Úspěchy pirátského hnutí pokračují

14. 05. 2012 | 12:38
Přečteno 3661 krát
Piráti dobyli čtvrtý německý zemský parlament v řadě. Po úspěchu v Berlíně, Sársku, Šlesvicku-Holštýnsku získali tentokrát v nejlidnatějším německém státě Severním Porýní – Vestfálsku (18 milionů obyvatel) 7,8 % hlasů a 20 poslanců v düsseldorfském parlamentu.

Pro ty, kteří by chtěli úspěch Pirátů zkoumat podrobněji, uvádím pár poznámek s odkazy:

Za pozornost stojí věková struktura voličů jednotlivých stran, která ukazuje růstový potenciál Pirátské strany.
Odkaz

Přesuny voličů k jednotlivým stranám ukazuje, že Piráti zaznamenali největší nárůst voličů a brali hlasy všem stranám. Jak poznamenal jeden rakouský kolega: "Všechny cesty vedou k Pirátům."
Odkaz

Piráty volilo 17 % prvovoličů.
Odkaz

Ve volbě Pirátů vidí naději 17 % nezaměstnaných.
Odkaz

Voliči (zpravidla jiných stran) Piráty charakterizují: "Jsou dobrou alternativou pro nevoliče." "Pro protestní hlasy jsou lepší alternativou než levicové strany." "Nemají k mnohým důležitým tématům žádné postoje."
Odkaz

Voliči přiznávají Pirátům největší míru transparence a otevřenosti ze všech stran (26 % dotázaných).
Odkaz

Piráti mají zatím nejméně voličů z přesvědčení (39 %) a nejvíce protestních hlasů (61 % – hlasy zklamaných voličů jiných stran).
Odkaz

Piráti slaví úspěch v Severním Porýní - Vestfálsku
Piráti slaví úspěch v Severním Porýní - Vestfálsku

Piráti slaví volební úspěch v Severním Porýní – Vestfálsku

Webová stránka Piratenpartei NRW
Kandidátní listina Pirátů



Povolební rozhovor s lídrem Pirátů

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Otázkář napsal(a):

"Nemají k mnohým důležitým tématům žádné postoje."

To je docela zásadní věta. Připomíná mi to známé rčené o kupování zajíce v pytli.
14. 05. 2012 | 13:23

český maloměšťák napsal(a):

Zkusím krátkou glosu.
Piráti jakoby představovali platformu pro prosazování " zespolečenštění duševního vlastnictví" - v obecné poloze je to samozřejmě krok dopředu - protože je rozhodně efektivnější informace sdílet co nejsymetrištěji, nikoliv exkluzivně. Je to dokonce v intencích kapitalismu - coby racionálního způsobu zacházení s hmotou, s přírodou...
(Mimochodem - privátní sféra velmi často využívá výsledku výzkumu placeného /častěji však dotovaného/ státem. Což je vlastně reverzní proces - privatizace(gratis) společenského duševního vlastnictví. Je pak paradoxní když taková firma zpětně výrobky založené na takto financovaném výzkumu ...státu či třetím osobám draze prodává)

V specifičtější rovině pak ale narazí taková iniciativa na protichůdný pohyb /např. Acta a administrativa USA/ a dále na ochranu pracovních míst založené na autorských právech /otázkou je, zda by naopak nevzniklo více pracovních míst, kdyby duševní vlastnictví coby faktický pojem zcela vymizelo....ale v disproporcích přístupu ke kapitálu a jeho vlastnictví by si taková rovnováha zřejmě vynutila buď tvrdé regulace či dlouhý čas...čas dost dlouhý na to, aby došlo k změnám v rozložení civilizačních center a jejich vzestupu an jedné straně a úpadku na straně druhé.../. Takže se její manevrovací prostor smrskne hlavně na " odtajňování" dosud záměrně/a neoprávněně/ utajovaných skutečností ať už charakteru politického či ekonomického. Což je taky ale dost dobrý cíl a celý systém to pomáhá opět racionalizovat.

Možná že se ale mýlím, a piráti se stanou jen jednou z mnoha straniček, která - jakmile se dostanou ke korýtkům, tak bude lavírovat mezi politikou zprava a zleva a usilovat v takovém procesu pouze o své znovuzvolení.
14. 05. 2012 | 13:27

Michal Macek napsal(a):

go pirates go :DD
14. 05. 2012 | 13:49

vico napsal(a):

Je řada na Pirátech, aby ve specifických českých podmínkách sehráli v příštích volbách již osvědčené "falešné levé křídlo". Po Zelených a Věcech veřejných další zdánlivě protisystémová strana, která by slibovala boj proti dinosaurům - tentokrát nikoliv z ekologických či soukromočetnických pozic, ale z pozic pirátských.

V čele by mohl klidně stanout někdo takový, jako je například Václav Urban- včerejší radikální bojovník proti levici a dnešní antisystémový "pirát".

Ke sbírání hlasů prvovoličů a protestních hlasů "napříč věkovým spektrem" se dozajista někdo najde, kdo nahradí pana Viletu, jehož už poněkud prošedivělý a řídký "ponytail" už by nemusel zabírat.

Což takhle Mareček Benda. Stačilo by si trochu pokérovat čelní pleš a nastřelit piersing do nosu a mohl by jít na věc.

Ideální by byla i pohledná Klasnová, rovněž absolventka církevní školy.Vzhledově připomíná Olivii Newton John z Pomády. Dnes ještě Sandy z nedělní školy ale když se obleče do "kožárny" pirátka a rebelka jako vyšitá.

Bakala už ví, kam tentokrát pošle své miliony.
14. 05. 2012 | 14:08

Viola napsal(a):

Piráti by tu nemohli vyhrát,
protože dost bylo pirátů,
lidé chtějí slušnost, spravedlnost, klid
a to piráti nesplňují svým názvem.
Museli by se přejmenovat.

Je dost možné, že lidem k srdci přiroste Lidem a spíše tam budou někteří boháči směřovat své milionky. Paní Píková se jeví tvárná.
14. 05. 2012 | 14:21

Analytik napsal(a):

Piráti mají šanci i u nás.
Hlavně díky vládnoucí i opoziční mafii. Stačilo by těsně před volbami nějaké chytlavé heslo a mají to v kapse.
Mohou snadno přetáhnout i Babišovy nespokojené občany, protože Babiš nepočítá s předčasnými volbami.
A že jim chybí volební program a postoje k důležitým otázkám? Na takových prkotinách dnešní politika nestojí. Skoro každý volič už ví, že volební programy a sliby platí jen do okamžiku sečtení volebních hlasů.
Pak hned nastává potopa!
14. 05. 2012 | 14:23

Jedla napsal(a):

Gratuluji. Je vidět, že Němci jsou avantdardou, tak jako před lety zelení, nyní piráti právě v Německu dokázali udělat novou politiku z nových témat.

Líbí se mi ústup od zkratek (CDU, SPD, FDP) ke slovním názvům (Grünen, Links, Piraten). To jen na okraj.
14. 05. 2012 | 14:29

aga napsal(a):

Když vidím toho příšernýho Cohn-Bendita, obávám se, že je jasné, jak tito revolucionáři internetového věku dopadnou - jako zatím ještě všichni revolucionáři. Nasazení agenti mezi nimi se po hlavách těch upřímnějších ale naivnějších vyšplhají k moci, přičemž se jim podaří vytunelovat veškeré ideály a kontrolovat potenciální hrozby pro elity.
14. 05. 2012 | 14:51

waltr1 ..konec spamu napsal(a):

jsem fascinovan pouty internetu manipulaci s jednotlivcem snaze vytunelovat každe informace a ...duvod ...přece moc a nadvlada
nejen že strany ale i tyto portaly nas omezuji ve svobodnem jednaní
cenzura pletichaření arogance to zde funguje a strach to zastřeší
přece odposlech ta hruza že vim kolik uplatku mi dali a koho sem protlačil do vlady to se musi zarazit přece ti zlodeji a podvodnici maji co skryvat ne
a tak si radeji hlidejte svobodu lidí a když už mužou napsat co sy mysli tak pěkně veřejně a s identifikaci co kdyby to byl nekdo chytry a do te mocenske struktury mnel co kecat hold proti větru se to nevyplací
waltr1
14. 05. 2012 | 15:05

veverka napsal(a):

Takže po US DEU,SZ,TOP a VV mají být novým maskovaným apendixem ODS Lidem nebo Piráti? Že by začínalo být i natvrdlejším jasné,že slizké Lidem nikdo volit nebude (už jen kvůli tomu jakým podvodem vznikli)? Tak se to zkouší s piráty? myslím že po zkušennostech ze SZ nebo VV bude novou stranu těch jenž "Nemají k mnohým důležitým tématům žádné postoje" volit jen naprostý šílenec.
14. 05. 2012 | 15:17

Analytik napsal(a):

veverka 15:17

Máte naprostou pravdu.
Každý rozumný šílenec bude volit buď ODS nebo ČSSD.
U těch se dá, bez ohledu na volební program a postoje k důležitým tématům, bezpečně čekat, jak to tu bude další 4 roky hnít!
14. 05. 2012 | 15:33

neo napsal(a):

veverka:

osobně Piráty nebo LiDem upřednostnim.
14. 05. 2012 | 16:12

LF napsal(a):

Kdysi dávno s piráty poměrně důsledně zatočila britská admiralita.
Nebyla by také k mání nějaká její politická analogie? :-)
14. 05. 2012 | 17:16

buldatra napsal(a):

Tak z pana Urbana je pirát?
Nebo snad korzár?
Inu, cesty pánějsou nevyzpytatelné.
Od kazatelny až k pirátům.

Jsem jen zvědav, kdy se pirátem stane i bývalý bratr Kalousek, také zbožný muž, kterému tak nějak klesá světská obliba.
Kalousek s páskou přes oko by byl skvělý předseda, nebo kormidelník. Páč zná ty tahy.
14. 05. 2012 | 18:07

Zacheus napsal(a):

Václav Urban. Navazuji na pana buldatru: -). Piráti sice nemají moc vlastních myšlenek, ale pokud je mně známo, v Německu se vymezují proti křesťanství. Co tomu jako teolog říkáte? Myslíte,že je z tohoto pohledu vhodné dělat jim ještě propagandu? Navíc jeden z předáků těchto politických géniů se snad měl vyjádřit,že posilování jejich strany mu připomíná vzestup NSDAP...
14. 05. 2012 | 18:14

buldatra napsal(a):

Každopádně, starej Morgan by měl z pana Urbana určitě radost.
14. 05. 2012 | 19:19

vaclavurban napsal(a):

Pokusím se odpovědět všem. Omlouvám se, pokud jsem některé diskutující zklamal.

Otázkář: To, že si hodně lidí myslí, že Piráti nemají k mnohým důležitým tématům žádné postoje, ještě neznamená, že je to pravda. http://www.pirati.cz/program/start
český maloměšťák:
Moc jsem to celé nepochopil, ale díky za snahu pochopit Piráty.

Michal Macek: díky

vico:
nechápu: Urban --- radikální bojovník proti levici (??) to, že jsem vystupoval proti odpornému komunistickému režimu?

Viola:
přejmenovávat se nehodláme

Analytik:
Žádné heslo nepomůže, k voličům vás nikdo nepustí, to mají korupční strany ošéfované. Zkuste oslovit miliony lidí bez peněz. Internet je poslední svobodné médium.

Jedla: díky, Němcům to vyřídím.

Aga: Nemalujte Cohn-Bendita na zeď

waltr1: nespamujte

veverka: už nepijte, život je krásný i bez alkoholu

LF: http://www.csfd.cz/film/239255-pirati-na-vlnach/
http://www.uloz.to/xmJ6jpg/pirati-na-vlnach-cz-dabing-2009-avi

buldatra:
už rok a půl jsem Pirát. Svět se nám mění pod nohama a jen blb nemění názor. Kalousek je z**d.

Zacheus:
Předseda českých Pirátů je křesťan, první místopředseda je křesťan atd., ale možná nejsme takoví křesťané, jak si nás někteří představují. Já už na fakultě jsem byl "liberál" a takoví jsme u Pirátů všichni. Proto nemáme problémy s ateisty atd. Je pravda, že je mezi Piráty řada ateistů, ale naše společné cíle směřují ke svobodě. Přirovnání jednoho Piráta Ke veztupu NSDAP nemělo nic společného s cíli piráského hnutí. Jen řekl, že nástup Pirátů je stejně silný.
14. 05. 2012 | 21:35

český maloměšťák napsal(a):

vaclavurban
Z toho si nic nedělejte.
Vy/Piráti/ zase budete nepochopeni při volbách a po nich.
Hleďte tedy, ať vás ten špás nestojí moc peněz....
14. 05. 2012 | 22:09

Zacheus napsal(a):

To Václav Urban. Děkuji za odpověď. Rozhodující bude ovšem vlastní politická praxe a ideové směřování Pirátů, ne to, jaké mají postoje jednotlivci ve vedení. Rád se ovšem nechám díky Vašemu ujištění pozitivně překvapit:- ),

Pokud jde o ateisty, možná Vás jako teologa zaujme myšlenka F. M. Dostojevského:

" Připomeňme si dřívější ateisty: když ztratili víru v jedno, začali ihned náruživě věřit v druhé. Vzpomeňme náruživé víry Diderotovy, Voltairovy...".

A snad přidám ještě jednu myšlenku sv. Augustina: " Kdo se nenechá přemoci pravdou, bude přemožen omylem".

V tomto kontextu uvažte, prosím, sám, zda svým myšlenkovým přístupem " nemám problém s ateisty" jistým způsobem nezrazujete své životní poslání teologa.

Je totiž rozdíl mezi tím "nemít s nimi problém" ( s tím v rovině komunikace také souhlasím) a tím se vůči nim mravně, teologiky a lidsky vymezit - a dát jim tento postoj při zásadní diskusi také najevo.

Přeji Vám dobrou noc a hezký zítřejší den. Zacheus
14. 05. 2012 | 23:30

Zacheus napsal(a):

A ještě na dobrou noc si dovolím dodat - v kontextu s příspěvkem shora -jednu myšlenku filosofa P.J. Čaadejeva ( 1794 -1856):
"Co by byl svět, kdyby se v něm nezrodil Kristus? Na tuto otázku odpovídám jediným slovem: Nic".
14. 05. 2012 | 23:53

veverka napsal(a):

Analitik
To není vůbec v rozporu s tím co jsem psal já ;-)

neo
Však taky přesně o takových jako jsi ty jsem psal svůj příspěvek

urban
Jo kecy o alkoholu,to je bombastickej argument.Ale s tím že je Kalousek Z..d souhlasím.Znamená to teda že Piráti jakoukoliv spolupráci z TOP po volbách vylučují? Nebo je to zase jenom prázdnej štěk jako véčkařský dinosauři? ;-)
14. 05. 2012 | 23:54

Frante napsal(a):

Není mi jasné co tím autor chtěl říci, čím mu to připadá tak zajímavé? Osobně to hodnotím pozitivně. V dnešní době finanční krize, hrozící rozpad eurozóny, zdražování ropy a energií, nezaměstnanost, ... Pokud je tolik lidí, kteří mají za hlavní problém svobodně sdílet soubory tak to ještě jde :)
15. 05. 2012 | 00:57

petrvileta napsal(a):

To Zacheus: No vidíte to, Urban je teolog, Vileta je nevěřící a oba jsou Piráti. Vašek mi nevnucuje jeho Boha, já mu nevnucuji svou nevíru v něj, oba připouštíme, že ten druhý může mít možná pravdu :-) Důležité je spolu debatovat, chtít se domluvit a to ne na víře nebo nevíře, ale na slušnosti, poctivosti, pracovitosti a dalších vlastnostech, které se obecně označují za pozitivní. A samozřejmě se tak i chovat v občanském i politickém životě.
15. 05. 2012 | 04:53

aga napsal(a):

petrvileta

A to pro Urbana neplatí "dejte císaři, co je císařovo"?? Je-li věřící nedůsledný a nedůvěryhodný ve víře a zachází takto volně s jejími zásadami ve svém vlastním životě, není důvěryhodný v ničem. Jak někdo nahoře zmínil - falešné levé křídlo.
15. 05. 2012 | 07:30

Mgr. Jakub Med napsal(a):

Přestože některé myšlenky pirátského hnutí považuji za inspirativní, nemohu se s nimi ztotožňovat. Pominu-li příliš hysterické prosazování jejich názorů ze strany některých představitelů, což je ale vlastní všem politickým stranám, vadí mi zejména jejich přílišný důraz na svobodu, která se stala jejich mantrou a hodnotou o níž je zakázáno pochybovat.
Nechci tím říci, že jako právník mám něco proti prosazování svoboda, naopak, nicméně věc je třeba vidět v širších souvislostech. Koexistence více individuí vždy vyžaduje určité potlačení (ne popření!) jejich svobody, svoboda či zájmy jednoho bývají často proti svobodě jiného (svoboda projevu je hezká věc, dokud o vás někdo nevypustí lživé informace a zasáhne do vaší důstojnosti)a konečně, každá svoboda se bou musí nutně nést i odpovědnost. Piráti však volají pouze po maximální svobodě, odpovědnosti se ale pokud možno chtějí vyhýbat.
Typickým případem je volání po žádné regulaci internetu. V tomto prostředí se však lidské jednání realizuje stejně jako v každém jiném, včetně jeho deviantních prvků - i na internetu můžete páchat různé delikty - klamavou reklamu, újmu na cti,pomluvu, nekalou hospodářskou soutěž, různé trestné činy, ale i narušování soukromí druhých, neoprávněné nakládání s osobními údaji apod. Neregulace tohoto prostoru vždy v důsledku lidem přinese více potíží než užitku.
15. 05. 2012 | 08:41

jzvc napsal(a):

2veverka: Pirati nevylucuji spolupraci s kymkoli - na urovni podpory konkretnich veci => zadna podpora typu "ok, dejte koryta, a budem zvedat ruce"... i kdyz jak to pripadne dopadne, se uvidi, pokud dostanou dost hlasu ... ;D

=> kdyz KSCM prijde se zkracenim "autorske" ochrany, tak to pirati podpori stejne, jako kdyz s timtez prijde ODS/CSSD/... kapis?

Kdezto kdyz nekdo z nich prijde s prodlouzenim, tak budou proti.

Na druhou stranu, za stavajiciho stavu by se dalo usetrit - muzem tech 400 darmozroutu vykopnout, protoze stejne projde to, co navrhne vlada a co navrhne nekdo jinej neprojde => proc je zivit
15. 05. 2012 | 09:38

neo napsal(a):

veverka:

to je krása demokratických voleb. Můžu dát svůj hlas komukoli a veverka se z toho klidně může podělat, ale nic s tim nemůže dělat. Nemá totiž žádné páky donutit ostatní aby volili rudé komandéry.
15. 05. 2012 | 09:40

aga napsal(a):

Mgr. Med

V zásadě souhlas. Volání po nějaké "absolutní svobodě", v praxi paradoxně podporované reklamou na produkty vytvářející závislost, je znakem této doby. Manipulátoři přesně vědí, co tím sledují - apelují na stále se zvyšující a záměrně pěstovanou nezralost, nezodpovědnost a infantilitu této civilizace, podporují její permanentní vzpouru proti autoritě a zodpovědnosti, přičemž získávají výměnou za poskytnutí laciných šidítek (zdánlivá možnost volby z několika původců závislosti) totální kontrolu, a to včetně kontroly nad našimi dušemi.

I ten internet není ničím jiným než prostředkem totální kontroly tnad těmi, u kterých je podporována závislost na něm už od dětství.
15. 05. 2012 | 09:46

rejpal napsal(a):

neo
Bohužel tuhle páku ale má v ruce vládnoucí koalice (nejen tahle). Čím víc excesů, čím víc průšvihů - tím víc naštvaných lidí překoná vnitřní bariéru a třešničkám to dá. A nepomůže ani evergreen - návrh na zrušení KSČM. Kolik voličů asi dodala komunistům kauza IZIP? A to ještě má KSČM svou stalinistickou frakci.
Je to jak v blázinci. Jedni se profilují jako antikomunisté a nahánějí KSČM hlasy, druzí o ně zase nestojí a v pravý čas vždycky někde vystoupí paní Sámelová, aby si to volič ještě rozmyslel.
15. 05. 2012 | 09:52

rejpal napsal(a):

aga
Já bych to internet nesváděl. Člověk je asi zrozen k tomu být na něčem závislý -na drogách, na sexu, na práci, na hracích automatech, dříve na televizi - výběr je pestrý a ani mu k tomu nemusí nikdo extra moc pomáhat.
15. 05. 2012 | 09:54

aga napsal(a):

rejpal

Však já to nesvádím jen na internet. Souhlasím s tím, že svou skutečnou svobodu si člověk musí záskat v boji se závislostmi (rozhodně ne tím, že si mezi nimi může "svobodně" vybrat).

Každá doba má svou vlastní oblíbenou závislost, ovšem "pavoučí síť" je zatím nejsofistikovanější - umožňuje totální kontrolu lapených mušek.
15. 05. 2012 | 10:00

neo napsal(a):

rejpal:

Omyl. Nenutí je ty rudochy volit.Pořád mají výběr.
15. 05. 2012 | 10:31

rejpal napsal(a):

neo
Já taky netvrdil, že je nutí, ale že je nahánějí. Díky jejich chování začala spousta lidí srovnávat. Vy si vážně myslíte, že většina lidí v téhle zemi staví nade vše občanské svobody (zvlášť když některé platí jen pro někoho)? A působí faktor času. Jakeš už je vzdálená minulost, srpen 68 ještě víc.
A kdyby se komunisté dokázali zbavit jména a řada z nich si odpustila omluvné řeči o Stalinovi a Gottwaldovi, byl by to asi pořádný fičák.
15. 05. 2012 | 10:43

Miroslav Pivoda napsal(a):

Hm. V dnešní době je ale autorské právo velmi důležitým tématem. Bez aktualizace současného autorského práva se moderní ekonomiky nepohnou podstatně vpřed (nevyužijí velký potenciál).
Takže ano, i pro naši ekonomiku je lepší politický posun k pirátům než třeba ke zkorumovaným jak pravicovým, tak levicovým stranám, které spolu nakonec uzavřou novou Opoziční smlouvu.
15. 05. 2012 | 14:47

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novotný Martin O Obluk Karel · Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy