Omšelé mediální hrátky okolo voleb

21. 10. 2012 | 10:20
Přečteno 6511 krát
Psáno pro Čro6

Rakouský list Der Standard přinesl po volbách komentář k výsledkům krajských voleb a voleb do Senátu. Der Standard jsou liberální noviny, které dotuje stát. V Rakousku se vedle bulváru seriózní noviny bez dotací neobejdou. Komentář kritizoval ztrátu paměti českých voličů, kterou předváděl zejména na výsledcích voleb ve dvou senátních okrscích. V Praze 8 porazil komunista Jiří Dolejš v prvním kole kandidátku ODS, i když byl údajně zapleten do nestandardního lobbyingu týkajícího se loterijního zákona. Ve Vsetíně zase zvítězil Jiří Čunek, který byl obviněn z korupce a jehož vyšetřování velmi nestandardním způsobem zastavila nejvyšší státní zástupkyně.

Autor komentáře dovozoval, že čeští voliči si nepamatují ani korupci, ani komunistickou minulost. Na motivy komentáře Der Standard se v českých médiích objevila spousta komentářů. Opíraly se přitom o prestiž rakouského listu a komentář prezentovaly jako názor západní veřejnosti na politický vývoj v České republice.

Ve skutečnosti byl autorem komentáře Robert Schuster, šéfredaktor časopisu Mezinárodní politika vydávaného Ústavem mezinárodních vztahů, který zřizuje Ministerstvo zahraničních věcí ČR. Stěží tedy může představovat mínění západní veřejnosti. Také mu to čtenáři v reakcích pod článkem dali znát. Jeden z čtenářů se autora komentáře ptal, jak si dovoluje kritizovat rozhodnutí suveréna, tedy lidu, a jestli podle jeho názoru demokracie znamená, že občané smějí volit jenom podle přání komentátora. Připomnělo mi to Bertolda Brechta. Ten se také potom, co východoněmecká vláda prohlásila, že lid zklamal její důvěru, zeptal, jestli náhodou nepotřebuje rozpustit lid a zvolit si jiný.

Způsob, jakým česká média o volbách referovala lze stěží označit za profesionální.

Ze záplavy komentářů varujících před rudým nebezpečím a ztrátou paměti český občanů jasně plyne, jak daleko máme k pochopení toho co demokracie vlastně je. Volby vystavily politické reprezentaci účet, a to je také jejich bytostným posláním. Je zcela nemístné za to voliče kritizovat. Spíš je třeba snažit se pochopit, co se ve společnosti děje. Odpovědnost za politickou situaci a její vyhodnocení voliči má přece především vládnoucí garnitura. Podíváme-li se na výsledky voleb střízlivě, zjistíme, že se suverén nerozhodoval nelogicky. Z vládní koalice obstál jenom ten politik, který se mohl vykázat hmatatelným zájmem o potlačení korupce. Voličům kupodivu nevadilo, že se také podílel na reformách.

Výsledky voleb určila nízká volební účast. Komunistické straně přišla zhruba polovina těch voličů, kteří ji volí v parlamentních volbách, sociální demokracii jedna třetina, pravicovým stranám ještě méně. Ve skutečnosti zjevně nedošlo k žádným přesunům ve voličské přízni a k nástupu komunistů. Zcela jasně to ukázaly výsledky druhého kola senátních voleb. Lehce hysterická interpretace voleb svědčí spíš o tom, jak právě ti, kteří neustále brojí proti komunismu, se ještě nevyzuli z komunistických bačkor. Jako oni mají strach ze svobody. Je vedlejší, že vyznávají jinou ideologii, důležité je, že stejně jako komunisti touží ostrakizovat názory, které nepovažují ze správné. Jde to až tak daleko, že komentátor veřejnoprávního rozhlasu hodnotí kandidáty podle jejich literárního vkusu.

Lze se divit rozčarování pravicových a sociálně demokratických voličů? Pochybuji. Výkon vlády rozpočtové odpovědnosti a boje proti korupci je přece tristní. Vláda, která, která dělá mimořádně necitlivou sociální politiku, až si vysloužila otevřenou kritiku soudkyně Ústavního soudu i tvrdou kritiku ombudsmana. Každý týden dokazuje svou neschopnost řídit stát. Kontrolu nelegálního obchodu s lihem jsme nedokázali zvládnout ani jako Slovensko. Nechci kritizovat politiku úspor. Je zřejmé, že v zemi, v níž dochází k masivní korupci ve veřejných zakázkách, jsou veřejné výdaje plýtváním, ale pokud vláda není schopna zajistit ani kontrolu peněz z evropských fondů, a dovolí jejich zneužívání v rozsahu tolika miliard, že si tím anulují úspory v sociálních výdajích, dostávají vládní úspory velmi trpkou pachuť. A to nemluvím o případech, kdy vláda ukazuje zaskočené veřejnosti, jak svěřené prostředky vyhazuje vidlemi z okna. Vždyť na kauze ProMoPro je nejskandálnější to, že ministr zahraničí a současný ministr obrany vyhodili stamiliony kvůli uspořádání konference evropských ministrů zahraničí v národní kulturní památce, na zámku Hluboká, když ji mohli mnohem levněji udělat jinde. Upřímně se divím, proč se to ignorují orgány činné v trestním řízení.

V boji proti korupci platí: prevence je vše. I zde vláda selhává. Alfou a omegou fungujícího státu je solidní státní správa. Vláda nejen neuvedla v platnost zákon o státní službě, ale plánuje jeho nahrazení paskvilem, který by pouze legalizoval současné korupční prostředí. Takzvané manažerské pojetí státní správy je ve skutečnosti synonymem pro korupční odměňování úředníků za bílého dne. Strategické záměry vlády nejenže nesměřují proti korupci, ale naopak pro ni vytvářejí ideální prostředí. Příklad? Nasazení informačních technologií nevede k racionalizaci a omezení korupce, spíš se stalo zdrojem měkkých peněz pro její financování.

Voliči sociální demokracie mohou být stěží spokojeni s tím, jak si jejich reprezentanti vedli při řízení krajů. Kauza hejtmana Ratha, či skandální situace v severních Čechách nejsou něčím, na co by mohli být pyšní. Sociální demokracii se nepodařilo, a ani nemohlo podařit zopakovat úspěch, který měla v minulých volbách s agendou odmítnutí placení poplatků ve zdravotnictví. Ostatně právě v tomto bodě jejich sliby vyšuměly do ztracena.

Sečteno a podtrženo. Rozčarovaní voliči zůstali doma, čímž došlo k posunům v preferencích. Voliči nedali hlasy uskupením jako je Suverenita Jany Bobošíkové, Paroubkův LEV, dokonce ani Zemanovu trucpodniku. Neuspěla ani Dělnická strana sociální spravedlnosti. V senátních volbách uspěli kandidáti, které občané nepovažují za zkorumpované. Platí to i pro senátora Čunka. Voliči na Vsetínsku ho za zkorumpovaného nepovažují. Není to spíš důvod voliče za racionální volbu pochválit?

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Ládik!!! napsal(a):

Stejně si myslím, že by vláda měla začít bilancovat. Nevedla si v podmínkách krize špatně.
21. 10. 2012 | 10:34

Luba napsal(a):

Pan Žák správně přečetl volební výsledky.
Zřejmě není politikem ...

To např. Miloš Zeman o voličích hovoří jako o lidech inteligentnějších, než jsou politici. Ale zároveň optimisticky tvrdí, že třetina lidí jsou blbci.

Zdá se, že Zemanovi inteligentní voliči nepřišli k volbám. A ti co přišli nevsadili na psovitého alfa-samce Zemana,
ale na Čubu.

Hlídací psi demokracie, kterým Zemanovec Zeman nemůže přijít na jméno, však povětšinou upozorňovali na fakt, že vítězství ČSSD při tak nízké volební účasti je poněkud problematické - a že tedy tratili všichni korupčníci.

Závěr: Novináři jsou inteligentnější, než by si přál mnohý politik.

P.S.: Pane Žáku: "lobbisté", nikoli "lobbyisté"!

"Odvozenina lobbyista, která se někdy objevuje, je však v této pravopisné podobě nesprávná.

Slovo je vytvořeno příponou -ista a slovo, od něhož je odvozeno, končí na -y, tedy lobby + ista. Protože by se setkaly dvě stejně vyslovované hlásky, jedna z nich se vypouští, ale přípona se zachovává nezkrácená. Správná grafická podoba odvozeniny je lobbista, stejně jako např. od ragby – ragbista, McCarthy – mccarthismus aj.

Obdobným způsobem utvoříme i výraz lobbismus (podle připravených Pravidel českého pravopisu psáno i lobbizmus); označuje ‚zákulisní ovlivňování parlamentních zástupců‘."

http://nase-rec.ujc.cas.cz/archiv.php?art=7116
21. 10. 2012 | 10:47

pop napsal(a):

Vláda která krade a ničí tuto repubiku patří do báně.Rozprodej majetku který jim neříká pane,likvidace střední třídy a zahánění starších lidí do chudoby si zaslouží odchod do propadliště dějin.Tato arogantní a škodlivá cháska asociálů si zasloží jen uranové doly.
21. 10. 2012 | 10:47

ten, kdo se hádat nebude napsal(a):

Pro Ládik!!!.
Nejnižší růst ekonomiky a nevyšší růst zadlužení z okolních zemí.
Mediální masáž krize, krize, krize je pro Ladíky.
21. 10. 2012 | 10:50

Paint it Black napsal(a):

Ládik!!!

Dost černý humor.
21. 10. 2012 | 10:52

ten, kdo se hádat nebude napsal(a):

„Analýza: Za druhý propad Česka může Kalousek, ne Evropa“

„Praha - Ekonomiku a také veřejné finance čekají nové potíže. Ministr financí Miroslav Kalousek a premiér Petr Nečas vidí jejich zdroj v dluhové krizi eurozóny, která prý přepadne také Česko.

Tato tvrzení však nepodporují ekonomická data.

Tuzemské hospodářství zpomaluje, i když tzv. dluhová krize Českou republiku ještě nezasáhla. Jediným prokazatelným důvodem je pokles domácí spotřeby, který vyvolala Nečasova vláda úspornou politikou“

„Nízké mzdy a nezaměstnanost
Veškeré špatné zprávy tak zatím dodává tuzemská ekonomika.

Už čtvrtým rokem neroste domácí spotřeba a údaje Českého statistického úřadu prozrazují, že s další kolo úspor zahájily domácnosti v letních měsících. To se projevuje na tržbách maloobchodu i služeb, které jsou dnes pod úrovní roku 2007. „

http://aktualne.centrum.cz/domaci/politika/clanek.phtml?id=719192
21. 10. 2012 | 10:53

ten, kdo se hádat nebude napsal(a):

Připomenu, když končila v devadesátých letech vláda pravice, tak ČR byla v recesi, přestože státy kolem rostly až 3 %.
Prostě naše pravice umí.

Jsme bombardování řečmi o krizi, ale tak, jak se například v minulých dvou letech dařilo Německu, našemu hlavnímu partnerovi, to se hned tak opakovat nebude.
21. 10. 2012 | 11:01

Fialenka napsal(a):

Tak takhle to bylo s tou kritikou z Rakouska? Myslela jsem si to.
21. 10. 2012 | 11:15

dříve čtenář napsal(a):

Volby nejsou směroplatné! Nevolil totiž Rumcajs!
Ládík - máte pravdu, naša vláda si nevedla v krizi špatně... Vládne totiž KATASTROFÁLNĚ!
21. 10. 2012 | 11:19

resl napsal(a):

Na volbě Čunka bylo zřejmé, že se občan nenechá zmást jenoduchou propagandou. Pokud vládě vadil, bylo to správně, tam korumpovalo moc lidí a ti nemají zájem o jednoduchá řešení člověka, který s nimi krást nechce. Podobně je tomu u Nečase, který je zase bohužel ve vleku hradního zloděje, nepoučen, jak zničil Topolánka.
21. 10. 2012 | 11:29

honza napsal(a):

Solidní článek, vysvětlování volebného propadáku pravice jejímy čelnými představiteli se podobá projevům Štěpána a Jakeše v 89. Ti byli také mimo realitu. Zatím si ještě svazhák neuvědomil, že vítězství Pospíšila v západočeském kraji vypovídá, že lidem mnohem víc, než nepodařené reformy vadí mafiánské poměry ve státě, což dokresluje i suveréní vítězství Michálka v senátních volbách. A když po debaklu vystoupí Nečas a vedle něj stojí Drobil - k tomu už není co dodat.
21. 10. 2012 | 11:35

Jednání Veřejně Prospěšného Významu napsal(a):

JVPV - Omšelé mediální hrátky okolo voleb

Všiml jsem si velmi zajímavé reakce Moravce včera, po ukončení rozhovoru s Tomio Okamurou, když s Rusnokem a dalším hostem mudrovali nad jeho prohlášením. Všem co se dívali muselo docvaknout, jak politický komentátor Moravec je nesoudný. Doslova prohlásil "Okamura si myslí, že.., asi má Moravec rentgen na myšlenky, když takto neseriózně dokáže ovlivňovat veřejné mínění. Okamžitě tímto faulem, ale našel porozumění u obou diskutujících, což lze považovat za nekorektní mediální hrátky, ve prospěch Bůh ví koho?
21. 10. 2012 | 11:49

Jana Pechová napsal(a):

Velmi rozumný náhled na věc. Díky.
21. 10. 2012 | 11:55

jarpor napsal(a):

" Volby vystavily politické reprezentaci účet, a to je také jejich bytostným posláním. Je zcela nemístné za to voliče kritizovat. Spíš je třeba snažit se pochopit, co se ve společnosti děje."

Z celého blogu nejzásadnější a pravdivé sdělení...

Vše další je zatíženo subjektivními pocity a vnímáním reality autorem... na který má samozřejmě právo, leč nelze jeho soudy považovat za "Slovo boží"... včetně např. úsudku, že : " Odpovědnost za politickou situaci a její vyhodnocení voliči má přece především vládnoucí garnitura."

Soudím, že odpovědnost za politickou situaci nenese jen vládnoucí garnitura ale celá politická scéna, třeba proto, že opozice "něco" další vládě předává a na politickém klimatu se taktéž podílí... stejně jako soudím že vyhodnocení výsledků voleb je na každém voleb se účastnícím subjektu a na každém kandidátovi.

Subjektivních komentářů a vyhodnocení si ještě "užijem"...

Za to, že ODS dostala "na prdel" si může především ona sama... avšak přece jen nelze nezmínit to, že jinak, dle mého lépe by dopadla, kdyby ty samé kroky jako činí v čase ekonomické krize /evropského, ne-li světového rozměru/, činila v situaci ekonomického rozvoje.

Hezký den
21. 10. 2012 | 11:56

Joe Ratata napsal(a):

K uspořádání konference ministrů zahraničí evropských zemí na Hluboké došlo zejména proto,aby knížepán upozornil kolegy,že tento majetek byl hlubocké větvi Schwarzenbergů (do níž se výše zmíněná Jeho Jasnost nechala v dospělém věku adoptovat) odňat a tím nenápadně naznačoval,že by se s tím mělo něco udělat na mezinárodním poli,když už to odmítají napravit české soudy.
21. 10. 2012 | 12:14

Josef K. napsal(a):

V Petrohradu zakázali představení Lolita podle Nabokova, neboť jde o dílo rozvracející morálku. Žádost o zákaz podali místní pravoslavní kozáci. Půjde Česko stejným směrem? Či jde?
21. 10. 2012 | 12:32

Targus napsal(a):

To Václav Žák:

Sociální demokracii se nepodařilo, a ani nemohlo podařit zopakovat úspěch, který měla v minulých volbách s agendou odmítnutí placení poplatků ve zdravotnictví. Ostatně právě v tomto bodě jejich sliby vyšuměly do ztracena.

Proč polháváte, soudruhu Žáku, není to náhodou tak, že v této věci zaúřadovala soudní rozhodnutí?
Vaše tvrzení je unfair.

K Čunkovi asi tolik. Krádež na daních je podle současné morálky věcí běžnou, ospravedlnitelnou, navíc Čunek vyřešil palčivý problém s nepřizpůsobivými. Do kontejneru za město nebo za hranice okresu.
Přiznám se, že jsem dalek toho jej za to odsuzovat, a to jsem nebydlel v centru Vsetína.
21. 10. 2012 | 12:51

Bavor V. napsal(a):

jarpor
ODS by v čase ekonomického rozvoje dopadla samozžejmědobře. Zejména finančně. Měla by totiž více k rozkradení. Ale republika by ten rozvoj stejně nepoznala. Ten obrat, i když mírný, tu už byl, ale naše vláda ho dokázala hrdě a úspěšně srazit.
Holt nesmíte věřit všemu co z modrých biblí pochází.
21. 10. 2012 | 13:00

Twist napsal(a):

Pane Žáku, k propadáku komunistů ve druhém kole senátních voleb samozřejmě přispěli pravicoví voliči tím, že přišli volit soc. demáky, jejich potenciální partnery po příštích parlamentních volbách. Soc. demáci se jim už několikrát osvědčili, např. ve známé oposmlouvě. V jejich řadách se vždy najde nějaký potenciální přeběhlík. O voličích máte vysoké mínění, ve skutečnosti jsou líní, někteří hloupí a mnozí k pocitu marnosti připojují i značnou dávku zbabělosti.
21. 10. 2012 | 13:22

vico napsal(a):

Karel : Problém Ládíka je ten, že se snaží být na blogu první. Vpodstatě se jeho sdělení rovnají opakované hlášce, že se "Hliník odstěhoval do Humpolce".

Jinak výsledek druhého kola senátních voleb rozkotal výšplechty našich modrých Kojzarů, podle kterých hlavními poraženými vedle ODS je ČSSD. "Triumfálně vítězící" KSČM v přímém souboji s ČSSD totálně propadla a v tom si mohla podat ruku s ODS. Tyto dvě strany /ODS a KSČM/jsou si na sobě nesmírně podobné. Obě "partaje" by se hodily do pořadu Pošta pro tebe.

ODS by požádala pošťáka Ondru, aby ji našel bráchu, kterého naposledy viděla v děcáku, když ji byly tři roky. Identifikačním znakem by měla být jejich vzájemná jednovaječnost. Po chvíli napětí a krátkém interview s oblíbenou Ester Janečkovou se obrazovka rozjasňuje. Dosud nejasné kontury se zostřují. Za stěnou jak měsíček na hnoji se směje eurofob Vojta Filip.

Odstraňte stěnu ! řve ódesák ještě dřív, než se ho Janečková stačila zeptat.
21. 10. 2012 | 13:25

Hloupý Honza napsal(a):

ČEZští voliči volí racionálně od roku 1990. Taky to tady podle toho vypadá. Korupce, kmotři, LTO mafie, lihová mafie, justiční mafie, konkurzní mafie, ... cha, cha, ... že prý pochválit za racionální volbu.

ČEZký volič nemá ani špetku potuchy jak vypadá fungující demokracie, jak funguje její kontrola ze strany různých zájmových a občanských sdružení, jak funguje občanská společnost a jiné aktivity, ale on za to chudák ČEZký ovčan nemůže, neboť skoro všechny jsou to minimálně sprostá slova a na hranici zákonnosti, alespoň podle hradního pána a spousty bafuňářských politiků, a nikdy nebyl zájem ani v minulosti ani v současnosti vnik občanské společnosti jakýmkoliv způsobem podporovat, či posilovat, když navíc český pracující člověk má tolik starostí se svým vlastním životem v tomto absurdistánu, kde se vše mění každý rok počínaje cenami energií (ač tyto monopoly vykazují enormní zisky) a konče třeba zákony, kde jsou co pět let rodiny podrobovány různým reformám, ekonomickým pokusům, balíčkům a jiným experimentům ze strany různých chemických inženýrů a jiných vyštudovaných plzeňských "elit" tohoto Buranova, každoročnímu utahování opasků a dalšímu zpestření života v tomto Čechistánu, že na nějaké sdružování už samozřejmě nezbývá čas a ani chuť, neboť se hraje o holé živobytí.

ČEZký volič je ve srovnání třeba s americkým jako nemluvně, které se sotva naučilo chodit, navíc stále nerozezná co je bak a fuj, jeho morální a mravní měřítka jsou úplně na jiné úrovni, nerozezná pravdu od lži, toleruje, jinde netolerovatelné, neumí se samostatně rozhodovat, naučeno držet hubu a krok.

To jsem se fakt zasmál ... že prý pochválit za racionální volbu, v zemi kde největší křiváci jsou těmi nejpopulárnějšími ... Bém, Gross, Klaus, Čunek, kde k získání senátorského křesla stačí vystupovat v nějakém televizním pořadu a možná to je i dostatečná kvalifikace pro budoucího prezidenta, ale já zapomněl, musí to být ještě bývalý aktivní komunista.... prý racionální volba ... cha, cha už mě to zase bere.

Řekneme si to za pár let jaká to byla volba, já mám paměť dobrou.
21. 10. 2012 | 13:25

vico napsal(a):

Editor smazal Karla za otázku směřovanou Ládíkovi, ve které nebyl jediný vulgarismus. Abych za obecného blázna, který reaguje na již neexistujícího Karla, nebyl považován i já, nezbývá mi, než tento fakt smazání uvést.
21. 10. 2012 | 13:30

J.Kazatel napsal(a):

Tak pokud se mluví o volbách připomenu jednu maličkost. V našem městě šlo volit z 30 tisíc voličů pouze 6 tisíc. 4 tisíce pro ODS a 2 tisíce pro KSČM. Takže pokud bych chtěl uvést úspěch, nebo neúspěch voleb. Přidal bych na stránky aktuálně cz také podobnou tabulku. Jestlipak by taková "účast voličů" platila i v Rakousku ??
21. 10. 2012 | 13:32

Emissary napsal(a):

Ano, pane Žáku,

podepsat Chartu 77, to je, zdá se, v této zemi nejvyšší kvalifikace. Nejít volit, to je svaté právo každého občana a jeden z největších výdobytku demokracie. Jen bych jen poznamenal, že je třeba vědět, proč nejít k volbám.

Naopak, odvolávat se na chytrost voličů je populismus, to dělají jen politici. Voliči jsou ve skutečnosti tupí, a to nejméně jedna třetina z nich, jak někdo zde uváděl. Nemyslí na blízkou budoucnost, pouze a jen na délku svého tlustého střeva.

Vláda prý dělá necitlivou sociální politiku. No, možná. Zato tito dělají až moc sociální:

http://aktualne.centrum.cz/zahranici/evropa/clanek.phtml?id=759363#utm_source=atlasHP&utm_medium=newsbox&utm_term=position-2

Tvrdíte, že list Der Standard je seriozní, protože jej dotuje stát. Podle této logiky by neměl ve svém prostoru uvádět zmiňovaný článek od Roberta Schustera, který dle Vás seriozní není. Takže prestižní list dle Vás zveřejnil příspěvek neseriozního autora, protože zastával takové a makové funkce a má takové a makové názory a svou prestiž nerozvážně obětoval ve Váš prospěch?
Naopak, dle Vás aktuálně.cz je zřejmě velmi prestižní a seriozní i-plátek, protože dává čím dál větší prostor Vám a Vám podobným.

Pravda je jiná, část národa a potažmo voličů ztrácí paměť, protože je velmi tupá a ideologicky nasměrovaná na blahobyt svých tlustých střev, což komunisti dokázali vždy velmi „chytře“ využít. Voliči sociální demokracie nemají důvod být rozčarování. Voliči komunistů mohou jásat, nic lepšího jich nemohlo potkat poté, co této zemi za čtyřicet let způsobili. A proto se musí v tomto státě udělat všechno, aby se komunisté nejbližších sto let nikdy nedostali k moci. Vidím to jako důležitější úkol, než je křečovité potírání korupce ve stylu Vašem a Vašich blízkých chartistických i nechartistických duší.

Když už jsme u té korupce. Je ji potřeba vnímat a hodnotit stejně, nejen podle toho, z které části politického spektra přichází. Souhlasím s článkem R. Schustera. I Vy ztrácíte paměť, pane Žáku, proto jste napsal tento blog.

PS. Nebyl jsem volit, vážený pane Žáku, protože jsem znechucený stavem věci veřejných, i takovými lidmi, jako jste Vy. Kromě toho do senátu se u nás ani nevolilo. Pravicové hejtmany v krajích už ani nechci vidět, ať si ti socialisté vyžerou to, co zadlužili samy. Pak se bude líp argumentovat i lidem typu Libora svatého Stejskala.
21. 10. 2012 | 13:35

jarpor napsal(a):

Bavor V.

Myslím, že seriózní debata nemá obsahovat neseriózní argumenty. To, že by se více rozkradlo je jen Vaše domněnka, ničím nepodložená - tedy k serióznosti má dost daleko.

Když zmiňujete rozkrádání - mnohokrát jsem napsal, že za katr patří každý zloděj - to za prvé,
a za druhé - ty rozkrádačky evropských peněz na krajích přisuzujete taky vládě ?

Buďte ubezpečen, že věřím jen sobě... :-) Všechny politiky beru se značnou rezervou...

Hezký den
21. 10. 2012 | 13:38

FiV napsal(a):

Dobrý den,
po opadnutí histerie z výsledku voleb, se konečně objevují komentáře, které spíše vystihují současnou situaci na politickém kolbišti, tak jako tento blog. Proto díky za něj. Zpočátku jsem byl lehce v šoku z toho co nám tady média předkládají za překrut. Pobavilo mne přirovnání, že by se asi lid měl pro zklamání důvěry rozpustit a zvolit nový.
S pozdravem Fiala Vlastimil
21. 10. 2012 | 13:38

bortchel napsal(a):

Zatím jde jen spíše o dojmy z voleb.Přece jen,ale ODS reagovala SLEDEM přesných kroků:
1.Klaus prohlásil výsledek za jasný 2.Nečas uvedl,že se opakuje železné pravidlo prohry vládních stran v mezidobí 3.Němcová hovoří o trestu pro rebely v ODS jako vyvození závěru 4.Velmi blíkým srazem ODS a medializací svého stranického nitra,mj.rebely,ODS opět ,troufám si říci,míří na srůstání s voličským jádrem,
aby to se vžilo do kůže vedení,popřemýšlelo a nikoliv bezhlavě potápějící se loď v panice opustilo.Tedy u ODS jde ze strany vedení o organizovaný ústup,který má vyloučit paniku v řadách voličů.Promyšlené do puntíčku,přesné.Nebát se harakiri,předvedli již s Topolánkem a zabralo to?
3.signální soustava mi našeptává,že odvíjejíc se od zvolení pouze jediného senátora za KSČM se bude něco dál odvíjet.Jednak ODS předvede do nejpozdějších voleb 2014 taktiku lezení po Moebiově listu.Podivuhodný list vede brouka lezením vpřed a nepozorovaně přejít k opaku -rubu listu a nazpět k startu na původní straně.Od porážky k bývalé síle nepostřehnutelně.Ale ono to dále implikuje i tu rozinku senátních voleb,že 48 hlasů většiny v senátu lze dosáhnout jen osobou mimo "levici"-zatím Drymlem,možná jinými. A tady drží ČSSD v ruce kouzelný proutek,ale může jí vyklouznout z ruky.Každopádně vždy jeho účinek budou voliči připisovat ČSSD,ať z něho vzejde to či ono,dobré,zlé,nijaké,samozřejmé,překvapivé.Rozinka 49 bude velmi,velmi rozhodovat o výsledku parlamentních voleb,ale z více důvodů.A více komplikovaně,než se může zdát.Přece jenom politiku dnes dělá vláda s parlamentem.Rezervní klíč k pokladu nebo klíč od sklepa haraburdí?
21. 10. 2012 | 14:01

bortchel napsal(a):

opravy :Velmi blízkým srazem.49
21. 10. 2012 | 14:05

Pacík napsal(a):

vico napsal(a):
Karel : Problém Ládíka je ten, že se snaží být na blogu první. Vpodstatě se jeho sdělení rovnají opakované hlášce, že se "Hliník odstěhoval do Humpolce".
Asi má Ládik premie za rychlost.
21. 10. 2012 | 14:15

... napsal(a):

Je úžasné, jak se podobné kritické reflexe pravidelně objevují až den po volbách. To už se může. V průběhu probíhající masáže by to mohlo ovlivnit výsledky a snížit efektivitu ideo-masáže.

Později už je to Ok. Alespoň nikdo nemůže říci, že jsme nepodstoupili "sebereflexi".

V r. 2006 se také první negativa "reforem" objevila v novinách až den po ustanovení vlády.
21. 10. 2012 | 14:17

Maximus napsal(a):

U posledních komunálních voleb se nic vážného nestalo, jen
se přeskupily více hlasy na levici tak nějak více doleva a ODS ztratila 66% a TOP09 80% svých voličů, měřeno ve vztahu proti posledním volbám. Takže je to jako ve včerejších "Baronech" v TV, kde byla hláška, soudruhu poručíku, vždyť svobodník Halík vlastně nic neudělal, jen se poblil, po....l a pos...! (omluva, ale píši to jak to bylo ve filmu vyřčeno, hercem Krausem). (-:
Ale některé signály jde z výsledku voleb vyčít, navíc to doplňují poslední senátní volby. Lidé jako Pospíšil, Kubera, kteří jsou svými názory čitelní (Kubera nemá v Teplicích dluhy a Pospíšil byl v určité opozici k Nečasovi) uspěli a nevadilo, že jsou z ODS, dále pak je tu Čunek (tam je to jasné proč je oblíbený doma - řešil celkem razantně cikánský problém, který obtěžuje lidi) no a Michálek nebo Okamura jsou také jasní. Michálek má punc seriózního člověka a Okamura jde tvrdě proti vládní koalici. Takže jasný vzkaz pro vládní politiky:
Nedělejte z nás občanů blbečky a nekraďte a řešte naše problémy! Pak vám budeme důvěřovat!
21. 10. 2012 | 14:29

Karel napsal(a):

To Vico :

Editor maže občas moje vstupy.

Např. ty, kde jsem napsal svůj názor, že oproti masírované veřejnosti si myslím, že Pospíšil z ODS je gauner, viz. jeho role v prosazování zájmů exekutorské mafie.

To se tady taky maže. Sprosté nadávky levounům jsou OK, to už musí být, aby Stejskal zasáhnul.
21. 10. 2012 | 14:30

zemedelec napsal(a):

Pane Žák.
Myslím,že byl rychle poslán pastorační list voličům ODS v Praze,ať zachrání co se dá.Stejně to smrdí podvodem.Teď konečně se musí Čunek projevit.Bude také pod drobnohledem,jak svých voličů,ale i politiků.Podobně Okamura,ale také můžeme posoudit,jeho kandidaturu na prezidenta.
21. 10. 2012 | 15:02

Jednání Veřejně Prospěšného Významu napsal(a):

JVPV - Omšelé mediální hrátky okolo voleb

Titulek blogu napovídá, že se autorovi jde o média a jejich hodnocení voleb, které nemá nic společného s nestranností a profesionalitou. Čeští političtí komentátoři, především ti televizní, co jsou nejvíce na očích, je opravdu bída. Na Primě Punčochář je často až ubohý. Tachecí střídá výstupy povedené s trapnými a na ČT Moravec už nabyl přesvědčení, že jediný, kdo v této republice rozumí politice, je on sám.

Všechni unisono obldují diváky pravicovými náladami, které jsou navíc do lidí huštěny ze všech médií a společně s podobně drzou a vleznou reklamou se snaží z lidí udělat pitomce. Bohužel se jim to ještě pořád u mnohých daří a kvalita pododných diskusí jako je tato, to jen dokazuje. Většinou si každý mele tu svou dokonolalou představu a zadané téma diskuse nikoho nezajímá. Jsme národ ignorantů, a za to co tu vládne si můžeme my sami.
21. 10. 2012 | 15:22

Karel napsal(a):

Vážený pane ŽÁK, téměř jste se trefil do černého. Malá chyba, já jsem dosud volil vždy ODS. Přešel jsem ke KSČM.
21. 10. 2012 | 15:46

krajan napsal(a):

Jednání veřejné...
Tak tohle bych bez výhrad podepsal.Sám žasnu, kolik je v této zemi nesvéprávných občanů, kteří se řídí hlavně návody a konstatováními mediíí, sami postrádajíc špetku jakékoliv vlastní myšlenky.
21. 10. 2012 | 16:46

evix napsal(a):

Fialenka napsal(a):
Tak takhle to bylo s tou kritikou z Rakouska? Myslela jsem si to.
------------------------------
Mě to velmi překvapilo.
Hloupý Honza: oni američtí občané nejsou více ovčani než ti naši...koho můžou volit kromě těch co jim naservírují média? Média, to je problém české republiky!!!!
21. 10. 2012 | 17:09

vasja napsal(a):

Karel napsal(a):
Vážený pane ŽÁK, téměř jste se trefil do černého. Malá chyba, já jsem dosud volil vždy ODS. Přešel jsem ke KSČM.
-------------------------
Tak to teda určitě:-))
Jedině kdyby Vám radil ošetřovatel, tak to bych věřil.
21. 10. 2012 | 17:43

Jáchym napsal(a):

Pane Žáku,
napsal jste:
"V boji proti korupci platí: prevence je vše. I ZDE VLÁDA SELHÁVÁ. Alfou a omegou fungujícího státu je solidní státní správa.
Vláda nejen neuvedla v platnost zákon o státní službě, ale plánuje jeho nahrazení paskvilem, který by pouze legalizoval současné korupční prostředí. Takzvané manažerské pojetí státní správy je ve skutečnosti synonymem pro korupční odměňování úředníků za bílého dne.
Strategické záměry vlády nejenže nesměřují proti korupci, ale naopak pro ni vytvářejí ideální prostředí. Příklad? Nasazení informačních technologií nevede k racionalizaci a omezení korupce, spíš se stalo zdrojem měkkých peněz pro její financování."
*****************************************
Tak to je naprosto přesné.
Jenom nechápu, jak jste myslel větu, kterou jsem zvýraznil velkými písmeny: COPAK KALOUSKOVA VLÁDA dřepí na svých místech JEŠTĚ KVŮLI NĚČEMU JINÉMU, NEŽ PRO ROZŠÍŘENÍ prostoru KORUPCE A KRÁDEŽÍ ?

Já myslím, že Z TOHOTO hlediska neselhává a dělá naprosté maximum.
21. 10. 2012 | 18:32

Ládik!!! napsal(a):

Že se Hliník odstěhoval do Humpolce - to je odpověď na otázku o místě výskytu Hliníka. Stejně tak hodnoťte moji dopolední reakci na článek.
Vážení lvouni, to se ráno po 10. hodině válíte ještě v pelechu? Já měl zrovna svačinu, tak jsem zapnul pc. Z práce jsem se vrátil až teď za "nevidím" (myslím z manuální práce). Teď jdu dělat duševní práci, kterou vy neuznáváte za práci.
Nestačí se válet v posteli a zdravit se "čest práci", zkuste něco vytvořit, třeba v neděli, bez příplatku, soudruzi.
21. 10. 2012 | 18:55

Zacheus napsal(a):

Ano,nynější volby jistě naznačily možné výsledky voleb parlamentních. Ale lze to skutečně považovat za nějakou radostnou perspektivu? Vítězství dnešních vítězů může znamenat urychlené přijetí téměř zkrachovalého Eura, totální výprodej naší státní i bankovní suverenity, propagaci již i německou kancléřkou odsouzené koncepce multikulturní společnosti s jasným protikřesťanským akcentem, a to nemluvím o blábolech typu "pozitivní revoluce" nebo "holešovské výzvy", které v případě vítězství kosmopolitní ČSSD jistě dostanou "šanci".

"Po zlém nenastupuje vždy nutné dobré. Může je vystřídat i nové zlo, horší
předešelého".
Michel de Montaigne
21. 10. 2012 | 18:58

Fialenka napsal(a):

evix

Když jsem o tom komentáři z Rakouska četla, řekla jsem si, že jim nepřísluší takovýmto způsobem kritizovat voliče cizí země. Myslela jsem si, že za tím asi bude někdo určitým způsobem víc zainteresovaný.
21. 10. 2012 | 20:12

pamětník napsal(a):

Václav Žák:
"Ve Vsetíně zase zvítězil Jiří Čunek, který byl obviněn z korupce a jehož vyšetřování velmi nestandardním způsobem zastavila nejvyšší státní zástupkyně." Zastavila je proto, že kauza byla zahájena nestandardním způsobem delegováním místně nepříslušnému SZ na základě nepravdivé výpovědi svědkyně, ten nezákonně dozoroval nezákonné vyšetřování, jak posléze rozhodl Nejvyšší soud.
http://www.nsoud.cz/Judikatura/judikatura_ns.nsf/WebSearch/85BB2AF8650488DCC1257A4E0066ECEA?openDocument&Highlight=0,
"Voliči na Vsetínsku ho za zkorumpovaného nepovažují." Správné by bylo dodat, že oprávněně.
21. 10. 2012 | 21:19

pamětník napsal(a):

Musím se omluvit za své nepozorné přečtení, vždyť jstge to tam, pane Žáku, svou pochvalou voličům napsal.
21. 10. 2012 | 21:27

pamětník napsal(a):

Targus:
"K Čunkovi asi tolik. Krádež na daních je podle současné morálky věcí běžnou, ospravedlnitelnou, navíc Čunek vyřešil palčivý problém s nepřizpůsobivými. Do kontejneru za město nebo za hranice okresu." Vytrvalá demagogie.
21. 10. 2012 | 21:33

Luba napsal(a):

Matyáši,
nikoli demagogie ...

Čunek skutečně ty "nejnepřizpůsobivější" vsetínské Romy nechal vyvézt za hranice města i okresu.

Viz Vomastková (2011): "Vystěhování Romů ze Vsetína na Jesenicko a Prostějovsko"

Výkum Mgr. Vomastkové dokazuje, že Čunkem vedená vsetínská radnice romský problém z části "vyřešila" jeho přesunutím jinam.

Cituji:
"Z pohledu města se ... mělo jednat o finančně výhodné řešení, jehož náklady se mu postupně vrátí zpět. Z dlouhodobější perspektivy toto řešení navíc znamenalo zbavení se odpovědnosti za nemovitosti, kde romské rodiny bydlí a tedy i dalších nákladů spojených s péčí o bytový fond města.

Nehledě na další, symbolické výnosy města respektive jeho starosty, které spočívaly ve zbavení se „problémových rodin“ a získání politického kreditu u ne-romských občanů města (tedy politickou kampaň Jiřího Čunka a následně i jeho politický postup).

Ekonomické náklady, které již město nebralo v úvahu, souvisí s přenesením jeho zodpovědnosti za své občany a jejich sociální situaci na jiná místa, respektive na jiné obce, instituce a úřady. ...

Zhoršení sociální situace rodin v malých obcích musel následně řešit ze svého rozpočtu stát a Olomoucký kraj, jehož zaměstnanci na sebe převzali agendu spojenou se situací rodin po jejich vystěhování a podporovali obce v preventivních opatřeních a snaze pomoci rodinám.

Město svým postupem situaci rodin nevyřešilo, následné zhoršení sociální a bytové situace rodin musel opakovaně doplácet skrze dotace na terénní sociální práci či dávky hmotné nouze (doplatek na bydlení a mimořádnou okamžitou pomoc) stát.

Zdánlivě ekonomické jednání z pohledu (rozpočtu) města, se ve svém důsledku stává neekonomickým a drahým řešením, které doplácí stát (nehledě na čas a prostředky, které byly vynaloženy ze strany zaměstnanců Olomouckého kraje, zástupců obcí či VOP).

Výše deklarovaná úspornost a ekonomická racionalita postupu jednoho města, se může jevit naopak neracionální, vezmeme-li v úvahu další nutné výdaje státu.

Tuto perspektivu natož perspektivu vystěhovaných rodin však město nebralo v úvahu. Peníze, které jsou vynaloženy z rozpočtu státu (dotace na výstavbu kontejnerových domů na Poschle, dávky hmotné nouze, dotace na terénní sociální práci atd.) mají pro město jiný význam, než peníze, které město musí vynaložit z vlastního rozpočtu.

Z perspektivy města (či občanů města) jde do jisté míry o „neviditelné“ prostředky“, které se však stávají reálnými z perspektivy státu (a tedy i občanů státu jako daňových poplatníků).

Z perspektivy rodin se jednalo o opatření, které stigmatizovalo rodiny, přivedlo je do situace, ve které si neuměly samy či s pomocí širší rodiny pomoci a především nevedlo k jejich integraci v místech, kam byly vystěhovány."

Zdroj:
http://www.socialni-zaclenovani.cz/dokumenty/dokumenty-k-oblasti-bydleni/vystehovani-romu-ze-vsetina-na-jesenicko-a-prostejovsko-k-vomastkova-fss-mu-v-brne-2011/details

Další citát o odsunu vsetínských Romů:

"Vystěhování rodin se uskutečnilo v pátek 13. října 2006. Zhruba 70 osob bylo i přes svůj nesouhlas v nočních hodinách rozvezeno autobusy a nákladními automobily do obcí Vidnava, Vlčice a Stará Červená Voda na Jesenicku.

O několik dní později byly vystěhovány dvě rodiny do obcí Dřevnovice a Čechy pod Kosířem na Prostějovsku a dále jedna rodina do obce Mistřice na Uherskohradištsku.

Toto vystěhování bylo spojené bouráním pavlačového domu č. p. 1336 ve Vsetíně, část jeho obyvatel byla přestěhována do tzv. „kontejnerových" budov v oblasti Poschla na okraji města.

Na pochybení městského úřadu ve Vsetíně poukázal v roce 2007 i tehdejší ombudsman Otakar Motejl, který toto rozhodnutí označil za „nekoncepční a neúčinné"."

http://www.socialni-zaclenovani.cz/vyzkumna-zprava-vystehovani-rodin-ze-vsetina-bylo-nekonstruktivni-a-financne-nakladne
21. 10. 2012 | 23:02

pamětník napsal(a):

Lipolde,
krádež na daních je lživá demagogie;
"Kontejnerové byty" (další demagogie) jsou byty vyššího standardu, než byly ty ve zdevastovaném pavlačáku.
"Sedmi rodinám o asi 100 lidech, jimž podle rozhodnutí soudu nemuselo zajistit náhradní ubytování (zčásti i proto, že měli nájemní smlouvy na dobu určitou), město nabídlo starší rodinné domy mimo Zlínský kraj, konkrétně na Jesenicku, na jejichž zakoupení jim poskytlo bezúročné půjčky na dobu až 20 let se splátkami kolem 2000 Kč měsíčně. Přestože se jednalo o nepřizpůsobivé a nájem neplatící rodiny, jež mohla radnice podle zákony bez náhrady vystěhovat na ulici, řada z Romů si stěžovala"
http://cs.wikipedia.org/wiki/Ji%C5%99%C3%AD_%C4%8Cunek#Ji.C5.99.C3.AD_.C4.8Cunek_a_Romov.C3.A9
Takže ti vystěhovaní, Lipolde, neměli na nic právní nárok.
Český novinář zase zaperlil.
21. 10. 2012 | 23:18

pamětník napsal(a):

Carakter tzv. výzkumné práce (chachá) je dán zadavatelem: "Text vznikl jako zakázka Úřadu vlády České republiky – Agentury pro sociální začleňování v romských lokalitách."
:)))))))))
21. 10. 2012 | 23:28

pamětník napsal(a):

Po zevrubném přečtení zprávy ombudsmana Motejla musím bohužel konstatovat, že v některých bodech nevystihuje rfeálně situaci a v některých dokonce je nepravdivá. Je určena lhářtům, jako jste Vy, Lipolde.
21. 10. 2012 | 23:42

Luba napsal(a):

Matyáši,
nezaujatému čtenáři je jasné, kdo z nás tří je demagog.
Já, ani Targus to nejsme. Natož chudák nepřítomný pan Lipold :)
22. 10. 2012 | 00:07

pamětník napsal(a):

Luba:
Rozhodl jste se nerespektovat můj nick a nazýváte mne Matyášem. Jaký důvod mi brání udělat totéž a nazvat Vás Lipoldem?
Jaký jiný důvod, než pisálkovská arogance, Vás může vést vyjadřovat se za nezaujaté čtenáře?
22. 10. 2012 | 00:24

pamětník napsal(a):

Lipolde,
omlouvám se za nesprávné oslovení.
22. 10. 2012 | 00:26

český maloměšťák napsal(a):

pamětník napsal(a):
Carakter tzv. výzkumné práce (chachá) je dán zadavatelem: "Text vznikl jako zakázka Úřadu vlády České republiky – Agentury pro sociální začleňování v romských lokalitách."
:)))))))))
21. 10. 2012 | 23:28
--------------
Normálního člověka zajímá obsah zprávy a pokud s ním nesouhlasí, tak dokáže pomocí argumentů, že zpráva je lživá či hrubě zkreslená.
Pepkové Vyskočové však místo toho vyskoří a zamečí - takto : ":)))))))))))"

Domácí úkol :
Pokud někdo " řeší" danou situaci/na jejiž vytvoření měl coby radní svůj nemalý podíl - kdo jiný by měl mít zodpovědnost za to, že neumí situaci v dané lokalitě zvládnout pomocí preventivních opatření tak, aby vůbec nedošlo k takové eskalaci/ ...pokud ji řeší tak, že lidi vyveze za hranice města....měl by být navždy vyřazen z okruhu těch, kdo nějakým způsobem ovlivňují věci veřejné tak, že jsou za to placeni z peněz daňových poplatníků.
To, že naopak místní bambulové takovým opakobaně skáčou na špek...to mají asi z nadměrného požírání špeku - s největší pravděpodobností z pojídání špeku valašského.
Cevy se ucpávají, do mozku jde méně krve...a pak to tak dopadá.
22. 10. 2012 | 08:48

pamětník napsal(a):

český maloměšťák:
Normální člověk, hlavně mající zkušenosti s psaním diplomových prací, dobře ví, že psaní na zakázku kohokoli, neřku-li Úřadu vlády, předem určuje obsah výstupu, obzvlášť, jde-li o závěry obtížně doložitelné. Autorka byla natolik seriózní, že tuto skutečnost uvedla. Takže až nějaký bambula bude zase se snažit poučovat, měl by vědět, o čem. :)))
Uvedl jsem, že zpráva ombudsmana obsahovala nepravdivá tvrzení.
Toto je přinejmenším zavádějící:
"Stav a údržba stavby je povinností vlastníka, kterým bylo v případě domu na ul. Smetanova město Vsetín. Zhoršující se stav domu nebyl v tomto případě vlastníkem důsledně řešen. Od svého vzniku (1941) nebyl objekt celkově ani částečně rekonstruován.Vlastník domu po dobu delší než 10 let neplnil povinnost stanovenou mu stavebním zákonem a neudržoval stavbu v dobrém stavebně-technickém stavu."
http://www.ochrance.cz/tiskove-zpravy/tiskove-zpravy-2007/vsetin-pri-vystehovani-romskych-rodin-pochybil/
Jinými slovy: Podle ombudsmana ničení domu jeho obyvateli mělo město sanovat, jinak za jeho bídný stav je plně zodpovědno samo.

Demagogické žvásty "Pokud někdo " řeší" danou situaci/na jejiž vytvoření měl coby radní svůj nemalý podíl" svědčí nejen o absolutní neznalosti konkrétní problematiky, ale o nabubřelé pseudoargumentaci autora žvástu, který zjevně nebydlel a nezná problémy soužití s převážnou částí nahloučené romské komunity.
Jinak by i neználek český maloměšťák věděl, že s prevencí asociáulní částí romské komunity si neporadila nejen naše vláda, ale ani vlády jiných zemí nejen v Evropě.
Vsetínští s Romy udělali, co bylo možné, a slouží jako příklad ostatním.
22. 10. 2012 | 10:09

český maloměšťák napsal(a):

pamětník
Výmluvami se nikdy ničeho nedosáhlo. /ani vláda nevyřešila..../
A přenesení problému na jiné - to není řešení problému, to je rezignace.
Pokud pak dotyčný byl na radnici i v době, kdy e problém teprve vytvářel /před jeho eskalací / - tak je jeho postavička spíše groteskně keynesiánská - než aby byla nějakým příkladem toho, jak správci obecních věcí postupují ve smyslu obecného - tedy lokálního blaha. (ale jistě v tom nejel sám, minimálně instituionálně je zde selhání sociálky, policie, zákonodárců...)

Skrývat se za " vsetínské" je populární možná mezi požírači špeku.
V civilizované zemi to politici /ale ani pamětníci lokálního významu/nedělají.

Člověk nemusí bydlet se zločincem , aby nemohl umět zločince např. trestně stíhat. Stejně jako nemusí bydlet s pamětníkem, aby si pamatoval.
------------------------------------------------
Bláboly slaboduchých. Klasické kolorování ubohosti. Ještě přidejte tu, jak vsetínští svému vůdci věří a je to.
22. 10. 2012 | 10:50

JardaV napsal(a):

Pan Čunek dostal hlasy voličů za to,že se nebál tvrdě vyřešit problémy s cikány.
Všechno ostatní lidi vnímali jako agresi vůči němu.Takže automaticky získal jejich sympatie.Média - komu asi patří - už 23 let dělají z komoušů ty nejhorší,nedají jim šanci říci slovo,dokonce při volbách ve studiu jeden chudák začal mluvit o komunistických koncentrácích (to byly věznice,kde se pracovalo).Čím více se z nich dělá něco,co se nesmí,co dráždí a děsí,tím více se mají šanci stát idolem mladé generace,která z principu fandí zakázanému.A mládež už dávno přešla na internet,kde
je média těžko ovlivní,prostě ty kecy nebudou poslouchat.Navíc zmizí brzy noviny,
trend z USA je zřejmý.Takže stará de generace zapšklých antikomunistů si bude moci
svoje 60 let aktuální informace křičet do mísy.I v Rakousku,které už dávno přestalo být nějakým etalonem svobody,jako za totáče.Dnes je v pozici vyděšeného králíka,který zjišťuje,že liška je nějak rychlejší.A přitom jim potichu doma roste
nový fašismus,jen sehnat nového Ádu.Jeden už jim umřel - Heider - a o dalším se zatím moc nemluví.Copak je to asi za Čecha,když v zahraničním tisku štve proti části našeho národa??
22. 10. 2012 | 11:56

pamětník napsal(a):

český maloměšťák:
"A přenesení problému na jiné - to není řešení problému, to je rezignace." Troufl byste si takovou hloupost říct třeba bývalému francouzskému prezidentovi Sarkozymu, který rumunské Romy dal letecky odlifrovat z Francie? Slabomyslné multi-kulti mantry jsou nanic, když dojde na lámání chleba.
22. 10. 2012 | 15:02

pamětník napsal(a):

JardaV:
Závažnější je, že šéfredator časopisu v gesci Ministerstva zahraničních věcí dehonestuje v zahraničí občany státu, který ministerstvo má zastupovat. A t.č. ministr dokonce si troufá kandidovat na prezidenta! O tempora, o mores!
22. 10. 2012 | 15:11

pamětník napsal(a):

A český maloměšťáku,
zřejmě si neuvědomujete, že Vaše ubohé osobní napadání svědčí o ubohosti jenom Vaší. Člověk zastávající pravdu se k takovým ubohostem nemusí uchylovat. :)))))))))))
22. 10. 2012 | 15:15

Enclosure napsal(a):

"Normální člověk, hlavně mající zkušenosti s psaním diplomových prací, dobře ví, že psaní na zakázku kohokoli, neřku-li Úřadu vlády, předem určuje obsah výstupu, obzvlášť, jde-li o závěry obtížně doložitelné." Asi máte "kvalitní" vzdělání.
22. 10. 2012 | 22:08

pamětník napsal(a):

Kvalitní bez uvozovek. :)
22. 10. 2012 | 22:22

český maloměšťák napsal(a):

pamětník
Rumunští Romové neměli statut místních občanů /členů obce/.
Pokud nevíte ani toto - je mi vás líto, ale to je zřejmě asi to jediné, co pro vás mohu udělat.

Vy žádnou pravdu nezastáváte - pouze při použití demagogií obhajujete Čunka.
23. 10. 2012 | 11:10

pamětník napsal(a):

český maloměšťák:
Většina romských obyvatel pavlačáku neměla status místních občanů ani občanů ČR. Pokud nevíte ani toto - je mi vás líto, ale to je zřejmě asi to jediné, co pro vás mohu udělat. Vy žádnou pravdu nezastáváte - pouze při použití demagogií osočujete Čunka.
23. 10. 2012 | 14:19

pamětník napsal(a):

Oni totiž byli "návštěvníci" ze Slovenska.
23. 10. 2012 | 18:21

pamětník napsal(a):

http://www.youtube.com/watch?v=-cdTmjVK8iI&feature=g-vrec
24. 10. 2012 | 00:02

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy