Kdo tahá za Melčákovy nitky? Nikdo.

04. 09. 2009 | 20:28
Přečteno 4387 krát
Stejně jako vy, ani já netuším, jaké pohnutky vedly Miloše Melčáka k podání ústavní stížnosti. Ale poté, co jsem o tom našel snad deset konspiračních teorií, rozhodl jsem se přijít s jedenáctou: Melčáka neřídí nikdo.

Konspiračními teoriemi na téma „proč Miloš Melčák podal ústavní stížnost“ se zabývá řada sdělovacích prostředků. Hezky je shrnul server iDnes (www.idnes.cz/...):

- ODS a Mirek Topolánek
- Miloš Zeman
- ODS a ČSSD (a jejich dohoda na budoucí velké koalici)
- Jan Fischer a jeho vláda

Korunu všem nesmyslům autor článku nasadil teorií o tom, že zhoubné zkorumpované nitky vedou k soudcům ÚS, jejichž rozhodnutí nebylo nahodilé, avšak bylo výsledkem tlaku jakýchsi neidentifikovaných subjektů :) Má vůbec smysl k tomu nějak argumentovat? Věří někdo z vás, že onen neidentifikovaný subjekt napřed podplatil Miloše Melčáka, aby tu stížnost podal, a pak ještě všechny soudce ÚS (s výjimkou pánů Kůrky a Musila), aby jí neodmítli? Já ne.

Autor článku, pan Adam B. Bartoš, sice nakonec uznává, že Miloše Melčáka k podání stížnosti nemusel přinutit ani uplatit nikdo, že se tak prostě rozhodl poslanec Melčák sám. Tato teorie autorovi ale zřejmě přijde natolik šílená, že ji „zjemňuje“ aspoň konstruktem, podle něhož snahou poslance je „zviditelnit se. Stížnost podal, aniž by počítal s tím, že uspěje, podobně jako se před časem ČSSD pokoušela vyslovit vládě nedůvěru a byla poté překvapena, když jí záměr vyšel.“ Opět: proč by se měl Miloš Melčák, který v politice končí s takovou jistotou, jako že zítra ráno vyjde slunce, chtít takhle blbě zviditelnit? K čemu by mu to bylo?

Konspirací existuje ještě víc a snad jediná teorie, o které se nemluví (a nevím, jestli vůbec někoho napadla), je tahle: Miloše Melčáka k podání stížnosti nepřinutil nikdo. Nikdo ho ani nezkorumpoval. Neudělal to pro těch pár poslaneckých platů, nešlo mu ani o vlastní zviditelnění. Prostě měl pocit, že vyhlášení voleb proběhlo nestandardně, špatně, v rozporu se zvyklostmi, s legislativou, s Ústavou. Udělal to proto, že o tom byl přesvědčen.

Je opravdu nemožné tomu uvěřit?

Je mi jasné, co mi napíšete do diskuse :), a tak abych předešel aspoň těm nejjistějším námitkám:

  • Ne, nevím, jaké byly skutečné důvody Miloše Melčáka. Moje teorie je jen teorií, stejně jako všechny ostatní.
  • Ano, je trochu těžké této teorii uvěřit zrovna u přeběhlíka Miloše Melčáka. Ale vyloučené to není a osobně mi to přijde pravděpodobnější než některé konspirace v článku pana Bartoše. Ale uznávám, že toto je nejslabší místo mé teorie.
  • Ano, je pravděpodobné, že řada věcí je v ČR zkorumpovaných a řízených soukromými, zištnými, lobbistickými zájmy. Ale nevěřím, že to platí u všeho.
  • Ano, věřím tomu, že věci se dají dělat i z přesvědčení, nejen ze zištných a nekalých důvodů. Těší mě a optimismus mi dodává, že ve světě existují kultury, ve kterých je toto chápáno a kde naopak opačná představa „všechno je zkorumpované“ je menšinová. Asi k nim zatím nepatří ČR, ale věřím, že se to časem zlepší. Třeba když o tom budeme často blogovat :)
  • Ano, myslím si, že my Češi jsme králi konspirací a za vším hledáme prohnilé pohnutky. Ne, nevěřím, že skutečnost je tak hrozná.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Eliška II napsal(a):

ale tahá, tahá a dobře tahá. Nebýt to Melčák, hotový vzor čistoty a nezkorumpovatelnosti, tak mu fandím
04. 09. 2009 | 20:48

Béda napsal(a):

Autor,

má otázka je stejná jako ta vaše p. Kadleci: Proč by to Miloš Melčák dělal? Je to politik proslulý svou nekonzistentností. Mnozí se dodnes diví, co tohoto bývalého komunistu a pozdějšího skalního sociálního demokrata (dokonce i p. Paroubek o něm mluví ve smyslu - ortodoxního a konzervativního levičáka) přivedlo hlasovat jako stroj pro návrhy pravicové ODS?

Moje konspirační teorie je asi tato: Mohlo jít konec konců o souběh iniciátorů: Melčák, jeho znectěná ješitnost - přítel Miloš Zeman, který by se možná jednou rád stal prezidentem (v r.1998 hlasoval M. Melčák pro předčasné volby, které dovedly Zemana do Strakovky), Kalvoda, který se potřebuje jako brilantní právník a odložený politik zviditelnit a M. Kalousek - iniciátor TOP 09, profláklý politik s vazbami na Kalvodova klienta Šťávu, protože TOPce (i lidovcům) pozdější termín voleb na rozdíl od ODS, ČSSD, které již vyplácaly většinu prostředků na volby i vzhledem k momentálním preferencím vyhovuje.

Obvykle, a obzvlášť v plitice vedou lidi k jednání určité motivy - u politiků začasté velice sobecké a zištné.
04. 09. 2009 | 21:21

Targus napsal(a):

To Václav Kadlec:

Takový mladý, sotva vyšel z mateřské školky a už umí číst a dokonce psát.
Teď vážně. Pokud nejste osoba s rozumem a rozhledem žáka nastupujícího do 1. ročníku ZŠ, musí Vám být jasné, že nejde jen o to stížnost podat na správné místo, ale také ji patřičně načasovat. V této pohádce jde především o načasování, milé dítě.
04. 09. 2009 | 22:14

Václav Kadlec napsal(a):

Pane Targusi,

děkuji vám za cenné rady. Mrzí mě, že vás život přinutil dívat se na věci tak negativně. Já naopak věřím, že opravdu někdy není za věcmi potřeba nic hledat. Žádné velké složitosti, žádné spiknutí, žádná korupce, žádná konspirace, žádné načasování. Podle mě se věci mohou dít i bez toho všeho: třeba z přesvědčení. A nemyslím si to jen já, na světě jsou celé národy, kde je to tak chápáno.

(Tím neříkám, že to tak nutně je v případu Melčák. Ale může být.)
04. 09. 2009 | 23:01

Václav Kadlec napsal(a):

Pane Bédo, ano, možná máte pravdu. Osobně si ale myslím, že vaše konstrukce je dost komplikovaná a moc nevěřím, že mohla reálně proběhnout.

Schválně si to představte: na utajené schůzce někde u devíti křížů sjeli 4 top konspirátoři ve složení Melčák, Zeman, Kalvoda a Kalousek. Jak se zrovna tihle čtyři našli a domluvili, nevím, ale budiž.

A povídali si:
Melčák: "Já jsem chlapi fakt vytočenej a chci se nějak pomstít, je mi jedno, jak."

Zeman: "Já chci zpátky do politiky a nevím, jak."

Kalvoda: "Já potřebuju reklamu a nevím, jak na to."

Kalousek: "Já chci víc procent ve volbách a nevím, jak na to."

Někdo z nich: "Tak co s tím uděláme, chlapi, sakra? A tak co třeba ústavní stížnost? Podáme ji, soud odloží volby. Všem se nám splní naše přání."

Zdá se mi to přitažené za vlasy. Podle mě to takhle neproběhlo.

Ale samozřejmě vyloučit se to nedá.
04. 09. 2009 | 23:14

moudruh napsal(a):

Asi nejpravděpodobnější je, že politický a lidský zkorumpovanec Melčák využil služeb dalšího vysoce nedůvěryhodného člověka, který zneužíval titul JUDr. (a snad se podílel po tzv. sametové revoluci na úpravě ústavy ???
......). Snaha využít toho, že se dva perou tentokrát doufám, že vyjde naprázdno.
Ať žije ODS a brzké volby !!!
A hlavně ať nevyhrajou, a ani komunisté !!!
04. 09. 2009 | 23:16

Béda napsal(a):

V. Kadlec,

dovolil bych si předestřít jinou alternativu. Třebárs: starý intrikán na Vysočině řekl svému blízkému příteli, kterého politická budoucnost je sečtená:
Mílo, podáš ústavní stížnost na neplatnost předčasných voleb. Konečně Jirka a jeho parta dostanou co si dávno zaslouží.
Obrať se na Kalvodu, ten psal pojednání o neústavnosti předčasných voleb již v r. 1998. Slyšel jsem, že by do toho šel. A helfnout by nám mohl i Mirek Kalousků, ten je velice šikovný a TOPce by to bodlo.
04. 09. 2009 | 23:26

Václav Kadlec napsal(a):

Pane Bédo, ano, mohlo to tak být, ale mně to prostě přijde překombinované. Kdyby starý intrikán (hezké :)) chtěl zpátky do politiky, mohl to udělat mnohem snáze (třeba tak, že by prostě prohlásil "jdu zpátky do politiky"). A roli Kalouska v tom už vůbec nechápu - intrikán s Melčákem a s Kalvodou to přece mohli sepsat i bez něj. Snad jen u toho Kalvody by mi to celé dávalo určitý logický smysl, ale zase: advokát, který potřebuje víc kšeftů, se může zpropagovat i elegantněji a neriskovat u toho, že se stane národním nepřítelem.

Ale znova říkám: já opravdu nejsem přesvědčený, že je třeba za vším hledat konspirace, spiknutí, složité zákulisní úvahy. Nemohlo to být tak, že Miloš Melčák prostě měl pocit, že zákon vedoucí k předčasným volbám byl přijat "prasácky" a že takhle měnit ústavu není správné?
04. 09. 2009 | 23:38

Xt napsal(a):

Skvěle napsaný článek.
Mám o tom velice podobné mínění a už mě nabaví číst další těžce překombinované konspirační teorie... i když při čtení teorie p.Bédy a zejména vašich odpovědí na ni jsem se dobře zasmál. :-))
05. 09. 2009 | 00:09

Holoubek napsal(a):

článek je o ničem, kdo má chuť a čas vymýšlet konspiračná teorie nechť tak koná, pro mne je zásadní, že se tak stalo (konečně), v tomto případě se plně zotožňuji s dr. Sokolem a jeho blogem, důvody mne nezajímají....Je naprosto jasné, že poslanec Melčák v tom hraje druhé housle....
05. 09. 2009 | 00:17

Béda napsal(a):

Václav Kadlec,

při vší úctě, starý Míla Melčák je pouhá loutka. Nejdřív ODS a teď opět někoho. Dokonce se spojil s Kalvodou (ODA). Proč by za vším nemohl být medvěd z Vysočiny, kterému Míla vždy dělal křoví? Vždyť od toho medvěda běží nitky směrem ke Šloufovi, Škromachovi... Starý medvěd se z poltiky stáhl pouze naoko. Ve skutečnosti je tento penzista aktivní až příliš.

A inteligence má taky za několik rozespalých Melčáků.
05. 09. 2009 | 00:18

Václav Kadlec napsal(a):

Pane Xt,

to jsem rád, že mám spřízněnou duši :) Já pořád přemýšlím, čím to, že my Češi tak rádi konspirujeme. Proč za vším hledáme spiknutí, korupci, zlý úmysl? Kde a kdy to vzniklo?

Co si o tom myslíte vy? Přisuzujete to třeba dlouhé totalitě?
05. 09. 2009 | 00:20

Václav Kadlec napsal(a):

Pane Holoubku, komu je to jasné? Proč? Na základě čeho? Mně ne. Podle mě druhé housle nehraje: podle mě ve věci nemá úplně zanedbatelnou roli :)
05. 09. 2009 | 00:23

Targus napsal(a):

To Václav kadlec:

Nevím, jakéže aplikované vědy jste studoval, já jsem se v době pobírání rozumu věnoval aplikacím mechaniky a termodynamiky. Z těch dřevnívh dob jsem si zapamatoval, že nic se neděje jen tak, bez zjevné příčiny, a to jak ve fyzice, tak i ve vztazích mezi sociálními skupinami, lhostejno, zda je to skupina o jedné osobě, či mnohamilionový národ či stát.
Máte-li své přesvědčení, nechte si jej, já se jen budu podivovat, jaký prosťáček to dotáhl tak daleko a vysoko.
Samozřejmě, že se Melčák nemusel scházet s nikým na pivě, od toho tu přeci máme informační technologie, kterými se zabýváte. A i zdánlivě bystrý a vzdělaný člověk se nechá zmanipulovat, aniž by o tom vůbec věděl, a upřímně pak tvrdí, že je pánem svého jednání, kteréžto prýští z jeho svobodné vůle.
05. 09. 2009 | 00:31

Václav Kadlec napsal(a):

Pane Bédo, je to možné, ale pojďme se zamyslet, čí je M.Melčák loutka a hlavně proč. Co ze současné situace má? Těch pár poslaneckých platů (které jsou navíc hodně nejisté)? Nevěřím, že kvůli těm to dělá. V politice je dlouho, nemyslím, že má finanční problémy a pokud je (i po mnoha letech slušných příjmů) má, nezachrání ho pár výplat.

Tak že by mu za to někdo dal těžké prachy? Kdo? Proč? Vždyť politici na tom komplet prodělají.

Píšete, že nitky vedou na Vysočinu. Ale co z toho má Zeman? Proč by Zeman platil Melčákovi? Zeman se může vrátit do politiky hodinu poté, co se tak rozhodne: nebude ho to stát ani korunu a ještě se o něj budou přetahovat (což osobně nechápu).

Pořád nevidím, komu ze současné situace plyne takový zisk, aby kvůli tomu draze korumpoval Melčáka. Pořád myslím, že Melčák se rozhodl z přesvědčení.
05. 09. 2009 | 00:31

Holoubek napsal(a):

Pohnutky, které vedly Melčáka & spol. jsou mi naprosto ukradené, protože jsou nepodstatné, podstatné v tomto případě je, že US má na základě tohoto podání o čem bádat, už jsem si opravdu myslel, že si poslanci mohou dělat co chtěji a to i s ústavou, nevím jak soud rozhodne, jeho nezávislost asi také není idealní ale už tak je to pokrok v který jsem ani nedoufal.
05. 09. 2009 | 00:31

Václav Kadlec napsal(a):

Pane Targusi,

souhlasím, určitě se nic neděje jen tak, bez příčiny. Lišíme se v tom, že zatímco vy - zdá se - v množině příčin vidíte vesměs věci jako intriky, zisk, korupci, zákulisní tlak, já do ní řadím i přesvědčení, postoje, názory nebo dokonce náhodu. I to podle mě může být příčinou, že někdo něco udělá.

Ale pojďme k věci: píšete, že Melčák se nechal zmanipulovat (dokonce možná nevědomky). Otázka zní: od koho a hlavně proč? Co z toho teď má? Kromě toho, že je národním nepřítelem :)?

PS: Co kdybychom zkusili diskutovat méně útočně? Můj věk jste mi omlátil o hlavu ve svém prvním příspěvku, mou naivitu pak ve druhém, vedete 2:0, já vaše vítězství plně uznávám, vracet vám to nijak nebudu, už nemusíte útočit :)
05. 09. 2009 | 00:43

Václav Kadlec napsal(a):

Pane Holoubku, jo tak, já původně myslel, že se mnou nesouhlasíte, ale přitom si myslíme úplně totéž :) Bezva! Naprostý souhlas.
05. 09. 2009 | 00:45

Béda napsal(a):

V.Kadlec,

p.Melčák z toho nemá jenom 9 platů, ale může se pokusit v roli zachránce ústavnosti před veřejností o částečné vylepšení svého image volebního jidáše.

Zeman svého přítele - závislou loutku nemusí vůbec uplácet. Tomu stačí naznačit Melčákovi cíl - poškození Paroubkovy kliky v ČSSD a možné vylepšení reputace.

A Kalvoda? Ten jako úspěšný právník - myslím, že vysoudil velké peníze na českém státu
Šťávovi, vítěz ve při o "záchranu ústavy" napraví svou pověst pošramocenou neoprávněným užíváním doktorského titulu a učiní ze sebe celebritu první velikosti. A jestliže je Štáva vedle Bakaly sponzorem TOP, TOPka potvrzením řádných voleb taky vydělá a v konečném důsledku až se dostane k lizu vydělá Kalvoda, Bakala i Šťáva, jak už to u sponzorů politických stran bývá.
05. 09. 2009 | 00:49

ali napsal(a):

Melčák se tahá za nitky sám. Je na to školenej a dost vyčuranej...
05. 09. 2009 | 00:54

Václav Kadlec napsal(a):

Pane Bédo, nesouhlasím. Jednak si všimněte, že celá kauza zúčastněným popularitu nezvedá, ale naopak z nich dělá nepřítele "veřejného zájmu": politici by je nejradši odstřelili (nebo přinejmenším zavřeli, viz dnešní nápad Vojtěcha Filipa a Přemyslava Sobotky) a ani veřejnost není spokojena (viz dnešní průzkum STEM: 58% lidí nesouhlasí s rozhodnutím ÚS). Zapomeňme na image, renomé, popularitu: ty to zúčastněným fakt nezlepší.

Ale i kdyby se kauza lidem i politikům "líbila": aktérům to stejně nepomůže. Melčákovi nálepku přeběhlíka nikdo nikdy nevezme a v ĆR mu to nikdy nikdo neodpustí. V politice si neškrtne.

Co z toho má Zeman? To jste pořád nevysvětlil.

Kalvoda - pokud sám píšete, že je úspěšný právník, tak proč by svou úspěšnost riskoval kvůli dávno zapomenutému prohřešku? Pokud se mu sypou lukrativní zakázky, nepotřebuje nic zlepšovat.

A TOPka se za půl roku do parlamentu vůbec nemusí dostat, zatímco teď by se dostala. Té by pozdější volby skoro určitě uškodily.
05. 09. 2009 | 01:02

Pepa Řepa napsal(a):

Pane Kadleci
pozoruhodný objev.

Navrhuji zavřít právnické fakulty v Praze, Brně,Plzni i Olomouci a zřídit v ZPS Zlín v oddělení zlomených závitníkú speciální výuku práva.
Neboť tam se zrodi právník, nad kterého není.
05. 09. 2009 | 07:06

Pepa Řepa napsal(a):

Jo a otázka: Kdo tahá za nitky?
Počítačový vydavateli, copak nevíte, že dnes je vše "remote control"?

Nitky, nitky, to by bylo snadný najít loutkaře. Vzpomeňte na aféru Čunek.
Dneska se nálož odpaluje nadálku.
To ví i Ahmed ze Sahary.
05. 09. 2009 | 07:16

veverka napsal(a):

No jak já tak sleduju mediální šrumec kolem týhle věci,tak jsem si nemohl nevšimnout jedný zřetelný okolnosti.Okamžitě se vyrojilo plno komentátorů a různých mediálních pisálků patřících téměř výhradně do množiny pravdalásky,kteří Melčákův krok zarytě obhajují.Nakonec ho podpořil i sám velký humanitární bombardovač Havel a dal na to tak razítko jistoty.A proč to dělají? Protože Havlovci jsou naštvaní že jim Paroub zbořil vládu milující USA která prosazovala (i díky zrádci Melčákovi)radárek a zároveň je dnes prakticky jisté že Havlovi zelení by se v říjnu do sněmovny nedostali.Zároveň bude v říjnu velkým tématem i radar a to tak velkým že může rozhodnou volby ve prospěch levice(drtivá většina občanů je proti).A do října zřejmě z USA nepřijde jasná zpráva zda tedy Obama ten radar chce nebo nechce.V zájmu Havlistů je tedy volby co nejvíce oddálit,protože když už např. bude jisté že Obama v Česku radar nechce,tak už to nebude volební téma a to pomůže pravici.Zároveň se získá čas na vylepšení preferencí skomírajících Havlových zelených.A melčákovi za to nemusí nic platit,ten to udělá rád ze zhrzenosti,navíc mu z toho kyne i vyhlídka na pár pěkných platů navíc.
05. 09. 2009 | 09:26

Karel napsal(a):

To p. Kadlec

Souhlasím z názorem, že jste se naučil číst a psát. Jak vidět někdy to stačí.

Váš článek je stejná konspirační teorie, jako teorie, které devalvujete. Nikdo do Melčáka nevidí, ani Vy. Takže nechápu Vaši potřebu ho hájit.

Na druhé straně už ve starém Římě znali otázku CUI BONO?
Další otázka je co dobrého to přinese?

Vy, pane Kadleci, se otázkami nezabývejte, to je asi pod Vaši úroveň.

PS.
Raději hrejte na saxofón. I když jsem Vás nikdy neslyšel, určitě Vám to musí jít lépe než Vaše pokusy o analýzy.
05. 09. 2009 | 10:09

Hexenschlus napsal(a):

To Kadlec:
Zmínil jste "pár poslaneckých platů", nevím přesně, lolik by jich ještě bylo, o které by event. přišel, ale co by za ně jiný dal, kdyby je měl? Ona s jídlem roste chuť a myslíte-li si, že nemá finanční problémy, máte pravdu. Vždyť si nedávno jen na náhradách v době jeho ochranky od MV přišel na víc jak 800 tisíc.Ó ta jeho skromnost a nepotřebnost, vzor ctnosti.
Učinil jste otázku, zda by mu někdo dávala těžké prachy. No prachy by to mohly být určitě, ale není to všechno. On ještě není tak starý, aby, když skončí éru poslance, byl "odložen" do starého železa. Ona i byť krátka, zato významná posposlanecká činnost v nějaké "poplivané trafice" za pár desítek tisíc měsíčně se vyplatí.
Váš názor, že se pan Melčák rozhodl z vlastního přesvědčení je poněkud diskutabilní. Už se hodně napsalo o tom, jak z vlastního přesvěčení odešel zhrzená od ČSSD, ale místo aby práskl dveřmi, prošel nedlouhou chodbou do jiného kabinet. Proč asi? Proč asi zvedal ruku ve prospěch ODS a koalice? Snad ne jen z vlastního přesvědčení, že koná dobře, hlavně vůči voličům, ekrze které se dostal na post poslance? A to jsou ty momenty, které to Vaše přesvědčení, že "on to dělal z vlastního přesvědčení" diskvalifikuje věrohodnost, ba i pravděpodobnost. Jo, kdyby nebyl ty předchocí faux pas, možná by se této reorii dalo i věřit. Leč takto ani náhodou. Ale fakt, nikdo Vám nebere Vaše přžesvědčení o hnutí mysli pana Melčáka. Snad se opakuje to "Obrácení Ferdiše Pištory"! Nenuťte ale druhé přijmout Vaše teorie za relevantní.
05. 09. 2009 | 14:18

Nezamysl napsal(a):

Nedávno se naši novináři zabývali zvýšenou čiností Ruských špionů v ČR, včetně kontaktů s politiky. Páně Melčákovo je toho důkazem, oni si provedli jeho prostřednictvím rekognoskaci politického terénu útokem.
05. 09. 2009 | 14:51

Ivan Hochmann napsal(a):

Znám jedno krásné přísloví:
"Cherche la femme".

Dnešní člověk by řekl:"Za vším hledej Komunistu"!

A také že ano.Nepodceňujte Melčáka! Tento geront odkojený bolševickou revoluční krví,prošedší všemi možnými školeními machiavellistické rudé galerie má propracované teze jak získat přístup k moci a jak ji využívat,případně zneužívat.

Když jsem kdesi napsal ,že se Rudý ksindl táhne jako sopel napříč všemi stranami(i politickými)byl jsem označen mnohými za paranoika.

Člověk tohoto ražení,který se přes všechny závory nové demokracie dostal do parlamentu a navíc v něm hraje podstatnou úlohu zaslouží uznání!

...teprve pak nakopat do řiti!

Apropó - z úvodní stránky Aktuálně.cz se na nás zase tlemí odporný rudý ksicht.
To už je pane Stejskale trochu moc.

Ivan.
05. 09. 2009 | 16:17

Monika napsal(a):

Souhlasím s panem Kadlecem. (I když se trochu divím, že komentuje blábol Adama B. Bartoše, který, pokud mi je známo, ani nic jiného než čiré bláboly dosud nepublikoval.)

Trochu mě také udivuje, proč se tak vehementně řeší „stěžovatel“ Melčák namísto toho, NA CO si stěžuje. Pokud by to někoho NÁHODOU zajímalo, zde najde plný text Melčákovy ústavní stížnosti, jejímž autorem, jak známo, je Jan Kalvoda:

http://www.concourt.cz/scri...

Alespoň politici a političtí komentátoři, z nichž se přes noc jakoby mávnutím čarovného proutku stali největší odborníci za ústavní právo, by se s ním mohli seznámit. - I když, na druhou stranu, proč by měli číst tak dlouhý text, když už mají ve všem jasno, žejo.
05. 09. 2009 | 18:18

JAVÍT napsal(a):

Hodně lidí, hlavně politiků, zajímá kdo tahá za Melčákovy nitky. Ale málokoho zajímá, proč politici z vysoka kašlou na ústavu, kterou sami "sepsali".
Kdykoliv se jim to hodí "vymyslí" novelu na jedno použití (toaletní papír je také jen na jedno použití)a začnou zpochybňovat ÚS.
Doporučuji, aby politici byli také jen na jedno použití.
A potom s nimi na smetiště dějin !!
05. 09. 2009 | 18:46

LEVAK napsal(a):

Prachsprostý finanční kalkul!Za rok by přišel o 420 tisíc Kč za náhrady na cestovném a o plat ve výši 840 tisíc Kč.Tedy suma sumárum tento,jak ho tady všichni chválili,realistický a čestný poslanec by přišel o 1 milión 260 tisíc Kč!Myslíte si,že by tolik dostávál důchodu?U tohoto člověka nehledejte idealistické hlediska.Je to normální podrazák!
05. 09. 2009 | 20:01

Targus napsal(a):

To Václav Kadlec:

Naivitu jsem Vám o hlavu otřískal, věk jsem zmínil pouze v nadsázce, neboť množství lidí přestává být věkem naivní. Pochopil-li jste to jako urážku, nečiní mi problém se Vám tímto omluvit.
Já si na rozdíl od jiných umím připustit, že do značné míry stále naivní jsem. A jsem vyškolen lekcemi z politiky, píár a výroby pravdy z doby řízeného rozpadu Jugoslávie, resp. balkánských válek v minulém desetiletí, kdy jsem měl možnost maličko nahlédnout pod pokličku, kam běžný Středoevropan neměl ani nejmenší šanci dohlédnout. Tam se promýšlely tahy jako v šachové partii na roky dopředu.
Jistě můžete namítnout, že Melčák nemá poradce ze CIA, to je pravda, ale náš malý nárůdek byl vžd velmi učenlivý, zejména co se týká lumpáren, to snad, doufám, připouštíte.
Takže samozřejmě žádné spiklenecké centrum, stačí prachobyčejná ziskuchtivost jednoho malého českého človíčka (dále jen MČČ) a dovednost v manipulaci druhého, okamžitý nápad, jak využít situace, učinění obchodní nabídky, a je to.
A není potřeba hned uvažovat o kufru plném hotovosti, á la dávno zapomenutá kauza Lízner. Někdy stačí jiná drobná službička, zmínka, telefonát, doporučení, nabídka židle do nějaké správní rady, sdělení zajímavé informace v dostatečném předstihu, atd. podobných příkladů zcela jistě najdete v denním tisku dost a dost, pokud ovšem nečtete pouze to, co vydá Vaše nakladatelství.
05. 09. 2009 | 20:53

ii napsal(a):

Pane V. Kadlec...kdo z toho může profitovat, možná Zeman...Protože jak všichni víme Paroubkovi úspěch nepřeje. Dle průzkumů Čssd preference od toskánské dovolené našich politiků o dost vzrostly á to Zeman nevydejchá. Možná je to opravdu o odkladu voleb.
05. 09. 2009 | 21:56

franci napsal(a):

..tady se všechno možné i nemožné, dělá jen proto,aby se Paroubek nedostal k moci.NIC VÍC, NIC MÍŇ.
05. 09. 2009 | 21:56

SuP napsal(a):

franci -
A naopak.
06. 09. 2009 | 16:18

krajtl napsal(a):

Věří někdo z vás, že onen neidentifikovaný subjekt napřed podplatil Miloše Melčáka, aby tu stížnost podal, a pak ještě všechny soudce ÚS (s výjimkou pánů Kůrky a Musila), aby jí neodmítli? Já ne.

Já ano.

http://krajtl.blog.cz/0909/...
06. 09. 2009 | 16:50

JAVÍT napsal(a):

Kdo tento politický marast způsobil ?
Paroubek a pár jeho přisluhovačů (vč. Tlustého a Zubové),shozením vlády uprostřed předsednictví EU.
Novou vládu nachystanou neměli, narychlo ji slepili dohromady s ODS. Navíc si vymysleli změnu ústavy na jedno použití a teď se diví následkům.
Co asi ti chytrolíni vymyslí příště na jedno použití ? Třeba se domluví a odsouhlasí, že budou vládnou již navždy. Tak jak si to kdysi schválili komunisté.
Zcela jistě, po volbách, až budete zase u těch svých korýtek, tak si na změnu ústavy, volebního systému a systému volby prezidenta ani nevzpomemete !! Nadáváte na Melčáka a přitom jste ještě větší podrazníci než on !!
Pánové Paroubku, Topolánku a další „chytrolíni“ – ODSTUPTE, jděte do háje.
I vy jste již 1x použiti a nadále nepouživatelní. Tak jako toaletní papír, ten se také nedá 2x použít !!!
06. 09. 2009 | 17:13

Mike napsal(a):

Melčáka vede čistá lidská zloba, nic víc, a nic míň. Byl na výplatní pásce ODS po dobu bývalé vlády, skončila vláda a skončila i Melčákova "kapesné". Vždyť je to tak prosté. Mimochodem, tento článek nemá úroveń.
06. 09. 2009 | 20:35

Mike napsal(a):

Melčáka k tomuto kroku vedla rafinovaná strategie. Po dobu vlády ODS byl placen od této strany za to, že v důležitých zákonech ODS podporoval. Když skončil jeho „úvazek“ u ODS, tak se vehementně snaží o to, aby kolem sebe šířil pověst nekonformního poslance, tedy takového, který jde třeba proti všem a dnes nejraději proti ODS. Toto samozřejmě jen proto, aby pomalu otupoval pocit každého normálně uvažujícího jedince, že za svůj jidášský čin vůči ČSSD dostal pořádně zaplaceno. Takže žádné nitky, je jen prostě lepší být považován za neřízenou střelu než za Jidáše. Melčák tedy zcela jasně naznačil, kam vede jeho další strategie. Bude pracovat na tom, aby ted´ byl co nejvíce vidět jako nezávisle uvažující poslanec. Jak prosté.
06. 09. 2009 | 21:05

Jirka H napsal(a):

Mě spíš zajímá, jestli je Melčákovo podání na Ústavní soud oprávněné nebo. Morální profil tohoto poslance mě až tak nezajímá, stejně tak jak jsou mi lhostejné jeho pohnutky. Vzpomenu si na to, jak se ústavních práv v USA dovolával vydavatel pornografického časopisu, a uspěl. Nejvyšší soud USA se zajímal o merito věci, a ne o osobu, která se práv dovolávala. Kéž by to tak bylo i unás!
06. 09. 2009 | 22:20

Mike napsal(a):

je to velmi snadné si hrát na zemi, která ochraňuje lidská práva slovíčkařením v Ústavě. Jistě, na venek to vypadá velmi líbivě. Jenže druhá strana mince, jak ochránila Ústava Paroubka proti nařčením v Kubicově zprávě? Jak ochránila Ústava proti podvodům např. H-systému? Jak ochránila ústava obyvatele proti podvodům typu vytunelovaných bank, Kožených, Krejčířů, Pitrů adod.? Nijak, tito si žijí spokojeně v zahraničí, jedněmi ústy se požádá o jejich vydání a druhými ústy se naznačí, že není státní zájem na tom, aby se tito lidé objevili u českých soudů. Ústava je teorie a Langr, Vesecká, Kubice, Morava atd. je zase skutečná praxe. K tomu je nutno připočítat spousta lidí, kteří přišli o své peníze díky "legální podnikavosti" jedněch a nebo naopak, někdo jejich jménem vytvořil státní dluh, za který oni nemohli a dnes jim to politici tipu Kalouska vyčítají. V souladu s Ústavou byla Kubiceho zpráva, Melčák, Pohanka atd. ale ne již proces, jak vládu založenou na takovýchto chlívárnách dostat dolů? Velmi zajímavé. Proto já spíše věřím tomu, že je nutné prověřovat zejména morální profil lidí, kteří dostali moc lobbovat, uplácet a nebo se nechat uplácet, než slovíčkařením v Ústavě. Přiznám se, já jsem Ústavu nikdy ani nečetl, nikdo mi ji nedal ke schválení, nikdo se neptal na můj názor, není to dokument, který já bych považoval za svůj. Schvalovali ho lidé, které já jsem ani nevolil. Chtěl bych uvést, že u některého primitívního kmenu v Americe, který nevlastní žádnou ústavu, může být díky moudré Radě moudrých daleko větší spravedlnost, než v naších zemích.
07. 09. 2009 | 07:39

JAVÍT napsal(a):

"Spravedlnost" v této korupcí prorostlé zemičce je pouze pro bohaté. Na ty žádný soud nemá.
Zato na těch drobných podvodníčcích se naše soudy vyřádí zcela "spravedlivě".
07. 09. 2009 | 14:38

Rys napsal(a):

Stěžovatel Miloš Melčák dne 26.8. 2009 ve své stížnosti Ústavnímu soudu uvedl: „Výkon funkce poslance, tedy i nerušený výkon poslaneckého mandátu po celé volební období, je přímým výkonem shora uvedeného práva.“
Místopředsedkyně Ústavního soudu Eliška Wagnerová dne 22.6.2009 v Českém rozhlasu 2 v pořadu Jak to vidí řekla:“Ano, těm já do hlavy nevidím. A můj názor, já bych teda taky vlastně nerada tak úplně zveřejňovala, protože ono pořád není jisté, zda tento zákon bude nebo nebude napadnut u Ústavního soudu, protože koneckonců sice se nenašla ta skupina senátorů, no, ale mohl se obrátit třeba jeden senátor, teda pardon senátor, poslanec, jo, kterému bylo, bude zkrácen mandát s ústavní stížností, že teda mu bylo zasaženo do jeho politického práva, tedy vykonávat veřejnou funkci nerušeně a že, mohl by zpochybňovat prostě tento zákon, takže ono ještě není úplně vyloučeno, že by se Ústavní soud mohl tedy tou matérií zabývat, nicméně pojďme se na to podívat trochu obecněji a třeba i z perspektivy zkušeností z jiných zemí.“
http://www.rozhlas.cz/jakto...
Poslanci se dověděli, co nikdo mimo Ústavní soud nevěděl, že není potřeba pro napadení tohoto ústavního zákona zákonem stanovený počet poslanců, ale stačí jeden pokud využije formulaci paní místopředsedkyně.
Když jsem 22.6. její názor v rozhlase slyšel, bylo mi jasné, že se jeden poslanec najde a pochopil jsem, že ÚS začal šachovou partii jejímž výsledkem má být zvýšená moc ÚS.
07. 09. 2009 | 18:50

andy napsal(a):

Are you looking for the Bose Headphones ,CHI Hair Straighteners or GHD Hair Straighteners,buy them immediately,and we'll give you a good discount.
21. 01. 2010 | 13:51

Tiffany jewellery napsal(a):

to znalec no,vite, on si taticek masaryk platil sve dovolene sam ..to se s nami stalo
26. 01. 2010 | 09:28

tiffany ring napsal(a):

to znalec no,vite, on si taticek masaryk platil sve dovolene sam ..to se s nami stalo
26. 01. 2010 | 09:28

tiffany napsal(a):

"Úcta se musí zasloužit, nemohu mít úctu jen proto, že dotyčný chodí vzpřímeně po dvou zadních."

Nemusí to být zrovna úcta. Stačí něco jako sounáležitost.
04. 02. 2010 | 10:30

Florida Personal Injury Lawyer napsal(a):

your article is excellent,i really love it.
12. 02. 2010 | 04:38

nike air max napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
29. 03. 2010 | 10:18

discount air max shoes napsal(a):

<a href="http://www.discountairmax.c...">discount air max 90</a>
<a href="http://www.discountairmax.c...">discount air max 95</a>
19. 04. 2010 | 07:25

trn33a napsal(a):

http://www.tran33m.com/vb/
http://www.tran33m.com
http://www.tran33m.com/vb/s...
http://www.tran33m.com/up
http://www.tran33m.com/dir
http://www.game.tran33m.com
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
01. 06. 2010 | 12:30

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy