Pane Cikrte odejděte !

08. 09. 2008 | 10:11
Přečteno 14541 krát
Pan Mgr. Tomáš Cikrt, ředitel odboru komunikace s veřejností Ministerstva zdravotnictví ČR, má svůj web. Na tom není nic divného, protože současný rozvoj elektronické komunikace umožňuje každému občanovi, aby si zřídil svoje webové stránky.

Při prohlížení „Cikrtovin“ však musí trochu přemýšlivý čtenář zapochybovat o patřičnosti jejich pojetí. Skutečnost, že se sám pasuje do role Yody z Hvězdných válek, tedy do role moudrého bojovníka za dobro, je pouze věcí pana Cikrta a pravděpodobně souvisí s tzv. „napoleonským komplexem“.

Zcela nepřijatelná je zřejmá orientace stránek na politická témata a zesměšňování politických představitelů. Nemám nic proti zesměšňování politiků a politických témat médii, politiky či občany. Jsem však hluboce přesvědčen, že vysoký státní úředník si takový luxus nemůže a nesmí dovolit.

Pan Cikrt nemá žádný mandát od občanů. Byl jmenován do vysoké státní funkce, aby sloužil státu a občanům. Za tuto službu jej občané ze svých daní platí, a to velmi dobře. Jako ministerský úředník má zvýšený plat o 25 % proti ostatním úředníkům státu. Vyšší plat je kompenzací, že ze zákona nemůže například podnikat a očekává se od něj loajalita ke státním orgánům, ale také k voleným orgánům této země. Tudíž je nepřípustné, aby vysoký státní úředník, na svých webových stránkách, zesměšňoval poslance a další politické představitele.

Pan Cikrt si poslání svého odboru, „komunikace s veřejností“, již dlouho plete s politickou agitkou. Úlohou jeho odboru a jeho osobně je korektně informovat o činnosti úřadu, připravovaných legislativních opatřeních a věcná obhajoba činnosti ministerstva. Nemůže vést politickou polemiku. Od toho jsou politici, kteří také skládají ze svých činů účet při volbách. Pan Cikrt se neodpovídá občanům, ale jen ministrovi. Proto se také nemá účastnit veřejných politických diskusí.

Pan Cikrt by si měl vybrat mezi politikem a vysokým úředníkem. Obojím nelze být. Protože jsem přesvědčen, že pan Cikrt vůbec nepochopil svojí roli vysokého ministerského úředníka, měl by z ministerstva odejít.



Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Kopidová napsal(a):

Naprosto s vámi souhlasím! Ale pouze pocitově. Rozumově to vidím jinak. Jaká omezení přijímá úředník přicházející na ministerstvo? V pracovní smlouvě zřejmě uvedena nejsou. Většině by asi nevadilo ani to, že se například jakýkoliv asistent či sekretářka odboru ekonomiky ministerstva angažuje v politice. Navíc mnoho úředníků se politicky projevuje - už tím, že například odpovídají na výpady opozice (zejména je to časté na MŽP). Máme prostě svobodu slova a politické orientace pro každého - i ministerského úředníka.

Jiná věc je, že p. Cikrt tím poměrně značně devalvuje profesi tiskového mluvčího ... ale s tím se musí srovnat on sám a jeho kolegové.
08. 09. 2008 | 10:29

Lerak napsal(a):

Bez jakýchkoliv urážek pana Cikrta, jeho IQ, bez ohledu na titul Mgr., je velmi nízký a současně charakterizuje odbornou, ale i morální úroveň současného vedení ministerstva zdravotnictví.
08. 09. 2008 | 10:53

Pocestny napsal(a):

Ale no tak, pane Krása, my víme, že ve vašem sporu s ministerstvem je pravda na vaší straně. On jí má každý, kdo je ve sporu s ministerstvem. Kritizujte Cikrta za humuspolitik, která je křiklavým rozporem s hlásanými tezemi pravice, ale nechtějte od úředníka jinou loajalitu, než tu ke státu.

Připomínáte hokejistu, který se tu distancuje od hry tělem.

Politik jest ten, kdo dokáže ustát všechny okolnosti svého postavení, tedy i to, že bude karikován, pomlouván a zesměšňován. Pokud takový vskutku je, pak zcela právem.

Začíná mne zajímat, kde je podle vás ta linie, kde loajalita státu začíná být loajalitou tomu zastupitelskému lidovému prasečáku, kterým naše politická representace bezesporu je. Tímto se řadíte k politickým lobotomikům, kteří považují povinný liz ve vlastní řitní brázdě za loajalitu státu.

Pokud chcete loajalitu státu od nás, kteří vás živíme, konejte tak, aby loajalita ke státu nebyla v rozporu s loajalitou k vám. Konejte tak, aby jste byli loajální státu - tedy nám, což se o našich partajích říci nedá a to ani na minutu.

Pokud totiž musíme volit mezi vámi a státem, nečekejte, že dopadnete lépe.

Vše je ve vašich rukou, nejprve vy konáte a mluvíte, teprve potom my se vám za to vysmějem, zcela v souladu směšného srovnání vašich vysokých cílů a nízkých prostředků, kterými je dosahujete.

Jako exponent US byste to měl pochopit. Jestli něco bylo naprostým krachem vlastního názoru a ztělesněnou přízemností, tak to byla tato partaj.
08. 09. 2008 | 10:55

radek napsal(a):

všichni lidé, kteří jsou placeni farm. firmami nemají na min. zdrav. co pohledávat ..., to je naprostý střet zájmů nehledě na jejich pokusy privat./rozkrást nemocnice...
08. 09. 2008 | 11:45

martys napsal(a):

no jo když on pan Cikrt je takový skvělá progapační postavička.....to se člověk těžkov ubrání aby z toho něco nevyrejžoval
08. 09. 2008 | 11:57

koala napsal(a):

pane Krása souhlasím plně s Vámi a když čtu Vaše příspěvku, v podstatě souhlasím i s nimi. Pan Cikrt je setrvale škodolibý, účastní se trvale všech debat v Tv, samozřejmě je demagog, ale celá vláda je špatná,už aby skončili
08. 09. 2008 | 12:12

Herodes napsal(a):

Jestli si ministr Julínek najmenoval Mgr. Cikrta jako svého mluvčího a platí ho legálně z fondů na to určených, pak je jako šéf také jediným, kdo ho může peskovat, nikoliv pan Krása.Pochopitelně pan Julínek také nese odpovědnost za případné přehmaty pana Cikrta. Ale pan Cikrt je skutečně tak skvělá propagační postavička v nádherném kontrastu k postavě pana ministra Julínka, že by byl hřích to vhodně nevyužít. Otázku IQ pana Cikrta bych neřešil, to je problém lidí, kteří ho sami mají nízké a podle toho soudí ostatní. Kdyby nic jiného, sám jako člověk těžce zdravotně postižený obdivuji jak pana Cikrta, tak pana Krásu, že se ke svému postižení dokázali postavit a něco v životě dokázali. Bohužel u pana Krásy vidím prvek uražené ješitnosti i politického turismu, který ho v mých očích z hlediska politického (nikoliv lidského) devalvuje a divím se, že si to sám neuvědomuje. Až bude on ministrem, jistě bude chtít, aby jeho mluvčí dělal jeho politiku. Pan Cikrt pravděpodobně padne s panem Julínkem, nebo vystoupá spolu s ním ke hvězdám. Více by mi vadilo, kdyby se ti dva při prvním sporu rozešli, tak jako to udělala neslavná US s panem Krásou, zakladatelem.
08. 09. 2008 | 12:20

Pepa napsal(a):

Včera byla u mě na návštěvě moje matka, které už táhne na sedmdesátku, a říkala mi, že poslouchala v televizi Julínkovo Kindervajíčko, a že neví jestli se má smát, nebo plakat. Na jedné straně jsou jeho výstupy v televizi lepší, než estrády na Nově, na druhé straně je zmatená z toho, jak se bude učit obsluhovat internet, když jsem ji s bídou naučil základním funkcím na mobilu. Ono totiž to Kindervajíčko říkalo, že si lidé mají zjišťovat na internetu, co mají brát za léky, jaký je stav jejich konta a podobné věci, což u mé matky vyvolalo zděšení. Taky prý říkal, že se mají lidi ptát doktora, jestli má umyté ruce a podobné nesmysly.

Já osobně považuji Cikrta za "arogantního blbce" (promiňte mi ten výraz, ale slušněji to vyjádřit nelze). Myslím si, že současná tzv. reforma zdravotnictví není dělána pro pacienty, ale pro obrovské zisky zdravotních pojišťoven a zisky lékárníků a lékařů. Zavádí se zde americký model, který je v USA podrobován těžké kritice a který se v případě Obamova vítězství bude měnit. Zejména starých lidí, ale i postižených a jinak handicapovaných lidí se tzv. reformí kroky stále více dotýkají a lidi platí čím dál tím více. Když tomu přičtu arogantní chování Julínkova Kindervajíčka, tak pak se nedivím lidem, že jsou rozezlení. A nedivím se starým lidem, kteří po letech dávání hlasů demokratickým stranám zase (a tentokrát zcela dobrovolně) volí komunisty.
08. 09. 2008 | 12:33

Daniel napsal(a):

Vážený pane,dle mého názoru byste se měl starat o jiná témata,než je pan Cikrt,či neplacená místa po vozíčkáře u Sazka arény.Je mi upřímně líto,žečlověk s mandátem,který máte řeší otázky,které mu až tak nepřísluší a to včetně poplatků v DD.Pokud máte opravdu vážný zájem o OZP.Buďte,tak laskav a veďte své snahy tímto směrem.Daniel Macoun
08. 09. 2008 | 12:48

Jan Šílený napsal(a):

Pane Pepo,
úvodní věta druhého odstavce zcela koresponduje s mým náhledem na Cikrta.
Ovšem to zavádění amerického systému u nás - to snad nemyslíte vážně. Přesto, že jsem v USA nikdy nebyl, a ještě hůře, nikdy tam ani nebudu (dobu, kdy jsem byl mlád a zdráv jsem strávil za elektrickým ohradníkem), nemám žádnou povědomost o tom, že by člověka za neplacení zdravotního pojištění zavřeli do kriminálu, zabavili mu majetek atd. A jsem téměř přesvědčen, že kdyby si američan dobrovolně (či prostřednictvím zaměstnavatele) platil takové procento z platu, jak jest u nás pod výhrůžkou osobní likvidace nařízeno stranou a vládou, měl by bohatě zajištěnou "bezplatnou" lékařskou péčí i pro svá pravnoučata.
08. 09. 2008 | 12:50

Ivan napsal(a):

Naprosti souhlasím, že to je hulvátství, které trpí jeho nadřízený taky pravda. Všechno lež. Oblbovačka s vratkou nad 5.000,- musím se smát, trpím vážnou chorobou, kdyby mi děti nepomáhali a to moc, tak se již s manželkou zastřelíme. Jedná se od začátku roku o mnoho tisíc korun a nic. Se špínou se ale nedovedu bavit, to raději pojdu, ať má radost. Na každého jednou dojde. Tedy, pokud takovou drzost ministr trpí, dokonce podporuje, zdá se, že i veden je, tak by měli již oba skončit. Já vždy byl pro systémové změny, ale nikdy nemohu být pro blbost a drzé mamonáře.
08. 09. 2008 | 12:55

kdn napsal(a):

Souhlasím s "Herodesem" a "Pocestným". Je to stále stejné - uražená ješitnost a škodolibost pana Krásy. Když nemám na víc, tak aspoň plivnu nebo kopnu do kotníku. Pan Krása je politický turista, karierista a namyšlený člověk, kterému nejde o zdravotně postižené, ale o vlastní karieru.
08. 09. 2008 | 12:57

franci napsal(a):

Pane Krása máte naprostou pravdu!JE TŘEBA UŽ KONEČNĚ NĚCO ZAČÍT DĚLAT PROTI TÉ MODRÉ BANDĚ KORUPČNÍKŮ.
08. 09. 2008 | 13:18

RUMCAJS napsal(a):

Řekl bych pane Kráso, že hledáte hnídy a to ještě nesmyslně.
Kde jste se dočetl, že se vysoký státní úředník nemůže vyjádřit k jím zaváděné reformě ?

Pak Váš útok vedený skrze plat, to už je opravdu nízkost hodná bolševika.
08. 09. 2008 | 13:25

jepice napsal(a):

Cikrtoviny jsou osobní stránky pana Cikrta, nikoli web ministerstva zdravotnictví.
Jak to bylo s mistrem Yodou, popsal na svém blogu autor fotomontáže aTeo:
http://chucpe.bloguje.cz/71...
08. 09. 2008 | 13:41

Podporovatel Cikrta napsal(a):

Vážení,nechte Cikrta na pokoji,je to miláček národa.Je s ním legrace a člověk se pobaví.Soudě podle vaších přiblblých článků, s vámi asi legrace nebude.Jeden Cikrt se svojí energií,vydá za stovky pitomců jako jste vy ,příspívající mentální trpaslíci.Sláva Cikrtovi.
08. 09. 2008 | 13:42

Marko napsal(a):

Pane Krása!
I pro mne jsou p.Julínek a Cikrt veřejný nepřítel č.1.
Takovéty výzvy k odchodu jsou zbytečnou ztrátou času.Stejně neodejde!A i kdyby,tak na připravovaných zákonech se nezmění ani čárka.
To chce skutečně bojovat.Demonstrace u parlamentu.Obcházení poslanců,přesvědčování jich,jejich stanoviska zveřejňovat,dívat se jak hlasují.Vynutit si veřejnou debatu v televizi a v hlavním vysílacím čase,ne někdy okolo desáté večer.Třeba jen z hlediska dopadu na zdravotně postižené,ti druzí/důchodci,nízkopříjmoví/jsou postiženi stejně tvrdě.
08. 09. 2008 | 14:37

jepice napsal(a):

Marko:
Jedna jediná otázečka:
Vy jste ty návrhy zákonů četl?
08. 09. 2008 | 14:53

Marko napsal(a):

to jepice:
Jako paragrafové znění nečetl,ale dostaly se mi do rukou koncepty.
Ta výzva k boji pochopitelně platí na dobu,kdy zákony budou projednávány v parlamentě.Ale soudě podle poplatků a lékové politiky nás nečeká nic dobrého.
08. 09. 2008 | 15:03

mp napsal(a):

Obdivuji pana Cikrta, že se svým handicapem žije normální život. Co mne však překvapuje je to, že dokáže ve sdělovacích prostředcích říci takové věci, které by si ani ministr Julínek netroufal. Kde se bere tolik arogance a drzosti v tak malém stvoření je opravdu záhada. Velký počet jeho výstupů v médiích nabízí otázku, kdo vlastně na Ministerstvu zdravotnictví skutečně velí. Jeho pasování se do filmových postav svědčí o nějakém komplexu. Pročpak mistr Yoda zavádí třicetikorunový poplatek za recept? Žeby vlastnil síť lékáren?
08. 09. 2008 | 15:38

Narrno napsal(a):

Vždy mě znovu a znovu dovede ohromit, kolik "hodných a sociálně uvědomělých" lidí je schopno na diskuzních fórech plodit urážky na vzhled pana Cikrta... ale hlavně že by si s tou špínou ani ruce nepodali, že. Kultura vyjadřování nechť zhyne, my bojujeme za správnou věc! To jest ať neplatíme 30 Kč za návštěvu lékaře, ach, to srdce krvácí. A nebudu valně litovat národ český, dokud ho neuvidím kterak pivíčko v množství mohutném nepije, cigárka nekouří, masíčko mastné si do chřtánu necpe a prdélku si v autíčko i za roh ulice vozí.
08. 09. 2008 | 17:15

doktor napsal(a):

Přídavek po Moravově výpovědi: Ministerstvo zdravotnictví, a specielně "ředitel odboru komunikace s veřejností" Tomáš Cikrt provádějí své reformy v neprospěch pacientů a nemocničních zdravotníků i lékařů formou tvrdého vydírání (kdo chce diskutovat nebo dokonce nesouhlasí, dočká se tvrdé odplaty). Chovají se proto stejně jako naši POLITIKOVÉ. O těch jsme si to až dosud nemysleli.
08. 09. 2008 | 17:38

norma napsal(a):

to mp. Je to napoleonský komplex, kterým často trpí muži malého vzrustu.
08. 09. 2008 | 18:37

Zacheus napsal(a):

Psychiatr po vyšetření uklidňuje pacienta: "Mohu Vás uklidnit ,pokud jde o ten váš komplex méněcenosti... komplex to není". :)
08. 09. 2008 | 19:21

vlk napsal(a):

Máte naprostou pravdu.Cikrtjehodně smutná a hodně odporná postavička.Leč nesmírně schopná.

O to trapnější jsou jeho výlevy.On si skutečně plete pozici státního úředníka a placeného partajního agitátora. Chápu, že zdejší modrá squadra to chápe jinak a momentálně není schopna optiky , která by rozlišila mezi státním a partajním, podle hesla - vítěz a smrt berou všechno.
Leč je to přesně tak jak požaduje pan Krása. Poznáte to nejpozději v příapdě, až ODS vypadne ze Strakovky. A ani vám to nebud e dělat potíže,.Nebojte.
Ovšem za trapné pokládám výlevy značek Pocestný,Herodes a kdo na adresu pana Krásy. Včetně velmi urážlivých a osobních výpadů. Jen proto, že pan Krása si dovoluje jednak luxus samostatného myšlení a jednak proto, že velmi kvalifikovaně připomínkuje velmi spornou reformu zdravotnictví, kde se soudný čtenář nutně musí domnívat, že jde o úplně něco jiného než zdravotní péči.A tovšechno dokonce v zájmu tělesně postižených.. Fakt troufalost.
Pane Kráso, díky za blog.
08. 09. 2008 | 19:52

vlk napsal(a):

Rumcajs

hele zkus někdy abstinovat! Dělá to vážně dobře.
Jistě bys zastával stejné stanovisko, kdyby Cikrt jako soukromá osoba se vyjádřil k "reformě" v přesně opačném duchu. Tedy jako každý, kdo si myslí, že jde zejména o rozkradení věřejných fondů.Jistě bys i v tomhle případě hájil jeho právo na s oukromý názor. Odpovídat ani nemusíš.
08. 09. 2008 | 19:55

jepice napsal(a):

Vlk:
Domnívám se, že tomu, co tu tak emotivně hlásáte o Tomáši Cikrtovi i o reformě zdravotnictví, opravdu věříte, proto vám to nemohu mít úplně zazlé.
Svou roli zdejšího morálního arbitra
máte do té míry zažitou /chápu, že aplaus mnohých vás v ní utvrzuje/, že vím, že vás nezviklám. Přesto vám doporučuju malý pokus. Zkuste na 10 vteřin podržet tuto myšlenku: "Motivem činnosti ministra Julínka a mluvčího Cikrta je zlepšení stavu českého zdravotnictví."
10 vteřin pro začátek úplně stačí.
08. 09. 2008 | 20:17

Marko napsal(a):

To jepice:
Sice nejsem osloven ale"motivem činnosti jmenovaných pánů je naplnění o plynulé plnění kapes spřátelených jednotlivců a finančních institucí z posledního zdroje,který nebyl ještě úplně rozkraden!"

Pane vlku promiňte!
08. 09. 2008 | 20:23

RUMCAJS napsal(a):

Suchej čumák:

Vlku, Tobě se ty tlachy o ničem pana V.K. zamlouvají ? Co napsal tak významného ?

Nic!
08. 09. 2008 | 20:30

vlk napsal(a):

jepice

rád bych vám vyhověl. Leč během deseti vteřin se najde dost důvodů,pročmi to zase z hlavy okamžitě vypadne.

Pokud někdo celou reformu postavil na tom, že veřjné prostředky bud e spravovat soukromý objekt za účelem svého zisku, pak tomu projektu nemohu věřit ani pokdu bych náhodou prožíval akutní zápal omladnic. A to jak dobře víte, nehrozí.

Marko, není co promíjet! Naopak děkuji.
08. 09. 2008 | 21:05

vlk napsal(a):

Rumcajs

třeba tohle :http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/vaclav-krasa.php?itemid=3792

ale za přečtení stojí i další blogy.Například o lidských hyenách: Stačí s e prohrábnout jeho blogem.
Měl bys . Jendá se o PRAVICOVĚHO politika. Bez skandálů Rumcajsi. To je dneska velká vzácnost.

A tenhle blog má jednoduchý leit motiv.
Říká tohle -státní úředník nechť dělá, za co je placen s tátem a neprovádí s tranickou a gitku. Co je na tom špatěn a nepochopitelného?
A neodpoěvděl jsi na otázku, jestliby s napsal ty stejnou reakci,kdyby naopak Cikrt reformuna soukromých stránkách zásadně kritizoval...Jako občan.
08. 09. 2008 | 21:13

RUMCAJS napsal(a):

Vlk:

Naprosto seriózně říkám, že by mě ani ve snu nenapadlo mu to vytýkat. Chceš mu snad vytýkat, že obhajuje reformu, kterou prosazuje a tvoří ?
08. 09. 2008 | 21:33

vlk napsal(a):

Rumcajs

ale jdi!Už Se kapku známe.

Co s e týč toho obhajování:
On má obhajovat reformu a to ještě přiměřeným způsobem jako svoji povinnost. Nikoliv jako agitku.Mezi tím je rozdíl. Naprosto zřetelný.

V dobře fungujícím státě je zvykem, že po voblách aparáty zůstávají. Bez ohledu na výsledek. Změní s e jen ministr a náměstci a jede se dál. A po dalších volbách je to stejné. U nás je čistka! A Tiskový mluvčí musí dělat volební kampaň. Banánová rpeublika.
08. 09. 2008 | 21:58

jepice napsal(a):

Mě by asi dost zarazilo, kdyby se ukázalo, že mluvčí ve skutečnosti odsuzuje reformu, kterou ministerstvo představuje veřejnosti. Asi bych mu doporučila, aby si našel zaměstnání, kde by nemusel říkat věci, které mu jdou proti srsti.
Pane vlku, díky za snahu. Potěšilo mě, že jste to zkusil.
08. 09. 2008 | 22:02

RUMCAJS napsal(a):

Vlku, když si budeš takhle vymýšlet, tak Ti vyroste na nose obrovská bradavice a nebudeš se líbit ani Karkuli.

To chceš být na starý kolena sám ?
08. 09. 2008 | 22:21

kočka šklíba napsal(a):

Jepice, vím, že Vy opravdu snad věříte v to, že motivem Julínka a dalších je zlepšení stavu našeho zdravotnictví, jenže většinou jste zde nějaké konkrétní příklady , čím tato reforma něco zlepší neuvedla, pouze svou víru. Tak jeden příklad, kdy pracovníci ve zdravotnictví říkají něco jiného: http://www.novinky.cz/clane..., ale našlo by se jich víc. Například dost zajímavá zpráva z minulého týdne, kdy se telefonické objednávání u lékařů má projevit kratšími čekacími lhůtami v čekárnách. Ale to pokud si pamatuji měly zajistit poplatky, které Vy a s Vámi mnozí uváděli jako prostředek k dosažení téhož. Jistě si pamatujete své příspěvky. Že by se Julínek a spol. spletli?
09. 09. 2008 | 00:43

Pepa Řepa napsal(a):

Musím ocenit vybroušený a jemný humor pana Krásy. Půvabné je,že když mluví o panu Cikrtovi, jako o vysokém státním úředníku, několikrát to opakuje.

U normálního člověka by mi přišlo ekelhaft o postiženém takto mluvit. U pana Cikrta-při jeho arogantním stylu jednání- mi to ekelhaft nepřijde, je to ještě slabý čaj, napadají mě lepší termíny.Termín trotl a to hodně zlý trotl by odpovídal.

Hezky to napsal Zacheus. I náš trotl je přece pacientem.

Doufám, že vysoký státní úředník inspiruje naše vietnamské spoluobčany, aby inovovali své sádrové modely v tržnicích.Jeden kousek bych si-pro své dva psy-koupil i já.
09. 09. 2008 | 06:52

Vasja napsal(a):

Jo, pane Kráso, sranda je Vám cizí......
Ať žijou Cikrtoviny.
09. 09. 2008 | 07:05

vlk napsal(a):

Rumcajs

hele za používání selského rozumu rostou lidem bradavice?

Nesmíš věřit všem poudačkám, co slyšíš.

Spííš se za to občas seká hlava, než aby něco vyrostlo.

A Karkuli s eneboj. Když to se mnou vydržela tak, dlouho, že do tolika nejspíš neumíš ani počítat, tak ten zbytek nejspíš taky dojede. Byť to není žádný med.
09. 09. 2008 | 07:07

Pepa Řepa napsal(a):

Musím ocenit i rafinovanost nového systému zdravotnictví.

Manka vysloví kletbu a vlkovi vyroste bradavice.Tu mu odstraní soukromá šmuclerklinika, neboť se jedná o kosmetickou vadu, kterou VZP neuhradí. Vlk může vykonávat své povolání-okusování pocestných- i s bradavicí.V klinice má svůj akciový podíl Rumcajs. A kola se točí, tak to má bejt.

Jen jednu drobnost řáholecký loupežník podcenil, a jako obvykle nedomyslel, protože mu zase tvrdnul beton (doufejme, že jenom beton).

Vlk patří k veterináři, milý Rumzeissi.A jak je možné, že na veterině se cikrtné nevybírá? Co na to antidiskriminační zákon? Ještě mají kluci rezervy.

Jo a mým psům předepisuje známý vet lidská antibiotika. Jsou mnohem levnější.Pssst, nesmí se to říkat.
Jaká antibiotika bere vlk nevím. Také nevím, zda je odčerven a očkován proti vzteklině a parvoviróze.
09. 09. 2008 | 07:11

jepice napsal(a):

Pepo Řepo, s lítostí přiznávám, že mí asociální psi neplatí zdravotní pojištění a tudíž za ně u veterináře musím platit cash. Naštěstí moc nemarodí, na rozdíl od jezevčíka mé sestry, jehož chorá páteř už v součtu stála pěknou sumičku, i docela slušný auťák by se za ni pořídil.
Vy jste se svými zvířátky přistoupil na pojistný plán v systému řízené veterinární péče?;)
09. 09. 2008 | 07:41

Pepa Řepa napsal(a):

Rumcajsi (snad vás tak mohu počeštěle oslovovat) víte v čem je ještě problém?

Že vy, modrý kluci moc kreativitou neoplýváte. A smysl pro humor tady máte asi jen vy. A to ještě díky vašemu předkovi Karl Zeissovi z Jeny.Jeho dvojjasnost B.B. o tom píše zasvěcenou studii o tom, jak jistý potomek, známý častým nákupem lihového nápoje v jičínském konzumu, ke svému českému jménu přišel.Smysl pro humor bych tedy spíše přičítal čarovnému působení tohoto nápoje.Ale ponechme národní obrození stranou.

Když jedu po dálnici, všude billboardy s nějakou tlamou, za tím nějaký nalitý pozadí a přiblblej slogan o světlé budoucnosti.Absolutní nuda.
Jeden se tomu , pravda, vymyká. Bendl, jeho Porsche a nápis S poctivostí a ODS nejdál dojedete. Hezké.

Je přece tolik jiných možností jak matičku stranu propagovat..Proč se třeba pan Cikrt neobjeví v Ordinaci v Růžové zahadě? Hezký by byl billboard, jak čahoun Zach vede za ruku Cikrta. Za tím směrovka Macocha 2km.

Nebo Jelínek na chopperu, nápis s větrem ve vlasech. Za ním valník s důchodci, kterým odlétávají zmijovky, klobouky, zubní protézy,kyčelní klouby i pleny. Nápis: Držte si klobouky, pojedeme z kopce!

Proč nevymodeluje známý trpaslíkotvorce, ředitel NG,podobu zmíněného velikána? Kdysi tady frčel malinkatej Švejk. Měl v hubě tyčinku, která kouřila.Malej cikrtek by šel na dračku, zvláště kdyby tam byl nápis:
Poradce ministra a major Komorous varují-nekuřte ten šmejd.

Je přece takovejch možností. navrhněte to, milý Rum Zeissi, řáholecké místní organizaci.
09. 09. 2008 | 07:59

Pepa Řepa napsal(a):

Milá jepice
mí psi také platí jakési poplatky místnímu úřadu.Nevím za co. Okolo je les, žádné patníky s pytlíky na exkrementy. Popravdě řečeno, se do toho lesa moc nedostanou.Jeden je velký a líný, druhý(beagle) by ihned vzal dráhu.
Pojistný plán radím uzavřít virtuální, ústní s místním veterinářem.

A pokud jde o zdravotní péči o lidi (ke kterým ovšem dle kolegy pocestného nelze jedince nad 50 počítat), tak vézte, že bych měl být ošetřován v místní nemocnici, která se proslavila nedávnou privatizací.

Už jsem psal o cenách pozemků, o úrovni, o postupné likvidaci.Nechci se opakovat.Bylo to i v TV.
09. 09. 2008 | 08:12

Vasja napsal(a):

On by Knížák mohl taky vymodelovat narudlou, frustrovanou Krmnou Řepu, krytou buřinkou a pejzama.
09. 09. 2008 | 08:17

zdesta napsal(a):

Mluvčí má ze své funkce objasňovat za nepřítomného ministra systémové kroky ministerstva.Mluvčí nemá nic obhajovat a jeho zdělení má mít jen informační charakter.Pokud mluvčí začne používat nabubřelost,aroganci a ironii,pak jeho informace nesou znaky propagace.Pan Cikrt má na veřejnosti vystupovat jako mluvčí a ne jako politik.
09. 09. 2008 | 08:22

Pepa Řepa napsal(a):

To Vasja
A víte, že bych si jí koupil, milý ukrajinský spoluobčane?
Už máte zelenou kartu?
09. 09. 2008 | 08:24

zdesta napsal(a):

Pepa Řepa.Děkuji.Váš vstup značně vylepšíl mou mrzutou ranní náladu.Celý den bude asi OK.
09. 09. 2008 | 08:40

Pepa Řepa napsal(a):

To zdesta
děkuji, už musím za obživou.
To Vasja
Už jste viděl rudého katolíka s pejzama?
Možná u vás u Mukačeva.Každej, kdo pohaní matičku stranu je rudoch? Ale jděte.
09. 09. 2008 | 08:45

Vico napsal(a):

Pepa Řepa : Dost se po ránu bavím. Ať se vám obživa daří.
09. 09. 2008 | 08:56

Nuba napsal(a):

Ad Pepa Řepa - když jsme u té fauny a flóry tak nejhorší je, když někdo tu politiku moc žere, a to je případ i pana mluvčího.
Sebekriticky přiznávám, že občas mě ta úchylka také přepadne, ale dám na dobré rady, minule jistý pan Marko poslal do jurty s knihou pozorovat mravence.
Jak ráda bych dala na jeho rady, zatím si vystačím pro získání nadhledu s Vašimi komentáři, při kterých se skvěle pobavím, děkuji
PS: nejste proboha cukrovka ? :)))
09. 09. 2008 | 09:41

Pepa Řepa napsal(a):

To Nuba
bohužel máte, milá dámo, pravdu. Jako vždy.Glykémii pod 13 nesrazím.

Když jsme u toho mraveniště, nadkolega skeptický zase radil dát protézu na noc do mraveniště. Ráno je prej jak nová. Je to ale riskantní. Dneska se krade úplně všechno.

Já měl zase na chalupě zedníka. kejchnul a protéza mu vlítla do míchačky.Jako dneska vidím, jak ji v tý maltě loví.Našel jí.
09. 09. 2008 | 13:23

Vasja napsal(a):

Řepa s buřinkou.
Jo, stačí se juknout na fotky exotů z "Balbínky".
Kartu mám. I tu do plavečáku.
09. 09. 2008 | 13:27

ocestny napsal(a):

Pepa z Depa nám tu míchá dvě věci.
Poděšené kejhání pro pár korun Julínkovného a hrusu z faktu, že účetnictví přejde z té výtvarné podoby rozpočtovek, která nemá žádnou právní vymahatelnost, na normální firemní účetnictví, které vykazuje čísla tak, jak jsou - tedy příjmy, kontra náklady. Stát se tím "poklausovsku" zbavuje břemene, podobně jako v privatizacích předešlých, aby mohl dělat regulátora.

Ono je těžké být arbitrem, když vyplácíme lékaře, stanovujeme tarify a vlastníme většinu sítě.

Druhou věcí jest ta genetická zlodějina, která to doprovází.
Čili oddělme co se děje a to, jak se to děje.
Pokud je způsob špatný, lze mu zamezit, pokud jest dobrý záměr vykonán zloději nebo čistě neschopnými, potom je to problém lidského materiálu, který jde touhle zemí napříč všemi vrstvami.
Otázkou jest, kdy se chronická kleptomanie tou populací šířila.

Lze vyslovit názor, že tato populace "studovala vysokou zlodějskou" za normalizace, aby jí převedla do praxe za postkomunismu.
Víte Pepo, tyhle věci chtěly vždy po 89 nejen vzdělání, ale i praxi, "pověst" a zasíťování, které jest u nás pohříchu generačním. Na to jsme byli mladí. Jiným už "bylo dost, aby už nečekali". Tito dnes jsou jejich odchovanici, méně již naši vrstevníci, my jsme dvacet let nošením tašky neztratili, tak je nemusíme dohánět.
Maucta.
09. 09. 2008 | 13:35

Pepa Řepa napsal(a):

Jasně Pocestný
vy máte zvláštní teorii. Když je někomu přes padesát je to starej blb.Když je někonu dvacet, je to mladej blb. Když je někomu čtyřicet jako vám a je nesporně totálním blbem, tak to není jeho vina, ale vina toho šedesátiletýho, protože to od něj geniální čtyřicátník odkoukal a nebyl připuštěn včas k lizu.Svérázná teorie, řekl bych.

Ale nějak vám uniklo, že dneska už začíná vládnou ta vaše generace, když už to pořád generační optikou vidíte.Že by nastával ráj na zemi?

S tím totálním blbem to nemyslím na vás osobně.Někdy mám pocit, jako bych vás znal.
Na rohu osmatřicátý proti Madison stával taky takovej Street Preacher. Vykřikoval od rána do večera, někdy měl i dobrý hlody. Byla s ním sranda.Jen to neměl v hlavě moc srovnaný, dost si odporoval, propral zrovna toho co šel okolo.

Jo a na Vánoce se vytratil. Dělal Santa Clause pro Macy's za rohem.Tak si to do Vánoc užijte.
Přej a bude ti přáno!

Jo, a ještě jednu věc, jeden návrh jak řešit generační krizi.Víte jak to dělali až do 19.století Japonci s přestárlými? Odvedli je do hlubokého lesa a nakukali, že přijde božstvo.
Spořádaný Japonec čekal a čekal. Božstvo nepřišlo, ale jeden krk ubyl.To není prosím žádnej blábol, to prali dceři do hlavy na Wasedě.Můžete si to ověřit u nějakého japanologa a pak poradit Čahounovi jako dobrý nápad, jak se zbavit parazitů.
09. 09. 2008 | 14:05

Pepa Řepa napsal(a):

Heleďte Vasjo,
každej jsme nějakej. Možná máte pravdu, možná jsem exot.

Ale já za to nemůžu, že v týhle zemi se stává typická česká řepa se zmijovkou nebo radiovkou na palici exotem.
Každej nemůžeme postávat v kožený bundě a fankou v tažce před T Mobile arénou.
Každej nemůžeme pětkrát denně cvičit na Černým Mostě spartakiádu s Lhoťanem.
Každej nemůžeme prodávat čím víc proužků, tím víc adidas.
Každej nemůžeme jezdit s víkama od kanálů do sběrny.

Každej jsme holt nějakej. A já za to nemůžu, že Čech bude tady za pár let za exota.
09. 09. 2008 | 14:32

Pocestny napsal(a):

Pepa z Depa - to jste vyčet kde? Tu mojí teorii..
Já jen tvrdim, že co si jeden nezaslouží, toho by se ani neměl dožít.
Tedy, jestlui to na vás neni moc hutný, rozložim vám to jako kolegům na prvočinitele.

Pepane, vědí co je lobotomie? To je když někoho "ponížej" na úroveň ostatních a von křičí, že jest to segregace.

Nejlepší jest ta konstrukce, že když jeden není nějaké to hovado druhu vyjmenovaného jima, musí holt bejt pařez dle jejich mustru, co?

Koukam, že kdo má názor, kerej se jim nevleze za vobočí, tak je hned div ne pederast a antoušek, ale ta jejich primipivní logika, ta jest otestovaná mnoha souhlasnejma mrukoty v šencích, kde tyhle "lidový moudra" servírujou u vyčichlý desítky.

Proč se vo správnosti svý choroby nepřesvědčit bujnym stykem s podobně nakaženejma?

To nic, lezu vám krkem, pošlete mne do ...emigrace jako výše řečenej Filípek, kterej tu na nás apeluje, abychom už konečně opustili tuhle safari a přestěhovali se za příbuznými tam, kde žijí lidé.
09. 09. 2008 | 17:30

Pocestny napsal(a):

Jo a Pepane, to, že jste se pokusili všechny převléci do těch montérek a zmijovky, to ještě neznamená, že jí obvykle nosí exoti, stačí se porozhlédnout kolem. U nás máme dokonce celé exotické okresy...
09. 09. 2008 | 17:33

Stan napsal(a):

Cikrtoviny jsou kouzelné. Mistr Joda se na nich stylizuje do role arbitra elegance, který nešetří vtipem a ironií proti svým ideovým odpůrcům. Kdyby byl voleným politikem, je to jeho legitimní právo a dokonce jsem schopen ocenit i jistou míru sebeironie. Jako loajální úředník tohoto státu a tiskový mluvčí si cintá na triko.

A zkuste na ten web dát nějaký kritický komentář - zjistíte, že je tam cenzura jak vyšitá. Ono je to u liberálů takový nějaký podivný zvyk - plná huba svobody a lidských práv, a skutek utek... Tuhle mě smázli a zabanovali na libinstu, jen to fiklo. A to jsem neřekl jediné sprosté slovo, i když jsem těch nadávek od těch vznešených bojovníků za svobodu schytal nepočítaně.
09. 09. 2008 | 19:51

skeptický napsal(a):

To : pan Pepa

Pane nadkolego,nemáte tušení,zda se někde na Moravě stále dá sehnat originál biret LM ?

Zima na krku.Cenově by zmijovka,jak ji popisujete,nepřicházela v úvahu,a ten baret vypadal dost elegantně a bojovně zároveň.
Klausovku jsem po Vánocích musel vždycky odevzdat.

Milostivá mi omylem posypala protézu nějakým prostředkem proti vrabencům,takže jsem objevil poměrně výkonné laxativum za přijatelnou cenu.V našem věku musíme být vděčni i za drobné radosti.
10. 09. 2008 | 07:18

LEVAK napsal(a):

Ad Jan Šílený:jen pro informaci, v USA 45 miliónů občanů nemá sociální a zdravotní pojištění.Když máte práci jste zdráv je to OK!Ale když onemocníte a nebo někdo z rodiny?Teď mluvte!
11. 09. 2008 | 11:47

LEVAK napsal(a):

Ad Stan:jeden filosof napsal,že někdy je lepší diktatura tanků než diktatura peněz!
11. 09. 2008 | 11:49

stejskal napsal(a):

No, a neměli by si ho tedy platit, pane LEVAKu? ;-)

V současné době je v USA necelých deset miliónů nezaměstnaných (většina z nich krátkodobě), tak proč si alespoň ti ostatní neplatí pojištění?

Libor Stejskal
11. 09. 2008 | 14:45

Vasja napsal(a):

Jasan Řepo, ale obecně by mělo platit, že Řepy nemaj volební právo.
11. 09. 2008 | 16:17

Ferda napsal(a):

Pane Kráso, naprosto přesné a výstižné. Ale sebevědomí p. Cikrta je tak velké, že váš článek ho nepřiměje ani k zamyšlení. Vždyť stačí se dívat na jeho vystupování.
Člověk má dojem, že ministr je on.
11. 09. 2008 | 18:50

kočka šklíba napsal(a):

Pane Stejskale, myslím, že jste si neuvědomil, že možná je 10 miliónů nezaměstnaných, ale ti lidé také mají většinou rodiny. Tedy děti a ty jaksi se zaměstnat nemohou, to znamená, že nejsou ve statistikách nezaměstnaných, ale ve statistikách nepojištěných zřejmě jsou, občané USA to jistě jsou, že. Dále, že mezi nezaměstnanými budou asi převažovat hispánci a černoši, a ti jak známo mají dětí více než 1-2. Takže ona ta statistika tak nějak vychází. Na 1 nezaměstnaného 3,5 člena rodiny. Myslím, že právě i mezi těmito lidmi je i mnoho osamělých matek s více dětmi. Tak asi proto se nepojistí. Prostě na to nemají.
12. 09. 2008 | 00:05

stejskal napsal(a):

Dobrý den, paní kočko šklíbo,

neznám přesnou sociostrukturu amerických nezaměstnaných, ale troufám si tvrdit, že nezanedbatelná část z nezaměstnaných rodiny nemá (ostatně jako "asociálové" po celém světě).

To, že američtí černoši a hispánci mají v průměru více dětí než třeba "wasps" je jistě fakt. Ale podle mne to nic nemění na tom, že by stát měl především podporovat zodpovědné chování (čili plánované rodičoství a zodpovědnost za vlastní život) a teprve na druhém místě nastavovat záchrannou sociální síť co nejvýše, aby lidé cítili čím dál méně motivace k zodpovědnému chování (bez ohledu na to, zda jsou bílí, černí, hnědí, žlutí nebo třeba zelení).

Tím samozřejmě nechci říct, že americký sociáoní a zdravotní systém je dokonalý. Není, právě naopak. Proto se jej také už řadu let (zatím marně) někdo pokouší změnit. Ale věci podle mne nejsou tak jednoduché, jak by se dalo soudit z textů pana LEVAKa (reagoval jsem na - pravda ne mně adresovanou - výzvu -"Teď mluvte!". Tak jsem mluvil ;-)

Libor Stejskal
12. 09. 2008 | 11:02

skeptický napsal(a):

Myslím,že existuje rozdíl v ceně skupinové pojistky,kterou díky odborům,nebo vyšší šarži ve společnosti zaměstnanec dostane k platu,a platí zaměstnavatel,a individuální pojistkou,která je pro nižší příjmové kategorie nedostupná,nebo jen v limitu základního ošetření.
Ve většině zemí existuje celostátní povinný plán,který díky počtu členů udržuje cenu na přijatelném stupni.Tomu se Amerika z nějakého důvodu zásadně vyhýbá.
Asi na tom pojišťovny nemohou tolik vydělat,anebo z obavy,že jedna pojišťovna by měla monopol,a ostatní utřely.
Hybrid soukromých pojišťoven hrajících si se státními penězi,rozhodujících průběžně o tom ,co budou a nebudou hradit jak se jim zlíbí je,co nás asi čeká.
12. 09. 2008 | 16:17

skeptický napsal(a):

P.S.Teoreticky to funguje pouze za předpokladu,že pojišťovna je vlastněna státem,a případné přebytky se vracejí do systému,ne odčerpávají jako zisk.

Aby soukromá pojišťovna spravovala povinné pojištění pro zisk nevyhnutelně skončí tak,jako když si v hotelu zaplatím plnou penzi,a dostanu (možná)třikrát denně suchý chleba.
Dnešní článek o zdravotních údajích na internetu je k neuvěření.Jak se zajistí soukromá data,budou-li k nim mít přístup tisíce lidí ve zdravotnictví a pojišťovnách?
Velké rošťárny se dějí.
12. 09. 2008 | 18:12

kočka šklíba napsal(a):

Pane Stejskale, myslím, že to dost zjednodušujete, skeptický Vám částečně odpověděl. Tady jsou například bližší informace:http://www.penize.cz/29415-zdravotnictvi-usa-drahe-pojisteni-ktere-zdaleka-nehradi-vsechno
13. 09. 2008 | 00:03

skeptický napsal(a):

Jak pravil Karel Poláček,když mu muž na ulici řekl,že tři dny nejedl : To se pane musíte nutit.
13. 09. 2008 | 06:11

Skogen napsal(a):

Pane Stejskale, že by si v USA pětatřicet procent obyvatelstva neplatilo pojištění, protože tam nadneseně řečeno nemají minimální mzdu?

Víte, docela mne překvapilo, že k evakuaci před hurikánem Ike tamní samospráva objednala 1500 autobusů - já, který jsem vyrostl na úžasné propagandě "Beverly Hills 902 10" jsem si vždycky myslel, že každá americká domáctnost má mimojiné barák a v něm minimálně dvě hypertrofované káry..
13. 09. 2008 | 12:43

Honza999 napsal(a):

Stejskal

Ani Vás nenapadlo zamyslet se, zda by to nemohlo být tím, že tito lidé, ač zaměstnaní, přesto na pojištění nemají dostatek prostředků - celý jejich plat spolkne bydlení, doprava do práce a základní strava. Ba dokonce není neobvyklé, že leckdo má dvě zaměstnání a OBA jeho platy spolkne bydlení, doprava do práce a základní strava.
13. 09. 2008 | 18:06

stejskal napsal(a):

Dobrý den, paní kočko,

naopak, myslím si, že to dost zjednodušil pan LEVAK. Jen jsem se to pokusil vyvážit opačným extrémem ;-)

Pan skeptický má samozřejmě pravdu, jeho postřehy považuji za přesné. Nicméně se netýkají VŠECH těch 45 miliónů (panem LEVAKem zmiňovaných) lidí, kteří nemají sociální a zdravotní pojištění. Jen jejich určité části (i tak je to dost smutné).

Nerozumím zcela dotazu pana Skogena. Chce mi říci, že 45 miliónů Američanů pracuje za minimální mzdu či nemá zaměstnání? Tedy každý osmý či devátý včetně kojenců a důchodců? Ale jestli pan Skogen vychází toliko z ""Beverly Hills 902 10", není vyloučeno. že si to myslí ;-)

Napadlo, pane Honzo999, takových je i v USA celá řada (dokonce zřejmě více než v Evropě - důvod viz text pana skeptického). Nicméně stále je ještě určitá část těch, kteří se prostě rozhodli, že to risknou. Chtějí jiné věci než zdravotní pojištění, rezignovali na zodpovědnost (jen pro upřesnění - neříkám, že všichni z těch 45 miliónů, jen určitá část). Potkal jsem jich tam celou řadu. Kolik Vy, pane Honzo999?

Jediné, co jsem chtěl říct, je, že věci podle mne nejsou tak jednoduché, jak je vidí pan LEVAK (a řada dalších ;-)

Libor Stejskal
13. 09. 2008 | 22:50

kočka šklíba napsal(a):

Nemohu Vám napsat pane Stejskale dobrý den, protože je noc :D, ale stejně zdravím. Tak to ano, ale vyznělo to tak, že se domníváte, že většina to pojištění nemá, protože nechce a tak to opravdu není. A i kdyby mezi nimi bylo dost těch co dejme tomu peníze radši utratí za drogy atd., co jejich děti? Jednak jsou v tom nevinně, jednak si myslím, že si tím stát(USA) zakládá na další a další problémy, jak z hlediska zdravotnictví, tak i sociálních obecně. Ale jsem opravdu ráda, že jste mě nezklamal,že uznáváte, že Vaše odpověď Levákovi byla alespoň trochu extrémní ;). Tedy na Vás, jsou tu jiní, ku kterých by mě to nepřekvapilo.
14. 09. 2008 | 01:36

skeptický napsal(a):

Na googlu zadejte "USA without any insurance",první titulek shora- "NCHC facts about..."
Tam je to popsáno do detailů,bez zbytečných emocí,zdá se,že celkem věcně.

Ohledně státu ,zakládajícího si na problémy:

Mám dojem,že stát si zakládá na problémy zcela vědomě,a účelově v mnoha směrech,a tento směr exportuje do všech tzv.demokracií.

Zároveň vytváří prostředí kriminality,která v důsledku přináší zaměstnanost v přebujelém systému policie,justice,sociálním sektoru a vězeňství.

1) Devalvace školství.
2) Znemožňování rodinné výchovy.
3) Omezení přístupu k zdravotnímu pojištění.
4) Rozporný přístup k drogám doma ,i ve světovém měřítku.
5)Dnes už zcela veřejné podrývání autority katolického křesťanství,což by u ostatních náboženství nepřicházelo zatím v úvahu.
6) Okázalá reversní diskriminace,rasové zákony naruby.
7)Záměrná podpora světové migrace.

Každý z těchto bodů by vydal na knihu.

V zemi.kde 3% populace vlastní přes 95 procent všeho je jasné,že tato tři procenta diktují směr,kterým se země ubírá,a to k svému maximálnímu prospěchu,a obávám se,že v konečném stavu k okleštění všech svobod a otevřenému absolutismu,a to nejen v USA.
14. 09. 2008 | 05:32

stejskal napsal(a):

Dobrý den, paní kočko,

jsem rád, že jsme si porozuměli. To s těmi dětmi je samozřejmě problém (a nejen v USA). Vaše otázka je naprosto správná a legitimní. Druhá pak zní, nakolik stát tím, že přebírá odpovědnost, demotivuje občany, aby se odpovědně chovali (a nekladu ji na první místo).

Díky za odkaz, pane skeptický. Velmi zajímavý text.

Vaše spekulace o celosvětovém spiknutí "bohatců" nesdílím. Ale to už asi víte ;-)

Libor Stejskal
14. 09. 2008 | 11:03

Karel napsal(a):

Pane Stejskale, to je hezké, že odpovídáte pane Skeptickému, cituji :
"Vaše spekulace o celosvětovém spiknutí "bohatců" nesdílím. Ale to už asi víte ;-)"

Ale on napsal jasná fakta, co s tím? Vaše odpověď je pěkná, ale není v ní nic konkrétního.
14. 09. 2008 | 13:56

skeptický napsal(a):

Pane Karle,
To nic,
to je mezi námi děvčaty.S panem nadkolegou máme v něčem odlišné názory.Já je mám poněkud méně korektní,ale mám povoleno se vyjádřit,pokud nebudu zatvrzelý.

Velké peníze se nekritizují,čert ví,kde by to mohlo skončit.

Je to fajn člověk,kdo ví,jestli nemá pravdu.Já si sem jen chodím se vykecat,nebo si ulevit,když mne madam utiskuje.

Mám pro pana Stejskala hádanku.
What is it : It looks like a duck,it walks like a duck,it quacks like a duck?
Surprise,it's a duck!
Or isn't it?
There is nothing I hate more ,than indecision.
My už si rozumíme i bez odpovědi.
14. 09. 2008 | 15:57

skeptický napsal(a):

P.S.There is nothing,I hate more than indecision.Or do I?
14. 09. 2008 | 15:59

skeptický napsal(a):

P.P.S.
Slyšel jsem hezký chtip :
Na ministerstvu zdravotnictví chlapík žádá o práci.Při pohovoru se ptají,tak ještě Vaše jméno?
Mimiloš Kokoudelka.
Proč najednou koktáte?
Já ne,to otec,a ta paní na matričním úřadě byla kráva.
14. 09. 2008 | 16:23

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Karle,

vezmu to bod po bodu, ano? Fakta versus domněnky či subjektivní názor

1) Domněnka (že je školství devalvováno a že tak dokonce někdo činí záměrně).

2) Domněnka (že je znemožňována výchova v rodině - sic! a že tím někdo něco sleduje).

3) Domněnka. V delším časovém úseju (desítek či stovek let má ke zdrav. pojištění přístup čím dál více lidí).

4) Nerozumím.

5) Velmi zjednodušený pohled (kdo podrývá a jak?). Navíc v převážně protestantských USA poněkud úsměvný.

6) "Rasové zákony naruby" - nerozumím. Pozitivní diskriminace? Pokud ano, pak dávat do souvislosti snahu o vyrovnání sociálních hendykepů s tzv. "účelovým vytvářením problémů" (viz pan skeptický) je z mého pohledu naprosto nesmyslné.

7) více méně dtto.

Za osmé bych doplnil o teorie Michaela Moora ztvárněné ve snímku Fahrenheit 9/11 ;-)

Yes we do, Mr. Sceptical ;-) Indecison is deadly risky. Inconsideration might be even worse in some respect ;-)

Libor Stejskal
14. 09. 2008 | 18:12

skeptický napsal(a):

Dobrý den,pane Stejskale,

Jsem poctěn Vaší pozorností.

Začnu odzadu.Jelikož inconsideration je to ,čemu se říká nebulous expression,a může skrývat množství významů,rád bych si to upřesnil.

Se svou kuchyňskou angličtinou jsem si pomohl pro jistotu slovníkem,přiznávám.

Nerozvážnost
bezohlednost
netaktnost
bezmyšlenkovitost
ukvapenost
nešetrnost

Předpokládám z kontextu,že první dává smysl,a jednalo se o filosofickou úvahu.
Bezohlednost,netaktnost nebo nešetrnost ve spojení se mnou bych těžce nesl.

Rád bych uvedl,že moje závěry a názory jsou pouhé doměnky,dovozené podle vzorce ... it looks like a duck.

1) devalvace školství :
Plánované (?) odstranění známkování kvůli stresu,odstranění dějepisu(to už chtěl odstranit i A.H.a nahradit tělocvikem),tady nahradit vlastivědou a přednáškami o 2.sv.válce.Děti se budou učit diskutovat,a fakta si najdou na internetu.Mluvil jsem s řadou mladých amíků,s údajně VŠ vzděláním,často žen,a byl jsem občas dojat.V ten záměr bych věřil.Snem každé vlády je mít nemyslící populaci voličů,která si ještě tak dokáže vyplnit daňové přiznání,když ne,od toho jsou daňoví poradci a účetní.Mozky se dají koupit jinde,když na to je.Čím dál tím méně peněz do školství se také projeví.

2)Činit rodiče bezbrannými v situaci se vzpurnými ratolestmi,o tom se na blogu pí KVS napsalo dost a dost,ohlas znáte.Když ne záměr,tak co,ušlechtilé pohnutky? Asi.Když mu matka řekne ,máš zaracha,pošle ji do hajzlu.Když mu policista řekne,jsi zatčen,a udělá totéž,nepřestane se divit.
Příprava krmiva pro policii,soudy,právníky, bachaře,psychology, a hlavně zákonodárce,na utahování šroubů pro všechny.
Najděte si Russel Peters- beating your kids.

3)Budiž,lepší se to.Ale proč nejvyspělejší země na světě je na tom tak jak je,a ještě to místní zvolená elita chce importovat sem.Krom toho,že na tom někdo zatraceně vydělá,nechápu.Peníze teď vybrané nestačí,a ještě to má generovat zisk?Něco bude muset povolit,z p.du kuličku neuděláš,jak praví básník.

4)Že jisté známé zpravodajské služby jsou klíčovými hráči ve světovém obchodu s drogami bylo zmíněno různými zdroji nejednou.Způsob rozvracení nepřátelských států,řekněme.Totiž kdokoliv je konkurence,je nepřátelský stát.
Kdo kontroluje Afganistan,kde se pěstuje většina světové produkce makovic?Pro potřeby medicinské,pochopitelně.
Na plantáže dobrot v Columbii by bylo napalmu dost,jen chtít.
Tady bylo deset let ticho po pěšině,noviny psaly,že to je daň demokracii,a krčilo se rameny,teď se rozdávají stříkačky,a strážníci jako houpací koně je chodí sbírat na dětských hřištích.Dvacet let nucených prací by to vyřešilo.

5) Najděte si Bill Maher -religulous,je toho tam tucet.Jak roztomilé,popřáván prostor na všech mediích.Kdyby to zkusil na jinou adresu,ukřižovali by ho.

6)Do rasových zákonů,které existovaly ve Státech do 50.let to bude ještě chvíli trvat,pravda.Účelové vytváření problémů tam bude,polarizuje to společnost,dává jí to nepřítele,to je staré jak lidstvo.Alespoň se nekouká,co se děje nahoře.
7)Viz 6.
8)Ten pan Moore,nebo další filmy na téma spiknutí bankéřů mne tak moc nepřesvědčily,tam dokonce pochybuji o upřimnosti záměru i o zdroji.Je to celé podezřelé.

Pokusím se vyvarovat podobných námětů,je to jak čert a svěcená voda,nechci nikoho nakvasit v neděli odpoledne.

Už zase mrkáte.

Neříkám nic,ale na moje slova dojde.

Děkuji za trpělivost,

V úctě,
Skeptický v.r.
14. 09. 2008 | 21:34

skeptický napsal(a):

P.S.
Abych zůstal věren své tradici postscriptů.

Pokud dvě nesouhlasící strany mají odlišné názory na věc,a označují je jako fakta,pak se dostaneme do situace protichůdných fakt.
Co bude prubířským kamenem?
Oficiální posice vlády.Čí chleba jím?Korektnost?Historie?

Osobně bych nezavrhoval domněnky,ledaže bych s nimi nesouhlasil.Ale fakta mohou být ošidná.Domněnky ale také....
There is nothing I hate more....
14. 09. 2008 | 22:10

skeptický napsal(a):

P.P.S.
Omlouvám se za ty doměnky,a Russella jsem okradl o jedno L.
S.
14. 09. 2008 | 22:13

Skogen napsal(a):

Pane Stejskale, pojistné v USA přijde bratru na 200 až 600 dolarů měsíčně - za předpokladu, že nejste nositelem zdravotních rizik (např. nekouříte), ale i poté jste pojištěn jen vy. Má-li být pojištěna i vaše rodina, sáhnete do šrajtofle hlouběji. Přesto takový pojistný plán zdaleka nekryje to, co my Češi považujeme za samozřejmost. Nemyslím si, že byste to nevěděl. Stejně tak si nemyslím, že byste nevěděl, zda v USA je či není minimální mzda, tedy výše příjmu zaměstnance, garantující schopnost krýt nejnutnější výdaje, kam nárok na přístup ke zdravotní péči tvrdošíjně počítám.

Zdravotní pojištění mohou zaměstnancům hradit zaměstnavatelé a 60% zaměstnanců tak pojištění s různou mírou "spoluúčasti" získává, zbylým 40% však zaměstnavatel pojistku neplatí. Tito musí dát jen sami za sebe v průměru 400$ měsíčně ze svého, při vysoké přímé spoluúčasti. Toto nejsou žádní losseři, to jsou produktivní lidé.. A pak je zde kategorie nezaměstnaných, důchodců, invalidů, etc.. Pane Stejskale, ne že by nechtěli, oni na to nemají.

S Beverly Hills máte recht. Skutečně krásná propaganda, my, generace, která má spolu s následujícími začít platit vaše experimenty, jsme jí ochotně věřili. O to horší je rozčarování.

A Cikrt? Z této neuvěřitelné existence se mi zvedá kufr. Ne kvůli slupce, aby bylo jasno, ale kvůli jádru.
14. 09. 2008 | 23:06

kočka šklíba napsal(a):

Zdravím p. Stejskale, ano souhlasím s tím, že vymyslet systém, jak zajistit potřebnou zdravotní péči pro všechny občany, zvláště pro děti, důchodce, invalidy, nezaměstnané atd...a přitom současně nepodporovat lidi, kteří by systém zneužívali, je složité. Ale pořád se mně zdá důležitější radši poskytnout tyto jistoty a zabezpečení všem, než připustit, aby byť jen malý počet potřebných bylo bez pomoci. Tak to cítím a vím, že je to tak správně. Jsme lidé na určitém stupni vývoje, měli bychom se podle toho chovat, a kvůli parazitům (na to slovo jsem teď sice dost alergická :D) by neměli trpět potřební.
14. 09. 2008 | 23:58

skeptický napsal(a):

Na to zase existuje teorie v historii zastávaná,že je lépe,aby 99 spravedlivých trpělo,než aby jeden viník unikl.
Už nevím,kde jsem to četl.Ale o tom to není.

Ale 47,000,000 lidí je hodně.
16% populace na naše poměry je 1,600,000.Možná,že tu Ameriku nejenom doženeme,ale i předeženeme.Chruščov měl pravdu,jen to bude dýl trvat.

Budu se asi muset prohlásit za nějakou skupinu,za kterou platí pojistné stát.Nějaké další diskuse o euthanasii se rázem stanou zbytečností.
Na parazity je nejlepší česnek.
15. 09. 2008 | 00:27

kočka šklíba napsal(a):

Skeptický, asi jsem dost unavená, ale poslední odstavec jsem nepochopila;)
15. 09. 2008 | 00:40

skeptický napsal(a):

To se dávalo dětem na škrkavky.Když se řekne parasit,tak si představím je.

Asi se stanu důchodcem,pokud za mne bude pojištění platit stát.Když ne,budu muset stále každé léto jezdit na Aljašku na dva týdny rýžovat,abych si to mohl zaplatit.Nedělám to rád,jsou tam komáři,a jsem celý umáčený.
Když to nevyléčí aspirin,což asi od té péče mohu očekávat,vezme to se mnou rychlý konec.

Jsem známý nesmyslnými,nebo nedomyšlenými závěry.Taky už se mi zavírají čivy.
15. 09. 2008 | 01:13

Skogen napsal(a):

Oprava: ...zda v USA minimální mzda je či není v dostatečné výši, tedy... atd.
15. 09. 2008 | 04:01

stejskal napsal(a):

Opět dobrý den, pane skeptický,

měl jsem na mysli "ukvapenost" a domníval jsem se, že odpovídající překlad vyplývá z kontextu. V žádném případě jsem to ale nemyslel na Vás. Spíše jako bonmot, nemám-li použít poněkud komického termínu "obecná pravda" ;-)

Ad 1) Současné směřování systému vzdělání můžeme jistě vnímat různě. A najdeme v něm celou řadu pro a proti. Já v něm například vidím snahu vést studenty k samostatnému myšlení a sebevědomí místo bezmyšlenkovitého biflování a drilu, jež podle mne vychovává zakomplexované nesebevědomé "stěžovače" po hospodách a v internetových diskusích. Místo lidí, kteří jsou ochotni si udělat názor, vystavit ho reflexi, polemizovat o něm (třeba jej též modifikovat) i se kvůli němu angažovat.

Ad 2) Současné úvahy (trendy) ohledně výchovy dětí opět podle mne směřují k podpoře formování nezakomlexované a nestresované osobnosti. Samozřejmě se to někdy zvrhává a někdo si to vyloží tak, že se děti nemají vychovávát vůbec. Mezi tlučením dětí a "nevýchovou" je celá škála dalších možností. Na to si stačí přečíst pár knížek o dětské psychice. Doporučuji dnes již klasického profesora Matějčka.

3) No, aspoň něco ;-) Proč je na tom nejvyspělejší země ve zdravotním pojištění tak jak je? Na to zatím podle mne nejlépe odpověděla paní Brixi. O žádné spiknutí nejde, jen se v tomto prostoru střetává trochu moc protichůdných zájmů http://blog.aktualne.centru...

4) Ano, to jistě jsou. Dělají to podle mne prakticky všechny (navíc si tím vylepšují rozpočet), je to odsouzeníhodné a odporné. Zde se shodujeme. I když nevím, jestli se to dá řešit napalmem a jestli je motivem tohoto jednání "účelové zakládání si státu na problémy a směřuje, tím k okleštění všech svobod a otevřenému absolutismu, a to nejen v USA" ;-) Spíš si myslím, že je to lumpárna. Ne celosvětový komplot k ovládnutí mas.

Ad 5) Měl jsem za to, že v USA už delší dobu nikoho neukřižovali ;-) Nicméně tvrzení "kdyby to zkusil na jinou adresu,ukřižovali by ho" je i bez toho pohříchu spekulativní a ničím neverifikovatelné.

6) "Do rasových zákonů,které existovaly ve Státech do 50.let to bude ještě chvíli trvat." No, tak opět aspoň něco :-) Druhá možnost je, že se ve svém odhadu zcela mýlíte.

7) Viz 6.

8) Skvělé, tady jsme vlastně úplně zajedno.

Naopak. O těchto tématech bychom měli diskutovat více. A to i neděli odpoledne (tedy pokud třeba nejezdíme s dětmi na kole). Jsem přesvědčen, že bychom jeden druhého hned tak nenakvasili, ale možná se pletu ;-)

Ad P.S. Nediskutujeme přeci proto, abychom na závěr vynesli nějaký definitivní, obecný a jednou pro vždy platný soud. Nebo ano? Já diskutuji proto, abych si rozšířil obzory a poznal názory jiných. Mohu tím jen získat, nikdy ne ztratit.

Také já děkuji za trpělivost.

Yours Sincerely

Libor Stejskal
15. 09. 2008 | 12:00

stejskal napsal(a):

I Vám dobrý den, pane skogene,

můžete mi prosím blíže objasnit, co jste myslel větou: "S Beverly Hills máte recht. Skutečně krásná propaganda, my, generace, která má spolu s následujícími začít platit vaše experimenty, jsme jí ochotně věřili. O to horší je rozčarování."

Já žádné experimenty nepodnikám a když, tak si je platím sám. Pokud máte na mysli americké zdravotnictví (resp. tamní systém zdravotního a sociálního pojištění), nikde jsem jej v této debatě nepodpořil. Naopak. Nepovažuji jej za dobrý.

Vy jste z generace, která uvěřila Beverly Hills? Nevěřím, že taková generace existuje. Maximálně jde o jisté blíže nedefinovatelné množství poněkud naivních jedinců.

Jinak s Vaším popisem systému zdravotního pojištění USA naprosto souhlasím. Je tam velké množství lidí, kteří pracují a nemají na jeho placení. Napsal jsem to tu několikrát. Jen tvrdím, že to není všech těch 45 miliónů amerických občanů, jak naznačuje pan LEVAK 11.09.2008 11:47:40. To mi přijde jako propaganda. Nic méně, ale také ani nic více.

Libor Stejskal
15. 09. 2008 | 12:10

stejskal napsal(a):

A také Vám dobrý den, paní kočko,

no, já bych se to spíše neustále pokoušel skloubit.

Pokud zůstaneme jen u teze, že "důležitější radši poskytnout tyto jistoty a zabezpečení všem, než připustit, aby byť jen malý počet potřebných bylo bez pomoci" mi přijde jako rezignace na zlepšování, hledání optimálních postupů a v neposlední řadě zbytečné a zejména kontraproduktivní podporování těch, kteří by si mohli pomoci sami. Ale proč by to dělali, když jim pomůže stát a nic za to od nich nechce.

Tak to zase cítím já. A věřte mi, že mne velmi trápí, když někdo trpí či je na něm páchána nespravedlnost. Jen prostě dávám o něco více přednost vlastní aktivitě (a to i v případě starosti o druhé, podporuji poměrně dost různých projektů tohoto druhu) než plošné státní intervenci. A tím vůbec neříkám, že by stát měl zcela rezignovat. Jen se jeho pomoc musí zeefektivnit (například nedávat peníze deseti lidem, když se bez jeho pomoci z objektivních důvodů neobejdou možná jen dva. Těm ostatním vlastně ubližuje, neboť je zbavuje motivace).

Libor Stejskal
15. 09. 2008 | 12:20

Oskar napsal(a):

Myslím, že odejít by měl pan Krása když už takto vyzývá. Pan Cikrt je člověk na svém místě a urážky od jeho oponentů jsou mnohem hloupější a závistivější.
15. 09. 2008 | 13:14

Skogen napsal(a):

Tím VY mám na mysli generaci, která připustila přesun kapitálu z České republiky na mnohý ostrovní stát, pane Stejskale. Trošku zde aplikuji kolektivní vinu, ač nejsem jejím zastáncem, ale žádný přímo odpovědný se mi zřejmě pod ruce nedostane.

Beverly Hills Vám objasnit mohu. ano, byli jsme slaboduší teenageři, kteří s otevřenou papulí tento seriál hltali. Stejně slaboduší byli mnozí rodičové a prarodičové, kteří hltali Dallas a Dynastii. Dnes už by tyto seriály takřka každý zařadil do správné dimenze.
15. 09. 2008 | 15:58

stejskal napsal(a):

Pane Skogene,

žil jsem v domnění, že Vámi zmiňovaný přesun nepřipustila generace, ale zákony (resp. jejich absence) vytvořené našimi volenými zástupci. To, že byly špatné, má řadu důvodů. Hloupost, naivita, v řadě případů i nekalé úmysly. Ale co to má společného s generací...

Jestli jste s otevřenou pusou hltal Beverly Hills, Dallas či Dynastii, je to spíše Váš problém. Těžko si kvůli tomu můžete na někoho ztěžovat. Je to jako kdyby někdo uvěřil Vinnetouovi a chtěl jeho metody aplikovat ve svém životě.

Proč máte potřebu něco svádět na jiné, ještě k tomu za celou generaci ("my, generace, která má spolu s následujícími začít platit vaše experimenty")? Není lepší dělat něco proto, aby se generace po Vás měla lépe?

Libor Stejskal
15. 09. 2008 | 16:10

Skogen napsal(a):

Ale jistěže je to můj problém, pane Stejskale. Nicméně si můžete být jistý, že tu zpackanou transformaci, kterou tehdejší neplnoprávní (tedy i já) pouze sledovali zpovzdálí, zaplatí Vaše děti a vnukové. Mentorství na tom nic nemění. Zákony jsou, pane Stejskale, produktem lidí, jestliže laskavě pomineme ty přírodní. Proč tam plést generace? Inu vždy se po čase zobecňuje. Vy jste v případě Mašínů zobecnil a zeschématičněl jejich oběti, já jsem si dovolil zobecnit a zjednodušit vliv Vaší generace na kvalitu života Vašich potomků, když se tento blog věnuje jednomu z nejohavnějších témat reforem, tedy kupčení se zdravím. Prosté.
15. 09. 2008 | 17:37

kočka šklíba napsal(a):

Skogene, můžu Vás ujistit, že konkrétně já a dost lidí kolem mě na ty "přesuny" majetku koukalo se stejně s otevřenou pusou jako na ten Dallas. Ale vážně, co jsme mohli dělat? Že je to nejen zpackané, ale hlavně rozkradené jsme postupně zjišťovali jenom díky takovým novinářům, jako je např. J. Lorencová, ale moc jich nebylo, těch zpráv a těch novinářů. Naopak, všichni jsme byli ujišťováni, jací jsme u nás pašáci, dokonce tygři(vzpomínka na jednoho fakt "schopného" ministra ODS). A o to hroznější je, že v podstatě ty stejné lidi, kteří jak podotýká p. Stejskal, ty zákony a pravidla tviořili(a proto to tak dopadlo) si voliči zvolili opět do vládních funkcí(nechci rozebírat v podatě volební pat a přeběhlíky). Ano budeme to platit ještě my a hlavně naše děti a vnuci, ale nejhorší je spíš úpadek morálky, kdy ani moc nikoho nezajímá, jak kdo k majetku přišel, důležité je, že ho má a je tzv."schopný".
16. 09. 2008 | 01:41

stejskal napsal(a):

Znovu dobrý den, paní šklíbo i pane skogene,

jen pro pořádek: v žádném případě neobhajuji (ani jsem nikdy neobhajoval) rozkrádání. Nemohu popřít, že jsem začátkem 90. let patřil mezi lidi, kteří velmi naivně věřili, že nová politická reprezentace jedná s nejlepšími úmysly a problémů je spíše méně než více. Dost brzy mne z toho vyvedli.

Podobně to vnímala celá řada lidí a bohužel i většina novinářů. Někomu se otevřely oči dříve, jinému později, dalšímu vůbec ne.

Co z toho plyne pro mne osobně: dávat si větší pozor, aby člověk nepodléhal iluzím. Být kritický úplně ke všemu, co se kolem děje (kritický, ale ne negativistický či destruktivní).

Myslím, že není pravda, že "ani moc nikoho nezajímá, jak kdo k majetku přišel, důležité je, že ho má a je tzv.'schopný'." Naopak bych řekl, že to zajímá čím dál více lidí. A čím dál více lidí si uvědomuje, že bez mravnosti, etiky a morálku (a dobrých zákonnů) to společnost daleko nedotáhne. Důkazem jsou diskuse na těchto stránkách, stále sebevědomější občanská společnost a sílící tlak na politiky (bohužel zatím stále ještě ne dost silný).

Nezlobte se, ale stěžovat si na "úpadek morálky" (druhých), na "generace, které dopustily..." podle mne k ničemu nevede. Já chci vědět, co mohu udělat, aby se věci pohnuly k lepšímu (historie mi slouží k tomu, abych ji analyzoval a vyhnul se jejím pochybením, ne abych si na ni stěžoval).

Ptát se na to mohu na těchto stránkách a různé úhly pohledu či rozmanité názory mi pomáhají formulovat odpověď. Ale její konečnou podobu (a zároveň se neustále vyvíjející) si musím dát sám.

Libor Stejskal
16. 09. 2008 | 10:47

JirkaF napsal(a):

Vážený pane Kráso,

cloumá Vámi závist? A dokázal byste na svou karikaturu reagovat stejně jako mgr. Cikrt? Vizte třeba web autora kresby zde: http://chucpe.bloguje.cz/71...
16. 09. 2008 | 14:34

Skogen napsal(a):

4kočka šklíba a pan editor: Samozřejmě souhlasím. Jen podotýkám, že v duchu pokračující transformace by bylo dobré neplácat se přespříliš po ramenou a nedůvěřovat málo věrohodným záměrům více než je zdrávo.
16. 09. 2008 | 18:42

stejskal napsal(a):

Naprostý souhlas, pane skogene.

Na plácání po ramenou je vždycky dost času.

Libor Stejskal
16. 09. 2008 | 18:47

petr napsal(a):

Je pravda pane Krása, že Váš plat, stejně jako plat pana Cikrta, jde z peněz daňových poplatníků (konkrétně z dotace pro NRZP)? Jestli totiž ano, tak Vaše ublognutí dostává hned další rozměr, 150x70 centimetrů, přesně jako mají zrcadla v předsíni.
16. 09. 2008 | 21:55

kočka šklíba napsal(a):

Pane Stejskale, no ano, zajímá to mnoho lidí, jenže podle mého to nezajímá ty, které by to zajímat mělo, tedy především policii, státní zastupitelství atd. A taky novináře, protože ti když chtějí, tak dokáží rozvířit a zjistit zajímavé věci, ale pouze když chtějí, a to mnohokrát nechtějí. A to nemluvím o bulváru, kde nám jsou tito lidé představováni jako tzv."celebrity" na rautech, soutěžích nejlépe miss, golfových turnajích, svatbách a tak dál. A co jsou nejčtenější noviny? Blesk, že?
17. 09. 2008 | 00:59

stejskal napsal(a):

Paní kočko šklíbo,

podle mne to zajímá různé lidi bez ohledu na to, jaké mají zaměstnání. A jiné to zase nezajímá, i když by je to zajímat mělo.

Co jsou nejčtenější noviny? Blesk, samozřejmě. Ale ne proto, že by jejich novináři jako druh byli nějak výjimečně jiní než zbytek společnosti, hyeny, které lidem jen zbytečně pletou hlavy.

Ale protože společnost respektive její podstatná část se podobně jako řada politiků, policistů, novinářů atd nechce zajímat o podstatné věci, ale raději o tzv."celebrity" na rautech, soutěžích nejlépe miss, golfových turnajích, svatbách.

Co s tím uděláte? Jde s tím něco udělat? Podle mne ano, ale začínám u sebe. Ne abych si pořád stěžoval na druhé. Například na to, že čtenáři nečtou to, co mně přijde podstatné, ale raději se zaobírají senzacemi. Třeba je to moje chyba, že je nedokáži zaujmout, získat atd.

Co mohu udělat lépe...

Libor Stejskal
17. 09. 2008 | 11:46

kočka šklíba napsal(a):

To jste špatně pochopil, co jsem tím chtěla říct, já proti Blesku atd. nic nemám, je mně jasné, že lidé něco takového chtějí, tak to prostě dostanou. Ale na druhou stranu jsou, a nejen tam, lidé, kteří přišli k majetku bůhvíjak a nebo spíš se i možná tuší jak, prezentováni v takovém světle, jako kdyby to byli ti nejschopnější a nejlepší, případně alespoň hodni následování. A to nemá s typem novin nic společného, média to takhle předestírají bez výjimky. Některá více, některá méně, a ne každý, ať z jakéhokoliv důvodu, je schopen si klást otázky, přemýšlet a podobně.
17. 09. 2008 | 12:28

stejskal napsal(a):

Paní šklíbo,

paušalizujete ;-) A snižuje to relevantnost Vašich úvah, řekl bych. Tolik o Vašich odsudích médií.

Teze "ne každý, ať z jakéhokoliv důvodu, je schopen si klást otázky, přemýšlet a podobně," je sice pravdivá, ale je konstatovat je tak to jediné, co s tím můžeme dělat. Nic jiného dělat nelze, nemůžete chránit lidi před nimi samotnými a rozhodovat, co dokáží pochopit a co ne. Už se to zkoušelo různými způsoby a vždy to byla cesta do pekel.

Libor Stejskal
17. 09. 2008 | 21:30

kočka šklíba napsal(a):

Ano pane Stejskale, vím, že toto téma je pro Vás citlivé, už z hlediska Vaší profese. Jenomže já mám své dlouholeté zkušenosti z tohoto oboru také. A opravdu si nedělám, narozdíl od Vás, o novinářích žádné iluze, vím, že jsou mezi nimi samozřejmě jak čestní lidé, tak špatní , jako všude. Jenže oni mají, narozdíl od ostatních velkou moc, a často jízneužívají, přece 8. velmoc se neříká jen tak. A jenom právě taková perlička, co říkáte na zveřejnění odposlechů Tlustého v MF právě nyní? Vždyť, jak se i na tomto webu píše, je to už dva roky stará zpráva. To není účelové ovlivňování veřejného mínění? Dokonce i v diskuzi na i Dnes to převážně kritizují, a to je co říct, vzhledem k orientaci a úrovni tamních příspěvků. Lidi před nimi samotnými chránit nelze, ale chránit je před podpásovkami, co vyrábějí některá média, by mělo jít. A před manipulací.
18. 09. 2008 | 12:16

flash games napsal(a):

A taky novináře, protože ti když chtějí, tak dokáží rozvířit a zjistit zajímavé věci, ale pouze když chtějí, a to mnohokrát nechtějí. A to nemluvím o bulváru, kde nám jsou tito lidé představováni jako tzv."celebrity" na rautech, soutěžích nejlépe miss, golfových turnajích, svatbách a tak dál. A co jsou nejčtenější noviny?
26. 04. 2009 | 10:08

air jordan shoes napsal(a):

Máme prostě svobodu slova a politické orientace pro každého - i ministerského úředníka.
25. 05. 2009 | 10:58

basketball shoes napsal(a):

Už se to zkoušelo různými způsoby a vždy to byla cesta do pekel.
25. 05. 2009 | 10:58

jordan shoes napsal(a):

paušalizujete ;-)
25. 05. 2009 | 10:59

plotové tvárnice napsal(a):

Teze "ne každý, ať z jakéhokoliv důvodu, je schopen si klást otázky, přemýšlet a podobně," je sice pravdivá, ale je konstatovat je tak to jediné, co s tím můžeme dělat.
16. 06. 2009 | 01:35

Omega watch napsal(a):

Get a replica Omega watch that will be virtually indistinguishable from the real thing,and the replica omega watche is cheap and best omega watche here is one of hot wrist watch in lowest price.http://www.omegawatchessale...
02. 07. 2009 | 04:12

uggs on sale napsal(a):

I think it's beautiful.And I like it!Especially,the color is cool!
17. 12. 2009 | 13:40

replica watches napsal(a):

Interesting thing!
This is my first time comment at your blog.
Good recommended website.
02. 03. 2010 | 04:26

replica watches napsal(a):

Interesting thing!
This is my first time comment at your blog.
Good recommended website.
02. 03. 2010 | 04:27

replica watches napsal(a):

Interesting thing!
This is my first time comment at your blog.
Good recommended website.
02. 03. 2010 | 04:28

panerai watches napsal(a):

very happy to comment here
08. 03. 2010 | 03:41

rolex watches napsal(a):

That's awesome! I can't wait to get into it.
08. 03. 2010 | 03:42

tag heuer golf watch napsal(a):

Very happy I can comment here!
Best wishes for this year.
11. 03. 2010 | 09:06

tag heuer monza napsal(a):

I am looking forward for the next updates of your awesome worship. It would be great if you have other great things just like this. I really love it. Thanks!
11. 03. 2010 | 09:07

Free Ringback Tones napsal(a):

thanks you very much for your information
15. 03. 2010 | 16:09

omega watches napsal(a):

Good recommended website. I really love it.
13. 04. 2010 | 08:41

ZamoraJIMMIE35 napsal(a):

I took 1 st <a href="http://lowest-rate-loans.co...">http://www.lowest-rate-loans.com</a> when I was 20 and it supported my relatives very much. Nevertheless, I need the short term loan again.
14. 06. 2010 | 00:32

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gálik Stanislav · Gazdík Petr H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Němec Václav O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy