Pecina to má blbý

02. 12. 2013 | 12:38
Přečteno 8394 krát
Ministr vnitra v demisi Pecina se chystá vbrzku rozhodnout ve věci Petra Lessyho. Za to je potřeba jej pochválit, protože jak správně říká, je ve věci správním orgánem a jako takový nemá žádný důvod řízení protahovat. Kdyby takto razantně a bez zbytečných průtahů postupovaly všechny správní orgány v naší zemi, žilo by se nám nepochybně lépe. Škoda, že se tato výjimečná odpovědnost správního úředníka týká zrovna věci, jejíž výsledek může být drtivé většině občanů absolutně ukradený.

Trochu zarážející na věci je, že jakkoli ministr Pecina deklaruje neochotu předjímat výsledek správního řízení, používá argumenty, které dosud zaznívaly pouze z Lessyho tábora. Kdoví jak to je. Lessy a po něm i Pecina tvrdí, že soudy opakovaně rozhodly o Lessyho nevině, že jej očistily. Pokud však veřejnosti nezůstaly utajeny nějaké detaily z odůvodnění rozsudků, tak to není úplná pravda. Odvolací soud se meritem věci vůbec nezabýval, řešil jen procedurální otázky. Soud první instance konstatoval, že se nepodařilo prokázat, že by jednání, kterého se Lessy dopustil, bylo trestným činem. Tedy nikoli, že se ničeho nedopustil. Lze dovodit, že to co udělal nelze podle trestního zákona postihnout.

Ten rozdíl je důležitý. Podle zákona o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů totiž: "Příslušník musí být propuštěn, jestliže „porušil služební slib tím, že se dopustil zavrženíhodného jednání, které má znaky trestného činu a je způsobilé ohrozit dobrou pověst bezpečnostního sboru“. Nemluví se tu o tom, že zavrženíhodné jednání musí bezpodmínečně být trestným činem. Takže babo raď. Doufejme, že ministrova rozkladová komise má lepší podklady a její doporučení bude srozumitelné i v tomto bodě.

Nelze se divit, že se Pecina před svým rozhodnutím obrátil na uznávanou autoritu Ústav státu a práva akademie věd. Moc si ale nepomohl. Nebo spíš nepomohl Červíčkovi, další smutné postavě tohoto příběhu. Akademici totiž konstatují, že Lessy byl odstraněn z funkce policejního prezidenta protiprávně, přesněji řečeno špatným postupem (podle nich to ministr Kubice prostě zbabral). A aby toho nebylo málo, dodávají, že služební místo policejního prezidenta tudíž nikdy nebylo volné a nebylo proto možno jej obsadit Martinem Červíčkem.

Pikantní na tom je to, že pokud tento princip bude přijat a zobecněn, tak se Martin Červíček ocitne zpátky v Náchodě, kde začala jeho oslnivá policejní kariéra. Na místo ředitele dopravní policie, které bylo jeho prvním angažmá na policejním prezidiu, byl totiž také ustanoven po protiprávně sesazeném Zdeňkovi Bambasovi. Takže by platilo, že místo nebylo volné a nemohlo na něj být vypsáno výběrové řízení, ve kterém Červíček uspěl. Kdyby se nestal ředitelem dopravní policie, nemohl by být ustanoven na post ředitele pražské policejní správy a posléze se ucházet o místo náměstka policejního prezidenta, ze kterého byl jmenován policejním prezidentem.

Když odhlédneme od právních kudrlinek, které asi budou nakonec hrát rozhodující roli, má to ministr Pecina blbý. Pokud se rozhoduje zda Lessy, nebo Červíček, nemá šanci vybrat správně.

První z nich se dostal do funkce na základě výběrového řízení. To ale bylo, podle některých přítomných, objektivní asi jako slavná karlovarská losovačka. Vyznačoval se tím, že veškeré své úsilí věnoval výhradně snaze dávat okázale najevo, že se na ministra vnitra může vykašlat. Na tom by nebylo nic až tak úplně zavrženíhodného, kdyby tento postoj vycházel z jeho hlavy. Existují ovšem četné indicie, že jen papouškoval to, co mu našeptal Vít Bárta a jeho parta. Kde brát jistotu, že v tom nebude pokračovat? Jinak totiž neudělal nic. V jeho prospěch také moc nemluví, že je bezostyšný lhář a má fatální mezery v povědomosti o fungování některých útvarů policie (viz jeho rozhovor pro Týden ze začátku listopadu).

Druhý (Červíček) vyniká zejména ostentativní slušností a snahou si to s nikým nerozházet. Tyto vlastnosti jej vynesli na post policejního prezidenta, ale také do situací, které nedokázal kulantně vyřešit. Zapletl se tak s protagonisty klientelistických afér a má punc Nečasova muže, což dnes není vizitka, na kterou by mohl být kdokoli pyšný.

Ministr Pecina to tedy nemá lehké. Ještěže má k dispozici ty právní kudrlinky, za které může svoji vůli schovat. Kdyby byl dostatečně kreativní a ohleduplný ke svému nástupci, o poctivých policistech nemluvě, vrátil by do funkce Lessyho a Červíčka v ní ponechal. Tak by sice vznikl stav evidentně protiprávní, ale třeba by jej mohlo napravit výběrové řízení. Ne mezi nimi. Otevřené pro všechny vhodné uchazeče, spánembohem včetně těch dvou. Hlavně by si vybral nový ministr a Pecina by nebyl v podezření, že zanesl kukaččí vejce.

Už vidím ty kohorty právníků, jak smolí stanoviska, že to nejde.

V jednom si ale můžeme být jisti. Jediné proč by Pecinovo rozhodování mělo zajímat občany a drtivou většinu policistů je, že se budou na toho, kdo zvítězí dívat v různých televizních debatách. Policejní prezident není zaplať Pánbůh tím, kdo může nějak zásadně ovlivnit, co policie dělá nebo nedělá. V tom se zmýlil jak Vít Bárta, tak Petr Nečas. Jeho úkolem je ovlivňovat to, jak se policisté mají.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Maximus napsal(a):

Když někdo (Lessy) byl chybným výrokem (Kubice a spol.) poškozen a soud rozhodl v jeho prospěch, tak je verdikt jasný. Ten dotyčný co ho nahradil a obsadil jeho místo by měl odstoupit a ti co to způsobili nahradit vzniklou škodu. Není tady co řešit a jen právníci vymýšlí kdejaké komplikované řešení a umně tomu nastavují "pravidla hry" v Kocourkově.cz!
Vypadá to jako druhá verze filmu Blbý a blbější. Někdo tady vymýšlí zbytečné problémy, všechno to začal jistý Langer.....
Hezký den.
02. 12. 2013 | 12:59

komunista z Lehman Brothers napsal(a):

"....Dvacet dva let a dvacet dní pak působil v Policii ČR, nejdéle na pozici ředitele Útvaru zvláštních činností služby kriminální policie..."

Tedy v době, kdy se policii podařilo zdiskreditovat, kdy se z ní začal stávat a postupně možná i stal hajzl papír v rukou mocných.

"...Nyní pracuje jako bezpečnostní expert v soukromé firmě..."

To je dobrý job, nicméně ani tak neopravňuje k tomu vydávat výroky typu :

"... Škoda, že se tato výjimečná odpovědnost správního úředníka týká zrovna věci, jejíž výsledek může být drtivé většině občanů absolutně ukradený."

Za " drtivou většinu občanů" byli uvyklí mluvit kdysi nacisti a poté komunisti.
Po nich pak i jiní, asi drželi tradici.
Je pak absurdní a paradoxní, že " nedrtivou meněinu" /např. pana Almera/ to zřejmě zajímá velmi, jinak by sem ten blog nevložil. :)

"... Policejní prezident není zaplať Pánbůh tím, kdo může nějak zásadně ovlivnit, co policie dělá nebo nedělá. V tom se zmýlil jak Vít Bárta, tak Petr Nečas. Jeho úkolem je ovlivňovat to, jak se policisté mají. .."

Jistě, je to malá ryba, v podstatě takový jakýsi účetní šikovatel.
Tak proč teda takové bitvy - o tu funkci ? O to, kdo v ní má být ?
Autor si zřejmě spletl datum, dnes rozhodně není 1. dubna.

http://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Vyhozeny-policejni-prezident-vypravi-Kubice-si-na-ministerstvo-zacal-tahat-policajty-281961
02. 12. 2013 | 13:19

resl napsal(a):

myslím, že na to nemá ani jeden z nich, číší z obou tupost. u Lessyho agresivní u Červíčka podlézavá. ale jsme v česku a tam na policajta nemůžete mít velké požadavky.
02. 12. 2013 | 13:19

Kelt napsal(a):

Kubice se "proslavil"již v červnu 2006,poté vykonstruovaným obviněním pí Jourové a akcí Babišov a nasadil tomu korunu ne jen odvoláním Lessyho,ale zvláště v ten samý den instalací Červíčka.
Skoro bych si tipl na hloupost,ale nechce se mně tomu věřit,i když jeho veřejné verbální projevy tomu nasvědčovaly.
Taxikář ministrem vnitra-hrál roli užitečného idiota a nevěděl zřejmě o tom.
Kdepak je ho asi konec?
02. 12. 2013 | 13:24

Neudržitelný napsal(a):

Jistě zástupy právníků, rozličné výklady, bezvýchodné situace.
Co by udělal normální šéf? pokud jsou oba opravdu špatný a nechce je, tak nejprve vyhodí Červíčka pro neschopnost, pak přijme lessyho a vyhodí ho vzápětí pro jeho neschopnost. A na uvolněné místo vypíše konkurs.
tak se znovu ptám? Není už to špatně u toho Peciny?
02. 12. 2013 | 13:25

Ives napsal(a):

Otázka stojí jinak: P. Lessy je dnes díky nezávislému soudu na forhontu, jak říkají karbaníci. Kdo ale uhradí zpětně státu náklady vzniklé touto šarádou? Stát bude platit, to je dnes celkem jasné, nebude to málo, alespoň z hlediska průměrně vydělávajícího občana. Kdo je zodpovědný? Kubice? To je to, co tu stále chybí,konkrétní zodpovědnost konkrétních lidí. Myslel jsem si, že po naivním přiznání p. Vondry že jako ministr kolikrát ani neví, co podepisuje (PROMOPRO)se ledy pohnou...
02. 12. 2013 | 13:36

Xaver napsal(a):

Je to positivní zpráva. Máme dva vynikající polprezidenty. Jsou země kde dobrého nemají ani jednoho. Tak jednoho našeho můžeme vyhandlovat třeba za fotbalistu.
02. 12. 2013 | 14:25

Ládik!!! napsal(a):

Pecina a Lessy jsou typově stejní, slušel by jim mundur milicionáře. Je jasné, že Lessy půjde do funkce. Zemanův sekyrník ani nemůže jinak.
02. 12. 2013 | 14:29

Ládik!!! napsal(a):

Pecina to má blbý, ale vůbec o tom neví. Ten neví ani o tom, že nemůže připažit.
02. 12. 2013 | 14:44

myrta napsal(a):

Samozřemě,že Lessymu patří úřad policejního prezidenta. A Kubicemu náhrada úhrad ušlého platu a soudních výloh lessymu a pak slušivé tepláky za protiprávní jednání. A Červíček už dostal generálské frčky,tak škodný finančně nebude. Je to ODSácký slizký had,kterému nelze věřit ,Langer z pozadí tahá nitky.
02. 12. 2013 | 14:50

Admirál napsal(a):

Lessy to má u mě dobrý. Má zcela jistě a odůvodněně nabroušíno na partu demokratů okolo Kubiceho.

Mimochodem, logika autora blogu. "Nebýt odsouzen, je stejné, jako být vinen."

Jen tak dal pane Almere, vnášíte na Aktuálně svěží vítr.
02. 12. 2013 | 14:56

zbyněk napsal(a):

Policejní president žádná nula není, což je možno lehce doložit. Pan Lessy se proslavil častým pobytem na televizních obrazovkách a neustálým postojem na zadních nohou vůči svému nadřízenému, což je hloupost již z podstaty, takže nemohlo nic jiného nastat, nežli to, čehož jsme byli svědky. Éra pana Červíčka se vyznačuje méně častým zviditelňováním, konečně se začali stíhat korupčníci, řeší se tolik závažných kauz, kolik se neřešilo ještě nikdy. Také jsem si povšiml, že zlodějiny se potíraly vždy jen za ministrování toho taxíkáře, jak jej zde nějaký ťuňťa tituluje. Pan Pecina nic řešit nemusí, neboť je v demisi, na straně druhé proč budoucímu ministrovi nezavařit. Snad se nebudou střílet a napadne je si střihnout. Já fandím Červíčkovi, nelituje peníze za žiletky a uniforma mu sluší. Je-li pravda že mu bylo nabídnuto místo styčného důstojníka na Slovensku, měl se zachovat jako kdysi pan Macek.
02. 12. 2013 | 14:58

gandalf napsal(a):

Pecina to má blbý - nemá Almera. Kibice se měl .....
02. 12. 2013 | 15:24

vasja napsal(a):

Je dobrý si ten rozsudek přečíst a dozvědět se, jakej je u policie bordel.

http://zpravy.e15.cz/domaci/udalosti/v-rozsudku-nad-lessym-se-objevuji-silene-zpravy-o-fungovani-policie-1003963/galerie?id=151737
02. 12. 2013 | 15:49

trafikant nesmí být nikdo napsal(a):

hlavně aby pan Ištván ve 4hod.ráno zatkl p.Červíčka za trafiku kterou zajisté dostane.
02. 12. 2013 | 16:24

xerox napsal(a):

když už je řeč o červíčkovi ... ten chlápek nemá chybu ... :-)
když nastupoval byl v tv u modravce ... kolik ten člověk měl na sobě nejroztodivnějších vyznamenání ... žlutejch , červenejch , modrejch obdélníčků , čtverečků no co vám mám povídat ... půl uniformy měl jimi prošpikovanou ...
asi se zůčastnil všech válek od roku 1900 až doteď ... musí to být statečný čelavjék ... ten nejlepší z nejlepších ... v kocourkově by mu poštmistr aniž by zaváhal , dozajista předal váleček s poselstvím ... :-)
02. 12. 2013 | 17:08

nikdo napsal(a):

Lessy byl odstraněn bezcharakterním alkoholikem a bývalým taxikářem, který se vyznačoval poslušným plněním pokynů modrých lumpů. O tom napošte milý Almere.
Bývalý pan "ministr" by měl přinejmenším uhradit finanční náhrady, které má stát nyní platit Lessymu.
02. 12. 2013 | 17:53

StandaT napsal(a):

Karty v presidentské a v parlamentních volbách byly rozdány jasně a přehledně. Červíček poletí.
02. 12. 2013 | 17:58

Twist napsal(a):

A co pan Kubice? ten to má také blbý? Ani náhodou, média se ho v této špinavé hře ani nedotknou!
02. 12. 2013 | 18:47

buldatra napsal(a):

Nejlepší policejní ředitel by byl Vít Bárta, protože má nejhezčí soprán a nusí občas puntíkovanej šátek na krku.

Lessy s Červíčkem by mohli dosloužit na nějaké důležité policejní vrátnici.
Ono, mít na starost celou budovu, respektive její hlavní vchod, vyžaduje také profíky a reprezentativní vzhled. A mohli by se na šichtách střídat.
02. 12. 2013 | 18:59

šašek z Jihlavy napsal(a):

Kdyby se měřilo všem stejným metrem, nedošlo by k tomuto trapnému konci. Pokud vím, plk.Lesy nic neukradl, nezneužil svou funkci k osobnímu obohacení a určitě nebyl loutkou v režii mafie, jako mnozí vysocí policejní důstojníci před ním. Že kdesi řekl, že pan Vaněk není muž na svém místě mi připadá normální, trošku jsem ty brněnské policajty poznal zblízka a ani za jednoho bych ruku do ohně nestrčil. Byla to sehraná parta, která se navzájem kryla, jak byli zvyklí ještě z dob normalizace.
Mně by se návrat pana Lessyho do funkce líbil, na rozdíl od pana Červíčka, který při troše soudnosti a s ohledem na své mládí neměl v těch nejistých dobách funkci přijmout. Dělat náměstka byla pro něj pocta až až. Ti jeho předchůdci (Tomášek, Husák, Martinec, nemluvě o Kolářovi) nebyli na tuto funkci vhodní buď po stránce IQ nebo po stránce morální.
Ať plk. Lessy ukáže, co umí, generál Červíček může zatím zkoušet domácí velení, jestli mu to jeho družka umožní. Božího požehnání by mohli v této ODS domácnosti nahradit modrým ptákem.
02. 12. 2013 | 19:09

gregor napsal(a):

Napsal to již Zbyněk,s tím plně souhlasím.
Za Lessyho se řešily jeho problémy,,nedohody,pomluvy,,mediální skratky-které pan Lessy házel na všechny strany-místo,aby se řešily zkutečné problémy,které policii trápí/dodnes nevysvětlil,proč vlastně,tolik bránil reformě pol.prezídia,když 2 analýzy ukázaly,že je více vedoucích pracovníků,nežli by mělo být/nechci spekulovat o jeho vazbách na Bártu,a jeho sebranku magorů...kterým,tak trochu skočil na lep-pokut to nebylo něco za něco...
Pol.prezident musí být diplomat,vážit slova,autorita,respektovat nadřízené,kolegiální....nikoli mediální křikloun,se sklony k pomluvám...
P.Červíček má k tomu myslím,větší předpoklady...
02. 12. 2013 | 19:24

Občan napsal(a):

Kde se Kubice vzala u policie, vědí asi jen bohové.
Tato postava nikdy nesplnila ani kvalifikační požadavky na pochůzkáře, natožpak na jakoukoli vyšší hodnost dle služebního zákona.
Že si Kubici pěstovala TOPODS, je celkem pochopitelné - potřebovala všehoschopného UI. Což však nic nemění na faktu, že Kubice neměl u policie a tím méně pak na MV ČR co pohledávat. Stíhán by tedy měl být nejen on, ale také ti, již jej do všemožných funkcí protlačili. A to za vše, co během svých aktivit způsobil.
02. 12. 2013 | 19:57

Kanalnik napsal(a):

Pane Almere, vy pisete, jako kdyby vam do ouska naseptaval Mirecek Kalouskuj.
02. 12. 2013 | 21:33

Kanalnik napsal(a):

http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/armada-policie/Policejni-sef-odposlechu-konci-Dal-bude-brat-90-tisic-mesicne-255968

"K poslednímu listopadovému dni skončil ve funkci ředitele Útvaru zvláštních činností Policie ČR Tomáš Almer. ... Reorganizaci útvaru podepsal současný policejní prezident Martin Červíček a náměstek Václav Kučera s vědomím, že Almer bude i tento útvar nadále řídit, a to z pozice občanského zaměstnance téhož útvaru. Almer tak rozhodně neodchází s prázdnou. Bude pobírat rentu ve výši 50 tisíc korun a k tomu navíc plat ve výši 40 tisíc korun za práci personalisty v témže útvaru.

Podle exministra vnitra, Františka Bublana (ČSSD) Almerovo další angažmá odporuje morálce. "Je to nemorální a popírá to smysl výsluhy," uvedl pro ParlamentníListy.cz. Právě výsluha by osobu, která z podobného postu odchází, měla zabezpečit do doby, než si najde nové zaměstnání. Případně zastoupit mzdu.

"Většinou si tito lidé najdou trochu podřadnější práci, nebo výsluhu užívají namísto důchodu, i když jim třeba ještě není pětašedesát let. To, že si pan Almer ještě k výsluze najde flek za čtyřicet tisíc korun, který by mohl obsadit někdo úplně jiný a vykonávat práci zřejmě i lépe, je nemorální zneužívání institutu výsluhy," dodal pro redakci."
02. 12. 2013 | 21:45

Kanalnik napsal(a):

neco od Barty:

http://vb.aplikace.net/ze-zakulisi/1758-exkluzivne-sef-nejtajnejsiho-policejniho-utvaru-se-loucil-zezlo-za-25-tisic-a-podfuk-s-noclehem.htm#.UpzxAuKHb2k

...........

a rozhovor s panem Lessym:

..."Jistě víte, že nasazení operativní techniky má sloužit jen jako krajní řešení a pouze v boji proti organizovanému zločinu. A já jsem si nikdy nepřipadal jako zločinec. Ostatně když Útvar zvláštních činností navštívil parlamentní výbor pro bezpečnost, bylo okamžitě jasné, že potřebuje do budoucna nezávislou kontrolu."

Narážíte na jeho bývalé vedení, konkrétně na Tomáše Almera, jenž v útvaru zůstal po svém odchodu jako civilista?

"Prý už tam zase není. Jinak pan Almer a já jsme byli zcela odlišná krevní skupina. Byl osobním přítelem ministra Jana Kubiceho."

To je v souvislostech, o nich hovoříme, závažné tvrzení.

"Víte, hned den po nástupu ministra Kubiceho do funkce jsem byl požádán, Kubicem osobně, a to před jeho první televizní debatou, jestli bych nemohl požádat Almera, aby ho takzvaně nabrífoval o dění v policii. Já jsem Kubicemu nabízel, že se na toto téma můžeme pobavit, ale on říkal, že jen kolega Almer je ta správná skupina. Tak samozřejmě jsem schůzku zprostředkoval, to však bylo poprvé a naposledy, protože bezpečně vím, že poté již byly jejich styky velmi časté a že probíhaly, aniž bych o nich byl oficiálně informován."

Tím ale nepřímo říkáte, že linka je jasná: Kubice, Almer, odposlechy.

"O tom nechci veřejně spekulovat."

http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/lessy-kubice-se-me-potreboval-zbavit-muj-navrat-ale-neni-o-pomste_287594.html?showTab=diskutovane#.UpzxOOKHb2k
02. 12. 2013 | 21:55

vasja napsal(a):

Čim jste zaujal?
02. 12. 2013 | 22:27

Libertad napsal(a):

Dlouhý blog jsem nečetl. Za to si dobře pamatuji jakým hanebným způsobem byl pan Lessy vyhozen od policie.

Plně souhlasím s Maximem, který dne v 02. 12. 2013 ve 12:59 napsal:

"Když někdo (Lessy) byl chybným výrokem (Kubice a spol.) poškozen a soud rozhodl v jeho prospěch, tak je verdikt jasný. Ten dotyčný co ho nahradil a obsadil jeho místo by měl odstoupit a ti co to způsobili nahradit vzniklou škodu. Není tady co řešit a jen právníci vymýšlí kdejaké komplikované řešení a umně tomu nastavují "pravidla hry" v Kocourkově.cz!
Vypadá to jako druhá verze filmu Blbý a blbější. Někdo tady vymýšlí zbytečné problémy, všechno to začal jistý Langer....."

Když jsem viděl Moravce tuto neděli v rozhovoru s Pecinou, chtěl jsem ho sprostě okřiknout.
Po přečtení článku v Respektu, který vyšel dnes, jsem přesvědčen, že "naši hlídací psi bezprávního stavu", dostali za úkol zpochybňovat a v konečném výsledku zabránit vrácení Lessy do funkce.

S pozdravem

Sidonio Libertad
02. 12. 2013 | 23:31

Gru napsal(a):

komunista z Lehman...
"Za " drtivou většinu občanů" byli uvyklí mluvit "

Nepřipisoval bych to ani tak politickým směrům, jako nejspíš podvědomě vnímané malosti, nepočetnosti, kompenzované jistou úrovní fantazírované "chlapáckosti".
Je zajímavé, že např. Němci či Francouzi hovoří jednoduše o "většině" - stačí jim, že to je počet, který převažuje, nepoužívají žádné výroky o drcení. Češi zato v jednom kuse. Zdá se, že v českém prostředí nedrtící většina asi vůbec není.
03. 12. 2013 | 00:22

charlie napsal(a):

Teď už je jasné od koho (kromě jiných) také dostávala mafie ODS kompromitující materiály na své politické protivníky a nepohodlné lidi.
Nápadné bylo, že se týkaly výhradně ostatních, jen ne ODSáků.
A myslím si, že ta niť (spíše lano) trvá dodnes.
03. 12. 2013 | 00:56

charlie napsal(a):

Dodatek: když může být stíhána Parkanová za způsobenou škodu, proč by nemohli být stíháni i ostatní?
03. 12. 2013 | 00:59

šašek z Jihlavy napsal(a):

Gru napsal:
"Je zajímavé, že např. Němci či Francouzi hovoří jednoduše o "většině" - stačí jim, že to je počet, který převažuje, nepoužívají žádné výroky o drcení. Češi zato v jednom kuse. Zdá se, že v českém prostředí nedrtící většina asi vůbec není."
03. 12. 2013 | 00:22
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Nikdy jste se nesetkal s výrazem "overwhelming majority" ?
03. 12. 2013 | 06:26

šašek z Jihlavy napsal(a):

Až budou na čelných místech v Policejních složkách absolventi VŠ příslušného směru a dlouhodobé úspěšné praxe, a nikoliv bývalí taxikáři, zemědělští mechanizátoři a podobní odborníci, nebude třeba obtěžovat veřejnost personálními rošádami policejních bossů.
Byla-li spáchána na plk.Lessym křivda či podraz, časem to prosákne do médií a veřejnost se to dozví (u nás se stejně všechno vykecá). Pak bych měl porozumění pro razantní odezvu. Pan Lessy jistě ví, že to nejlíp chutná za studena.
03. 12. 2013 | 06:34

rejpal napsal(a):

Můžeme mít rotující šéfy. Dva nebo hned tři. Mohou se střídat po týdnu a spokojeni budou všichni tři. Chybějící mzdové fondy se seženou zrušením několika služeben.
03. 12. 2013 | 08:27

Libertad napsal(a):

"Pecina to má blbý" napsal pan Almer.
No hlavně, že pan Almer to má dobrý. Bere výsluhu, pracuje jako civilní zaměstnanec na MV, své vědomosti prodává i civilní firmě.
Až budete zase přidávat důchodcům 45 kč za měsíc, zjistěte si kolik stát vyplácí ročně na výsluhách, všem STBákům, pojicajtům, vojákům, etc.
Tak si položte otázku proč 35 letým pojicajtům a vojákům se vyplátí renta a 55 letému muži (ženě) vyhozenému (-é) po 30 letech ne?

S pozdravem

Sidonio Libertad
03. 12. 2013 | 08:35

šašek z Jihlavy napsal(a):

rejpal napsal(a):
Můžeme mít rotující šéfy. Dva nebo hned tři. Mohou se střídat po týdnu a spokojeni budou všichni tři. Chybějící mzdové fondy se seženou zrušením několika služeben.
03. 12. 2013 | 08:27
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Dobrý nápad! Navrhoval bych nahradit termín "policejní prezident" názvem "Police Rotary Club chairman".

Libertad
Velmi aktuální příspěvek!
03. 12. 2013 | 08:59

vasja napsal(a):

Libertad napsal(a):
Tak si položte otázku proč 35 letým pojicajtům a vojákům se vyplátí renta a 55 letému muži (ženě) vyhozenému (-é) po 30 letech ne?
-------------
Představte si, jak každej den nasazujete život, jako kozatá policejní mluvčí.
Hrůůůza. Taky byste rentu chtěl.
03. 12. 2013 | 09:00

Medikolog napsal(a):

A co na to TALMUD pane Almere? Nebo Casuistika bratří Jesuitů?

Vyhazování, ostrakizování atd. proběhlo v policii mnoho vln.. od roku 1938 dodnes. Svinstva ve jménu velkých myšlenek a cílů, ve skutečnosti vždy za účelem ovládnutí MV a policie zrovta těmi aktuálně ukorytovanými. Vše proti apolitisaci mocenských složek.
03. 12. 2013 | 09:39

šašek z Jihlavy napsal(a):

vasja napsal:
"Představte si, jak každej den nasazujete život, jako kozatá policejní mluvčí.
Hrůůůza. Taky byste rentu chtěl."
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
V našem kraji je jedna z policejních mluvčích bývalá novinářka z období před i po převratovém, pozdější starostka městysu Nové Říše a spoluvlastnice Jihlavských listů.
Ta zase jako asi jediná policejní mluvčí v ČR nosí brigadýrku a má vyšší hodnost než mnozí ve výkonu služby. Taky chce a určitě i dostane rentu, ale musím uznat, že vypadá jako chlap (i když s dikcí Lucie Talmanové).
Kdoví, co vlastně nasazuje, ale takový už je život nejen u nás na jihlavsku.
03. 12. 2013 | 09:41

šašek z Jihlavy napsal(a):

oprava - jednou z...., ale ono to je vlastně jedno, každopádně je jich víc než zdrávo, rentu bych jim přiznal jen při ztrátě poctivosti ve službě.

kapča oznamuje IRRELEVANT
03. 12. 2013 | 09:45

mor a chlolera napsal(a):

vasja

A ještě k tomu do totálního zblbnutí opakovat jedinou větu : Vzhledem k probíhajícímu vyšetřování, vám nemohu k případu nic zdělit.

Jediná souvislá věta, která z těchto kozatých mluvek vypadne.

A určitě za to nemají 12 000 hrubého.
03. 12. 2013 | 09:48

rejpal napsal(a):

šašek z Jihlavy
Mluvčí to nemají lehké. Musí zásobovat veřejnost stanovisky, kterým nevěří oni sami, a navíc vědí, že jim nevěří ani ti, kterým je sdělují. Takže to je možná něco jako komenzace újmy na dobré pověsti.
03. 12. 2013 | 10:19

pěvec napsal(a):

kubice dělal mistra u vhs, takže se s nejvyšší pravděpodobností zná s almerem odtamtud
http://www.nasipolitici.cz/cs/politik/2284-jan-kubice

jo ti dva jsou policajti, dělníci od dodních staveb.
03. 12. 2013 | 10:40

Sch. napsal(a):

Zase jen povrchně, ten či onen. Kam jsme se ale ve skutečnosti dostali? Za totáče tady běhalo tisíce pupkatejch majorů a podplukovníků. Styděli jsme se. U amíků byl už poručík poměrně vysoká šajba. Co se změnilo dnes. Kdybysme neměli jen žoldnéřskou armádu, zůstalo by všechno úplně stejné.

Na pozadí reálných hrdinů, schopných velitelů a lidí, kteří prokázali nepředstavitelnou odvahu a mají enormní zásluhy v tom, co udělali pro stát, je existence mnoha dnešních generálů výsměchem těmto lidem.

Například legendární Arnošt Steiner, absolvent důstojnické školy, který se účastnil všech významných bojů čs. vojska - bojoval u Sokolova, u Kyjeva, v Karpatskodukelské operaci skončil v nejvyšší hodnosti jako podplukovník.

Autor-policajt by se měl spíš zabývat devalvací důstojnických hodností
a tím i poklesu úrovně všech uniformovaných složek.
Od současných vysokých potentátů obsypaných hvězdami a řády člověk neslyší v posledních časech nic jiného než floskule typu "musím dodržovat služební zákon", "budu se zasazovat o vyšší počty příslušníků" anebo "rozkaz paní Nagyová!"
03. 12. 2013 | 10:40

vasja napsal(a):

Z těch policejních mluvčích si hoši děláte kozy, ale když se podíváte na todle, tak ten se už na ní vidí.
Jejich renta neni jentak za nic. :-)

http://kutnohorsky.denik.cz/galerie/kh_policie_recepce.html?mm=306057

/pr....del/ je tady zakázaný slovo a tak rači kozy
03. 12. 2013 | 13:31

mor a chlolera napsal(a):

Tak Pecina to už má dobrý.

Teď to začne mít blbý Almer. Stačí chvilka a hned se to otočí.
03. 12. 2013 | 15:45

šašek z Jihlavy napsal(a):

mor a chlolera
;-)
Všeho nechám, hned sem spěchám, ale zase mě někdo předběhl (ale takhle sručně a zručně bych to nesvedl).
03. 12. 2013 | 16:57

šašek z Jihlavy napsal(a):

vasjo, ta fotka přímo mluví, čo to tárám, řve!
Ale dělají mi starost ty pytle pod očima, měl by ji nechat někdy vyspat.
03. 12. 2013 | 17:01

Rada Vacátko napsal(a):

Každopádně,
policie by zasloužila odčervit ...
03. 12. 2013 | 19:56

vasja napsal(a):

šašek z Jihlavy.
Dyk dostane výsluhu a tak ať maká.
V čurbesu to jiná nedostane :-)
03. 12. 2013 | 19:58

turista napsal(a):

No nespravedlnosti se v zaměstnání dějí občas každému z nás. Nikdo z nás není za ně nikdy odškodněn. Ve funkci policejního prezidenta diplomaticky obratný Červíček vypadá líp než humpolácký Lessy. Toho si spíše dovedu představit v uniformě na ulici.
04. 12. 2013 | 09:44

šašek z Jihlavy napsal(a):

Teď už to mají blbý všichni, dokonce i ta rozcuchaná palice s ospalým výrazem.
04. 12. 2013 | 16:54

Karel napsal(a):

Současný policejní prezident Martin Červíček v úterý vystoupil s mimořádně emotivním projevem na obranu své funkce a obvinil ministra, že ho k něčemu nutil, k něčemu, o čem, jak řekl, rozhodne jedině on, až to objektivně (!) zhodnotí.

Mediální zobrazování

Zajímavé je v této věci angažmá sdělovacích prostředků. Český rozhlas věnoval Červíčkově tiskovce mimořádnou pozornost ve srovnání s tím, jak zcela okrajově referoval o soudním rozhodnutí o zjištěné nevině a nezákonnosti v případu Lessyho. Česká televize pak iniciativně dovozovala, že Lessyho zpětvzetí k policii "může být" účelové, protože současný ministr vnitra Martin Pecina asi Červíčka k něčemu nutil..., a když ho nedonutil, chce se ho zbavit. Nějak se přehlédlo, že ministr Pecina zpět k policii Lessyho vzít musel. Pozoruhodné je, že ač je nad slunce jasnější, že ministr Kubice účelově nepravdivě obvinil Lessyho, aby se ho zbavil, nejvlivnější média tehdy o účelovosti "nespekulovala", stejně tak jako nespekulovala, zda vylhaná "Kubiceho zpráva" vypuštěná 3 dny před volbami snad nebyla poněkud "účelová". Samozřejmě, že ne! Pouhá náhoda!
04. 12. 2013 | 17:16

Ferguson napsal(a):

Nevím,zda je tento můj názor mimo mísu, ale pokud jsem měl možnost sledovat media, tak soud rozhodl, že pan pol.prezident, byl za své jednání mající znaky tč, již potrestán. A tedy v souladu s tímto !vražedným ust. §42/1 písm.d) z. o sl. poměru, mohl být propuštěn. Tedy OS rozhodl, pouze o skutečnosti, za jeden skutek, jeden trest.
Jinak tímto děkuji autorům zákona o sl. poměru :(
08. 12. 2013 | 10:30

zachránce národa a státu napsal(a):

Způsoby jakým guvernér ČNB začal uměle likvidovat naši národní měnu je nehorázný a hraničí s trestním činem ohrožení národního hospodářství a vlastizrady. Dokonce se guvernér a jeho nohsledi chlubí jak úžasné výsledky dosáhli, že „jejich“ vývozci zvýšili obraty o cca 18%. Jsou to hezké údaje možná i pravdivé , ovšem jenom pro vylepšení obrazu naší ekonomiky k pozdějšímu přijetí EURA či pro splnění nějakých podmínek růstu HDP Česka pro zvědavce z EU. Ne však o tom jaký přínos čistý zisk – ve formě daně přistane do státního rozpočtu.
Jednotlivci od vývozců si určitě polepšili jak výší tržeb, tak i jednoduše získánými zisky /umělou likvidací kurzu měny/. Ano bohatnou. Jenom 13 000 firem dokonce i se státní účastí „propírá“ zisky přes daňové ráje. Poctivých je málo, finančák je nekontroluje. Nezaměstnanost, ale roste ještě více, firmy nemají na platy či je snižujíPřijetí EURA s předpokladem cca v roce 2017 je asi potřebné, ovšem ne v kurzu české koruny vůči EURU, a ten může být i třeba 34 : 1 , jak se o tom v médiích i TV vyzpovídal pan guvernér, že českou korunu bude devalvovat dle potřeby i několikrát /zřejmě podle toho jaké papírové výsledky mu budou vyhovovat při předkládání EU nebo našim vůdcům/.
Co je ovšem podstatné. Nesmíme dovolit, aby poškozoval stát a už vůbec ne více než 9 milionů českých poctivých občanů, kteří těžce musí makat na své živobytí. Abychom se mohli přiblížit výší mezd v Eurech ve vztahu k trochu vyspělejším zemím.
Kam nás likvidace kurzu české koruny dovede s předpokladem zavedení Eura v roce 2017? V té době už Euro může být na kurzu 34 Kč za 1 Euro. Když tedy jste měli cca v roce 2008 – 2012 plat 24000Kč čistého, tak byste měli po přepočtu plat cca 1000 Eur. Při stejném platu, /neboť určitě vyšší nedostanete spíše měnší,krom tedy těch vyvolených co si určují platy,odměny a odchodné sami/ 24000Kč kdy dojde k výměně koruny za Eura při kurzu 34:1 budete mít plat ne 1000 Eur ale jenom cca 700 Eur!!! Takže se vrátíte do doby, tak pár let po revoluci 1989. Vám to nevadí? A co důchodce jak zaplatí své výdaje. Průměrný důchod je ani ne 10500Kč tzn. ještě v první půli roku 2013 bylo Euro 25Kč takže vyjádřeno v Eurech cca 420 Eur , po výměně měn dostane důchodce za stejný důchod nebo teda o valorizaci možná pár korun vyšší/ 10 800Kč/ 320 Eur!!! A úspory v bankách, pod polštářem nebo penzijní spjoření co jste si našetřili, např. 100.000Kč za to byste měli před pár měsíci 4166 Eur, po výměně měn jenom 2941 Eur. Takto se necháme okrádat? Naopak kdyby nebylo zásahu guvernéra ničením hodnoty české koruny Euro by bylo dnes již na úrovni méně než 24 Kč neboť ekonomika zatím není na dně. I po jeho zásahu koruna dokázala na trhu posilovat . On to ale nedovolí a opět ji chce zlikvidovat. Nám jde o to , abyste měli Euro ne za 34Kč v době výměny , ale nejlépe za 20 Kč!!! Abychom se platy a tím co jsme si našetřili přibližovali alespoň trochu vyspělejším zemím, a ne Kubě nebo KLDR. Takže i obyčejný důchodce by měl v době předpokládané výměny měn ne v průměru 320 Eur, ale 10.800Kč:20= 540 Eur!!! A to se týká každého poctivě pracujícího člověka v této zemi!! Policistu, bagristu,úředníka, soudce, uklízečky...jejich platy a úspory by jeli nahoru podobným propočtem. Panu guvernérovi jde o to, aby zlikvidoval poctivé občany o jejich platy a úspory?! Toto si necháme líbit? A stát by na splátku dluhu v Eurech vydal na 1 Euro jenom 20Kč a ne 34Kč?
Guvernér dostal od nějakých podobně vychytralých Angličanů cenu guvernér roku. Jasně vždyť jim to vyhovuje . Oni by od něj klidně brali kdyby byla koruna devalvována na 100 Kč za Euro. Jak by se pak Angličanům a jiným zde hýřilo v barech a salónech, a levně nakupovalo. Spíše by měl dostat Leninovu cenu za plánování jak zničit hodnotu české koruny, plánovaně a uměle. Ne tržním pohybem na trhu měn. Toto je kapitalistický způsob plánování nebo záměrná likvidace měny, státu a občanů?!
K této tragedii samozřejmě musíme přičíst škody pro občany abnormálním zvýšením cen veškerých výrobků a služeb. Vyzývám odpovědné politiky,úředníky a všechny co můžete zabránit tomuto zločinu proti státu a jeho občanům čiňte okamžitě!
13. 02. 2014 | 22:39

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy