Zaslouží si řidiči delší řetěz? Zatím ne.

02. 02. 2008 | 00:02
Přečteno 8287 krát
Až ze silnic zmizí řidiči přesvědčení o tom, že dokážou rozlišit bezpečnou jízdu od nebezpečné lépe, než to dokážou značky a předpisy, můžeme značky zrušit a předpisy zmírnit. Ale do té doby ne.

Činím tak sice trochu se zpožděním, ale stejně si nedokážu odpustit stručný komentář k blogu Tomáše Sokola Řidiči zase na kratším řetězu (http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/tomas-sokol.php?itemid=2422). Pan Tomáš Sokol je určitě skvělý právník a uznávaný odborník, ale jeho kritika přísnějších silničních předpisů ve zmíněném článku na mě moc dobrý dojem neudělala.

Pominu teď zajímavou disputaci o osobě blízké, v niž se evidentně střetává postoj selský s postojem právním (selsky: když zákon jde snadno zneužít a řada viníků tak zůstane bez trestu, je něco špatně a ten zákon vyžaduje změnu. Právně: když úřad nedokáže zamezit zneužívání zákona, je to chyba toho úřadu a ne toho zákona.)

Zaměřím se na další část blogu – na část týkající se povolené rychlosti. Postoj pana Sokola k povolené rychlosti je přitom poměrně rozšířený, zejména mezi lidmi, kteří povolenou rychlost nedodržují: „nejsem expert přes dopravu, ale troufnu si tvrdit, že by se dalo jezdit rychleji“. Oprávněnost tohoto názoru pak autor podpoří bezelstným přiznáním, že pravda nejezdí zcela bez nehod – ovšem jeho nehody nebyly způsobeny vysokou rychlostí.

Myslím, že většina lidí, kteří nakonec způsobí třeba i vážnou nehodu, má pocit, že zrovna v místě, kde zariskují, nic nehrozí. Málokterý viník nehody předem tušil, že svou jízdou tu nehodu způsobí: skoro s jistotou si myslel, že v daném úseku lze v pohodě předjet, že danou zatáčku lze stovkou projet, že v té obci přece nemůže žádný chodec jít, že ta silnice přece nemůže klouzat. Potíž je v tom, že v tomto odhadu se lidé strašně často mýlí – prostě jsou přesvědčeni, podobně jako pan Sokol, že v dané situaci a v daném místě je předpis příliš tvrdý a že i když ho trochu poruší, zůstanou v bezpečí.

Tohle je přirozené – nikdo z nás nemá rád, když mu někdo předepisuje, jak se má chovat. Myslíme si, že jsme přece chytřejší, víme to nejlépe sami. Na silnici je to podobné: značka říká „jeď padesát“, ale každý blbec přece ví, že i sedmdesátka je v pohodě.

Statistiky nehodovosti ale ukazují, že se - hlavně my tady v Česku - v tomhle ohledu příliš často mýlíme a že hranici, za kterou už to bezpečné není, často neodhadneme správně. Pokud si tohle nepřipustíme sami, nezbude, než nám zákony a vyhláškami dál zkracovat řetěz. Až ze silnic zmizí řidiči přesvědčení o tom, že dokážou rozlišit bezpečnou jízdu od nebezpečné líp, než to dokážou značky a předpisy, můžeme řetěz prodloužit. Ale do té doby ne.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Ročník 53 napsal(a):

Nejsa právník, ale ani řidič, přečetl jsem si váš blog. Zaujala mě tam věta: "Právně: když úřad nedokáže zamezit zneužívání zákona, je to chyba toho úřadu a ne toho zákona."

Když výklad či zneužívání špatných zákonů umožnilo rozkrást mnoho státního majetku, je na vině stát? Já si myslím, že na vině je špatný zákon, který umožnil jeho obejití.

Jako chodec s ostatním bez výhrad souhlasím. Ovšem jsem chodec, že...
02. 02. 2008 | 00:02

vaclavkadlec napsal(a):

Pro Ročník 53: Ano, přesně tak, já taky. Ale právník vám bude argumentovat, že zákon je prostě zákon a to, že někdo nedokáže vymoci jeho dodržování, rozhodně není chyba toho zákona :) Někdy prostě působí právní argumentace dost neuvěřitelně.
02. 02. 2008 | 00:36

Ivan Hochmann napsal(a):

Každý blbec ví,že 50 v uličkách Prahy je až moc.
Každý blbec ale také ví,průjezd hlavního tahu malou vesničkou jehož domy nejsou u silnice a vozovka z obou stran ohraničena zábradlím,že i 80 je v pohodě.
Policie to ví také a proto tam příslušná značka NENÍ.
S novým zněním vyhlášky se garantovalo,že zmizí z vozovek "třicítky".Je jich nyní po silnicích bezdůvodně ještě více.
Policie netrestá opruzovače,neschopné řidiče,kteří by normálně na silnici neměli co dělat.
Drbany,kteří v obci a podél plné střední čáry jezdí 40 a v úseku,kde se dá předjet 100.A je jich takových provokatérů plno.
O dálnici nemá cenu vůbec hovořit.130 je jednoznačně málo.Jízda kamionů (i blbečkům v osobáku,kterým to nemyslí) v levém pruhu se stala silničním sportem.A tak by se dalo pokračovat dosti dlouho.Lidé jsou neodpovědní,nejraději by při jízdě dělali nejrůznější pitominy místo věnování se řízení.Vůbec si neuvědomují,že sedajíc za volant natahují ostře nabitou zbraň.Až se legislativa a pojišťovnictví probudí a začne praktikovat zákony podobné německým,(včetně dopravních předpisů)tak budou muset i naši Páni řidiči akceptovat odpovědnost za volantem.Všichni.Lepmplové i piráti.O policii se tady bavit vůbec nehodlám.To je kapitola sama pro sebe.Ivan
02. 02. 2008 | 01:02

Václav Kadlec napsal(a):

Pro Ivana Hochmanna: To, že někdo jede pomaleji než chcete Vy, neznamená, že je neschopný, neznamená to, že nemá na silnici co dělat, neznamená to, že je to drban a neznamená to, že mu to nemyslí. A už vůbec to neznamená, pane Hochmanne, že by Vás chtěl provokovat. Opravdu, věřte tomu. Proč by to dělal? Co by z toho měl?

Znamená to jen a jen, že je v pohodě, že ví, že když zrychlí, stejně nedojede významně dřív, že není vynervovaný ani vystresovaný, a že nechce nikoho zabít.
02. 02. 2008 | 01:12

Jose napsal(a):

Přemýšlím jestli nejsem taky náhodou drban. Ve vesnici se snažím jet 50 a mimo obec 90 a stejně mám pocit že mě předjede více aut než jich předjedu já. Můj názor je ten, že řetěz je až moc dlouhý. Každej řidič udělá občas chybu, úplně každej i ti co si o sobě myslí že na silnici jsou jen samý blbci a hovada a jen ni umí řídit. Jde ale o to, že když tu chybu uděláte, tak máte větší šanci když proti Vám jede řidič s nižší rychlostí než když kdyby jel v obci 70-80
02. 02. 2008 | 08:59

Jan napsal(a):

Vážený pane Hoffmane,
víte proč je na dálnici povolena rychlost maximálně 130km/h? Protože brzdná dráha auta, které jede 160 je skoro o 100m delší než auta které jede 130! A protože v momentě, kdy řidič jedoucí 130 už zastaví, auto brzdící z rychlosti 160 km/h stále jede ještě hodně přes 100km/h !
Doporučuji Vám, abyste si našel čas a na webu ČT shlédl on-line pořady STOP, které se takovými zajímavými problémy z oblasti silničního provozu zabývají.
P.S. Doufám, že se s Vámi jako řidič na silnici nepotkám...
02. 02. 2008 | 10:37

Deny napsal(a):

@ Václav Kadlec
Jezdím částo (cca 40.000km/rok), bez nehod (poslední pokutu jsem platil ještě za komančů za pásy). Bezpečnost na silnici není jenom o rychlosti, ale o ohleduplnosti. To, že někdo jede 60km/hod, kde se dá jet 90km/hod je ze strany onoho řidiče bezohlednost, nezodpovědnost. Na silnici může být i silný provoz, ale pokud všichni např. jedeme 90km/hod, jedná se o pohodovou jízdu. A pak potkáte nějakého toho "pána v klobouku". Chápu, je třeba strarší, může mít zdravotní problémy, hůře vidí, proto jede pomalu, dle Vás bezpečně. Opak je pravdou. Ostatní řidiči kvůli jeho předjetí riskují a mohou se dostat do kolizních situací. Jedinou silnicí, kterou znám, kde je takové nepsané pravidlo, je Praha - Kolín. Široká silnice s jedním jízdním pruhem pro každý směr, ale se širokými odstavnými pruhy. Zde nějak automaticky řidiči pomalejších vozidel uhybají vpravo a umožní tak bezproblémové předjetí i v okamžiku, kdy proti Vám jede auto, protože tu je stále dost místa.
A toto ti "pánové v klobouku" obecně na našich silnicích nedělají, ti se nejčastěji drží uprostřed vozovky a myslí si, jak jsou vzorní řidiči, přičemž tou svou jízdou porušují min. dva paragrafy, a to bezdůvodně pomalá jízda a povinnost jet v pravé části vozovky.
02. 02. 2008 | 10:49

kritik napsal(a):

konečně rozumný názor.....do puntíku souhlasím!!!

kvůli těmpár kilometrům kde se možná dá jet těch 160 nemá cenu měnit zákon....tam to můžou upravit značky- nic to nestojí a jde to udělat už i dneska....

a k osobě blízké - myslím, že každý má tak max. dvě tři osoby blízké - to snad není takový problíém zjistit kde v době přestupku tyto osoby byly....pokud neprokážou alibi, tak pokuta a trestné body!!! jenom by uřady musely chtít!!!
02. 02. 2008 | 10:53

Olda napsal(a):

Pane Jane, máte pravdu, ale zapoměl jste na dodržování vzdálenosti mezi vozidly.
02. 02. 2008 | 11:24

Jeník napsal(a):

Já bych tu větu změnil. Právě naopak,až budou všichni řidiči umět rozeznat bezpečnou jízdu od nebezpečné, tak ani nemusí být tolik dopravních značek.
02. 02. 2008 | 11:30

Ivan Hochmann napsal(a):

Pane Kadlec,co jsem napsal je sice o rychlosti,ale také o ohleduplnosti a vůli nezavazet.Je to zároveň o plynulosti provozu,nezmatkování,nevytváření kritických situací.Nemohu napsat všechno do deseti řádků.
Nejezdím pořád rychle a když jedu pomalu posadím se tak,abych perfektně ovládal situaci za sebou.Pokud mě dojede rychle jedoucí vozidlo ukazuji blinkrem a uhýbám.Je jedno jestli JÁ jedu 60 nebo 130.Situci na silnicích komplikují tracky.Řidiči těchto silných strojů jedou svým stylem,který je dovede co nejrychleji k cíli.Jsou to povětšinou profíci.Vyčítám jim pouze,že je jich moc a že bývajívelmi často přeloženi a to na silnicích I.třídy znamená kolony a zvýšená risika.Předjet takový vůz jedoucí do každého kopečka 20 je zkouškou řidičova umění,odhadu vzdálenosti k bezpečnému předjet.Také znát svoje schopnosti reakcí a schopnosti svého auta.Jaké otáčky pro vhodnou akceleraci atd.A hlavně chladnou hlavu.Onehdy mě dojel jeden z těch obrovských vozů.Jel jsem kolem 90 po rovné přehledné silnici(Boskovicko).Zvýšil jsem rychlost,abych nezavazel na 120-130 a ejhle track pořád za zadkem.Na přehledném úseku jsem naznačil blinkrem,odbočil ke krajnici.Trak se přehnal kolem minimálně 140,jen zablikal dík a zmizel za kopcem.Já jen přemýšlel jak je to možné,vždyť se ví,že by měli mít omezovače na 90km/hod.To jen tak aby řeč nestála.Kromě toho pane Kadlec - o blbcích jste zavedl hovor Vy.Děkuji za pochopení Ivan.
02. 02. 2008 | 11:36

Deny napsal(a):

Existuje jednoduché pravidlo, jak razantně snížit nehodovost. Zrušit povinné ručení, příp. havarijní. Pokud řidič způsobí škodu, plně by ji hradil, a to včetně léčení či odškodnění v případě smrti.
Stačila by jedna nehoda a člověk by mohl být finančně zatížen do konce života, a to by si každý rozmyslel.
Tedy řešením je začít u sebe, u každého řidiče, mít zodpovědnost za své chování a nést důsledky za svou chybu. Dnes si každý v případě bouračky, pokud tam není alkohol, řekne: "pojišťovna to zaplatí, max. příjdu o bonus, příp. si pár měsíců nezajezdím" Trest směšně malý vzhledem k těžkým následkům včetně smrti, které může nehoda způsobit
02. 02. 2008 | 11:45

QT napsal(a):

Pane Kadleci, zajímá mně jedna věc. Vy v příspěvku předpokládáte, že maximální rychlost je taková proto, že je bezpečná. Předpokládal bych tedy, že to bylo zjištěno nějakým měřením, protože bezpečnost na silnicích ovlivňují zákony fyziky a ne poučky, které studovali "dopravní experti" v šedesátých a sedmdesátých letech. Vycházím z prostého faktu, že se používají nové materiály, modernější vozy s novějšími technologiemi. Samozřejmě reakční schopnost řidičů zůstává, nicméně zrychluje se zase schopnost aut reagovat.

Takže můj dotaz - platí-li předpoklad, že hlavní roli hraje fyzika, pak platí i to, že fyzika je po celé planetě stejná. Jak je tedy možné, že vyšší povolené rychlosti v Německu či Rakousku, v Německu navíc neomezená rychlost na více než 2/3 dálničních úseků, způsobily nižší nehodovost než v zemích, jako je ČR nebo třeba i Francie???

A ještě něco - váš přístup k zákonu není selský, ale naivní. Zákon se sám o sobě neprosadí, k jeho aplikaci vždy někdo musí být schopen ho prosazovat. Zpřísnění zákona a zachování přiblblých úředníků nic nezmění, což je ostatně vidět na silnicích - zpřísnil se zákon, nehodovost i počet mrtvých vzrostl. Počet policistů se přitom snížil. Kde je příčina je někomu jasné, jiní naivkové chtějí zpřísňovat zákony.

Navíc mám silné pochybnosti o tom, že ti, co brojí proti "osobě blízké" jsou trošku na štíru se schopností porozumně textu a souvislostem. Je hezké volat po odstranění možnosti schovávat se za osobu blízkou v souvislosti s novelizací zákona o provozu na pozemních komunikacích. Jenže tuto možnost poskytuje zákon o přestupcích, již od roku 1990 a jen upravuje právo garantované Ústavními zákony (č. 1 a č. 2).
02. 02. 2008 | 13:02

Ivan Hochmann napsal(a):

Ano Deny přesně to je řešení.Řidičáky na dobu omezenou.Přezkušování z jízdních návyků ),(nikoliv testů)profesionálními státně zkoušenými komisaři,kteří by přejímali část odpovědnosti za výuku řidičů(omezení možné korupce).Tito komisaři mohou nalézt uplatnění jak pod Autoškolami,magistráty,policií,či pojišťovacími ústavy.Přezkušová ní hlavně u risikových řidičů, a řidičů s častými nehodami.
Povinné ručení ,Deny je nutnost!Mnohé nehody jsou zaviněny i jiným faktorem, než lidským.Já sice neměl nehodu už 40let(z toho 9 let jako profesionál),ale vím o dvou hrubých chybách,(z únavy a nedostatečné pozornosti)které mě mohly za nepříznivých okolností stát život.A možná nejen mě.ŘEŠENÍ je ale opravdu v bonusech a hlavně v uzavírání smluv pojistných událostí(malusech).Mladí by si romysleli hazard,kdyby se další pojištění po zaviněné nehodě promítlo do troj-pěti násobku normální ceny.Vánoční nehoda při níž zahynuli 4 mladí lidé je varovným mementem.Přitom šlo o bánální příčinu.Nezvládnutí zatáčky z důvodu nepřiměřené rychlosti.Následek:Trestný čin čtyřnásobného zabití.Pojišťovny a hlavně parlament by místo vymýšlení hovadin měli vzít rozum do hrsti a začít konat.Současná pravidla v dopravě jsou asi příčinou smutné bilance na našich silnicích.Ivan.
02. 02. 2008 | 13:18

Láďa napsal(a):

Ridici _dokazi_ rozlisit bezpecnou jizdu od nebezpecne. Miliony to dokazuji denne tim ze nehavaruji. Pokud ale predpokladame ze jsou to tupi a nesvepravni volove, pokud vyrobime milion predpisu a na kazdy metr instalujeme znacku zpusobime to ze vsichni, lautr vsichni ridici otupi tak ze ztrati pud sebezachovy a to teprve bude na silnicich masakr.

Zkuste autore nekdy, jen tak nezavazne, uvazovat v souvislostech a ne se nechat unaset tou bajecnou myslenkou ze koncentrak kde si bez befelu ani neuprdnete musi byt prece to nejbezpecnejsi misto na zemi.
02. 02. 2008 | 13:19

jm09 napsal(a):

Zasadne nemohu souhlasit s vetou: "...řidiči přesvědčení o tom, že dokážou rozlišit bezpečnou jízdu od nebezpečné lépe, než to dokážou značky a předpisy..."

Myslim ze by si kazdy mel uvedomit, ze silnice jsou dnes navrhovany ma bezpecnou rychlost (cca 70-110 podle dopravniho zatizeni) - pri jednotne maximalni povolene rychlosti 90.

Dale, mnou uvadene rozmezi je pro snizenou viditelnost a vlhkou silnici. Na suche silnici a pri dobre viditelnosti je bezpecna rychlost o cca 20-30 vyssi. Pro horsi nez navrhove podminky (silny dest, naledi) muze byt bezpecny rychlost vyrazne nizzsi (treba polovicni!!!)

Takze se domnivam ze temer kazdy ridic je schopen lepe odhadnou maximalni bezpecnou rychlost lepe nez hlasovani v parlamentu!
02. 02. 2008 | 13:27

psycholog napsal(a):

Rychlá jízda má obvykle jeden nebo oba ze těchto motivů:
a)Spěch, tzn potřebu se někam dostat co nejdřív
b)Prosté zalíbení v rychlosti.

Jsme od přírody stavěni na chůzi (nebo i běh), což je však proti automobilu nebo motorce pomalé. Nicméne se zdá, že náš mozek se nedokáže zbavit uvažování o vzdálenostech v relaci k pomalým rychlostem kterých by dosáhl po vlastních nohou. Jeden důsledek tohoto pěšáckého uvažování je, že člověka rychlost z jízdy náramně baví. Další důsledek je, že si nedovedeme představit jak dlouhatánskou máme v té rychlosti brzdnou dráhu. Za třetí, myslíme si, že rychlou jízdou ušetříme podstatný čas, když vlastně ušetříme jen podstatnou vzdálenost, podstatnou z hlediska chodce. Totiž, ten kdo druhého předjede až mu zmizí za obzorem si primitivně myslí jak báječně uniknul. Ale z hlediska času už to tak nevypadá. Stačí aby borec chytil červenou na další křižovatce, a za tu minutu kterou si počká se ten za ním přiblíží i svou padesátkou o 833 metrů. Jinak: Pokud sedím v autě a mám oči dejme tomu 1,5m nad zemí, pak je můj obzor v naprosté rovině vzdálen 4,5 kilometrů, coč by ostrou chůzí znamenalo hodinu cesty. Ve stotřicítce to trvá urazit jen trochu přes dvě minuty. Řidič, který jede stošedesát v hodině, o třicet víc než já, mi zmizí za obzorem za devět minut. Na prázdné D1 z Brna do Prahy (cca 200km), by ušetřil stošedesátkou proti mé stotřicítce zhruba 18 minut, ale v reálné praxi svým pokusem o rychlou jízdu ušetří na tomto úseku méně než deset minut, a prodělá na spotřebě. Budeme od sebe devět kilometrů, od obzoru k obzoru. Taková štreka, která našemu pračlověku připadá jako pořádný flák cesty, na dvě hodiny chůze. To je vzdálenost, která by mu trvala tak dlouho, jak trvá 'drbalovi' celá cesta z Brna do Prahy. A pak se nedivme, že hazardujeme. Za našim volantem sedí v naší mysli pouhý pěšák, pračlověk.
02. 02. 2008 | 13:40

Ivan Hochmann napsal(a):

A ještě něco.Mnohokrát jsem absolvoval povinné školení s přezkoušením z testů.(u řidičů z povolání každoročně).Nevzpomínám siže by někdy někdo z instruktorů věnoval patřičnou pozornost příčinným faktorům ohrožení na silnicích.Tedy nikoliv příčinám nehod.Pokud odhalíme příčínu NEHODY a ozřejmíme její banalitu vyplývající z lidské slabosti,je nám povětšinou jasné,že MY se takové hovadiny nemůžeme dopustit.Pokud však přibereme do úvah fysikální faktory v kombinaci s adekvátními reakcemi,klimatickými podmínkami,právními normami,a dalšími risikovými stavy,dosáhneme alespoň upozornění na fakt,že vozidlo je obzvlášť v dnešním provozu a úrovně techniky NEBEZPEČNÁ ZBRAŇ.Nevím jak dnes fungují autoškoly.Ale podle chování řidičského průměru na našich silnicích,usuzuji že BLBĚ.Ivan.
02. 02. 2008 | 13:44

Ivan Hochmann napsal(a):

Pane Psycholog,Vás postárádám v autoškolách jednoznačně.Není co dodat k vašemu exposé.Pouze tolik,že by se tato fakta měla neustále a pořád opakovat,aby byla neustále na paměti. Ivan
02. 02. 2008 | 13:56

pi-ti-pi-ti-pa napsal(a):

Není člověk,aby neměl svůj názor a tak mě za můj osobní nehubujte.Koukám jen,jak se nám rozrůstají města o průmyslové zony a jak obce zabírají více pozemků a tak není dnes vyjímkou,kdy jedna obec končí a na tom samém sloupku druhá začíná,když jedu přes naše město,má na délku tak čtyři kilometry a v jednom směru,kde je vesnička a její baráčky lemují pouze silnici,dalších čtyři kilometry,za těch pár kilometrů se vážně nemusíte moc soustředit na jízdu,pouze se kochat přírodou,protože potkáte li blbce,který jede čtyřicet a po prostředku,jede tam z důvodů,aby si někde při kraji neškrábnul lak a neomlátil od štěrku u krajnice svého miláčka,také i s ohledem na spotřebu je 40 na trojku úspornější než padesát a stále řadit.Ještě jsem zažil neomezenou rychost,ale to jsem byl vlastníkem auta,které se stávalo při 120 skoro neovladatelné,při dnešních výkonech vozu a bezpečnosti se šetistupnovou převodovkou,musíme něco omezit,pak by všichni lítali po dálnici levým pruhem a kudy by pak jezdila naše vrchnost s jejich imunitou sobě vlastní.Závěrem bych navrhoval vrátit se v době,kdy se po 22hodině v obci mohlo stejně jak mimo obec a začínajícím řidičům nedávat řidičské oprávnění,pouze na dobu zkušební pouze zapůjčovat,kde by na ně platila ještě přísnější pravidla,jak pro ostatní.Vezměte v potaz kolik mladých nezkušených v silných autech umírá,to by byla myslím statistika.A je to jen o rozvaze a zodpovědnosti.Jezdím autem a již 12let taky na motorce a krom nebezpečných řidičů potkáte na silnici spoustu nebezpečných děr,sem tam dosti bláta při sklizni,něco rozsypaného obilí v zatáčkách a na to i nějaká ta zvěř a pak můžete jet podle předpisů a zákonů,ale zapomínáte na klazuli,nepřizpůsobil rychlost jízdy a stavu vozovky a ta mluví za vše a tak jak říká Ríša Genzer,řiď,né jako řiť,ale at jedeš líp.
02. 02. 2008 | 14:15

Bini napsal(a):

Tak pánové, už toho bylo dost, ne? Tvořit zákon o provozu na pozemních komunikacích, potažmo i se k němu vyjadřovat na těchto stránkách měli pouze lidé, pro které je napsán a to s prokázanou praxí tak 800 000 km bez nehody.
Ti ostatní, jak to pozoruji ze svého hlediska profesionála, tu jen prostoduše plácají a co je nejhorší, mají ze svého pohledu i svou pravdu, třebaže se diametrálně liší, no a uznejte, že se z takto protichůdných názorů nedá nic kloudného vytvořit.
Proto nechme k danému problému mluvit jen odborníky, dělají to pro sebe. Nemyslel sem teď poslance a jejich vymatlané poradce. Ti se o to již neúspěšně pokusili a výsledek je ten, že nám všem udělali pakárnu a sami ten zákon nedodržují a pořídili si na něj vyjímky.
02. 02. 2008 | 16:21

Vaclav napsal(a):

130 na dálnici je málo. Já jezdím z povolání a také často v Německu, kde na mnoha úsecích dálnice neexistuje omezení rychlosti. Při tom německé dálnice nejsou všechny luxusní, mnohdy se D1 nevyrovnají, u nás by je byrokrati nazvali rychlostní komunikace. Ale tam to jde. Proč u nás ne?
02. 02. 2008 | 16:42

rambo napsal(a):

Vážený pane Kadlec, bodový systém, který tady zavedla naštěstí již bývalá socanská vláda je úplně mimo mísu. Tento systém neumí řešit problém s bezpečností v dopravě, ale pouze striktně šikanuje řidiče, kteří i přesto, že jsou za volantem zkušení, nikdy nikoho nenabourali neřkuli, že by někoho zranili. Ale já tvrdím, že díky tomuto idiotskému systému, budeme my všichni, kteří jsme za volantem denně tak do 4-5 let bez řidičáku, protože není možné když jezdíte denně / a to tedy nemyslím, že jedete ráno do práce a odpoledne domů / aby jste nezískal mínus 2 body za nějaké idiotské opomenutí např. nezapnuté pásy / když např. 30-40krát za den nastoupíte a vystoupíte / nebo zapomenete rozsvítit světla atd....to jsou metody policejního státu a přitom dle mého, je největší problém s lidmi kteří mají ŘP prvních 5let. To je velmi riziková skupina a vidím to denně kolem sebe, a na to žádný bodový systém nepomůže, tam by se to mělo řešit. Ale mám řešení pro všechny slušné řidiče, kteří se díky této socanské zhovadilosti mohou dostat do problémů: jsou určité státy které Vám za mírný poplatek cca 200USD vydají osobní doklad + mezinárodní ŘP a máte klid.
02. 02. 2008 | 18:04

Deny napsal(a):

@ Ivan Hochmann
Řidičáky na zkoušku ano, s ostatním moc nesouhlasím. Pojišťovnictví je dobrý džob, ti kteří jezdí bez nehody svým pojištěním vlastně přispívají na náhradu škody těch, co bourali. Falešná solidarita. Podobný princip plati i ve zdravotnictví, ti kteří se starají o své zdraví a nejsou nemocní, svým pojištěním přispívají mimo jiné na léčbu kuřáků, alkoholiků atd, tedy lidem, kteří na své zdraví kašlou. Opět solidarita, ale nesprávná.
Zvýšení pojistného viníku nehody nestačí. Jak to řešit v případě, když bude řídit služební vůz či vůz manželky? Jediným řešením je opravdu osobní zodpovědnost za své činy. Způsobím nehodu, ponesu následky. Bude špatně udržovaná komunikace, výmoly, dojde k nehodě, platit budou cestáři. Bude kluzká vozovka neuklizená od sněhu, platit budou silničáři. Nebudou se odbývat kontroly STK, protože v případě špatného tech. stavu auta opět nastanou sankce.
Já vím, je to radikálni řešení a nemůže projít, protože jak jsem napsal výše, pojišťovny mají dobrý a zaručený výdělek.
Pojišťovnám ani tak nejde o snížení nehodovosti, protože když budou vyplácet více, tak prostě následující rok zvýší pojistné. A na placení je zákon.
A pokud se jako řidič necítím, je špatné počasí či nejsem úplně fit, tak raději nepojedu, abych nezpůsobil nehodu a neplatil odškodné. Zmenšil by se provoz na silnicích, zvýšil by se počet přepravovaných osob ve veřejné dopravě.
02. 02. 2008 | 18:05

jan napsal(a):

milý zlatý,to chování těch řidičů je právě takové,protože ty zákony utvářejí právníci jako pan sokol nebo novináři co se považují za odborníky,kteří neumí vyměnit rezervu natož si něco představit prakticky. já vidím hlavní důvod ten,že jsou přeplněny silnice,arogance,nedodrž.předpisů.vysvětlím-arogance v předjíždění na místech plné čáry,zatáčky.stačila by kamera za 10000kčjeden policajt s vysílačkou,který by nebyl ale ve vytopeném autě.vím vtomto státě nerealizovatelné,protože by se museli nabrat noví policajti a na kamery výběrové řízení a pak až by byla kamera za 100000kč možná by to šlo.vzdejší specialitou je taky jet 2 metry za kufrem,k tomu asi nemá smysl nic dodávat jen ,že v německu platí pravidlo jedeš 100km-h,odstup 50m.další věc poměrně častá,když už se rozhodne nějaký hlupák předjíždet kamion a do protisměru jede protijedoucí vozidlo,tak z pravidla řidič kamionu vynervovaný ne že neuhne,ale přidá.stačilo by pred srážkou skontrolovat kontr.kolečko a pak dotyčného pro výstrahu obvinit.o přeplněných silnicích je zbytečné diskutovat,protože vybrané miliardy jdou zjevně jinam.těchto problémů je daleko víc ale dokud to budou řešit přeplacení právníci,kteří si nedokáží zavázat tkaničku a né odborníci tak se vůbec nic nehne.
02. 02. 2008 | 18:40

jonáš napsal(a):

QT: a auta řídí nějaká "fyzika"? Já měl dojem, že tu "fyziku" mají vždycky ještě pod kontrolou šoféři. A pokud mají francouzi takové problémy s řízením, že způsobují víc nehod i při nižší rychlosti, nezbývá asi nic jinýho, než je ještě víc omezit. Dtto třeba i čechy, bude li to nuné. Uvědomte si, že rychlá jízda jaksi dosud nepatří k základnim lidskym právům, neboť není uvedena v Listině.
02. 02. 2008 | 20:46

jonáš napsal(a):

A na silnici bez sněhu taky neni dosud v zimě právní nárok, Denny .. budete se muset v dalšim ročníku asi naučit jezdit i na něm. Neni to až tak těžký ;-)
02. 02. 2008 | 20:49

Václav Kadlec napsal(a):

Děkuji všem diskutujícím za názory a příspěvky. Dovolím si zareagovat souhrnně:

- Deny: Názor, že pokud jede někdo "příliš pomalu", vlastně "nutí ostatní, aby ho předjížděli" a tím je pro provoz nebezpečnější než ti rychlí, je poměrně častý. Nesouhlasím s ním. Pokud nemá rychlejší řidič dostatečné nervy na to, aby jel chvíli pomaleji, pak podle mě nemá na silnici moc co dělat - na silnici to není pro slabé povahy :)

- Znovu Deny: Zrušit povinné ručení by mi přišlo docela drsné - přece jen stát se může leccos, budete mít závadu na autě nebo se někde opravdu přehlédnete, a pak za to budete do smrti platit... Nevím, to se mi zdá moc přísné.

- QT: Fyzika je na celé planetě stejná, ale řidiči bohužel ne. Pokud řidiči v Německu dokáží relativně dobře odlišit bezpečnou jízdu od nebezpečné, pak jim nemusíme omezovat rychlost. Čeští řidiči to ale moc neumí, takže nezbývá než ten bič. Taky mě to ale netěší.

- Láďa: No, jde o procento řidičů, kteří umí odlišit bezpečnou jízdu od nebezpečné. Pokud to čeští řidiči umí tak mizerně, že jsou v nehodovosti jedni z prvních v Evropě, pak nezbývá než ten pitomý řetěz. Díky němu časem ze silnic zmizí ti, kteří rozlišovat neumí (budou bez řidičáku), můžeme pro ty ostatní, kteří umí, předpisy klidně změkčit.

- Rambo: Přestože jezdím denně, bodový systém mě nešikanuje ani v nejmenším a vůbec nemám pocit, že díky němu budu do 4-5 let bez řidičáku. V čem přesně Vás šikanuje?

Těším se na další kritiku :)

Hezký den,
Václav Kadlec
02. 02. 2008 | 20:50

jojo napsal(a):

Psychotesty do autoškol.
02. 02. 2008 | 20:56

Fialovy Krokodyl napsal(a):

Bodový systém, kterým se ČR pyšní je přehnaný. Je to politikum: nefunkční a naddimenzovaná perzekuce.
02. 02. 2008 | 21:37

Deny napsal(a):

@ Václav Kadlec
Zrušit povinné ručení je opravdu drastická a neprůchodná cesta. Chtěl jsem tímto krajním řešením naznačit dvě možnosti:
1) Dopravní nehodovost se sníží tím, že budou přísné zákony, na každém rohu a v každé zatáčce policajt či kamera, na mýtných branách na dálnici radary atd, prostě Velký Bratr všude. Pak lidé opravdu budou jezdit opatrněji, ale? Když se podíváte na statistiku, tak smrťáky jsou také na nepředvídatelných místech, když mladí jedou ze zábavy, pod vlivem alkoholu, příliš rychle a to zejména na okrskách. Zde radary asi nikdy nebudou. Takže nehodovost klesne, ale bude to za cenu ohromných nákladů a úspěšnost nebude velká.
2) Druhá možnost je, že se bude apelovat na řidiče. Jezdi zodpovědně, když způsobíš nehodu, poneseš plně důsledky, budeš do konce života platit pozůstalým. Z pohledu řidiče je to přísné a teď si také promluvte s někým, kdo přišel o svého blízkého v důsledku nehody, za kterou mohl ožralý či bezohledný řidič. Z jejich pohledu je každá pokuta směšná, protože jim to blízkého nevrátí.
Cílem tedy je, aby se nehody nestaly, policie nemůže být na každém rohu, a to nejen z finančních důvodů. Věřte mi, že by mnoho lidí právě z obavy velkého rizika, přestali jezdit.

V minulosti jsem slyšel o teorii, že kdyby v automobilech místo airbagů na místě řidiče byly hřeby, tak klesne nehodovost na polovinu? Proč? Každý řidič by jezdil velice opatrně, aby se náhodou při nehodě nenapíchnul na hřebík.
Čili, pokud se nezmění myšlení lidí, a to se bez výrazných sankcí nezmění, tak se nic nestane. A nějaká školení či psychotesty jsou k ničemu.

PS: Bezpečný provoz je provoz plynulý. Takže pokud jízda nebude plynulá, nebude bezpečná. To je dokázané. Proč myslíte, že se třeba zavedl systém ZIP? Opět z důvodu plynulosti. Takže se opravdu mýlíte, když si myslíte, že pomalu jedoucí řidič není nebezpečný. Bohužel je. Pokud si myslíte opak, pak jste příznivcem kamioňáků, kteří se právě tak chovají. Na dálnici předjíždějí kilometr, dva o rychlost něco málo větší než vozidlo vpravo. A všichni to odsuzují, včetně policie, řidičů, budou se osazovat značky zakazující předjíždění pro kamiony v některých úsecích.
A je úplně jedno, jestli ten pomalý je tirák, či "pán v klobouku" či někdo jiný. Je bezohledný člověk a mnohdy to dělá ještě schválně.
02. 02. 2008 | 21:45

Ivan Hochmann napsal(a):

No vidíte,teď mě Deny připoměl další českou zhovadilost.Jízda pod vlivem alkoholu,drog.To je taky dílo.Připočteme-li kouření,telefonování,pouštění kraválu,(poznáte to skla drnčí auto nadskakuje,řidič nejenže neslyší motor ale on neslyší ani sanitku či hasiče),jsou známy případy kdy se dokonce četly noviny.Mám dojem,že se na českých silnicích bude za chvíli souložit.Aby byl výčet lumpáren úplný ještě přípomínám,že se okolí silnic stává smetištěm,ba někde dokonce veřejným hajzlem.Každý den,kdy nemusím vyjet na silnici se mi stává svátkem.Tak se mějte,co jsem chtěl,to jsem řekl.Dobrou noc.Ivan.
02. 02. 2008 | 22:37

Javít napsal(a):

Pro ty, kteří hájí výmluvy na "řídila osoba mě blízká".
Nepřeji nikomu nic zlého, ale alespoň si tuto situaci představte:
Opilý řidič auta těžce zraní, nebo dokonce zabije, někoho Vám blízkého. Viník se odvolá na to, že on neřídil, ale že řídila osoba mu blízká, nemusí ji tedy uvést.
Soud nemá koho obžalovat, Vy máte v rodině mrtvého blízkého člověka.
Líbí se vám tato představa ?
Mně tedy rozhodně ne.
03. 02. 2008 | 00:09

Ladislav napsal(a):

@ Václav Kadlec: vy se domnivate ze soucastny zdejsi system (pripadne nejaka jeste drakonictejsi verze) eliminuje nebezpecne ridice a potom nastane ridicsky raj. Statistiky rikaji opak.

Podle mne soucastna typicka situace kdy policista nebo automat ciha na rovince na okraji obce, v miste kde se nikdy zadna nehoda nestala a kde nehrozi sebemensi nebezpeci zlepsit nic nemuze, uz kvuli lidske prirozenosti. A ze by zdejsi zakonodarci nekdy dokazali zavest takovy system ktery by nebuzeroval normalni ridice ale piraty postihoval - na to jsem uz moc starej, verit na pohadky. Dopadne to jako ve Francii - populisticky krveziznive tresty za male prestupky, vseobecne ocuravani systemu pripadne se rovnou ve velkem jezdi bez ridicaku.
03. 02. 2008 | 01:15

Ladislav napsal(a):

@Javít: to s osobou blizkou je dusledek populisticke buzerace normalnich ridicu. V zakonech to bylo dlouho a sotva kdo to zneuzival. V okamziku kdy jsou lide prinuceni ve velkem pouzivat diry v zakonech se vsechno borti a zakon se stava nefunkcni atrapou. A doplaceji na to i ti kteri naivne verili ze plosnou kriminalizaci ridicu budou bezpecnejsi.
03. 02. 2008 | 01:26

pH 77 napsal(a):

Chtěl bych závodníkům na našich silnicích vzkázat, že je třeba respektovat nejen maximální povolenou rychlost, ale i něco, co by se dalo nazvat rychlostí minimální. Například na dálnici totiž nesmí vozidla, jejichž nejvyšší dovolená rychlost není nižší než 80 kmh. Berte to, prosím tak, že na dálnici se smí jezdit rychlostí někde mezi 80 až 130 kmh. Ano, i 82 je na dálnici zcela legitimní rychlost! Moc se vám uleví, když si to připustíte. A nám ostatním pak taky. Děkuji.
03. 02. 2008 | 02:10

Ivan Hochmann napsal(a):

Řidič,který potřebuje jezdit po dálnici 82km/hod je potenciální nebezpečí a měl by si to uvědomit a raději vrátit řidičák,než způsobí nějakou vážnou nehodu.V lepším případě na dálnici vůbec nevjíždět.Po okreskách dojede k svému cíli svým stylem též.Nebo se snad mýlím?Ivan.
03. 02. 2008 | 11:35

Ivan Hochmann napsal(a):

Může mě někdo vysvětlit co to je ten výraz OSOBA BLÍZKÁ? To jsou policajti tak blbí,že takové kecy akceptují? S takovým grázlem,který si dovolí takové arogantní chování ještě navíc po spáchaném přestupku,či trestném činu bych byl velmi rychle hotov.Proto bych nemohl být policistou.Ivan.
03. 02. 2008 | 11:42

Fugas napsal(a):

Problém (z hlediska policie) by nebyl, kdyby úřady nedávaly obsílky několik měsíců po spáchání dopravního přestupku, ale policajti byli v ulicích a na silnicích a pokuty dávali okamžitě. To, že si práci ulehčují a chtějí trestat podle fotek, je jejich věc. Až nebudou líní, nebude mnoho "problémů".
03. 02. 2008 | 11:50

Javít napsal(a):

pro Ivan Hochmann:
každý normální člověk by byl s problémem "osoba blízká" rychle hotov. Naše praštěné soudy a policie však ne.
Naši politici to budou asi "řešit" léta a k ničemu se stejně nedopracují.
Přitom by to bylo velmi snadné.
Když neřekneš, kdo za volantem tvého vozu seděl (přece musíš vědět, komu jsi auto půjčil !), budeš odpovědný za případnou havárii, s následky na zdraví, ty. Zvláště, když tě načapali opitého vedle tvého auta.
A prosím, ať tady nikdo nemává presumpcí neviny. To, v tomto případě, pokládám za pitomost a výmluvu.
03. 02. 2008 | 11:55

Lokutus napsal(a):

Až budou zákony tvořit inteligentní algoritmy neomezované emocemi, ambicemi, či individuální neschopností a až ty zákony budou prosazovat roboti a ne líní vepři, pak bude mít takováto diskuse smysl. Ale žádný zákon nelze nastavit tak, aby fungoval bezvadně, když ho vytvářejí a prosazují zase jen lidé. Tento blogpost je značně naivní a připomíná mi přání vítězky Miss Universe, aby byl světový mír. :-D
03. 02. 2008 | 13:32

Andy napsal(a):

Souhlasím s panem Kadlecem. Pokud řidiči nejsou schopni rozumného úsudku a ohleduplnosti (což dle čísel nehodovosti nejsou), tak se na ně musí tvrdě. Jak říká onen zdravý selský rozjm: pokud si to nejsi schopen uvědomit sám, tak ti to přikážeme, a pokud příkaz nebudeš respektovat, dostaneš po papule (=příjdeš o řidičák). Strach člověka k té opatrnosti a ohleduplnosti celkem spolehlivě dožene, jak ukázal první rok po zavedení bodobvého systému. Do doby než řidiči zjistili, že policie je nescchopná celý systém účině a tvrdě uvádět do praxe, tak jezdili s mnohem menší nehodovostí. Řidiče je třeba v součqsné době držet na krátko a zároveň hodně zapracovat v dopravní policii.
03. 02. 2008 | 15:19

pavel napsal(a):

je zvláštní, že třeba ve švýcarsku vám auta na každým přechodě důsledně zastaví a 50/80/120 se tu dodržuje
z druhé strany je ovšem říct, že se většinou jezdí tou maximální povolenou a ne jako u nás, jedu si jak se mi zlíbí
mě stejně irituje řidič jedoucí po silnici v autě technicky způsobilém rychlostí 70 km/h jako ten, co jede 110 km/h.

jinak mě velice berou názory typu ivana hochmanna. D1 není vhodná na rychlost vyšší než 130 km/h z hlediska poloměrů zatáček a z toho plynoucí viditelnosti, stejně tak jako z hlediska šířky pruhů. když přijíždím domů, tak mi chvíli trvá, než se na ni po německu a naší D5 adaptuji. tzn. při 130 se cítím jako v DE nebo na D5 při 170-180
03. 02. 2008 | 16:43

Ivan Hochmann napsal(a):

Pane Pavel,souhlasím s Vámi co se týče technických parametrů našich dálnic.Budeme-li hovořit o té hlavní -D1-,jsou tyto přímo katastrofické.Viděl jste pane film Mzda strachu? Mohli by ho remakovat na úsecích kolem Brna.Když jedete ve volném pravém pruhu(ve vyjmenovaných místech) tak kolem 140 a najedete na kamiony upravenou "roletu" ,také máte strach,že vybuchnete.Byl jsem v Německu asi jen 6x a znám onen šok.Po celé delce trasy do Dortmundu jsem však neviděl nikdy jedinou nehodu.
Pane Pavel být odpovědnou osobou,nikdy bych nedopustil oficiální povolení neomezené rychlosti na D1.Možná bych označil některé opravené a přehledné úseky se třemi pruhy.Za současného stavu však nikoliv.Také je nutné se ptát odpovědných lidí proč trvá,provedení dopravních priorit jako R43,některé městské obchvaty a přivaděče,úpravy povrchu, takovou neskutečně dlouhou dobu? Jedná se přitom o zdraví a o životy lidí.Ivan.
03. 02. 2008 | 17:27

Medvěd napsal(a):

Osoba blízká="příbuzný v řadě přímé, sourozenec a manžel, partner; jiné osoby v poměru rodinném nebo obdobném se pokládají za osoby sobě navzájem blízké, jestliže by újmu, kterou utrpěla jedna z nich, druhá důvodně pociťovala jako újmu vlastní".
Pokud zrušíte institut osoby blízké u jednoho zákona, bude mít stát moc velkou chuť zrušit ho všude. Přitom tím zákon nyní chrání občana, aby nemusel práskat na své příbuzné, což by se v mnoha případech úřadům líbilo. Já rozhodně tuto věc nechci rušit v žádném zákoně!!!
03. 02. 2008 | 18:40

Ivan Hochmann napsal(a):

Tak pane Medvěd já ano.Pokud si sedne můj syn opilý do mého auta a někoho zraní(nedej bože zabije)ať si nese následky.Já bych o tom samozřejmě nevěděl,poněvadž bych mu klíče nedal.Koneckonců můj syn by něco takového ani neudělal.O jakém práskání to prosím Vás hovoříte? Je i ve vašem zájmu aby se v rodině nevyskytovaly neodpovědní lidé,nebo dokonce vrazi? Ivan.
A ještě něco .Zatím (pokud vím) tohoto "institutu" využívají jenom parchanti.Ivan.
03. 02. 2008 | 20:39

Javít napsal(a):

Medvěd:
Jenže někteří ti "pacholci" se vymlouvají na "osobu blízkou" i když řídil jen někdo známý, nebo kamarád. A to je již o něčem jiném.
03. 02. 2008 | 20:40

Ivan Hochmann napsal(a):

No vidíte,nakonec si rozumíme.Takže jako vždy zase chybná právnická formulace,navíc chybějící sankce jako ve všech zákonech¨.To má mnohdy člověk dojem,že si snad dělají z lidí blázny a zákony s pokroucenými paragrafy pro svoji ulehčenou práci a nebeský byznys."Právnické" fakulty praskají ve švech a my se nestačíme divit.Ivan.
03. 02. 2008 | 20:51

Javít napsal(a):

Myslím, že na mnoho tuzemských řidičů je nutné jít s pořádným bičem.
To, co někteří na silnicích a zejména v obcích, předvádějí, nemá v zahraničí většinou obdoby.
Je zajímavé, že když tito "závodníci" vyjedou za hranice státu, chovají se jako beránci.
03. 02. 2008 | 20:57

medvěd napsal(a):

O zákonech si každý může myslet co chce ale dodržovat by je měli všichni. U dopravních zákonů,kde mohu jejich nedodržováním ohrozit další účastníky silničního provozu pak už vůbec není co řešit. Ať si všichni mudrlanští řidiči - tzv.odborníci plkají co chtějí ale ať platné zkony dodržují. Až schválí parlament , že budeme jezdit třeba vlevo, budeme klidně jezdit všichni vlevo, pokud ale platí zákon, že se jezdí vpravo pak vlevo jezdí jen sebevrah a blbec. Totéž platí o dodržování rychlosti, o přednosti v jízdě atd atd.
03. 02. 2008 | 21:21

Al Jouda napsal(a):

Kontrolní otázka : Pánové, širá přehledná rovina, silnice se prudce zatáčí, protijedoucí auto v nedohlednu, plná čára, říznete tu zatáčku, abyste nemuseli zpomalit ?
04. 02. 2008 | 08:21

Marek Procházka napsal(a):

Kratší řetěz nenaučí lidi řídit. Problém je v autoškolách. Je jich moc a snaží se uživit za každou cenu. Proto dostane ŘP každý i když je pro okolí nebezpečný i když nedokáže jet plynule a jede bezdůvodně pomalu. Bezdůvodně pomalá jízda je též nezákonná a způsobuje řadu krizových situací na silnicích.
ŘP dostane i vietnamec co neumí česky ( jak ten test vyplnil? byla to jeho ruka ve které byla ona propiska? ).
Zákony jsou od toho aby se dodržovali. Sám jezdím od 1.7.2006 dle předepsané rychlosti. Né proto že je to bezpečné, ale proto že to fotí všude přítomné kamery.
Jako instruktor školy bezpečné jízdy jsem zjistil, že 80% řidičů neumí v krizové situaci brzdit, o dalším raději pomlčím.

Lobby autoškol so protlačila bič na řidiče profesionály - profesní průkazy. 16-ti hodinové školení. Jak to funguje? Za 5 minut a 700,-Kč není co řešit. Zarážející je, že od 1.4.2008 má toto školení pro nové zájemce stát 40 000,-Kč a trvat 280 hodin. Již teď je v ekonomice chronický nedostatek řidičů profesionálů a toto nařízení je pro další vývoj naprosto likvidační. Ať žijí aztoškoly a jejich lobby, jejich instruktoři co se zapomněli v 60-tých letech a trvají na teorii popsané na Praga V3S. Zapomněli že dnes si řidič zavolá nonstop servis a na moderní elektronice nic šroubovákem neopraví.

Cesta k nápravě je větší dohled nad autoškolami, více center bezpečné jízdy a jejich povinné absolvování po autoškole a každoročně pro řidiče profesionály. Pojišťovny by si měly vzít příklad z německého modelu a tyto řidiče bonusovat stejně jako jejich německé a rakouské kolegy.
04. 02. 2008 | 08:33

Honza napsal(a):

Rád bych napsal malou poznámku pro ty, kteří jsou skálopevně přesvědčeni, že "pomalí" (tj. ukáznění) řidiči zdržují "dopravu" (rozmuměj:je). To by byla plná pravda v případě prázdných silnic - ale to není bohužel většinou náš případ. Lidem, teří prošli základními ročníky stavební nebo dopravní fakulty, je jistě dobře známý pojem "kritická rychlost". Pro ostatní strukčně vysvětlím.
Kapacita každé komunikace je dána množstvím aut, která projedou daným místem za časovou jednotku. Začne-li aut na silnici přibývat, musí si mezi sebou udržovat odstup: čím vyšší rychlost, tím je i odstup větší. A tak, aby se auta na silnici "vešla", musí rychlost snížit natolik, aby se odstupy mezi nimi snížily a kapacita komunikace se tím zvýšila. Další auta -> nutné ještě kratší odstupy ->další snížení rychlosti. A tak to jde dál: rychlost aut se snižuje, ale kapacita komunikace se pořád zvyšuje, aut projíždí za minutu daným úsekem stále víc - až do okamžiku, kterému se říká "kritická rychlost": tehdy už jezdí auta tak pomalu, že další snížení rozestupů nedokáže vyrovnat jejich nižší rychlost. A tehdy dochází k prudkému snížení kapacity: najednou je aut na silnici tolik, že se prakticky zastaví. A vznikne kolona, která se pak jen velmi pomalu dává do pohybu - protože potřebné kapacity silnice se dosáhne až po zvýšení rychlosti nad kritickou hodnotu. Kritická rychlost se pohybuje mezi 50-60 km/h.
A teď si představte plnou silnici s kolonu jedoucí dejme tomu sedmdesátkou (rychleji to fakt nejde - auta by se nevešla), kdy si některý blbec vzpomene, že spěchá a začne předjíždět. Stačí, aby donutil předjížděného prudce zpomalit a je hotovo: zpomalení pod kritickou rychlost = krátkodobý kolaps.
Myslím si, že bodový systém je krok správným směrem a že tolerování "malých" přestupků vede nakonec k tomu, že část řidičů s přehnaným egem zvlčí a klidně provádí i životu nebezpečné manévry s pocitem, že to mají pod kontrolou. Politika "nulové tolerance" už se osvědčila Giulianimu v New Yorku, nevím, proč by to nezabralo na našich silnicích.
04. 02. 2008 | 10:12

Ivan Hochmann napsal(a):

Al Jouda ,samozřejmě.
To medvěd:
pane co jste napsal 3.2./21,21hod je mimo jakoukoliv diskusi.My ale hovořili o něčem jiném.Jste asi právník,že?
To Marek Procházka:
Když jsem psal o podílu autoškol,řídil jsem se vlastní logikou a zkušenostmi.Nevzal jsem v potaz byrokratické a lobystické manýry o kterých píšete Vy.Že víte o čem hovoříte z pohledu profesionála svědčí i poslední odstavec.Dík Ivan.
04. 02. 2008 | 10:44

Javít napsal(a):

Již to tady někdo naznačil, výuka v autoškolách je zastaralá, vč. některých instruktorů.
Učí se tam zbytečné technické věci, které řidič v současné době naprosto nepotřebuje. Nemá možnost, do motoru a řídící elektrotechniky, vůbec zasáhnout.
K tomu potřebuje kvalitní servis, který převážná většina autodopravců má. U osobních aut je většinou nutný odtah.
Vozy s katalyzátorem se nesmí roztahovat!
V autoškolách by se tedy měli daleko více zaměřovat na jízdu, techniku jízdy a dodržování dopravních předpisů.
Velmi vhodné je promítání fotografií z vážných dopravních nehod, ať případní piráti silnic vidí následky, s vědomím velmi přísných postihů viníků těchto nehod.

Školení, 280 hod. za 40 000 Kč, považuji za naprostý nesmysl a tahání peněz z řidičů.
O čem tam proboha chtějí tak dlouho "školit" ?
04. 02. 2008 | 10:55

Ivan Hochmann napsal(a):

To Honza:
Přiznám se,že takto technicky jsem o problematice ještě neslyšel.Jakto? Vždyť jsem byl tolikrát na přezkoušení?A školili nás policisté z DI.Na Vašem popisu není slovo k oposici.I o blbcích,kteří předjíždějí v popsané situaci.Jen si myslím,že je potřeba(v diskuzi) rozlišovat mezi pomalými(těmi kteří zdržují a omezují ostatní) a mezi ukázněnými.Už jsem hovořil co vše dělají řidiči v provozu.Doplním o typické záležitosti:vystávání na semaforech(zelenější už to nebude),řazení v pruzích,problémy při odbočování,zmatečné brždění,neodhadování vdáleností,atd.Je to problém jak osobnosti řidiče,tak jeho instruktáže a zkušeností.A v prvé řadě vědomí,že sedajíc za volant zvyšuji sám sobě odpovědnost na nejvyšší míru.Pokud tak neučiním,mohu se klidně stát vrahem,nebo zabijákem,jak libo.Zákony určující dopravní provoz na silnicích(vyhláška) řeší tyto faktory jen částečně.Zajisté - nelze jinak.Tady však vidím potenciální příčiny všech nehod.Ivan.
04. 02. 2008 | 11:14

Deny napsal(a):

@ Honza
Myslím, že teorii máte zvládnutou, teď by jste měl více jezdit. Alespoň 2-3.000km za měsíc. Pak jistě změníte názor.
Situaci, kterou popisujete, kdy vozidla v koloně začne někdo předjíždět, je trochu jiný, než o čem byla řeč výše. Není samozřejmě pochyb, že řidič ve Vašem popisovaném případě je vůl.
Ale jsou situace, kdy silnice je relativně prázdná, všichni řidiči jedou 90km/hod a jeden "ukázněný" řidič (dle Vašeho názoru) jede 70km/hod. Plná čára, nemůžete předjet. Tak všichni za tímto "ukázněným" řidičem jedou v koloně a přibližují se ke kritické rychlosti, snižují rozestupy, provoz se zpomalí.
Toto není ukázněný řidič, toto je sobec. Ukázněný řidič sleduje provoz za sebou a když vidí, že se v důsledku jeho pomalé jízdy tvoří za ním kolona, tak uhne více doleva či na chvíli zastaví, aby ho ostatní mohli předjet. Tomu se říká ohleduplnost. Ono se totiž může stát, že nějaký řidič Vůl to psychicky nevydrží a začne předjíždět v nejméně vhodném okamžiku a aby stihnul včas dokončit předjíždění, může nabourat i tohoto "ukázněného" řidiče.
A pokud si přejete, aby nebyly tolerovány malé přestupky, přeji Vám, ať platíte pokutu při překročení rychlosti o 3km. To už tu bylo a vedlo to k tomu, že lidé místo 50km/hod v obci jeli 40km/hod, takže provoz se ve městech výrazně zpomalil.
04. 02. 2008 | 11:41

Deny napsal(a):

@ Honza
oprava Samozřejmě že řidič uhne více vpravo, aby uvolnil místo ve středu vozovky.
04. 02. 2008 | 11:44

Javít napsal(a):

Vážení, nechte "žít" i ty sváteční řidiče.
Ne každý totiž musí mít naježděno 5000 km/měsíc.
Ne každý řidič dokáže jet 90, když mu chybí "vyježděnost a zkušenosti.
Stále si myslím, že je lepší jet o něco pomaleji (nemyslím tím zrovna ploužit se), než jet jako ti mladí šílenci, kteří většinou také nejsou "vyježdění", ale myslí si, že ano a mají přece "nadupané bouráky".
Potom ty vážné havárie zaviní.
04. 02. 2008 | 14:04

Ivan Hochmann napsal(a):

"Zahltil" jsem blog pana Kadlece svými názory.Měl jsem si to prý rozložit na týden.Dobře.Příště.Teď mě prosím pane Kadleci odpovězte na na jedinou otázku.
Jsou příspěvky výše uvedené(včetně mých) opravdu tak hloupé a naivní(lokutus),že Vám - popřípadě Vašemu odbornému poradci nestojí ani za štěk ?
Děkuji.Ivan.
06. 02. 2008 | 10:31

Václav Kadlec napsal(a):

Pane Hochmanne, vaše příspěvky nejsou ani v nejmenším hloupé ani naivní, ale i kdyby byly, neznamenalo by to, že si nezaslouží odpověď. V průběhu diskuse jsem se pokoušel zapojit, když mi to čas dovolil - pokud jsem nezareagoval na vše, bylo to jen a jen proto, že jsem to nestihl. Ostatně hlavním cílem tohoto příspěvku (stejně jako jiných příspěvků) je vyjádřit názor a rozproudit diskusi - což se podařilo. A všech příspěvků - i těch Vašich - si velmi vážím.
16. 02. 2008 | 16:17

Ivan Hochmann napsal(a):

Jsem rád pane Kadleci,že jste se ozval.Jsem rád hlavně proto,že Vám mohu říci,abyste celý tento blog přepsal do repreformátu a odeslal do parlamentu a na příslušná kompetentní místa České Policie.Oni to zcela jistě potřebují.Jak víte,zase vymysleli zákonný paskvil-Šalamounovo hovno.
Až zase začnou vymýšlet svoje hovadiny,aby si napřed přečetli názory lidí,kteří jezdí (jezdili) denně a mají fůru zkušeností a námětů.dík Ivan.
21. 02. 2008 | 08:49

Styx Petr napsal(a):

Myslím, že to není ani o délce a síle řetězu. (viz. http://www.zivotnistyl.cz/t...
24. 04. 2008 | 08:27

flash game napsal(a):

A na silnici bez sněhu taky neni dosud v zimě právní nárok, Denny .. budete se muset v dalšim ročníku asi naučit jezdit i na něm. Neni to až tak těžký.
14. 04. 2009 | 15:36

Well napsal(a):

Pane Hochmanne, vaše příspěvky nejsou ani v nejmenším hloupé ani naivní, ale i kdyby byly, neznamenalo by to, že si nezaslouží odpověď. V průběhu diskuse jsem se pokoušel zapojit, když mi to čas dovolil - pokud jsem nezareagoval na vše, bylo to jen a jen proto, že jsem to nestihl. Ostatně hlavním cílem tohoto příspěvku (stejně jako jiných příspěvků) je vyjádřit názor a rozproudit diskusi - což se podařilo. A všech příspěvků - i těch Vašich - si velmi vážím.
http://lowongan-pekerjaante...
http://howtomakeafreewebsit...
28. 04. 2009 | 14:37

egipt napsal(a):

Pokud mě dojede rychle jedoucí vozidlo ukazuji blinkrem a uhýbám.Je jedno jestli JÁ jedu 60 nebo 130.Situci na silnicích komplikují tracky.Řidiči těchto silných strojů jedou svým stylem,který je dovede co nejrychleji k cíli.Jsou to povětšinou profíci.Vyčítám jim pouze,že je jich moc a že bývajívelmi často přeloženi a to na silnicích I.třídy znamená kolony a zvýšená risika.
11. 05. 2009 | 09:44

jordan shoes napsal(a):

Já si myslím, že na vině je špatný zákon, který umožnil jeho obejití.
22. 05. 2009 | 11:09

ugg napsal(a):

Ostatně hlavním cílem tohoto příspěvku (stejně jako jiných příspěvků) je vyjádřit názor a rozproudit diskusi - což se podařilo. A všech příspěvků - i těch Vašich - si velmi vážím.
22. 05. 2009 | 11:10

Glasgow cosmetic dentistry napsal(a):

A good source to explore useful information and stuff.
25. 06. 2009 | 14:10

UnIvErSaL napsal(a):

<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale hollister clothing</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale coach purses</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale puma shoes</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale guess watches</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale red bull hats</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale guesshandbags</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale abercrombie and fitch outlet</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale email extractor lite 1.4</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale new era hats</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale diesel shoes</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale extractor lite 1.4</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale ice cream shoes</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale preteen panties</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale farrah faucet</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale family nudist portrait</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale cotsco</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale cheap summer dresses</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...'s/">wholesale nike air jeezy's</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale true religion jeans</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale gucci watches</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale polo shoes</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale evisu jeans</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale lacoste outlet</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale 18+vedio</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale hollister clothes</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale tommy hilfiger shoes</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale sexy ladies</a>
09. 07. 2009 | 06:13

UnIvErSaL napsal(a):

<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale sexy summer dresses</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale channel bags</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale lifeguard apparel</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale pre teen girls underwear</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale ed hardy dresses</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale rolex daytona</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale wolverine leather jacket</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale nike blazers</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale red bull hat</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale citizen watches</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale evisu</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale ed hardy purses</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale preteen thong</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale super slim pomegranate</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale textured mdf</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale see through underwear</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale cheap-swimsuits</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale cute picture frames</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale gucci sandals</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale nike watches</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale cabi clothing catalog</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale timberland boots</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale newport cigarettes coupons</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale monster trucks for sale</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale cartier sunglasses</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale miu miu shoes</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale yeezy shoes</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale bicici</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale premier jewelry catalog</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale gucci hats</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale bcbg size chart</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale </a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale hollister bathing suits</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale gucci belts</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale coogi dresses</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale movado watches</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale mehndi dresses</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale brighton watches</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale gucci backpack</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale cheap sexy dresses</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale nike shoes</a>
09. 07. 2009 | 06:14

UnIvErSaL napsal(a):

<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale nike cycling shoes</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale brighton jewelry</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale coach diaper bags</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale toilet girls</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale nike sandals</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale nice west</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale sexy plus size swimwear</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale sexy wedding dresses</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale polo jeans</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale abecrombie</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale juicy couture handbags</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale gucci flip flops</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale cheap hollister clothes</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale email extractor 1.4 lite</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale nike shocks</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale gucci dresses</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale magic bullet replacement parts</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale gucci clothing</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale teen underwear</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale iphone 32g</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale ibiza babes</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale vera bradley bedding</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale ralph lauren shoes</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale nike slippers</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale wicked weasel</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">camel toes jeans</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale breitling watches</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale wholesale clothing</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale microkini</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale decorated graduation caps</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale guess bags</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale red bull helmet</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale channel purses</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale tudor watches</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale online measuring tape</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale lifted trucks for sale</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale japanese clothes</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale red bull clothing</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale preteen lingerie</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale the-hundreds clothing</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale adidas predator mania</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale volleyball team names</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale galvanized water trough</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale adidas cycling shoes</a>
<a href="http://www.safestchina.com/...">wholesale sexy one piece swimsuits</a>
09. 07. 2009 | 06:15

last minute napsal(a):

wyjazdy motywacyjne, incentive travel
http://www.wyjazdydlafirm.pl
wycieczki, wczasy, last minute, Egipt, Grecja
http://www.mega.travel
hotele, spa
http://www.go2spa.pl
bilety lotnicze, tanie linie
http://www.biletynasamolot....
F1, Formula 1, FC Barcelona, MU
http://www.sport.travel.pl
narty, ski, Austria
http://www.megaski.pl
19. 07. 2009 | 20:49

UK window napsal(a):

Zajímavé myšlenky sdílené vypořádá s dobrou koncept sdílení.
22. 07. 2009 | 13:30

TUTORIAL TIPS AND TRICKS napsal(a):

Danke f information
21. 08. 2009 | 06:22

jordans shoes napsal(a):

<a href="http://www.23kings.com">jordan shoes</a>
[url=http://www.23kings.com]jordan shoes[/url]
27. 08. 2009 | 03:46

Ceramic Kitchen tile - bathroom tiles napsal(a):

Dobrým zdrojem k prozkoumání užitečné informace a tak.
15. 09. 2009 | 20:05

Timberland boots napsal(a):

If you want to have high quality Timberlank boots, you can click the websites below:
http://www.shoestimberland....
http://www.greattimberland....
http://www.buytimberlandboo...
http://www.bargaintimberlan...
19. 11. 2009 | 02:21

earnbizzonline napsal(a):

good post nice thing to share
<a href=http://www.earnbizz.com>www.earnbizz.com</a>
25. 11. 2009 | 11:32

earnbizzonline napsal(a):

Good post nice thing to share
<a href=http://www.earnbizz.com>www.earnbizz.com</a>
25. 11. 2009 | 11:34

uggs on sale napsal(a):

I think it's beautiful.And I like it!Especially,the color is cool!
17. 12. 2009 | 13:29

Astaga.com lifestyle on the net napsal(a):

your article is excellent,i really love it.
30. 12. 2009 | 03:46

air force shoes napsal(a):

svyrazne vyplati nakoupit v zahranici cokoliv. A snad nebude nikdo tvrdit, ze rozvoj CR ja zavisly na exportu a nikoliv dovozu. a mys. Vysledek je pak takovy, ze pro kazdeho, kdo alespon trochu oNechme se proto prekvapit, kolik firem dokoze v prubehu pekulanty na burze je velmi snadne prehrat menu malinke CR a napakovat se na ukor ceskych lidicek hrou na prehrati a oslabeni meny. Silni hraci hraji s CNB hru na kocku vlada nejaky svetovy jazyk se
11. 01. 2010 | 18:12

andy napsal(a):

Are you looking for the Bose Headphones ,CHI Hair Straighteners or GHD Hair Straighteners,buy them immediately,and we'll give you a good discount.
21. 01. 2010 | 13:53

nowGoogle.com napsal(a):

Nice information, valuable and excellent, as share good stuff with good ideas and concepts
25. 01. 2010 | 14:18

Tiffany jewellery napsal(a):

Nice information, valuable and excellent, as share good stuff with good ideas and concepts
26. 01. 2010 | 09:35

tiffany ring napsal(a):

Nice information, valuable and excellent, as share good stuff with good ideas and concepts
26. 01. 2010 | 09:35

tiffany napsal(a):

"Úcta se musí zasloužit, nemohu mít úctu jen proto, že dotyčný chodí vzpřímeně po dvou zadních."

Nemusí to být zrovna úcta. Stačí něco jako sounáležitost.
04. 02. 2010 | 10:33

replica watches napsal(a):

Interesting thing!
This is my first time comment at your blog.
Good recommended website.
02. 03. 2010 | 03:36

replica watches napsal(a):

Interesting thing!
This is my first time comment at your blog.
Good recommended website.
02. 03. 2010 | 03:38

replica watches napsal(a):

Interesting thing!
This is my first time comment at your blog.
Good recommended website.
02. 03. 2010 | 04:08

iPhone to Mac Transfer napsal(a):

you are a thinker
07. 03. 2010 | 04:18

iPhone ringtone maker for mac napsal(a):

very usefull infomation, thank you
07. 03. 2010 | 04:21

panerai watches napsal(a):

very happy to comment here
08. 03. 2010 | 03:22

rolex watches napsal(a):

That's awesome! I can't wait to get into it.
08. 03. 2010 | 03:23

loan issues napsal(a):

helpful information!
08. 03. 2010 | 05:07

tag heuer golf watch napsal(a):

Very happy I can comment here!
Best wishes for this year.
11. 03. 2010 | 08:51

tag heuer monza napsal(a):

I am looking forward for the next updates of your awesome worship. It would be great if you have other great things just like this. I really love it. Thanks!
11. 03. 2010 | 08:52

breitling superocean napsal(a):

Did I really earn this or did I just wear you all down? Although skyracer it ended up winning only three awards, Avatar seemed to loom larger over the proceedings breitling super avenger than any other film, from the CGI sprinkling on stage of its bioluminescent floating sprites super avenger to Ben Stiller's blue-skinned homage in his best makeup presentation. Oddly, Avatar wasn't even breitling superocean nominated in that category . Avatar might have lost to Hurt Locker superocean in the end.
12. 03. 2010 | 06:34

breitling skyracer napsal(a):

Interesting thing!
This is my first time comment at your blog.
Good recommended website.
12. 03. 2010 | 06:37

Free Ringback Tones napsal(a):

good article thanks you very much for your information
17. 03. 2010 | 03:36

men-s watches napsal(a):

Approximately half of these costs were paid by Medicaid ladies watches and Medicare. From big chains to mom-and-pop operations, pizza is about a $50 billion business breitling watch in the U.S. Many pizza restaurants have suffered in recent years from wildly fluctuating commodities breitling watches prices; meanwhile, cash-strapped have customers increasingly chosen to dine out in cheaper fast-food breitling restaurants. An 18% tax increase on pizza and soda would be devastating cartier watch to the industry.
18. 03. 2010 | 06:26

women-s watches napsal(a):

according to the CDC. Approximately half of these costs were paid by Medicaid ladies watches and Medicare. From big chains to mom-and-pop operations, pizza is about a $50 billion business breitling watch in the U.S. Many pizza restaurants have suffered in recent years from wildly fluctuating commodities breitling watches prices; meanwhile, cash-strapped have customers increasingly chosen to dine out in cheaper fast-food breitling restaurants. An 18% tax increase on pizza and soda would be devastating cartier watch to the industry.
18. 03. 2010 | 06:30

ladies watches napsal(a):

Which counts on soda sales to boost its profits, says Jennifer Litz cartier watches editor of Pizza Marketplace, an industry Web site. Some pizza chains cartier seem puzzled as to why their product specifically is under fire from anti-obesity chanel watch activists. Pizza is completely customizable -- you can make it as healthy or as indulgent chanel watches as you want, says Tim McIntyre, vice president for communications at Domino's chanel Pizza Inc.in an email statement.
18. 03. 2010 | 06:33

cartier cpcp napsal(a):

happy to comment here
24. 03. 2010 | 04:29

cartier libre napsal(a):

They weren't looking to make a lanieres political statement or to be pioneers of gender liberation.
26. 03. 2010 | 08:01

nike air max napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
29. 03. 2010 | 10:19

Vietnam visa napsal(a):

I would like to say that this blog really convinced me to do it! Thanks, very good post.

http://vietnamvisapro.com/v...
http://www.vietnamvisapro.com
http://vietnamvisapro.com/a...
http://vietnamvisapro.com/v...
10. 05. 2010 | 06:59

Interesting napsal(a):

Its really to appreciate such open networking for best knowledge along with useful stuff with interesting topic and helpful information.

<a href="http://www.paintingestimate...">Painters Toronto</a>
27. 08. 2010 | 14:34

p90x Workout DVD napsal(a):

11. 09. 2010 | 09:51

nouctuamtut napsal(a):

<a href=http://orderlevitrahere.com/#vawqk>buy levitra</a> - <a href=http://orderlevitrahere.com/#ptglj >generic levitra</a> , http://orderlevitrahere.com/#gussx cheap levitra online
20. 10. 2012 | 16:08

seadiaTek napsal(a):

<a href=http://buyviagraonlinemall.com/#7421>viagra online</a> - <a href=http://buyviagraonlinemall.com/#21230>buy viagra</a> , http://buyviagraonlinemall.com/#18360 buy generic viagra
20. 10. 2012 | 21:24

Exhitaanami napsal(a):

<a href=http://ordercheapviagrahere.com/#tftkj>viagra 200 mg</a> - <a href=http://ordercheapviagrahere.com/#xkpee >viagra without prescription</a> , http://ordercheapviagrahere.com/#nkuvm viagra 25 mg
22. 10. 2012 | 01:39

Pavipsypupbub napsal(a):

<a href=http://buycialisonlinesafe.com/#13957>buy generic cialis</a> - <a href=http://buycialisonlinesafe.com/#4850>buy generic cialis</a> , http://buycialisonlinesafe.com/#3758 buy cialis
22. 10. 2012 | 15:20

FeannaSpejeft napsal(a):

<a href=http://viagrastorehere.com/#dpvpr>buy viagra online</a> - <a href=http://viagrastorehere.com/#fimqk >buy viagra</a> , http://viagrastorehere.com/#cchyf buy viagra
24. 10. 2012 | 14:40

Jokillima napsal(a):

<a href=http://buycialisonlinepharma.com/#17474>cialis online</a> - <a href=http://buycialisonlinepharma.com/#4862>buy generic cialis</a> , http://buycialisonlinepharma.com/#12271 buy generic cialis
27. 10. 2012 | 18:22

ClemTrielldal napsal(a):

<a href=http://buyzithromaxonline24h.com/#1488>zithromax online</a> - <a href=http://buyzithromaxonline24h.com/#10770>zithromax 1000 mg</a> , http://buyzithromaxonline24h.com/#12392 zithromax online
31. 10. 2012 | 03:23

plegreelp napsal(a):

<a href=http://buyzithromaxonline24h.com/#19910>zithromax 250 mg</a> - <a href=http://buyzithromaxonline24h.com/#6691>zithromax 1000 mg</a> , http://buyzithromaxonline24h.com/#11002 cheap zithromax
31. 10. 2012 | 03:23

Nemadvime napsal(a):

<a href=http://cheapgenericlevitranow.com/#kfmul>cheap generic levitra</a> - <a href=http://cheapgenericlevitranow.com/#fdheo >order levitra</a> , http://cheapgenericlevitranow.com/#gfcpb buy generic levitra
31. 10. 2012 | 19:09

tymnDiumn napsal(a):

<a href=http://cheapgenericviagranow.com/#ckymb>generic viagra</a> - <a href=http://cheapgenericviagranow.com/#jpbva >viagra without prescription</a> , http://cheapgenericviagranow.com/#xlsor buy cheap viagra
31. 10. 2012 | 21:09

plegreelp napsal(a):

<a href=http://buyzithromaxonline24h.com/#8931>buy generic zithromax</a> - <a href=http://buyzithromaxonline24h.com/#5502>buy generic zithromax</a> , http://buyzithromaxonline24h.com/#4754 buy zithromax uk
01. 11. 2012 | 01:07

TypeKayathy napsal(a):

<a href=http://ordercheapgenericcialishere.com/#qnizn>generic cialis</a> - <a href=http://ordercheapgenericcialishere.com/#vcpkp >buy cialis</a> , http://ordercheapgenericcialishere.com/#cvhdh generic cialis
04. 11. 2012 | 03:07

accupeceize napsal(a):

<a href=http://buyviagraonlinexpress.com/#18542>viagra online</a> - <a href=http://buyviagraonlinexpress.com/#3353>buy generic viagra</a> , http://buyviagraonlinexpress.com/#13697 buy generic viagra
04. 11. 2012 | 11:15

Bressedem napsal(a):

<a href=http://ordergenericlevitrahere.com/#ggfdl>levitra online</a> - <a href=http://ordergenericlevitrahere.com/#laihc >levitra online without prescription</a> , http://ordergenericlevitrahere.com/#gacyp cheap levitra
06. 11. 2012 | 13:35

BonEnhaniaDic napsal(a):

<a href=http://ordergenericviagrahere.com/#jusnr>viagra online</a> - <a href=http://ordergenericviagrahere.com/#bnvel >buy cheap viagra</a> , http://ordergenericviagrahere.com/#tpwub generic viagra
07. 11. 2012 | 20:37

Ornannyrhyday napsal(a):

<a href=http://ordergenericpropeciahere.com/#msyxw>cheap propecia</a> - <a href=http://ordergenericpropeciahere.com/#ziclp >generic propecia</a> , http://ordergenericpropeciahere.com/#xhody buy generic propecia
08. 11. 2012 | 00:18

Wourpifof napsal(a):

http://genericpillshq.com/#cheap-generic-viagra | http://genericpillshq.com/#generic-viagra - buy viagra online | <a href=http://genericpillshq.com/#buy-viagra-online>generic viagra</a>
09. 11. 2012 | 21:30

hewshella napsal(a):

<a href=http://buyviagraonlineds.com/#11818>buy viagra online</a> - <a href=http://buyviagraonlineds.com/#18680>buy generic viagra</a> , http://buyviagraonlineds.com/#5376 buy viagra online
16. 11. 2012 | 04:03

Mypeneesson napsal(a):

<a href=http://buynolvadexonlinehere.com/#edies>buy nolvadex online cheap</a> - <a href=http://buynolvadexonlinehere.com/#qpuue>buy nolvadex online cheap</a> , http://buynolvadexonlinehere.com/#glghc buy nolvadex online
10. 01. 2013 | 20:32

Opegeteeque napsal(a):

<a href=http://buyonlinezoloftmeds.com/#iqizr>zoloft online</a> - <a href=http://buyonlinezoloftmeds.com/#xmogl>zoloft online pharmacy</a> , http://buyonlinezoloftmeds.com/#ztgdc zoloft online order
15. 01. 2013 | 15:42

tistidest napsal(a):

<a href=http://buyimitrexonlinerx.com/#sjsgn>buy imitrex cheap</a> - <a href=http://buyimitrexonlinerx.com/#wpctb>imitrex online purchase</a> , http://buyimitrexonlinerx.com/#dsjpi purchase imitrex
25. 01. 2013 | 20:11

ieoNSvTclI napsal(a):

<a href=http://www.acworth.org/google/buysomaonline/#3691>buy soma online</a> is baclofen generic for soma - soma drug forms
10. 02. 2013 | 09:14

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy