Sjednoťme Evropu na Havlově odkazu

21. 12. 2011 | 12:44
Přečteno 3571 krát
Havel byl super-praktickým idealistou

Ulicemi Prahy se v těchto dnech ozývá, tu a tam, zvonění klíčů jako ozvěna konce roku ´89. Vzpomněl jsem si na jiný otisk toho roku na nebi dějin, otisk, který se jako ozvěna neozývá, snad charakteristicky pro dobu: heslo Zpátky do Evropy. Vzpomínáte? Provázelo nás mrazivými listopadovými a prosincovými dny, a pak ještě celý půlrok 1990 až do svobodných voleb.

I ti, kteří na Václava Havla vzpomínají v dobrém občas poznamenávají, že byl nepraktický idealista a snílek, který se do pragmatické politiky nehodil, příliš v ní neuspěl a moc za sebou nezanechal. Prý byl utopista. Je to s prominutím holý nesmysl.

Člověk, který byl od šedesátých let jako spisovatel, básník a dramatik člověkem i bytostně politickým, a to jak svojí organizační prací, tak ve svém díle, člověk, který v roce 1989 národ sjednotil ve svobodě, který jej přivedl do NATO (přes skrytý, ale mocný odpor právě oněch „pragmatiků a reálpolitiků“) a EU, a který jako prezident odcházel z funkce jako úspěšný a obdivovaný muž (vzpomeňme jen v kontrastu, jak odcházeli Walesa a Jelcin), nemůže být nazýván nepraktickým idealistou. Havel byl idealistou super-praktickým. V důležitých věcech na všechno dohlížel sám, sám vše režíroval; byl tím pověstným puntičkářem. Mohu se plést, ale myslím, že jen takoví lidé mohou promlouvat k dějinám a být vyslyšeni.

Evropa, lépe řečeno EU, je dnes v krizi legitimity a čeká na novou vizi, na nově definovanou totožnost. Možná na ni už nečeká, ale měla by a dovedu si představit, že kdyby byl Havel v plné síle, Havel-model 1994 by takovou otázku dokázal nastolit. Mluví-li se o českých zájmech, mluví se o nich nedostatečně, omezeně, jsou redukovány na HDP a zájmy ekonomické. Přitom se v těchto dnech nabízí evropský český postoj: nabídněme EU odkaz VH jako nový étos evropského sjednocování. K takovému étosu by patřily hodnoty, které spojil se svou poutí: svoboda, slušnost, důstojnost, solidarita, nadhled a humor, tolerantnost k jinému, pochopení složitosti života a laskavý postoj k lidské nedokonalosti. Na těchto hodnotách se dá postavit politický program, který by jistě prezidentu Tomáši Masarykovi na rtech vykouzlil souhlasný úsměv. Takový program by Čechy pojímal jako Evropany především, nebál by se konceptu federalizace, nestrašil by rozpouštěním národní identity; naopak, bylo by mu jasné, že evropská identita – kulturní i politická – českost násobí.

Dlužno podotknout, že ničeho takového se pochopitelně od současné politické reprezentace nedočkáme. Není ale všem dnům konec.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Midori napsal(a):

Pravda a láska.
Já jim věřím.
Ale ne v podání Havlově a Klvaňově.
*
PF 2012 všem lidem dobré vůle.
Jakub Midori
21. 12. 2011 | 12:56

Veronika Šrek Bromová napsal(a):

Bezva nápad)))díky, Veronika
21. 12. 2011 | 12:58

Ivses napsal(a):

Pane Klvaňo, EU nepotřebuje nový étos, navíc založený na termínech"svoboda, slušnost, důstojnost, solidarita, nadhled a humor, tolerantnost k jinému, pochopení složitosti života a laskavý postoj k lidské nedokonalosti" To EU nepomůže. Současná EU potřebuje radikální změnu, výrazné omezení byrokracie, zastavení plýtvání, zavedení zodpovědnosti za provedené kroky na všech úrovních, omezení výhod europoslanců a zavedení jasných a hlavně vymahatelných pravidel. Rozplizlá,všeříkající hesla jí na jistotě nepřidají. Dnešní doba potřebuje odborníky, technokraty, managery a jasná pravidla, ne za nic neodpovídající členy nevládních organizací, politiky a idealisty a herce...
21. 12. 2011 | 13:01

línej lempl napsal(a):

Bravo pane Klvaňa. Fakta v krátké a srozumitelné formě. Sám bych to lépe nenapsal.

PS. je to lepší, cenroze?
21. 12. 2011 | 13:03

Leopold Kopřiva napsal(a):

úžasný, lemple. co je cenroz?
21. 12. 2011 | 13:16

skeptický napsal(a):

Mám blbý pocit,že by se Masaryk do téhle situace nenechal nikdy vmanipulovat.Ten by nejspíš skončil jako Kennedy.

Leopold
Cenroz znamená cenzor.
21. 12. 2011 | 13:23

Ivan napsal(a):

Autor: Kde si mohu odkaz V.H. přečíst? Kdo poradí? Děkuji.
21. 12. 2011 | 13:26

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Pan Klvaňa se nějak rozjel, asi větří šanci na nějakou trafiku!
21. 12. 2011 | 13:26

Medikolog napsal(a):

Proč ne na odkazu někoho důvěryhodnějšího? Třeba Járada Cimrmana? Učitele to sudetského.. leží též v hrobečku.. v kabátku zvetšelém.. (/;<D) táži se smutečním úsměvem?
21. 12. 2011 | 13:27

skeptický napsal(a):

Ivan
Obvykle u notáře.Právník má m.j. nárok na 2% z nemovitého majetku.
21. 12. 2011 | 13:30

Ivan napsal(a):

Skeptiku, je mi jasné že p. Klvaňa asi neměl na mysli poslední vůli:-) Jen všude slyším o odkazu VH, tak by rád věděl, co to obnáší. Zda je to něco ve stylu "Lidé, měl jsem vás rád, bděte" či podobné abstraktno, nebo něco ryze konkrétního, srozumitelného, stručného a praktického ve stylu Deseti přikázání. Druhá verze vzhledem k probíhajícímu nanebevzetí by se mi docela líbila.
21. 12. 2011 | 13:41

radarový paprsek naděje a lásky napsal(a):

Klavaňa a Havel mají potenciál sjednocovat. Problém je, zda se to dá dělat rozséváním humanitárních bomb,radarů a válek vůbec. Možná, že si myslí, že ti pozabíjení naleznou pravou lásku a pravdu u Boha, a tak jim jednoduše takto "pomohou".
21. 12. 2011 | 13:44

Občan napsal(a):

No, proč ne. Tak koho humanitárně vybombardujem jako prvního?
21. 12. 2011 | 13:44

Pompeius Magnus napsal(a):

to skeptický:

kecáte, to bude honorář při správě majetku.

notáři si obvykle berou procenta z hodnoty děděného majetku a proto tuším před anoncovanou smrtí VH byl veškerý jeho majetek darován milostivé paní Veškrnové-Havlové ( psali to v Plesku, tak to sichr bude prauda). Mimochodem, jak Vám tyto kroky VH, které jsou ve skutečnosti krácením dědické daně a notářských poplatků jdou dohromady s tvrzenou křehkostí a nepraktičností revolucionáře - humanisty?
21. 12. 2011 | 13:47

kelner napsal(a):

Pane Klvaňo asi se nudíte. Vaše angažovanost v US radaru byla neúspěšná tak cítíte potřebu se zviditelnit na smrti uznávané osobnosti.
21. 12. 2011 | 13:47

Dag Badman napsal(a):

Pane Klvaňo, vy už to nepijte ani ředěný. Vizte Havlův projev k NATO (v roce 1990):
...obě vojenská seskupení [NATO a Varšavská smlouva] by se měla
v radikálně nové situaci postupně proměňovat směrem k ideálu úplně
nového bezpečnostního systému, který by předvídal budoucí
sjednocenou Evropu a který by vytvářel cosi jako její bezpečnostní
pozadí či bezpečnostní záruku. Šlo by o jakési členité bezpečnostní
společenství obepínající velkou část severní polokoule. Garantem
sjednocovacího procesu v Evropě by tedy musely být nejen Spojené
státy americké a Kanada na západě, ale i Sovětský svaz na
východě.“
21. 12. 2011 | 13:49

schaba napsal(a):

Bravo Tomáši,prvním krokem by bylo dobré sjednotit platy,ten můj s platem německým a ten pak rozdělit napůl,myslíte to tak pane Klvańo,pak s vámi souhlasím.
21. 12. 2011 | 13:59

franky napsal(a):

I pan Klvaňa si "smočil", aby byl "in"
21. 12. 2011 | 14:04

Béda napsal(a):

Snad vše bylo již o V. Havlovi napsáno. Pro mne existují v podstatě dva Havlové. Ten do listopadu 1989 a ten po něm. Ten do listopadu vyjadřoval určité zásady, ten po listopadu byl jejich karikaturou a praktickým popřením. Těžko bych u V. Havla po listopadu 1989 hledal něco pozitivního. V rodinném životě, v politice - vnitřní i zahraniční, v ambicích a kariéře, v podnikání. Odešel starý, těžce nemocný, velice ambiciózní muž, který nevěděl, kdy je nejvyšší čas odejít z politiky s těžce nadstandardním důchodovým, zdravotním, materiálním a finančním zázemím, který postupem času přestával být ikonou a morálním symbolem.

To co se děje kolem úmrtí V.Havla mi silně připomíná to, co se dělo po úmrtí skostnatělých potentátů dolistopadového režimu. V. Havel svým polistopadovým působením v československé a posléze české politice se svým jednoznačným příklonem až adorací americké zahraniční politiky, sepsáním zvacího listu č.2, účelovým politickým humanismem mi připadá jako zhmotnělý živoucí hrdina jeho absurdních dramat, který se stal reprezentantem toho, proti čemu se před r.1989 vymezoval.
21. 12. 2011 | 14:06

Lada napsal(a):

Zneuzivat teto smutne udalosti, smrti pana prezidenta Havla, k uvaham o necem, po cem u nas neni poptavka, my prijde obludne. Nechapu prinos jedineho evropskeho statu oproti spolupracujicim jednotlivym statum.
Ale asi to bude moji omezenosti, ze nerozumim jednoduchym heslum jako
jednotna Evropa
pravda a laska
svet bez zbrani (Obama)
atd.
nejsem zadnej hajzl, abych zpochybnoval moralni principy, ale pridejte temto prazdnym slovum konkretni obsah. Potom se najde spousta veci k opravnene kritice.
21. 12. 2011 | 14:07

Proto napsal(a):

Velmi zajímavý článek Erika Besta, US novináře :
http://aktualne.centrum.cz/blogy-a-nazory/komentare/clanek.phtml?id=726024
Je to snad zatím nejobjektivnější reakce v režimních sděl. prostředcích
Naši prodejní pisálkové by se mohli od US autora učit. Nějakou dobu před listopadem 89 byla situace obdobná. Objektivní články se daly přečíst např. v sovětské "Pravdě" . Naši zaprodaní novináři věrně jeli v kolejích propagandy režimu. Je velké neštěstí, že jim to zůstalo dodnes.
21. 12. 2011 | 14:20

skeptický napsal(a):

Ivan
Desatera přikázání (Křesťanského dvanáctera)se dnes nikdo nedrží,ba troufám si říci,že se učí pravý opak.

Pompeius Magnus
Prozíravost nelze nikomu zazlívat.Sám bych si to netroufl,mohl bych se stát bezdomovcem.

Za každým velkým mužem stojí žena,která mu říká,že všechno dělá blbě.
Jak už jsem psal jinde,s Vaším nickem máte šanci na nějaký americký soud za staré pohledávky.
21. 12. 2011 | 14:21

Platan napsal(a):

Klvaňo, kdybyste měl rozum, tak se snažíte ztratit v temných koutech neveřejných archivů Havlovy knihovny. Vy ho ale zřejmě nemáte, což mě nepřekvapuje. Překvapivé ale je, že ho asi nemá ani ten, kdo vás nastrčil.
21. 12. 2011 | 14:23

Sal napsal(a):

Proboha živýho, nebo mrtvýho, nebo v jakýho věříte. JÁ UŽ NECHCI HAVLA!
21. 12. 2011 | 14:45

Občan napsal(a):

To Pompeius Magnus:

No, když si tak člověk vezme, jak se zuřivě rval se švagrovou o Lucernu a Barrandovské terasy (oba objekty dál úspěšně chátrají), tak si tam nějak toho křehkého citlivého humanistu - filosofa.

Stejně tak se mi ten naivní bezbranný nepraktický dobráček nejde s tím, že v r. 1993 střelili s bráchou vilu Charouzovi (je z ní bordel), v r. 1997 Junkovu Chemapolu prodal svou půlku Lucerny (aby ak druhou půlku vysoudil na švagrové), svou půlku Barrandovských teras převedl tentýž rok na Dášenku, jíž převedl nedávno všechny své ostatní nemovitosti (vila v Dělostřelecké ulici a část vily ve Zlíně) a majetek.

Ale tohle je největší hnůj - dětem v rámci vpravdě severokorejské státní tryzny zrušili večerníčky, zatímco "smetánka" se bude ožírat v Lucerně za ryčení "kapely" Plastic People the Universe:
http://kultura.idnes.cz/havlova-lucerna-se-otoci-naruby-smutek-ukonci-vecirek-s-plastiky-pye-/hudba.aspx?c=A111220_194540_hudba_jaz
21. 12. 2011 | 14:52

Hašvejk napsal(a):

Teď z jiného soudku.Jak to že nenapadlo vládu jako celek,nebo Kalouska(nejlepšího min.financí)vybírat vstupné
na Havlův pohřeb.Při tolika tisících truchlících by se cosi sešlo.Museli by dávat bacha aby se to nerozkradlo jak
státní majetek.Ceník podle prvních řad za rakví např.5000.Odstupňovat to pole pláče.Holubová,Němcová a ostatní plačky by mohli dát až6000.Ostatní od 500 výš.Od nezaměstnaných a bezdomovců nic,pokud se nějakým dokladem neprokáží že na to opravdu nemají.U nich však zůstává
pochybnost že se té slávy účastní.Tak honem. Ještě je čas
zřídit pokladny a výběrčí.
21. 12. 2011 | 15:00

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem dva příspěvky, které neměly nic společného se záměrem těchto stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
21. 12. 2011 | 15:04

limouz napsal(a):

V první dekádě (zhruba) 21.století umřeli hlavně známí politici:B.Jelcin,R.Reagan dřívěji a nyní spolu severokorejský vůdce,V.Havel,-přirozenou smrtí všichni

V první dekádě (zhruba) 20.století s výjimkou arcivévody v Sarajevu vesměs umírali velcí vědci,spisovatelé a také socialisté:
spisovatel E.Zola-domácí nehoda,pop Gapon-vůdce 1.ruské revoluci ubit carskou ochrankou po návratu z emigrace v Anglii,fyzik P.Curie -nehoda-srážka s dostavníkem, Ludwig Boltzmann -fyzik po roční návštěvě USA na dovolené s rodinou v Itálii-sebevraždou,Paul Lafargue,s ženou Laurou-zeť K.Marxe-socialista-sebevraždou obou,Jaures -socialista-atentátem na něj,prof.Lebeděv -Rusko při protestní hladovce proti ministru školství Cassa-penzionován-experimentálně dokázal tlak elektromagnetického záření v souladu s Maxwellovou teorií radiometrem
V této dekádě též bojuje E.Zola proti antisemitismu veřejně v případě Dreyfussovy aféry a prof.Masaryk proti antisemitismu v případě Hilsneriády
roku 1906 prof.Masaryk oznamuje v novinách,že není marxista a socialista,vydává knihu "Sebevražda",v níž statisticky ukazuje,že nejvyšší sebevražednost je v Norsku a Rakousko-Uhersku
21. 12. 2011 | 15:05

xyz napsal(a):

Občan

Co je vám po cizím majetku? Máte na mysli ten, který vaši spolusoudruzi po r. 1948 ukradli a rodině Havlových se po 40 letech vrátil v tak dezolátním stavu, že je problém sehnat peníze na opravu? Hypotéky na část tohoto majetku starý pan Havel splácel až do roku 1968, ačkoliv majetek už dvacet let nevlastnil.

Když vám cizí majetek tak leží v žaludku, pilně pracujte, podstupujte rizika, snažte se a třeba se také vzmůžete.
21. 12. 2011 | 15:09

Limouz napsal(a):

Plus jeětě L.N.Tolstoj-spisovatel-umrznul,1912 -matematik H.Poincaré,bratranec tehdejšího francouzského prezidenta (a přítele E.Beneše)-normál
21. 12. 2011 | 15:17

mb napsal(a):

asi dobry blog ...
21. 12. 2011 | 15:24

Ad: napsal(a):

ZABIL KLVAŇA VÁCLAVA HAVLA ?

Podle těžko zpochybnitelných svědectví Havlových nejbližších přátel sa jednalo o nepraktického snílka a idealistu, snadno ovlivnitelného těmi, jimž věřil.

Navíc měl zesnulý slabost pro intelektuální giganty, k nimž - kromě G. Bushe - Klvaňa nesporně patří.
Klvaňa jako náruživý kuřák od dětství záviděl VH jeho kuřáckou výdrž.

Později se proto spojil se zástupci globálního tabákového průmyslu, využil svého strhujícího a a sugestivního literárního stylu a v dopisech přesvědčil VH, že kouření je neškodné.

Následky ? Operace a s ní související komplikace – až konečně předčasné úmrtí...
21. 12. 2011 | 15:25

Pompeius Magnus napsal(a):

to skeptický:
Píšete: "Jak už jsem psal jinde,s Vaším nickem máte šanci na nějaký americký soud za staré pohledávky"

Psal jste to, je to pravda, ale já nevím oč jde? Napsal byste?
21. 12. 2011 | 15:25

voroshilov napsal(a):

xyz trpi samomluvou.
A ten limouz z 15:09 je opravdu exot,ani nevsiml ze v prvni dekade XX.stoleti zemreli Mark Twain,Lev Tolstoj,Robert Koch,O'Henry a kral Eduard VII.
21. 12. 2011 | 15:26

Pompeius Magnus napsal(a):

to Ad: Halva zabil Klvaňa

jste vedle, Havla zabila Obermannová, podle AHA ho usouložila k smrti! Nemocný exprezident takový nával vášně neunesl a zemřel.
Jak již říkal "K" z MIB, v bulváru píšou vždycky pravdu.
21. 12. 2011 | 15:28

berkowitz napsal(a):

Pro XYZ:
Rodině Havlů byl zabaven majetek, na základě Benešovách dekretů, lze si to ověřit na Wikipedii, nějakým "záhadným" způsobe byl Havlovi majetek vrácen. Inu byl prezidentem. Jestli máte zájem, dám vám adresu, na které si můžete prohlédnou Havla, jak jej na kolenou houpe Heydrich.
Havel(Václav) všude uvádí, že nemohl studovat z politických důvodů. Kecá, jako mladé vrany, což potvruje jeho bratr, který úspěšně vystudoval a je uznávaným matematikem.
Včil mluvte (ale raději nekecejte)!
21. 12. 2011 | 15:31

xyz napsal(a):

to Ad: Halva zabil Klvaňa

jste vedle, Havla zabila Obermannová, podle AHA ho usouložila k smrti! Nemocný exprezident takový nával vášně neunesl a zemřel.
Jak již říkal "K" z MIB, v bulváru píšou vždycky pravdu.
Havla zabila vlastní blbost a zato bylo na ni podáno trestní oznámení a bude zřejmě odsouzena na doživotí.
21. 12. 2011 | 15:33

skeptický napsal(a):

P.Mag.
Bylo to někde tady,reakce na Pana Pepu,který odpovídal mně i Vám,kasal se tam s nějakým sexem,dědek jeden.A nadepsal to

skeptický Pompeius

Netušil jsem ,jak jsem k tomu přízvisku přišel(z chytrosti mne ještě nikdy nikdo nepodezíral).
Pompeius svého času vyraboval Jerusalém.To se neodpouští.
21. 12. 2011 | 15:34

Stejskalův levoboček napsal(a):

berkowitz napsal(a):
Pro XYZ:
Rodině Havlů byl zabaven majetek, na základě Benešovách dekretů, lze si to ověřit na Wikipedii, nějakým "záhadným" způsobe byl Havlovi majetek vrácen. Inu byl prezidentem. Jestli máte zájem, dám vám adresu, na které si můžete prohlédnou Havla, jak jej na kolenou houpe Heydrich.
Havel(Václav) všude uvádí, že nemohl studovat z politických důvodů. Kecá, jako mladé vrany, což potvruje jeho bratr, který úspěšně vystudoval a je uznávaným matematikem.
Včil mluvte (ale raději nekecejte)!
21. 12. 2011 | 15:31

Stejně je stou pochybnou restitucí na tom chrápající kníže von Schwarzenberg Havlův to mecenáš z doby minulé.
21. 12. 2011 | 15:37

resl napsal(a):

Klvaňa ztrávil asi dva tejdny u Klause na Hradě. Ten jak zjistil, že mluví lépe anglicky a dovolil si ho opravit, byl okamžitě propuštěn. Zbytečně, šel by sám.
21. 12. 2011 | 15:41

pravoboček páně to Stejskalova napsal(a):

Stejskalův levoboček napsal(a):
berkowitz napsal(a):
Pro XYZ:
Rodině Havlů byl zabaven majetek, na základě Benešovách dekretů, lze si to ověřit na Wikipedii, nějakým "záhadným" způsobe byl Havlovi majetek vrácen. Inu byl prezidentem. Jestli máte zájem, dám vám adresu, na které si můžete prohlédnou Havla, jak jej na kolenou houpe Heydrich.
Havel(Václav) všude uvádí, že nemohl studovat z politických důvodů. Kecá, jako mladé vrany, což potvruje jeho bratr, který úspěšně vystudoval a je uznávaným matematikem.
Včil mluvte (ale raději nekecejte)!
21. 12. 2011 | 15:31

Stejně je stou pochybnou restitucí na tom chrápající kníže von Schwarzenberg Havlův to mecenáš z doby minulé.
21. 12. 2011 | 15:37
A jak vidno vrána vráně oči nevyklove a vrána k vráně sedá.
A tak v našem Kocourkově i cizák může být ministrem.To je pořádný český bordel.
21. 12. 2011 | 15:42

voroshilov napsal(a):

Havel se ukazal jako schopny anti idealista-rozpulil vlastni stat,prodal Nemcum vetsinu narodniho majetku a podporil vsichni americke valky az do posledni v Libyji,neni nad to byt praktickym idealistou!
21. 12. 2011 | 15:43

Pompeius Magnus napsal(a):

to skeptický:

A tohle myslíte, to je dávno promlčeno. Ostatně, já tehdy jenom poslouchal příkazy Senátu. Stejně jako nebožtík jsem proti jakémukoliv rabování, bombardování, plenění, nicméně, my jsme tehdy čelili hrozbě humanitární krize, entických čistek a proto jsme museli zasáhnout i proti civilnímu obyvatelstu v Jeruzalémě. Nicméně, pokud myslíte, nechť stát Izrael žaluje Itálii, neboť jak již VH vtipně poznamenal, " o tom, jestli to bez mandátu Rady OSN bylo legální, nebo ne, může někdo pátrat, psát práce, my jsme to již stejně udělali".

Díky.
21. 12. 2011 | 15:45

voroshilov napsal(a):

Neni cemu se divit ze jemu se prisel poklonit Gorbacev,stejna... roky neuprosne leti,brzo se setkaji v pekle vsichni stari kamaradi.
21. 12. 2011 | 15:47

Pepan napsal(a):

Za sto let se ptejte, jaký odkaz nám nachal V. Havel. Jako člověk. A jako dramatik a spisovatel? Budou-li se jeho hry hrát stejně tak dlouho jako hry Shakespearovy,Moliérovy.... pak měl přínos i jako dramatik. Mně nepřipadne moc nadčasový.Vše poplatné době a situaci....Je mi líto, že odešel člověk,ale nic víc.
21. 12. 2011 | 15:53

scallop napsal(a):

Oficiální prohlášení Ruska k úmrtí Václava Havla:

"Velvyslanectví Ruské federace v České republice projevuje úctu Ministerstvu zahraničních věcí České republiky a má z pověření a jménem vedení Ruské federace vyjádřit Prezidentu České republiky V. Klausovi soustrast v souvislosti s úmrtím V. Havla. Velvyslanectví Ruské federace využívá této příležitosti, aby znovu ujistilo Ministerstvu svou hlubokou úctu."

Brr
21. 12. 2011 | 16:02

voroshilov napsal(a):

To pise Aktualne.cz pod nekterymi clanky:Vazeni ctenare,respektujeme vas smutek 21-23 prosince,proto diskuse na Facebooku byli zrusene.(viz.Mlceni Kremlu je zakonite pisou Vedomosti),huhuhu,a vi o tom take majitel Facebooku pan Zukenberg,ze to smite tak nihilovat?Vzdyt socialni site jsou nastrojem pro mlade demokraticke revoluce!
21. 12. 2011 | 16:03

voroshilov napsal(a):

scallop:
Ano,pro zavileho rusofoba neni skoda nejakeho prohlaseni.
Kdyz zemrel Solzenicin ja rikal ze je skoda velkeho talentu,vzdyt nejlepsi co napsal je vlastni nekrolog.
21. 12. 2011 | 16:06

scallop napsal(a):

Pekne svatky, pane voroshilove.
21. 12. 2011 | 16:16

melčákova pohanka napsal(a):

Pane Klvaňo,kdybyste se neživil propagací cigaret udělal byste něco pozitivního pro své bližní. Ale vždy na chvíli-Klaus,radar, zmizíte,a pak se náhle zjevíte.Mám takového švagra,když se něco dělalo na domě či zahradě,tak na víkend nikdy nepřijel,ale když se pekla kachna či králík,tak seděl u stolu již v pátek večer...Jo a jak platí Bakala? Zvládnete zvýšené DPH?
21. 12. 2011 | 16:22

Válečný štváč a vrah z Wall Streetu napsal(a):

berkowitz napsal(a):
"Jestli máte zájem, dám vám adresu, na které si můžete prohlédnou Havla, jak jej na kolenou houpe Heydrich."
.
Berkowitz:
Já vám dám taky jednu adresu. Pište si.
Ústavní 91/7 181 00 Praha 8-Bohnice
21. 12. 2011 | 16:27

berkowitz napsal(a):

Pro vraha z Wall Streetu :
tady je ta adresa: http://afinabul.blog.cz/1112/fotky-roka-2011
Jinak já pravidelně navštěvuji Húskovu 2, což je v Brně, a nebudu chodit do Phy, jelikož tam je permanentně přeplněno!
21. 12. 2011 | 16:40

Občan napsal(a):

Zvláštní.
K tomuhle ( http://aktualne.centrum.cz/blogy-a-nazory/komentare/clanek.phtml?id=726024 ) článku Erika Besta není povolena diskuse.

Přitom to je snad nejobjektivnější podhled na Havla z té příšerné plejády patolízalských tirád.
21. 12. 2011 | 16:58

Admirál napsal(a):

Ááá, pan Klvaňa si pospíšil přihřát si svého buřtíka do mediální polívčičky.
21. 12. 2011 | 17:15

Roberto napsal(a):

pane Klvaňa,

"evropská identita českost násobí" ???

to nemyslíte vážně, že ne? :)

a pokud přece ano, tak do toho prosím netahejte Masaryka!
21. 12. 2011 | 17:18

Válečný štváč a vrah z Wall Streetu napsal(a):

Admirále,
Už jsem to jednou psal, ale nevím, jestli jste to četl.
I když si my dva moc nerozumíme a máme opačné názory, oceňuji, že držíte jakousi pietu a na rozdíl od jiných, dokážete být zdrženlivý.
To se cení.
21. 12. 2011 | 17:26

stehno napsal(a):

Truchlí asi nejen celá Evropa, ale zřejmě i cestáři na Vysořině, okresky zůstaly neprohrnuté a neposypané, ztěží jsem z práce dojel domů. Takhle jsem si ten smutek nepředstavoval. Ale je ta jako vždycky, Praha je a vždycky byla stát ve státě U nás mají lidé jiné starosti, jak vyjít od výplaty k výplatě, nebo jak se vůbec ( jako dnes) vůbec dostat domů.
Prosím vraťme se prosím zpět na zem.
21. 12. 2011 | 17:33

Admirál napsal(a):

Válečný štváč a vrah z Wall Streetu - četl jsem, a vyjímečně Vaši pochvalu nepovažuji za důvod k zamyšlení, zda nedělám něco špatně.
21. 12. 2011 | 17:38

voroshilov napsal(a):

Ja dnes nemel cas truchlit,nevhodne delat pohreb v den narozenin Josifa Vissarionovice Stalina,pozdravuji vsechny rozumne smyslejici lidi,vudce a jeho odkaz navzdy zustava s nama a je cim dal aktualnejsi,slava velkemu generalisimu a slava SSSR za vitezstvi nad fasismem!
21. 12. 2011 | 17:48

Pepa z depa napsal(a):

Dobrý večer, no tak chlapi nechte toho a vydržme až po pohřbu. Přeci nebudeme srabi, vždyť do mrtvých se nekope. Dočkejme času jako husa klasu, né? Vždyť Stalinovi ty pocty, pomníky a další také byly naprd, že? Kde loňské sněhy jsou. Prostě čas ukáže kdo je kdo a věřte, nikdo tomu neunikne i kdyby plakal jako želva. Stačí jen sledovat, jak ti novodobí zlatokopové panáčkují a lísají se. Všeho dočasu i té pomoci tomu, komu hoří dům, že? Jest-li pak také někoho napadne se ptáti po příčině toho požáru, že? Není totiž následku bez příčiny, víte? A taková příčina, že si ten komu hoří střecha, to udělal vlastně sám o vlastní vůli a teď babo raď, jest-li to bylo úmyslně a nebo z nedbalosti. A až to zjistíme, tak si s ním o tom také hezky pohovoříme a vola nikomu dělati nebudeme. Toť totiž řešení dle dialektiky, kde je uvedeno, že NÁSLEDEK nemůže vzniknout bez PŘÍČINY a naopak. Tak jsme zvědavi jak to ČNB vyřeší, jako jediný kompetentní orgán dle Ústavy ČR. A také jsme zvědaví jak bude odstupovat vláda za to, že postupovala a jednala proti ÚSTAVĚ ČR a porušuje ústavní práva občanů. Tak zatím, 4.+8. odboj a Pepa z depa.
21. 12. 2011 | 18:11

názor napsal(a):

Je až neuvěřitelné co se v této zemi děje, proboha to snad všichni zešíleli ?
Hitler taky naplnil ulice, i Brežněv a další...je to pravda ...zase další kult ?
Tři dny státního smutku za státního teroristu, podvodníka, promiskuitu a alkoholika ?
21. 12. 2011 | 18:12

voroshilov napsal(a):

nazor:
Za tebou uz jede zasahovka USTRU,podle nejnovejsiho zakonu kazdy kdo vzal jmeno Svateho Vaclava I z rodu Havlovcu nadarmo je terorista ktery bude odpykavat trest na Guantanamu.
21. 12. 2011 | 18:23

plk. Kurvice napsal(a):

Radarový Klvańo, nejdříve jsi chtěl v ČR budovat radary s americkými vojáky a ted´ tu předstíráš roli vyslance míru. Tobě je opravdu jedno, za jakou práci dostaneš tento špinavá groš?
21. 12. 2011 | 18:29

názor napsal(a):

Jsem ve svobodné zemi, mohu si napsat co chci, nebo se snad pletu ? Nebo jsem měl napsat korektně.... bojovník za demokracii, vykladač pravdy a lásky, milovník žen a ochutnávač alkoholu?
21. 12. 2011 | 18:35

voroshilov napsal(a):

nazor:
Ano,muzes psat co chces,co ti dovoluje zakon,treba o cikanech,zidech a holokaustu muzes psat rovnou z kriminalu,na to jsou paragrafy.
21. 12. 2011 | 18:41

J. napsal(a):

Co mají Václav Havel a Jára da Cimrman společné?
(s jedním z nich je ve věčných lovištích větší sranda ...)
21. 12. 2011 | 18:52

názor napsal(a):

to voroshilov

Přečetl jsem si Vaše příspěvky výše....myslím, že v tom kriminále budeme spolu. No a nesnáším vrahy jako jsou Mašíni a disidenty ze všech možných hospod...no myslím 3 odboj, pokud by měkdo nerozuměl.
21. 12. 2011 | 18:53

JF napsal(a):

pane Klvaňa - jste profík na komunikaci ... jak rozlišit kdy pracujete a kdy ne? Neměly by být Vaše vstupy doplněny nějakým prohlášením o cílech které článkem sledujete případně kým jste momentálně placen?
21. 12. 2011 | 18:56

Debunker napsal(a):

Je pravda že násilí je poslední útočiště neschopných,ale v klvaňově případě bych do toho přesto šel... Tolik sprostých lží a křiváckých tezí ... Na to je nutné mít prasečí žaludek ! Stydím se za své češství !!!
21. 12. 2011 | 18:56

prorok napsal(a):

Dobra myslenka! Ale jak ty prachy z te vdovy dostat?
21. 12. 2011 | 18:58

Chcaldo Rini napsal(a):

už se bojím pustit i solitaire. Co když bude na rubu karet ?
21. 12. 2011 | 19:00

ghándí napsal(a):

já doufám, že se EU brzo rozpadne a celá evropa ušetří spoustu peněz. při vši uctě k vaclavu havlovi, on přece nikdy žadnou představu o tom, jak by měla fungovat společnost, neměl.
21. 12. 2011 | 19:06

stehno napsal(a):

Už v Kosmově kronice je zaznamenán názorový a hodnotový rozpor mezi jednotlivými skupinami - jedna skupina má sv. Václava a druhá říká, že jijich je Boleslav.

A dodneška v tom není jasno. Ale historii píší vítězové. A ti se občas vymění a výklad historie se obrátí.
21. 12. 2011 | 19:10

Platan napsal(a):

"...svoboda, slušnost, důstojnost, solidarita, nadhled a humor, tolerantnost k jinému, pochopení složitosti života a laskavý postoj k lidské nedokonalosti. Na těchto hodnotách se dá postavit politický program, který by jistě prezidentu Tomáši Masarykovi na rtech vykouzlil souhlasný úsměv."

Že by tento "manažer v neziskové sféře" napojené na penězovod od Bakaly již začínal svému chlebodárci dláždit cestičku do politiky...?
21. 12. 2011 | 20:30

UmKab napsal(a):

Čekal jsem kterej ...... příjde jako první s družbou/akcí Z na počest Iljiče ehmm Havla ale Klvaňu jsem teda opravdu nečekal.
21. 12. 2011 | 20:35

patriot napsal(a):

V této zemi bylo od roku 1989 rozkradeno 2000 miliard…

Pomatený autore, o jakém odkazu to píšete?
21. 12. 2011 | 21:58

opičané rrezhignují .... napsal(a):

http://www.youtube.com/watch?v=gR5JSrxSEcI&feature=related
21. 12. 2011 | 22:01

Válečný štváč a vrah z Wall Streetu napsal(a):

Admirál: OK.
21. 12. 2011 | 22:09

Válečný štváč a vrah z Wall Streetu napsal(a):

Občan napsal(a):
"smetánka" se bude ožírat v Lucerně za ryčení "kapely" Plastic People the Universe
.
.
Ano. Takhle psal komunistický tisk za normalizace.
To si pamatuji.
Jak příznačné.
Komoušům a slaboduchým jedincům Václav Havel vždycky ležel v žaludku.
To se nemění, jak vidno.
:-)
21. 12. 2011 | 22:27

Kanalnik napsal(a):

Musim rici, ze toto je supr clanek, a autorovi dekuji. Udelal jste mi radost :)
21. 12. 2011 | 23:29

Pravda a láska zvítězily napsal(a):

Patriot: Přesně o tom, on si také líznul.
21. 12. 2011 | 23:42

Maximus napsal(a):

berkowitz
Na těch Vámi uvedených dvou fotkách je vyfocený SS Heyndrich údajně s malým Havlem na kolenou, ale to je nesmysl. Havel (1936)byl v době vytvoření obou snímků už starší, např. v roce 1940 mu byly už 4 roky a obě ty děti na fotce jsou batolata, staré tak max. 1,5 roku. Takže tady se Havla musím zastat, je to kardinální blbost a plagiát ...
22. 12. 2011 | 01:08

maru napsal(a):

Havel mnoho lidi zklamal a zbavil iluzi.V obdobi socialismu a revoluce vystupoval jako humanista, obhajujici zakladni lidska prava a svobody.Po revoluci se podilel na rozbiti Ceskoslovenska a stal se zastancem mafianskeho kapitalismu a dobyvacnych valek - tvurcem nechvalneho terminu "humanitarni bombardovani", za coz byl vyznamenan kosovskou mafii:

http://streit.blog.idnes.cz/c/120390/Muslimsti-vrahove-nam-pripominaji-ze-Havel-k-nim-patri.html
************
Vaclav Havel s Karlem Schwarzenbergem za prispeni nemeckeho kanclere Helmuta Kohla pripravovali na zacatku devadesatych let dohodu s Nemeckem, ktera by sudetskym Nemcum umoznila navrat a vraceni majetku.V roce 1991 byl vypracovan tzv. „petibodovy balicek“, o kterem verejnost nevedela.Nemecky kancler nikoho o tomto „balíčku“ neinformoval a to ani svuj vladni kabinet, coz melo za nasledek celkove vyzneni do ztracena.
Rakouska novinarka Barbara Tothova o tom pise v zivotopise Karla Schwarzenberga, ktery jiz vysel i v ceskem prekladu. Zajimava je skutecnost, ze se jedna o novinarku schwarzenbergskeho tydeniku Profit.
http://www.ceskamedia.cz/article.html?id=368311
*********
Václav Havel spolu s Alexandrem Vondrou spolupracovali mj. s byvalymi představiteli CIA a s organizacemi, napojenymi na americké militantní neokonzervativce z PNAC (Projekt pro nove americké stoleti), jejichz ideou je dominantni vojenska, politicka a hospodarska role USA ve svetě, tedy ovladnuti sveta.
Havlovo jmeno nalezame proto v gremiich jestrabich zlocineckych uskupeni jako je Vybor pro soucasne nebezpeci (the Committee on the Present Danger hned vedle izraelskeho ministra Mose Ya'alona, na ktereho existuje v mnoha zemich zatykac) nebo Rimsky klub (znamy svou genocidni depopulacni agendou).
http://www.committeeonthepresentdanger.org/index.php?option=com_content&view=article&id=1744&Itemid=89
**************
Havel spolu s Vondrou a Schwarzenbergem byli podepsani pod "zvacim dopisem pro Obamu", kde pozadovali US radarovou zakladnu v Ceske republice.
http://blisty.cz/art/48002.html
*************
Tato fakta bychom nemeli zapominat.
22. 12. 2011 | 01:41

Béda napsal(a):

Pan Jekyll a pan Hyde. I tak by se dal vyjádřit rozpor mezi Havlovým moralizováním a filosofováním a realitou jeho polistopadového bytí. Kdyby žil Mňačko, třeba by napsal Jak chutná moc II..
22. 12. 2011 | 04:29

plk. Kurvice napsal(a):

Pane Maru děkuji, je to horší s tím člověkem, než jsem si vůbec myslel. FUJ. Mám pocit, že trojici Schwarzenberg, Vondra a Havel spojovala nenávist vůči Ćechům a Slovanům jako celku. Schwarcenberger je příslušník národa, který prohrál díky Slovanům vyhranou válku, to chápu. Vondra je Žid, to také chápu, ale co vedlo Havla k nenávisti vůči vlastnímu národu? Vzpomínka na strýčka Heidricha? Ze strany CIA to byla jen investice, léta zde prokrmovaly tyto tipy lidí a čekaly, až se jim tato investice vrátí a vrátila, agent CIA Vondra je ve vládě a jakákoliv korupční aféry mu krk zlomit nemůže, stojí za ním přece "velká žumpa" CIA. Podpis zvacího dopisu, to byla opravdu od Havla poslední špinavost. Pro redakci této fuj stránky. Jak vidím, radista Klvańa se zde stal oblíbencem této redakce. Kolik tentokrát vláda vyčlenila peněz z kapes dańových poplatníků na tuto akci? Tedy tyto oslavy úmrtí Havla? Peněz asi dost, protože je tu "toho" plná stránka.
22. 12. 2011 | 04:49

Pepa Řepa napsal(a):

S tím TGM bych brzdil.
Pravda, ze začátku nebyl proti rozbití RU, ale když bylo neudržitelné a nereformovatelné, vsadil na samostatnost, na národní uvědomění, tedy na pravý opak trendu EU, na to, co se EU snaží zesměšńovat a ostrakizovat, vymlátit populaci z hlavy a ponechat jen nacionalistům. Matička EU rozmlátila 27 akvarii, aniž by nabídla jedno solidní.

Kde berete přesvědčení, že by TGM byl dnes členem České obce eurohujerské, že by automaticky a bezmyšlenkovitě horoval pro útvar, který je evidentně postaven na špatných základech a v době krize nenabízí smysluplnou alternativu?
Že by on, rozený demokrat byl pro cosi, co demokracii opouští, o čemž svědčí-nejen-opakovaná hlasování, ale i volání po vzdání se demokracie-dočasně-v době potřeby semknutí.
Tady se dopouštíte hrubé manipulace a přivlastňování odkazu. Totéž se stane s VH.
Různé skupiny si jeho odkaz přivlastní.

Pravdu máte pouze v jedné věci. Chybí osobnost, nová vize. Osobnost, která by vrátila zpět to, co má být vráceno a ponechala to, co má smysl. Osobnost, která by musela vahou osobnosti a myšlenek vypráskat stávající líné kapry z vedení a EU reformovat, dřív, než bude pozdě.
Taková osobnost bohužel není. Radar je poslední, co bych Vám vyčítal, ale sám nenabízíte nic, pouze prázdná klišé o pokračování vize.
Neexistují celoevropské zájmy. Jiné má Francouz se Středomořskou unii, jiné Němec, jiné Čech.
22. 12. 2011 | 06:49

anti politik napsal(a):

Média svorně a nerozborně svojí hysterií podobající se té po smrti Brežněva a jiných bývalých pohlavárů otrávili veřejnost natolik, že i těch pár zásluh, které snad Havel má je totálně zlikvidováno a zdevalvováno! Bravo! Není důležité jak Havla teď média velebí, ale jak ho vnímá národ, kterému je teď vnucována povinná plačkyáda. Národ který si denodenně může užívat Havlova odkazu v podobě nejistot, upadnutí až na dno, mafie ve vedení státu atd. A na ulici moc oslavných ód na Havla neslyšet. Jak to? Takový velikán a veřejnost z 90% netruchlí, proč? Proč je slyšet i názory, že uškodil národu a od obyčejných lidí? Zdá se, že něco na kritice Havla je pravdivé a nezpochybnitelné, tak proč politici s médii veřejnosti předkládají imaginární odkaz o kterém nikdo neví co si pod tím pojmem má představit. Zklamaný nátod je jediným odkazem V.H.
22. 12. 2011 | 07:24

Maximus napsal(a):

Tomáš Klvaňa:
Sjednoťme Evropu na Havlově odkazu!

Ano, instalujme někde na význačném místě(třeba v Bruseli) jeden veliký radar! To nás dohromady opravdu spojí!
22. 12. 2011 | 07:27

Občan napsal(a):

Doporučuji k přečtení knihu Barbary Day "The Velvet Philosophers", London, 1999 - zejména "Appendix I" (jsou v něm VELMI zajímavé seznamy).

Nejenže se tam dozvíte leccos zajímavého o Havlovi, o dalších protagonistech plyšáku a poplyšáku, o jejich loutkovodičích, ale je tam i leccos zajímvého jednom zdejším blogerovi - Jakubovi de Candole. A o JEHO roli v plyšáku.
22. 12. 2011 | 07:59

jin napsal(a):

Kdo nenapíše o Havlovi,jako by nebyl...Včetně radarového zaprodance...
22. 12. 2011 | 10:09

tomas napsal(a):

to maximus, jeste mi na tech fotkach pripada,z e se pokazde jedna o jine deti. no ale tem, kteri tomu chteji verit, to stejne nikdy nevymluvite. tak hezke vanoce
22. 12. 2011 | 13:17

skeptický napsal(a):

Do rodiny údajně chodil.K.H.Frank.S tím Heydrichem je to nesmysl.
Pokud fotka existovala,na webu ji určitě nikdo nenajde.Ten se čistí denně.A i kdyby,za to on nemůže.

Ze zkušenosti vím,že nejlepší antikoncepce jsou cizí děti.
22. 12. 2011 | 15:52

Kvakin napsal(a):

Co je Havlův odkaz ? Něco jako obecné principy a zákony budování socialismu V. I. Lenina ?. I kdybyste Lenina pročetl komplet x krát, nic takového (principy, zákony), alespoň v podobě dvou tří souvislých, vnitřně konzistentních, vět tam nenajdete. To jen aparáty vykladačů a konstruktérů citací a kontextů k nim vytvořily leninské učení (a samozřejmě v konkrétních situacích vytrčily to, jindy ono. Tajemník Romanov, který také aspiroval vedle Gorbačova na post generálního tajemníka ÚV KSSS hlásal železnou kázeň ve výrobě a opíral sae o řádku Leninových citátů. Gorby zas vyhledal Leninovy myšlenky o výrobní demokracii a nutnosti, aby si pracující volili své ředitele. Gorby se stal tajemníkem, ředitelé se volili i v ČSSR. Kdyby vyhrál Romanov, podepisovali by ředitelé pětiletý plán s douškou, že přijímají osobní i trestně právní odpovědnost za jeho splnění.). Havlův odkaz teď bude fabrikovat Havlova knihovna, v čele jejíhož aparátu jste stanul ? No budiž. Sjednoťme Evropu na knihovnách ! Jak osvícené, jak buditelské ...
22. 12. 2011 | 16:26

plk. Kurvice napsal(a):

Proč se tady tak povinně a přemrštěnou formou truchlí za Havla? Protože do toho zase někdo nalil prachy. Jako novinář na volné noze můžete napsat článek, který nikdo nechce, protože nejde v duchu módního trendu. Pokud ale, řekněme, vláda nalila do našeho tisku, potažmo Aktualně.fuj, např. 5 mil. Kč na oslavu Havla, pak každý, kdo pošle na Aktualně.fuj cokoliv, co ho velebí, tak to dostane zaplaceno. Takže v tom je jednoduchá logika. Vysvětlení na to může dát Klvańa, který dostal budget na oslavu radaru ve výši, kolik? Klvańo, 50 melounů to bylo?
22. 12. 2011 | 20:21

stejskal napsal(a):

Mylíte se, pane plukovníku,

dostali jsme deset miliónů a za každý oslavný text vyplácíme pět tisíc (já dostávám za každý smazaný kritický příspěvek desetikorunu. Docela se to teď před svátky hodí).

Přeji Vám i Vašim blízkým co nejhezčí Vánoce.

Libor Stejskal
23. 12. 2011 | 10:40

neskutečnej klvaňa napsal(a):

Na havlově odkazu? Jako, že budeme bombardovat jiné země, rozkrádat ekonomiku, libovat si v povrchnostech, sloužit nekriticky USA, líbat se s islámskými vrahy, pochlebovat těm u kormidel a žít dvojí morálkou ve lži??

Děkuji pane obchodníku se smrtí a kdysi s radarem, klvaňo, právě tohle nechci...
23. 12. 2011 | 15:16

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Bursík Martin C Cimburek Ludvík Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr · Gregor Kamil H Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hůle Daniel · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman J Janeček Karel · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin O Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy