Konec právního státu!

17. 02. 2013 | 17:32
Přečteno 13990 krát
Přibližně před měsícem konstatoval Úřad pro ochranu osobních údajů, že předávání osobních údajů České spořitelně a. s., v rámci realizace projektu Karty sociálních systémů, není v souladu se zákonem.

Od té doby se vůbec nic nestalo. Překvapuje mě skutečnost, že Výbor pro sociální politiku Poslanecké sněmovny se vůbec nezabývá současnou situací sKarty. Situace je ještě horší. V úterý 12. 2. 2013 Poslanecká sněmovna projednala v prvním čtení Senátní návrh zákona o změně zákonů souvisejících se zavedením Karty sociálních systémů, tisk 838. Zákon omezoval sKarty pouze pro osoby v hmotné nouzi. Koalice však zákon hned zamítla.

Úřad pro ochranu osobních údajů jednoznačně konstatoval, že předávání osobních údajů České spořitelně, za účelem zřízení sKarty, je protizákonné a uložil lhůtu na nápravu. Z toho jednoznačně vyplývá, že vydávání Karty sociálních systémů mělo být pozastaveno do případné legislativní úpravy, nebo do rozhodnutí o zrušení tohoto produktu. Vydáváním sKaret se Úřad práce ČR vědomě dopouští trestného činu. Je zarážející, že se zákonodárci tímto problémem vůbec nezabývají.

Situace se naopak ještě zhoršuje. Je vytvářen neustálý tlak na občany, aby si přebírali sKarty. Dokonce to došlo tak daleko, že i při ukradení průkazů ZTP nebo ZTP/P, jejich ztrátě či znehodnocení, není občanovi vydán náhradní doklad, ale jsou nuceni absolvovat nové posouzení zdravotního stavu. Po dobu tohoto posuzování (6-8 měsíců) jsou tito lidé bez nároku na dávku či další benefity přináležející k těmto průkazům.

Je to skandální situace, když člověk, kterému někdo ukradne doklad, přijde o práva získaná zákonným způsobem. Lze to přirovnat k situaci, kdy při ztrátě řidičského průkazu by občan musel absolvovat nový řidičský kurz v autoškole. Mám několik dopisů, kdy občané mi sdělují dramatické situace, jak je s nimi zacházeno. Mají doklad od policie, že jim byl průkaz ukraden a přesto jim získaná práva nejsou uznána a jsou nuceni podrobit se novému posouzení zdravotního stavu, ačkoliv průkaz ZTP nebo ZTP/P měli přiznán trvale pro velmi špatný zdravotní stav bez možnosti nápravy.

V právním státě neztrácí občan získaná práva ztrátou nějakého dokumentu, ale pouze rozhodnutím správního orgánu. Tato situace svědčí o tom, že MPSV ČR – ÚP ČR porušují zákony této země a zpochybňují základní právní jistoty občanů. Politici jsou tak otrlí, že nejsou schopni vnímat, co se v naší zemi skutečně stalo. Několik hochštaplerů dokázalo, pro svůj profit, téměř rozvrátit sociální systém a nikdo na tuto skutečnost nereaguje. Bylo by ctí koaličních poslanců, pokud by měli odvahu toto říci nahlas. Bohužel, to se asi nikdy nestane. Nechce se mi ani uvažovat proč tomu tak je!?


Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Sociální soud napsal(a):

Hm...
Takže ÚOOÚ rozhodl a dal nějaký čas na nápravu, *jinak udělí pokutu*.
Pokuta ale není řešení, to je jen penále, které má motivovat k uvedení neprávního stavu do souladu se zákonem, ale neprávní stav trvá.

Takže... když protiprávní stav trvá, nešlo by to normálně dát k soudu? Oslovit nějakou právní kancelář, co by si ráda udělala jméno a/nebo reklamu a podat hromadnou žalobu na ochranu osobnosti (nezákonné nakládání s osobními údaji, možná porušení smlouvy) proti Úřadu práce? Prostě podobně jako se jedna kancelář rozhodla zastupovat všechny lidi v soudních sporech proti bankám kvůli poplatkům za úvěrové účty, a peníze za to taky nechce, protože to dělají pro prestiž.

Jinak ten nadpis je hysterický, právní stát by končil tam, kdyby soud taky dal lhůtu na uvedení do právního stavu, jinak uloží pokutu, ale dokud je možnost, že soud rozhodne v souladu s platným právem, tak to o konci právního státu nesvědčí. Samozřejmě je hanebné, když složka státu vědomě a dlouhodobě porušuje zákon, ale to se občas stane a katastrofa to není, dokud existují prostředky patřičné nápravy a zadostiučinění.

Ten soud bych zkusil.
17. 02. 2013 | 17:48

lerak napsal(a):

Bohužel pane Kráso, pokud budeme mít takového předsedu vlády a takového prezidenta, dočkáme se a budeme stále dočkávat situací, které normálně myslící člověk nebude chápat.
Pro tyto lidí a jim podobné /většina vládních činitelů/ jsou prvotní peníze v jejich peněžence, nikoliv spokojenost občanů.
17. 02. 2013 | 17:55

zvědavec napsal(a):

A kdy tady ten právní stát byl ?
17. 02. 2013 | 18:07

Mc. Boulder napsal(a):

hezky napsaný blog, ale když si uvědomíme kolik lidí volilo Schwanzerberga, myslím, že čehůni mají co chtěj a co si zaslouží
17. 02. 2013 | 18:15

asi se všichni už zbláznili napsal(a):

jedna karta nestačí, postižení budou mít dvě, navrhuje ministerstvo

http://zpravy.idnes.cz/dve-skarty-pro-handicapovane-dit-/domaci.aspx?c=A130213_165916_domaci_brd
17. 02. 2013 | 18:23

české jaro napsal(a):

Moc mne to mrzí, ale musím jenom konstatovat - tento stát vedou přes dvacet let lidé zcela nekompetentní, mnozí posedlí mamonem, prostě šmoulové.
Mc. Boulder - o p. Schwanzerberga bych se moc neotíral, je to člověk vzdělaný, studovaný..., i když nevíte někdo kde p. Schwanzerberg maturoval?
17. 02. 2013 | 18:27

Gaston napsal(a):

Historie lidstva je historie bezpráví. Proto otázka, kdy tady byl právní stát je irelevantní. Pouze se dá vysledovat, kdy byl stát spravedlivější a kdy byl méně nespravedlivý. My jsme nyní v tom nejhorším možném stádiu státu, kdy s námi stát jedná jako s nevolníky.
17. 02. 2013 | 18:31

ruská zima napsal(a):

kde p. Schwanzerberg maturoval? no přece v Plzni
17. 02. 2013 | 18:34

342 napsal(a):

Ad "Politici jsou tak otrlí, že nejsou schopni vnímat, co se v naší zemi skutečně stalo"
----------------
To by vláda musela podat demisi, sKarta je obyčejný odkláněčský korporativistický projekt, protiprávní, narušující principy svobodné volby a hospodářské soutěže, nefunkční.

Patnáct tisíc lidí čeká na dávky. Ministerstvo práce chybovalo
http://ekonomika.idnes.cz/databaze-ministerstva-k-skarte-nefunguji-davky-se-
"Na cestě mezi Úřadem práce a Českou spořitelnou došlo k technickému problému. Kde konkrétně, se nyní prověřuje," uvedla Štěpánka Filipová, mluvčí ministerstva práce."
17. 02. 2013 | 18:40

Josef Orel napsal(a):

Pane Kráso,nestěžujte si,byl jste součástí výkonné moci která nastavovala pravidla a tvořila zákony.Jako člen ODS a US jste spoluvinen za dnešní situaci v tomto státě.Topíte se v žumpě kterou jste pomáhal naplňovat.
17. 02. 2013 | 18:42

Max napsal(a):

Právní stát pane Kráso? Kde jste k tomu přišel? V tomto gangsteristánu jsou odjakživa hájeni jen grázlové, samozřejmě čím větší, tím více.
Lumpové a zloději kteří se nezřídka identifikují se státem jsou hájeni na mnoha úrovních. Od zákonů ušitých pro zloděje ad hoc, přes zákonné zmetky, zkorumpovanou policii a státní zástupce až po amnestii. Takové rozložení ochrany jim potom zaručuje naprostou beztrestnost. Působí to podobně jako portfolio u cenných papírů.

Každý slušný občan je s podobnou praxí konfrontován pane Kráso. Právě před chvílí nás hlasatelka ve zpravodajství varovala před tím, jak se rozmohly krádeže nemovitostí. Stačí falešné razítko a je vymalováno.
Dokonce nás seznámila se jménem posledního zloděje, který si takto na sebe nechal přepsat cizí pozemky, cenou v řádu milionů. No co podvody se dějí. A perlička charakterizující zdejší Kraďákov. Hádejte pane Kráso, kdo se tady musí obhajovat.
A nakonec rada od státu. Majitel nemovitostí si má pokud možno každý den kontrolovat svůj nemovitý majetek na katastru.

Buďte optimista. Ztráta osobních údajů patří v této zemi mezi ty menší zla, která nás mohou potkat.
17. 02. 2013 | 18:44

zemedelec napsal(a):

Pane Krása.
Zase svojí kritikou míříte špatně.
Pokud to neschválí Schwarzenberg a Kalousek,nic se nezmění.
Starostové jsou nadšeny také,jak to zvedne společenský život ve městech návštěvností,také to poslouží dopravě,když si vesničané přijdou vybrat peníze.Někteří budou muset mít i doprovod,tak se i nakoupí a i jiné různé věci se vyřídí.Úplná pohoda pro všechny.
17. 02. 2013 | 18:47

české jaro napsal(a):

>>>Josef Orel napsal(a): Pane Kráso,nestěžujte si,byl jste součástí výkonné moci <<<
Ve sněmovně zasedá i řada slušných lidí a pana Krásu řadím mezi ty slušné. Výpady na jeho adresu nepovažuji za vhodné pro tuto diskuzi (nejsem korektor diskuze).
17. 02. 2013 | 19:03

Jana napsal(a):

V tomhle státě vládne mafie a řídí naprosto vše a to včetně policie a soudů
17. 02. 2013 | 19:04

Honza napsal(a):

Zatím pořád jenom slyšíme a čteme - někdo porušil zákon. Pan Krása musí přece dobře vědět, že o porušení zákona může u nás rozhodnout jenom soud. Místo řečí by měli už konečně podat nějakou žalobu.
17. 02. 2013 | 19:22

Ostravak ostravski,nasrany jak byk!!!! napsal(a):

Jo,jo,zase se doufám blíží revoluce,ovšem ne ta klíčosametová,kdy se spolčení lumpů dostalo k moci a připravilo celému národu tenhle očistec.
17. 02. 2013 | 19:24

Josef Orel napsal(a):

Človíčku co si říkáte ,,české jaro,, to co jsem napsal není žádný výpad na pana Krásu,pouze konstatování faktů.Pan Krása je spoluvinen za situaci v tomto státě,tečka.
S pozdravem pane rádoby korektore ,Josef Orel.
17. 02. 2013 | 19:25

Petr. napsal(a):

Pane Krása,
nic proti Vaší kritice, ale opravdu si myslíte, že za vlády US-DEU a Vašho poslancování byla situace lepší?
V té době jste patřil mezi Nadlidi a tak kritika od Vás nebyla jakákoliv žádná.
17. 02. 2013 | 19:27

Joe Ratata napsal(a):

Dva a čtvrt milionu lidí bylo nadšeno předsedou TOP09 tak,že ho volilo za prezidenta.Vůbec jim nevadilo,že má za komplice hochštaplery,ochotné pro svůj prospěch rozvrátit nejen sociální systém,ale kvůli pochybným nárokům z minulosti i republiku.
Ještě že ti burani z vidlákova měli dost rozumu a přehlasovali ty mladé,bohaté a vzdělané z velkých měst,co jsou tak otrlí,že jim tato lumpenvláda nevadí.
17. 02. 2013 | 19:36

SuP napsal(a):

Pane Kráso -
Ono je taky možné, že kdybyste se místo na řešení zákonnosti a nezákonnosti vyžadování osobních údajů raději přednostně zaměřili na ta řešení případů ztráty těchto dokladů, už byste byli dál.
Chcete po státu, aby Vám dával peníze (nic proti tomu), ale bráníte mu, aby si kontroloval, komu je dává? Není to trochu na hlavu?
17. 02. 2013 | 19:49

SuP napsal(a):

P.S. Já například musím své údaje kvůli Opencard dávat Dopravnímu podniku a to za to ještě platím!!
Jestli by nebylo lepší se podívat co vlastně ten Němec se svým ministerstvem vůbec dělá?
17. 02. 2013 | 19:55

Medikolog napsal(a):

České jaro 19,03 dobrý večer.

To je vaše řazení na které máte samozřejmě právo, které odpovídá vaší víře, nebo osobní dlouholeté znalosti práce p. Krásy?

Pan Josef Orel má zase nezadatelné právo na fakty podložený názor, že každý, i bývalý zakonodárce, nese svůj díl odpovědnosti za svá hlasování v parlamentu. A má právo mu tuto zodpovědnost korektně připomenout.

Co se týče MPSV, tak vše od Škromachova odchodu spěje přímým kurzem k ASOCIÁLNOSTI. Ale je to přirozené, když Češi v nezanedbatelných počtech volili cizince, přátelícího se s nás nemusícími cizinci, na presidenta ČR.
17. 02. 2013 | 20:07

JF napsal(a):

pane autore, ano v tomto chlívku zvaném ČR panuje sice obecné nepochopení státu a práva, ale zas výborné pochopení pro plnost koryt. Zvyky jsou zvyky. Chro,chro,chro. Právo a vláda bude nahrazeno dovozem z EU. Ovšem pochybuji,zda je na to EU připravena (ohledně vlády). Zda EU sama nevystoupí z takové unie dříve než ČR ;-)
17. 02. 2013 | 20:21

Radikál napsal(a):

"Hlavně nezapomeňte že je to oni a my"
Naši tzv. "volení zástupci" jsou nepřátelé, jejichž činnost by měla řešit Črezvyčajnaja komissia.
17. 02. 2013 | 20:41

Radikál napsal(a):

to Medikolog
Jenže, tady nikdo nepíše o tom, JAK pan Krása hlasoval, je mu připisována odpovědnost za stav zákonnosti v tomto státě.
Bohužel, jak třeba ukazuje kauza VV-Lidem, kmotři vždycky najdou dostatek poslanců, kteří se dají podplatit a za peníze opustí program, se kterým šli do voleb!
17. 02. 2013 | 20:52

KAteřina napsal(a):

Pane Kráso, nevycházím z údivu. Nebyl vy jste před pár lety zavilý pravičák, taková ten minimální stát, všechno zprivatizovat, soukromé je svaté, konečně budou rozhodovat opravdoví odborníci, každý ať se postará o sebe sám, budeme nakupovat služby. Nejste vy náhodou zodpovědný za ty příšerné zákony o sociálních službách, které by se báječně hodily pro tělesně postižené, tvrdě znevýhodnily duševně nemocné, kdyby ovšem byly peníze?
Proč jste to udělal? Nechtěl jste náhodou zvýhodnit jednu skupinu lidí, sobě blízkou, na úkor jiných lidí?
Neměl byste nejdřív napravit zlo, které jste sám napáchal, dřív než se začnete pohoršovat nad svými kolegy v parlamentu?
Chytáte za srdce asi jako Nečas, když se pohoršuje nad solárníky.
17. 02. 2013 | 21:04

stejskal napsal(a):

Dobrý večer,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý a nadávku obsahující text, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
17. 02. 2013 | 21:29

Český Honza napsal(a):

Kateřino, jste trochu nespravedlivá. Pan Krása je s TOUTO vládou v křížku od začátku a je dost aktivní. Myslím, že lidé mají taky nárok se někdy mýlit a měnit názory, pokud zjistí, že se mýlili.
17. 02. 2013 | 21:34

Důchodce68r napsal(a):

Pokud je v parlamentu malý podíl poslanců hájících skutečně jen zájmy svých volitelů, jak tomu už dlouho je, tak by měli dobrovolně odejít. Ne setrvávat a tím pomáhat tomu příliš často v podstatě už zločinnému konání a zločinnému nekonání parlamentu. Prodlužovat agonii. Aby veřejnost rychlej naznala špatný stav věci a nabyla schopnost vynutit si nápravu.
Pokud jde o například v podstatě zločinné nekonání parlamentu ve věci anonymních akcií atd.atd., nelze než už i ty poctivé vinit z napomáhání. Zřejmě už nemají šanci získat převahu.
(Termín "v podstatě" používám proto, že i zákony nám zmrvili tak, že ztrácí funkci. Už jen jejich složitostí a nepřehledností.)
17. 02. 2013 | 21:41

Medikolog napsal(a):

Radikál 20.52:

Pan Krása byl v parlamentu za ODS a poté za US
- tehdy vládních stran... Nevzpomínám si, že by bránil rozprivatisování, vyprivatisování, apod. ČR. Jako poslanec byl plně konformní pravicový poslanec. Máte-li jiné informace, prosím, opravte mě.
17. 02. 2013 | 22:12

BP napsal(a):

Vzpomínám si, že kandidátka na senátorku E.Wagnerová se mohla VELMI bít ve svá bujná prsa, že POKUD JI ZVOLÍ, bude se o S-karty zajímat.
Mají bývalé soudkyně Ústavního soudu krátkou paměť?
Čekala jsem, že pro "tak populární" a oslavovanou "budoucí političku" to bude - s jejími konexemi - dílo jednoho odpoledne.
Pane profesore Zlatuško, adorovateli zmíněné, nevíte, není Vaše Eliška nemocná? Nepostihla ji akutní ztráta paměti?

Pane Kráso, tam, kde jde v Čechách o velký "byznys", jdou sliby a ujišťování stranou.
Že je Nečas víc než slabý politik, vím. Může slibovat konec S-karet jak chce, ale skutek mu utíká.

A tak to máme s IZIPem ... a i s jinými kartami.
NAŠE CHYBA, ŽE JSME DOSUD NEMOHLI SEBRAT ODVAHU K CITELNĚJŠÍM REAKCÍM ...

Přátelé, horší to může být stále, lepší už to být nemůže.
Nedochází Vám, že pokud se do toho bahna nechceme jak v Zemanově Bestii ponořit zcela, máme poslední možnost zařadit zpátečku?
17. 02. 2013 | 23:07

Fata morgana Er napsal(a):

Posledních 25 až 30 let vidíme online českou historii jako na talíři. Samozřejmě, různí kurvi to mají lepší servírované, než jiní. Někdo to má ohřáté. Někdo ... Nejlépe je vidět, jak jsou informace ve veřejně dostupném prostoru zašuměné. Nemusíme chodit daleko - něco jako - koupíte něco, teprve až věc převezmete, vidíte, jak je malá velká. Postupně zjistíte (někdy velmi rychle), zdali vůbec vyhovuje. Všechno je dopředu přístupné kolikrát jen nepřímo. V náznacích. Pokud se musíte orientovat podle komunálně dostupných popisů a návěstidel. A o tom to je. Nebo ne? A to někdy nepotěší. Není to jen o zboží. Pokud nevzít informace jako zboží. Potom ano. Převzít jen osobně. Cena od 20k nahoru. Některé luxusní drobnosti, zboží. / Pro jistotu zrušit síť státních zkušeben a hlavně nekompatabilní, buzerační, že, předpisy. Sůl do každé rodiny. Posypovou. Děkuji. Wielen dank.
17. 02. 2013 | 23:09

malalaj napsal(a):

s karta je další z řady zlodějen příživníka a zloděje drábka. tenhle člověk se musel vyskytnout, případně vylíhnout na kypách. s chutí bych mu navlíknul oranžovou džísku a dal mu pytel a sběrač psích h...v. celá ta zlodějská parta top09 mi začíná připadat jako zlý sen. a třečnička na dortu byl herr karl s čírem. i když ten jedinej z nich nekrade. za prvé už moc neví, co se kolem něj děje a za druhý to nemá zapotřebí. myslim, že se můžem těšit na kleptokoalici čssd - top09 aneb urvi co můžeš. oni si to kluci už nějak zduvodní, například že jsou "proevropští".
17. 02. 2013 | 23:16

kočka šklíba napsal(a):

Český Honzo, Kateřina vůbec není nespravedlivá. Chování tohoto politika v komunální politice není zrovna ušlechtilé. Má manýry papaláše.
To, že se nyní angažuje jako obhájce práv postižených, podle mého, je proto, že by se velmi rád po jejich zádech zase vyšplhal do vrcholové politiky. Soudím tak podle jeho skutků právě v komunální politice.
17. 02. 2013 | 23:17

Fata morgana Er napsal(a):

Fata morgana Er napsal 17. 02. 2013 | 23:09

Nepatří sem. Entschuldigung.
17. 02. 2013 | 23:19

BP napsal(a):

(ZDROJ: Parlamentní listy, 26.10.2012)
Wagnerová bude chtít zrušit sKarty
Bývalá ústavní soudkyně a nová senátorka Eliška Wagnerová (za SZ) v horní komoře navrhne úplné zrušení sKaret. Uvedla to v reakci na novelu senátorů ČSSD, podle níž by se platební funkce sKaret měla omezit jen na výplatu dávek v hmotné nouzi. Místopředseda Senátu a ČSSD Zdeněk Škromach při čtvrtečním projednávání novely uvedl, že je to jen první krok a že ČSSD už návrh na zrušení sKaret předložila.
(ZDROJ: Parlamentní listy, 26.10.2012)

Den po Vítězném únoru (který tímto jen připomínám pro orientaci) to budou již ČTYŘI MĚSÍCE, co nám JUDr. E.Wagnerová pomoc s prošetřením S-Karet přislíbila...
Ale mohla přijít na to, že lobbismus, kamaráčoft, klientelismus a český tunelismus může být u nás - v Čechách - nad všechny zákony. I v podání ústavní soudkyně ...
Stydím se, že můžeme mít senátorku, která - ač byla soudkyní ústavního soudu - raději zalezla, když zjistila, že na některé "byznys projekty" může být zákon krátký ...

Když jsem Vás zde před senátorskými volbami VAROVALA, že EW může být pouhopouhá kariéristka, div jste mě tu neukamenovali.
Chcete další důkazy?
17. 02. 2013 | 23:24

fler napsal(a):

Že politici vůbec nevědí, co se děje, to není novinka až v době s karet. fMohou si dělat, co chtějí, nic jim v ničem nebrání, sami si udělali zákony, jaké jim jdou na ruku. Lidé jsou pro ně jen laciná pracovní síla a někdo, kdo musí odvádět daně.Nic nefunguje, lidé už nic raději neřeší, mají -li zaměstnání, pracují nejlépe za dva a jsou potichu, aby o práci nepřišli. Politici situaci zneužívají a společnost ničí. Když se někdo ozve, je znemožněn. Politiky nezajímá, co se děje.
18. 02. 2013 | 00:01

přidat komentář napsal(a):

Čtenářům pro vlastní obrázek poslouží následující odkaz, kde tento "nonkonformní" člen ODS, US atd. mluví jako princezna Koloběžka. Vadí nevadí. Brečí nebrečí. Program neprogram. Lepší nelepší. Lže nelže. Krása nekrása.

http://www.lepsirepy.cz/napsali-jste-nam/17-dotaz-na-kandidaturu-bc-vaclava-krasy
18. 02. 2013 | 00:10

cassiecassie napsal(a):

Pane Káso, proč nepodáte za všechny postižené trestní oznámení na ministerstvo a všechny úřady, které karty vydávají. Toto psaní je sice hezké, že je zveřejněno, ale úřady a ministerstvo si z nařízení nic nedělají. Ano, takový je toto právní stát.
18. 02. 2013 | 00:28

Pavla2 napsal(a):

Pane Kráso, prosím, které osobní údaje se dostávají k České spořitelně? Pokud to jsou klasické údaje, které předáváme komukoliv na úřadech, tak na tom nic hrozného nevidím. V bankách mají miliony lidí účty a své osobní údaje a nikomu to nevadí. Ale je možné, že chtějí něco víc, to nevím. Jen si pamatuju, že se někteří zlobili, že v ČS vědí, kolik dostávají peněz a za co. No to bych považovala za daleko horší u pošťaček, které peníze roznášejí, protože ty můžou nadělat daleko více drbů než pracovnice za přepážkou. Tam si, myslím, je to každé úplně jedno. Proto budu ráda za odpověď. Děkuju.
18. 02. 2013 | 00:33

Pavla2 napsal(a):

Pane Kráso, nevidomí nebudou mít žádný problém se dvěma průkazkami, protože si umějí dobře poradit i při placení bankovkami. Stejně tak to zvládnou i s kartou. Navíc si tu nebankovní můžou jakkoliv označit. Ikdyž oboje si myslím, že je zbytečné, nebo spíše karty by měly být dobrovolné. Manžel má ZTP, ale zatím po něm nikdo nechtěl, aby si sKartu vyzvedl. Avšak je pravdou, že žádné dávky nedostává, pouze důchod.
18. 02. 2013 | 01:04

Bazzy napsal(a):

anonenevím
18. 02. 2013 | 01:37

Bazzy napsal(a):

oloupejte pomeranč
18. 02. 2013 | 01:41

trpělivost trvalá napsal(a):

Když jsem Vás zde před senátorskými volbami VAROVALA, že EW může být pouhopouhá kariéristka, div jste mě tu neukamenovali.
Chcete další důkazy? BP napsal(a):

Jste kamarádka SS, nebo Stáňa z volebního výprasku už vylízaná, osobně?
18. 02. 2013 | 05:10

Ládik!!! napsal(a):

"V právním státě neztrácí občan získaná práva ztrátou nějakého dokumentu, ale pouze rozhodnutím správního orgánu."
Mám osobní zkušenost, že nemusíte ani ztratit doklad, ani správní orgán nemusí rozhodovat. Stačí, když správní orgán udělá chybu - a už se vezete. A ta chyba může být klidně úmyslná. Nedbalého úředníka jsem ještě neviděl - všichni prošli náročným výběrovým řízením.
18. 02. 2013 | 05:22

Petr Vtelensky napsal(a):

Pane Kráso škoda,že jste to nevěděl v době Vaší aktivní politické kariéry v pravicové straně!!!
18. 02. 2013 | 06:30

gaia napsal(a):

Co? Že stát nedělá nic pro seniory?

Přeci rozjel osvětovou kampaň, aby senioři žili aktivně. Herečka Plodková(velká podporovatelka Karla Schwarzenberka) bude její mediální tváří

Republika bude zaplavena bilboardy a letáky s ní, jak objímá seniora a doporučuje mu, aby se vzdělával a rekvalifikoval. Aby chodil na němčinu nebo břišní tance.
Důchodci totiž neví co s penězi a tak je mohou poslat do oběhu při samofinancování takových kursů.
Jejoich život se jistě zkvalitní vždyť přeci to duchovno je víc, než mamon. To přeci již za totality přesvědčovali děti, že lepší je co znáš, nežli co másš.
proč by to nemohlo platit i pro důchodce, vždyť oni jsou mnohdy jako děti.

To jen škarohlídi řeknou, že pro ně stát nic nedělá.
18. 02. 2013 | 07:27

Občan napsal(a):

Paní Wagnerové se tu křivdí.
Při projednávání návrhu na ZRUŠENÍ S-Karet hlasovala PRO ZRUŠENÍ
http://www.senat.cz/xqw/xervlet/pssenat/hlasa?O=9&S=&K=&H=&N=&ID=267
18. 02. 2013 | 07:42

gaia napsal(a):

Max

já to o těch nemovitostech zas četla a divím se(tedy respektive již nedivím, jen kde to žijem).
Kontrolovat si ty nemovitosti musíte každý měsíc, neb jen ten měsíc je lhůta, abyste se bránil.Pak je to již promlčené a ten zloděj , co vám to ukradl, je právoplatný majitel a zákony jsou udělány tak, aby zvýhodňovaly majitele před nějakými stěžovateli. Ale na internetu to nestačí, neb tam ten vklad může být zpožděn. Musíte fakt chodit na katastr. Tam za to ale chtějí poplatek. Takže již je firma, která to bude hlídat za vás a vy jen pohodlně sedět doma a čekat na upozornění.

A nestojí to prý ani moc. Jen 390Kč měsíčně, což je ale prý pakatel, když uvážíme, že vaše nemovitost má mnohdy hodnotu několika milionů, takže za těch 390Kč se to prý vplatí, že můžete mít ten klid.

Pan Krása seděl ve sněmovně dost dlouho, aby za podobné všivárny také nesl svůj díl odpovědnosti.

I když politici jsou zřejmě splachovací. Jako včera v TV Nečas, jak hřímal o solárním byzbysu, jaký to je šlendrián a jak špatné zákony.

Chtěla jsem se zeptat. Kde byl a co dělal posledních 23 let???
18. 02. 2013 | 07:44

Karel napsal(a):

Pane Krása, když to máte tak pěkně zanalyzované , podejte trestní oznámení. Psát blog je sice fajn, ale zde pouze přesvědčujete přesvědčené. Že máme vládu zločinců (bohužel navíc neschopných, což se netýká schopnosti odklánět) to všichni soudní lidé víme. A přibližně polovinu národa, která je možná částečně i inteligentní, ale životní moudrost jim chybí váš blog pozitivně neovlivní. To jsou lidé, kteří bez zapojení vlastního mozku budou volit kohokoliv, koho jim majitelé médií předloží na stříbrném podnose a budou přesvědčeni jak dělají správnou věc. Lidi, kteří volili předsedu TOP 09 (strany, která kriminálním způsobem rozvrátila sociální systém)za prezidenta nemá cenu přesvědčovat. Ono komu není shůry dáno, v apatyce nekoupí.
18. 02. 2013 | 12:01

jozka napsal(a):

gaia:

Co to je "zpozdeny vklad"? Na volnem pristupu jsou ta sama data, co na katastru (ted tam je dodatek o platnost k 18.02.2013 11:24), jen vam tam daji stempl pro oficialni potreby (stejne jako na CzechPointu nebo pri pouziti placene verze weboveho pristupu.
18. 02. 2013 | 13:08

gaia napsal(a):

jozko

na úřadech je šlendrián a zm,atek a hlídat si nemovistost 1x za měsíc je málo.
V sobotu jsem četla v novinách celou škálu grifů, jak někoho okradli a dokonce jim zákony ještě nahrávali

ta služba hlídání katastru asi není jen tak vycucaná z prstu, zřejmě ji někdo využívá, když si s ní dali majitelé tolik práce
ne internetu jsem našla

ReLock – HLÍDAČ KATASTRU
VYTRVALE SLEDUJE STÁLOST katastrálních zápisů
Monitoring katastrálních zápisů (alarm katastru) probíhá v jedné ze zvolených frekvencí – 168 hodin, 72 nebo 24 hodin. Čím vyšší frekvence, tím dříve se dozvíte, že se v katastru něco děje. Více informací naleznete v sekci PRODUKTY a CENY.
18. 02. 2013 | 13:35

BP napsal(a):

Občane, paní Wagnerové se tu NEKŘIVDÍ!
Pokud se její aktivita nedotáhne do konce, moc velkou váhu asi nemá.
(ZDROJ: Parlamentní listy)
... Wagnerová záměr zrušit sKarty ohlásila už po svém víkendovém zvolení. V dnešním prohlášení Strany zelených mimo jiné uvedla, že "sociální karta je puncem toho, že se určitá osoba ocitla v nepříznivé situaci, mnohdy bez vlastního zavinění". Dozví se to všichni, s nimiž vlastník sKarty jejím prostřednictvím vejde do pracovního vztahu. Je tak "bezdůvodně atakováno" jeho soukromí a dotčena jeho lidská důstojnost", míní Wagnerová...
(ZDROJ: Parlamentní listy)

Tady má každý politik a politička "nějaký záměr", ale co je to platné, když ten záměr nic neřeší.
Pokud se to nepovedlo, měla by paní Eliška HNOUT ZADELÍ (je to zdravé a mohla by se cítit lépe) a pokračovat "ve svém záměru".

Přátelé, o co Vám jde? Abychom zde měli upovídanou paní, která vzpomíná s nostalgií na ÚS, bere vysoký plat (z našich daní), ale své "záměry" nerealizuje? Dost málo na to, kolik každý politik ročně stojí, ne?
18. 02. 2013 | 14:30

Jan Holinka Česká spořitelna napsal(a):

to Pavla2:
Přestože vaši otázku směřujete na pana Krásu, rádi bychom na ni odpověděli jménem České spořitelny. Faktem je, že pracujeme jen a pouze s údaji, které jsou nezbytné pro otevření účtu a vyrobení sKarty. Od státu získáváme pouze údaje nezbytné pro otevření technického účtu a vyrobení sKarty, a to v souladu s obecně závaznými právními předpisy. Povinnost zjišťovat, evidovat a po stanovenou dobu uchovávat osobní údaje včetně rodného čísla majitelů účtů ukládají naší bance příslušné zákony (konkrétně zákon o bankách a zákon o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu). Citlivá data týkající se životní situace nebo zdravotního stavu klienta nám úřady práce v žádném případě nepředávají. Pokud jde o vlastní výplatu dávek, od úřadů práce dostáváme instrukce o převodu peněz - tedy na jaký účet a jakou částku máme zaslat. Nicméně z těchto údajů nelze zjistit, o jakou dávku jde, tedy zda se jedná o mateřskou, rodičovský příspěvek, podporu v nezaměstnanosti nebo jakoukoli jinou dávku. Při zpracovávání osobních údajů důsledně dodržujeme podmínky stanovené platnou právní úpravou. Jan Holinka, tiskové centrum České spořitelny.
18. 02. 2013 | 15:43

Milan Doubek napsal(a):

Přeji dobrý den,
nevím proč se tady urážejí tak skvělé osůbky, jako byli a jsou Šmoulové. Jejich srovnáváni s naší současnou, minulou a zřejmě i budoucí politickou reprezentací je natolik urážlivé, že bych, být Šmoulou, okamžitě zvažoval žalobu na ochranu osobnosti. Zdravím. Milan Doubek
18. 02. 2013 | 16:09

Pavel13 napsal(a):

:Jan Holinka ČS
Prosím, jakým způsobem zjišťujete ty osobní údaje?
18. 02. 2013 | 17:40

Pavel13 napsal(a):

Nač podávat trestní oznámení, když existuje závazné rozhodnutí ÚOOÚ? Pokud úřady nerespektují toto, nebudou respektovat ani rozsudek soudu, ledaže by soud zavřel do basy samo ministerstvo.
18. 02. 2013 | 17:51

jozka napsal(a):

gaia:

Kdybych mel vsechny penize, ktery vyhodi lidi za veci, co nepotrebuji, byl bych velmi, velmi bohaty. Ty firmy nemaji uz z principu jine informace, nez jsou na zminenem portalu. Jedine, co udelaji, je pravdepodobne skriptik, ktery zmeny hlida automaticky.
18. 02. 2013 | 18:36

čtenář 1 napsal(a):

to Jan Holinka Česká spořitelna:
Základní problém je v tom, že údaje k založení platebního účtu, který nazýváte technickým, vám stát předává bez vědomí příjemců dávek. I když jste pouze zpracovateli osobních údajů, stát jako správce v tomto porušuje zákon o ochraně osobních údajů, protože občanovi je upřeno právo vyjádřit svůj nesouhlas s předáním údajů. A když uvádíte, že neznáte typ dávky ani další údaje, tak opět lžete. Minimálně dávky hmotné nouze nemůže majitel platebního účtu utrácet jak se mu zachce a jejich čerpání je omezeno. Musíte tedy vědět, o jaký typ dávky se jedná. Bez znalosti citlivých dat - tedy údajů o zdravotním stavu - nejste schopni vydat platební kartu, která současně slouží jako průkaz zdravotně postižené osoby. A dalo by se pokračovat. Nebo si myslíte, že se úřad pro ochranu osobních údajů mýlí?
18. 02. 2013 | 19:29

dd napsal(a):

To Josef Orel, max, zemedelec, Joe Ratata: consent - soglasno.
S nazory na autora lze souhlasit.
18. 02. 2013 | 20:33

Pavla2 napsal(a):

Jan Holínka: Děkuji za vysvětlení.

Čtenář 1: Já tedy v takových údajích nevidím nic tak hrozného. Myslím, že spousta úřadů a vůbec lidí vědí o komukoliv z nás daleko více a že zrovna pracovníky České spořitelny vůbec něco takového nezajímá, tedy z hlubšího pohledu. Prostě přijmou a vyplatí dávku. Už jsem psala, že by pro mě tedy bylo daleko více nepříjemnější, když by mi pošťačka nosila peníze, např. příspěvek na bydlení, podporu v nezaměstnanosti a přesně věděla, kolik mi dávají. A pak to vykládala sousedkám. To určitě u spořitelny nehrozí. K našim osobním údajům se dostane na všech úřadech kterýkoliv zaměstnanec, tak proč z toho dělat vědu. Toto snad je ten nejmenší problém s sKartami. Větší problém by byl, kdyby realizovalo ministerstvo to, co mělo v úmyslu, a to, že bankovní karta bude sloužit zároveň jako průkaz ZTP. To je nepředstavitelné, protože něčím takovým není přece možné se prokazovat. Tomu říkám soukromé a chráněné údaje. Ale k tomu snad nedojde, když vymysleli ty karty dvě.
18. 02. 2013 | 20:50

Pavel13 napsal(a):

:Pavla2
Soukromí poskytovatelé půjček jdou po lidech, kteří mají nízké příjmy a zároveň stálý příjem jako slepice po flusu. Násobte to množstvím, a přijdete na to, proč to Česká spořitelna dělá naoko zadarmo. Informace mají svou cenu a někdy hodně dobrou. Čím více informací o klientovi si můžete dát dohromady, tím rostou šance, že mu ušijete na míru nabídku, které neodolá.
18. 02. 2013 | 22:24

kočka šklíba napsal(a):

Milá Pavlínko, co vy vidíte na S kartě“ hrozného“ není vůbec podstatné. Podstatné je, co na tom vidí „hrozného“ ti lidé, kteří jsou nuceni, víceméně, si ty karty vyzvedávat. Váš názor je, jako vždy, jen obhajoba jakékoliv gaunerštiny pravounských neumětelů ve vládě, viz například vaše obhajoba zdravotnických poplatků, kde jste se se sobě rovnými ztrapnila(jarpor, SuP). Kromě toho na nezákonnost S karet upozornil i ÚOOÚ, takže nějaké vysvětlení nějakého Holinky je naprosto lživé. Ale vy jste opravdu právě ten vděčný objekt pro takovéto lháře :).
Nebezpečí ,a to ne jediné, už uvedli čtenář1 a pavel. Použijte konečně mozek, milá Pavlínko.
19. 02. 2013 | 00:55

Jan napsal(a):

Jsem teď zrovna v USA . Musím říct že žít bych tu nechtěl,ale když jsem vyprávěl známím co je u nás "legální" tak odpověď byla jednoznačná. TO BY SI TU NIKDO NEDOVOLIL PROTOŽE BY HO NĚKDO ZASTŘELIL.Nejsem zastánce radikálních řešení,ale občas by jsme si asi měli přestat nechat srát na hlavu od té verbeže co dělá že nám vládne.
19. 02. 2013 | 08:43

Pavel13 napsal(a):

:kočka šklíba
Nemá smysl znovu vše vypisovat. Jen bych připomenul, že majitelé firem na "lov klientů" znají cenu nového klienta. Tipoval bych, že ta cena je téměř nezávislá na oboru podnikání zákazníka, tedy telefonního operátora, pojišťovny, dodavatele energie, ... . Jednak je to tím, že získat různý úpis dá podobnou práci, ale taky lze z člověka vydolovat omezenou, ale podobnou částku.

Ještě k podstatě článku. Je to sice zarážející, ale vlastně to nikoho moc nepřekvapuje a nevzrušuje. U nás jde o člověka stále v poslední řadě. Přitom tento stav je na neurčito. Nějaká legislativní změna nemůže projít přes ústavní soud. Ne zákony, ale projekt je od základu špatný, nezákonný a neopravitelný!
19. 02. 2013 | 09:02

Pavla2 napsal(a):

KŠ: Jestli jste si všimla, tak sKarty neobhajuju, jen jsem chtěla vědět, jaké údaje stát spořitelně předává. A asi neumíte číst, protože jsem napsala, že nevidím nic hrozného na předávaných údajích. Nikoliv na kartách. Každý člověk v životě na mnoha místech musí osobní údaje uvést a nikdy se nad tím nepozastavuje. A pochybuju, že zrovna spořitelna tyto údaje předává dál. Co má z sKaret a proč, to je věc jiná a o té já se nebavím. Prostě Vy jste opravdu zvláštní člověk. Kdybych napsala nevím co, tak prostě rýpat budete pořád. Že se neobouváte neustále i do jiných, kteří píšou podobně jako já. Škoda mluvit. Ta Vaše arogance je opravdu super. A mozek používám. Ovšem ne jednostranně jako Vy.

Pavel13: To je zajímavé. Já žádné sKarty nemám, údaje uvádím jen tam, kde je to nutné, a přesto mi denně volá plno lidí, kteří mají zjištěné kdeco. Myslíte, že to mají ze spořitelny? Nebo z kterékoliv jiné banky?
Já vím, že se informace prodávají, ale určitě ne z těchto institucí. Brání se zaměstnanci tomu, že jim výplata chodí na účet? Asi nikoliv. Taky vědí o nich všechno. Chápu, že jsou ti sociálně slabí vystavení tlaku z různých stran. Jenže to nevyřeší to, že se nebudou poskytovat informace, ale pouze to, že se do lidí neustále bude hučet, aby byli opatrní. A jak každý den vidíme, tak si prostě říct nedají. Může být v televizi tisíc upozornění, at důchodci nejezdí na prodejní akce, jezdí pořád. Nemají věřit cizím lidem, že jim někdo nese peníze, přesto je pustí. Tak co na to říct. Tady pak nepomůže nic, než to, že se sami vyučí, až dopadnou špatně.
No a spořitelna, ani žádná jiná oficiální banka nedá člověku půjčku bez dostatečného příjmu. Takže ty údaje jsou jim k ničemu.
19. 02. 2013 | 09:20

Pavel13 napsal(a):

:Pavla2
Banka samozřejmě nebude informace prodávat dál, ale za výhodnou cenu ráda nakoupí. Zaměstnanec si může banku vybrat nebo si nechávat platit v hotovosti. Zaměstnavatel ho nesmí nutit, jinak jedná protizákonně a riskuje problémy. V nejhorším může zaměstnanec jít jinam, což v případě státní podpory jaksi nelze. Ostatní viz:
http://aktualne.centrum.cz/blogy-a-nazory/komentare/clanek.phtml?id=771618#utm_source=centrumHP&utm_medium=dynamicleadbox&utm_campaign=B&utm_term=position-4
19. 02. 2013 | 10:39

Pavla2 napsal(a):

Pavel13: A ráda nakoupí co? Informace? K čemu jsou jim údaje soc.slabých lidí, když jim stejně nemůžou nic nabídnout? Vždyť je problém získat úvěry i pro ty, kteří nemají zrovna nízký příjem.
No a s těmi výplatami na účet to asi není tak jednoznačné, protože v některých firmách posílají pouze na účet a nikdo si vybírat nemůže. Ale je možné, že kdyby se zaměstnanci proti tomu postavili, tak by vyhráli. Ale kdo půjde proti zaměstnavateli, když je nouze o práci?
Když jsem slyšela poprvé o těch kartách, tak jsem si říkala, že to bude pro lidi výhodné, protože nebudou muset mít peníze schované doma a aspoň je nikdo neokrade, taky sousedi nemusí vědět, co, za co a kolik dostávají. Ale musely by být dobrovolné. Jsem poctivý člověk, tak nejdříve hledám na věcech a nápadech to pozitivní, nehledám za vším jen podvod. Jenže tady asi se všechno nejspíš dělá hlavně pro podvod, ikdyž někteří to zpočátku mysleli dobře.
19. 02. 2013 | 11:03

Pavel13 napsal(a):

:Pavla2
A na kohopak se zaměřují podomní prodejci a poskytovatelé nebankovních půjček?
Karta samotná skutečně za nic nemůže, ale ten projekt ministerstvo s ČS vystavělo naprosto jinak než zněl původní záměr (asi vlády).
19. 02. 2013 | 13:44

Antonín napsal(a):

Pane Kráso,
velice dobře si Vás pamatuji z doby, kdy jste byl poslancem v parlamentu za stranu ODS. Pamatuji si Vás proto, že jsem vždy v duchu žasnul nad Vašim asociálním vystupováním vůči ostatním občanům a nepamatuji si ani na jednu Vaši aktivitu, směřující k pomoci tělesně postiženým. Byl jste vždy loajálním lokajem této strany a nikdy jste proti jejím rozhodnutím nehlasoval. Řekl bych, že jste přes to poslanecké koryto neviděl, co se kolem děje. Já zde připouštím a uznávám, že je ve Vašem článku hodně pravdy. Jestliže však něco zpochybňuji, pak je to skutečnost, že nám tuto situaci sdělujete právě Vy ! Vašim největším problémem bude asi tak jako u mnoha dalších politiků paměť.
19. 02. 2013 | 15:43

Pavla2 napsal(a):

Pavel13: Jenže podomní prodejci ani nebankovní společnosti určitě od spořitelny osobní údaje nedostanou. A kdyby doma lidi peníze neměli, tak jim podomní prodejci nemají co ukrást. A poskytovatelé nebankovních půjček ani ti nabízeči kdejakých krámů po domech nemají s sKartama nic společného. Ti si tipují lidi jinak. Nedávno jsem takové zloděje viděla. Zvonili jen u těch domů, kde podle venku odhadli, že tam budou bydlet senioři.

No však to říkám, že úmysl byl asi původně dobrý, jenže vždycky se do toho nacpe někdo, kdo potřebuje mít zisk, a tím nemyslím spořitelnu, ale někoho, kdo za to cosi obdržel, a potom prosazuje věci jinak, než bylo dohodnuto. A ti dobráci opět ustoupí, výsledky vidíme všichni.
19. 02. 2013 | 15:54

čtenář 1 napsal(a):

Pavla2:
O tom, že by ČS s osobními a citlivými údaji obchodoval, o tom to není. Je to o tom, že stát bez opory v jakémkoliv zákoně předává tyto údaje potají a za zády klientů soukromému subjektu. Pokud byste měla pravdu, pak můžeme zrušit zákon o ochraně osobních údajů, celý jeden úřad a stát si s námi může zahrávat jak chce. O tom, že byly osobní údaje klientů ÚP předány bance, se oni dozví až v okamžiku, kdy jsou nuceni souhlasit s podmínkami spořitelny vztahujícímu se k jejich účtu. A obchodování s osobními údaji je možné v dnešní době z jiných důvodů. U každé druhé smlouvy podepisujete, že souhlasíte s komerčním využitím vašich údajů. To u žádostí u dávky přirozeně nepodepisujete a dokonce nepodepisujete ani to, že budou vaše údaje poskytnuty někomu jinému. A skarty jako průkazy a současně platební karty se už půl roku vydávají také, takže realizováno to je.
19. 02. 2013 | 17:14

Pavla2 napsal(a):

Pavel13: To dvojí použití karty je opravdu blbost. Já nevím, jak funguje jako sociální karta,kde ji musí ti majitelé předkládat? Občané - ZTP mají jiné průkazky, takže konkrétně těch by se to asi týkat nemělo. Nebo jim ty původní byly odebrány?
S tím předáváním jiným organizacím ale nic nenaděláme. Vemte si např. smlouvu s EON, RWE apod. Musíte ji mít, pokud chcete svítit. Když nezaplatíte fakturu, předají veškeré vaše údaje bůhvíkomu. A toto se týká vlastně všech firem. A také za našimi zády. Ale i jinak nevíme, komu dál předávají. A dělá někdo kvůli tomu takový kravál?
Mně toto připadá jen jako stížnost na až tak nedůležitou věc, jen aby prostě Ústavní soud měl práci a prostě se aspoň něco špatného na sKartách dokázalo. Ale spíše horší je to, že si lidi musí vybírat peníze v bankomatech, které nejsou všude. Možná by bylo lepší posílat dávky na Poštovní spořitelnu, protože pošty jsou téměř v každé obci.
19. 02. 2013 | 17:43

Pavel13 napsal(a):

:Pavla2
Vám připadá jako nedůležité, když sám stát systémově porušuje zákony a následně nerespektuje rozhodnutí kompetentního úřadu? No tedy! Asi fakt máme, co jsme si zasloužili.
19. 02. 2013 | 21:19

Pavla2 napsal(a):

Pavel13: Připadá mi důležitější řešení jiných problémů. Daleko závažnějších než poskytnutí jména, RČ apod. spořitelně. Ikdyž dodržovat zákony státem by mělo být samozřejmostí, když jsou vyžadovány od řadového občana.
A co s tím teď má ministerstvo dělat, když už to úředníci tak zmastili? Údaje jsou předány, tak co dál?
19. 02. 2013 | 22:39

čtenář 1 napsal(a):

Pavla2: Zatím není předána ani pětina, zatím to jde zrušit.
20. 02. 2013 | 05:16

Pavel13 napsal(a):

:Pavla2
Vy jste včera něco slavili? Co má dělat ministerstvo a co zmastili úředníci?
Tady přece nejde o selhání nějakých úředníků. Toto je cílená lumpárna vedení, na níž jsou úředníci nuceni se podílet. Ministryně měla hlavně nejpozději ihned po vyjádřeni ÚOOÚ stopnout předávání údajů. Dále měla jasně stopnout nucení lidí k přechodu k ČS. Nakonec měla obnovit vydávání průkazek ZTP státem.

Nebo ještě jinak: Ministerstvo musí přestat dělat, co dělat nemá a dělat to, co dělat má.

Doručování dávek tím ohroženo nebude. Kdo chce Skartu, ať si o ni jde žádat do spořitelny.
20. 02. 2013 | 07:24

Pavla2 napsal(a):

Pavel13: Měla jsem na mysli úředníky nejvyšší, ministerské, protože si nemyslím, že by vždy byla každá věc, výmysl nápadem pouze 1 člověka - ministra, ale podílí se na ní i lidé kolem něho.
Je mi jasné, že na ÚP za to pracovníci nemůžou. Ale jak říkám, měli by spíše řesit jiné důležitější problémy. Např. to, proč nefungují ty jejich systémy, za které se zaplatily nehorázné peníze.
20. 02. 2013 | 09:38

Pavel13 napsal(a):

:Pavla2
Buďte si jista, že tenhle výmysl se nezrodil mezi úředníky. Podotýkám, že pozice 1.náměstků se u nás obsazují politicky.
S těmi důležitějšími problémy (počítačové aplikace) souhlasím. Podstatou blogu však je, proč nebyl proces vydávání Skaret přes ÚP zastaven? Tím spíše, že je to činnost zbytečná, zbytečně zaměstnávající úředníky a nadto ještě protizákonná.
Jak se postavit k už vydaným kartám a dosud předaným údajům skutečně nemusíme vyřešit hned.
20. 02. 2013 | 12:27

eli napsal(a):

to pavla2:
Skarta platí i jako průkaz ZTP - je postupně vyměňována za končící starý průkaz -tedy pokud požádáte o nový,je vám vydána skarta sloužící zároveň jako průkaz,jinak nemáte šanci dostat momentálně jiný průkaz ZTP než skartu(osobní rodinná zkušenost)
20. 02. 2013 | 15:05

Pavla2 napsal(a):

eli: Díky za vysvětlení. Doufám, že alespoň ustoupí od toho, aby jedna karta sloužila jako průkazka i jako bankovní.

Pavel13: Původně sKarty měly ušetřit peníze tím, že veškeré dávky budou posílány na jeden účet. A to by asi opravdu ušetřili. Jenže nejspíš nedomysleli problémy, které některým lidem můžou tímto nastat.
20. 02. 2013 | 18:44

vohnout napsal(a):

Konec právního státu , pane Krása? Jste naivní, ten tady již není dávno.
20. 02. 2013 | 23:08

Pavel13 napsal(a):

:Pavla2
Ne. Původně se uvažovalo o kartách u lidí, kteří berou dávky a nedokáží hospodařit s penězi. Měla být omezena výše výběru za časové období a uvažovalo se o omezení některého nakupovaného zboží a sledování, co příjemce nakupoval.
K tomu, co z skaret skupina spiklenců vytvořila, neměli mandát.
Jestli účet jeden nebo více je jedno. Sám jako soukromá osoba neplatím odchozí platby a je jedno kolik jich je. Cenu transakcí si je schopná s bankou individuálně domluvit každá větší firma, tak proč ne stát?
K přechodu lidí na bezhotovostní doručování dávek mohl stát agitovat lidi vždy a i nějakou motivaci by se dalo vymyslet. Podobně mohla kdykoliv kterákoliv banka lákat tyto lidi na produkty ušité podle jejich potřeb (namátkou doručení peněz domů na telefonickou objednávku v případě zhoršení zdravotního stavu).
Šetření veřejných peněz zajímá naše politiky až na posledním místě.
21. 02. 2013 | 06:54

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar C Cimburek Ludvík Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gálik Stanislav · Gazdík Petr H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav O Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy