České dráhy „na hrad“ aneb cesta tam a zase zpátky

15. 06. 2010 | 23:49
Přečteno 5131 krát
Moje drahá kolegyně kdysi říkala, cituji: „ČD jsou vlastně takovou teroristickou organizací, řízenou státem, stejně jako Česká pošta.“ Že by na tom něco bylo?

Osobně jsem procestovala vlakem celé „mládí“ (od mých 15 do cca 25 let) na trase Český ráj, Havlíčkův Brod, Praha. Zažila jsem neuvěřitelné i uvěřitelné věci, včetně naprosté ochoty strojvedoucího, který zachránil mé dva hudební nástroje, které jsem (dodnes nechápu, na co jsem tehdy myslela, že se mi to stalo), zapomněla ve vlaku…

Po cca dvouleté odmlce jsem včera večer dostala pověření, odcestovat druhý den do Zlína na setkání Starostů a nezávislých ve Zlíně, kam naše špičky kvůli vládnímu vyjednávání odjet nemohly. Autem se mi vážně nechtělo, děsí mě D1. Ne že bych ji nezvládla projet, ale řada z nás zažila pocit, kdy z dálnice není úniku…

Zvítězil vlak, takže jsem vstávala v 5 ráno, abych dojela do Prahy, zaparkovala auto na místě, kde mi ho s největší pravděpodobností nikdo nešlohne, nebo „neoholí“ a dopravila se na Hlavní nádraží. Obyčejná jízdenka Praha Zlín a zpět za 600,- Kč je taková zvláštní cena. Během přesunu do Zlína mi došlo, že paní u pokladny mě správně upozorňovala na to, že jízdenka platí pouze do půlnoci…ono nikdy není jisté, zda se do půlnoci téhož dne, stihnete vrátit.

Už v Úvalech u Prahy se porouchala lokomotiva. Hlášení slibovalo odstranění závady za 10, pak za 20 minut. Další hlášení oznamovalo, že se čeká na náhradní mašinu. Pan průvodčí nás raději nasměroval na rychlík, který, byť se zpožděním cca 15 minut, projížděl Úvaly a díky okolnostem tam také zastavil a nabral ty, kdož nejeli zrovna do Žiliny či jinam a nepotřebovali přesně daný spoj, ve kterém jsem se na cestu vydala. Pan průvodčí věděl, že náhradní mašina hned tak nedojede. Finální zpoždění toho původního spoje bylo myslím ve finále 70 minut.

Pokračovala jsem rychlíkem s paní, která opravdu hodně prožívala, že nestihne nástup do lázní. Jó, já to chápu, všichni jsme někam jeli, ale nechtěla bych znát její aktuální tlak, i ten náš se díky jejímu stresu trochu zvyšoval. V rychlíku nás nezapomněli pečlivě zkontrolovat, zda nejsme černí pasažéři, skoro bych řekla, že si to mohli odpustit…všichni kdo do rychlíku přestoupili, byli z „Titaniku“ v Úvalech.

V České Třebové jsme pak postávali na nádraží, když vedle zastavil spoj, který vyjel z Prahy o hodinu později, než ten náš původní. Chvíli jsme s jednou paní spolucestující sbíraly odvahu, zda to risknout, vyběhnout z naší jistoty rychlíku a přeběhnout na ten druhý. Jak jsem v běhu zjistila, bylo nás víc, kdo „za 5 minut 12“ vyrazil, naštěstí na nás ten druhý vlak počkal. Minuta tam, minuta sem, rámcově ok. Paní s vysokým krevním tlakem už toho měla tak akorát. Další pan průvodčí to odnesl za všechny křivdy světa…

Tím indiánský běh z vlaku do vlaku skončil, v Otrokovicích mě vysvobodil pan starosta a dovezl mě do Zlína. Cesta zpět už byla úplně ok a to i díky lidem, které jsem cestou potkala. Dnešní den byl s úsměvy i bez nich, s ochotou i kyselými xichty – například od jednoho průvodčího, co byl zřejmě šéfem celé planety Země, nebo možná byl „the king of the UNIVERSE“, co já vím. Mám ráda cestování. Nevím, jak často se tohle běžně děje v ČD a. s., že běháte z vlaku do vlaku a doufáte, že to všechno klapne. Pokud častěji, je to zřejmě utajený tréninkový program pro občany, jak se naučit neztratit v džungli vlaků, být stále ve střehu a umět improvizovat. Navíc s úsměvem. Ani jsem nevěděla, že mě to toho tréninkového kurzu zapsali. Díky, ČD, díky!:-) Neb konec dobrý, všecno dobré.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Mastodont napsal(a):

Děje se to naprosto běžně ... a opravte si tu Moravskou Třebovou na Českou :-)
16. 06. 2010 | 00:11

Veronika Vendlov napsal(a):

opraveno, ale možná jsem fakt byla v jiné Třebové...kdo ví... :-)
16. 06. 2010 | 00:18

Skogen napsal(a):

Z vlaku do vlaku s doufáním, že to stihneme, jsem vcelku normálně cestoval i po Evropě. Navíc s tím nepříjemným pocitem, že vlaky z Rakouska do Itálie a naopak jsou zhusta povinně místenkové, takže v případě ztráty přípoje - veliké ouvej.. Chce to klid.
16. 06. 2010 | 00:32

im napsal(a):

Umění okamžité improvizace je skvělou českou předností!

Kdo zaváhá, nejede (jede pozdě) :-)
16. 06. 2010 | 00:48

otokar napsal(a):

Veroniko,
co teď po vítězných volbách vlastně děláte?
Co říkáte panu Johnovi?
16. 06. 2010 | 05:39

Ládik napsal(a):

Moje první a poslední cesta vlakem v polistopadové éře se konala v roce 2001. Managerem z Ovy do Phy (bez přestupů) jsem chytil 240 minut zpoždění, v Praze jsem ihned nastoupil na něco zpátečního a s ČS(S)D byl pro mě konec. Zmařený den a vyléčený z veřejné dopravy.
16. 06. 2010 | 06:18

Béda napsal(a):

VV,

Je to hrozné. Představte si, že byste vyrazila po dálnici svým osobním přibližovadlem (stálo by to asi krapítek víc nežli vlakem) a auto by se vám cestou porouchalo.

A kdybyste přitom vedle sebe měla jako spolujezdkyni paní, která potřebuje stihnout nástup do lázní, jistě byste se smíchu nezdržela.

PS: Již jsem myslel, že jste vítězstvím své strany ukončila své plodné blogování.
16. 06. 2010 | 07:34

Míval napsal(a):

Dobře, takové věci se dějí (shit happens, jak řekl jistý Gump). Nicméně vysvětlení, v čem spočívá teroristická podstata ČD, mi ve Vašem cestovním deníčku chybí.
16. 06. 2010 | 07:54

Betty08 napsal(a):

to VV a všem ostatním diskutérům:
To co, zažila paní Vendlová, je maličkost, oproti tomu, co zažíváme my, denní cestující do práce příměstskými vlaky. ČD mají problém dojet včas když je mráz,sníh,vítr,horko,déšť,...
A vždy nás průvodčí (kteří nás už musejí znát i počuchu)pečlivě zkontrolují, zda nejedeme zadarmo. Myslím, že můžu směle říct, že my denní cestující s ČD jsme ta nejotužilejší (ve fyzickém i psychickém smyslu slova) skupina obyvatel České republiky.
16. 06. 2010 | 08:18

Béda napsal(a):

Betty08,

nevím proč dodnes není zavedeno %- lní odškodné pro cestující ČD, odvislé od doby zpoždění.

Třeba by to na věci něco změnilo.
16. 06. 2010 | 08:26

Betty08 napsal(a):

to Béda
Pokud bude mít ČD monopol, tak se nezmění nic. Proč by odškodňovali? Oni mají své jisté a když se jim něco začne nelíbit, tak pohrozí stávkou.
16. 06. 2010 | 08:32

Béda napsal(a):

Betty,

odškodňovali by proto, aby jim neklesnul provozní zisk. Kdyby to bylo souvztažné na platy politiky dosaženého managementu (ten si tam vždycky dosadí vítězné strany), padaly by platy, bonusy managerů a hlavy, třeba by to k něčemu nakonec bylo.
16. 06. 2010 | 08:36

route66 napsal(a):

jejda..snad se ČD nepokusily sabotovat veledůležitou schůzku Předsedů???

Nebo, že by předzvěst budoucího? V Úvalech mašinka Tomáš zjistila, že veze podkuřovačku Kalouska coby rušiče režijek a odmítla kolaborovat. Kyselému ksichtu průvodčího se pak není ani co divit.
16. 06. 2010 | 08:36

neo napsal(a):

Betty08:

od 14 let skoro denně využívám služeb ČD. Už jsem tak nějak rezignoval na všechna ta příkoří a nepřekvapí mě zhola nic. Je mnoho faktorů, které drahám brání dovézt cestující včas a na určené místo, ať už onen sníh, mráz, vítr, déšť, sebevrah po kolejích, zpadlé troleje, ukradené kabely, porucha lokomotivy, panťáku,dveří,brzd.Následná náhradní doprava busy bývá taktéž zážitek. Na 500 lidí ze 4 vlkaů jedna karosa není výjinka. Už vím, kdy se vyplatí počkat na zpožděný vlak a kdy to risknout jiným spojem třeba s přestupem.... prakticky už jsem si zvykl a nic mě nerozhodí.
16. 06. 2010 | 08:38

Český synek Nguyen napsal(a):

Dobrý den.
Minulý rok jsem jel po TSM z Moskvy do Ulanbátáru. Cesta trvá asi sto hodin, a vlak dojel na minutu přesně...
Minulý týden jsem cestoval na Osoblažsko a jelikož měl vlak od Opavy zpoždění, přípoj motoráčku v Třemešné už na nás nečekal a další ten den už nejel...
Hlavně klid.
16. 06. 2010 | 08:43

Betty08 napsal(a):

to Béda:
ptám se znovu: proč by odškodňovali? kdo by je k tomu přinutil? Vždyť jsou pořád ve ztrátě, nevzpomínám si, kdy byly ČD v modrých číslech.
16. 06. 2010 | 08:58

Béda napsal(a):

Betty08,

tak to vypadá, že začíná tlak na privatizaci osobní přepravy ČD. Žeby p. VV byla předzvěstí změn?

Sousto je to zajisté veliké. Těch nádraží, pozemků... co se kolem toho točí. Tož uvidíme, kam to všechno povede.
16. 06. 2010 | 09:06

Betty08 napsal(a):

to Béda:
proč hned privatizace? Stačí jen pronajmout trasy, nádraží, atd. dalším subjektům. Ať se ČD předvedou (třeba konkurenci převálcujou).
16. 06. 2010 | 09:17

Gren napsal(a):

Kdyby jste si někdy našla čas a u takové státní firmy pár měsíců pracovala...to jsou teprve zážitky!!
Řízeno je to stylem "kočkopes" neboli "Komoušokapitalist".
Všechno se dělá velmi složitě,aby byl dostatek argumentů pro případné výmluvy proč něco nešlo.Důležité posty středního THP si stále drží partičky z dob "totáče" mezi které se dostane jen rodinný příslušník nebo prověřený kamarád.
Kdo nezažil neuvěří.Kdo zažil podobným zážitkům jako vaše cestování se vůbec nediví.
16. 06. 2010 | 09:21

Béda napsal(a):

Betty,

jsem pro. Pronajmout ano, ale ne pouze rozinky.
16. 06. 2010 | 09:31

Betty08 napsal(a):

Bedo, co to jsou ty "rozinky"? Soudě podle kvality cestování prostřednictvím ČD jsou všechny trasy (nejen ty regionální, ale i rychlíkové - viz dnešní VV) velmi, ale velmi problematické. Vždyť jim se vlastně uleví!
16. 06. 2010 | 09:39

Béda napsal(a):

Betty,

doporučoval bych pronajmout vždy v balíčku. Trasy, které jsou vytížené s trasami, které jsou ekonomicky neefektivní, mají sice své pravidelné cestující, ale z hlediska provozu jsou nerentabilní.

Zajisté je vám známo, že ČD provozují i takovéto trasy. Druhou možností je tyto, jako ekonomicky neefektivní zrušit a odsoudit tak část obyvatel odlehlejších ekonomicky neatraktivnějších regionů prakticky k izolaci.
16. 06. 2010 | 10:11

LEVAK napsal(a):

Ad Betty08:měl jsem čest užívat si v Anglii dráhy v době kdy byly privatizovány.To byla chuťovka.Když jsem to porovnál tak ČD byly v té době již v kosmickém věku.Není divu,že tam vláda cca po dvou letech dráhy znovu zestátnila.
16. 06. 2010 | 11:17

Jerry napsal(a):

Vážená, a co dělá neviditelná ruka trhu ? Ta to vše přece hladce vyřeší.
16. 06. 2010 | 11:27

Betty08 napsal(a):

to Jerry
V železniční osobní dopravě žádný trh neexistuje. Kraje uzavřely desetileté smlouvy s ČD na provozování osobní dopravy.
16. 06. 2010 | 11:32

jozka napsal(a):

je pravda, ze od urcite doby cestuji vlakem uz jen sporadicky, za posledni rok trikrat, ctyrikrat, ovsem co pamatuji, vlak mi zrusili jednou. Penize vratili, nikam jsem nejel, bo by mi ujel navazujici bus. S temi busy jsem si pro zmenu uzij svoje ja. Bouracka, bouchla guma, porucha motoru... Nemluvim o zacpach.

A co se tyce neefektivnosti CD... to je tezky, kdyz se cokoliv, co je lukrativni a vydelecne okamzite od CD orizne. Naposledy tusim CD Cargo. A jak to potom dopadne? Ani se neptat...

A mala poznamka k VV a poslednim vetam. uz je po volbach, takze s tim slovem "obcane" opatrne, uz je volbach. Ted uz budem jen danovi poplatnici, soude podle toho, co nam Bakalovy Triady chystaji.
16. 06. 2010 | 12:11

Vosavbotě napsal(a):

Vážená paní,

ač to u sociálních a příjmových skupin tíhnoucí k Vaší TOP 09 nebývá zvykem, chci Vás ubezpečit, že cestovat vlakem je normální, nemusíte se za to stydět, pravda, kdybyste byla teenagerka, označili by Vás vrstevníci za "socku", ale Vy se bát nemusíte, protože Vaši současní vrstevníci si to nechají pro sebe.

Život je plný nepochopitelných věcí a tak snad už jen doplním věc neuvěřitelnou - stejně jako auto se může porouchat i ona lokomotiva.

České dráhy, tento pohrobek socialismu, černá díra do rozpočtu a ostuda naší země s tím samy nic neudělají.

Co udělá Vaše partaj s nimi? Teď se totiž, vážená paní, bude muset makat a nejen kecat před volbami. Takže můžete jít příkladem, přestat plakat nad nepohodlnou cestou vlakem a snažit se Ve Vaší partaji někoho donutit, aby s tím začal něco dělat!
16. 06. 2010 | 12:16

vlk napsal(a):

Mno,
shrňme fakta:
1- vlak vyjel a poruchala s e lokomotiva
2- novou nebylo jen tak kd e sehnat.
3- další vlak měl , kdo ví proč zpoždění
4- ještě že jel další vlak
5-na zpátek to proběhlo ok.
6- risknout D1- mohlo to být ještě horší.
Aneb -České dráhy na Hrad....

Zajímavé. Stav ČD je dlouhodobě špatný. Ví se o tom. Stejně jako se ví, že cokoli ČD koupí , je minimálně o 50% předražené. A cokoli ČD naopak prodají , je minimálně o 50% pod reálnou cenou. Zejména pozemky , budovy a tak. Ted y mám li věřit tomu, co říká napříkla d Jarda Dušek. A není důvod, proč bych mu nevěřil.
Kdo za stav může? Želuda a spol? A před ním Zelený a další? Jistě. Uměli si nahrabat vždycky.
Nicméně,byli to troškaři ve srovnání s těmi, kdo byli nad nimi. Když vynechám poslední úřednickou vládu, která toho zas až tak zkazit nemohla, šéfovali resortu dopravy postupně Šimonovský, Řebíček, Bendl. CO jméno, to pojem.
Je obecě známo, že dálnice stavíme dráže v západní Evropě, je totéž známo i stavbě koridorů. Je známo také to, kolik "vysoutěžil" Viamont. Je také námo proč bylo od ČD odloučeno Cargo, které mělo a má zisky.
Je rovněž známo, jaké průměrné stáří má vozový park, tuším,že je to něco přes 30let, je rovněž známo, jaký průměrný věk mají elektrické lokomotivy ČD. Tady to je myslím něco kolem 22 let.Když vynecháme Pendolíno, kterým autorka nejela. Čemu se kdo vlastně diví?
Já osobně jen tomu, že vůbec nějaké vlaky ještě v režii ČD vůbec jedou.
Připomeňme si znova ministry zodpovědné za tenhle stav posledních 8 let:
Šimonovský , Řebíček, Bendl.
Stranická příslušnost?
Lidovci / s šéfem Kalousekem/ ,netuším jestli náhodou Šimonovský neodešel do Kalouskovy nové partičky, Řebíček? Bendl? ODS, Oba tam jsou dodnes a o Bendlovi, než ho zařízla včera rodná strana se spekulovalo jako o novém ministru dopravy.
Paní Vendlová, vě c je jednoduchá. My tady z Aktuálně ten problém ˇˇCD rozhodně nevyřešíme. Ale vy s e mžete zeptat Mirka , proč jsou ty dráhy v tak mizerném stavu: A co s tím jako bude dělat. A jistě se můžete zeptat dalších vašichdvou.Ať se třeba zeptají Nečase,jestli nebude nominovat na dopravu nějakého dalšího Řebíčka.
A když jsme u toho - už se těším na boj vaší vlády s korupcí. S Řebíčkem tedy pánové Kalousek, Nečas a Schwarzenberg skutečně zatočili! Takže se nedivte, že se lokotce polámalo kolečkoa jiná nebyla.
Už s e těším, že mne paní autorka octí další hláškou o stále stejném vlkovi.
Omyl.Píše vlk daňový poplatník. Ketrému vadí, jak s e nakládá s jeho d aněmi. A ani tak mu nevadí to, že s e platí porodné, jako to, že stavíme dálnice dráže než v Německu a koridory jak by smet.
16. 06. 2010 | 12:20

Betty08 napsal(a):

Vlku,
když vám hospodaření ČD tak vadí, tak vám musí asi také vadit, že kraje uzavřely s tímto kolosem smlouvy na deset let. Nebo se mýlím?
16. 06. 2010 | 12:36

mia napsal(a):

betty,ano,myslím že student agency mělo dostat šanci ukázat,co umí...ale nestalo se :-(
16. 06. 2010 | 13:09

iga napsal(a):

Obavam se, ze se to deje casto a vase nadseni pro tento typ dobrodruzstvi uprime receno nemohu sdilet. Od te doby, co mame auto, vlakem nejezdim, ale sve jsem si ve vlaku zazila a prozila.
Kdyz jsme auto menili, tak jsme se rozhodli, ze si udelame romanticky vylet vlakem za moji maminkou na vysocinu. A co se nestalo: u Kolina se rozbila lokomotiva, manevr s prebehnutim do osobaku na Pardubice se nam v Koline nepodarilo proves a do Prdubic jsme prijeli se znacnym zpozdenim. Bohuzel nam ujel pripoj a tak jsme skoncili ve Zdarci u Skutce asi ve ctvrt na dvanact v noci. pruvoci nam rekl, ze jsme mladi a mame do toho Hlinka jit pesky nebo si zavolat at pro nas prijedou, taxik by musel dojet z Chridimi:-)

No jo, byli jsme mladi, tak jsme holt sli tech patnact kilaku pesky, uplne po tme - nastesti bylo leto.

re captcha si dela srandu: the students
16. 06. 2010 | 13:14

jamima napsal(a):

paní Vendlová, nestěžujte si, jste u moci, tak to zlepšete....
16. 06. 2010 | 13:34

*** napsal(a):

Veroniko, upřímnou soustrast,

tuhle destinaci jsem také občas vykonával, jen v těch starých časech bylo celkem jedno, jestli vlak jede nebo stojí. Nikdo nikam nespěchal a pivo teklo proudem na každém nádraží. Někde i méně než za dvojku.
***
Pro kvalitu spojení se raději využívalo letiště v Holešově, bylo to pohodlné a s výhledem na krajinu. Ale měla jste štěstí, že jste se nemusela z Otrokovic hrkat do Zlína trolejbusem. To je další z nezapomenutelných zážitků z kopaničářského kraje.
Osobně bych volil raději automobil. Mám sice dráhu i přes veškeré nedostatky stále ve výhledu pro pohodlí a rozběh přes vagony, ovšem dnešní ceny neodpovídají kvalitě poskytovaných služeb. A o tom to je a o tom je i tento blog.

vlk
nazdar šelmo, jak si vytrávil husu a knedlíky? Doporučuji pivo Jarošov 8 stupňů.
16. 06. 2010 | 13:45

vlk napsal(a):

Betty08

pročetl jsem s i vaší diskusi ohledně krajských tendrů výše.
A můj nezvratný dojem je, že prostě nevíte vůbec, o čem píšete.

Vám jaksi vadí to, že kraje nechaly regionální dopravu v rukou ČD a ež jinepředaly Jančurovi.
No vidíte - mně by vadil pravý opak.
Nicproti Jančurovi. Je to skutečně byznysmen, který to má v hlavě srovnané.
Srovnané tak, aby vydělal.A to dost vydělal.
Jeho žluté autobusy najdete všude po republice. tedy, zejména když jezdíte po dálnicích. Tamna ně narazíte na každém kroku. Nikdy je ovšem neuvidíte na okresce.
Aby zajišťovaly dopravu z Horní DOlní do Dolní Horní a zpět. Ovšem Praha -brno? Praha Plzeň? Praha -Liberec? a podobně? tak to je úplně jiná káva.

Mno a nejspíš tak nějak podobně by to bylo také na kolejích.
Kolegové už vám psali o vylupování rozinek. nerozuměla jste tomu.Nebo nechtěla rozumět.
To je celkem jedno.
Ale i kdyby Jančura jezdil něco pod tím,co účtují ČD, nebude to pro stát jako celek dobrý byznys.
Proto, že SVOJI VLASTNÍ zakázku nedá podniku, který sám vlastní, který dotoje,ale prostě dá jí konkurenční firmě, takže ta jeho bude o něco blíže konkursu.
Pokud vy jste taková hospodářka. ˇže když budete vlastnit dvě firmy a ta jedna budeněco potřebovat, co dělá ta druhá a vy to dáte konkurenci, tak promiňte, tohle není nic pro mne.
Klaním se milostivá.
16. 06. 2010 | 14:39

vlk napsal(a):

Nadporučíku

nepiju ani nadporučíka ani jakýsi výplach z trubek jménem Jarošov. Anijednohoanid ruhého nemám,naštěstí, zapotřebí.
Mám na slušý matroš.
16. 06. 2010 | 14:41

Betty08 napsal(a):

To vlk:
mě zajímá HLAVNĚ co má z toho, že existuje monopol ČD CESTUJÍCÍ.
Chci za své peníze odpovídající kvalitu. Navrhuji vlku začít cestovat vlakem, pokud možno denně.
16. 06. 2010 | 14:43

Tencokida Hnuj napsal(a):

Má manželka jela do lázní. Vlakem. Nebudu celou tu eskapádu líčit, všichni jistě ví, co je většina personálu kolem ČD zač a jak jsou ČD řízeny.
Výsledkem našeho snažení, aby těžký kufr nemusela tahat do kupé a zpět byl, že při vyřizování této záležitosti ji málem ujel vlak, já se nestihl důstojně rozloučit a poté musela (ač jela do lázní doléčit těžkou operaci) prolézt asi šesti vagóny, otvírat přitom těžké dveře aby nakonec dorazila do "svého" kupé a musela čekat . až z něj personál ČD vystrnadí dva týpky, kteří tam neměli vůbec co dělat.
To nemluvím o tom, že vlak měl téměř hodinu zpoždění.
A už vůbec ne o tom, že kufr jel nakonec jinam, než ona. Půl dne vyřizování a čekání.
Za což se jí sice jakési individuum z ČD nakonec omluvilo, ale to bylo asi tak všecko.
Podtrženo a sečteno - ČD coby dopravce u mě prohrály. Použiji je jen tehdy, pokud nebude zbytí. A pro manželku raději zajedu autem.
Aby nemusela náhodou po absolvování zpáteční cesty vlakem znovu do lázní.
16. 06. 2010 | 16:25

Béda napsal(a):

TCKH,

chtělo by to manželce pořídit kufr na kolečkách. Pak je to hračka.

ČD jistě není organizace v ideálním stavu. Dle mého mnohé se dá vychytat změnou vnitřního režimu a zavedením konkrétní - včetně finanční a funkční odpovědnosti. Zpoždění = srážky z platu viníkovi, při opakovaném - hrozba propuštění, při špatných výsledcích, odebrání odměn a bonusů - veškerých nadstandardů... až po ztrátu místa - včetně managementu.

Ono se dá dost změnit, když se chce!
16. 06. 2010 | 16:40

vlk napsal(a):

betty08
zajímavé. A zajímvá Vás také cestující , co cestuje někd e na okrajové trati z Horní Dolní do Zlámané Lhoty?
Představte si, že ten chce totéž , co vy . Ale v daleko triviálnější podobě - tedy aby jako mu ten vlak vůbec jel. Protože se také může stát , že pokdu to nezajistí ČD starým , ušmudlaným motorákem, nezajistí to vůbec nikdo. Jak se snadno můžete leckde přesvědčit na zrušených tratích.

TCKH

koukám, že jsi svou dobroditelku chtěl mít rychle z krku a mít sladkej život...
Jo hochu, tohle já bych neriskoval. Já bych jí prostě autem dovezl hned.
Zlej jazyk samozřejmě bud e tvrdit, že abych měl jistotu, že jakov těch lázních skutečně je. Což rozhodně musím odmítnout.
Špatné řízení ČD? Za posledních osm let? Nechť s eVV zeptá na stejných adresách, co jsem dporučoval.
Chyba totiž nenív tom , že ČD existují. Ale v tom, že jsou dlouhodobě řízeny tak, jak jsou řízeny.
16. 06. 2010 | 16:44

ALT napsal(a):

To V V,

tak nejdřív gratulaci:-)
a dostatek rovnováhy :-)

no a tématu - teď máte V V (velkou šanci
dokázat, že i ČD můžou spolehlivě a efektivně fungovat
(například zavedením modelu z nákladní dopravy - někde jsem slyšel zdůvodnění, že to ČD komerčně neumí tak se to musí naučit od jiných ) :-)))
16. 06. 2010 | 17:06

Tencokida Hnuj napsal(a):

Béda
Má kufr na kolečkách. Který jsem ji na perón odtáh.

vlk
Jo chlapče, sladký život má tak jedině ona.
Víš co to je zjednat si v mém věku náhradu ?
Víš na kolik dnes přijde to či ono ?
16. 06. 2010 | 17:20

Betty08 napsal(a):

Vlku, já jezdím denně z Hornídolní a doporučuji vám to alespoň párkrát zkusit. Jo a k tomu tendru od krajů - ty byly vypsány právě na regionální tratě. Bez jakéhokoli výběrového řízení to vyhrály ČD.
16. 06. 2010 | 18:26

Targus napsal(a):

To veronikavendlova:

Tak to jste dostala takovou menší facičku na přivítanou.
Zkuste na ni nezapomenout, až budete s arcilotrem nočním ptákem a se zakázaně titulovaným důchodcem OPĚT protlačovat biopaliva či jednorázový zásyp černé díry zvané "Účetnictví ČD".
_________________________________
Poznámka pod čarou - už i tzv. výdělkové ČD Cargo se naučilo být opět v červených číslech. Nejdříve jsem se lekl, pak jsemse ihned uklidnil. Oni chudáci popletli při auditu, takže se to pak rychle spravilo do černa průběžnými položkami a ostatními účetnickými nástroji, takže je vše O.K., tunel jede dál.
16. 06. 2010 | 18:55

Targus napsal(a):

To vlk a Jančura:

Myslím, že jste tentokráte vedle jak jedle.
Jančura se nechytá na dotovanou dopravu, potože jej ouřadové mají rádi jako vřed na řiti. Dotovaná doprava je ten nejpravější byznys z byznysů v dopravě. Zkásne se kraj, zkásne se obec, a k dotacím vycházejícím na 24 - 25 Kč/km se pak přihodí "směšných" pár kaček jízdného, zcela běžně házejících 15 - 20 Kč/km. Výsledkem je neuvěřitelný průtok peněz, z něhož MUSÍTE UMĚT NASÁVAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
To znamená nic nemít a vše zadávat out sourcingovým firmám, které si velice rády a často všimnou, kde má pan ředitel a jeho akciová klika sesli.

Než se do mne pustíte, upozorňuji, že velice dobře vím, o čem mluvím. Popsal jsem zde případ jednoho velice konkrétního dopravního podniku, jež je pochopitelně (jak jinak) stoprocentně vlastněn zahraničním kapitálem. A samozřejmě, že ta zahraniční firma sem přišla páchat výhradně dobro a charitu, jak také jinak, když tu charitu provozuje v mnoha zemích Ojropy.
16. 06. 2010 | 19:07

vlk napsal(a):

Betty 08

není to poznat. vy fakt vůbec netušíte , která bije.

TCKH
no to musí říci ona. Ne ty.
Já bych si vůbec netrouf poslat Karkuli vlakem...

Targus
ani omylem. Jančura tentokrát e mířil na dotovanou. regionální železniční doprava je prostě dotovaná.

Jenže ono by to fungovalo nejspíš jennějaký čas. V nějakém větším rozsahu. Pak by přišlo jako že s e zvedly náklady a že to nejde a tak podobně. A omezily by s e trasy...
Jančura dotovanou na železnici chtěl. Protoež ví , že když ořízne ČD an regionech, dalekos náze je pak vytlačí z páteřních linek. A v klidu z regionů zase zmizí.

On je také dokonalá charita. Já poněm neplivu. V byznysuje opravdu dobrý. Ale bohužel, plošná dorpava nemá šancisi na sebe vydělat.
Jo psal jsem o ČD CArgo. A to jsme netušil, co už běží. Totiž , že Žalud a bez konzultace s papaláši vyhodí Bazalu§ Bojď yb ne, když ten je sic e jeho podřízený, ale dlouhodobě na něj dělal dlouhý nos a nepustil ho ani do účetnictví Byl totiž krytý Topolem a Paroubkem.
Ale hlavně Topolem. A teď přišli moci jiní.. A Žaluda je velkej Čistič.
A Slámečkovi za ODS ,jmenovanému Topolánkem s e to hrubě nelíbí.. Pročpak a si?
Třeba nám to paní Vendlová vysvětlí. Když s e zeptá padákového Míry.
16. 06. 2010 | 20:17

Targus napsal(a):

To vlk:

Pozor, špatně čtete! Psal jsem, proč není Jančura na okreskách, nikoli, proč není na kolejích.
Ovšem na těch kolejích není stejně tak pro stejný důvod, jako na okresních silničkách.
A nevěřte, že ty lokálky jsou tak moc prodělečné. Vše je pouhou otázkou nastavení parametrů, s účetnictvím se dají dělat divy, pokud jsou všichni "správně" motivováni.
Postačí, když se zamyslíte nad čísly pod těmito položkami.
- Ceny ČD a jiných soutěžících o jednotlivé regionální tratě.
- Výška dosavadních dotací pro ČD na tratě, o které se soutěžilo.

Každý normální soudce by je všechny musel zašít pro megapodvod.
16. 06. 2010 | 20:28

*** napsal(a):

vlk

šelmo, šelmo, nějak nám zase pyšníš. Jarošov ani v osmičce není žádný výplach trubek, ale tradiční pivo vyrobené z vody, ječného sladu, chmelového extraktu a chmelových produktů.
V kategorii konzumních piv je dostatečně známo a Valaši co sú jedna rodina by ti za trubky řádně zvalchovali hřbet, jen co bys do Zádveřic strčil nosa. Ven vlku bys ještě rád skákal oknem.
***
Kdepak vděk, tady se mu jeden stará o dobré trávení a on z toho udělá pivní skandál a národnostní záplatku. Ale vlku, to nevadí, žatecké ani lounské pivo Valaši do huby nedaj, kdo by jim ho tam vozil. To by ses musel obětovat - když nebudeš moc prskat, Veronika se přimluví u padáků a možná to dotáhneš na ministra. Vychcanej si na to dost i bez Jarošova.
***
16. 06. 2010 | 21:39

vlk napsal(a):

NAdporučíku
co pijí Valaši je mi úplně lhostejné. To není žádné měřítko. U nás v městysu by takovejhle výplach prostě do žádné hospody nepustili. Není důvod proč si nechat srágorou nechat zaneřádit trubky, kudy teče normálně teče pivo.
žatecké? lounnské? To taky existuje? A říká s e tomu pivo? To jsou věci. Nejdřív Jarošov a teď tohle.. . Pak s emám divit , že píšeš bludy.

A veronika s epřimlouvat nemusí. nevidím důvod, proč bych měl být členem velmi špatné společnosti. Jsem velmi spokojen s tím, co mám.
17. 06. 2010 | 20:49

*** napsal(a):

vlk

to je dobře, že dýcháš. Měl jsem starost, ale vidím, že si dobrého piva vážíš a to se hodnotí.
***
Jinak kemo, hlavně klid, my se na tebe nehněváme a máme tě rádi. Protože tady se dá rozumně pokecat jen s vlkem a poštěkat se dá zase jen s vlkem. Vlk to bere docela rozumně, je tedy důležité míti svého vlka, tož tak.

Dej vědět, jaké to pivo je v tom městysi....
17. 06. 2010 | 22:48

Veronika Vendlov napsal(a):

To to vedu, vůbec nemám čas na to, vstupovat do diskuse...některé komentáře ale zase stojí za to! :-)

Otokare, po volbách normálně pracuju, jen se mi zdá, že o hodně víc, než před nimi a to se mi zdálo, te víc už to ani nejde. Pan John konkrétně, mě vůbec neznepokojuje.

Jsem ale moc ráda, že v K9 za TOP09 a STAN vyjednávají právě ti, kdo vyjednávají.

Béda: nevím, možná spíš omezila, nedá se to stíhat.

Vosavbotě: Díky za rady. Nevšimla jsem si, že bych se styděla za to, že jezdím vlakem a MHD, jen ku Praze jezdím ze směru, kde to "sockou", na kterou jsem zvyklá, není ideální. Toť vše.

Jamima, stará dobrá Jamima... já si nevšimla, že si stěžuju, fakt ne...ale jak Vás znám, Vy nejlíp víte, co mám/e dělat...Tak ne ČD na hrad, ale Jamima na hrad...O.K, nebo K.O?

Betty: jste určitě nejotužilejší skupina, to je jasné.

ALT: Díky. Rovnováhu hledám. Šanci máme, to je pravda, takže uvidíme, co s ČD. Zatím ovšem určitě nejsou prioritou vyjednávání, nebo jsou, ale nevím o tom...

Dobrou noc a zase snad někdy nanapsanou... :-)
17. 06. 2010 | 23:27

Jamima napsal(a):

vendlová - pokud si nestěžujete, tak fakt nechápu, proč jste se se čtenáři podělila o zážitek, který znají stejně jako vy skoro všichni v této republice. Nejste jediný cestující, který zažil zpoždění vlaku nebo poruchu. Ovšem ne každý o tom informuje republiku přes internet... Není to zbytečný přepych v vaší strany, když jste tak strašně pracovně vytížená?
18. 06. 2010 | 06:39

Jamima napsal(a):

p.s. nesním o hradě, politické ambice nemám, volební kampaně převlékačům kabátů typu pana Kalouska neorganizuju. Tento se doufám také na hrad nežene, takové štěstí by naše republika opravdu asi nevydýchala....
18. 06. 2010 | 06:48

Veronika Vendlov napsal(a):

Jamimo, doporučuji omývání a klid. Přeji pěkný, ničím nerušený den.
18. 06. 2010 | 12:39

*** napsal(a):

Jamima

jistě máte pravdu, omluvenkami a zpožděnkami z vlaků by se dalo v této zemi tapetovat na hradě. Veronika ale žádný takový hrad zatím nemá k dispozici, na Orlík to kníže nechce a Hluboká se ještě nekoná. A tak se to hodilo plácnout sem, na výzkum vyskakovacích čertíků z krabičky, je na to i projekt, a vidíte, docela to funguje.
***
Čertíků je tu několik a největší je jakási Jamima. Pokud pošlete rovou identifikační údaje, zaneseme vás do výzkumu výtěžnosti koksovatelného uhlí v kladenském revíru a jeho výhřevnosti ve výtopnách Severozápadní dráhy.
Tak se Jamimo již více nečertěte, to už nám stačí.
S pozdravem - É pericoloso sporgersi.
***
18. 06. 2010 | 16:03

jamima napsal(a):

****pokud si nemykáte, tak soudím, že píšete i za p. Vendlovou, která tak ráda kritizuje všechno a všechny kolem s vyjímkou sebe a svých milců z TOP. To tak chodí, že blbý článek vyvolá reakci, když hold někdo musí za každou cenu alespoň jednou týdně do světa vytroubit nějaký ten příspěvek, jako že vlak měl poruchu a muselo se pěšky na spoj (což zná i bez p. Vendlové skoro každý v této republice), tak se nedivte, že né všichni z toho budou na větvi. Paní Vendlová si ráda před volbami smočila a kritizovoala ostošet, tak teď má příležitost předvést nějaké ty činy nejen kecy. Své přispěvatele dělí paní Vendlová do dvou kategorií - ti, co jí podkuřují jako vy, ty poplácá virtuálně po zádech jako že "moloděc", ty kritické pošle se omývat. Poprvé to snad bylo vtipné, ale poté, co p. Vendlová poradila omývání již asi tak dvaceti lidem, je už poněkud ubohé a nevkusné. Co už, každý jsme nějaký - já urýpaná, vy lezete autorce do zadku, autorka zase nesnese kritiku a uráží přispěvatele, kteří nehudlají na tu její notečku....
19. 06. 2010 | 16:50

Veronika Vendlov napsal(a):

Jamimo,Vy jste jaksi nějaká nespokojená. To si musíte vyřešit Vy sama, jen se musím smát, když umíte všechno tak zjednodušovat...

V jednoduchosti je krása??

Je to taková česká klasika. Naštěstí Vy jste pro mě po té dlouhé době jen "procházka růžovým sanem". Přišla jste pozdě, už jsem se vytrénovala na jiných a není důvod, proč bych se měla nechat anonymně urážet právě od Vás.

Ten jed Vám škodí, ale asi je to silnější, než Vy. Tak život choda!
20. 06. 2010 | 11:35

Jamima napsal(a):

vendlová - vy prostě nepřekousnete, že vám všichni nezatleskali, nedokážete ustát kritické pohledy. Pokud zde na vašich stránkách kdokoliv kritizoval vaše příspěvky nebo slepenec přeběhlíků zvaný TOP, nepustila jste se do něj argumenty jako jiní autoři článků, ale začala jste jej zesměšňovat. To je jasný důkaz toho, že relevantní odpovědi vám evidentně chybí. Raději napíšete, že nevidíte důvod, proč byste se měla nechat anonymně urážet. Od někoho, kdo poslal půlku lidí reagujících na váše články do koupelny je to opravdu "funny".......jen jsem zvědavá na vaše reakce, až vám tyto a podobné otázky budou klást vaši odborní oponenti, jestli se také zmůžete jen na to vaše "to chce klid a omývat teplou vodou". Možná pak zase někdo pošle k umyvadlu vás, ale ke studené vodě......
20. 06. 2010 | 12:11

veronika vendlova napsal(a):

Jamima: právě že překousnu, vůbec mi to nevaí. Kritické pohledy jsou výborné, potřebné a nutné. Jenže Vy si, milá anonymko/e pletete pojmy s dojmy. Vaší slabostí je lenost. A na tu i dojíždíte. Doporučuji Vám používat více to, co Vám zlenivělo. A nemám na mysli jen myšlení.
je ve Vás navíc hodně jedu a ten jen tak nezmizí, leda byste na tom začala pracovat. A jsme zase u té lenosti. Vaše volba, ok.
20. 06. 2010 | 22:16

Jamima napsal(a):

v.vendlová - víte co? Zkuste se s editory domluvit, že pod vašimi články budou rovnou mazat vše, co by se vám nemuselo líbit. Zabijete tím dvě mouchy jednou ranou - nebudete se muset uchylovat k podobným sprosťárnám, jakými jste mne právě počastovala a zároveň můžete pojmout svůj blog jako takový oslavný paian na svou osobu potažmo na TOP....urážela jste mne, urážela jste vlka, konkrétních odpovědí se od vás nikdo nedočkal, leda tak informací o tom, jak ta kampaň byla vyčerpávající a podobná klišé. Tak jen doufám, že váš předseda bude zdráv a schopen, přeji mu opravdu ze srdce hooodně zdraví, protože v případě, že by nemohl dále pracovat, došlo by na bratra Kalouska, co tak mistrně dokázal odbýt všechny dotazy na svůj majetek a nebo nedejbože na vás. Ačkoliv, bylo by jistě osvěžující sledovat v parlamentu, jak se místo odpovědí na dotazy opozičních poslanců tvoří fronta u koupelen s teplou vodou.... mimochodem, nejhorší bývá pilný blbec;)))
21. 06. 2010 | 10:20

Veronika Vendlov napsal(a):

Jamimo: jste klasicky vedle jak ta jedle, protože neumíte uvažovat strukturovaně. Ale to je Váš problém, ne můj. Od počátku blogování jsem myslím dokázala, že se diskuse nebojím a že dokáži argumentovat. Pouze jsem přestala hovořit s těmi, kde postrádám snahu o konstruktivní názory a s těmi, kdo neumí nic jiného, než předvádíte Vy. Mám na to plné právo a není třeba cokoliv mazat, naopak, příspěvky jsou vizitkou nás všech, tedy i Vaše, byť nikdo neví, kdo zrovna jste. Mlžete být bohužel i někdo, koho třeba znám a tváří se jako "kámoš"...kdo ví. I to je možné.

Ano, pilný blbec, to je opravdu špatné, ale ještě horší je zakopmexovaný pilný blbec...a k tomu mám na rozdíl od Vás ještě docela daleko.

Ale třeba když na sobě začnete pracovat, tak se to změní. Nic není definitivní, ani my dvě tu nejsme navěky...naštěstí... :-D.
21. 06. 2010 | 11:00

Jamima napsal(a):

v.vendlová - nějak se v těch svých urážkách ztrácíte, jednou o mě napíšete že jsem líná, podruhé že mám blízko k zakomplexovanému pilnému blbci, to je tak, když si člověk nepamatuje, co komu řekl....ale jinak v pohodě, jsem ráda, že jste sundala tu svou pracně budovanou "image" a předvedla "naplno", jak si představujete dialog s lidma s odlišným názorem.....vypovídá to o vás více, než dvacet vašich článků....už vás nemíním dále zlobit, žijte si tu v klidu ten svůj virtuální sen.....
21. 06. 2010 | 18:08

Veronika Vendlov napsal(a):

J: jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá. Já Vás neurážím a když už Vám to tak připadá, pak Vám doporučuji si přečíst to, co píšte Vy mě. Vím, že to není správné, oplácet Vám stejnou mincí, ale Vy si to zasloužíte, protože jinak by Vám ani trošku nedošlo, co svým psaním můžete vyvolat.
22. 06. 2010 | 01:04

Jamima napsal(a):

Kdybych měla, jak říkáte tu moc svým psaním něco vyvolat, tak pan bratr Kalousek si už ani neškrtne (v tom lepším případě) nebo v tom horšim už dávno sedí v base. Já znám bratra Kalouska, je to bezesporu chytrý ambiciozní člověk a pokud je takovýto člověk bez morálky a zábran, je to asi ta nejhorší kombinace pro lidi kolem. Ale já žádnou moc ve svém psaní nemám a pokud jsem vám hnula žlučí, berte to jako trénink do další práce. Tímto se poroučím, mějte se jak chcete a pokud vám mohu dobře poradit, na bratra Kalouska si dávejte setsakra pozor, teď to myslím smrtelně vážně.....
22. 06. 2010 | 11:26

Veronika Vendlov napsal(a):

J: máte tu moc, ale jen jednoho hlasu.
Byla jsem podobného názoru jako Vy, přesně před rokem. Ale to jen proto, že jsem toho, o němž mluvíte, znala jen z doslechu a médií. Nyní mohu zodpovědně říci, že jsem změnila názor, ale to je už na jinou debatu. Přesto díky za varování.
v.
22. 06. 2010 | 13:21

five finger shoes napsal(a):

<p>Had been thinking about Lindsey's new <a href="http://www.fivefingeronline...">vibram fivefingers</a> ever since she posted about them on this blog. When she first sent me a photo of these bizarre looking <a href="http://www.fivefingeronline...">vibram five</a>,I just laughed at their <a href="http://www.fivefingeronline...">vibram</a> fivefingers ridiculousness, thinking 'no way I'll ever put those things on my <a href="http://www.fivefingeronline...">five finger</a> feet!' But alas, once I saw them and read about them, I just couldn't stop thinking about them! I had to try them for myself. Last week I went to Blue <a href="http://www.fivefingeronline...">five fingers</a> Ridge Mountain Sports in Charlottesville, VA and tried on a pair of <a href="http://www.fivefingeronline...">fivefingers kso</a>. I tried both the Classics and the Sprints, but I liked the arch and heel support in the Sprints much <a href="http://www.fivefingeronline...">vibram shoes</a> better. Like my sister, I impulsively purchased a pair on the <a href="http://www.fivefingeronline...">vibram five finger</a> spot. Obviously I had to try them out right vibram finger away, so I mixed a little bit of walking and <a href="http://www.fivefingeronline...">vibram five fingers</a> running in since I had read many reviews explaining you need to <a href="http://www.fivefingeronline...">vibram five fingers shoes</a> gradually adjust your muscles to barefoot running.Running in these five fingers shoe is amazing. I actually am not a running fan, but these shoes make it feel more vibram five fingers fluid, light, and fun! After running/walking in them for the first two <a href="http://www.fivefingeronline...">vibram kso</a> days, I took a break to let my muscles <a href="http://www.fivefingeronline...">vibram classic</a> recuperate. This past weekend I broke them back out for some hiking and wouldn't you know, I fell even more in love with them. Although <a href="http://www.fivefingeronline...">vibram flow</a> walking over gravel in my Vibrams was a little <a href="http://www.fivefingeronline...">vibram sprint</a> uncomfortable, the rest of the hike was extremely fun and <a href="http://www.fivefingeronline...">vibram fivefingers kso</a> enjoyable. I am wanting to work out in my vibram <a href="http://www.fivefingeronline...">5fingers</a> every day!Most of the <a href="http://www.fivefingeronline...">vibram shoes sale</a>, the fact that it is indeed more harm than good. The problem is that these shoes in order to “protect” in such a way that they should not be his leg. After the over-built <a href="http://www.fivefingeronline...">five finger shoes</a> muscles, tendons and ligaments of the lower limb atrophy conclusions. This is because your <a href="http://www.fivefingeronline...">five fingers shoe</a> do the work, your legs and feet should do.</p>
08. 07. 2010 | 04:31

ICx6tjDfPwib napsal(a):

Wonderful story, reckoned we could comibne a few unrelated data, nevertheless really worth taking a look, whoa did one learn about Mid East has got more problerms as well
24. 08. 2013 | 16:42

HTcFHjZ3Ywob napsal(a):

Wonderful story, reckoned we could<a href="http://nsfauk.com"> cibnome</a> a few unrelated data, nevertheless really worth taking a look, whoa did one learn about Mid East has got more problerms as well
25. 08. 2013 | 08:40

flSvsMYrKidC napsal(a):

dating website Generally I do not read post on blogs, but I would like to say that this write-up very feorcd me to try and do so! Your writing style has been amazed me. Thanks, quite nice post . http://mgborge.com [url=http://iuliedeyjg.com]iuliedeyjg[/url] [link=http://dwoqnwwzm.com]dwoqnwwzm[/link]
26. 08. 2013 | 18:41

LnHIwOony napsal(a):

Ab fab my godoly man. http://megyzos.com [url=http://npnnbj.com]npnnbj[/url] [link=http://qfjmduk.com]qfjmduk[/link]
06. 09. 2013 | 22:36

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gálik Stanislav · Gazdík Petr H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Němec Václav O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy