Viska a Nasťa

22. 12. 2012 | 16:23
Přečteno 5043 krát
Žila byla dvě děvčata. Виска ve světě virtuálním. Ve světě složeném z nul a jedniček, z proudů a stavů. Ve světě, v němž buď něco prochází, nebo neprochází. Ve světě, kde není nic napůl. Kde je vše jasné, protože je to nasvícené. Ploché, barevné, nalíčené. Návodné, svůdné a topořivé. Виска je totiž pornografickým avatárem.

Pornografický avatár je obraz člověka, v tomto případě ženy, který na rozdíl od těch nepornografických odhaluje i to růžové. Intimní. Zdánlivě hloubkové. Neboť ony děje avatárů se odehrávají pouze ve dvou dimenzích. Na ploše monitorů. Na povel a kliknutí.

Na porno-avatárech není bílých míst. Vše je pronikavě odhaleno. Všude se může. Nic není tabu. Je to nahrané. V avatárech není prostor pro city. Je to role, akce, klapka, střih.

Obraz člověka není skutečný člověk stejně, jako mapa není území.
Avšak mapu si lidé s územím nepletou, zato obraz s člověkem ano.

Protože mapa nepředstavuje adekvátní plátno, na které by mohli promítnout sebe sama. Těžko se mohou ztotožnit s vrstevnicí či kótou, hnědí skal, zelení luk, modří jezer. To mohou jen u obrazu sobě podobného. A do něj pak projikují své vlastní touhy, neřesti, pocity, bolesti nebo nedosažitelný idol, který si tou idealizací koleduje o zničení. V naději, že s ním zanikne i bolest z vlastní nedostačivosti a nedokonalosti. Je v tom tradice. I proto se kdysi ze vsi vynášela Morana a pálily čarodějnice. Také očistný proces. Jaká to úleva, svalit břímě svých hříchů na krásnou zlatovlasou pannu a nechat ji popravit!

Nasťa se Висце trochu podobá. Je to také blondýna, ale není tak zdobná. Má jiný výraz. Nevýrazný. Ve srovnání s Вискoу je to tuctovka. Má kruhy pod očima. Není krev a mlíko, ale kost a kůže. Evidentně se trápí. Žije totiž ve skutečném světě. Nemůže být idolem pro nikoho, krom svých dětí. Ano. Nasťa je matkou tří kluků-rošťáků. Nejmenší mimin je sotva odstaven. Ten potřebuje svou mámu nejvíce. Je pro něj tím nejdůležitějším člověkem. Nasťa pro své děti žije, a zároveň s nimi.

To se má na zásah „vyšší moci“ brzy změnit ...

Jakýsi úředník (a kdo je víc?), si totiž povšiml, že Nasťa se Висце podobá. A posílá jí z naší země do vyhnanství Висколенду, na Ukrajinu. Tam ji ukrajinští ouřadové seberou děti, strčí je do děcáku, a ji samotnou zavřou do krimu na pět let. Proč? Protože můžou!

A protože jim v jejich „zákonité“ zvůli nikdo nebrání.

Pro bolševizmem cepovaného byrokrata jsou totiž důležité detaily nepodstatné. Ať je to byrokrat český, nebo ukrajinský. Stupidita je mezinárodní a nezná hranic. Zákon je chladný instrument a neptá se po citech. Imigrační úředník se také neptá. Soudce by se ptát měl. Ale i onen úředník soudí. Vyslovuje verdikt. A pokud mu jde o spravedlnost, nikoli o prostou literu zákona, měl by respektovat, k čemu má sloužit právo azylu. V čím zájmu je vydávat oběť systému za viníka? Soudce profesionál, či soudce samozvaný s kulatým razítkem, přece nemůže soudit zkorumpovaný a vykradený stát, který si ho platí. Proto raději soudí ty, kteří se v tomto státu snaží přežít a zajistit slušné živobytí pro ty nejmenší a závislé, pro své děti. Ukrajinští papaláši chtějí vyřešit problém zneviditelněním jeho symbolu. Jde patrně o mezinárodně přenosnou nemoc.

Nasťa a Виска mají společné rysy, přesto nejsou jedním člověkem. Виска je minulost. Nasťa přítomnost a budoucnost. Kdo to popírá, dopouští se nepravosti, přečinu, zločinu. Kdo neustále poukazuje na internetovou Виску a záměrně ji spojuje s Nasťou, dopouští se kyberšikany a nebezpečného pronásledování.
Protože nepoškozuje jen Nasťu, ale i její děti.

Nasťa byla ve své rodné zemi obviněna ze zločinu, kterého se nedopustila. Začal ji pronásledovat jeden sběratel politických bodů a přidali se další. Navzdory jí podobnému porno-avatárovi, Nasťa není submisivní. Je to bojovnice. Ale když pocítila, že ve své zemi nemá šanci vyhrát a hrozí jí odebrání dětí, rozhodla se pro emigraci do České republiky. Doufala, že občané našeho liberálně demokratickém státu jsou lidé chápaví a tolerantní. A že se v kulturní zemi s demokratickou tradicí děti matkám od prsu neodtrhávají.

V tom se, zdá se, spletla. U nás může dostat azyl leda tak odpadlík zlodějské ukrajinské elity, jako Oleksandr Timošenko, nikoli politiky pronásledovaná trojnásobná matka, která nikdy nic neukradla, ani neodkloňovala . Která chtěla jen uživit děti a pronásledovaného manžela. Tím pro ni nejrychlejším a nejefektivnějším způsobem. Výrobou porno-avatára.

Jaké má Nasťa šance? Co může Nasťa udělat?

Nasťa by měla zničit Виску, která ji sice dobře živila, ale která nepředstavuje pro budoucnost jejích synů nic hezkého a přijatelného. Problém je v tom, že ony hanbaté materiály nejsou jejím vlastnictvím a na jejich šíření nemá žádný vliv. V tom jí však může napomoci „Radou Evropské unie pro spravedlnost a vnitřní věci“ chystaná legislativa. V článku 17 návrhu nařízení o ochraně osobních údajů, zpracování a volném pohybu dat se zavádí tzv. právo být zapomenut.

„Právo být zapomenut“ by v praxi znamenalo, že bude možné požádat o odstranění všech filmů a fotografií z internetu a zároveň o jejich „zapomenutí“ všemi, kteří si je stáhli a zveřejnili na svých profilech. V případě porno-materiálů nejde o žádné omezení svobody projevu, ale o zamezení případnému šikanování a šťourání se v minulosti, která nemá k současnému způsobu života bývalého porno-herce či herečky žádný vztah.

V článku „Právo být zapomenut“ Doležalová píše: „… celá debata o právu být zapomenut je především střetem evropského a amerického pojetí rovnováhy práva na soukromí a na svobodu projevu. Zatímco totiž v USA právo na soukromí není ústavně zakotveno, v Evropě je … právem zcela klíčovým. Také samotné právo být zapomenut má své kořeny v Evropě, konkrétně ve francouzském „droit á l’oubli“, tedy nepřipomínání minulých událostí či zločinů, které již nejsou relevantní pro současné dění a jejichž opětovné propírání může snadno zkompromitovat a trvale stigmatizovat ty, jichž se týkají.

… právo být zapomenut není ani americkému právu zcela neznámé. To dokazuje mimo jiné případ Melvin v. Reid, ve kterém kalifornský soud v roce 1931 rozhodl, že připomínání minulosti bývalé prostitutky porušuje její právo „usilovat o štěstí a dosáhnout jej.“ I když Nasťa nikdy nebyla prostitutka, něco jako precedens k jejímu případu tedy existuje, neboť někteří ji takto vnímají.

A co můžeme udělat pro naši Nasťu my, neprávníci?

Tomáš Haišman, ředitel odboru azylové a imigrační politiky Ministerstva vnitra nás, českou veřejnost vyzývá, abychom se s Nasťou solidarizovali, jinak prý nemají důvod, proč by své dosavadní zamítavé stanovisko k udělení azylu měnili. Zajímavý postoj …

Nicméně, od nevěřícího Tomáše takové stanovisko nepřekvapí. Je tedy na nás, abychom nevěřícího přesvědčili, že obraz člověka není člověk, a balšínstvo mívá pravdu leda náhodou . Je na nás, abychom Tomášovi pomohli najít odvahu rozhodnout věc ve prospěch bezmocné, a postavit se tak mocnosti cizí.

Lubomír Šušlík

__________________________________________________________________________________________

Zdroje informací:

Pořad ukrajinské televize „Rozbir poljotiv“ s Nasťou, jejím manželem a dalšími

Stránky občanského sdružení Berkat, podporující Nasťu

Barbora Říhová: Na azyl nemá Ukrajinka nárok, chybí i podpora veřejnosti, tvrdí úředník


Glosa Bohumila Doležala
, v níž apeluje na opětovné přezkoumání Nastiny kauzy

Článek Petry Procházkové, popisující případ

Listopadový Bulletin Centra pro lidská práva a demokratizaci, č. 11, ročník IV., str. 19

Zdroje pomoci:

Odbor azylové a migrační politiky Ministerstva vnitra ČR, ředite: PhDr. Tomáš Haišman

Veřejná sbírka na podporu Nasti a jejích synů

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

šašek z Jihlavy napsal(a):

Zajímavý úhel pohledu, sice spíše vhodný na dobu velikonoční (Máří Magdaléna), ale pro aktuálnost asi nesnese odkladu, a tak trochu naruší vánoční idylku.
Z mého pohledu ji ale snad nikdo nenutil, aby se do této branže zapojila. Znám pár Ukrajinců a Ukrajinek, které se u nás živí počestněji, a jeden dokonce díky své šikovnosti a preacovní výdrži zbohatnul.
Původně ukrajinský učitel hudby pracoval(spíš dřel) několik let na stavbách, až si osvojil řemeslo tak dokonale, že se o něj prali sousedi chalupáři a dva roky ani nestíhal, počínaje zděním, omítáním, a precizní obkladačskou prací konče.
Tuhle jsem ho zahlédl na parkovišti a o fáru, se kterým přijel, si mohu nechat jen zdát. Holt cesty ke slušné životní úrovni jsou různé, jen si dobře vybrat.
Máme přísloví, že každý je svého štěstí strůjcem, něco na tom bude!
22. 12. 2012 | 16:58

JAHA napsal(a):

Keby tak clovek do toho naozaj videl!

P. S. Akosi mi unikol autor
22. 12. 2012 | 17:25

resl napsal(a):

stačí si představit, jak rakouské úřady vrací, před r.89, české emigranty, protože před útěkem nezaplatili své vzdělání československému státu.
22. 12. 2012 | 17:31

skeptický napsal(a):

Trochu to připomíná příběh Pivce,nejspíš absolventa Montessori hudební školy,který se ve škole naučil i obtahovat.
Pak to naučil babičku,matku i dceru.Muži nestárnou.Nedivím se,že se dnes nechce nikomu do učení.

Přepych je pro blbce.Asi byl z té východní části Ukrajiny,která se vidí v Moskevské věrchušce,která si zapaluje doutníky stodolarovkami.
Je hezké,že se ten učitel u nás převychoval na něco užitečného.
Tady ti od hudby mají s obtahováním tradiční problém,ono to svádí.

Měli by si vzít vzor ze svých prababiček,které se kdysi odstěhovaly do amériky,a v holivůdu dnes udržují skromné tradice kaviáru po selsku,s vařeným bramborem. Ve škamnách nám sedí tisíce budoucích právníků.
Co s přemnoženými exekutory.Taky divočáci se přemnožili;alespoň si myslivci zastřílejí.

Možná ta Nastěnka by měla udělat ještě jeden kalendář,tentokrát kost a kůže,aby to odčinila.Určitě se najdou i lidé,kterým se to bude líbit.
22. 12. 2012 | 17:41

kokoshka napsal(a):

Dosti mne vadi,neznamy autore,vaše frivolní přepinani mezi azbukou a latinkou ve jmenu Nasti,Nastenka mimochodem je ruske a ne ukrajinske jmenko ale ve Vašim přepisu to zni jako to jidlo pro kočky!

Chtel jsem neco řict...aha,dnes 22.prosince se mi narodila zdrava krasna holčička jmenem Anna,važi cela 3 kila 200 gramu,porod se obešel bez komplikaci,maminka je v pořadku,take všem přeji vesele Vanoce!
22. 12. 2012 | 17:49

Drzá zrzka napsal(a):

Zaujmout. Příběh prohnat přes média. A pak soudci suďte, úředníci rozhodujte. Nezaujatě. Bez ohledu na vášně rozvířeného veřejného mínění.
22. 12. 2012 | 17:54

stejskal napsal(a):

Dobrý večer,

omlouvám se, že jsem zapomněl uvést jméno autora (jsem s blížícím se Štědrým dnem nějak roztržitý). Už jsem to napravil.

Gratuluji, pane kokoshko. Vše nejlepší Anně, Vaší paní i Vám.

Libor Stejskal
22. 12. 2012 | 18:18

kokoshka napsal(a):

Dekuji,pane Stejskale,moc si toho važim!
Nezdravil jsem včera protože jsme Vas pozdravili už v e mailu-pamatujete__?k čemu jsou trapna opakovaií?
Ted mne bohužel trapi jenom jedna vec,na blog klimatologa Radima Tolaše jsem uvedl basničku Vladimira Vysockeho(toho znate?)"VYSOTA"-pan Tolazc ten verš nepochopil nebo co že podekoval jenom nekomu s refrenem za mnou,on nevidel že ta pisen laduje do jeho blogu(proč bych ji jinak psal)nebo je to xenofobie?
22. 12. 2012 | 18:50

Občan napsal(a):

Vorošo,

blahopřeju k Andulce! Přeju krásné tatínkovské vánoce a hodně zdraví a spokojenosti celé Vaší novorodině :o)
22. 12. 2012 | 19:17

stejskal napsal(a):

Tak to nevím, pane kokoshko. Ale nemyslím, že by to byla xenofobie (třeba pan Tolasz jen nerozuměl té transkripci).

Libor Stejskal

P.S. Mimochodem ten přepis v titulku je moje dílo. Autor to měl původně v azbuce. Nevím proč, ale systém azbuku v titulku nezobrazil.
22. 12. 2012 | 19:36

suslik napsal(a):

Dobrý večer všem!

Pane Stejskale, děkuji Vám za zveřejnění. Toho bych se nenadál. :)

V mejlu jsem Vám zaslal i VIP-novoročenku. Takže PF 2013!
22. 12. 2012 | 19:38

kokoshka napsal(a):

Občan:
Vam take moc moc dekuji,občane jste bez ironii nejlepši levicovy diskuter na tomto serveru,moc mne to teši a velmi važim každe podpory kterou zasloužila naše baječna maminka,rovnež jako naši užasna nadherna dcera!
Dekuji,dekuji,dekuji všem,čeka mne težke ale krasne obdobi,brzo se k vam vratim,vypijte za naše zdravi,wou!!!
22. 12. 2012 | 19:46

skeptický napsal(a):

Dneska rusky? To se vyřádím.
Kuda vy idiote?
22. 12. 2012 | 19:52

suslik napsal(a):

Případ paní Hagenové sleduji z několika důvodů:

1. Zveřejnila jej paní Procházková, autorka a novinářka, která píše jen o tom, co dobře zná.

2. Sám se setkávám s lidmi, kteří žijí na "dně" a vím, co je na to "dno" s největší pravděpodobností dostalo.

3. Kladu si otázky, jaké jsou ony mechanismy, které nám umožňují jisté mentální rozdvojení, disociaci, kdy snášíme a tolerujeme něco, co by pro nás bylo za jiných okolností neakceptovatelné.

4. Paní Hagenová má dispozice, kterými se vymyká ze šedi podobně existujících žen a dívek (je středem pozornosti části médií), a tak se její případ může stát ilustrativním pro stovky jiných.

5. Na přístupu českých úřadů k ní se ukazuje, že mentálně mají naši činovníci blíže k Východu než k Západu. Taky není divu - v demokracii jsme žili cca dvacet let, kdežto v totalitě Východního střihu let čtyřicet. Asi proto u nás i na Ukrajině platí ono Šimkovo/Krchovovo: "Svobodu slova u nás máme. Ale musíš držet hubu!"

Přeloženo do novořeči: Můžeme si říkat co chceme, ale je nám to prd platné/plad prtné. Nejvyšší nenaslouchají hlasu jednoho člověka-občana, natož člověka v nesnázích. Vyslyší jen hlas lidových mas, a to ještě po určité omezené časové období, zvané "volby".

Tak by to v demokracii ovšem být nemělo. Znám případ amerického senátora, který vyvinul úsilí a věnoval svůj čas tomu, aby dosáhl změny znění ústavy státu Unie, která se jemu osobně zdála být pouhou formalitou, ale jeho volič to považoval za věc zásadního významu. Nakonec se ukázalo, že to sice bylo drahé, ale správné. Takový občan má pak ke svému státu a jeho představitelům jiný vztah, než našinec v ČR.

Případu paní Hagenové se věnovala i Lucie Vopálenská v pořadu ČRo-6, Zaostřeno na lidská práva 20.12.2012:

http://prehravac.rozhlas.cz/audio/2793348
22. 12. 2012 | 20:29

suslik napsal(a):

ad "šašek z Jihlavy":

šašku,
to se má tak ...
Partner paní Hagen byl podnikatelem, který zbohatl díky práci svých rukou. Jako majetný člověk se dostal do centra pozorností ukrajinských "raketýrů" - a jelikož těmto vlivným mafiánům odmítl platit požadované výpalné, dostal se do potíží. Jejich dlouhé prsty a "styky" ho nakonec dostaly až do krimu.

Paní Hagen pak zůstala sama, s malým dítětem a bez prostředků. Domnívám se, že pokud si chtěla zachovat dosavadní životní standard a mít přitom dostatek času na malého, souhlasila s nejvyšší možnou nabídkou. V tomto případě tedy s natáčením erotických snímků. Protože "pornoprůmyslníci" zřejmě bývají zkušení manipulátoři - dovednost v posouvání hranic pro vyhlédnutou účinkující bude asi nezbytnou součástí povolání těchto "manažerů" - nakonec končila tvrdým pornem.

S tou dobrovolností je to vůbec problematické ... Lidé jsou bytosti sociální a sugestibilní, a tak je jejich lidské okolí vždy ovlivňuje, aniž by si to nezbytně museli uvědomit. Co je v pornobranži normální, to je jinde stěží akceptovatelné.
Žijete-li mezi klokany, budete brzy hopsat.
22. 12. 2012 | 20:51

suslik napsal(a):

ad JAHA:

Do čeho chcete vidět?
Věc je jasná: Paní Hagen, narozená v Bělorusku a žijící dříve na Ukrajině s manželem Rusem, matka tří dětí, z nichž jedno se narodilo v České republice (jinde by dostalo automaticky občanství), chce žít a pracovat u nás.

Jsme země jazykově blízká, školy jsou pořád ještě relativně dobré, je tady celkem hezky, k výchově dětí je tu lepší klima, než na Východě, v tom se paní Hagen nemýlí, jen si naši lhostejnost mylně vyložila jako toleranci či vstřícnost.

Ale možná taky ne. Možná je přece jen na dobré adrese.
Já si vážím toho, že se paní Hagen chce stát Češkou. A chtěl bych si vážit i našich úřadů za to, že jí to umožní. Že konečně rezignují na tradiční klotový rukáv a projeví porozumění pro lidskou situaci.
22. 12. 2012 | 21:09

Luba napsal(a):

ad kokoshka:

Hrdý otče,
gratuluji Vám k narození dcerky!
Předpokládám, že Vás bude mít brzy obtočeného kolem svého růžového miniprstíku.

Kdepak holky! Ty to s námi prostě umí :)
22. 12. 2012 | 21:16

suslik napsal(a):

ad Drzá zrzka:

Možná jste si nevšimla, že ředitel úřadu, který ve věci paní Hagenové rozhoduje, sám nepřímo veřejnost vyzval k projevům podpory.

Cituji slova ředitele Odboru azylové a migrační politiky MV, PhDr. Tomáše Haišmana:

"... Odboru nebyly adresovány de facto žádné veřejné projevy solidarity či pochopení případu paní Hagen a její rodiny," reagoval Haišman na argument Organizace pro pomoc uprchlíkům, že se Ukrajinky zastaly některé instituce i řada českých občanů."

Zdroj: http://www.lidovky.cz/projevy-solidarity-k-matce-z-ukrajiny-jsme-nezaznamenali-tvrdi-azylovy-odbor-1h9-/zpravy-domov.aspx?c=A121217_135637_ln_domov_spa

Takže,
na jednu stranu naše rozhodující elity statečně neustupují hlasu ulice a nátlaku davu, a na druhou zase po tom hlasu zezdola volají :)

Přesně tak, jak se jim to zrovna hodí, a jak to podporuje jejich výchozí stanoviska a stávající rozhodnutí.

Kdyby jim šlo a hledání pravdy a spravedlnosti, nebudou posilovat svou moc a budou ve svých verdiktech zviklatelní. Každý má nárok na chybu. Ale tu chybu by měl pak i napravit.
22. 12. 2012 | 21:37

Rudi Koutek napsal(a):

kokoshka napsal(a):
"Dosti mne vadi,neznamy autore,vaše frivolní přepinani mezi azbukou a latinkou ve jmenu Nasti,Nastenka mimochodem je ruske a ne ukrajinske jmenko ale ve Vašim přepisu to zni jako to jidlo pro kočky!"






Nasta, Nastenka = ANASTASIA jmeno neni ani ruske, ani ukrajinske, ale recke.

Nechapu v cem je problem, ta zena nikomu nic neprovedla. Pokud ji nikdo k nicemu nenutil a vsechno delala dobrovolne, tak proc ji, anebo jeji deti trestat. Meli by ji nechat na pokoji.
22. 12. 2012 | 21:57

Občan napsal(a):

Pane Šušlíku,
obávám se, že jste možná trošku naletěl.

Protože ta paní začala s pornem v r. 2003, kdy jí bylo 18 let. Jenže to jaksi časově nezapadá do jejího příběhu o několikaletém manželství s úspěšným podnikatelem zlikvidovaným vyděrači. Buď točila porno v průběhu manželství a jejímu choti to nevadilo, nebo je leccos jinak.
Do ČR se uchýlila proto, že většina snímků, v nichž působí, byla (podle dostupných informací) natočena právě v ČR. Je tu, mimochodem, i její údajný manžel (ona se jmenuje Hryšaj/Grishay, on Kondratěnko a dohromady si říkají Hagen).

Ten jejich příběh je vůbec celý HODNĚ divný:
http://www.lidovky.cz/pornoherecka-z-ukrajiny-ceka-na-azyl-dv2-/zpravy-domov.aspx?c=A121029_125903_ln_domov_vs (jestli TOHLE považuje paní Procházková za novinařinu, tak to potom novinařině v ČR opravdu zvoní hrana)
Tady je článek, který ten tklivý příběh popisuje poněkud jinak:
http://www.kyivpost.com/guide/people/ukrainian-porn-star-refused-asylum-in-eu-317418.html

No, je to ale Váš boj...
22. 12. 2012 | 22:09

Baba napsal(a):

Pokoj zvládáme. To málokdo.
22. 12. 2012 | 22:11

suslik napsal(a):

ad Rudi Koutek:

Anastasii/Nasťu na Ukrajině obvinili z šíření pornografie, což je absurdní samo o sobě.

V pořadu ukrajinské TV "Rozbir poljotiv" Anastasia argumentovala tak, že se ptala jednoho z přítomných úhlavních kritiků, zda by výrobce alkoholu také obvinil ze šíření alkoholizmu.

Jenže toto přirovnání trochu kulhá. V její prospěch. Ona sama přece nemá, na rozdíl od výrobců, na distribuci filmů v nichž účinkuje, a fotografií, jímž je modelem žádný vliv!
Jsou majetkem toho, kdo jí zaplatil.

Takže jaképak "šíření pornografie"?!

A proč nenechají Nasťu na pokoji?
Protože se stala zosobněním problému, za který nesou ukrajinští politici zodpovědnost. Lidé se ve zkorumpovaném a zbídačeném státě snaží přežít jak mohou ... a tak vzor heroíny socialistické práce, překračující normu u soustruhu je definitivní minulostí, protože nejsou soustruhy. Soudruzi je rozkradli. Takže je poněkud pikantní, že titíž soudruzi volají po těchto heroínách, jako kdysi volali pro nikdy a nikde neexistující utopii komunismu.

A známé lidi, představující smutnou realitu života, v němž je všechno zobchodovatelné, se snaží zlikvidovat ve víře, že s tím zmizí i problém. Potřebují exemplární případ - a naše úřady se chystají ukrajinským komunistům, soustředěným kolem taváryšča Grače, v tomto zřejmě napomoci.

Titíž lidé nazývají aktivistky feministického hnutí Femen "ostudou Ukrajiny" - a přitom tyto ženy vlastně poukazují na neschopnost a impotenci ukrajinských politiků udělat něco pozitivního pro svou zem, a nikoli jen a jen pro sebe.
22. 12. 2012 | 22:36

suslik napsal(a):

ad Občan:

Vážený pane Občane,
je možné, že jsem naletěl, ale mně to neva :)

Myslím, že z těch údajů je nejpodstatnější, že paní Hagen je matka tří malých dětí, které ji potřebují. Že po odeslání na Ukrajinu bude nepochybně uvězněna na několik let, a že děti budou odloučeni od lidí, které je mají rádi, právě v tom nejcitlivějším období jejich života.

Jak prožijeme těch několik úvodních let je naší predestinací.
Jsou to léta klíčová pro zdravý vývoj osobnosti. Láskyplná péče je nezbytností. Reparace je sice možná, ale náročná a dlouhodobá. Některé rány se nikdy nezacelí.
Dále nebude vhodné, když budou Hagenovi žít v prostředí, které jim bude minulost neustále předhazovat. Děti tím mohou být traumatizovány.

To v naší sekulární zemi bude přece jen lepší.
Křesťanství je sice především o lásce k bližním, a o odpuštění a nesouzení, ale rádo se na to v leckterém pravoslavném i římskokatolickém kostele zapomíná.
Fráze se ovšem pronášejí. To ano ...
22. 12. 2012 | 22:51

aga napsal(a):

suslik

Tak to já si skoro myslím, že z těch údajů je nejpodstatnější, jestli mají děti, které si maminka evidentně pořídila v přestávkách mezi natáčením, skutečně tu láskyplnou péči, o které nás tak hlasitě přesvědčujete, a jestli nejsou pouhým prostředkem citového vydírání a účelovým prostředkem. Někdy mohou být děti traumatizovány a ničeny i matkami, příkladů je dost.
22. 12. 2012 | 23:27

suslik napsal(a):

ad aga:

V přestávkách mezi natáčením? Z čeho tak soudíte? A není to nakonec jedno? Když to nevadí panu Kondratěnkovi, proč by to mělo vadit Vám?

Co myslíte tím citovým vydíráním? Že je paní Hagenová matka je nepominutelný fakt. A děti jsou nejdůležitější součástí jejího života, jako je tomu u každé matky. Měly by být snad raději, z útlocitnosti k veřejnosti, během reportáží zakryty plentou?
Byla by taková reportáž objektivní, pravdivá, úplná?

Zdá se mi, že k medializaci u nás vedlo hlavně to opakované zamítnutí azylu, a novinářka paní Procházková přistoupila ke zveřejnění případu jako k nejzazší možnosti.

Jasně, že je veškerá medializace sporná. Může ublížit.
Rozhodný muž se může cítit být zatlačen do kouta, a na just azyl neudělit. To by ovšem bylo poněkud trapné.
Medializace může ublížit. Ale je tady i ta druhá možnost.
Může zaujmout lidi, kteří pomohou.
22. 12. 2012 | 23:50

aga napsal(a):

suslik

Jak to říci jemně a neurazit - prostě někteří lidé ze staré školy ještě stále, přeze všechnu snahu liberálů a médií, nepovažují prostituci za charakterově neutrální vlastnost, zejména takovou, ke které není žena dohnána skutečně závažnými okolnostmi. Proto považuji Vaše velkorysé přehlížení důvodů, které paní Hagen k prostituci vedly, za účelovou manipulaci.

Matkou (a údajně pečlivou) byla i Romana Z., co své čtyři děti zavraždila, to je také nepominutelný fakt, tak si laskavě nechte ty pindy o nejdůležitější součásti života atd.

Podezření, že děti děvky (nebudeme to slovo snad zakrývat plentou) mohou být její výchovou ohroženy jsou zcela legitimní. Konkrétní okolnosti neznám, ale jsem trochu alergický na manipulaci, kterou tu předvádíte.
23. 12. 2012 | 00:03

Sutech napsal(a):

Jsou-li obě jednou fyzickou osobou, pak nelze dělat rozdíly tehdy a teď. Minulost nejde utajit, nejde ani utéct před následky scých činů, můžete se jim po nějakou dobu vyhýbat, ale nakonec vás dostanou, to je neodvratný zákon světa.

...All the mistakes we've made must be faced today...
(FREDDIE MERCURY - IN MY DEFENCE)
23. 12. 2012 | 00:30

suslik napsal(a):

ad aga:

Klidně používejte termíny, které jsou Vám blízké, ať jsou jakékoliv. Jsou hodnocením někoho, ale zároveň i Vaší sebehodnocením. Výpovědí o Vás.

Můžeme si položit otázku, kdo je a kdo není prostitutka. Kdo je a není děvka, atd.

Výraz "děvka", byl kdysi významově rovnocenný výrazu či sousloví děvečka, dívka od krav ... Jednalo se o děvče ve služebném postavení u někoho ekonomicky i jinak silného. Mocného. U někoho, jehož velkým pokušením bylo svou moc zneužít. Což se také dělo.

Protože kdysi, nejen u šlechty, ale také u venkovských bohatců, bylo zvykem sňatky domlouvat podle ekonomických kritérií, velikosti gruntů, výhodnosti spojování různých klanů, atd., na city budoucích novomanželů nebyl brán zřetel. Dokonce i příbuzenské sňatky nebyly výjimkou, a to se pak projevilo na kvalitě legitimního potomstva.

Pak se začasté stávalo, že pán dvora, tedy literárně po Jiráskovsku řečeno - pán místa, kam měla jít Hanička z Lucerny za děvku, byl citově vázán k děvčeti služebnému, nikoli k tomu zákonitému. A měl s ním i děti.

Tak to tedy bylo s děvkami ...

Církev katolická pak měla jiný institut - farské kuchařky.
Velebný pán byl také chlap, ač to kříž, který bral na svá bedra nepřipouštěl, ale věřící měli svého pastýře rádi, a tak to bylo lidem obecným tolerováno - ovšem veřejně se to nepřipouštělo.
Primárně šlo o nedělitelnost majetku, který by byl jinak rozfrcán do dědictví potomkům, tak se raději ve vatikánském ústředí přistoupilo ku pokrytectví.

Co se týče prostitutek ...
Patrně jsou to děvčata, jež poskytují sex za úplatu.
Je snad přitom vyloučeno, že podobnou "prostituci" provozují i ženy vdané za svého "sponzora"? Tedy ty ženy, které ke svému muži nejsou citově vázané. Ty ženy, které své city pouze předstírají, protože jde o muže vlivného a mohovitého, jenž je mocen poskytnout jim maximum hmotných požitků?
Přesto nejde o ženy opovrhované, žijící na okraji společnosti, ale naopak. "Zelených vdov" prý přibývá ...

Nechci nihoko znevažovat. Jen uvažuji, zda máme právo někoho za jeho způsob života soudit. Nakonec - každý za něj odvede svou daň. Jen by bylo dobré, aby za ně tu daň neplatil někdo jiný. Někdo zaplatí přespříliš, někdo málo ... c'est lavie!

V případě, že je pro kvalifikaci prostitutky nutno získat vícero zákazníků - dejme tomu nad dvě stě, pornoherečky by tento limit patrně nenaplnily. Protože pornoprodukce musí nutně přistoupit k výběru, aby pohled na sex lidi vábil a neodpuzoval.

Ideální je získat krásné ženy, a muže s dobrým a dlouhodobě trvajícím postavením. A pak je nutné namarkýrovat nějaký vztah, aby to připomínalo realitu. Proto pornoherečka a pornoherec asi není bezobsažným označením bez vztahu ke skutečnému herectví.
Jinak by stačila skrytá "camera obscura".

Pornoscéna asi patří ke "svobodnému světu", i když to není nic hezkého, jako mnoho jiných projevů společnosti, v níž je primárním imperativem zisk, a vnímání sebe sama jako zboží.
23. 12. 2012 | 01:01

suslik napsal(a):

ad Sutech:

Je také důležité zaplatit za své skutečné, nikoli za domnělé činy. Realitu můžeme vnímat jen skrze sebe sama. A naše představy o životě někoho jiného se jeho skutečnému žitému životu nepodobají ani vzdáleně.

Nejsme bohové vševědoucí.

Jóóó, kdybychom jimi byli, pak bychom teprve měli se souzením lidí v našem blízkém, vzdáleném i virtuálně přítomném okolí značné problémy. Když člověka znáte od kolébky až k zubní protéze, nahlížíte mu přes rameno coby anděl strážný, a vnímáte všechny ty bolesti, křivdy a ústrky, zneužívání a deptání, výhry a prohry, stěží zavrhnete i vraha, natož holku, co nikomu neublížila, krom sebe sama.

Však to literárně činný filozof Karel Čapek dobře napsal.
Do obou Kapes. Mistr Čapek - filozof praktického života.
23. 12. 2012 | 01:21

Josef K. napsal(a):

Azyl v Česko dostávají plukovníci KGB, FSB a penzi i plukovníci NKVD, "padlé" dívky nikoliv.

Čečenský terorista No1 má v Česko právo na dlouhodobý pobyt, tedy KADYROV.
Haišman má za to , že sovětský terosirsta je méně nebyezpečný a více zasloužilý než
herečka porno. Neznám hewrečku porno, ani v USA, která by k téí věci nesáhla v nějaké míře z důvodů sociálních. Kadyrtov ....? Patrně příprava na ruskou mírotvornou rolim v Česko, a lá Haišman atp. Věc vkusu a názoru.

Česko tisk nedávno říhal v objevu, že studentky si vydělávají tělem na studia, ano
je tomu tak. Možná jednou bude pan Tomáš Haišman léčen na stará kolena takovou bývalou studentkou, možná jejím dítětem.

Je to nevkusné a normalizační. ať zvěřejní MV seznam všech, kdo dostali azyl. Hemží se to teroristy, ruskými tajnými agenty atp. Jedna žena s dětmi na něj pak, logicky nemá právo.

Právo po Česko totiž nemá nic společného se spravedlností, jak víme.
23. 12. 2012 | 08:03

Josef K. napsal(a):

A především rozumem...
23. 12. 2012 | 08:08

aga napsal(a):

suslik

Na vás je nejprotivnější, že vám evidentně jde daleko více o to, předvést svou erudici a "spravedlnost", než pomoci konkrétním dětem a konkrétní matce. To, co tu předvádíte, je daleko více sebežroutská demonstrace ega než soucit. Vy také "soudíte", a snažíte se prosadit svůj soud velmi agresivně.

Tady nejde o nějaké obecné plky, ale o konkrétní případ, ve kterém hrají roli zájmy tří dětí. Ty je třeba vzít v úvahu především a POSOUDIT je na základě konkrétních faktů - tj. zejména na základě toho, jestli je tato konkrétní matka - když už se jimi sama ohání a strká je před sebou jako pavézu - schopna je adekvátně vychovávat. Matka je tam, kde je, na základě svých vlastních rozhodnutí a činů, a nyní přirozeně nese jejich následky. Soucit je krásná věc, ale není nároková, je třeba si ho "zasloužit", jakkoli na toto vyjádření může být leckdo alergický.

Tenhle systém podporuje prostituci a prostitutky (ve všech slova smyslech) více než je pro nás všechny zdrávo. A rozvracaet jej zevnitř tím, že se sami staneme prostituty, asi nebude řešení.
23. 12. 2012 | 08:58

Josef K. napsal(a):

aga...Nebyla náhodou i Vaše matka....tedy neměla potřebu se uživit, než se postavila na nohy tímto způsobem? Nuž vše je realtivní, nechci urazit, ale zamyslete se nad nesmysly jak je píšete....
Nebyla Vaše matka v zoufalém postavení? Mohla být, za jistých předpokladů...
Trošku měsaštáckočeského náckovství čiší z toho textu, ale nejen Vašeho
23. 12. 2012 | 09:40

aga napsal(a):

suslik PS

"..Je také důležité zaplatit za své skutečné, nikoli za domnělé činy. Realitu můžeme vnímat jen skrze sebe sama. A naše představy o životě někoho jiného se jeho skutečnému žitému životu nepodobají ani vzdáleně..."

Hm, ale tohle jako odůvodnění žádosti o azyl asi neobstojí, že. Nesmíte míchat hrušky s jabkama. Ta paní má naprosto konkrétní životopis (který vy velkoryse přehlížíte a marginalizujete), a chce po našem státu naprosto konkrétní věc. Úředník ji posuzuje podle konkrétních zákonů, nemá moc prostoru pro to, aby vnímal realitu skrze sebe sama. Jakmile to začně dělat, případně jakmile vnímá realitu ne skrze zákon, ale skrze politické zadání, je to špatně.

A vy tím, že nám tu předvádíte svou verzi reality, té paní a jejím dětem, které k tomu používáte, podle mne děláte medvědí službu.
23. 12. 2012 | 09:48

aga napsal(a):

PPS Suslik

Zcela v duchu svého stylu jste v poukazu na Čapka vynechal pointu jeho názoru:

"Lidé si nezasluhují jiné spravedlnosti než lidské."

Poslední soud
....Nakonec se Kugler zeptá Boha, kdo ho bude soudit, domnívá se, že právě on sám. Bůh mu však odvětí, že právě proto, že o něm ví úplně všechno ho soudit nemůže. O trestu rozhodují i na nebi lidé, kteří byli soudci na světě. Kugler je soudci odsouzen k doživotnímu trestu pekla.
23. 12. 2012 | 10:24

šašek z Jihlavy napsal(a):

suslik
Blíž pravdě se mi zdá být aga než vy.
Ještě se vrátím k vašemu argumentu, že "chtěla-li ta žena udržet stávající (asi vysokou) životní úroveň pro svou rodinu, uchýlila se k této činnosti."
Jsem zvědav, až se její děti v dospělosti budou pídit po všech peripetiích jejich rodiny a narazí na internetu na některé choulostivé ukázky z matčiny dřívější profese. Zkuste si vybavit jejich pocity, kdybyste byl v jejich kůži(a kdokoliv z nás, kteří s láskou vzpomínáme na naše obětavé a milující matky). Pro mne osobně by to byl důvod hodit si mašli.
P.S.: Lucii Vopálenskou si pamatuji z diskusních pořadů v ČTV zpočátku devadesátých let, její maminku - Slovenku- z vysílání RSE z let totality. Celkem se divím, že se raději nestará o podobně smutné osudy našich děvčat, mnohdy oklamaných (hostesky, tanečnice) a pak brutálním násilím nucených k prostituci a možná i účinkování v pornoprůmyslu, často i pod vlivem drog. Jejich tragické osudy jsou dostatečně známy z médií (samozřejmě tam figurují i děvčata z ostatních zemí tzv. socialistického tábora). Možná mají doma v prádelníku jako vzpomínku na léta nevinnosti uschován i pionýrský šátek. Je vidět, že ani socialistická výchova neuchrání své ovečky před uklouznutím. Totéž v bledě modrém platí pro křesťanskou a jinou náboženskou výchovu.
A abych nekončil tak smrtelně vážně, když máme ty vánoce, dovolím si uveřejnit starý vtip na dané téma:
Tři prostitutky přišly na povinnou prohlídku k MUDr. Uzlovi. Lékař se podivil. Jedna ji měla zelenou, druhá holou a třetí zlatou. I zeptal se kak eto vazmožno?
První vysvětlila, že komu se nelení, tomu se zelení. Druhá poučila věhlasného odborníka, že na vojenském cvičišti ani tráva neroste. A třetí potvrdila známé rčení, že dobré řemeslo má zlaté dno. Tož tak.
23. 12. 2012 | 10:30

aga napsal(a):

šašek z Jihlavy

Máte pravdu, o daleko tragičtější osudy dívek a žen k prostituci donucených toho moc neslyšíme. Stejně tak nemůžeme vyřešit osudy všech těch děvčat či matek z Ukrajiny či odjinud, které se staromilsky nerozhodly zvýšit si životní úroveň natáčením porna či prostitucí a hledají to, čemu zaprdění nacionalisti a čechonáckové trapně říkají poctivá práce.

Ale nebojte se, šašku, ještě generace podobných mediálních masáží, a pro děti pornohereček už nebude minulost jejich matek důvodem k hození si mašle, naopak, budou na jejich statečný boj proti komunismu, státu či čemu vlastně hrdé.
23. 12. 2012 | 10:52

Josef K. napsal(a):

aga , šašek z jihlavy...
Ostatně šašek z Jihlavy, pro mne vzhledem k jeho obvyklým postojům překvapivě, sáhnul k typu žertu, který je nevkusný a machistický...,ale plně odráží druhou, dominující stranu věcí...
Pánové, přečtete si nejprve historii o sexuálních vztazích R.Muchambled, H. Zeit, P.Bourdieu atp. V Česko toho na toto téma nenajdete ani za drobek vánočky.
Budete překvapeni, jak vaše požadavky na "přirozenou mravnost" žen nejsou v patriarchální společnosti přirozené ani příliš historické. Je to šokující čtení.
Možná i vaše matky....a činí vás to méně zajímavými, důstojnými?
Možná bychom se mohli také zabývat mužskou prostitucí ve všech významech, tedy jiná podoba, méně fyzická, ale snad hrůznější?
23. 12. 2012 | 11:42

Josef K. napsal(a):

Ostatně 25 tisíc ruských občanů podepsalo petici vládě USA, která je namířena proti ruskému parlamentu, který zakázal adopce ruských dětí Američany jako odpověď na Magnitského zákon, tedy proti korupci v Rusku.
Ombudsman RF vyhlásil, že počet oibětí adoptrovaných v ruských rodinách převyšuje značně počet obětí ruských dětí v amerických rodinách.
Vlkáda USA je zavázána zabývat se ruským zákonem, neboť jí o to požádalo 25 tisíc občanů, a neemusí být nutně US. Ruští občané hledají spásu před vlastním parlamentem.
23. 12. 2012 | 11:45

šašek z Jihlavy napsal(a):

Josef K.
Můj nevkus a machismus je pěna, která vyplula na povrch z hloubi mého podvědomí, samotného mě to zaskočilo. Asi to bude tím, že odjakživa nemám rád kurvy.
23. 12. 2012 | 12:16

Josef K. napsal(a):

šašek z jihlavy, snad ale stále rozlišujete mezi kurvou a "kurvou"...tedy již jsem výše naznačil, že není nad mužskou kurvu a ženskou kurvu, ale ty většinou neprodávají jen tak ze sociální strázně.
23. 12. 2012 | 12:52

šašek z Jihlavy napsal(a):

Josef K
Je to fakt asi mimo moje rozlišovací schopnosti, pro mne je kurva jenou kurva, tak jako die kurve je zase jenom the curve. Jestli jsem zvojtil spelling, tak sorry.
23. 12. 2012 | 14:20

suslik napsal(a):

ad Josef K.:

Nevím nic o azylu pro pana Kadyrova, ale zdá se, že azylová politika našeho státu neodpovídá otevřené demokratické společnosti, kterou bychom snad měli budovat. Žadatelé by měli mít rovné šance a neměl by být zohledňován jejich majetek, ekonomická moc, využitelnost pro kdovíjaké cíle. Neměla by být očekávána nějaká protislužba či úlitba do kapsy rozhodčího.
To by snad odpovídalo východnímu samoděržaví, nikoli demokracii západního střihu.

Nemělo by být kalkulováno ani s tím, kolik ono vysoké nastavění laťky při skoku přes hranice přinese tomu či onomu politickému vládci Ministerstva vnitra politických bodů.

No ...
Asi by bylo dobré definovat si pojmy. Hagenovi jsou tzv. uprchlíky, žádajícími o azyl. Co to znamená?:

Jsou to lidé z nějakého důvodu pronásledovaní ve své vlasti, jejichž práva zaštiťují mezinárodně platné zákony, v první řadě tzv. Úmluva o právním postavení uprchlíků:

Úmluva o právním postavení uprchlíků (dále Úmluva) byla přijata Valným shromážděním OSN v Ženevě v roce 1951 a je dodnes základním právním dokumentem, který definuje uprchlíka:

„...pojem uprchlík se vztahuje na kteroukoli osobu, která se nachází mimo svou vlast a má oprávněné obavy před pronásledováním …

Úmluva vychází z článku 14 Všeobecné deklarace lidských práv, který stanoví, že: „Každý má právo vyhledat si v jiné zemi útočiště před pronásledováním a požívat tam azylu.“

Úmluva je pro Českou republiku právně závazným dokumentem. Parlament ČSFR Úmluvu ratifikoval podle článku 10 Ústavy, čímž ji postavil nad ostatní zákonné normy."

Jak je to s udělováním azylu v ČR? Z následujícího popisu je zřejmé, o jak neuvěřitelnou byrokratickou buzeraci se jedná:

"Problematika azylu spadá do kompetence Ministerstva vnitra ČR, které za tímto účelem zřídilo Odbor azylové a migrační politiky (dále OAMP) a Správu uprchlických zařízení (dále SUZ). OAMP je orgánem rozhodujícím ve správním řízení o žádosti o azyl, SUZ zřizuje a spravuje většinu uprchlických středisek a poskytuje základní sociální služby.

Žadatelem o azyl se člověk stává podáním žádosti o azyl na hraničním přechodu nebo přímo v tzv. přijímacím středisku MV ČR. V přijímacím středisku je každý povinen strávit dobu cca 3 týdnů, během níž je žadatel podroben zdravotním vyšetřením a absolvuje také první pohovor o důvodech své žádosti. Poté může žadatel buď využít ubytování v pobytovém středisku MV ČR (lidově nazývaném uprchlický tábor) anebo, má-li možnost, může žít na soukromé adrese.

OAMP by mělo rozhodnout o žádosti o azyl do 90 dnů, lhůtu je možné prodloužit. Tzv. zjevně nedůvodné žádosti o azyl, u kterých je např. zjištěno, že slouží čistě k legalizaci
pobytu na území ČR, kdy jediné důvody, které žadatel uvádí, jsou ekonomické, nebo přichází ze země, která je považována tzv. za bezpečnou, jsou rozhodovány ve zrychleném řízení
(rozhodnutí by mělo být vydáno do 30 dnů).

Mnoho žadatelů však čeká na vydání rozhodnutí až několik let.
V zásadě je azyl udělen tehdy, je-li během řízení zjištěno pronásledování žadatele z důvodů uvedených v Úmluvě. Azyl mohou následně získat také někteří rodinní příslušníci azylanta, ve výjimečných případech (zdravotní stav, věk) může OAMP udělit azyl z humanitárních důvodů. Pokud je celá azylová procedura završena negativně, má cizinec možnost požádat o azyl znovu až po dvou letech.

Pokračování ...
23. 12. 2012 | 14:38

suslik napsal(a):

...
Důvody udělení azylu:

- azyl může být udělen, pokud je během azylového řízení zjištěno pronásledování žadatele z důvodů uvedených v Úmluvě,
- azyl může získat osoba, která je manželem/manželkou azylanta, jeho nezletilým dítětem nebo rodičem azylanta mladšího 18 let,
- azyl může být ve výjimečných případech udělen z humanitárních důvodů (v případě těžké nemoci, vysokého věku apd.)

Důvody neudělení azylu ve zkráceném řízení:

- uvádí-li žadatel pouze ekonomické důvody,
- uvádí-li úmyslně nesprávné údaje,
- pochází ze státu, který je považován za tzv. třetí bezpečnou zemi či bezpečnou zemi původu.

Proti rozhodnutí OAMP o žádosti o azyl má žadatel možnost podat žalobu k místně příslušnému krajskému soudu. Soud nemůže azyl udělit či neudělit, může pouze rozhodnutí OAMP potvrdit nebo věc vrátit k dalšímu projednání. Proti rozsudku soudu je možné ještě podat kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu v Brně. Na základě této kasační stížnosti může být pobyt na území ještě prodloužen tzv. vízem za účelem strpění pobytu. ...

Pokud se cizinec rozhodne v azylovém řízení nepokračovat, udělí mu cizinecká policie výjezdní vízum a on musí opustit území ČR. Má pak možnost legalizovat si pobyt na území podle zákona č. 326/1999 Sb., o pobytu cizinců, tzn. požádat si na některém zastupitelském úřadu ČR o jiný druh víza (např. vízum pracovní nebo podnikatelské).

V praxi je právě tato legalizace mnohdy procesem velmi náročným na čas, požadované doklady a finanční prostředky cizince.
V případě, že se žadatel o azyl rozhodne pro vycestování, může ještě v průběhu azylové procedury (a do 24 hodin po jejím pravomocném ukončení) požádat o tzv. repatriaci, tzn. asistovaný návrat do země původu.

Žadatelé o azyl mohou, jak již výše uvedeno, využít ubytování v pobytových střediscích MV ČR, ve kterých jim náleží nárok na stravu, hygienické potřeby, lékařskou péči a kapesné ve výši 360,-/měsíc."

Zvláště pozoruhodný je tento fakt:

"Během prvního roku azylové procedury nesmějí žadatelé pracovat, to lze až po uplynutí této lhůty a i potom pouze na základě povolení k zaměstnání uděleného příslušným úřadem práce.
...
Velice často si žadatelé o azyl stěžují na omezenou možnost pracovat. V praxi je totiž vše mnohem obtížnější než podle zákona a najít si zaměstnání a legálně se zapojit do
pracovního procesu je pro mnohé takřka nemožné.

Vyřízení pracovního povolení pro zaměstnance i zaměstnavatele není automatické, znamená finanční zátěž a relativně
komplikovaný byrokratický postup. ... Žadatel o azyl, který stráví jeden rok v azylovém středisku a ať chce či ne, stává se závislým na poskytované pomoci, se jen těžko staví na vlastní nohy."

Zdroj:
http://www.varianty.cz/download/doc/activities/71_0.pdf

Zdá se tedy, že komplikovaná a několikaletá azylová procedura živí mnoho jinak zbytečných lidí. A ti vyvíjejí nemalé úsilí v rámci zachování nacionální a rasové hygieny.
23. 12. 2012 | 14:39

suslik napsal(a):

aga (8:58) napsal:

"Na vás je nejprotivnější, že vám evidentně jde daleko více o to, předvést svou erudici a "spravedlnost", než pomoci konkrétním dětem a konkrétní matce. ...

To, co tu předvádíte, je daleko více sebežroutská demonstrace ega než soucit. Vy také "soudíte", a snažíte se prosadit svůj soud velmi agresivně. ...

Tenhle systém podporuje prostituci a prostitutky (ve všech slova smyslech) více než je pro nás všechny zdrávo."

-----------------------------------

ad aga:

Je výborné, že víte, o co mi jde. Bylo by ale škoda, abyste nevyužil nastalé šance pomoci konkrétním dětem a konkrétní matce. Klikněte na jeden z odkazů pod článkem uvedených jako "Zdroje pomoci". Věřím, že se pochlapíte!

A k dalšímu:
Nevím, jaký systém podporující prostituci máte na mysli ...
Myslíte kapitalistický systém? Systém, ve kterém jde o zvěcnění člověka? Nebo systém neudělování azylu? Systém, ve kterém mají azylanti zakázáno živit se prací a přikázáno žít z milodarů?
23. 12. 2012 | 14:55

Josef K. napsal(a):

Suslsík, napsal jsem osobní dopis pane vedoucímu oddělení MV ve prospěch této matky a JEJICH DĚTÍ. Opřel jsem se , snad poprvé v životě o značnou část autoprioty mé rodiyn, ale nejsem si jistý, zda hrdinové let minulých uspějí. Tedy není to první kontraverze tohoto oddělení.
Jinak jeden generál KGB žije vedle. Dobře si popovídáme, já potomek jedné z nejbohatších ruských průmyslnických rodin a on bolševický likvidátor, tak to chodí, že. Situace se obrátila.
nO, ONO JE TO JEŠTĚ KOMIČTĚJŠÍ, Ale o tom psát raději nebudu.
Pokud jde o Kadyrova, on nemá azyl, on má právo trvalého pobytu, pár hřebčínů a je to...že. I s ochrankou...
Mne nemusíte přesvědčovat o povinnosti pomoci bezbranným ať to stojí, co to stojí.
Ani mne nemusíte přesvědčovat o zvláštní mravnosti mužů a některých žen ve vztahu k těm, kdo se živí prostitucí... Ovšem jejich mravnost je začastop důvodem prostituce.
23. 12. 2012 | 15:12

suslik napsal(a):

aga 9:48:

„… Úředník ji posuzuje podle konkrétních zákonů, nemá moc prostoru pro to, aby vnímal realitu skrze sebe sama. Jakmile to začně dělat, případně jakmile vnímá realitu ne skrze zákon, ale skrze politické zadání, je to špatně.

A vy tím, že nám tu předvádíte svou verzi reality, té paní a jejím dětem, které k tomu používáte, podle mne děláte medvědí službu.“
-------------------------------------------------------

ad aga:

Každý zákon vyžaduje interpretaci, protože jde o instrumenty nedokonalé, které nemohou v úplnosti právně ošetřit konkrétní lidskou situaci - je důležité respektovat, k jakému účelu byl onen zákon napsán - "litera" může být vyložena víceznačně.
Právo azylu je právem, ochraňujícím pronásledovaného člověka nepřekročitelnou hranicí. Dříve to byla hranice kostela, nyní je to hranice státní.

Mimochodem: Ona "hranice kostela", církevní půda, se stala v souvislosti s případem Hagenových opět aktuální, jako jedna z nabízejících se možností. Např. v Německu je toto právo azylu účinným instrumentem.

http://www.lidovky.cz/cirkev-se-stavi-za-pornomamu-di0-/zpravy-domov.aspx?c=A121212_180546_ln_domov_sk

S tou "medvědí službou" máte pravdu. Ale ať děláte co děláte, vždy se najde někdo, komu se vaše činnost líbit nebude a komu budete překážet. Jde o to, jestli to děláte v dobré víře, že tím někomu pomůžete, nebo ryze z osobního prospěchu. Každý z hodnotitelů vašich činů je pak stejně hodnotí podle svého očekávání, svého vlastního osobnostního nastavení, svých předsudků, na základě různé životní zkušenosti, atd., atp.

Medializace, tedy obrácení se směrem k veřejnosti, považuji za krajní možnost a zoufalý pokus najít východisko ze zdánlivě bezvýchodné situace. Také jde o šanci seznámit se s osudy lidí, které běžně v návalu starostí všedního dne nevnímáme.
S příběhy, které indikují poruchy systému státní správy. A na ty rozumní lidé reagují jeho reformováním ve smyslu odstranění konkrétních chyb, nikoli hledáním důvodů, proč chyby nepovažovat za chyby.
23. 12. 2012 | 15:24

suslik napsal(a):

aga 10:24:
Zcela v duchu svého stylu jste v poukazu na Čapka vynechal pointu jeho názoru:

"Lidé si nezasluhují jiné spravedlnosti než lidské."
----------------------------------------------------

Co se týče Vašeho skutečného, i toho druhého jakobycitátu z Čapkových Povídek z jedné kapsy …
jistě Vás nepřekvapí, že to, co Vy považujete za pointu, já za pointu nepokládám. Né v tomto případě.

O „Posledním soudu“ jsem se zmínil v té souvislosti, že nikoho neznáme natolik dokonale, abychom se jeho souzením a odsouzením nedopustili nelidské nespravedlnosti, tedy fatální křivdy.

Na pranýřování děvčete, které se nedopustilo žádného zločinu, ani ničeho nezákonného, není ani stopa lidské spravedlnosti.

Nasťa je ženou, která se stala na zásah „lidské spravedlnosti“ samoživitelkou s dětmi, a musela tuto situaci řešit a vyřešit. Za cenu porušení jistých nepsaných zákonů, známých jinak jako „tabu“. Porušením těchto „tabu“ ublížila především sobě. Přijala svou existenciální odpovědnost. Patří pro to snad do „pekla“, do vězení, či na virtuální pranýř?

To literární Čapkův Kugler byl devítinásobným vrahem, a peklu tak právem náleží.

Tedy,
já za podstatu Čapkova sdělení považuji tyto věty:

„…
„Proč vlastně vy … proč ty, Bože, nesoudíš sám?“ tázal se Kugler zamyšleně.

„Protože všechno vím. Kdyby soudcové všechno, ale naprosto všechno věděli, nemohli by také soudit,, jen by všemu rozuměli, až by je z toho srdce bolelo. Jakpak bych já tě mohl soudit? Soudce ví jenom o tvých zločinech,, ale já o tobě vím všechno. Všechno, Kuglere. A proto tě nemohu soudit. ..."

/Čapek, K. (1947). Povídky z jedné kapsy. Praha: Fr.Borový, str. 194-195./
23. 12. 2012 | 16:11

suslik napsal(a):

ad šašek z Jihlavy (10:30)

„Blíž pravdě se mi zdá být aga než vy“

------------------------------------------------------------
To je zajímavé. My se přeme o pravdu? Opravdu?

------------------------------------------------------------
„Jsem zvědav, až se její děti v dospělosti budou pídit po všech peripetiích jejich rodiny a narazí na internetu na některé choulostivé ukázky z matčiny dřívější profese. Zkuste si vybavit jejich pocity, kdybyste byl v jejich kůži…“
-----------------------------------------------------------

Ano! Právě proto jsem se v článku zmínil o „právu být zapomenut“. Aby nedocházelo k traumatizaci dětí, bylo by vhodné všechny stopy po Wisce z veřejně přístupných zdrojů odstranit. Přitom se nejedná o cenzuru internetu jako informačního zdroje, ale o zničení nepravdivého obrazu člověka, který je přenášen z minulosti do současnosti. O likvidaci lži. Ve vztahu k dětem by se jednalo o kyberšikanu.

Ačkoliv se Hagenovi snaží před tímto druhem „poznání“ své děti chránit, jak mohou, vždy se najde nějaký dobrák, který. … Ale stačí i pouhá dětská zvídavost.

Co se týče psychické traumatizace v dětství …. Třeba o vynikajícím umělci a vizionářském vědci Leonardovi da Vinci se traduje, že byl homosexuál. Možná méně se ví, že měl komplikovaný vztah ke své frivolní matce – a že v důsledku zážitků raného dětství se nejspíš stal misogynem. Svou energii pak nevěnoval energeticky náročnému souložení, a stal se tak workoholikem. Ku prospěchu všeho uměnímilovného lidstva.

--------------------------------------------------------------
„Lucii Vopálenskou si pamatuji z diskusních pořadů v ČTV zpočátku devadesátých let, její maminku - Slovenku- z vysílání RSE z let totality. Celkem se divím, že se raději nestará o podobně smutné osudy našich děvčat, …“

--------------------------------------------------------------
Lucie Vopálenská reaguje na aktuální dění, které považuje za společensky významné. Nasťa je jen jednou z mnoha, která se díky okolnostem dostala do centra mediální pozornosti. Vy byste to ignoroval,, paní Vopálenská nikoli. Cítí svou odpovědnost. Cítí potřebu se vyjádřit. Tak se činí, jak může.

Vy se také vyjadřujete, co Vám možnosti stačí, což je v pořádku. Znáte-li smutné osudy našich děvčat – sem s nimi!
Pan Stejskal jistě Vaše poznatky rád zveřejní.
Zajímejme se. Pomáhejme v našem nejbližším okolí. Dávejme z přebytku. Odstraňujme nedostatky.
23. 12. 2012 | 16:46

suslik napsal(a):

ad aga (10:52) v reakci na šaška:

„ Máte pravdu, o daleko tragičtější osudy dívek a žen k prostituci donucených toho moc neslyšíme. Stejně tak nemůžeme vyřešit osudy všech těch děvčat či matek z Ukrajiny či odjinud, které se staromilsky nerozhodly zvýšit si životní úroveň natáčením porna či prostitucí a hledají to, čemu zaprdění nacionalisti a čechonáckové trapně říkají poctivá práce.“

-----------------------------------------------------------

Nevěřím, že Vám osud zneužívaných žen nějak leží na srdci. Kdo se zajímá, nenapsal by sousloví „o daleko tragičtějších osudech dívek a žen moc neslyšíme.“ Kdo je hluchý, neuslyší.

Proč se považujete za „zaprděného nacionalistu“ a „čechonácka“? Někdo Vás tak označuje? Nedejte na lidi! Jsou plní předsudků.

Už jste sháněl na Ukrajině „poctivou práci“? Znáte alespoň jednoho Ukrajince či Ukrajinku? Už si s Vámi povídal o jejich domácích poměrech? Se mnou si povídali.
23. 12. 2012 | 17:00

suslik napsal(a):

Josefe K.
Díky! Vaší podpory si velmi vážím!

Nakonec, sám ředitel a etnograf, pan PhDr. Tomáš Haišman nás vyzýval k písemným apelacím a interpelacím ...

Prý paní Hagen nemá dostatečnou podporu a zastání.
14 tisíc kliknutí na Nastinu podporu "na lidovkách" je pro něj asi ničím, stejně jako dopis evangelických duchovních.

Prý je to člověk, který pouze plní politická zadání. Ale věřme, že pan Haišman překročí svůj stín.
23. 12. 2012 | 17:10

Josef K. napsal(a):

Boj za to, co cítíme správné z nás vždy udělá šašky v očích davu s jeho racionalitou. To není důvod, abychom nepřestali ctít své lidství. Pokora před životem, pokora před mateřstvím, otcovstvím a nenapsanou budoucností dětí je jedna z nějvětších ctností.
Uvidíme, co na to byrokracie Česko.
23. 12. 2012 | 17:46

aga napsal(a):

suslik

"..Už jste sháněl na Ukrajině „poctivou práci“? Znáte alespoň jednoho Ukrajince či Ukrajinku? Už si s Vámi povídal o jejich domácích poměrech? Se mnou si povídali..."

Pak se ale musí snažit o nápravu v rámci své země. Pochybuji, že se jejich situace vyřeší tím, že všichni začnou v 18 natáčet porno, pak si pořídí tři děti a vystěhují se do ČR, kde se o ně suslik et cons. postará. Opravdu vám to nepřipadá nespravedlivé vůči těm, co nemají na tento druh řešení problému talent nebo žaludek?
23. 12. 2012 | 18:06

RedNeck napsal(a):

A ještě sociálku bych na ně poslal - ohrožení mravní výchovy mládeže. "Právo být zapomenut" - to připomíná metody "ctihodných", jak ze zločince "vypráním zcela dočista" vyrobit dalšího "ctihodného". No jo, já zapomněl, že hvězda pornoprůmyslu bude zcela zajisté multikulturním a bůhvíjakým ještě obohacením pro Českou Republiku... Tak mně to připadá, že Hájek se svými thesemi o AntiKristu není až tak od věci.
23. 12. 2012 | 19:05

suslik napsal(a):

ad aga:

Nespravedlivé vůči komu? Nespravedlivé v porovnání s kým?
S azylem pro Oleksandra Tymošenka? S azylem pro Bohdana Danylyšina? Ale to víte, že je to nespravedlivé. Ti mocní mužové s penězi ho bez problému dostali, paní Hagenová s dětmi nikoli.
23. 12. 2012 | 20:06

suslik napsal(a):

ad RedNeck:

Možná byste změnil názor, kdyby Vás někdo natočil v obzvláště choulostivé situaci, v situaci, kdy jste nad svým chováním neměl úplnou vědomou kontrolu, v situaci, když jste se choval v rozporu se svým sebehodnocení či svědomím, a široce to publikoval na veřejně přístupných serverech.

A viselo by to tam na věky věkův, amen ...
23. 12. 2012 | 20:14

RedNeck napsal(a):

To suslik
se mi zdá, že mlžíte. Prostitut - ať už pornohvězda, politik nebo námezdný pisálek si volí svůj džob svobodně a dobrovolně. Musí tedy počítat s jistými riziky. Taková už je dnešní doba sviňa a díky ďábelské Síti, kterou ještě vyvolení mocní nestihli zakázat, tam pak může viset až do dnů posledních. A jak kdosi výše správně podotkl, tím že něco někde smažeme, ještě nezařídíme, že věc se nestala.
23. 12. 2012 | 20:42

aga napsal(a):

Suslik

"...Nespravedlivé vůči komu? Nespravedlivé v porovnání s kým? .."

Máte nějaký problém se čtením nebo chápáním textu?

"... nespravedlivé vůči těm, co nemají na tento druh řešení problému talent nebo žaludek..." Myslíte, že jsem tím myslel jakési mocné muže nebo co?
23. 12. 2012 | 20:55

Josef K. napsal(a):

aga ...jak se snažíte Vy o změnu českopoměrů, pokud jimi nejste nadšený?
23. 12. 2012 | 23:13

suslik napsal(a):

ad aga:

On snad někdo s talentovými a žaludečními problémy žádá neúspěšně o azyl v naší vlasti? Myslíte, že je to dostatečný důvod pro udělení azylu?
23. 12. 2012 | 23:13

šašek z Jihlavy napsal(a):

suslik
Vzpomínáte na tu aféru učitelky, která šla na mejdan se svými žáky, "protože neměla tak úplnou kontrolu nad svým jednáním", nechala se natočit v choulostivé situaci,a na netu se tím bavili všichni její žáci a možná i kolegové. A tuto zábavu poskytla publikum gratis, přesto si o ní většina lidí pomyslela, že je asi trdlo spíš než kurva. Tam bych snad plédoval za zahlazení stopy po uklouznutí.
Nebo slavná Dolly Buster, věřím, že na stará kolena bude bojovat za práva např, laboratorních zvířat nebo za zvýšení počtu hospiců, což je jistě chválihodné. Tam ale zahladit stopy zbloudilé děvy půjde těžko, nadělala jich neúrekom.
Já bych doporučil přenechat toto téma povolanějším, my, předsudky zatížení občané, máme svých starostí dost, např. jak se vypořádat s neutěšenými poměry v naší vlasti. Ukrajincům, Bělorusům, Moldavanům a ostatním slovanským bratrům mohu vzkázat to, co kdysi Dubčekovi řekl Brežněv:"Eto vaše dělo". Já to ale na rozdíl od něj myslím upřímně.
24. 12. 2012 | 10:40

suslik napsal(a):

ad šašek z Jihlavy:

Jakým "povolanějším?"
Vy snad nejste občanem? Víte, co je to "občanská společnost?"
A "občanská angažovanost?" Pokud budete jen "sedět doma za pecí a zadělávat telecí", pak se nedivte, že je to s demokracií vachtlaté. Vy jste zřejmě tím typem člověka, který "císaři pánu" i "caru" maximálně vyhovuje.

Šašku, zlomte v sobě to "rakušáctví". Bez Vás to nepůjde.
Šťastné a veselé ... !
24. 12. 2012 | 12:55

Stan napsal(a):

Dolly Buster vystupuje v kuchařské soutěži s hereckými a jinými celebritami, Rosenberg boxuje s Konečným, možná by Nasťa mohla nějaký wrestling zkusit.

Pamatuju doby, kdy porno bylo společensky nežádoucí, pak byla doba, kdy byly společensky nežádoucí pornohvězdy, nyní jsme se dostali do zlatého věku, kdy pornohvězdy jsou celebritami. Pokrok nelze zastavit, že ano...

Tanečky úředníků kolem Nasťi nechápu, jejich dvojí metr taky. Představuji si, jak ten úředník jde večer domů s pocitem dobře vykonané práce a na TV Prima si pouští Prostřeno s Dolly Buster.

Jó, jak to říkal ten Allan Dulles?
24. 12. 2012 | 15:39

MBZinonoWc napsal(a):

<a href=http://www.ppatchtrust.org/cgi-bin/buyamoxicillin/#5>buy amoxicillin</a> price of amoxil in the philippines - teva amoxicillin 500mg
24. 06. 2013 | 19:43

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy