Řeč Evropana

12. 10. 2011 | 23:21
Přečteno 3552 krát
Z parlamentního vystoupení Jána Figeľa, předsedy KDH, ve Slovenské národní radě při projednávání ratifikace posílení EFSF.
Obávám se, že jsem takovou řeč od českého politika neslyšel

Ďakujem pekne, vážený pán podpredseda, ctená snemovňa, Excelencie, milí hostia, témou, ktorá tieto roky charakterizuje alebo sprevádza je termín dlhová kríza. Jedno aj druhé slovo je veľmi dôležité, pretože kríza nie je ani prvá ani posledná či v národných alebo medzinárodných dejinách. Otázka skôr stojí, či ideme z nej smerom nahor von alebo do hlbšej krízy. A to, že je dlhová hovorí o tom, že žijeme alebo naučili sme sa žiť na dlh, na účet budúcnosti, budúcich vlád, našich detí, niekoho potom, potom, potom, potom. Na úver, na pôžičku, na borg všelijako sa tomu hovorí aj na Slovensku. Zvykli sa na to v Amerike, ten termín, že demokracia potrebuje vlastníkov zaviedol veľmi umele a etatistické pravidlá, že štát dotoval aj to čo nebolo potrebné a nakoniec privodil ešte hlbšiu krízu než možnože musela byť respektíve samotná ekonomika preukázala.

Som presvedčený, že východiskom z krízy sú základné dva faktory, atribúty alebo prejavy človeka, národa alebo spoločnosti, svedomia a rozum. Živé, aktívne, akčné svedomie, ktoré nie je ľahostajné, ktoré rezonuje, ktoré sa ozýva a rozum, ktorý dáva dokopy viac poznania, viac hláv, hľadá inovácie, lepšie riešenia, efektívnosť. Je to úloha pre Slovensko, je to úloha pre Európu , isteže aj pre mnohých ďalších, ale som presvedčený, že dnešné hlasovanie bude o Európe, o Slovensku, o súčasnej koalícii. A jedno aj druhé aj tretie, má v rukách táto snemovňa a každý jednotlivo. My máme dnes v Európe toľko slobody koľko naši otcovia ani netušili alebo nemohli možno ani snívať, pretože vytvorenie priestoru pre základné slobody alebo mobilitu aj s tým oneskorením, som zvedavý akoby niektorí poslanci argumentovali na otvorenie hraníc na slovenskom východe, že pracovný trh pri ďalšom rozširovaní sa hneď otvorí. Isté usporiadania a postupnosť pri integrácii bola na prospech konsenzu a celého procesu, ktorý bol úspešný ako taký, takže ho nespochybňujme lebo to bol častý populizmus. My sme získavali, oni sa nás báli, nie naopak, ale tá sloboda vždy volá po druhej strane jednej mince a to je zodpovednosť.

Lebo ak nebude zodpovednosť, nebude viac ani slobody. Sú to témy samozrejme aj bezpečnostné, ale aj finančné. Euro sa stalo integračnou menou ako výraz úsilia od dávnych čias, ktoré začínali síce pri uhlí a oceli ale pokračovali cez témy viac ekonomické ako je colná únia alebo poľnohospodárstvo, jednotný trh a spoločná mena vytvorila v Európe novú dynamiku. Samozrejme za predpokladu, že budú dodržiavané pravidlá. Ale ak neboli, tak neutekajme z ihriska, ale svojou disciplínou možno príkladom ale hlavne účasťou na tých procesoch ich vylepšujme. A ono sa to dá.

Malý, menší, slabší nedoplatili na európsky integračný proces, preto tam kde platí právo, tak sa darí aj menším. A ukazujú to aj mnohé a mnohé výsledky, to že najbohatšia krajina v únii Luxembursko, ktoré je menšie ako Bratislava je len jeden z nich. Ale darí sa aj iným a nechcem teraz hovoriť o iných príkladoch. Ale bolo to aj preto, lebo fungovala nielen sloboda ale aj solidarita. Hovorím to cielene, lebo mierim tým na kolegov z koaličnej strany Sloboda a Solidarita. Môžeme stratiť aj jedno aj druhé alebo obmedziť alebo oslabiť a to nie je na prospech ani politiky ani národa alebo spoločnosti. Solidarita nemôže byť jednosmerka, cudzie nechceme, svoje si nedáme.

Poznáte takéto heslo. Čo je v Európe cudzie a čo je naše? Keď sme v strede Európy, keď sme krajina, ktorá sa vlastne cez integračný proces emancipovala k hviezdičke, stoličke pri jednom veľkom stole a považujem to za napĺňanie ambícií mnohých, mnohých z ôsmych rokov z 20. storočia a doslova aj z našej generácie. Otcovia by nám závideli. Riešiť tému komu požičať a komu nie. Koľko slobody v Európe, my sme v kuchyni kde sa servíruje alebo dokonca pripravuje to čo eurozóna alebo Európska únia následne ponúka svetu navôkol, lebo je stále menší, stále globálnejší. Keď je solidarita dobre nastavená oplatí sa, dokonca prináša, vynáša, tak to bolo 50 rokov, tak to môže byť aj ďalej. Len teraz to už závisí aj od nás. Viete aké boli správy dnes v Holandsku. Mám dva titulky od jednej Slovenky, ktorá žije v Holandsku z dnešného dňa. Záchranný fond je v nebezpečenstve kvôli Slovensku. Druhá, slovenská blokáda európskeho záchranného fondu stojí na mŕtvom bode.

My máme v rukách odpoveď - Európu. To generácia pred nami nemala ani šancu diskutovať, nie že rozhodovať. A nemusíme, neviem kto tu hovoril o tom či musíme či nemusíme. Ale je to v záujme Slovenskej republiky, nie blokovať Európu, alebo úniu alebo eurozónu, ale ju formovať, vylepšovať. Vy ste kolegovia neponúkli lepšiu odpoveď, pretože by ju každý bol chytil, každý rozumný. A nikto to neurobil a chodili ste aj po televíziách a brožúrky prekladali, nepomôžu také brožúrky, nepomôžu aj keď budú šíriť všetky médiá. Je to aj politická otázka samozrejme, nielen finančná, nielen ekonomická a aj geopolitická. Celé dejiny sú o geopolitike. Celé dejiny sú o geopolitike. Povedz mi s kým sa priatelíš a ja ti poviem aký si alebo aký budeš. Koho máte za priateľov. Viete kto kolektívne ako strany, lebo jednotlivcov nechcem vypočítavať, hlasoval tak ako vy ohlasujete.

Čo hovorím preto, lebo ešte je čas, ešte je čas. Až v hlasovaní sa rozhodne. Die Linke z Nemecka, krajná ľavica, Font national, Le Pen, Jean Mar Le Pen, Child in hilderes z Holandska, krajná pravica, Heiderovci z Rakúska, toto je partia, ktorá hlasuje tak ako ste sa odhodlali. Chcete patriť medzi takýchto. Naozaj, naozaj. Prečo to spomínam, pretože ak to má byť téma podnikateľská, ekonomická, finančná, tak počúvajte čo hovoria podnikatelia. Stabilita a dôveryhodnosť eura. Perspektíva našej meny, našej slovenskej meny, toto je v ohrození. A naozaj to veľmi veľa znamená, pre pracovné miesta, pre všetky aspekty ďalšieho vývoja či sociálneho, či ekonomického, či regionálneho. Neohrozujme samých seba. Čo mi vychádza z tejto témy ako predsedovi jednej zo strán, ktorá je tu od novembra 1989 je, že Európa, Európska únia a európska integrácia sa stala a už vtedy, a už vtedy ale teraz definitívne a naplno jednou rozhodujúcou politickou otázkou aj pre vnútorný vývoj Slovenska.

Podľa nej budú vznikať vzťahy, už to nie je vzdialená téma. Bolo jednoduché, možno nájsť konsenzus , že EÚ áno, NATO áno, jediné úspešné referendum, vy máte radi referendá. Aj dnes bude Slovensko úspešné ak európska otázka bude konsenzuálnou to neznamená, že čierno-bielou, to neznamená bianco šek, ale aktívny, vedomý, kultivovaný, kultúrny, rozumný, účinný prístup. Aj malí môžu byť úspešní. No len musia vidieť aj na horizont. Nerátať len drobné, stále hovoríte o centoch. Skúste porátať aj miliardy a nie všetko je zase spočítateľné. Chvála bohu, že v živote to nie je len o matematike ale aj vo vzťahoch, aj o medzinárodných vzťahoch. Ak k tomu niekto ešte chce venovať pozornosť. Helmut Kohl, ešte žijúci kancelár hovorí, že Európa, európska integrácia je otázka vojny a mieru, aj dnes a to nie je strašenie. Stačí sa spýtať na juhovýchode od nás, 15 rokov dozadu, masové hroby, krvavé hranice. Nedávno a neďaleko. Ale, to nie je strašenie, len tam to začínalo a o tom to je, či tu bude stabilita alebo nestabilita, prosperita alebo chaos. Dá sa to ľahko dosiahnuť. Nedohodnúť sa môžeme každý deň, čím viac štátov, a to je ďalší dôležitý odkaz, čím viac štátov, tým väčšia potreba zrelosti.

Lebo ak nebudeme vedieť fungovať v jednomyseľnosti, v zhode, vo využívania práva veta, keď sa budeme blokovať po každých voľbách alebo pri každom novom nejakom mechanizme, tak bude prevládať buď centralizácia, že potom nejaké direktórium alebo partia to bude chcieť brať do rúk, lebo je príliš veľa ľudí okolo stola, alebo sa únia bude členiť. Sever - juh, jadro, periféria akokoľvek. Naša Európa, naša únia. To nie je strašenie, to je logika vývoja, pretože dnes máme väčšinu mechanizmov postavených na jednomyseľnosti ale to nie je o vydieraní, to musí fungovať práve preto, že sme pri tom od začiatku aktívne rozumne a náš záujem sa pretavuje do spoločného.

Ja som rád, že som vo vláde, ktorá toto robí, ktorá to realizuje a mrzí ma, že je táto vláda svojim spôsobom v stávke. Chcem kolegom povedať, že to je hlasovanie o Európe, o Slovensku, o koalícii a aj o vás samých, už preto, lebo som povedal, ktoré strany takto hlasovali a chcem vám pre istotu, pre istotu pred hlasovaním odcitovať, že je dôležité plniť koaličnú zmluvu. Pán Sulík hovoril, že keď sa potom spojíme s opozíciou v stávke. Chcem kolegom povedať, že to je hlasovanie o Európe, o Slovensku, o koalícii a aj o vás samých, už preto, lebo som povedal, ktoré strany takto hlasovali. A chcem len pred hlasovaním pre istotu, pre istotu odcitovať, že je dôležité plniť koaličnú zmluvu. Pán Sulík hovoril, že keď sa potom spojíme s opozíciou, takže to bude porušenie koaličnej zmluvy. Už budúca hrozba, budúce porušenie. My sa nechceme spájať s opozíciou, pán Sulík, pán predseda. My chceme dodržiavať aj dohodu, aj Programové vyhlásenie vlády. Preto to odcitujem, aby som mal svedomie, že som to povedal ešte teraz pred hlasovaním. Koaličná dohoda dve vety. Jedna bola citovaná, druhá nie. Zásadná téma. Bod číslo jedna. Prioritnou úlohou koalície je zabezpečiť vláde počas jej funkčného obdobia potrebnú podporu osobitne pri prijímaní zákonov a uznesení v Národnej rade. Toto je ten moment. A tá druhá veta znie: Koalícia napomáha vláde pri výkone jej ústavných kompetencií. Ak táto vláda chce byť zodpovedná voči eurozóne, čo je náš aj mandát aj to právo, ale aj povinnosť, tak vás požiadala o podporu, o dôveru. Ak uprednostníte niečo iné, nepodporujete vládu, porušujete koaličnú zmluvu.
A chcem vám odcitovať aj Programové vyhlásenie vlády, lebo čírite po celej Európe, ale nie tú pasáž, ktorá hovorí o európskej politike. Vláda Slovenskej republiky chce viesť aktívnu európsku politiku odrážajúcu skutočnosť, že Slovensko nielen patrí do EÚ, ale ju aj spoluvytvára. Bude presadzovať zásadné posilnenie mechanizmu na úrovni EÚ, najmä paktu stability a rastu, vrátane sankcií, s cieľom dlhodobo stabilizovať verejné financie krajín eurozóny.

Ak táto veta nie je o tom, že potrebujeme spoločné mechanizmy, disciplínu, sankcie, tak o čom to potom je? Nie je to o nejakých marketingoch, nie je to o ľúbivosti podobnej ako sú tie strany, ako som citoval z iných krajín? Je mi to ľúto, že musím s takýmto nádychom tu hovoriť, ale do poslednej chvíle KDH bolo pripravené na kompromis. Tá chvíľa ešte neuplynula, až hlasovaním.
Keď tu bolo hlasovanie o premiérke Radičovej v septembri, milí kolegovia, mali ste také farebné, zelené letáky, že podporujete premiérku. Ak ich máte v stole, tak ich pekne vytiahnite a skúste podľa toho zvažovať aj pri hlasovaní. KDH podporuje premiérku, vládu, koaličnú zmluvu aj program našej koalície. Ďakujem pekne.
(Potlesk.)

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Elena napsal(a):

pan auor,
prevcerom Sarkozy mal verejne vystupenie v Tbilisi, hlavnom meste Gruzinska, sluboval Gruzincom plnohodnotne zaclenie sa do Evropy, lebo si mysli ze Gruzinci su Evropanmi.
12. 10. 2011 | 23:36

Elena napsal(a):

Srbsko podpisalo pristupove pravo na vstup do EU, Ukrajina tiez, zostava Turecko, ano to je nas domov Evropa pre vsetkych, co je nase a co evropske v tej nasej europe pre vsetkych?

za komancov bolo jedno z mnohych ludovych poriekadel, co je vsetkych, to je nikoho.
12. 10. 2011 | 23:42

honolulu napsal(a):

Vysoka schopnost mnoha slovy rict velmi malo.
Dlouhy a nudny projev. Krasoreceni, fraze a prazdnota.

Slovaci nechteji platit za Recko. Tak to je v poradku ! A tak to ma byt ! Na 100 % by z takove investice do budoucna nebylo vubec nic zpet.

Pane Zak, Vas bloq bude mit maly ohlas. Napiste neco provokativnejsiho, at se muzem hadat ! Hadkami se prohlubuje duse a zvetsuje mozek. Z tohoto nam makuvky zakrni....
12. 10. 2011 | 23:47

Maximus napsal(a):

Pane autore čekal jsem od Vás něco moudrého jako vždy, ale teď nevím co si mám myslet. Celý problém eurozóny, nikoliv EU, jak se to snaží někteří lidé nám podvrhnout, má dva základní problémy. Ten první je to, že euro bylo založeno jako politický projekt tj. měnové atributy byly sice splněny (ECB, max.-3%HDP/rok), ovšem ty druhé, podminující řádnou funkci měny "fiskální", nikoliv. Společná fiskální politika několika států totiž znamená, že všechny země této eurozóny by měly mít jedno ekonomické centrum nebo alespoň tvrdě koordinovat hospodářskou politiku, dále třeba jsou nutné společné korporátní daně vč. vnitřních sociálních transferů vč. důchodů atd. a všeho co s tím souvisí. Rovněž hospodářská politika a zejména její vztah k zadlužování jednotlivých zemí musí být shodná. Pokud tyto a další podmínky nejsou splněny, tak začne po určité době docházet k žití jedněch na úkor druhých. A to se také stalo. Dnes to vypadá jako kdyby země eurozóny vč. EU se spolu předháněly kdo bude mít větší dluh. Řeči o solidaritě a vzájemné pomoci jsou falešné, protože nyní jde vrcholným politikům EU jen o záchranu financí jejich bank, které neuváženě a možná s vidinou falešného zisku investovaly v Řecku, nikomu nedochází ale, že se jedná o peníze daňových poplatníků zemí eurozóny! Krize jejich bank by mohla zatřást i s jejich ekonomikami. Protože dluh Řecka je ohromný, je také v podstatě nesplatitelný, tak je jasné, že se nejedná o pomoc Řecku, max. jen o oddálení krachu a tyto finance eurovalu opravdu slouží jen pro krytí ztrát západních bank. O nic jiného tady nejde a jestli toto nevidíte, tak žasnu údivem. Ano, chceme společnou EU se společnou měnou, ale na bázi fair play a promyšleného hospodářského systému, kde se nedělají kraviny. A ty se nesmyslným "eurovalem" (hezký slovenský vynález) právě dělají, jsou to jen vyhozené peníze daňových poplatníků zemí eurozóny do stoupy resp. částečně darované ničemným proradným vyčůraným západním bankám a fin.ústavům. Navíc je komické, proč by mělo realtivně chudé Slovensko sanovat dluhy toho kdo si po léta žil nad poměry a jehož politici se chovali jako deb....!
Dobrou noc!
13. 10. 2011 | 00:06

ghándí napsal(a):

jak se vubec někdo odvažuje použit slovo solidarita? platit řekum luxusní duchody je solidarita? neni to spíš blbost?
13. 10. 2011 | 00:09

Maximus napsal(a):

Trochu jsem znepřehlednil, problémy eurozóny jsou:
1/ není společná fiskální politika
2/ přílišné zadlužení, kde u zemí jižní části EU je
prakticky nesplatitelné bez drastických opatření
-.-
13. 10. 2011 | 00:09

Václav Žák napsal(a):

To Maximus
Skutečně si myslíte, že to Ján Figeľ, bývalý eurokomisař, neví? Copak o tom nemluví?
13. 10. 2011 | 00:17

pepa napsal(a):

co byl a je cíl??? Podle mého rozvrat EU pod řízením Anglo-Americké fin. mafie a převzetí aktiv bankrotujících za hubičku!!! Na tento cíl ale já seru! Ten si musí vyžrat strůjci a architekti lstivého KASÍNA!!! Rusko a Čína to ví a tak si žebrejte o suroviny někde jinde!

Za chvíli budeme chodit bosí, ani boty si neušijeme, a na nákup nemáme čím platit. Konečně Klausovo idiotské vidění světa dostává reálný obraz.....! Udělal z nás ŽEBRÁKY!!! A my jej máme za presidenta!!! Národ hlupáků!
13. 10. 2011 | 00:29

Maximus napsal(a):

Pane autore, díky za reakci.
Přečtu si to znovu, ta slovenčina mě už zmáhá a už jsme na tom skoro jako naše děti, co jí přestávají rozumět! Možná jsem Vás špatně pochopil...
13. 10. 2011 | 00:34

Holubář napsal(a):

Mně ten eurohujerský projev Jána Figela jen potvrzuje, že se Slováci ještě nezbavili svých mindráků. Jak se "cez integračný proces emancipovali ku hvezdičke".....
Působí to na mne dojmem, že fascinace jejich členstvím v EU a eurozóně jim brání v racionálních úvahách. "Zasedli k velkému stolu" :-) .
Jasně, že nakonec všechno do Bruselu schválí a budou mít pocit, že spoluutvářejí evropskou politiku. Nakolik ten pocit odpovídá realitě nechám k úvaze každému jedinci.
Myslím, že Maximovy závěry nemají vážnějších nedostatků.
Ale stejně jsou to Jánošíci a proto je mám rád... :-) !
13. 10. 2011 | 00:46

Maximus napsal(a):

Asi jsem už unavený, ale ať to čtu jak to čtu, je to výzva k zvednutí ruky pro nesmyslný euroval (EFSF), který nemůže zachránit něco, co je špatně nastavené a je samozřejměm odsouzeno k zániku pokud se nezmění radikálně pravidla hry!
Napadá mě příměr, jako kdyby se Titanik po nárazu do ledovce potápěl, všichni z posádky by to věděli a kapitán by všechny co nechtějí jít k ručním čerpadlům, které ovšem jen dobu potápění zmírní, nazval zrádci a nesolidárními jedinci. Místo, aby věcně a s rozumem hledali jiné technické opatření jak se zachránit, např. k těm pár člunům naházet z paluby i podpalubí do moře vše co plave, aby se mohla další část lidí zachránit....
13. 10. 2011 | 00:46

Ing.Břetislav Marek napsal(a):

Pane Žák,

Vy víte jak to tady v tom ČESKÉ KADISTÁNU dopadne ???

Vy víte,že tato řešení NEJSOU ŘEŠENÍM ale začátkem nové KOLONIZACE národů a národností !!!

Vy víte a věříte že spolek takových nacistických vrahů (EU) jejich vlád, reálně již konající, zlikvidoval již 14,7 milionu občanů jen v EU a další jen budou ve stovkách tisíc ročně narůstat !!! Je to málo, že tak Vám to pane Žák sedí, a celé množině stejných masových zločinců polistopadové doby !!!!

Tak mnoha lidem již došla trpělivost a POCHOPILI, a také jim došla možná i trpělivost - KOLABOROVAT a SPOLUVYTVÁŘET tento ZRŮDNÝ společensky ZAHNÍVAJÍCÍ - systém ZLA!!!
Etika a politická filosofie od Karl Jasperse!!!!!
Jedním ze stěžejních Jaspersových děl je Otázka viny (1946), která vyšla coby aktuální reakce na právě skončivší druhou světovou válku. Jaspers se zde zabývá různými pojetími viny, kterou „klasifikuje“ ze čtyř hledisek:
• kriminální vina – zločiny, individuální i kolektivní, instancí je soud
• politická vina – spojená s ideologií; „odpovědnost všech občanů státu za důsledky jednání státu“
• morální vina – prohřešky každého z nás, instancí je naše vlastní svědomí
• metafyzická vina – „nejvyšší“, hranice mezí ní a vinou morální nezřetelné, můžeme za ní vidět humanitu, odpovědnost před Bohem, transcendentní instancí

Tak a to byl Hitlerem pronásledovaný Němec, který proti nacismu aktivně bojoval !!!Jeden z mála Němců také celý svůj život zasvětil tomuto občanskému poslání - VINY !!!
On tam hovoří a často dokladuje to čemu se říká ZLOČNNÉ SPOLČENÍ !!!Pane Žáku to je přesně Váš případ Vaší osoby, Vašich kolegů, politiků, spoluobčanů tvořící cíleně, vědomě takový současný KOMPLOT nejen v našem státě, ale toto je cílená KOLABORACE se světovým kapitálem, EU, USA atd !!! Nemáte úniku a jste v pasti DĚJIN zapsám jako spolupachatel tohoto ZLOČINU na našem NÁRODĚ !! Vy víte, kdo zosnoval útok na Libyi ???Taky přeci někdo z ANTARKTIDY !! JO UŽ JSEM SI VZPOMĚL BYL TO PŘECI TEN, no jak se jmenuje,co klepe do stromu ŤUK,ŤUK - datel! Jenže ten hledá housenky, které ničí stromy, JENŽE Vy hledáte SNAJPRY co ničí LIDI !! Už je Vám do breku - POZDĚ !!
Současný stav je KOLAPS všeho LIDSKÉHO bez šance vlastního PŘEŽITÍ!!! Blahopřeji Vám a to Slovensko už nechte, ti jsou už v análu DÁVNO - jen to zase Vy nikdy NEPOCHOPÍTE - jste ve službě!!!
13. 10. 2011 | 00:51

Karel Mueller napsal(a):

Pane honolulu,

trefil jste desítku. Místo vzletného traktátu bylo třeba jasně říct, co dál a jaká je koncepce pro záchranu Řecka. Kromě lití eura do černé díry.
13. 10. 2011 | 01:17

JK napsal(a):

pepa napsal(a):

"co byl a je cíl??? Podle mého rozvrat EU pod řízením Anglo-Americké fin. mafie a převzetí aktiv bankrotujících za hubičku!!! Na tento cíl ale já seru! Ten si musí vyžrat strůjci a architekti lstivého KASÍNA!!! Rusko a Čína to ví a tak si žebrejte o suroviny někde jinde!"

BINGO! O toto preesne jde! USA po valce nadiktovaly svetu ze musi uzivat "rezervni menu", dolar, ktery je pry stejne dobry jako zlato. Dalsi z MNOHA super podvodu anglosaskeho imperializmu (viz. britske pozdeji americke manipulace kolonialni a imperialisticke po celem svete).

Kdyz nejen diky valce ve Vietnamu USA zacaly svuj MONOPOL na tisteni rezervni meny masivne zneuzivat aby to vse finacovaly, jejich veritele, zejmena zeme jako Nemecko atd. se zacaly vzpouzet a VYMENOVAT sve prebytky dolaru v kurzu 33 USD za unci zlata tak, jak USA tvrdily, ze je dolar cenny.

Ale jak USA zacaly zasobay zlata RYCHLE ubyvat, nebot svet vedel, ze kurz 33 USD za unci je svindl neb USA tisknou dolary jako o zavod, finacuji s tim take sve deficity, Nixon ZRUSIL tento zvazek USA (a zlato hned vyletelo na asi 110 USD).

To, ze je dnes zlato za 1800 USD take neco napovida.

Wall Street a City (Londyn), anglosaska finacni media, vlady USA a VB stlae STUPNUJI sve koordinovane aktivity na zpochybnovani EU, zpomalovani jeji integrace, na zpochybnovani jiz po 9 let USPESNEHO eura.

Pravem se boji, ze zprofanovany dolar by mohl byt jako rezervni mena sveta nahrazen prave eurem.

Takze kdyz navic Goldman Sachs, hlavni partner soukromeho konzorcia bank, tzv. Federal Reserve Bank, a m.j. architekt svindlu Reku s vydavanim statnich obligaci, se podili, napakuje a pak podnecuje "reckou krizi", obraz se jeste vice vyjasnuje.

Ano, KSCM a Putinovo Rusko, zajmy extremni americke pravice, tedy i jejich SPOLECNEHO oblibence, Klause ktery v jejich zajmu STEKA proti integraci EU, maji jine zajmy nez jsopu nase narodni zajmy ktere z nemale miry pravem spocivaji v pokracovani INTEGRACE Evropy.
13. 10. 2011 | 02:33

Manželé Merkel-Sarkozyovi napsal(a):

Zásadní projev na půdě evr.parlamentu!
Promiňte, že jsme Vám to neřekli, ale jsme stejně jako naši předchůdci, zakladatelé Eura, obyčejní oslové, bylo vytvořeno něco bez potřebných nutných podmínek, aby mohlo společenství zemí tzv. naše Eurozóna řádně fungovat a teď bychom potřebovali, abyste nasypali do bezedné řecké díry Vaše peníze! Nevadí, že jste všichni zadluženi s deficitními rozpočty, Vy se kvůli nám resp. našim bankám ještě více zadlužíte! Když do kopru, tak solidárně a s noblesou!!!
P.S.
Ve starém českém filmu "Bílá paní" když v městečku všichni oslavovali nový most (který ovšem tam nebyl) a šli do vody jako na most a tudíž museli začít plavat, tak manžel paní Kačírkové (bílé paní) povídá překvapeně: Vždyť tu žádný most není?!
A ona mu odvětila: Drž hubu a plav!
A to je dneska celá Eurozóna vlastně i s celou EU, jenom pokrytectví dirigované manželi Sarkozy-Merkelová, kteří přijali společné příjmení, Merkozy!
13. 10. 2011 | 02:39

dotaz napsal(a):

Je Ing. Březina Martin, který zde oslavuje prezidenta Iránu a prezentuje výše uvedené traktáty stejná osoba, která je uvedení v rejstžíku firem?

Ing. Břetislav Marek Telefonní kontakt
IČ: 41907906
Finanční úřad: Tábor
Živnostenský rejstřík
Občanství: Česká republika
Plátci DPH
Místo podnikání: Dukelských bojovníků 2077/35
390 03
Tábor
13. 10. 2011 | 02:42

JK napsal(a):

Z projevů části české populace týkající se integrace EU, eura atd. jsou patrná léta škodlivého působení a laciné rétoriky Vaclava Klause, kterého KSČM nejenže nikdy nekritizuje, naopak opakovaně na Hrad dosazuje a drží ho tam, neb k její spokojenosti a spokojenosti Putina Klaus pilně štěká proti integraci EU.
13. 10. 2011 | 02:46

Manželé Merkel-Sarkozyovi napsal(a):

Milý eurohujere JK, mohl bys uvést nějaký argumentíček jak celou svízelnou situaci v EU (příšerné dluhy zemí EU a Řecko) elegantně vyřešit? Fakt, spoustu lidí by to zajímalo než tvoje nálepkování kdo je kdo a kdo co není.
Dík za tvůrčí náměty!
13. 10. 2011 | 02:54

honolulu napsal(a):

Dotaz,
to co jste udelal je neeticke.
Ing. Bretislav Marek je v rosporu s myslenim mnoha lidi, ale ma pravo vyjadrit svuj nazor. Dela to emocialne, ale slusne.
Nemohl by jste nahodou uverejnit adresu sprostaka nicka Tencokyda Hnuj, alias Slapka, alias Cesky Malomestak. Chtel bych mu vysypat popelnici vykalu na rohozku u domu a nevim kde bydli.

Jsem American ceskeho puvodu verny Americe a jeji Konstituci. (Na zapade od prichodu Rusu). Jsem stoupenec regulovaneho kapitalismu, ktery ing. Marek nema rad, ale je lepsi pro demokracii KDYZ MLUVI, nez kdyz mluvit prestane. To, ze je emocionalni je uplne jedno. Slova jsou jen slova. A myslenky pouze myslenky. Nick Adamec take pise velke srandy a ja zase verim v UFO a ctu hvezdy...Kdo ma uchylky, tak je zabavny pro lidi jako jsem ja. Ted se odmlci a je po srande.
Vidite co jste udelal.

Pane Karel Mueler,
Vy jste vedec. Mam velmi rad Vase prispevky a o nekterych dlouho premyslim, kdyz pisete o tom co je zakodovano v rozdilnych kulturach. Doporucuji pro obohaceni nas vsech napsat blog.
13. 10. 2011 | 04:11

vasja napsal(a):

Holubář napsal(a):
Mně ten eurohujerský projev Jána Figela jen potvrzuje, že se Slováci ještě nezbavili svých mindráků.........
--------------
To byl racinální "projev" kleptokrata.
Přece si nebudou tyhle lidi zavírat bránu do bruselského ráje kde jsou pastviny o kterejch se normálnímu člověkovi ani nezdá. A je uplně jedno, jestli se prohlašujou za pravičáky, nebo levičáky. Žijou jenom jednou a pro prachy a privilegia prodaj i svojí mať.
Dříve se stávali soudruhy, dneska "Evropany". Nic novýho.
13. 10. 2011 | 05:54

vasja napsal(a):

Manželé Merkel-Sarkozyovi
Jo:-))
Ať žije nový most!
http://www.youtube.com/watch?v=7Mb6CBOBg7Q&feature=related
13. 10. 2011 | 06:10

Silvie napsal(a):

Článek jak z Rudého práva, ale pozor - jde o The Walll Street Journal!!!
Kdopak ,že to vlastně spustil celou krizi?
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Slovensko je obskurní země, píše americký tisk
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
WASHINGTON - Nad vypjatou situací v eurozóně se dnes zamýšlí americký deník The Wall Street Journal. Svým čtenářům představuje Slovensko, "obskurní zemi, jenž rozhoduje o dalším směřování západní civilizace".

"Opět nastala doba, kdy nějaký obskurní představitel eurozóny či národ rozhoduje o tom, jestli naše západní civilizace bude pokračovat cestou pokroku, nebo příští dekádu strávíme s majetkem nacpaným v nákupních vozících a budeme odhánět hordy kanibalů lovící naše děti," stěžuje si Mark Gongloff na webových stránkách amerického deníku.

Slovensko na stránkách The Walll Street Journal

"A kdo že to drží váš osud ve svých rukách?" ptá se redaktor, aby čtenářům podivnou zemi. "Stát jen o něco málo větší než Jižní Karolina," přiblížil.

Matoucí Slovensko
"Lidé na Slovensku mluví Slovensky. Neplést se Slovany, ačkoliv slovenština patří do jazykové rodiny slovanských jazyků," upozorňuje Gongloff. "Slovensko také neplést se Slovinskem, přestože oba státy jsou postkomunistické země," nabádá redaktor.

"Slovensko také nezaměňujte s Československem, které už neexistuje, nicméně dříve bylo tvořeno právě Slovenskem a dnešní Českou republikou. Ta leží na západ od Slovenka, upřesňuje redaktor. "A nakonec Slovensko také nezaměňujte s řeckou pochoutkou souvlaki, i když oboje je výtečné," uzavírá list.

otiskly eurohujerské Lidové noviny
13. 10. 2011 | 06:31

Silvie napsal(a):

„Část peněz tak jde přímo francouzským a německým bankám, které Řecku napůjčovaly nejvíc a my bychom nyní měli platit za jejich hazard, ačkoli oni z toho měly před tím velmi slušné zisky. Je to zvrácená, perverzní solidarita. V roce 2010 byl průměrný slovenský důchod 378 eur, ale řecký 1365 eur. Čili solidarita spočívá v tom, že slovenský občan bude ze svého platit francouzské a řecké banky a vysoké řecké důchody. To je šílené. A někteří slovenští politici to navíc podporují," řekl ParlamentnímListům.cz předseda slovenského parlamentu a strany Sloboda a Solidarita Richard Sulík, která proti eurovalu hlasovala.

PL
13. 10. 2011 | 06:36

Silvie napsal(a):

ing.Marek,

koukám, že jsem se nespletla a tu Hnízdilovu agitku budou podepisovat hlavně bolševici.
13. 10. 2011 | 06:39

Petr napsal(a):

Pane Žák,
ale když vidím Papandrea, chovajícího se jak středověký maharádža, když žádá o nemalé peníze, které ti nahoře včetně něho prošustrovali, tak se není odpůrcům půjčky co divit.
13. 10. 2011 | 06:58

Anuška napsal(a):

Hlasovanie na Slovensku skončilo tak, ako malo. Konečne sa oprávnene dostane na čelo pán Fico. Je na Slovensku veľmi obľúbený , pre obyčajných ľudí spravil veľa dobrého, to sa nezabúda. No a tá "garnitúra šaškov, Mikloš, Bugár, Fígeľ, tak tí už mali dávno zmiznúť z politickej scény a Mikloša zavrieť, až by bol čierny. Pamatujeme si.
13. 10. 2011 | 07:22

honolulu napsal(a):

Pani Silvie,
sklanim se v hluboke ucte. V Cesku je po sedme rano a Vy uz jste v boji o lepsi zitrky.
Ja jdu dnes spat az ve dve, asi... Nekdy proste neusnu.
Pripad z Italie na ktery jste se me ptala jsem nesledoval. U nas se mladi strili vzajemne denne. Pokud je to v jinych ctvrtich, tak nas to nevzrusuje. Pokud je to v cernych ctvrtich, tak se divime motivu, (napr. znak na bunde). Ale ani to nas nevzrusuje.
Nas uz nevzrusuje vubec nic.
13. 10. 2011 | 07:24

jarpor napsal(a):

Pane Maximusi,

soudím, že nepomůže číst vícekrát projev pana Fígela...

To co jste napsal ve svých včerejších první reakcích je naprosto přesné, postihující situaci do které se Eurozona dostala a proč.

Dovolím si jen dodat, že Slovensko mělo dostatek sil vystoupit z našeho společného státu... avšak premiérka Radičová neměla dost sil odolat tlaku politických reprezentací 16 zemí... když se rozhodla svázat hlasování o "eurovalu" s hlasováním o důvěře vlády.
A je jen příznačné, že pod záminkou souhlasu s eurovalem si politikové řeší své mocenské ambice... na Slovensku i jinde.

Honolulu

Stručné a výstižné. Souhlas.

Hezký den
13. 10. 2011 | 07:24

honolulu napsal(a):

Anuska,
nedajte sa bratia Slovaci, lebo Vas Madary sezobnu...A neplatte NIC Bruselu.

Oni tam v tom Bruselu zerou samou cokoladu a maji z toho zacpu.
Potom ty jejich napady podle toho vypadaji....
Vim to, byl jsem tam 3x omylem, ale nikdy jsem nevedel proc.
13. 10. 2011 | 07:36

Petr z Tábora napsal(a):

Jak to v životě bývá, každý má svou pravdu:
Ti co budou hlasovat pro navýšení peněz na záchranu zdůrazní, že Slovensko přijímá z EU spoustu peněz a v případě problémů má být solidární s ostatními zeměmi používajícími euro. Zní to logicky.

Liberálové zdůrazní skutečnost, že země potřebující pomoc si žily nad poměry, zadlužovaly se a mají podstatně vyšší životní úroveň než například slovenský dělník či důchodce. Je nesmysl, aby chudší pomáhal bohatšímu, aby ten nemusel slevit ze své životní úrovně. Současně je pomoc Řecku i pomocí západním bankám, které si privatizovaly zisky z podnikání a bohatě odměňovaly své manažery a nyní chtějí socializovat své dluhy a nenést odpovědnost za špatné investování peněz střadatelů. Zní to logicky.

Stávající kolotoč pomocí je nekonečnou řadou na úkor evropských daňových poplatníků za chyby jejich politiků. Ti dělali špatnou politiku, protože chtějí být opět voleni. Nelze do nekonečna vytloukat dluh ještě většími dluhy evropskými. Zákonitě přijde okamžik, kdy se některé státy a banky krachnou. Čím dříve to bude, tím to bude levnější a méně bolestné.
13. 10. 2011 | 07:43

Silvie napsal(a):

Honolulu,

já jsem odjakživa raní ptáče. Vstávám velmi brzy, ráno podávám nejvyšší výkony.
Co říkáte na ten článek ve vašich novinách? Není to ostuda napsat něco tak nekvalifikovaného na úrovni "novináře" Blesku?
Chápu, že akcie padají, a že se to Američanům nelíbí - jenže poněkud zapomněli na Lehman brothers!
A taktně zamlčeli svým čtenářům všechny souvislosti.
13. 10. 2011 | 08:08

scallop napsal(a):

honolulu, ghadhi, holubar

V blogu http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/daniel-munich.php?itemid=14496 pise pan Munich o klesajici ctenarske gramotnosti mladych lidi. Pri cteni Vasich prispevku me pripada, ze ctenarska gramotnost klesa v cele populaci.
13. 10. 2011 | 08:14

Ládik!!! napsal(a):

Prejav má priveĺa slov a žiadne noty. A hodily by se. (koho chleba jíš, toho píseň zpívej.)
13. 10. 2011 | 08:33

Aleš napsal(a):

Je zajímavé, kolik tu vystupuje "euroexpertů"?! A ani jeden z nich nemluví o tom, když Řecko a Euro padne. Jakou pozici proti dilnýn státům Německu, Francii budou mít na exportu závislé ekonomiky jako jsou Česko a Slovensko.
Zdá se , že Kluasovsko-Bobošíkovské národovectví zaslepuje mozek stále více lidem.
Drobná ilustrace "šovinismu hlavy nejvyšší".
SLEDUJEME téma boj o Šumavu

„Pan ministr moc hezky začal. Řekl výrok, který považuji za zcela zásadní, a to sice, že to je český les a český problém. Já bych moc prosil, abychom se neoháněli cizokrajnými názvy patafyzických institucí obsazených ekologickými aktivisty z Bolivie či Patagonie, Hong Kongu, diktujícím nám, co my si tady máme dělat. Pane ministře, prosím vás, vykašlete se na tyhlety instituce," apeloval prezident, který je známý svým odporem k nadvládě nadnárodních institucí od EU k OSN.
13. 10. 2011 | 08:43

Holubář napsal(a):

Silvie:
Jako každodenní čtenář skoro všeho denního tisku vás musím, Silvie, upozornit, že Lidové noviny jsou ze všech deníků NEJMÉNĚ eurohujerské. Jistě, eurohujeři v nich jsou, ale označit třeba Lenku Zlámalovou či Daniela Kaisera a řadu dalších za eurohujery je vysloveně nespravedlivé. Pokud řekneme, že jsou proevropští, bude to O.K. Ale dikce jejich článků jasně říkají, že současná a plánovaná podoba EU jim vůbec nechutná.
To jen na okraj k eurohujerství v LN.

scallop:
Se mnou si nedělejte starosti. Mne, starého zbrojnoše, urazit nedokážete, já jsem rezistentní. Jiný účel vaše dvě věty nemají, to je zřejmé i mně, který jsem tak čtenářsky negramotný.
:-)
13. 10. 2011 | 08:48

Ja Pr napsal(a):

slovenská "Sloboda a suverenita" jsou stejní exoti jako naše Bobošíková a spol. - no tak se dohodne evropská část koalice s Ficem a bude. Čeho hrdina Sulík dosáhl, kromě rozvalu vlády ? Ale nekritizujme slováky když u nás by to "díky" klausovcům probíhalo podobně.
13. 10. 2011 | 08:58

Silvie napsal(a):

Ja pr

Fico je pohroma, ale kdo nutil Radičovou spojovat přijetí eurovalu s pádem vlády? Nebylo to tak trochu vydírání?
Byla dobrou premiérkou, která ještě nedávno prohlašovala, že Slováci nikdy nic platit nebudou. Není chybou Sulíka, že podlehla masírce-já bych si taky budoucnost svých dětí na svědomí nevzala (odvody unii by mohly být prý až 35 procent). Podívejte se znovu na ty nehoráznén důchody Řeků ještě v roce 2010, kdy měli údajně "šetřit". V Itálii jsou dnes rádi,když mají takový plat,jako Řekové důchod, absolventi VŠ pracují často za 500 euro, o průměrných důchodech nemluvě (500 euro je u soc.slabších celkem běžný důchod).
13. 10. 2011 | 09:15

Presl napsal(a):

Pane Žáku - ono to má dvě roviny
1/ Slovenští politici si na této kauze, důležité pro celou Evropu, řešili své vnitřní problémy a to je uboohé, ale ti naši jsou naprosto stejní
2/ Celá myšlenka podpory Řecka je nesmysl - asi jako když ,máte v rodině gamblera , alkoholika a vůbec někoho kdo dělá jen dluhy. Nemá prostě smysl s takovým sdílet společné finance a půjčovat mu i nadále. Zejména proto že důchod na Slovensku je opravdu ani ne poloviční toho Řeckého.
Jenže stejně jsou zadluženy téměř všechny země EU i USA. Naše celkové zadlužení je taky vysoké, i když ne rekordně, ale rekordní je rychlost dalšího zadlužování. A zatím to nikdo nezačal ani řešit.jen se vymýšlí další daně a poplatky. Kalousek už proškrtal vše co se dalo, krade nám už i stavební spoření a letošní dluh po září je rekordní 105 mld. A co bude dál. Ještě větší škrty na těch pár poctivých co ještě pracují??!!
13. 10. 2011 | 09:16

ld napsal(a):

Holubář,

Lidovky mají máslo na hlavě už od Protektorátu B+M. Jako jedny z mála ochotně tiskly projevy Franka, např.O nutné revisi českých dějin. Takže teď raději zastávají druhý extremní pól, aby si zase nezadaly.
Já české noviny nečtu ze zásady. A mám pokoj. Jeden Stejskal bohatě stačí.
13. 10. 2011 | 09:27

scallop napsal(a):

Pro vsechny eurobijce si dovolim ocitovat pana vlka z fausta:

"Prostě jásot oněch klausistů mi přijde na úrovni šťastného pokřiku malých dětí, které doma ukradly sirky a mají radost z toho, že se jim podařilo zapálit pěkný ohýnek. Aniž by vzaly v úvahu, že onen prima ohýnek hoří v seníku, přiléhajícím k jejich rodnému domku. "

Lepe bych to napsat neumel.
13. 10. 2011 | 09:30

Holubář napsal(a):

Id:
Já na Lidovkách neshledávám nic extrémistického. K extremismu má blíže spíše Mladá fronta DNES, která publikuje velmi nevyváženě. O Hospodářkách ani nemluvě.
A co mají dnešní Lidovky společného s těmi za okupace? Ve Škodovce pro Hitlera také vyráběli kanóny. Mám to dnešním horizontkářům vyčítat?
Nečíst noviny je ovšem vaše právo. Já,kdybych nemusel, nečetl bych je také a raději bych šel na procházku do lesa. Ale stav bankovních účtů určuje co mám preferovat :-( .
Takže vám vlastně trochu závidím.

scallop:
Neregistruji tu nikoho, kdo by nad evropskými problémy jásal. A ono přirovnání, při vší úctě ke krajanovi vlkovi, není příliš trefné. Onen ohýnek přece nezapálily ty děti, ale soused, kteréhož seník přiléhá k jejich rodnému domku. Zaměňujete viníka s postiženým, což je u provinilců obvyklá figura.

Nechme řečí o ohníčcích a nahlédněme třeba do dnešní Mladé fronty DNES:
"Řeněme si jasně a jednoznačně, že dělání dalších dluhů takovým řešením (eurokrize - pozn. Holubář) není a logicky ani být nemůže. Všechny země, které do EFSF nasypou peníze, si je musí půjčit na trhu. Momentálně nikdo v Evropě nedosahuje přebytkového rozpočtu a tato situace se po nejbližších několik let evidentně nezmění. Natož aby ten přebytek stačil k financování tak obrovské podpory bankrotujícím státům.
Státy si tak půjčí od bank, především evropských, které mají dnes velké potíže s tím, že už drží obrovský ranec řeckých, portugalských či irských dluhopisů, a pokud by je správně ocenily jako nesplatitelné, musely by samy vyhlásit bankrot.
Sledujeme tak jakési absurdní surrealistické představení, v němž evropské vlády a Unie musí načerpat půjčky od bank a z těchto půjček pak zaplatit sanaci bankovního sektoru, který se kvůli insolvenci velkého množství vlád, které tyhle půjčky nejsou schopny splatit, sám dostal do bankrotové situace"
Tolik Pavel Páral, šéfredaktor týdeníku EURO v dnešní Mladé frontě DNES na str. A 12.

Přidejme ještě citaci z téhož listu, ze str. C5, kde Richard Sulík v rozhovoru říká:
"Zkusme se zamyslet nad tím, kdo je zodpovědný za nedodržování pravidel na úrovni eurozóny. Ti samí lidé, kteří dnes nabízejí nová řešení. Barroso, který tam šest let sedí a dohromady nic moc neudělal s tím, že Řecko posílá do Bruselu bůhvíjaká čísla. A tento pán přijde s novým řešením. To je přeci směšné".

Takže řeči o ohníčcích jsou jen řečnickou figurou. Holá pravda (či alespoň její část, jedná se o úryvky) vypadá zcela jinak.
Nazdar!
13. 10. 2011 | 09:58

Maximus napsal(a):

scallopovi
Pane kolego, Vy zřejmě vidíte černobíle. Tady nejde o to jestli euro nebo ne, ale jaké euro. Každá měna pokud má ve společenství pořád ekonomicky nezávislých států dobře a správně fungovat, musí splňovat mimo měnová kritéria i ty fiskální. A tomu tak u současného eura a zemí Eurozóny není. Problém tedy je v jiné rovině, západní politici současný nepříznivý stav řeší jakýmsi eurovalem EFSF, ale
příčinu nemoci neřeší. Dluhy chtějí zasypávat a likvidovat zase dluhy nebo lépe řečeno, na úkor daňových poplatníků zemí Eurozóny chtějí sanovat ohrožené banky
ponejvíce ty německé, francouzské atd. To snad může pochopit i Vojta ze Mlejna, že toto je cesta, která nikam nevede, jen vše je oddalováno a pomalu přenášeno na bedra
občanů těchto zemí.... Osobně jsem zastánce společné měny euro a federativního uspořádání EU se vším všudy, ale zřejmě jsme k tomu ještě nedospěli a politici už vůbec ne.
Pěkný den!
13. 10. 2011 | 09:58

Aleš napsal(a):

Ale pane Holubáři, ale onen Páral je přece jeden z oněch klausistů,který se z redaktora Rudého práva po několika letech vypracoval v "radikálního ekonoma, národovce".
O tom ohníčku je to nádherné a naprosto přesné. Ekonomická gramotnost většiny zdejších diskutujících je opravdu "pozoruhodná".
Ale vzhledem k tomu, jak se tupý ekonomický fundalismus a narodovecká nákaza rozšiřuje,platí ono komu není rady tomu není pomoci.
13. 10. 2011 | 10:12

ld napsal(a):

Holubář,

Ba ne, to bychom nuseli vyčítat i dlaždičům, že po chodnících od nich dupaly holínky wehrmachtu.
Ale přepisovat dějiny, lámat páteř národu, to je něco jiného, než lauf ze Škodovky.
Krom toho, po zkušenosti z podzimu 1938 bych si nekoupil francouzské či anglické auto...
13. 10. 2011 | 10:17

Holubář napsal(a):

Aleš:
Ale to jste dost narazil. Páral klausista? Proboha, kde jste k tomu přišel?
Vzhledem ke své profesi bych o něklterých novinářích mohl napsat dizertaci. A zrovna P.Páral patří k těm s velmi konzistentními názory, což byl jeden z důvodů jeho odchodu z Práva kdysi hodně dávno před lety a před pár lety i z EURA, kam se po odchodu Istvána Léka zase vrátil. A patří i k těm, kteří si všechny politiky drží sakramentsky od těla.
Je-li vaše znalost ekonomiky na stejné úrovni jako znalost mediálního světa u nás, pak plně chápu vaše postoje.
13. 10. 2011 | 10:22

Holubář napsal(a):

Id:
Abychom nebyli tak úporní, zastavme se u těch aut. :-)
Já jezdím už druhou rundu (měním auta po čtyřech letech) s korejcem Hyundai Accent a to ke své naprosté spokojenosti. Onehdy si soused pořídilo nové Golfa, kombíka. Bezvadné auto! Chválil ho velice, především německou kvalitu. Pak ovšem s úsměvem dodal, že vůz je vyrobený v Mexiku.
A ten můj korejec zase v Turecku.....
Když dneska koupíte anglické či francouzské auto, čerti vědí, zda nemá jako zemi původu uvedný třeba.... doplňte sám.
:-)
13. 10. 2011 | 10:27

Někdo napsal(a):

Dlouhý, souvislý projev uspávače hadů. Slováci půjdou pod vodu, EU se v tom už pěkně plácá. Byli tak namyšlení na svou hvězdičku v Bruselu. Teď by ji jistě víc než polovina vyměnila za osvobození se z úřednickodirektivních chpadel té bájné a vysněné evropské centrály. Spojení s námi se s takovým jásotem zbavili a do jiného a horšího chomoutu vlezli. No a musí si užít ty dva dny slávy, že mají Evropskou únii na háku.
13. 10. 2011 | 10:53

ld napsal(a):

Holubář,

Já to beru šmahem; když zradili jednou, klidně si to zopáknou zase :-)
A nedám dopustit na Jindříška Forda.
13. 10. 2011 | 10:54

Silvie napsal(a):

Id,

a nemáte v tom trošku zmatek?
"Nezradili" náhodou Řekové, když falšovali hospodářské statistiky při vstupu do EU? A "nezradili" Francouzi s Němci, kteří o tom věděli, ale byli pěkně zticha, protože na tom slušně vydělali?
A teď za jejich nejen špatná, ale i amorální, rozhodnutí mají nést vinu Slováci a sanovat jim jejich banky?

Zvláštní logika.

Navíc se už teď mluví o tom, že stávající euroval se bude dále muset zvyšovat. Kam až? A jaký to může mít výsledek? Stejně dojdou ty slavné bruselské mozky k tomu, že se musí středozemní státy vykopat z eurozóny.
Ale vy žádáte po Slovácích, aby byli solidární i za cenu, že podříznu větev pod vlastním národem a zničí budoucnost svým dětem?
13. 10. 2011 | 11:44

Ládik!!! napsal(a):

Euroval je co? Odval? Proval? Nával? Zával? Peněz?
13. 10. 2011 | 11:50

ld napsal(a):

Silvinko,

až zase příště sestoupíte z kolotočů, nechte ustát krevní tlak třeba tím, že si přečtete průběh celé diskuse. Tak byste zvěděla, že mi se o Řecku, prachách, vládách, Slovácích...s Holubářem vůbec nebavili.
Jinak jsem rád, že jste si pro mne vyhradila něco času a zase se někdy ozvěte.
13. 10. 2011 | 12:32

Nuba napsal(a):

Pane Žáku

Odpůrci EU a také tím pádem zřejmě i křesťanských základů, čili mimo jiné i solidarity, na kterých je naše kultura založena, budou takovéto projevy zlehčovat. Tu poukazem na krasomluvu, tu voláním po hájení národních zájmů a podobných argumentů, které sice stojí na vodě, ale někomu to nevadí.

Moc se mi líbilo vyjádření Ivana Mikloše, zajisté žádného levicového populisty, který odsoudil jednání té národovecké straničky, která si nevidí, ostatně jako žádná ze stran s tímto zaměřením, ani na špičku nosu. Je to právě tato strana, kterou můžeme nazvat tím často používaným termínem populismus. Jsou to národovci, kteří hrají na tu špatnou strunu rozehráváním nesnášenlivosti a netolerance. Nějak to pořád nemohu pochopit, co jsou to vlastně ty národní zájmy ? A jak se liší od zájmů jiných národů, které s námi obývají tento evropský prostor ?

V koutku duše doufám, že to není myšlenka nějaké výjimečnosti, jak jsme se měli stát tím evropským tygrem. Kde skončil ? Koukám, koukám, nějak mu došly síly a začal se podobat nemocnému kocourkovi. Nevím, čím to je, kde jsou ty pověstné zlaté české ručičky, náš prý ryze český rys, které měly tygrovi zajistit kvalitní žrádlo ? Jó, už jsem si vzpomněla, onehdá je ukazovali v přímém přenosu, jak obratně přemisťují psací potřeby ze stolu do vlastní kapsy. Nejsou to právě ony, které jsou příčinou nemoci ubohého kocourka ? Ono to totiž nakonec vypadá tak, že jsme úplně stejní, ani lepší ani horší, než jiné národy kolem nás. Ale nějak nám to nejde do hlavy, takže to pořád řešíme, tu prohlášeními o naší národní druhořadosti, tu o prvořadosti. Já bych to neřešila a nechala klidně nechala koňovi. Podám si ruku s každým slušným člověkem, ať žije kdekoliv.

A spíše bych se soustředila na to, jak z toho ven. Slovenská vláda se zachovala výborně, premiérku Radičovou uznávám již dlouho, je to poctivá a zásadová ženská. Kéž by něco podobného bylo možné najít na pravici také u nás. Tomu bych z duše fandila, ačkoli pravicové názory mi nejsou vlastní. A také bych brala Merkelovou. Německo nese na svých zádech největší zátěž krize, v podstatě tím dotuje i nás, ale my budeme pořád bublat a vytahovat na světlo boží sudetskou kartu a strašit velkoněmeckou říší. Otřesně zpátečnické. Přímo komunistické.

A co vlastně konkrétně kritizujeme ? Dělání dluhu. Ho, hó, hó ! Už jsem si málem sedla na zadek. Co se u nás dělo v dobách bankovního socialismu ? No banky se samozřejmě z našich daní oddlužily tím, že se nedobytné pohledávky převedly do konsolidační agentury. Měla tehdy nechat vláda některé přední české banky padnout ? Bylo by to skutečně rozumné ? A kdo by na to ve finále asi doplatil ? To jsou tedy rébusy, opravdu. Je samozřejmé, že platit dluhy za špatné hospodaření jiných nestačí. Je potřeba zároveň přijmout taková opatření ve fiskální politice jednotlivých států, aby se během času dokázaly jejich ekonomiky konsolidovat.

V dobách krize, když je zle, jsme povinni si pomáhat. A to jak doma, na vsi, tak také kdekoliv jinde. A důsledně kontrolovat, zda je ta pomoc ve změně nezodpovědného chování reflektována. Jedno velké poučení z pádu slovenské vlády bychom si mohli vzít také. A sice strany s programem založeným na podpoře nesnášenlivosti by měly zůstávat na pokraji politického spektra a bez koaličního potenciálu, protože jak se zdá, jejich vlastní nesnášenlivost jim neumožňuje povznést se nad banálnosti a tím pádem se stávají brzdou zodpovědných řešení.

Sulíku, Bátoro, Klausi !
13. 10. 2011 | 12:57

Silvie napsal(a):

Id,

tak sorry, já to všechno nestihla přečíst a pochopila jsem tu odpověď blbě.
13. 10. 2011 | 12:58

český maloměšťák napsal(a):

Moc dobrý projev /kdo chtěl v tomto formátu nějakou ekonomickou analýzu příčin , následků a řešení řeckého problému...tak si prostě spletl dveře - ale to se stává/.

"...Die Linke z Nemecka, krajná ľavica, Font national, Le Pen, Jean Mar Le Pen, Child in hilderes z Holandska, krajná pravica, Heiderovci z Rakúska,z Rakúska, toto je partia, ktorá hlasuje tak ako ste sa odhodlali. Chcete patriť medzi takýchto. Naozaj, naozaj. Prečo to spomínam, pretože ak to má byť téma podnikateľská, ekonomická, finančná, tak počúvajte čo hovoria podnikatelia. Stabilita a dôveryhodnosť eura. Perspektíva našej meny, našej slovenskej meny, toto je v ohrození. A naozaj to veľmi veľa znamená, pre pracovné miesta, pre všetky aspekty ďalšieho vývoja či sociálneho, či ekonomického, či regionálneho..."
------------------------------------------------------------
Výraz "eurohujer" dnes používá jen člověk rozumu mdlého.
Schovává za něj svůj oprávněný strach.
Neb lidé rozumu mdlého to budou mít ve sjednocené Evropě dost těžké /omezují se sociální výdaje, za pobyt v ústavech bude nutno si připlácet, za léky též.../
13. 10. 2011 | 13:07

RA napsal(a):

jen je mi divné, kde Slováci (ale nejen oni) na záruky vezmou penízky, když mají holou pr.... a ještě k tomu zadluženou. To je , jako kdyby se za váš dluh zaručil nadopovaný a zadlužený narkoman. Bylo by to důvěryhodné ???? Kde tedy vezme na záruky náš stát, když má sám 1,5 bilionu dluhu a ten stále po hyperbole narůstá ? Na záruky si půjčí ? Zase s úrokem ? Jen připomínám náš závazek České republiky, připojit se k Euru (kdo tu volovinu vymyslel, zasloužil by viset).
13. 10. 2011 | 14:04

Holubář napsal(a):

RA:
Ano, v tom je zakopaný pes. Slováci si stejně jako ostatní půjčí. Státy si půjčí další peníze v bankách, které jsou na pokraji bankrotu a těmito od bank půjčenými penězi budou tyto banky zachraňovat, "posilovat". Státům tak poroste dluh a bankám problémové úvěry.
Trochu to připomíná písničku "pes jítrničku sežral", ale legrace to není. "Letadlo" se té hře říká.
13. 10. 2011 | 14:28

Aleš napsal(a):

Pane Holubáři- klausista znamená národovec a neoliberál- neznamená, že má styky s politiky, ale že názory pana prezidenta kopíruje. A patří mezi ty obrácené Ferdy Pištory- z redaktora Rudého práva před rokem 1989, pravicovým ekonomickým novinářem, společně např. s panem Ševčíkem, který přešel z marxismu leninismu na VŠE v liberáloního ekonoma.
13. 10. 2011 | 16:17

modrý edvard napsal(a):

Obě řešení jsou špatná. Podle toho, co jsem kde četl, Řekové nejsou schopni dluh zaplatit, a "my" si tady jenom kupujeme čas, než to praskne. Možná, že to tak děláme správně. Ale ten čas, koupený za slovenské peníze, bychom měli využít, stavět archy a tak.
13. 10. 2011 | 16:27

Holubář napsal(a):

Aleš:
A podle vás se měli všichni obyvatelé této země narodit až po slavné Velké listopadové kapitalistické revoluci? Nebo tu směli žít už předtím?
13. 10. 2011 | 18:13

Václav Žák napsal(a):

Musím říci, že mi pár diskutujících udělalo radost.
Asi neprozradím tajemství, že Ládík a pod. to nebyli.
Neschopnost některých lidí domyslet možné alternativy je dost děsivá.
Tak jsem rád, že se najde aspoň pár lidí, kteří evidentně myslí.
13. 10. 2011 | 22:51

bývalý eurokomisař Fígel je nerelevantní napsal(a):

irelevantní zapojování bývalých zaměstnanců Evropské komise.
14. 10. 2011 | 00:05

Silvie napsal(a):

Pane Žáku,

zato vám to myslí úžasně všechna čest.
Až se rozpadne eurozóna díky nezodpovědné politice Bruselu, tak si povíme, kdo měl pravdu.

Já ,na rozdíl od vás (a to nemám ekonomické vzdělání) vím, že sypat peníze do černé díry nemá vůbec žádný smysl, stejně jako ho neměly fin. "pobídky" průmyslu (když chybí kupní síla).

Pokud dá vývoj věcí zapravdu vám (což bych si upřímně přála)a čekají nás s unií jenom zářné zítřky, klidně se vám tady veřejně omluvím.
V opačném případě vás budu pranýřovat.
14. 10. 2011 | 04:17

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy