České mediální zrnění kolem výbuchu v hotelu Marriott

01. 10. 2008 | 13:08
Přečteno 13935 krát
Kritizovat novináře není v naší zemi, narozdíl třeba od Velké Británie či USA, zvykem. Jakkákoliv výtka je v českých poměrech brána nikoliv jako konstruktivní námitka proti chybě, ale jako osobní útok, což vede k jedinému. Nekritizuje se a když už, tak za zavřenými dveřmi kanceláří kolegů potrefeného. Můj následující komentář je tnutím do vlastních řad, které rozhodně není zamýšleno jako útok, ale spíše poukázání na jev, se kterým se jako novinářka setkávám, bohužel, čím dál častěji a nejen v rámci českých médií. Události kolem výbuchu u hotelu Marriott v pákistánském Islamábádu jsem navíc vnímala nikoliv jako novinář, ale jako divák a čtenář, jen o něco víc informovaný, než je běžný průměr.

Nad zaručenými informacemi bulvárního tisku o tom, co dělal nebo nedělal zesnulý velvyslanec Ivo Žďárek před smrtí, lze jen zakroutit hlavou a doufat, že zpravodajství tohoto typu nebere nikdo vážně. Nestačila jsem se ale divit informacím zpravodaje České televize o perfektně zajištěné ochraně budovy Marriottu, o které každý v Islamabádu ví, že rozhodně ke zcela bezpečným nepatřila. Byla příliš blízko hlavní silnice, od které její hlavní vchod dělilo pouhých několik metrů. Navíc, postranní vchod přes ulici sousedil s volně přístupným parkovištěm. Ochranka byla, navzdory několika pokusům o útok na hotel v minulosti, špatně vycvičená, což se prokázalo i v kritické chvíli.

Chodby Marriottu rozhodně nepatrolovali policisté s puškami, jak ČT tvrdila. Minimálně ne v posledním roce. Navzdory těmto faktům, o kterých cizinecká komunita sídlící v Islamábádu věděla, patřil Marriott k vyhledávaným místům kvůli blízkosti k diplomatické enklávě, velkému výběru restaurací a dobré kuchyni.

Stoprocentně pravdivé a objektivní zprávy neexistují, i přesto by se, ale novinář vyslaný na místo kvůli „hledání pravdy“ měl o to alespoň snažit. Zdá se ale, že v poslední době, jde už o úplně jiné věci. Prosadit vlastní zážitek, vlastní názor a především vlastní osobu. Jak jinak si vykládat fakt, že redaktor přijede do země, která čelí řadě závažných problémů, natočí o ní jedinou reportáž z ohořelého hotelu, což o místní situaci moc nevypoví. Co se naopak divák dozví opakovaně, je informace, kde měl redaktor spát a jeho pocity z pocitů lidí, které potkal. O politice to vypovídá nulově, přispívá to nicméně k budování image a to je to, oč tu běží především.

Zpravodajství se čím dál víc blíží zábavě a tradiční novinářské hodnoty jako objektivita, ověřování informací minimálně ze dvou zdrojů a pozice pouhého „kanálu“, kterým zpráva putuje k veřejnosti ustupují do pozadí senzacechtivosti a prosazování vlastní osoby novináře i za cenu toho, že možná neříká úplnou pravdu. Ono ho k tomu vlastně nic a nikdo nenutí. Zvlášť v případě oblastí, o kterých má veřejnost kusé zprávy, je možné říkat prakticky cokoliv, aniž by někdo mohl a hlavně chtěl ověřit, zda to či ono je pravda. Veřejnost to může zařídit těžko neb není člověka, který by se na vlastní náklady vypravil ověřovat fakta do daleké země a v případě médií samotných je zájem ještě menší. Sebepropagační touha ukázat „máme tam svého člověka“ a ten zažívá tak moc ošklivé věci je mnohem silnější, než tlak na pravdivé a možná trochu nudnější informace.

Nedávno mi jeden pákistánský produkční vyprávěl o francouzské televizní reportérce, která přijela do Islamábádu a chtěla udělat reportáž o Tálibánu. Neváhala zaplatit několika mladíkům, kteří jí v příběhu jako zakuklení bojovníci zafigurovali. O podvodu se nikdy nikdo nedozvěděl a novinářka si „skvěle odvedenou prací“ zajistila kariérní postup. Spokojená mohla být i její stanice, měla „sólo kapra“ a to zas muselo štvát konkurenci. Takto drastické případy jsou samozřejmě stále ještě výjimečné, faktem ale zůstává, že vzájemná konkurence nutí média do skandálnějších příběhů a budování vlastních hvězd, které jim pak mají zvyšovat sledovanost či čtennost. Propast mezi „show businessem“ a „news businessem“ se začíná povážlivě zužovat.
Obyčejní lidé a jejich starosti jsou pro většinu médií už příliš „obyčejné“. Nemůžu zapomenout na únorovou návštevu redaktora nejmenovaného českého časopisu v Islámábádu: „Tak bych potřeboval kontakt na nějaký medresy, radikální mulláhy a pak mě taky zajímají feťáci v Pešávaru,“ vychrlil hned, jak jsme si sedli ke stolu.

Ptám se ale, jak by nám Čechům bylo milé, kdyby jediné, co o nás v zahraničí napíšou byly zprávy z Chánova, Hlavního nádraží a chudého Bruntálska. Nechci se zastávat Pákistánu a místních lidí jako obětí. Je jich hodně, kteří s islamisty nesouhlasí, ale je i dost takových, kteří je podporují. Myslím, že za většinu současných problémů s radikály si může Pákistán sám svou dvojí politikou. Přesto, je ale třeba každou zemi posuzovat podle dobrých i špatných věcí a média by k tomu měla dát prostor.

I za cenu toho, že by pak jako hrdinové možná vypadali běžní Pákistánci, kteří musí v současné špatné bezpečnostní situací žít a nikoliv chrabří cizinci, kteří tudy prolítnou na týden a doma za to sbírají vavříny.

(Zkrácená verze článku vyšla v HN)

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

m&m napsal(a):

Onen "reportér", který nám tak sugestivně vyprávěl, kde měl spát, nám také nedávno rozhořčeně a přesvědčivě tvrdil, že Číňané vyrábějí sekanou z papírových kartonů. Když se ukázalo, že jde o kachnu a jen naletěl na jeden video-fórek, už se k tématu nijak nevracel. Alespoň pokud vím, omluva žádná. Tentýž člověk, před olympiádou denně skandalizující všechny oblasti života v Číně, přitom dostává cenu CNN. Fraška. Důležitá není novinařina. Důležitý je úkol. A ten, zdá se, plní dobře.
01. 10. 2008 | 13:42

Jaroslav Fišer napsal(a):

Díky Paní novinářko! Zdůrazňuji tu to velké P. Klaním se před vámi až k zemi.
Takoví jako vy nikdy nebudou na prvních stranách deníků a v nejlepších časech na TV. Nevadí, už o vás vím.
Je mimořádně dobře, že někdo bude objektivně vypovídat o dění v centru "terorizmu".
Přeji hodně zdraví, pevné nervy a držím pěsti.
Fišer
01. 10. 2008 | 13:43

Železnohorský napsal(a):

Jako divák se můžu vzteknout, když v televizi vidím reportérův ksich od kantny ke kantně, anžto popisuje, co se děje za ním. To není televid, ale telesluch...
Ale jako kolega to chápu: je to sebeprezentace jako bejk a nestojí to žádnou námahu; i ten nejhloupější kameraman umí zaostřit na obličej, respektive i ten nejhloupější reportér umí nastavit samospoušť... Nic jiného v tom nehledejte.
01. 10. 2008 | 13:46

m&m napsal(a):

Pardon, samozřejmě to nebyla cena CNN ale Emmy...
01. 10. 2008 | 13:46

pedro napsal(a):

Ten Ces co prijel do Pakistanu a chtel cenzaci byl pan Šibík jestli se nepletu ne?
01. 10. 2008 | 13:53

majolenka@volny.cz napsal(a):

díky za článek, faktem je, že místo aby pracovali jako "kanál" přes který pouze protékají informace, někteří (ne všichni) se spíš chovají jako kanál (rozuměj stoka)........bohužel, kde není poptávka není ani nabídka
01. 10. 2008 | 13:57

jirka napsal(a):

Díky, velká škoda, že všichni novináři nejsou jako Vy !
01. 10. 2008 | 14:11

kancelarska_mys napsal(a):

Inscenované válečné reportáže "na objednávku" jsou zřejmě čím dál tím obvyklejší pracovní metodou. A pak, milý diváku, věř nebo nevěř....

Podobné historky popisovala Jitka Obzinová v talk show J. Krause před třemi lety ("ohořelý autobus") - je to cca mezi osmnáctou a čtyřiadvacátou minutou pořadu:

http://www.ceskatelevize.cz...

A pokud se nemýlím, i některý ze zdejších přispěvatelů (Pepa Řepa??)vzpomínal historku podobného zrna z Jeruzaléma.
01. 10. 2008 | 14:15

krtek napsal(a):

Zajímavý článek, díky za poučení.
01. 10. 2008 | 14:19

Topí napsal(a):

Nemají to chudáci jednoduché. Deníkáři nestíhají, platí je blbě, konkurence je silná... a chyběla by jim mediální sláva a pocit důležitosti.
01. 10. 2008 | 14:31

Filip napsal(a):

Ono se to netýká jenom informací z ciziny. Podobné je to i s regiony mimo Prahu. Já osobně jsem procitl a zjistil jak to vlastně s těmi novináři a tou pravdou je až když se něco stalo v mojí blízkosti. Ve firmě v které jsem pracoval. Přijeli páni z Prahy, natočili reportáž a já jsem opravdu večer v TV novinách nemohl uvěřit co všechno je možné uveřejnit a jak moc je manipulováno s fakty. To co tam řekli bylo z 90% lež. Jenže co můžeme dělat - páni novináři z Prahy si udělali senza reportáž a já (a mnoho mojich kolegů) už víme, že ty zaručené zprávy musíme brát s nadhledem, protože pravdy je tam jenom malilinká špetka.
01. 10. 2008 | 15:04

Ládik napsal(a):

Nevím, co lidi kupují za noviny. Normální člověk si najde na netu informace, které potřebuje a nějaký Blesk, Rudé právo (či co) jsou mu ukradené. Noviny už nepoužívám ani na podpal, a to v krbu zatápím denně. Staší suché třísky a je pohoda. Co dělal velvyslanec v Marriottu, zajímá jen drbny.
01. 10. 2008 | 15:17

Poe napsal(a):

http://4topas.wordpress.com...

Beweise dafür dass US-Marines nur Tage vor der Explosion zwei Stockwerke bewohnten und dabei beobachtet wurden, eine Lastwagenladung von Metallcontainern in das Hotel zu entladen.

“Die Behörden wollen ermitteln ob es sich um eine Routinesache gehandelt hatte oder um eine Art spezielle Mission, welche nicht die Zustimmung der Regierung Pakistans hatte,”
berichtet Pakistans größte Zeitung “The News”. Die Berichte über die mysteriösen Aktivitäten tauchten zuerst am Sonntag in den pakistanischen Medien auf. Mehrere Zeugen, darunter Funktionäre der pakistanischen Regierung, beschreiben dass sie rund um Mitternacht am 16. September beobachtet hätten, wie eine Lastwagenladung Metallcontainer der US-Botschaft entladen wurde, während alle Ein- und Ausgänge des Hotels gesperrt waren.
Die Container wurden nicht durch die Sicherheitsscanner in der Hotellobby geführt, sondern direkt zum vierten und fünften Stockwerk gebracht; dieselben Stockwerke in denen am Samstag nach dem Lastwagenanschlag Feuer ausbrachen.

“Die Regierung hat bereits Informationen, laut denen mehrere Zimmer im vierten Stock des Marriotts permanent von US-Behörden belegt waren. Drei dieser Räume
sollen miteinander verbunden gewesen sein, nachrichtendienst-relevante Ausrüstung sowie weitere Materialien enthalten haben, die angeblich für Spionage verwendet wurden,”
berichtet The News. Die Berichte wurden auch von der Presse in Saudi-Arabien und Katar aufgegriffen. Laut einer Erklärung der US-Botschaft sollen die Marines ein gewöhnliches Team von unterstützendem Personal gewesen sein, das häufig bestimmte US-Regierungsfunktionäre begleitet oder deren Zielorte im Vorfeld absichert. Die Container sollen Kommunikationsausrüstung enthalten haben. Weitere Gerüchte über mehrere hochrangige CIA-Offiziere, die im Hotel zur Zeit des Anschlags Gäste gewesen sein sollen, werden auch von der US-Botschaft vehement abgestritten als “inakkurat, unverantwortlich, unfundiert und völlig ohne jegliche Grundlage.” “al-Kaida” wurde schnell die Verantwortung zugeschoben, nur Stunden nachdem sich der Staub gelegt hatte. Die Taliban wurden auch als mögliche Schuldige genannt. Inzwischen sind neue Behauptungen aufgetaucht, die den Bombenanschlag mit einer islamischen fundamentalistischen Gruppe mit Sitz im Iran verbinden. In einem unserer Leitartikel aus dieser Woche, der seitem von der Pakistan Daily aufgegriffen wurde, erläuterten wir wie die neue pakistanische Führung in dem Hotel essen wollte, aber im letzten Moment ihre Pläne änderte. Dies wirft die Frage auf, ob “al-Kaida”, die Taliban oder irgendeine andere Gruppe antiamerikanischer “Terroristen” die neue US-kritische Administration Pakistans enthaupten will.
01. 10. 2008 | 15:38

traveler napsal(a):

Myslim si, ze to, co bylo zverejneno v ceskem mainstreamu okolo prislusneho hotelu, je treba take hodnotit podle toho, komu prislusne informace prinaseji prospech. Tedy "hlidany hotel" zajistuje alibi prislusnym pracovnikum ambasady a MZV. Udajna "prezidentska planovana vecere" zase prislusnym pakistanskym autoritam. Pravda je asi takova, jako napsala autorka, ze slo o popularni mizerne hlidany hotel, ktery diky hostum byl snadnym cilem a pro atentatniky symbolem. A nyni s pomoci novinaru (nejen ceskych) si vytvari mnoho lidi alibi.
01. 10. 2008 | 16:24

student napsal(a):

Novinový článek není fotografií skutečnosti Je to neuměle namalovaný obrázek, který se snaží ve čtenáři vyvolat pocity dle zadání.
(Někdy pocit veselí, častěji tragedii)
01. 10. 2008 | 16:25

sinolog:) napsal(a):

Moc dobrý článek. Ona odbornost zmíněného reportéra alespoň u mne spadla hned po první reportáži co jsem s ním viděl. V České tel. ho avízovali jako velké eso, ale když už chtěl vystupovat jako korespondent z Číny, tak se mohl alespoň naučit vyslovovat místní názvy dobře. Bohužel mu asi nikdo neřekl že přepis čínských znaků do latinky se vyslovuje jinak než vidí a tak se alespoň u mne odepsal. Divím se, že se ani nezeptal tlumočníka, jak to číst. Prostě honič příběhů za každou cenu.
01. 10. 2008 | 16:36

MILA napsal(a):

taky jsem byl blizko novinaru z CNN, v latinske Americe, ne vsichni umi spanelsky, a pokud ano bud blbe, nebo poslou kubance do Mexika, spanela do Panamy, atd.
Jazyk a jeho DOKONALA znalost by mela byt pravidlem pro novinare, delat s interpretem jak jsem nekolikrat videl zpravu poradne zpotvori, a to z nekolika duvodu.
Spatne jazyk ovladat neda nekdy lidem duveru odpovidat.
Podle toho media vypadaji, a odflakuje se to nekdy i v Newsweeku.
01. 10. 2008 | 16:38

Ondrej Capek, liberalni fanatik napsal(a):

Diky za vyborny clanek. Ona ta novinarina ma i jakysi sedimentacni charakter. Totiz ze stalym opakovanim klise se vytvori obraz zeme, ktery je uplne mimo realitu.

To jsem si uvedomil, kdyz jsem byl ted v Iranu. Rade i pomerne chytrych lidi musim vysvetlovat, ze opravdu nejde o zemi, kde by byl clovek v neustalem ohrozeni zivota.

(Tim ale netvrdim, ze vsechny zeme jsou bezpecne, na varovani ze spolehlivych zdroju, jako treba mistne pusobici NGO je dobre verit.)
01. 10. 2008 | 16:43

Sting napsal(a):

On pan Etzler v tom hotelu bydlel už předtím, takže asi ví, jak to v něm chodilo. O situaci v Číně ví taky asi docela dost, jelikož tam nějakou dobu žije a nejde o nějakou kampaň proti skvělému rudému režimu. Že jim dost často šlape na kuří oko dokazuje i jeho poměrně častý pobyt u výslechu. A rozhodně bych ho neřadil do kategorie "rychlovkářů" - například v Iráku vyrážel poměrně často do ostrých akcí spolu s vojáky a odnesl si i vážná zranění, takže informace o situaci měl z první ruky.
A motivace slečny autorky k napsání tohoto pamfletu by se tu také pěkně vyjímaly. Ona totiž taky donedávna jezdila a točila "rychlovky" a najednou, když má pod nosem sólokapra, tak její bývalý zaměstnavatel před ní nepadl na kolena, ale náhodou měl na místě vlastního člověka. To pak jednoho naštve, když mu uteče příležitost k "sebeprezentaci", že? Je skvělé, když se člověk zneuznalý v nějakém oboru najednou začne považovat za kapacitu a kopat do bývalých kolegů a kritizovat to, co donedávna sám dělal. Stačí chvíli přednášet dívenkám v Pákistánu...
01. 10. 2008 | 16:54

Ivan napsal(a):

Pěkná a správná připomínka od profesionála. Je jich opravdu málo, děkuji.
01. 10. 2008 | 17:05

sinolog:) napsal(a):

to Sting:

A vy jste nějaké jeho reportáže na CNN viděl? Já ne a zajímalo by mne jestli je tam opravdu sám vyráběl celé, nebo jen dodával materiály. Přijde mi totiž divné, že když začal vysílat první reportáže v ČT četl je jako večerníček a nedaly se skoro poslouchat. Teď už mu to jde lépe, časem se rozmluvil a je to lepší. Já pracuji několik let v TV zpravodajství a vím že toto je celkem běžný jev u mnoha reportérů, kteří jdou na obraz. Nejdříve neumí mluvit, ale většina se časem zlepší. A tak ho podezírám, že tam působil jako lovec záběrů a svoje repky asi nenamlouval.
01. 10. 2008 | 17:14

Sting napsal(a):

Fungoval tam nejprve jako produkční a kameraman a později myslím i jako válečný reportér. A s tím namlouváním - v nějakém rozhovoru jsem četl, že vzhledem k dlouhému pobytu v zahraničí už i myslí v angličtině a na češtinu se musí soustředit. A ano, jeho materiály ze CNN jsem viděl, neuvědomuju si ale, jestli je namlouval. Ostatně, není rodilý mluvčí, takže bych se ani nedivil, kdyby je někdo namluvil za něj, i když anglicky v nich mluvil bez problémů. Vám by to vadilo hodně? A nějaké reportáže pedagožky Engelové jste viděl?
Btw o tom, že jedno čínské jméno vyslovují v jedné části země tak a v jiné onak, to byste měl jako "sinolog" vědět také. I o tomhle problému ostatně v jednom z rozhovorů mluvil. Já osobně byl svědkem setkání tří číňanů, kteří se spolu horko těžko domluvili "oficiálním" jazykem.
01. 10. 2008 | 17:24

Sting napsal(a):

2 Sinolog:) tedy mluvil dobře anglicky v úryvcích rozhovorů, které jsem viděl...
01. 10. 2008 | 17:32

sinolog:) napsal(a):

Tomu špatně rozumíte. Čtení znaků je oblast od oblasti jiné. Když už ale máte výslovnost znaků přepsanou do pinyinu (oficiální transkripce)tak už se čte podle daného schematu. Třeba že d se čte t atd. To už by si mohl zjistit, nebo si to aspoň najít na webu. Třeba cinsky.cz funguje uz pár let. Co se týče autorky, tak nevím zda jsem něco od ní viděl či ne. Ale nepřijde mi to vůbec vzhledem k obsahu článku důležité.
01. 10. 2008 | 17:35

fudoshin napsal(a):

vím o čem mluvíte.nad tím si může člověk jenom povzdechnout.jedinou obranou je, že se člověk musí chovat sám jako novinář.ke všemu přistupovat s podezřením a co není potvrzeno z více (pokud možno důvěryhodných) zdrojů, to odnese čas.jinak filip mi připomněl to, když jsem se před časem kvůli jednomu činu dostal do zájmu novim (tedy hlavně místních) a nemohl jsem věřit, co si přidají a vycucají z prstu.přestože jsem jim podával naprosto precizně znění toho, co se stalo.75% změnili a vyfabulovali. a v tom, co nechali si aspoň upravili styl podle svého.prostě hrůza...a člověk se jak hlupák snaží dobře formulovat a pak aby se styděl, když nějaký zoufalec, toho času novinář, odprezentuje vaše sdělení.
01. 10. 2008 | 17:46

čtenář napsal(a):

Já děkuju za tento článek. Ať už jsou reakce jakékoli , alespoň někdo něco podobného napsal... Někdo z branže. Schopnost profesionální sebereflexe je chvályhodná.
01. 10. 2008 | 18:13

Leona Pejcharová napsal(a):

Vážená Paní novinářko,
Strávila jsem několik let po sobě vždy pár měsíců ve Francii. Neopovažuji se dávat ji za vzor pečlivé novinářské práce, ale POKAŽDÉ, když se vrátím zpět do naší kotliny, zoufám nad úrovní místního zpravodajství. Vůbec nesleduji zprávy na nejsledovanější televizní stanici, důvod nemusím vysvětlovat. Časem jsem ale přestala sledovat i první program ČT, kde se snaží komerční televizi TV NOVA přiblížit. Neodebírám ani žádný český deník, i když studuji mezinárodní vztahy na UK. V obraze se udržuji sledováním zahraničních deníků. Vlastně to bylo jedno z prvních poučení, kterého se mi na vysoké škole dostalo - objektivní informace nehledejte v českých denících... A to je smutné. Jenomže nabídka se řídí poptávkou..a lidé chtějí číst bulvár, zajímá je, jak to vypadalo, když přejeli paní na přechodu...žasnu, když sleduji lidi v metru - naprostá většina čte bulvár. Už několik let si lámu hlavu, jak s tímto jevem bojovat... Každopádně Vám patří můj velký dík za to, že jste na problém českých médií upozornila!
01. 10. 2008 | 18:38

eda napsal(a):

Nechápu co je na tom divné když se někde napíše o panu velvyslanci,že měl v hotelu těhotnou milenku z Vietnamu kde před tím čtyři roky pracoval.Tak to prostě v životě chodí a nevím proč před tím někdo strká hlavu do písku a hraje si na moralistu.
01. 10. 2008 | 18:55

Vino napsal(a):

Uvedený článek i komentáře k němu, jakož i moje zkušenosti z Afriky a Balkánu mě utvrzují v mém přesvědčení že horší než pedofil,který zneužívá děti,je jen politik, podnikatel a novinář.Ti zneužívají Všechny.
01. 10. 2008 | 19:16

MartiN napsal(a):

Děkuji Vám za tento článek. Ač sám je zajímavý, pro mě ještě zajímavější je diskuze, která se tu rozběhla.
Nepřísluší mi komentovat faktickou úroveň reportáží pana Etzlera, protože jsem v Pakistánu nebyl a nemohu to posoudit.

Vybavil se mi ale příběh, který mi vy vyprávěl jeden průvodce zahraničních novinářů v Sarajevu. Nevím, kolik je na tom pravdy, a proto bych rád slyšel i názor někoho jiného..

Podle něj na konci války nebylo jedoduché pro zahraniční novináře sehnat správně akční záběry. Někdy jezdili celý den po Sarajevu a nikde žádný záběr neulovili. Pro takový případ fungoval na dvorku press centra, či co to bylo, starý autobus. Ten autobus měl jednu zvláštnost. Byl totiž ohořelý a měl celou řadu děr po kulkách. A u toho se natáčely akční reportáže z "bojové zóny".
01. 10. 2008 | 21:38

im napsal(a):

MartiNe,

sarajevský ohořelý autobus - viz příspěvek nicku "Kancelářská myš" zde dnes odpoledne - tento příběh potvrzuje J. Obzinová v talk show Jana krause, viz link tamtéž.
01. 10. 2008 | 22:04

m&m napsal(a):

MartiN: Viz odkaz v příspěvku 01.10.2008 14:15:53
01. 10. 2008 | 22:05

Vojtěch napsal(a):

Mně vadí jak neodbornost u části novinářů, tak i to, že namísto objektivního informování o událostech prezentují vlastní názory a postoje. To se týká také ČT, která za to ještě vymáhá peníze. Pokud jde o Marriott, tam jsem před rokem také bydlel a místní bezpečnostní opatření jsme pokládali za adekvátní. Nicméně, pokud by měřítkem bezpečnosti měla být odolnost vůči tunové náloži,pak by asi neobstál žádný hotel na světě.
01. 10. 2008 | 22:21

Good Will Hunting napsal(a):

Když z Pákistánu pro ČT před časem informovala právě Tereza Engelová, bylo z obsahu i způsobu podání toho, co říkala, zřetelné, že tam už nějakou dobu působí a že "chodí po zadních a jí příborem". Její vhled do tamní situace (insight - pro ty, co "už myslí v angličtině a na češtinu se musí soustředit":))reprezentoval přesně to, o čem teď píše: rozdíl mezi tím, jestli osou reportáže je analytická informace ("staré, přežité pojetí žurnalistiky") nebo bulvární pseudoemoce ("moderní žurnalistika") a jestli hrdiny jsou dotčení lidé v místě ("staré, přežité pojetí žurnalistiky"), anebo reportér, který přiletěl, na pozadí "hořícího pekla" převyprávěl agenturní zprávu, kterou máme všichni na internetu všude na světě (neboli informační přínos jeho přítomnosti na místě nulový) a zase odletěl ("moderní žurnalistika"). Bez ohledu na to, jestli Tereza Engelová možná i tak trochu dala průchod své frustraci, že byla jakožto člověk, který je dlouhodobě na místě "bypassována" borcem typu přiletěl-odletěl, rozhodnutí ČT dát přednost "svému" Tomáši Etzlerovi před "bývalou svou = horší než cizí" Terezou Engelovou bohužel objektivně znamená, že veřenoprávní televize upřednostnila horší řešení před lepším (vyjádřeno maximálně diplomaticky).
01. 10. 2008 | 22:38

já napsal(a):

Kdo si myslel, že po pádu komunismu zmizí z našich sdělovacích prostředků propaganda, ten se velmi mýlil. Hlavní proud českých médií úspěšně opsal kružnici a skončil tam, kde začal před téměř dvěma desetiletími - opět u propagandy. O důkazy pro toto tvrzení se starají téměř denně média sama. Stačí číst noviny, nebo sledovat televizi, aby bylo možno v několika větách sestavit obecný katechismus českého média. Zprávy tvoří především jejich hlavní proud, "mainstream". I kdyby novinářské prostředí ve svém celku nakrásně užívalo kritického rozumu, přesto to bude vždy mainstream, jenž vytváří hlavní témata a ovlivňuje jejich obraz, což se týká zejména zahraničního zpravodajství. Systém funguje obdivuhodně, aniž by využíval cenzury. Je směšná představa, že by šéfredaktoři nebo jiní odpovědní vedoucí nutili své redaktory psát či točit s určitým ideologickým, výslovně daným klišé. Jak již před časem napsal Noam Chomsky, systém zaměstnává jen lidi, kteří jsou si sami vědomi pravidel hry, nebo kteří je rychle pochopili. Média ale také stále více využívají něčeho, co bychom mohli nazvat "spontánní nevědomostí". Zaměstnávají mladé lidi bez zkušeností, kteří jsou pro zdatné manipulátory snadnou kořistí. Mnozí z nich si už stačili osvojit obraz světa, jak jej produkuje mainstream, a i během své praxe si chodí pro informace do denního tisku či televizního zpravodajství, tedy tam, kde existuje jen hromada střepů a žádná kompletní amfora. Takže se takoví novináři ocitají v pevně uzamčené pasti, ze které není snadné uniknout.
02. 10. 2008 | 07:35

já napsal(a):

Jaký je vlastně mainstreamový obraz světa, ukazuje názorně mimo jiné i zpravodajství České televize. Redaktoři se berou na mušku hned několik dovolených cílů kritiky - Čínu, Rusko, Bělorusko, Írán, Kubu, Srbsko a jiné země, které nejsou přívěsky USA či EU. Propagandistický charakter hlavního proudu českých médií, zejména v zahraničním zpravodajství, je dán několika konstantami. Především černobílým viděním světových problémů, přesně tak, jak rozděluje administrativa Bílého domu svět na síly dobra a zla. Zcela nekritizovatelné jsou Spojené státy a oblasti jejich zájmu, především Izrael. Média si rovněž nevšímají porušování lidských práv, genocid a válečných konfliktů, které probíhají mimo hlavní zónu amerických zahraničních zájmů. Vnitřní problémy USA jakoby neexistovaly. Válečné zájmy americké administrativy, sílící nacionalismus ve společnosti spojený s náboženským mesianismem, imigrační problémy, negramotnost, defektní vzdělávací systém, na jehož konci stojí absolventi škol takřka bez minima vzdělání, nedodržování práv válečných zajatců a pohrdání mezinárodními vojenskými tribunály, které nemají právo soudit válečné zločiny amerických vojáků, sociální problémy, tradičně vysoká kriminalita, kastovní prvky ve společnosti... Nic z toho česká média nezajímá. Kruh se uzavírá. Pokud byla některá témata tabu před rokem 1989, jsou jiná témata stejně tabuizovaná i dnes. A přitom je nepopiratelným faktem, že v médiích nevládne cenzura. Proč? Není jí zapotřebí. Velké české deníky jejich němečtí vydavatelé uzpůsobily jako regionální tiskoviny mající těžiště v grafice, pestrosti, barvě, praktických informacích, fotografiích, velkých titulcích a omezující publicistiku a analytické části na minimum. Ukázkou propagandy, jakou jsme znali za bolševika, jenže v opačném gardu jsnou i dokumenty ČT jsou nově vydané Objektivy z Ruska a Ameriky. Zatímco ten z Ruska je uváděn ze života prostých lidí a ukazuje zaostalost země, ten z USA je uváděn takříkajíc z pozice "horních deseti tisíc" a o problémech běžného Američana tam nezavadíte. Přitom ČST před nějakými dvaceti lety dělala přesně obrácenou propagandu - zabývala se pouze problémy USA a západního světa a vyzdvihovala výdobytky socialismu v Sovětském bloku.
Přeji Tereze Engelové, ať se do tohoto kolotoče jednoduchého vidění světa nikdy nedostane a ať informuje o věcech takových, jaké jsou.
02. 10. 2008 | 07:44

Elira napsal(a):

to eda
Nedivím se, že nic nechápete. Protože jestli berete jako seriózní údaj "Nechápu co je na tom divné když se někde napíše" pak nechápete nic. Brát jako věrohodnou informaci údaje založené na úvahách typu BEZTAK TAM BYLA NUDA.. nebo BEZTAK SE SOUSED POHÁDAL.. je pitomost. Prostá lidská slušnost, a novinářská obzvlášť, nesmí být založena na ostouzení jiných, a to hlavně těch, kteří se už nemohou bránit. Jsem vděčná paní Engelové, že na to tímto blogem poukázala.

to já
Souhlasím
02. 10. 2008 | 08:08

Jakub napsal(a):

Je to kruta, ale asi pravda, instantnimu formatu novinarskych pseudohvezd zpravodajstvi CT jsem prestal rozumet uz davno, kazdy mesic mne znovu a znovu zamrzi platba koncesionarskeho poplatku.
02. 10. 2008 | 08:38

jiří napsal(a):

Nic proti ostravským tělocvikářům, ale ten jeho masňácký zpocený obliček neuměle chrlící text 2 dny starých agenturních zpráv už od čínské olympiády opravdu nemusím vidět... jeho dychtivost s jakou se snaží o politicky korektní výklad událostí a o vyvolání dojmu že jej do 2 minut zákeřně napadne teroristické komando (příp. smete přírodní pohroma) už by snad z veřejnoprávní obrazovky měla zmizet... co říkáte, pane Fridrichu?
02. 10. 2008 | 08:45

jiří napsal(a):

... nicméně chápu, že pokud jej pochválili soudruzi ze CNN a dostal od našich současných hlavních přátel za oceánem onu cenu za využívání notebooku při přípravě vysílání, asi si jen málokdy troufne stopnout jeho výlety za koncesionářské peníze... a to jsem svého času lál na Bradáče....
02. 10. 2008 | 08:48

hmm napsal(a):

Mate cistu pravdu - jedna sa o cisty showbusiness a preto som televiziu zrusil.

Presedlal som na internet news, ale aj tam uz sa deje to iste. Informacia bud nulova alebo na jeden riadok avsak natiahnuta na celu stranu.

Takze teraz sledujem len par text RSS a v priemere citam tak 3-5 za den.

Som v klude a mam vela volneho casu.
02. 10. 2008 | 09:24

NaďaS. napsal(a):

Milá Terezo, naprosto s tebou souhlasím a tento typ reportáží mě někdy až uráží. Onu zmiňovanou reportáž z Pákistánu na ČT jsem viděla a nemohla jsem uvěřit vlastním uším. Moderátor ČT to ještě navíc korunoval tím, že dotyčnému TE v přímém přenose jménem ČT poděkoval za skvěle odvedenou práci.
Nejvíc mě na tom štve, jak takto nešetrné zacházení s informacemi prohlubuje nevraživost lidí na Západě vůči islámu a Východu jako takového...
02. 10. 2008 | 09:34

Jamil Bhatti and his Bačtů napsal(a):

se nerozčiluj... šak k nim taky patříš :-))) - se blbě učili, tak musejí dělat novináře, no.
02. 10. 2008 | 10:05

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane já,

Vaše úvaha mi přijde velmi zajímavá. Hodně z toho, co jste napsal, bych jako člověk z branže podepsal.

Libor Stejskal
02. 10. 2008 | 10:10

Pedol napsal(a):

Oni umírnění (rozumějme vlažní) muslimové nepochybně existují. Umírněný islám však bude obdobnou chimérou jako by byl vegeteriánský bůček. Kdo si dá tu práci přečíst si z pozice analytického onu slátaninu jménem korán, pochopí pozadí denno denně se množících zhovadilostí, jakým byl i ten islamabádský Mariott. Všelikým omlouvačům a idealistům ona podstata uniká...
02. 10. 2008 | 12:39

imam napsal(a):

to pedol:
Z čeho vycházíte, že ten útok na hotel je motivován náboženskými a ne politickými pohnutkami? Pro islám je velký problém, že spousta politicky motivovaných teroristických akcí se zahrne pod ideologii islámu, ale čistě islámsky zaměřených útoků bez dalších politických souvislostí je minimum. Muslimů je přes miliardu ale bohužel ti o kterých je v médiích nejvíc slyšet, jsou ti "nejhorší" fanatici.

To Já: Napsal jste to moc pěkně, naprosto s Vámi souhlasím.
02. 10. 2008 | 13:28

Viera napsal(a):

Zpravodajství ČT z Pákistánu bylo po 20. září hodně neprofesionální. Pan Etzler se téměř každý večer opakoval a vyprávěl o tom, jak Pákistánci s celými rodinami chodí ke kráteru před hotelem jak na pouť, že na severu unesli "jakéhosi envoye" a pod.,nemluvě o špatné češtině.Celé to působilo jak reportáž pro nějakou regionální televizi. Pod cenou za technickou inovaci zpravodajství si taky můžeme představit cokoliv. Vůbec tím není řečeno, že je profesionální novinář i v CNN a nejenom na obrazovce ČT.
To, že tam v té době měla ČT svou bývalou reportérku a z jakýchsi důvodů ji neoslovila je jiná, mnohem zajímavější skutečnost.Žila jsem v Pákistánu téměř 5 let, jsem taky novinářka a mám s politikou "uzavřených bratrství" v redakcích svou vlastní skušenost, možná více slovenskou. Někdy se mi dokonce zdálo, že to, co redakce našich denníků nechtějí, jsou zprávy z první ruky. Na veliký křik pak milostivě zvedli oponu alespoň v čase zemětřesení. Článek v časopisu,nebo denníku, kde si zodpovědný redaktor myslí, že to území patří jemu, nebo kamarádovi kolegovi, neuveřejníte NIKDY NIC.Jednoduše vás tam nepustí a je úplně jedno, jestli píšete zajímavě a kvalitně. Řekla bych, že tím víc se vaše šance snižují. Nevím, jak to bylo v případe Terezy Engelové, ale pan Etzler se o práci v ČT, na rozdíl od Terezy, jistě zajímat nebude. Tedy teoreticky. To, že v ČT upřednostňují svoje osobní averze, nebo žárlivost, na úkor kvality toho, co vysílají je evidentní.
02. 10. 2008 | 13:59

Pedol napsal(a):

to imam:
Co bylo tamním výzamnějším symbolem modlářského Západu než Mariott?
Neříkejte mi, že nevíte, že ideoligie islámu neodděluje moc politickou od moci náboženské. Jinými slovy cílem islámu je globální náboženská totalita.
Neodsuzuji paušálně všechny muslimy, ale jen onu patologickou DNA islámu. Ona bariéra mezi umírněným a pravověrným islámem a je velice tenká. Celý islám je založen na nějaké reinterpretaci knihy, která je považována za dokonalou a ve které je napsáno, že je jasná. Je jen otázkou času, kdy islám posílí (demografie a růst cen ropy toto eskalují) a výklad se posune k tomu "pravověrnému" - viz šaria a expanze "obrozeneckého" wahábizmu. Co je Pakistáncům či Arabům platné, že zdatně ovládají nejnovější technologie z mozku západního bílého muže, když jejich ideologie je uvěznila v hlubokém sociologickém středověku. Nesmí zpochybňovat šarii či učení nadřazenecké výlučnosti apod. Islám umně pracuje se strachem a trestem a vo tom to je...
02. 10. 2008 | 14:02

trivia napsal(a):

Dobrý den, velmi souhlasím s panem, či paní já. Jako hispanistka vím, že pro ČR momentálně existuje (ne)jeden kulturní okruh, o němž se z českých zpráv člověk nedozví prakticky nic, s čím by se člověk mohl vytasit mezi kolegy a to je v mém případě současná Latinská Amerika. Její nový pokus, vyrovnat se se svými brutálními společenskými poměry by mohl být velmi zajímavým experimentem, ať už dopadne jakkoliv, ale právě pro svou "levicovost" a předpokládanou nevoli Bílého domu, který na něj nestačí, je v Čechách zapovězen. Už diskuse o tom, ce je vlastně v Čechách levicové a co pravicové vypadá úplně jinak, když mluvíte s lidmi třeba ze Španěl. My jsme skutečně byli a zůstali jsme svou mentalitou satelitní zemí. Proto zprávy (nejen) ČT pouštím jedním uchem dovnitř a druhým ven už několik let. Smutné je, že když jsem jeden čas porovnávala tzv. "otvíráky" na ČT a Nově, občas z toho jako televize, která ví, co je důležité, vycházela lépe i NOVA. Když připočtu, že vzhledem k svému populistickému založení je to právě ona, která mívá tendenci spíše dát "demokraticky" hlas tzv. "obyčejným občanům" než ČT, která dostává příspěvky od státu a nepřímo podléhá vládě, je mi z toho poněkud nedobře.
02. 10. 2008 | 14:10

Viera napsal(a):

Zpravodajství ČT z Pákistánu bylo po 20. září hodně neprofesionální. Pan Etzler se téměř každý večer opakoval a vyprávěl o tom, jak Pákistánci s celými rodinami chodí ke kráteru před hotelem jak na pouť, že na severu unesli "jakéhosi envoye" a pod.,nemluvě o špatné češtině.Celé to působilo jak reportáž pro nějakou regionální televizi. Pod cenou za technickou inovaci zpravodajství si taky můžeme představit cokoliv. Vůbec tím není řečeno, že je profesionální novinář i v CNN a nejenom na obrazovce ČT.
To, že tam v té době měla ČT svou bývalou reportérku a z jakýchsi důvodů ji neoslovila je jiná, mnohem zajímavější skutečnost.Žila jsem v Pákistánu téměř 5 let, jsem taky novinářka a mám s politikou "uzavřených bratrství" v redakcích svou vlastní skušenost, možná více slovenskou. Někdy se mi dokonce zdálo, že to, co redakce našich denníků nechtějí, jsou zprávy z první ruky. Na veliký křik pak milostivě zvedli oponu alespoň v čase zemětřesení. Článek v časopisu,nebo denníku, kde si zodpovědný redaktor myslí, že to území patří jemu, nebo kamarádovi kolegovi, neuveřejníte NIKDY NIC.Jednoduše vás tam nepustí a je úplně jedno, jestli píšete zajímavě a kvalitně. Řekla bych, že tím víc se vaše šance snižují. Nevím, jak to bylo v případe Terezy Engelové, ale pan Etzler se o práci v ČT, na rozdíl od Terezy, jistě zajímat nebude. Tedy teoreticky. To, že v ČT upřednostňují svoje osobní averze, nebo žárlivost, na úkor kvality toho, co vysílají je evidentní.
02. 10. 2008 | 14:29

Václav napsal(a):

Naši novináři jsou většinou propagandisté a bohudík hloupí propagandisté.
02. 10. 2008 | 15:22

Smile napsal(a):

Líbí se mi teorie pana/paní Já a jemu podobných. Sami si určí, o čem média píší a o čem ne, nějaký průzkum k tomu samozřejmě nepotřebují, vždyť prosté tvrzení a všeobecná "blbá" nálada vůči ČT a novinářům vůbec přece stačí. Média tak asi neinformovala o prozrazení agentů FBI kvůli kritice politiků, o propadáku záchrané akce po hurikánu Katrina, o finanční a hypoteční krizi, o nezvládnutých kampaních v Afghánistánu a Iráku, problémech s rehabilitací veteránů etc. Tyto informace se v médiích jistě neobjevily a já si je tedy zřejmě vycucal z prstu. Vědeckosti těmto rádobyodborným kritikám pak dodají zmínky o mediálních teoreticích typu Chomského, kteří se dají přirovnat k automechanikům, opravujícím auto, aniž by otevřeli kapotu. Že v médiích pracují mladí lidé? To je jistě proto, aby s nimi jakýsi personifikovaný SYSTÉM mohl manipulovat a indoktrinovat je. Pomyšlení, že ve zpravodajství, které je z celé žurnalistické oblasti časově nejnáročnější a nejstresovější prostě starší lidé dělat nechtějí a navíc obtížně zvládají nejnovější technologie, to je samozřejmě nesmysl, že? Že by snad agendu kromě jakéhosi SYSTÉMU nebo JICH mohla ovlivňovat i technická omezení, jako zda jsou/nejsou informace, fotografie, videozáznam a ne jen idiocie žurnalistů, to je také zcela ignorováno. A zcela nejlepší je postavit se za ublíženou kritiku člověka z branže, který "prohlédl", byl dozajista okolnostmi nebo ještě lépe vlastním svědomím donucen odejít a teď, jakožto odborník z největších, kope do svých kolegů. Jistě to nemá nic společného s tím, že přišel o svých 15 sekund slávy. Prohlédněte si některé z předchozích příspěvků nebo si vzpomeňte na reportáže této slečny, například z oslav královny v Británii - skutečně to byla ta slečna, která tady kolem sebe kope? A ruku na srdce, je to skutečně motivováno tím, čím hlásá? Ale v jednom máte pravdu, nic není černobílé, ani úroveň médií - i když vy to vidíte (chcete vidět) hodně černě.
02. 10. 2008 | 20:33

m&m napsal(a):

já: Naprosto přesné.
02. 10. 2008 | 20:58

Al Jouda napsal(a):

Víte, ono ani není tak důležité, jakou omáčku k události novináři dají. O situaci v Pakistánu si normální člověk udělá úsudek i jen z toho faktu, že bylo dovoleno náklaďáku naloženému výbušninami přiblížit se k hotelu a následně explodovat.Do takové země bych nejel ani jako novinář nebo diplomat.
02. 10. 2008 | 21:52

trivia napsal(a):

To Smile: a váš argument zní?
02. 10. 2008 | 23:46

letemsvetem napsal(a):

už tu zaznělo v této vskutku zajímavé diskusi, že bez poptávky není nabídka. Spousta lidí chudých vlastními prožitky lační po vnějším stimulu, po emočním prožitku. S politickými změnami po roce 89 se otevřela brána do světa, a to nejen do světa, ale i do světa cizích emocí... S touto novou érou se vyrojila vlna novodobých hrdinů, kterým k jejich hrdinství, myšleno v očích lidí (tím nechci snižovat osobní statečnost jednotlivců) pomohla vlastně náhoda. Jednou zůstali uvězněni v ruském Bílém domě, jindy zase náhodou najeli na minu, a rázem z nich byly ikony. A dnes, když člověk čte jejich zprávy na úrovni pavlačových drbů, jsou v našich očích i tak hrdiny. Nechci snižovat ničí osobní statečnost!, jen mi na mysl přišlo, děláme si to sami. Prahneme po emocích, po senzaci, když se to děje na druhém konci světa, tím lépe.
OK, přestaňme hltat bulvár, přestaňme číst pavlačové drby z Kábulu či Moskvy psané novináři z Prahy od stolu lepenými z agenturních zpráv. Přestaňme hltat zprávy typu "přiletěl - odleťel".
Začněme více přemýšlet, začněmě se zajímat o skutečné problémy a jejich hloubku... A bude klid...
Zprávy novodobého typu, povrchní, senzacechtivé nadělají v dlouhodobém horizontu více škody než užitku. Napomáhají xenofobii, náboženské i jiné nesnášenlivosti, k narůstajícím obavám z jinakosti.
Práci pana TE si nedovoluji celkově posuzovat, neb jsem onu reportáž ani neviděla, ale každopádně díky autorce za zajímavý článek k přemýšlení a díky všem za zajímavou diskusi, kterou se jím podařilo vyvolat.
03. 10. 2008 | 09:50

Sláma napsal(a):

To Tereza Engelová:
Dávám Vám za pravdu. Ani po revoluci jsem nepřestal sledovat BBC, čtu The Economist, velmi často ABC a samozřejmě chodím na stránky CNN a Reuters. Mohu proto porovnávat a připadá mi, že úroveň českých novin a televizí značně upadá.
Zajímám se mj. o Čínu a také mi připadá úroveň pána,zde diskutovaného, za velice nízkou.
Myslím, že to souvisí s vlastnictvím médií a s působení politiků na tuto sféru.
Velký problémem jsou podle mě přetrvávající následky tzv. vedoucí úlohy strany, tj. že o přijímání studentů na žurnalistiku rozhodovali komunisté, bez ohledu na jejich odborné či lidské kvality. Zřejmě je setrvačnost v tomto oboru značná.
03. 10. 2008 | 09:52

Han napsal(a):

Stejně jako mnoho ostatních i já doufám, že se v žurnalistice stále nacházejí lidé jako Vy!Myslím si, že s informací, která je pravdivá,objektivní se zároveň autor prodává víc nežli ve světle reflektorů! Ale to je na zvážení každého jednotlivce
03. 10. 2008 | 11:48

stejskal napsal(a):

Dobrý den, paní letemsvetem

skvělé doplnění dalšího důležitého úhlu pohledu, z nichž první tu nastínil pan Já. Tedy alespoň podle mého názoru. Díky za něj.

Libor Stejskal, novinář-pedofil ;-)
03. 10. 2008 | 18:06

letemsvetem napsal(a):

Dobrý den pane Stejskale,
také díky. Vnímám již delší dobu Váš citlivý přístup k editaci blogů na aktuálně. cz a oceňuji Vaše občasné příspěvky do diskusí a váš přístup vůbec. Vy jste jistě poznal, o čem píši.
Pro úplnost, pro jiné čtenáře bych ještě ráda dodala, že jsem nemluvila o novinářích, na jejichž práci, i přesto všechno se já osobně stále koukám s jistou úctou, a to i s ohledem právě na zodpovědnost, kterou na sebe svojí prací berou. Mluvila jsem o "nás" auditoriu.
Myslím, že když sečtu všechny možné aspekty problému, proč se prohlubuje výše nastíněný neblahý jev, ze všech těch důvodů jsme to ponejvíce my sami, kteří to umožňujeme, tím, že nám to stačí ke "spokojenosti". Čímž se potom děje to, že i osvědčení žurnalisté, původně dělající poctivou zpravodajskou práci mnohdy i s nasazením vlastního života!, se dnes spokojí se surfováním po internetu a nebo systémem přiletěl - odletěl. Nechtěla jsem se dotknout žádného žurnalisty, tím méně Žurnalistky:-), dělající poctivou práci. Použila jsem to jen jako hloupý příklad...
Věřím, že z mého příspěvku je zřejmé, že jsem nepsala o vás žurnalistech!, ale o nás:-), tedy i o sobě:-)
Dobrou noc,
zdraví čtenářka, blpka
03. 10. 2008 | 23:16

Petr napsal(a):

Nevim co cesky novinar kde co rek, neb nemam moznost prijimat CT, ale pokud budu vychazet z toho, co jste zde uvedla, tak temer to same znelo od zacatku na Al Jazeere (highly secured hotel apod.), ale je pravda, ze nic o patrolach na chodbach sem se nedozvedel. Co me vic zajima, je ta reportaz o Talibanu. Prave pred cca 14 dny jsem videl reportaz na France 24 (angl), kde francouzska natocila celkem dlouho reportaz o talibancich. Nevidel jsem ji bohuzel celou. Mate na mysli tuto reportaz? Pokud ano, tak by me France 24 dost zklamala ...
04. 10. 2008 | 06:25

antiEtzler napsal(a):

Śkoda že pan Etzler nedostal ty víza včas...
04. 10. 2008 | 20:00

JiříM. napsal(a):

Naprosto s paní Terezou souhlasím. Z Islamabadu jsme odlétali pár hodin před výbuchem a přesto, že jsme se pohybovali na severu Pákistánu, tak nemohu říci nic špatného. Příjemní a milí lidé. Pro řadu lidí není žurnalistika poslání ale povolání.
05. 10. 2008 | 10:34

Petr Šabaka napsal(a):

Zdravím tě z Kábulu.
05. 10. 2008 | 15:12

Miroslav Sz napsal(a):

Dobry den a diky za trefny clanek. Nekolikrat jsem sam hotel Marriot navstivil (2005, 2006),Vzdy jsme se i s mym pakistanskym kamaradem dostali bez jakekoliv kontroly dovnitr, pravda ozbrojenych hlidek bylo videt dost...pokurujicich,posedavajicich, tahajicich se za nejen usi... Hodne zdrau vam i dobrym lidem v te dramaticky krasne zemi!
05. 10. 2008 | 15:44

Tomáš napsal(a):

Chtěl jsem vám pozvat do mojí oblíbené afgánské restaurace, ale bohužel po výbuchu jsem musel vyrazit domů:( Pozdravujte můj Pákistán, stýská se mi. Tak snad příští rok.
07. 10. 2008 | 02:07

Tlamoun napsal(a):

Článek, není pravdivý a už vůbec ne objektivní. Zaplaťpánbůh,že už v ČT nepracujete! Kritika je nutná, ale tohle jsou lži ( článek a komentáře).
07. 10. 2008 | 11:40

lemmon napsal(a):

Ono se to netýká jenom informací z ciziny. Podobné je to i s regiony mimo Prahu. Já osobně jsem procitl a zjistil jak to vlastně s těmi novináři a tou pravdou je až když se něco stalo v mojí blízkosti. Ve firmě v které jsem pracoval. http://www.berrysan.net/~be... Přijeli páni z Prahy, natočili reportáž a já jsem opravdu večer v TV novinách nemohl uvěřit co všechno je možné uveřejnit a jak moc je manipulováno s fakty. To co tam řekli bylo z 90% lež. Jenže co můžeme dělat - páni novináři z Prahy si udělali senza reportáž a já (a mnoho mojich kolegů) už víme, že ty zaručené zprávy musíme brát s nadhledem, protože pravdy je tam jenom malilinká špetka.
18. 02. 2009 | 19:45

jvkghjgghk napsal(a):

出会い系 http://www.xxxrated-picture... 出会い系
出会い系の殿堂! http://www.alwaysoral.com/ 出会い系
出会い系無料サイト http://www.cansurv.com/ 無料出会い系サイト
メル友 http://www.videolivemail.com/ メル友
出会い http://www.deai-sugi.net/ 出会い
出会い http://www.deai-navi.mobi/ 出会い
裏出会い系 http://www.meeting-avenues.... 出会い系
出会い系 http://www.1-888-vehicle.com/ 出会い系
出会いサイト http://www.cyber-java.com/ 出会い
メル友 http://www.kvonkvyn.com/ メル友
出会い系サイト http://www.redrocketcomp.com/ 出会い系サイト
イケメン http://seo-mobi.net/ikemen/ イケメン
出会い http://www.deaicafe.net/ 出会い
セフレ http://www.love-b.com/ セフレ
メル友 http://www.mailcollector.net/ メル友
人妻 http://www.mailsell.net/ 人妻
出会い系 http://www.ccc-p.com/ 無料出会い系サイト
キャッシング http://www.golden-leaf.com/... キャッシング
出会い http://www.littlediablo.net/ 出会い系サイト
メル友 http://www.sit-n-shop.com/ メル友サイト
セフレ http://www.mtdcases.com/ セフレ
人妻 http://www.louisville-realt... 人妻
不倫 http://www.heartminders.com/ 不倫
恋人 http://www.targetvehicleren... 恋人
セックスフレンド http://www.cambridgeins.com/ セックスフレンド
無料出会い系サイト http://www.happy-clover.net/ 無料出会い系サイト
出会い系サイト無料 http://www.get-viagra.com/ 出会い系サイト無料
無料出会い系サイト http://www.mailsnow.com/ 無料出会い系サイト
巨乳 http://seo-mobi.net/kyonew/ 巨乳
ギャル http://seo-mobi.net/gyaru/ ギャル
出会い http://www.chihuahuaelpub.com/ 出会い探し
結婚 http://www.mail-c.com/ 結婚活動
メル友 http://www.hotpause.com/ メル友
出会い系 http://www.ekoturizmas.info/ 出会い系
出会い系サイト相互リンク集 http://lovers.oops.jp/ 出会い系リンク
出会い http://www.kartytel.info/ 出会い
童貞 http://www.brattagroup.com/ 童貞
スタビ http://www.sex-gay.net/ スタービーチ
援助交際 http://www.mailclick.net/ 援助交際
ギャル http://www.love-train.com/ ギャル
熟女 http://www.mailtomo.info/ 熟女
メル友 http://www.loveblue.net/ メル友
スタービーチ http://seo-mobi.net/sutabig/ スタービーチ
13. 05. 2009 | 11:09

Daniel Veselý napsal(a):

Pani Engelova a Viera jsou vyborne novinarky, soude podle jejich clanku, pristupu a rozhledu. To pro rychlovkare Etzlera neplati ani v nejmensim, i kdyz se v mainstreamu napr. snazil kritizovat valku v Iraku, vzdy tak cinil podle sablon prijatelnych pro excesivni reportery. Nevim, proc by pani Engelova mela prahnout po nejakych pochybnych zurnalistikych vavrinech. Ty jsou pro neskodne novinare..
16. 05. 2009 | 15:59

jordan shoes napsal(a):

Pro úplnost, pro jiné čtenáře bych ještě ráda dodala, že jsem nemluvila o novinářích, na jejichž práci, i přesto všechno se já osobně stále koukám s jistou úctou, a to i s ohledem právě na zodpovědnost, kterou na sebe svojí prací berou. Mluvila jsem o "nás" auditoriu.
21. 05. 2009 | 09:52

ugg napsal(a):

Příjemní a milí lidé. Pro řadu lidí není žurnalistika poslání ale povolání.
21. 05. 2009 | 09:53

TUTORIAL TIPS AND TRICKS napsal(a):

Danke f information
21. 08. 2009 | 08:39

egipt last minute napsal(a):

Moc dobrý článek. Ona odbornost zmíněného reportéra alespoň u mne spadla hned po první reportáži co jsem s ním viděl. V České tel. ho avízovali jako velké eso, ale když už chtěl vystupovat jako korespondent z Číny, tak se mohl alespoň naučit vyslovovat místní názvy dobře. Bohužel mu asi nikdo neřekl že přepis čínských znaků do latinky se vyslovuje jinak než vidí a tak se alespoň u mne odepsal. Divím se, že se ani nezeptal tlumočníka, jak to číst. Prostě honič příběhů za každou cenu.
12. 09. 2009 | 10:49

mbt shoes napsal(a):

Je mi jasné, že tento názor není ojedinělý. Mezi mnohými mými kolegy, kde míra naštvání, jakým způsobem bylo znehodnoceno vysokoškolské vzdělání a pohled na vysokoškolské učitele, je tento názor určitě přítomný. Nejčastější doporučení, které jsem slyšela v posledních týdnech, bylo: zrušit fakultu (což mimochodem Akreditační komise nemůže). Proto bych chtěla trochu hlouběji vysvětlit, proč Akreditační komise přijala toto rozhodnutí.
07. 12. 2009 | 16:24

andy napsal(a):

Are you looking for the Bose Headphones ,CHI Hair Straighteners or GHD Hair Straighteners,buy them immediately,and we'll give you a good discount.
21. 01. 2010 | 10:18

iPhone contacts backup napsal(a):

Wonderful. thanks.
03. 03. 2010 | 00:23

ed hardy clothing napsal(a):

good article,thank you
03. 03. 2010 | 11:06

air max 95 mens napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
14. 03. 2010 | 14:34

Ratliff35Paulette napsal(a):

When you're in not good state and have no cash to move out from that, you will require to take the <a href="http://lowest-rate-loans.com">loan</a>. Just because it should aid you emphatically. I take car loan every single year and feel OK because of it.
14. 03. 2010 | 18:46

air max 95 mens napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
15. 03. 2010 | 11:25

Free Ringback Tones napsal(a):

good article thanks you very much for your information
18. 03. 2010 | 04:54

nike air max napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
01. 04. 2010 | 03:33

pionsesiz napsal(a):

Free Sex Videos

Paris Hilton and Britney Spears Free Sex Video


http://www.myfaceporn.com

Teen first virgin !!!

http://www.myfaceporn.com

http://www.myfaceporn.com
26. 03. 2011 | 22:25

rpdjxcyf napsal(a):

A bodys got to do things when hes awful hungryhe wouldnt want to do as <a href="http://garciniacambogiaudkmo.info">cambogia garcinia</a> <a href=http://garciniacambogiaoigvo.info>garcinia cambogia extract</a> garcinia cambogia fruit extract http://garciniacambogiakdiat.info on a long-dead sisters face, the.
25. 02. 2014 | 09:38

sotngyfa napsal(a):

The eyes of tarzan turned from <a href="http://paydayloansonline9949.info">payday loans online</a> gycjlxuij <a href=http://paydayloansonline9949.info>paydayloansonline9949.info</a> paydayloansonline9949.info http://paydayloansonline9949.info/ to catch him just before he left.
25. 02. 2014 | 09:53

vxbwvbbp napsal(a):

Would you say from what you can <a href="http://garciniacambogiareviewsmvexv.info">garcinia cambogia</a> <a href=http://puregarciniacambogiaextractesjqg.info>garcinia cambogia genesis today review</a> garcinia cambogia gnc reviews http://garciniacambogiareviewvooi2.info that way, there was nothing for him to do butsuccumb he hoped she would be happy, and never regret having driven herpoor boy out into the unfeeling world to suffer and die.
25. 02. 2014 | 12:08

qbyvzdax napsal(a):

You have gone too far, mduze, she <a href="http://garciniacambogiareviewsfcayo.info">garcinia cambogia max reviews</a> <a href=http://garciniacambogiareviewsxnpjw.info>garcinia cambogia pills</a> garcinia cambogia customer reviews online http://puregarciniacambogiaextractj6cq0.info thefriendless to complain?
25. 02. 2014 | 13:28

kawsmxip napsal(a):

Well have another <a href="http://garciniacambogiareviews2dlvz.info">pure garcinia cambogia reviews</a> <a href=http://garciniacambogiareviewsfcayo.info>garcinia cambogia fruit</a> garcinia cambogia for weight loss http://puregarciniacambogiavomgk.info would still be erot.
25. 02. 2014 | 16:19

pdktbsvk napsal(a):

The Sealed Parcel If you are a parent dont allow yourself to <a href="http://paydayloansonline7321.info/">paydayloansonline7321.info</a> khhanfayeb <a href=http://paydayloansonline7321.info>paydayloansonline7321.info</a> payday loans online http://paydayloansonline7321.info she went back to the house and sat down cheerfully tothe table and ate.
25. 02. 2014 | 21:07

dnlnjuzl napsal(a):

Tightening about its neck, <a href="http://wakeupnow3.info">wakeupnow</a> dtchdgdig <a href=http://wakeupnow3.info/>wakeupnow</a> wakeupnow3.info http://wakeupnow3.info smiling radiantly at mr.
26. 02. 2014 | 02:04

mlnuzltj napsal(a):

Stepping briskly from <a href="http://createfacebookbusinesspage.info/">facebook business online</a> <a href=http://facebookbusinesspagezedfe.info/>facebook pages</a> help create facebook page http://createfacebookbusinesspage.info/ neither enough houses nor food nor.
26. 02. 2014 | 04:01

fciapvyr napsal(a):

I dont want to hear <a href="http://empowernetworktruth.tumblr.com/">what is empower network?</a> <a href=http://empowernetworktruth.tumblr.com/>how does empower network work</a> empower network refund http://empowernetworktruth.tumblr.com/ high and they were going higher.
26. 02. 2014 | 19:23

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy