni nejvyšší životní úroveň nepřidá na věku tolik, jako když jdou lidi do penze neopotřebovaní.
10. 04. 2014 | 19:50

gaia napsal(a):

a těmhle babičkám a dědečkům,kterých je tedy prý 2,6 milionu, tak pokud se z mohli na baráček, tak jim chce Ripka zvýšit daň z nemovitosti, aby vyřešil Cikány. Průměrná výše důchodu je zde kolem 10 tisíc, polovinu dá babička za inkaso , zbytek za jídlo a léky , na daň, která se od roku 2006 zvýšila už 6x, mít asi nebude.Ripka bude však rád, že ji bude moci řešit a nabízet své pseudosluzby.
10. 04. 2014 | 19:56

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Zdeněk Brom napsal(a):
Občan:

- Rakousko není země srovnatelná s námi.
- Nikdo Vám nebrání ve Vašem podniku vyplácet Vašim zaměstnancům vysoké mzdy.
10. 04. 2014 | 18:18
--------
Demagogie.
Mnoho pravidel bylo po roce 1989 převzato ze zemí, které jsou daleko nesrovnatelnější s ČR. Nejen po roce 1989, i později, stále k tomu dochází.
Jestli tedy má být např. 12 000 brutto" vysokou mzdou"...hi, hi, hi...tak to sním klobouk.
Co to je za podnik, který .prosperuje díky mzdám 8 500 brutto, stánek s hot dogy ?
Jistěže takový stánkař nemůže své otrokyni zaplatit tak, aby nebyla příslušnicí tkzv. pracující chudiny, tak daleko to soudruzi ve straně i vládě dopracovali....
A to by si dle některých chytráků tato novodobá otrokyně měla odkládfat tak 4 tisíce na důchod. A podle Nečase apod. rozumbradů by měla mít ještě méně - to aby ji náhodou nevystrnadila Ukrajinka.
Já bych především sebral učitelům, tak půl platu, výsledky jejich práce jsou totiž žalostné - piokud tedy platí, že investice do vzdělání se musí společnostiu vyplatit. Jka vidno - tak se nevyplácí.Vy sám to verifikujete - že se tedy dle vašich slov nemůžeme naprosto porovnávat s Rakouskem , po celé jedné odučené generaci....
Latentní chudoba je obrovská, např. důchodce,. kterému zemře partner a žije v nájemním, ale dnes už i ve svém, je v podstatě odlouzen k živoření.

NIkdo naopak vám nebrání jít učit do Rakouska a tam mít mzdu rakouského učitele, je to jen na vás.
10. 04. 2014 | 19:57

Yosif K napsal(a):

gaia napsal(a):
zdroje zdroje zdroje

tak z kohopak je vymačkáme?
10. 04. 2014 | 12:21
No před volbami socani tvrdili že Kalouskovci rozkrádávali 150-200 miliard Kč ročně a hl..páci jim to věřili. Že po volbách stačí přestat rozkrádat a zdrojů budět mnogo.

Ted je po volbách a těch 200 miliard Kč ročně nikdo nermůže dohledat, strany se fackují o ubohé 2 miliardy ročně navíc do nemocnic.

Asi by to zase chtělo Špidlu "zdroje tu jsou"
a Paroubka "státnáí dluhy se splácet nemusí"
A PROBLEM BY BYL VYŘEŠEN.

Proč by neměli mít všichni západoněmecké mzdy a penze? Zdroje tu jsou a státní dluhy se splácet nemusí......
10. 04. 2014 | 19:58

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

gaia
Pozor ! V případě prodeje musí mít babička vyhotovený energetický štítek. Taky pár tisícovek.
JInak jí hrozí vysoké sankce:

http://zpravy.kurzy.cz/364647-nema-vas-dum-prukaz-energeticke-narocnosti-hrozi-vam-pokuta-az-100-tisic/
10. 04. 2014 | 20:00

strýc virus HxNx napsal(a):

tady je ale opravdu veselo. jako při badmintonu.
10. 04. 2014 | 20:00

SuP napsal(a):

Martin O -
"....Za bývalého režimu byste dnes už možná byl v důchodu, ale také byste zemřel o 7 let dříve. Pro zajímavost, v 80. letech bylo u nás +- 1.6 milionu starobních důchodců a dnes je jich 2.4 milionu tj o polovinu více! Závěr si udělejte sám....."

To je asi proto, že na ně nemá dnes kdo pracovat?
;-)

Že s nima ztrácíte čas.
10. 04. 2014 | 20:02

Zdeněk Brom napsal(a):

gaia:

Mnoho německých mužů a chlapců ve válce padlo, ale stavy byly částečně doplněny zeměmi, které své Němce odsunuly.
10. 04. 2014 | 20:03

KAteřina napsal(a):

Gaio,
nevymýšlejte hlouposti a nefantazírujte. Proč tedy ty zoufalé obce nenabídly své rozpadající se byty i jiným zájemcům než stávajícím nájemníkům? Víte, kolik lidí za komunistů žádný byt nedostalo a rádo by také dostalo svou libru masa? Ti podle vás vysoké náklady na bydlení neplatili? Odešli do lesů a přikryli se mechem? A je pro vás 8000 obyvatel dostatečně malé město? Čtyřpokojový byt v paneláku za 120 tisíc, obratem, bez jakýchkoli úprav prodaný za 750 tisíc korun?
10. 04. 2014 | 20:05

Filuta napsal(a):

Propagandista Martin
opět se svými sedmi lety plus.

Ten to jede jako kolovrátek.
10. 04. 2014 | 20:06

gaia napsal(a):

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde

tenhle režim bezdomovce akorát vyrábí, ale v Praze se zmůžou akorát na schůzování a ustavování pracovních skupin placených penězi daňových poplatníků. Pak se akorát musí z každé housky pětina nacpat zpět státu na daních a pak lidi nemají ani nanájem. Je to zacarovaný kruh. Prahu by měli oplotit, ať sami ukáží co umí a přestanou vyžírat zbytek republiky.
10. 04. 2014 | 20:06

Filuta napsal(a):

Ovšem o kvalitě života českého důchodce se nezmiňuje.
10. 04. 2014 | 20:07

MartinO napsal(a):

gaia:

Žádal jsem vás abyste na mě nezkoušela vaše přihlouplé teorie.

ČR vs. USA (kolik tam si vyvraždili chlapů?)
http://countryeconomy.com/countries/compare/czech-republic/usa?sector=Life+expectancy+at+birth&sc=XE24#tbl

ČR vs. Rusko (tam asi všichni chlapi přežili :-D)
http://countryeconomy.com/countries/compare/czech-republic/russia?sector=Life+expectancy+at+birth&sc=XE24#tbl
10. 04. 2014 | 20:07

Filuta napsal(a):

Neo

Nestihl jsem vám odpovědět pod Dukou.

Proč z nás dělají blbce?
Páč nám drze tvrdí, že v Evropě minimální mzdu zavedenou nemají a ejhle, oni ji mají téměř všude.
10. 04. 2014 | 20:09

Občan napsal(a):

Zdeněk Brom napsal(a):
" gaia:
Mnoho německých mužů a chlapců ve válce padlo, ale stavy byly částečně doplněny zeměmi, které své Němce odsunuly.
10. 04. 2014 | 20:03"

Máte nějaké verifikovatené podklady pro své tvrzení?
ODKUD se vzalo to "doplnění stavů"?
Můžete snad nějak prokázat, že budoucí odsunutí nebyli povoláváni na frontu?

A má to snad něco společného se sociálním bydlením?
10. 04. 2014 | 20:13

MartinO napsal(a):

Filuta:

To je bohužel fakt který se vám nepodaří vyvrátit i kdybyste se na hlavu stavěl :-D
10. 04. 2014 | 20:15

gaia napsal(a):

Zdeněk Brom

9 milionů sudetských Němců tady nežilo, nezesměsňujte se
KAteřina

lidi, co byt nedostali měli možnost si postavit družstevní svépomocí, též dotované nebo domek na parcele od města za 3,10 Kč, též dotované.
Volné byty města neměly, tudíž je nemohly prodávat a prodat někomu byt, ,když v něm žil třeba 20 a víc let by bylo neprůchodné.
Zas bylo dotované stavební spoření, pořídit si byt je program na celý život, na státní byty se čekalo za totality taky20 let, divím se, že si někdo dnes v tržním hospodářství může myslet, že to je brnkačka, na ,kterou stačí agentura a kulatý stůl s pracovní skupinou na ministerstvu.
10. 04. 2014 | 20:15

neo napsal(a):

Filuta:

kdo to tvrdí? Kdy to tvrdí?

mně je upřímně jedno, kdo ji má a kdo ne. Je to jen nesmyslná částka.
Proč ji nepobírá 100% zaměstnanců? Proč jen 1%?

prostě zaměstnanec prodává práci za mzdu, za kterou je ochoten ji prodat. Kdo ji neprodá nad úroveň minimální mzdy, je nezaměstnatelný, takže i kdyby někdo chtěl jeho práci koupit, tak nesmí.
10. 04. 2014 | 20:16

Filuta napsal(a):

Martin O.

Dodal bych, že já se dožití důchodu děsím a stejně tak asi většina lidí, kteří nepatří k horním deseti tisícům.
Tak mi nemáme žádné otroky?
Máme prý "svobodu a demokracii", každý si může "svobodně" vybrat ,kde chce pracovat.

No vy jste tedy komik.
Oficiálně máme 600 tis.nezam. (neoficiálně milion) a cca 39 tis.pracovních míst.
To si tedy můžeme vybírat...
Otroky najdete i ve státní firmě jako je Česká pošta nebo obchodní řetězce.
Zaměstnanci ČP jsou dlouhodobě pod obrovským tlakem, musí si kupovat produkty pojišťoven a shánět další kavky, jsou přetěžováni a buzerováni.
Mluvil jsem s doručovatelkou, říkala ,že objem pošty nejsou schopni v osmihodinové prac.době roznést, a že pracuje denně minimálně o dvě hodiny více. Přirozeně zadarmo.

Se Zákoníkem práce si dnes můžete leda tak vytřít .....

Ty vaše výlevy o svobodě a demokracii jsou naprosto odtržené od reality.

De facto jsme otroky všichni. Vy ne, vy zastáváte funkci užitečného idiota, který si myslí, že patří k elitě.
10. 04. 2014 | 20:16

Filuta napsal(a):

oprava - my
10. 04. 2014 | 20:18

Zdeněk Brom napsal(a):

gaia:

Odsouvalo se nejen z ČSR.
10. 04. 2014 | 20:19

Filuta napsal(a):

Neo

Tvrdili to a tvrdí naši "geniální" politici z Topky a ODS.
Jindy nám dáváte Němce a západ za příklad a najednou jsou to hlupáčci?
Proč tedy většina západních států minimální mzdu asi tak zavedla?
Zkuste zapojit mozek.
10. 04. 2014 | 20:19

Občan napsal(a):

Neouši,
Vaše zoufalé výkruty Vám nepomohou.
Německo prostě a jednoduše MÁ pevně stanovené minimální mzdy.
Momentálně resortně, od r. 2015 celostátně jednu unifkovanou. Ta celostátní je KE ŠKODĚ převážné většiny těch, co nyní pracují za resortní minimální mzdy.

V EU je pouze SEDM států, které nemají stanovenu JEDNU CELOSTÁTNÍ minimální mzdu, nýbrž ji mají řešenu podle jednotlivých odvětví.
10. 04. 2014 | 20:21

Martin1 napsal(a):

MartinO
Píšete:
""Výraz "otrok" má zcela jednoznačný význam. Je to člověk zcela zbavený fyzické i právní svobody kterého někdo jiný násilím nutí pro něho zdarma pracovat. Používejte slova ve správných významech a nevymýšlejte si jiné, jinak se nikdy s nikým nedomluvíte.""
------------------
Vážený pane.
Vy jste opravdu velice chytrý člověk, děkuji, že jste mne encyklopedicky poučil o významu slova OTROK, už sedím v koutě a stydím se, že jsem s vámi vůbec vstoupil "ve styk".

Ale pozor - svět je složitější:
Když někdo řekne, že hází HRÁCH na STĚNU
Když někdo řekne, že pracuje jako ŠROUB
Když někdo řekne, že leje jako JAKO Z KONVE
Když někdo řekne, že je někde zima jako V RUSKU
KDYŽ NĚKDO O NĚKOM ŘEKNE, ŽE JE BLBEJ JAKO PANGEJT, tak tomu všemu rozumíte bez výkladového slovníku?

Když budete v Hradci Králové a budete mluvit o OTROCÍCH, tak se vás zeptají
"A JAK HRÁLI OTROCI ?,"

Já jen vím, že MARTIN není jako MARTIN, ale mějte se pěkně a s tou hloupostí, holubičkou, doktorem Štrosmajerem a nadnášením - to všechno znáte? Pro jistotu se na noc uvazujte k posteli a okno neotvírejte.
10. 04. 2014 | 20:22

neo napsal(a):

Filuta:

nevim, politiky neposloucham.
Netvrdim, že jsou hlupáci, tvrdim a dokazuji na faktech, že je to jen hranice nezaměstnatelnosti. Vy mi napište, proč ji nepobírá 100% zaměstnanců.
10. 04. 2014 | 20:22

Yosif K napsal(a):

gaia napsal(a):
17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde

tenhle režim bezdomovce akorát vyrábí, ale v Praze se zmůžou akorát na schůzování a ustavování pracovních skupin placených penězi daňových poplatníků. Pak se akorát musí z každé housky pětina nacpat zpět státu na daních a pak lidi nemají ani nanájem. Je to zacarovaný kruh. Prahu by měli oplotit, ať sami ukáží co umí a přestanou vyžírat zbytek republiky.
10. 04. 2014 | 20:06
OHNE SRANDA nejlepší recept na bezdomovce byl fakt za socíku.
1) všichni chodili do práce, a brali mzdu, jestli pracovali nebo se upíjeli k smrti bylo vedlejší. Praticky žádný lempl nesměl být vyhozen.
2) ve státních bytech se platil zlomeček nákladů na udržbu. Socální případy dostaly státní byt a byl pokoj.
3) na koho nezbyl státní byt šup s ním do hutí kde byla ubytovna, opět nezáleželo na tom zda tam vágus něco dělal nebo jen spal a chlastal - vyhodit lemply z práce nešlo. Ředitel by přišel o bílý lístek.
4) Kdo se vyvlíkl i z ubytovny tak skončil ve vezení za příživu a aspon nesmrděl v parcích nebo tramvajích.
5) kdo se vyvlíkl jak z ubytovny tak z vězení tak nespal v parcích protože VB by jej v Praze v parku seřezala jako psa. Odjel na venkov k příbuzným a tam mohl spát minimálně u krav v JZD.

System měl také jednoduché financování - pracující dostávali ekvivalent 80 USD měsíčně takže bylo venkoncem jedno zda v práci něco dělají nebo nedělají. System to unesl. Až do roku 1989.
10. 04. 2014 | 20:22

neo napsal(a):

Občanouši:

Vaše zoufalé výkruty Vám nepomohou//////// o žádných nevím.

Německo prostě a jednoduše MÁ pevně stanovené minimální mzdy.///// ano od 2015, předtim ji neměli a vy sám jste to tvrdil.
.

V EU je pouze SEDM států, které nemají stanovenu JEDNU CELOSTÁTNÍ minimální mzdu, nýbrž ji mají řešenu podle jednotlivých odvětví. ///// netvrdim že ne.
kdy se omluvíte za ty své lži? pořád na to nemáte buňky?
10. 04. 2014 | 20:25

gaia napsal(a):

MartinO

v Rusku chlapi moc chlastají a dožívají se o 15 let nižšího věku než ženy, je to světový unikát a už se tímto neblahým trendem zabývají.
A ten graf z USA jen potvrzuje moje tvrzení o Němcích. Není ani tak důležitá životní úroveň důchodce, jako to, jak jde opotřebovaných do penze.
Proto se sockatí důchodci z Čech dožívají dnes stejného věku, jako bohatí v Německu a USA.
10. 04. 2014 | 20:27

Zdeněk Brom napsal(a):

Občan:

Z Polska, Francie, Holandska atd. To jsou elementární znalosti.

Se sociálním bydlením to má společného hodně. Německo celkem rychle dohnalo ekonomicky vítazné země a mohlo si dovolit investovat do sociálního bydlení.
10. 04. 2014 | 20:30

gaia napsal(a):

Z.B.

nezesměšňujte se, kde by se jich vzalo 9 milionů, vždyť tu i nedávno psal Tožička, jak bylo v Německu po válce málo chlapů, že nějaká ženská zbohatla na sexshopech s autoerotikou.
10. 04. 2014 | 20:31

Yosif K napsal(a):

Občan napsal(a):
Neouši,
Vaše zoufalé výkruty Vám nepomohou.
Německo prostě a jednoduše MÁ pevně stanovené minimální mzdy.
Momentálně resortně, od r. 2015 celostátně jednu unifkovanou. Ta celostátní je KE ŠKODĚ převážné většiny těch, co nyní pracují za resortní minimální mzdy.

V EU je pouze SEDM států, které nemají stanovenu JEDNU CELOSTÁTNÍ minimální mzdu, nýbrž ji mají řešenu podle jednotlivých odvětví.
10. 04. 2014 | 20:21
Ve skutečnosti je však minimální mzda na h...no jelikož mzdy neplatí stát ale soukromníci a ti se vždycky se zaměstnancem domluví nějak bokem.

Zvýšení minimální mzdy bude mít jediný vliv - pár lidí bude místo za minimální mzdu pracovat na černo. Stát neuvidí vůbec nic, naopak bude muset platit více dávek.

Toto znám ze španělska. Lidi mají nárok třeba na 30-60 měsíců odstupného, jakmile jsou vyhozeni začnou pracovat na černo a berou budto odstupné nebo podpory. Legálně začnou pracovat tehdy až přestanou mít na všechno nárok -to může být taky za 6 let.

Vysledek? Oficelně 30%nezaměstbnaných, když se ptáte zda by vám někdo nepomohl se stěhováním tak někoho najdete ale zjistíte že 95% "nezaměstnaných" někde pravidelně maká.

Krize kapitalismu?

Krize přebujelého socálního systemu.

Dále řecko španelsko: minimální mzda 914 EUR. Pokud si tu mzdu nemůžete dovolit platíte nekomu méně bokem načerno. K podpoře si každý milerád načerno přivydělá.

Načerno pracují i manželky komunistických radních s měsičním přijmem 5500 EUR. "Manžel platí táááák moooc vysoké daně, aspon já je platit nebudu". Boj proti kapitalismu. Hahaha.....
10. 04. 2014 | 20:34

Martin1 napsal(a):

"Proto se sockatí důchodci z Čech dožívají dnes stejného věku, jako bohatí v Německu a USA."
---------------
Nejdelšího věku se prý "dožívají" důchodci v Řecku, tam ještě i deset let po jejich smrti za ně příbuzní přebírají důchod.

Nabouralo to celosvětové statistiky - jejich "dlouhověkost přičítali statistici dobrým stravovacím návykům - RYBÁM
10. 04. 2014 | 20:35

MartinO napsal(a):

gaia:

Vaše fantazie a "vysvětlování" by mi nevadily kdybych nevěděl, že jste byla učitelkou a podobným způsobem učila děti. Z toho mě mrazí. No nic necháme toho.
10. 04. 2014 | 20:36

Zdeněk Brom napsal(a):

gaia:

Milá gaio, jen z Polska jich bylo odsunuto cca 5 milionů. Co píše Tožička, je mimo.
10. 04. 2014 | 20:36

Yosif K napsal(a):

Nechápu proč socani nezavedli minimální mzdu 914 EUR měsíčně jako ve španělsku a neplatí každýmu vágusovi neplatičovi komfortní byt 3+1.

"Zdroje tu jsou" a "státní dluhy se splácet nemusí" - tak v čem je - sakra - problém?????
10. 04. 2014 | 20:42

Občan napsal(a):

Zdeněk Brom napsal(a):
"Občan:
Z Polska, Francie, Holandska atd. To jsou elementární znalosti.
Se sociálním bydlením to má společného hodně. Německo celkem rychle dohnalo ekonomicky vítazné země a mohlo si dovolit investovat do sociálního bydlení.
10. 04. 2014 | 20:30"

Tak znovu.
Můžete nějak prokázat, že holandští, francouzští a polští Němci nebyli povoláváni na frontu?
(Pokud se nepletu, tak i Vy jste svého času patřil mezi ty, co popírali odsun Němců z kterékoli jiné země než z Československa.)

O Německu a jeho sociálním bydlení vůbec nebyla řeč.
Když se Vám nehodilo Rakousko, doporučil jsem Vám Slovinsko. Z jakého důvodu ignorujete zákonnou úpravu a realitu sociálního bydlení ve Slovinsku (které má skoro stejný HDP na osobu jako ČR)?
10. 04. 2014 | 20:45

Yosif K napsal(a):

Filuta napsal(a):
Jindy nám dáváte Němce a západ za příklad a najednou jsou to hlupáčci?
Proč tedy většina západních států minimální mzdu asi tak zavedla?
Zkuste zapojit mozek.
10. 04. 2014 | 20:19
Většina západních států zavedla minimální mzdy (a progesivní zdanění) na ohlupování reptajícich pologramotných proletářů. Ti pak maji dobrý i když zcela falešný a kontraproduktivní pocit že se za ně sosálistické strany nějak "berou".
10. 04. 2014 | 20:47

MartinO napsal(a):

Filuta:

A proč se děsíte dožití důchodu? Vedle jste včera tvrdil, že máte vlastní zděděný dům. Nájem tedy platit nemusíte a s 12.000 průměrným důchodem nevyžijete? A to nepočítám příjem - důchod případné manželky.
Také jste tvrdil, že "nejste žádný lůzr který by musel pracovat manuálně", takže vaše obavy opravdu nechápu.
No, možná že kdybyste se místo neustálého vysedávání u počítače a psaní na ACZ věnoval více vašemu záhadnému "svobodnému povolání" které vykonáváte tak byste takové obavy mít nemusel.

Je opravdu dojemná vaše snaha vnutit mi váš životní postoj, že jsem údajně otrok, ale to máte bohužel smolíka :-D
10. 04. 2014 | 20:49

KAteřina napsal(a):

Gaio,
nevymýšlejte hlouposti a nefantazírujte. Stavění svépomocí ani družstevní bydlení nebylo řešením pro každého. Kdybyste chtěla v Praze v sedmdesátých či osmdesátých letech od města pozemek na stavbu rodinného domku za 3 Kč za m2, asi byste nepochodila. Dotace - to myslíte půjčku od zaměstnavatele? To také nedostal každý.
10. 04. 2014 | 20:51

Zdeněk Brom napsal(a):

Občan:

Cituji: "(Pokud se nepletu, tak i Vy jste svého času patřil mezi ty, co popírali odsun Němců z kterékoli jiné země než z Československa.)"

Tak to se pletete.

Cituji: "Máte nějaké verifikovatené podklady pro své tvrzení?
ODKUD se vzalo to "doplnění stavů"?
Můžete snad nějak prokázat, že budoucí odsunutí nebyli povoláváni na frontu?

A má to snad něco společného se sociálním bydlením? "

Na tuto vaši otázku jsem odpověděl, že to má mnoho společného.

Mně se Rakousko hodí. Proč jste mi vnucoval opak. to nevím.
10. 04. 2014 | 20:55

gaia napsal(a):

Z.B.

z těch 5 milionů mohla být chlapů tak maximálně třetina.
10. 04. 2014 | 20:56

gaia napsal(a):

KAteřina

taky jsem psala, že Praha je zvláštní případ, co se týče cen nemovitostí i nájmu. Je tomu tak všude na světě, že v hlavním městě je bydlení nejdražší. Já se dokonce domnívám, že kdo si není schopen v Praze najít práci a je odkázán na dávky, neměl by tam ani bydlet.
V Paříži taky sociální byty jsou až na periferii daleko od města.
10. 04. 2014 | 21:01

Yosif K napsal(a):

Socalistická radnice v Brně má 650 volných hezkých a opravených městských bytů.

Nechce v nich nikoho ubytovat kdo má záznam neplatiče.

Pan Ripka navrhuje aby lidé místo v ubytovnách (per definition dřívější neplatiči) bydleli v bytech. At to zkusí na socálistické radnici v Brně.

Samozřejmě, ale kdo bude platit za neplatiče?

Pokud stát začně platit slušné a důstojné byty neplatičům, nebude neplatičů přibývat? Proč platit za byt když vás z něj stejně nemohou vyhodit do horšího?
10. 04. 2014 | 21:04

Filuta napsal(a):

Martin

Nepsal jsem, že jste otrok, nýbrž užitečný idot, který si myslí, že patří k elitě.
Jako ti troubové, co berou těžce podprůměrné platy, ale furiantsky volí "pravicové" strany, aby si dodali na pofiderní společenské prestiži.

Podotýkám, že já jsem až dosud volil "pravicové" strany z přesvědčení. Vyjma posledních voleb, kdy jsem se na to vys...
Děsím se důchodu, protože za takových 15-20 let, zřejmě žádný důchod nedostanu. Úspory mi znehodnotil z velké části Singer, děti studují a to taky něco stojí. Při téhle inflaci a cenové hladině toho už asi moc neušetřím.

A ještě musím počítat s tím, že mi potomkové zůstanou třeba do třiceti na krku, protože neseženou práci. Takhle to už běžně funguje na západě a šíří se to k nám raketovou rychlostí.
Vůbec nevylučuju, že jednou skončíme někde pod mostem.
V tomhle režimu se to může stát komukoliv kdykoliv, ale ignoranti jako vy se nad ostatní povyšují a myslí si, že jim se to stát nemůže. ONI jsou totiž ti pracovití, pilní jako včelky a ti , jimž se přihodilo nějaké to neštěstí v podobě exekutora, jsou podle nich příživy a fin.negramotní blbci.
Typický produkt pravidelných výplachů mozků politbyrem ODS nebo TOP 09.
Já to už před lety volil jako jednookého mezi slepými, ale vy tomu bezmezně věříte a to nesvědčí o vaší vysoké inteligenci.
10. 04. 2014 | 21:06

Yosif K napsal(a):

gaia napsal(a):
MartinO

v Rusku chlapi moc chlastají a dožívají se o 15 let nižšího věku než ženy, je to světový unikát a už se tímto neblahým trendem zabývají.
KONEC CITATU.
Všechno je na nejlepší cestě.
Rusové se tímto zabývají už asi 200 let. Zabýval se tím car Mikoláš, Stalin, Brežněv, Andropov i Gorbačov. Jelcin ne - ten sám dost chlastal. A ted zase Putinuška - abstinent.

Gorbačov nechal přestavět stáčirny vína na stáčírny limonád atd. Rusové si začali pálit doma samohonku ze sirupů.

Ej s ruským mužikem těžko co pořídíš......
10. 04. 2014 | 21:09

Yosif K napsal(a):

Filuta napsal(a):
V tomhle režimu se to může stát komukoliv kdykoliv, ale ignoranti jako vy se nad ostatní povyšují a myslí si, že jim se to stát nemůže.

10. 04. 2014 | 21:06

I za starého režimu jste mohl špatně skončit - ale místo v parku byste spal u krav v JZD nebo ve skladu SONP.
Kdyby vás chytli v noci soudruzi příslušníci spat na Karláku, seřezali by vás jako psa.

Ej za socíku to byla přece jenom jiná tá oná socální služba.......................
10. 04. 2014 | 21:12

Filuta napsal(a):

Yosif

S prací načerno by se stát mohl jednodušše vypořádat -důsledným vymáháním tučných pokut po podnikatelích a např.fin.bonusem pro "udavače", jehož by se někdo pokusil takto zaměstnat. Já bych vůbec zaměstnancům, kteří pracovali načerno a pak byli vyhozeni, doporučil své "dobrodince" posléze udat. Už stejně nemají oč přijít.

Ono by se to rychle rozkřiklo a vyrojila by se spousta volných míst.
Předpokládá se totiž, že velká část lidí pracuje načerno a nejsou vůbec v evidenci ÚP.

Ohledně minimální mzdy nemusíme být papežštější než papež.
Všude to funguje, proč by nemělo u nás? I tak jde spíš o almužnu.
10. 04. 2014 | 21:14

Filuta napsal(a):

oprava - jednoduše
10. 04. 2014 | 21:15

Filuta napsal(a):

Yosif

Nepoznal jsem za svůj život v socíku nikoho, kdo by žil na ulici nebo koho by pro neplacení nájmu na tu ulici vystěhovali. Nepoznal jsem nikoho, kdo by trpěl hladem, ani nikoho, kdo by si nemohl dovolit poslat děti do školy v přírodě nebo na hory.

Možná se venku potulovaly nějaké fetky a vágusové, ti se vyskytují za každého režimu, ale v tomto společenství jsem se nikdy nepohyboval.
Ale rozhodně se nic podobného nemohlo stát slušným lidem, kteří pracovali. Dnes pracují a dostávají se do skupiny chudobou ohrožených. A není jich málo.
Netvrdím, že si všichni mohli vyskakovat, ale hladovět jsem nikoho neviděl.
Možná takoví lidé existovali, to nevylučuju, ale byla to spíše výjimka.
Kdo pracoval, měl na nájem, na jídlo i na nějakou levnou tuzemskou dovolenou.
Ti lépe situovaní měli třeba i na Bulharsko nebo Jugoslávii.
Takže nemlžte, já v té době kratší část života prožil.
10. 04. 2014 | 21:23

Filuta napsal(a):

oprava - potulovali vágusové

Za případné chyby se omlouvám, jsem znaven.
10. 04. 2014 | 21:24

MartinO napsal(a):

Filuta:

Tak se klidně děste. Celý život až do smrti. Budiž vám přáno, sám to chcete, sám se tak programujete, tak si nic jiného nezasloužíte. Je mi ale líto vašich dětí které musí žít v takové atmosféře permanentního strachu.
Já s dovolením i bez zůstanu optimistou myslícím na zadní kolečka.

O kolik že vám Singer znehodnotil úspory? O kolik že to stoupla od té doby inflace? V jaké formě máte ty úspory? Co se asi stane s kurzem koruny až ČNB přestane intervenovat? Nevrátí se náhodou tam kde byla? No nic.
10. 04. 2014 | 21:25

Yosif K napsal(a):

Filuta napsal(a):
Yosif

S prací načerno by se stát mohl jednodušše vypořádat -důsledným vymáháním tučných pokut po podnikatelích a např.fin.bonusem pro "udavače", jehož by se někdo pokusil takto zaměstnat. Já bych vůbec zaměstnancům, kteří pracovali načerno a pak byli vyhozeni, doporučil své "dobrodince" posléze udat. Už stejně nemají oč přijít.

Ono by se to rychle rozkřiklo a vyrojila by se spousta volných míst.
Předpokládá se totiž, že velká část lidí pracuje načerno a nejsou vůbec v evidenci ÚP.

Ohledně minimální mzdy nemusíme být papežštější než papež.
Všude to funguje, proč by nemělo u nás? I tak jde spíš o almužnu.
10. 04. 2014 | 21:14
Všude to funguje kde? Možná v SRN a švýcarsku kde jsou nepodplatitelný ouřady. Ve španělsku všichni podvádějí. Pracují na černo u kamarádů, u příbuzných. Přece by neudávali kamarády a příbuztný? Proč by nepracovali načerno, když mohou pobírat podporu třeba 6 let?
Všichni to tak dělají - dokonce i rodinní příslušníci pracovníků magistrátů a státního aparátu.

Provdaná češka za komunistického radního. Taky pracuje načerno. Nadává na kapitalisty že neplatí daně. Ve skutečnosti - kdo může makat na černo pracuje na černo. Jak mi říkají - ušetříme tak všichni".

Pokud v česku socani začnou zvyšovat minimáloní mzdu - bude to vypadat spíše jako ve švýcarsku nebo spíše jako ve španělsku?

Proč to DNES NEVYPADÁ V ČESKU JAKO VE ŠVÝCARSKU?
10. 04. 2014 | 21:26

gaia napsal(a):

protože tu máme mo vyžírků typu Ripky
10. 04. 2014 | 21:30

Petr Jihlava napsal(a):

to Yosif.
Vaše reakce na komentáře diskutujícího Občana je demagogie.
Neoliberalismus a dopady krize západního světa je hlavní příčina sociálního a politického napětí ve společnosti.
Srovnáváte nesrovnatelné.Španělsko v rámci zemí EU nelze srovnávat s vyspělými zeměmi západu(Rakousko,SRN,Švýcarsko,Švédsko,Dánsko)Jejich vyspělá demokracie,struktura ekonomiky,fungující stát a sociální stabilita je zatím úspěšná. Npř.Švédsko v rámci HDP vydává na sociální politiku daleko více než ČR a jejich dluh je v porovnání s námi několikanásobně nižší.Na rozdíl od postkomunistických zemí a jižního křídla EU nejsou tak silně vystaveny politice neoliberalismu(bez ohledu na pravicovou nebo levicovou vládu.
U nás neexistují žádná sociologická šetření a data,která by dokazovala,že naše ,,štědré"sociální dávky ve své většině zneužívají jejich příjemci.Sociologická šetření a data provedli pouze ve Francii.Ve Francii zneužívá sociální podpory státu 6 procent jejich příjemců.
10. 04. 2014 | 21:34

Ládik!!! napsal(a):

Když už máme ten jazykový koutek, že
v ubytovnách se ubytovává,
v bytech se bydlí,
tak co se dělá v zemljankách v sovětském svazu?
11. 04. 2014 | 06:07

U sousedů napsal(a):

Zaujalo mě: "v sociálních bytech rozptýlených v normální zástavbě". Pokud to bude rodina jenom chudá, nemám nic proti tomu. Ale odmítám bydlet vedle rodiny hlučných, agresivních, nepřizpůsobivých občanů. Platíme spoustu neziskovek a jejich jediný recept je rozptýlit nepřizpůsobivé mezi vcelku normálně kultivované lidi a občane poraď si jak umíš. My budeme jenom brát granty a vy ostatní se snažte a dělejte práci za nás!
11. 04. 2014 | 08:52

hanah napsal(a):

Ta Šabatka je ale chytrá. Přijme se nový zákon a je to.
Ještě že ji máme.
11. 04. 2014 | 10:43

KAteřina napsal(a):

Gaio:
není důvod, proč by pro Prahu měla platit jiná pravidla státní bytové politiky než pro jiné obce. Nepleťte si práci a příjem. Čím dál víc lidí pracuje víc a za méně peněz. To, že u nás mnoho lidí s nízkými příjmy má kde bydlet, je důsledek privatizace bytů. Což neznamená, že to nebyla zlodějna se spoustou dalších negativních důsledků. První a nejhorší z nich je to, že všichni ti, kteří lamentují nad tím, že žijeme v rozkradené zemi kde mravy upadají, by si nikdy nepřipustili, že žijí v kradeném, nezaplaceném, že svým spoluobčanům dluží. Někdo půl milionu, někdo pět. Chtěla bych vidět člověka, který dostal od státu pět milionů na sociálních dávkách.
A jinak jsem si vzpomněla na perličku o pozemcích v Praze: pokud jste se stali majiteli zesoukroměného družstevního bytu, dostali jste pozemek pod domem od Špidly zadarmo. Což bylo taky jednoduché řešení. V podstatě taky majetek vyvlastněný bez náhrady a darovaný "slušným občanům", kteří by o sobě nikdy neřekli, že jsou socky závislé na státu.
11. 04. 2014 | 10:47

gaia napsal(a):

KAteřina

ti lidé v těch bytech bydlí, tak se jim o nějakých 5 milionech může jen zdát.

Ale uznávám, že nějací výlukové a korupčníci se našli, ale nelze zobecňovat.
Kdyby se ty obydlené byty prodávali za ceny realitní bubliny,měli bychom bezdomovců daleko víc a zřejmě i prázdných bytů,na které nikdo nedosáhne a většinu by vlastnili spekulanti.
Navíc spoustu těch bytů, zvlášť když byli podnikové,se stavělo v akci zet a budoucí nájemníci na nich museli zdarma odpracovat spousty hodin, takže by to k knim bylo také nespravedlivé. Mnozí se museli upsat, že v podniku pak od pracují třeba 10 let a to by také nikdo nezohlednil.
11. 04. 2014 | 11:17

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

gaia
Byty " byly", tvrdé.
11. 04. 2014 | 17:22

Rytíř napsal(a):

Volte národní demokracii.Je to nová strana co se postaví všem humanistům a těm lidskoprávním šmejdům!
11. 04. 2014 | 17:40

SuP napsal(a):

gaia -
".....Mnozí se museli upsat, že v podniku pak od pracují třeba 10 let a to by také nikdo nezohlednil...."

Po mně chtěl podnik, abych se mu upsal na 5 let, když budu dělat aspiranturu. Pak jsem zjistil, že by chtěli, abych taky chodil s mávátkem do průvodu a bylo po aspirantuře. A stejně jsem byl v tom podniku 28 let, protože mě práce bavila a nedostal jsem od podniku vůbec nic. Ani mě nevyhodili, když tchám podepsal Chartu 77 a já ji přinesl všem přečíst.
11. 04. 2014 | 18:17

Návštěvník napsal(a):

Filuta

Na ulici, která se jmenovala "U rodičů" bydlela za komunistů docela velká část populace. Chápu, že Vy jako bolševiky protěžovaný lidský odpad jste s tímhle problém neměl.
11. 04. 2014 | 20:28

michal napsal(a):

organizovaný zločin a oligarchové líčí na tunelování miliard dotací, kdo pracoval s necivilizovanými lidmi, ví lépe, co a jak...ovšem potřebujem řízené bydlení, ale to lze na vsi i v již postavených soukromých domech... ale to nikdo obsluhovat nebude, ubytovna funguje právě pro silový režim, který ji drží pohromadě... tak i necivilizovaní, alkoholici a další jsou zabezpečeni.. je dost domů k pronájmu, je krize, i za 1/4 tržního nájmu obvyklého v okolí.. primitiv ale uzavře smlouvu, nastěhuje se a přestane platit a to ani vodu neplatí, a ještě chce potvrzení bezdlužnosti, aby stejnou fintu zkusil jinde. když bydlí tedy zadarmo, musí pronajímatel i platit daně, které nikdy nedostal, pokud mu to nedá zadarmo, takový gauner, např. pan B., se bude soudit roky, bude marodit, bude cokoliv.. v asii, odkud asi přišel, takové stahovali z kůže, zaživa, a tady mu to zřejmě chybí... zločinci v senátu nasazení rusama k destabilizaci a vydrancování země ovšem zneužijí cokoliv
11. 04. 2014 | 23:27

Vandal napsal(a):

Sociální bydlení se nesmí odehrávat v ubytovnách, ale v sociálních bytech rozptýlených v normální zástavbě.

xxxxxxxxxxxxxxx

soudruhu Ripko

začněte u sebe, jděte příkladem, vemte si k sobě do podnájmu jednu takovou asociální
nepřizpůsobivou rodinku a učiňte ji šťastnou. Máte k tomu všechny předpoklady.

Doufám, že se také stydíte, že jste Čech, tak jako soudruh Mlynář, svého času ministr?
12. 04. 2014 | 12:33

SuP napsal(a):

Kde se vzala ta ujetost, že člověk odkázaný na dary si je může diktovat?
12. 04. 2014 | 13:50

gaia napsal(a):

SuP

taky to nechápu a ještě to, že Ripka chce jedněm dávat a druhému brát, jak Jánošík,s tím rozdílem, že Jánošík bral bohatým, kdežto Ripka chce brát i chudým, kteří se o své bydlení postarali.
12. 04. 2014 | 19:11

Scarabeus napsal(a):

Zdeněk Brom:

I z těch zemí, které své Němce odsunuly, museli němečtí muži nastoupit do armády.

Znám případ německé rodiny z českého pohraničí, jejichž dva synové, mladší(15 let) v úplném závěru, kdy říše mlela z posledního, padli ..... přesto byl zbytek rodiny odsunut do Německa, z některých rodin byly odsunuty pouze ženy a děti, muži ve válce padli.

Když nacistické Německo nějaký stát okupovalo, tak každý muž(ve vojenském věku, na konci války 15-60), který mohl být podle úředních dokumentů považován za Němce, byť se osobně za Němce nepovažoval, musel narukovat do německé armády, tedy pokud nebyl nepostradatelný(podle nacistických měřítek) v zázemí. Vzpírat se, říkat "za Němce se nepovažuji", znamenalo místo do armády cestovat do koncentráku, mnohdy i s rodinou.

Po válce přišel německý voják domů a zjistil, že "jeho"(před jeho odchodem do války) holka chodí s americkým vojákem ... protože s ním byla materiálně a finančně zajištěna.
13. 04. 2014 | 17:40

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy