Praha stověžatá špinavá

12. 03. 2008 | 10:07
Přečteno 9330 krát
Nedávno jsem se vrátil ze Singapuru. Singapur je ostrov na rovníku o velikosti 40x20 kilometrů. Na této malé ploše žije 4 a půl miliónu většinou Číňanů, ale také Indů, Indonézanů, Malajců a bělochů různých národností. Celé území Singapuru je dokonale udržovaným parkem protkaným perfektními silnicemi, s levnou městskou dopravou a tedy bez dopravních kolapsů.



Všude je čisto, sídliště jsou promyšleně postavena tak, aby nerušila dojem přírodního zeleného prostředí. Nikde oprýskaná omítka natož sprejové čmáranice. Zločinnost je minimální. Není to snad tím, že za krádež auta je 5 až 7 let vězení, za pašování drog trest smrti, za menší delikty rány holí? Nejvyšší tresty jsou za korupci státních úředníků. Podmíněné tresty prý sice v právním řádu mají, ale skoro je nepoužívají.

Životní úroveň je velmi vysoká, do vědy se investují neuvěřitelné částky. Vybavení univerzit a výzkumných ústavů je lepší než jsem viděl kdekoliv v Evropě. To všechno se Singapurcům podařilo vybudovat za 40 let.

Naši pražští magistrátní zastupitelé by si měli do Singapuru zajet a poučit se. Méně by si měli hledět vlastních politických kariér a více čistoty a údržby města. Čistota Prahy se v posledních letech výrazně zhoršila, a to nejen v okrajových čtvrtích, ale i v samém centru a na nejexponovanějších turistických místech. Měli by si někdy zajet tramvají (ale nakonec by se ani tolik nemuseli ponížit a mohli by jet i služebním bavorákem) kolem Karlových lázní. Prohlédli by si zadní výklady těch otřesných obchůdků v podchodu.

Přes letitou špínu by možná zahlédli pohozené krabice a nejrůznější smetí. Kdyby pak šli (to by ale museli pěšky) po Smetanově nábřeží měli by si dát pozor aby nezakopli o díry po chybějících dlažebních kostkách. Kdyby náhodou zavál vítr, měli by si dát pozor na oblaka zvedajícího se prachu. Ten není jenom nepříjemný, ale je i nebezpečný a je jednou z příčin vysoké nemocnosti Pražanů. Na prach se totiž váží různé jedovaté látky a ty dýcháme. Na sídlištích roste naveliko plevel a vyvolává alergie. Vysoká nemocnost pak má nemalý negativní ekonomický dopad. Neviditelná ruka svobodného trhu by potřebovala trochu singapurského autoritářství.

To, že v Singapuru, v Německu, Rakousku a mnoha dalších zemích nejsou oprýskané fasády a díry v silnicích je snad možné vysvětlit tím, že jsou to bohatší státy a že je tam celkově víc peněz. Ale nevěřím tomu, že letitá neuklizená špína na ulicích našich měst, zanedbané středočeské vesnice, různé skládky a hromady smetí nebo díry v dlažbě chodníků v Praze, jsou důsledkem nedostatku peněz. Je to spíš nevšímavost lidí a nedbalost zastupitelů. Nikdy v minulosti, co si pamatuji, ani v době reálného socializmu, nebyl pražský Smíchov (mimo centrum v okolí Anděla) tak špinavý jako je teď.

Je ta netečnost k nepořádku snad v našich genech? Možná že ano. Ráno chodím na autobus hezkou březovou alejí malým lesíkem. Vždycky mě to dobře naladí. Bylo by to ale ještě hezčí, kdyby se kolem neválely igelitové pytle a různé harampádí. Občas něco seberu a vyhodím, ale objeví se to tam zase. Nedávno jsem tam šel společně s jedním známým, slušným a inteligentním člověkem, který sáhl do kapsy, vyndal zmačkaný papírek a prostě ho na té cestě odhodil. Něco takového by se, myslím, v Německu nestalo. A v Singapuru by šel rovnou do lochu.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Ládik napsal(a):

Nejlepší je - vyhnout se Praze.
12. 03. 2008 | 10:12

Vaclav Vaclavovic Sklouz napsal(a):

Ja za horsi povazuju to, ze se v Praze neda na mnoha mistech nadechnout kvuli vsudepritomnym autum a smradu, ktery ta auta delaji. A podle internetu se sitaace zrejme bude zhorsovat: "Pohyb zboží v Evropě je navzdory technologickému pokroku stále méně efektivní. Neustále roste objem osobní dopravy a tempo růstu nákladní dopravy dokonce převyšuje tempo růstu ekonomiky. K takovým závěrům došla studie „Climate for transport change", kterou zveřejnila Evropská agentura pro životní prostředí. Zpráva vyzývá politiky v zemích EU, aby přijali efektivní opatření pro snížení znečištění způsobeného dopravou." http://suta.blog.respekt.cz...
12. 03. 2008 | 10:19

Stařeček napsal(a):

Jako vždy dobrý postřeh. Co jste popsal o Praze platí i o většině měst a snad i vesnic. Vyjímky jsou. Co ale chcete od starostů, kteří se nestarají, zastupitelů, kteří jsou stále v terénu (na nákupech)a nezastupují. Pronájemců půdy, kteří berou tučné dotace, ale o půdu se nestarají a poskytovatelé dotací nezjišťují kam společné peníze jdou. Kdysi dávno prezident Havel letěl nad našim a polským územím. Byl nadšen těmi polskými nudličkami a přál si stejné i u nás. Už tolik nelítá. Měl by společně s dnešními vládními představiteli sjet z dálnic a projít se pěšky po zákoutích našich měst a vesnic a konečně kromě vlastního zviditelňování něco pro tu republiku udělat. Ona ta ryba prý obyčejně smrdí od hlavy.
12. 03. 2008 | 10:42

Ivan napsal(a):

Nejde jenom o Prahu. Domnívám se, že vůbec naše společnost nepochopila, co věci veřejné jsou. Daně berou, dokonce investicemi nechávají vydělat. Ale správa věcí veřejných je většině radních cizí. Problém je oboustranný, chování radních v mnoha případech dobré placené bydlo na dobu určitou, do příštích voleb je málo motivuje. Na druhé straně občané měst pociťují malý zájem o jejich osudy ze stran radních. Pokud radní nebudou chápat svou volenou funkci zodpovědně, ze strany občanů nemohou očekávat lepší zájem. Historie by nás určitě poučila, to neznamená pajcovat, to znamená umět se poučit a aplikovat.
12. 03. 2008 | 10:46

Silvie napsal(a):

A ještě jste, pane profesore, zapomněl na tu záplavu exkrementů.Za jednu z nejrizikovějších lokalit pokládám Karlovo náměstí a přilehlé ulice. Bylo velmi vzrušující, když jsem šla kdysi na jeden z ústavů k přijímacímu pohovoru a ve svých nových lodičkách jsem před vchodem šlápla přímo do lejna. To se taky hned tak někde nevidí!
12. 03. 2008 | 10:52

kwich napsal(a):

Na to, kolik toho pejskaři zanechají na ulicích (protože pejskové nechodí většinou sami a vodí si páníčka), přijdete povedete-li malé dítě, které "bobky" ze své perspektivy registruje lépe než pospíchající dospělák. V Německu si to pejskař odnese v sáčku, v Paříži - městě psí svobody - to sebere zaměstnanec města, pojíždějící po chodnících na motorce. U nás to zraje do příštích katastrofických záplav.
12. 03. 2008 | 11:03

neo napsal(a):

A tisíce flákačů se válí doma na dávkách místo aby jim dali do líných pracek lopaty a košťata...
12. 03. 2008 | 11:05

m&m napsal(a):

Slušní a inteligentní lidé také nemají problém s odhozením vajglů kdekoliv je zrovna napadne, jak jsem si všiml...
12. 03. 2008 | 11:13

Pavel napsal(a):

Pro Stařečka - Havel neletěl nad Polskem, ale nad Německem - veděl jsi někdy ten "pořádek" na polích v Polsku? Tak to by jsi si v Čechách připadal jako v ráji.
Ale co je fakt je, že Praha není žádnej velkej zázrak. Projel jsem hodně velkej kus světa a jsme tak někde mezi Káhirou a Mnichovem - Káhirskej "pořádek" a Mnichovský ceny za ty služby. Na druhou stranu si za to můžeme sami, kdo z "hrdinů" na tomto blogu se čel zeptat radních na zasedání zastupitelstva, proč se uzavřela smlouva s tou a tou firmou? A proč jsou podmínky evidentně nevýhodné? Proč se např. má stavět obchvat Prahy v jeho dražší a z pohledu dalšího rozvoje Prahy méně výhodné variantě? To jsou ty správné otázky a přes ně se dostaneme i k těm hovínkům na Karláku.
12. 03. 2008 | 11:21

Charlie napsal(a):

Pravda.
Po roce 89 se na chvíli zdálo, že se bude pořádek a vizáž našich měst a obcí již jen zlepšovat. Bohužel poslední léta to běží zase na druhou stranu.

Ale cožpak lze pořádek oddělit od celkového stavu morálky ve společnosti? Žádné drastické tresty nepomohou.
Ryba smrdí od hlavy.
12. 03. 2008 | 11:29

František Kocourek napsal(a):

Pane Pačesi,
zase jste projevil to levičáství v nás,jistě víte,že ve městě Singapuru je trest za odhození odpadků na ulici mimo odpadkový koš,trest rákoskou na holou,a pamatuje si ten povyk co spustili naši a světoví levičáci,když mladík,turista z USA,obdržel za odhozený odpadek na ulici několik málo ran na holý zadek............
V Německu se zastupitelé nehádají kdo je povinen uklidit chodník před svým domem,provozovnou,živností ale každý den majitel,či jeho zaměstnanec nebo správce domu zamete chodník,parkoviště atd.Oni totiž nepoznali blahorodí výstavby komunismu v etapě budování rozvinuté socialistické společnosti.Znám a hodně často jezdím do Německa,zejména do Dolního Saska,a to výhradně vlakem,takže znám nádraží, města a obce po této trati,ale všude najdete pořádek čistotu a slušnost,a ne
to co tvrdí naše policie a zejména levičáci-nemáme legislativu,na čistotu a pořádek stačí koště a voda.Není potřeba zákon.I v Německu se pohybují psi,dokonce bez náhubku a vodítka,a přesto chodníky jsou čisté,a taktéž trávníky.Oni lidé tam totiž nezvolili komunisty nebo disidenty do veřejných funkcích.A já osobně neznám město,anebo jsem slepý, v Německu ve,kterém jsem byl,kde by byly stojany se sáčky na psí lejno.A přesto je čisto.Čím to je,asi tím,že nevolí manifestačně komunisty,disidenty a nemakačanky do volených funkcích.
12. 03. 2008 | 11:34

Javít napsal(a):

Pane profesore,
ono to bude tím, že Češi jsou od přírody "prasata", kterým nezáleží na tom, jak to kolem nich vypadá.
Také to bude tím, máme sice zákony na vše, některé i hodně stupidní, policajtů kteří chodí kolem toho nepořádku také hodně, ale to je vše.
Žádné napomínání, žádné "mastné", ale opravdu "mastné" pokuty za odhození čehokoliv na zem, či černé skládky, se nekonají.
Proč ??
Ryba smrdí od hlavy, jak říká pan Charlie.
Podívejte se na naše politiky, ti jsou příkladem ctností, slušnosti a tolerance.

Tak asi proto je u nás tak "čisto".
12. 03. 2008 | 11:40

Javít napsal(a):

Pane Kocourku,
proboha, nemotejte do všeho hned komunisty.
Češi budou bordeláři vždy, i kdyby tady vládli Marťani.
Takže, prosím, začněte myslet jako normální člověk.
Souhlasím s tím, když někdo něco odhodí na zem, ať vajgl, petku, žvýkačku či jen zápalku, měl by dostat pořádnou pokutu nebo pořádnou přes hubu od nejbližšího občana.
Možná, že by to bylo daleko účinnější než žvásty o komunismu.
12. 03. 2008 | 11:47

dfg napsal(a):

Pracoval jsem nějaký čas v Německu a troufnu si tvrdit, že jenom v lidech to není. Němci jsou jen o málo menší prasata než my ... Jenže - brzo ráno se objeví na ulicích úklidové čety a všechen ten binec uklidí. Zkrátka tam lidé za svoje daně dostávají od státu a obcí také odpovídající služby. U nás ne :-(
Levičáky za to neviňte - v obcích vládne pravice.
12. 03. 2008 | 11:57

Teo napsal(a):

V panelovém domě se sedmi rodinami NENÍ možné se domluvit na čistotě kolem domu a veřejných prostorách! Probůh, jak se může domluvit celé město a udržovat jej v čistotě. Vše je odvislé od kultury a výchovy v dětství.Kdo vyrostl v bohabojné rodině, zpravidla trpí pohledem na nepořádek a jde jej uklidit, bez ohledu že to dělá v baráku vlastně sám. A pak jsou tací, co vyšňořeni v posledním hitu letní módy vyjdou ze svého zařízeného čisťoučkého bytu a hned přede dveřmi si jsou schopni i odplivnout, neboť tam bydlí vedle nich člověk jim protivný svou neustálou údržbou kolem domu. A TAKOVÝCH JE U NÁS V REPUBLICE NAPROSTÁ VĚTŠINA!!
12. 03. 2008 | 12:01

Dana napsal(a):

Jak již napsáno výše, pořádek v Singapuru má rub v přísnosti. Povinné spoření dosti velké části mzdy, které se smí použít jen na pořízení bydlení ... díky tomu si mohou obyvatelé koupit byty, ač jsou velmi drahé. Dovozní 300% cla na auta omezují dopravu na únosnou míru. Tresty za žvýkání žvýkačky kdekoliv (hostitel mi zakázal darovat žvýkačky jeho dětem i doma, aby se neprořekly ve škole), tresty za pití a jídlo (včetně bonbónu)ve veřejné dopravě, povinné brigády na zkrášlování svého sídliště, a pokud má někdo nepořádek či odhodí odpadek, tak trest zametat ve vlastní ulici je bolestný. Čili je to spíše ve vládě, než v lidech ... lidé téhož etnického původu v jiných částech Asie až tak pořádní nejsou.
12. 03. 2008 | 12:07

František Kocourek napsal(a):

Javíte,
nemohu s Vámi souhlasit,Češi nejsou od přírody a ode dne vzniku bordeláři,to je omyl Vás komunistů,ale stejnými problémy nečistoty,špíny a kolektivismu se projevují i nové spolkové země Německa,teda to území co známe pod zkratkou NDR či německy DDR.Zase jste si naběhl,před válkou bylo jedno Německo,po válce dvě,jedno sre vydalo tou nejpokrokovější cestu,pod vedením pokrokového dělnicta a rolnicta,ke kterým se připojila pracvující inteligence a výsledek je stejný jako u nás,oběma státům vládli komunisté s jejich komunistickou morálkou,a pak druhá část Německa se vydala na reakční cestu,kde imperialisté a kapitalisté vykořisťovali pracující lid,a společně se světovou reakcí připravovali války a revanšisté,a tak dále,a tak stejně.Výsledek dnes už známe.Projděte si Německo,a porovnejte život na územích kdysi známe jako SRN,zejména pro Javíta používám tu správnou zkratku-Spolková republika Německo,a ne tu komunistickou- Německá spolková republika,která měla vsugerovat lidem,že právně existují dva německé státy,a NDR kde vládli pokrokové síly atd.
12. 03. 2008 | 12:08

Teo napsal(a):

Františku Kocourkovi:
Také jste mohl dodat, že církevní výchova v socialistickém sektoru byla zrušena násilím, neb církev motala lidem hlavu a byla největším nepřítelem pracujícího lidu. Proto je dnes vidět rozdíl ve výchově v Německu "západním" a "východním".
12. 03. 2008 | 12:16

Čochtan napsal(a):

Pan Kocourek má recht.
12. 03. 2008 | 12:19

František Kocourek napsal(a):

Teo,
omlouvám se,ale opravdu v zápalu rozhořčení,jsem si nevzpomněl na správnou a kladnou úlohu církve při výchově lidí.
12. 03. 2008 | 12:34

Ládik napsal(a):

Ve východním Berlíně ležela lejna po chodnících jako v Praze, v roce 1985. Pan Komárek má dobrý postřeh.
12. 03. 2008 | 12:35

Saliven napsal(a):

Jak jednoduchý recept, že za všechno můžou komunisti. Ne my, kteří bordel děláme, ale komunisti!!!
12. 03. 2008 | 12:37

sirka napsal(a):

To ví i hlupák. Slované nebyli nikdy pořádní a čistotní, to je přece známá věc. To bylo zřejmé již před mnoha lety. Stačilo zajet do Madarska a byl vidět ten rozdíl.
12. 03. 2008 | 12:37

Acidburn napsal(a):

Vážený pane Pačesi,
jsem rád, že Praha není jako Singapur. Uniklo vám totiž, že Singapur není demokratická, ale naopak tvrdě autoritářská země, která až drakonickými tresty vynucuje poslušnost svých obyvatel od čistoty ulic počínaje po cenzuru médií konče.
K čistotě Prahy stačí jediné - vyčlenit dost prostředků na úklid ulic. Kromě toho - a to je obecně platná banalita - stačí, aby každý začal sám u sebe. To je ovšem věc zákony stěží vynutitelná (a není to argument pro autoritářství).
12. 03. 2008 | 12:40

extremista napsal(a):

Stačí si zajít např. na Florenci na WC a člověk má přesnou představu o řitním otvoru Matičky Prahy.

Hezký den :-)

ex
12. 03. 2008 | 12:41

Saliven napsal(a):

Acidburn:
A přesto je to jedna ze zemí, kterou lidé jako vy dávají všem za příklad. A stejné to je s prostředky na úklid ulic - řekne se vyčlenit víc peněz, ale vyšší daně nikdo platit nechce.
12. 03. 2008 | 12:45

František Kocourek napsal(a):

Sirko,
prosím Vás,co to plácaté za nesmysly,zajeďte si do Budapešti,zajděte na vlaková nádraží a zděsite se,co tam je špíny,v jakém stavu jsou maďarské vlaky a veřejná prostranství,tak se Vám bude zdát,že pražské hl.nádraží rájem a vzorem čistoty,i když je v rekonstrukci a vlaky ČD jsou honosné.Maďarské vlaky vypadají jinak,já jel z Budapešti do Siofoku ve vagonu,kde nebyla okna,asi tři, ale to byla jen malá vada na celkovém stavu.
12. 03. 2008 | 12:48

WC napsal(a):

Dokud jsem neprijel do Prahy, tak jsem si myslel, ze se v tehle souvislosti u nas veci maji k lepsimu. V Ostrave odkud pochazim nic moc, ale v Praze velebnosti, to je hnus.
12. 03. 2008 | 12:51

ok napsal(a):

Panu Pačesovi doporučuji hraniční přechod Sebnitz / Dolní Poustevna v severních Čechách. Z krásného německého náměstí s příjemnými zdvořilými lidmi přímo do vietnamsko-cikánsko-českého bordelu (to není rasismus, to je jen výčet tam přítomných národností). Velmi poučné místo.
12. 03. 2008 | 13:18

Nejen v Praze napsal(a):

Pěkný článek,......ale je třeba nabádat lidi, abz si to nejen uvědomovali ale také proto něco udělali, počínaje hromadným uppzornováním starostu a zastupitelů. Občané každého města se musí společně postarat o to, aby došlo ke změně. Já vím, že to není jednoduché, protože jsem se o takové změny snažila, ale lidé nesmí pasivně sedět a jen si stěžovat na "vedení", ty lidičky se musí zvednout z křesel a jít něco dělat, ikdyž to nemají zaplacené. Všechno nesmí končit u peněz, a z těmi "geny" máte také pravdu, ale dobře víte, že v každém je to dobro, jen se musí spravně royhodnout a nebít manipulován...............Lidé stante se zodpovědnými a hlavně se přitom nedohadujte a nepřete, to nikam nevede....Vše z láskou...........
12. 03. 2008 | 13:20

Ovi napsal(a):

V článku se píše o pořádkumilovných Rakušanech. Mohu to jen potvrdit. Například na příjezdových silnicích k hraničním přechodům z české strany je velmi často vidět zastavující rakouská auta. Osádka z nich vyhází do příkopu všechny odpadky, plastové lahve, igelitové sáčky a pod. a vesele pokračuje v jízdě do svého krásně čistého Rakouska. Přece si doma musí udržet pořádek.
12. 03. 2008 | 13:33

x-man napsal(a):

Svatá pravda!!Bordel všude kolem nás.Stačí se rozhlédnout kolem silnice,ted se provádí úklid,kolik je tam nasbíraných pytlů s bordelem.Jak dlouho tam ten pořádek vydrží??
Ale holt když není trest,tak se dělá bordel.
12. 03. 2008 | 13:33

malma napsal(a):

Praha?...prostitutní město
12. 03. 2008 | 13:37

Milan napsal(a):

Máte pravdu. Byl jsem tam a mohu potvrdit. Za velmi výchovný moment považuji bití ratanovou holí na zadek. Ten Váš známý by za odhozený papír určitě dostal 1000 dolarů pokutu a několik ran na zadek. Vsadím se, že už by to nikdy neudělal. Když někdo dostane na zadek tak si to pamatuje. Tady bude trestný i pohlavek.Jo a představte si, že by exekuce byla na Staroměstském náměstí. Nova by jistě nechyběla a druhý týden mohou propustit polovinu policie. Zde není žádný trest pro "drobné přestupky", které Vám pěkně znepříjemní život. Zkuste si přestavit, že Vás soused nemá rád a každý den Vám dá facku. Skončí to jen když on bude chtít, případně se odstěhujete, nebo někdo někoho zabije
12. 03. 2008 | 13:53

pedr napsal(a):

Pane Kocourku, ještě že máte ty komunisty. Bydlím v ulici a domě, kde za komunistů byl úzkostlivý pořádek a čisto. Teď máme domy pomalované sprejery, na schodech naděláno (malá i velká), protože se tam srocují feťáci, plůtek u předzahrázky od těchto individuí rozšlapaný, všude odpadky,lahve, špína a hnus. Stížnosti a prosby adresované radnici ani policii marné. Teď už se bojíme chodit za tmy domů. A komunismus tu není dvacet let. U náš konkrétně už řádí nová generace "tržně ekonomické svobodné demokratické" mládeže, žádná komunisté.
12. 03. 2008 | 13:59

Javít napsal(a):

František Kocourek:
Nejsem komunista, nikdy jsem nebyl. Ani nikdo z mé rodiny ani mých předků.
Je jasné, že kdo s Vámi nesouhlasí je, podle Vás, komunista. Jste nemocný.

Nezlobte se na mně, ale jste i hloupý, chybí Vám alespoň minimum inteligence.
Jestli tady budou lidé udržovat pořádek, to nezávisí na stranické příslušnosti ale na inteligenci a vychovanosti lidí.
Odvolávat se na to, že jinde mají nepořádek také, to je hodně hloupé.
Vaše dlouhé poučování ostatních je směšné, tak jak jste se svými názory směšný Vy.
12. 03. 2008 | 14:02

Radana napsal(a):

Trefně napsáno. Mluvíte mi z duše. Prach a špína a také auta je to, co mi v Praze nejvíc vadí.Poslední zimy byly opravdu mírné, takže se nemusel odklízet v ulicích sníh a také se nemuselo solit. Pražské technické služby měly tedy dovolenou! Čekala bych, že se budou věnovat údržbě města jinou formou- úklidem smetí a prachu. Ale nic takového! Jarní úklid probíhá jednou ročně, tak jako za socialismu (duben- tuším). Musíme si tedy ještě počkat. Je pravda, že za socialismu nebylo tolik aut a stavenišť. Kam plynou ty milióny, co údajně tato činnost stojí?! V Praze jsou opravdu místa, která nepoznala čištění a údržbu. Jen namátko mne napadá Florenc nebo ulice Sokolovská v okolí Palmovky - této části si dlouhodě všímám,když tudy projíždím na víkend. Pochybuji, že by tudy projel někdy čistící vůz. Opravdu se divím lidem, co tu bydlí, že se neozvali. Atd..atd..
Co s tím, když na radnici sedí lidé, které to nezajímá! Většinou muži bohužel.Říkám si, že snad by mohlo být lépe, kdyby bylo více žen na těchto postech. Snad nejsme takové ignorantky...
Kdoví
12. 03. 2008 | 14:04

tomas napsal(a):

to frantisek kocourek to nebyloi za odpadky, ale za to, ze v ozralosti posprejoval auta a dostal ratanem.
12. 03. 2008 | 14:25

Dana napsal(a):

Ještě k Singapuru: jednou jsem tam šla s místním kolegou (vědcem) na folklórní slavnost v centru města, kvůli níž byla přerušena doprava, přes ulici vedl zátaras. Těsně za tímto zátarasem, kde logicky nemohlo nic jet, byl přechod pro chodce. Na něm svítila červená, velmi dlouho, a mnoho lidí poslušně čekalo. Až to singapurskému kolegovi bylo stydno, a dopustil se odvážného činu, vykročil na červenou, a strhl s sebou celý dav. Bála jsem se za něj, ale nic se nestalo, asi že tam bylo tolik cizinců. Ukazuje to cosi o strachu a pořádku. Tím nechci říci, že bych nenamítala vůči nepořádku u nás, ale ten půvab a bezpečí Singapuru (nebála jsem se courat po ulicích ve 2 v noci) není zadarmo.
12. 03. 2008 | 14:25

tomas napsal(a):

to malma zajimave, ze v takovem sporadanem miste jako singapur nejstarsi remeslo take pomerne cile kvete. opracvdu pana profesora nepodezrivam, ze navstivil orchard towers prezdivane dve veze plne ku.ev
12. 03. 2008 | 14:27

kubo napsal(a):

inak singapur je ekonomicky najslobodnejsia krajina na svete, a nie je prekvapenie ze aj jedna z najbohatsich. zaujimava suvislost
12. 03. 2008 | 14:33

tomas napsal(a):

to dana , souhlasim s vami v tom, ze cinane v jinych castech regionu tak poradni nejsou, moje manzelka je indoneska Cinanka a tak o tom neco vim, ale lepsi se a jinak si na ni nemohu stezovat
12. 03. 2008 | 14:33

Vladimír napsal(a):

Nechci být lokální patriot, ale všichni mí známí, kteří jezdí často do Prahy tvrdí,že Brno je čistější než naše matička Praha. Co vy na to, je to pravda?
12. 03. 2008 | 14:40

Novy napsal(a):

Ten neporadek, plastove lahve, papiry, ale i neudrzovana zelen je ted po zime do oci bijici. Byl jsem nedavno v Drazdanech a tam nic takoveho neni, zrovna tak jako na nekolika mistech v Dolnim Rakousku, kde jsem ted taky parkrat byl. Ne ze by tam clovek nevidel opryskanou fasadu nebo opusteny obchod, ale poradek tam porad je. A ze by vsude pobihali uklizejici lide, jsem si nevsiml, ale to ze tady plno lidi ma jakysi navyk neporadek za sebou nechavat v klidu, bohuzel ano. Oharky od cigaret, zvykacky, papirky vsude, kde se zrovna pred chvili nahodou neuklidilo, uplne normalni vyslapavani cesticek pres travnik dospelymi, kteri by meli mit trochu rozumu. Bohuzel nemaji, pulka obyvatel zde je zrejme totalni chatra snad i bez odpovednosti a ohledu k sobe natoz pak k jinym. Docela je mi z toho hanba, tezko soudit, co si o takovem "poradku" a tech kteri v tom ziji mysli ti, kteri sem prijeli z mist, kde se s necim takovym vetsinou nesetkaji. Mimochodem, skutecne me nenapadne jen tak neco odhodit nebo jit pres travu ve meste. Jednou jsem vystartoval po osubce lepici po metru nejake samolepky a ostatni na me koukali, jako co mi je po tom a jestli jsem se nezblaznil. Jednoznacne vice represe vuci tem, kteri se neumeji chovat. I kdyz, je odhozena pet lahev horsi nez jizda jednotlivce po Praze do prace, protoze se mu nechce mezi ty socky do mhd? I tady by k odpovednejsimu chovani pomohly urcite restrikce.
12. 03. 2008 | 14:41

Alex napsal(a):

Pane Pačes, bydlíte na Smíchově, takže to tam dobře znáte. Máte naprostou pravdu. Za prvé: lidé jsou čuňata - škoda mluvit. Ale upřímně, když tak jdete Štefánikovou ulicí, kolik "potkáte" odpadkových košů? Mimo košů na zastávkách tramvají, které jsou permanentně přeplněné, velice málo. Nemyslím si, že by lidi měli odhazovat odpadky/vajgly na zem, to mě dovádí k nepříčetnosti, ale fakt je, že ono občas není kam. Za druhé: myslím si, že tady vážně selhává magistrát. Já osobně nevidím nikoho, kdo by chodníky uklízel. Nechápu, proč se na to nenajmou nezaměstnaní. Bydlím v rodinném domku a mohu Vás ujistit, že za celý život tam nikdo, mimo majiteů domků, chodník neuklidil. A upřímně, proč já, která pracuji, platím daně a různé jiné poplatky, mám ještě každý večer uklízet chodník po někom, kdo papírek/vajgl/krabičku od cigaret/ohryzek/atd. "neunese" domů? To samé, když chodím venčit psa. Pravidelně se vracím s plnou taškou PET lahví, různých igelitových pytlíků, zbytků od MacDonalda, papírů od zmrzlin atd. Zkrátka, co lidem odpadne od ruky. Nechápu. Opravdu by za to měly být tvrdé tresty. Jenže to by to někdo musel kontrolovat. Oni totiž ti šaškové nahoře akorát vybírají daně, ale nic za ně. Už jenom ty diskuze o tom, kdo má uklízet chodník, když napadne sníh. A ty řeči o tom, že kdyby to měl dělat magistrát, tak by ho to stálo miliony. A mně to nestojí nic (čas, posypová sůl, koště, hrablo)? A to je jedno k druhému. Věřte, že kdyby bylo na ulicích a chodnících uklizeno, možná by si hodně lidí rozmyslelo něco na zem odhodit. Takle si každý řekne, že už se to v tom bordelu ztratí.
12. 03. 2008 | 14:55

Míval napsal(a):

Pane Acidburne,
je možná dobře, že nemáme tvrdě autoritářský režim. Problém ale je, že naší takzvané demokracii chybí alespoň náznak úcty k nějaké autoritě. A bez toho systém vcelku pohodlně sklouzává k anarchii. Což může vyhovovat jednotlivcům, ale nemůže být základem fungování společnosti.
12. 03. 2008 | 15:35

NevericiTomas napsal(a):

Pro Vladimira: Ja nechci byt jizlivy, ale mozna ze ten neporadek proste neni na tech rozkopanych ulicich tak videt :-D Tedy bez urazky, ale co pamatuji, je centrum Brna vecne rozkopano. Hledate tam poklad? :-)
Jinak jsem se vratil z Parize a tedy nevim. Ja nemel pocit, ze se vracim do spinavejsiho mesta. O nejake prehnane pracovitosti a poradkumilovnosti nemluve. Vytahnout jen Singapur je dost zjednoduseny pohled. To mesto je jen spickou ledovce byznysu, ktery rozhodne neni tak napucovany. B*rdel v ulicich nedelji, radni ale nasi spoluobcane.
12. 03. 2008 | 16:09

fudoshin napsal(a):

v praze jsem bydlel asi 17 let.poté co jsem se přestěhoval do svého rodného městečka v severních čechách tam pravidelně jezdím za příbuznými a známými,za nákupy, případně za zábavou a nasycením duše.prahu mám rád,ale musím říci,že dost jasně a negativně vnímám dvě věci.jednak opravdu nevkus co se týče všelijakých reklam,křiklavých a kýčovitých výloh a štítů obchodů a vůbec celkového přeplácání ulic pestrobarevným "smetím".a druhá věc,která mě opravdu praštila do očí.viditelně zhoršené provádění úklidu, jehož výsledkem je nepořádek na ulicích.pamatuji si jasně, jak mě to poprvé praštilo do očí při jedné z návštěv při čekání na tramvaj na Národní třídě u Tesca.takže to, že jsem zde mohl pravidelně při nočních návratech ze zaměstnání vídat pobíhající krysy nebude asi náhoda...
12. 03. 2008 | 16:16

Terry napsal(a):

Alex napsal(a):
"Ale upřímně, když tak jdete Štefánikovou ulicí, kolik "potkáte" odpadkových košů?"

Je a není to o počtu odpadkových košů. Když vidím, jak dva metry od odpadkového koše občan-kuřák vytáhne z krabičky poslední cigaretu (tedy ne "jeho" poslední, ale poslední v krabičce) a je mu "zatěžko" udělat ty tři kroky k odpadkovému koši a prostě ji pustí prázdnou krabičku na zem (odpadne mu od ruky). Možná jsem (jako nekuřák) zaměřen více na kuřáky, protože jinak občan nemá příliš příležitostí něco "zbytečného" odhazovat. Apropos: trocha matematiky. V republice je podle odhadů cca 2 miliony kuřáku. Při hodně optimistickém odhadu průměru jen 10 cigaret denně, z toho jen 2 vykouřené na veřejnosti s odhozem - nejlépe hořícího - vajglu na zem, jsou to denně 4 miliony vajglů, za rok 1,46 miliardy.
Stejně tak stačí malá procházka přírodou, kde poházené PET láhve ukazují, že jako plnou ji dotyčný ještě byl schopen na místo donést, ale prázdnou už by dál prostě neunesl. PE "vydrží" v přírodě cca 2000 let. Máme štěstí, že Keltové a prvotní Slované nebyli tak "vyspělá" hovada jako jsme my, jinak bychom se už dávno "utopili" v odpadcích.

Kdysi jsem byl na návštěvě v Hradci Králové, kde jsem byl jako Brňák udiven počtem odpadkových košů; jsou tam fakt takřka na každém kroku a na čistotě to je (či lépe řečeno bylo) znát. Staré generace jsou vychované od první republiky k čistotě (Hradec se pyšnil jako výstavní prvorepublikové město), ovšem současné mladé generace už to v sobě "zakódované" nemají a tak už i tam je vidět odhození odpadků v těsné blízkosti pořád stále husté sítě odpadkových košů (staří pořád ještě čistotu dodržují).

Nyní je "moderní" sobectví, neúcta k okolí a ostatním, hulvátsví a sprostota ve slovníku a chování; nakonec s těmito "atributy" to lze dotáhnout i na premiéra.

Není to o počtu košů, je to o tendenci "nevýchovy" hulvátů ke slušnosti, vysoké netečnosti slušnější části společnosti k takovým jevům (ovšem s takovými "příklady" přístupu a chování k demokracii, jaké nám předvádí naši vrcholní představitelé, lze jen těžko něco prosazovat).

Takže podle všeho nárůst sprostoty a buranství bude v naší sločenosti dále narůstat; nedovedu domyslet, až do jakých rozměrů.
12. 03. 2008 | 17:02

Terry napsal(a):

Oprava za překlep:
...nárůst sprostoty a buranství bude v naší společnosti dále narůstat;
12. 03. 2008 | 17:04

pgjed napsal(a):

Proč by se pražská reprezentace starala o nějaký přízemní pořádek? Mají vyšší cíle. Třeba olympiádu. Ta je hodna jejich pozornosti! Podobné je to i v Brně a jiných městech. Naše města patří k nejšpinavějším na světě!
12. 03. 2008 | 18:33

Kopidová napsal(a):

Souhlasím! U nás na Letné je to taky strašné. Já bych zakázala plivání na ulici. Ty nechutné chrchle, které musím denně překračovat, jsou snad horší než psí hovínka. Mám podezření, že čeští muži od počtu chrchlanců odvozují svou roli. Jsem aspoň za 1000 korun pokuty za každý plivanec!
12. 03. 2008 | 18:34

Kamil napsal(a):

Otázka zní, kdo by nás měl pořádku naučit. Samozřejmě v rodině - stále ale platí co tě nepálí nehas, doma si ukliď, ale za brankou už to není naše, tak ať to uklidí kdo je za to placený. Dále by měla pořádku učit škola, jak to ale vypadá. Za našeho mládí byl učitel autorita, byl pro děti příkladem i po škole, zapojoval se v obci apod. Dnes, a to i vinou zákonů se učitel bojí žáky okřiknout a než by si dělal problémy tak dělá jakoby nic, jen aby už byl co nejdříve doma. Dále by měla vychovávat společnost. Co ale vidíme, každá aktivita je po zásluze potrestána a třeba koruční histerie ( kdy každá akce, která se nevyvíjí podle mých představ je nazvaná jako korupční ) má za následek, že se raději stáhnu, ať si to dělá někdo jiný. Myslím si, že se potvrzuje názor, že převýchova společnosti bude trvat dvě generace. To mi ale už bude téměř osmdesát, takže nevím, zda to má cenu se na to těšit. Hezký večer.
12. 03. 2008 | 18:39

Saliven napsal(a):

Kamil:
To o čem píšete v souvislosti se školstvím není vůbec o zákonech, ale o přístupu rodičů. Když rodič řekne o učiteli, že je deb.l, tak ho prostě poslouchat nebude.
12. 03. 2008 | 18:57

Orel holohlavý napsal(a):

Inu, co naplat: "Osvícená diktatura". Na chudý lid musí být přísnost!
12. 03. 2008 | 19:17

Orel holohlavý napsal(a):

Pro Alexe:
Oslovujte, laskavě, správně česky, tedy 5.pádem.
Pro p. Pačese: A kdy to bude o té biochémii??? :-)))
12. 03. 2008 | 19:19

Kamil napsal(a):

Saliven. Jak to že to není o zákonech . Tato společnost je spoutána takovým množstvím nekvalitních zákonů a stále si vymýšlí nové a nové nesmysly ( viz Stehlíková ), že lidé přestávají používat vlastní zdravý rozum a stále se jim honí hlavou jsem v právu nejsem v právu. Myslím, že v konečném důsledku o to právo ani nejde, ale hlavně když vyvolám konflikt ( rodič si vyšlápne na učitele ) a ten chudák příště raději nechá žáka na pokoji. Nedovedu si představit, kdybych si jako žák doma stěžoval na učitele ( můj otec byl cholerik ). Hezký večer.
12. 03. 2008 | 19:45

Nina napsal(a):

Taky jsem byla v Singapuru a žít bych tam nechtěla. Možná, že je Praha pro Vás příliš špinavá, ale je naše. Jestli se Vám to nelíbí, tak se tam můžete odstěhovat. Mimochodem v čínské čtvrti byl taky pěkný binec a zákaz kouření a žvýkání tam nikdo nedodržoval. Aut tam jezdí dost a dost a to vůbec není jednoduché si ho tam pořídit. A dostat holí přes chodidla? Myslím, že radši uklidím nepořádek kolem svého domova a budu doufat, že příště už to tam nehodí. Mimochodem, ti vychvalovaní němci vozí odpadky k nám.
12. 03. 2008 | 21:42

Javít napsal(a):

Nino, ano Praha je krásná, je naše.
Ale představte si, že by byla i čistá. To by bylo teprve něco, co říkáte ?
12. 03. 2008 | 22:41

car komančov OO8 napsal(a):

Ja pracoval v německu a taky to není vše jak píšete ale rozdíl je větší v disciplině.Žit by tam taky nechtěl.Ja si nemužu pomoc ale anglie se mi libila dalako vic a to nesrovnatelně taky tan není vše načančane a život není jen o disciplině je taky o myšlení .Mi se na evropě nejmeně libi jejich volební sistemy ty vybízí pčimo ke korupci a dalšim věcem ktre na to navazují.Plitiky to přímo svadí k populismu a to je to největší zlo co menšinove volební sistemy přinaší.Stay a společenství ktere mění svou vizi nevytvaří dobry dojem na venek jako celek Předbíhat se v tom co zruším a co noveho zavedu po volbach a notařem si to necham ověřit a za chvíli přebíram moc ma strana atd,,to mi připada přímo sizofremicke,Ješita se urazil a hrušky zhnily mu tak začne kvasit jinak přida trochu cukru a vypada stejně jako kvašak do ktereho se neda ani kousmout.To by dopadlo cely by člověk s toho byl na kyselo ....Tak to u nas chodí..tržní raj politickeho populismu,,,A jake je barvy je po tom jedno EU politici to taky umí nejsou vyjimka jak se tady někdo snaží tvrdit..Poslušně se k nim musime hlasit jinak jsme jiní to se hodně lidem nelibí a to je dobře,,Potrefene husy se učí litat a je třeba aby litaly taky někdy při zemi, domaci husa nepatří do oblak tam se vznaší diktaty a populismus.....Z
13. 03. 2008 | 06:36

car komančov OO8 napsal(a):

Neni jenom praha ,,,myslim že je vice měst,,,A jestli jak jsem tady četl od někoho ,nedovedu si Představit horníka pracovat 62 ten člověk o tom potom nic nevi je praštěny přimo na hlavu na šachtach jsou expozičky a to co on píše to není uš populismus on by fakt měl si zajit k doktoroví jestli je to normalní kecat takove hovadiny jak to jinak nazvat,ono je fakt hodně profesi kde malo lidi vydrží pracovat cely svuj produktiv ni věk tak nějak to bude ale politici se k tomu vyjadřují jako kdyby jim některym hrabalo ve věži,,,,Z
13. 03. 2008 | 06:51

hell napsal(a):

Jediné řešení je:

ZBOURAT A ZALESNIT
13. 03. 2008 | 08:16

Al Jouda napsal(a):

Dobrý blog a dobrý příspěvek Milana.Ze zahraničních zkušeností bychom si měli vzít za vzor vždy ty nejlepší, jinak nemá cenu někam jezdit. Měli bychom prosadit v EU změnu Listiny lidských práv a svobod tak, aby byly povoleny tělesné tresty.Ty přeplněné kriminály jsou už neúnosné.
13. 03. 2008 | 09:06

Vendula napsal(a):

Bohužel,není to jen Praha.Domnívám se,že jedno z nejšpinavějších měst jsou Čelákovice.Všude po ulicích se válejí odpadky,o psích exkrementech ani nemluvím.A široko daleko nikdo,kdo by se o pořádek staral.Opravuji,občas se objeví pán s hůlkou,který sbírá papírky.Ale pozor jen v okolí radnice.Snad aby cesta do práce neurážela představitele města.Já sama jsem "pejskařka" ale na rozdíl od ostatních po svém psovi vždycky uklidím.Což ostatním připadá velice úsměvné a leckdy musím vyslechnout dost slaboduché poznámky.Poplatky ze psů se vybírají,ale kde jsou koše se sáčky,právě na psí exkrementy?Ktaré jsou ve všech civilizovaných městech.Nevidím nejmenší důvod proč platit poplatky za psa,když to obec prošustruje kdo ví za co.
13. 03. 2008 | 09:24

VaSicek napsal(a):

Je to v lidech, bohužel dnes převládáají názory a skutky trhovců a šmejdu všeho druhu. před léty jsem navštívil vánoční trhy na Staromáku. Přímo před okny staroměstské radnice opékal na rožni fialové sele stánkař, ke konzumaci nabídl místo na popelnici. Nikomu to nevadilo. Zajisté kalený volič pana primátora. Paní spisovatelka Volfová v knize Českých dějin hrátky ošidné se pohoršuje nad rudou hvězdou na jedné kulturní instituci. Ať se jde podívat na zprasenou (jinak to nejde nazvat) Královsköu cestu, nabízí turistům hluboký kulturní zážitek z nepřetržitého sledu reklam.
13. 03. 2008 | 10:00

Arnošt napsal(a):

A čemu se pane doktore divíte, když tu vládne stádo neschopných, nepořádných, někdy zlodějských lumpů. Dnes se reprezentace této země vybírá asi z 0,5 % polupace. A to ještě většinou z té nejhorší, která vidí ve státní službě dobrý výdělek, příležitost ke zlodějně a možnost chrápat ve sněmovně za velké prachy. Jak to má vypadat dole ?
13. 03. 2008 | 10:52

Ivan SOUDEK napsal(a):

Ve Švýcarsku je také čisto, a mají tam demokracii (nikoliv ovšem cochcárnu). Nestydí se tam kolektivní právo na pořádek uplatňovat. Troufnete si tady známému vatknout odhozený papírek nebo nedopalek. Troufl si to pan Pačes? A jak (by)pochodil?
13. 03. 2008 | 11:00

Martin Kozák napsal(a):

Trochu mě udivuje to zvlášť na počátku diskuze opakované "ryba smrdí od hlavy". Co si Češi zvolili, to Čechům vládne. A jsou to také Češi. Ryba nesmrdí od hlavy. Z hlavy je smrad jen nejvíce "vidět".

Zbytek je alibismus.
13. 03. 2008 | 11:36

Student z BRNA napsal(a):

Zajeďte si do Říma a budete básnit o čisté Praze. Je to jen úhel pohledu.
13. 03. 2008 | 20:17

buldatra napsal(a):

Dovedu si to živě představit.Důstojným krokem kráčí slovutný pan profesor hezkou březovou alejí.Je ráno.Sluníčko vykouklo na matičku stověžatou špinavou..Ptáci řvou.Větřík fouká do odpadků,kterými se pan profesor brodí směrem k autobusové zastávce.Říká si sám pro sebe něco o nepořádku,lamentuje v duchu nad neschopným magistrátem,slova nehezká dští na adresu těch bordelářů,pražáků.Na nepořádky je třeba neustále upozorňovat,jest třeba více hovořit o úklidu,někdo by to těm lidem měl říct! Měla by nastat veřejná diskuze.Někdo by s tím měl něco udělat.
Možná,že něco takového se prohánělo lebkou pana profesora.A profesor,jsa ducha tvořivého,usedl a sepsal článek úderný,k diskuzi vybízející.
A stalo se,propukla diskuze.Ta zmůže ladacos.Co nezmůže,je uklidit v Praze stověžaté špinavé.
Nicméně,dovolím si k této diskuzi připojit názor.Ne,nechtěl bych žít v Praze.Ne kvůli Praze jako městu,ale kvůli pražákům.Ne proto,že jsou to pražáci,ale proto,jací nejsou.Nejsou schopní postarat se o klenot,ve kterém žijí.To znamená,že si svého města neváží měrou dostatečnou.Já bych se na jejich místě styděl.
Jediná možnost,jak to udělat,aby Praha byla stověžatá a čistá,je vyhrnout si rukávy a pustit se do úklidu.Jiná varianta neexistuje.Jestliže začne milion lidí uklízet,není za pár dní co řešit.A ten, kdo pracně a hlavně zadarmo a ve svém volném čase uklidí,tak si rád pohlídá,aby mu to někdo opět nezasvinil.Úplně nejlepší je zaplatit úklidové prostředky z vlastní kapsy.Divili byste se milí pražáci,jak dobře to funguje.
Jako první krok doporučuji přerušit neplodné tlachání a zahájit diskuzi o organizaci úklidu v Praze.Ideální by bylo získat nějakou celebritu,známého politika,či autoritu vědeckou,která by akci odpískala a zaštítila.Možná,že pan profesor……Je přece pražák.
Ať si tato slova přebere každý jak chce.Ať je v Praze klidně špína,svrab a neštovice.To je ostuda pražáků.U nás na vesnici se snažíme jak jen to jde,abychom žili v pěkném čistém prostředí.Dá to práci,ale jde to.Musí se jen chtít a nežvanit.
14. 03. 2008 | 13:13

František Kocourek napsal(a):

Javíte,ten kdo tvrdí že nebyl komunista,a také,že nikdo z jeho příbuzných nebyl členem KSČ,lže.
Ti co tam nebyli,to nemusí tvrdit,oni to dokazují svým životním postojem,práci, chováním a projevem.Vy mluvíte jako komunista,chováte se jako komunista projevujete se jako komunista,a proto tvrdíte že nejste komunista.Lžete,svou příslušnost ke komunistům prokazujete svým myšlením a projevem zde.
Přes 40 let komunisté, vychovávali občany ČR,Od jisker přes pionýr,pak SSM/dříve ČSM/pak členství v KSČ,ROH,SČSP,ČSŽ atd.vychovávali nového,uvědomnělého občana milujícího svou vlast,tábor míru a socialismu, a pokrokové občany celého světa bojující za mír/až nezůstane kámern na kameni dodávám já/,výsledek se dostavil.
V mém věku jsou už většinou lidé nemocní,já také,a směšný,i to je možné,když W.S.Ch.varoval před národími socialisty dělnickými také se mu smáli,za pár let jim ztrpknul úsměv,a když pak varoval před ruskými komunisty ve Fultonu,taky se mu smáli,a pak na jeho slova došlo.
16. 03. 2008 | 15:52

Sparťan napsal(a):

Ostrava je špinavé město

http://www.hcsparta-fans.cz...

Mimochodem, znáte ten vtip, jak jedou dva stařší pánové z Frýdku-Místku do Ostravy?

To jedou dva starší pánové vlakem na výše zmíněné trase. V Paskově k nim přistoupí mladá cikánka. Cikánka si říká, že si s nima trošku zašpásuje - přehodí si nohu přes nohu a povytáhne sukni. Jenže pánové vůbec nereagují. Cikánku to štve, ale je nadržená, tak si povytáhne sukni ještě výš. Pánové pořád nic. Cikánka si říká, že je přeci nemyslitelné, aby je nedostala. Vyhrne si sukni úplně, roztáhne nohy a sundá si kalhotky. V tom jeden z pánů zareaguje - natáhne se po slepecké holi a říká: "Juro, tady je smrad jak v píči. Tak to už jsme v Ostravě - vystupujem!"
15. 07. 2008 | 10:07

Pavel B napsal(a):

No, to je dobrý postřeh. Singapur bych rád navštívil, klidně bych se tam přestěhoval.
Praha je také čistá - na několika místech, kam jezdí turisté. Tam, kde bydlíme, tam je humus. Zrovna do jednoho vydařeného jsem nedávno šlápl heh.
Zlatá první republika. Neměli jste ráno na chodníku uklizený sníh? Měli jste v 5:30 u zvonků Váženého pana strážníka a styděli jste se. A odpadky či psí ee na ulici? To nebylo.
30. 11. 2008 | 12:22

Free Ringback Tones napsal(a):

good article thanks you very much for your information
16. 03. 2010 | 01:32

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novotný Martin O Obluk Karel · Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Pavel Petr · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy