Kraje: lepší podmínky? Díky, nechceme.

04. 12. 2009 | 22:38
Přečteno 4232 krát
Představte si, že bydlíte v pronajatém, starém, vlhkém, oprýskaném domě. Přijde za vámi majitel vedlejšího, moderního, a řekne: dej mi šanci, může být tvůj, navíc za lepší cenu. Co uděláte? Poběžíte za majitelem své staré zbořeniny a rychle s ním prodloužíte smlouvu. Ne? Pak nejste typický krajský hejtman.

To, že kraje většinou prodloužily smlouvy na provoz regionální železniční dopravy s Českými drahami, se pozorovateli zvenčí, který je zmlsán žlutými autobusy a znechucen archaickými vlaky, jeví jako nesmysl. Je ale samozřejmě možné, že kraje nějaký racionální důvod, do kterého nevidíme, měly. Co se ale pochopit nedá, je způsob, jakým kraje své rozhodnutí realizovaly. Pokud chtěly (a nebo dokonce pokud je pravdou, že to jinak nešlo) podepsat smlouvu s ČD, mohly to udělat nesrovnatelně bezbolestněji a transparentněji.

Selský rozum říká (a jakýkoliv trochu rozumný manažer ví), že ideálním způsobem, jak se dobrat nejlepšího výsledku (najít nejlepšího kandidáta, vybrat nejlevnější nabídku, dosáhnout nejlepších podmínek, snížit nejvíce cenu…) je uspořádat soutěž a porovnat víc konkurenčních nabídek. Taková soutěž má kromě toho ale ještě jednu výhodu: je-li transparentní a běží-li podle jasných pravidel, zamezí diskusím o zmanipulovaném, zkorumpovaném, předem dohodnutém výsledku. Právě proto ji měly kraje uspořádat.

Kraje vysvětlují své jednání řadou nesmyslů (např. Radko Martínek: České dráhy jsou jediným dopravcem, který má dostatek vyškoleného personálu, který je schopen zabezpečovat dopravu v celé šíři.) Já sám v tomto balastu nacházím jediný argument, který mi dává jakousi, i když pochybnou logiku: výběrové řízení údajně nemělo smysl (nešlo) vypsat, protože tu není kromě ČD nikdo jiný, kdo dokáže ihned začít jezdit.

Ale proč tedy nevypsat konkurz s podmínkou, že dopravce musí vyjet nejpozději za dva měsíce? Pokud to RegioJet nedokáže, má smůlu, ale má regulérní, férovou, logickou a nenapadnutelnou smůlu.

Naopak tím, že tendry vůbec nebyly, se ČR přibližuje budoucím prohraným arbitrážím.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

vlk napsal(a):

Mno, přiznám s e , ež do Jančurova byznysu nevidím. Ani do žlutého na silnici, ani do žlutého na kolech.
Nicméně jedno vím zcel a bezpečně. Že žluté autobusy určitě potkám všude, kd e je dálniční síť a určitě nikd ynepotkám na okresce z Horní Dolní do Dolní Horní.
Jančura siprostě z celého koláče autobusové dopravy vybral jen ty nejlukrativnější tratě a všechny ty vedlejší , obtížné a málo výdělečné nechal těm ostatním. Lze mu to míti za zlé? Nelze. Dělá byznys.
Jak je tomu s regionální železniční dopravou? Nevím Skutečn nevím, jestli v oněch vybraných krajích chtěl skutečně pokrývat plnou dopravu a to všetně té poslendí lokální tratě nebo jestli v tom byl nějaký háček. Nevím. možná nebyl. Co ale vím určitě, že zd e existuje podnik jménem ČD a to podnik s jediným vlastníkem - státem. Tenhle podnik je léta ztrátový. Odebráním další přepravy ve prospěch soukromého dopravc e bud e ještě ztrátovější. Na rozdíl od autora si vůbec nemyslím, že jako spolumajitel 1/10 000 000 tohoto podniku se mám z přiblížení se bankrot mému vlastnictvía posílení zisku firmy pana Janřury radovat. Jsme jaksi od přírody nerad, když moje vlatsnitcví, byť zlomkové jde do šmelce.
Domýšlím situaci. co s e stane když ˇˇCD zkolabují.. Bud e ještě Jančura a spol oním hodným majitelem sousedního činžáku, který nabízí lepší a lacinější bydlen nebo to spíš bud e tak, že po pádu hlavního soupeře akonkurenta si prostě najednou bud e moci diktovat oproti krajům nesmlouvavě ceny? A když mu to kraje pak nedají, to co on si nadiktuje, tak holt to bud e jakos těmi autobusy, které potkáme jen tam, kde jsou dálnice?
hejtmani totiž vědí, na rozdíl od pana Kadlece, že s ČD s enějak dohodnou na provozu lokálky i do Horní Dolní, když na to aspoň trochu budou mít. S panem jančurou jako hlavním dopravcem asi sotva.

Prostě já nevěřím na pohádky o nezištných majitelích realit , kteří pronajímají za neuvěřitelně výhodné ceny opravené, ba výstavní baráky.
04. 12. 2009 | 23:20

Karel napsal(a):

Nic není černé nebo bílé, pane Kadleci.

Jančura v autobusové dopravě vyzobal rozinky. Zisky jsou jeho.
Dotace do venkovských linek jsou daňových poplatníků.

Obávám, že podobná strategie na železnici ve finále přinese zase ztrátu hlavně daňovým poplatníkům.

Stát prostě nemá jenom hledisko nejnižší ceny pro vybrané linky. Stát se snaží poskytovat servis všem občanům, nejen přihazovat Jančurovi zisky.
04. 12. 2009 | 23:20

vaclav kadlec napsal(a):

nemyslim si to: linky s minimem cestujicich jsou o to vic dotovany. Ale i kdyby to tak bylo, tak proc kraje nevypsaly tendr s podminkou "provozovatel musi obhospodarit vsechny nasledujici linky: A, B, C, v nasledujicim jizdnim radu: D, E, F"? Bylo by to urcite cistsi nez to bez vyberoveho rizeni priklepnout jednimu ze zajemcu.
04. 12. 2009 | 23:37

Replica Watches napsal(a):

060 buy <A href="http://www.newstylerolex.com/" title="Cheap Brand Name Watches">Rolex</A> watches bords replca copy of a copy of rolex <A href="http://www.newstylerolex.com/" title="Brand Name Watches">Breitling</A> watches. Best replica Cellini <A href="http://www.newstylerolex.com/" title="Brand Name Watches">Rolex Watches</A> buy <A href="http://www.newstylerolex.com/" title="Replica Rolex">Replica Rolex</A>. Dayona quality inspection galeon.co genune satch.htm office; international commodity rolex watchs Cellini replica <A href="http://www.watches-life.com" title="cheap price">Rolex</A> gold watch replica Di watch.htmk Japan <A href="http://www.watches-life.com" title="cheap price">Replica Rolex</A> watches jeeelry undex.html or copy swiss <A href="http://www.rolex-hot.com" title="cheaper price">Rolex</A> watches EAL4 level. buy watch.web1000.co copy of the Czech Replica, the <A href="http://www.2g-3g.com" title="high quality timepieces">Rolex</A> of HGH Rolex watches Rolex watches <A href="http://www.newtylerolex.com/" title="Brand Name Watches">Replica Watches</A> replica the design of more copies of rolex watches babd.html replica.htl a copy of a copy of a Rolex watch satch rolex buy <A href="http://www.rolex-hot.com" title="cheaper price">Replica Rolex</A> watches home.tkscali . cz replica watches and look at the rolex of the Pradesh. eloggy.com band.eblogy.com rolex copy of the watches linidomain. Gest watch rolex.html gold repica Rolex <A href="http://www.watches-life.com" title="cheap price">replica watches</A>, Rolex watches, iamond copy limk fake watches a fine copy of a copy of rolex rolex his watch blogspt Snop qoclicm: first cheapter rolex Daytona copy <A href="http://www.enjoy-watches.com/" title="high quality watches">Rolex</A>watches cheap replica Rolex watches. Rolex watches replica purchase a copy of h1ripaycom very <A href="http://www.sunglassvip.net" title="Welcome to our Replica Watches website">Replica rolex</A> watches wtches.htm false replica Rolex watch Rolex watch <A href="http://www.hrolex.com" title="cheaper Replica rolex">rolex</A> watch cheap replica stocks, cartief: wormd. Dwiss

Christmas is coming, not have prepare the gifts for your friends? <A href="http://www.vertuexclusivesh..." title="cheaper vertu">Vertu</A> will be the nice presents. Vertu Replica is your best choice, because Vertu have so many beautiful kinds of producsts. Like cheaper vertu and Replica vertu for your love. Vertu for your best friends, and<A href="http://www.vertuexclusivesh..." title="cheaper Replica vertu">Vertu Replica</A> for your family members. So now go to the online-storefor your Vertu.

We offer <A href="http://www.viagra-saleshop...." title="Cheapest Viagra"> Viagra</A> online for lowest prices on the web. The best prices on the net, FREE world wide shipping, great customer service, discreet delivery. Buy Viagra for lowest prices 060
05. 12. 2009 | 02:36

cheap ugg classic cardy napsal(a):

<a href="http://www.ugggo.com/ugg-cl...">uggs on sale</a>
<a href="http://www.ugggo.com/ugg-cl...">ugg classic cardy cheap</a>
<a href="http://www.ugggo.com/ugg-cl...">classic cardy ugg cheap</a>
05. 12. 2009 | 06:09

jarpor napsal(a):

Mno,
pár slov k tomu žlutému na kolech a možná na železnicích, z trochu jiného úhlu než Vlk...
Ne jako polemiku, ale jako doplnění...
Kupodivu - s mnohým z Vlkova lze souhlasit ale :

Jančura každopádně snížil ceny ostatních na těch dlouhých tratích a nejsem si jist, zda "byl puštěn" do spojů místních...
Hašek mluvil vzletně o IDOSu - integrovaném dopravním spojení... Tak - bláhová naděje, že se vyjde z fungujících a již zaužívaných spojů padla hned při prvním "překopání" času těchto spojů, cesta z bodu A do B, která dříve trvala 35 minut dnes trvá 50 - říkáme tomu "výlety po krajině" a to ještě je požadavek, aby obce zaplatily ročně paušál - 50 Kč na obyvatele. Včetně mimin ! Na obyvatele obce ať "jezdí nebo nejezdí" !! A o tom, že lokální dopravce, jezdící léta, se "najednou nedostal k lizu" a jezdí dopravce ze sousedního okresu... no - možná byl fakt levnější, tedy plán... na jízdenkách je tomu jinak.

A k těm železnicím.
Ano, ČD jsou dlouhodobě ztátové, Tak raději nic nedělat a dotovat. Hlavně neubírat, dívat se na špínu, zpoždění, atd... Tak to myslíte Vlku ? Efektivita, racionalizace.... proč, když mají své jisté, že.

Když jsem slyšel bláboly pana Martínka, musel jsem se smát.

Ano, Jančura by měl nyní vyvěsit na web, jaká byla jeho nabídka, jaké trati si chtěl "vyzobat". Pro jeho věrohodnost...

On nemůže za to, že výběrová řízení nebyla a celé rychlé uzavírání dlouhodobých smluv je "divné".

A ještě jedno - když píšete, že se kraje s Jančurou pak nedohodnou... on pokud by dostal právo jezdit, tak by snad dostal smluvně víceletý kontrakt včetně jistých tarifů... a aby mohl dělat byznis... tak by tedy i on se chtěl dohodnout...

Hezký den
P.S. I ČD dělají byznys...
05. 12. 2009 | 08:25

Růžena napsal(a):

Co na to vlk Kadlecovi odpoví? Že provoz v zapadákovech Horní Dolní měl být jednoduše zadán jako podmínka v té soutěži?
05. 12. 2009 | 08:31

Vilém napsal(a):

Poměrně naivní stanovisko. Vypsáním veřejné soutěže by se protrhla hráz korupce a komerce, do místní dopravy by vtrhla smečka dravých podnikavců a právě tak jako ve vodárenství by veřejnost nakonec platila víc než původně za stejné služby. Že by všechno začalo pěkným zpěvem lapaným ptáčkům, o tom není pochyb, nic jiného totiž ta reklamní kampaň není. Ale vzápětí po uzavření smluv by vítěz začal s manévry s cílem podojit rozpočet a zrušit nepříjemná ustanovení, a nakonec by s primitivními hesly o tom, jak podnikání musí vydělávat, začal celý systém nabourávat. Jestli si někdo myslí, že by se tito týpkové nechali zastrašit smlouvami, ať se podívá na Bakalovo nakládání s byty OKD. Po nástupu jiného vedení krajů, zejména úplatného pravicového, by se pak mohla veřejná doprava úplně zhroutit.

Proto je dlouhodobá smlouva s dominantním státním dopravcem v současých podmínkách zřejmě nejlepším řešením. Zřejmě z téhož důvodu také EK povoluje zvolený postup, britské zkušenosti s privatizací vlakové dopravy jsou totiž varující.
05. 12. 2009 | 08:48

Rejpal napsal(a):

Pochybuji, že pan Kadlec denně dojíždí vlakem do nakladatelství, které řídí. Předpokládám, že má i dost prostředků, aby se mohl při dojíždění do práce obejít i bez veřejné hromadné dopravy.

Soukromé firmy, jak známo, si mohou dovolit udělat i "špatný obchod" a zbankrotovat. Platí to i pro hromadnou dopravu. Při podhodnocení nákladů na železniční provoz mají pak dobrou šanci u objednatelů vydírat zvýšení dotací.

Daňovými poplatníky (veřejností) vlastněné firmy si takový luxus dovolit nemohou. Jejich tak zvaná "prodělečnost" je dána jednak politickou objednávkou (na příklad dodat poštu, zajistit silnici nebo dopravovat lidi i z malých míst), jednak nesmyslnými "velkými" investicemi (viz Open card nebo Pendolino, patrně doprovázenými i korupcí), které tím omezují možnost investovat i "menší" částky do racionalizace stávajícího provozu, avšak ve velkém množství (na příklad obnova vozového parku, zabezpečovací systém, zvýšení kapacity nebo řízení provozu).

Pokud si pamatuji, bývalý předseda železničních odborů Jaromír Dušek tuto situaci popsal velmi přesvědčivě a mnohem zasvěceněji než jeho opak Václav Kadlec ve svém blogu.
05. 12. 2009 | 09:20

ivo napsal(a):

Já nevím co se všichni diví vždyt je to jasné , čd mají zakázku proto , že z nich čssd a ods tahá desítky milionů korun ročně a od jančury by nic nedostali proto nemohl zakázku dostat.
05. 12. 2009 | 10:02

LEVAK napsal(a):

Pane Kadlec v první řadě než jste začal psát jste se měl seznámit jak proběhla privetizace reprivatizace železniční dopravy v Anglii.Dále by jste se měl seznámit s postupem privatizace autobusové dopravy u nás.Jak si pánové privatizátoři vyzobali nejlepší lukrativní tratě a o to jak se budou dopravovat občané z Horní Dolní do práce,k lékaři,na úřady,etc. se vůbec nezajímali.Prvotní pro ně byly jenom peníze.Připomínali
Lakomce od
Molliera.Stejní lidé vidí zase stejný druh kšeftu a když se jim to nedovolí tak fňukají jak Viktorky u splavu.Já bych nechtěl na stáří si zopakovat pochody našeho staříčka,kteří chodili 25 km pěšky na úřady.
PS:České dráhy si vlastně platily údržbu a výstavbu kolejového svršku.Kolik platí takové Sudentagency podobné společnosti na údržbu,modernizaci a výstavbu dopravního zabezpečovcího systému,silnic, dálnic,etc.?
05. 12. 2009 | 10:20

vaclav kadlec napsal(a):

pane Vileme, nemyslim, ze vypsanim verejne souteze by se "otevrela hraz korupce a komerce". Myslim, ze je to naopak: korupce nejvic kvete tam, kde zadna konkurence neni a kde se uzaviraji smlouvy bez vyberovych rizeni; a komerce by zeleznici velmi pomohla - sluzby, ktere poskytuji "nekomercni CD", jsou velmi mizerne. Je samozrejme na statu/krajich, aby si nastavil smlouvy neprustrelne - pokud uzavre takovou smlouvu, ze se mu z ni soukromy dopravce pozdeji "vykrouti", udelal chybu. Ale to vsechno jde osetrit.
05. 12. 2009 | 10:23

vaclav kadlec napsal(a):

pane rejpale, divil byste se, jak casto jezdim do prace vlakem, nicmene nemyslim, ze by tahle otazka nejak vyznamne souvisela s problematikou krajskych vyberovych rizeni:) Nesouhlasim s vami v tom, ze "statni firmy si nemuzou dovolit udelat spatny obchod a jejich prodelecnost je dana politickou objednavkou". Ja myslim, ze to je prave naopak: prodelecnost statnich firem je dana spatnym rizenim, absenci "tahu na branku", neucelnym vyhazovanim penez (proc CD sponzoruji Davis Cup??), apod. A tohle si soukrome firmy hlidaji lepe, mohou proto fungovat efektivneji.
05. 12. 2009 | 10:29

kozoroh napsal(a):

Mám u ČD zaměstnanou dceru.Na velkém žel.uzlu ve středním managementu.Necítím se kvůli tomu odborníkem,ale to,co klient ČD kupuje jako službu,naprosto neodpovídá nákladům,na tuto službu vynaloženým.Platíme to všichni, i ti, kteří vlakem nejezdí.A je to jako u všech polostátních firem:smrádeček,ale teploučko.Částečně souhlasím s příspěvkem od Ivo.Kdysi jsem pracoval u chem.firmy, která měla 2400 zaměstnanců a 1 mld obrat.Dnes má zaměstnanců 500 a obrat 5mld.Stačil jasný vlastník a orientace na core byznys.To u drah ještě dlouho nebude hrozit a proto Jančura (ale nejen on) zatím nemá šanci.I když nějaké pokusy byly,třeba jindřichohradecká dráha, nebo osoblažka.A co se týče silniční dopravy,tak tam je trh liberalizován a nevšiml jsem si, že by Jančuru srazilo.Spíš ta konkurence snížila ceny, nebo ne?
05. 12. 2009 | 10:35

Vilém napsal(a):

vaclav kadlec
Vaše stanovisko je zjevně ideologické. V současné ČR jsou veřejné soutěže naprosto nedostatečnou ochranou proti korupci, a prokázalo se, že rozhraní mezi veřejným sektorem a komerčními zájmy je mimořádně náchylné k jednostrannému zvýhodnění soukromých zájmů na účet veřejných. Proč vytvářet další díru do rozpočtu ve veřejné dopravě? Máme málo problémů s drahými dálnicemi, systémem mýtného, s ekologickými zakázkami, s komercí ve zdravotnictví, s nepodařenými sportovními podniky jako v Liberci nebo v Sazce? Chceme si vyrobit dalších chronicky problémové odvětví?
Samozřejmě že i ČD a jejich zaměstnanci mají nějaké zájmy, ale korupce ve vztahu k hejtmanům je vyloučena, spíš jde o transparentní formu klientelismu mezi drážními odboráři a ČSSD, v daném případě menší zlo. Nakonec zaměstnanci drah jsou pro mne úctyhodní pracující lidé, na rozdíl od nějakých podnikatelských mafií, které by pak konzumovaly dotace.
05. 12. 2009 | 10:37

LEVAK napsal(a):

Ad kozoroh:kdy to bylo "kdysi?" a co inflace a automatizace výrobních činností?
PS:představte si že za I. republiky byla v Československu pouze jedna televize kdežto v roce 1986 zde bylo už 1 milión 250 tisíc televizních přijímačů!
05. 12. 2009 | 11:00

Lex napsal(a):

Pane Kadlec,
voni sou hlava! Proč voni vlastně neaspirovali na hejtmana, co hejtmana, ministra, premiéra, prezidenta. To ani nemluvím o Bruselu.
Voni to věděj tak nějak dobře, dokonce nejlíp. No prostě tak, jak to v nakladatelství chodí. A to ani nejsou novinář.
Jó, holt, voni ty hejtmani sou vobyčejný trotli, zaostalí, nevzdělaní, oni neumí dopočítat ani do jedné. A celé ty krajské úřady a odbory dopravy, no prostě samej omezenec, co neuměj ani vypsat soutěž.
Myslím si, pane Kadleci, že kdybyste celou problematiku viděl do hloubky tak, jak ji musejí zvládnout ti hejtmani se svými štáby, ve všech souvislostech, z nichž minimálně část tady naznačil "vlk", ne toliko optikou páně Jančury (jehož si vážím za jeho úspěch v podnikání), a kdybyste za to musel nést odpovědnost, asi by ten "černý Petr" zůstal ve Vašich rukách.
Víte, jak to říkal ten "Vyhlídka" v "Dovolené s Andělem" u těch šachů? "Jó, radit, to já umím, ale hrát neumím!"
05. 12. 2009 | 11:05

LEVAK napsal(a):

Ad kozoroh:taky jsem pracoval u jednoho velkého podniku.Po revoluci přišel do módy ukazatel "Produktivita" a tak se začali propouštět zaměstnanci tkzv. průřezových činností.Údržbáři,dozorci,vrátní,uklizečky,etc. Když jsem si spočítál kolik peněz dáme uklízecí firmě za údržbu pořádku a kolik nás stály na nákladech když byly naše zaměstnankyně zjistil jsem,že je to dražší o více než 25%.
PS:produktivita=výkony(výnosy) dělené počtem zaměstnanců,či-li produktivita se tímto opatřením zvýšila,ale zisky byl tvrdě umenšen.T.Baťa se si obracel v hrobě!Ovšem bylo to nřízení a muselo se bezpodmínečně dodržovat.Připomělo mi to výnos ÚVKSČ v 80-tých letech.Který podnik neměl aspoň jeden počítač,třebaže jenom stál a nic se na něm neprovozovalo,byl nevyhovující.Příslušný ředitel tím neplnil sjezdové závěry!
05. 12. 2009 | 11:18

Fibonucci napsal(a):

Viléme,

pochopitelně se jedná o férová výběrová řízení, ne ta co jsou na míru ušitá, á la Sčítání lidu.

Transparentní výběrko pak MŮŽE (když je vůle) umožnit vybrat nejvíce muziky za nejmenší peníze (dostat nejlepší poměr).

Co se týká železnice, tam je obrovský potenciál. Cena se dá stlačit a kvalita zvýšit. Nemluvě o bezpečnosti, v porovnání se silniční dopravou.
05. 12. 2009 | 11:21

vlk napsal(a):

Růžena

necítím na repliku autora, bez jediného a rgumentu reagovat. není totiž na co.
V případ ě , že by byl přišel s nějakým argumentem, nechával jsem si privatzaci železnic v Anglii v záloze. Skončila debaklem.
Ale to už napsal Levák.
Já nevím jak to s tendry bylo a poctivě jsem to napsal. nicméně Kadlecův hurá optimizmus jak hodný jančura s emohl rozdat a zlé a hloupé kraje ho svévolně odmátly, nesdílím.
Námitka , ež jančura zlevnil na hlavních tazích je sic e pěkná, leč nepodstatná. Do Horní Dolní prostě jezdit nebude. A z Brna do Prahy by s e lidé vždycky nějak dostali. I bez Jančury. Z obce Onen Svět do střediskové obce Jančura důchodce nikd y vozit nebude.Ale může být, že se pletu.
05. 12. 2009 | 11:49

vlk napsal(a):

Jo a zapomněl jsem - Kadlec brečí nad tendrem pro kraje.
Já kdybych chtěl psát o něčem podobném bych si spíš vybral tendr pro staťák. Kde český Unicorn, mimochodem - skutečně extrašpičková firma dal komplexní řešení o 20% nižší /100milionů/ a přesto prohrál s americkým HP.
05. 12. 2009 | 11:52

StandaT napsal(a):

Viléme:
"Nakonec zaměstnanci drah jsou pro mne úctyhodní pracující lidé, na rozdíl od nějakých podnikatelských mafií, které..."

V soukromém sektoru, u pana Vančury nevyjímaje, to jsou taky zaměstnanci! Tím, že u něho kroutí volantem se nestávají členy mafie!

To je neuvěřitelné, kam až dokážete zajít.
05. 12. 2009 | 11:55

Vilém napsal(a):

Standa T
Ano, řidiči se nestávají členy mafie, proto také ze získaného profitu mají pouhé drobty, na rozdíl od ČD, kde mají odbory významné postavení a firma zaměstnance respektuje. Jestli jsou služby ČD kvůli tomu o něco dražší, než by MOHLY být od soukromníka, který zaměstnance sedře z kůže, pak je to v pořádku.
05. 12. 2009 | 12:03

kozoroh napsal(a):

Levaku.
To kdysi bylo ještě před půl rokem.Co se týče té automatizace,tak to je můj chleba dosud!Nevím, čím se živíte vy,ale automatizace v chemii byla vždy nezbytnou podmínkou,aby tu vůbec nějaká chemie byla(a nejen ta,ani dráhy by dnes nejezdily)
Produktivita se nedosahuj jen outsourcingem,jak prezentujete!O tom tady radši ani nepište,nemáte-li jasno, o čem to je.
Z vašich vystoupení zde mi vyplývá,že jste patrně kovaný odborář,což v pojetí těch našich "zástupců pracujících" je spíše diagnóza.
05. 12. 2009 | 12:08

LEVAK napsal(a):

Ad kozoroh:pro Vaši diagnozu zřejmě platí :
"Neoliberalismus ničí všechna opatření,jimiž stát korigovál selhání klasického liberalismu.Je to pomsta majetných za to,že museli dočasně akceptovat fordistický kompromis!" Alain Bihr
PS:v odborech jsem to "dotáhl" n hrozně vysoký post,byl jsem jedno volební období sportovním referentem ZO.
05. 12. 2009 | 12:25

kozoroh napsal(a):

To Levak: Nepodsouvejte mi nějaké izmy.Jsem především realista, takže mi nepřipadá normální, že, pokud mi stačí třeba jedna lednička,abych měl dvě.Ale v jednom to výhodu má:Má druhá lednička zaměstná někoho z chladírenského průmyslu.Vás bych chtěl mít za šéfa!
05. 12. 2009 | 12:33

kozoroh napsal(a):

A ještě k tom vašemu ev.šéfování:Sice bych si nepolepšil,ale vy byste byl v pr... taky!
05. 12. 2009 | 12:37

KamilW napsal(a):

Jančurovi mohou poděkovat brňáci za levné vlaky.
Zato ostravákům, kam se žluté autobusy plazí o dvě a půl hodiny pomaleji než vlak, ČD osladily rychlíky 200 Kč příplatky.
05. 12. 2009 | 13:25

majolenka napsal(a):

krom toho, že mi samozřejmě vadí, že kraje vůbec nejevily ochotu uspořádat výběrové řízení, proč také v ČD je jediným akcionářem stát, kdo sedí v dozorčích radách takovýchto podniků, a kdo tam má faktický vliv je jasné, zase jen politici, takže proč by si řezali větev sami pod sebou ;-(.....podle vyjádření studentagency, však např. v Ústeckém kraji představili nabídku na pokrytí spojů DLE výběru Ústeckého kraje, tedy žádné zobání rozinek, ostatně hejtmani by mohli na základě takovéto nabídky sepsat smlouvu s velkými sankcemi při nedodržení podmínek, tak z čeho takový strach a vyzdvihování ČD, .........http://www.studentagency.cz...č máme sanovat molocha jako ČD, garantovaný kšeft není pobídka ke zlepšení hospodaření v podniku
05. 12. 2009 | 19:15

kira napsal(a):

To hořejší psavci - pan Kadlec neřeší,zda student agency na regionálních tratích ano či ne! Upozorňuje na netransparentnost získání státní zakázky.O to v článku jde! Prosím čtěte pořádně. Jak by pak kraje rozhodly ve výběrovém řízení je už otázka jiná. Mohly by zohlednit vaše argumenty a rozhodnout pro ČD, ok?
05. 12. 2009 | 19:58

hankacl napsal(a):

Letos jsem jela "rychlíkem do Českých Budějovic. Vagony tytéž, s kterými jsem ve svém již opravdu dávném dětství jezdívala na Slovensko, úměrně této době rozhrkané, ošuntělé a špinavé. Trať se upravuje (koridor?), ale podvozky tohoto šrotu musí opravený traťový svršek okamžitě zničit. 169 km, doba jízdy 2hod. 42 minut. Cena 213 Kč. Taky jsem použila vlak ve Velké Británii z Birminghamu do Cardiffu. Čisto, moderní souprava,klidná jízda, přípojky PC, možnost občerstvení. 160 km, doba jízdy 2 hodiny 1 minuta. Při koupi jízdenky předem to stálo 17 liber...
06. 12. 2009 | 22:08

LEVAK napsal(a):

Ad handkacl: či-li zaplatila jste o 297Kč více.Taky jste zapomenula poznamenat,že to bylo až po zpětném zestátnění železnice.Já jsem tam byl v době vrcholu privatizace.To byl binec,např. v jízdních řádech a v navazování jednotlivých spojů se nevyznál ani rodilý Angličan!
07. 12. 2009 | 07:49

Václav Kadlec napsal(a):

Omlouvám se za pozdní reakce, ale aspoň stručně:

- Vilém: nesouhlasím. Veřejné soutěže nejsou "dírou do rozpočtu", a i kdyby ano, určitě jsou menší "dírou", než netransparentní zadávání zakázek jednomu ze zájemců.

- Lex: na hejtmana ani jinou politickou funkci nechci právě proto, že v soukromém sektoru přemýšlíte racionálně, ekonomicky, rozhodujete se podle zdravého rozumu, posuzujete komplexní podklady, při výběru dodavatelů pořádáte výběrová řízení, vybíráte nejlepší nabídky. V politice to chodí jinak, rozhodují často různé tlaky, lobby, zájmové skupiny, stranické pokyny, při výběru dodavatelů se chováte iracionálně. Tak bych fungovat neuměl.

- Vlk: nemyslím, že přesné označení mé touhy, aby stát uděloval zakázky transparentně, je "Kadlecův hurá optimismus", ale pokud to jako synonymum vidíte, budiž, "hurá optimismus" je poměrně pozitivní vlastnost :)

A ještě dodatek, kterého se dotýká hned několik příspěvků: chápu, že možná kraje měly dobré důvody, aby tendry nevyhlásily. Ostatně to v článku připouštím, mrkněte do něj prosím, je to ve druhém odstavci. Dosud to ale věrohodně nevysvětlily, viz citace nesmyslu třeba od pana Martínka. Pokud takový rozumný důvod existuje, proč ho hejtmani jednoduše neřeknou?
12. 12. 2009 | 08:57

andy napsal(a):

Are you looking for the Bose Headphones ,CHI Hair Straighteners or GHD Hair Straighteners,buy them immediately,and we'll give you a good discount.
21. 01. 2010 | 13:51

Tiffany jewellery napsal(a):

to znalec no,vite, on si taticek masaryk platil sve dovolene sam ..to se s nami stalo
26. 01. 2010 | 09:27

tiffany ring napsal(a):

to znalec no,vite, on si taticek masaryk platil sve dovolene sam ..to se s nami stalo
26. 01. 2010 | 09:27

tiffany napsal(a):

"Úcta se musí zasloužit, nemohu mít úctu jen proto, že dotyčný chodí vzpřímeně po dvou zadních."

Nemusí to být zrovna úcta. Stačí něco jako sounáležitost.
04. 02. 2010 | 10:29

skyracer watches napsal(a):

That to him was one of the best times of his life – but breitling montbrillant it was also the last time he was truly himself,
13. 03. 2010 | 07:16

breitling navitimer napsal(a):

This looks awesome! Thank you for your information!
13. 03. 2010 | 07:18

cartier cheap napsal(a):

It would be great if you have other great things

just like this. I really love it. Thanks!
25. 03. 2010 | 03:15

cartier love napsal(a):

TU water fish known, is also the source of happiness.
27. 03. 2010 | 03:19

nike air max napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
29. 03. 2010 | 10:18

cheap watches napsal(a):

Nevím Skutečn nevím, jestli v oněch vybraných krajích chtěl skutečně pokrývat plnou dopravu a to všetně té poslendí lokální tratě nebo jestli v tom byl nějaký háček. Nevím. možná nebyl. Co ale vím určitě, že zd e existuje podnik jménem ČD a to podnik s jediným vlastníkem - státem. Tenhle podnik je léta ztrátový. Odebráním další přepravy ve prospěch soukromého dopravc e bud e ještě ztrátovější.
06. 04. 2010 | 10:27

replica watches napsal(a):

Ale i kdyby to tak bylo, tak proc kraje nevypsaly tendr s podminkou "provozovatel musi obhospodarit vsechny nasledujici linky: A, B, C, v nasledujicim jizdnim radu: D, E, F"? Bylo by to urcite cistsi nez to bez vyberoveho rizeni priklepnout jednimu ze zajemcu.
06. 04. 2010 | 10:28

discount air max shoes napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
16. 04. 2010 | 07:35

trn33a napsal(a):

http://www.tran33m.com/vb/
http://www.tran33m.com
http://www.tran33m.com/vb/s...
http://www.tran33m.com/up
http://www.tran33m.com/dir
http://www.game.tran33m.com
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
01. 06. 2010 | 12:30

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy