Jsme Nory proti své vůli

23. 04. 2012 | 11:34
Přečteno 3441 krát
Anders Breivik zabil 77 lidí ve jménu ideologie, která v mírnější formě proniká do evropské diskuse pod pláštěm přijatelnosti. Proto je součástí občanské svobody nárok sledovat jeho výpověď.

Média jsou prodloužením nás samých, napsal téměř před půl stoletím Marshall McLuhan. Jsou extenzí našich vědomí, extenzí, která jako předpoklad i pobídka umožnila vznik internetu. K čemu bývalo potřeba knih a novin, divadla, symfonického orchestru, kina a televize, to dnes spotřebitelsky nahradí panelek chytrého telefonu. Svět se zmenšil, stala se z něj planetární víska.

Z tlampače na horní návsi na nás teď někdo volá, že Anders Behring Breivik, norský masový vrah, „studoval“ metodu mučednických útoků Al Kajdy. Že se snažil „znecitlivět se“ hraním válečných her. Na druhé straně dědiny píše Sydney Morning Herald o různých aspektech soudního procesu a na pomoc si bere právníka s psychologem. Zpravodajka na serveru StarAfrica.com referuje přímo z Osla, stejně jako osm set jejích kolegů. Mám důvodné podezření, že si na iPhonech kontrolují Twitter a pak „reportují“ domů.

Na kontinentech se k procesu vyjadřují kibicové. Stejně jako loni 22. července, kdy Breivik zabil 77 lidí, i dnes jsme všichni Norové. A proč ne? Intimita kyberprostoru nás spíš sbližuje, než by oddalovala, a Breivik není jen norské monstrum, je monstrem světovým a vraždil jménem ideologie nesnášelivosti, jež se v mírnějších obdobách vkrádá do hlavního proudy evropské politiky (Wilders, Le Penová, Haider...). Soud v norské metropoli Oslu je pro Evropu vzdělávací chvílí.

V nebezpečí cirkusu

Jistě, i tento proces a jeho přítomnost v globálním elektronickém vědomí s sebou přináší nebezpečí. Jedním z nich je „zcirkusovění“. V minulosti se to kvůli saturačnímu způsobu zpravodajství přihodilo nejednomu přelíčení, zejména pokud se odehrávalo ve Spojených státech.

Za matku všech cirkusů lze považovat desetiměsíční soudní proces s O. J. Simpsonem (1994), bývalým hráčem amerického fotbalu, hercem a televizním komentátorem obžalovaným z vraždy exmanželky a jejího přítele. Po kouzelném polibku prince televizního zpravodajství metamorfovala rodinná tragédie celebrity do společenské platformy o diskusi k citlivým rasovým otázkám, načež zdegenerovala v národní operetu vrcholného postmodernismu.

O Simpsonově případu se psalo i v zemích, které nemají tušení o tajích amerického fotbalu, hltali jej diváci, kteří ho neviděli ve ztřeštěných parodiích jako Bláznivá střela, o rasismu v Americe debatovali i ti, pro které byl pojem rasová rozmanitost totéž co plakát Pelého či Denzela Washingtona nad postelí.

Ve svém bestselleru Černá labuť pojednává Nassim Nicholas Taleb, americko-libanonský teoretik pravděpodobnosti, o psychicko-logické chybě záměny map za reálný terén, jejž mapy znázorňují. Ono pochybení nastává, pokud jsme natolik ponořeni v teoretický popis reality (který realitu nutně zjednoduší), že teorii samotnou začneme považovat za skutečnost. Na základě „map“ pak děláme rezolutní závěry. Mediální cirkusy okolo čehokoliv můžeme s jistou mírou fantazie považovat za pop-mapy, které nám vnucují pouliční prodavači na Karlově mostě. Namísto složitého kontinentu s džunglemi a veletoky tu máme malebné tahy štětcem na vonícím papíře a je najednou zcela jasné, kde je nahoře, kde dole a jak jít doleva.

V zemi dětského ombudsmana

Kauza Breivik zatím cirkusovému podání médií odolává. Je to příjemné překvapení. Snad vyplývá z děsivé povahy případu, možná má co do činění s esenční vážností norského politického lidu a jeho veřejné rozpravy. Kde jinde by se ostatně s takovou samozřejmostí stal postavou dění ombudsman pro děti? (Barneombudet – Norsko bylo prvním státem na světě, který tento úřad zřídilo již v roce 1981.)

Úřad, jenž má ve štítu – logo to opravdu není – plyšového medvídka, zřídil před procesem expertní panel složený z dětí včetně těch, které přežily Utoyu. Jeho úkolem bylo připravit reportérům doporučení, jak o případu referovat hlavně v okamžicích kontaktu s nedospělými svědky. Ombudsman se přimlouvá za citlivé zacházení a kontakt s dětmi doporučuje navazovat jen prostřednictvím advokátů. Dobrá rada nade vše...

Největší obavy jsou z propagace fašistických názorů obžalovaného. Norské zákony dávají píšícím novinářům (včetně těch tweetujících) svobodu referovat ze soudní síně, pokud jim to soudci nezakáží, ale kamery a mikrofony naopak do síně nesmějí, pokud to nepovolí. Soudkyně případu zamítla Breivikovu žádost vysílat jeho výpověď, jíž se domáhal jako svého lidského práva. Mediální organizace se odvolaly, avšak neuspěly. Nevysílá se tedy ani Breivikova výpověď, ani výpověď očitých svědků.
Je to pokus minimalizovat propagaci Breivikových paranoických vizí o rasově a kulturně „čisté“, „křesťanské“, „nezávislé“ Evropě. Skandinávie je jedním z ideových zdrojů jistého druhu politického paternalismu. Projevuje se důvěrou ve stát a jeho rozhodování o obecném dobru. V tomto případě rozhodl norský stát i o tom, co je dobré pro nás mimo hranice severského království.

Pohled do tváře nic nenahradí

Rozumět lze do jisté míry obavě o důstojnost procesu a snaze chránit nezletilé svědky případu. Proti těmto argumentům ale musíme postavit důležitější hodnotu – svobodu. Úchylný nácek jistě nemá právo na televizní projev, ale zabije-li na osm desítek lidí ve jménu ideologie, která – jak řečeno – v mírnějších formách proniká do evropské diskuse pod pláštěm přijatelnosti, je součástí naší občanské svobody nárok sledovat jeho výpověď.

Nic nenahradí zkušenost pohledu do tváře člověka Breivika popisujícího svůj zločin. Nebyla by to tvář herce ponořeného do Stanislavského metody, nebyl by to medializovaný (čili zprostředkovaný) kontext novinového referátu, nešlo by o tweetový štěk ani facebookovou chytristiku. Byla by to tvář normálně vypadajícího mladíka normálně popisujícího téměř banalizovaný proces své nelidskosti. Tak nějak – ba ještě normálněji – musel přece před padesáti lety vypadat před soudem v Jeruzalémě Adolf Eichmann. Všichni ti pánové a paní, jejichž druhým jménem je: „Breivik je zločinec, ale na tom, co říká, něco je...“, by měli tuto svoji nebezpečnou bláhovost o něco těžší.

Kvůli jistě dobrému úmyslu norských ochránců veřejné sféry jsme přišli o celosvětovou pikareskní chvilku.

Psáno pro Lidové noviny

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

aga napsal(a):

Spíš jsme voly proti své vůli.
23. 04. 2012 | 11:47

Vratiprst Choromysl napsal(a):

Klvaňa se pouští do hlubokých úvah, aby ukázal, že není povrchní teflonový blb vděčný za každý dolar od zbrojařské lobby.
Jednak mi z napsaného nedochází, co nám chce sdělit a za druhé používá obrazy, jejichž obsah nezná.

Zjevně si záznam Eichmannova mektání před soudem nikdy nepustil. Eichmann byl bezvýznamný úředník, kterému Himmlerova prohnanost a rozervanost daly do rukou obrovskou moc. Používal ji jako malá krysa.

Breivik je extrémista a ideolog jak vystřižený z čítanky. Na tom, jak vypadá, vůbec nesejde. Kdyby ho zavřeli do stejné cely s Ilyichem Ramirezem-Sánchezem a Tedem Kaczynskim, mohli by si denně navzájem dávat po hubě.
23. 04. 2012 | 12:12

Bílý muž napsal(a):

Nejdřív přišel bílý muž do Afriky, postavil všechno od měst, nemocnic po železice a pak ho černoši vykopli. Když vše zhuntovali a prožrali, co bílý muž vybudoval, nalezli k němu do Evropy, aby je dál živil.
Proč by něměl mít bílý muž právo udělat to samé co udělali oni ? Kopnout je do pr..le a poslat zpět odkud přišli ?
23. 04. 2012 | 12:15

Dagmar napsal(a):

Čin, který je fenomenem mimo veškeré kategorie si zaslouží pozornost mimo veškeré kategorie. To, že norský soud přijal opatření, která znemožňují hromadnému vrahovi ovládnout scénu - kamery a mikrofony v soudní síni se vypínají, kdykoli má Breivik promluvit, je rozumné opatření. Jeho slova jsou divákům přenášena formou přepsaného stenogfarického záznamu.

Norská justice, norská veřejnost si zaslouží respekt.
23. 04. 2012 | 12:17

Daňový poplatník napsal(a):

To autor:
Ze všech stran slyším slova Neville Chamberlaina "Přinesl jsem Vám mír", ale ani ten Eichmann nemusel stát před soudem, kdyby tenkrát velmoci neustupovali před zlem. Je to dnes jinak?
23. 04. 2012 | 12:18

Bílý muž napsal(a):

Jsme Nory proti své vůli. Ano, to platí pro všechny Evropany. Všechny evropské země jsou více či méně zaplavovány přívalem necivilizovaných, cizích etnik, které se stěhují do evropského sociálního systému.
23. 04. 2012 | 12:28

Ives napsal(a):

Dobrý den diskutujícím. Nezastávám se souzeného střelce, ale zajímalo by mě něco bližšího o činnosti norské mládeže na ostrovním táboře. Prosakovaly zprávy o zvláštních seminářích a tématických hrách pro mladé, zaměřených na výhodnost imigrace, multikulturalismu, také o akcích s antisemitským podtextem. Víte o tom něco?
23. 04. 2012 | 12:29

Luba napsal(a):

Hmmm,
další trouba oslavuje svého hrdinu: Klvaňa.

Breivik se chtěl proslavit. A to se mu, v nerozlučném spojenectví s mocenskými centry: novináři, právníky a politiky, dokonale povedlo.

Ve společnosti, která v prvé řadě hájí zájmy pozůstalých po obětech a klade důraz na předcházení podobným zločinům, by se o Breivikovi nepsalo, protože by byl včas zastřelen, nebo oběšen.

Je neslýchané, aby se právní systém demokratického státu podílel na dlouhodobé sekundární traumatizaci pozůstalých, jak se to děje v Norsku!

Stát, který v prvé řadě hájí "lidská práva" zločinců, tedy těch, kteří lidská práva jiných nerespektují, těch, kteří nerespektují základy demokratického státu tím, že poruší odvěká tabu, jako je úmyslné bestiální zabití mnoha dětí, takový stát za nic nestojí!
23. 04. 2012 | 12:32

kokoshka napsal(a):

Ives:
S podporou Strany pracujicich ktera ma vetšinu v parlamentu,ministerskeho předsedy a korunniho prince otevřene prohlašovali jeste vetši svobody a možnosti pro imigranty,aha...
23. 04. 2012 | 12:33

Občan napsal(a):

Eichmann musel zmizet, protože toho věděl příliš mnoho o paktování se sionistů s nacisty. Ostatní nacisté dožili v pohodlí a společensky vážení, mnozí z nich po létech působení ve vysoké politice, justici, školství a obraně "denacifikovaného" Německa (ale i v jiných "demokratických" zemích), aniž o ně sionisté kdy projevili zájem. Případně se pečlivě vyhýbali jejich dopadení, dokud dotyční nezemřeli přirozenou smrtí.
23. 04. 2012 | 12:34

Burbank napsal(a):

Pan Stejskal smazal kokoshku, leze mu sem Bílý muž. Možná je to zase kokoshka, jenom změnil nick. Nechce se mi věřit, že si někdo tohle opravdu myslí, možná chtějí vzbudit jenom nějaký dojem. False flag mission.

Musím se, Vratiprste, zastat Teda Kaczynskiho. Ten nevraždil masově nevinné oběti, ale lidi, kteří - podle jeho názoru - učinili konkrétní kroky proti přírodě a civilizaci, genetiky, kybernetiky apod. Myslím, že Breivikův zločin Unabomberem otřásl asi jako Vámi nebo mnou.

Pan Klvaňa se nám tu prezentuje jako ultraliberál, zajímalo by mě, jestli by podobný názor vyjádřil o nekomentovaném vydání Mein Kampfu (to bych řekl, že ano) nebo Unabomberova Manifesta (to bych spíše tipoval na ne). Publikace názorů sdružení Ne základnám mu svého času taky dost vadila. Ultraliberál, ale vocaď pocaď.
23. 04. 2012 | 12:39

kokoshka napsal(a):

Občan:
Sionismus=nacismus-jedno jest!
Ve wermachtu služilo vice než 150 tisic prislušniku jiste narodnosti.
Goering řekl:"V mem uřade ja rozhoduji kdo je a kdo neni žid".Hitler ho za to ani nepokaral.
23. 04. 2012 | 12:39

kokoshka napsal(a):

Burbank:
Jseš chytry jak radio.
Kokoshka nicky nemeni,mam to tady zapečeteno v okenku Pamatuj si mne,pokažde mi ta kouzelna skřinka ukaže hotovy nick,ja pišu jenom text a rekapču.
23. 04. 2012 | 12:42

Čochtan napsal(a):

Ives
Mladí norští socialisté na ostrově Utoya dva dny před tím horovali pro podporu palestinských radikálů, kteří téměř denně vraždí Izraelské občany a žádali izolaci Izraele, která by patrně přivodila nový Holocaust, tentokrát v režii muslimů. Nebyli to "děti", ale socialistická mládež, která se právě učila jak podporovat arabské teroristy při útocich na Israel, a jak zlikvidovat evropskou civilizaci masovou islámskou immigrací. V Německu se socialistická mládež jmenovala Hitlerjugend. Vychovala ty nejhorší zrůdy. Velice podobné těm norským.
23. 04. 2012 | 12:47

Čochtan napsal(a):

Občane,
největší část nacistů dostala asyl v arabských zemích.
23. 04. 2012 | 12:49

kokoshka napsal(a):

V podstate tam šlo o dve nesmiřitelne skupiny kterou obe podporovali američti bankeři-hitlerovskou s teorii rasove čistoty(vyvoleneho naroda)a leninsko-trockistskou,hlavne trockistskou s ideji svetovlaldy(komunisticke Internacionaly)kterou meli vest vyhradne lidi s neruskym rodokmenem,Stalin obema hydram zakroutil krkem ale po jeho smrti znovu vylezli.
23. 04. 2012 | 12:54

scallop napsal(a):

Je zajimave (ale spis smutne), jak lide omlouvaji vrazdy, ktere se staly na jinem case a miste. Televize udela z mrtvych jen zpravy, ktere je potreba natvarovat do vlastni ideologie.

Na holocaust mnozi raaguji slovy: "Nebylo to spravne, ale vite, tehdy byli na vsech uradech a vse ovladali, tak se nedivte ..."

O Stalinovych vrazdach casto slychame: "Nebylo to spravne, ale vite, tehdy byla slozita doba a bylo potreba vybudovat silne Rusko, takze to tom neco je ..."

Po utoky na dvojcata jsme vetsinou slyseli: "Nebylo to spravne, ale ti Americane se vsude cpou, tazke si to tak trochu zaslouzili ..."

Stejna skupina Breivika 'chape' se slovy: "Breivik je zločinec, ale na tom, co říká, něco je...“,

Vazeni ctenari, kteri jste se v techto prikladech nasli: Breivik je jeden z Vas.
23. 04. 2012 | 12:59

Jana Pechová napsal(a):

Souhlasím s Dagmar a Lubou.
Důvod je následující:
Čas naslouchat rozsáhlým Breivikovým plkům by si našli pouze odborníci, kteří to mají jako součást profese, a pak vyšinutci, kteří v něm vidí novodobou ikonu.
Z tohoto hlediska vnímám norské opatření jako velmi prozíravé.
Běžný lid se dozví informace od nezávislých expertů (což i vzhledem ke sledovanosti případu vylučuje prakticky jakékoli zkreslování a převracení faktů), extrémisti si svoje zdroje najdou tak jako tak a pozůstalí po obětech nebudou stresováni.
23. 04. 2012 | 13:07

Burbank napsal(a):

kokoshka:
Soráč, voe. Tvoje hrdost na vlastní názory je příkladná. Taky tvoje technologická vyspělost na mě udělala dojem. Moc bych tam chtěl být s Tebou a vidět, jak ti monitor úplně sám od sebe zobrazuje Tvůj nick.

Jinak si myslím, že zvolený styl prezentace Tvých názorů k jejich propagaci moc nepomůže. Někdo by si mohl klidně pomyslet, že jsi totální vyhráblo a rozhodnout se, že Tvé příspěvky bude napříště ignorovat, a to bychom asi ani jeden nechtěli.
23. 04. 2012 | 13:07

ten, kdo se s blbem hádat nebude, napsal(a):

Klvaňovi se nepodařilo prodat nám senzační radar a tak se z toho pomátl.

A když jsme u radaru, tak jsem nedávno zase o té technologii četl, další dva neúspěšné testy, které mají navíc daleko do reálných podmínek. Hračka na utrácení peněz, naštěstí nebude provokovat zde.
23. 04. 2012 | 13:13

kokoshka napsal(a):

Burbank:
Zobrazuje.Na Google Chrome mam založku Centrum,kliknu Zpravy-Nazory-Blogy a pak na članek.Vždy pod prazdnym okenkem je ten nick.Nevim kdo za to muže:-)
Co se tyče propagaci tak je mi fuk kdo co mysli o mne nebo o tom co pišu,ja proste"mluvim nahlas",chceš ignoruj-mne z toho stejne nic nekape!
23. 04. 2012 | 13:13

Vratiprst Choromysl napsal(a):

Burbanku
Pokud někdo chce zvýšit náklad svého Manifestu tím, že posílá lidem pekelné stroje, je mi úplně putna, jaké názory hlásá.
Breivik má zrovnatak dobré odůvodnění, že proti čemusi "bojuje" a ty děti byly také nositeli nepřátelské doktríny.

Ve skutečnosti tito lidé brání diskusi o přesně těch problémech, na které si myslí, že upozorňují.
Jejich činy pomáhají zdůvodňovat výstavbu nikde nekončících "bezpečnostních aparátů", démonizaci bolestivých témat, vyhlašování tabu a všechno, co demokracii bere sílu.
23. 04. 2012 | 13:29

kokoshka napsal(a):

Pardon:přemyšlim nahlas.
Jsem rad že mam neortodoxni nazory,je lepši se mylit než plavat v kalne brečce mainstremu!
23. 04. 2012 | 13:44

Občan napsal(a):

Norské sdělovací prostředky, justice i bezpečnostní složkyc dělají širokou publicitou případu naopak veli společensky užitečnou věc. Ukazují totiž Norům opakovaně, že zločinec není ani muslim, ani barevný, ani Asiat - ale běloskvoucí modrooký blonďatý NORSKÝ Árijec, který ani vteřinu neváhal, když se rozhodl jít vraždit NORSKÉ děti a mládež a NORSKÉ politiky.

Že tomu věnují zvýšenou pozornost jiná sdělovadla, není v současné situaci divu. Je to ideální materiál pro odklonění pozornosti od katastrof, které prožívá většina evropské veřejnosti. A protože hyenismus politiků i sdělovadel nezná mezí, použíjí pro odklonění pozornosti a rozmělnění veřejného mínění absolutně cokoli.

Proces sám mě neděsí - takových extrémistů, jako je Breivik, je v Evropě i jinde hafo a jen čekají na svou "příležitost". Je dobře připomínat, že mezi námi jsou a že je rado si na ně dávat pozor.
Mne děsí více či méně otevřený souhlas s jeho zločinem, který dávají opakovaně najevo někteří zdejší přispěvatelé. A to jen proto, že vraždil sociálnědemokratickou mládež.
23. 04. 2012 | 13:44

Jana Pechová napsal(a):

drobné poopravení pro Lubu:

Nečetla jsem pořádně, vy kritizujete nikoli jen text pana Klvani, ale i Nory. Tam se moc neshodneme.
Myslím, že každý člověk, který přišel v důsledku něčí idiocie o své nejbližší, požaduje, aby zlo bylo potrestáno. Ti pozůstalí tedy proces sledují možná ještě více než ostatní.
Netroufla bych si přitom hodnotit jejich většinové mínění o trestu, který by měl být udělen: těžko říct, jaké procento Norů by souhlasilo s odsouzením bez procesu, o výjimečném jednorázovém obnovení trestu smrti nemluvě. Na to se neumím vžít do pocitů Nora. Nedávno někde proběhlo, že v rozporu s očekáváním vzdedmutí vlny nesnášenlivosti proti přistěhovalcům Norové zareagovali naopak - a svoji nenávist zaměřili proti extrémistům. Nu, co jiný kraj, to jiný mrav - v tomto bych si s Nory uměla notovat.
23. 04. 2012 | 13:48

Občan napsal(a):

To Čochtan:

Dík za informaci. Doteď jsem netušil, že USA, Paraguay, Uruguay, Argentina, Bolívie a Chile, stejně jako Německo a Itálie, jsou arabské země. Asi jsem nedával při zeměpisu pozor.
23. 04. 2012 | 13:52

kokoshka napsal(a):

Občan:
Tady nikdo nesouhlasi s vraždenim socilnedemokraticke mladeži,je tak socialnedemokraticka jak ja jsem Papež,Norove ochotne přijimaji cerno-hnede přistehovalci a pritom Swicaři zakazuji pracovat u sebe i občanum z vychodni vetvi EU,jak to mame pochopit?
23. 04. 2012 | 13:54

Jirka napsal(a):

Je zajímavé, jak nikdo nezkoumá, proč se Breivik choval jako zblázněný. Jak ho to napadlo vést svou válku proti islamismu a komunismu.
Podle mě se zbláznil z toho, když všude slyšel, jak se vede "válka proti terorismu", jak to léta vykřikoval Bush. V ní také neplatila žádná pravidla, bomby se svrhávaly na jakékoliv cíle, vojska překračovaLa hranice kohokoliv. A tak to začal dělat úplně stejně! Prostě chtěl jako Bush zničit všechny zárodky komunismu a jiných civilizací. - A že se Klňava v článku tak všemu diví, když sám se liší od Breivika jen tím, že střílet do Iráku nebo Afganistánu nešel on sám, ale výrazně takovéto sám války propagoval. Tak zrovna takovéto novináře Breivik poslechl.
23. 04. 2012 | 13:56

Burbank napsal(a):

Vratiprste, já s Tebou nesouhlasím. Myslím, že mezi Breivikem a Kaczynskim je podobný rozdíl jako mezi potopením vojenské a civilní lodi během válečného konfliktu. Obojí je špatné a přinese to zbytečné oběti, ale jedno z toho je horší. Navíc Kaczynskiho boj byl bojem osamělého vlka, nevyzýval k následování a jeho Manifesto je spíše společenskou analýzou, proroctvím, ve kterém předpovídá samovolné zhroucení systému i bez účasti radikálů, jako byl on sám. Nechci ho obhajovat, podobné zabíjení je neodpustitelné, ale cílený útok a masové vraždění nejsou totéž.
23. 04. 2012 | 13:57

český maloměšťák napsal(a):

Otázkou zůstává, zda omezený zdroj, čímž je samozřejmě i mediální prostor, má sloužit šíření " myšlenek" Breivikových či zda by neměl být využit k šíření myšlenek jiných /nechám na zralé úvaze každého - ať si dosadí...repertoar je velmi široký...tak jak je velmi bohatá nabídka myšlenek zdravých, humanisticky smýšlejících lidí, nenarcistických, bez ideologických předpojatostí, kontextů a motivací..../.

Ovšem máme zde fenomen trhu - a hladového konzumenta...pro které obě tyto strany je Breivúkův Mein Kampf jistě vítaným soustem.
Proč ne - škála médií je široká...jistě se najdou zdroje na to, aby si ti, co touží ve vytržení sledovat Breivikova ůsta a slova z nich vycházející - mohli ukojit své tužby a nabažit se zcela jistě neortodoxních a neotřelých myšlenek vycházejících z prostoru mezi Breivikovým levým a pravým uchem.....

Mě to ale nějak obchází- a vůbec, teď jdu na ryby....
Apropo - viděli jste záběry z potenciálního vězeňského prostoru - kde má Breivík strávit trest ?

Závidět by mu mohla leckterá rodina - lapena v ghettu či podobné lokalitě...kdy navíc ona žije v nejistotě...co bude zítra /zda se Kalousek dobře vyspí a nenavrhne svým drábkům opět nějakou možnost, jak odrbat ty dole ve prospěch kmotrů a jejich kumpánů.../.
Já vím, já vím - svoboda a tak...jenže když se svoboda zredukuje na úděl trávit nejisté dny v lokalitě, která taky není nic moc /například ve srovnání s děním a přírodou toho otřesného žaláře v Norsku /míněno ironicky/....tak je ten termín též jakýsi takový prázdný...

(věc je jistě složitější - v onom vězení tráví svůj trest například i lidé, kteří nechtěně někoho zabili při dopravní nehodě....)

Jen jsem si tak vzpomněl na Ádu Hitlerů...taky měl takové fešácké vězení - dokonce měl k dispozici asistenta...

No nic, to jen tak - aby diskuze nestála....
Ono se stejně neví - kam Breivík /kromě pekel/ půjde :

http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/evropa/breivikova-cela-ma-sedm-metru-ctverecnich_208059.html

Heil Brei...eh tedy, Petrův zdar !
23. 04. 2012 | 13:59

Karel Mueller napsal(a):

Pane Klvaňa,

nechci být impertinentní, ale toho Breivika mi vzhledově trochu připomínáte, takže by jste v Norsku zcela jistě zapadl.

Obsáhlou debatu jsme měli před čase u prof. Hořešího, kde bylo všechno řečeno. I naznačeno, o co patrně šlo (každý si teď může doplnit sám).

Jen tolik: Vypínat řeči Breivika a cenzurovat je, to je předevší zbabělost. Proč? Protože bychom mohli nabýt dojmu, že ho někdo řídil? Nebo proto, že by mohl Nory (a nejen je) přesvědčit o své pravdě?

Pak jsme byli zváženi a nalezeni lehkými.
23. 04. 2012 | 14:07

Čochtan napsal(a):

Občane,
napsal jsem "největší část". Ne "všichni". Jasné ?
23. 04. 2012 | 14:10

kokoshka napsal(a):

česky malomeštak:
Ada mel fešacke vezeni a k tomu asistenta?
Povidejte,přehanejte...
23. 04. 2012 | 14:13

Čochtan napsal(a):

Breivik musí být psychicky labilní,
neboť žádný rozumný člověk nesmí být proti islamizaci Evropy, proti likvidaci demokracie a civilizace, proti jejich nahrazení islámem.

Žádný rozumný muž přece si nenechá ujít světlé zítřky Euroarabie, evropského kalifátu, kdy nebude muset vyhazovat peníze za advokáty při rozvodu, neboť mu postačí třikrát vyslovit: "Vypadni ty krávo, už tě nechci".
Žádný rozumný muž přece si nenechá ujít příležitost ukamenovat nevěrnou manželku ! Nevěrného muže se to netýká. A veřejné věšení homosexuálů autojeřábem je obrovské obohacení evropské kultury ! Něco takového, jako v Teheránu, jsme tu ještě neměli !
Když zakážeme podle vzoru Saudské Arabie ženám řídit auto, tak se hned uvolní na silnicích !
A proti tomu Breivik bojoval likvidací těch, kteří toto immigrací muslimů připravovali. No není blázen ?
23. 04. 2012 | 14:16

kokoshka napsal(a):

"Dnes jsem poslouchal v rozhlase,ten mluvi dobre,jak dlouho ješte budeme to trpet?"-řekl řeznik.
"A koho?"-zeptal jsem se.
"No toho,noveho politika,Adolfa Hitlera!"(c)Černy Obelisk.Erich Marie Remarque.
(dej se odehrava v roce 1923)
23. 04. 2012 | 14:17

Karel Mueller napsal(a):

Pane Čochtan,

na minulém blogu u Dr. Honzáka přišel na přetřes návrh švédské (norské) femnistky, která chce zakázat pisoáry. Protože je pro ženy ponižující, že při oné činnosti musí sedět.

Jestli je Breivik blázen? Arabové si to o něm myslí určitě.
23. 04. 2012 | 14:25

poznámka napsal(a):

Přesně tak Jirko,
ten blonďák pouze nemá rád nad sebou velitele, a tak si velel sám.
Ostatně brzo může nazrát doba a ten hoch bude vyznamenán. Vzpomeňme na naše proslulé bratry.
23. 04. 2012 | 14:28

český maloměšťák napsal(a):

kokoshka
Výraz " asistent" je asi ve vztahu k jeho osobnímu tajemníkovi /r. 1925/ Hessovi ne zcela přesný. Uznávám. Říkejme mu tedy - "vězeňský editor Mein Kampfu Hess" - souhlasíte ?
O tom, jak se měl Áda ve vězení existuje spousta materiálů.

Jistě jste tak schopen dohledat sám, že termím " fešácké vězení" je trefný.
Já mizím. Jdu na ryby....
23. 04. 2012 | 14:33

kokoshka napsal(a):

česky malomeštak:
Připustim že Ada se mel lip v kriminalu než Havel?Asi mlademu Šikelgruberu nikdo do basy doutniky a whisky nepašoval?
23. 04. 2012 | 14:37

RA napsal(a):

nesouhlasím s činem Breivika, ale důvody, kvůli kterým to udělal, jsou legitimní a hlavně, nejsou extremistické. Extrémistickými se zdají pouze extrémním levičákům , komunistům a maoistům všeho druhu, jichž je Evropa plná.
A protože ty věci, multi-culti, vyžírání pracujícího obyvatelstva nepřizpůsobivými, napadáním většinového (zatím) obyvatelstva nepřizpůsobivou menšinou jsou stejné v celé Evropě, nedivme se, že lidé to pociťují, i když se komunisté snaží debatu o těchto záležitostech zakázat, umlčet Breivika, umlčet všechny, kdo o tom chtějí mluvit. rewe
23. 04. 2012 | 14:38

kokoshka napsal(a):

Jinak mladeho Adika mužeme smele přirovnat k disidentum Vejmarske republiky.
23. 04. 2012 | 14:40

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden páně Čochtanův tradičně násilnický příspěvek ("cosi o tom, že je potřeba někoho střílet"), který neměl nic společného se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
23. 04. 2012 | 14:48

Ivoš napsal(a):

Asi jsme přišli o pikareskní chvilku. Zajímavé. Breivik je souzen za hromadnou úkladnou vraždu, proč mu dávat prostor, aby svůj záměr "vystoupit" dotáhl do konce. Už takhle nelze vyloučit, že jeho čin, při podmínkách poměrně fešáckého trestu v Norsku, by někoho mohl inspirovat. Norské společenské poměry jsou velmi solidní, přistěhovalců je v zemi nemnoho, celkem tam mají 4,5 mil. obyv. a stane se tam, co ne v Brazílii, JAR či USA. Možná i pro existenci příliš humánního trestního řádu, který nepředpokládal možnost něčeho podobného.
23. 04. 2012 | 14:50

Čochtan napsal(a):

Znásilňovací epidemie v Norsku: 84% nárůst znásilnění za posledních 20 let, přičemž podle policejních statistik jsou v drtivé většině pachateli „nezápadní uchazeči o azyl“.
Ale pozor ! Zde je červená čára, dál ani krok ! Říci totiž, že nebílí imigranti muslimského původu hromadně znásilňují, by bylo nepřípustně politicky nekorektní ! Legitimní je jen publikovat statistický fakt, že pachateli rozrůstajících se hromadných znásilnění Norek, jsou v drtivé většině - až z 90% - nějakou záhadnou shodou okolností mimoevropští imigranti převážně z muslimských zemí.
Unni Wikanová, profesorka sociální antropologie z univerzity v Oslo, tvrdí: "Norské ženy musí převzít svůj podíl zodpovědnosti za znásilnění." Jejich oblečení prý muslimské muže příliš provokuje. Norky si musí uvědomit, že žijeme v multikulturní společnosti, a přizpůsobit se tomu."

Ano, Norky si musí uvědomit, že díky fašistům z Norské strany práce jejich vlast a civilizace je právě kradena cizími invazory a ony se stávají lovnou zvěří pro muslimské samce. Co s tou fašistickou profesorkou sociální antropologie? Lidi, probuďte se a braňte se !
23. 04. 2012 | 14:57

poznámka napsal(a):

RA
' nesouhlasím s činem Breivika, ale důvody, kvůli kterým to udělal, jsou legitimní a hlavně, nejsou extremistické. Extrémistickými se zdají pouze extrémním levičákům , komunistům a maoistům všeho druhu, jichž je Evropa plná.'

Je-li plná Evropa lidí jak naznačujete, nabízí se otázka, zda nejste extrémem spíše vy, kolegáčku.
23. 04. 2012 | 15:09

kokoshka napsal(a):

Breivik je politicky vezen jak Chodorkovskij nebo Tymošenko,obet krvaveho puti...norskeho totalitniho režimu!!!
23. 04. 2012 | 15:11

kokoshka napsal(a):

Čochtan:
elena,ty se bat nemusiš,tebe nikdo neznasilni ani kdybys tem arabum zaplatila!
23. 04. 2012 | 15:16

RA napsal(a):

poznámka......neshledávám nic extrémního na tom, že hodně lidí chce zastavit imigraci islámu do Evropy, mešity, hábity, zapalování aut, znásilňování imigrantskou menšinou , vysávání většiny přes sociální dávky, nepracování a podobné záležitosti....kdo s uvedeným souhlasí a do Evropy to zavlékat chce, je nebezpečný....
23. 04. 2012 | 15:26

kokoshka napsal(a):

Berte přiklad z amiku,jak rychle vyžehlili připad toho vojaka co zabil 17 afghancu-nikdo nic...
Mimochodem vam zapomneli sdelit že kvuli nepokojum zemřelo 6 vojaku NATO,tak treba pracovat,soudruzi!
23. 04. 2012 | 15:26

Al Jouda napsal(a):

Není potřeba nikoho střílet, ale je potřeba bránit se proti přistěhovalcům z Afriky a ty, co se do Evropy už dostali a dosud se nepřizpůsobili, je třeba humanitárně odsunout ! :))))
23. 04. 2012 | 15:28

patriot napsal(a):

RA:

Breivik neútočil proti přistěhovalcům ani proti politikům, kteří o přistěhovalectví rozhodují. Jinými slovy, jeho „vysvětlení“ postrádá logiku, stejně jako postrádá logiku váš příspěvek.

Masový vrah bezbranných dětí nemá žádná práva. Měl být dávno umlčen navždy, tj. popraven a spálen jako každý jiný nerecyklovatelný odpad. Jako připomenutý Adolf Eichmann.

Tragédií je to, že podle současných pravidel evropské pseudocivilizace se tak nestane.
23. 04. 2012 | 15:30

kokoshka napsal(a):

Al Jouda:
Treba do Česka?
Ja znam jednu českou holku co chodi s indusem černym jak bota a celkem vypada jako Sandokan,laska kvete v každem etniku:-)
23. 04. 2012 | 15:31

mb napsal(a):

to jsem četl v lidovkách dnes ...

a myslím, že nemáte pravdu ...

vyjmu tam jediný bod: Soudkyně případu zamítla Breivikovu žádost vysílat jeho výpověď, jíž se domáhal jako svého lidského práva.

na tom je (krutě) ironické, že člověk, který jiným lidem upřel jejich základní lidské právo na život, se domáhá svého lidského práva ( sic. !) mediálního vysílání své výpovědi ...

žádné takové právo breivik samozřejmě nemá ..., protože kdo nerespektuje lidská práva ostatních ( a bazálnější ) ztrácí svá lidská práva ( nechová se jako člověk ) / která tak bazální nejsou ...

byla by to Klvaňo P.R. ... zadarmo a inspirace dalších teroristů breivikovského typu ....

soudkyně rozhodla správně, vy se mýlíte a naskakujete na bulvár a bulvarizaci ...

jazykově: nepoužil bych zcirkusovění ale zcirkusovatění ...

s pozdravem
23. 04. 2012 | 16:38

mb napsal(a):

Luba ... věcně s vámi souhlasím ... vyjma jediné věci cituji:

Je neslýchané, aby se právní systém demokratického státu podílel na dlouhodobé sekundární traumatizaci pozůstalých, jak se to děje v Norsku!

naopak ... po původním znaleckém posudku ( že je breivik magor/chorý, což je) ... byl tlak ( i ze strany příbuzných obětí) na odsouzení breivika, proto kontraposudek ...

právní systém demokratického státu se tedy nepodílí na dlouhodobé sekundární traumatizaci pozůstalých, je tomu přesně naopak, většina si to chce při procesu s breivikem odžít, a z traumatu se tímto způsobem dostat .... / to vím alespon z rozhovoru medií s příbuznými obětí /

zdravím ...
23. 04. 2012 | 16:44

mb napsal(a):

no když někdo povraždí desítky lidí ... asi není chytré mu dělat p.r. zdarma, když právě na něco takového čeká, jako na svou hračku ...

je to šílenec čochtane, je ... jj ...
23. 04. 2012 | 17:14

Čochtan napsal(a):

A hele ! kokoshka už zase čte z lógru ! Nebo si polepšil a má křišťálovou kouli ?
23. 04. 2012 | 17:42

kokoshka napsal(a):

mb sam tak nenavidi Klause že by ho vlastnoručne uškrtil a Breivik je u nej šilenec!
23. 04. 2012 | 17:42

kokoshka napsal(a):

Čochtan:
Jestli jsi nikdy nebyl v USA dal než za velkomestem tak bdi-modrookou usmevavou blondynu v roli servirky v motorestu potkaš jenom v hollywoodskem filmu!
23. 04. 2012 | 17:46

Wilda napsal(a):

Klvaňo, jestli to takhle půjde dál, brzy budem somálci ve své zemi. A někteří ještě budou jásat že tu je kapitalismus
23. 04. 2012 | 17:49

kokoshka napsal(a):

Čochtan:
Dekuji za optani,moje sekretařka Masha kterou jsi sproste uražel se ma dobre!
23. 04. 2012 | 17:51

kokoshka napsal(a):

Zajimave je že v připadu Breivika nevznikli žadne konspiračni teorie,a toho ohoho je mnohem vice než u Osvalda...dokonale hladky prubeh akci,neschopnost policie vyhlasit všeobecny poplach po vybuchu vedle uřadu vlady,neskutečny počet obeti vzhledem k omezenym schopnostem jedne brokovnice!
A kde jsou vypovedi svedku,testy DNA,zkoušky na stopy střelneho prachu?
Jak se zda krom dobrovolneho přiznani Breivika a vysledek psychiatrickeho vyšetřeni soud nema VUBEC NIC!
23. 04. 2012 | 18:21

Dagmar napsal(a):

Jana Pechová

Srdečně zdravím. Velmi jsem ocenila informaci, že po celých deset dnů, po které bude probíhat proces s hromadným vrahem Brevikem, budou v soudní síni přítomni čtyři psycjatři, kteří mohou souzenému kdykoliv položit jakoukoliv otázku. Jedná se o psychiatry, z nichž dva dospěli k závěru, že pachatel trpí paranoidní schizofrenií a neměl by z důvodů nepříčetnosti být za svůj čin souzen a zbytek života by ztrávit na uzavřeném oddělení psychiatrického ústavu, druzí dva mají opačný názor, tedy, že pachatel je plně příčetný, za svůj čin tudíž odpovědný a souzen být má.

Velmi mi imponuje, že Norové nerezignovali kvůli jednomu teroristovi na své hodnoty, soud je veden v zájmu spravedlnosti, nikoliv jako pomsta, novináři a masmédia se chovají velmi zdrženlivě a diskuze o omezení přistěhovalectví budou probíhat až po vynesení rozsudku a nabytí jeho pravomoci.
23. 04. 2012 | 18:56

ALT napsal(a):

To Čochtan,
zdravím vodníky i
"unterwasrmeny"

to co B. udělal
mi připomíná Mašíny a spol.
snadno zranitelné oběti
na nejnižším stupínku
výsledek velmi dobře použitelný
jako odstrašující příklad.

Co se těch účastníků tábora týká
tak 15-19 většinou není zralý
věk takže jakýkoliv výplach mozku
nemusí mít trvalé následky.

A co se cz týká tak chcípá na lenost,
lež,přetvářku,zlodějnu a celkovou
ochablost, ne-li pomatení
původního obyvatelstva
zbytek eu na tom bude podobně

co s tím?
23. 04. 2012 | 19:03

Jáchym napsal(a):

Říká se, že ani kuře zadarmo nehrabe.

Protože jsem však kdysi se zalíbením pozoroval u babičky na vsi malinké budoucí nosnice, musím říci, že se jim nejspíš křivdí; pouze na rozdíl od husí Konráda Lorenze nenalezla/y své advokáty.

Naproti tomu si jistě jen málokdo dovede představit, že by zdarma hnul pařátkem Tomáš Klvaňa.

Aniž bych přeceňoval schopnosti tohoto pána, musím konstatovat, že na rozdíl od jeho standardních výkonů při propagaci kuřiva či zbraňových systémů tentokrát předvedl sofistikovanější výkon.

Nicméně tento článek vzbuzuje jisté pochybnosti: Nejsem bohemista ni lingvista, nicméně - není zde nějaký odborník v těchto oborech, aby nám řekl, z jakého jazyka byl tento článek převeden? Ten češtin, pane šéf... Vzpomínám na Rádio Tirana blahé paměti:Žádná chyba, ale rodilec by některé formulace z huby nevypustil.

Ale případného autora padstróčniku chválím:
Vždyť šlo především o diskusní podkladek se vzorem praporu hvězd, pruhů,euroamerického humanitárního čochtání, malborkového bombardování a qantanamové svobody.

Příliš rafinované, než aby to psal Klvaňa sám!
23. 04. 2012 | 19:22

Čochtan napsal(a):

Dagmar
"Jedná se o psychiatry, z nichž dva dospěli k závěru, že ....., druzí dva mají opačný názor, "
To vypovídá hodně o jejich kvalitě.

"..že Norové nerezignovali kvůli jednomu teroristovi na své hodnoty,.."
oni bohužel na své hodnoty, evropské hodnoty, rezignovali už před Breivikovou akcí. Tato "rezignace" byla důvodem k jeho činu.
23. 04. 2012 | 19:42

český maloměšťák napsal(a):

Luba napsal(a):
V každém případě je třeba si vzít z masakru na ostrově Utoya následující poučení:

Lidé, ozbrojujte se!
Učte se účinně bránit! Bránit sebe a své blízké!

Policie není všudypřítomná a justice je k ničemu.
Norský masakr to jasně ukazuje. Stačil jeden pohotový a odhodlaný střelec, a mrtvých by bylo daleko míň.

Každý si zastřelme svého hajzla! Posloužíme tak stabilitě státu a mezilidské solidaritě více, než kterákoliv "demokratická" instituce.
23. 04. 2012 | 17:17
-----------

Je ironie a ironie - a tato se, pane Lubo...tato se tedy moc nepovedla....
Když ten komentář čtete izolovaně - bez kontextu Vašich příspěvků a bez znalosti Vašich postojů - není pak zde rozdíl mezi Vámi a honoluluem či tajtrlíkem z bavorské hospody....
No nic - jen takový postřeh někoho, kdo se načas vrátil otrávený z ryb....
23. 04. 2012 | 20:10

Jana Pechová napsal(a):

Dagmar
Moc se mi v jedné ze zdejších diskusí (bohužel už je to nějaký pátek zpět a nepamatuji si detaily) líbilo, když jeden z diskutujících na citaci v textu, týkající se použitelnosti švédského modelu v našem prostředí, opáčil, že na ten model máme u nás málo Švédů.
Ono se nám vůbec nějak nedostává těch severských kvalit :-)
23. 04. 2012 | 20:15

kokoshka napsal(a):

česky malomeštak:
Luba nekdy neco napsal od sebe?Je to mašina na kopirovani cizich textu!Buh copypastu!
23. 04. 2012 | 20:15

Karel Mueller napsal(a):

Jana Pechová:

Švédů zde vskutku nadbytek není, zato Valkýr utěšeně přibývá.

Pokud jde o severské kvality ... obávám se, že za pár desítek let nebudou k mání ani v oné Skandinávii.
23. 04. 2012 | 20:27

kokoshka napsal(a):

Karell Mueller:
Švedy dobre hraji hokej a meli Astrid Lidgren(babka psala dobre detske knižky)
23. 04. 2012 | 20:50

kokoshka napsal(a):

Lindgren,Peppi Dlouhou Punčochu mamu jeho:-)
23. 04. 2012 | 20:51

Jana Pechová napsal(a):

Karel Mueller

Hezký večer, pane Müllere. Když já jsem spíš zatracenej optimista :-) Na Valkýru bych se neviděla...
Co bude za pár desítek let, lze dost těžko odhadnout.
Vnímám, že lidstvo jdoucí cestou pokus - omyl je teď je zrovna v situaci, kdy se zas nad jedním pokusem škrábe za ušima. Ovšem, lze se na to dívat i tak, že jakákoli zkušenost může vést k dobrému, pokud lidi pochopí, v čem chybují.
23. 04. 2012 | 21:02

Jáchym napsal(a):

"Švédů zde vskutku nadbytek není,
Švédů zde vskutku nadbytek není, zato Valkýr utěšeně přibývá.
Pokud jde o severské kvality ... obávám se, že za pár desítek let nebudou k mání ani v oné Skandinávii. Pokud jde o severské kvality ... obávám se, že za pár desítek let nebudou k mání ani v oné Skandinávii."

********
Podle nedávných genetických výzkumů je ve Skandinávii překvapivě vysoká promořenost vikingské populace našimi, tj. slovanskými geny.

Mimo jisté dávné oblíbené královny
(a v současnosti, mimochodem, také jedné mojí dcery)
se o to přičinil i obchod se slovanskými otroky, cenným obchodním artiklem bojovných vikingských mořeplavců.

V dobách, kdy neexistovaly sexshopy,hormonální antikoncepce a baterioví robertci, měla několikaměsíční nepřítomnost udatného Vikinga za následek, že občas paní Vikingové nějaký ten slave/otrok šplouchnul do špajzu.

Třeba z třeskuté směsky vikingské bojovnosti a slovanských holubičích povah (mého typu !) vznikla i bezkonfliktní severská demokracie.
23. 04. 2012 | 21:04

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem celou řadu příspěvků vyjadřájcících sympatie k nacionálnímu socialismu, Adolfu Hitlerovi resp. vyzývajících k násilí, neboť neměly nic společného se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
23. 04. 2012 | 21:07

Dagmar napsal(a):

Jana Pechová

Ono to možná bude tím, že ve Skandinávii nikdy neměli nevolnictví, nebo chcete-li člověčenství. Prostě feudalismus tam probíhal jinak než v ostatní Evropě :-). Faktem ovšem je, že jejich společnost byla a je víc homogenní, rovnostářská, solidarita je samozřejmostí, odpovědnost je pokládána za životní nutnost a otevřenost za ctnost. Takže podmínky pro socialismus byly vytvořeny bez jakýchkoliv revolucí.

I když Dánové, Švédové, Norové jakož i Finové nejsou opojně temperamentní, žije se s nimi, možná právě proto, dobře :-)
23. 04. 2012 | 21:08

kokoshka napsal(a):

Jachym:
Švedove meli sveho napuljona krale Karla XII,kdyby mu Petr Veliky neudelal šmitec v Severni valce tak by mohli dobyt pulku Europy.
23. 04. 2012 | 21:09

Dagmar napsal(a):

Čochtan

Ano, vypovídá to o jejich kvalitě. Vysvětlovat vám proč je ovšem marno, marno, marno.

Nedivím se, pane, že vám hodnoty, které jsou pro Nory typické nic neříkají. Vaše sympatie evidntně míří k právě opačným hodnotám, které vedou hromadné vrahy k jejich činnům.
23. 04. 2012 | 21:17

kokoshka napsal(a):

stejskal je hlidaci pes democracy!
23. 04. 2012 | 21:20

Jáchym napsal(a):

Dagmar
(doplnění příspěvku 23. 04. 2012 | 21:04 ):

Problém je nejspíš v tom, že Brevikovi předkové byly socky a neměli na to, koupit si nějakého mého praprastrejdu jako otroka, aby jim zcivilizoval genofdond! :-)
23. 04. 2012 | 21:28

mb napsal(a):

voroshilov ... nežli zaškrcení bych patrně dal přednost defenestraci v jakékoli podobě a formě ... s pozdravem ...
23. 04. 2012 | 21:38

kokoshka napsal(a):

mb:
My tu chceme rozebirat čin Breivika z ruznych uhlu pohledu a Stejskal pořad se svoji politickou korektnosti,tak to je vykastrovana debata!
23. 04. 2012 | 21:43

Dagmar napsal(a):

Jáchym

Nikdo nemůže pochybovat, že váš genotyp odpovídá kvalitě vašeho civilizací poučeného genofondu. A to vás zavazuje ke zkvalitění celého lidstva :-)
23. 04. 2012 | 21:51

anti-stejskal napsal(a):

Dagmar

obyvatelé civilizací s vaším hodnotovým systémem lze dnes studovat nejlépe v Muzeu doporučuji oddělení kuriozit, více takových jako Vy a mnozí další (pozdravuji pana Stejskala) a můžeme si rovnou začít stavět pavilon s názvem "Sami Sobě"
23. 04. 2012 | 21:53

Dagmar napsal(a):

anti-stejskal

Děkuji pane za poklonu. Ovšem máte tam chybu. Pro výjimečné osoby se stavěla Mauzolea :-)
23. 04. 2012 | 21:59

Karel Mueller napsal(a):

Jana Pechová:

Hezký večer přeji též. Kdysi dávno jsem napsal blog Světová šachovnice, kde jsem každou společnost umístil na odpovídající políčko. Dvourozměrné hodnocení - relace občan-stát a relace stát-ekonomická základna. Ze šachovnice není niku, nikdo nevymyslí žádnou společnost, kterou by nebylo možné zařadit na odpovídající políčko.

To, co budu dál psát, platí i pro paní Dagmar.

Experimentovat lze, ale nelze zahodiz zkušenosti plynoucí z celých předchozích dějin a také si myslet, že mohu jen tak změnit vzorce chování, které byly v rámci daných společností optimalizovány celá tisíciletí. Lidé se ve své podstatě nemění, je absurdní si myslet, že jsme jiní než naši předkové před několika desítkami generací. Pouze pravidla hry se mohou měnit a opět nemáte možnost vytvořit neměnnosu stabilní společnost, nelze vytvořit bezesporný etický kodex, jak plyne z naší biologické podstaty. A ani to není žádoucí, znamenalo by to konec vývoje.

Jednotlivá etnika se vyvíjela stovky generací dost izolovaně a za určitých vnějších a vnitřních podmínek, proto zde působí genetický faktor, psal jsem o tom mnohokrát. Prostě v drsné Skandinavii museli mít lidé jiné vlastnosti, než v tropech nebo na arabském bazaru. Z toho plynou jejich klady i zápory, ke kladům patří vysoká inteligence, houževnatost a férovost v jednání i osobní poctivost, to je všeobecně známo. Bez těchto vlastností by nepřežili. Na druhou stranu je zde vypjatý individualismus a tvrdost, která se snadno může změnit v krutost. Pana Čochtana neodsuzujte, myslsí jako ryzí severní Germán, i když to není na první pohled vidět. Ve Skandinavii se nikdo s niký v minulosti nepáral, zdrojů bylo málo a kdo nemohl pracovat, odcházel na samotu zemřít. A když Germáni považovali za samozřejmé poslat na smrt i svoje rodiče, když už nemohli být přínosem, tak tím spíš by zlikvidovali někoh cizího, kdo by se jím zdál k ničemu a nadto nesekal latinu. Když si přečtete profily největších zločinců 2.WW, tak za normálních okolností by mnozí byli lidé platící za vzor ctností, prostě vzali jako fakt, že ostatní národy jsou méněcenní a je třeba je potlačit, víc to neřešili.

Všechny tyhle věci jsme mnohokrát rozebírali v celé řadě debat. Že má Breivik řadu stoupenců i v samotné Skandinávii, o tom nepochybujte. Mnoha lidem musí jít imigranti na nervy, ne tím jiným čumákem, ale svojí nevzdělaností, nepořádností, nerespektováním místních pravidel a také omezenou použitelností. Jinak by to už nebyli severní Germáni a lidé se tak rychle nemění.
23. 04. 2012 | 22:07

Jáchym napsal(a):

Dagmar | 21:51 :
POZDĚ !
O ojetiny není ve Skandinávii příliš velký zájem.... a pokud je, podezírám ty holčiny z gerontofilie.

( A pak - nejsem nějaký Václav Klaus, abych se spokojil s jakoukoliv olétanou letuškou!)
23. 04. 2012 | 22:16

kokoshka napsal(a):

Jachym:
Proč jste na Dašenku tak zlej?Je smutne videt takovy upadek ducha...
23. 04. 2012 | 22:18

Jáchym napsal(a):

Proboha,
Voršo 22:18 ,
teď jste střelil vedle.
Já zapomněl, že sebeironie není Vaše silná stránka.

Doufám, že paní Dagmar je na tom líp.
Kdybych si už nemohl dělat prdel ani sám ze sebe (kňava a Klvaňa se nepočítají), tak by mě to tady nebavilo.
23. 04. 2012 | 22:32

kokoshka napsal(a):

Jachym:
Co proboha všichni mate s tim vorošilovem?
Sebeironie že neni silna stranka dobreho spisovatele,nono...!
Když sam sebe považujete za ojetou letušku tak to je k dr.Honzaku.
23. 04. 2012 | 22:37

Jáchym napsal(a):

Karel Mueller 22:07
eh... Jak bych Vám to...
Kombinovat styl Bohatýrské trilogie Jaroslava žáka a Mein Kampf je i na mne moc..
23. 04. 2012 | 22:46

Luba napsal(a):

maloměšťáku,
žádná ironie!

Demokracii musíme bránit vůči nedemokratům. Bolšáni a náckové musí dostávat preventivně přes držku, protože jejich víra je racionálními argumenty nezvrátitelná. Blbci rozumí jedině síle.

Můžete se sice pokusit agresivního frustráta přesvědčit, aby ten kvér odložil a přečetl si Tolstého či Ghándího, ale pochybuji, že tato obrana bude účinná.

Jistější metodou je, trumfnout útočníka něčím nečekaným nebo něčím účinnějším. Když na vás vytasí nůž, můžete se začít smát, ale lepší ho bude rovnou zastřelit, máte-li čím.
U soudu to pak s "obhájci lidských práv" ve zdraví proberete.
23. 04. 2012 | 22:51

Karel Mueller napsal(a):

Jáchym:

Servítek si brát nemusíte, mě ale zajímají fakta, tj. pokud máte námitky, tak kde se prokazatelně a nezpochybnitelně mýlím.
23. 04. 2012 | 22:53

kokoshka napsal(a):

Karel Mueller:
S temi rodiči co posilali na smrt je to trochu jinak,to zbytečne deti se likvidovali nehumannim zpusobem,pohadka o Janičkovi a Mařence ktere rodiče odvedou do lesa je normalni praktiky ranneho středoveku-nebylo čim decka krmit !
23. 04. 2012 | 22:53

Jáchym napsal(a):

kokoshko,
ta letuška byla narážka na povoloební sexuální oslavu našeho Péráka Václava K.
Jenže to vy jako Voroshilov nemůžete znát....

(Pokud nejste Voroshilov, tak se budu mračit. Kopírujete jeho styl a to byste našemu kámošovi dělat neměl!)
23. 04. 2012 | 22:53

kokoshka napsal(a):

Jachym:
Ja nejsem voroshilov ani kokoshka,podival jsem se do občanky a je tam napsano Aleksej,to je po vašemu neco jako Alex:-)
23. 04. 2012 | 22:59

Jáchym napsal(a):

Karel Mueller napsal(a):
Jáchym:Servítek si brát nemusíte, mě ale zajímají fakta, tj. pokud máte námitky, tak kde se prokazatelně a nezpochybnitelně mýlím.
23. 04. 2012 | 22:53
*******
To je onen kardinální problém:
Dokažte mi - prokazatelně a nezpochybnitelně - že neexistují vodníci, hejkalové, elementálové, tachyony, zelené díry...či Jáchym.

Dobrou zábavu a noc!
23. 04. 2012 | 23:04

Karel Mueller napsal(a):

kokoshka:

Mám kamaráda, který se snad už dvacet let přátelí s velmi vzdělaným Norem - menuje se Peer. Jezdívají do Norska a obráceně Peer i se svojí českou manželkou jezdívá do Čech.

Myslím, že nemjí důvod si nic vymýšlet a za ta léta dostanete docela přijatelný obraz o norské minulosti i současném Norsku.

Např. co napsala Dagmar o socialismu v Norsku sedí tomu vyprávění dokonale. Všichni Norové (prakticky) jsou národní socialisté, různé strany se od národního socialismu liší jen tím, na kterou oblast klade důraz. Imigranta jsou schopni přijmout, ale jaksi čekají, že z něho bude Nor.
23. 04. 2012 | 23:08

Karel Mueller napsal(a):

Jáchym:

Pozor, já netvrdím, že něco takového jako hejkalové, vodníci apod. existuje. A pokud by jste to tvrdil, tak bych Vám řekl, že logickou cestou lze dokázat jen matematická tvzení (a to ne všechna, jak dokázal Goedel). Nikoliv to, že nějaký objekt neexistuje. Pouze lze ukázat, že jeho existence buďto odporuje současné vědě, nebo nemáme žádné důkazy pro jeho existenci.

To ale není případ mých tvrzení, já je opírám o učité skutečnosti a teorie, proto je můžete zpochybnit.

Dobrou.
23. 04. 2012 | 23:15

trtkos napsal(a):

nechapu smazani mojeho prispevku..
neobhajoval sem Breikuv cin..NAPSAL JSEM FAKTA!
Je-li islam se zap zapolecnosti od zakladu a jiz od sveho vzniku ve valce, potom jsou siritele teto agresivni ideologie jednoduse nasi nepratele, at uz se to pravdolaskarum libi nebo ne.
Jsou-li socialisticke a veskere levicove strany napomocny sireni islamu v zap spolecnosti, jsou potom jednoduse nepratelske take.
Na tabore nebyly jenom deti, ale budouci vlastizradci a obhajci nasili a teroru na vlastnim obyvatelstvu.A to se dnes take deje. Privlastek k tem "detem" novodoby hitlerjugend pasuje...
Breivik je zoufalec a vubec se mu nedivim.
24. 04. 2012 | 00:40

orttt napsal(a):

Breivik je prostě normální pravičák. Člověk stejného typu a se stejnými názory jako ti, kteří útočili s vajíčky na mítinky ČSSD. Snad jenom "trochu" důslednější.
Oni i politici jsou tak nějak podobně rozdělení na agresory (mlátičky Topolánek a Macek z ODS a Kalousek z TOP) a na oběti násilných útoků (Dostál, Sobotka, Paroubek z ČSSD, Dolejš, Ransdorf, Svoboda z KSČM).
Pravice je tradičně agresivnější (v USA např. podporuje neomezované soukromé držení zbraní), levice slušnější. Proto dnes agresivní a sebestředné typy tíhnou spíš k pravici, empatičtější a solidarizující lidé k levici. Je ovšem otázka, jestli lze rovnou ztotožnit nedostatek sociální inteligence, myšlenkovou jednoduchost a obhroublost, nedostatek soucitu a citlivosti s názorovou "pravicovostí". Není to úplně jednoznačné, ale obecně asi ano.
24. 04. 2012 | 00:56

trtkos napsal(a):

orttt

Muzes mne prosim vysvetlit, co to je ta pravice?
Jake jsou jeji zasadni hodnoty?
-----
a pokud mozno nevychazej z toho ideologickeho vyplachu v nasich mediich...
24. 04. 2012 | 01:29

honolulu napsal(a):

Protestuji. Nepsal jsem nic ani o Brevikovi ani o Adolfovi, ale o trenkach rudoarmencu a Kokosky a byl jsem smazan.
24. 04. 2012 | 03:31

Dagmar napsal(a):

Jáchym

Vy znáte Bohatýrskou trilogii? Já se do vás snad zamiluju, vy nudle přes kanál cezená :-D
24. 04. 2012 | 06:00

Rudi Koutek napsal(a):

Tak se podivam do diskuze a vidim, ze je vse pri starem. Obcane a kokoshkove(voroshilove) opet zari(rude).
24. 04. 2012 | 07:58

Jáchym napsal(a):

Dagmar 06:00
Tajnosti žižkovkého podsvětí jsou jedním z primárních pramenů, z nichž musí čerpat každý seriózní politolog, pokud se chce vyznat ve složitém předivu dnešní české vládní politiky a nespokojí se s úrovní pana Pehe.

Kdo má nastudovaného Al Kapouna, toho Kalousek nepřekvapí!
**********
Víte, co je to interpretovaná muchláž ?
---
(Mimochodem, výrok o Norech "Imigranta jsou schopni přijmout, ale jaksi čekají, že z něho bude Nor", má leccos do sebe. A má jaksi globální platnost - i pro nenory.)
24. 04. 2012 | 08:14

Jáchym napsal(a):

Karel Mueller - pardon, to bylo pro Vás:

Víte, co je to interpretovaná muchláž ?
---
(Mimochodem, výrok o Norech "Imigranta jsou schopni přijmout, ale jaksi čekají, že z něho bude Nor", má leccos do sebe. A má jaksi globální platnost - i pro nenory.)
24. 04. 2012 | 08:18

Dagmar napsal(a):

Jáchym

Vaše řeč je sladkou hudbou pro mé uši. Z té trilogie miluju nejvíc právě Tajnosti a Spojené státy žižkovské jsou nepochybně jediným skutečně svobodným státem v historii českého národa! A s Kalouskem máte recht. On bude reinkarnací Al Kapouna a to nás tedy čekají věci. Už jen to jméno! A ta chytrost, že se rozhodl Velkou Prahu zničit zevnitř! Po vašem odhalení budu napjatě čekat, až uvalí prohibici na všechny nealkoholické nápoje "s" i "bez" :-). Joj, to si užijeme.

Co je interpretovaná muchláž nevím, ale zní to dobře!

Někde v knihovně musím po dědečkovi mít výtisk Botatýrské trilogie (Rada, Žák) tuším z konce patesátých nebo ze začátku šedesátých. Já si na vás nastuduju :-)
24. 04. 2012 | 09:12

modrý edvard napsal(a):

Domnívám se, že Breivikovy názory by měly být potřeny v řádné diskusi, a ne být utajovány. Potom se z nich stává zakázané ovoce a z jejich hlasatelů disidenti.
77 mrtvejch, co to je? Bilance v Afgánistánu za týden. Sorry, příliš dlouho jsme si žili jako v bavlnce. Bude hůř.
Jsem rád, že nalézám příznivce Bohatýrské trilogie.
24. 04. 2012 | 10:57

Al Jouda napsal(a):

To modrý edvard :
Breivikovy názory nestojí za jakoukoliv diskuzi, protože jsou to názory masového vraha. Celý soud s tímto šílencem je ztrátou času a mrháním peněz daňových poplatníků! Takový člověk si zaslouží jen smrt provazem, který se pak dá ještě znovu použít. Je stále platné přísloví : Čím více se hovnem mažeš, tím víc smrdíš !
24. 04. 2012 | 20:58

Čochtan napsal(a):

Al Joudo,
hlupáku, vždyť jeho názory neznáš !
25. 04. 2012 | 10:06

Karel Mueller napsal(a):

Jáchym:

To jaksi čekají všichni, kdo nezpitoměli, pokud jde o tu globální platnost. Prože co platí pro běžného tamního občana by jaksi mělo platit i pro cizince, který se chce v daném prostředí usadit.

Norsko je jednou z nejbohatších zemí světa, která vcelku nikoho nepotřebuje. I tu naftu má na vyvážení, Nory by slušně uživil pouhý rybolov, k tomu krásná a čistá země s nízkou hustotou obyvatel. Tento stav bude trvat tak dlouho, dokud tam budou žít Norové a budou pány ve své zemi.

Tvrdit Norům, že mají multi-kulti, musí se s tím smířit a Norky se mají strojit tak, aby cizince nedráždily (jak napsal pan Čochtan), je za těchto podmínek zločinem proti národu, to je fakt. Protože Norové se ve své zemi nemusí vzhledem ke svému bohatství přizpůsobovat nikomu a ničemu. A pokud se nezbláznili, tak si tu svojí zemi nenechají vzít.
25. 04. 2012 | 20:45

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza C Cimburek Ludvík Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav O Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy