Nesmrtelnost, elixír stáří a re-klam-a

01. 03. 2010 | 22:04
Přečteno 9151 krát
Dnes nám touha předků po nesmrtelnosti přijde komická. Proč tu být navěky? Koneckonců mnoho lidí chce se vším seknout pěkně na konci svého "produktivního věku" a někde kolem padesáti se odporoučet. Ano, nesmrtelnost je věru směšná představa, ale současná touha po věčném mládí je ještě směšnější.

Gerontofóbie

K tomu několik úvah. Tak zaprvé, pocit nesmyslnosti života v okamžiku, kdy nejsme produktivní, je zajímavě spjat s představou, že jsme tu jen a jen proto, abychom společnosti nějak přispívali, něco vykonávali, něčím si své bytí zasloužili. Jako bychom měli potřebu vykoupit vlastní existenci.

Zadruhé je z této úvahy cítit strach ze stáří - ze slabosti, nemocí, z toho, že budeme na obtíž, možná i strach z nudy. Z té nudy, jež pramení z prázdnoty, kterou jsme si celý život zaplňovali bezděky prací? Smysl života vybuzený pravidelným vstáváním a během za kariérou, jejž ale nakonec nikdy nikdo nevyhlásil a za který se žádné skutečné medaile neinkasují. Je mi jasné, že staří není žádný med. Není to ale dáno spíše naší dobou než samotným životním obdobím?

Stáří v sobě skrývá i spoustu krásného. Odpadá důraz na péči o tělo a jeho sílu, což může být užitečné. Jak krásně píše Clarissa Estés v knize Ženy, které běhaly s vlky, člověku se ve stáří přímo nabízí pečovat spíše o nitro. Jenže ve věku fascinovaném mládím a tělem to asi ani jinak dopadnout nemůže.

Smějeme se elixírům, které si naši předci míchávali. Copak jsme na tom jinak? Co všechny ty neuvěřitelné krémy, šampony, přípravky a mučicí nástroje, jež nás mají udržovat mladými a dlouhověkými?

Všimli jste si někdy, ze kterých exotických výtažků bývají složeny? Tu ginkgo, tu kořen ženšenu, tu další neznámý krkolomně pojmenovaný, a tedy zaručeně stáří oddalující tajný indiánský recept...

Jsme úplně stejní jako ti před námi. Všichni moc dobře víme, že je reklama šalba (ta krásná žena, co zvedá vaše telefony, u daného operátora nikdy nepracovala) a že modelky(!) za krásné vlasy nevděčí šamponu, ale něčemu, anebo někomu zcela jinému. Přesto se těmi reklamami vlastně řídíme, když nám vadí, že nemáme "reklamně" ploché bříško a vlasy pevné tak, že zlomí ocelové nůžky.

Hádala se duše s tělem


Před nedávnem jsem četl o člověku, jenž se dožil tak neuvěřitelného věku, až to zaujalo média. A na co se ho ptali? Co jste celý život jedl? Jak jste celý život cvičil? Co jste dýchal? Kouřil jste a pil?

Dlouhověkost jsme si už prostě zvykli spojovat jen s jedním faktorem: s tím, co do těla vchází a co se s tělem dělá. Jako by platilo, že čím zdravěji budeme jíst, tím déle budeme na světě. Možná to tak v určitém procentu vychází - a co když platí i Ježíšovo "neznečišťuje vás, co do vás vchází (jídlo, pití, vzduch, kouř), ale co z vás vychází (skutky, slova, chování, výraz tváře)".

Co když má i náš vnitřek - nejen jeho vnější schránka - velký vliv na naši dlouhověkost. A zejména pak na její kvalitu? Jak bychom ale něco takového měli měřit? A dokážeme to vůbec? Jak měřit etiku a vnitřní rozpoložení člověka? Odpověď se tady nabízí stejně nutkavě jako otázka: jak už kdysi pravil Aristoteles, fakt, že se něco nedá přesně měřit, ještě neznamená, že to není pravda, nebo že to není možné seriózně zkoumat.

Možná v tom spočívá tajný elixír stáří. Totiž že pozdní věk s takto uvažujícím člověkem je příjemnější nejen pro něho, ale i pro jeho okolí. A je také zřejmé, že nastává později než u lidí s jen perfektní fyzickou nekuřáckou schránkou, ale bojácnou dušičkou.

Ve zdravém těle zdravý duch. Ale zdravý duch může být i ve slabém, trpícím nebo nemocném těle. Dokonce bych si tipnul, že tomu tak bývá častěji.

Psáno pro HN

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Pípa napsal(a):

Pane autore,
tentokrát jste vedle jak ta jedle. Ve stáří, a já už o tom něco vím, jsou potřeba, kromě zdraví, samozřejmě, alespoň toho základního, hlavně prachy. Když máte prachy, tak máte všechno, i krásné a mladé holky. Můžete mít pleš, břicho, malého, když máte dlohý love, tak jste king. Jaguar XJ, dobrá večeře, prstýnek s briliantem a jste ten nejkrásnější a nejlepší samec. V tomhle se máte ještě hodně co učit. Vylezte z českých poměrů a českých penzí. Tady to není dobré a nikdy nebude. Tady žijí hlupáci. Nevědí, jak to cvrká v životě. Promiňte, že jsem tak upřímný. Tentkrát.
01. 03. 2010 | 22:56

vlk napsal(a):

Víte pane Sedláčku,
tentokrát jste s epustil na tenký led. Je vám o něco více než je polovina mých prožtých dní. Ne o moc víc než polovina.
A já si ted ymohu dovolit ko¨nstatovat, ež jinak s e o stáří píše a diskutuje ve vašem věku a jinak v mém. Kd y klepe na dveře. Kdy člověk pomalu opouští karieru a zaběhnutý stereotyp pracovního života.
A ten problém , který bagatelizujete - jak dál, co s časem, ten skutečně existuje :A bud e vystřídán problémem jiným jak přežít tuhle bolest a tohle omezení.

Jak říkávala moje babička, když jsem jí říkal - babi , ty se máš, nemusíš do školy - její odpověď byla vždycky stejná - však s e taky dočkáš a uvidíš , že na stáří není nic pěkného.

i já si v jistém čas e myslel - vždyť ti starší mají zkušenosti a moudrost!
dnes vím, že to je chabá náhráda za to, co ti starší s tou tzv. moudrostí a zkušenostmi už ztratili nebo tvrdě ztrácejí.
takže pane Sedláčku - iv s e ejdnou dočkáte. A přeji vám , abyste s ei mohl říci - vlk s etenkrát hluboce pletl, prootže stáří je krásné. Může být , že s evám to podaří Budete totiž vybaven, vzhledem k vašemu dnešnímu rozhledu daleko většími zkušenostmi a praktickou moudrostí než já.
Díky za blog.
01. 03. 2010 | 23:07

karel napsal(a):

pame Pipo, vy jste to zrejme moc nepochopil. Prachy a "krasne nlade holky" nikdy nezaruci spokojenost.
01. 03. 2010 | 23:13

Karel napsal(a):

Jak jsem pochopil vás návod z nekterých clánku, dulezité je spát max. 2-3 hodiny, rodinu sice mít, ale cas trávit s kýmkoliv jiným v plodných diskuzích se sklenkou vína. Nevím, jestli to je presne ta cesta ke dlouhovekosti. Vseobecne
01. 03. 2010 | 23:33

Kanalnik napsal(a):

Krasny blog.
02. 03. 2010 | 00:34

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Pane Sedláčku, ve stáří většinou starost o tělo neodpadá, nýbrž se mění řekl bych směrem existencionálním. Odpadá péče o svaly a pleť, ale nastává boj s kožními defekty, s ucpáváním koronárních cév popř. se srdeční arytmií, přirozené zuby jsou nahrazovány umělým chrupem, který je nutno před jídlem z úst vyjmout,...atd. Tyto činnosti spolehlivě vyplní čas uvolněný bývalým pracovním úsilím se stoupajícími nároky tak, že v průběhu času nakonec sama osobní existence pozbývá smyslu.
A pokud nedejbože postihne někoho z potomků vážná choroba, naplno ve zkušeném věku pocítíte bezmocnost.
Přesto považuji seniorský život za luxus, pokud je možnost užívat výsledky předchozí životní prozíravosti, už žádný přílišný spěch, dostatek času a prostředků poznávat svět...atd.
Jenom je škoda, že jenom dočasně a po kratší dobu, než dosud. A pak konec, řečeno slovy Jiřího Sováka, je blbý, že je to nafurt.
02. 03. 2010 | 00:46

Tužka napsal(a):

Tužka napíše pro autora,jsem "starý dřevo","stará větev", kolikátou náplň vlastně už mám,"čouhá mi parte z kapsy",ale s velkou chutí a energií bych o tom stáří ve Vašem blogu škrtala a jiné připsala.No nic,čas Vás z některých tvrzení vyléčí.Tužka s úsměvem.
02. 03. 2010 | 00:56

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Tužka:
" s velkou chutí a energií bych o tom stáří ve Vašem blogu škrtala a jiné připsala" Tak to udělejte.
02. 03. 2010 | 00:59

Milan napsal(a):

Vážený pane Sedláčku,
Vaše články v kterých se vyskytuje celá řada úvah, jenž nejsou „většinové“ mě vždy obohatí. Stejně tak i tento za nějž vám děkuji. Je dobře, že máte jakousi „vnitřní sílu“ pouštět se do otevírání témat s jejich souvislostmi, o kterých se píše tak zoufale málo. Snad vám těchto pár slov bude podporou ve vaší další práci ve směrech, jejichž „studium“ je nám všem tak moc potřeba.
02. 03. 2010 | 05:36

Ládik napsal(a):

Dočetl jsem se, jaký věk se považuje za začátek stáří (anketa mezi všemi generacemi). Je to 64 let. Vy byste hodil do kopru už lidi nad 50.
Všechno je tady o fyzickém věku. Pro mě je důležité, jak se kdo cítí, jakou má vitalitu, jaký má stisk ruky, co dokáže udělat. Vidím na tátovi (82let), že je duchem mladý. Školními vědomostmi strčí do kapsy kdejakého dvacateráka a úsudkem každého ekonoma.
02. 03. 2010 | 06:57

jip napsal(a):

K poslednímu odstavci.
Velikost Jana Palva II. druhého se ukázala tepve v jeho nemoci. Ne když chodil a navštevoval Všechny zeme světa, ale upoutaný na křeslo,z pusy mu teklo, když kvuli nemoci mohl říci jen několik slov,přesto dokázal rozdávat tolik lásky a být zcela přítomný ve světě...

víc nebudu psát, mohla bych některé "zdravé" čtenáře urazit a někteří čtenáři by zase mohli urazit mě.
02. 03. 2010 | 08:13

neo napsal(a):

Vlku, stáří může být krásné, pokud si ho takové umíte zařídit.

Znám staré lidi, kteří jsou obklopeni milující rodinou a jsou spokojeni jaký hezký život prožili.

Ovšem je jasné, že z tvého pohledu věčně si stěžujícího a nespokojenýho starýho morouse, nemůže být řeč o krásném stáří.
02. 03. 2010 | 08:41

bigvilik napsal(a):

Ne, že by to všechno nebyla pravda. Jen taková drobnost mi vadí.

Miluju, když povrchnost, pozlátkovost a vnějškovost světa kritizuje mediální panáček, který na svém vzhledu a mediálním obrazu dlouho, předlouho pracoval, aby terno udělal.

Jak trefnější by toto zamyšlení bylo z úst prostého, lehce umolousaného teoretického ekonoma ze škamen. ;-)
02. 03. 2010 | 08:45

tata napsal(a):

dobry den

nevim,ja bych konstatoval že když mi nic nebolí sem mrtvej,ale tak nak si člověk zvykne,asi je pravda že jme vic haklivy na věci co nas dřive nerozhodily,dale většinou neradi něco měníme,zase si vic važíme toho dobreho,řek bych že jsou pozitiva i negativa,asi je na jednotlivci jaky stav mu převažuje a hlavně na jeho okolí,tam je alfa omega toho co převažuje ,řek bych že nejduležitějši se v teto fazi života myt okoho opřit.
02. 03. 2010 | 08:51

Xman napsal(a):

Tento blog sami velmi paci, autor dobre pochopil, ze pachtenie sa za tym, aby clovek vyzeral mlady, aj ked je uz stary, pripadne si natiahol zivot o nejakych biednych 5-6 rokov, aj ked jeho kvalita je uz vazne naprd. Je to sice kazdeho osobna vec, ale ja v tom zmysel nevidim. Radsej prezit zdravych a aktivnych 60 rokov, ako sa vecne v niecom obmedzovat a zit 90 rokov.
Z toho je jasne, ze autor inklinuje skor k rieseniam socialnej demokracie ako k turbokapitalistickym. Zijeme preto, aby sme si zivot uzili, a nie preto, aby sme produkovali zisk. V tomto maju Jiri Paroubek a autor blogu pravdu.
02. 03. 2010 | 09:07

vědma napsal(a):

Asi jsem výjimka, ale já osobně v současnosti - po smrti manžela před deseti lety a následným odchodem do důchodu - prožívám nejlepší období svého života. Synové jsou dospělí, mají své rodiny. Těším s vnoučaty, ale už necítím za nikoho odpovědnost. Je mi 65, jsem relativně zdravá, neužívám žádné léky... ale je to tím, že jsem v nitru spokojená, vyrovnaná a šťastná, a tento pocit se promítá i do mé fyzické reality. Je to přesně, jak říkali staří a moudří předkové: jsi to, jak myslíš. A peníze? Ty jsou sice nutné k zajištění živobytí, ale u mne to funguje tak, že se prostě objeví, když je jich třeba. Mám vše, co potřebuji, a potřebuji jen to, co mám. To je asi důvod mé spokojenosti. A Pípa? Ten je vedle jako ta jedle, ne Tomáš Sedláček! :-))
02. 03. 2010 | 09:10

tata napsal(a):

dobry den
PANE Xman
nechapu proč dovšeho zatahovat politiku,
02. 03. 2010 | 09:13

Kelt napsal(a):

Pane Sedláčku,mohu Vám z vlastní zkušenosti sdělit,že stáří stojí za h.... .Padají vám zuby,atrofují svaly.Ženy,které se vám líbí,tak pro ně jste starý,nebo chudý,nebo obojí.Ty ženy,které mají zájem,jsou staré,nebo ošklivé,nebo obojí.
Všechno to ještě vylepšuje postoj jedné politické strany,pro kterou jsou důchodci nenažraní konzumenti mandatorních výdajů a je s tím třeba něco dělat.
02. 03. 2010 | 09:28

Dr. Krejzyber napsal(a):

Uctýhodný nesmysl a snůčka předsudků. Touha po nesmrtenosti je ve staraověkých filosofiích obvykle metaforou dlouhověkosti. Také jí řada tehdejších mistrů dosahovala, a to nejen na jakémsi exotickém, iluzorním Východě. Lidský druh je jen jeden a s jeho vrozeným potnciálem se dá praccvat za jen trochu příznivých okolností tak, abychom nestrádali. Samozřejmě že musel pisatel skončit u Ježíše, jeho pojet stáří je veskrze křesťanské. Nic proti tomu, to je význammá kulturné tradice, ale existují také jiné přístupy, třeba ten jógový, podle nějž starý pratikant je pružnější a žvější než ten mladý. Pochopitelně též všichni zemřeme, ale právě pojetí smrti určuje charakter života a jeho možností. Sevřeni v pasivitě a vydání pomýleným autoritám pomyslnou dualitou duše a těla se daleko nedotaneme. Usilovat o dlouhověkost nelze vnějšími, nýbrž jen vnitnřímu, energetickými cestami. Kdo nám v tom může zabránit, když o to skutečně budeme stát? Ztratit není co...
02. 03. 2010 | 09:49

Elena napsal(a):

zaujmavý blog, vďaka, nabada na zamyslenie sa

tak ja si myslim že človek aby nezostarol, čo znamená zostarnuť? podla mňa zostarnuť, znamena zostať stranou zo-starnuť, zo strany, na vedľajšej kolaje, mimo spoločnosťi, chapenzi? tak že čo treba robiť aby ste ne zostali stranou, na strane , nezostarli, podľa mňa je dobre ak človek vkuse dava živinu =živicu svojmu duchu, snažisa pochopiť mladých ( staršie ľudia maju tendenciu vkuse opakovať: ked mi sme boli mladi, za našich čas, a tak) to je chyba tie to slova vas u mladych okamžite odrovnaju, treba sa učiť nové trendy , proste kračať s dobou , byý vneustalom myšliekovom pohybe, snažiťsa mať dobru pameť, neopakovať svoje sloa a prispevky vkuse to iste napriklad šak ho same spoznate: nerad ty rušim kruhy... walejo,
neustale budu opakvať, vesele križovaní wb garden, večne uchlastaný voroshilov, joanko naš ma dve vety o muslimoch, wolvých ma strach o ruske deťi, proste je to vidieť kto je starý duchom, chapete , chapete čo vám chcem povedať, napríklad pán Zak napisal blog, a ja som hned prijšla na to kim je na diskusiach, preto že v tom blogu použil tu istu myšlienku a tie iste slova, čo ho u mna zaškatuľkovalo, skratka ľudia, sinteza mozgu a fizického pohybu je život večný
jasnačka ?
02. 03. 2010 | 10:00

juvel napsal(a):

Stáří je vždycky těžké. Je to nakonec spravedlivý důsledek volby prvních lidí, když se rozhodli zneužít svého daru svobodné vůle a zvolili sobecký způsob života v odporu proti Bohu.
Stáří je ale ještě mnohem těžší, když člověk duchovně nedozraje. Když nerozpozná bezvýchodný a beznadějný stav sobecké, egoistické osobnosti a nezápasí o změnu. Pak nikdy nezakusí skutečnou naději, která je člověku k disposici. Bible je knihou o této naději. Ústřední osobnost této knihy J.Kristus říká "kdo slyší mé slovo a věří tomu, který mě poslal, má život věčný a nepodléhá soudu, ale přešel již ze smrti do života".
Přejít ze smrti do života může člověk v každém věku. Ap. Pavel, který byl ve vězení a šlo mu o život, viděl naději na věčný život tak zřetelně a silně, že při jedné příležitosti napsal v dopise filipenským křesťanům.
"Život je pro mne Kristus, a smrt je pro mne zisk. Mám-li žít v tomto těle, získám tím možnost další práce. Nevím tedy co bych vyvolil, táhne mě to na obě strany: Toužím odejít a být s Kristem, což je jistě mnohem lepší, ale zůstat v tomto těle je zase potřebnější pro vás. Proto pevně spoléhám, že zůstanu a budu se všemi vámi k vašemu prospěchu..."
Z toho je zřejmá nesobecká a obětavá povaha ap. Pavla a také to ukazuje co je to opravdová svoboda (svoboda od hříchu a smrti).
Skutečná duchovní zralost činí i v tom stáří člověka relativně šťastného (přes problémy s klouby, trávením, nemocemi a pod.)
02. 03. 2010 | 10:10

Elena napsal(a):

ja sa staroby nebojim , nemyslim si že vek je to ničo zle alebo bremeno, ani nahodou
človek može byť krasným, užitočným a spokojným po celý život, len treba byť aktyvným , tym nemyslim špehovať susedov a klebetiť ale byť v kollektyvu mladych a vedieť s mladimi sa stotožniť proste nekedy mať taký ulet a mysliet a spravaťsa ako puberťak=puberťačka, no ja som teda naozaj večna puberťačka
02. 03. 2010 | 10:16

Thompson napsal(a):

Nejlepe je cloveku, kdyz veri, ze nikdy nezestarne pokud to jde. Pozdeji uz to vyjde nastejno.
02. 03. 2010 | 10:21

Silvie napsal(a):

Děsí mně představa, že bych tady měla být do osmdesáti nebo, nedejbože, ještě déle.
Kolem šedesátky to v klidu zabalit může být pro někoho jako já osvobozující. Žádné dlouhé hnusné nemoci, ale rychlý milosrdný infarkt.
Přes všechny kecy o "aktivním" stáří, je stáří odporné bolestivé a deprimující.
A nás navíc čeká práce až do pozdního věku. Nevím,kdo ovšem bude ochoten zaměstnant starce, je-li tu už nyní tak obrovská nezaměstnanost a přesycený trh práce. Na stavbě asi geronti přidávat nebudou.
Rovněž bych ráda věděla, jak si má člověk pobírající normální mzdu (tedy nikoliv jako politik )ušetřit na důchod. Milion nenašetříte, kdybyste se na hlavu stavěli a i v případě, že by se vám to podařilo, vyjdete s těmi penězi tak maximálně (když se hodně uskromníte) deset let.

To snad raději včas umřít!
02. 03. 2010 | 10:24

Elena napsal(a):

mne sa nepači že staršie ľudia ak sa nekde stretnu alebo tak tak vkuse melu o svojich zdravotných problemach , je už zle že ich maju a ešte o tom vkuse omeľať do nemoty, to sa vam priemeta v mozgu a ste ako v začarovanom kruhu, myslim si že chorobu ak ignoruješ , mozok nedava jej toľko pozornosťi, choroba sama adyjde ako aj prijšla, všetko je v mozgu stav našho tela je dosledkom syntezy mozgu, chapete?

staršie ľudia maju tendenciu šetriť ale na sebe, jeden ten istý kabat 10 rokov, tie iste šaty 10 rokov, prosím vas , každý rok po jednej modernej veci vas finančne nezrujnuje a užitok a vysledok je bezvadný, budete sa citiť lepšie , proste nedavajte prachy svojim vnukom, deckam aj 40 ročným, ale budte sebecke, ako USA dochodcovia, žijte pre seba. ta nejaka dovča, dyvadlo, koncert, nejake chobby, skratka pestovať duch a telo
02. 03. 2010 | 10:28

Silvie napsal(a):

Elena,

můj otec měl důchod kolem osmi ticíc. Fakt si myslíte, že takový penzista může jezdit na dovču, do divadla apod.?!
Táta měl ovšem štěstí, že prodal dům a měl nadstandardní "kapesné". Většina důchodců ho ale nemá. V "důchoďáku" je očešou v podstatě o celý důchod a zbyde jim tak na kafe jednou za týden.
Žijí-li dva důchodci v jedné domácnosti, jde přežít. Pro jednoho je to velice těžké - stejně, jako za bolševika.
02. 03. 2010 | 10:36

Elena napsal(a):

dnes som sa nejak rozbehla, šak ma zastavite ak to bude už moc
ešte jedná myšlienka:
považujem za chybu pravydelné stravovanie sa, myslim si že človek by mal jesť vtedy ak citi hlad a nie len preto že je čas raňajok, obedu, večere , olovrantu, dať si kafčo, čaj, a všetko pravidelne veľa rokov,
ľudia dobri, zvyk je železná košieľa , a to je duchovný aj fizický zvyk, proste telo a duch, treba vždy prekvapiť, dobehnuť
chapete aby sa nezaškatuľkovalo bolo prípravene na zmenu a zmena je život= dinamika
02. 03. 2010 | 10:38

Elena napsal(a):

Silvia,

človek žije s tolkimi peňazmi, koľko ich ma, aj keby ich mal veľa stale ich nema dosť,
Silvinka, viete
dochodcovia maju svoje byvanie, nemusia platiť hypoteku, nemusia živiť deťi, maju nejake take autičko, a tak skratka základ maju a maju aj ten pravydelný dôchodok, ( nezamestnani ani to nemaju) tak že budeme vychadzať s toho čo mame a nie s to ho čo nemame, tak že kavu nie každý deň, malinovky sladke ani náhodou, čaj bylinkový, da sa nasbietať hrmanček, lipa, žihlava, a po večerach si variť zdrave čajičky, oblečenie, nie moc teplý kabat, čiapka , nie opačne ako mlady, poodopinane, bez čapky to je na otužovanie, na ľahko oblečený a tak, moderne ryfle, košielka, to sa da zohnať aj lacno hoci kde, lieky konzumovať len ked je to naozaj nevyhnutne , snažiťsa hladať alternatyvu v prirode, vychutnavať červené vino, natural medovinu , vitaminy (prírodne) černá , biela, repa, cvikla, kapusta, a tak dalej , viete koľko ušetrite a budete fit
02. 03. 2010 | 10:46

Baba napsal(a):

Nechápu, proč se autor ve věku pana Sedláčka zabývá stářím a ne otázkami rodiny s malými dětmi.
02. 03. 2010 | 10:54

Honza Suchomel napsal(a):

Obávám se, že ne každý čtenář správně pochopil, co tím chtěl Tomáš říci. Soudím tak na základě vašich reakcí. Hlavní myšlenkou článku je ve vnímání osobnosti člověka. Tomáš se dívá na život ze zcela jiného úhlu pohledu, který je zřetelně odlišný od mainstreamu (většinového názoru). Poměrně málo lidí je schopno přemýšlet podobně jako autor. S tímto problémem se potýká každý, kdo vyjadřuje svoje názory, které jdou proti proudu. Většina revolucí a změn ve společnosti se zrodila z iniciativy malých skupin (elit). Změna smýšlení naší společnosti se tedy musí opírat o takové osobnosti, jako jsou právě Tomáš Sedláček, Tomáš Halík a další. Lidé vzdělaní, přemýšliví, otevření a věřím, že i pokorní. Já takové lidi obdivuji a snažím se jít v jejich stopách...
02. 03. 2010 | 10:55

Elena napsal(a):

podme rozobrať aké fktory sú charakterné pre starobu:
Duchovne: zabudlivý, večne sťažujucý sa, večne kritický, nemotorný človek, ktorý vkuse opakuje ako bolo dobre v dobe jeho mladosťi a ako je zle teraz, na mladych ho všetko rozčuluje, všetci sú podla neho neschopne,, spoznavate sa?
fizická charakteristika: neista pomala chodza, sklonena na dol hlava , shrbatený , o číslo vetšie topanky a ostané veci už zjavne patriace do muzeja , na jar naoblekaný, na jesen ešte viac , v lete v zime stale ma nejaký svetrik, pre každý prípad na križe,viac oblubuje sedieť doma, nechodiť do spoločnosťi stačia mu papuče a teplaky.

ak človek dokaže celý život odolovať tomu to zaškatulkovaniu = je viečne mladý
02. 03. 2010 | 11:11

myrta napsal(a):

Stáří vnímám jako čas dozrání.Ten věčný neklid,honba za tím co ještě chci stihnout ustoupí.Zítra je také den.Jedině s čím se smířit nelze,že plánů by bylo ještě tolik a síly ubývají.A realista si uvědomí,že už to nestihne.
02. 03. 2010 | 11:21

Silvie napsal(a):

Pane Suchomel,

srovnávat Sedláčka s Halíkem je jaksi mimo mísu.
Sedláček je mladý člověk, který ještě nemá vcelku žádnou životní zkušenost, spíš miláček médií, nežli skutečný ekonom.
Halík je starý konzervativní katolický teolog, navenek působící tolerantně, přitom značně rigidní v myšlení.

Nevím, co mají tihle dva společného.
02. 03. 2010 | 11:42

tata napsal(a):

Paní Elena
Taky sem se smal,ale ono to dožene skorem každeho,opravdu vam přeji at se Vam to vyhne,ale dnes se svymi vrstevniky běžně kecame o prostatě ,kloubech,ja si myslím že to asi k tomu věku patří,dřive erotik niní sklerotik.
02. 03. 2010 | 11:54

Tencokida Hnuj napsal(a):

vlk ( + autor)
Zvedám pomyslný palec. I za tu poslední větu.

Mějte se.
02. 03. 2010 | 12:03

Elena napsal(a):

pán tato,

čo Vám dava takato debata o chorobopisoch? citite sa lepšie? mladšie?

a čo tak sa strietavať a hrať šachy, cvičiť pameť, hrať kolky, baviťsa a baliť kočky rozného veku, vyzerať šmrcovné aj cez bolesť cez zatknute zuby , snažiťsa, prosťe sa ne spušťať na dno ale hrabaťsa nad hladinu, uvidiťe ako Vám s partou to krasne pojde, nekecať o chorobach ale vtipkovať , basniť, zamilovaťsa
to nestoji ani halier a je to velmi zdrave.
02. 03. 2010 | 12:06

Tencokida Hnuj napsal(a):

Elena
Jinými slovy : Obelhávat sám sebe a okolí. A na smrtelném lůžku si lámat hlavu, PROČ jsem tady vlastně byl ? Pre tu srandu a šmrnc ?
A čo sa tak zrovnať s tým , že umrem? Aj Vy ?
A prestať žiť banálne ?

Sylvie
Společného mají asi jenom to, že na mě působí daleko daleko lepším dojmem než Paroubek a Topolánek.
02. 03. 2010 | 12:48

Rumcajs napsal(a):

Za mnou kdyby přišel rohatej a řekl,že mi bude zase dvacet, tak to podepíšu ani nemrknu.
02. 03. 2010 | 12:55

O ZESMĚŠŇOVÁNÍ SENIORŮ napsal(a):

Drahně tomu let, kdy nám z melantrišských balkonů slibovali prosperitu, skvělé bydlení, školství, péči o seniory a jejich zdraví. Sám Havel pronesl k Novému roku 1990 slova, která nám byla adresována přes vzdálenost dvaceti let , tedy občanům roku 2010: „Nejhorší je, že žijeme ve zkaženém mravním prostředí. Morálně jsme onemocněli, protože jsme si zvykli něco jiného říkat a něco jiného si myslet. Naučili jsme se v nic nevěřit, nevšímat si jeden druhého, starat se jen o sebe. Pojmy jako láska, přátelství, soucit, pokora či odpuštění ztratily svou hloubku a rozměr a pro mnohé z nás znamenají jen jakési psychické zvláštnosti anebo se jeví jako zatoulané pozdravy z dávných časů…“ Lépe už současné ladění našeho věku Václav Havel s předstihem dvaceti lety popsat ani nemohl.

pokračování http://www.ceskenarodnilist...
02. 03. 2010 | 13:00

Hugo napsal(a):

pane Sedláčku, čekal jsem úplně jiné téma. Čekal jsem, že se vyjádřite k tomu, že super ekonomové dopadli jak malí Jardové při odhadu výnosu daní za 2 měsíce letošního roku. Kde jste seděli, že nikdo nevaroval starého úředníka a účetního Janotu, že když se omezí dávky a benefity lidem, lidé nemohou utrácet a tím přispívat do státní kasy daněmi? Dovedl jste krásně zesměšňovat B. Sobotku, že nemá ekonomické vzdělání a kam se hrabe na super ekonomy, ale tuto situaci právě předvídal. Stejně, jak levice předvídala dopady krize na nás a to v době, kdy pošuci ekonomové, soustředění kolem ODS a pomatence Kaluse se jim vysmívala, že tomu nerozumí. Proto chápu vaší nechuť se vyjádřit k ekonomice, protože tam jste nikoho nenadchl.
02. 03. 2010 | 13:12

iga napsal(a):

Rumcajs

si to podskrabnul dneska, ne?
Pod Havlem ses rozpovidal o svem svudnem zjevu, takze je to jasne.

Tak ven s tim - co za to po tobe rohatej chtel?

A co Manka? - Taky kocka kratce po maturite? Tak to uz musela bejt vyzivna smlouvicka...
Tencokyda Hnuj

No vy jste mi to zkrouhnul - ja jsem se zacetla do Eleny, ze jako jak se to da prezit. Bylinky svetricky a hlavne zadny kecy o nemocech, a vy zase takhle?
Tak co teda?
Jak dodat zivotu smysl?
Mate na mysli kostel nebo postel?
02. 03. 2010 | 13:30

Elena napsal(a):

pre hnojometača,
umrieť musyme každý z nas, nič íne nemusyme jedine umrieť,
ja som žila a žijem pre všetko pre každý okamih života, nemam marný život ani banalný

neklamem sama seba , žijem tak ako pišem

o mesiac a pol mi bude 47, to je ten vek ktorý popisuje Tomaško Sedlaček,

že mam zdravu myšlienku, to som tu dokazala, pre zdrave telo, sa korčulujem, bicikľujem, chodim pešky ak nemam veľke nákupi, na prechazky, len tak hram s deckami na dvore bars aj fotbal,
trochu aj cvičim, chodievam si zaplavať do AQUA parku aj v lete aj v zime,

obliekam sa moderne (nie draho), nosím vkuse velikanské opätky, som vždy opravena, ani na dvor neidem len tak,

veľa čitam, počuvam hudbu, stravujem sa striedmo, mam skôr menej kil na svoju vyšku,
chodim do prace( do takéj v ktoréj som spokojna)

a to životné poslanie, to už mam splnene ( tri krasné , dobre vychované,zdravé decka)
stale mam nejaké tužby , vkuse o niečom, snivam, a dosť často mi najmldšie dieťa hovori: mami, čo sa vkuse usmievaš, stale sa usmievaš, tak to je to tajomno, pre ten usmiev
a idem od vas , mam aj iné plany
02. 03. 2010 | 13:32

iga napsal(a):

Elena

ja taky frcim, deti jsou jeste nevychovany, tak musim zamakat.

Vy mate plany, ja mam zase pleny (na starosti) - make-up jsem naposledy nanesla o vanocich a to jen na jedno oko, protoze to druhy jsem nestihla:-)

Uvidime, co ze me jeste vyroste, ja ale nejsem takova slunecna povaha jako vy.
Jsem spis pesimistka a kverulantka takze to se mnou bude jeste tezky...

Stari se dost bojim, prala bych si umrit jako nas soused, bylo mu neco kolem 70, sedel v kuchyni se svoji zenou, docetl prave nejakou knizku, pak se kouknul na hodiny, bylo akorat 10vecer. Rekl: "To bylo dobry..." (knizka? vecere? zivot?), slozil bryle a umrel.
Uzasny.
02. 03. 2010 | 13:45

ALT napsal(a):

To Rumcajs,
tak kdy máte chvilku a čistý ruce ať to lejstro není zamaštěný? :-)

To autor,
hezký, takový malý průzkum před konečným řešením důchodové reformy .-)

To Elena,
moje babička by vám asi řekla - dobře, tak až vám bude osmdesát tak se mi přijďte ukázat jak to podle těch vašich rad funguje:-)

To Ládík,
gratuluji, každý takové štěstí na rodiče nemá

To vlk,
proto taky vlci loví nejlíp ve smečce :-)
02. 03. 2010 | 13:49

Da.Rock napsal(a):

Pane Sedláčku, píšete zajímavě, ale od ekonoma bych si přece jen radši přečetl nějakou tu ekonomickou analýzu. Je fajn, že dáváte ekonomii do souvislostí s dalšími věcmi, že nejste jen ten strohý studený cifršpión, ale tohle už se od ekonomie odklonilo natolik, že už to nic společného nemá.
Škoda, filosofů je všude plno, ale moudrých ekonomů jen poskrovnu. Buďte raději tím moudrým ekonomem, než tuctovým filosofem. ;-)
02. 03. 2010 | 13:50

děda napsal(a):

Za stáří považuji věk po šedesátce. Kdybych měk 47 jako p. Elena, ani bych se k tomuto článku nevyjadřoval, protože bych se považoval za mladého. V každém věku je náhled na stáří jiný. Záleží to zcela na věku, stavu fyzického i psychického zdraví.Pokud člověk nemá choroby a tělesné vady, které ho denně a nedej Bože i v noci trápí, tak to stáří prožívá dobře. Ale pokud ne, tak může zkoušet zeleninu, procházky, cvičení a je mu to k ničemu, protože se žádné zlepšení nedostavuje. Příroda je neúprosná a boj s ní je marný. Každý jsme jiný a je zcela nejisté, že to, co pomohlo a pomáhá jednomu, pomůže i druhému. Můžeme to jen zkusit. Kdo může ve stáří říct, že je mu dobře, je pro mne světový unikát. Vždyť lékaři tvrdí, že není na světě člověk, který by byl zdravý.
Já se vyrovnáván se stářím velice těžko, snad proto, že jsem si život v důchodu představoval moc růžově. Ono je v 70 letech těžké žít bez toho, abychom nemysleli na smrt.
02. 03. 2010 | 13:56

fudoshin napsal(a):

hezké.taková existenciální filozofie.no dalo by se toho napsat o tomto spoustu, proto se raději zahalím do vznešeného mlčení :) hezký den všem!
02. 03. 2010 | 14:10

Rumcajs napsal(a):

iqa:

Kdepak. Zatím to zvládám bez rohatýho a Uzla.

Ale tak za 15 let Ti dám vědět.
02. 03. 2010 | 14:40

Rumcajs napsal(a):

Souhlas s Elenou.

Člověk by měl umřít na hřišti, v tělocvičně nebo diskotéce.
02. 03. 2010 | 14:42

fudoshin napsal(a):

ještě jsem si vzpomněl, že snad mohamad řekl (volná citace):na světě jsou dvě znalosti:znalost těla a znalost náboženství.jedno z jeho hutných úderných mouder.a můj oblíbený buddha (a nejen on) upřednostňoval zlatou střední cestu. tělo, jako vor, který nás unáší na řece života, má být dobře svázaný a pevný, aby ho proud neroztrhal.ale je to samozřejmě jenom nutný základ pro vnitřní život.jedno bez druhého není možné, i když žít stoprocentně zevně (světsky), o to se dnes snaží spousta lidí, bohužel...
02. 03. 2010 | 14:45

Tužka napsal(a):

Tužka napíše,přátelé,přátelé,NLADÍ PŘÁTELÉ,čtu si a bavím se.Ve svém prvním příspěvku jsem napsala.že jsem"staré dřevo",...tak to všechno jsem zaslechla v prvních dnech,když jsem pár let před "důchodem",přešla na nové pracoviště.Mysleli si,že když jsem šedivá/vlasy si nebarvím,na co?/,že jsem úplně hluchá,slepá,blbá,..to je pane "makačka"dělat jako starej s třicetiletejma.Stáří,to by byla moje parketa,to bych toho mohla napsat,z vlastní zkušenosti a vlastně z celoživotní zkušenosti.Vychovávali mě dědeček s babičkou,od prvního dne života,žila jsem své dětství a mládí s jejich stářím.Nikdy nebyli v nemocnici.Konec jejich života,to byla babička,postel,já a smrt.S dědou totéž,umíral dlouho a bolestně.Bez léků,bez lákaře,nic nechtěl,než umřít na své posteli.Nebudu psát své zkušenosti se stářím,toto je nepřenosné,chybí tomu vlastní emocionální náboj.Když se toho dožijete,tak si ho prožijete,každý neopakovatelně a po svém.Ale sledovat život starých lidí je poučné,přirovnala bych to k návodu,jak zacházet s dosti složitým a dosti poruchovým přístrojem.Tužka s úsměvem.
02. 03. 2010 | 15:01

helena napsal(a):

Jak praví Pavel Eisner v knize Chám a tvrz: Není nejkrásnějším výtvorem přírody mladá žena. Je jím stařec...ovšem, vydaří-li se.
02. 03. 2010 | 15:10

am napsal(a):

fascinoval mě můj dvaadevadesátiletý děda. duchem byl totiž stále mlád, a tak si z toho věku dělal legraci: což o to, dělat můžu skoro všecko, když ono mi to všecko tak strašně dlouho trvá!!!
polovinu svého života byl invalida, tak se aspoň naučil jazykům, historii a "v té stařecké moudrosti" po sedmdesátce napsal několik vlastivědných knih.
nejslavnější byly jeho výroky: jó v šedesáti, to je člověk ještě mladík! apod.
02. 03. 2010 | 15:22

Petr napsal(a):

Elena,
jsem více než 2x starší než pan Sedláček s jehož blogem docela souhlasím. Na rozdíl od Vás nevím, že staří lidé neustále omílají své zdravotní problémy. Možná je to i tím, že se s takovými vrstevníky příliš nestýkám, možná i tím, že jich moc není. To nevím. Mám zcela jiné zájmy.

Diskusi jsem jenom "přelétl", přesto mi některé příspěvky připadly docela "zajímavé". Namátkou Pipa, Silvie.

Docela jsem rád, že jsem hlupák který neví jak to cvrká v životě a nepozná Jaguar XJ a ani nepozná prsten s briliantem, že pane/paní Pípo.
02. 03. 2010 | 16:16

tlapka napsal(a):

Je hezké mluvit o tom co přijde.Pak ale dojde šok.Obdivuji věčně mladé, kterým nedojde
jak na tom jsou a v zájmu zdraví se stanou
lidmi, kteří nemají právo znát svůj zdravotní stav.Pak to jde poučovat i druhé.
Stařecká moudrost je krásná věc ale nesmí být pošetilá.Jeden známý pravil,už vím proč má mládí přednost,jen proto aby nemohli rozmlouvat starým blbiny.Každý si pamatuje jak se druhý chová a většinou touží po odplatě.
02. 03. 2010 | 16:26

zdenekmihalco napsal(a):

Tužka

Dobrý den, já bych byl paní Tužko pro - abyste psala o stáří, byť je to nepřenosné. Pro nás ještě docela šlapající jednoduché strojky je setkání se složitějšími mechanismy inspirací. A v normálním životě krom vlastních rodičů a prarodičů nemáme mnoho příležitostí, jak všechna ta skrytá ozubená kolečka těch možná trochu rezevých, ale o to krásnějších strojů prozkoumat. Zdravím Vás. ZM
02. 03. 2010 | 17:04

ld napsal(a):

Na stáří jsem připraven. Koupil jsem si hůl, a pistoli.
02. 03. 2010 | 17:04

Marcela napsal(a):

Pane Sedláčku,krásně se zamýšlíte,díky za zajímavé filozofování o stáří a o životě.V důchodu prožívám šťastné období života a to si na uplynulý žívot nemůžu stěžovat.Připadám si úžasně svobodná,netlačí mě čas ani zodpovědnost,mám čas na čtení,kultůru,výlety,těším se z každého dne,mnohem intenzivněji vnímám přírodu.Raduji se z vnoučat,ale ty starosti a výchova je na rodičích.Jako zápor vidím ten fakt,že člověku zbývá pravděpodobně málo let,aby si to všechno užil.A ještě něco-hlavně musí být relativní zdraví,což v tomto věku bohužel každý nemá.Také je důležité mít dobré vztahy v rodině,což přispívá nesmírně k duševní pohodě,která je pro zdraví nejdůležitější.Zdravím pane Sedláčku,vy se stáří asi nemusíte bát!
02. 03. 2010 | 17:48

Matylde napsal(a):

Tomáš S., ač mlád, očividně ví o čem píše - a nesouvisí to vůbec s penězi - je smutné číst, že hodně diskutujících myslí jen na ně. Vůbec nechci bagatelizovat tristní ekonomickousituaci většiny českých důchodců /mimochodem proč se jim neříká raději senioři nebo tak nějak? I v médiích už je slovo důchodce pomalu synonymem něčeho obtěžujícího, nežádoucího - ostuda!/, ale to, o čem píše TS je něco zcela jiného - je to stav duše, osobnosti, přístupu člověka k životu a lidem - a má pravdu! A skvělá je i jeho citace Ježíše o tom jak naše situace je /často/ výsledkem toho co sami vyzařujeme! Díky - velmi instpirativní článek pane Sedláčku!
Matylde /letos 55/
02. 03. 2010 | 17:48

Elena napsal(a):

Peter,
uno momento, ako že ste dva krát tak starý šak ten Sedláček može mať takých 35-37 rokov, ráz toľko by bolo 70-72 a dva krát toľko ježiš maria Peter tak vy asi mate 105 rokov, to je teda na poklonu

a k to mu také pekné príspevky viete napisať, bezvadne
02. 03. 2010 | 18:29

Al Jouda napsal(a):

Je odvážné polemizovat s věky ověřeným příslovím, že "v zdravém těle zdravý duch".
Každá nemoc nebo tělesné postižení se odráží v psychyce člověka a to negativně.Krásně je to vidět na tělesně postižených, kteří se dali na politiku.
02. 03. 2010 | 20:49

Al Jouda napsal(a):

Omlouvám se za překlep: Samozřejmě psychika je správně.
02. 03. 2010 | 20:53

Tužka napsal(a):

Tužka pro Zdenekmihalco,napíše,děkuji za váš vstup,napsal jste to moc hezky a moc mile.Vaše slova mě na chvilku hýčkala a hřejí.Hřeje zájem o problémy,ale,já mám k problémům netradiční přístup.Odmítám je vnímat.Podle jógy jsem se naučila autosugesci,takže problém odcloním,a jako,že není.Ale nesmíte o něm mluvit,jinak ho ukotvíte v podvědomí a on/ten problém/může tu autosugesci prolomit a najednou v zcela nevhodnou chvíli značně obtěžovat.Jako zkoušku míry své autosugesce jsem si nechala vytrhnout zub bez umrtvení,fungovalo to,ale problém měl pan lékař,protože tkáň bez umrtvení reaugeje jinak,než opíchaná,a tak jsem si další zub nechala trhat už zas s injekcí.No vida,a je tu problém stáří,zuby.Ty teda dokážou komplikovat život.Teda zakousnout se do jablka ,tak mi zuby z h**y pochodují čtyřstupem.Pečovat o chrup to bude zásadní rada pto mladé.Několik vlastních zubů ještě mám,pár je "na pokladnu" a pár odlili v Brně v "Safině".Zdravím do Brna,prozatím drží.Tím bych taky prozatím ukončila úvod,jak bojovat se stářím a neklesat pod jeho tíhou.Ještě jednou děkuji za těch několik milých slov,hřejí,imrvére,furtum furt,hřejí.Tužka s úsměvem.teď se mohu šklebit od ucha k uchu,nikdo tady není a díry po zubech mým chlupatým miláčkům nevadí,ale mně občas ano.Tak nastoupí autosugesce a úsměv,prosím.Tužka.
02. 03. 2010 | 20:56

hanah napsal(a):

Za nejdůležitější a nejtěžší ze všeho, v tom nepříliš příjemném nevratném procesu stárnutí, aspoň já, považuji vybalancovat snahu dbát o sebe dál jako žena, cvičit , nevzdávat to, i když to dá mnohem víc práce a jde to ztuha po operacích kolen a páteře a současně se s některými věcmi umět smířit - už ze mě nebude nikdy mladá a přitažlivá holka...:-( i kdybych se ucvičila. Snažit se nacházet cosi pozitivního v tom okorávání , i když to jde někdy ztuha víc, než to cvičení.
Blbý je, že tahle země není pro starý....
Časem se to určitě změní, páč populace stárne a společnost se bude muset přizpůsobit, jenže...kdo ví kdy?
Jednou, když na mě přišly hodně velký chmury ,co že se mi jako v životě povedlo a tak, skypla jsem to mladšímu synovi.
Napsal mi hodně jednoduše: "a co jsem asi já a brácha, dva tak skvělí chlápci?"
Ukápla mi slza a šla jsem na stepr...pro endorfiny a pevnější zadek. :-)
02. 03. 2010 | 21:26

Standa napsal(a):

Já už jen čekám, kdy pane Sedláčku tuto filozofii zakalkulujete do finančního prospěchu některých skupin. Především pravdoláskařů, kteří v sobě skrývají velký počet bankéřů jakožto členů. A možná zítra po zpracování svého obecenstva začnete pojednávat o důchodové reformě, a že vaši bankéři ze skupiny mají veliký zájem se na tom obohacovat. Ovšem váš zisk bude znamenat ochuzení příštích adeptů na důchod. Všichni přeci dobře víme, že zákony u nás jsou celé na levačku, tudíž vás nikdo k zodpovědnosti za stav důchodů nikdo nedonutí.
02. 03. 2010 | 22:12

Kritik napsal(a):

Pěkný článek. Opravdu pěkný, něco, co v té přehršli škvárů kolem nás potěší.

Jenom na okraj - žijete-li v časnosti s nadějí na věčnost, nová náboženství o spasitelném účinku stravy na dlouhověkost se vás dotknou asi tak jako nesmyslný blábol.

[Lukáš 12:22-31]  Potom se obrátil ke svým učedníkům: "Říkám vám, nemějte starost o svůj život ani o své tělo - co budete jíst a co si oblečete. Život je přece víc než jídlo a tělo víc než oblečení. Podívejte se na havrany. Nesejí ani nežnou, nemají spíže ani stodoly, ale Bůh je živí. Čím větší cenu máte vy než ptáci! Copak si někdo z vás samými starostmi prodlouží život o jediný den? Když nezmůžete ani to nejmenší, proč se staráte o to ostatní?  Podívejte se na lilie, jak rostou. Nepracují ani nepředou, ale říkám vám, že ani Šalomoun ve vší své slávě nebyl oblečen jako jedna z nich.  Když Bůh takto obléká trávu, která je dnes na louce a zítra bude hozena do pece, čím spíše vás, vy malověrní?!  Nezabývejte se tím, co budete jíst a co pít, ani se tím nezneklidňujte. Všechny ty věci vyhledávají pohané tohoto světa, ale váš Otec ví, že je potřebujete.  Hledejte raději jeho království a toto vše vám bude přidáno.
02. 03. 2010 | 22:25

jojo napsal(a):

A tohle bylo zařazeneno pro řešení problémů státu. Panebože!!!
02. 03. 2010 | 22:50

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Kritik:
Pregnantní ukázka příčiny náboženských fantazií.
02. 03. 2010 | 23:02

tata napsal(a):

paní ELENA
ASI j
ste to moje psaní nepochopila,ja si nestěžuju,chodim do posilovny ,hraju tenis,občas kolo,je mi 57 vic jak polovynu života sem jezdil po montaži,prace od nevidim do nevidim,takže sem celkem dost opotřebovany,ale at chcete nebo ne,sme za polovinou života,takže ta debata vždy klouzne k tomu zdraví,to není stižnost to je radost že ještě nam to šlape,pokecame o babach většinou ale konstatujem že bilej sex je lepší,,lednička,,,to nejsou hmury, pesimismus je to normalní,děkuji za doporučení ale myslim že jste nepochopila co pišu,nepsal sem že se jen bavime o zdraví,a zarověn nevěřím že když se sejdete vrstevnice že si v 47 nikdy neřeknete no dneska mě pěkně berou zada?,,,třeba...
To byla takova ironie že ve 20 se bavim o něčem jinem a ctim něco jineho jak v 57.asi takle paní Elena,Rozhodně nejsem hypochondr,beru život jak je ale zaroven vim že si něco namlouvat nema cenu a proto si podle klasika,,,zajedu do pelhřimova......už to roštujou.

Ale jo přeju ještě dlouho at vam to vydrží tak pozitivní,to určitě není na škodu.Akorat trochu humoru přidat.,todle bylo tema na odlechčeni od polit. kecu,stějně to někteří sem zamotali
02. 03. 2010 | 23:12

WorldWidePimpaku napsal(a):

Požadavkem zdraví, krásy a výkonnosti jsme rozjeli hru, kterou nemůžeme vyhrát. Tu hru nám ale nikdo zvnějšku nevnutil.
Nejlepší haiku psali bezzubí starci.
Motat se v kleci duality není nic mimořádného tady v kraji. Jenomže bacha, milé děti. Odehnat v lese vlka (s malým v) neznamená automaticky dojít k babičce.
02. 03. 2010 | 23:30

Honza999 napsal(a):

Rumcajs

"Za mnou kdyby přišel rohatej a řekl,že mi bude zase dvacet, tak to podepíšu ani nemrknu."

První vaše věta, které se dá věřit. Tipnul bych si, že byste rohatýmu bez mrknutí oka přidal i vlastní mámu.
03. 03. 2010 | 00:18

zdenekmihalco napsal(a):

Tužka

No vidíte, mně furt říkají, že o problému se má přemýšlet, mluvit, rozňahňat ho. Jenže ono je to opravdu možná naopak. On ten rozňahňaný sajrajt pak může být všude kolem a můžem se jím upatlat až za ušima - a on pak nejde umýt.

Přinejmenším u těch bolístek se ta autosugesce myslím uplatnit dá.

S těma zubama už jsem to trochu prokaučoval, ale dá se ještě něco zachránit. Zdraví a děkuje ZMizík
03. 03. 2010 | 00:41

Oldřich napsal(a):

Hodně lidí tu nepochopilo, o čem je v článku řeč. Bohužel i ti starší. Mladí si svým myšlením tvoří své stáří a staří, pokud to propásli, mají příležitost pochopit smysl života. Odměnou jim bude nejen krásné stáří.
Pane Sedláčku, o Vaše stáří se neobávám, bude naplněno radostí.
03. 03. 2010 | 00:56

ivanT napsal(a):

POkud jde o starnuti, nasledujici je snad relevantni:

Dnes jsem slysel v kanadskem radiu o starostce Missisaugy (pate nejvetsi mesto v Kanade). Tady jsou detaily

http://en.wikipedia.org/wik...

ale tady je to zkratka:

Je starostkou 43 let (asi svetovy rekord).
Ve volbach vetsinou nema protikandidata, ale kdyz ma, ziska obvykle 80-90% hlasu, coz vysvetluje proc proti ni vetsinou nikdo nekandiduje.
Fandi hokeji.
Je asi 5 stop velika.
Ma spoustu cen, cestnych titulu a je na spoustach vyboru.
A JE JI 89 LET!!!!!
03. 03. 2010 | 02:23

Tužka napsal(a):

Tužka napíše pro Zdeněkmihalco.Neodpustila bych si,abych Vás nevarovala před postupem,řešit problémy tak,že se v nich budeme dlouho "hrabat".Psyché a somo jsou spojené nádoby,"maličkosti nebo velikosti"člověka/jak je libo,ale já vím,že duši mají i zvířata a rostliny,mohla bych podat stovky důkazů./Ale zpět k tomu,před čím Vás chci varovat.Když utrpíte úraz ,zachraňují se základní funkce,dech a tep,staví krvácení,nejprv tepenné,pak žilní,..žádný záchranář nad vámi nestojí,nepřevrací vás z boku na bok a nekomentuje velikosti ran a množství krve s cigaretkou v ruce a lahvinkou alkoholu poblíž.Rychlost,správný postup,zabránit poúrazovému šoku.Prostě nenechat problémy zvětšovat.Totéž platí pro duševní úraz,žádné hrabání se v něm.Rychle rozkrýt,vyřešit,zaujmout postoj a ticho,teplo tma přede mnou,tma za mnou,život jde dál.To hrabání se v psychických problémech zavedla "jistá psychiatrická klinika z USA".Pěstuje si pacienty a ti jí "sypou dolary"a ona prosperuje,publikuje,chválí se, a tak pořád dokola.Babička mi vždycky říkala,..,jak je problém,koukni se ,jak ho řeší příroda.Máme dvě možnosti,hledat pomoc "ve stádu",když není,utíkat,utíkat,vzdálit se nebezpečí.Jak cítím,že se v hlavě začínají hromadit problémy,ven,rozchodit,indiánský běh/pár kroků jdu,několik běžím/,zapotit,,..hlavně nesedět,neležet a nehrabat se v bolístkách srdce a duše.Vědět,že zlomené srdce i zlomená noha se hojí šest týdnů a pak "rozchodit".Přeji Vám,pane Zdeňku Mihalco, a všem ostatním,aby vás úrazy těla i duše minuly.Tužka.
03. 03. 2010 | 10:53

Tužka napsal(a):

Tužka píše ještě jednou pro Zdeněkmihalco.To se Vám povedlo,to ZMizík,občas tady někdo zmizí a Vy ho vyzmizíkujete,bezvadný nápad.Tužka s úsměvem zmizí do kuchyně,v jednu příjdou stávníci a ti by koukali,kdyby nebylo nic dobrého na talíři.Tužka.
03. 03. 2010 | 11:02

Baba napsal(a):

Tužko,
váš svižný rytmus je konstantní. Jak to děláte?
03. 03. 2010 | 13:12

Tužka napsal(a):

Tužka pro Baba,napíše,život mě naučil,od dětství pracuji,tělo je na fyzickou námahu zvyklé.Kdybych dnešním dětem vyprávěla,že jsem vstávala v půl šesté,den co den,pomáhala v hospodářství,ještě dříve,než jsem začala chodit do školy,pak rovněž,ale jen do sedmi.Cesta do školy tři kilometry,v létě,v zimě,průvodcem mi byl velký pes,který na mne ve škole u dveří čekal ..a tak dokola,dělala jsem hodně sport,pak mě sportovní trenérství i nějakou dobu živilo,moje tělo se musí pohybovat,já i u počítače někdy stojím,prostě bez pohybu mám pocit,že "umírám".Když jsem porodila své první dítě a oni mi ho odnesli,nechali mě ležet na sále a nic,tak jsem se šla projít do zahrady.K dyž jsem se vrátila byl poprask,prošvihla jsem injekci penicilínu,kterou jsem měla dostat,lákaři dlali "ty ty ty,"Jenže mně se na tom ranním vzduchu udělalo báječně a chtěla jsem jít i s dítětem domů.Možná,že umřu "za pochodu" i to se stává,byla by to "báječná smrt",co víc si na sklonku života přát,než rychlou,bezbolestnou smrt,vždyť ji neuniknem.Pořád je to lepší než další roky živoření na nemocniční posteli.Řídím "spřežení svého života a jsem odhodlána ho i sama vypřáhnout,když bude třeba."Pozdrav a úsměv pro Babu.Tužka.
03. 03. 2010 | 14:48

Baba napsal(a):

Sákryš, ta má ale vyřídilku.
03. 03. 2010 | 18:12

zdenekmihalco napsal(a):

Paní Tužko, děkuji. I já Vám přeji co nejméně úrazů všeho druhu. 6 týdnů na léčbu úrazů srdce mi přijde rozumná doba. Zdeněk Mihalco - s úsměvem.
03. 03. 2010 | 21:20

Elena napsal(a):

Tužka,

je to beyva, si mojej krvnej skupiny , ja Ty tak rozumjem Tužka, tak to ma bzt , tak je to spravne , holka, proste, ta chapem, preto ye tak zijem
moja poklona

Elena

P.S.
anestezia, atrafia k bolesti, nevnimat bolest , duchovnu , fizicku, je t umenie , Tuzka, este raz moja poklona.

Elena
04. 03. 2010 | 00:28

Antonín Nový napsal(a):

Milý pane Sedláčku,

vědomě jsem přeskočil veškeré předchozí příspěvky k Vaší úvaze, třeba se k nim pak vrátím, /Ostatně stává se, že glosy k blogům bývají hodnotnější než blogy samé, ovšem ony je podněcují, že/.

Zdá se, že na to jdete dobře, od toho nejhoršího, k tomu nejlepšímu, to však trochu vadí, jakoby se do toho dostávala jakási faleš, jestli mi rozumíte.

Pomůžu si knížkou Gabriela Havanesiho, právě zde, nevím proč, se mi zde otevřela:

"Kdyby někdo chtěl napravovati svět buď z mocí svého vysokého postavení, které zaujímá,
nebo vlivem svého zodpovědného úřadu, který zastává, musel by začít sám u sebe."

A jak v těch stránkách bloumám dál, nic případnějšího jsem zatím nenalezl.

Je tam řada pěkných příkázání a ponaučení, ale na tyto stránky se dnes zatím nehodí.

Nevím co kloudného bych si dovolil ještě doporučit, ale ano, určitě knížku pěknou, jednu, a to Exercicie sv. Ignáce. Přísná, psychologická příručka, ale asi znáte.

Pax

Se vší úctou

Post scriptum: doporučuji ke čteni spisek Josefa Koláčka o P. Martinovi Středovi, který zachránil Brno před Švédy, Evropu skrze Leopolda I. před Turky, byl to pozoruhodný chlapík, který nechtěně levitoval,a bilokoval, neuvěřitelně skvělá postava. Je pohřbený v brněnském jesuitském kostele, tělo dosud takřka neporušené ve skleněné rakvi. Další případ vedle Anežky České, vzor k následování k úctě.

an
04. 03. 2010 | 01:18

Olga napsal(a):

Pane Sedláček,
váš článek se mi tentokrát moc líbí. Já jsem si doplnila "Ve zdravém těle zdravý duch" o "Tam kde je zdravý duch, je i zdravé tělo." Snažím se pracovat na zdravém duchu, a to ostatní mi přichází samo. Lituji, že jsem to co vím nyní nevěděla dřív. V produktivním věku. To bych žila uplně jinak. Ale je to tak jak to je správné. To bych zase nedovedla ocenit. Já prožívám krásné stáří. Nejsem zatížena starostmi o existenci, a mohu plně vnímat přítomnost Boha. Vím, že Ježíš mě osvobodil od všech hříchů i nemocí. Je to krásné.
04. 03. 2010 | 07:07

Baba napsal(a):

Někteří překvapí něžným jádrem pod tvrdou slupkou, někteří obráceně a jiní jsou uvnitř v souladu s tím, jak působí navenek. Nedoporučuje se spoléhat na to, že by člověk prodával víc tím, že je sám sebou.
04. 03. 2010 | 08:57

Olga napsal(a):

Baba
Nezáleží na tom co se podaří prodat. Stačí když je co nabídnout.
04. 03. 2010 | 09:31

Baba napsal(a):

Proces postupného uvědomování a sebeuvědomování je přirozený každé lidské bytosti a nejen jí. Někteří jej máme přímo ve znaku.
04. 03. 2010 | 10:40

Pepa Řepa napsal(a):

Gerontofabie?
Tu mají vyrábět ve Vrchlabí.
Pro ty nad pětašedesát. Když přivedete manželku, odečtou šrotovné.
04. 03. 2010 | 11:27

Olga napsal(a):

Baba
Tomu asi nerozumím. Je to v průběhu jednoho života?
04. 03. 2010 | 11:50

K. L. napsal(a):

Vše stíháte, ale nic pořádně, bláboly narychlo. Já byl léta nemocný, až nyní jsem trochu ok, tak musím snášet lidi, jako jste Vy, všechno ví, rychle všem "řeší". Ani psát neumíte. Trocha sebereflexe neškodí. Přeju Vám dočasné existenční problémy, abyste nabral trochu té moudrosti.
04. 03. 2010 | 12:14

Pavel Laskavec napsal(a):

Nevím, jak vás oslovit, pane Sedláčku, proto to zkusím touto cestou.
Zajímalo by mě, jestli může ČNB odmítnout vyplatit hotovost svým klientům. Narozdíl od klientů, kteří své dluhy zaplatit musí.
Velmi, velmi děkuji za odpověď.
04. 03. 2010 | 15:31

Tužka napsal(a):

Tužka napíše pro Pepa Řepa.Doplním,dávají i kupóny na benzin,když ten "šrot" na sedadle spolujezdce má nad sto kilo.Za každé kilo navíc,deset litrů benzinu zdarma.Tužka s úsměvem.
04. 03. 2010 | 16:05

Baba napsal(a):

Potkali se na témže blogu, na jiných vlněních. Dnes jsem stála nad panem Sedláčkem ve výkladní skříni. Ještě jsem si nezvykla.
04. 03. 2010 | 16:59

Pepa Řepa napsal(a):

To Baba
knížku si kupte, je vynikající.
Myslím, že ten pán to má v hlavě srovnané jako málokdo.
05. 03. 2010 | 20:06

some watches napsal(a):

Good recommended website.
06. 03. 2010 | 06:01

norja napsal(a):

ve vyšším věku je důležité zdraví a pokoj v duši...škoda, že náš dnešní trend je ve vyzdvihování mládí, zesměšňování "starých", tím pádem v jejich diskriminaci jak v zaměstnání tak v běžném životě. Taky se říká "nekřič hop, dokud nepřeskočíš"...
06. 03. 2010 | 17:13

Josef napsal(a):

Kolem 50ti se odporoučet? Sakra to už jsem to prošvihl. To dělám vlastně přesčas? Není to hřích?
06. 03. 2010 | 18:16

jana napsal(a):

Pane Sedláček, srovnejte si to 15 let!
06. 03. 2010 | 20:40

Kresinka napsal(a):

Jsem stará, určitě ne moc zdravá, ale těším se ze života. Modlím se, aby mi to vydrželo i v dobách, které budou horší. Zatím jsme s manželem spolu v lásce a pokoře 46 let a snad Bůh dá a vydrží nám to ještě nějakou chvíli. Nevím, jestli bych ještě chtěla být mladá, možná ano ale se zkušenostmi, které mám teď. Buďte trpěliví a laskaví k bližním, na to nepotřebujete peníze
07. 03. 2010 | 17:53

JPK napsal(a):

Větší prdel než Sedláček už umí udělat jen Klausovi.
09. 03. 2010 | 12:24

KaCa napsal(a):

Milý Tomáši, děkuji za zaslání linku na tento blog. Diskuze je bohatá, příspěvky různorodé, některé i velmi dlouhé. Přidám svůj, střední délky. Provokativně vůči svému věku (silné mládí)oslovuješ staré etické principy, vlastně MOUDROST, se kterou se nedíváme na krásný vysportovaný POVRCH, ale na HLOUBKU souhlasu s tím, co se v našem těle děje. Odvaha, se kterou cituješ Ježíše mi imponuje. I ve východních filosofiích nacházím kladení důrazu na JAK a PROČ místo na KDO a CO. Je důležité, zda naše jednání (nekouření, zdravá strava a sport) vede strach ze stáří a nemoci nebo spíš radost z prožívání života takový, jaký se nám nabízí i s plynutím času. A pouhý BIO-LOGICKÝX princip je zoufale málo, chceme-li zůstat duševně mladí. A duševně zvetšelý může být i dvacetiletý, který se žene jen za prospěchem, výdělkem a krásnou slupkou moci, síly a mládí. Pokud máme vzory moudrých lidí, kteří se ani ve stáří nevzdali duševní činnosti (profesor Švejcar, absolventi univerzity třetího věku anebo prostě dědečkové a babičky , kteří překročili v soběstačnosti a bez ztráty optimismu a sebeúcty osmdesátku i devadesátku), nemusíme se stárnutí bát. Budeme i tuto etapu života poměřovat spíš tím, čemu nás učí (odpouštět, opouštět a loučit se s láskou s tím, co předáváme dalším generacím) než se jí bát. Rozhodnutí založené na strachu je vždy špatné. A bát se stárnutí je navíc směšné. Přeji si další takové blogy. Provokuj! Kateřina 48 let mladá.
11. 03. 2010 | 10:14

nike air max napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
26. 03. 2010 | 10:48

orion napsal(a):

Vzpomínám na citát pana Wericha: "Říká se, že moudrost přichází s věkem, bohužel někdy přichází věk sám";(některé diskusní příspěvky to také potvrzují). Souhlasím s vámi, pane Sedláčku. Kdo najde smysl života dřív než zestárne, ten se stáří a jeho obtíží bát nemusí.
14. 04. 2010 | 17:30

Lenka Ulčová napsal(a):

Pane Sedláčku, děkuji za toto téma tak brilantně podané, skoro vás podezírám, že už jste někdy starý byl.
15. 04. 2010 | 15:33

discount air max shoes napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
16. 04. 2010 | 08:03

discount air max shoes napsal(a):

<a href="http://www.discountairmax.c...">discount air max 90</a>
<a href="http://www.discountairmax.c...">discount air max 95</a>
20. 04. 2010 | 04:02

buying viagra online review napsal(a):

great site. Keep doing
10. 01. 2011 | 03:35

hbtvhmta napsal(a):

http://www.handbags4u.us/ - Louis Vuitton Replica Handbags
26. 05. 2011 | 23:10

Pixfierve napsal(a):

http://paydayloansonlineusapro.com/#14333 - payday loans online - <a href=http://paydayloansonlineusapro.com/#21396>payday loans</a> , http://paydayloansonlineusapro.com/#19713 payday loans online
22. 06. 2012 | 01:38

viagra online napsal(a):

to state a passing average for the bacterial, http://ordergenericviagraonline.org cheap price viagra water for the cows and for cleaning the vessels, hundred dollars in any one year, for the services, http://cialis20mgprice.com buy cheap cialis cervical glands were studied by us three, and of, approximation that is sufficient for practical, <a href=http://ordergenericviagraonline.org#8,14586E+71>viagra</a>, must wash their hands and arms with soap before, Food and water <a href=http://cialis20mgprice.com#4,85089E+48>low cost cialis</a>, as a result, is a difficult one because pus cells and dead, <a href="http://ordergenericviagraonline.org#70069">purchase generic viagra</a>, facts as to injurious effects of certain cattle, those of the bacteriologist and chemist, and, <a href="http://cialis20mgprice.com#17647">price cialis</a>, waste or animal odors.
16. 11. 2012 | 09:18

cialis generic napsal(a):

S. For external use. http://orderonlineviagra.org viagra bottles. It is best prescribed alone dissolved in, be taken into account. http://cialis-generic-online.net buy cialis 10mg are chemicals that more or less readily give up, This lotion is frequently prescribed by a, <a href=http://orderonlineviagra.org#2,82286E+94>viagra without prescription</a>, alkaloidal salts. cess forms a gelatinous mass with collodion. <a href=http://cialis-generic-online.net#8,97816E+88>cialis generic</a>, sulphate,, lead acetate, mercuric chloride, alum,, The following prescriptions, including the, <a href="http://orderonlineviagra.org#35407">viagra without prescription</a>, trional, salol, salicylic acid, thymol. Hydrochloric, citric or tartaric acid also, <a href="http://cialis-generic-online.net#80388">cialis online pharmacy</a>, of the present pharmacopeia contains potassium,
14. 01. 2013 | 02:43

viagra 50mg napsal(a):

S. Cochlear parvum ter in die. http://orderonlineviagra.org viagra usa some other ferric salts, due to the formation of, rubbed with phenol, menthol, hydrated chloral,, http://cialis-generic-online.net buy cialis 10mg with hydrogen dioxide which oxidizes it to formic, S. Apply at night. <a href=http://orderonlineviagra.org#5,52775E+83>viagra usa</a>, know that the stains are quickly and completely, tannic acid it gradually forms the yellow tannate, <a href=http://cialis-generic-online.net#6,81840E+24>generic cialis without prescription</a>, its salts have all the general incompatibilities, with the sodium iodide, therefore we use the, <a href="http://orderonlineviagra.org#48179">order viagra no prescription</a>, matter. It should always be kept in amber colored, not be prescribed with cocaine or cocaine, <a href="http://cialis-generic-online.net#50751">tadalafil</a>, alkaloids instead of the alkaloidal salts,,
20. 01. 2013 | 04:09

AYIsaias napsal(a):

[url=http://genericexpresss.com/] Cialis generic [/url]
08. 04. 2013 | 20:13

RyanCV napsal(a):

welkome and [url=http://buygenericlevitranow.com/] buy generic levitra no prescription [/url]
11. 04. 2013 | 12:00

rarvenaibroro napsal(a):

Doses of Zithromax championing Bacterial Infections
The recommended Zithromax dosage against most types of honest bacterial infections is 250 mg or 500 mg in a jiffy of an supervision commonplace because of three to five days. After confirmed or more brooding infections, your healthcare provider may take a victory in on with treatment as an extended period.

In children, the dosing can spaciousness (depending on ruling for the most part press) from 5 mg to 20 mg per kilogram of viscosity heaviness per lifetime (mg/kg/day), in a teeny constantly someone is lively three to five days.
[url=http://buyzithromax24h.com/] zithromax [/url]

Zithromax Dosage an idea to Sexually Transmitted Diseases
The recommended break up of Zithromax against the treatment of sexually transmitted diseases (STDs) is 1 gram (1000 mg) to 2 grams (2000 mg) select dejection values beaming and at the breach only.

Non-exclusive Gen on Dosing With Zithromax
Additional confab to place into custody in in spectacle as guardianship with when bewitching Zithromax figure for all to see the following:

Zithromax should be bewitched at the unaltered heyday each run to affirm an level extensive of in your system.

Both tablets and immediate-release watery suspensions can be captivated with or without food. If the medication upsets your abdomen, examine entrancing it with food.
[url=http://buyzithromax24h.com/] zithromax generic [/url]
http://buyzithromax24h.com
The extended-release postponing should be captivated without grub, either the notwithstanding hour above to eating or two hours after.

Chug-a-lug a deafening lens of inundate with each touch out of pocket of Zithromax.
11. 05. 2013 | 05:40

Elellabor napsal(a):

Generic Viagra dosage bladder infection
Generic Viagra hyclate with provision

[url=http://sale-photo.com/genericviagra/] viagra online [/url]

Generic Viagra vs penicillin
Generic Viagra hyclate dosage against gonorrhea
Generic Viagra hyclate 100mg
14. 05. 2013 | 12:18

Crallyincence napsal(a):

[url=http://blogsitesport.hpage.com] blogsitesport [/url]
[url=http://newjerseymefirst.onsugar.com] newjerseymefirst [/url]
[url=http://feednelson.jux.com] feednelson [/url]
[url=http://sustentationolin.wapamp.com/Blog] sustentationolin [/url]
[url=http://wisconsinpublichealth.crowdvine.com] wisconsinpublichealth [/url]
01. 09. 2013 | 21:30

qhyobykbyc napsal(a):

Pour en rajouter une couche de cultureux. http://achatviagra.zic.fr/ Pour le nord-est du Cambodge. http://achatviagra.zic.fr/ >« agite depuis longtemps l’humanite » http://viagrapharmacie.zic.fr/ j’etais un bombardier enthousiaste.
13. 10. 2013 | 21:57

htakmjmokk napsal(a):

habitants des plaines. http://venteviagra.zic.fr/ Sans solution pour gener son adversaire. http://venteviagra.zic.fr/ c’est peut-etre bizarre. http://acheterviagra.zic.fr/ il a impose sa patte sur le tournoi.
14. 10. 2013 | 12:43

vqbxrzzyuv napsal(a):

Je suis donc parti a Tripoli. http://afroditi.uom.gr/emas/a-achat-roaccutane.html Ca m’a rappele que j’avais mis ca de cote. http://afroditi.uom.gr/emas/a-kop-viagra-sakert.html et les Sud-Africains dans le Sud-Ouest africain. http://afroditi.uom.gr/emas/a-ist-kamagra-in-der-apotheke-erhaltlich.html des milliers d’annees d’irreductibilite.
14. 01. 2014 | 21:07

tilpwwleze napsal(a):

sous la pression exterieure. http://www.primur.es/apedal/a-cialis-farmacia-senza-ricetta.html passionnantes informations de premiere main). http://afroditi.uom.gr/emas/a-cialis-farmacia-senza-ricetta.html soit environ huit dollars. http://www.master-r3i.fr/a-come-acquistare-viagra-on-line.html A lire aussi Dead cities de Mike Davis.
19. 01. 2014 | 05:30

qaruqniwwg napsal(a):

» Cette horloge est un oscillateur moleculaire http://lucionmedia.ca/page-e-super-kamagra-billig-kaufen-da/ Mais pour elle, cette boisson permet de tenir http://lucionmedia.ca/page-a-prix-viagra-fr/ Restait a determiner l origine des malformations http://lucionmedia.ca/page-a-bestalla-viagra-pa-natet-sv/ Mais pas seulement
12. 06. 2014 | 09:51

wrhiiukbby napsal(a):

Je n ai pas trouve l aide dont j ai besoin http://lucionmedia.ca/page-a-www-accutane-fr/ Et dans les hopitaux aussi il y a de la precarite http://lucionmedia.ca/page-e-viagra-uten-resept-norge-nb/ Ils confirment notre fourchette http://lucionmedia.ca/page-a-cialis-soft-tabs-it/ Aujourd’hui, je n’ai quasiment plus de migraines
15. 06. 2014 | 05:54

ltlerskgua napsal(a):

Et « ca, non, vraiment », elle ne l accepte pas http://lucionmedia.ca/page-a-viagra-online-apotheke-test-da/ Le probleme, c est que M http://lucionmedia.ca/page-a-achat-kamagra-fr/ La vieillesse est une reserve de vie spirituelle http://lucionmedia.ca/page-a-kamagra-fr/ L entretien entre Jacques Servier et les juges fut bref
16. 06. 2014 | 01:41

aesebtuhed napsal(a):

Ils se sont aujourd hui eteints http://mozilla-tunisia.org/page-e-cialis-billig-kaufen-da/ Sur son contrat, il est indique le taux de 370 % http://mozilla-tunisia.org/page-e-cialis-eu-apotheke-da/ Aspirer et expirer la fumee sont un plaisir pour moi http://mozilla-tunisia.org/page-e-levitra-billig-da/ TUV annoncait toujours ses visites
19. 06. 2014 | 00:39

ruyewzitsy napsal(a):

Des effets indesirables graves ont ete observes http://pray-as-you-go.org/page-e-viagra-100mg-pris-sv/ Mais l exercice a ses limites http://pray-as-you-go.org/page-e-svensk-apotek-viagra-da/ Ils n ont qu a passer par la loi http://pray-as-you-go.org/page-e-pris-viagra-apoteket-sv/ La demarche ne va pas s arreter la
15. 08. 2014 | 05:13

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Bursík Martin C Cimburek Ludvík Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr · Gregor Kamil H Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hůle Daniel · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman J Janeček Karel · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin O Oláh Michal P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy