17. listopad na Národní třídě

17. 11. 2008 | 12:59
Přečteno 9838 krát
V roce 1989 to byl pátek, dnes pondělí. Počasí dušičkové, kalné, se zimou za dveřmi. Tenkrát byla asi větší inverze a málokdo si pamatuje na neuvěřitelné hodnoty oxidu siřičitého v pražském a severočeském ovzduší. Občas býval dokonce zakázán vjezd vozidel do vnitřní Prahy. 17. listopadu zrovna myslím, ne.
Málokdo si pamatuje na více věcí. Vždyť už je to také 19 let.


Máme se teď hůř?
1) Na Šumavě už nemáme stovky kilometrů čtverečních, kde riskujete dávku ze samopalu bez výstrahy. (Proti tomu jsou současní fanatici – bránící uměle vysazovaného tetřeva a zakazující průjezd bicyklů po asfaltkách – slabým odvarem.)
Pro současné děti působí cesta z Kvildy k pramenům Vltavy úplně normálně a bez povšimnutí míjejí průsek lesa připomínající tzv.signální stěnu nebo blíže u hranic již skoro nerozpoznatelnou linii elektrické stěny smrti z let padesátých.
2) Do svého blogu si píšu (a všichni ostatní blogeři), co chci a výsledkem je maximálně změť nenávistných komentářů, připomínající, že budoucí bachaři a strážci signální stěny – žijí mezi námi (jak také jinak), ale to je vše. Nikdo si mě nevolá k výslechu, nevyhrožuje panu Stejskalovi anebo to nevyřídí jedním telefonem vydavateli nebo mému zaměstnavateli. Tedy vůle by jistě byla, ale zatím není ta moc.
3) Noviny se od sebe liší. Nestojí už 50 haléřů, stojí 20x tolik, ale liší se od sebe. Zlí jazykové namítnou, že se liší hlavně v tom, že HN teď negativně nepíší o uhlí, Týden o magistrátu, LN o sudetoněmecké otázce, Právo o Paroubkovi a číst se nedá nic, ale … to není totéž.
4) U voleb si mohu vybrat z více stran. Sice si v poslední době nějak vybrat nemohu, ale mohu taky svobodně nepřijít, aniž by mě naháněli s urnou a zapisovali mi to do materiálů a mým dětem taky.
5) Počet vyrobených automobilů neurčuje Státní plánovací komise se sídlem na nábřeží kapitána Jaroše, ale tak nějak to automobilky chrlí sami. Jeli byste teď stanovat do Mladé Boleslavi, abyste získali novou oktávii? Chápete, vy mladší vůbec tuhle otázku?
6) Když střízlivě porovnáme (na základě tvrdých dat) kvalitu ovzduší, čistotu řek, délku života, plochu lesů: uvidíme obrovský pokrok v kvalitě života každého Čecha mezi roky 1989 a 2008. (Zajímavostí nad rámec tohoto článku je, že od té doby, co jsou Zelení ve vládě, tyto hodnoty stagnují nebo se zhoršují.)

Slavíme?
Nelíbí se mi, že pro mnoho mladých (a dobře situovaných) lidí, jsou výše zmíněné hodnoty samozřejmé a nestojí jim za jakoukoli aktivitu, podporu či vyjádření názoru. Tím nemyslím, zapálit 17. listopadu na Národní svíčku, byť i neochota slavit tento den – je příznačná pro náladu ve společnosti. Patos je občas v životě na místě nejen na pohřbu a na svatbě.

Demokracie je křehká věc a každý den se pohybujeme buď směrem k Severní Koreji nebo od ní. Každým zákonem, opatřením, i tónem novinového komentáře. Je to spojitý proces, nikoli nějaké bliknutí: totalita vs. svoboda.

Pár vzpomínek
Abych tedy přispěl alespoň dnešnímu slavnostnímu dni, dovolte mi pár osobních silných vzpomínek na 17.11. 1989.

Shromáždění se mění v demonstraci:
Po přestavbovém a neuvěřitelně debilním projevu jakéhosi svazáka (Marek Benda mi kdysi vyprávěl, že projev psal sám Mejstřík – tehdejší člen celopražského vysokoškolského aktivu SSM; já to ale nemám jak ověřit) hovořil akademik-matematik Katětov. Pronesl uvážlivý projev, ze kterého dýchly staré dobré hodnoty: Opletal, boj proti totalitě…
Pak si vzal slovo nezávislý student Klíma. Nevím vůbec, co teď dělá, ale jeho slova „… za svobodu se musí bojovat“ – považuji za začátek sametové revoluce u nás (a demonstrace 17.11. pochopitelně taky). Měl by dostat na Hradě nějakou medaili.

Je nás hodně:
Po řekněme „pietním zdržení“ na Vyšehradě (spousta lidí odešla domů, či na rande; byla tma) – demonstrace nabírá na síle v úzkých uličkách dole v Podskalí.
Pokus o proražení kordónu policie u tehdejší restaurace U Trajců u ministerstva spravedlnosti. Strkanice (možná i někoho sebrali) a rychle zpátky za hlavním proudem demonstrace, který míří na nábřeží.
V oknech (Plavecká ulice??) prvorepublikové babičky s vlaječkami z oken mávají davu, který skanduje: „Svobodu, svobodu“. Ty babičky jsou už asi vesměs na pravdě boží, ale já si na ně vzpomenu vždycky, když vzpomínám na 17. listopad 1989.
Lidi se přidávají i na nábřeží, z tramvají, z aut. Pochopitelně menšina.

„To je naše země“
Na Národní už tak veselo nebylo. Zaprvé zůstalo jen pár tisíců lidí a celá situace trochu připomínala past. Těžká technika (vepředu s takovými radlicemi na lidi) jedoucí krokem zezadu od divadla – nepůsobila zrovna euforicky. Kytky dávané vepředu za štíty policii jsem neviděl, neboť jsem byl v zadní části davu. Ale mám jinou silnou vzpomínku na chvíli před tím, než „to začalo“. Ve vzduchu už bylo cítit velké napětí, lidi začali být seštosovaní a ozvalo se mohutné skandování: „To je naše země“. Ne jejich země. Štěpána, Jakeše, těch co najíždějí do lidí s radlicemi. Ne jejich, naše.
To nebylo doprošování Husákovi, aby dodržoval Helsinskou konvenci o lidských právech nebo doprošování, aby se režim trochu zpřestavboval a zdemokratizoval. „To je naše země“ volala tehdejší mládež (jo, už je to 19 let, co jsem byl mládež), která prostě narozdíl od starší generace neměla (až na pár směšných kariéristů) s komunismem nic společného, nechápala ho, nechtěla ho reformovat a bytostně (nefilosoficky) ho nesnášela.

Nesnáším to dodnes, nesnáším i nové formy s jinými jmény, ale to je na jiný komentář.
Dnes (ještě) slavíme.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Ládik napsal(a):

Začátek byl téměř živelný. Pak už nastoupil připravený scénář a proběhlo to sametově až k dnešku. Sametová revoluce = opoziční smlouva. Hlavně, že komanči uhájili nakradený majetek a moc. Láska (ke straně) zvítězila...
17. 11. 2008 | 13:15

Along napsal(a):

nesmysl, ládíku.. žádná láska ke straně, ale k moci a k majetku. A když se už strana nehodila, tak se vstoupilo do jiných.
17. 11. 2008 | 13:24

Neo napsal(a):

A kde byl vas otec v ten den a behem dalsich pocatecnich dnu revoluce?
17. 11. 2008 | 14:38

takypamětník napsal(a):

Je to naše země.
19 let máme demokracii (sic!) a pořád musíme něco "reformovat" - už zbývá jen školství a zdravotnictví. Samotná dřeň českých hodnot.
Svatý Václave! Je to ještě naše země?
17. 11. 2008 | 14:44

Desiderius napsal(a):

Jeho otec byl zalezlý doma,možná ani nevěděl,co se děje.
17. 11. 2008 | 14:45

Zacheus napsal(a):

To takypamětník. Ano, a doplnil bych ještě pár otázek :
" Svatý Václave, bude to ještě naše země, jestli skutečně začne platit Lisabonská smlouva? A pokud bude neztenčenou měrou pokračovat tzv. globalizace? A pokud tuto zem někteří dnešní novodobí úspěšní boháči totálně nerozkradou celou?"
17. 11. 2008 | 14:58

Jan napsal(a):

Mělo se jít čínskou cestou
17. 11. 2008 | 15:11

SuP napsal(a):

Ačkoliv Mejstříka nemusím, nebyl s tím projevem náhodou spíš Ulčák? To by mi sedělo víc...
17. 11. 2008 | 15:14

johann napsal(a):

A kde byla uklízečka?

A co na to Tomáš Šmíd?

A zeptá se už někdo konečně toho Jana Tleskače nebo ne, kurva!
17. 11. 2008 | 15:18

Marvin napsal(a):

být v "zadní části davu" je u Klausů tak nějak tradice, ne? :) ... ehm, kdy že to pí. Lívie vystoupila z KSČ? 1992? 1993? ...
17. 11. 2008 | 15:22

Vendys napsal(a):

Upravená pohádka od Ivana Mládka:
"Sněhurka si kousla do otráveného jabka a švihlo to s ní. Trpaslíci nelenili a uložili ji do rakve, kterou už pro ni měli předem připravenou..."
17. 11. 2008 | 15:38

jepice napsal(a):

Marvine, být v tom davu kdekoli vůbec nebyla hanba. Jestli byl někdo vpředu nebo vzadu, rozhodla spíš náhoda.
A pokusit se na základě takové voloviny někoho urazit, je nenáhodný důkaz slaboduchosti pisatele.
Nevím, jestli byla paní Klausová ve straně, ani mě to nijak zvlášť nezajímá. Pro mě je podstatné, že Václav Klaus jr. mluví rozumně, i když s ním v něčem nesouhlasím.
17. 11. 2008 | 15:52

Pavel Vlasak napsal(a):

Taky myslim, ze V. Klaus jr. mluvi rozumne, vetsinou s nim souhlasim.

Nelibi se mi ovsem, u reditele gymnasia, hrubky v pisemnem projevu. Pane Klausi, najmete si nejakeho stredoskolaka, aby Vam Vase chyby opravil.
17. 11. 2008 | 16:13

Monika napsal(a):

Copak hrubky, ale např.: „...prvorepublikové babičky s vlaječkami z oken mávají davu.“

PRVOREPUBLIKOVÉ babičky? Proboha, kde se tam vzaly? Jestliže prvorepublikové babičky, tak za první republiky jim bylo kolik? 60? 75? A kolik jim tedy bylo v roce 1989?? Inu, zřejmě hodně přes stovku... Hlavně že ještě Václavu Klausovi ml., budoucímu učiteli matematiky (který by snad měl mít ponětí i o logice), zvládly mávat vlaječkami...
17. 11. 2008 | 16:21

jr napsal(a):

No dobrý.Ta Šumava naprosto přesně.Pár let jsem odseděl.
17. 11. 2008 | 16:59

Selen napsal(a):

Pěkný článek.

Monika: slabota
17. 11. 2008 | 17:14

jepice napsal(a):

Každý, kdo zažil první republiku, je pro generaci Klause juniora starší než hnědé uhlí.
Ale mohl to napsat přesněji, to je fakt. Ty zmíněné babičky holt byly za první republiky fešné sokolky.
17. 11. 2008 | 17:20

Vendys napsal(a):

Mnohem větší vypovídací hodnotu, než nám nabídla veřejnoprávní ČT svými deset let starými "aktuálními" reportážemi k výročí 17. listopadu, měl Formanův film "Hoří, má panenko," který uvedla TV Nova.
Zvláště ta scéna s rozkradenou tombolou. "Jak k tomu přijdou ti, kteří si koupili lístky a nic na ně nezbylo?" "Jejich chyba, měli si nakrást taky!"
Některé výroky jsou prostě nadčasové.
17. 11. 2008 | 17:20

Mc Cali napsal(a):

Nazývat dnešní " pseudodemokracii " demokracií mě příjde vtipné....až k pláči.
17. 11. 2008 | 17:49

Kritik napsal(a):

Reminiscence na minulý režim u jisté části obyvatel je evidentně na jiném základě, než si ta druhá část obyvatel, k nimž patří i autor článku, myslí.

Důvodem ke vzpomínkám na "staré dobré časy" totiž evidentně nejsou ty body, které ve svém článku popisuje autor. Změny tenrát chtěla velká většina obyvatel a z nich ti moudřejší (těch také byla většina) bytostně a dlouhá léta toužili po odstranění moci komunistů. A návrat této moci nechce určitě většina obyvatel ani dnes. To není můj názor, to je statistický fakt.

Důvody pro vzpomínky na minulý režim jsou úplně jinde - např. zaměstanost (díky povinnosti byla téměř 100%), kriminalita (proti dnešku byla minimální), sociální jistota (tehdy samozřejmost), školství (tehdy bezplatné avšak brutálně omezené pro nepřátele režimu) a řada dalších důvodů. Zásadní důvody se však týkají především negativních stránek naší dnešní společnosti - např. korupce přesahuje řádově tu minulou, naprostá bezzásadovost v jednání představitelů státu a politiků přesahující téměř do každé sféry života, atd. Ty různé bláboly, že tenkrát jsme čekali ve frontě na banány, jsou výmysly demagogů nebo těch, kteří tu dobu neprožili. Pokud banány někdo potřebuje, tak kdyby jejich cena byla dnes jako tenkrát, kdoví, zdali bychom v marketech na ně nestáli frontu též a navíc časově - tenkrát ve frontě a dnes v marketech, v nichž ztratíte několikrát více času, než v dřívějších frontách.

Naší snahou by proto mělo být vrátit společnosti lidský a morální rozměr a ne se vzájemně otloukat demagogickými bláboly o tom, jak se nyní máme dobře a dříve jsme se neměli. To by mělo být minulostí. Občanskou svobodu máme přece jako samozřejmost a přítomnost a budoucnoust, to by měla být snaha zvrátit nynější úpadkový stav. Člověka jen mrzí, že takové snahy nepocházejí od těch mladších, např. studentů. Jakoby jejich potenciál vyhasl - proč jen?
17. 11. 2008 | 18:40

aego napsal(a):

Jan: čínskou cestou myslíte Tian An Men?
17. 11. 2008 | 18:56

Al Jouda napsal(a):

Je to lepší než euroskeptické bláboly jeho otce.
17. 11. 2008 | 19:00

jarda napsal(a):

No, hezký,dojemný, vida,další hrdina z Národní třídy,co se tam vzepřel bývalému režimu,zatímco tatík psal další recenzi na nový plánovací rok komunistického plánování....no a co dál...kde je ta revoluce? Kde jsou její děti? Kdo jim ji ukradl? Váš tatík a jeho kamarádi, co včas převlíkli kabáty a z komunistických kádrů,jimž dal režim i možnost vystudovat v cizině,aby sloužili jejich režimu ,jsou dnes nejhorlivější budovatelé kapitalismu.Chtělo by se plakat vzteky, blejt nad vašimi nynějšími činy, vzít skutečně hole do rukou a vypráskat váš novokapitalisty a vašeho tatíka pohnat za tu mravní bídu jíž hodně pomohl, k odpovědnosti.
17. 11. 2008 | 19:01

Vendys napsal(a):

To Kritik:
Souhlas.
Když slyším, co dnes učitelé vykládají mým vnoučatům, vrací mne to zpět do padesátých let, do mého dětství. Já jsem totiž tyhle bláboly musel poslouchat taky, jen v obráceném gardu.
Dneska dětem vykládají, že jsme za totality na všechno stáli frontu, že jsme nosili jedno oblečení tak dlouho, až se na nás rozpadlo, že tady všude byly ostnaté dráty...
"Dědo, jak to, že jste si postavili barák a koupili jste si nové auto, když jsi nebyl komunista? Vždyť tohle si přece mohli dovolit jen komunisti. Říkala to paní učitelka."
Tady zoufale chybí instituce, která by nezávisle na politicích skutečně zkoumala historické souvislosti.
Topolánkův Ústav estébácké paměti to není ani náhodou.
17. 11. 2008 | 19:19

Karel napsal(a):

Jseš prej po tatovi geniální, co kdybys se zeptal přímo Mejstříka!
17. 11. 2008 | 19:47

ok napsal(a):

Článek pana Klause je rozumný. Pouze bych se rád zeptal všech, kteří neustále hovoří o "revoluci", o "sametu" a pod., co si vlastně představují, že by se stalo, kdyby se v 89 neudála žádná "demonstrace". Žil jsem v té době v Kanadě a už začátkem podzimu bylo jasné, že komunismus je passé. Zřejmě tehdy ještě ne v Československu a zřejmě ani ne 17.11.89. Režim by možná padl o pár měsíců později, možná by se na politické výsluní dostal někdo jiný, ale komunismu odzvonilo v celé Evropě. Myslím tedy, že celá záležitost je jakýsi typický český nesmysl, který má sloužit k tomu, aby měli Češi pocit, že měli na něčem nějaký podíl. Mám ale zato, že tomuto podvodu nikdo nemůže věřit. Komunismus totiž padl svojí vlastní zásluhou.
17. 11. 2008 | 19:47

Jakub Koudelka napsal(a):

Ano je to hrozné. Komunisti měli být postaveni mimo zákon! Ale Proč zakazovat komunisty téměř 20 let po listopadu 89? To měli udělat politici bezprostředně po těchto událostech. Jenomže ti největší grázlové jsou buďto v "politickém ústraní" nebo v poslanecké sněmovně či senátu ( popř. v jiných klíčových funkcích ) zabarveni hlavně do modra, ale i do oranžova či nedejbože do ;)) do černa.
Ti, co v komunistické straně jsou dnes - to jsou "přinejmenším" morálně neskažení lidé co se nestydí, mnohdy ani nebojí otevřeně vystupovat za stranu, která se logicky nemůže těšit nijak zvlášť velké oblíbenosti národa - ani moji ( jakkoliv je nutno doat že komunisti prostě morálně skažení lidé byli - a moc moc lidí na to nadávalo ) .
ad.
(Tehdejší poměry ohledně Škodovek komentovat nebudu neboť neznám - ale můžu Vám s jistotou říct, že za chvíli nám bude určovat Evropská Unie kolik aut vyrobíme popř. kam je exportujeme. Ano čekat dnes na auto nemusíte - stačí jít do Banky či jiné instituce a půjčit si na něj - kde je ovšem napsané že je to "svobodné" když se pomocí úvěrů a hypoték stáváme poslušnými pracanty ?!! { metoda namazané huby medem } ). Jak dopadnete když platit nebudete to snad víte ) .
ad end.

Tohoto zneužívají kdejací pisálkové a "disidenti" popř. politici - přitom se vůbec, ale vůbec nézmiňují o fenoménu "polistopadového podvodu" . Prázdná hesla o "rudé záři nad Českem" či " Papaláši z KSČ jsou zpět" jsou trapná a novináři papouškovaná hesla těch, kteři denně zrazují voliče všech politických stran.
Nemůžu si pomoct, ale ve svých 22ti letech jsem se probudil uprostřed společnosti, kde svobody určují peníze a moc. Pan Václav Havel v roce 89 na letné sliboval Pravdu a Lásku, ale nám se bohužel dostalo jen denodenní lži a nenávisti.
17. 11. 2008 | 19:48

Charlie napsal(a):

pane Klausi,

úroveň Vaší argumentace mne zklamala ale (bohužel) nepřekvapila. Strašení a podobný slovník jako u tehdejších komunistických funkcionářů - jen s opačným znaménkem.

Bylo by to k smíchu, pokud by si Váš otec na zakládajícím sjezdu ODS v Plzni v roce 1991 nevynutil přijímání i členů KSČ, kteří právě opustili rodnou stranu, (kariéristům, kterým už nemohla nic nabídnout).

Nebylo by to k pláči, kdyby Váš otec každý týden nepodepisoval 200-300 tzv. privatizačních projektů (psaných často i na A4) -- skoro a výhradně ještě nedávným nomenklaturním kádrům KSČ.

Na Národní bylo jedno, kde jsme stáli - na každého se dostalo - téměř nikomu "to" neodpustili.

Jaký "nový režim" se zde budoval jsem poznal už podle toho, že o pár korun za pobyt v nemocnici a ušlý několikaměsíční výdělek jsem se já (nejen já) doprošoval na min. vnitra tři a půl!! roku. Páni poslanci se nemohli dohodnout, které z ministerstev "těm blbečkům (dnes hrdinům) z Národní" zaplatí.

Zatím ti, co nás tak seřezali, odcházeli do výslužby s kapsami vycpanými odstupným a výslužným - zásluhou tehdejšího ministra financí - Vašeho otce.

Tak nevím, co to tady kv-káte za nesmysly o komunistech a těch, co je volí.
Nejvíc jim po Listopadu 89 pomohl Váš otec. Tak jako dnes se jim nedařilo ani za Jakeše.

Když dnes vidím politiky, jak se na Národní pateticky zviditelňují - tak bych jim ty prsty nejradši vrazil do ......

Kritik - pěkné - naprostý souhlas
17. 11. 2008 | 20:17

Hana napsal(a):

No nevím - dnes jsem sledovala na dvojce jakýsi dokument, mluvilo tam dost lidí - a řeknu vám - dost jsem se divila. Šokující role Adamce - aspoň pro mě, povolání 5000 milicionářů, připravený tanky a obrněný vozy, armáda v pohotovosti - a zásah rusů! Výsledný pocit? Špatný - nehrajme si na nějakou sametovou revoluci a na to, jak jsme svrhli komunisty - bylo nám to pouze dovoleno! Dost deprimující. A marně přemýšlím o roli "mrtvého" příslušníka STB, jak se ukázalo. Co vlastně slavíme???
17. 11. 2008 | 20:24

Vladimir napsal(a):

Na mém počítači je I a Y dost daleko od sebe. Takže to není překlep. Pane řediteli.
17. 11. 2008 | 20:29

Jirka napsal(a):

Pekny, souhlasim. Jen kdyby tam nebyly ty ustepacne poznamky o zelenych.
17. 11. 2008 | 20:45

Petr186 napsal(a):

to Charlie
Prsty byste jim tam vrazil? No přece, fuj. Spíš rozžhavený pohrabáč.
17. 11. 2008 | 21:07

Petr186 napsal(a):

To Hana
Slaví přece naše elita, z kabátníků se stali VIP s miliardami.
17. 11. 2008 | 21:13

Ondřej napsal(a):

Jirkovi:
snad bych ještě dodal, nebýt těch uštěpačných poznámek o Havlovi a disidentech. Ti se téměř 20 let doprošovali u Husáka trapnými dopisy, které nic podle Klause jr. nezmohly. Teprve pochod 17. listopadu chartistům ukázal, jak se na komunisty musí. Zkrátka stačilo klást pasivní odpor režimu, například cestováním z Proseka do Jižních Čech víkend co víkend a pak se dostavit v listopadu na Albertov. Šedá zóna bude vždy jen a jen šedá.
17. 11. 2008 | 21:22

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý komentář, který byl v rozporu se záměrem těchto stránek, i.e. poskytovat prostor pro věcnou a korektní diskusi.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů

P.S. a na okraj: Vážené P.T. diskutující si dovoluji upozornit, že toto není blog pana Václava Klause o jeho otci (jak se zřejmě některým může zdát), ale o 17. listopadu.
17. 11. 2008 | 21:38

OO7 napsal(a):

Vendysi,kritiku.Kde jste žili o kdo byli vaši rodiče?První banán jsem jeddl ve dvaceti letech.Jako vysokošlák jsem poznal v tomto báječném režimu i hlad.Stipendium mi zamítli soudruzi z uličního výboru.To mi tolik nevadilo.Po promoci jsem odešel do okresního města v pohraničí.Tam jsem poprvé začal zírat.Okresní mocipáni,blbec nad blbce, rozhodovali o osudech lidí.Jako nestraník jsem nikdy nedostal devizový příslib.PRVNÍ AUTO JSEMDOSTAL OD NEMOCNÉHO STRÝCE V PĚTATŘICETI LETECH.Samozřejmě ojeté.Dům si nikdo z naší nekomunistické rodiny postavit nemohl.Jako lékař jsem měl menší plat než řidič sanitky.Všude okolo patolízalové a,kteří rozhodovali o osudu a studiu mých dětí.FUj ,Fuj Fuj
17. 11. 2008 | 21:46

Tomas napsal(a):

Neveril jsem svym ocim jak se shoduje Vase hodnoceni projevu na Albertove s mym. Ja, kdyz jsem slysel Mejstrika (v te dobe jsem ho samozrejme vubec neznal), tak jsem si rikal, ze ty kurvy svazacky si uz nechavaji narust haro aby lepe zapadly mezi normalni lidi. Podle projevu jsem myslel, ze je to nejaky pracovnik UV SSM. Dnes bych si ten jeho projev v klidu rad precetl ale obavam se, ze se asi bude vymlouvat, ze ho uz nema a ze se ztratil, jak zaznam pisne Na kridlech miru (nebo jak se to jmenovalo o tom Minarikovi)od Laufra. Jinak ten Klima byl opravdu super a skoda, ze se neangazuje.
17. 11. 2008 | 21:47

třebaKarel napsal(a):

007 ,
promiňte agente že se pletu do vašich nářků , je to jen proto , že co píšete není pravda .
Jestli Vám uliční výbor zamítl stipendium , jistě by pro ně nebylo potíž ani zamítnout Vám studium , viďte ? Tak jim snad spíš poděkujte , medicínu opravdu každý nestudoval .
Pokud se stavby domů týká , zřejmě jste nabyl dojmu že stavěli jenom komunisti . Hlavně tohle neříkejte panu Žáčkovi z toho proslulýho ústavu ,
ten by se týhle stopy mohl chytit - to by byly věci !
No a banány ve dvaceti letech , to si už děláte vyloženě srandu .
Zažil jsem to taky , ale myslím že popsat co na tom bylo nepříjemný znamená víc práce než jenom naříkat nad věcma co se tak " říkají " .

tK
17. 11. 2008 | 22:05

Charlie napsal(a):

Petr186

nějak jsem se při těch vzpomínkách rozjel...
ale když nám tady píše pán, jehož otec pozval Grebeníčka ml. do Lán, aby s verandy shlíželi společně na dělný lid, tak se nějak nad tou drzostí neznám....

P.S. myslel jsem ty prsty ze zdi nářků na Národní -:))
17. 11. 2008 | 22:19

Kritik napsal(a):

OO7

Nepatřil jsem k vyvoleným ani ke kádrové nomenklatuře. Taky jsem nikdy nevydělal tolik, jako mí šéfové a neměl jsme ani naději. Můj strýc se stal primářem až v důchodovém věku po 1989, neboť za svého mládí odmítl vstoupit do KSČ.

Jenže - rozdíl v platu mém a mého šéfa byl tenkrát 20, možná 30 %. Na co se zmohl šéf, při větší šetrnosti jsem se mohl zmoci též. Dnes také nemají všichni stejná auta, tenkrát měl třeba jeden trabanta, druhý žiguli. Co na tom?

Zde tedy problém není. Já jsem o devizový příslib, na rozdíl od vás, ani nežádal - téměř jistě bych ho nedostal.

Nechápu tedy, o čem vlastně píšete. Já o narovnaném hřbetu a morálce. A vy, kdyby jste tenkrát ten devizový přílib dostal, by jste dnes zřejmě volil ty, kteří chtějí návrat do minulosti.
17. 11. 2008 | 22:28

nechci napsal(a):

otec, svazky STB, naše slavná masmédia, AURORA
17. 11. 2008 | 22:37

Charlie napsal(a):

pane Stejskale,

o 17.listopadu se dá považovat až ta část s nadpisem: Pár vzpomínek
Úvod chápu jako pojednání o současnosti.

P.S. antikomunismus byl v jisté době (1990-1998) považován za zbytečnou hysterii, hledění do zpětných zrcátek a jakobínství.
Teď se zase antikomunizmus hodí do krámu, tak se o tom mele v rozhlasu a televizi od rána do večera.
Holý pragmatizmus říznutý švejkárnou.
17. 11. 2008 | 22:37

Jan napsal(a):

... se mi moc líbí, jak jsou dneska všichni ti "kritici" chytří. Jak to znevažují. Většinou seděli někde u piva a nebo ještě nebyli na světě. Nechte si prosím raději ty svoje komentáře pro sebe a neztrapňujte se. jak jsem koukal na jiných diskusích, tak největší kritici jsou podle IP mimopražští, kteří o tom věděj opravdu houby. Tak už neblbněte. Jste spíš pro srandu. Nebo k pláči ? ...
17. 11. 2008 | 23:00

jakubN napsal(a):

Já když to čtu tak se musím strašně smát,ten pláč pana doktora jak měl banán ve 20 létech. On se dostal na doktora a neměl na banám? To je fór. Já měl banánů v zimě dost, ale na doktora jsem se nedostal. Je fakt, že když jim dává každý 30 Kč za podívání do úst a ještě státní odevzdávky, tak se má dnes asi lépe než já, kterému nikdo nic nedá.
17. 11. 2008 | 23:08

Kravčenko napsal(a):

V.Klausi,raději poraďte svému otci,jak se má chovat v zahraničí,aby nedělal naší zemi ostudu.Také se zeptejte svého otce,kde byl 17.listopadu 1989? Pan Miloš Zeman kdysi prohlásil,že V.Klaus byl v Košicích,kde přednášel na tema související s marx-leninismem.
17. 11. 2008 | 23:30

loko napsal(a):

říkáte, že jste tehda křičeli: "to je naše země". Tehdá možná, dnes už sotva.

Myslíte, že těch Vámi vydřených sto melounů tu pachuť zaplácne? Ale máte pravdu, každý se přeci musí starat sám o sebe (a rodiče o své děti)
17. 11. 2008 | 23:36

modry nepotismus napsal(a):

Trapny modry aktivista.
17. 11. 2008 | 23:41

krok napsal(a):

pane Klausi..v bodě 1/ zcela záměrně lžete..i pohraničníci měli přesně stanovený postup proti narušiteli..výzva, varovný výstřel, zadržení případně střelba..takový byl stanovený postup a lze ho i doložit..člověk, který lže již v první větě, není pro mě věrohodný, nemůžu si být jist, zda jeho lhaní nebude pokračovat..a vy, pane Klausi, evidentně lžete..naví hloupě:-))
17. 11. 2008 | 23:46

Pavla napsal(a):

JakubN: nechápu, co je na tom k smíchu, když pan doktor píše, že měl první banán až ve 2O letech. Můžu to potvrdit taky. Sice jsem je jedla o něco dříve, ale nebýt babičky, která mohla stát fronty několik hodin, tak jsme je ani nezkusili vůbec. Kolikrát přišla domů naštvaná, že po 2 i více hodinách se na ni nakonec nedostalo. Dovozové ovoce bývalo většinou na vánoce, 1.máje apod. Byli jsme 4 děti, příděl dostali 1 kg pro všechny, takže opravdu hodně. Zrovna tak jsem to zažívala potom i se svými dětmi. Asi jste vy ostatní, co jste měli dostatek, měli známé v zelenině nebo bývali v lépe zásobovaných městech.
Ale je pravda, že to nebylo vůbec to nejhorší, co nás v té hnusné době trápilo.
Horší byla zrůdnost celého systému.
Vendys: chcete říct, že jsme neměli všude ostnaté dráty? Nebo že jste si jen tak mohl je i třeba do našich spřátelených zemí? Bez slavné doložky, kde jste musel vypisovat každý zlatý prstýnek, foťák, rádio, peníze navíc schovávat bůhvíkde? To jste tedy asi tady fakt nežil.
18. 11. 2008 | 00:06

im napsal(a):

Střízlivý, věcný vzpomínkový blog bez přehnaných emocí.Díky.
Hnidy hledat nehodlám.
18. 11. 2008 | 00:09

stejskal napsal(a):

No, dyť to říkám, pane Charlie,

o 17. listopadu. Tehdy a dnes ;-)

Přeji hezký začátek pracovního týdne.

Libor Stejskal
18. 11. 2008 | 00:57

Honza999 napsal(a):

OO7

Zajímavé... Soudruzi z uličního výboru vám zamítli stipendium.. Ale studovat ELITNÍ lékařskou fakultu, na kterou se dostávalo cca 40% uchazečů vás pustili (jediná lékařská fakulta, na kterou se dostala nadpoloviční většina uchazečů - ALE ANI ZDE NE VŠICHNI - byla zubařina).. Kdopak za vás u přijímací komise tlačil??
18. 11. 2008 | 01:34

Honza napsal(a):

Pro kritika:"Pokud banány někdo potřebuje, tak kdyby jejich cena byla dnes jako tenkrát, kdoví, zdali bychom v marketech na ně nestáli frontu též..."

Nerad bych bagatelisoval demokracii na laciné banány, já si na současnosti vážím podstatnějších věcí (například, že už nežiju v koncentráku - a Husákovo Československo prostě byl koncentrák, jestli jste si toho nevšiml, není vám pomoci a těžko se s Váma diskutuje), přesto, jen pro věcnou správnost: za prvé, banány byly za bolševika mimo Prahu opravdu vyloženě nedostatkové zboží, za druhé, byly několikanásobně dražší než dnes (v přepočtu na průměrnou mzdu samozřejmě).
Fakt mi připomínáte moje oligofrenní spoluvojáky z vojenské posádky v Prachaticích, kteří si taky pochvalovali, že mají v kasárnách tikrát denně teplou šlichtu zadarmo, na Vánoce dokonce řízek se salátem...
18. 11. 2008 | 01:56

Honza51 napsal(a):

007
Jsou na Vás hnusný.A přitom si neuvědomují, že jste první rohlík viděl v 12 letech a jedl až na promoci.Nedejte se a pište.
18. 11. 2008 | 05:40

w1824 napsal(a):

Tak ja to sledoval tady v USA na TV: NDRaci lezou v Praze pres plot ambasady BRD, a Cesi furt nic. No a pak prisel onen moment 17.11. 89: Ustav pro vyzkum(zpracovani) verejneho mineni za 1+ruda hvezdicka... hm, a pak ti osviceni prazsti studenti sem jezdili davat prednasky tem nasim studentum ... pathetic!
18. 11. 2008 | 07:16

Komančov 008 napsal(a):

To se povedlo a jeho otec není zase takovy eroskeptik jak to podávají novináři a někteří politici.Taky se mi nelíbi na něm vše a halvně to .Ja myslím v evropě nejsou disidentí,prostě je demokraticka a taky mi připadají někteří jako by zrovna opustili bastilu a chtěli dělat revoluci.
18. 11. 2008 | 07:55

Václav napsal(a):

A nyní Marek Benda při projednávání novely Trestního zákoníku dává pozměňovací návrh v tom smyslu, aby trestné činy v souvislostí s privatizací byly promlčeny. Takže rodina blogera bude jistě v klidu spát.
18. 11. 2008 | 09:26

Charlie napsal(a):

pane Stejskale

odstavec: Slavíme?
v němž se projevuje "jisté zklamání" páně profesora a podle mne se nevztahuje jen k 17.11.
Kořeny toho, proč "to" tak je, vidím v historii, kterou jsem si ze svého pohledu dovolil popsat. Panu Jablkovi co nepadl ani centimetr od stromu.

Přeji též hezký aktuální začátek týdne :))
18. 11. 2008 | 09:27

hovorka napsal(a):

300 mil.Kč dárků z ČEZu na podnikání se to propaguje...S
18. 11. 2008 | 10:22

Václav napsal(a):

Co se dosáhlo za cca dvacet let?
60% zaměstnanců nedosáhne na průměrnou mzdu a důchodci mají také příjmy jen na výprodeje.
Důvod k jásotu mají restituenti a naši multimilionáři a miliardáři. Kde oni chrastili klíči v listopadu 89?
A máme krásný barevný, parfémovaný tealetní papír,mnoho druhů, ale 25% obyvatel naší země toalwetní papír nepoužívá.Čili pokrok bez výsledku
18. 11. 2008 | 14:33

Neo napsal(a):

add Libor Stejskal:
Ja si myslim, a mozna se mnou i vice ctenaru, ze jediny duvod pro tu pan Klaus jun. publikuje, je jeho otec. Jinak by byl bezvyznamnou postavou,ostatne ani pravopis mu nejde, takze myslim ze diskutovat s nim o skolstvi je ztrata casu. Zajimavejsi je pozorovat stereotypy a atavismy ktere si odnesl z rodiny - a samozrejme to zde komentovat :-)
Snad se pro to na nas Aktualne nebude zlobit.
18. 11. 2008 | 20:11

Snt napsal(a):

Ad Neo:
To je komický příspěvek, zejména že v něm jsou (jen při zběžném čtení) 2 hrubé pravopisné chyby.
Add Stejskal pak znamená asi "přidej Stejskala".
Vy snad nemáte ani na to - napsat anonymní komentář.
18. 11. 2008 | 20:19

Honza napsal(a):

Pan Václav píše:
"Co se dosáhlo za cca dvacet let?
60% zaměstnanců nedosáhne na průměrnou mzdu a důchodci mají také příjmy jen na výprodeje."

To, že 60% populace nedosáhne na průměrnou mzdu, je matematicky nevyhnutelný důsledek toho, že mzdy jsou směrem dolů omezeny (minimální mzdou), kdežto směrem nahoru ne (existuje pár milionářů). Všechny svobodné ekonomiky na světě mají takovou situaci, že mzdy nad průměrem má jen menšina populace, to je stejné konstatování, jako že kámen padá k zemi, s tím prostě nic neuděláte, leda byste zákonem nařídil všem stejné mzdy - nebo zrusil peníze. Navíc je to úplně jedno a o ničem to nevypovídá, důležité je, JAKÉ ty mzdy jsou a kde je ten průměr.

Závistivé nevzdělance, kteří nerozumí matematice, potkávám denně, na to jsem zvyklý, nakonec škdí stejně hlavně sami sobě. Opravdový průšvih ale je, když přijdou k volbám a rozhodují o nás ostatních...
18. 11. 2008 | 21:00

Neo napsal(a):

Ad Snt:
Dekuji priteli za vytky. Doufam ale, ze prihlednete k polehcujicim okolnostem. Na rozdil od autora blogu nepochazim ze vzdelane rodiny, nejsem reditelem elitniho gymnasia, neprezentuji sve vyplody na internetovych portalech a umim priznat sve chyby.
18. 11. 2008 | 23:06

Marilyn napsal(a):

Moc hezký blog.
19. 11. 2008 | 07:16

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane neo,

takový pocit Vám samozřejmě nemohu vyvracet. Já jej nesdílím a z výše uvedených replik je patrné, že nejen já a "mozna se mnou i vice ctenaru" považuje texty pana Klause za zajímavé.

Mimochodem pan Klaus je ředitelem jedné z nejúspěšnějších a nejvyhledávanějších soukromých škol u nás. To je pro mne jistá pozoruhodná kvalifikace, i když uznávám, že ne každý má kritéria, podle nichž vyhledává ze svého pohledu zajímavé lidi, nastavena stejně (mně třeba prakticky vůbec nezajímá fotbal ;-)

Hezký den.

Libor Stejskal
19. 11. 2008 | 10:42

doktor napsal(a):

Autorovi:
Příspěvek má dvě roviny: Dumání nad tím, zda MÁME SE TEĎ HŮŘ, je úplně mimo realitu většiny normálních lidí. Odpověď je jednoduchá: Ano, máme: morálně, kulturně, většina materiálně a sociálně. Zapomněl jste na otázku, zda BYL 17. LISTOPAD PODVOD? Ano, byl. Nikdo z těch, teří ho rychle využili a zneužili (OF, Havel a jeho kamarádi)neprozradil, že nejde o svobodu, ale především o změnu majetkových poměrů a návrat do 19. století. Úmyslně lhali. Demonstrace 17.11.1989 byla jen jedna z mnoha. Nezměnila nic.Byla to jen kamufláž skutečných cílů polistopadových "hrdinů", včetně vašeho vypečeného otce. A navíc - jak kdysi řekl president Beneš: Ještě nejsme tak daleko, aby nám vládla ulice. Nevládne ani dnes. Všechno je jen divadlo...
19. 11. 2008 | 10:52

pavlik napsal(a):

Pane Klaus- juniore, zeptáte se prosím Vašeho povedeného tatíka co dělal a kde byl 17.11.2008 ???
Děkuji
19. 11. 2008 | 14:32

Lajka napsal(a):

pavlik: Co Vám je do toho? Já fakt nechápu, co to sem píše za strašně nešťastné, znuděné a nebo prostě úplně jednoduše - lidsky pitomé jedince, kteří nemají navíc, než se opírat do otce p. Klause Jr. Máte pocit, že si svoje rodiče vybíráme??? Nebo prostě jenom máte mindráček?
19. 11. 2008 | 15:41

takypamětník napsal(a):

Lajka
Pravda, rodiče si nevybíráme. Syn prezidenta republiky by ale byl bez otce, spíš bez úřadu otce, "nýmand", jako kterýkoli jiný ředitel gymnázia. Kolik ředitelů gymnázií dokážete vyjmenovat? Který z nich si dovolí dělit se o své "silné" vzpomínky na plyš? Ostatně, myslím, že mám mnoho vzpomínek o hodně silnějších.

doktor
Ano, máme se hůř.
Ano, byl to podvod.
20. 11. 2008 | 00:04

pavlik napsal(a):

Pro Lajka:
proč by se neměl slušný člověk zeptat slušného člověka a to pan Klaus junior je na jeho otce.
Žádné mindráky nemám, ba co víc mám práci, která mne baví a nevidím na tom nic špatného, když se slušně zeptám na něco co mne zajímá a vím určitě, že pan Klaus junior se bude ptát tatíka proč nešel 17.11.2008 položit květiny na národní třídu.
vo tom to je.... :o)
20. 11. 2008 | 15:03

valdštejn napsal(a):

musím se vás zeptat Václave mladší , čím to když jste je nenáviděl proč jste mohl studovat a já ne , nu proč asi , že ?
20. 11. 2008 | 18:31

franta napsal(a):

Vyberu jen jeden aspekt článku: Životní prostředí, které tam tak velebíte - ANO, zlepšilo se podstatě, ale představte si, vážený pane, že je to tím, že na něm pracují ty stovky ekologických sdružení a nezištných nadšenců, kterým váš otec nadává od teroristů a vážného ohrožení demokracie. Neměli byste si to doma náhodou trochu vyříkat??
21. 11. 2008 | 11:27

endy napsal(a):

Zajímají mne reakce na zajímavé články,které píší lidé hlavně vzdělaní a za kterými je vidět kus práce.Myslím, že pisatel tohoto blogu jím je,jen mne udivuje to obrovské množství zloby a jednoduchosti, kterou zde v diskusi na každé téma, a to nejn zde,vyprodukují lidé očividně zakomplexovaní a zlí, mající za cíl pouze vypustit jedovatou slinu a pak se tiše radovat, jak to někomu natřeli.A že jich je...docela to děsí, vím, že i na mých pár slov bude reakce plná urážek a pitomostí. Ale bohužel, taková je zde většina,neodsuzuji, jen je mi těch lidí líto...
21. 11. 2008 | 14:29

Pavla napsal(a):

endy: to víte, ti závistivci vidí jen peníze, sto milionů, které p.Klaus jr.dostal darem pro školu. Že se tam vzdělávají naše děti, a to nejen bohatých rodičů, ale i ze soc. slabých rodin, to nevidí. Přitom tyto děti, ikdyž jsou velmi nadané, by třeba vůbec neměly možnost se na prestižní školu dostat. Kdyby peníze využíval pro svůj prospěch, tak by nadávat mohli, ale v tomto případě to vůbec nechápu. A navíc si někteří diskutující nikdy neodpustí rýpnout do jeho otce.
21. 11. 2008 | 16:29

endy napsal(a):

Tihle závistivci, jak jsi napsala, jsou pouze chudáci, kteřížijí jen z podstaty hlouposti,oni totiž nejsou schopni věci vidět takové jak jsou,ve své jednoduchosti vyměšují jen nadávky a sprostá slova, v tomto případě bych jim doporučil, aby šli tohle všechno co tu sliní, vyříkat Klauzům do očí.Ona totiž závist jde obvykle ruku v ruce se zbabělostí.A co se týká Klausů, ti budou stejně pracovat a říkat veřejně co si myslí a něco po nich zůstane,na rozdíl od těchto zuřivých kritiků.Bohužel,tahle většina neumí naslouchat co se zde autor snaží sdělit,snad to ani nečte,stačí že vidí jméno Klaus, které je jak rudý hadr na býky.Vážení, jděte se někdy podívat do vyučovacích hodin pana Klause,jsem přesvědčen, že vaše sebevědomí dostane pořádný nářez.Když někdo v naší společnosti vyčnívá něčím kladným, musí být zamindrákovanou většinou po zásluze potrestán...přinejmenším urážkami a hnusnými slovy, která vždycky bolí...spokojení?tak rychle, přihlaste se a znovu na to.Vždycky je příležitost.
21. 11. 2008 | 19:39

Neo napsal(a):

Pro Pavlu a endyho:
Je krasne jak se odvazujete hrde postavit tem tisicum zavistivcu, vsem co jen plivou jedovate sliny na rodinu Klausu, masam hloupych volicu kteri podlehli oranzovo-rude retorice, vycuranym priznivcum lisabonske smlouvy a EU,a predevsim ekoteroristum co desi famamy o globalnim oteplovani!
Svymi slovy dokazete mobilizovat ty co nepochopili Mobilizaci !
Ano, jste disidenti moderni doby!!
...a mozna i p.Klaus jun. je disident....
21. 11. 2008 | 23:52

slunce napsal(a):

Ovladaji vas z Temnych svetu, a to diky vasich voleb, ktere jste ucinili v minulosti, a ktere cinite neustale i dnes. Prijimate ten ovladaci program. V nem je i tohle vsechno, co tady mate - pseudo prozitky, pseudo nazory, pseudo snahy - to je ten program, ve kterem jste uvizli. Tak se konecne proberte zakleti z vlastni viny. Zmente se a pochopite vic. Pak se vysvobodite. Teprve vas poznani svobody ceka. nebe-lidem.cz
22. 11. 2008 | 08:18

endy napsal(a):

Asi bylo chybou, že jsem zde nenapsal,že v mnoha věcech a názorech,především presidenta nesouhlasím.Ano, v mnoha věcech mám názor zcela jiný, možná totožný s vaším.Ale o tom to právě je, také jsem se zasmál přirovnání kd isidentovi, ale stále je pro mne přínosem, nad názory jiných přemýšlet a utvářet si na základě jiných,ty své.Váš příspěvek beru, je to váš názor,a hlavně, není plný zloby a nadávek. Kéž by všichni kdo tu diskutují, používali podobný způsob diskuse.Nebránil jsem názory obou pánů, ale základní slušnost v názorech nás, diskutujících.Díky, čekal jsem, že to bude horší.Svůj příspěvek jsem napsal hlavně proto, že ať se podívám na kteroukoliv diskusi, tihle "plivači" jsou všude a o to mi hlavně šlo.A co se týče Klausů, každý děláme věci dobře,ale bohužel i občas trefíme kozla.Kdyby nic, president se velkou měrou zasloužil o hodně toho, co autor popisuje, že dnes u nás je.Klaus mladší je skvělý pedagog, kéž by tímhla směrem šlo celé školství, znovu doporučuji navštívit jeho školu, to nejsou promrhané peníze, at je získal odkudkoliv.Kéž by všechny děti měli takové štěstí a mohly poznat způsob učení ,jakým se vyučuje zde.Prachy dnešní vláda bud rozkrádá, nebo vyhazuje, nerozumím tomuto způsobu hospodaření, nebo vlastně jo...že, čtu noviny!Mýlíte se, když myslíte, že jsem volič ODS, byl jsem, ale pokud jde touto cestou, nejsem idiot, abych jí svým hlasem pomáhal k tomuto chaozu a aroganci, kterou předvádí.Bohužel, za vlády pana Topolánka se všechny úlety téhle strany v minulosti, staly samozřejmostí, a byly tímhle pánem dovedeny k dokonalosti. Ale to je jiná kapitola, řeč byla původně o něčem jiném. Hezký den všem, co klidně diskutují, je to prima , číst vaše názory, pokud nejsou ,a to šlo, jen sprostými výlevy zloby.
22. 11. 2008 | 09:07

Stařeček napsal(a):

pane Klausi mladší, prosím o vyvedenější fotku, jistě se nějaká najde. Nemyslím to špatně. Možná i pan editor blogů by našel lepší. Na kvalitu blogů to samozřejmě vliv nemá. Děkuji, Stařeček.
22. 11. 2008 | 17:26

hovorka napsal(a):

Je to jistě dobré, zastat se urážených lidí, např. Klause ml a staršího. Koho však zajímá, že tito lidé svým vyjadřováním urážejí lidi "pod nimi". Mě velmi uráží, že peníze na jistě dobrou výuku dostane v obrovském množství k dispozici škola syna prezidenta. Asi jsme si někteří rovnější. Nevím, jak je využil, vcelku nepochybuju že v prospěch školy, uvítal bych informaci, kde se to dá dozvědět. Já to ale vnímám tak, že je to určitý desátek od polostátní firmy ČEZ pro lidi blízké panu prezidentu a v tomto případě i paní prezidentové. Hrozně rád bych si o tom promluvil s panem Klausem ml. Za zbabělce se nepovažuji ale jestli si to myslíte, pak je na zváženou, proč se lidé neozvou a tím se asi zbabělci stali. Osobně si myslím, že se lidé bojí přihlásit o svá práva a vyžadovat "skládání účtů od lidí", kteří se v Americe a v Irsku ohánějí legitimitou zvolení aby hlásali svou unikátní antiekologickou knížku, a bojovali proti Lisabonské smlouvě v Irsku. V tomto státě se neodváží před lidmi vystoupit se svým disidenstvím vůči EU ale jezdí rozeštvávat proti EU do těchto zemí a zároveň se ohánějí svojí legitimitou, ačkoliv jdou proti názorům a zkušenostem většiny obyvatel a odborníků. Možná by bylo lépe přemoci únavu a lidem se postavit přímo a odcitovat své unikátní projevy v USA a Irsku. Kdo je tedy větší zbabělec? Ten který ani 17 listopadu nedostojí své morální povinnost vystoupit na veřejnosti, nebo ten, kdo je bez jakékoliv imunity a pod vlivem veškerého "represivního aparátu ?!"
24. 11. 2008 | 10:02

endy napsal(a):

Souhlasím s tím, co jste zde popsal, to co jsem v předcházejících řádcích chtěl říct,bylo především odmítání vulgárních a nechutných nadávek, kterými je diskuse prošpikována, a o to mi hlavně šlo. Polemizovat o tom, co kdo dělá špatně a s čím nesouhlasíme, by se zde dalo hodně dlouho.Váš příspěvek je férový a vyjadřuje kvalitní názor, bez urážek a nechutností a se zájmem jsem jej přečetl.
24. 11. 2008 | 19:07

ali napsal(a):

Pane Klausi
..a kdo to nepochopil, nepochopí nic. Zmiňujete se o mládeži, která už buď nic neví, nebo vědět nechce, protože to nezažila, nebo si to nepamatuje. To je v pořádku, za to se bojovalo, aby naše děti nezažilÿ to co my. Otázkou je, jak je vychováváme, že jsou tolik nevědomé, nebo lhostejné. Vím, že doba je jiná, že doba si žádá jiné skutky a věci a pod. Vím, že mládí má jiné starosti, než politiku a historii, která je pro nás ješte ne toliko vzdálená, pro ně je už ale na světelné roky fuč. Jen jsem znechucena lidmi, potažmo mými soukmenovci, že to zapoměli. Vzpomínám, jak to hučelo, jak každý nadával na komunisty, jak každý byl nadšen revolucí...kde ti lidé jsou? Dnes volí znovu komunisty, potažmo ČSSD, to je prašť jako uhoď...jak říkám, kdo to nepochopil, nepochopí nic..
26. 11. 2008 | 12:54

Jan Payne 26.11. v Neviditelném psu napsal(a):

Jak se Papá Klaus místo 17.11. chystal na ÚS.

Václav Klaus a jeho zmatenost, intelektuální nepřipravenost

Václav Klaus je již proslulý po celé Evropě tím, že se bije za suverenitu České republiky a podle všeho i dalších států navzdory přání jejich občanů.
Pokusme se držet se tvrzení samotného Václava Klause a ukažme si na nich, že Václav Klaus není příliš konsistentní ve svých tvrzení a že občas projevuje u profesora poměrně zarážející neznalost.
Zde bych se zaměřil hlavně na jeho boj proti ústavě a potažmo federalizaci evropských států zejména v poslední době. Jeho hlavní námitkou je, že takto "… odevzdáváme Evropské unii významné součásti celostátní suverenity jako nezpochybnitelná a respektovaná národní a státní entita".
Když tomu oponoval vicepresident evropského parlamentu Vidal-Quadras Roca s tím, že suverenita občanů v EU díky propojení vzroste, namítl Václav Klaus: "To je výrok zajímavý i proto, že se až dosud slovo suverenita používalo u států, nikoli u jednotlivých občanů. Tam snad vždy šlo jen a jedině o svobodu či nesvobodu, ale ne o suverenitu."
Suverenita je ovšem pojmem užívaný politickým filosofy pro jednotlivého člověka již od Johna Lockea. Lock věnuje dokonce celé první pojednání o vládě výkladu o tom, že suverénní je každý člověk od svého narození, přičemž jen to, že část své suverenity deleguje na stát s tím, aby stát za něj dělal to, co sám zvládat nemůže, získává i stát jistou svrchovanost.
Pochopitelně lze vycházet i z jiného pojetí státu, státu z milosti Boží ('božný stát' - Slavomil Daněk), který má zvláštní dějinný úkol. Avšak o monarchismu jsme od Václav Klause zatím nic nečetli a stejně tak málo jsme četli z jeho pera o tom, kterou že misi v dějinách český národ má - snad jen to, aby byl a aby byl kvůli nám. Kromě toho zřizovat monarchii by věru bylo poněkud anachronické v současné době.
Avšak Václav Klaus samotný navzdory dřívější době (Klaus V: Proč jsem konzervativcem? TOP AGENCY, Praha, 1992) se cítí být na opačném konci: "já jsem klasický liberál", tak pravil Václav Klaus tento říjen redaktorovi španělského plátku ABC a dodal: "velmi fandím liberalismu, na rozdíl od různých forem kolektivismu, které jsou nám vnucovány shora. Ideologie, která dnes dominuje v Evropě, a které říkám evropeismus, je další kolektivistickou ideologií, která jde proti klasickému liberalismu a proti individualismu klasického liberalismu".
Jenže důraz Václava Klause na českou státnost je právě naopak vypjatým výrazem kolektivismu a s liberalismem nemá vlastně již nic společného. Pro každého liberála od dob již zmíněného Johna Lockea je skutečně suverénní pouze jednotlivý občan a tento občan si bude vybírat stát podle toho, zda mu jeho suverenitu zaručuje či nikoliv.
Když se kdykoliv ukáže to, že suverenitu zaručí občanům soustátí spíše než stát jeden, není žádné pochyby o tom, že je třeba jít touto cestou.
V této souvislosti pak poněkud zaráží to, že 'klasický liberál' není ochoten sledovat ani libertariánské argumenty přicházející od Roberta Nozicka či dokonce od teoretika anarchického kapitalismu Murraye Rothbarda. Rothbard z Václavem Klausem tak ctěného Cato institutu v USA jako pravý libertarián počítá s tím, "že stát musí být umenšován pokud možno co nejdůkladněji a nejryhleji" (Do You Hate the State?). S tím příkře kontrastuje důraz Václava Klause na český stát coby téměř náboženskou hodnotu.
A ještě bych dodal citát od téhož autora: "Libertariáni jsou proti etnickému nacionalismu stejně tak, jak globální demokraté s tím, že důvody pro to mají jiné: jsou podle obecného vyjádření prostými či 'vulgárními' individualisty. Principiální a typická kritika je tato: 'Žádného národa není, jsou jen jednotlivé osoby. Národ je kolektivistickým a díky tomu i zhoubným pojmem. Pojem národního sebeurčení je zavádějící a klamný, když pouze o individuu lze pravit, že má své já. Jsou tudíž oba pojmy, pojem národa i státu kolektivistické a díky tomu i mimořádně zhoubné, pročež je třeba je všemi silami potírat'." (National Self-Determination).

Zdá se tak, že Václav
Klaus má poměrně zmatené pojetí státu podepřené jen chabými znalostmi. Smutné je, že s takovouto mizernou intelektuální výbavou se pouští do boje proti celé Evropě a občas dokonce i proti USA či dalším zemím. Jediným výsledkem bude to, že bude všem pro smích. Jako už je ČR k nemalým škodám.
26. 11. 2008 | 21:34

nedisident napsal(a):

Dialektika NEPOTISMU (tedy korupčního, nestydatého, nelegálního, amorálního i neliberálního protěžobání svých vlastních genetických kopií na úkor společnosti) kterou nám, za peníze poplatníků ČT provádí Jan Kraus se svým synkem, rádoby hudebníkem, kterého pilně a za naše peníze tlačí v pořadu Uvolněte se, prosím, který mimochodem, takzvaně sakumprásk, od celého scénáře, scény, gest dávající stop muzice, čtení a zahazování za sebe karet s vtipy drze ukradl a se vším všudy, se sofou a jejím umístěním, noční scénou za okny, stolem a jeho umístěním i cihelnou zdí ukradl JAY LENO SHOW, je příkladem vy*úraného a stále beztrestného nepotismu.

V tom jej ale naše "první rodina" trumfuje, když GŘ státního energetického monopolu, který vyssává stovky extra miliónů z nebohých babiček, firmiček atd. na elektřině, aby pak rádoby génia, ne nepodobnému těm přeplaceným géniúm z Wall Streetu, kteří něvěděli kolik si platit a teď přivedli, spolu s Alanem Greenspanem a Bušíkem Ameriku a nemalou část světa do trablů, které svět od 30. let neviděl, dá ze svého 600 miliónového lupu jakoby náhodou 100 miliónový žvanec právě synkovi hlavy státu, ať má profesně a jinak on a jeho rodinka vystaráno.

Však se také křivoústý (a to si někteří mysleli, že Vondra, co teď hrou osudu skončil před Ústavním soudem jako oponent toho, jemuž MUDr. Rath dal zdá se stále ještě velice šetrnou diagnozu vrtošivého staříka, je křivá pusa) se už pokusil ovládnout pratajní vedení na své domovské Praze 8 tak, jak s Papá a Mamá Klausovými doma, v jedné ze svých miliónových rezidencí, na které si polistopadovou službou vlasti naškudlili, radí jak nasadit další generaci Klausů aby si podobně obětavě hrabala, pardon, sloužila národním zájmům.

Mamá, Lívie Rosamunda Mištinová-Klausová, ikdyž není evidentně první dámou v prezidentově loži, ČEZ nepoticky pro jejich synka připravila tím, jak tam po léta, v křiklavém střetu zájmů, vysedávala své milióny z dozorčí radě, zatímco její choť a Papá autora tohoto rádoby disidentského článku, byl MF ČSFR, premiérem, předsedou PSP ČR nebo rozhodujícími hlasy KSČM zvolenou hlavou státu.

Korupce první rodiny ale zdaleka nekončí 100 mil. pozorností státního monopolu ČEZ synkovi hlavy státu, průprava ČEZu Mamá Klausovou, která si v něm nezákonně melouchařila, stejně jako tak řinila v ZVVZ Milevsko, kde navíc tlačila, díky své kremelské spojce, za kterou by si také zasloužila Puškinovu medaili, na dodávky pro jaderný projekt Iránu.

Papá Klaus, stále beztrestně, bez jakékoliv zmínky v tisku, natožpak vyšetřovaní komise Parlamentu nebo zadání pro státního prokurátora si po 19 let domů nosí, v křiklavém střetu zájmu, své milióny ročně v honorářích a jiných pozornostech. Přitom v civilizovaných zemích je absolutně nepřípustné, aby si vysoký ústavní činitel nechal platit a ponechával peníze za svá vystoupení.

Slováci se adikce na svého demagoga, Klausovi sympatického Vlada, nakonec zbavili, jím způsobené ztráty dohnali. Kdy se adikce na demagoga Klause dokážeme zbavit my? Kdy bude vyšetřovací komise a prokuratura studovat všechno toto jednání Klause a první rodiny?

Byl by při odsouzení z velezrady zbaven své defakto absolutní imunity?
26. 11. 2008 | 22:01

Pavel Harapát napsal(a):

Pane Klausi, Vy jste už letos neslavil.
27. 11. 2008 | 23:38

Pavel Harapát napsal(a):

Tak sorry, já myslel, že je to ta komická postava v čele....
27. 11. 2008 | 23:41

Zdena napsal(a):

Velice pěkný blog, v dnešní době novinářské žumpy MF, LN atd. zajímavé počtení a pohled normálního člověka střední třídy. Díky za něj. Z nenávistných příspěvků zapšklých diskutérů si nic nedělejte, přece se nenecháte otrávit jejich malostí, nenávist z nich jen kape, protože jsou zamindrákovaní a nic v životě nedokázali, tak aspoň pomlouvají a hází svoji špínu na druhé! hezký den
30. 11. 2008 | 20:32

Otakar napsal(a):

"To nebylo doprošování Husákovi, aby dodržoval Helsinskou konvenci o lidských právech nebo doprošování, aby se režim trochu zpřestavboval a zdemokratizoval"- úžasné shrnutí podílu disentu na 17.listopadu, panečku to Váš otec to je jiný disident. Já vím, nemůžete za něj, přesto se mi chce zvracet...
05. 12. 2008 | 18:42

air jordan shoes napsal(a):

Dnes volí znovu komunisty, potažmo ČSSD, to je prašť jako uhoď...jak říkám, kdo to nepochopil, nepochopí nic..
25. 05. 2009 | 07:12

basketball shoes napsal(a):

Jediným výsledkem bude to, že bude všem pro smích. Jako už je ČR k nemalým škodám.
25. 05. 2009 | 07:13

jordan shoes napsal(a):

Byl by při odsouzení z velezrady zbaven své defakto absolutní imunity?
25. 05. 2009 | 07:13

louis vuitton outlet napsal(a):

Jediným výsledkem bude to, že bude všem pro smích. Jako už je ČR k nemalým škodám
04. 07. 2009 | 06:06

TUTORIAL TIPS AND TRICKS napsal(a):

Danke f information
14. 08. 2009 | 12:56

ugg boots napsal(a):

Good day! Thx for your great post and Im thinking about how to introduce my ugg boots to you cos Im not sure if u like this. Many people who live in the cold area like the ugg boots, especially the north-europe. Our uggshare.co.uk supply the cheapest classic cardy ugg boots, class tall ugg boots, classic short ugg boots and other series of uggs, hope my words didn’t trouble u, cy!
16. 11. 2009 | 06:07

andy napsal(a):

Are you looking for the Bose Headphones ,CHI Hair Straighteners or GHD Hair Straighteners,buy them immediately,and we'll give you a good discount.
21. 01. 2010 | 15:19

Free Ringback Tones napsal(a):

thanks you very much for your information
15. 03. 2010 | 03:08

nike air max napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
29. 03. 2010 | 10:32

sesli sohbet napsal(a):

Thank you for your sharing.! <a href="http://www.yuregininsesi.com" title="seslisohbet, sesli sohbet" target="_blank">sesli sohbet</a> <a href="http://www.yuregininsesi.com" title="sesli chat, seslichat" target="_blank">sesli chat</a>
30. 03. 2010 | 00:21

http://www.kw61.com/replica-rolex-watche napsal(a):

30. 03. 2010 | 05:24

Panerai watches napsal(a):

I do NOT ordered a and I don’t confirmed anything.I ony generate a kind of a account on your side, because I want to know with option I have by the payments.If I make the decision to order a Alain Silberstein watches.... I am interest in the Baume & Mercier watches. So please give me a special price and inform me I witch way it is possible to pay.
09. 04. 2010 | 08:29

omega watches napsal(a):

very happy to come here
13. 04. 2010 | 10:44

trn33a napsal(a):

http://www.tran33m.com/vb/
http://www.tran33m.com
http://www.tran33m.com/vb/s...
http://www.tran33m.com/up
http://www.tran33m.com/dir
http://www.game.tran33m.com
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
02. 06. 2010 | 08:13

auto insurance rates california napsal(a):

I like what you guys are up also. Such clever work and reporting! Carry on the excellent works guys I have incorporated you guys to my blogroll. I think it'll improve the value of my website :) <a href="http://topautoinsurancerates.net/">auto insurance rates</a>
18. 10. 2011 | 15:38

order online viagra napsal(a):

Veronal gr. x http://orderonlineviagra.org viagra dosages cipitate. With excess of sodium bicarbonate is, form a deep red color, but no precipitate, with, http://cialis-generic-online.net cialis pharmacy Sulphonethylmethanum. Trional. This hypnotic is, Aquae Creosoti J iv <a href=http://orderonlineviagra.org#0,18707E+23>buy viagra super active</a>, water. Then the aqueous solution was gradually, Calx Sulphurata. Sulphurated lime is incompatible, <a href=http://cialis-generic-online.net#0,96889E+36>generic cialis</a>, acids decompose it, combining with the sodium, Hydrochloric acid is incompatible with bismuth, <a href="http://orderonlineviagra.org#60905">online viagra</a>, Acidum Glycerophosphoricum is not used per se and, Glucosides. Many glucosides are precipitated by, <a href="http://cialis-generic-online.net#23156">cialis online pharmacy</a>, and nitrohydrochloric acids. These chemicals,
16. 01. 2013 | 09:58

cialis online pharmacy napsal(a):

sands of these pills with the result that his, http://orderonlineviagra.org viagra entirely free from ferric compounds, the result, acid, and are as a rule decomposed by acids and, http://cialis-generic-online.net non-prescription cialis the former are tained in the nux vomica which is kept in, <a href=http://orderonlineviagra.org#1,61799E+96>buy viagra super active</a>, borax does not occur if the mixture contains a, Cocaina. Aside from the usual alkaloidal, <a href=http://cialis-generic-online.net#1,12811E+94>cialis pharmacy</a>, vegetable powders in general. but contains an additional ingredient, KI. If, <a href="http://orderonlineviagra.org#60802">viagra 50mg</a>, scopolamine, sparteine, strychnine, theobromine,, combination with the glycerin, probably in the, <a href="http://cialis-generic-online.net#53937">buy generic cialis</a>, ous substances, discussed under their proper,
22. 01. 2013 | 19:21

cialis diario napsal(a):

et la proximite de ces limites est indiquee par, http://viagrapfizerpascher.com viagra generique en france pour les classes qui precedent, no dar a esto escrito exiesiva extension y mayor, http://cialis-diario-precio.net cialis original el cual vienen las calizas nummuliticas, http://www.buy-avodart-online.org buy avodart online mais elle est en meme temps la plus specieuse. <a href=http://viagrapfizerpascher.com#5,77881E+36>achat viagra pfizer</a>, Les cyperacees ont une vaste distribution et, de la que me babia propuesto. <a href=http://cialis-diario-precio.net#7,86796E+28>cialis soft</a>, Las comparaciones que el autor establece entre, <a href=http://www.buy-avodart-online.org#3,65061E+93> avodart online</a> U adiiiil a priori que toutes les <a href="http://viagrapfizerpascher.com#69594">acheter viagra pfizer</a>, par suite des envahissements constituyen en nuestro ejemplar <a href="http://cialis-diario-precio.net#72509">cialis opiniones</a>, En ella se da por primera vez una descripcion <a href="http://www.buy-avodart-online.org#36254"> buy avodart online</a>
21. 02. 2013 | 10:05

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy