Havlova knihovna bude živá instituce, ne pomník

20. 12. 2011 | 20:40
Přečteno 2786 krát
Toto je můj rozhovor o Knihovně Václava Havla pro aktuálně online


Tereza Nosálková

Praha - "Václav Havel rozhodně nechtěl, aby byla KVH jeho pomníkem. Bude to instituce živá, která bude tvořivě, s nadhledem a humorem rozvíjet jeho dílo, navazovat na myšlenky a hodnoty, pro které žil," sdělil v online rozhovoru na Aktuálně.cz Tomáš Klvaňa.

Bývalý novinář se do povědomí veřejnosti nejvíc zapsal jako vládní mluvčí pro americký radar, na sklonku života zesnulého státníka pečoval o vznikající Knihovnu Václava Havla.



"Knihovna se na konci roku 2013 přestěhuje do nového sídla na Loretánském náměstí. V této souvislosti se připravuje velkorysé posílení programu, takže na konci současné reformy bude instituce, již nám ve světě budou závidět," dodal nejbližší plány Klvaňa.

Čtěte také:
Poslední summit pro Havla: Do Prahy míří světoví lídři»
Státní smutek bude tři dny, vláda ocení Havla zákonem»

V minulosti sice krátce pracoval jako mluvčí prezidenta Václava Klause, nicméně osobně měl blíže k prvnímu českému prezidentovi Václavu Havlovi.

Letos na jaře se Klvaňa stal šéfem neziskových aktivit manželů Zdeňka a Michaely Bakalových, kteří jsou také sponzory vznikající knihovny, jež se inspiruje obdobnými institucemi připomínajícími exprezidenty v USA.

Mimo jiné rozjíždí i první pobočku amerického think-tanku v Česku, Aspen Institutu, který miliardář Bakala také sponzoruje. I vznik think-tanku z USA v Česku bylo jedno z přání Václava Havla.

Samotnou knihovnu řídí Martin Palouš, Klvaňa je však spojkou mezi vznikající institucí a miliardářem Bakalou, který mimo jiné pořádal i oslavu Havlových 75. narozenin.

Tomáš Klvaňa odpovídal na vaše otázky:


Otázky již není možno přidávat

Zodpovězené otázky
Odpovězeno: 20. 12. 2011 14:36 Autor: huspenina

Otázka: dobrý den,budou v knihovně i kritiky VH a nebo jen budete VH chválit i pro jeho četné a hrubé chyby ??
Tomáš Klvaňa: Už jsem na to odpověděl - KVH tu není od toho, aby ho chválila. Pokud by to dělala, činila by v rozporu s jeho přáním. Bude kreativně rozvíjet hodnoty a myšlenky, které zastával. Bude pořádat konference a diskuze, v nichž jistě zazní i kritické hlasy.

Odpovězeno: 20. 12. 2011 14:33 Autor: LubomírJ

Otázka: Také by mě zajímalo jestli existují nějaké zápisy z jednání VH a OF s komunistickou stranou. Jaké byli stanoviska a podmínky obou stran, když už máme tu demokracii.
Tomáš Klvaňa: Takové přepisy jednání před časem vydal Jiří Suk a postupně je zprostředkovává Havlův bývalý tajemník Vladimír Hanzel. Slyšel jsem, že budou vycházet i nadále, ale zásadní texty k tomu dávno vyšly.

Odpovězeno: 20. 12. 2011 14:30 Autor: Světlana

Otázka: Co říkáte na zatím veskrze chladné (ne)reakce ze strany Ruska, co se týče úmrtí pana prezidenta...?!
Tomáš Klvaňa: Vůbec mě nepřekvapuje. V Rusku nevládne garnitura džentlmanů, lidí velkorysých, opravdových státníků. Co od nich čekat?

Odpovězeno: 20. 12. 2011 14:28 Autor: J.L.

Otázka: Proč byl podle Vás Havel ve světě tak populární? Určitě to byla kombinace více vlastností a schopností a také "načasování"...
Tomáš Klvaňa: Znáte knihu Černá labuť od Nassima Nicholase Taleba? Tak toto je taková černá labuť - ve svém důsledku překvapivý, a nevysvětlitelný jev. Pokud ale chcete konvenční vysvětlení: ručil svým životem za hodnoty, které zastával a byl natolik originální a talentovaný, že dokázal oslovit lidi na celém světě. Takový člověk v Česku už dnes nežije.

Odpovězeno: 20. 12. 2011 14:25 Autor: Kopecký

Otázka: Dobrý den, co si myslíte o lidech, kteří nyní hlasitě litují smrti V. Havla a předtím na něm takřka nenechali nit suchou? Díky
Tomáš Klvaňa: Pokud ji na něm nenechali suchou v čestném názorovém střetu, a pokud dnes vyjadřují lidsky soustrast nad odchodem velké osobnosti, pak je to normální a patří to k bontónu.

Odpovězeno: 20. 12. 2011 14:23 Autor: Katka

Otázka: Dobrý den,

máte nějakou oblíbenou knihu, kterou napsal Václav Havel? Pokud ano, jakou?

Děkuji.
Tomáš Klvaňa: Pokud jde o knihu, pak je to esej Moc bezmocných. Dále jeho projev Slovo o slově. Ve svém semináři na New York University už léta používám projev z Filadelfie z roku 1994 s názvem Přesah v postmoderním světě. Nedávno jsem absolvoval Aspenský seminář v Koloradu a mezi Platónem, Aristotelem, Hobbesem, Lockem a dalšími podezřelými byl jako povinná četba i posledně jmenovaný Havlův text. Podotýkám, že ho čtu velmi kriticky. Je to skvělý esej, ale ne moje krevní skupina.

Odpovězeno: 20. 12. 2011 14:18 Autor: Karolína

Otázka: Dobrý den? Jakých svazků si ve vznikající knihovně nejvíc ceníte?
Tomáš Klvaňa: Máte na mysli svazků, které Knihovna vydala? Většina z těch, které vyšly v posledních letech, má skvělou úroveň především zásluhou minulého ředitele Martina Putny. Mým favoritem je Sešit Knihovny od Václava Černého o zločinech panslavismu.

Odpovězeno: 20. 12. 2011 14:16 Autor: V.Hnátová

Otázka: Bude pan Bakala dále podporovat aktivity týkající se Havlova odkazu a nadace Vize?
Tomáš Klvaňa: Ano, jemu na tom velmi záleží. Václava Havla velmi obdivoval, byl to jeho dobrý přítel. Navíc je Zdeněk Bakala názorově Václavu Havlovi blíž než já :)

Odpovězeno: 20. 12. 2011 14:14 Autor: Zvědavec

Otázka: Dobrý den, prosím neberte to jako útok, ale jen jako otázku. Neprožíváte něco jako střet zájmů, když jste byl v minulosti spojován spíše s prezidenterm Klausem a nyní máte na starosti odkaz Václava Havla? Děkuji
Tomáš Klvaňa: Pracoval jsem několik měsíců jako mluvčí a poradce prezidenta republiky. Nepracoval jsem pro Václava Klause, ale pro prezidenta Václava Klause. Když se ukázalo, že to není možné, že Václav Klause nedovede oddělit úřad, který zastává, od své osoby, od svých názorů a předsudků, odešel jsem. Václav Havel mi byl vždy mnohem bližší (což neznamená, že jsem s jeho názory vždy souhlasil; to je ale známá věc - já si třeba myslím, že by se prezidentský úřad měl zrušit a VH se mnou polemizoval). Jednou z podmínek, s níž jsem odcházel na Hrad, byla i ta, že se nebudu podílet na ničem "protihavlovském." Snad to dává smysl?

Odpovězeno: 20. 12. 2011 14:07 Autor: Brano

Otázka: Dobrý den, sdělil Václav Havel představu o fungování knihovny? Jak bude v následujících letech vypadat? Děkuji
Tomáš Klvaňa: Ano, do poslední chvíle se jimi zabýval a diskutoval o tom třeba i s přáteli, kteří jsou v Knihovně aktivní - Jáchymem Topolem, Janem Macháčkem (předseda Správní rady) a Martinem Paloušem (ředitel). Knihovna se na konci roku 2013 přestěhuje do nového sídla na Loretánském náměstí. V této souvislosti se připravuje velkorysé posílení programu, takže na konci současné reformy bude instituce, již nám ve světě budou závidět. Václav Havel rozhodně nechtěl, aby byla KVH jeho pomníkem. Bude to instituce živá, která bude tvořivě, s nadhledem a humorem rovíjet jeho dílo, navazovat na myšlanky a hodnoty, pro které žil. Bude to atraktivní místo vybavené nejmodernějšími technologiemi, které ale budou havlovsky podřízeny člověku a jeho vnímání a reflexi světa. Je to nesmírně vzrušující projekt.

Odpovězeno: 20. 12. 2011 14:01 Autor: Karolina K,

Otázka: Dobré odpoledne, pane Klvaňo,
máte do budoucna vytyčena jakási centrální témata, kterými se bude Aspen Institut zaobýrat? Jakým způsobem bude (a bude?) navazovat na roli, kterou v České společnosti hrál hlas milého pana presidenta Havla? Děkuji!
Tomáš Klvaňa: Aspen Institute Prague vznikne oficiálně zřejmě na konci jara. Zastává hodnoty tzv. dobré společnosti (good society), společnosti liberální, slušné a otevřené. Vychází z textů klasické politické filozofie a snaží se přiměl lidi, kteří mají ve společnosti vedoucí roli, nebo ji za deset dvacet let mít budou, aby se zamýšleli o tom, jaký vliv na společnost mají a jak by ji mohli zlepšovat. AIP bude pořádat semináře a konference pro mladé politiky, manažery, organizátory občanské společnosti a další, a bude se jim snažit tyto hodnoty ozřejmovat. Václavu Havlovi byla tato aktivita velmi blízká.

Odpovězeno: 20. 12. 2011 13:56 Autor: smutečný

Otázka: Odchod Václava Havla též připomíná, jak zásady a principy obdivuhodného člověka zůstávají v ČR málo pevně zakořeněny. O svobodu a demokracii v zemi se především musíme zasloužit my pozůstalí: jak přispěje KVH?
Tomáš Klvaňa: Nikde, ani v nejvyspělejších demokraciích, není demokracie usazena tak, že by se nedala zvrátit. Je jí třeba neustále chránit před extrémisty a náladami, které sílí zejména v krizích. Je jí take neustále třeba zdokonalovat. Když začala kdysi v Aténách, byla to otrokářská demokracie. Dnes máme všude volební právo univerzální, ale jsou menšiny a skupiny, které se za svá práva stále musí prát. KVH podporuje a do budoucna ještě hlasitěji bude taková snažení podporovat prostřednictvím ediční řady, podpory projektů, diskusemi, mediálními výstupy a dalšími akcemi.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Béda napsal(a):

Knihovnu VH financoval nezištný mecenáš Z.Bakala. Knihovna, pokud půjde o knihovnu v tradičním smyslu slova a bude schraňovat pouze dramatické a filosoficko-politické dílo V.Havla, bude patrně stejně živá = poptávána veřejností, jako dramatické dílo velikána.
20. 12. 2011 | 20:49

Válečný štváč a vrah z Wall Streetu napsal(a):

Bédo, vy se tím netrapte.
Pro váš mentální horizont to opravdu nebude.
Na poličce máte určitě soubor Iljičových spisů, tak si můžete počíst.

Hodně inspirace s Iljičem vám přeje Válečný štváč a vrah z Wall Streetu
20. 12. 2011 | 20:54

Béda napsal(a):

Vrah a štváč,

kterého Iljiče máte na mysli, pane vrahu? Lenina, Brežněva anebo Čajkovského ...?
20. 12. 2011 | 20:56

Obdivovatel Klvaňy napsal(a):

Možná, že se dočkáme i toho, že bude založena knihovna Adolfa Hitlera a určitě bude zas u toho Klvaňa coby komentátor.A rozdají se mávátka a i ve škokách budou děti oslavovat "novodobou kulturu".
Je to sice jen taková drobná úvaha, ale co není, může být.
V našem Kocourkově je možné už všechno.
20. 12. 2011 | 20:57

stále rebel napsal(a):

Klvaňa prodává nejen radary, ale i mediální fikce politiků. Inu český novinář, to je pojem.
20. 12. 2011 | 21:04

pračka Indesit napsal(a):

nebude to pračka na špinavé peníze?
20. 12. 2011 | 21:04

pračka Indesit napsal(a):

Obdivovatel Klvaňy

komunikovat se učil na universitě v USa, tak co byste nechtěl
20. 12. 2011 | 21:18

Pompeius Magnus napsal(a):

to Béda:

nejspíš má štváč na mysli Iljiče Ramireze - řečeného Šakal. K jeho nicku bezvadně pasuje.
20. 12. 2011 | 21:18

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem dva příspěvky, které neměly nic společného se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
20. 12. 2011 | 21:24

Pro Bédu napsal(a):

Válečný štváč a vrah z Wall Streetu je pod kuratelou psyhiatrické léčebny a tak je třeba toto brát v úvahu.
A zřejmě ani neví kdo je Čajkovskij.
20. 12. 2011 | 21:25

4 Mazal Stejskal napsal(a):

Mazale Stejskale mazat, mazat, mazat a zase mazat.I hlupáci rádi mažou.
20. 12. 2011 | 21:29

rejpal napsal(a):

Pro Bédu
Nějakej hokejista asi
20. 12. 2011 | 21:29

Carbon C napsal(a):

stejskal napsal(a):
Dobrý den,

smazal jsem dva příspěvky, které neměly nic společného se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
20. 12. 2011 | 21:24
Chápeme, vždyť hlupáci rádi mažou....až se někdy i umažou.
20. 12. 2011 | 21:32

Carborundum Brousek napsal(a):

stejskal napsal(a):
Dobrý den,

smazal jsem dva příspěvky, které neměly nic společného se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
20. 12. 2011 | 21:24
Chápeme, vždyť hlupáci rádi mažou....až se někdy i umažou.
20. 12. 2011 | 21:34

Ladislav Fanta napsal(a):

Klvaňa: "(ale) jsou menšiny a skupiny, které se za svá práva stále musí prát".

Jako bývalý, draze honorovaný "vládní komunikátor pro zřízení US radaru", od počátku nestoudně manipulující veřejným míněním, ví náš tabákovo-radarový propagandista bezpochyby o čem mluví. Velmi dobře si na něj i na pomyslné "praní" za svá práva pamatují v Trokavci a dalších brdských obcích.
20. 12. 2011 | 21:38

Béda napsal(a):

Carborundum Brousek,

kdo nemaže ...- nejede.
20. 12. 2011 | 21:38

Kryštof napsal(a):

"Vládní mluvčí pro americký radar ..." - viz text .
To je krásné povolání . To ani s.Bilaka v jeho jaznozřivosti nenapadlo vytvořit vládního mluvčího "Pro dočasný pobyt Střední skupiny vojsk / SSSR / na území ČSSR ". Jo , že se z bratislavského "novináře" Chňoupka vyklubal diplomatický expert a tento tudíž požil důvěru někdy i prac. lidu a jménem strany a vlády se stal ministrem zahraničí , to byl jeden z divotvorných zázraků normalizovaného šokialismu , ale "Mluvčí pro americký radar" , to je unikum .
I když je fakt , že např. B.Sobotka je mluvčím "Kecalem - ne tedy z Prodané nevěsty , ale do ekonomiky" , takže v této zemi bylo a je i nemožné možné , jak pravili soudruzi a dle čehož se i řídili .
Havlova knihovna oživne teprve po zařazení spisů genia Jiřího Paroubka , tohoto novodobého Járy Cimrmana , mistra slepých uliček .
Jest nutno PT veřejnost upozorniti , že k návštěvě spisů event. autogramiádě Jiřího Paroubka nebudou připuštěni komedianti a držitelé střelných zbraní !
Počet živých příchozích musí totiž korespondovat naprosto přesně s počtem živých odchozích !
Kontrolou bude pověřen k tomu zvláště vytvořený bezpečnostně-literárně-kolotočový výbor parlamentu s nezávislým předsedou , Václavem Kočkou .
20. 12. 2011 | 21:42

Labyrint světa napsal(a):

A zrodil se nám nový Bůh VH in memoriam amen.A Klvaňa nám jako hodný pastor bude z nové Božské bible přednášet to moudro které naplní naše duše světlem vědění a naplní i naše toužebná přání stát se otroky poskoků z US análu.
20. 12. 2011 | 21:47

Gudka napsal(a):

"Tomáš Klvaňa: Nikde, ani v nejvyspělejších demokraciích, není demokracie usazena tak, že by se nedala zvrátit. Je jí třeba neustále chránit před extrémisty a náladami, které sílí zejména v krizích. Je jí take neustále třeba zdokonalovat."

Fantastické! Klvaňa tu oprášil Stalionovu tézi o zostřování třídního boje po vítězství socialistické revoluce (stále je nutno být ostražitý...)
20. 12. 2011 | 21:49

skeptický napsal(a):

Až tu zkrachují banky tak si tam budem chodit číst špořitelní knížky.
20. 12. 2011 | 21:51

Gudka napsal(a):

Redaktorka: "Jaké byli stanoviska a podmínky obou stran"...

Úžasné. Standardní pologramotnost "novinářů" na Aktuálně. (Kdysi býval novinářský jazyk vzorem kultivované češtiny).
20. 12. 2011 | 21:52

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem dva příspěvky, které neměly nic společného se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Libor Stejskal, editor blogů
20. 12. 2011 | 22:03

Ad: napsal(a):

BUSHOVA KNIHOVNA
Pokud si vzpomínám (pokud na to najdete nějaký odkaz, budu Vám vděčný), Václav Havel po návštěvě u G. Bushe prohlásil, že se přítele Bushe ptal, co by mohl odkázat národu, a Bush mu poradil onu geniální myšlenku - vybudovat knihovnu.
A V. Havel tuto Bushovu myšlenku vděčně přijal.

Uklidnilo mne, že se Václav Havel neřídil Bushovými pokyny pouze v oblasti vojenské a humanitární, ale že Bushe bral jako svého Rádce i v oblasti intelektuální.

Takže když dnes Obama prohlašuje, že vidí ve Václavu Havlovi svůj vzor, má to svou logiku: Bush byl vzorem Havlovi, Havel předal štafetu Obamovi...
Takový globální řetězec Pravdy, Lásky, Trvalé, Svobody a Humanismu.

Věřím, že v HavKlvaňově knihovně bude nejen povoleno, ale PŘIKÁZÁNO kouřit !
A bude tam zvláštní oddělení, věnované netopýrům a jiným nosičům radarů.
(Nejlépe velkých, kulových.)

A v policích budou stát v družném šiku Klausova ošklivá slovíčka a Havlova hezká slovíčka.
Už se těším.
20. 12. 2011 | 22:10

Dobře Gudko napsal(a):

Gudka napsal(a):
"Tomáš Klvaňa: Nikde, ani v nejvyspělejších demokraciích, není demokracie usazena tak, že by se nedala zvrátit. Je jí třeba neustále chránit před extrémisty a náladami, které sílí zejména v krizích. Je jí take neustále třeba zdokonalovat."

Fantastické! Klvaňa tu oprášil Stalionovu tézi o zostřování třídního boje po vítězství socialistické revoluce (stále je nutno být ostražitý...)
20. 12. 2011 | 21:49
Vždyť Klvaňa je takový malý český ubožáček a hlupáček který už zcel zabředl v análu USA a dobře mu tak.No hlouposti se meze nekladou a nechť si v tom análu užívá.
20. 12. 2011 | 22:26

Proto napsal(a):

Pane Klvana, kam se na tu vaši partu hrabou komunisti. Na plné huby řvete jak jste jiní, přitom tak hrůzně stejní a v mnoha věcech horší.O těch se však v propagandě mlčí, nebo lže . Celá změna k lepšímu spočívá v tom, že lotry nahradili gauneři.
Při vtloukání radaru do hlavy národa jste lhal(i), až se vám od té prodejné huby prášilo. A na takových způsobech je postavena tahle vaše zmrzačená demokracie.
20. 12. 2011 | 22:28

m.v. napsal(a):

Už i v Severní Koreji truchlí za V.H.

http://www.infobaden.cz/2011/12/19/pchjongjang-truchli-za-havla-korejskemu-vudci-puklo-srdce-zalem/

Hezký den.m.v.
20. 12. 2011 | 22:36

Gudka napsal(a):

Propto

"A na takových způsobech je postavena tahle vaše zmrzačená demokracie."

Maličko nepřesně, o jedinou slabiku. To, co provozuje pan Klvaňa, není demokracie, ale demagokracie.
20. 12. 2011 | 22:37

Divobyj napsal(a):

Klvaňo,
vy musíte mít hroší kůži,snad silnější než Saša Vondra!
Poté,co vám pod vaším minulým článkem lidé nadávali do .... a ...,nebo do....,vám nedělá žádný problém opět vylézt na veřejnost a prezentovat tu dále své příšernosti.
Co s vámi? Moje babička by řekla-Nezbejvá nic jinýho,než nechat utratit za erární peníze.
20. 12. 2011 | 23:15

Holubář napsal(a):

Divobyji,
možná je v tom utajená ambice pana Klvani dočkat se jednou také státního smutku a pohřbu. Já bych byl pro, pokud k tomu dojde v nějaké historicky krátké době, aby byl od něj pokoj.

S úctou Holubář
20. 12. 2011 | 23:54

Platan napsal(a):

"Chlapec pro všecho", Klvaňa, se po tabáku a radaru nadchl pro literaturu. Bakala to jistě náležitě ocení...
21. 12. 2011 | 00:07

zarubežom napsal(a):

Klause v USA opakovaně sponzoruje a platí tzv. Heartland Institute, což je propagandistický nástroj amerických tabákových a naftařských firem.

Heartland, od kterého ve střetu zájmů vysoký ústavní činitel, Klaus, bere honoráže a jiné dary, má na svých internetových stránkách tzv. Smoker Lounge, kuřáckou lóži, kdy formou tzv. odborných studí, což je korporátním světěm hlavně v USA užívaná propagandistická strategie na ovlivňování veřejnosti a legislativy, kupříkladu tvrdí, že koouření tabáku lidskému zdraví neškodí.

Nechvalně známý tabákový gigant a obchodník se smrtí, Philip Morris, který měl tak špatnou reputaci, že nakonec strategicky změnil jméno na Altria, z tučných zisků platí Hertlandu propagandu i jediného ochotného státníka, Klause, který opakovaně zneužívá prestiž úřadu prezidenta republiky k podporování extrémistické americké pravice jakou je Heartland Institute. Klaus se také propůjčuje psychotickému Glenn Beckovi, který s Klausem, krátce po jeho znovuzvolení, udělal dva rozhovory. Ty jsou ke shlédnutí na YouTube

http://www.youtube.com/watch?v=vHYvuOLvRRM
http://www.youtube.com/watch?v=bZF1FY4g2mY

Jak si tito dva vzájemně klepají po rameni, stalinismus je rovný fašismu je rovný environmentalismu! Klaus je geroj, jediná hlava státu na celém širém světě, která se - znovu zvolená komunisty, čímž se pochopitelně Klaus Beckovi se skromností jemu vlastní nesvěřil - statečně staví proti "ismům" v zájmu konsetvativismu a liberalismu ... a narcicismu.

To, že Klvaňa byl lukrativně placen jiným tabákovým gigantem je možná ta správná kvalifikace, kterou okázale doutníky kouřící Bakala od podřízených vyžaduje, ale světlý bod jeho cévéčka to rozhodně není.
21. 12. 2011 | 03:59

Petr186 napsal(a):

A kolik bude činit bakšiš za tu knihovnu Klvaňo, jako za radar?
21. 12. 2011 | 06:50

Občan napsal(a):

Tak tady se náš tabákově radaroidní mluvka zašívá - v knihovně humanitárního bombarďáka. V palácku "nezištně" zapůjčeném a zrekonstruovaném Bakalou pro Havla. To se nám ti hoši pěkně sešli - samej mrav, morálka, čestnost, pravda a láska.

Tak co, "pravdoláskaři" - už chápete, proč vámi racionálně uvažující lidé opovrhují a proč se slova "...pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí" stala hořkou ironií a znamením nejhrubšího pokrytectví?
21. 12. 2011 | 06:51

Postní pokrm & kulatý roh napsal(a):

Eretz informuje, že přikulovač a Masaryk byli jedinými českými prezidenty, kteří navštívili Israel. Pořád nemohu přijít na to, jak to T.G.M. dokázal...být ČESKÝM prezidentem a navštívit zemi, která vznikla deset let po jeho smrti. Asi by to chtělo zvláštní zákon, který zakazuje popírat Masarykovu návštěvu Israele. Jinak je mně celý přikulovač naprosto lhostejný a halt nezbývá, než následující "kim-ir-senovské" šílenství přežít a počkat, než dojde k nějaké podobné "veledůležité" události. O knihovně přikulovače nevím a nikdy bych ji nenavštívil, už z principu.
21. 12. 2011 | 07:08

Občan napsal(a):

No fuj!
Právě jsem zjistil, že ředitelem bombarďákovy knihovny bly nebo stále ještě je Martin C. Putna - http://zpravy.idnes.cz/knihovna-vaclava-havla-bude-v-najmu-u-financnika-bakaly-p1r-/domaci.aspx?c=A100802_144249_domaci_ttt

Tam se to tedy opravdu sešlo.

Nemluvě o dalším osazenstvu baráku...
21. 12. 2011 | 07:27

Trubač napsal(a):

Dyť to nikdo nikdy nečet.
21. 12. 2011 | 07:45

Tab napsal(a):

Občan
Slušní lidé opovrhují především sprosťáky a neurvalými hulváty, kterým chybí elementární slušnost. Měl byste změnit nick, neodpovídá skutečnosti; do mrtvoly kope jen ta nejubožejší politováníhodná chátra.
21. 12. 2011 | 08:02

Kryštof napsal(a):

Když Cimrman v Bohnicích naposledy opouštěl Prahu , tak prohlásil :
"Bude-li Praha pomýšlet na můj pomník , pak hleďte , aby byl z bílého mramoru . V něm budu nejlépe odolávat holubům ...."
Prvním , kdo by se rozhodně postavil heroisování a aurelizaci své osoby by byl právě sám Havel .
Přes veškeré výhrady , a mám jich dost , se mu nedá upřít , že byl osobně velmi skromný a čestný .
Ten bysantinský kult zbožňování sebe sama jako Velkého vůdce rozjásanými anebo plačícími davy / to podle okolností - nehodící se škrtněte / by nesporně náturou vyhovoval Paroubkovi a poněkud i Klausovi , ale otravoval by Havla .
Tu nevkusnou masovou hysterii co zde předvádějí pologramotní "novináři" / fartcatchers = chytači prdů / lze přirovnat k sexuálním neurosám adolescentních dívek a starých panen .
Jméno Havel je NYNÍ pro ty vlezlé šašky a vykladače Písma svatého tím , čím byl Stalin pro primitivy . "Tryzna musí byť taká , že sa rozplačú aj kulaci !" , prohlásil mjr Těrazky o pohřbu tatíčka Stalina v r.1953 . Stále stejný mustr tady .
Spolu s mužiky a východními národy ze stepí , čecháčkové mají tu servilitu v genech . Fartcatchers ....
Přiměřený lidský smutek - jistě , ale ne úřední orgie anomální blbosti !
21. 12. 2011 | 08:18

B. napsal(a):

Koukám, pane Stejskale, že mažete jako o závod.
Ti, kdož slůvkem naznačili, že Havel není Bůh, byli smazáni.
Koukám, že také nevíte, co chcete.
Pokud nám zde V.H. (+srdíčko) přednášel léta o demokracii, Vy jste asi právě mazal či byl duchem nepřítomen.
Teď když máte plnit odkaz "Vašeho Boha" Václava Havla, chováte se jako komunista-cenzor.

Smíme ještě napsat, že HAVEL NEBYL NÁŠ PREZIDENT?

(a jsem paní - to často pletete)
21. 12. 2011 | 09:22

stejskal napsal(a):

Máte pravdu, paní B.

Hezké nadcházející svátky.

Libor Stejskal
21. 12. 2011 | 09:30

aga napsal(a):

Tab

..Měl byste změnit nick, neodpovídá skutečnosti; do mrtvoly kope jen ta nejubožejší politováníhodná chátra...

Máte pravdu, přesně toto jsem si myslel nad demokratickými, humanitárně bombardujícími armádami zaštítěným kopáním do mrtvoly bývalého kamaráda Kaddafího. To, jak se Clintonová nad jeho smrtí v přímém přenosu smála, bylo fakt ze samého dna hnusu. Ono se něco podobného děje Havlovi?
21. 12. 2011 | 09:33

Divobyj napsal(a):

pan Stejskal

Tak mám z celé té Havlohysterie takový divný pocit.Jako kdybyste vypsal mezi blogery tajnou soutěž.KTERÝ ČLÁNEK DOKÁŽE NEJVÍC VYTOČIT ČTENÁŘE.Vítězi pak pan Lipold předá vlastnoručně cenu-PROVOKATÉR ROKU s přiloženou obálkou nacpanou brzy úplně bezcenými bankovkami 500 Eur.
21. 12. 2011 | 09:38

stejskal napsal(a):

Každý máme nějaké pocity, pane Divobyji.

Každého vytáči něco jiného, každého v jiné intenzitě (nemluvě o tom, že ne každý se výtáčet nechá a ne každý cítí potřebu ventilovat své vytočení na veřejnosti).

Hezké nadcházející svátky i Vám.

Libor Stejskal
21. 12. 2011 | 09:42

aga napsal(a):

Divobyj

Taky mi to tak připadá. Jako by si někdo liboval v režírování této absurdní tragikomedie na náš účet. Havel si s námi takto hrál každopádně, ale pro vtipy na svůj účet neměl nejmenší pochopení. Jeho kamarádi disidenti proflákli například tu historku, jak mu schovali jeho meďoura a řekli mu, že ho nabořili. Filosof se prý málem zvencnul.
21. 12. 2011 | 09:44

Sponzor Bakaia napsal(a):

A Klaus daruje do té knihovny šlohnuté pero z jeho návštěvy Jižní Ameriky.Bude používáno jen při vzácných návštěvách pro zápis do pamětní knihy.Klíč bude mít jen Klvaňa a bude přivázáno na řetízku.Aby ho náhodou nikdo
taky nezbalil.To bude velká povinnost Klvani.Specielní školení a lustraci na nejvyší úrovni provedou pracovníci BIS.
21. 12. 2011 | 09:46

aga napsal(a):

Ale ta meditace nad Kaddafím mě přivedla na smířlivou myšlenku. Možná přeci jen Havlovi za něco vděčíme. Kdyby se do čela státu po revoluci postavil někdo, komu by šlo opravdu o nezávislost a svobodu národa, tak už tu dávno máme trosky následující bezletovou zónu.
21. 12. 2011 | 10:04

spravedlnost napsal(a):

Osobně si myslím,že většina národa smrt humanitárního bombardéra,jednoho ze

zakladatelů mafiánské zkorumpované kapitalistické žumpy u nás,autora zvacího dopisu

pro cizí armádu číslo dvě (proti vůli drtivé většiny vlastního národa),jednoho z

viníků rozkradení a zadlužení této země a poslušného lokaje USA oslaví po svém.
21. 12. 2011 | 10:17

Béda napsal(a):

Kryštof,

jo.jo. Poslední absurdní drama Odcházení velkého autora je v režii politického organizačního štábu a svou vrcholnou hereckou roli v něm sehraje paní Dagmar Veškrnová-Havlová. Na monstrakci předvedou svá nacvičená vystoupení četní političtí potentáti a jako supové se přiživí četní pisálci a paparazzi.
21. 12. 2011 | 10:35

B. napsal(a):

Pane Stejskale, děkuji, že kromě mazání pravdivých příspěvků umíte i jiné věci. Nevím sice, zda mi tu pravdu přiznáváte opravdu anebo je to jen cenzorský úšklebek.
Proč jste nedal za pravdu jiným?
Toho Havla velmi málo znáte, když nepřekousnete i názory proti němu. Ale ono se ještě ukáže. Doufám, že se z vás nestane součást jiného davu a stáda.
Přání svátků je hezké, od vás nezní upřímně. Připomíná mi to ty tisíce oprtunistů, kteří předstírají, jakou nezměrnou láskou žili k zesnulému.
21. 12. 2011 | 10:52

Divobyj napsal(a):

Pan Stejskal

Děkuji za odpověď.Máte pravdu.Každý jsme jiný.Jsme masou individualit.O to vzácnější je chvíle,kdy se tato masa sjednotí za nějakou společnou vizí.V historii národů nebývají takovéto chvíle každý den.U nás to bylo naposledy kolem roku 1990.Snad budete souhlasit,že v takových chvílích potřebují lidé to nejlepší vedení,které dokáže onu masu nasměrovat správným směrem a její potenciál vhodně využít.Do jaké míry se to V.Havlovi podařilo je právě dnes předmětem polemiky.
Lidé,jako jsem já se odmítají dívat na svět růžovými brýlemi a nekriticky hodnotit výsledky práce toho,který je NEJVÍC zodpovědný za dnešní stav naší republiky,jako celku.Prostě jen poukazujeme na to,co se z jakýchkoliv důvodů nepovedlo,když už toho media NEJSOU SCHOPNA.
21. 12. 2011 | 11:03

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Kdyby měli novináři vykonávat své povolání za plat, se kterým musí vystačit zaměstnanci firem, které opravdu vyrábějí užitečné výrobky a nebo poskytují potřebné služby, bylo by v redakcích pusto a prázdno. A to nemluvím o té privilegované vrstvě z TV.
Nevíte někdo, kolik u nás připadá žurnalistů na jednoho skutečně pracujícího člověka?
21. 12. 2011 | 11:06

Divobyj napsal(a):

aga

Ano,i to je možné.Zvláště po vstupu do EU a podepsání Lisabonské smlouvy si již nemůžeme namlouvat,že si náš pidistáteček řídíme sami.Jsme součástí celku,který má dnes existenční problémy a zatím,díky jeho vedení,se není schopen z těchto problémů dostat.
Do nového roku bych popřál Evropské unii NOVÉ a mnohem schopnější čelní představitele.
21. 12. 2011 | 11:18

Divobyj napsal(a):

Šašek z Jihlavy

Spočítat žurnalisty by asi nebyl problém.Horší však je,definovat toho "SKUTEČNĚ PRACUJÍCÍHO ČLOVĚKA"
21. 12. 2011 | 11:21

stejskal napsal(a):

To je zcela legitimní názor, pane Divobyji. Nemám s ním žádný problém.

Libor Stejskal
21. 12. 2011 | 11:23

neo napsal(a):

šašku z jihlavy,

proč si myslíte, že novináři mají jiné platy než ti zaměstnanci firem??
21. 12. 2011 | 11:37

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden příspěvek, který neměl nic společného se záměrem těchto stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
21. 12. 2011 | 12:00

j.k. napsal(a):

Smazal jsem si i všecny případné další budoucí příspěvky, pramenící ze znechucení nad převzetím zdejšího blogařského koutku placenými zaměstnanci pana Bakaly.
Čas dělat něco užitečného.
21. 12. 2011 | 13:12

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Divobyj
Vy žertujete, to přece nemyslíte vážně. Na vysočině hospodaří slušná řádka sedláků, kteří s celými rodinami makají od nevidím do nevidím. Nebo pokladní a ostatní zaměstnanci v supermarketech. Nebo lidé v automobilkách, sestry ve špitálech a hospicích, nebo...mám pokračovat? Dokonce i někteří učitelé odvádějí obdivuhodnou práci, o lékařích nemluvě. Jen ti novináři mi tam moc nepasují, mohli by to dělat po práci jako koníčka. Někteří lidé povýšili svého koníčka na profi- úroveň, prřoč ne žurnalisté. Dělají to ochotníci, muzikanti malíři a lidé z kultury vůbec. Jsem přesvědčen, že desetina novinářů z profese by byla až až.
21. 12. 2011 | 13:40

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Neo
no protože za průměrný plat by to nedělali. Víte vůbec, jaký je průměrný plat? Ale nesnažte se mě přesvědčit statistikou, to už je otřepaná fráze o té holé pr..li, jak sedí jednou půlkou na rozpálených kamnech a druhou na sněhu.
21. 12. 2011 | 13:44

neo napsal(a):

šašek z Jihlavy:

co jiného než statistika je průměrná mzda?
21. 12. 2011 | 13:55

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Neo
to jste přeci slyšel, co řekl o statistice Winston Churchill? K tomu netřeba cokoliv dodávat.
Ale nedá mi to. Takže, představte si základní školu, kde působí 60 učitelů. Ředitel a jeho dva zástupci mají i s odměnami měsíční plat 35 000Kč. Nejstarší kantoři se před penzí dohrabou k zákl. platu 25 000 + příplatky za práci navíc.Nejpočetnější skupinu pedagogického sboru tvoří učitelé střednního věku s platem kolem 20 000kč, a pak tu máme mladé, někdy i plně nekvalifikované kantory s platem 15 000kč. U těch je to s příplatky a odměnami slabé a přitom studují, zakládají rodiny a aby se nezbláznili, musí se taky nějak odreagovat, třeba na horách nebo sportem. A jak tu chcete mluvit o průměru?
21. 12. 2011 | 14:26

Divobyj napsal(a):

Šašek z Jihlavy

Nežertuji.Prostě jsem se ještě nikdy nesetkal s tím,aby kdokoliv dokázal posoudit,kdo je ten skutečně pracující a kdo již ne.Kde je ta hranice?Je třeba podle Vás opravdu pracující ta,která se třeba v kanceláři zrovna nepřetrhne,ale když přijde domů,musí se postarat o domácnost,tři děti a nemocnou matku?Nebo ten,který pracuje sic příležitostně,ale doma musí udržovat hektar naší krásné země?Nebo ten,který dělá,jako Ferda Mravenec práce všeho druhu,od pojišťováka ,až po stavebního dělníka?
21. 12. 2011 | 14:34

Občan napsal(a):

To Šašek z Jihlavy:

Ono je lepší používat pojem "běžný plat" - který se pohybuje, když je dobře, kolem 17 000.- Kč hrubého. A to i v Praze (běžný nástupní plat VŠ vzdělaného úředníka na magistrátu, na úřadech městských částí i na ministerstvech; běžný plat absolventů VŠ, pokud nenastupují na základě "tláči" nebo na místa, kde je i pro absolventy počítáno s vysokým platem)...
21. 12. 2011 | 15:01

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Divobyj
Podle mého soudu je pracující ten, kdo pracuje a on i lidé okolo z toho mají prospěch,ať už se jedná o duševní nebo fyzickou práci (někdy je to pod obojí). Jeden můj kamarád tvrdí, že za veškerý technický pokrok vděčíme lenochům, kteří koumali, jak se vyhnout dřině. Něco na tom je, ale všechno se očůraqt nedá a někdo musí dělat i tu dřinu. Někdo je manuálně zručný a umí vzít za práci s fortelem, ale učit se soustavně např, jazyky ho nedonutíte. Jiný je levý na obě ruce, ale třeba na PC umí zázraky. Někdo je specialista, někdo univerzál, ale všichni jsou pracující.

Pak tu máme lemply, parazity a zloděje a loupežníky.
21. 12. 2011 | 15:03

neo napsal(a):

šašek:

1) s průměrěm jsi začal ty. Nadhodil si cosi o průměru (což je statistická veličina) a pak jsi nechtěl o statistice slyšet. Já průměr vůbec nezmínil

2)za podobné platy dělají i ti novináři
21. 12. 2011 | 15:12

neo napsal(a):

Občan:

snižuješ :)

posledně to bylo myslim 18 000 ne?

kam na to chodíš?

běžný plat je ten, který je někde u nejčastější mzdy a ten už v roce 2008 byl 21 200kč.
nejčastější mzda bývá zhruba o 10% níž než průměr.

ve 3. čtvrtletí 2011 vzrostla hrubá měsíční mzda ve mzdové sféře i platové sféře. Medián hrubé měsíční mzdy dosáhl ve mzdové sféře ve 3. čtvrtletí 2011 výše 20 594 Kč. Ve 3. čtvrtletí 2011 činila průměrná hrubá měsíční mzda ve mzdové sféře 24 979 Kč, a zvýšila se tak o 2,8 % oproti stejnému období předchozího roku. Medián hrubého měsíčního platu dosáhl v platové sféře ve 3. čtvrtletí 2011 výše 23 493 Kč. Průměrný hrubý měsíční plat v platové sféře ve sledovaném období meziročně vzrostl o 1,4 % na 25 032 Kč.
21. 12. 2011 | 15:27

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Neo
už musím jít pracovat, pokračování někdy příště, za předpokladu dodržování zásady slušnosti. Např. nesnáším, když mi někdo tyká, ačkoliv jsem mu tykání nenabídl. Jsem už v letech, kdy dávám přednost vykání.
V tom mi jsou sympatičtí Angličané, ti vykají i psovi, jen Bohu tykají:
Our Father, who art in heaven, hallowed be Thy name.Thy kingdom come, Thy will be done on earth as it is in heaven. Give us this day our daily bread and forgive us our trespasses as we forgive those who trespass against us and lead us not into temptation but deliever us from evil. Amen
21. 12. 2011 | 15:41

neo napsal(a):

šašek z jihlavy,

och pardon, klidně budu vykat, nemám s tím problém.
21. 12. 2011 | 15:50

Válečný štváč a vrah z Wall Streetu napsal(a):

Béda:
Čajkovskij napsal nějaké spisy???
:-)
21. 12. 2011 | 16:29

Divobyj napsal(a):

Šašek z Jihlavy

Dobrá,nebudu Vás déle trápit(např.určením hranice,kdo ještě je a kdo už není lempl apod.)Doufám,že si rozumíme.
Váš výčet lemplů a zlodějů bych ještě rozšířil o sadistické násilníky (starý Grebeníček),nebo lupiče a vrahy(bratři Mašínové).
21. 12. 2011 | 16:54

jih napsal(a):

Prace radneho pracujiciho ma mimikry spolecenske uzitecnosti. Stabilni zaklad spolecnosti tvori skutecnost ze nikdo nevi co je to spravedliva odmena
22. 12. 2011 | 04:16

jih napsal(a):

Válečný štváč
To vite ze psal spisy. Byl to vyznamny rusky skladatel a napsal spoustu notovych zapisu, ktere ctou muzikanti a nekteri milovnici hudby
22. 12. 2011 | 04:21

jih napsal(a):

Mezinarodni agentury hodnoti nas stat jako s nejmensimi socialnimi rozdily. Mam za to ze spravedlnosti u nas uz bylo dosazeno. Tak si to zatim uzivejme at mame na co vzpominat.
22. 12. 2011 | 04:28

jih napsal(a):

Divobyj
Nejhorsi jsou sadisticti nasilnici kteri jsou jeste k tomu lemplove. Grebenicek byl radne pracujici obcan a Masinove byli partizani
22. 12. 2011 | 04:34

Válečný štváč a vrah z Wall Streetu napsal(a):

Jih: to vím. Ale měl jsem na mysli běžnou literaturu, ne notové zápisy.
22. 12. 2011 | 06:19

Meewayday napsal(a):

flash latest adobe http://asuexol.hostingsociety.com/acrobat-writer-distiller.html acrobat writer distiller
19. 02. 2012 | 22:20

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza C Cimburek Ludvík Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav O Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy