Sedm postřehů

31. 05. 2010 | 12:13
Přečteno 11011 krát
Trochu složitě se nám vysvětlovalo americkému novináři z Financial Times, který s námi výsledky voleb sledoval v jedné malostranské hospůdce, že vítěz je hlavním poraženým.Že nejen v Poslanecké sněmovně, ale pravděpodobně i ve vládě usednou dvě zcela nové strany. Že během měsíce skončily v čele dvou nejsilnějších politických stran oba jejich lídři. A že v nejpravděpodobnější koalici figuruje jen jedna strana s historií, zbývající dvě že jsou zbrusu nové. Přesto volby skončily s jasným a silným výsledkem. V sobotu skutečně došlo k významnému otočení kormidlem - ta změna a její energie byly skoro cítit i ve vzduchu. Jestli jí nedokážeme využít k hlubinným reformám teď, pak už se k nim nejspíš neodhodlá nikdy nikdo.

K výsledkům toho bylo už během víkendu řečeno hodně a není snad třeba opakovat očividné. Lepší bude ty komentáře doplnit. Pokusím se tedy o sedmičku apolitických postřehů.

Konec výjimečných výjimek

Předně nám volby daly několik zajímavých a nestranicky pozitivních signálů. Začněme hned u prvního překvapení, kterým je výsledek sám. To proto, že po dlouhé době zde konečně máme nepatovou situaci, což je sama o sobě příjemná změna. Zejména po minulých letech, kdy jsme si zažili tolik nestandardních postupů, až z toho šla hlava kolem. Jednu dobu už jsem měl dokonce pocit, že se skoro každý den budím do jiné republiky. Do republiky, na jejíž politický běh nemají občané skoro žádný vliv, protože se politika děje za nějakým neprůstřelným plexisklem, prakticky vymyká veřejné kontrole.

Stačí si vzpomenout na svržení vlády za předsednictví, ústavní krize, předčasné volby, odkládané předčasné volby, úřednickou vládu, vládu opírající se o páreček vratkých hlasů... To vše je nyní minulost a vracíme se (snad!) k standardním postupům. Konec výjimečných výjimek a kutilských řešení, které se snažily každý den poopravit pod rukama se rozpadající loď. Ono to sice drželo pohromadě, ale všude bylo vidět fušersky naplácané lepidlo, které trčelo z každého politického spáru.

Za druhé: ukazuje se, že změna je možná. A to i ta celkem důkladná. Neohroženost některých hroších kůží se neosvědčila.

Třetí dobrou zprávou je, že se politici nebudou muset tolik zabývat politikařením, protože výsledek je jasný. Příliš mnoho energie, času, mediálního prostoru a soukromých debat jsme v minulosti promrhali právě politikařením a věcmi, které nás neposunuly kupředu. Z některého pohledu jsem nabyl neodbytného pocitu, že země přešlapuje na místě. To by se teď mělo změnit.

Fenomén Řecko

Čtvrtý bod sedmera si zaslouží samostatné zastavení: jde o roli, již v našich volbách sehrálo Řecko. Zdejší pravice může Athénám a Budapešti jen děkovat za razanci, kterou jejich osudy daly varováním před dalším zadlužováním země. Není zcela vyloučeno, že právě obrázky z Řecka a Maďarska rozhodly letošní české volby.

Že se dluh stal takovou prioritou, je dobrá zpráva a snad to i znamená, že mnohaletý křik ekonomů po změnách nebyl zbytečnou námahou - a že voliči na tato nepopulární témata slyší. Jsem hrdý na zemi, jejíž občané dávají přednost slovům "zodpovědnost" a "konec života na dluh", před sliby třináctých důchodů a nejrůznějších státních dávek.

Velké malé strany

Za páté se zdá, že skončila éra dvou dominantních stran. Teď máme dvě malé (zmenšené) velké strany a dvě velké (zvětšené) malé demokratické strany. Koaliční jednání tedy budou dost vyrovnaná, do poslanecké sněmovny se nedostala žádná marginální partaj. Jinými slovy nejsou zde žádné muší strany sedící na muškách vah - a nejsou zde tedy ani takoví poslanci.

Volby navíc nabídly celkem příjemný mix nových tváří s těmi starými. O změnách takovéhoto rozsahu se jistě nezdálo ani iniciativě Děkujeme, odejděte. Kdo tedy svou naději spojuje s novými tvářemi, jistě dýchá po víkendu svobodněji. Přitom by kontinuita mohla být zaručena právě těmi, co zůstali. Tyto volby skutečně rozhodl volič a nikoli zákulisní taktiky za netransparentních podmínek a konspirativních zápletek, kde nikdo pořádně neví, co se za kolik komu slibovalo.

A ještě jedna důležitá věc: širokým využitím preferenčních hlasů jsme si (podomácku) dokázali vyrobit něco na způsob amerických primárek.

Za šesté se kvalita demokracie do veliké míry pozná podle reakcí těch, co prohráli. Pokud poražený neuzná porážku, může to vést k ledasčemu, v některých zemích i k válce. V české kotlině jsem tentokrát překvapivě viděli soudnost a slušné odchody. Žádné házení blátem - ty odchody působily dobrovolně a sebezpytně. Žádné zpochybňování průběhu či výsledků voleb, spíš přijetí porážky, které vždy zaslouží uznání.

Všichni poražení straničtí předsedové rychle vyvodili osobní odpovědnost. Klobouk dolu, pokud vezmeme v úvahu, že právě po něčem takovém se v této zemi tak dlouho dost neúspěšně volalo. Klobouk dolu, když si uvědomíme, kolik energie, osobního nasazení a peněz do kampaní všichni investovali.

Vítr duje do plachet


Za sedmé: volby konečně vytvořily konstelaci vhodnou k reformám. Volal-li někdo po změně politického stylu, teď je dobrá příležitost chytnout vítr do plachet a něco opravdu změnit. Novým politikům přeji mnoho energie, aby nezajeli do stejných starých kolejí, které sami kritizovali. A zároveň si dovolím radu: změny a reformy čiňte rychle, málokdy se stane, že bude tak vhodná chvíle - silná koalice, finanční krize, odstrašující příklad bankrotujících zemí. To vše fouká reformním snahám do plachet. Lidé chtějí nepopulistickou změnu. Chtějí vidět nemilosrdný zápas s korupcí.

Někdy je těžké ubránit se pocitu, že v demokraciích jsou opravdu užitečné jen první dva roky po volbách. Že nabízejí jediné časové okno, kdy se dají udělat skutečně důležité reformy, které z definice vždy bolí. Teď je vhodná chvíle. Celkem přesně víme, co je třeba a zdá se, že na to máme k dispozici i dostatečný počet hlasů ve sněmovně. Teď jen mít tu odvahu a šílené množství energie na dřinu obřích rozměrů. Čeká nás všechny hodně dřiny a potu, protože jsme toho dokázali zanedbat až příliš mnoho. Kéž nám pomůže tohle všechno zvládnout vědomí, že máme historickou šanci, která se nemusí jen tak opakovat.

Psáno pro HN

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Romana, Liberec napsal(a):

mluvíte mi z duše :-)))
31. 05. 2010 | 13:00

alarm napsal(a):

...Za páté se zdá, že skončila éra dvou dominantních stran... Máte pravdu. Příště příjde éra s jediným vůdcem!!! Vůdcovská demokracie. Nový tip vládnutí. Vůdce bude typu: srdce Havlovo, pěst Klausovo! Musíme ustát demokracii cukru a biče. Bude-li třeba použít rány - bijme. Bude-li třeba použit pohlazení - pohlaďme. Experty typu Sedládčka, zadarmo raď, za peníze makej.
31. 05. 2010 | 13:01

L.B. napsal(a):

Tohle politicky nestranný blog rozhodně není...

Ad pád vlády - Západní politici tento krok ocenili.(viz Sarkozyho komentář, když místo Topolánka dorazil Fišer) Pád vlády nezpůsobila ČSSD a KSČM, ale naštvaní poslanci vládní koalice (ČSSD a KSČM měli "jenom" 100 hlasů né 101, které je potřeba).

Na ústavním soudu se taky osazenstvo nezměnilo tak netuším jak volby souvisí s předčasnými volbami a jejím zrušením US...

Čtu si tento blog jako přiznání, že jste volil TOP a né Zelené nebo KDU jak jsem si myslel.
31. 05. 2010 | 13:02

Duroy napsal(a):

Děkuji pane Sedláčku za optimistický výhled.
Mám na Vás dotaz, skutečně věříte, že ODS, VV, TOP09 zasrtaví zadlužování země?
Dle mého názoru: 120-140 mld. ekologická zakázka, již máme spočítáno, stačí jen vybrat realizátora. Restituce církvím, to bude již asi více než 60 mld, a tudíž se jistě lehce dostaneme nad 300 mld. Restituční nároky? Nevím, snad né. důchodová reforma - 100-300 mld. jednorázově, další desítky miliard ročně na sanaci důchodového účtu. Zdravotnictví? Tam by sekyrka neměla být, privatizované ústavy si zaplatíme osobně (spoluúčast 23-24%).
Pokud k tomu připočtu perly, jako připravované PPP projekty, prodej státního majetku (magisttát Prahy, pak "výhodný" nájem) a zprivatizování částí funkcí státu, přece jen musíme snížit mzdové výdaje, nevadí, že to půjde z jiné kasičky (Praha 10 zkouší místo policie soukromou ochranku). Mně osobně vychází sekyra vlády výše uvedených stran na nějakých 1,0-1,2 biliónu za 4 roky vládnutí, v dnešních penězích.
Ptám se Vás jako ekonomického odborníka, kolik nás budou ty reformy stát?
31. 05. 2010 | 13:05

Jiří Hurt napsal(a):

Výstižné a trefné. S Vašimi názory se plně ztotožňuji. Také se připojuji k přání nově zvoleným politikům, ať se jim daří uplatňovat získaný mandát k prosperitě nás všech..
31. 05. 2010 | 13:14

L.B. napsal(a):

Ford: Čímž potvrzujete, že pád vlády nikoho relevantního v EU nezajímal a všichni si oddechli že vrchní "slačič v Evropě" zmizel z evropské politické scény a nastoupili odborníci.

Díky. Je krásně, co všechno se dá vyčíst z Vaší zapšklé a nakyslé reakce.
31. 05. 2010 | 13:19

Jir napsal(a):

Pokud kritizujete "život na dluh", doufejme, že se nebude zavádět školné na vysokých školách, díky kterému bychom dopustili život na dluh pro mladé lidi.
31. 05. 2010 | 13:20

Ford napsal(a):

L.B. Předsednictví je reprezentativní záležitost. Takže žádní odborníci nikam nenastoupili. Já jsem za to rád. I díky tomu ta socanská sebranka vyhrála volby.
31. 05. 2010 | 13:23

Targus napsal(a):

Stejskal POMÓÓÓC!!!

Ford tady kope do prdelí!!!!
31. 05. 2010 | 13:25

Láďa napsal(a):

Lídr ODS připustil, že Věci veřejné jsou nečitelný subjekt

Pane Sedláčku, co tomu říkáte? Toto dnes řekl na Hradě budoucí předseda vlády o svém budoucím koaličním partnerovi.
31. 05. 2010 | 13:28

L.B. napsal(a):

Ford: Předsednictví v EU rozhodně není reprezentativní záležitost. Funkce předsednictví EU nemá za úkol reprezentovat EU na venek, ale vést EU - reprezentativní úloha není na prvním místě.

Ano nastoupili. Jelikož tvrdíte opak požádávám Vás o dodání faktů a odkazů na články, kde si o tomto mohu něco přečíst, pokud něco takového vůbec někde najdete.
31. 05. 2010 | 13:32

zdenekmihalco napsal(a):

Dobrý den,
smazal jsem jeden vulgární text ("nakopat vás do prdele"), který byl v rozporu se záměry těchto stránek, což je vytvářet prostor pro slušnou a věcnou debatu.
Děkuji za pochopení,
Zdeněk Mihalco
správce blogů
31. 05. 2010 | 13:33

Baba napsal(a):

Myslím, že jsem si oblíbila pana Sedláčka ve filosoficky laskavém britském stylu. Období jednoznačnějších řešení bude asi delší.
31. 05. 2010 | 13:34

Ford napsal(a):

L.B. A kam vést? Půl roku? Než někam někoho dovedete tak končíte.
Ale máte zvrácenou logiku. Vy tvrdite že se něco stalo - nastoupili. Tak to dokažte vy. Nebo na předsedu EU musí být x let praxe ve statistickém úřadě? Od kdy?
31. 05. 2010 | 13:38

L.B. napsal(a):

Ford: Agenda jednotlivých předsednictví se probírá a připravuje klidně i rok dopředu a navazuje či vychází z agendy předešlé - je kontinuita ve vedení.

Jak jsem si myslel. Žádný takový fakt nemáte, ale přesto to budete tvrdit.

http://zahranicni.ihned.cz/...
31. 05. 2010 | 13:45

Ford napsal(a):

L.B. jak jsem psal. Melete hlouposti. Ty úřednici tam byli už za Topolánka. Takže potom nenastoupili.
31. 05. 2010 | 13:54

Tencokida Hnuj napsal(a):

Reformy coby paušální, plošné škrty a stejně prováděné zvyšování daní a poplatků nejsou reformami, ale jen prodlužováním agónie líné, nevychované a úplatné byrokracie.

Aby došlo ke skutečným reformám, musela by velká část byrokracie odejít na Úřad práce.

Což neudělá. Pokud ji k tomu někdo nepřiměje.

Pokud tedy ten onen či tento není takto s takovouto byrokracií pokrevně svázán. Což asi je.

Prý reformy. Tak jo.

"Veselé oddlužování a kalouskování přeje všem reformátorům Tencokida."
31. 05. 2010 | 14:01

L.B. napsal(a):

Ford: O tom, že by tam úředník Fišer, úředník Janota a spousta dalších z úřednické vlády a jejich náměstci byli i předtím jsem skutečně nic neslyšel.

Dáte mi k těmto převratným "faktům" nějaký odkaz/důkaz, nebo to můžem uzavřít, že jen tak plácáte?
31. 05. 2010 | 14:16

Pavlik napsal(a):

Taky bych tomu chtěl věřit.
NO - DOBRÁ.....čas ukáže, jestli slušnost a poctivost zvítězí nad Kalouskem, Bendou, Bémem, , Řábkovou, Rathem a jiných pochybných ztroskotanců.
31. 05. 2010 | 14:19

Tencokida Hnuj napsal(a):

Nezávidím těm, co se hrnou do vlády. Pokud tedy mají nějakou zodpovědnost. Pokud to neberou jen jako Velký Flám.

http://www.investicniweb.cz...
31. 05. 2010 | 14:21

jirka napsal(a):

To jsem jediný kdo vidí, že dluh který má ČR nevznikl tím, že by si občané brali něco co jim nepatří nebo, že by si svévolně rozdávali prašule z veřejných peněz? Teď to bude dávat dohromady Kalousek kterýmu VV spočítaly, že jeho podíl na státním dluhu činí 25 miliard! Ovšem už nejsou v rozepři, už jsou přátelé, už brázdí politiku na stejný lodi! Já nejásám-ono je jedno která strana, ale důležité je, jací v ní jsou lidé! A pokud najednou VV vidí Kalouska jako partnera jsme tam kde jsme byli! Počkejte dokud nenafasují poslanecký prebendy jak se zachovají, pak uvidíme hned kdo voličům lhal a kdo bere vážně důvěru kterou dostal!!
31. 05. 2010 | 14:26

Hans napsal(a):

Pane Sedláčku, vy považujete Kalouska, který nejvíce vřeštěl o Řecku a při tom zasekl největší dluh naších dějin, vy toho pomatence opravdu považujete za ekonoma? Vy považujete dalšího hlupce Kohouta, který s vámi seděl v te parodii na nějaký tým ekonomů, v NERVu, za ekonoma? Vy se nestydíte dávat všanc svou pověst a hlásit se k takové bandě neumětelů, jako byl NERV? A copak jste dosáhli? Zmenšil se snad dluh? Podpořili ty vaše rady investice u nás? Nebo jen blábolite, jak Nečas, že tady nechceme montovny a než ony, tak raději nic? Vy opravdu myslíte, že snižovaní daní firmám povznese výrobu, nebo měl pravdu Paroubek a odbory, že je třeba nejprve navýšit spotřebu, aby firmy mohli vyrábět a obchody prodávat a stát inkasovat daně?
31. 05. 2010 | 14:26

Jag napsal(a):

Jako hlavní vidím odstranění strany Lidové.Tato strana nejen,že už nic nenabízela-hloupé žvásty politologů o křesťanské politice jsou mimo mísu,křesťanské desatero je obsaženo ve všech evropských zákonech,tak jejich jediným dalším pozitivem měl být jazýček na vahách,kterým měli být mezi pravicí a levicí a to prostě za 21 let dokázali,že NEZVLÁDLI.Buď byli totálně destruktivní,nebo servilní nebo vůbec žádní........a protože komunisty odstranit nešlo-mají pořád základnu skalních voličů,začala strana Lidová působit jako společenská brzda.Každý kdo to chce vidět,tak to vidí a viděl.Proto jsem rád,že ji voliči odstranili.Lidovci mají totiž na rukou veškerý politický marasmus za 21 let a navíc tvrdili,že republiku chrání a mají sociální cítění........jak správně Kalousek poznamenal,byly to spíš stejné břuchy a kostelní komunisté.Takže bych jen popřál stran Radka Johna,aby sehrála daleko pokrokovější jazýček na misce vah,mezi totálním blbismem ODS o konkurenci zdravotních pojišťoven-větší blábol jsem neslyšel,všichni známe jak si konkurují benzínky,pojišťovny nebo banky a jak zachází s klienty.Doufám,že nedovolí tuto Julínkovinu uvést do praxe a udělají něco daleko více fungující a méně stojící.Výtky o populismu Věcí veřejných je nesmysl,spíše paní Dvořáková a jiní politologové mají strach,že jim stát už nebude za jejich žvásty dávat tak bohaté dotace a honoráře.A bude to jenom DOBŘE.Obecný lid už na to čeká dlouho a dal to jasně najevo.
31. 05. 2010 | 14:54

Jag napsal(a):

Hansi jen si vzpomeňte,jaký byl dluh ČSSD za 6,5 procentního růstu a sekera roční ČSSD 100 miliard.......Kalousek udělal sekeru 200 miliard při 4,5 procentním propadu......tak pokud umíte počítat,tak si spočítejte,kdo udělal větší sekery.A to Kalouska nevolím......
31. 05. 2010 | 14:58

Pepa Řepa napsal(a):

Sedm kulí jako v Sarajevu.
Uvidíme.

Pana Mihalca bych požádal, zda by nemohl při mazání specifikovat, kdože to byl nakopán, či poslán kamsi.
Uniká mi souvislost.
31. 05. 2010 | 15:01

Gerd napsal(a):

JAgu,
kdože udělal větší sekery? A´t to počítám, jak počítám, byl to V. Klaus. Vylepšoval si příjmy státního rozpočtu příjmy z privatizace státního majetku, rozpouštěním přebytků na důchodovém účtu ve státních rozpočtech a ještě k tomu bankovní socialismu.
Druhou příčku obsazuje duo Kalousek - Topolánek tvrzené Eduardem janotou, který nám sestavuje rozpočty už od roku 1995.
No a třetí příčku drží Bohuslav Sobotka z ČSSD.
Všichni jmenovaní odborníci na slovo vzatí. Ale proč toho největšího ješitu stále míjíNobelovka za ekonomii?

Pane Sedláčku,
závidím Vám Váš optimismus. Uvidíme, jak jej budete mít za rok. Má předpověď zní, že nově vzniklá vláda zatne největší sekeru v dějinách státního rozpočtu ČR. a to ani netuším, zda povládne ČSSD )když se stane zázrak), nebo vítěz voleb Nečas z ODS, přestože dopadl jak sedláci u Chlumce. Ale stačí málo, prohru a ztrátu voličských hlasů obrátit ve vítězství!
Vlády ODS dosud vždy končily krizí a poklesem ekonomiky. Zatím dvakrát. Tak si to zopakujeme do třetice se stejnou partou neumětelů.
Hezké odpoledne

P.S.: Nemáte strach, že Schwarzenberg jednou usne a Kalousek nu po dobu spánku ukradne stranu?
31. 05. 2010 | 15:24

Honza napsal(a):

pane Hansi, plácáte nesmysly. Dluh v roce 2008 za Kalouska nebyl zdaleka ani 100 miliard. To krize teprve začínala a růst už zdaleka nebyl tak velký, jako za vlády ČSSD, kdy dluh byl 2. největší po duhu z roku 2009. Vysvětlete mi, jak je možné, že při růstu hospodářství cca 6% může vzniknout tak velký propad, jaký vyrobila ČSSD? A svádět na někoho jiného to ČSSD nemůže, vladla tady předtím ona.
31. 05. 2010 | 15:32

jirka napsal(a):

no jo vítr, ale naše konkurence používá slunce a právě míří k venuši, jak tomu chcete konkurovat?
nevím, ale snažím se.
31. 05. 2010 | 15:37

lubošek napsal(a):

Pan Sedláček se stal "ekonomem" při působení v NERVu.Do té doby to byl sympatický sedlák se selským rozumem.
31. 05. 2010 | 15:47

mon napsal(a):

Dluh se stal prioritou..
No zřejmě pravicový katechismus zabral.
31. 05. 2010 | 16:00

Taoiseach napsal(a):

Tomáš Sedláček

Optimismus je opium lidstva.

"Jsem hrdý na zemi, jejíž občané dávají přednost slovům 'zodpovědnost' a 'konec života na dluh', před sliby..."
To Vám opravdu stačí ke štěstí málo. Zatím to totiž byla a jsou právě jen SLOVA. Billboard unese všechno...

"Volby navíc nabídly celkem příjemný mix nových tváří s těmi starými. O změnách takovéhoto rozsahu se jistě nezdálo ani iniciativě Děkujeme, odejděte."
Nadpoloviční většina těch nových tváří nebudí důvěru a u těch starých je tomu nejinak. Iniciativa Děkujeme, odejděte požadovala odchod Zemana a Klause. Ten první odešel (už potřetí - :) ), ale ten druhý zastává nejvšší úřad a celá ODS se před ním třese strachy...

"Volal-li někdo po změně politického stylu, teď je dobrá příležitost chytnout vítr do plachet a něco opravdu změnit."
Váš problém je v tom, že okázale ignorujete všechno kromě ekonomické reformy. Inventura demokracie vznesla konkrétní čtyři požadavky na zřeknutí se nejhorších praktik - vidíte snad ve sněmovně alespoň jednu stranu, která by jim chtěla vyhovět?

"Lidé chtějí nepopulistickou změnu. Chtějí vidět nemilosrdný zápas s korupcí."
To už chtějí hodně dlouho, ale je jim to málo platné...
31. 05. 2010 | 16:23

Anka napsal(a):

Nevím, zda si z nás Sedláček dělá legraci nebo to opravdu myslí vážně. V tom druhém případě bych ho chtěl politovat. Ono se totiž nic nezměnilo. Zloději, kteří rozkradli stát (jen za poslední 3 roky zvedli státní dluh o 500 miliard). A titíž chytře, když viděli, že jim hoří koudel u pr...e,tak založili 2 nové strany, jednu pro jistotu poněkud populistickou pro hloupější a ono to vyšlo. Věřit, že tito budou šetřit, je hloupé. Nebo možná, že ano, ale na jiných, aby i nadále měli z čeho krást. Jinak nejsme jen v krizi ekonomické, ale i morální a i vzdělávání je devastováno puštěním trhu na toto pole (viz turbo pils JUDři).
31. 05. 2010 | 16:26

myrta napsal(a):

Nemilosrdný zápas s korupcí,panu Sedláčku?Cha,cha,cha,teď právě začnou tahy na branku ještě od jiných stran.Je jich moc ,teď už až příliš,kteří z toho chtějí něco mít.A zastřešovat to svou rafinovaností bude Kalous.Šnajdr už se třese na zdravotnictví,to mu nesmí uniknout.Cha,cha,cha,cha.
31. 05. 2010 | 16:31

Morová rána napsal(a):

Dočetla jsem to jenom k té poznámce o "zbrusu nových stranách" "bez politické historie". Pak jsem dostala záchvat smíchu, takže jsem nemohla pokračovat.
31. 05. 2010 | 17:07

Tencokida Hnuj napsal(a):

Asi končí éra levného šuntu z prcu. Máme se na co těšit.

http://www.businessweek.com...
31. 05. 2010 | 17:21

soudruh-chameleon napsal(a):

Pane sedláček zajisté tomu sám nevěříte, že to nyní s naší ekonomikou půjde dobře. Jako ekonom musíte zajisté vědět, že ekonomika typu alá kapitalismu ranného, nemá valnou šanci na přežití. Rád bych, jako od ekonoma slyšel pořádná slova, že je konečně potřeba rozhýbat průmysl a to nejlépe ihned. A jak že jej rozhýbat? Určitě ne tím stylem, že se daruje za hubičku kterýmsi cizákům a zdevastuje se kde se dá. Rád bych slyšel jako od odborníka, proč najednou na západ od nás přicházejí na to, že je výhodnější držení podniků a bank v rukou státu, nežli jak je u nás stále upřednostňováno, držení v soukromém vlastnictví. Rád bych abyste vysvětlil, proč se tam na západ od nás snaží nynější vlády, aby mohly mluvit soukromým firmám do karet, a ty firmy, kterým se to nelíbí, tak vlády jim chtějí zabránit ve fungování na jejich trhu? Můžete mi vysvětlit, jak je možné, že americké zdravotnictké společnosti, které tam končí kvůli americké reformě zdarvotnictví, táhnou sem do našich krajin, pokoušeje se u nás nahrabat si nějaký ten balík? Tak já na rozdíl od vás, ačkoli nejsem žádný ekonom, to vidím úplně, ale úplně obráceně, na rozdíl od vás naopak říkám, stala se tragédie pro náš stát. A mám pro vás jednu radu. Nevíte-li co se dělo za vlády ODS v devadesátých letech, jděte ještě jednou studovat na ekonomickou školu, protože jak vidno, ekonomice vůbec, ale vůbec nerozumíte.
31. 05. 2010 | 17:31

Dr.Kongo napsal(a):

Měl bych pár poznámek:
1.Změna je to pouze potenciální. ODS, kterou voliči vytrestali ještě o choupek víc než ČSSD, bude opět jako nejsilnější strana nejpravděpodobnější koalice sestavovat vládu.To je trest jako víno.TOP09 je strana starých politiků v novém hávu,ale to snad je jasné, uvidíme, co s tím udělají starostové, kteří za ni prošli do sněmovny a které voliči vykroužkovali namísto přebehlíků z ODS a KDU-ČSL (Severa a spol, - nebylo jich málo!).
2.Sestavení vlády a následující vládnutí možná nebude taková selanka, jak se někomu dnes v euforii zdá, a nejen kvůli VV.Jeden komentátor už velmi prorocky upozornil, jak si ještě za mnohem klidnějších časů okopovávali kotníky Klaus, Lux a Kalvoda.
3.Možná velmi mnoho voličů VV i TOP09 brzo vystřízliví,pokud koalice skutečně přistoupí k radikálním škrtům v sociální oblasti.Ale to myslím bezprostředně až tak nehrozí.Na podzim jsou komunální a senátní volby.V nich m.j. bude ODS obhajovat 18 mandátů, ČSSD žádný (t.j. oranžoví mohou jen získat).Nikdo nebude riskovat scénář minulých krajských voleb, které se zvrhly v referendum o zdravotnických poplatcích.Na takovou odvahu nevypadá ani ODS,ta má svých problémů dost, natož "nové" strany, které také mohou za 4 roky skončit ve volebním propadlišti jako Zelení nebo KDU-ČSL. Tím spíše, že jakékoliv zásadní legislativní změny stejně začnou v lepším případě platit až od 1.1. následujícího roku.
31. 05. 2010 | 17:31

JF napsal(a):

pan Sedláček:

Dle mého názoru, ČR je země hlášek. Všichni je opakují, až se dokonale vyprázdní. Kdo neskáče ... nepatří mezi nás.

ps: dle "nových" tváří a mnohých "nových" úsměvů jedny nové hlášky máme "zodpovědnost" a "konec života na dluh". ;-))) Hop, hop. ;-)
31. 05. 2010 | 17:37

já napsal(a):

Stačí první odstavec -

"Trochu složitě se nám vysvětlovalo americkému novináři z Financial Times, který s námi výsledky voleb sledoval v jedné malostranské hospůdce, že vítěz je hlavním poraženým.Že nejen v Poslanecké sněmovně, ale pravděpodobně i ve vládě usednou dvě zcela nové strany. Že během měsíce skončily v čele dvou nejsilnějších politických stran oba jejich lídři. A že v nejpravděpodobnější koalici figuruje jen jedna strana s historií, zbývající dvě že jsou zbrusu nové. Přesto volby skončily s jasným a silným výsledkem. V sobotu skutečně došlo k významnému otočení kormidlem - ta změna a její energie byly skoro cítit i ve vzduchu. Jestli jí nedokážeme využít k hlubinným reformám teď, pak už se k nim nejspíš neodhodlá nikdy nikdo. "

- to je novodobé normalizační psaní nebo co ?
Ano, energii cítím, protože není zbytí- naserme se lidi, dokud je čas! Přece ze sebe nenecháme dělat úplný voly !
31. 05. 2010 | 17:37

jirka napsal(a):

Ať nám naše nová vláda napaří daně třeba i za vzduch, sejmou všechny přídavky a příspěvky všem a na všechno, budem si platit u doktora, šetřit na důchod, vzdáme se přídavků na děti nic to nepomůže, protože největší zrout veřejných peněz je státní správa a bez toho aby začali u sebe ani začínat nemusí-nehnem se z místa!
31. 05. 2010 | 17:46

Jag napsal(a):

Dostáváme účet za to,žer v době konjuktury se žádné reformy nedělaly.Doplatí na to především střední třída.Budou žebráci teď a na důchod taky.
31. 05. 2010 | 18:10

vilček napsal(a):

7 Vašich postřehů jsem si pečlivě! přečetl a spíš souhlasím s Duroyem.
K Řecku nevede jen jedna cesta. Jde k němu dospět i cestou Nea Demokratia - nevýběrem daní,přesunem firem do daňových rájů, korupcí a rozkradením konkursní podstaty státu. Rozdíl v intenzitě všech!!cestmezi ČR a Ř.nevelký!
A Kalousek už nebude mít Janotu aby mu řekl: takto ne!
PS.: Američanovi se nedivím.Ten z toho musel mít hokej a velkou bžundu!
31. 05. 2010 | 18:10

proboha napsal(a):

Dluhy této země vznikly z 90ti% ve velké privatizaci, proto u nás vzniklo tolik dolarových milionářů za pár měsíců- co jinde trvalo celé generace, to se v transformujících ekonomikách stihlo "přes noc". Ze státních peněz. Ani jsme toho nějak nevšimli, že? A "zadlužování" dál čile pokračuje = podvody při veřejných zakázkách a další lumpárny. Tohle jsou ty pravé zdroje dluhu v ČR !
Osel si ovšem rád utáhne opasek a bude to vrchnosti pokorně platit. A když se řekne slovo reforma, ještě blahem zahýká.
31. 05. 2010 | 18:51

Vivian napsal(a):

Pane Sedláčku, jako ekonomovi, pohybujícím se ve finančním světě Vám jistě nemusím vysvělovat, co jsou to CDS, jak fungují hedgeové fondy, jak je to s Řeckem a ostatními pigs, a co bude s fiat currencies. To, co tady píšete jsou jen žvásty, které lidé slýchali už v 50.letech, ale Češi byli vždycky podajný národ, ti by si zvolili i smrt, kdyby jim to někdo náležitě vysvětlil.
31. 05. 2010 | 19:53

Skeptik napsal(a):

Jen aby už nebylo pozdě. To co se na nás povalí zvenku by měl problém ustát i stát s utěšeně rostoucí ekonomikou a rozpočtovými přebytky. Bůh nám a panu Sedláčkovi pomáhej.
31. 05. 2010 | 20:44

vlk napsal(a):

Pane Sedláčku,,
ano Řecko bylo dárkem z nebes. O tom není sporu.
Vy sám nejlépe víte, jak je vzdálená paralela mezi Řeckem a ČR.
Nicméně bubák fungoval. Spolu s televizními záběry pouličních bojů, hořícími barikádami, vyvýdějícími anarchisty a záběry na mrtvoly nebohých bankovních úředníků. do toho dokonalá mediální masáž a všudepřítomná fajfka žoviálně žvatlajícího Karla.
Podle informací výzkumných agentur s e letos na poslední chvíli rozhvovalo přes 30% voličů!

Nebývale vysoký počet. Směr téhle republiky rozhodli voliči bez pevného názoru bez jakkoli vyprofilovaného názoru. Prostě s e ráno podívali z okna , jestli pojede modré , oražové, červené , zelené nebo žluté auto a šli. A Hodili to partajím, o kterých nevěděli vůbec nic!
A ani s enezajímali co za nimi je.
jednomu stačil dejm z knížecí fajfky - navoněná Amfora, druhý holt vsadil na Jurský park. Aniž by si ten první připomenul , že z dýmu na něj civí hladově Kalousek a u Jurského parku to, jak dopadla drtivá většina návštěvníků.

Problémem téhle země je korupce. A zas e korupce. Pak - korupce. A až potom deficit. Ten lze v podstatě zastavit , jeho růst , jen tím, že by stát platil ve svých vydáních běžné ceny a kupoval jen to, co skutečně potřebuje.
Vy skutečně věříte na to, že skutečně s Bendl o kterém s emluví jako o možném ministru dopravy a Kalousek + ti v pozadí opravdu skoncují s korupcí?? Ž e to jako jednak myslí vážně a že to opravdu zkusí?

N tak to já spíš začnu ve svém věku věřit na Ježíška. To je aspoň hezká víra.
A taky třeba na Letné že potkám Yetiho.
Ano, máet pravdu - poprvé od voleb 96 je tu vláda se silným mandátem.Která může , bude li chtít mnohé změnit.
A mnohé změní. Ale pouze t ,c o půjd e ke škod ě bežného občana. Oslabí výrazně zákonník práce. Zprivatizuje zdravotní pojištění i poskytovatele péče včetně fakultek. Zprivatizuje státní důchodový pilíř.
Zkrátí podpory a naváže je na nesmyslné podmínky.
Výsledkem bude, že se daleko více rozevřou nůžky mezi bohatýmia střední vrstvou, která to většinou zaplatí a mezi chudinou.Které dramaticky přibude. A už to nebudou nepřizpůsobiví, kteří žijí ze dne na den a kteří neposílají děti do školy. zabrat dostanou neúplné rodiny. Zabrat dostanou vícečetné rodiny. Zabrat dostane každ , kdo bud e muset vyhledat lékařskou pomoc, atd. atd.
Nicméně korupce? tak ta s e nezmenší. Ani omylem. Jen lidé v příštích volbách buď volit nebudou nebo zkusí štěstí s extremisty, Kteří s e povezou, jako John na vlně antikorupce a přijd e k tomu ještě nové heslo - boj s rostoucí kriminalitou.

Tohohle všeho se totiž nejspíše od vlády sociálního temna dočkáme.

nicméně - je to její právo. má mandát a to silný mandát.
Lidé s i zvolii a budou to mít. Vy jste napsal , ež lidé chtějí zasanovat dluh a že slyší nanepopulární témata. moje zkušenost je taková, že na ně skutečně slyší. Ale jen do chvíle , než se ona nepopulární témata a jejich řešení týká jich osobně. To pak přestanou slyšet bleskově. A slyší přesně na pravý opak.
A nemám žádné iluze že last minute voliči vůně Amfory a nebo chtiví návštěvy Jusrkého parku budou reagovat přesně takhle.
A politici to vědí. Proto také do komunálek a senátek s žádným nápravným zásadním opatřením nepřijdou. Přesně v duchu Topolánkova - kdyby lidi tušili,c o chceme udělat, nikdy by nás nevolili.
31. 05. 2010 | 20:52

rejpal napsal(a):

Nějak se nemohu zbavit dojmu, že koalice tří stran se všeobecně pokládá za hotovou věc poněkud předčasně. Jistě je to velmi pravděpodobné, ale jisté? Na jedné straně je tu rezervovanost obou pravicových stran k VV, které jsou pro ně nejen nečitelné, ale navíc jejich předseda čile komunikuje s médii o svých představách (pro nás pozorovatele to je dobře) a odřezává si únikové cestičky. Na straně druhé jsou to samotné VV, které vyhlásily několik věcí jako klíčových. Co bude, když narazí? Omezí se na tichou podporu vlády (tohle dlouho samy propagovaly). Nebo se dokonce objeví udička ČSSD se slibem podpořit vše, a VV podlehnou? Co při této variantě udělají ODS a TOP - budou tuto vládu tolerovat nebo ji nechají k dispozici KSČM, která to jistě ráda udělá (a vylepší si svou pozici). Vím, že jsou to málo pravděpodobné varianty, ale kdo věřil na oposmlouvu, dokud se neustavila? Všechno je možné a zdůvodnění pro blaho země není problém najít, když se chce.
31. 05. 2010 | 21:53

dennis napsal(a):

autorovi blogu
"Ceka nas vsechny mnoho driny a potu, protoze jsme toho dokazali zanedbat az prilis mnoho."

Nikdy bych si o Vas nemyslel, ze jste ve sve praci a sluzbe vlasti v NERVu neco zanedbal, nerku-li prilis mnoho zanedbal. O sobe si take nemyslim, ze bych neco ze svych obcanskych povinnosti zanedbal, ale budiz, prijimam Vasi vlasteneckou vyzvu. Zvlaste kdyz je k tomu tak vzacna prilezitost. Mam navrh, neni pro vsechny, jen pro Vas a pro mne: Co kdybychom, Vy a ja, kazdy za sebe, pred televiznimi kamerami ze svych penez zaplatili Kalouskovu slozenku? Co kdybychom, Vy a ja, napravili, co jsme zanedbali. Polozime tim zakladni kamen zarucene prosperity Ceska uprostred te evropske mizerie a jiste tim strhneme, kdyz uz ne cely narod, tak tu cast volicu, kteri "to pochopili". K tak plamenne vyzve vaseho blogu se hrde hlasim a verim, ze i Vy patrite k tem, co pochopili.
31. 05. 2010 | 22:58

Boris napsal(a):

P. Dr Sedláček,
Je treba mať neuveriteľne veľa pozitívnej energie k písaniu pre tak pesimistické publikum...
K tomu len toľko, že temer žiaden z vás, priatelia škarohlídi v tomto publiku, okrem negativistických exhibícií neprinášate návrh ako to robiť inak.
Skúsme to preto z inej strany a po poriadku:
Všimnite si milí škarohlídovia, že na Slovensku sa pred niekoľkými rokmi tiež len hŕstka viac - menej čestných a primerane ctižiadostivých mužov vo vedení niekoľkých politických strán na čele s SDKÚ rozhodla niesť kožu na trh.Pustili sa do toho v situácii, ktorá bola popri niekoľkých priaznivých okolnostiach poznačená vysoko prevažujúcimi negatívnymi a v porovnaní s Českom neporovnateľne ťažšími podmienkami:
-Mečiarovým politomafionekompetentným "vládnutím",(rozumej rozkrádaním hospodárstva štátu a zločinným spolčovaním a terorizovaním politických odporcov) zastrašená spoločnosť,
-hospodárstvo štátu rozkradnuté o dva stupne surovejším spôsobom, než akým sa to deje v Česku,
-nie nedôverou zahraničia, (ktorou je dnes iste poznamenaná aj Česká republika), ale priamo zmes pocitu hnusu a nedôvery v schopnosť vtedajších slovenských politických predákov dominovala v mysliach väčšiny západoeurópskych politikov a verejnosti, mimochodom včetne českej,
-v nie poslednej rade približne o jednu triedu nižšia kvalifikovanosť a disponibilita kádrov na štátnej, ale aj na miestnych úrovniach, atď., atď.
A tí muži zmenili Slovensko: uskutočnili reformy, ktoré viedli k 10 percentnému rastu HDP, získali dôveru sveta,aktivovali záujem zahraničných investorov, zrazili nezamestnanosť pod polovicu, priviedli Slovensko do EU a NATO, zaviedli EURO...a čo je najcennejšie, urobili z naivneho, pesimistického, v letargii žijúceho národa národ, ktorý má síce ešte veľký kus cesty k modernému európskemu národu, ale ktorý sa teší zo svojej existencie, dokonca aj v dnešných časoch je optimistickejší a menej nespokojný ako Češi....
Na záver tejto poznámky už len tri otázky: Nemrzí vás, že Česko zaostáva v premenách k lepšiemu, (v tzv. "reformách") za Slovenskom?
Ak nie, prečo reptáte aj na predchádzajúcich dvadsať rokov? Ak áno a sami neviete ako na to, na čo sa teraz, desať rokov po Dzurindovcoch podujímajú Nečasovia, Schwarzembergovia a napokon aj v politike neskúsení a neznámi Johnovia; prečo ich neberiete za slovo svojou dôverou a prečo sa, naopak, staviate do rady s tými, ktorí ich budú osočovať a podkopávať dôveru, ktorú im dali voliči, a to len preto aby sa im samým ďalej darilo kradnúť a podvádzať práve vás?!
31. 05. 2010 | 23:00

dennis napsal(a):

to Boris
Na otazku Proc je na Slovensku premierem Fico a ne Dzurinda a proc jim neni ani Meciar? a proc je prezidentem ten, kdo je, a neni prezidentem Radicova? Proc je v Cesku prezidentem Klaus a ne Svejnar a proc pristi vladu povedou za A) stari matadori, kteri uz 20 let neuspesne bojuji proti korupci a B) novi matadori, kteri si ostruhy teprve musi obrousit?

Odpoved je prosta: Kazdy narod ma (v demokratickem zrizeni) takovou vladu, jakou si zaslouzi. Vy jste jiste na soucasnou slovenskou vladu prave tak hrdy jako ja na tu nasi nadchazejici.
31. 05. 2010 | 23:37

jojo napsal(a):

to autor: vy jako člen NERVu, proč jste s ekonomickou situací ČR něco neudělal? nebo jste jen bloger?
01. 06. 2010 | 01:26

Žaneta napsal(a):

Pro pana Vlka
Pane Vlku, obávám se, že mi nezbývá nic než souhlasit s vašimi ne příliš vesele vyhlížejícími prognózami. Děkuji
01. 06. 2010 | 02:12

RasPutin napsal(a):

Pane Sedláčku, Vy mne překvapujete! Měl jsem dosud pocit, že jako velmi vzdělaný a neustále se vzdělávající člověk s odzbrojujícím nadhledem jste synonymem opatrnosti v jednostranných závěrech. Tento Váš až "hujersky" nadšený komentář mne, přiznám se, zaskočil. No, ne vždy máme svůj den, n´est-ce pas?
01. 06. 2010 | 06:25

juvel napsal(a):

P.Sedláček, malá poznámka: nejprve Váš text: "Tyto volby skutečně rozhodl volič a nikoli zákulisní taktiky ...." Vy si opravdu myslíte, že volič měl relevantní informace o Řecku, o ekonomice, o hlavních příčinách dluhu, že naše sdělovací prostředky informovaly objektivně, nestranně, v zájmu pravdy? Že tedy skutečně rozhodl volič a ne zákulisní taktiky? Myslím, že velmi hazardujete se svou pověstí, pane.
01. 06. 2010 | 07:12

Wachtl napsal(a):

Volby dopadly relativně dobře, jak píše pan Sedláček, naše zadlužování se zpomalí a nebezpečí státního bankrotu je snad zažehnáno. Je však nepochybné, že politici mají na vývoj ekonomiky rozhodující vliv. V zemi, kde nejsou vytvořeny podmínky, nejsou schopni uspět ani ti nejschopnější podnikatelé a ekonomika beznadějné chátrá, stačí se rozhlédnout po světě. Přímo školním případem ekonomického úpadku je Argentina, která patřila před sto lety k nejbohatším zemím světa. V minulém století však prodělala několik krizí a její ekonomika dostala vinou neschopnosti místních politiků do trvalého útlumu, který trvá v podstatě dodnes. Z desítky nejbohatších zemí světa, se dostala mezi země rozvojové.

Uvedu malý příklad chaosu v této zemi: Na pokrytí státních výdajů zvýšila minulý rok tamní vláda zemědělcům kontingenty za nízké výkupní ceny a ti se ze zoufalství rozhodli vyhladovět mnohamilionové Buenos Aires, což se jim skutečně podařilo. Zablokovali všechny příjezdové komunikace na několik měsíců, ve městě vylétly ceny potravin do astronomických výšek a méně majetné vrstvy obyvatel začaly skutečně hladovět. Vláda sice několikrát pohrozila zemědělcům vojenským zásahem, ale protože i v Buenos Aires proběhly četné demonstrace na jejich podporu, nechtěla riskovat občanskou válku a ustoupila. Jsou to pravdivé informace, které mám od svých argentinských přátel a které jsem si ověřil i z tamního denního tisku.

Argentina je typickou ukázkou toho, kam až mohou zemi přivést neschopní politici a bohužel mezi námi a Argentinou vidím určitou analogii. Za těch uplynulých dvacet let se u nás udělala řada fatálních chyb a nevyprofiloval se žádný schopný vůdčí politik. Karel Schwancenberg by sice takovým mohl být, je to nepochybně čestný člověk, který v politice nehledá kariéru a má i potřebný evropský nadhled, ale obávám se, že na převzetí vůdčí role je už příliš starý.

Takže, vyhráno rozhodně nemáme!
01. 06. 2010 | 08:10

bílá psice napsal(a):

pane Sedláčku,z voleb mám stejnou radost,přesto mi ji leccos kalí.pokud si to probereme,tak jediní,kdo měli smysluplný program na boj s korupcí jsou strany,které sítem propadly.vv jsou neřízená střela a jejich novácký střih dává tušit,že se dočkáme nemilých překvapení. co cítím jako pozitivum,je změna v předsedech velkých stran a snaha změnit se zevnitř.ale pevně věřím a doufám,že pokud změny budou probíhat rychle,tak se jich dočkáme!
01. 06. 2010 | 09:17

jirka napsal(a):

Dluh ČR nevznikl přece tím, že by si lidé sami brali co jim nepatří nebo si rozdávali svévolně prašule z veřejných peněz! Že to stát, který ten průšvih sám zavinil strká na občana a po něm chce peníze aby zaplatil za krádeže jiných se ekonomicky nazývá jak p. Sedláček? Teď jsme pro západ důvěryhodní, protože pro tkz. demokracii není důležité kdo kradl nebo kdo finanční propad zavinil, ale že má stát dostatek blbů, kteří jsou ochotni platit za debilitu svých veřejných zástupců! On na to bude jistě nějaký hezký ekonomický název, že??
01. 06. 2010 | 09:29

Boris napsal(a):

to Dennis
Asi Ste ma zle rozumel(a):
- Nie som hrdý a nepíšem o zásluhách Ficovej vlády, ale mám radosť z úspechov Dzurindových vlád pred cca 10. rokmi a z ich blahodárneho vplyvu na Slovensko dodnes.
- A, mimochodom, ako občan ČR mám rovnakú radosť z druhej šance budúcej českej, (Nečas-Schwarzemberg-Johnovej) vlády. Mimochodom už aj preto, lebo Češi budú môcť byť - v ohľade premien svojho štátu a v živote spoločnosti vôbec - po cca 10. rokoch znovu príkladom pre Slovensko.
Ficove vládnutie totižto silne pripomína Paroubkov devastačný účinok na spoločnosť. Preto Slováci tento historicky navyknutý a preto v ich podvedomí očakávaný vzor, (pokiaľ sa skutočne stane vzorom, ako dnes väčšina Čechov dúfa), znova potrebujú. Dúfam, že ho skôr, alebo pozdejšie absorbujú k svojmu prospechu ľahšie.(Vždy ho absorbovali, navzdory ich často nevrlému chovaniu voči Čechom ľahšie, ako iné západné vzory).

PS Keď sme už pri stave spoločnosti a hospodárstva a pri ich premenách za posledných dvadsať rokov:
Netreba zabudnúť, že na počiatku zla v oboch, dnes samostatných štátoch stáli dvaja protagonisti tej doby - V. Mečiar a V. Klaus. A tiež na to, že na Slovensku došlo k prirodzenej, (to zn. pomocou demokratických princípov uskutočnenej) obrode oveľa skôr aj preto, lebo Mečiarova brutálna devastácia bola hlbšia a jej účinky boli v slovenských podmienkach rýchlejšia ako Klausovo zlyhanie.
Oba fenomény/deje majú, (mali ?) inú povahu. Mečiar devastoval, (vo vnímaní spoločnosti až hanobil) hrubou silou, zatiaľčo Klaus v pred cca 16. rokmi vstriekol slabý omamný jed do žíl českej spoločnosti. Stalo sa tak vtedy, keď namiesto kategorického programu, pre spločnosť náročných reforiem, namiesto ťažkej skúšky lavíroval a v záujme predržania vlastného postavenia, (spolu s nemalým počtom podobných pováh) sa bránil radikálnym, aj keď naliehavým rozhodnutiam.
Zlyhaním to treba nazvať preto, lebo Češi, (racionálny aký od prirodzenosti boli a sú), na rozdiel a bez výnimky od všetkých národov bývalého sovietskeho bloku vedeli, že niet inej cesty z egalitárskeko kolektivistického marazmu, než silné utiahnutie opaskov.
Celá spoločnosť, dokonca aj väčšina bývalých členov KSČ to vedela a bola na to pripravená. Spoločnosť bola na to dokonca pripravená v tom najpriaznivejšom zmysle, vecne, z racionálnej úvahy, často aj bez "ideologickej záťaže.V českej spoločnosti bol teda zreteľný "pravicový duch" v temer ideálnej forme,presne v takej, akú si vyžaduje modernita. To preto, lebo manko premiery ideologických záťaží dávalo veľkú šancu tolerancii, ktorá je jedným zo základných znakov modernity.
V. Klaus túto jedinečnú šancu nevyužil, dokonca ju premyslene obišiel, zabil "pravicového ducha" v spoločnosti tak, že jej ponúkol kľukaté cesty obchádzania úskalí. (Malá privatizácia, kupónová privatizácia, predaj podnikov očistených na úkor štátnych financií od ich nelukratívnych zložiek, atď. a súčasné opomenutie "právneho rámca", ponechanie sanácií bánk, načatie privatizácie socialistických mamutov Zemanovou vládou - v rozpore s poslaním pravice aj ľavice, atď., to bol ten slabý omamný jed, ktorý Klaus naordinoval spoločnosti...väčšina deformácií demokratických mechanizmov a noriem života spoločnosti, od opozičnej zmluvy, cez tunely, až po zlyhávanie mnohých funkcií štátu sú priamym, alebo nepriamym následkom tohoto zlyhania.
Po zničení "pravicového ducha" v spoločnosti nasledoval inštitucionálny rozklad pravice, (ktorý bol kýmsi z radov vtedajšej ODS rafinovane nazvaný "sarajevským atentátom").
Dielo nákazy, ktoré trvá dodnes dokonala tá samá - racionálne mysliaca spoločnosť sama na sebe: "Jedeme dál po staru - já na bráchu, brácha na mně".
T. Sedláček veľmi správne nazval v siedmom bode dnešný stav novou veľkou šancou. A je nezpochybniteľnou pravdou aj to, že prvá nie-patová voľba spoločnosti v týchto parlamentných voľbách je racionálnym rozhodnutím - pokračovaním mysle "pravicového ducha" spoločnosti. Takým rozhodnutím, ktoré nielen veľmi pripomína svojou povahou to, k čomu bola česká spoločnosť pripravená pred temer 20. rokmi, ale - a to hlavne - aj zaväzuje budúcu novú vládu. Samozrejme aj spoločnosť...
01. 06. 2010 | 11:41

Záhorský napsal(a):

Dlouho, velmi dlouho bude trvat, než se náš národ obrodí ke slušnosti a principu, užívej jen to co sám vytvoříš.
01. 06. 2010 | 11:49

DF napsal(a):

Pane Sedláčku, napsal jste: "snad to i znamená, že mnohaletý křik ekonomů po změnách nebyl zbytečnou námahou".
Ekonomů mnoho, i českých. Ale nebojte se psát jmenovitě, prosím. Analýzu těch ekonomů a analýzu jejich analýz. Nejsilnější křik ekonomů, který totiž slyším já(neekonom), jest cca tento: "Peníze jsou na prvním místě, dělaj zase jenom peníze, musí se točit, že nezná špinavé peníze etc." Zkrátka čím víc tím líp, jako kačer Donald. Ale když uLehne man&Brothers (makro) nebo vylítne počet exekucí (mikro), tak nehnou brvou. Jestli těch "Vašich" je většina a ta je dlouhodobě stabilní, mohli by(ste) přece ukázat odvážně na ty odrodilé ovce a zvolat: "Odstup satane!"
Nebo si též myslíte, že lepit státní kasu zavedením videoterminálů je "taky jenom peníze"?
01. 06. 2010 | 13:35

dennis napsal(a):

to Boris
Nerozumel jsem Vam zle, ale spravne: Vy jste uprimny obhajce Dzurindova pusobeni ve slovenske vlade (jenom nevim, jak moc si prejete, aby se po jeho odchodu opet vratil a jen pokracoval ve sve politicke kariere). Z toho jasne vyplyva, ze jste presvedcen, ze Fico slovenskemu narodu neslouzi tak, abyste to mohl primo ocenit.

Kdyz si pozorne prectete moji vetu, ze Vy jste prave tak pysny na Fica jako ja na Kalouska, tak snad pochopite, ze (po lopate): Pro Vas je Fico levicova velryba a pro mne je Kalousek (a cela plejada dalsich, kteri stelesnuji pravicove reformy) smecka pravicovych zraloku.

Rozdilnost nasich politickych nazoru mi nebrani v tom, abych ocenil vase sympatie k ceskemu narodu, vasi narodnostni snasenlivost. Z vasniveho tonu vaseho prispevku usuzuji, ze Cechum fandite. A vubec neni pro mne dulezite, ze nam prejete uspech na ceste, kterou ja proste nevidim jako cestu ke svetlym zitrkum.

Ze pravicove vlady vychodnich demokracii mohou mit velice rozdilne priority a take velice rozdilne cesty, jak priorit dosahnout, nam muze ukazat srovnani mad'arske, polske, slovenske a ceske vlady. A nebo take i srovnani pusobeni jejich levicove ladenych vlad.

Dokud Vy i ja nepristoupime na to, ze pro sve nazory "jak moc nam prospiva a nebo neprospiva nase - vase vlada" mame kazdy sve ROZUMNE DUVODY, ktere behem jedine diskuze nemuzeme zmenit, pak se nase debata zmeni jenom v proste trumfovani argumenty. Vase uprimna vira v prospesnost pravicove pojatych reforem ceskou cestou je sympaticka prinejmensim svym nakazlivym optimismem. Bohuzel patrim k tem Cechum, ktere se marne snazite probudit k nadseni. Sorry, nicmene diky za uprimnou snahu.
01. 06. 2010 | 14:57

Tencokida Hnuj napsal(a):

Mediafax

LONDÝN (MEDIAFAX) - Swapy úvěrového selhání (CDS) na italské dluhopisy vzrostly na rekordní maximum, uvedla společnost Markit. Informovala o tom v úterý agentura Reuters.

Swapy na italské dluhopisy s pětiletou splatností v úterý vzrostly na 250 bazických bodů z pondělních 200,6 bazického bodu. Během dne se rovněž zvýšily CDS na dluhopisy dalších evropských jižních zemí (Řecko, Portugalsko, Španělsko), uvedla společnost Markit.

Investoři tak reagovali na páteční snížení úvěrového ratingu Španělska agenturou Fitch o jeden stupeň.

Během úterý mírně rostly i CDS na dluhopisy Francie a Velké Británie.

http://zpravy.kurzy.cz/2282...

"Veselé oddlužování, kalouskování a janotování přeje všem reformátorům Tencokida."
01. 06. 2010 | 15:25

dennis napsal(a):

to TCKH
Kdybych byl hluboce presvedcen, ze nastoupena cesta oddluzeni statu je cestou jednoznacne k prosperite, odpovedel bych Vam na vas posledni prispevek: Socialisticti stvaci a jejich prisluhovaci (vypujcil jsem si ze slovniku blogera Komarka : -) se vzdy budou snazit nam, kteri jsme spravne rozeznali nebezpeci rozhazovacne levice, budou vzdycky hazet klacky pod nohy. Ale my i tak dokazeme vybudovat z Ceske republiky vzorovy, prosperujici ostruvek uprostred mizerne Evropy! Ale, ze jsem pesimista jako vy, jen poznamenavam, ze bohuzel jen malo verim autorovi blogu, panu Sedlackovi, ze hlas volani ceskych ekonomu bude hlas tech pravych svetlonosu.
01. 06. 2010 | 16:20

Tencokida Hnuj napsal(a):

dennis
Nevím o jaké prapodivné cestě s ještě podivnějšími průvodci to mluvíte, ale asi toto :
Příčiny zadlužení jsou v korupci. V korumpování úředníků, zastupitelů, politiků, soudců ale také nezaměstnaných a závislých na státu.

/u podsatných jmen - předmětů si dodejte přídavné jméno : "některých", či složenou číslovku :"převážné většiny", záleží na vkusu/

Za vše může líná, nevychovaná a úplatná byrokracie. Ta distribuuje státní peníze.
Zřejmě špatně. Nerozlišuje. Nebo naopak rozlišuje až příliš okatě.

Ale jsem ale pouze hloupý samurajský synek, navíc odložený. A kdyby v synagoze, před kterou mě mí rodiče kdysi zanechali, nedleli v té době mí pozdější opatrovníci Moše Goldman a Izák Sachs, byl bych patrně i chudý.

Mějte se.
01. 06. 2010 | 17:52

abraham napsal(a):

When General Eisenhower was President of the USA, income above $300,000 per year was taxed at a rate of 90%. Now the tax tops out at 38%, starting at a much higher income. Guess why we are $12,000,000,000,000 (Google 'US debt clock' and you will see where we are heading.) in debt. The solution is obvious, but will never be enacted because the super-rich now own the US Congress.

Joseph Stiglitz: Why we have to change capitalism
To paraphrase Churchill,
"Never in the history of economics have so many been damaged by so few".
01. 06. 2010 | 18:44

wecko napsal(a):

volby nedopadly dobře, bude se hlasovat takto - http://www.stream.cz/video/... :)
01. 06. 2010 | 18:59

Xman napsal(a):

Ach jaj, co ste si zvolili bratia Cesi, to mate. Len potom neplacte, ze som Vas nevaroval! Dufam, ze Petra dotiahne Jyrku na Slovensko - pre takeho genia budeme mat kopu roboty hned.
01. 06. 2010 | 20:00

Boris napsal(a):

to Dennis
Ďakujem za vysvetlenie. Pripájam moje - doplňujem: Nie som zarytý pravičiar a dokonca som hodne sociálne cítiaci človek. Poznal som sám biedu aj hojnosť, videl som veľa nezaslúženej biedy pred niekoľkými desaťročiami na Slovensku aj za hranicami. Skôr ako pravičiar som preto človek konzervatívny. Videl som totižto počas cca 50. rokocv aktívneho života, že najväčšie krivdy a zverstvá páchali rovnako (obyčajne extrémne) pravicoví aj ľavicoví "politici". Vždy vtedy, keď popreli to, čomu sa dnes už temer s výsmechom hovorí "tradičné hodnoty"...
01. 06. 2010 | 20:45

dennis napsal(a):

to Boris
Ze pry v britskem formulari pro imigranty je otazka zda: Je prichozi do UK fanatickym clenem nejakeho (jakehokoli) spolku? At uz je to pravda nebo ne, tahle otazka je klicova pri hledani spolecensky vyznamne nebezbecnych jedincu. Tahle otazka je univerzalni. Vubec nezalezi o jaky spolek a o jakou ideologii se jedna. Svate nadseni a slepa vira je tou pravou rozbuskou nejkrvavejsich nasili v dejinach.

Ani ja nemam rad slepe nadsence a vyznavace nezpochybnitelnych pravd. Napriklad si myslim, ze kdyby vladu v Cesku vedla socdem, stejne po case budou zavedeny poplatky ve zdravotnictvi a budou realizovany reformy, o kterych jste se zminoval. Propaganda utocici timto smerem z protivneho tabora je pustou a vedomou demagogii.

Zrovna tak si nemyslim, ze reformy (v zakoniku prace, v privatizovani oblasti, ktere by nikdy nemely byt predmetem bussinessu), ktere nam slibuji lide jako Kalousek a jemu podobni, ucini jako zazrakem Cesko pozemskym rajem. Slepe verit takovemu tvrzeni jako je napriklad - "Odstraneni statniho dluhu (jenz vznikl z jedine polozky a to ze socialnich podpor) je jedina a postacujici podminka pro to, aby nastala prosperita a abychom vsichni zbohatli!", znamena slepe verit ideologii, ktera nema nic spolecneho s realitou.

I tenhle blog chce vyvolat zdani, ze "my vsichni" jsme zpusobili problemy budouci ceske vlade a je nasi vlasteneckou povinnosti A) tehle propagande zcela uverit B)mlcky prijimat vsechny utrapy, ktere nam z tehle politiky vyplynou.

Ale abych Vam optimismus a radost ze zivota trosku oplatil, reknu vam, ze i ja verim, ze se veci otoci k lepsimu. Bohuzel to bude chvilku trvat, kdy budeme se trmacet po kamenite stezce do pekel, nez se lide ozvou a vynuti si uctu a vetsi socialni spravedlnost.

Jestli jste to docetl az sem, dekuji vam za pozornost.
01. 06. 2010 | 21:57

David Kalhous napsal(a):

Mno, nevim. Na boj s korupci tuto sestavu nevidim. Otazkou take je, nakolik pri soucasnem nerustu bude mozne vydaje jeste osekat a nakolik se to projevi v podpore vedy a skolstvi, ktere by - na rozdil od tezby hnedeho uhli - mely byt pro rozvoj nasi zeme klicove.
02. 06. 2010 | 09:01

jirka napsal(a):

TCKH hra s čísli, procentními body, idexy od finančních agentur je k čemu? Najít na netu tyto informace není nic složitého tak proč to opisujete? Jistě je důležité šetřit, ale začít musí stát u sebe jinak nedostane podporu a vláda která má teď podporu nemusí nutně vládnout čtyři roky! Byl jsem na finančním úřadě, protože stát neumí poslat ani složenku na daň z nemovitosti a i když ji neposlal (protože jsou úředníci přetíženi a zadali to soukromé firmě, která stovkám lidí vůbec nic neposlala) já bych byl sankciován za jeho neschopnost. Fronta až ven, ale to úřednici nebránilo v tom si v pracovní době hoďku a půl pokecat s dcerkou a zeťáčkem, jiná popíjela v klídku kafčo bez jakéhokoli zájmu o klienty, další šla ven a přišla za hodinu s plnou taškou zřejmě z nákupu aby taťka měl dobrou véču. Sakra a to je jeden úřad z tisíců, kde je flákárna na denním pořádku. Každý soukromník si hlídá aby se mu zaměstnanci neflákali a státu je šumák jak pracují jeho zaměstnanci, ale peníze bude chtít po těch, kteří jsou u soukromníka honěni k co největšímu výkonu! Buď se to změní nebo, ne za čtyři roky, ale daleko dřív se dostane k moci levice!!! Teď sice všichni slaví a myslí si, že je vyhráno, ale netuší, že trpělivost lidí je pomalu u konce, protože narovinu-máme momentálně dobře skoro tři milióny nasr... voličů, kteří pravici nevolili pokud to vy a p. ekonom netušíte!
02. 06. 2010 | 11:10

Tencokida Hnuj napsal(a):

jirka
Za nasw....t někoho nemohu. Může si za ni většinou sám.
Hra s čísly říkáte ? Ne , já jen chtěl jistým slaboduchým pravákům dát vědět, že globalizace není jen šest TV kanálů, MacDonald na každém rohu a dvakrát ročně heja, heja, hej na výlet do Thajska. A že oddlužování bez zásadní obměny líné, nevychované a úplatné byrokracie metodou paušálních škrtů či ždímání, je metodou líné, nevychované a úplatné byrokracie.

Možná, že to bylo až v příliš symbolické rovině. Měl jsem asi uvést i míru korupce v Itálii. Omlouvám se.
02. 06. 2010 | 11:41

Tencokida Hnuj napsal(a):

re : za nasr....t

Apropo, co soudíte o brutálním downgrade GS na 02 ? Že by GS věděli něco o záměrech mandarína via České Radiokomunikace ?

http://www.cogwriter.com/ne...

http://www.businessweek.com...
02. 06. 2010 | 11:47

proboha napsal(a):

z povolební TV

"Ono kdyby se tu přestalo krást a kupovat věci, které nepotřebujeme - viz Kapsch a jeho o 50pct předražené viněty pro osobáky nebo předražené pandury, eko-zakázky apod, pak by se nemuselo ani nijak drasticky škrtat.
A kdyby se neignorovaly zahraniční souvislosti (kdy na podzim většina lidí věděla, že bude výrazný pokles, pouze Ministerstvo financí trvalo neústupně na svém), tak by propad u rozpočtů také nebyl tak velký."

Moravec se ptá:
"Můžete odhadnout, kolik by se dalo na veřejných výdajích ušetřit? Nikde jsem to nenašel, ani v analýze NERVu, dalších institucí, nikde."

"Pokud se chce šetřit, tak se dají ušetřit desítky miliard, 50 - 60mld určitě."

pozn. 1 - odpovídal prezident Svazu průmyslu a dopravy ČR.

pozn. 2 - o prosazení elektronických vinět pro osobní auta (ztráta rozpočtu 12mld, podle odborníků) se osobně staral bojovník "proti" zadlužování- Kalousek
02. 06. 2010 | 13:11

Boris napsal(a):

to Dennis
Dočítal a s to radosťou, pretože:
-Ani ja nemám rád a nedôverujem fanatikom, nebol som nie som a zrejme už ani nebudem členom žiadnej polit. strany, cirkve, či dokonca sekty...
-Ja si tiež myslím, že by aj socdem vláda musela pristúpiť skôr alebo pozdejšie k reformám. Dokonca, ako som už poznamenal to raz aj začala,(Zemanova vláda - viď môj predchodzí text) Akurát si nemyslím, že by sa do toho hrnul Paroubek. Ako by som to mohol od neho so zdravým rozumom čakať, keď deklaroval pred voľbami opak a samotnú kampaň viedol v duchu antireforiem?
-Odstránenie dlhu ale považujem spolu s Kalouskom, (ktorý mimochodom má zatiaľ len moju podmienečnú dôveru z istých dôvodov tkvejúcich v jeho minulosti) za skutočne rozhodujúci krok pre nápravu temer všetkého, čo súvisí s naším materiálnym bytím. Jednoducho preto, lebo vymazanie zadlženia implikuje - doslova znamená - že sa dalo do poriadku všetko ostatné, od rozkrádania, cez daňové otázky, (čo neznamená a priori nespravedlivý daňový systém, je predsa zrejmé, že sa budňu musieť dane sprogresívniť), až po rozhadzovanie rôznych dávok ľuďom, ktorý si ich nielen nezaslúžia, ale ich ani nepotrebujú...
-Prajem Vám tiež Dennis, aby Vám vydržalo Vaše nadšenie. Ak si ho zachováte aj potom, čo prežijete kus tvrdého života, aspoň polovicu jeho aktívnej časti, bude z Vás aj naďalej celkom iste veľmi pozitívny človek.
02. 06. 2010 | 16:00

jirka napsal(a):

TCKH já nejsem nasr.. jak se mylně domníváte, ale říkám, že žádný učený kecy situaci nepomůžou. Bez podpory občanů se můžete proindexovat až-však víte kam! A teď to hlavní-z jakého důvodu máme obavy z raitingových agentur, indexů, procentních bodů a blabla? Protože máme dluhů plnou pr..! Kdepak se nám ty dluhy vzaly? Ty nevznikly proto, že by si lidé svévolně rozdávali prašule z veřejných peněz ani, že by si kupovali víc jídla než sežerou jak nám tvrdí pravice, ale zorfofrovali je nezodpovědní politici typu Kalous. Navíc dělali dluhy i v době hspodářského růstu! Totiž k tomu abysme nastoupili cestu nápravy a měli podporu voličů, musí se jasně pojmenovat viníci! Zajímavé, že totalitní viníci jsou denně na tapetě, to státu nedělá problém vše řádně pojmenovat a zřídit institut studie totality, bádat kdo před padesáti lety byl svi..., ale dnešní svi.. se jim vyjmenovat nechce! To bylo keců jak se musí křivdy z doby komančů napravit a co dnešní křivdy? Ty se nemusí? Proč? Protože je nasekali ti co si říkají demokraté? Jsem pro nápravu, ale bez lhaní a zastírání! Spěchám musím jít omluvte chyby!
02. 06. 2010 | 17:38

jirka napsal(a):

TCKH, moc se mi do toho nechce, ale budiž, zkusím to jinak! Celé dějiny lze v jistém smyslu pojmout jako konfrontaci politických směrů. Minulosti má smysl věnovat pozornost jen tehdy, je-li naším tématem historie a nikoli vlastní praxe. Bez hlubokého respektu a popíráním objektivity před lidmi, které konfrontuji s nepříjemnou skutečností nedocílím nic. Nárokuje-li si politika všeobsáhlé vědění, nemůže nikdy jít o pochopení struktury daného regionu, ale pouze o teoretický přístup k celku a podstatná je nyní celkovost. Poznání jakékoli věci v celku totiž předpokládá patřičný přístup, pozici ke skutečnosti. Vidíme jen jejich prostý, vnitrosvětský náhled na sebe sama čímž se staví mimo společnost, které by měli být součástí. Vztah k celku a skutečnosti však předpokládá otřes, vymazání vlastního modu bytí. Politik by měl být nadán schopností zaměřit své vědomí a svědomí na celek. Pokud objektivně procházím posledními dvaceti lety uzavřeli společnost do slov, jazyka a donutili lid přebývat pouze v něm. Je to jednoduchý způsob jak společnosti vnutit myšlenku, že tu jsou pro nás a ne, že my tu jsme pro uspokojení jejich animálních pudů nebo chcete-li potřeb. Je pravda, že můžeme cestovat, ale fronty na banány vystřídaly fronty na úřadech a Arogance mocných zůstala. Nesměřujeme nikam, stojíme na místě už sedmdesát let. Autonomie, svoboda, odpovědnost jako celoživotní zápas nám jsou cizí a dílčí úspěch nelze považovat za definitivní a nic negarantuje. Pochopte, že jen někdo má možnost ovlivňovat životy a chování jiných a persóny typu Kalouska společnost ničí už jen svou přítomností. Politika má být zápasem o člověka. Samozřejmě nemyslím zápasem o jeho hlas. Co u nás politika představuje na to si odpovězte sám!!
02. 06. 2010 | 21:11

dennis napsal(a):

Pane Borisi,
napsal jste to moc pekne. Velice jste me potesil. Zvlaste posledni veta mi udelala radost. Uvazujete-li, ze polovina aktivniho zivota (asi myslite zapojeni do pracovniho procesu) muze byt dvacet az tricet let, pak mam nadeji, ze bych to dotahl na vek 85 az 95 let. Bylo mile si s vami popovidat. Take ja Vam preju, aby Vas optimismus nikdy neopustil.
02. 06. 2010 | 21:19

Mončičák napsal(a):

Nádherný článek:-) Doufám, že si to přečte většina obyvatelstva:-) Děkuji pane Sedláček
03. 06. 2010 | 15:38

Xman napsal(a):

Som velmi sklamany z toho, ako rychlo blogger otocil kabat. Cely predvolebny cas nam tu v inotajoch naznacoval, ze jedina spravna volba je Jiri Paroubek, a teraz toto. Odrazu je vsetko naopak. Ja k tomu len tolko, reformy bez Jiriho Paroubka budu reformy samoucelne, nemysliace na beznych ludi. Este si na moje slova spomeniete. A ak nie, pripomeniem Vam to sam od seba.
03. 06. 2010 | 20:10

L.O. napsal(a):

Vlku, jiz zase perlite. Ano, hodne lidi se rozhodovalo na posledni chvili, udelat kompromis neni snadne. Ne kazdy ma ve svem zivote tak jasno jako Vy. Stezovat si, ze hodili hlas partajim "kterých nevěděli vůbec nic" je liche - lze rici, ze o dalsich partajich toho vedeli az prislis mnoho a hezky obrazek to nebyl. Lide volili malou nadeji, chteli dat lekci tem stavajicim arogantnim nabobum a to se povedlo. Jak to bude pokracovat dale, je otazkou budoucnosti a nema smyslu predbihat. Ohledne korupce souhlas, je to problem cislo jedna, zde ale zadna politicka strana neni vyrazne cistejsi nez druha. Stav verejnych financi je obrovsky problem, nejistota ohledne statnich dluhu je ve svete velka a nikdo uz nevi jak se to bude dale vyvijet a akcelerovat narust dluhu je za takovych podminek nesmysl.
06. 06. 2010 | 15:36

esoliTeetBoni napsal(a):

Windows 7 themes are some of your most striking themes. It's develop into a hot choice for all those people who are utilizing the functioning technique as well as all those, that are even now joyful with their XP and <a href=http://themes4vista.com/about-us>games vista desktop theme </a> Working Techniques. But contrarily, Windows seven themes are not compatible with XP or Vista.

Ways to get it labored on other versions of operating program? Scroll down to obtain the tweaks which might assist you to give a Windows 7 look to your Windows Vista and Windows XP enabled computer systems.

Put in 7-Zip Windows 7 themes using ".themepack" extension.
To extract files with the zipped Windows seven concept folder, put in no cost 7-zip utility. This will likely extract your information right into a new folder.
Every one of the Vista customers that are functioning Aero, a double just click about the newly designed theme folder would permit you to alter your windows borders in one on the downloaded concept outlook.
All those customers, that are attempting to apply Windows 7 theme on XP enabled device, can it performed by especially clicking 'set as desktop background.'
There may be another light tool, which assists in establishing windows themes on XP. This is referred to as "wallpaper shifter app." This application picks random wallpapers from selected directory and sets it because the lively Windows wallpaper.
If you need to include theme sound and Icons, it is extremely straightforward to do, while you only really need to duplicate the audio information (these are generally typically in.wav format) on the default media folder.
To include any windows seven theme icons on your Windows Vista device, you must appropriate just click at anyplace within the desktop after which choose 'personalize.' It is going to be followed by clicking on 'change desktop icons.' Now chose the icon, which you need to.
To change desktop icon in XP enabled device, like Windows Vista, you have to correct just click any place on Desktop. Now pick 'properties'. This would be followed by collection of 'Change Icon' tab then searching of recent icons.
To vary your Visa or XP screensavers or cursors' seem into Windows seven, you may copy the screensaver files in the downloaded Windows 7 theme pack and duplicate into windows method folder. You can change them by taking a tour to regulate panel.

Take pleasure in Windows 7 features with your Windows Vista and Windows XP system... All the process is bit time-taking but appear is really worth the paid out time.
14. 07. 2012 | 07:54

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Bursík Martin C Cimburek Ludvík Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr · Gregor Kamil H Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hůle Daniel · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin O Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy