Tříděný odpad

23. 08. 2007 | 13:50
Přečteno 16736 krát
V blízkém okolí našeho bydliště je několik míst s barevnými zvony na tříděný odpad. Zvony jsou špinavé, rády si k nim zaběhnou krysy najít si něco dobrého na zub. Předem prohlašuji, že moje rodina odpad úzkostlivě třídí.

Nejčastěji ho vyhazuji když jdu ráno na autobus na stanici U Měchurky na Jinonické ulici v Praze 5. Tam je mám všechny, pěkně kydnuté v blátě, těsně na okraji silnice, kde po česku jezdí auta tak asi stovkou (ti slušní, ostatní rychleji). Jsem zvědav kdy tam dojde k neštěstí.

Třídění odpadu ale stejně považuji za dočasnou záležitost. Budoucnost patří velkokapacitnímu třídění a zejména plastům degradovatelným na neškodnou vodu a oxid uhličitý. Takové hmoty existují. Produkují je za určitých podmínek některé druhy mikroorganizmů. Jejich výroba by zatím byla drahá, ale když bude dost peněz na výzkum, jsem si jist, že se jednou podaří je připravit v dobré kvalitě i nízké ceně. Pak snad nebude hrozit to co se už prý v některých státech zavádí: ekopolicie, která otevírá popelnice a pokutuje lidi za špatné třídění odpadu.

Odborná poznámka: Na Ústavu molekulární genetiky Akademie věd jsme přečetli dědičnou informaci bakterie Rhodobacter capsulatus a našli jsme tam geny pro syntézu těchto látek. Jsou to tzv. polyhydroxyalkanoáty a jsou syntetizovány přerostlou kulturou bakterií. Slouží jako zásobník energie. Velkoprodukce polyhydroxyalkanoátů bakteriemi by ovšem byla drahá a tak se zatím PET lahve vyrábějí z ropy. Ale kdyby se podařilo posílit činnost příslušných genů a upravit nároky bakterie na živiny, tak bychom cenu této ekologicky čisté hnoty přece jen trochu snížili.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Deny napsal(a):

Tudy by např. mohla vést cesta. Investice do vědy, nové objevy, patenty, licence, prodej nových technologií. Ale to my ne. My raději koupíme transportéry a grippeny
23. 08. 2007 | 13:55

neo napsal(a):

jasně, v Japonsku už makaj na možnosti zálohovat data do bakterií, neb dvd nebo podobná média vydrží chvilku:)

jen tak dál. a odpad třiďte. akorát nechápu co u vás ty krysy žerou mezi sklem plasty a papírem:)
23. 08. 2007 | 14:00

petrof napsal(a):

pane profesore, třídíte odpad, to je dobře já taky. Hlavně řekněte Vašim dětem, že je to za stejný peníz, jako ten kdo netřídí. A hlavně s nimi někdy počkejte, až se budou ty popelnice odvážet. A zjistíte, že to naloží a odvezou zase smíchané dohromady.
Jak to těm dětem vysvětlíte ??
23. 08. 2007 | 14:05

Jamirrai napsal(a):

Vas blog je tu podle me jednoznacne nejlepsi (i kdyz se pri tom nezasmeju jako pri cteni clanku pana Ratha...).
23. 08. 2007 | 14:08

hv napsal(a):

"Kdyz bude dost penez na vyzkum".

Bohuzel i o tom vyzkum u nas je. Jsme maly stat, ktery bohuzel nebude mit dost penez na financovani velkych vyzkumnych projektu, ktere mohou prinaset vyznamne efekty ci uspory na mezinarodni urovni. Stejne jako chudy clovek si nemuze dovolit ukladat penize do rizikoveho kapitalu jako bohaty clovek, protoze riziko ztraty cele investice je pro nej fatalni, tak si maly stat nedovoli investovat do narocnych vyzkumnych projektu s nejistym efektem. Asi proto se ma v nasich koncinach smysl zabyvat spise praktickym vyzkumem mensiho rozsahu a pokud se v nasich ceskych podminkach povede neco vetsiho, spolupracovat s temi, kde je realna sance na prejiti te dlouhe cesty mezi objevem a denodenim pouzivanim v praxi.

Samozrejme, ze jako vetsina obyvatel CR, bych si pral, abychom meli spickovy vyzkum a odborniky, ale realita je proste neuprosna. A tez bych taky uvital, kdyby se plasty nestavaly zatezi pro zivotni prostredi na desetitisice let.
23. 08. 2007 | 14:20

fd napsal(a):

"kdyz budou penize"

Když zajistíte, že firma, ikterá do toho investuje ponese sama veškeré efekty (myšleno hlavně výnosy) z objevu, peníze se najdou ..
23. 08. 2007 | 14:38

Taoiseach napsal(a):

fd: To se dá do velké míry ošetřit patentovými právy. Jenže tak jednoduché to zase není, protože se nedá předem odhadnout, jaké budou náklady na výzkum až po převedení výsledků do praxe. To si i nejsilnější firmy třikrát rozmyslí.
23. 08. 2007 | 17:24

taoiseach napsal(a):

Nejsem odborník, ale když jsem před lety dělal rešerši o polychlorovaných bifenylech, dověděl jsem se, že v ústí jedné hodně znečištěné řeky se spontánně vyšlechtily bakterie, které je rozkládají (odštěpí atom chlóru). Vzhledem k tomu, kolik plastů se válí v přírodě, je možné, že už někde existují bakterie, které "žerou" PET, polyetylén atd. Ovšem pokud jde o sklo, nepomůže nic - :( .
23. 08. 2007 | 17:36

Marty napsal(a):

hv: va Vasi uvaze je jedna zasadni chyba. Stat by v zadnem pripade nemel byt tahounem investic do vyzkumu. Stat pouze vezme, prerozdeli a ze zbytku da neco na vyzkum. Tudy cesta samozrejme nevede. Stat by mel mene brat, pak by ostatni meli vic penez na vyzkum.
23. 08. 2007 | 18:27

Karel napsal(a):

Pane předsedo, jaksi, ehm... Je to celé vedle. Vy si myslíte, že vás ekologisti nechají dělat genetické výzkumy s možností praktického využití? Víte, o co by přišli, kdyby na tom zkrachovaly firmy na zpracováníodpadu? Všiml jste si, jaká hysterie vládne kolem GM potravin? Bohužel právě pseudoekologická hnutí začínají mít díky politikům všude ve světě největší slovo... Takže se s tou krásnou možností rozlučte.
23. 08. 2007 | 19:29

hv napsal(a):

Marty: Nemyslim si, ze je spravne, ze do vyzkumu by mel investovat predevsim stat. Soukrome subjekty si samozrejme navratnost svych investic dokazou lepe ohlidat, samozrejme obcas i na ukor kvality. Ten prispevek byl konstatovani soucasne skutecnosti, kdyz po revoluci temer zadna firma nebyla schopna financovat vyzkum, vetsina z nich mela problemy s vlastni existenci. Kdyby stat odstrelil vyzkum, je jasne, ze stavajici spicky by odesli do zahranici (nekteri i tak) a zadna nova generace vedcu by nevznikla, takze skoda by mohla byt jeste vetsi(vycisleni asi nikdo nedokaze hodnoverne spocitat). A ani soucasny model financovani ceskeho vyzkumu a vedy asi neni idealni, i vzhledem k tomu, o jak relativne maly "pisecek" se jedna.
23. 08. 2007 | 19:54

Taoiseach napsal(a):

Marty: V Japonsku stát už před dvaceti lety (a možná i dřív) financoval velké projekty aplikovaného výzkumu a měl propracovaný systém na převádění výsledků tohoto výzkumu do soukromého sektoru (samozřjmě tak, aby nikoho nezvýhodnil a nenarušil soutěž). Uznávám že z hlediska ortodoxního liberalismu je to něco strašného, ale jinak má Japonsko docela úspěchy, není-liž pravda? - :)
23. 08. 2007 | 21:08

Michal napsal(a):

To Karel: Zkuste někdy vypnout televizi a najít ty vaše pseudoekology. Je to, vážený pane, chiméra, kterou tady šíří pan Václav Klaus a jeho mozkosledové z CEPu a okolí. Oni prostě nejsou a neberou za šíření své ideologie tučné peníze od odpadových či jiných firem.
Můžete mi věřit, protože jsem se těmi pár desítkami lidí v několika organizacích, které zřejmě máte na mysli, profesně zabýval. A pokud někdo bojuje proti GMO a nemá relevantní argumenty, nemá šanci. Ale třeba některé ty argumenty relevantní jsou, byť ne ve světě vašich souřadnic.
Svět není o spiknutí ani tajných politicko-ekologických bratrstvech.
Nezlobte se, ale už mi to vytváření takovýchto obrazů skoro v každém blogu leze krkem.
Je to strefování se do malé skupiny osob, které se přisuzuje nadměrná moc, globální spiknutí a já nevím co ještě. A ta skupina je tak malá, že prostě ani nemá šanci reagovat na ty stovky výpadů. Safra, nebylo to tady už někdy v historii? Nepsala o tom Hanna Arendtová?
23. 08. 2007 | 21:58

Zuzana napsal(a):

Zajimave..
24. 08. 2007 | 00:07

Zuzana napsal(a):

Co s plasty vyprodukovanymi v laboratori?
24. 08. 2007 | 00:08

Apeoffice napsal(a):

krysy u kontejnerů na tříděný odpad?
ne krysy jsou mezi přáteli, v politice, na pracovišti ..... to je místo pro krysy, u kontejnerů jsou potkani :o)
24. 08. 2007 | 07:54

LEVAK napsal(a):

Česká skutečnost:obec 2000 obyvatel přidružená k velkému městu-1x za měsíc přijede nákladní auto a provádí sběr odpadu.Zastaví na východním konci a čeká 07:00-07:15; ve středu obce 07:25-07:45; a na západním konci 07:55-07:15.1x za čtvrt roku bere i nebezpečný odpad.Na celou obec je 1 kontejner na sklo a na dvou místech po kontejneru na papír a plasty.Toť vše.Na žádosti o rozšíření svozu a počtu kontejnerů je odpovídáno,že sběrný dvůr je vzdálen pouze 6 km tak,že se má plně využívat zvlášť v dnešní době když každý vlastní auto!Konšelé otevřeně říkají,že na to nemají peníze a tento problém prý není tak bolavý jako jiné!Takže když slyším ve sdělovacích prostředcích výzvy na třídění odpadu tak si myslím že tyto peníze by měly být spíše věnovány na výchovu konšelů a jejich umravňování!
24. 08. 2007 | 11:16

Apeoffice napsal(a):

a máme to tady, krysy v konšelině ... mezi konšely :o) já to řikal.
24. 08. 2007 | 13:34

Alena-velika napsal(a):

Dobry clanek a jen je potreba trochu vice zapracovat na tech vedeckych inovacich
co se tyce eko-obalu a recyklacnich materialu
24. 08. 2007 | 13:45

Anna napsal(a):

V poslední době mám pořád divný sny.
Zdálo se mi, že vedle žluté a modré popelnice, byla ještě červená s nápisem KSČ.
Půjdu asi za kartářkou, aby mi to vyložila.
25. 08. 2007 | 07:43

LEVAK napsal(a):

Anně: a zelená tam není?Jinak žádný strach,dá se to léčit!Nejlepší terapie jsou skotské střiky,ledové zábaly a 3x denně místo jídla klystýr!
25. 08. 2007 | 16:34

tmoravec napsal(a):

No myslim, ze neni daleko doba, kdy se ten problem s plastovym odpadem vyresi sam. Obalove materialy z ropy budou stale drazsi a drazsi, tak jak bude ubyvat tezitelnych zasob ropy. Ostatne to uz vidime dnes. Naopak bio-materialy budou zrejme stale levnejsi, s tim jak bude pokracovat pokrok v biologickych vedach.
28. 08. 2007 | 17:12

A. Fischer napsal(a):

Moje vlastní zkušenost ze spolupráce průmysl/AVČR mne ze strany průmyslu pro mne byla opakovaně velikým zklamáním. Netvrdím, že je to tak všude, ale racionální odhad vlastních schopností bude v budoucnu pro spolupráci s těmi kdo vyrábějí nezbytný. O penězích to není.
29. 08. 2007 | 12:14

Nobedar napsal(a):

To je krásný článek,který odpovídá mému pohledu na to,co je správná ekologie. Žádné nesmyslné směrnice z EU,ale dobrovolnost šetrného vlastního života doplněná o technologie,které umožní žít lépe v souladu s přírodou...
03. 09. 2007 | 23:32

Anna napsal(a):

Abych neměla jen blbé poznámky.
Doma odpad pečlivě třídíme. A dobrovolně.
05. 09. 2007 | 20:24

Karel 2 napsal(a):

To Michal. Vážený Michale,strašně bych si přál aby jste měl pravdu a EKOskupiny aby svoji činnost prováděly ve jménu pomoci přírodě. Ale to co vidíme např. při stavbě obchvatu Plzně apod. je úplným opakem. Samozřejmě, je přeci úplně samozřejmé, že se jednalo o vydírání" ve jménu přírody" pro určitou zájmovou skupinu lidí, která tam měla pozemky a jinde je to stejné. A nechtějte mne rozesmát tím, že to bylo zadarmo a to nejlepší pro přírodu.
07. 09. 2007 | 09:06

Rudolf napsal(a):

Pane profesore, říkáte, že budoucnost má velkokapacitní třídění. Zároveň ho dáváte do souvislosti s vědeckým vývojem. To může dávat smysl. Proč se však Vy sám přebíráte v odpadcích?
Ta činnost je podobně efektivní, jako když budete pěstovat v květináčích na balkóně len, z něj si sám upředete vlákno, z něj na stolním stavu uděláte látku a v ruce jehlou a nití ušijete kalhoty. Vzhůru do středověku!
11. 09. 2007 | 18:53

Jirka napsal(a):

Pane profesore, Vás za prezidenta nechci, protože nezastáváte se hlasu lidu. Doufám, že Vás v parlamentu nezvolí! Pan Klaus je bezpochyby lepší než VY!!!
12. 09. 2007 | 19:32

pub4513 napsal(a):

2 Jirka: Pan Klaus je bezpochyby horší a jeho teorie nás již jednou připravili a pár miliard korun ;-) užijte si pana narcise.
17. 09. 2007 | 00:09

Colombo napsal(a):

Ale on opravdu je svět o koncpiračních spiknutích.
17. 09. 2007 | 21:45

Pjotr napsal(a):

"Moje rodina odpad úzkostlivě třídí", takový alibismus, zavánějící až téměř zbabělostí. Napište rovnou, že třídění odpadu je nesmysl vedoucí k plýtvání. Třeba potom Vaši kandidaturu na prezidenta podpoří řada rozumných lidí.
19. 09. 2007 | 12:39

Já napsal(a):

Reálný pohled na naši společnost.
28. 09. 2007 | 16:28

jogín napsal(a):

Peníze na výzkum.. by měly dávat firmy? Bohužel, vidím z příspěvků úplné nepochopení jak věda a výzkum fungují. Nejdřív je nutné vědět, jak věci fungují a k tomu je věda. Do ní žádná firma prachy nestrká, protože z vědy jsou praktické výsledky zcela vyjmečné- u nás prof Holý. Pak je potřeba dobrá univerzita která produkuje víc doktorů, než sama potřebuje. Ty praktické výsledky se někdy objevují z věcí, na kterých vědci začli dělat před víc než sto lety. Pozor, výsledky z vědy nejdou přímo, tečou přes vzdělání. Aplikovaný výzkum je ten poslední kousek, který si firma patentuje a inkasuje peníze za práci tisíců předchůdců.
28. 09. 2007 | 21:49

Michal napsal(a):

2 Karel: Když píšete o "pseudoekologických hnutích" provádíte určitou abstrakci, kterou bohužel nezdůvodňujete. Vágně vymezená skupina, které se přisoudí mnohé špatnosti, všichni na ni ukazují, ale nikdo se vlastně necítí v ní být. Máte nějaký klíč na pseudo a nepseudoekologická hnutí?
V obchvatu Plzně bylo mnoho stran pro každou z variant a ekologické organizace (tuším Děti Země a Brontosaurus) byly jen jedni z mnoha: obce, vlastníci, poslanci, ministři různých rezortů, prezident. Je to asi všechno o schopnosti (chtít) vidět šířeji a barevněji, byť složitěji.
Myslím, že pan Pačes bude dobrým prezidentem, byť bych si od něho přál více despektu k pozitivistickému přístupu ve vědě a takový rozhled po "humanities" jako měl náš pan prezident Václav Havel.
29. 09. 2007 | 01:21

K@rel napsal(a):

Chtěl bych mít na hradě vzdělaného a vtipného profesora. Přeji panu Pačesovi, aby byl zvolen.
29. 09. 2007 | 12:23

Silentjosef napsal(a):

Ano, tridit odpad, ale PROC? Videl vubec nekdo z Vas co nabadate k trideni odpadu odvazet ci vysypavat ty popelnice neboli zvony? Vse to vysypou a nahazou na jednu hromadu, tak k cemu to trideni???? Budto nemate mista, kam by se jednotlive druhy odpadu davaly a tak to smichavate, nebo ty firmy konajic odvoz neco porusuji a tak by mela prijit sankce, nebo snad ne?? A pokud to smichavani vidim na vlastni oci a jeste slysim od lidi, ze necehop takoveho byli svedky, tak mam po chuti neco tridit. Pred asi pul rokem bylo na Radiu Impuls tema dne trideni odpadu. Pres 70 procent lidi dle vyhodnoceni odpovedi diky tomu postrada smysl trideni odpadu. Zamyslete se poradne nad tim!!! A nebijte lidem kliny do hlavy, kdyz sami vite jak to chodi, jen vam za ty idealisticky kecy nekdo poradne plati.
02. 10. 2007 | 06:22

platan napsal(a):

Obavam se, ze je pan pprofesor uplne mimo. Urcite se jednou podari vyrabet obaly z degradovatelneho materialu, jenze 1) oddelení plastu z odpadu resi jen castecne tuto problematiku, 2)tato technologie bude nepochybne predmetem patentu a tak bude dostupna jen NEKOMU. Jako pohadka hezke, ovsem naprosto nerealne....
09. 10. 2007 | 13:04

Karel napsal(a):

2 Michal: Bohužel musím konstatovat, že všechna hnutí, zaštiťující se ekologií a v jejím jménu získávající moc, která jim nepřináleží (protože nebyla lidmi zvolena), jsou pseudoekologická. Nejde jim o ekologii, jde jim o tu moc, kterou nedokáží získat poctivou (či nepoctivou) soutěží s jinými stranami a tedy ji získávají vydíráním a dokonce někdy i terorizováním ostatních. Z tohoto hlediska jsou bohužel i strany zelených pseudostranami - i ony si vypomáhají těmito prostředky. Nic na tom nemění to, že jsou mezi členy těchto hnutí a stran i lidé, kteří to myslí dobře a poctivě se snaží pro přírodu a Zemi něco udělat - zákonitě vždycky v těchto hnutích zvítězí "žraloci" a výsledkem je likvidace lidí oxidy kyslíku a zvýšenou radioaktivitou kvůli nestavění atomových elektráren, nesmyslné ventilátory po kopcích, které za svoji životnost nevyprodukují ani tolik elektřiny, kolik stojí jejich výroba a likvidace, ucpaná města kvůli blokování staveb obchvatů, kůrovcové kalamity a tak dál.
12. 10. 2007 | 19:01

Karel napsal(a):

Pardon, oxidy uhlíku, samozřejmě. :-)
12. 10. 2007 | 19:03

Ivan Filipčík napsal(a):

Ivan
Prosím, sdělte mi jak likvidovat zbytky zeleniny,ovoce a další zbytky z kuchyně. Děkuji za odpověď.
18. 11. 2007 | 15:03

Hanka napsal(a):

Pro Ivana Filipčíka a další zájemce o třídění odpadu:
http://www.jaktridit.cz/
23. 01. 2008 | 10:56

Katerina napsal(a):

Ziji v Irsku, odpad tridim. Vse. Plast, sklo, papir,kov, vanocni stromecek (na zahradce mame i "composter" na organic veci)....Zminovana "ekopolicie" tu jiz existuje a cim vice tridite, tim mene platite. V kazdem meste je "waste and recycling centre", kde si dojedete se svou "nadilkou" a vseho se zadarmo zbavite. Dale mate dalsi moznost - nekolik druhu popelnic u vaseho domecku, za ktere draze platite. Ten benzin ci diesel se vyplati vice, nemyslite? Pro ortodowni ekology by tu bylo jeste kolo a batuzek.
03. 02. 2008 | 18:21

třídič napsal(a):

Třídím taky odpad, i když z toho "nic nemám". A je to zápřah, řeknu vám. Ta reklama na třídění, která šla občas v TV (tati proč netřídíme? Protože tu nechci mít bordel), není vůbec nesmyslná, jakse snaží vypadat. Bydlím v rodinném domku a tak jsem si vyhradil kout v předsíni, kde mám celkem 8 plastových krabic z IKEA a do nich třídíme. Zahradní odpad pytlujeme, kompostové hospodářství na pozemku nechci. Jednou za 1-2 týdny to odvezu autem do sběrného dvora, občas i pomocí vozíku. Nejde totiž jen o ty 3 běžné druhy odpadu (sklo-papír-PET),náš sběrný dvůr odebírá samostatně vytříděné i krabice od mléka, igelit,plasty jiné než PET, baterie a aku, zářivky, zbytky barev, zbytky chemikálií, kovy, dřevo, vlnitou lepenku, zahradní odpad, vysloužilou elektroniku, ledničky atd. A za poplatek suť.
Kdybych bydlel někde v paneláku, asi bych se na to "vykašlal". Třídit, to není vůbec sranda, a není to jen věc dobré vůle,ale i možností. Proto automaticky neodsuzuju lidi, kteří odpad netřídí.
12. 02. 2008 | 10:26

Jan Richter napsal(a):

Vážený pane profesore,
když už jste zmínil ÚMG, tak před několika měsíci mne v bufetu na Infragenu poměrně pobavilo, že tam jsou třídící koše se třemi otvory pro papír/plasty/sklo, ale pod těmi třemi otvory je jeden pytel, do kterého to padá. Možná je tomu teď už jinak, ale přišlo mi to poměrně tristní.
Na druhou stranu, nedavno jsem byl v IKEA a byl jsem svědkem toho, jak příslušný zřízenec vynáší obsah tříděného odpadu z bufetu. Jsou tam taky koše na plast a na papír. Docela jsem se zhrozil, když vytáhl ty pytle a v nich byl zcela identický obsah (papírové kelímky, plastové obaly, ubrousky atd.). To jsou lidé skutečně tak hloupí, že nedokáží rozlišit papír a plast? Je to takový problém? K čemu je pak třídění, když výsledek je tento.
Já odpad pochopitelně třídím, ale musím říci, že propadám depresi, když v popelnici s papírem najdu vysypaný koš z kuchyně s hnijícími zbytky potravin. Hlavně, že klasická popelnice na směsný odpad je o metr vedle.
31. 03. 2008 | 11:21

Alfred napsal(a):

Řízení EU by mělo být podřízeno vědeckým kapacitám a ne politikům.
17. 01. 2010 | 20:42

replica watches napsal(a):

Very happy I can comment here!
Best wishes for this year.
02. 03. 2010 | 05:58

replica watches napsal(a):

Very happy I can comment here!
Best wishes for this year.
02. 03. 2010 | 06:00

replica watches napsal(a):

Very happy I can comment here!
Best wishes for this year.
02. 03. 2010 | 06:02

panerai watches napsal(a):

very happy to comment here
08. 03. 2010 | 08:11

rolex watches napsal(a):

Whoa! I am looking forward for the next updates of your awesome worship. It would be great if you have other great things just like this. I really love it. Thanks!
08. 03. 2010 | 08:12

tag heuer link napsal(a):

Good recommended website.
12. 03. 2010 | 08:30

tag heuer monaco napsal(a):

I am looking forward for the next updates of your awesome worship. It would be great if you have other great things just like this. I really love it. Thanks!
12. 03. 2010 | 08:32

Free Ringback Tones napsal(a):

good article thanks you very much for your information
16. 03. 2010 | 01:36

cartier libre napsal(a):

They weren't looking to make a lanieres political statement or to be pioneers of gender liberation.
26. 03. 2010 | 08:38

http://www.kw61.com/replica-hublot-watch napsal(a):

abc
29. 03. 2010 | 10:42

KarinCHARLES33 napsal(a):

freelance writer
28. 12. 2011 | 10:06

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy