Zeptejte se svých dětí, proč volí Piráty

07. 09. 2012 | 09:35
Přečteno 5142 krát
Ve včerejších studentských volbách Pirátská strana zvítězila s více jak 20 procenty hlasů. Drtivě porazila všechny parlamentní strany. Média mlčí, přestože k tomu vyšla tisková zpráva ČTK.

Projekt Studentské volby 2012 organizuje program Jeden svět na školách společnosti Člověk v tísni a včera se se jej zúčastnilo 170 škol, z toho 77 gymnázií, 98 středních odborných škol a 18 učilišť. Odevzdáno bylo celkem 21 982 platných hlasovacích lístků, hlasovat mohli pouze studenti starší 15 let.

Zapojené školy obdržely hlasovací lístky se seznamem politických stran, hnutí a koalic kandidujících v nadcházejících řádných volbách do zastupitelstev krajů v regionu, kde škola sídlí. Výjimkou byla Praha, neboť ta v řádných volbách do zastupitelstev krajů nefiguruje, takže pražské školy, aby nepřišly zkrátka, obdržely alespoň stejné volební lístky jako školy ve Středočeském kraji. Celkem tak bylo hlasování rozděleno (včetně Prahy) na 14 krajů.

Celkově Piráti obdrželi 20,6 % hlasů, druzí byli TOP 09 a („krajští“) Starostové (15,1 %), třetí Dělnická strana s krajskými koalicemi (10,4 %), čtvrtá ODS (7,8 %) a pátí Svobodní (5,1 %). O jeden jediný hlas méně měla ČSSD a tím se uzavírá peloton vedoucích stran, které překročily 5% hranici. Ze současných parlamentních stran ještě jmenujme Komunistickou stranu Čech a Moravy (7. místo za ČSSD se 4,6 %) a Věci Veřejné (1,0 %).


Kompletní výsledky naleznete zde.

Odkazy:
Článek v DIIT.cz

Zeptejte se svých dětí, proč volí Piráty
Zeptejte se svých dětí, proč volí Piráty

Jeden z pirátských plakátů získal na aktuálnosti
Na fotografii je česká Pirátka, žádná modelka z fotobanky.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

neo napsal(a):

Na tom není nic divného. Piráti se těší zájmu kvůli svobodě internetu. Dále je pak vidět, že mladí inklinují více k pravicovým stranám, nicméně 3tí místo extremistiské levicové strany sociální spravedlnosti je alarmující. To souvisí se stoupající nenávistí k menšinám v čr.

Osobně pokud k volbám půjdu, vhodím lístek také Pirátům.
07. 09. 2012 | 09:46

Bara napsal(a):

Výsledky jsou zajímavé, ale nejsou překvapivé. Inklinování k pravici je jasné - jsou mladí a zdraví a ještě si nezkusili, co je to nezaměstnanost, beznaděj a chudoba. Však ono je to přejde. Piráti jsou pro mladé jasná volba - je to tak trochu romanické "proti všem".
07. 09. 2012 | 09:52

Michal Macek napsal(a):

a na internetovych "snecich zavodech" prezidentskych kandidatu deniku metro vede s velkym naskokem V.Franz....no tak to by nebylo spatne kdzbz vladu sestavovali pirati a prezidentem byl prof.Franz....to si to mozna s tou emigraci jeste rozmyslim :D
07. 09. 2012 | 10:03

Michal Macek napsal(a):

Bara

od kdy sou pirati pravice???
07. 09. 2012 | 10:04

Džexperou napsal(a):

Piráti jsou jasná volba i pro staré, jen to ještě chvíli potrvá, než to pochopí :-)
Znáte to přísloví o starém psu ... :-)
07. 09. 2012 | 10:06

TrumpetaTroubivá napsal(a):

Pokud by to nebyl jen pubertální vzdor proti sociálníma fobiema a vyčůraností promořené generaci jejich rodičů, pak šesté místo pro levicový populismus vypadá dobře.
07. 09. 2012 | 10:08

Pažout napsal(a):

Taky budu volit asi Piráty, a to jsem Husákovo dítě, tj. dnešní třicátník. Volit žádnou z parlamentních stran prostě NELZE.
07. 09. 2012 | 10:09

Bara napsal(a):

Michal Macek - neřekla jsem, že jsou piráti pravice, to byla reakce na Nea.
07. 09. 2012 | 10:14

David napsal(a):

Vůbec se mně nelíbí, že právě společnost Člověk v tísni se angažuje v manipulování, ještě nevyzrálých mladých lidí, jako tomu bylo před minulými volbami. Taková politika nemá na školách co dělat.

Proč děti volí Piráty?

Protože je naše společnost špatně vychovává.
07. 09. 2012 | 10:16

neo napsal(a):

Bara:

pokud to byla reakce na mě, tak jste to ale měla napsat. Spíš to vypadá jako komentář adresován autorovi článku.

ten kec "ONO JE TO PŘEJDE" jste si mohla odpustit.
07. 09. 2012 | 10:20

antiovce napsal(a):

jestliže mádlisti volí piráty, před tím volili Kalouskova maskota knížete Schwarzenberga, tak to asi nebude to pravé ořechové. Aby se pak nedivili, jako se diví teď, co to ta jejich Topka a hlavně chemik předvádí za hokusy pokusy.
07. 09. 2012 | 10:26

český maloměšťák napsal(a):

Piráty / kmotři z ODS ???, vykukové z TOP 09 ????, šikulové z ČSSD ????/ volit nebudu.
Piráti přeci mají hnít ve vězení. Ne kandidovat do parlamentu.

...i když....

....v jisté době jistá královna piráty dokonce pasovala na rytíře - a někteří se členy parlamentu stávali.

No - ale jak známo, tak v Kraďákově feudálové již několik set let nevládnou, že...zde se tedy ti piráti před zákonem /Kubicem/ spíše třesou...než by se natřásali.

K blogu.
Jsem zvědav na to, kolik z mladých strčí hlavu do Rusnokova chomoutu. Když tak milují své drábky. Doufám, že jen tak nekecají - a až přinde do tuhého ...tak frrrrrr a dlouhý nos...

Šalom.

-------
Petr Vileta
Máte hezkou reklamu. Skoro tak hezkou jako jsou třeba reklamy na Colgate nebo Papmpers. To se jistě v Kraďákově ujme - a dostanete se tak přes kýžená dvě procenta.
Vo to přeci gou, ne ? :))
Apropo - váš koaliční potenciál se v případě větších úspěchů(5 %) promění ve víno - nebo v břečku ? Víte přeci jak to myslím, ne ? /s dinosaury nééééé !/.

....zoufalství není řešení.....
07. 09. 2012 | 10:33

gaia napsal(a):

jen bych si dovolila připomenout , že v minulých volbách na nečisto zase zvítězila TOP09.A Bernard ještě za její hlas sliboval studentům, pokud jí bude volit celá třída, tak celé třídě sud piva.

A jakou roli před tím(to sice ještě volby nanečisto nebyly) ztropila strana zelených, též převážně volená mladými, také netřeba připomínat.
souhlas s Davidem, který píše

Vůbec se mně nelíbí, že právě společnost Člověk v tísni se angažuje v manipulování, ještě nevyzrálých mladých lidí, jako tomu bylo před minulými volbami. Taková politika nemá na školách co dělat.
07. 09. 2012 | 10:34

argun napsal(a):

David

"Taková politika nemá na školách co děla"

Svatá slova. Chtělo by to izolaci, nejlépe klecový odchov. Nasypat zrní do korýtek, pak studium a v devět hybaj na kutě. A domů jen na prázdiniy, aby naše mládežníky rodiče a společbnost nemohli zkazit.

Jste myslitel pane kolego, všechna čest.
07. 09. 2012 | 10:36

gaia napsal(a):

blog Petr Vileta

Piráti mají napilno v celé Evropě 16.4
zde je výživná diskuse a jasně Piráty deklarováno, že se dají k pravici a nahradí rozpadlé VV.

že s piráty to bude zase to samé, akorát v modrém(opět)
07. 09. 2012 | 10:39

gaia napsal(a):

argune

za to vy, jste zřejmě pro návrat ideově politcké výchovy a novodbých Vumlů.
07. 09. 2012 | 10:40

jozka napsal(a):

Studentske volby jsou ve sve podstate genialni. Porad dorustaji novi a novi hejlove...

A nazor studenta na ne? "Chujovina, ale je to misto vyucovani".
07. 09. 2012 | 10:44

hvězdička blýskavá napsal(a):

bohužel člověk v tísni těmito volbami nanečisto odradí spíš lidi od charity.

proč jim dávat příspěvky, když oni je takto profrcají?
07. 09. 2012 | 10:50

češka napsal(a):

Mladí mají rozum a úročí naše investice do jejich vzdělání.
Nejsou zatíženi minulostí, jsou vzdělaní Evropané a hranice je nezajímají.
Držím palce, můj hlas mají.
07. 09. 2012 | 10:57

ijn napsal(a):

stačí pozavírat pachatele podvodů(většina současných politiků) a není problém s vítězstvím pirátů,
07. 09. 2012 | 11:02

Cech napsal(a):

Protože není mnoho dětí a studentů, kteří jsou ochotny naslouchat svým profesorům.
Protože je opravdu málo pedagogů, kteří najdou odvahu na představení konkrétních kandidátů tak jak to dokázal profesor Zlatuška:
http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/jiri-zlatuska.php?itemid=17409
Protože piráti jsou za církevní restituce a maskují to koalicí:
Piráti + Zelení + Lidovci.
Protože Pirátům jde o to samé jako panu Koudelkovi, prostě musí zvítězit Karel!
Neb po prolomení dekretů, je Lex Schwarzenberg neboli zákon č. 143/1947 Sb. konečně možné popřít!
07. 09. 2012 | 11:03

Reveil napsal(a):

Proč by Člověk v tísni neměl najednou manipulovat studentskou mládež? Vždyť manipulace je hlavním důvodem existence této NGO. Kupovat si mládež tím, že si jí namluví, že má nějakou politickou váhu, to je nápad, kt erý realiozovali už dávno bolševici, pak nacisté...
07. 09. 2012 | 11:06

Občan napsal(a):

No, to nám nedává moc hezký obrázek o budoucím vývoji společnosti.
Protože POKUD odpověděli všichni oslovení středoškoláci, pak to znamená, že
- je jim vlastní jednání bez skrupulí
- je pro ně přijatelná JAKÁKOLI zlodějna a korupce (pokud z toho mohou mít sami prospěch)
- jsou naprostí sobci a nehodlají při své cestě za úspěchem brát na nikoho (tedy ani na vlastní rodiče, sourozence a případné potomky) jakékoli ohledy
- domnívají se, že jim bude po celý život 19, budou trvale zdraví, krásní, úspěšní a bezprostředně po maturitě zbohatnou

Náraz do reality bude pro většinu majitelů takto vypláchnutých mozků VELMI tvrdý...
07. 09. 2012 | 11:09

ten, kdo se s blbem hádat nebude napsal(a):

Kdybych se jako student měl té taškařice účastnit, tak bych taky volil piráty,
hloupé volby – hloupá strana.

Zajímavější než výsledky voleb by bylo testování studentů z toho, co vědí o straně, kterou volili, jak znají jejich politiky a jejich program v zásadních otázkách. Plky, že Piráti jsou pro svobodu internetu a podobné, nemají pro občana valnou cenu.
07. 09. 2012 | 11:16

Holubář napsal(a):

No alespoň je vidět, jak by asi dopadly ty nápady s volebním právem třeba od 15 let.
Myslím, že rozmnější by byl opačný postup - zvýšit věkovou hranici na 21 let.
07. 09. 2012 | 11:17

neo napsal(a):

Občan:

že to říkáte zrovna vy? vy jste ten největší asociál a sobec, kopající do invalidních spoluobčanů na každém blogu.

výsledky studentských voleb nejsou překvapivé. Studenti totiž nejsou takové konzervy a chtějí změny. piráti, starostové, Top09, svobodní...to jsou strany, které jim dávají naději na rozdíl od zavedených ODS, ČSSD, KSČM
07. 09. 2012 | 11:22

Otázkář napsal(a):

neo

TOP09 je již také zavedená a žádnou naději nedává ;)
07. 09. 2012 | 11:23

Cech napsal(a):

to občan
Technika disonance
Vyvolává nejistotu nebo rozzlobenost pomocí nenápadných šťouravých mediálních přílepků či negací zjevné reality.
Nezlobte se na nea dělá svou práci.
07. 09. 2012 | 11:26

Michal Macek napsal(a):

antiovce

kalousek rekl o piratech ze jsou to kokoti....
07. 09. 2012 | 11:26

neo napsal(a):

otázkář:

je to poměrně nová strana a spíše tam lákají ti starostové.
07. 09. 2012 | 11:28

neo napsal(a):

Cech:

jen lži. Má práce spočívá úplně v něčem jiném.

a o Občanovi píšu jen pravdu, prohlédněte si pár blogů na téma invalidních spoluobčanů. Je tam dost příspěvků tohoto asociála a zlého člověka.
07. 09. 2012 | 11:29

Otázkář napsal(a):

Nedávno jsem četl rozhovor s předsedou německých Pirátů, který bezelstně přiznal, že žádný program nemají. Že neví jak řešit důchodovou reformu, zdravotnictví ani zda by Řecko mělo zůstat v Eurozóně nebo ji opustit. Ale říkal, že o tom chtějí diskutovat. Piráti jsou spolek idealistů což může někomu imponovat a někoho zase děsit. Je přirozené, že mladí lidé ještě mají ideály a tudíž volba Pirátů je naprosto logická. Rozhodně bych nad mladou generací nelámal hůl. Chovají se naprosto normálně vzhledem ke svému věku a umím si představit ty nářky kdyby volby vyhráli ČSSD a ODS ve stylu, že mladí jsou už zkažení a přijali současný establishment za svůj.
07. 09. 2012 | 11:29

Otázkář napsal(a):

neo

Tuhle diskusi jsem s Vámi již jednou vedl, takže považuju za zbytečné ji znovu opakovat. Jen podotknu, že slovo "nová" je značně diskutabilní, kdy ji tvoří lidé jako Kalousek. Kromě toho již za tak krátkou dobu své existence nám ukázali čeho jsou schopní a že žádné naději k nim upírat nelze.
07. 09. 2012 | 11:32

krajan napsal(a):

"Volební" pořadí študáků, tedy Piráti, Kalousek a ta partička malých fašounků na třetím místě jen ukazuje, jak neskutečný zmatek mají současní středoškoláci v hlavách. Jinak jsou to ovšem jenom tanečky kolem skautského (nebo pionýrského?) táboráčku, postrádající jakýkoliv hlubší smysl. Jedině, že by si chtěli páni ředitelé škol, které volí Kalouska,trochu šplhnout.
07. 09. 2012 | 11:33

Joe Ratata napsal(a):

Už při minulých studentských volbách se ukázalo,jak naivně se rozhodli volit,což jim teď jejich tehdejší faforiti dnes a denně dokazují.
Tak,tak.Zastřel bábu,utop dědka.Životní zkušenosti jsou holt nepřenosné.
07. 09. 2012 | 11:33

jozka napsal(a):

TOP09 nova strana... to je skoro lepsi nez "regulacni poplatky funguji" :-)
07. 09. 2012 | 11:36

Cech napsal(a):

to neo
Poměrně nová:
Je možné vysvětlit vahový podíl; poměrně nová a poměrně stará?
Např:
LIDEM je poměrně nová nebo nová?
ANO je poměrně novou stranou či nikoli?
Potom termín ANO a TOP 09 lze počítat od vzniku ano nebo TOP 09 od vzniku KDU-ČSL.
Jak je definován poměr politických turistů pro novou stranu aby byla uznána jako nová a ne jako transformovaná?
07. 09. 2012 | 11:36

neo napsal(a):

Otázkář:

vy možná ne, ale jiní ano... ne každý má stejný názor jako vy.
07. 09. 2012 | 11:38

neo napsal(a):

jozka:

poměrně nová jozýfku. Tj vznikla až v r. 2009.
07. 09. 2012 | 11:39

Otázkář napsal(a):

neo

"ne každý má stejný názor jako vy."
Skutečné hluboká a objevná myšlenka :) A nenapadlo Vás vážený pane neo, že právě díky odlišnosti názorů spolu můžeme diskutovat? V opačném případě bychom totiž jeden na druhého jen souhlasně mručeli :)
07. 09. 2012 | 11:41

neo napsal(a):

Cech:

LIDEM je nová. Vznikla v r. 2012.
ANO není politická strana, ale hnutí.
07. 09. 2012 | 11:41

neo napsal(a):

Otázkář:

to jistě, ale vy jste kategoricky prohlásil " že žádné naději k nim upírat nelze."

To je ale jen Váš pohled a Váš názor. Jak vidíte, jsou i jiné názory a jiní lidé tam holt tu naději vidí.
07. 09. 2012 | 11:43

Otázkář napsal(a):

neo

Samozřejmě, že to je názor můj tak jako Váš názor je Váš :) Tohle je ale zbytečná debata. To, že někdo v průzkumu uvede, že by volil TOP09 ještě neznamená, že mu tato strana dává naději. To je pouze Vaše interpretace. On třeba uvažuje tak, že to je pro něj menší zlo.
07. 09. 2012 | 11:46

ten, kdo se s blbem hádat nebude napsal(a):

Pro Otázkář.
Asi před rokem jsem se díval na program Pirátů a byla to směs populismu, taková mucholapka na různé naivky od krajní levice až po krajní pravici.
A jak to dopadne v případě, že se dostanou k moci, zda budou spíše nalevo nebo napravo?
Podle mne to dopadne podobně jako s VV aa půjde především o moc a zájmy těch, kteří budou v čele strany.

Piráti a jejich úspěch je jen důsledek současného zklamání voličů z klasických stran, ale nemůže to být politická budoucnost. Pokud má být politika společnosti prospěšná, tak musí být politické strany jasně vyprofilované, volič musí rozumět tomu, která strana hájí čí zájmy a podle toho se rozhodovat. Zmatek na politické scéně vyhovuje šibalům a marketingovým agenturám, které voličům prodají něco, z čeho budou voliči po volbách hodně zklamaní.
07. 09. 2012 | 11:49

poznámka napsal(a):

Je vidět, že naši mladí už nejsou žádní pionýři. Naopak se zdá, že si pod odborným vedeném našich učitelů navlékají kožené kraťásky.
07. 09. 2012 | 11:54

Občan napsal(a):

Otázkáři,

obávám se, že přínosnější a zajímavější diskusi než oslovený subjekt Vám nabídne i vycpaný papoušek. Minimálně Vám po vznesení argumentů neuteče z tématu :o))
07. 09. 2012 | 11:59

Otázkář napsal(a):

ten, kdo se s blbem hádat nebude

S tím se dá souhlasit. Nejkvalitnější část jejich programu se týká svobody internetu, takže kdyby se Piráti začlenili jako platforma do nějaká stávající strany, určitě by ji obhatili a získali jí nějaké voliče. Ovšem, aby mohli fungovat jako plnohodnotná strana je to zoufale málo.
07. 09. 2012 | 12:02

jozka napsal(a):

Ja vim kdy a jak vznikla, neboj. To bylo takove to neposkvrnene poceti, zadny ustavujici sjezd, zadna registrace, ale media uz pod tim nazvem zacala oslovovat.

A hentu politiku dela strana nebo lide v te strane?
07. 09. 2012 | 12:04

roman1 napsal(a):

neo

"Mladí inklinují k pravicovým stranám." Znamená to, že vítězní Piráti jsou dle vás pravicovou stranou? Nerozumím vaší argumentaci...
07. 09. 2012 | 12:07

Otázkář napsal(a):

Občan

Já už s panem Neem debatu o novosti TOP09 jednou vedl. Mé argumenty se nezměnily a předpokládám, že jeho také ne. Proto považuju za zbytečné ji znovu opakovat.
07. 09. 2012 | 12:08

ten, kdo se s blbem hádat nebude napsal(a):

Pirátská lákadla
„Pirátský program pro krajské volby 2012“
https://www.pirati.cz/program/volebni/2012/kraje
07. 09. 2012 | 12:09

roman1 napsal(a):

Zajímalo by mě, na základě čeho vlastně mladí volí. Podle loga? Podle tváří? Podle dojmu?

Podobným maškarádám by měl předcházet průzkum, zda voliči (a nejen mladí!) čtou volební programy kandidujících stran. Myslím, že čísla by mohla být celkem zajímavá... I když podle výsledku těchto "voleb" to lze odvodit.
07. 09. 2012 | 12:10

Petr napsal(a):

Nepatřím mezi mladíky. Ale mladým tentokrát plně rozumím. Být Sládek a Vandas jen trochu inteligentnější, volil bych je taky. Takle nevím? Dnešní ODS a ČSSS to nebudou. Restituční TOP už hlasy potřebovat nebude. Bursíci dokázali svoji neschopnost. KDU nebo jak se budou jmenovat vládnou s min. přestávkami od r.1918 včetně totality.
Komunisty jsem zapoměl, ale ne teď úplně a navždy. Tak koho volit?
07. 09. 2012 | 12:10

ten, kdo se s blbem hádat nebude napsal(a):

Obecné doporučení pro voliče.
Nevolte ty, kdo slibují boj s dinosaury, zlepšení politické kultury a o zásadních otázkách spíše mlčí. Hledejte především jasný postoj k důležitým věcem, jinak se opět dočkáte zlepšení politické kultury, jakou předvedly VV a LIDEM.
U LIDEM je to úsměvné ještě v tom, že VV chtěly zlepšovat politickou kulturu i odstraněním přeběhlictví.
07. 09. 2012 | 12:13

roman1 napsal(a):

Petr

Mít pochopení pro volbu DSSS, tak to už je silná káva :-(

Kdyby Sládek nebo Vandas byli trochu inteligentnější, tak nejsou tím, čím jsou.
07. 09. 2012 | 12:16

neo napsal(a):

Otázkář:

pořád to nijak nepotvrzuje, že by naději vůbec nedávali.
07. 09. 2012 | 12:31

neo napsal(a):

jozka:

strana má vlastní program, lidé v té straně mají vlastní názory. Takže oba subjekty je nejpřesnější odpověď.
07. 09. 2012 | 12:33

TrumpetaTroubivá napsal(a):

Pokud Piráti zůstanou u chránění svobod, pak je jasné, že s levicí nemají nic společného. V podstatě už dnes je lze považovat za vyprofilované. Svoboda je jasným determinantem.
07. 09. 2012 | 12:35

Admirál napsal(a):

Vypadá to, že se rýsují další VV. Pokud něco organizuje Člověk v tísni, je to zaručeně lumpárna, kterou si navíc platíme z rozpočtu. Eklhaft.
07. 09. 2012 | 12:35

neo napsal(a):

roman1:

no, možná byste se měl naučit porozumět psanému textu, pak se nebudete hloupě ptýt.

Zcela zřetelně a celkem jednoznačně jsem uvedl,proč volí Piráty a dále že více inklinují k pravicovým stranám + i extremistické levici. To jsou 3 odlišné věci a vy je hloupě dáváte do souvislosti a pak se i hloupě ptáte.
07. 09. 2012 | 12:36

modrý edvard napsal(a):

Piráti slibují svobodu internetu a nezkorumpovanost. Tedy víc, než ostatní strany. Otázka je, co se s nima stane, až se namočí do praktické politiky. /IMHO, není co pokazit/
07. 09. 2012 | 12:37

ten, kdo se s blbem hádat nebude napsal(a):

Pro TrumpetaTroubivá.
Pravice a svoboda, ano možná pro pár nahoře a možná nějaké trumpety.

Pravice není o svobodě, ale především o moci a vládě „elit“, což je v protikladu k obecným svobodám.
Pro pravičáka je demokracie (vláda lidu) červený hadr.

„Pravicová“ témata Pirátů
„transparence (kraj a jím řízené organizace jako transparentní organizace)
přímá demokracie (krajská referenda atp.)
e-government (implementace na krajské úrovni,podpora implementace na obecní úrovni)
Sdílení informací
Čistota ovzduší
Přechod od prezentace ke komunikaci (web → web 2.0/komunitní sítě založené na územním principu)
Vzdělávání
Zlepšení mezilidských vztahů
Intenzivní podpora volnočasovým aktivitám (zlepšení zdraví, vzdělanosti, rekvalifikační efekt)
Podpora alternativám (alternativní kultura, životní styl)
Podpora diverzifikace (nezávislost na sítích, autonomní energetické systémy)
Škola → brána k informacím
Podpora infrastruktury (doprava, komunikace, cyklostezky, propojení obcí, turistické cesty)
Podpora MDH a integrovaným dopravním systémům)
Posilování veřejných služeb (podpora místní infrastruktury - pošty, školy, prodejny)
Intenzivní komunikaci s místními podniky
Internet jako veřejná služba
Podpora solidarity.
Svoboda léčby a antidiskriminace na krajské úrovni.
Podpora feedbacku od občanů, firem.
Dotační politika. „

Opravdu pravicové
07. 09. 2012 | 12:45

neo napsal(a):

Občan:

alespoň zbaběle nezdrhám jako vy z celé diskuse. Už jste to udělal tolikrát, že to ani nejde spočítat. Zmůžete se jen na tupé sprosté urážení a když už ani takový zbabělý skutek nepomáhá, tak zdrhnete. Jak typické pro vás.
07. 09. 2012 | 12:45

TrumpetaTroubivá napsal(a):

ten, kdo se s blbem hádat nebude

Kromě dotací na tom seznamu nic levicového nevidím.
07. 09. 2012 | 12:59

Bavor V. napsal(a):

ono to není tak horké. Proč studenti volii jak volili?. Protože když měli ty volby místo vyučování, tak si to zkusili. Prostě to nějak hodili. A věřte tomu, že to měli jako velkou recesi. To je právě problém fanatika v plísni, že se snaží o nějaký pseudoprůzkum bojem, ale naráží na svou omezenou mozkovou kapacitu, která nepochopí myšlení těch mladých = když myslet nemusím, tak teda nebudu, a když to mám místo školy, proč bych se měl učit.
07. 09. 2012 | 13:00

jozka napsal(a):

Aha, takze nekdo, kdo ma svou minulost se svymi podrazy i zasluhami se prechodem do nove strany uplne ocisti? Takze NOVY Kalousek?
07. 09. 2012 | 13:07

neo napsal(a):

Tady jen některé ukázky z Občanových příspěvků na adresu postižených:

Občan napsal(a):
Pan Čipera by sem mohl hodit přehled voličských preferencí stěžujících si vozíčkářů. Nejspíš by to leccos objasnilo.
31. 07. 2012 | 10:09
Občan napsal(a):
Pane Čipero,
diabetik také nechodí řádit do cukrárny, i když by si strašně rád zamlsal. Maximálně si může občas dát nějaký diafujtajbl. Astmatik neleze po Himálaji, protože ví, že by to neudejchal. Pišišvor měřící 145 cm obvykle nebude hrát košíkovou, nebo ji bude hrát s jinými mrňousky. Takže vozíčkáři prostě holt pojedou na Karlštejn autem, zajezdí si po hradě a cestách kolem něho a vlakem se svezou jen příležitostně.
Občan napsal(a):
V Kanadě nebo Rakousku žijí invalidé spolu se seniory a sociálně potřebnými rodinami v "komunách" ve větších a velkých městech, kde mají dotované zdravotní, sociální a jiné služby a nízké nájmy. Kdo chce bydlet mimo, musí se o sebe postarat sám a za své.

Občan napsal(a):
Pane Čipero,

Vaše agresivní kampaň nakonec bude mít opačný účinek. Navíc se zrovna tady schází spíš mimopražští přispěvatelé.
Občan napsal(a):

Moje prateta vozíčkářka bydlela na stejném bezbariérovém sociálním sídlišti ve Vídni ...
Ani ji nenapadlo skuhrat, že by chtěla mít beproblémově dostupné celé město.

Problém je v tom, že u nás někteří spoluobčané nechtějí respektovat, že v životě platí "něco za něco".

Občan napsal(a):
(v reakci na Čiperův blog o dobročinnosti)

Jo, jsem cynik a pragmatik, protože nehodlám být odrbávaným naivním troubou.

Občan napsal(a):
Postrádám jakýkoli smysl zveřejněného textu.

Toronto je v Kanadě, což je členská země Commonwealthu, jehož je Alžběta II. královnou. Je tedy logické, že paralympiádu zahajuje královna.
Stoke Mandeville a Londýn jsou anglická města, takže platí totéž.

Jakou to má spojitost s Václavem Klausem, to nechápu. Má se snad vtírnout do britské královské rodiny?

Chraň nás matka Příroda, aby někdy byla v ČR olympiáda. Bém stihl předvést, co za tunel a ekonomickou katastrofu by to bylo. A propad HDP o 3 p.b., jako se to stalo v Řecku, je snad také dostatečně odstrašujícím příkladem.
29. 08. 2012 | 23:58
Občan napsal(a):
To Maximus:

Dík :o))
Dost se mi ulevilo, když jsem si díky Vašemu textu potvrdil, že jsem jen zabedněná socka, která není schopna žít 24 hodin denně hořkou křivdou, již páchá monstrózní prezident na paralympionicích. A která se zahlcuje takovými bagatelními záležitostmi jako je fakt, že letos je neúroda, ze zahrady máme i přes zalévání úhor (oba dešťové barely jsou poprvé za deset let, co bydlíme v baráčku, úplně prázdné a suché) a že kolem nás přibývá na domech cedulí "Na prodej"...
07. 09. 2012 | 13:16

xyzy napsal(a):

Vítězství Pirátské strany mě nepřekvapuje. Zato mě děsí třetí místo DS!!!
07. 09. 2012 | 13:18

poznámka napsal(a):

xyzy
Já myslím,že je to volba přibližně na stejné intelektuální úrovni.
07. 09. 2012 | 13:37

Vlkodav napsal(a):

Úžasný jak levicový přispěvatelé zpochybňují jakýkoliv odhad/volby, kde nezvítězí CSSD nebo KSC. Studenti jsou nedospělí, nemají zkušenosti, nečtou programy. Co mi to připomíná? Už vím, komouše, ti přesně takhle zpochybňovali studenty.

To co je zajímavé je to, že na vrchu jsou strany jako piráti a extrémisti, holt je vidět, že mladí také starým stranám (ODS a CSSD) nevěří. A to je z mého pohledu dobře.
07. 09. 2012 | 13:50

jozka napsal(a):

Vlkodav:

Takze podle Vlkodava takovy sestnactilety student gymnazia je dospely, ma zkusenosti a cte program.

Ted jenom k cemu mu to cteni programu bez predchozi zkusenosti jak bylo nalozeno s programem drive je...

Ale co taky chtit po Vlkodavech, ze.
07. 09. 2012 | 13:53

ten, kdo se s blbem hádat nebude napsal(a):

Pro TrumpetaTroubivá.
Trub si jak chceš, přít se s tebou nebudu, přestože nechápu, jak můžeš podporovat všechna ta hesla a být proti dotacím, bez dotací bys nemohl tyto vesměs sociální programy realizovat.

Ta hesla jsou veskrze levicová a pravičák by neměl problém jen s dotacemi, ale i s referendem či posilováním solidarity a dalšími.
Piráti oslovují levicové naivky.
07. 09. 2012 | 13:58

queribus napsal(a):

Je to jen pár dní, co zde Jan Urban velebil "Člověky v tísni", jak loni zdárně hospodařili s disponibilní půlmiliardou Kč(bůhvíodkud). Podobné polostupidní "volební akce" jsou názorným dokladem toho, jak "hospodárně" jsou peníze údajně určené pro "lidi v tísni" promrhávány. Pokud jde o výsledky, ty jsou zcela druhořadé, mládežnický pseudoradikalismus je rozšířený vůkol napříč Evropou a hned poté, co si tito mladí "voliči" budou nuceni přičichnout k reálné práci, změní se rázně i jejich volební orientace.(Ovšem vyznávat přednosti pirátství je jistá forma otevřeného hlupáctví).
07. 09. 2012 | 13:59

Vlkodav napsal(a):

jozka:

"Takze podle Vlkodava takovy sestnactilety student gymnazia je dospely, ma zkusenosti a cte program."

Jste velmi mizerný manipulátor. Tohle jsen netvrdil. To vy tvrdite že kvůli těmto vlastnostem jsou vlastně neschopni "správně" volit.
07. 09. 2012 | 14:00

roman1 napsal(a):

neo

Je udivující, jak ironicky míněný dotaz, který vás měl záměrně epatovat, hned několikrát označíte jako hloupost atd.

Přitom vy tady hloupostmi obtěžujete už nějaký ten pátek a žvaníte pořád to stejné.

Vaše neodůvodněné sebevědomí je nepřímo úměrné výši vaší inteligence a míře slušného chování.

Mimochodem. Kdybyste se rozhlédl kolem sebe a nesledoval celoživotně jen špičku svého nosu, zjistil byste, že se v diskusi názor o domnělé pravicovosti Pirátů skutečně objevil. Chápu ovšem, že krátkozrakost je trest boží. Inu, nezávidím vám, máte to se sebou těžké.
07. 09. 2012 | 14:01

jozka napsal(a):

Vlkodav:

To muze posoudit kazdy, kdo si precte, co jste napsal.

Mimochodem, uz jste si objasnil, za co je vlastne Janousek obvinen nebo si porad myslite, ze to je za autonehodu?
07. 09. 2012 | 14:04

roman1 napsal(a):

Václav Urban

Vůbec nechápu, proč se zabýváte výsledky nějakých simulovaných voleb, které nemají žádnou politickou relevanci a jsou je hrou. Raději se zabývejte propracováním stranického programu, který dosud připomíná spíš spolek rybářů a ochránců potápek a je to jen tapeta, žádný obstojný dokument.

Omlouvám se za tvrdost, ale situace je příliš vážná, než abychom si tady infantilně hráli na politiku.
07. 09. 2012 | 14:06

český maloměšťák napsal(a):

Vlkodav napsal(a):
Úžasný jak levicový přispěvatelé zpochybňují jakýkoliv odhad/volby, kde nezvítězí CSSD nebo KSC. Studenti jsou nedospělí, nemají zkušenosti, nečtou programy. Co mi to připomíná? Už vím, komouše, ti přesně takhle zpochybňovali studenty.

To co je zajímavé je to, že na vrchu jsou strany jako piráti a extrémisti, holt je vidět, že mladí také starým stranám (ODS a CSSD) nevěří. A to je z mého pohledu dobře.
07. 09. 2012 | 13:50
------------
Úžasné je ovšem také, jak na základě výsledků hlasování cca 20 tisíc lidí Vlkodav napíše, že "holt je vidět, že mladí také starým stranám (ODS a CSSD) nevěří".
Ono těch " mladých" bude přeci jen o něco více, Vlkodave.
A ne nadarmo je aktivníí volební právo až od 18 let.
Což mj. značí že možná až 70 % těch hlasů je irelevantních.
Jak tady kdosi už výše správně napsal.
Naštěstí irelevantních /Dělnická strana etc./

Ostatně , Vlkodave - byli to právě že komunisti, kteří tak rádi zobecňovali názory - a používali výrazy jako např. " naše mládež" /mladí/. Takže pozor, pozor....

P.S. Co tak kdyby " Člověk" - v tísni.... zorganizoval anketu v mateřksých školkách ? Psal by pak vlkodav o " našich dětech " /malých/ ?

Ha, ha, ha.....:))))
07. 09. 2012 | 14:09

Vlkodav napsal(a):

český maloměšťák :

krásně se odkopáváte, je jasný že máte z mladých strach ( až 70 % těch hlasů je irelevantních). Jasně, oni mladí prostě k 18. narozeninám teprve dostanou rozum :))).
07. 09. 2012 | 14:12

Vlkodav napsal(a):

jožka:

"Mimochodem, uz jste si objasnil, za co je vlastne Janousek obvinen nebo si porad myslite, ze to je za autonehodu?"

Ano, byla to outonehoda a byl obviněn z úpyslného ublížení na zdraví pod vlivem. Ono to bylo opět překvalifikováno?
07. 09. 2012 | 14:14

neo napsal(a):

roman1:

já ten názor ale nevyřkl a vy jste tedy neměl sebemenší důvod se mě ptát jako bych ho vyřkl já.

Pokud obtěžuji hloupostmi, mohl byste třeba použít nějakou argumentaci a zkusit slušně reagovat, což ale neděláte a jako mnoho zde vyskytujících se individuí raději hned urážíte, protože argumenty samozřejmě nemáte (viz pokus o dehonestaci mé osoby narážkou na inteligenci a slušné chování...) Na rozdíl od Vás jsem slušný člověk a s inteligencí je to také velmi dobré.
07. 09. 2012 | 14:15

jogín napsal(a):

Piráti se svým tlakem na svobodu a dostupnost informací nejsou vůbec k zahození. Chybí jim ale jasná pozice v ekonomii. Znamená heslo "Svoboda podnikání" také svobodu nájemných vražd a volnou ruku pro povodníky? Korupce je taky trh, zakázku má kdo nejvíc maže. No a zákony co to zakazují jsou regulace.
07. 09. 2012 | 14:18

jozka napsal(a):

Vlkodav:

Ne, nebylo to prekvalifikovano, te autonehody se tykalo rizeni pod vlivem navykove latky. To umyslne ublizeni se netyka autonehody, ale toho, co po ni nasledovalo. Vy jste to minule nestihal sledovat?
07. 09. 2012 | 14:18

český maloměšťák napsal(a):

Vlkodav
Je jasné, že vy máte ve všem jasno....Jak jsem napsal výše - jak komunisti. Takže jediný, kdo se tu odkopal - jte paradoxně vy.

Šalom.
07. 09. 2012 | 14:23

Vlkodav napsal(a):

český maloměšťák :

Taky se mějte pěkně. Škoda že vás nebaví diskutovat například na téma proč u nás jsou takhle mladí víc pravicoví, když standardem pro mladé bývá být levicoví. Ale vy radši satáváte tvrdá stanoviska, svět je pak lehčí - tada jen pro vás.
07. 09. 2012 | 14:29

Vlkodav napsal(a):

jozka:

"Vy jste to minule nestihal sledovat?"

To víte, na vaše velmi rychlé, téměř okamžité rezultáty namám. Já radši vycházím z vícero informací a dám si čas než zaujmu stanovisko.
07. 09. 2012 | 14:31

Pepa Řepa napsal(a):

Lepší Pirát nežli πRath
Lepší čus než ten πčus.
07. 09. 2012 | 14:32

marxík napsal(a):

Vlkodav
Z mladých nejde žádný strach , kolego. To je velice jednoduchý a tvárný materiál.
Stačí vypozorovat, kdo je momentálně jejich bůh, toho pak přesvědčit, aby si na uši nasadil třešničky, a je vystaráno.
Horší jsou rozumově zaseklí stařešinové.
07. 09. 2012 | 14:42

Grőssling napsal(a):

Urbane, je to jednoduché, oni jsou nesvéprávní, žijí z peněz svých rodičů, většinou. Jakmile se postaví na své nohy a budou mít rodiny a hypotéky, tak ani neceknou a budou volit stranu, kterou volí jejich pracovní boss.

Přišel jste s naprosto nezajímavou informací.
07. 09. 2012 | 14:50

stoppa napsal(a):

neo

není zavedenější partaj než TOP 09. Ti jen převlíkli tričko ale smrad zůstal.
07. 09. 2012 | 14:51

Almo G™ napsal(a):

Proč volí ČESKÉ Piráty?

Inu, protože si myslí, že jsou to skutečně Piráti a ne maskovaná odnož TOP09.

Podobně si před časem řada lidí myslela, že ČEŠTÍ Zelení jsou skutečně Zelení a ne odnož ODS.

Rychle z toho vystřízlivěli poté, co se jistý pan Bursík snažil ČR vnutit americkou základnu nejagresivněji ze všech.
07. 09. 2012 | 14:57

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat. Na priminitivní propagandistickou otázku, primitivní odpověď.
Protoře se mají dobře ...
Kdyby šlo opravdu do tuhého, vypadalo by to jistě jinak.
Veselé krizování.
http://www.xoxma.lv/uploads/posts/2010-04/1271054965_podborka_100.jpg
07. 09. 2012 | 15:08

líný černý pes napsal(a):

to gaia :
Buďto máte krátkou paměť nebo nemáte ráda pana Bernarda.
V minulých volbách slíbil mladým basu piv za účast ve volbách a ne za volbu určité strany.
Pes to náhodou sledoval.
07. 09. 2012 | 15:27

marxík napsal(a):

Co mi na resultátu studentských voleb nehraje, tak to jsou výsledky komunistů. Přestože jim komunisty každý zakazuje, tak mladí tohoto zákazu dbají.
To je vysloveně nepřirozené.
07. 09. 2012 | 15:33

Stašek napsal(a):

že mladí inklinují více k pravicovým stranám, to je jasný, někdo je jednostranně stále a stále zpracovává a mladí se dají zpracovat. Média na tom pracují nonstop 22 roků.
07. 09. 2012 | 15:34

dříve čtenář napsal(a):

Umístění pirátů mě nepřekvapuje, studenti a mládež má vždy přirozený sklon k anarchii.
Že se umístila topka na 2. místě, tak to je na pováženou!Mládeži budete si asi muset vypít kalich hořkosti až do dna. Studovat nebude za co, po studiu nebude perspektiva najít zaměstnání a navíc si vás ještě podá drábek. No a až dojde na lámání chleba - zda nájem nebo jídlo, bude už pozdě!
07. 09. 2012 | 15:42

jozka napsal(a):

Vlkodav:

OK, priste to vezmu pomaleji.
07. 09. 2012 | 16:34

Da.Rock napsal(a):

Ty výsledky jsou docela odstrašující a bohužel o politické inteligenci mladých lidí příliš nesvědčí.
Nicméně na mladickou naivitu má právo každý. Však ono je to přejde, až se setkají s reálným životem. Až budou hledat práci a místo pro dítě ve školce, tak zapomenou na stahování hudby a filmů zdarma.
07. 09. 2012 | 16:35

Pepa Řepa napsal(a):

Proč, proč?
protože to byl studentský prúzkum. Ve školách.
Zkuste ho udělat ráno v Chánově.
Nebo tady.
Ani na jedné štaci študáka nenajdete.

A pak....John Silver.....jak já ho tehdy miloval.
07. 09. 2012 | 16:41

babočka napsal(a):

Za Husáka , tedy komunistů se tradovalo , že staří už mají dost neboli nakradeno. Ale počkejte až přijdou mladí, ti si budou také chtít nakrást. A piráti to mají dokonce v popisu práce.
07. 09. 2012 | 17:17

blbec napsal(a):

Ten, kdo se s blbem hádat nebude
Píšete:
Pokud má být politika společnosti prospěšná, tak musí být politické strany jasně vyprofilované, volič musí rozumět tomu, která strana hájí čí zájmy a podle toho se rozhodovat.

Zlatá slova!
Ale politické strany u nás přece nejsou od toho, aby byly hájily zájmy voličů, naopak !
Takže je jasné, že je v nejvlastnějším zájmu vrcholových politiků, aby nikdo netušil, čí zájmy který z nich hájí.

To by pak přece vystačily bilboardy jen s jediným textem:
" Hájím SVŮJ ZÁJEM O VAŠE PENÍZE !
Pravda je, že by se ušetřilo na volební kampani a o ušetřené milióny by se mohli šábnout.
(A NEHÁDEJTE SE SE MNOU !)
07. 09. 2012 | 17:17

neo napsal(a):

stoppa:

zavedenější jsou všechny strany, které vznikly před r. 2009
07. 09. 2012 | 18:13

neo napsal(a):

Da.Rock:

pesimismus je sviňa a to hluboké přesvědčení levičáků, že je to přejde až bla bla bla, a bla bla bla, a bla bla bla... je směšné. Ne každý je takový ňouma. A ještě ta víra, že nevolením pravicových stran budou mít lepší práci a více školek a bla bla bla...to je už k pláči. Socani to tady měli pod palcem dost dlouho a i v nekrizových letech je drtila vysoká nezaměstnanost, mrzké platy a školky taky mizerie...

prašť jak uhoď Da.Rcku. Jaký si to uděláš, takový to máš, ani Kalousek, ani Klaus, ani Paroubek, Nečas, Vojta Filip, Sobotka nebo Rath za nikoho dělat nebudou, nikomu nebudou zařizovat život podle románu ..
07. 09. 2012 | 18:19

pamětník napsal(a):

Piráti jsou novou stranou a kromě svobody internetu nabízejí místo hotových receptů všeobecnou diskuzi. Partaj je nevyprofilovaná a trpí dětskými nemocemi, což ovšem v dnešní situaci degenerace tradičních partají a celého systému se jeví jako výhoda. Jsem zvědav na názory zdejších diskuzních mudrců po čase, až se prokáže, že piráti vyjadřují trend doby. Blahosklonné i rádoby moudré mravokárství je směšné.
Je mi skoro sedmdesát a dám jim hlas.
07. 09. 2012 | 18:54

ten, kdo se s blbem hádat nebude napsal(a):

Pro blbce. (není to obecně, ale konkrétní nick)
Bohužel v České republice se rozšířil neoliberální model politiky, který chápe politiku jako byznys včetně marketingových nástrojů a jedna z účinných marketingových strategií pro ty méně přítažlivé výrobce (prodejce, politiky, politické strany) radí, aby nabízející znepřehlednil trh, když se v tom spotřebitel (volič) nebude orientovat, tak lépe pro něj.

K pravicové demagogii O svobodě jedince
Naše svoboda je především v tom, že můžeme rozhodovat o naší společnosti o našich životech.
Pravičák, který je z podstaty ne-demokrat, rád vládne, má rád disciplínu a řád nám dnes servíruje jeho pojetí „svobody“, svobody, kdy můžeme být svobodní podle jeho představ, ne podle našich.

Pro levičáka začíná svoboda demokracií, tam je svoboda toho kolem nás a od toho se odvíjí naše svoboda osobní, nelze být svobodný v nesvobodné společnosti. Svobodná je společnost, kterou svobodně a demokraticky může občan vytvářet - spoluvytvářet,
Nečasova a Kalouskova politika je diktaturou úzké a nepříliš sympatické skupiny zlotřilých politiků, kteří nám vnucují něco, o co příliš nestojíme a navíc nám to prodávají jako svobodu,
tak to je opravdu humus

Skutečná svoboda musí začínat od toho, že si tu svobodu definujeme sami, ne že na svobodu bude mít patent zlotřilý diktátor, který o sobě tvrdí, že se nositelem svobody.

Příklad z otázky držení střelný zbraní:
Svoboda musí začínat tam, kde si občané sami stanoví, jaký model je nejvhodnější,
od zda střelné zbraně nebude mít nikdo nebo kdokoliv ja akékoliv.
Tvrdit, že svoboda je v tom, že jakékoli střelné zbraně muže vlastnit kdokoliv, není o svobodě, ale o hlouposti nebo demagogii.
07. 09. 2012 | 19:05

Petr B. napsal(a):

Proč: To je jednoduché. Chtějí si stahovat všechno zadarmo, nemuset chodit do kina a nekupovat si ani software. Takže ve studentských volbách vyhrála taková jakási anarchistická levice, která ale byla vyprovokována chamtivou pravicí-neviditelnou rukou thu (mínim levné výpočetní prostředky umožňující kopírování autorských děl tzn. sítě, vypalovačky, kopírky atd.)
No a na severu zase vyhrála strana směšující levicovou ideologii s rasismem.
Já bych z toho nedělal vědu. Hlavně, že už tolik hlasů nedostali politici typu Schwarzenberga, Kalouska, Drábka, Nečase, Gazdíka...Pak bych napsal, že české děti jsou zdegenerované.
07. 09. 2012 | 19:48

PB napsal(a):

Příteli Václave Urbane, vinen můžete být i vy.
Ten, kdo - pod záminkou "stávkového hnutí" v r.1989 - takzvaně "dělal revoluci" a umožnil tento společenský stav, ten by neměl ani vylejzat-natož psát!
07. 09. 2012 | 19:49

LUF napsal(a):

Volí piráty protože politice moc nerozumí ale svoji hodnotu má, když si můžou stáhnout hudbu a filmy zadara, v tom mají jasno. Taky období puberty je obdobím revolty proti hodnotám jejich rodičů a piráti mají tu revoltu proti zajetým pořádkům v podstatě v názvu
07. 09. 2012 | 20:53

michal napsal(a):

Nářky nad tím, jak ti mladí blbě volí, jsou dojemné a licoměrné. Jako kdyby ti starší volili nějak rozumněji. Opovržení studentskými volbami dále ukazuje demokratickou nevyspělost dotyčných diskutérů, byť starších. Ty študáci jsou plnoprávní občané s platným volebním právem. To byste neměli zpochybňovat. Buď to je plnohodnotné právo anebo není, to si musíte rozmyslet, jak upřímně to s demokracií myslíte.
07. 09. 2012 | 21:01

čert napsal(a):

poznámka napsal(a):
Je vidět, že naši mladí už nejsou žádní pionýři. Naopak se zdá, že si pod odborným vedeném našich učitelů navlékají kožené kraťásky.
07. 09. 2012 | 11:54

poznámko mýlíš se
učitelka gaia
nad hlavami dítek
srp a kladivo zvedá
místo pravítek

je to ale
čertův kvítek
}:o)
07. 09. 2012 | 21:03

pamětník napsal(a):

LUF:
Nevolíte Piráty, protože vám nezáleží na informacích. "Stáhnout hudbu a filmy zadara" je asi vše, co znáte.
07. 09. 2012 | 21:05

Max napsal(a):

Je evidentní že postoj mladých je formován prostředím, ze kterého vzešli.
Je nepochybné, že 15% horujících pro TOP09 jsou potomci státních zaměstnanců, krajských činovníků a majitelů firem napojených na státní penězovody. Též děti některých umělců. Pokud se někteří vymykají tomuto zařazení, potom nemají na na takových školách co dělat.

U "pirátů" je to trochu jinak, formují se převážně z chudších sociálních skupin. K nim se mohou přidat i vzdorovití a nekomformní z první skupiny, zejména z rodin, kde si se svými majetnými rodiči příliš nerozumějí.

U ostatních je jejich volba výrazně méně emotivní, o to více racionální.
Byť i zde je patrné tápání a hledání toho nejméně špatného.
07. 09. 2012 | 21:07

Elév napsal(a):

Ze sociologického hlediska je to jasné, generační výměna je nutná.
Abbé i s Přesčasem jsou již opotřebováni neustálým hledáním a zkoušením všehomíra.
Pík i Hurvínek v TOP 09 splynuli v davu za zachování svých "výdobytků".
Takže přichází ten správný ZLOM, který může být jen ku prospěchu společnosti.
Ta doba ZLOMu právě nastává a záleží na společnosti, zda ji přijme a bude podporovat nebo bude dále věřit osvědčeným Přesčasům, Abbému, Němcové a spol.
07. 09. 2012 | 21:08

blbec napsal(a):

Pane Tencosesblbcem,
s vaší reakcí na můj fórek pochopitelně souhlasím.
Marketingovou strategii znepřehlednění trhu jsem jako prosťáček intuitivně zaregistroval, jen jsem nevěděl, že je exaktně definována.

Nicméně - jen pro pořádek:
Tvrdíte, že u nás zvítězila neoLIBERÁLNÍ pravice.
A vzápětí popisujete pravičáka,který "rád vládne, má rád disciplínu a řád a nám dnes servíruje jeho pojetí „svobody“, svobody, kdy můžeme být svobodní podle jeho představ, ne podle našich."

Ptal jsem se kámoše Pepy Vyskoče od nás z pastoušky, co o tom soudí, a on tvrdí, že vámi uvedené atributy pasují spíše na konzervativce než na neoliberály.
Ale on je hroznej hnidopich.

(Jinak Vás rád čtu, i když mi, vzhledem k tomu,že se nacházím v hraničním pásmu oligofrenie ,uniká smysl některých delších slov. Zvláštní školu nám zrušili, asi mi nezbude než poprosit o pár hodin politologie pana Tomského. Má moc hezký účes a připadá mi takový jednodušší).
07. 09. 2012 | 21:39

zdenekb napsal(a):

"Stahovačka zadarmo, voe!"
"Týjo, ten chrnící kníže je vymazlenej"
"Cikáni by měli konečně kua makat!"

Tak si pro sebe analyzuji první tři umístění.
Ale nikomu to nevnucuji...
07. 09. 2012 | 21:43

ajeto napsal(a):

Z průzkumu vyplývá, že mladým chybí životní zkušenosti, dostatečný rozhled a určitá míra empatie vůči druhým. Bohužel. Ale to v tomto věku prožívala určitě většina z nás.
07. 09. 2012 | 22:28

Da.Rock napsal(a):

neo: proti vašim tvrzením hovoří průzkumy prováděneé mezi dospělými tazateli. Ti už vědí vo co gou a že život nestojí na tom, jestli můžou zdarma stahovat, ale právě spíše o té školce, lékaři nebo práci.
07. 09. 2012 | 23:27

kočka šklíba napsal(a):

Zdenkub, přesně ;), sice dcery už jsou malinko starší, ale i ony tomuhle podléhají a to ještě není generace, která doslova na PC vyrostla, až tak od 14 a to se musely dělit o PC spolu ;) a měly přesně odměřený čas, který mohou strávit na netu.
Ale naštěstí už trochu rozumu pobraly, takže stačilo jim vysvětlit co je pro běžného občana důležité, samy už to vidí a odkázat na je na některé blogy Vilety a na stránky Pirátů. A voličky to této strany rozhodně nebudou ;).
08. 09. 2012 | 02:30

jíra napsal(a):

Pane Václave Urbane, to zavazuje!

Třeba to bude ten hlavní potřebný další impuls, aby to ČPS i u nás začala brát víc vážně a dokompletovala svůj program o důležité stránky. Spoustě těch mladých bude za dva roky přes 18, není-li jim již nyní. Václav Havel také sázel na mladé, že teprve oni přinesou dostatečně smysluplnou proměnu společnosti, další posun.

Další motivační impulsy ostatně už Piráti mají: Například kontroverzní ACTA je v Evropě u ledu a v sousedním Německu s podobným volebním systémem získala Piraten Partei letos dalších dvakrát víc mandátů než loni.

Dosud vedle výše jmenovaného představují Piráti jakousi romantickou představu "svébytných čestných pirátů", pirátů naruby, nový svěží vítr. Zatím spíš jen symbol jaksi na rozdíl od politické garnitury vyrostlé bohužel cílevědomě na počátečním odstrašujícím příkladu "piráta z Prahy" a "nešpinavých" balících peněz zneužitelných na kdeco.

Ten symbol bude ale chtít konkrétnější obrysy. Ať se to odliší od rizik narychlo spíchnutých třeba VV, určitě si mnozí z nich takto další vývoj nepředstavovali, mohli doufat, že přinesou dobrou změnu - ale svým způsobem nějakou vlastně v přechodné době odněkud někam přecejen přinesli, v přímém veřejném přenosu nechtěné investigativní šou ukázali polopatě různé podivné recepty a praktiky, jak divoce fungují i dávno zavedené strany, včetně toho přeběhlictví (povýšené na hromadné novostranické přeběhlictví) a občané začínají více uvažovat, koho budou volit, to jakési plus je.

Vždy, když strana rychle zvyšuje preference, hrozí riziko, že se pak objeví ambiciózní mecenáši s vlastním programem uvnitř či s požadavky zvenčí, že dokáží u nevyzrálé strany převrátit pozice uvnitř ní naruby, že stranu ovládnou, u VV si o to pan Škárka vlastně sám říkal. A bohužel i pravidla voleb, kde je zatím vždy potřeba velký balík na to, aby se strana víc zapsala u voličů.
Chce to být proti tomu všemu už dost imunní, když má strana ambice hrát větší a transparentnější úlohu v politice.

Do jedné řeky dvakrát vstoupit nelze. VV mohly sázet na to, že voliči chtěli změnu skoro za každou cenu. Ačkoli většina voličů se v každých volbách nechá opít negativně vedenou kampaní, vytvářet strach před konkurencí zabírá, zvítězí ten, kdo dokáže voliče víc iracionálně vystrašit a samozřejmě taky iracionálně slíbit svou ochrannou náruč. V USA to nefunguje jinak. Zabírá to hlavně tam, kde se vytvoří umělá polarita levice-pravice. Převážná většina voličů ostatně rozlišuje pouze mezi pomyslným rubem a lícem, či ještě větším rubem a ještě větším lícem, ač je to v praxi především prázdná floskule a stereotypní klišé.
Převaha volebních sloganů nad smysluplnými věrohodnými volebními programy tuto tendenci bohužel podporuje, v osvědčené negativní pomlouvačské kampani to ani jinak nefunguje.

Voliči by měli transparentní program vyžadovat sami. Vždyť to může být jinak, praktičtější. Pak určitý význam má sázet buď víc na svobodnější podnikavost, nebo víc na morálku a svébytnost, či víc na sociální smír. Ani jedno z toho ostatně nemůže úplně opomenenout žádná strana. Zbývá pak dát ještě do souladu jen na první pohled protichůdné požadavky na svébytnost a zároveň společně vystupující politickou sílu, aby vznikl i ten střed, ať není problém tvořit smysluplnější koalice. Zatím je střed dost roztříštěný, místo větší planety hejno malých asteroidů, VV aspoň pokusně naznačily, že principiálně by to snad někdy jít mohlo a že by to nemusel být jen dřívější jazýček na vahách...

Hezký den
08. 09. 2012 | 02:34

Iggy napsal(a):

Nevolím Piráty, i když taky rád stahuju. Ale ženské kalhotky...
08. 09. 2012 | 02:51

kočka šklíba napsal(a):

Jíro napsal jste to hezky, Vaše :"Voliči by měli transparentní program vyžadovat sami." , je určitě trefné. Najděte transparentní program Pirátů, který zaručuje, že se nespojí, jako VV, SZ, KDU, s těmi ošklivými káčátky a projeďte si Viletu zde na blozích. Já ho nenašla, tedy ten program, který by přesvědčil o tom, že Piráti mají alespoň nějakoiu předstvu o sociálních otázkách například.
A tak ráda bych volila nějakou novou, nezatíženou stranu, která by mně zaručila, že vnese "nový svěží vítr".
Nevnese, Piráti s lidmi jako je Vileta rozhodně ne, sám píšete, že lidé slyší na negativní kampaň. Najděte si blogy Vilety před volbami 2010, trapné okopávání Paroubka, ne Topolánka , který byl tenkrát papaláš u moci, ne, Vileta se uboze strefoval, spolu s mainstreamem, do Paroubka. ODS D, nebo VV2, nic jiného.
08. 09. 2012 | 03:00

kočka šklíba napsal(a):

Ženské kalhotky ještě není strana ne Iggy :D? To že je rád také stahujete věřím ;). Ale tady jde o to zda byste volil Piráty ;). Stahovat rád můžete přece jak kalhotky tak programy, filmy, muziku ;). To se nevylučuje ;).
08. 09. 2012 | 03:05

Iggy napsal(a):

Nevím, zda bych volil Piráty. Nečetl jsem jejich program. Ale jestli jejich hlavním cílem je volné stahování programů, filmů a hudby z internetu, tak je to dost málo a taková strana může opravdu zaujmout jenom puberťáky. (Záměrně píšu puberťáky a ne mladé lidi, protože já jsem ještě mladý, ale ne už puberťák. Teda snad. I když znám spoustu starších vyzrálých lidí, kteří se jako pubertáci chovají, ale v tom záporném slova smyslu).
Kdysi jsem volil Balbínovu poetickou stranu. Dnes už asi ne. Pokud ještě ovšem vůbec existují.
Připadne mi, že malé strany neví, co chtějí a ty veliké to ví zase až moc dobře.
Takže nevím, koho volit. Měl bych nad tím popřemýšlet. To by mě ale nesměly rozptylovat ty kalhotky :-)

Všichni svádí tady ten marast na politiky. Ale odkud pocházejí politici? Přece z nás. Nespadli z Marsu. Tacoví jsme my všichni. Takže já si myslím, že každý by měl prostě začít sám u sebe. Chovat se tak, jak bych chtěl, aby se i ostatní chovali. A pak snad i ti politici budou tacoví, jak bychom si přáli.
Je sice pravda, že ryba smrdí od hlavy, ale lidi nemůžou chtít po politicích, aby se chovali slušně a sami se chovat jako stádo prasat.
It is probably my wrong opinion.
08. 09. 2012 | 05:30

Pepa Řepa napsal(a):

Iggy napsal(a):

Nevolím Piráty, i když taky rád stahuju. Ale ženské kalhotky...
-----------------------------
Vida, tudy vede cesta.
Na každá tanga vytisknout lebku a hnáty.
To je promo, to bude najednou voličů.
Na co billboardy.Kašlete na Moravce.
08. 09. 2012 | 06:23

Pepa Řepa napsal(a):

Jestli piráti nás nepřeperou, žraloci náramně se nažerou
a proto, héj šup, do nich námořníci hned
08. 09. 2012 | 06:28

Pepa Řepa napsal(a):

Je sice pravda, že ryba smrdí od hlavy
----------------
Není.
Znal jsem jednoho Antonína Rybu, strašně mu smrděly nohy.
To sem asi nepatří. Nebo jo?
08. 09. 2012 | 06:42

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, spodní prádlo voňavé, to mi též cosi ešče říká ...

FETIŠISTA stárnoucí

Já od Mirky
mám
trenýrky

A od Pipy
slipy

Od Božky zas
ponožky

A od Alenky
plenky

Časem dojdu k Hátě
i pro gumové
gatě ...

Veselé krizování ...
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/391467_482823738410544_458140585_n.jpg
08. 09. 2012 | 08:18

marxík napsal(a):

Slova zkušeného pedagoga zdenkab potvrzují netradiční průzkum kdysi mladého sociologa Jakoubka, jehož závěr zněl.
Valná část naší mládeže již nalezla zodpovědný přístup k životu, existuje však více než 50% těch, kteří zodpovědný přístup k životu teprve hledají.

Řekl bych, že Jakoubkův průzkum byl nadčasový.
08. 09. 2012 | 09:03

český maloměšťák napsal(a):

marxík
Zhusta klienti Mama Hotels jistě ale jednou uskuteční svůj sen o zodpovědném přístupu k životu.
Až se budou s dalšími dělit o nájem nějakého 4 + 1 s neprůchozími pokoji a přemítat o pirátství. /např. ledničky v Mama Hotel/

:))
08. 09. 2012 | 11:27

santawizard napsal(a):

V pozadí celosvětové politiky a celosvětového náboženství existuje tak zvaná církev alkoholu a tabáku a strana přátel marijuány.
08. 09. 2012 | 12:40

jepice napsal(a):

Milí levicoví přátelé, musíte si pořídit úplně nové, lepší děti.
08. 09. 2012 | 18:55

Pepa Řepa napsal(a):

jepice
nechcete snad naznačit, že pravoun umí lépe vychovávat své smrady než levoun, že ne?

To zase bude mela, to zase bude spor!
08. 09. 2012 | 19:56

Skogen napsal(a):

Je to snadné. Svět „Pirátské strany“ je mladé generaci bližší než tradiční svět politických stran, kde mají dveře zabouchnuty.

Piráti jsou z podstatné části ztotožněni s výdobytky moderní komunikace zahrnující i moderní demokracii - diskuzní fóra, rizzon, sociální sítě, MMORPG, sdílení informací a souborů... To vše jsou nástroje komunikace v nových rovinách a s vlastními pravidly. Na fórech panuje přirozená etika i etiketa, prostředí je dílem hierarchické (systém moderátorů a adminů), zejména však panuje vliv přirozených autorit. Agresivní a autoritativní způsoby se netolerují, většinou je agresor vyobcován. Tak jako v někdejší společnosti, která si mohla dovolit nehodné jedince vyloučit ze svého středu.

Je to odlišný svět vracející se ke kořenům.

Jen moc nerozumím dalšímu pořadí preferencí. Charakter té napůl virtuální reality je totiž v podstatě komunistický. Společný zájem, spolupráce, sdílení, dobrovolnost, nezištnost.
08. 09. 2012 | 20:23

jepice napsal(a):

Ale ani ne, Pepo Řepo. Jen naznačuju, že ty výsledky musely většinově zavinit dětičky levicových voličů, protože těch je podle průzkumů víc.
Těžko taky předpokládat, že by mezi voliči ČSSD bylo tolik bezdětných.
Ale třeba si budou muset nové a lepší potomky pořídit i pravouni. Není vyloučeno, že hlasy pro sociální demokraty a komunisty zajistili pro změnu jejich synové a dcery.
08. 09. 2012 | 20:30

pamětník napsal(a):

Skogen:
"Je to odlišný svět vracející se ke kořenům." Přesně.
08. 09. 2012 | 21:10

Skogen napsal(a):

jepice

máte kus pravdy :) Ostatně, proč předpokládat, že by děti měly volit stejně jako „fotr“ nebo „matka“? Zvlášť, když se jim nevede tak úplně skvěle, mládí dá na prestiž.

Jak už jsem zmínil, jezdíval sem na nádraží starým oprejskaným peugeotem 104 takový vlasatý, vousatý, studující mladík, co mu držela klika zadních dveří pomocí samolepky „Volím proti Paroubkovi“. Už nejezdí. Možná si koupil nového, který mu dojede do školy, ale pravděpodobněji ne. Tak nějak všechno zdražilo.
08. 09. 2012 | 21:30

jíra napsal(a):

Pane V.Urbane,
výsledek je to pro Piráty pěkný, ale smysluplnou koalici by z toho nepostavili, zkuste si propočítat mandáty. Přece nebudou Piráti vládnout s Kalouskovou TOP09, jeho by asi neuhlídal ani pověstný kapitán pirátů Jack Sparrow...

Zajímáte se operní hudbu. Slyšel jste již někdy od srpna 2010 tuto pěvkyni? Jestli ne, vřele doporučuji nejdřív si poslechnout aspoň tuto árii. Nejlépe nejdřív v minimalizovaném prohlížeči, a pak znovu už normálně, ať vás pak může šokovat, kdo to tak krásně zpívá...
http://www.youtube.com/watch?v=SKhmFSV-XB0&feature=related
Jinak je to renomovaná hvězda, má platinové album z r.2010, zlaté z r.2011 a pár skvělých dalších, teď právě vyšlo nové...

Příjemný poslech a pěkný den.
08. 09. 2012 | 22:25

jíra napsal(a):

kočka šklíba

Zdravím. Psal jsem, že takový skvělý výsledek je pro Piráty nejen nadějný, ale vlastně taky závazný. Tak snad si to sami nějak přeberou. Možná nejvyšší čas, jeden Sobotka už chce rozpouštět parlament...

Okopávat Paroubka... Jenže Paroubek si o to ode všech sám celou dobu vládnutí říkal, kritizovali ho po volbách tvrdě i jeho vlastní kolegové, stranické špičky. Vítěz voleb neměl s kým vládnout a o menšinové vládě si taky mohli jen zdát. Jedna věc je, že zachránil katastrofální situaci po Grossovi, druhá věc je, že to v lecčem zase dost přehnal. Vymlácený CzechTek mu študáci taky jen tak nezapomenou...

Samozřejmě ta známá "Langerova vejce" už bylo překročení mezí ještě korektního politického boje. Jenže Langer je kapitola sama pro sebe. Skrze svou manželku nechal trestně stíhat pana Smetanu za naopak jeho celkem korektní politickou kritiku. Bohužel zatím ani Nejvyššímu soudu jaksi nevadí, že tím byl porušen zákon, jenž praví: "ze soudních úkonů JE vyloučen soudce, u něhož LZE mít pochybnosti". Pochybnosti jsou tu už z principu jako mrakodrap... Podivný přístup, kdy NS schvaluje vendettu jako spravedlivé rozhodnutí...
Jo, to když Langerovy pro stát evidentně nevýhodné zakázky na MV občanská aktivita Růžový Panter označila jako spolčení se, vysoudil za to proti nim pokutu 100tis Kč. Tehdy ještě ani v Bruselu nechápali, co se u nás děje a pokutu potvrdili. A teď šokovaný Brusel vidí ty klasické české tunely v čerpání evropských fondů a kvůli nim to čerpání nakonec zastavil, než se to vyšetří. 300mld ze státního rozpočtu. Takové "čenichovce" konečně naši vládnoucí údajní vzorňáci porozuměli. A ty fondy se budou, pro Česko dost potupně, přinejmenším krátit...

Ovšem svět nám už nepomůže ve věci, aby voliči sami chtěli kvalitní volební programy, a třeba taky možnost referendem rozhodnout, zda je pak skutečně plní. Ve světě taky frčí negativní pomlouvačské kampaně, i v USA, moc je moc, byznys je byznys. Bohužel tím zneužívají fungování lidské psychiky, lidi se dají ve většině spíš vystrašit než povzbudit svou sebedůvěru - a taky je otázka, zda vůbec lidi tuší, jak z té dlouholeté státně řízené korupce a tunelů vybřednout, když je i tato kontraproduktivní drzost považována stále za lepší než poplužní dvůr...

Hezký den
08. 09. 2012 | 23:18

Skogen napsal(a):

Jíra, ale houby. Paroubka normálně uštvala média vlastněná několika naboby. V zájmu změn šitých na míru. Plus další, kterým se to hodilo do krámu.

A že se vám nelíbil? Když máte hlad, můžete si koupit ošklivý chleba, nebo Moneta na zeď. Vy byste si koupil toho Moneta.
09. 09. 2012 | 01:17

Pepa Řepa napsal(a):

Já myslím, že se pan Paroubek uštvat nedá.
Kdo dokáže uštvat LEVa?
On cvičí,udržuje se v kondici.A řve jako LEV.
Jako ten jeho kamarád, co se ve Sněmovně přirovnával k Mesiáši.
http://www.youtube.com/watch?v=_3b92dqaAF0
Škoda, že nekandiduje pan Paroubek na alfa-samce. S Elsou, paní Pepou by to byla skvělá, reprezentativní dvojka.
Paní Pepa by zase odjela vyjednat mír do Syrie a pan Paroubek by prosadil nový, vysoce náročný sport na OH.Paní Pepa by prodávala dietní balíčky, nový herba life.

Škoda, že došlo k tomu mezinárodnímu spiknutí.
A kdybych si měl vybrat mezi bochníkem a obrázkem, tak asi taky Moneta. Včera prodali jednoho Renoira na blešáku v USA za 50 bucků.No, nekup to!
Kdyby to byl abstrakcionista, tak to byla určitě paní Meda. Víc nedá.

jíra
zpívá moc hezky, ta slečna. Jako Darinka.
Jenom aby to nepřehnali. Starých mladých v super mega hyper star už bylo.
Škoda, byl by to hezký duet s Davídkem loupežníčkem.
Až ten zazpívá do jaké vinotéky nosil dobroty........
09. 09. 2012 | 06:42

medved-009 napsal(a):

Vysledky studentskych voleb = obraz marasmu tohoto rezimu, zaroven doklad klesajici gramotnosti soucasne mladeze (politicky se jevi negramotni naprosto, inklinaci k ultralevicovym piratum, nerespektujicim ani takove elementarnosti, jako soukrome vlastnictvi, o ultrapravicove DSSS nemluve).
09. 09. 2012 | 10:09

Miláno z Děčína napsal(a):

Pane Urbane,
k drtivé porážce dětmi školou povinných!
Dnes se ptát je marnost nad marnost.Zde je jasně vidět,tak jak je celá společnost nepřátelská vůči tzv. nepřízpusobým-čili Romům,tak úplně stejné je to,že naši představitelé od regionů až po presidenta jsou nepřízpusobylý zákonům naší země-čili
"ÚSTAVĚ"!!!
Vemte si k ruce histor. analýzu období let 1965-69 naší společnosti včetně světové.Úplně stejné!Tehdejší mladá generace
nezažila období před a za 2.světové války.
Dnešní mladá generace nezažila období od r.1969 do 1989!!!
Jsme v 21.století,ale hrůza a děs!!!Nekoukejte do zahraničí,vždyť je svoboda a demokracie!Vždyť každý může jít kam chce a dělat si co chce!?!Za to jejich rodiče bojovali ne?
Bohatý,nebo ten,co má do úst,hladovému nevěří!!!!!
A ten hlad,ač vyjádřen duševní-tu je ten fyzický přichází!!?
09. 09. 2012 | 10:33

Baba Jaga napsal(a):

Mají Piráti v programu mnoho slov, kandidátů v našem kraji už méně (mají-li je tu všechny). Vyrovnaný krajský rozpočet je nejlepší nápad - ono ale mají kraje občas i přebytky (nebo bývávalo?).
Ale když propagují, že je k životu třeba vody, elektřiny a internetu, tak už možná kluci šikovní vymysleli, jak se obejít bez jídla. To by byl skutečně geniální program a dala bych jim hlas i já.
Pozoruhodná je trvalá přízeň středoškoláků TOPce, zajímavý ale i počet hlasů pro KSČM.
Člověk v tísni by ale měl příspěvků využívat na dobročinnost. Nu, já jim nepřispívám, tak mi to může být fuk.
09. 09. 2012 | 10:33

Skogen napsal(a):

No vidíte, uštvat se dal. Zabalil to. Že to zkouší znovu, je věc druhá. A trošku bezpředmětná, protože teď už to ten efekt jaksi nepřináší, takže je ho i ve sdělovacích prostředcích symptomaticky méně.

Raději Moneta než chleba? Proč ne, i když většina lidí se před uměleckým zážitkem potřebuje najíst a ani ta malířská běloba samotná zažívání dvakrát neprospívá.

Jsou-li však přesvědčeni, že bez zrovna bez Paroubka je o mnoho lépe, je vše v naprostém pořádku.
09. 09. 2012 | 10:37

Pepa Řepa napsal(a):

Skogen

jo, je takovej pohublej.Asi o 30dkg.
Inu cvičení je cvičení.
Nádech, výdech,

No, jak bych Vám to kulantně sdělil.
Když odeženete jednoho ováda-u nás jim říkáme jinak- je pravděpodobné, že přiletí jiný/é.
Ale, že bych toužil zase po tom prvním?
Ani náhodou.
09. 09. 2012 | 11:17

Kyle napsal(a):

Proč bych se jich měl ptát ? Já je volím taky ? BTW, Vladimír Franz for President !
09. 09. 2012 | 11:53

Čochtan napsal(a):

Proč volí Piráty je jasné. Internet a volný download.
Proč volí DSSS je jasné. Cikáni a jejich chování.
Tak co je nejasné ?
09. 09. 2012 | 13:00

Jáchym napsal(a):

Přátelé,
Zajímavý pohled na akce "pirátů" a reakci české televize je na
http://www.blisty.cz/art/64862.html.

(Název onoho článku je nejspíš v rozporu s kodexem. Navíc obsahuje logo se dámským přirozením s vetknutými kostmi).
Článek naštve symatizanty i anipatizanty, takže bude zas chvíli o čem plkat.
09. 09. 2012 | 15:31

kočka šklíba napsal(a):

Jíro mně v příspěvku v 08. 09. 2012 | 03:00 nešlo ani tak o to, jaký je, byl Paroubek. Jen jsem tím chtěla dokladovat, že ten "nový svěží vítr" s takovými lidmi jako je Vileta dopadne stejně, jako to bylo s SZ a VV, o KDU nemluvě.
Jinak jsem se zmiňovala o situaci před volbami, ne po volbách. Já osobně bych od strany, která se snaží oslovit voliče jako ta pro ně vhodná nová, nezatížená, čekala spíše vymezení vůči vládnoucím stranám, zvláště v realitě před volbami roku 2010, tedy po Topolánkově smečce. To ovšem pro Viletu nebylo to pravé ořechové, on měl na tapetě nevládnoucího Paroubka do kterého kopal celý mainstream, trapné.
Takže pokud jsou pro někoho záruka Piráti, že se zase nespojí s těmi profláklými ošklivými káčátky, tak pro mě rozhodně ne.
Navíc právě v těch podstatných oblastech života lidí nemají vůbec jasno, natož program. Ne že bych tedy na druhou stranu věřila všemu, co si strany napíší do programů. Ale nějakou představu to voličům může dát.
10. 09. 2012 | 00:55

jíra napsal(a):

Pepa Řepa
Zdravím. Na ovády mám podobný názor. Ale bylo taky docela sympatické, jak dokázal rozkoktat hradního pána, když mu vysvětlil, že ten nemá kompetence vytvářet vlastní vládní politiku.

Ta malá pěvkyně... Dozvěděl jsem se časem o ní něco víc. To není jen nějaká "nová Darinka", ta zpívala taky dobře, jenže v dětství dětsky. Jackie je sympatická i svým praktickým postojem za lepší svět. Zpívá rovněž na cílených i mezinárodních akcích: v Kanadě za tuleně, v Japonsku po té hrozné tsunami a teď v Hirošimě, na petrohradském ekonomickém fóru pro rozvoj ve světě, jinde za lepší budoucnost dětí atd. Vybírá si částečně písně s touto tématikou, dvě další takové pro ni speciálně napsali a třetí si složila sama. Otvírá sportovní akce, zpívá k významným státním a náboženským příležitostem. A hned od začátku pochopila, že i tím zpěvem dokáže nějak pomoci, naladit lidi, vybudit v nich naději. Bere to docela dost vážně. V tom by mohla pokračovat třeba i jako mecenáška, organizátorka sbírek aj. Její písně plné naděje po ní zpívají a dávají na internet i talentované děti z třetích zemí, třeba z Indie. Bohužel pro ty následnice její písně "třetí strany" na YouTube pilně mažou, je to jejich docela dobrý byznys.
Ona má jasný fokus a kontext, dá si poradit od těch zkušených, prostě "jede". Je to již v tak raném věku takové její celistvější "evancholium". V USA je věřících velká většina lidí, slyší na to. A jinde po světě taky, lidi ji věří, když odpovídá, kde se to bere, že ona při tom pociťuje zvláštní zosobněnou duchovní pohodu. Taky jí to docela věřím. Jinak ona konkrétně má katolické zázemí. Před vystoupením se pomodlí a pozve Boha zpívat s ní. Samozřejmě, nikdo neví, co na něj ušije budoucnost, růst a zrání, ale zatím to neponechává náhodě. Nejspíš její zpěv dál vyzraje, až bude mít větší obsah plic, i když pak již nebude "to úžasné dítě", uvidíme, jak se s tím popere. Teď přišla s albem klasičtěji znějících písní z filmů. Už teď toho dokázala, co jiní nedokáží za celý život...
To tak asi v kostce.
10. 09. 2012 | 02:04

jíra napsal(a):

kočka šklíba

Já se snažím vidět to také očima těch studentů. Těm to zkuste vysvětlit, na CzechTeku je to asi bolelo bez ohledu na aktivity tiskových magnátů (ač o nich si žádné iluze nedělám), tím se u študáků moc dobře nezapsal, vzali to jako krok zpět. Spíš asi mohou zabodovat jiní. V ČSSD nechtěli mít asi stranu jednoho muže, podobně ale dopadl i Zeman či Špidla, jiná věc je, že osobnosti se hledají těžko. Nebo to chce u mladých nějaký čas, třeba taky většina pochopí, že velké neřízené akce vyhovují i těm, kdo šíří drogy a že drogy mladým dost škodí.

ČSSD si u nich mezitím ničím oko neudělala, taky nevládla, teď se může pokusit získat část z nich taky na svou stranu. Studenti s vládou bojují, viz týden neklidu, boj o maturity, ACTA apod., ale je to takový praktičtější boj.
Tunely a korupci mohou spíš posuzovat z druhé ruky, takže jí nedávají tak vysokou váhu, i když vykroužkovávací taktika se asi projevila zejména u nich díky častějšímu používání FaceBooku.

Piráti se snaží stavět hlavně na samostatnosti, na soběstačnosti, na nových zajímavých tématech a úhlech pohledu na svět a to mladé pochopitelně oslovuje nejvíc. Jestli je ale budou stejně tak volit ve skutečných volbách, je jiná věc, tam je to naostro. Takže jestli Piráti hodají více uspět, jde o to, zda pochopí, že je takové výsledky vlastně taky zavazují a jak se k tomu praktičtěji postaví a zda se začnou vyjadřovat aspoň nějak i k dalším otázkám, aby působili celistvěji už na první pohled jako strana jako taková, i v politických předvolebních debatách.

Zdravím.
10. 09. 2012 | 02:43

Thomas Jefferson napsal(a):

Ještě zajímavější odpovědi náctiletých by byly na následujících 5 precedentních, morálních otázek:

1.Nevadí vám,že ve volbách členů zastupitelstva vyhrávají politické strany, a ne konkrétní osobnosti, kterým věříte ?

2.Nevadí vám, že ve volbách členů zastupitelstva neurčuje jejich zvolení do zastupitelstva pořadí všech kandidátů podle počtu obdržených hlasů ?
http://en.wikipedia.org/wiki/Single_transferable_vote

3.Nevadí vám, že zvolení členové politické strany můžou po volbách beztrestně zradit svůj program a zrušit předvolební sliby, vydírat,vyloučit zvolené poslance z téže strany, když hlasují podle svého svědomí a ne podle diktátu vedení strany ?

4.Nevadí vám,že nemůžete odvolat stranické poslance po volbách, když vás zradí nebo ztratí vaši důvěru ?

5.Nevadí vám, že propadá až 32,8% vašich hlasů, přesněji, že jsou ukradeny ostatními stranami nad 5%, kterým jste svoje hlasy nedali ?

Středoč.kraj:ukradeno 32,82% všech platných hlasů, Praha:ukradeno 32.48%,Ústecký kraj:ukradeno 29,43%, Jihomor.kraj:ukradeno 29.72% platných hlasů, atd.
Přesné výpočty nechť si každý ověří zde:
http://www.jedensvetnaskolach.cz/download/pdf/jsnspdfs_538.pdf
10. 09. 2012 | 18:34

jíra napsal(a):

Thomas Jefferson

Lze to rozšířit do deseti bodů:

6. Nevadí vám, že menším stranám nemusí podle stávajících pravidel zvýhodňujících velké strany stačit k získánní mandátu ani 10% získaných hlasů?

7. Nevadí vám, že strana ovládající radnici si může při snížení svých preferencí před příštími volbami zajistit přesto větší šance účelovým přerozdělením volebních obvodů tak, aby ještě více snížila šance menších stran?

8. Nevadí vám, že vládnoucí strany mohou filtrováním stíhání hospodářských nedbalostí a zločinů ve prospěch svých barev nekorektně ovlivňovat voliče před dalšími volbami?

9. Nevadí vám, že pokud se někdo pokouší zjednat někde konkrétně odvážně nápravu, je těmi v převaze okamžitě osočován, objektivizovaně zástupně pronásledován, zesměšňován, zastrašován, přehlušován, bagatelizován apod. a že svět je těmi v převaze od toho rychle vláčen dál, jako by se vlastně ani nic nestalo?

10. Nevadí vám, že kupodivu všechny tyto podivnosti vlastně nepálí dost lidí natolik, aby se společně ještě rádi shodli na rychlé všeobecné nápravě toho? Ano, čím to je, že to tu pořád ještě straší? Jak si vlastně toto vůbec vysvětlit? Asi jedině tak, že to těm, kdo jsou s to se spíš na něčem domluvit, vůbec nevadí, naopak by jim to patrně komplikovalo nějaké plány na jejich nějaké nečisté hry, pro něž je tu zatím až příliš velký prostor, popřípadě by to v případě té nápravy mohlo k jejich hrůze dál pokračovat k ještě větší a širší spravedlnosti...
11. 09. 2012 | 06:14

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gálik Stanislav · Gazdík Petr H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Němec Václav O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy