Další angažmá Václava Klause

21. 10. 2011 | 23:55
Přečteno 5744 krát
Psáno pro ČRo6

Prezident Klaus pomalu končí své působení v čele státu.

Není proto divu, že se stále častěji objevují články spekulující, co Václav Klaus hodlá po skončení mandátu dělat.
Někteří komentátoři hodnotí současnou činnost prezidenta jako přípravu na jeho post-prezidentské období. Konec konců, ani lidé z bezprostředního prezidentova okolí nepopírají, že se Václav Klaus hodlá politické činnosti dál věnovat. Mají-li však odpovědět na otázku, v jaké roli prezident chce působit, jsou tajemnější než příslovečný hrad v Karpatech.

Pokusme se odhadnout na základě prezidentových projevů, jaký politický prostor má prezident úmysl obsadit a s jakým programem. Poznamenejme, že Václav Klaus měl vždy víc než jedno vajíčko v košíčku: je horlivým zastáncem tržního hospodářství, uznává Spojené státy, bezpečnostní záruky poskytované NATO, ale to mu nevadí, aby současně odsoudil zákrok NATO v bývalé Jugoslávii nebo se postavil na stranu Ruska v konfliktu s Gruzií. Ví, že jeho příznivců se takový postoj výrazně nedotkne, zato tím ale získá mnoho příznivců v táboře těch, kteří by pro členství v NATO nikdy nehlasovali.

Některé figury tvoří standardní výbavu prezidentových politických postojů a nedá se čekat, že by se jich vzdal. Prvním je boj proti globálnímu oteplování, přesněji řečeno, proti snaze prosazovat programy, které chápou globální oteplování jako důsledek lidské činnosti a hodlají investovat do změn chování lidstva. Prezident v tom vidí zásah do lidské svobody. Týká se to i většiny tzv. zelené agendy.
Druhou figurou je skepse vůči Evropské unii. Prezident si teprve po letech všiml, že unie, do které v roce 1996 podával přihlášku, byla na cestě k měnové unii. Působilo dosti komicky, když v době diskuse o evropské ústavě unii vyčítal věci, které už dávno platily od Maastrichtské smlouvy z roku 1992. V zahraničí nikdo nemohl pochopit, jak je možné, že český prezident nemá profesionální zázemí, které by mu vysvětlilo základní principy evropské integrace.

Prezident se posléze snažil zabránit přijetí Lisabonské smlouvy i za cenu hrubého porušení ústavy. Nakonec však Lisabonskou smlouvu ratifikoval. Krize eura, kterou exponovala hypotéční bublina na americkém realitním trhu, vedla k tomu, že zklamání řady prezidentových příznivců z jeho podpisu Lisabonské smlouvy bylo nahrazeno přesvědčením, že prezidentův odpor k unii stojí na racionálních základech.
Odpor k unii a globální oteplování v politickém portfoliu nestačí. Prezident proto delší dobu připravuje další vajíčko do košíčku: tím je důraz na konzervativismus a na národní hodnoty. Jde o podobný vývoj, jaký můžeme sledovat na pravici republikánské strany v USA, ovšem bez jejího neokonzervativního křídla, jehož globální aspirace jsou prezidentu Klausovi cizí.

Národovectví je velmi silným motivem: má jednak složku národní hrdosti, ale také osvědčený motiv antiněmectví. Prezident Klaus propojuje odpor k Evropské unii s tradiční nedůvěrou Čechů, Moravanů a snad i Slezanů k Německu. Tou základní figurou je tvrzení, že po přijetí Lisabonské smlouvy se z Unie stal německý projekt, že to, co nedobyl Hitler zbraněmi Wehrmachtu, dobylo Německo prostřednictvím EU. To jsem si nevymyslel, to napsal prezident v červenci 2010 v eseji k šedesátinám Gerharda Schwarze.
Odpor k unii posiluje sebevědomí té části populace, která má lehce infantilní sklony. Z diskusních internetových fór by se mohlo zdát, že to je dominantní rys české populace, ale tak zlé to nebude.

Národovectví a konzervativismus se v novém politickém mixu Václava Klause propojuje i změněným postojem k církvi. Zatímco před 15 lety liberální diskurs přirovnával církev ke svazu zahrádkářů, Klaus na svatováclavské pouti ve Staré Boleslavi volil jiný jazyk ve zřejmé snaze zařadit kardinála Duku a s ním alespoň část věřících jako další vajíčko do svého košíčku.
Dělal to pozoruhodným způsobem: znacionalizoval svatého Václava. Sv. Václav byl čtvrtý pokřtěný vládce, vládl však zemi, která křesťanská nebyla, a přijal univerzální křesťanství i s kooperativním vztahem k východofrancké říši, tehdy pro nás představující Evropu. Křesťanství se omezovalo na uzounkou vrstvu knížecí rodiny a několika předních šlechtických rodin. „Národní společenství“ tkvělo spolehlivě v kmenovém pohanství. Svatý Václav je v dějinách tím, kdo prolamuje uzavřené kmenové společenství a otevírá ho nad-kmenovým, univerzálním obzorům.

Je tedy, zdvořile řečeno, velmi zvláštní, když Václav Klaus ve Staré Boleslavi na slavnosti sv. Václava varuje před erozí „hlubokých, duchovních a kulturních tradic“ předchozích generací v jasné narážce na postupující evropskou integraci. Kdyby sv. Václav obhajoval slovanské bůžky a vyzýval národ k tradičnímu uctívání boha Peruna, měl by jeho projev logiku. Ale je téměř neuvěřitelné, že obhajobu „národních hodnot“ spojuje se světcem, který Čechy vedl k součinnosti s univerzální církví a k dobrým vztahům k tehdejší podobě Evropy.
Další pozoruhodnou pasáží na církevní slavnosti byla teze, že „Faleš sociálního státu nezaslouženého blahobytu ničí vše tvůrčí a individuální a otupuje talenty, aktivitu a pracovitost, neboť ta se přestává vyplácet.“ To říká prezident představitelům církve, jejíž papež vyzval už v roce 1891 v encyklice Rerum novarum, Věci nové, věnované vztahu mezi kapitálem a prací, k nápravě poměrů vzniklých kapitalismem. Už v prvním odstavci papež mluví o ohromném bohatství několika jedinců a naprosté bídě mas. Encyklika položila základ sociálnímu učení církve a sehrála důležitou roli ve vývoji sociálního státu, k němuž došlo po druhé světové válce ve všech vyspělých zemích světa.

Kdyby prezident kritizoval excesy sociálního státu, dalo by se s ním souhlasit. Ale on odsuzuje sociální stát jako stát nezaslouženého blahobytu, což by mělo být pro církev, která bere vážně svoje sociální učení, naprosto nepřijatelné. Svědčí o mnohém, že se arcibiskup Duka proti prezidentovým výrokům nejen neohradil, ale ještě je pochválil.

Tak vypadá portfolio prezidentových politických témat, s nimiž se zřejmě hodlá po skončení svého mandátu vrátit na politickou scénu. Jistě, pokud bude formovat svoji politickou stranu, do sněmovny se nepochybně dostane. Ale na to, aby se mohl ucházet o premiérské křeslo, to zcela jistě stačit nebude. A Václav Klaus v poslanecké lavici? To by pro něj byl trest. Z toho mi vychází, že budoucí politické angažmá Václava Klause je věcí víc než otevřenou.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

mb napsal(a):

Prezident se posléze snažil zabránit přijetí Lisabonské smlouvy i za cenu hrubého porušení ústavy. Nakonec však Lisabonskou smlouvu ratifikoval.

ten bl.oun byl v černém jak na pohřbu ... místo teda aby odstoupil ze své funkce, když mu to tak principiálně vadi(lo).

Svatý Václav je v dějinách tím, kdo prolamuje uzavřené kmenové společenství a otevírá ho nad-kmenovým, univerzálním obzorům.

..až někdy jindy Lakatoši ...

Kdyby sv. Václav obhajoval slovanské bůžky a vyzýval národ k tradičnímu uctívání boha Peruna, měl by jeho projev logiku.

:-))

když to nestihl svatý václav, proč by to nemohl udělat jiný václav ( klaus ) ... třeba se na nejstarší kolena obrátí k (novo)pohanství, nebyl by to první ani poslední klausův přemet ...

jakmile se dozví že pohanství sype ... bude první mezi pohany ...
22. 10. 2011 | 00:09

Kanalnik napsal(a):

supr clanek

je fakt, ze si Klause v poslanecke ci senatorske lavici predstavit vubec neumim;

Spis bych to videl na postaveni se do cela nejakeho think-tanku a odtud (z piedestalu intelektualni pravicove svrchovanosti s nacionalistickym nadechem) udelovani rad a vyroku k probihajicimu spolecenskemu deni. Tam ale nebude mit takovou moc a nebude pravdepodobne stredem pozornosti... tak nevim.

Vsechno jine by asi pro nej bylo cestou smerem z onoho pomyslneho piedestalu dolu.
22. 10. 2011 | 00:21

Kanalnik napsal(a):

nebo pujde za Shroedrem do Gazpromu
22. 10. 2011 | 00:26

arnazach napsal(a):

Ta závěrečná myšlenka je zajímavá, to mě nedošlo. A jak říká Kanálník, být prostým zastupitelem či poslancem nebo nanejvýš předsedou klubu opoziční strany - to by nevzal ani Tůma, natož Klaus. Ale co velká koalice Národních socialistů 21. století s Národními konzervativci 21. století? To vůbec není sranda!
22. 10. 2011 | 00:40

arnazach napsal(a):

Kanalník:

Na zásluhy renegáta Schroedera náš pan prezident nemá, to si přiznejme. Ale třeba makroekonomický stratég v Gaspromu nebo Lukoilu, to by byla zajímavá práce. A perspektivní.
22. 10. 2011 | 00:47

Konrad napsal(a):

Logiku v Klausovych projevech netreba hledat, zde jde jen o pokus propasovat trochu vsevedouciho klausismu do cirkevnich dogmat, coz se zejmena v osobe arcibiskupa Duky- Klausova poskoka v cirkevnim rouse, dari.
22. 10. 2011 | 01:15

Nškdojiný napsal(a):

Řekl bych, že je to poněkud předčasná úvaha. Jakože, píšeme účet a host ještě nedojedl, a už mu podáváme klobouk a hůl, a otvíráme dveře.
22. 10. 2011 | 01:16

jistota desetinásobku napsal(a):

Neřešil bych Václavovy úmysly.
Jediná reálná kariéra, která ho očekává je život obyvatele polohovatelného lůžka s dírou pod zadkem. Až bude napojen na všechny příslušné dráty a hadičky, rád mu přijdu řádně zatřást pazourou.
22. 10. 2011 | 01:18

kormoran napsal(a):

Autore , spise obdivuji tu neustale pretrvavajici 'starost' cechacka , 'starat' se o druhe . Resite to, do ceho je jeste daleko , tudiz neni aktualni .Tapete, zvanite-mate co hovno na praci.))))
Jestlize Klaus opusti veskery spolecensky zivot a pujde okopavat redkvicky , urcite se najde ' cesky blbecek' ktery bude komentovat jeho drzeni motycky , ci formu zalevani, drzeni konvicky, zpusob pokleku nad timto ukonem atd.

Zkracene . Ciste ceska vymastenost))))
22. 10. 2011 | 01:39

kormoran napsal(a):

P.S. Nedivim se, ze Angelina Jolie a Brad Pitt pri navsteve CR v komentari , ze se nikdy do teto zeme nevrati diky neuveritelne drzym paparazzi a pri navratu do usa rekli , ze ve stredni evrope se dostala do rukou nejmodernejsi technika postkomunistickym opicim!)))) Tudiz drzte se svych 'rovnych ' bananu Babooni, po vzoru narizeni svych predstavenych z EU))))
22. 10. 2011 | 02:04

mickey (mouse) napsal(a):

milé koromoro
z příležitostných rozhovorů se svými kolegy, losangelesskými a pařížskými paparazii mám určitou představu, jak špinavý kšeft je to TAM. jsme stále ještě malí Jardové s velkou čepicí.
bláboly odkvétajících filmových hvězd nikdo na světě nebere vážně. až na vás.
22. 10. 2011 | 02:43

kormoran napsal(a):

Mickey mouse , i spinavy kseft , ma sva urcita pravidla ,(pokud patrite za Ural , tedy ne!) - spinava pravidla muzete konzultovat se vsemi 'spinavci' po svete , to Vam viru k bliznimu nikdo neupira , ovsem musite byt i pripraveni na to, ze stejny styl bude pouzit i proti Vam i ve vasem soukromem zivote!)))
22. 10. 2011 | 03:10

kormoran napsal(a):

Vy 'prilezitostny' rozhovore))))

Nedavno jsem mel ' prilezitostny' rozhovor s Mickey Rourkem - pohasinajici hvezdou . Na otazku hroziciho komunismu pravil: ' Osetruj svoji zbran a hled , aby ti nezvlhly naboje"!))))
22. 10. 2011 | 03:43

kormoran napsal(a):

Vy soudruzi zaobalite svuj zamer do sta priblblych vet a Mickey Rourke Vam odpovi par vetami , v tom je rudi samani ta uzasna primocarost a jednoduchost a spravnost!))))
22. 10. 2011 | 03:50

vasja napsal(a):

"Prvním je boj proti globálnímu oteplování, přesněji řečeno, proti snaze prosazovat programy, které chápou globální oteplování jako důsledek lidské činnosti a hodlají investovat do změn chování lidstva".
Píše pan Žák, pro hlásnou troubu klausonánie, pravdolásky. homosexualismu a militantního levičátství, Český rozhlas 6.
Keci, za 2 deci.
Klaus nic nemá proti ochraně přírody. Jenom normálnim lidem se příčí oblbování a investování šílenejch prachů do změny chování vesmíru.
A v tom je rozdíl.
22. 10. 2011 | 04:46

Maximus napsal(a):

Dobrý blog a při tomto tématu velmi slušně napsaný. Nikdo víc nepoškodil tuhle zem než V.K., za 20 let se díky němu z občanů Česka stala mizerně placená námezdní pracovní ve vlastní zemi. Jeho zlodějská kupónovka kdy přes fondy byl rozprášen majetek státu, jeho snaha o urychlené zavedení konvertibility koruny se západními měnami a poté nastavením kurzu podle veksláků udělalo z ČSFR naprosto podkapitalizovanou zem. Česko se stalo rázem levnou prostitutkou bez peněz a vlastního majetku. Přitom vše šlo dělat postupně a hlavně chytře. Ne, oni (začal to V.K. a dokonal Zeman) prodali pod cenou i ziskové firmy a klenoty státu, místo aby se zbavovali jen ležáků.

Stejně je záhada jak mohou v sobě nalézt zalíbení dva tak rozdílní lidé, kardinál Duka a ruský patolízal a podle všech indicií i pohunek a vykonavatel příkazů Putina. Zřejmě by si měl papež ve svém hnízdě udělat pořádek, něco totiž zde není v pořádku a dost to smrdí! Vatikán skoro vždycky dělal podivnou politiku.

Už skoro střiháme "metr" a těšíme se, že tento pán odejde do civilu, ale hrozí tu, že dojde na slova K.H.Borovského v písni Čechů z r. 1850:
Švarcenberci zde:
jeden, ten je generál,
a druhý je kardinál;
zle, matičko, zle!
Zle, matičko, zle!
Švarcenberci zde:
jeden drží karabáč,
druhý říká »Otčenáš«;
zle, matičko, zle!
Zle, matičko, zle!
Švarcenberci zde:
jeden, ten je arcibiskup,
a druhý je taky .......,
zle matičko, zle!

P.S. Ale snad dostanou Češi rozum a nechají ho spát!
22. 10. 2011 | 05:03

ben napsal(a):

Naprostý souhlas Maxime!
22. 10. 2011 | 07:20

Karel III napsal(a):

Nepletu-li se, tak pan arcibiskup Duka ještě nebyl jmenován kardinálem, přesněji řečeno, nebylo jeho jmenování oznámeno. No a pan Klaus je presidentem do 7. března 2013...
Panu arcibiskupovi i panu presidentovi a nám všem Boží požehnání.

P.S.
Pane Kormoráne
A. Jolie a B. Pitt budou podle všeho herci, že ano. Jejich jména bych těžko přiřazoval k jejich (nafoceným, nafilmovaným) tvářím a vice versa. Jejich potíže při návštěvě v ČR neznám, pokud byly jaké, je mi to líto, ale přeji jim možnost ČR už nikdy nenavštívit nebo si to rozmyslet.
Jejich výrokům o technice a postkomunistických opicích kydnutým šmahem na celou střední Evropu, se divím byly-li jaké...
22. 10. 2011 | 07:46

Luba napsal(a):

Co bude dělat Klaus po svém odprezidentování?

Pravděpodobně ho Jeho Blahorodí Putin pověří samoděržavím
v některé z gubernií PutinRuska.

Vzhledem k tomu, že Klaus "nikdy žádné ničení přírody neviděl, a neví, jak by to nějaký vážný a rozumný člověk mohl tvrdit",
vypadá to Čeljabinskou gubernii a Magnitogorsk.

http://www.profimedia.cz/fotografie/magnitogorsk/creative/
22. 10. 2011 | 07:53

Franta Adamec z Brna napsal(a):

Do kvetna 2009 byl autor Zak predsedou komunisticke Rady pro rozhlasove a televizni vysilani.

Jako soudrzka koularka Helena Fibingerova, manzelka vraha koulare Smida...
22. 10. 2011 | 07:54

blue jay napsal(a):

Wow!

Povazuji Vaclava Zaka a Frantu Adamce z Brna ze nejvetsi Ceske myslitele. Adamec na hrad! A nebo aspon Zak.
22. 10. 2011 | 08:17

Drzá zrzka napsal(a):

Více než na poprezidentské aktivity Václava Klause, jsem zvědavá na jeho nástupce. Kandidáti na prezidentování zatím nic moc.
22. 10. 2011 | 08:31

Koplkop napsal(a):

Franta Adamec z Brna
Franto vy tam v Brne nemate nejakeho cvokare? Skoc si za nim.
22. 10. 2011 | 08:39

Baba Jaga napsal(a):

ČR 6 je někdejší Free Europe? Kdo ví, kolik lidí tuhle stanici nyní poslouchá...
A kdo ví, kolik lidí čeká na to, jak a zda vůbec se bude po "presidentování" angažovat pan Klaus. I když by možná mohl být ve funkci až do smrti, přebereme-li zatím navržené kandidáty a všeliké diskuse o způsobu volby (já přímo volit nechci). Ale nejhospodárnější by bylo tuto funkci zrušit docela.
Neví tu někdo, zda nám už statistika svěřila nějaký výsledek z letošního březnového sčítání lidí, co nám připravila pod pečlivým vedením pana Fischera nejprve v čele jejím a posléze vládním? Tolik peněz to stálo a zatím asi nic.
22. 10. 2011 | 08:43

blue jay napsal(a):

Drza zrzko,
Me se libi navrh CSSD. At si obycejni lide voli presidenta primo, ale jen pokud bude mit co nejmin pravomoci.
22. 10. 2011 | 08:45

blue jay napsal(a):

Paroubek presidentem asi nebude,
V jeho oblibenych pruzkumech by ho porazil i svaty slavik Gott. Ale pry by Klause znovu volilo az 50 procent dotazanych. Babo Jago rad.
22. 10. 2011 | 08:52

Drzá zrzka napsal(a):

blue jay

Politici této země se už dávno shodli na tom, že jediná věc na které se dohodnou, je ta, že se nedohodnou. Hlavně, když to sype nebo přináší výhody.
22. 10. 2011 | 08:59

blue jay napsal(a):

mate pravdu Drza zrzko,

Az na par vyjimek, kde jim jde o koryta. Tam se dohodnou skvele. A promtne.
22. 10. 2011 | 09:07

Koplkop napsal(a):

blue jay
"At si obycejni lide voli presidenta primo, ale jen pokud bude mit co nejmin pravomoci. "
A to je co, těch co nejmíň pravomocí? Nechal byste ho aspoň, aby se mohl vyfotit na poštovní známku? A proč vlastně volit někoho kdo nemá žádné pravomoce? Nestačilo by udělat dřevěného panáka? Ten by mohl být napořád.
Ještě zkuste definovat co jsou to ti "obycejni lide". Mně napadá jen ta Spáleného písnička:
Jsem jen obyčejný muž.
obyčejně se mi vlasy kroutí
a obyčejně mě něco rmoutí.
Vždyť to, co já, Ti může nabídnouti
každý obyčejný muž.
No jo, ale kdo je neobyčejný?
22. 10. 2011 | 09:18

Viola napsal(a):

Takže pan preziden je chytrá Horákyně a pravděpodobně se o post prezidenta - možná i v Eu bude ucházet.
22. 10. 2011 | 09:20

Miflonides napsal(a):

„Národovectví je velmi silným motivem [pro důraz na na konzervativismus a na národní hodnoty]: má jednak složku národní hrdosti, ale také osvědčený motiv antiněmectví. Píše autor a do značné míry má pravdu. Je tu však ještě jedna okolnost - její sílu či důraz je dnes těžké odhadnout, nicméně již dnes nabývá viditelných kontur.

Cizím slovem se tomu říká pauperizace - snižování ekonomické úrovně, chudnutí, zbídačování obyvatelstva. Bude se nejspíš týkat stále více občanů - a proti tomu jednostranná, hrubě a zjednodušující kritika sociálního státu je příliš slabým čajíčkem.
Zajisté, u jistých skupin obyvatelstva se již dnes setkává s nadšenou odezvou, víte kterou myslím. Ale u těch co žijí na hranici životního minima (již dnes to nejsou někteří nezaměstnaní a penzisté) by taková politika mohla narazit na masový odpor.
Už i v minulosti (nejvíc u našich západních sousedů v minulém století) se ukázalo, že „hnědá“ politika přináší své ovoce v krátkodobém časovém horizontu. S devastujícími účinky na lidskou svobodu, lidskou důstojnost a na ideu rovnosti lidí. NEVER MORE!!!!!!
22. 10. 2011 | 09:23

Viola napsal(a):

prezident má reprezentovat - prezentovat se. Pravomoci má mít od parlamentu parlament od voličů. Sám nemá mít pravomoce. Je to člověk, který je představitel všech a náš pan prezident to chápe velice dobře a jak pan Žák to popsal, tak to přesně je - ani na koni, ani pěšky, ani oblečený, ani nahý.
22. 10. 2011 | 09:25

blue jay napsal(a):

Violo,
Takze president by mel byt loutka politiku. Bez pravomoci. Rozumim Vam dobre?
22. 10. 2011 | 09:31

JF napsal(a):

Stálo by za srovnámí Masaryka a Klause.(i jejich postoje a povahy) Tedy vyjasněnost původu, blízký politický a vzdělanostní okruh, podpora ze zahraničí, vyhraňování vůči politickým oponentům, obklopování politickými figurami, schopnost vnímat realitu a reálnost úsudku.

Jisté významné podobnosti, zde jsou. V Česku se nepěstuje reálný a realistický úsudek, je to země politického vákua, země nikoho.
22. 10. 2011 | 09:39

blue jay napsal(a):

kopcokop,
Uprimne nevim co ten "obycejny clovek" znamena. Ten vyraz jsem se naucil z billboardu CSSD . Vsude kudy jsem se pdival trcel na me "obycejny clovek". Pry stal CSSD desitky milionu dluhu za to ze se vsude objevoval. Mel pry dostat i 13ty duchod.
Rad bych si precetl Vasi definici "obycejneho cloveka". A koho voli.
PS. Povazujete se Kopcokopl za obycejneho cloveka?
22. 10. 2011 | 09:44

Viola napsal(a):

blue jay ano, vychází to z podstaty toho slova. A k absolutismu přece nechceme dojít. Pravomoce by měl mít prezident jen takové, aby se mohlo vládnout v případě nějaké ústavní parlementní krize, tak jako třeba nastala na Slovensku, aby prezident mohl rozhodnout, kdo bude rozhodovat.
22. 10. 2011 | 09:45

blue jay napsal(a):

Violo,
nemam co dodat. "Preside" podle Vas asi znamena se podrizovat.
Where do you get those wonderful toys?
22. 10. 2011 | 10:20

trn napsal(a):

Tuším,že v novodobých českých dějinách neexistovala generace politiků,kteří by měli navíc dotace EU,navíc zisky z prodeje majetku státu privatizací a přitom se dokázali zadlužit a to dost.Všechny ostatní generace politiků neměly tyto dvě výhody a přitom se nedokázaly zadlužit,navíc vydržovaly velké a nákladné armády , narozdíl od těchto.Dá se říci jediné o těch po roce 1990:Ti se hledali až se našli.Jsou určitě nejdepresívnějšími politiky všech moderních dob.Nejhoršími hospodáři ze všech kdo tu kdy vládli jako Češi.Jejich působení je moc špatné.
22. 10. 2011 | 10:23

resl napsal(a):

Za rok nadělá hradní intrián tolik lží, že nebude mít nikdo zájem, aby tento člověk se objevil ve veřejné funkci. A na to, aby zakládal jinou stranu je velký zbabělec a alibista. Počká si a když zjistí, že je o nácky malý zájem, rychle vycouvá. Tento srab se vytahuje svou pózou proti EU. Ovšem musí mít imunitu, nesmí mu nic hrozit. Jinak, Václav Klaus je v prvé řadě zbabělec, jen to před svými retardovanými umí dobře zakrýt.
22. 10. 2011 | 10:24

blue jay napsal(a):

resle,
Ceska verejnost by si prala Vaclava Klause jako dalsiho presidenta. Klaus 50% .....Svejnar....Nemcova... Gott a na konci Paroubek 4. Takze, vase kunkani ala Pehe asi nema v ceske spolecnosti moc velkou vahu.
22. 10. 2011 | 10:36

kK napsal(a):

Není to třeba tak, že o tom, co bude určitá osoba dělat se rozhodne až nastane čas na Ljublaňce?
22. 10. 2011 | 10:36

vasja napsal(a):

rest.
Tohle si pusť každý ráno a budeš smířenej.

http://www.youtube.com/watch?v=_b9HYG9FIR0
22. 10. 2011 | 10:36

Koplkop napsal(a):

blue jay
Nemám definici. Nejsem obyčejný člověk. Jsem Koplkop. Jediněčný, neopakovatelný, svůj. Nejsem stádní typ, nejsem část bezhlavého davu. Jsem část lidského davu, kde má každý svoje jméno, svůj hlas, své svědomí.
22. 10. 2011 | 10:45

ZM napsal(a):

Třeba se odstěhuje do Švýcarska, a bude přednášet na nějaké švýcarské VŠ jeho moudra :) Nebo bude spisovat další knížky. Třeba by mohl napsat knížku- Pravda o kupónové privatizaci :)
22. 10. 2011 | 10:47

ZM napsal(a):

Největší překvapení by bylo, kdyby parlament ČR změnil ústavu a umožnil prezidentování jednomu člověku 3 volební období po sobě. A opět by při prezidentské volbě těsně vyhrál Klaus :)
22. 10. 2011 | 10:50

blue jay napsal(a):

vasjo,
tohle je ten spravny tym!

http://www.youtube.com/watch?v=8iGwHnG3l4Q

Od 1998 tahle parta uzasnaku vladla CR 8 let. Spravnej tym. Nedivim se ze se obycejnem lidem po nem stejska.
22. 10. 2011 | 10:52

Viola napsal(a):

blue jay

abych tu nemusela něco opisovat, tak si přečtěte

http://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/slovnik/pismeno/P/stranka/115
22. 10. 2011 | 10:53

skeptický napsal(a):

Aby český president kopal za česko je vlastně spiknutí.
22. 10. 2011 | 10:57

blue jay napsal(a):

ZM,

To by ale Pehe dostal mrtvicku. Ne ze bych si to nepral, lol. Ale CSSD se postara ze prima volba presidenta nebude. Pravice by souhlasila s primou volbou za predpokladu nemenit pravomoce. Ale sockomuniste krici, "to NE! lid by si mohl zvolit nekoho nad nimz nemame kontrolu. Oklestime mu pravomoce aby nam v pripade ze se dostaname k moci nedelal potize.." Vule lidu ala CSSD? LMFAO.
22. 10. 2011 | 11:00

Karel Matousek napsal(a):

Vaclav Zak ma hlavne pravdu v tom, ze soude podle internetovych diskusi je 60% ceske populace retardovane nebo infantilni, viz. vasja, etc. Omlouvam se zbyvajicim 40.
22. 10. 2011 | 11:20

Karel Matousek napsal(a):

nebo blue jay.
22. 10. 2011 | 11:21

mb napsal(a):

mně karel nijak zvlᚍ vadit nebude ...
22. 10. 2011 | 11:40

skeptický napsal(a):

Do blogů ani diskusí jiní ani nejdou.
22. 10. 2011 | 11:42

vasja napsal(a):

blue jay.
A jaký to sou bedny, když refrén: "úúúúééééoůůůůů" musej číst z listu:))
A to sou vlastně eště inteligenti.
Matoušek by to ani nepřečet.
22. 10. 2011 | 11:45

Scarabeus napsal(a):

Citace autora: "jaký politický prostor má prezident úmysl obsadit a s jakým programem"

Mimo jiné prostor, který dřív zabíral Sládek.
http://www.youtube.com/watch?v=RzsygMU_j_k

P.S. Sládka nemám a neměl jsem nikdy v oblibě.
22. 10. 2011 | 11:51

Sladký napsal(a):

Ještě stále některým z vás nedošlo, že diskuze s ptáky (kormorán,hawk,jay) cestovateli a jinými členy pravicové squadry at už těmi placenými,těmi mdlého rozumu, či s ideologicky vymytými mozky je zbytečná a marná, že je to ztráta času? NEMÁ SMYSL na ně reagovat.
22. 10. 2011 | 11:51

blue jay napsal(a):

karle Matouusku

podle vaseho prispevku take patrite k tem 60%. Mezi infantilni a retardovane. Nekdo vice inteligentni nez vy (tech 40 zbyvajicich) by totiz nenapsal to co jste napsal Vy.
22. 10. 2011 | 11:54

zemedelec napsal(a):

Pane ZM.
Takhle podobně to vidím i já.
Kdyby náhodou to nevycházelo,tak to zařídí statistický úřad.Opravdu by se musela změnit ústava,aby mohl Klaus znova kandidovat.Pro mě je důležité,že rostou preference levici,tak nějaké prohození funkcí jak v Rusku,nepřichází v úvahu.To,že si ani nepřeje vítězství levice,tak mu to dělá hodně práce,co s tím.No,nečekám nic povzbuzujícího.
22. 10. 2011 | 12:07

hanah napsal(a):

Žák

:-)Problém je v tom, pane Žáku, že prezident Klaus není zdaleka tak jednoduchý a prvoplánový, jako vy ho dokážete nebo chcete vidět.
22. 10. 2011 | 12:12

arnazach napsal(a):

blue jay:

Franta Adamec na hrad? To by novoroční projev končil na Silvestra.
22. 10. 2011 | 12:14

Sladký napsal(a):

Klaus není jednoduchý a prvoplánový.Pravda.Čert ví, jaká spletitost se skrývá za krádeží propisky a jaký tajný plán.:o)))
22. 10. 2011 | 12:22

Václav Žák napsal(a):

Omlouvám se, Duka je arcibiskup. Opravil jsem text.
22. 10. 2011 | 12:26

blue jay napsal(a):

arnazach,

A co Zaoralek?

To by novoroční projev končil na Halloween.
22. 10. 2011 | 12:30

Admirál napsal(a):

Probíhá boj o příští dominanci na pravici. Pokud se mne jako spíš nalevo orientovaného zeptají co je pro mne menší zlo, jestli neoliberálové nebo neoliberálové řízlí neokonzervativci, je to jednoduchá volba.

Proto volám, ať žije Vaclav Klaus, příští lídr české pravice. Držím palec.

Mimochodem, že Klaus nepřilal Kosovskou "prezidentku" a Sakašviliho, to jsem si doopravdy užil. A pan Žák má pravdu, pro členství v NATO bych nehlasoval. Nikoli nikdy, ale již nikdy.
22. 10. 2011 | 12:32

slavwin napsal(a):

Je pravičák nebo bolševický zloděj zbavený přitažlivosti ideologie pomocí které se dají snadno oblbovat a okrádat masy lidí. Já bych rád měl od něho pokoj, ale že stane vtíravou modlou postbolševických zlodějů tomu těžko zabránit.
22. 10. 2011 | 12:48

Joseph napsal(a):

Nepřijmout kosovskou prezidentku a pojídače kravat je snad normální reakce každého člověka, který si váží svého čistého obleku.
Být poblemcaný nějakými zbytky uloupených lidských orgánů nebo eventuelně skončit s ožvýkanými reverami...
I když, žáleží na tom, kde šijete.
22. 10. 2011 | 12:58

S.Š. napsal(a):

Vážený pane Žáku, pár doplňujících poznámek :

Tak předně, řekla bych, že příprava k tomu, co sledujeme dnes, je po léta chystaný projekt, který sahá prakticky až do samých počátků Klausova druhého prezidentského období. Úvahy o možném dalším působení v politice od něj totiž slyšíme už - prokazatelně - již v červnu 2009 ("To mne vede k úvahám, kdo ví co bude v roce 2013, jestli nebude prostor pro nějaký můj další vstup do politiky s jiným praporem v ruce", Právo, 27.6.2009).

1) Veletoč ve vztahu k církvím, najmě církvi katolické („Katolická církev začíná hrát roli, která je naprosto neadekvátní jejímu postavení v této zemi,“ vyjádřil se Klaus v červenci 1993, jsa iritován několikahodinovými televizními přenosy z cyrilometodějských oslav na Velehradu), jejž připomínáte. Za zmínku by stálo i oddalování církevních restitucí, obávajíc se většího společensko-politického a především ekonomického vlivu katolické církve (možná zde byly i další důvody).

A znovu : jde opět o dlouhodobý proces, který lze sledovat nejen u V.K., nýbrž i u jeho současných spolupracovníků. Petr Hájek v sobě objevil "autentického" katolíka před pár lety ("Já z opice nepocházím", 2009), Ladislav Bátora, po léta působící v Československé straně socialistické (považoval to za "autonomnější
protest než podpisem elitářské Charty 77 exkulpovat údajně polepšené někdejší
komunistické škrtiče naší svobody a samostatnosti"), podle dostupných informací začal o Bohu mluvit až v r. 2009 ve vlastním životopise ("nevyzvedávám Národ nad Boha" či "k tomu mi dopomáhej Bůh"). Pokud jde o Janu Bobošíkovou, která ještě před pár lety hovořila o "flanďácích", kteří jsou "ve spojení s revanšisty", zjišťujeme, že v r. 2011 najednou o sedmé ranní usedá ve sv. Vítu do lavice na svatováclavské mši ... :-)

2) Nová strana : Do zakládání zcela nové politické strany a jejího postupného budování v regionech se V. Klaus pravděpodobně již i vzhledem k věku znovu nepustí. Navíc fakticky odmítl, že by mohl zakládat novou politickou stranu s L. Bátorou : "Potisící říkám, že nejsem mluvčí pana Bátory, že nejsem obhájce pana Bátory, že jsem s panem Bátorou jednou jedinkrát v životě mluvil" (to je ovšem snadno prokazatelná lež, pozn.S.Š.). "Úvahy o tom, že spolu zakládáme politickou stranu, jsou fascinující ... Nechci vyloučit možnost, že by u nás mohla vzniknout politická strana, ke které bych mohl mít takové či onaké sympatie. Ale jména a konkrétní nápady, které se objevují, jsou úsměvná a legrační" (Právo, 27.11.2011). S Bátorou se nicméně o nové straně bavil (Bátora v Týdnu, viz http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/batora-potvrdil-s-klausem-jsme-se-o-nove-strane-bavili_215077.html). Nic konkrétnějšího pan Klaus nepoví : "Neptejte se mě, jaká bude na šachovnici situace po dvacátém čtvrtém tahu bílého. Zkoušejte, jestli umím na nějaké přiměřené úrovni hrát šachy" (Právo, 27.11.2011). Včil spekulujte, politici, politologové, novináři, občánkové ... :-)

3) Jak všichni ví, variantou by mohlo být i znovuovládnutí ODS, přestože tato možnost se zdá být čím dál tím více nepravděpodobná : Klause zpátky nechceme, je minulostí, zní v ODS z krajů (http://aktualne.centrum.cz/domaci/politika/clanek.phtml?id=714023), kongresu ODS je zaslána pouhá zdravice. Přesto má strana z Klause obavy : "Byl by to problém", říká M. Němcová (http://aktualne.centrum.cz/domaci/politika/clanek.phtml?id=718388) k možnosti, že by se Klaus stal tváří politické konkurence. Je tu ale ještě jiná věc : Klaus je problémem ODS, říkají stále častěji různí politologové. "Problémem ODS je prezident Václav Klaus. To je oponent Petra Nečase. Tak, jak se Klausovi podařilo ve spolupráci s ČSSD svrhnout vládu Mirka Topolánka, tak se mu může podařit svrhnout i tuto. Nečas neví, co může očekávat. Věci veřejné hrají totiž roli prezidentova koně," nastínil nelehkou situaci předsedy vlády politolog Rudolf Kučera (mediafax.cz, 21.10.2011). To píše už dávno a opakovaně také Bohumil Doležal a podobně hovoří i Vladimíra Dvořáková.
22. 10. 2011 | 13:23

S.Š. napsal(a):

Summary : Nová strana s Bátorou a Bobošíkovou (variantně s Bártou) tedy spíše ne, převzetí ODS by hrozilo rozštěpením strany. Vycházejíc z jistoty, že V.K. nemůže usednout jako řadový poslanec ve sněmovně (máte pravdu, to by bylo pro něj utrpení, navíc i pozice vzhledem k prezidentskému působení ne úplně nedůstojná), lze dospět k tomu, že další vstup do aktivní politické řeže je pro Klause nejen otevřený, ale může skončit i tím, že do nové soutěže přes všechny ambice nakonec již nevstoupí. V jakém případě by se mohl znovu stát premiérem ? To je klíčová otázka. A pokud na ni Klaus ani po 24. tahu bílého nenajde odpověď, do předem prohraného boje spíše nepůjde. Premiérem by se totiž mohl stát jen v případě, že by případná nová strana (říkejme jí pracovně třeba "BBB", Bárta, Bátora, Bobošíková) a ODS udělaly takový volební výsledek, že by si mohly činit nárok na sestavení vlády, případně uzavřením tzv. velké koalice (nová strana + ODS + ČSSD), resp. nějaké nové formy opoziční smlouvy.

Přesto věřím, pane Žáku, že Václav Klaus přes všechno napsané uspokojivou odpověď vymyslí, a nejen vymyslí, nýbrž i zrealizuje. Jak totiž píše Alexander Mitrofanov, nemáme zatím u nás politika, který by jej dokázal zastavit ("Jestli je někdo z našich politiků podobný buldozeru, tak je to Václav Klaus. Razí si zvolenou cestu a překážky jsou pod jeho rozlišovací schopností. Jak to, že ho dosud nebyl nikdo z politiků schopen zastavit? Popíjí snad někde potenciální Klausův soupeř ouzo, pardon plzeň?", Právo, 2.9.2011). Je to tak. Václav Klaus stále nemá žádného rovnocenného soupeře, je mimořádně pracovitý, cílevědomý, umí bojovat a nevzdávat se, je k tomu celoživotně trénován. To je třeba mít stále na zřeteli.

S pozdravem
22. 10. 2011 | 13:23

Aleš napsal(a):

škoda,té "diskusní bídy". Vzpomínám na excelentní diskusi k článku pana Žáka na téma LS před řadou měsíců.
Pan Žák zase "předvedl" velmi kvaliktní blok. Pár poznámek.
PAn prezident má před sebou několik set dní života na politickém výsluní a jeho start do doby "bez prezidentského pozlátka" může ovlivnit řada okolností /vývoj v EU a světě- hospodářská krize/ a také "domácí polit. situace", jak dlouho vydrží současná kmotrovsko-kleptokratická koalice, co jí případně nahradí,/ zda něco podobného v oranžových barvách/ a jak se jí podaří ustát dlouhé období kleptokracie rozvinuté panem šloufem, zažívající zlaté období pod politickou patronací pánů Dalíka, Řebíčka, Bartáka a šnajdra.Ale zde lze předpokládat rozprášení policejních vyšetřovatelských struktur pod patronací bílého koně Kubiceho a tak snad jen mírné pozitivní změny lze předpokládat u státních zástupců, ale ti bez funkšní policie nic nezmohou a všechny nebezpečné kauzy budou odloženy, proto to pilitici ustojí, ale naštvaniost veřejnosti vzroste!
Jediné doplnění tohto , co uvedl pan Žák: Z politických okruhů lze předpokládat přitvrzení v oblasti sociálně tržního hospodářství /přispěje k tomu demografie a hospod. krize/ a opakované útoky na vše nepolitické- media /viz sklandální útok na Respekt/, občanské společnosti, soudy.
Je otázka jak se "klausovu politickému panoptiku", které jde proti politickým a ekonomickým zájmům země- izolace pro zemi , kde hospodářszví je postaveno na exportu v době globalizace, podaří získat podporu, úspěchu mohou pomoci problémy eurozony.
Jediným života schopným politicky " souznějícím" projektem, je strana populistky Bobošíkové, politický neúspěch prohradních Machovců byl tristní. Lze předpokládat, že vládní populistické veverky žádná politická budoucnost nečeká.
V.K. jako výkonného politika v parlamentním boji si neumím představit. V.K. je dnes už jen mentorem, kritizujícím politikem, neschopným diskuse a proto i parlamentním půtkám, ale nepochybně s velkým polit. vlivem. Proto si myslím, že bude vystupovat jako ikona jakéhosi uskupení vedeného Bobošíkovou, které vcucne Bátoru, některé politicky ambiciozní veverky, možná i ODS typu Zahradil, Oberfalzer, Fajmon aspol. Zde jsou podle mne možnosti i více jak 10% hlasů pro toto xenofobní politické sdružení.
22. 10. 2011 | 13:25

mb napsal(a):

scarab dik za odkaz ... ( vypovidajici)
22. 10. 2011 | 13:30

Aleš napsal(a):

Onlouvánm se paní Sylvě, její příspěvek byl "paralelní".
a brilantní jako vždy. Ano s tou možností exekutivní funkce to sedí. Ale je zde obrovské riziko, jak ukazují stále se prohlubující stavy neovládání /poslední vystoupení na téma vetuji a zločinného Respektu/ a neschopnosti diskuse a kompromisu,zejména se zahraničními politickými partnery, že to vyvolá mezinárodní konflikty a povede k ose Budapest Praha.A potom cena pro náš stát by byla obrovská.
22. 10. 2011 | 13:35

mb napsal(a):

sš (prostřednictvím mitrofanova) napsala: nemáme zatím u nás politika, který by jej dokázal zastavit

/ to je ta největší tragedie (čr) již dele než 20 let ... /
22. 10. 2011 | 13:45

SuP napsal(a):

Paní Šauerová -
27.11.2011 ještě nebylo. Ani v Rudém právu. Rozhodně oceňuji, že řetězec Vašich spekulací a úvah končí docela rozumně, totiž že je pravděpodobnější, že se VK do velké politiky už nevrátí. Spojovat jeho ambice s BBB? To bych ho musel mít za mnohem většího šaška, než mám toho druhého buldozera. Zejména proto, jak se ty "šachové tahy" obou - podle Vašich úvah - podobají.
Pravda, ode mě nikdo nečeká, že bych měl pravdu a ani já nemám potřebu o tom někoho přesvědčovat. Nicméně mi přijde nejpravděpodobnější, že se pokusí znovu uchvátit ODS, což by byl její konec a další z příležitostí pro nové, mladé sekáče, co se nezakecají.
22. 10. 2011 | 13:53

Kanalnik napsal(a):

"Jak totiž píše Alexander Mitrofanov, nemáme zatím u nás politika, který by jej dokázal zastavit ("Jestli je někdo z našich politiků podobný buldozeru, tak je to Václav Klaus. Razí si zvolenou cestu a překážky jsou pod jeho rozlišovací schopností. Jak to, že ho dosud nebyl nikdo z politiků schopen zastavit? Popíjí snad někde potenciální Klausův soupeř ouzo, pardon plzeň?", Právo, 2.9.2011). Je to tak. Václav Klaus stále nemá žádného rovnocenného soupeře, je mimořádně pracovitý, cílevědomý, umí bojovat a nevzdávat se, je k tomu celoživotně trénován. To je třeba mít stále na zřeteli."

Ja nevim... mne se jevi Vaclav Klaus hrdinou prumernosti, ktery dokaze vyuzivat situaci ke svemu prospechu bez ohledu na prospesnost takoveho jednani pro sve okoli. Vytvari kolem sebe auru silneho a schopneho politika, a asi i sam sebe presvedcil, ze jim je. Je to ale maska, posilovana reakcemi jeho okoli, ktere mu potvrzuje (ve sve prumernosti), ze on je tim kralem prumeru.

Podle mne jej ridi nekde hluboko uvnitr strach (ktery si sam pred sebou nepripusti) a tak si myslim, ze VK napr. z tech ruznych prekazek strach ma a pozornost jim venuje vyjimecnou (viz Mitrofanof).

Jeho strach mu zabranuje povznest se nad prumer a byt skutecnou osobnosti. O to vic jej posiluje ve vytvareni aury silneho panovnika, ze ktereho maji i novinari strach, jako male deti. (viz. Drobilova afera a tiskova konference temer nevybocujici z mantinelu, ve ktere ji chtel Klaus mit).

Totez je videt nyni na jeho vyroku o zlocinnem Respektu. Prokukuje z toho jeho vlastni nesebevedomi a potreba se zajistit pomoci berlicek cernobilosti = odmitani postavit se problemu celem.

Klaus pouze neustale nese masku radoby osobnosti, sirici atmosferu mocneho statnika, kterou si zajistuje zakulisnimi hrami.

To nemuze dopadnout dobre, jak pro neho, tak pro spolecnost v CR, ktera je tez obeti prumernosti. Skoro to vapada, jako kdyby si CR a Klaus byli souzeni. A kdyz ne Klaus, tak nekdo jiny, podobny.
22. 10. 2011 | 13:59

S.Š. napsal(a):

SuP : Ano, máte pravdu ... :-) Zdrojem citátů je Právo, 27.8.2011. Za chybu, dokonce dublovanou, se pochopitelně omlouvám.
22. 10. 2011 | 14:02

ld napsal(a):

s.š.,

zapomeňte na to, že Klaus s prezidentováním končí. Jestli se podaří razantním způsobem změnit ústavu do takových krajností jako je 6 let mandátu, přímá volba..., tak už to bude úplně jiná hra s jinými pravidly. A na to ten koryfej čeká.
22. 10. 2011 | 14:04

S.Š. napsal(a):

Kanalnik : To nemůže dopadnout dobre ? Ano, také bych to tak viděla. A zdá se, že nejsme sami, proto také burcující texty těch, kteří si vidí dál, než na špičku nosu. Není jich málo, a vidíte, stejně jsou fakticky bezmocní.

Pane Id, taková změna ústavy se přijmout nepovede a dokonce ani nevím nic o tom, že by některá strana Vámi naznačovanou úpravu navrhovala. To by si snad nedovolil ani známý ústavní expert Marek Benda ... :-)
22. 10. 2011 | 14:24

scientist napsal(a):

Díky, pěkný text!
22. 10. 2011 | 14:48

Koplkop napsal(a):

Aktuálně.cz:
Předseda TOP 09 Karel Schwarzenberg podle očekávání přijal na celostátním sněmu své strany kandidaturu na prezidenta republiky, a to i v případě nepřímé volby.
Pro ty co nadávají na Klause: Dobře Vám tak :-)
22. 10. 2011 | 14:50

mb napsal(a):

koplkpop ... viz. výše ... karel mi (nijak zásadně) nevadí ...

má pouze jeden nepěkný rys a to/tím je: přehlížení, bagatelizace ( čunek, kalousek )

v porovnání s Klausem jest však učiněným andělem ...

a snad i autentickým člověkem hodnot / až na ( viz. výše ) kalouska a čunka /

aloha
22. 10. 2011 | 14:58

ld napsal(a):

s.š.,

když to říkáte vy, tak jsem klidnější:-). Ale návrhy ČSSD na 6 let mandátu k přímé volbě jsou na stole. Zatím jim ještě nikdo neřekl, že střílí sice dobře, ale na vlastní branku.
22. 10. 2011 | 15:09

vasja napsal(a):

Pan Hvížďala připouští možnost /v poslednim blogu/ že se milost může koupit.
Připustme, že Franta Adamec z Brna se tady posral.....
22. 10. 2011 | 15:16

zemedelec napsal(a):

To vasja.
Není nad osobní prožitek a skušenost.
Držím F.Adamcovi palce.Že toho ví moc a leze jmenovaným na nervy je jasné.Smutné,že se čeká až co Klaus.To,že si Klaus budoval svoji pozici,dokazuje už jenom to, že všechny důležité posty ve státní správě obsazuje,jemu věrnými.Který politik náhodou získával lepší preference,musel z cesty a nepřekážet. Proto se tvrdí, že nemá schopného soupeře.
22. 10. 2011 | 17:06

vico napsal(a):

- Franta Adamec by mohl být tůůze nebezpečný....kdyby ho tu měl někdo trpělivost číst :-)

- Mitrofanov sice patří ve srovnání s Leschtinou k těm lepším komentátorům, ale jeho zvolání, "kdo zastaví Klause?", jen svědčí o faktu, že sám patří k těm uhranutým. Klaus ideálně vyhovuje zdejšímu voličskému populu. Je to génius průměrnosti. Například tím, že ani dvě desetiletí ve vrcholné politice nevymazala z jeho duše sympatickou lídlovskou shánčlivost. I v audině v jeho srdci burácí trabantový motor o obsahu 600 kubických centimetrů. Stále je to náš taťka. My rozumíme jemu a on nám.

Klaus nikdy nepůjde na politický výsek, pokud v něm zůstane pražskej Prosek.

A k těm šachům. Pokud hrál simultánku, tak na všech zahraničních šachovnicích mu "spadly šachové hodiny". Prostor se zužuje na českou kotlinu, na poslední domácí šachovnici. Kde jsou všichni ti slavní? Zůstal, i zde doma, Bátora, Bobošice, Hájek, Bartoš. Všem těm poskytl svou zatím nespornou politickou autoritu, kterou však tito "dárci" dost ostudně prochlastávají. Ti všichni spoléhají na to, co taťka Šmoula vymyslí. Je však příznačné, že bývalá věrná Šmoulinka Němcová už v panu prezidentovi vidí jen problém/v jiné roli, než soupeře s ním nepočítá/. Všichni si začínají přát ať i tato partie je dohrána. Umí-li Klaus opravdu vidět dvacet tahů dopředu, možná se vidí v nějaké virtuální rouře pod dálnicí obklopen posledními věrnými.
22. 10. 2011 | 17:53

Petr Veselý napsal(a):

Klaus je jednička , protože je od nás z Proseku !
Franta Adamec je potrhlej magor z Brna - tam je to úplně normální - to je ta zatáčka s rigolem před Vídní !
22. 10. 2011 | 18:27

mb napsal(a):

Prosek, výsek
u nás ví se
prezident že
nestydí se

nácek, žáček, propiska
bůh čas všem konec odpíská ...
22. 10. 2011 | 18:30

český maloměšťák napsal(a):

Václav Žák
...v kterém cirkuse ???

Objednávám 4 lístky. Někam dozadu /nosím s sebou všude propisky/.
22. 10. 2011 | 18:41

S.Š. napsal(a):

Pane vico, no, pobavil jste mě, umíte být vtipný, a bylo by fajn, kdyby si "všichni začínali přát ať i tato partie je dohrána", leč - jak na potvoru - zrovna dnes v Právu čtu : "Pokud chcete znát názor, tak tu situaci, že by Václav Klaus získal ODS znovu k sobě jako otec zakladatel, si dovedu představit" ("Klaus šéfem ODS ? To by šlo, říká místopředseda strany Pavel Blažek", Právo, 22.10.2011).

Klaus ideálně vyhovuje zdejšímu voličskému populu, píšete. Tak, tak, V.K. je takříkajíc jedním z nás. Václav Žák ale (v souvislosti se vztahem k EU) píše, cit. "Odpor k unii posiluje sebevědomí té části populace, která má lehce infantilní sklony. Z diskusních internetových fór by se mohlo zdát, že to je dominantní rys české populace, ale tak zlé to nebude". Tohle je vlastně jediná věc, kde bych s ním spíše nesouhlasila. Víme už, že Češi a Moravané by dnes většinově hlasovali proti vstupu do EU a je známo i to, jak velkou mají chuť přijmout euro. To je tak vysoké procento lidí, že jej podle mého názoru zahrnout pod "část populace, která má lehce infantilní sklony" dost dobře nejde, ledaže bychom připustili, že takovým syndromem trpí většina z nás. Václav Klaus a ODS ale na těchto názorech lidí mají lví podíl a z tohoto pohledu by vůbec nemusel mít o budoucí voliče nouzi.
22. 10. 2011 | 18:49

mb napsal(a):

sš napsala: Tak, tak, V.K. je takříkajíc jedním z nás.

... toto musím opravdu ale opravdu absolutně VETOVAT ...

... Klaus není jedním ze mě .... !!!! ( :-)

hezký večer ...
22. 10. 2011 | 18:57

vico napsal(a):

S.Š. : Ten rozhovor s Blažkem v Právu jsem si ještě nestačil přečíst, takže nevím, v jaké souvislosti pan Blažek svou představu ODS s lídrem Klausem v čele vyslovil. Už tím, že je Klaus mimo stranické struktury, to moc reálně nevidím. Možná jen jakýsi stranický úzus velí si otce zakladatele v předsednické funkci představit.Nemyslím, že jako Přemysl Oráč bude od páru věrných volů/jména nechť si dosadí každý sám/ dosazen na předsednický stolec. Pro ODS je Klausovi vyhrazena už jediná role. Stát se zaživa svatým, ale pod podmínkou,že už zůstane oním příslovečným "svatým za dědinou" anebo blanickým rytířem, pod podmínkou, že ze skalní sluje nikdy nevyjede. Stále si myslím, že přibývá těch, kteří si přejí, aby i na poslední šachovnici už byla partie dohrána. Souhlasím však, že mnozí voliči si to nepřejí a pan Žák je opravdu v tomto ohledu až příliš velký optimista :-(

Nicméně zvrat může přijít velmi rychle :-)
22. 10. 2011 | 19:09

Václav Žák napsal(a):

Paní Sylvo,
jako obvykle situaci analyzujete přesně, ale zkuste si udělat kvantifikaci. Když sečtete Bobošíkovou, Macha, Bátorovo DOST Všci veřejně a fragment ODS, kolik to bude procent?
CO je ještě důležitější, jací budou koaliční partneři? Kdyby Kalousek počítal s tím, že se přimkne pod Klausova křídla, kdyby - nedejbože - kníže se přestalo politicky angažovat, mohlo by to znamenat problém. Ale je zřejmé, že Kalousek vsadil na hru bez Klause, když vytáhl proti Bátorovi. Hlavně mi nevychází, že by veřejnost, už notně otrávená "reformami", korupcí, tedy politickým provozem vůbec, kterákoliv pravicová varianta lákala k přechodu od středo-levých pozic doprava. Takže docházelo by k dosti bratrovražednému boji o stejný elektorát.
Nevím, proč bych za současného rozdání karet neměl být (mírným) optimistou.
Klaus hraje mistrně, ale ani on s kartami na betla durcha neuhraje.
Nakonec si spočítá preference a začně hledat institucionální bázi, aby mohl jezdit po montpelerinských společnost přednášet o svobodě a nesmyslnosti globálního oteplování.
Srdečně zdravím
22. 10. 2011 | 19:48

1960 napsal(a):

O snahách založit v Praze novou vysokou školu pro Václava Klause si cvrlikají vrabci na střeše. Mohl by hrát roli guru, který se obklopuje mladými vyznavači. Tato role se mu moc líbí, proto tak mocně usiloval o titul profesora (ačkoli na VŠ nikdy nevyučoval)
22. 10. 2011 | 20:25

Aleš napsal(a):

Také si myslím pane Žáku, že V.K. není hazardní hráč a ve Vámi zmiňované " národovecké populistické polit. soustraně" by se angažoval pouze za předpokladu, že by kynula významná exekutivní funkce a to až po jejím úspěchu ve volbách. Já jsem odhadoval sílu tohoto obskurního sdružení na cca 10%, ale pokud dojde k ekonomickým problémům spojeným s EU a Německem, tak potenciál roste. Jen si nejsem jist zda "národovci" naleznou polit. partnery.
Kalousek se s Klausem rozhádal, ODS, ČSSD také nepůjdou a s KSČM a lidovci vládu neudělají. Tak se toho snad nedočkáme!! Moc si to přeju.
A pozice globálního mozku na konferencích o EU a oteplování hřeje mnohem více a ještě se budeme moci pobavit nad cestopisy z těchto cest. Jediným rizikem je zde letecká katastrofa.
22. 10. 2011 | 21:06

Aleš napsal(a):

A o VŠ a jejím založení se hovoří ve spojením s jeho synem.
22. 10. 2011 | 21:07

S.Š. napsal(a):

Tak tedy, pane Žáku, to jste mě dostal, přechod od středo-levých pozic doprava za situace, která nastává a ještě nastane se zhoršující se situací tzv. střední a nižší třídy, to musím brát za bernou minci i já ... :-) Máte pravdu, na to nelze zapomínat.
Pěkný večer.

Pane Aleši, i Vám. A ty milosti jste rozebral docela dobře, četla jsem.
22. 10. 2011 | 21:22

alvarova napsal(a):

Pane Žáku, zdravím a dodávám: Kalouskovo vystoupení proti Bátorovi neznamená vůbec nic. Pro oba. Nic. Nic není starší než včerejší noviny... Nic není starší než včerejší názory. Je to prosté.
22. 10. 2011 | 23:21

Václav Žák napsal(a):

Paní Alvarová, též zdravím. Přemýšlel jsem i o této variantě. Teoreticky máte pravdu. Ale Kalousek Klause ponížil, to on nezapomíná. A nechce a nebude chtít hrát druhé housle. Dokud je ve hře kníže se svou proevropskou orientací, je spolupraáce s národovecko-konzervativním uskupením prakticky vyloučena. A pokud kníže vypadne ze hry, bude přínos TOP09 vůči tomuto seskupení marginální.
23. 10. 2011 | 00:35

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Poslední věta blogu vyjadřuje vše. I jen trochu všímavější občané určitě zaznamenali Klausovo téměř geniální driblování a tah na branku. Teď mu zbývá jediné: proniknout do nejvyšších pater evropské politiky, nic nižšího není jeho osobnosti důstojno. To by bylo možné jenom revolucí v politické hierarchii EU. Třeba to V. Klaus stihne a stane se prvním prezidentem FES (Federace evropských států).
23. 10. 2011 | 01:01

Ap. napsal(a):

Ahoj pane Stejskale,
nedávno jste mi tady smazal jeden příspěvek, kde jsem nikoho nejmenoval, jen jsem použil (podle vás) nevhodné slovo.Ne, nepíšu to proto, že bych se urazil, jen jsem si na vás vzpomněl, když tady průběžně čtu ty ostatní - psal jste mj., že díky tomu se jen tímto způsobem a tady udržuje slušná (nebo tak nějak) diskuze. Tak jsem si pár těch blogů, kde promazáváte prošel... Asi vás to nezajímá, ale víte, k čemu jsem došel? Že vlastně promazáváte cca (ať nežeru ;o) dvacet jmen, kterým tu a tam něco smáznete, tu a tam jim "vynadáte". Bohužel toť vše. Tím celý cirkus končí. Řeknu to jinak: hrajete si tady na všeználky, ale baví se tu a nadává si pár lidí (tu šoumenů, tu samožerů, tu všeobecně stále a průběžně nasraných) a jen občas sem zabrousí někdo, koho to téma opravdu zajímá. Ti v závorce jsou si tak akorát schopni mezi sebou vyšťouchnout oko, čemuž vy, ve své blahovůli (si myslíte) zabraňujete. Ti, které to zajímá, po chvilce tzv. diskuze tyto blogy opouštějí a "s vodpuštěním na ně serou" . Všim jste si? No nic, ono vlastně o tu diskuzi ani tak nejde, co? Ono jde o návštěvnost serveru. Především. K tomu je dobrá i (někdy hlavně) poznámka "smazal jsem jeden příspěvek ... bla bla bla". Tím nechci říct, že je třeba přestat mazat, spíš jen to, že nemá cenu hrát si na něco, co nejsem.
PS nemusíte mi tady odpovídat, pana Žáka stejně moc nečtu. Ostatně sondu dělám spíše mezi komentujícími, než mezi "blogery". No a holt už mne komentující (občan, voroshilov, blue jay, ......) nic nového nepřinášejí. Vám asi jo, když máte pořád tolik trpělivosti, že jste schopen to ještě furt číst. Nebo vás dobře platěj. Tak vám to přeju. Teda - jestli mi rozumíte ;o) Tak sbohem
23. 10. 2011 | 01:10

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Spíše SNES (Společenství nezávislých evropských států).
23. 10. 2011 | 01:20

vasja napsal(a):

zemedelec napsal(a):
To vasja.
Není nad osobní prožitek a skušenost.
Držím F.Adamcovi palce.
---------------------
Ono méně znamená více. Pan Adamec nezná míru a to co tady předvádí je kontraproduktivní.
23. 10. 2011 | 08:30

S.Š. napsal(a):

Paní Alvarová, ad 23:21 : Miroslav Kalousek dnes poslal Václavu Klausovi další pozdrav. Protože šlo o podstatné vystoupení (kandidátský projev), které - podle výslovného sdělení - bude představovat budoucí politiku TOP09, a to i pro příští parlamentní volby, dovoluji si jeho část pro Vás, případně i další zájemce, přetisknout. Tady je :

"...
Musíme být připraveni na to, že ztížená sociální situace ve společnosti posílí poptávku po tzv. jednoduchých, tedy extremistických, tedy revolučně totalitních řešeních. Budou dvě. To jedno je trvale přítomné, je to řešení rovnostářské – (staré heslo nerezaví) – „každý podle svých možností, každému podle jeho potřeb“. To je politika, která z chudých neudělá bohaté, ale která do bídy uvrhne úplně všechny. Na opačné straně spektra (obsahově však na téměř stejném bodě, neboť spektrum není úsečka, ale kruh) bude viditelné „hnědnutí“ politiky. Nacionalismus, xenofobie, antisemitismus, nesnášenlivost k imigrantům, kteří nám „ujídají z talířů“ to vše bude pro určitou část společnosti přitažlivým a proto politicky relevantním tématem. V tomto případě bude mít TOP 09 jako moderní konzervativní strana odpovědnost o to větší, že tito novodobí „náckové“, ať už se budou institucionalizovat jakkoliv, si budou říkat „konzervativci“ a budou svou nahnědlou politiku prezentovat jako konzervativní.

Bude proto naším úkolem vysvětlit veřejnosti, co je obsahem konzervativní politiky. Že to je respektování tradičních hodnot, které ale nesmí být vykládány jako brzda nezbytné modernizace. Jsou naopak její stabilizační kotvou. Jsou-li naše hodnotové principy obsaženy v modernizační systémové změně, pak máme záruku kontinuity a tedy i trvanlivosti.

Bude naší historickou úlohou přesvědčit veřejnost, že konzervativní politika neznamená zpátečnictví. Že v podmínkách české společnosti to neznamená návrat do „národoveckých“ emocí Druhé republiky. Toto není akademická úvaha. Důslednost konzervavtivních postojů a jejich aplikace při dílčím rozhodování bude mít praktický dopad v podobě míry občanské svobody, již se v nadcházející turbulentní době podaří zachovat.
23. 10. 2011 | 11:18

S.Š. napsal(a):

pokr.

V prostředí Evropské unie pak musíme prokázat české veřejnosti, že konzervatizmus neznamená negaci všeho a demontáž všeho, čeho bylo dosaženo od Maastrichtu a od Lisabonu. Pozice ČR v procesu dalšího vývoje EU, bude totiž další historickou odpovědností TOP 09. Dostanu-li Vaši důvěru na funkci 1. místopředsedy a předsedy Programové rady, chci iniciovat na toto zásadní téma širokou expertní i politickou vnitrostranickou diskusi. Musíme být především schopni jasně formulovat a přesvědčivě odargumentovat, co jsou naše skutečné národní zájmy z hlediska prosperity, v nemenší řadě pak z hlediska bezpečnosti.

Jsem totiž přesvědčen, že hrozící model „dvojrychlostní“ Evropy je v přímé kontradikci se zájmy ČR. Jeho důsledkem by záhy byly negativní dopady na jednotu vnitřního trhu a projevy protekcionismu, což by proexportní ekonomiku naší země poškozovalo zejména. Pokud by tento vývoj nebylo možné odvrátit a Evropa by se skutečně dvourychlostní stala, pak je přímo proti skutečným národním zájmům být mimo hlavní integrační proud EU. Nejsme Velká Británie, velký ostrov s širokými obchodními i finančními vazbami do celého světa. Nejsme Norsko s jeho plynem, ani Švýcarko s jeho bankami. Jsme Česká republika se svou nezměnitelnou geopolitickou i ekonomickou pozicí. Buďme si sebevědomě vědomi svých výhod, ale mějme také stále na paměti svá zranitelná místa. Mimo hlavní integrační proud EU se paradoxně staneme více závislými nikoliv na EU jako celku, kde můžeme spolurozhodovat, ale na některých jednotlivých zemích, kde žádné pravomoci nemáme. O to komplikovanější pak je fakt, že v tomto případě se jedná o země, s jejichž vlivem nemáme právě ty nejlepší historické zkušenosti.

Naše historická úloha při formování naší pozice v EU je o to důležitější, že na pravé části politického spektra budeme zřejmě jedinou relevantní silou s touto jasnou, odpovědnou a nealibistickou pozicí. Bude poctivé a pro voliče přehledné, pokud se toto téma stane i zásadním předvolebním tématem. Nebudeme totiž rozhodovat zdaleka jenom o sobě, ale především o svých dětech a vnucích. Na tomto tématu budeme rozhodovat o tom, zda jim připravujeme život v relativní prosperitě a bezpečí, či budoucnost v izolaci od hlavního evropského trendu.

Pokládám proto za životně důležité, abychom uměli pojmenovat pro budoucnost české národní zájmy z hlediska pragmatické úvahy o budoucí prosperitě, svobodě a bezpečnosti nikoliv z hlediska nostalgických emocí.

..." (pramen : http://www.top09.cz/snem/projevy/kandidati/kalousek-musime-vysvetlovat-co-je-skutecna-konzervativni-politika-7585.html)

Řekla bych, že tohle se M. Kalouskovi dost povedlo.
23. 10. 2011 | 11:19

stejskal napsal(a):

No, tak když jste po průběžném přečtení několika debat dospěl k názoru, paní či pane Ap., tak s tím asi moc nenadělám (ale stejně jsem rád, že to tu už více než čtyři roky docela slušně funguje, zatímco jiná, takto otevřená fóra buď zanikla, nebo zavedla přísnou registraci, či se na jich nedá debatovat ;-).

Hezký den.

Libor Stejskal
23. 10. 2011 | 12:21

Aleš napsal(a):

Paní Sylvo, skoro pochvala od informačního analytika potěší.
Text Kalouskův je opravdu povedený- vystihnul dobře pozici České republiky ve světě a upozornil i na rizika populistických řešení a demaskoval Klausův postoj jako nevýhodný pro ČR. Je otázka jak chlast a s tím související sklony k agresivitě umožní v nejbližší době kvalitní fungování jak v exekutivě, tak v politice.
Jednání TOP jsem příliš nesledoval, slyšel jsem komentáře, které naznačovaly nedostatek pracovitých politiků v TOP 09 s kouzlem osobnosti. Stranu dělají na venek 4 lidi- kromě vedoucí dvojky Gazdík a Drábek. Posledně jmenovaný rozhodně kouzlem osobnosti neoplývá. A za poslení rok se téměř nikdo nový neobjevil. Heger není politik a navíc jeho názory na řešení problematiky zdravotnictví nejsou v souladu se Šnajdrem a politikou TOP.
23. 10. 2011 | 12:30

vico napsal(a):

S.Š. : Díky za citaci projevu M. Kalouska. Neříkám to rád, ale lépe než Kalousek a jeho kolektiv bych svůj názor nezformuloval. Kalousek se zřejmě shlédl v polském D.Tuskovi. Uvidíme.
23. 10. 2011 | 14:09

S.Š. napsal(a):

Pane Aleši, to nebyla skoropochvala, nýbrž pochvala, superlativy šetřím celý život, moji synové by mohli vyprávět ... :-)
Ano, TOP09 je v personální nouzi, to se ale netýká jen TOP09, nýbrž všech našich zaznamenáníhodných politických stran. Na práci je pak vždycky málo lidí, to je přece známá věc. Navíc, když se někde náhodou někdo pracovitý vyskytne, nemá zrovna moc na růžích ustláno, často je taková vlastnost na překážku, ba dokonce, pokud je něco takového o člověku dopředu známo, a nedejbože, dosáhl-li již nějakých výraznějších pracovních úspěchů, přijetí na nové místo může být dopředu i vyloučeno, mohla by to totiž být i konkurence. To se týká i politických stran ... :-)
23. 10. 2011 | 14:18

S.Š. napsal(a):

Vico : Ano, pane Vico, zdá se, že ČSSD, Zelení a na pravé části politického spektra TOP09 zůstávají posledními obhájci EU a našeho působení v ní. Bylo by dobré, kdyby téma bylo mnohem více akcentováno, to alespoň tak hlasitě, jak to činí po léta, s velmi slušným výsledkem (viz názory veřejnosti v sociologických průzkumech), protistrana v podání pana Klause, hradní skupiny a části ODS, k níž, jak se zdá, se stále více přichyluje i Petr Nečas (je jedno, zda z taktických či jakých důvodů). To se ale zatím, bohužel, příliš neděje, zde mají všechny tři v úvodu vyjmenované strany poměrně velký dluh.
23. 10. 2011 | 14:31

zemedelec napsal(a):

Paní S.Š.iP.vico.
Nejsem tak znalý jak Vy oba.
Takových projevů už bylo hodně,ale použiji to rčení,po ovoci poznáte je a to je sakra kysele.
23. 10. 2011 | 14:37

mb napsal(a):

ad sš a kalousek ... potiz s kalouskem je ta, ze nevíme zda byl/je zlodej ... viz. trautmberkův bonmot o polepšeném pytláku ... pokud je/byl zloděj, pak jsou všechna jeho proevropská slova devalvována ...

to je myslím, co se kalouska týče, nejpodstatnější ... je zloděj(em) / byl zloděj(em) ???

jinak uznávám že mu to myslí a že se na rozdíl od jiných politiků neuchyluje k populismu a neuhýbá ... / a drží logiku /

jo a taky má smysl pro humor ...

njn ...
23. 10. 2011 | 14:51

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Oba jsou teflonově nezničitelní politici.
23. 10. 2011 | 16:25

Zbyněk Matyáš napsal(a):

S.Š.:
Obhajovat EU v dnešní podobě a činnosti může jenom velký enthusiasta. ☺
23. 10. 2011 | 16:28

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Kdysi jsme obdivovali mládí a šarm bratří Kenedyů a dělali si legraci ze starců v Kremlu. Dnes nám starci zřejmě nevadí navzdory riziku senility nebo stařecké demence.
23. 10. 2011 | 17:47

Kanalnik napsal(a):

S.S. - dik za pretisk Kalouskovych slov; pekne podano, i kdyz Kalouska nemusim
23. 10. 2011 | 19:33

S.Š. napsal(a):

Pane Matyáši, nevím přesně, o čem píšete, nikdy a nikde jste ode mne nemohl číst, že bych obhajovala "dnešní podobu a činnost EU". Nebo to, co jste napsal, je poznámka vztahující se ke Kalouskovi ? EU je unikátní projekt, který se v současné době potýká s velmi, velmi závažnými problémy. My se v ní ovšem chováme - až na výjimky - spíše jako černí pasažéři (natažené ruce a když se něco nedaří, plivanec), a dostáváme se tak stále víc a víc do izolace. Za naprosto zásadní úkol ČSSD (TOP09, případně Zelených a event. i Levice21) považuji, abychom se v rámci EU znovu pokusili získat statut spolehlivého a aktivního člena, na tom visí, a docela bez přehánění, naše budoucnost. Kritika a neustále negace, které nejsou sto (či prozatím se ještě ostýchají ??) navrhnout reálnou ekonomickou a politickou alternativu, je k ničemu, slovy na houby. Víme, kde se nacházíme, kde je naše geografická poloha a co všechno z toho vyplývá, anebo ne ? Evropa musí opravdu hodně pracovat a provést spoustu reformních kroků, aby v budoucnu ještě mohla ve světě hrát nějakou zásadnější roli. Není jasné, zda se to vůbec podaří. A my, namísto co bychom měli být šťastni, že po desetiletích totality znovu patříme tam, kde jsme byli vždycky, a že se můžeme účastnit tak jedinečného projektu, děláme co ? Chováme se neseriózně, děláme problémy, vymýšlíme kličky a obezličky, event. nadáváme a vysíláme do okolí posměšné poznámky. To není mnoho, viďte, pane Matyáši ?
23. 10. 2011 | 19:51

Admirál napsal(a):

S.Š - "Za naprosto zásadní úkol ČSSD (TOP09, případně Zelených a event. i Levice21) považuji, abychom se v rámci EU znovu pokusili získat statut spolehlivého a aktivního člena."

Nová mobilizace? Nový zásadní úkol? Nový nepřítel? Kolikrát jsem to za poslední léta slyšel?

Věřit se dá jednou. Pak???
23. 10. 2011 | 21:30

Aleš napsal(a):

Paní Sylvo, problém je ten, že "konstruktivní přístup k EU" nezískává dnes politické body, politické body získávají projevy "vyčůranosti" typu- uděláme všechno pro stabilizaci eura, ale nehodláme platit ani korunu, do dneška jsme s výjimkou přístupu k EU odmítali jakékoliv referendum, ale uděláme ho k EURu.
Nikdo z politiků nahlas neřekne- jako proexportní stát, který exportuje více jak 80% exportu do EU máme zájem na stabilizaci EU a Eura, protože v případě významných problémů to na náš stát nepříznivě dopadne. I ta ČSSD je tak proevropská, že v době předsednictví potopí vládu a neomlouvá ji, že ten stoh nechtěla zapálit, že si jenom hrála tehdy se sirkami.
Oni totiž ty naše politické strany /nevím jak TOPka- podezřívám ji také, proč by měla být jiná s lidmi jako jsou Kalousek, Paarkanová, Severa a signálem pro mne byl nový systém odměňování státních zaměstnanců, kde významná část platu by byla odvislá od odměn a politici by tak měli ještě snazší vysávání veřejných rozpočtů/, ale určitě ČSSD, ODS a VV jsou strany, kde rozhodují kmotři, ČEZ a spol., jejichž zájmem je vysát co nejvíce veřejných peněz. Nejhorší je ta beznaděj- všechny strany berou desátky z veřejných zakázek. Některé podporují nízké daně, druhé rozdávají a nemají z čeho- ale v konci nejsou schopny řešit žádný problém, protože nejsou schopné se domlouvat ani na tom , kolik je dvě a dvě. Např.nový důchodový systém, z něhož mohou mít radost zejména penzijní fondy,ale vůbec neřeší deficit důchodového účtu. Nikdo si netroufne říci. Pánové a dámy, podívejte se za hranice, tam lidé na stáří spoří minimálně 20 let a jejich úspory ve fondech tvoří mnoho desítek procent částky v důchodu a u nás jste důchodci z 95% závislí na vyplácené základní penzi.
Je to tristní.
Zdravotnictví- zachováme dostupnost zdravotní péče nezměněnou.
JAk když dostanou zdavotní pojišťovny stejně peněz,vzroste DPH a o 10% mají vzrůst palty zdravotníků? Kdo si to spočítá, tak jediným řešením, že onen rozdíl v příštím roce zaplatí pacienti.
I to nikdo nahlas neřekne.
23. 10. 2011 | 22:09

Zbyněk Matyáš napsal(a):

S.Š.:
Děkuji za reakci, opravdu si jí vážím. V minulosti jsem se zde často rozepsal o integraci Evropy, o její uspěchanosti a o pochybnostech ze způsobů jejího prosazování, o otázkách společné měny. Nyní se ukazuje, že byly oprávněné, a tak mi zbývají jen ty ´posměšné´ poznámky. Vaše aktivistické názory o naší budoucnosti spolehlivého člena EU lze spíše vnímat jako člena poslušného a ne každý může s nimi souhlasit. Vypadá to, že do izolace spíše se dostávají mnozí evropští politici slabě akceptující a málo respektující realitu. Naše budoucnost nezávisí ani tak na EU jako na nás.
24. 10. 2011 | 00:52

Zbyněk Matyáš napsal(a):

Aleš:
"jediným řešením, že onen rozdíl v příštím roce zaplatí pacienti." Nemuseli by, kdyby se nekradlo a více šetřilo. To neplatí jenom pro zdravotnictví.
24. 10. 2011 | 00:55

Vaše Banka napsal(a):

Když se bavíme o tom, co bude pan post-prezident dělat, já už pro něj mám teplé místečko!
24. 10. 2011 | 17:01

Franta Adamec z Brna napsal(a):

Dokumenty o zločinech Havla a Klause
-
Otec Vaclava Havla pred valkou pujcoval velky sal Lucerny komunisticke strane na sjezdy, viz Dalkovy vyslech. Havluv dedecek z matciny strany Hugo Vavrecka, se stal na jare 1933 reditelem pro zahranicni styky v Batovych zbrojnich zavodech, v zari 1938 byl jmenovan ministrem bezportfeje ve vlade Milana Hodzi, v militantni vlade generala Jana Syroveho mel na starosti oblast propagangy, behem 2. SV, jako obchodni a technicky reditel Batovych zavodu, nejen zbrojovek, v protektoratu Cechy a Morava, a na Slovensku, prichazel do styku s nacistickymi pohlavatory.
-
Po rozpadu zelezne opony v Berline, Vaclav Havel s agenty StB a KGB organizoval komunisticky puc v Praze. Dosadil bolsheviky, StB a KGB, Calfu, generala Vacka, komunisticke prognostiky Klause a Dlouheho do vlady CSFR. Vaclav Havel vyzval k humanitarnimu bombardovani Evropy, pri otevreni Muzea holocaustu ve Washingtonu v roce 1993. Jako bezdetny oznacil EU za impotentni. Vaclav Havel a Vaclav Klaus, se nechali zvolit militanty, ex/komunisty a estebaky, JUDry kteri rozkradli fondy EU, cizi majetky, lesy, pole, vinohrady a vodni zdroje na Morave. Zalozili komunistickou a estebackou mafii, Chartu 77, OF, ODS, CSSD, TOP09, VV..., s byvalymi kandidaty KSC, komunisty a estebaky.
-
Komunisti ze svobodne Evropy a BBC komunisti P. Tigrid, K. Kyncl, I. Medek a dalsi,udrzovali u moci komunisty v CR - 24.10.2011 Jan Čulík: Pár poznámek k historii Svobodné Evropy
Co se týče sporů, o nichž Jiří Tieftrunk píše, nešlo mimochodem jen o spory mezi Čechy a Slováky v redakci, ale o velké spory mezi staršími členy a příchozími po roce 1968. Ti byli často obviňování, že jsou "komunisti". S cenzurou měli problémy Karel Jezdinský i Karel Kryl a po r. 1990 i já sám - Svobodná Evropa totiž vyjednávala s českou vládou o financování z ČR a bála se kritizovat Václava Klause.

Podle Žádosti o vstup Václava Klause do KSČ zveřejněné na http://www.kscm-prostejov.wgz.cz/kandidat-ksc-vaclav-klaus, ing. Václav Klaus CSc. narozen 19.6.1941 v Praze, podal žádost do KSČ. V dotazníku jsou uvedeny jeho rodiče členové KSČ, Václav Klaus, narozen 22.8.1901, Marie Klausová , rozená Žaková narozena 12.10.1914. , její otec byl člen KSČ Štefan Mišina, narozen 5.8.1904. Podle www.svazky.cz byl Václav Klaus, narozen 19.06.1941, evidován v seznamech StB od 03.03.1958 pod krycími jmény Kluk, Bog-85 a REK.

Stovky soudců byly v KSČ, stát zveřejnil jejich seznam. Podle mluvčí Palečkové není seznam úplný. Je na něm 618 soudců, což je zhruba pětina z celkového počtu, a 359 státních zástupců, tedy téměř 30 procent. Z významných soudcích funkcionářů je v něm například předseda Vrchního soudu v Praze Vladimír Stibořík nebo předseda pražského městského soudu Jan Sváček. Mezi někdejšími členy KSČ je i jeho předseda Pavel Rychetský. Máme vědět, kdo ze soudců byl v KSČ, řekl Ústavní soud.

"Informace pocházejí z podkladů zpracovávaných soudy po roce 1989 v souvislosti se jmenováním kandidátů do funkcí soudců, kde byla v charakteristikách jednotlivých kandidátů zaznamenávána jejich politická příslušnost. Kandidáti KSČ uváděni nebyli. Od roku 1996 do roku 2006 pak uchazeči o funkci soudce předkládali jako součást podkladů ke jmenování ´Čestné prohlášení uchazeče o jeho politické příslušnosti´, t.j. čestného komunisty. Od roku 2007 už stát podobné údaje neshromažďuje vůbec. Stejná situace platí i pro státní zástupce, samosoudce, exekutory a advokáty.

"Jde o to, že hodnotový systém členů KSČ byl často odchylný od hodnotového systému moderního demokratického právního státu. Z povahy věci mohl a stále ještě může v té či oné míře ovlivňovat rozhodování jednotlivých soudců," jejíž politická praxe se rozcházela se základními hodnotami lidskosti a právního státu, ale i s vlastním programem a zákony. "Komunistický režim porušoval jak práva běžná, tak základní práva a vlastní předpisy," napsali soudci.

19.10.2011 "Ministerstvo spravedlnosti trvá na tom, že zveřejnění seznamů soudců a státních zástupců s komunistickou minulostí na základě nálezu Ústavního soudu bylo správným krokem. Ústavní soud loni rozhodl, že někdejší členství soudců v předlistopadové KSČ není jejich soukromou věcí.
-
Estébácké a komunistické struktury v ČR a EU najdete:
- v seznamech poslanců, prezidentů, ministrů, www.poslanci.cz, poslanci EU http://cs.wikipedia.org
- v seznamu exekutorů ČR, www.ekcr.cz včetně jejich reklamních www, s estébáky.
- v seznamu advokátů České advokátní komory, www.cak.cz
- v seznamech StB, www.svazky.cz
...
24. 10. 2011 | 17:08

Otokar Löbl napsal(a):

Pane Žák,
pan president dobře ví co dělá a dobře ví co se od něj čeká a co říká. On je jako voda která si vždy najde cestu a mlýnské kolo které se potom točí. Toto ovšem platí pouze v České kotlině. Za hranicemi je konec, tedy šmitec. Ekonomicky je poněkud v minulém století a zajatce klasicke neoliberalní teorie. Nehorší je na tom že zapomíná na faktor času, což je typická nemoc minulého systému v ČR. Jinak jeho teorie by byla v pořádku. Je to jako s hradní standtartou na které je napsáno že pravda vítězí. Ovšem není psáno kdy?
24. 10. 2011 | 22:35

AliceFlowers28 napsal(a):

freelance writer
10. 02. 2012 | 21:04

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy