Usmívat se a děkovat

04. 09. 2010 | 01:36
Přečteno 6013 krát
Občas se to asi stává každému. Tváří se kysele, naštvaně a do ničeho se mu nechce. Cesty pražskou MHD tak trochu napovídají, že je v takové náladě 90% spolucestujících, kromě miminek, ty buď spinkají a nebo řvou :-). Každý nad něčím přemýšlí, něco řeší….

Pak se najednou stane něco, co prostě nečekáte. Životní okolnosti s Vámi udělají takový velký kotrmelec. A když pak analyzujete, proč že jste ten kotrmelec udělali, možná zjistíte, že to tak být muselo. A následně pak, že jsou věci, které není možné donekonečna odkládat.

Je jedno, co to zrovna je, jestli návštěva a slibovaná pomoc prarodičům, rodičům, přátelům nebo jednoduchý telefon, který slibujete rok…Může to být zkrátka cokoliv…většinou sliby sobě dané…určité formy předsevzetí.

Tenhle text už nebudu protahovat, je to vlastně docela prosté. Pokud přesně takové pocity občas zažíváte, prostě už nic neodkládejte a jednoduše to udělejte. Aby totiž nebylo pozdě… až se k tomu konečně rozhoupete.

Kromě toho se občas usmívejte a děkujte. Já tímto trochu dodatečně děkuji lékařům, lékařkám, sestřičkám a dalšímu personálu z ambulance v Mladé Boleslavi a dětské traumatologie v Thomayerově nemocnici. Názor na zdravotnictví mohu mít jen z vlastní zkušenosti. Skutečně ne všechno, co jsme jako rodina za poslední 3 týdny zažili, mělo podle nás logiku, ale jsem si jistá, že všichni dělali, jak nejlépe uměli.

Usmívám se a děkuju Bohu, protože je jasné, že vždycky může být hůř….

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

*** napsal(a):

To je pravda, tak raději držme palce, ať se to všem vyhne i Vám.
***
Veroniko, co Vás nezabije, to Vás posílí. Stále platí.
04. 09. 2010 | 02:48

vlk napsal(a):

Paní ¨Vendlová
s potěšením konstatuji, že jste se tímhle blogem vrátila k lidskému normálu.
Jen mne osobně mrzí, že onen normál je výsledkem asi dost traumatizujícíh okolností, které potkaly vaší rodinu a zejména děti. Ale mám radost, že jste to zdárně překonali. A věřím, žeč to tak už zůstane.
Všechno dobré vám i prckům.

P.S. paní Vendlová , nehodlám do vás nijak dnes zajíždět. jen si sama pro sebe zkuste odpovědět, jestli ti doktoři a sestřičky co vám v Bolce zachránili váš svět si zaslouží to, co pro ně připravuje Drábek pod Kalouskovou patronací.... Odpovězte sama sobě. Já odpověď nechci..
04. 09. 2010 | 07:10

Tomáš napsal(a):

Paní zde je pár lidských příběhů
http://www.sdruzeninezamest...
04. 09. 2010 | 08:52

Jedla napsal(a):

Trošku se připojím k vlkovi.

V diskusi pod jedním z Vašich předvolebních blogů jsem psal o nesmyslnosti škrtů v tabulkách, zmiňoval minimální mzdu a zaručený plat jako limit případné úspory, avšak urážku a trauma a jednu z příčin syndromu vyhoření pro postižené zaměstnance.
Odpověděla jste mi: Jste si jistý, že je to tak, jak píšete? Na to jsem již nereagoval.

Nyní tedy máte jakousi zkušenost, že lidé placení tabulkovými platy nejsou jen parazité či byrokrati, že jejich práce má smysl; že kdyby nebyli placeni "tabulkou", uživili by se (každý, kdo má, by v takové situaci zaplatil), ale ne každý a v každé situaci má. Jejich plat "tabulkou" trochu chrání pacienty, hodně chrání zájem pojišťoven a státu, rozhodně nenadržuje jim samým. Přesto budou muset být 21.9. v pražských ulicích, přesto budou podávat hromadné výpovědi, odcházet do zahraničí. V důsledku politiky, za kterou si stojíte.

Když jste mi odepsala: "Jste si jistý, že je to jak píšete", už jsem nereagoval. Asi to tak muselo být. Dnes tedy víte sama, na kom jste se rozhodli experimentovat, co riskujete zničit pod idiotskou záminkou "tolik potřebných reforem", a co v podobné situaci v budoucnu jiné děti již nemusí mít k dispozici, k naději. Přeji Vám mnoho důvodů k úsměvu a k díkům nejen Bohu.
Asi to muselo být.
04. 09. 2010 | 08:53

almost glossed™ napsal(a):

Ááá, blíží se zase volby - VV se ukázala.
04. 09. 2010 | 10:16

Klára napsal(a):

vendy, moc tě zdravím a doufám, že jste z nejhoršího venku. ta jistá sobota se měla vymazat z nkalendáře... shoj, klára
04. 09. 2010 | 10:17

Stařeček napsal(a):

pro ortodoxní, pokud by byl Bůh spravedlivý, potrestal by v první řadě strůjce těch nových opatření co vláda chystá proti lékařům. Já totiž nevěří, že vedoucí přistupují k odměňování poctivě podle toho jak kdo pracuje a jaké má výsledky. Taková je moje životní zkušenost po padesáti letech práce. To říkám i když se já osobně necítím až tak poškozovaný (kromě let po roce 69).
04. 09. 2010 | 10:40

kjarpor napsal(a):

Frustrovaná a tragická postava se bez politiky asi ani nevys..e. S prominutím...

Musí ji zatáhnout všude, do každé i těžké chvíle jiného. S plnou hubou "pochopení"... Otřesné a hnusné...

Přeji sílu a naději, paní VV.

Hezký den
04. 09. 2010 | 11:02

jarpor napsal(a):

Sorry, to "k" k nicku nepatří..
04. 09. 2010 | 11:02

stejskal napsal(a):

Nevím, co Vás postihlo, Veroniko, ale jsem moc rád, že to - alespoň podle toho, co píšete - dobře dopadlo.

Hezký víkend Vám i celé rodině.

Libor Stejskal
04. 09. 2010 | 11:14

Tencokida Hnuj napsal(a):

Až v nouzi poznáš přítele.
I ty anonymní.
Třeba v nemocnici.
04. 09. 2010 | 11:44

almost glossed™ napsal(a):

jarpor: Popravdě, napsal jsem to, aniž bych blog četl, jen mě zaujala ta obvyklá časová shoda - frekvence příspěvků této autorky je vždy nepřímo úměrná časové vzdálenosti od voleb.

Nyní bych pouze doplnil, že osobně bych neměl žaludek na to, abych na jednu stranu veřejně děkovat zaměstnancům nemocnice a na druhé straně aktivně prosazovat politiku, která má zhoršit jejich postavení ve společnosti.

Ale vašemu pohoršení ala TV N@VA ("podívejte se, na jaké otřesné věci jsou někteří lidé schopni se dívat!") nějak nevěřím. Beru to jako odvetu za včerejšek :-). Jak vidím, příležitost přisadit si přišla velmi rychle. "Otřesné a hnusné!!! A nyní následuje HLP neboli Hluboce Lidský Příběh" (abyste to opět nedezinterpretoval - to se týká vás, nikoliv autorky :-))
04. 09. 2010 | 12:13

Emissary napsal(a):

Paní Veroniko,

připojuji se s přáním k panu Stejskalovi. A dejte bacha na vlka, aby do Vás nezajížděl, nemuselo by to dobře dopadnout. Zle jazyky tvrdí, že ho má tak třicet pět a průměru kolem deset. Jiné, že to je v milimetrech. :)
04. 09. 2010 | 13:33

Tencokida Hnuj napsal(a):

ad Emissary
Závist je hrozná věc. Ale četl jsem někde, že i toto dovedou naši zdravotníci a lékaři napřímit. Tedy tu závist , rozuměj.
Protože s něčím pod 10 mm průměru a 35 mm délky se sice emisarovat dá, ale to je asi tak všecko, co se s tím dá vůbec dělat. :---()
04. 09. 2010 | 13:46

Skogen napsal(a):

Upřímně do budoucna přeji vše dobré.

Stejně jako doufám, že si dobrou zdravotní péči budou i nadále moci dovolit všichni.
04. 09. 2010 | 15:36

hanah napsal(a):

Jsem ráda s Vámi, že to dobře dopadlo a že máte důvod chválit a děkovat lékařům.
Hodně štěstí
04. 09. 2010 | 15:51

koleda koleda pro Kalouska napsal(a):

Ano. Může být hůř a asi i bude bo Kalousek ještě nepředvedl všechno, čeho je schopen.
04. 09. 2010 | 17:05

koleda koleda pro Kalouska napsal(a):

aneb - koleda koleda Kalousku, nech nám aspoň na housku...
04. 09. 2010 | 17:08

KM napsal(a):

Autorce přeji upřímně vše dobré a děkuji za podnět k zamyšlení.

Těch, co sem bůhvíproč tahají problematiku státních financí (ano, vlku a stařečku, například Vás) bych se zeptal, jak jsou tyto Vaše momentální nářky nad "odíráním lékařů" kompatibilní s tím frenetickým řevem jisté části politického spektra proti 30,- Kč poplatku u lékaře.
Já osobně rád ze svého přispěji i podstatně vyšší částkou lékaři, který mě léčí, čímž ocením jeho dobrou práci a vyjádřím mu tak svůj vděk. Jsem připraven i na to, že díky vyšším příspěvkům výdělečně činných bude moci být toto "julínkovné" odpuštěno nemajetným. Myslím, že tak je to správné a spravedlivé. Hanba by mi musela naplivat do ksichtu, kdybych měl psát poníženou supliku Rathovi, aby mi těch 30,- Kč vrátil z krajských peněz.
Ovšem považuji za kontraproduktivní, aby díky tabulkám byli odměňovaní všichni stejně dobře (špatně) bez ohledu na svoje schopnosti.
A pokud si ti dobří lékaři, ke kterým se pacienti jen pohrnou a budou jim tak vydatně plnit kasičku, tím "julínkovným" vydělají na dovolenou v Karibiku 3x do roka, popřeji jim příjemný let a hezkou zaslouženou dovolenou.
04. 09. 2010 | 17:25

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem dva urážlivé příspěvky, neboť tyto jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Prosím stálé debatující, aby se diskusím o to tom, kdo má delší přirození, pokud možno vyhnnuli. Pokud by se totiž přidali další, byl by s těmito stránkami dost rychle konec.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
04. 09. 2010 | 17:26

vlk napsal(a):

KM

říkáte bůh ví proč?
Milej pane ochotně platící julínkovné, tak já vám to prozradím.
Jsme rád, že problém paní vendlové a její rodiny vyřešili k jejich plné spokojenosti doktoři a sestřičky z Boleslavi, Resp. tamní nemocnice. A asi to byl pěkný průšvih.

proč to dokázal naštěstí vyřešit? Protože jsou šikovní a hodně umí. Řekl bych já.
Zaplať nejvyšší!

A Čím že se jim teď chystají odvděčit za to že umí?
Snížením platů , milej KM! Snížením platů. Protže nanich má být uspořeno 10% platů jako na celku!
Jo Drábek placá , že jako ale bude možné ocenit ty výborné. Více než dosud. Ani t o milej KM NENÍ PRAVDA! Jak s e snadno dočtete pod mým rozsáhlým vstupním příspěvkem pod posledním Drábkem. Kd e dokazuji, že tenhle pán prostě LŽE. je tam příklad výpočtu konkrétní lékařky.

A proč jsme položil paní Vendlové onen dotaz , na který nečekám odpověĎ?
z jednoduchého důvodu. Onne znalý a výkoný personál nemocnice v Bolce totiž budou v budoucnu potřebovat stovky a možná tisíc e jiných nešťatsných rodin, kterým s e začne hroutit jejcih svět, protože jejich d ěti budouv těžkém průšvihu! Budou potřebovat akutní péči. Těch nejlepších doktorů a sester, co budou k mání. Jenže je víc enež pravděpodobné, že právě ti nejlepší , jak doktoři, tak sestry, pokud budou aspoň trochu obstojně ovládat cizí jazyk , se prostě sbalí a půjdou do zahraničí. Je po nich totiž dost velká poptávka.
Račte se informovat.
Snad budete souhlasit, že každý pacient u nás by měl dostat tu nejlepší možnou péči. Od pokud možno nejlepšího zdravotního personálu. Nikoli personálu z části frustrovaného, z části na útěku.
Věřím, že paní Vendlová to chápe a je stejného mínění.
Nepodezírám ji totiž ani omylem z individuálního hyenismu. Ve stylu , moje děti mi zachránili a do ostatních mi nic není. Já si to nějak v budoucnu zařídím.ANi omylem. Mám totiž paní Vendlovou za ženu se srdcem na pravém místě. Pokud se dokáže oprostit od politiky.
04. 09. 2010 | 19:09

Pepa Řepa napsal(a):

almost glossed™ napsal(a):
jarpor: Popravdě, napsal jsem to, aniž bych blog četl
..................
Popravdě je to pro Vás typické.
Inu někomu stačí titulek a už jede jako Pendolino.

To VV
V pondělí se zkusím na někoho v metru usmívat.
Jestli mě seberou jako úchyla, odvolám se na Vás.
http://i243.photobucket.com...
04. 09. 2010 | 19:46

jarpor napsal(a):

"Mám totiž paní Vendlovou za ženu se srdcem na pravém místě. Pokud se dokáže oprostit od politiky."

Tak to říká ten pravej, který politiku snad zatáhne i na lože umírajícího...

No, jak vidno, ranní replika byla Vlkovi málo... Svou trapárnu musí ještě "vysvětlit a zdokonalit""...

Almoste,
můžete tleskat nejsa pohoršen a lá...... třeba na právě takový Vlkův humus máte žaludek... když na jednání paní autorky "žaludek nemáte"...

Váhám, zda je možno zakončit mým obvyklým pozdravem replikou oslovené... no...

hezký večer
04. 09. 2010 | 19:52

almost glossed™ napsal(a):

"Popravdě je to pro Vás typické.
Inu někomu stačí titulek a už jede jako Pendolino."

Popravdě, není. Vlastně si nevzpomínám, kdy jsem to udělal naposledy. Tentokrát jsem si přečetl jen úvodní odstavec a řekl si, že pražská MHD a smajlíky nejsou nic pro mě.

A to velké "V" v oslovení nemusíte používat. Po těch posledních nadávkách do "komoušů" to nějak ztrácí na věrohodnosti. Já vím, někomu stačí jiný názor a už jede jak Pendolino...
04. 09. 2010 | 19:52

Béda napsal(a):

p. Veroniko,

z vašeho povídání není zcela jasné, co se vašemü potomkovi přihodilo. Byl to snad nějaký úraz po kterém se mu dostalo základního ošetření v ambulanci v mladé Boleslavi a poté jëj operovali v Krči, anebo se na něco přišlo při vyšetření v ambulanci v MB a následovala operace v pražské Krči?

Samozřejmě vašemu potomkovi přeji brzké uzdravení a vám více klidu.

PS: Možná by rodině pomohlo kdybyste ukončila své politické aktivity a jako citlivá duše se více věnoval svým blízkým. Jednoho blízkého člena rodiny jste ztratila těsně před letníma parlamentníma volbama (článek Smutek) a před komunálkama na prahu školního roku další tragédie (Usmívat se a děkovat).
04. 09. 2010 | 20:07

DavidS napsal(a):

Jelikož pro obecenstvo zde na webu nemůžete být "pouhou" občankou, ale především osobou politickou, proto - hůře bude hlavně straně TOP 09. Z pytláka se správce nestal aneb starého psa novým kouskům nenaučíš. A těch psů tam máte příliš.
04. 09. 2010 | 20:18

StandaT napsal(a):

VV: zdravím a držím palce
04. 09. 2010 | 20:50

pavla napsal(a):

Vlku, nevím, jestli by se mělo doktorům či sestrám sahat na platy. Ale nějaký rozdíl v tom, jak k pacientům přistupují, by určitě měl být. Nejen naše rodina, ale i známí máme v naší nemocnici ve Zlíně hodně špatné zkušenosti. Nezájem doktorů i ostatního personálu. Výjimky se samozřejmě najdou. Ikdyž nevím, jak budou ti pracovití odměˇnováni, jestli podle toho, komu zemře míň pacientů či jestli ten, kdo zrovna bude ošetřovat ty nevyléčitelné, tak bude na tom hůř.
V každém případě by měli spíše provést škrty v tom ostatním. Protože nechápu, proč si nemocnice musí např.na úklid najímat drahou firmu, na malování, zahradničení, vaření atd. Dříve měli své zaměstnance a ti rozhodně vyšli levněji než všechny tyto najaté firmy.
A ještě k těm lékařům. Nemyslím také, že by byli nějací chudáci. Běžte se podívat na jejich vozový park, co stojí v nemocnici. Chápu, že si zaslouží mít přiměřený plat, určitě větší než nějaký manažer, mají velkou zodpovědnost, ale taky bych si představovala za slušný plat slušné zacházení a spolehlivost. Speciálně naše ortopedie i chirurgie má "perfektní" pověst. Kdo tam zažil nějakou operaci, ostatní před touto návštěvou zrazuje. Takže mám se pak bít za takové lékaře či věčně naštvané sestry? A nevěřím, že to zlepší více peněz. Naopak moje kamarádka doktorka na porodnici je tak úžasná, že pokud tam má nějaké problematičtější dítě, tak jí není zatěžko i v době svého volna se na něj přijet dosti kilometrů podívat. Takového jednání si cením. Ale podobných výjimek jsem zatím mnoho nepoznala.
04. 09. 2010 | 22:21

Lada napsal(a):

Mila V.,
obcas zkousim ranni reakce cestujicich metrem...usmivam se... a usmivam se tim vic, cim vic pozoruji, ze lidi kolem si mne vsimnou, nekteri se nechapave zatvari, jini se zamraci jeste vic...takova skoda, takhle si kratit zivot!
Drzim palce! Hodne zdravi!
04. 09. 2010 | 22:36

Veronika Vendlov napsal(a):

Vlku, ke zdravotnictví obecně moc nevím, co dodat. Pouze mohu popsat své osobní zkušenosti, víc nic. Naštěstí žijeme v době, kdy máme možnost volby. Takže si můžeme vybrat, komu svěříme péči o zdraví. Pohotovost si nevybíráte, jdete tam, kam to máte nejblíž a modlíte se, že tam budou všichni v rámci možností ok. Týden před naší událostí jsme byli na pohotovosti taky, s okem zasaženým gumičkou a měli jsme pěkný konflikt s otrávenou a arogantní lékařkou a byrokratickou sestrou, neměli jsme kartičku pojišťovny a to byl kámen úrazu...oko bylo až na druhém místě. Pravidla jsou holt pravidla. Bylo to také v MB, jiné oddělení...jiné patro, jiná konstalace...

Do zdravotnictví nevidím, raději ho ani nezkoumám, jen věřím a doufám, že ho nebudu moc často potřebovat a až zestárnu, tak snad budu mít trošku naspořeno...

Potkala jsem zatím různé lidi v bílých pláštích a někteří jsou otrávení tak, že by snad měli jít dělat něco jiného. Na druhou stranu je to služba, která si ať chci či nechci, obdiv a úctu zaslouží, protože je to zase jen o lidech. Naši paní doktorku pediatričku bych nevyměnila ani za nic...:-).

Hovoříte o úsporách 10% o které se sníží platy všem. Já nenabyla dojmu, že je to paušální snížení všem, je to spíše o variabilitě odměňování. Když to zkrátím, raději si připlatím, aby zůstaly ve zdavotnictví stejné peníze a ke snížení platů nedošlo. Kde mám ale jistotu, že mé prostředky, které do systému vložím, budou investovány či utraceny tak, jak mají. Je to jako s daněmi obecně. Nechci odvádět více, když uvidím, jak se vesele prohospodařuje to, co platím...

A pokud by mělo vše zůstat tak jak má, bez úspor a škrtů, asi by logicky mělo dojít k přísunu financí do st. rozpočtu. Vymyslel jste, jak to provedete? Pokud ano, pak nerozumím tomu, že nám ještě nevládnete. A to nemyslím ironicky...
04. 09. 2010 | 23:54

Veronika Vendlov napsal(a):

AG: musím si ve chvíli volna udělat statistiku s blogy... protože teď jich píšu míň, než kdy před tím... :-)
04. 09. 2010 | 23:56

Veronika Vendlov napsal(a):

Jojo Klárko, měl. Shodou okolností jsem mluvila s někým, kdo Tvoji neteř dobře zná...co je to, co se stalo nám, proti tomu, co jste si prožili vy....je mit o moc líto!
04. 09. 2010 | 23:57

Veronika Vendlov napsal(a):

*** : jojo, já vím!
04. 09. 2010 | 23:58

Veronika Vendlov napsal(a):

jarpor: díky, všechnos se dá přežít při vědomí, že může být hůř...! Jak ráda jsem z nemocnice odjížděla...ten smutek a nemoce jsou všude kolem...dětská JIPka, onkologie, děti s frakturami lebky....všichni se musí držet, rodiče i děti. Jen jsem u jedné sestry nabyla dojmu, že je tím vším už tak otupělá, že už jí otravuje každé dětské kvíknutí...nejlepší je, být zdraví, jak jinak!!!
05. 09. 2010 | 00:02

Veronika Vendlov napsal(a):

Pane Stejskale, díky, ano, všechno je na dobré cestě, teď už jen bojujeme s nudou v posteli...:-) u pětiletého dítěte je to náročný..., to se mi to zakazoval play station...už ho taky máme doma... též pěkný víkend! tedy vlastně jen ten posvícenský zbytek...

PS: Je to zvláštní, kolik překážek stojí v cestě, když používátě invalidní vozík. Zkušenost k nezaplacení.
05. 09. 2010 | 00:07

Veronika Vendlov napsal(a):

TH: jojo, pravda, pravda.
05. 09. 2010 | 00:08

Veronika Vendlov napsal(a):

Emissary: jako odlehčení dobrý, ale pozor na diskusní "zcestí".

Skogen napsal(a): ano, i já věřím, že to tak bude.

hanah napsal(a): chválím moc ráda a nerada se rozčiluju, někdy to ale jinak nejde...Hanah díky.

koleda koleda pro Kalouska napsal(a):
moc hezký rým!

KM napsal(a): dívám se na věc podobně.
05. 09. 2010 | 00:15

Jan Vaculík napsal(a):

Veroniko, zdravím a přeju zdar a sílu!
S tím šetřením bych to neviděl tak fatálně jako bratr Vlk: všichni vidíme, kolik peněz se ve "státním sektoru" rozfrcá. Takže jestli se má 10% ušetřit, tak se prostě jen zredukuje plýtvání, ne? Kromě toho, očekávám, že lidé, kteří jsou nepostradatelní, si snad dokážou taky dupnout.
05. 09. 2010 | 00:20

Veronika Vendlov napsal(a):

Pepa Řepa: třeba se potkáme...podle úsměvu bude janý, že to jsme právě my dva...:-)

Bédo: není nutné vše popisovat detailně. Moje rodina pomoci nepotřebuje, je dost silná a kompaktní (mezigeneračně), aby ustála, co ustát má. Moje citlivá duše je tam, kde je jí nejlíp, až přijde čas, půjde jinam... :-). To, co se stalo, nebyla s odstupen času zase taková tragédie, protože jak jsem uvedla, stávají se horší věci. Je však pravda, že mi pár vrásek přibylo, to je ale v pořádku!
05. 09. 2010 | 00:25

Veronika Vendlov napsal(a):

DavidS: každý názor je důlěžitý.

StandaT: díky.
pavla: zdá se mi, že máte pravdu.

Lada: žejo, já se taky občas usmívám a připadám si jak marťanka...ale někdy se asi taky pěkně xichtím... :-), jinak díky moc.
05. 09. 2010 | 00:33

Veronika Vendlov napsal(a):

Jan Vaculík: díky. Jinak přesně jak píšete. Souhlasím.
05. 09. 2010 | 00:34

Karla* napsal(a):

Možná nechtěné vedlejší efekty:
Taažení proti lékařům v nemocnicích, které jsou ještě státní, pouze připravuje půdu dnešnímu vedení nemocnic, aby si po exodu mladých lékařů, nemocnice zprivatizovali / případně spolu s politickou elitou u moci přeměnili na akciovou společnost s výnosnými místy pro členy správních rad a několik dobře utajených akcionářů/.
Do minimalistických platových poměrů pak povolají lékaře z východu, kteří se budou muset spokojit s 40% dnešních tarifů jako startovací čarou - a pacienti s tím, že značná část personálu vůbec neporozumí, co jí pacient sděluje.
( ostatně dnešní přetažení lékaři,kteří kvůli atestacím do tohoto sektoru nastoupit musí, neboť jinde stěží mohou yačít, sloužící i 16 a dokonce i 24 hodin ve svém somnambulním stavu už nevnímají, kromě měření laboratorních přístrojů, také nic a plní svou lékařskou úlohu téměř jako roboti.)
05. 09. 2010 | 02:56

Béda napsal(a):

VV (ad vlk), Karla,

Veroniko, ať si to připouštíte nebo ne - TOPka neoficielně v čele s ministrem Kalouskem, s ministrem Drábkem (prezidentem svazu podnikatelů) na ministerstvu práce a sociálních věcí a s ministrem Hegerem za ODS na ministerstvu zdravotnictví jsou hrobaři zdravotního (i sociálního a vůbec solidárního) systému.

Tzv. transformace pracovního zákonodárství, celkové snížení objemu peněz v resortu o 10%, příprava privatizací nemocnic, léčebných ústavů, zdravotních pojišťoven, zavedení zvýšení "regulačních" poplatků v lékárnách i v nemocnicích (za pobyt) a zavedení tzv. řízené péče způsobí prodražení systému (bude nutno živit mezivrstvu vlastníků), personální rozvrat, znedostupnění zdravotní péče pro nejchudší, omezení rozsahu poskytované péče likvidací části zdravotnických zařízení.

Karla to popsala tak jak to téměř s určitostí bude. LOK již naznačuje koncem roku značný odliv kvalifikovaných lékařů (cca 3000) koncem roku z republiky.

Bohužel musím skonstatovat, že vy jako aktivistka TOP 09jste toho pohřbu účastna.
05. 09. 2010 | 07:16

StandaT napsal(a):

Já to vidím úplně stejně, jako autor tohoto blogu:

http://petrskala.blog.idnes...

(Petr Skála|pátek 3. září 2010 21:00|karma článku: 45,09|přečteno: 6755 x)
05. 09. 2010 | 08:40

jarpor napsal(a):

Béda

"Veroniko, ať si to připouštíte nebo ne - TOPka neoficielně v čele s ministrem Kalouskem, s ministrem Drábkem (prezidentem svazu podnikatelů) na ministerstvu práce a sociálních věcí a s ministrem Hegerem za ODS na ministerstvu zdravotnictví jsou hrobaři zdravotního (i sociálního a vůbec solidárního) systému."

Kdy bude pohřeb, jasnozřivče ? Nebo už byl či zrovna dnes je ?

Soudím, že druhý odstavec je slabý... přidejte ještě nějakou katastrofu, nebuďte tak "při zemi"..

Hezký den
05. 09. 2010 | 08:48

Béda napsal(a):

jarpor,

v současné době ministři koalice připravují nebožtíka. Pohřbu se brzy po komunálních volbách jistě dočkáte. Některé velké kudlanky si již netrpělivě mnou pařáty.

StandaT,

někteří odbory nepotřebují a někteří je velice potřebují. Otázkou jest kterých je více. Vláda se snaží odbory naprosto vyšachovat a jejich roli marginalizovat. Odbory se pomalu vracejí k úkolům, které plnily za první republiky - k ochraně zaměstnanců před gentlemany Jochy, kterým mají pochopení pro otroctví.
05. 09. 2010 | 08:56

StandaT napsal(a):

bédo, právě u doktorů bych očekával SAMOSTATNOST. Jestli lékař potřebuje odbory, obzvláště v době jejich nedostatku(!!!!), pak něco není dobře.

A nezlobte se na mě, ale pokud (v jakémkoli oboru) vysokoškolsky vzdělaný člověk by padl pod "jochovo otroctví", nechť dotyčný jde k lopatě a vrátí veškeré náklady na své vzdělání, neb bylo evidentně investováno zbytečně. Z představy, že na tabulkové pozice ve veřejném sektoru se dostávají jedinci, kteří pro své přežití musí nahradit maminku odborovým bossem, mi jde mráz po zádech. Ale na druhou stranu by to vysvětlovalo tu zoufalou neschopnost, kterou je veřejný sektor skrz naskrz promořen.

Odbory mají svůj význam v soukromém sektoru. Veřejní zaměstnanci se nemají co houfovat.
05. 09. 2010 | 09:26

Ládik!!! napsal(a):

Standa T -
výraz "veřejní zaměstnanci" je dokonalý. Vystihuje lépe jejich úkol, než "státní zaměstnanci". A také to, kdo je platí. Ne stát, ale daňoví poplatníci.
05. 09. 2010 | 09:51

vlk napsal(a):

Veronika Vendlová+ pavla

dámy, oběma děkuji za repliky.
Obě, svým způsobem píšete stejné.
Totiž, e v nemocnicích často narážíte na neochotu a podobně.
Pavla si přisazuje s platy doktorů a jejich vozovým parkem a mnohdy velmi špatnou pověstí.
Nepochybně máte pravdu. Je to jako v jiných oborech. Tedy velmi dobří, dobří, průměrní a humus.
Celkově , ale ,co vím, ze srovnávacích studií, pořád ještě dost dobré.
Ano, i já vím, že doktoři, resp. řada z nich má velmi nadstandardní příjmy po divných cestičkách.
A co jako to znamená? Požehnání toho, že na platech zdravotního personálu má být PLOŠNĚ ušetřeno 10%? Paní Veroniko, tohle je prostě fakt! Cílem té , opravdu DEFORMY, má být celkově 10% minus ve mzdách pro zaměstnance ve STÁTNÍM zdravotním sektoru!! Soukromého , které je ovšem KUPODIVU FINANCOVÁNO Z ÚPLNĚ STEJN0HO ZDROJE, jako státní nemocnice se TO NETÝKÁ! Můžete prosím vysvětlit , proč doktor nebo sestra v soukromé nemocnici či ordinaci je vyjmuta z programu šetření mezd? A nic si nenamlouvejte, zásadní a páteřní soustavu zdravotnictví jsou státní a veřejné nemocnice. ! A pořád budou! Žádné soukromé ambulance, žádné soukromé nemocnice.
Promiňte paní Vendlová, pobavila mne vaše věta, že ke stáru, až budete ty doktory jako potřebovat, že snad budete mít našetřeno. Nevím ,c o dělá váš manžel, přeji mu skutečně velký plat. Máte li , při dvou dětech, jimž budete platit studia, a sama máte mít naspořeno na penzi, mít naspořeno i na soukromou zdravotní péči, tak to aby měl milionový plat. Už teď nejen ročně, ale měsíčně.
Mimochodem , péče ve stáří - zajímá vás kolik stojí například už dne s umístění seniora do troch slušného soukromého starobince / nepoužívám zcela vědomě žádný eufemismus, typu domov důchodců, domov příjemného stáří a podobně, protože to je jen a jen eufemismus/? Prozradím vám to. Když to má být opravdu slušné, pak to DNES pod 30 litrů na měsíc nepořídíte. proč to uvádím? To jen aby paní VV měla nastaveny pro to šetření správné relace. No když bude mít kliku, jde to pořídit i za 25... V dnešní kupní síle.
A lidem ze státních starobinců teď vezmou také 10%. Umíte s i představit , jaký personál tam a si zůstane?

A podobně to , milé dámy bude v nemocnicích. Tedy veřejných. Pavlo, nevím ,c o děláte a čím s e živíte, vím co dělá paní Veronika. Ani jedna z vás ale nemá to, čemu já říkám -konvertibilní zaměstnání. T.j. takové, že po vás bez problému sáhnou v zahraničí. A hned vám , po uznání kvalifikace nabídnou práci v oboru s dobrým platem. Tuhle výsadu mají jen špičkoví sportovci, umělci a.... správně dámy - zdravotnický personál!!!
Jestliže tedy s e m ušetřit na mzdách tohoto personálu 10%, jestliže tento má v řadě případů přijít na nárokové složce až o 40% její výše, a být závislý na libovůli toho, kdo bud e rozhodovat o výši osobního, tak se prostě sbalí a pomažou někam, kde na nich nikdo žádné podobné experimenty nebude zkoušet. A navíc dostanou podstatně více peněz! Prostě - přesně jako čeští fotbalisté. AN těch můžete bezvadně vidět, jak naše zdravotnictví funguje.
Nejspíš vás fotbal nezajímá, ale tolik as víte, že mančafty v Kypru nebo Běloruska nebo Moldávie, by neměly mít proti špičkovým českým klubům nárok! Já k tomu klidně přidám i Slovensko. A jak d opadl český fotbal v evropských pohárech? Naprosto trapně.
pokračování
05. 09. 2010 | 10:02

vlk napsal(a):

Ostrava prohrála s Bělorusy, Jablonec s Kyprem, Sparta se Slováky a Slavia loni s Moldavci. Neuvěřitelné.
Proč prohráli? Jednoduché. Protože když se v české lize najde fotbalista /a dokonce nemusí být ani v lize, už dávno si ze zahraničí tahají i dorostence/, který dvakrát za sebou kopne rovně do balonu, je okamžitě zlanařen do ciziny. Takže místní ligu hraje nějaká 3-4garnitura a pak vysloužilí krajánci, o které už není venku zájem.
Tak přesně takhle to po reformě dopadne s doktory a sestrami! Kdo bude aspoň trochu schopný a bude umět řeč- tak prostě půjde. My ušetříme!
A mimochodem dámy - celá ta deforma je prý proto, aby se zmenšil deficit státního rozpočtu - co ž je případ ě snižování platů zdravotního personálu dokonalá lež. Snížení jejich platů NEMÁ na velikost státního deficitu ŽÁDNÝ vliv!!! Což vám Kalouskové, Nečasové a Drábkové samozřejmě nesdělí. ZDravotníci jsou placeni ZE ZDRAVOTNÍHO POJIŠTĚNÍ odděleného od státního rozpočtu!! Jak státní, tak soukromí. Těm soukromým, tak těm nebude kráceno nic. Státním a krajským ano. Divné?, že?
Paní Veronika mi klade otázku , jaký návrh máme MY, Netuším paní Veroniko, koho myslíte oním MY. Nejsem členem žádné politické strany.
Pokud míníte levici - račte se zeptat stínového ministra.
A promiňte , kdyby levice neměla ŽÁDNOU alternativní koncepci - na právu kritizovat tenhle naprosto šílený vládní úlet to pro mne vůbec nic nemění. Já jsem , stejně jako vy ten, kdo ty pańáky platí!! Přiznám, že tyhle tedy rozhodně platím z naprostého donucení a nakonec každý den k té nechuti mám o další pádný důvod více. Ale mají z voleb právo spravovat, bohužel, tuhle zemi. K prospěchu té země a jejich občanů.
Vyhnání té lepší části zdravotnického personálu takovým spravováním rozhodně není. A já jako jejich zaměstnavatel mám plné právo na to upozornit a podrobit je kritice.
Pokud vy jste spokojeny , co za své peníze dostáváte a budete dostávat, je to jen vaše věc.
Zajímalo by mne, co byste říkaly , kdyby stejně nesmyslné opatření provozovala levicová vláda. Můj postoj k věci by v takovém případě byl stejný jako je teď. Umím si ovšem představit změnu postoje vašeho.
Přeji vám hezkou neděli.
P.S. ještě drobnost - ono odměňování kvalitních a nekvalitních osobním hodnocením .. Hm dámy , tad y jde o pět jen o vytírání zraku . Už dnes je možné velmi výrazně diferencovat. Osobní může být v rozpětí NULA až 50% základu. Připadá VÁM TO MÁLO? Mně nikoli. Na o abych rozlišil špičku od průměru a ty od lemplů to víc než bohatě dostačuje. Smyslem je prostě - UŠETŘIT 10% a okecat to tím, že ti neschopné mají strach před posílením nenárokové složky platu. A rozeštvat mezi sebou ty, co se jim těch 10%, které dnes MAJÍ , má sebrat. Smůla je, že jednou každý z nás bude se svým životem v jejich rukách. Úplně každý.
05. 09. 2010 | 10:03

vlk napsal(a):

Koukám Béďo,
že Standovi T. a jiným pretendentům pravověrnosti vadí odbory. Prý jako k čemu vysokoškolák, nota bene doktor, když je jich málo, potřebuje odbory. ..
Zajímavé. zajímavé, že s enezeptá, k čemu zamětsnavatelé potřebují velmi vlivné zaměstnavatelské svazy. Například.
Jistě odbory pravověrným vadí. Protože odbory zkrátka dovedou hájit zájmy svých členů daleko lépe než než to dokáže samotný jednotlivec. Tahle vláda dělá všechno proto, aby odbory zažily svojí renesanci. Připisuji jí to k dobru. Jakkoli je to od ní naprosto nezamýšlený výsledek.
Už jsme to psal, kdyby bylo po mém, dočkali by s e ještě na podzim generální stávky. S tím, že by se prostě vypnul hlavní vypínač v téhle republice. V prvním kole jen na hodinu. To lidem ani hypermarketům mrazáky ještě nevytečou. A kdyby to nepomohlo, ta aspoň na dva dny. To už žádný mrazák nevydrží. Stejně jao žádný fanatik Nečas.
Kdyb s e to stalo hned, natropil by Nečas Kalouskem dalo míň škod než tomu bud e vreálu. Protože na tomhle národě lze, bohužel, zatím úspěšně i dříví štípat.
05. 09. 2010 | 10:09

DavidS napsal(a):

VV
Chápu, že vést jakoukoli polemiku s mým předchozím příspěvkem je asi nemožné. Buď napsat "ano, i nám poctivým straníkům (sic) je jasné, že Kalousek a spol. jsou lupiči". Nebo po vzoru předsedy po sté opakovat, že byl přece už desetkrát vyšetřován a nikdy nic ! Při stavu tuzemských orgánů činných v trestním řízení...
Takže se buď odrovnat nebo zesměšnit. Z tohoto pohledu chápu, že je rozumnější napsat "Každý názor je důležitý", byť i ten nejblbější, doplním za Vás.
Protože při volbách u mě zůstala TOPka až jako druhá, tak si nemusím nic vyčítat. Nabídla mnoho slušných lidí, ale nakonec jsem si řekl, že za nitky tam nakonec stejně tahá Kalousek, Severa (brzy nejspíše přibude Barták) a spol. Pokud oni sami nejsou čirou náhodou protagonisty těch tunelů, pak jsou tedy tak neschopní, že nemají v odpovědných funkcích co dělat.
Až bude místo Kalouska ve funkci místopředsedy např. pan starosta Farský (vím, je za Starosty), který opravdu "dokázal, že to dokáže" a "myslí to upřímně", bude TOPka volitelná. Bohužel zatím se naplňují neblahá očekávání, že stranu řídí lidé, kteří jsou součástí problému.
05. 09. 2010 | 10:28

Tencokida Hnuj napsal(a):

vlk
Vidíš. Tahle souvislost mi nedošla.
Pokud by skutečně došlo ke snížení platů lidí zaměstnaných ve zdravotnictví v státním sektoru, může dojít k odlivu odborníků do soukromé sféry.
Přičemž tato je financovaná ze stejných zdrojů a přesto k žádnému snížení nedochází.
Navíc údajně své kapacity soustřeďuje na péči, která je lukrativní.
Trochu mě to zavání porušováním ústavy.
Jak to, že z odvodů, které se vyberou na zdravotní pojištění a které jsou stanoveny zákonem % sazbou, se bude jedněm platit - opět ze zákona, méně ?
A vůbec - nejde i o porušení antimonopolního zákona ?

Ale znovu opakuji - motivační složka platu je podle mě důležitá.
Důležitější je ale, kdo o ní v individuálních případech bude rozhodovat a jak.
05. 09. 2010 | 10:32

Kelt napsal(a):

Pracoval jsem ve zdravotnictví zhruba 2O let.Troufám si tvrdit,že situaci trochu znám.
Pokud např.chirurg s druhou atestací ve věku kolem 35-4O let a se dvěmi dospívajícími dětmi si chce udržet odpovídající živ.úroveň jeho vzdělání a vykonávané práci musí ob dva týdny nastoupit v pátek odpoledne službu,která mu končí v pondělí ráno.Po oholení nastupuje odpočatý a usměvavý na sál.
Jeho kolega po první atestaci ve věku kolem třiceti let-bezdětný a jazykově vybavený asi nebude čekat na Drábkovu " reformu".
Tak bych mohl pokračovat i o jiných zdr.profesích.
Takovéto"reformy"rozvrátí zdravotnictví a o to jde v prvé řadě.
Cesta k privatizaci bude otevřena dokořán.Pravicoví Khmerové dosáhnou svého.
05. 09. 2010 | 11:18

Béda napsal(a):

TCKH,

k čemu to snížení objemu mezd o 10%, úpravy pracovního práva a drastické snížení základního tarifu ve zdravotnictví povedou?

Část zaměstnanců bude nutně propuštěna bez ohledu na to, že jsou pracovně vytíženi a jejich práci dostanou již tak vytíženi ostatní zaměstnanci, čímž dojde ke zhoršení zdravotní péče a vztahů na pracovišti. Jestliže někomu vzhledem ke kvalifikaci a pracovním výsledkům bude mzda uchována na stávající výši, anebo zvýšena, někomu bude muset být podstatně snížena. Navíc od tarifů se odvozuje osobní hodnocení. Nedokážu si ani představit postavení lékařky před atestací na pracovišti, nastupujících zdravotníků, resp. zaměstnanců, kteří ať atestovaní ovšem středoškoláci ani zdaleka nedosahují na mzdový průměr poté co opatření vládí "národní odpovědnosti" (já říkám státního rozvratu) naběhnou v platnost.
05. 09. 2010 | 11:19

jarpor napsal(a):

Strašnej život má ten Vlk katastrofik...

Jedna katastrofa stíhá druhou... málem ani o nich nestačí psát... a varovat před těmi, které teprve přijdou...

Hezký den
05. 09. 2010 | 11:31

Béda napsal(a):

VV,

rok se s rokem sejde a já si rád přečtu vaše další zkušenosti ze zdravotnictví.

PS: A nezapomeňte přitom opět reflektovat spokojenost zaměstnanců, úroveň poskytnutých služeb...
05. 09. 2010 | 11:56

Béda napsal(a):

VV,

ještě otázka. Psala jste, že si ráda připlatíte za kvalitu zdravotní péče. Proto se velice divím, že jste pro svou ratolest nevyužila péči některé soukromé kliniky, poté co syn byl bezodkladně ošetřen v pohotovostní ambulanci v Mladé Boleslavy. Tam byste se zajisté setkala se vstřícností, úsměvem, odpočatostí personálu, pohodou soukromého pokoje s televizí a individuální péčí, namísto nevrlosti a přetaženosti některých zaměstnanců ve FN Thomayerově nemocnici.
05. 09. 2010 | 12:23

almost glossed™ napsal(a):

Béda: Ještě není našetřeno. To až k stáru :-).
05. 09. 2010 | 12:40

Jedla napsal(a):

Ať léčí kořenářky:
http://domaci.ihned.cz/c1-4...

K tomu, že k Vám byli v nemocnici neochotní: A v soukromém sektoru se Vám to nikdy nestalo?

Problém je to, že v nemocnicích se umírá, na to si nejde zvyknout, a stejná sestra nebo lékař, kteří se v této minutě věnují vašemu zvrtlému kotníku, mají o patro výš na lůžkovém mnohem závažnější případy, a třeba před hodinou mohli mít na práci smrťák. Vy to nevíte, ale chcete od nich úsměv jak od stevarda na parníku nebo od letušky.
A také nikdo nechce vidět, že jejich platy jsou "dány" přesčasy, víkendovými a nočními službami, že ve zdravotnictví se obchází zákoník práce a dřou se služby delší než v jakémkoliv jiném oboru, atd.

Ještě maličkost: Považuji za drzost argument, který říká, že od vypuknutí krize v privátním sektoru platy poklesly, ať tedy následuje sektor veřejný. V privátním sektoru totiž poklesly "průměrné" výdělky, neboť nebyla práce, zakázky. Buď tedy "kurzarbait", lidé byli doma, nebo přišli o "výkonovou" část odměny za práci, ale sotvakdy o základ. V každém případě menší výdělek byl kvůli nedostatku práce.
Ale ve zdravotnictví nejsou prázdné čekárny, prázdná lůžka. Naopak.
Přesto autorka blogu je spojena s lidmi, kteří rozhodli sestrám, sanitářům i lékařům zkrátit ZÁKLADNÍ část platu. Na nočních, víkendových a svátečních službách je tak rovnou okradou dvojnásobně (ačkoliv pacienti si právě za pohotovost mají připlácet více), a na rozdíl od privátního sektoru tedy neubírají peníze proto, že není práce, ale naopak: Práce je vůbec nezajímá, ubírají peníze, aby lidé odešli a obor zničili. Úmyslně, plánovitě, programově, ze zištných důvodů, pro miliardy do vlastních kapes. (Viz. pojišťovna Agel et cetera.) Nepovažuji za nic neetického (jarpore) to zde připomenout, naopak, neetické je podílet se na takovém svinstvu a současně pokrytecky děkovat "lékařům, lékařkám, sestřičkám a dalšímu personálu z ambulance v Mladé Boleslavi a dětské traumatologie v Thomayerově nemocnici", kterým (a jejich oboru, na němž jim většinou záleží, a jejich rodinám, sluší se dodat) vlastní politikou škodí.

Co se týká poznámky "proč dávno nevládne" vlk - ptám se, co je tohle za blábol? Autorka se snaží naznačit, že "přece" žádná jiná "odpovědná" alternativa není. Ze svého pohledu má pravdu: Stačí si přečíst noviny z tohoto týdne - někde se na Pandury, Iveca, Dinga a minomety našetřit musí, že?
05. 09. 2010 | 12:41

vlk napsal(a):

TCKH

souromé kliniky, pokud vůbe c jsou, dělají jen skutečně lukrativní věci. Zejména plastiky, zuby a podobné záležitosti. Oprvadové kliniky , hodné toho jména v soukromu, tak ty pak, zy špičkové, jedou mimo systém zdravotního pojištění.
Mylsím, že my dva jsme se docela starali a snad i postarali, aby naše rodiny do budoucna nějak vyšly. Ale nic si nenalhávejme - na péči v soukromé klinice tohoto typu prostě mít nebudem.
A tad y prostě jde o dokonalé zničení doposud jakž takž fungujícího systému.
Říkáš , že motivační složka je důležitá - znovu opakuji , v dnešnímsystému tarifů bylo možné oosobní v rozmezi 0-50% tarifu. Pod lhářem Drábkem jsem spočítal na konkrétním případ ě doktorky, která byla uvedena vHN, že ona , i při maximálním ohodnocení 100% bude mít v novém systému MÉNĚ!!!


Bavit se i ideolgickými zabedněnci, kteří tuhle grázlovinu budou obhajovat, nemá žádný smysl.
Ti prostě v zájmu rodné strany zapřou i poslednízbytky zdravého rozumu.
Tahle poznámka s e netýká paní Vendlové ani nicku pavla.

Týká s etěch, co tad y hýkají blahem nad deformou. Jsou to ostatně titiž , co pod Zaorálkem obhajují , že je správně , aby pravomocně odsouzený šnábl, který chtěl na daních podvést stát o 5 milionů korun byl vysokým úředníkem na ministerstvu financí.
Je to prostě začarovaný kruh.
05. 09. 2010 | 13:15

gaia napsal(a):

tak jsem potřebovala opravit pračku přišel "opravář" řekl si o 150 Kč za dopravné a 250 Kč za každou započatou hodinu (celkem 400) a řekl že nic opravovat nebude neb pračka je 10 let stará a za zenitem ať si koupím novou.
Manžel tedy musel objednat náhradní díl sám a strávit celé odpoledne opravou ale pračka funguje a určitě ještě nějaký pátek bude.

Na operaci by si však sám netroufl. Co s těmi soukromníky uděláme?
05. 09. 2010 | 13:16

pavla napsal(a):

Vlk: Nemůžu říct, že bych s Vámi z větší části nesouhlasila. Je jasné, že práce ve zdravotnictví je nesmírně náročná, jak psychicky, tak fyzicky. Jen si opravdu nejsem jistá, že se chování některých i po přidání peněz změní. Je to stejné jak s učiteli. Toto jsou činnosti, kde člověk musí pracovat hlavně srdcem, nemůže se stavět k tomu jen podle finančního ohodnocení. Dříve byli lékaři narozdíl od ostatních profesí dobře placeni. Co jsem si vytrpěla s dětmi při jejich "péči", radši na to ani nemyslím. A zase to bylo jen o lidech, protože jinde jsem byla přístupem nadšená. Nyní to samé. Jak jsem výše psala, Zlín - to je katastrofa. Zkuste pak přejít třeba do Brna ke Sv.Anně a ten rozdíl je nebetyčný. Jsem např. již podruhé přesvědčena o tom, že obě mé babičky zemřely následkem nedostatečné péče, protože už byly staré. Obě zemřely po pádu na mozkovou mrtvici. Nejsem doktor, abych toto posoudila, ale myslím, že se v dnešní době tomu hodně dá zabránit podáváním léků. Prostě hodnotím vše ze zkušenosti vlastní a svých blízkých. Tady bych si opravdu přála, aby byl každý podle toho oceněn. Ale jak jsem výše napsala, hlavně bych viděla šetření na provozech ve zdravotnictví. Jenže ve státním se dobře rozhazuje. Soukromá zubařka si uklízí sama nebo její sestra. Ve státním zařízení toto není.
A jiným státním zaměstnancům bych ubrala stoprocentně. Takové úřady práce, OSSZ apod., tam si opravdu ty arogantní dámy peníze nezaslouží. Jenže když uberete jen v některých oborech, budou řvát. Když uberete ve všech, budou řvát a stávkovat všichni. No nevím, není to jednoduché, v každém případě je kde ušetřit.
05. 09. 2010 | 13:23

pavla napsal(a):

gaia: To je přece jednoduché. Víckrát si t akového opraváře nepozvete a známým ho nikdy nedoporučíte. Když to takto udělá víc lidí, tak má za chvíli po kšeftech.
05. 09. 2010 | 13:24

prirodovedec napsal(a):

autorka: At se Vasemu diteti dari co nejlepe a at se dozije zdrave budouciho "Sveta podle VV". At take Vy dokazete ocenit alespon ty zdravotniky, kteri pomohli pouze Vam, a to nejen psanim blogu nebo modlitbou. Ocente je Vy sama ted, ze svych uspor a ze sveho casu (napr. pohovorte s nimi o jejich skutecnych problemech a pomozte jim na oplatku Vy jako politicka, ale neprojektujte do jejich nazoru ty sve). Dejte jim to navic, co dali Vam ...

Jak podle mne pisi chmurni preddiskutujici, za stavek a pri odchodech zdravotniku mozna ani ty uspory a treba ani budouci Vas plat jako budouci zcela profesionalni politicky stacit nemusi. Zejmena pro blogerku, ktera zde podle mne vyznava jasny a prisny individualismus, ktery radostne zverejnuje.

Ale zminena mezigeneracni solidarita Vasi rodiny podle mne urcite vse vyresi tak, jako to byvalo pro lidstvo typicke do 19.stoleti, nez se nakazilo novymi socialne demokratickymi a obnovenymi puvodnimi krestansko socialnimi a jinymi myslenkami sounalezitosti.

Co se tyka politicke agitatorky GVendoliny, ktera zde podle mne Vasim jmenem spolecne s lazenskym svihakem/ci podle diskuse uz zase krivakem?/zastupitelem opustila v diskusi tklivost osobniho pribehu a vyjadruje neochvejne a trvale hluboke presvedceni a viru v perspektivu a smysluplnost i zdravotnickych reforem stran, ktere je za jejich politicke vykony dnes plati, ci priplaci, je to vyznani viry pro mne naprosto pochopitelne. Neni mozne prece vzpouzet se tem, kteri Vas plati. Pisete podle mne oba logicky jako dva reformni politici byt mistni, kteri haji zajmy sebe a svych stran pod rouskou slov a vlastniho presvedceni, ze konate dobro pro druhe. To je politika s tim zdravi vlastnich deti nesouvisi.

Jen doufam, ze Vase slova a skutky vedouci k urcitym vysledkum pak povedou k tomu, ze oba pocitite to bezne, co pocitujete zde v diskusich za Vami napsane. Tedy Vasi zodpovednost za Vase skutky tak, jako zde v diskusi byste meli pocitovat Vasi zodpovednost za zde Vami napsane. Klady i zapory, zde pochvalu i kritiku. Byt si ani zde nikdy neprispustite, ze reakce byvaji casto dusledkem Vasich naivnich prohlaseni (VV: viz slavny obdivny blog k nacisticke vety pouzivajici toskanskemu muzi s gulema a se ztoporenym udem, jarpor: jeho povestne popleteniny logickych spojek, Svandrlika, ... podane zdvorile s nadhledem sice neznaleho ale sebejisteho klabosiciho lazenskeho svihaka ...).

Je jenom otazkou, kdo bude tentokrat v realite za to zodpovedny pro Vas misto Vas, na koho to zase hodite jako casto zde. Prohlednete a bude to demon Al Calousek ci drab Drabek? Ci nekdo kdo pomylil Starosty, co treba Gazdik?

Zde v diskusich je to jasne, je za to zase zodpovedny ten "zly vlk", na ktereho jarpor pro mne obsesivne reaguje jiz po 2031, at vlk napise cokoliv od chvile, kdy pred lety vzbudil jarpor ve vlkovi svym psanim dojem, ze jej i s pribuznymi posila do koncentraku a nedokazal pri svem nepresnem stylu psani se tehdy do vlkovych pocitu vcitit, protoze vlkovi pribuzni uz temi kominy davno vyleteli (projevit tehdy takovou beznou empatii v normalnich statech nutnou pro mistniho zastupitele, kterym jarpor je, jarpor nedokazal ...) a zmohl se jen na tu antivlkovskou fobii halenou do Tencem popsaneho i dnes pritomneho lazenskeho svihactvi.

Pro zdejsi politickou GVendolinu (to je ten problem Jekylla a Hyda, cili lidske VV a agitatorky GVendoliny) jso uti vinici v diskusich zrejme i ten a.g. a dalsi, kteri za publicitou osobniho vyznani a pocitu ve vztahu ke zdravotnimu stavu ditete, cili pro drtivou vetsinu lidi v ryze intimni zalezitosti, kterou by nikdy nezverejnili a nediskutovali na www, v dnesni bulvarovite dobe vidi i ten prichod komunalnich voleb nejen vzacnou lidskou otevrenost.

Abychom nezapomneli: Hezky den
05. 09. 2010 | 13:27

Béda napsal(a):

Pavla,

těžko so dokážu představit, žeby
třeba personál kardiochirurgie, ARA, onkologie, plastické chirurgie v nemocnici po práci ještě poklízel celé oddělení.

Naopak v kosmeťáku MUDr. Leoše Středy (možná tam již zaměstnanci trvale monitorováni kamerovým systémem mají již zabudován i podkožní čip a placeni jsou i za úsměv) si to dokážu živě představit.
05. 09. 2010 | 13:37

gaia napsal(a):

pavla

ale když chcípnu ve špitále tak se to mí známí ani nezví co tam se mnou dělali a půjdou tam též.

Nehledě na to že v našem 18 tisícovém městě je tento opravář jediný a asi ví co dělá. Že si to může dovolit. Asi mu prodej nových praček vynáší víc. A každý nemá tak šikovného manžela jako já
05. 09. 2010 | 13:38

Tencokida Hnuj napsal(a):

John : (parafráze )

Naší prioritou je boj s korupcí. Víme, že díky korupci utíká ročně až 40 mlrd. Kč.
A proto souhlasíme s krácením peněz na Policii o 8 mlrd. Kč.
Takto tam zůstanou skutečně jen ti, kteří jsou srdcaři. A abyste věděli, že to myslím upřímně, tak chceme odvolat Veseckou a taky ji odvoláme.
Bim, bam, šmytec, zvonec.

Jinými slovy : Mám ve stodole uschovanou úrodu, kterou mi žerou myši. A to docela dost a furt.
Naštěstí z těch 10 kocourů je 5 fakt dobrých - téměř se uživí pouze konzumováním těch hlodavců. Zbytek jsou ulejváci, stále jim musím dokupovat mlíko a b´hví co ještě, aby nezdechli hlady. Původně jsem si myslel, že těch 5 ulejváků šoupnu do útulku a těm 5 myšobijcům budu za odměnu kupovat pamlsky. Ale stará mi nařídila, ať přestanu kupovat mlíko.
Tak nevím, jestli mě náhodou teď myšobijci neutečou do útulku a já budu i s celou svou úrodou v prdeli. Navíc stejně asi budu muset začít znovu kupovat to mlíko a b´hvíco ještě.
Ale to víte - stará si myslí, že to dělá dobře.
Jen někdy mě napadne, jestli náhodou není domluvena s těmi hlodavci.
A nemá kdesi stodolu o které nevím ani já, ani mí myšobijci.
Narvanou k prasknutí.
Čím dál tím víc.
05. 09. 2010 | 13:44

pavla napsal(a):

Béďa: Já jsem ale výše zmínila, že v nemocnicích mají najaté firmy na úklid, kterým platí daleko více než by platili svým zaměstnancům. Nemyslela jsem tím, že by si lékaři ve velkých nemocnicích měli uklízet sami. To samozřejmě nejde. To bylo míněno tak, že v soukromém sektoru šetří, kde můžou. Ve státním se rozhazuje, protože to nikoho nebolí a peníze jsou vlastně všech. Soukromník si výdaje musí hlídat. Nebo myslíte, že tomu tak není?
05. 09. 2010 | 13:48

pavla napsal(a):

gaia: Tím spíše nechápu, jak se v malém městě uživí, když má takové chování. Tudíž se o něm toto musí rychleji roznést, než ve velkém městě. My máme možnost dost velkého výběru, a přesto radši s opravami - trochu jiného druhu, jezdím dost kilometrů, protože tam mám záruku spokojenosti, rychlosti a cenové přijatelnosti.
05. 09. 2010 | 13:51

StandaT napsal(a):

jo, vlku, doposud si můžu myslet to co chci, dokonce i takové nepřijatelnosti, jako že ve veřejné správě nemají odbory co dělat.

Jedinné co bych akceptoval je, aby si vydupali služební zákon, kariérní řád či něco takového. Ale vážně míněné snahy v tomto směru nějak nevidím.

Vy máte právo požadovat vypnout republiku (když jsme se tam nedostali dveřmi - skrze urny, tak tam vlezem oknem - skrze bordel v ulicích), jiní mají právo chtít zase něco jiného.

Už jsem Vám to nedávno psal a nezbývá, než opakovat - raději v současné demokratůře, než ve Vaší (držhubné a pouliční) demokracii.

Díky tomu, že jste prohráli, to tak ještě nějaký pátek vydrží (díky za každé nové ráno :) ).

P.S.: Bylo by dobře, kdybyste se zamyslel nad jedním. To, že někdo na něco/někoho obcesivně nanadává s kadencí X příspěvků za den, vůbec neznamená, že souhlasí se vším, co se děje.
05. 09. 2010 | 13:57

prirodovedec napsal(a):

pavla: Ti co ty uklidove firy najimaji nejsou lekari, ale povestni vedouci manazeri. Obcas i ti ze soukromeho sektoru, kteri ze statniho delaji dojnou kravu pro sebe a kamarady soukromniky.
Nicmene vrchni kamarad vsech soukromniku :) Drabek resi problemy soukromnika manazera ve statnim na ukor nikoliv soukromniku ve statnim ci soukromniku v soukromem, ale tech nevinnych, lekaru a sester. Kafkiada podle topackeho Al Calouse, ale presne v duchu tradic socialismu: "potrestani nevinnych ..." Tak jako se recykluji kabrhelky, tak se recykluji vtipy z rozvinuteho socialismu pouzitelne na ten Vas CR rozvinuty kapitalismus. :)
05. 09. 2010 | 13:59

Béda napsal(a):

pavla,

outsorcing. Ano - to máte pravdu. Vydělávají na něm parazitičtí zprostředkovatelé, kteří zato že vedou účetnictví a zvedají telefon (předtím si to dělala nemocnice sama) skasírují o podstatnou část příjmů ubožáky, kteří veškerou nezbytnou práci provedou za almužnu a ještě obtáhnou zdravotní systém.

Něškdo přitom říká, že všechno soukromé je lepší, efektivnější, že privatizace do soukroma systém zlevní, řízená péče služby skvalitní...

Já osobně se domnívám, že tomu bude právě naopak. Ze systému bude trvale odsávat velké prostředky skupina vlastníků (privatizátorů) a potřebnou práci budou vykonávat přetažení za,ěstnanci doslova za hubičku, bez jakýchkoliv pracovních práv.
To bude tzv. standard, na který si samozřejmě - jak jinak - "regulačně" připlatíte.

A pak bude existovat nadstandard, pro ty kteří na to mají.
05. 09. 2010 | 14:00

gaia napsal(a):

pavla

no u pračky můžete zkoušt řemeslníky metodou pokus omyl a pak si najít dobrého a toho se držet ale u doktorů touto cestou nelze jít neb zdraví není zboží a máme jen jedno

vždy zdraví musí být výš než zisk nebo ekonomika jinak opravdu už jen ty kořenářky a pak špagát
05. 09. 2010 | 14:01

jarpor napsal(a):

"Co se tyka politicke agitatorky GVendoliny, ktera zde podle mne Vasim jmenem spolecne s lazenskym svihakem/ci podle diskuse uz zase krivakem?/zastupitelem opustila v diskusi..."

Z glosátora zprvu "na úrovni" se stává plkající a urážející ze 4.cenové skupiny...

Nikolivěk, že reaguji...ať napíše cokoliv... jen když tlachá hlouposti případně tahá politiku tam, kde by si ji mohl odpustit... a k tomu ostatnímu ve Vašem předposledním odstavci, co opakujete jako obehraná gramofonová deska, navíc s lehce posunutým příběhem..., no comment.

Praktická ukázka, že na vše nereaguji... zvláště, když jsem se několikrát pokusil onen příběh "narovnat"... holt někdo je logicky poleten, jiný je "do krve" přesvědčen o své nepopletenosti...

Hezký den
05. 09. 2010 | 14:02

prirodovedec napsal(a):

StandaT: Jste si ale jist, ze kdyz se sam svymi slovy a obhajobou existujiciho "metodou mlceni" :) vrazujete mezi ty "prvni zlodeje" a jejich obhajce (zkratka mezi ty zlatokopy devadesatych let, mezi ty "robber barons" CR :) ), ze Vami ziskane podrzite i po tech par dnech navic? :) Pamatujte na sve puvodni cestovni predvolebni plany. :)

Prece jen az Vas budouci tajna policie budouci poprevratove CR bude dohledavat za schvalovani rozkradeni republiky v Belize jako Mossad Eichmanna v Argentine, bude to prece jen narocnejsi ... :) nez si pro Vas dojit do prazske vilky. :) Prece jen byste meli vycestovat ... vcas. :)
05. 09. 2010 | 14:06

Tenco napsal(a):

gaia
Metoda pokus omyl se skutečně nedá aplikovat na vše. Od lékařů, přes zubaře až třeba po hledání v telefonním seznamu.
Ony generalizace se ale jednoduše doporučují ostatním.
Zejména když je vám dvacet, máte 32 zdravých zubů a nepoužíváte Zlaté Stránky.

Ta politika nám za chvíli vleze až do postele. K...a, tak u toho fakt nemusím být, u toho teda ne !
05. 09. 2010 | 14:09

gaia napsal(a):

Tenco

já se od určité doby doktorů bojím a zdá se že můj strach je oprávněný a potvrzují mně to též historky mých známých a zdá se že bude hůř

ale i když budou všichni doktoři neschopní a blbí tak se stejně uživí jako se u nás uživí ten opravář.A to je blbě zas jdeme zpět a za 20 let od plyšáku o kroky vzad
05. 09. 2010 | 14:17

prirodovedec napsal(a):

jarpor: To vite, kdyz nekdo pise jako svihak, zaslouzi si svihackou odpoved. :) Jsem rad, ze vnimate, jak pusobi psani ala jarpor ... jako 4. cenova skupina :). Nicmene nevnimejte krev tam kde neni, to co provozujete -me je spise groteska.

Je typicke, ze vynechavate svoji "lehkou popletenost" tykajici se logickych spojek (a Cernych baronu a Tankoveho praporu). Logika je zakladem kazde argumentace. K tomu se opravdu tezko diskutuje, to je lepsi "zastupitelsko-svihacky" bagatelizovat.

Statisticky prokazatelne za dva roky pani jste reagoval na dosti vice nez 80% vlkovych vstupu. V posledni dobe jste se podle mne zlepsil, ale byvalo to temer 100%. A bylo to a je smesne.

Vy jste tema ditete zde opustil (to jste v te citaci vynechal :) ), politicka diskutujici pod VV take.

Zastupitelem jste a do Vaseho psani se to promita. Je-li autorka casto pro mne naivni a teprve se uci diskusni a politicke triky a spise slape jako slon v procelanu (vyznani kolem situace ditete pise v serii agitek a agitkovite pojima i diskusni vstupy), Vy jste podle mne blahosklonnymi vstupy priklad toho okresniho potentata broukopytlikovskeho typu. Misto premysleni o vlkem psanem a prohloubeni diskuse s nim, se snazite obvykle jeho slova ihned "zamest". Ja si myslim, ze proto, protoze hlubsi diskuse nejste schopen.

Pribeh s koncentrakem rad pripominam, protoze mi vysvetluje Vasi pro mne obsesi vlkem. Podle mne posunuty neni, podle Vas "lehce posunuty" je. Cili ani podle Vas neni naprosto nepravdivy. A to jsem tentokrat vynechal ta sva tehdejsi varovani, abyste do vlka tak pres to posilani neryl. :)
05. 09. 2010 | 14:25

Tenco napsal(a):

gaia
Děkuji za povzbuzení a dodání odvahy.
Zítra jdu na proktologické vyšetření.
Skutečně jste mě nemohla lépe naladit.

To zas bude noc ! :((
05. 09. 2010 | 14:25

gaia napsal(a):

Tenco

tak jedině ještě písničku

hudba osvobozuje

ale to prokto to musí být hrozné tam jsem dost citlivá a co vy?
05. 09. 2010 | 14:28

StandaT napsal(a):

přírodovědec:

Nebojte, raneček jsem nevybalil. Rodinný předvoj si, zdá se, pomalu zvyká a já se těším na dlouhý zimní výlet :)

To, že na těchto stránkách mlčím, neznamená, že mlčím obecně. Tady mi vadí, že se tu prosadil princip, který ve mě vyvolává vzpomínky na tanečky kolem anticharty. Něco se smyslu "když to neodsoudíš, tak jsi špatný/zlý/zločinný... a my tě mezi nás, slušné/dobré/pokrokové/zodpovědné nevezmeme". No, a já jsem to vyobcování ze slušné/dobré/pokrokové/zodpovědné společnosti přijal. Tady na Aktuálně mi naopak příjde poctivější být tím proto-neo-post-fašistou-bolševikem.
05. 09. 2010 | 14:37

Líný černý pes napsal(a):

Jejda, pánové, jděte se prát před hospodu, jo?!

Paní VV : pevné nervy přeji, držte se a bojujte s nudou - je to strašný boj i u dospělého natož u mrněte. Držím drápky.
05. 09. 2010 | 14:41

Tenco napsal(a):

gaia
Zatím jsem byl takto zkoumán hezkou, mladou slovenskou doktorkou, ke které si chodím pod různýma záminkama za poplatek 30,- Kč občas poplkat o tom či onom.
Jenže zítra to má být nějaký soukromník, 185 cm, plešatý, s bradavicí pod okem a neustále si brumlá cosi, co se zde neodvažuji vůbec opakovat.

http://www.youtube.com/watc...

Držte palce.
05. 09. 2010 | 14:48

Jedla napsal(a):

Někteří debatéři tady málo chápou, o čem se v souvislosti se zdravotnictvím mluví: Tedy zde jsou přesná čísla, abyste věděli, jak bude zaplacen lékař, který Vás bude operovat či anesteziolog, který vás při tom bude držet při životě, a jak sestřička, od níž vy sice žádáte po noční směně úsměv, vstřícnost, trpělivost, ale ona musí hlavně umět pořádný kus medicíny:

http://osz.cmkos.cz/CZ/Z_ti...

a

http://osz.cmkos.cz/CZ/Z_ti...

Z těch čísel je jasný likvidační záměr. Podotýkám, že argumentovat 50% osobního příplatku je nesmysl, neboť nemocnice nesmí celkem za nadtarifní složky (tedy nejen osobáky, i odměny atd.) vyplatit v účetním období (rok) víc než 25% součtu tarifních platů.
05. 09. 2010 | 14:56

Tencokida Hnuj napsal(a):

A proč vlastně neseberou ouřadům a soudcům 20 % a zaměstnancům ve zdravotniczví nepřidají 10 % ?
Nevíte někdo ?
05. 09. 2010 | 15:04

gaia napsal(a):

Tenco

jo to byly na kolejích časy když Rod zněl z magnetofomu B57 třeba celou noc

když do Vás chtějí něco strkat důležité je se uvolnit o tom já jako ženská vím své

a tak z podobného soudku na zítřejší uvolnění posílám moji

http://www.youtube.com/watc...
05. 09. 2010 | 15:08

almost glossed™ napsal(a):

Jedla: Zajímavé materiály, díky. Inu, on ten boj proti "Paroubkově bradavici" něco stojí. Každý si musí sám sáhnout do svědomí, jestli je mu ta Nečasova http://media.rozhlas.cz/_ob... sympatičtější a nakolik byl a je ochoten sám se "obětovat pro blaho dětí":

Myslím, že někteří si tu oběť nedokázali představit ani v nejčernějších snech.

A lékařům nyní jako poděkování za správnou volbu zahrajeme pěknou písničku...

Nebo,... ať si ji v rámci úspor raději pustí sami.
05. 09. 2010 | 15:13

Tenco napsal(a):

gaia
Dík. Ale jestli mě ten vykořisťovatel bude ždímat moc dlouho, vězte, že to bude jeho :

http://www.youtube.com/watc...

Mějte se. Pro dnešní odpoledne končím. Jdu meditovat nad tím zítřkem
05. 09. 2010 | 15:15

gaia napsal(a):

Tenco

tak se držte a když se na to vykašlete tak si připomeňte slova z Balady Štědrý večer od Erbena

volně
Mnohdy lepší v klamné naději žíti než poznat děsivou jistotu

bez doktorů lidstvo přežilo 20 000 let a žilo
05. 09. 2010 | 15:35

Jedla napsal(a):

Prosím autorku blogu, až se sem podívá, aby si porovnala ta konkrétní čísla z odkazů, které jsem dal dnes v 14:56:25 s výší minimální mzdy a zaručené mzdy jak je definuje platná legislativa ( http://www.mpsv.cz/files/cl... ) a popřemýšlela (třeba i zde veřejně) nad mou argumentací (neuvádím ji poprvé), že cílem útoku, který její politická strana na obětavé a pracovité lidi vede, vlastně vůbec nejsou úspory. Cílem je dostat lidi pod úroveň zaručené mzdy, do pozice, kdy sebelepší pracovní snahou nemohou dosáhnout zvýšení výdělku, neboť stejně nedosáhnou na potupnou výši zaručené mzdy, a výše příjmů bude prostě nivelizována doplatkem do zaručené mzdy, ať budou osobní ohodnocení či odměna od šéfa jakékoliv. Cílem je tedy vyhnat obětavé, pracovité a schopné lidi z oboru. Souhlasíte s tím, paní Veroniko Vendlová?
Druhá argument, svědčící pro tvrzení, že úspory státního rozpočtu vůbec nejsou cílem tohoto podlédo útoku:
Nemocnice nejsou rozpočtové organizace státu, ale příspěvkové organizace různých zřizovatelů; platy jejich zaměstnanců neplynou z rozpočtu, nýbrž z výdělku zdravotnického zařízení za vykonané zdravotnické výkony (bodový systém, faktury zdravotním pojišťovnám). Cena bodu ani bodová hodnota výkonů se menit nemá, nemocnice budou tedy pojišťovnám fakturovat za stejné výkony stejné částky, ale těm, kdo výkony odvedou (lékařům a sestrám - sanitáři a nižší zdrav. personál samostatně bodově ohodnocené zdravotnické výkony dělat nemohou) zaplatí méně.
Cílem tedy vůbec není úspora z veřejných rozpočtů, k žádné takové nedojde. Vůbec zde vazba na rozpočet není. Cílem je prostě jen likvidace veřejného zdravotnictví, jako příprava na budoucí tunel. Je to Vaše politika, souhlasíte s tím, paní Veroniko Vendlová?
05. 09. 2010 | 15:38

Jan napsal(a):

Moji milí, nedočetl jsem to, je to dlouhé.
Pro informaci.
Zdravotnictví již bylo rozvráceno. Tohle je poslední hřebíček.
Kdo může uteče. Kdo nemůže zůstane, ale bude pracovat podle výše svého platu.
Stačí , když odejde každý třetí anestesiolog. A končíme...
05. 09. 2010 | 15:38

gaia napsal(a):

budem muset být všichni zdraví

ještě jednou opakuji

bez doktorů lidstvo přežilo 20 000 let a žilo

ale zopakuji co říkal skeptický na jednom blogu (doufám že nebude chtít poplatky za autorství předem se omlouvám)

pro koho chcete vylidnit českou kotlinu?
05. 09. 2010 | 15:47

pavla napsal(a):

gaia: Dnes si taky můžete vybrat i toho doktora, pokud zrovna nepotřebujete nutně rychle porodnici či pohotovost. A tam i tam mám opět špatné zkušenosti /tedy ale ne pokaždé/. Manžel i otec radši jezdí 100 km do Brna, než by se nechali prznit našimi doktory, kteří jim nadělali jen škodu. Maminka má jít na výměnu kyčle, když se někde zmíníme o tom, že do Zlína, tak se každý chytá za hlavu. Takže to ještě rozmýšlíme. Nechtěla bych mít tedy firmu s takovou pověstí.
TCKH: Jo, přesně tak by to mělo být, sebrat soudcům, když jim všechno tak dlouho trvá a ještě jsou nespravedliví a přidat schopným doktorům. Ti neschopní at si klidně táhnou do ciziny.
05. 09. 2010 | 15:50

Béda napsal(a):

pavla,

zdravotnictví to nejsou jenom doktoři. To je taky celá řada velice kvalifikovaných středňáků.

Pokud jde o očesání mezd, taky jsem měl zato že dojde převážně na kouli na noze = prezidenta, senátory, poslance, ministry, státní byrokracii na ministerstvech a byrokraty ve státních podnicích, v dozorčích řadách státních podniků... kteří stejně nenesou žádnou praktickou odpovědnost za nic a u mnohých z nich se ani neví co vlastně dělají.
05. 09. 2010 | 16:04

pavla napsal(a):

Béda: No myslím, že pokud jde o prezidenta, tak že zrovna ten není na tom oproti manažerům bůhvíjak dobře. On nemá deseti a více milionové příplatky, odměny atd. A na to, jaká je to funkce, nemá zas tak moc. Navíc mu snad ted taky sebrali, ne? Ty ostatní bych zkrouhla pořádně razdva.
05. 09. 2010 | 16:15

Majka napsal(a):

Lidstvo sice přežilo i bez doktorů, ale někteří lidé se dožili podstatně kratšího věku. Kdo se dožil pěti let, měl skoro vyhráno.
05. 09. 2010 | 16:38

Skogen napsal(a):

Na druhou stranu, tento esoterický text je divný.

Veřejně předložen, přesto srozumitelný jen zasvěcencům. Vyjadřující veřejné poděkování komusi za cosi, děkovný dopis řediteli zdravotnického zařízení s konkretizací by byl možná užitečnější.

Opravdu vcelku netuším, proč veřejně. Až na to, že VV a KVS bezesporu zasluhují osudem daný soucit.

To přání všeho dobrého v existenciálních souvislostech nadále platí a platit bude.

Ve slepé víře v udržení standardů zdravotní péče už s vámi zajedno rozhodně nejsem. Přečtěte si konečně alespoň ten program TOP 09, když už chcete i nadále se lhaním si do kapsy hlava nehlava bulíkovat.
05. 09. 2010 | 17:27

vlk napsal(a):

Pavlo,

Promiňte, ale míjíme se. Já ve svých příspěvcích neřeším ani konkrétní péči ve Zlině nebo u sv. Anny, ani jestli byl doktoři v minulosti zaplaceni dobře či špatně, dokonce ani to,jeteliny si doktor měl v ordinanci uklízet nebo neměl. Dokonce ani o tom, jestli vás dnes nemocnici místo uzdravení nechají zemřít, či vás naopak zachrání. Mimochodem - vy píšete o své babičce- no já bych mohl psát o tátovi. Protože si troufnu tvrdit , že kdyby byl šel na banální zákrok a já měl ty vědomosti , co mám dnes, byl by se dožil nikoli 91 let , ale nejspíš by tu byl ještě dneska.. Kořínek na to měl. Já ovšem nutné vědomosti, co je nutné zařídit, když jde senior tohoto věku do nemocnice nikoli…
Já mluvím o úplně něčem jiném. Totiž o naprosto reálném nebezpečí, že šílenou reformou, prosazovanou naprosto dogmaticky a za každou cenu, nejspíš dojde k rozvrácení zdravotnictví v ČR!! /píši jen a pouze o tomhle, o ničem víc.
V závěru píšete o arogantních dámách na sociálce, finančáku a tak. Na finančák chodím jednou do roka. Ty dvě dámy co mají na starosti osoby s mým počátečním písmenem jsou bezvadné. Nemohu si stěžovat a ni v nejmenším.
Se sociálkou nemám systematickou zkušenost. Jen nahodilou – už přeci jen začínám vidět na důchod. Takže si dávám pozvolna , nikoli nějak rychle dohromady papíry. Kontakt jsme měl jen telefonický. Jak s nějakou dámou na sociálce tady v městysu , tak s nějakou šéfkou z pražské centrály. Obě byly na jedna. Zejména ona šéfka z Prahy. Rozhodně mi vyšla vstříc daleko nad rámec toho, co jsem mohl očekávat. Nevydávám to za žádnou univerzální zkušenost. Jen za svojí. Vy máte negativní , já vysoce pozitivní. Nevidím, proč by ty dámy , které potkávám nebo jsme potkal , měly být kráceny na platu. Nicméně - budou. Neřeším ani je. Mají totiž to, čemu já říkám –NEKONVERTIBILNÍ POVOLÁNÍ. Když s e rozhodnou odejít z republiky a živit s e ve své profesi v jiném státě, nevznikne nám škoda. Jednu úřednici nahradí jiná Bez problémů. Systém funguje díl. Jen o malinko lépe či hůř, přesně v poměru toho, zda ta nová bude lepší nebo horší než ta bývalá.
Ale já píši o doktorech a zdravotním personálu! Kterých není dost už dnes. Prostě je JICH MÁLO. A to, co připravil šílený Drábek s Kalouskem a fanatickým ideologem Nečasem, tak to prostě povede k exodu doktorů a sester. O tom už jsem psal. Píši o nekorigovatelnému zásahu do systému zdravotní péče. Pochopte prosím, že když doktor vyvandruje jednou do ciziny a uchytí s e tam, tak se sotva sem do toho bubákova vrátí. Jakmile si tam pořídí slušné bydlení , je vymalováno. A sestry? Pokud jsou vdané, někdy se zpět vrátí. Někdy. Pokud jsou svobodné, pak většinou také ne. Víte z městysu není zas až tak daleko do Němec. Například. Takže vím jak to fungovalo do teď. Ostatně - někdo z blízkých , řekněme třeba přátel dělá na jedné lékařské fakultě a má tam na starosti jednu docela specifickou agendu. Totiž mezinárodní výměnu. Takže mám zprávy jak to funguje, z první ruky. Teď milá Pavlo, resp. už nějaký čas funguje u doktorů, zejména těch dobrých a lepších nový fenomén – granty. Daleko větší šance na pořádný grant mají ti, kteří dokáží vytvořit nebo být členy mezinárodních týmů. Jak to souvisí s Drábkovinou? Velmi jednoduše – tihle všichni, co jsou nějak u mezinárodních výměn nebo ti co jedou v grantech a zpravidla jsou to ti nejlepší a nejkvalifikovanější nebo ti s největší odvahou - tak ti rozhodně nemají problém s kontakty a případným hledáním místa v zahraničí….. Myslíte , že si nechají libit Drábkovu šikanu?
05. 09. 2010 | 18:35

vlk napsal(a):

Standa T.

s takovými jako vy je nejlépe vždy napastovat původní příspěvek. A pak dát hned ten, co jste odpověděl. Aby bylo jasné JAK KŘIVÝM ZPUSOBEM diskutujete. Takže já původně napsal na vaši adresu:
vlk napsal(a):
Koukám Béďo,
že Standovi T. a jiným pretendentům pravověrnosti vadí odbory. Prý jako k čemu vysokoškolák, nota bene doktor, když je jich málo, potřebuje odbory. ..
Zajímavé. zajímavé, že s enezeptá, k čemu zamětsnavatelé potřebují velmi vlivné zaměstnavatelské svazy. Například.
Jistě odbory pravověrným vadí. Protože odbory zkrátka dovedou hájit zájmy svých členů daleko lépe než než to dokáže samotný jednotlivec. Tahle vláda dělá všechno proto, aby odbory zažily svojí renesanci. Připisuji jí to k dobru. Jakkoli je to od ní naprosto nezamýšlený výsledek.
Už jsme to psal, kdyby bylo po mém, dočkali by s e ještě na podzim generální stávky. S tím, že by se prostě vypnul hlavní vypínač v téhle republice. V prvním kole jen na hodinu. To lidem ani hypermarketům mrazáky ještě nevytečou. A kdyby to nepomohlo, ta aspoň na dva dny. To už žádný mrazák nevydrží. Stejně jao žádný fanatik Nečas.
Kdyb s e to stalo hned, natropil by Nečas Kalouskem dalo míň škod než tomu bud e vreálu. Protože na tomhle národě lze, bohužel, zatím úspěšně i dříví štípat.
05.09.2010 10:09:51

StandaT napsal(a):
jo, vlku, doposud si můžu myslet to co chci, dokonce i takové nepřijatelnosti, jako že ve veřejné správě nemají odbory co dělat.

Jedinné co bych akceptoval je, aby si vydupali služební zákon, kariérní řád či něco takového. Ale vážně míněné snahy v tomto směru nějak nevidím.

Vy máte právo požadovat vypnout republiku (když jsme se tam nedostali dveřmi - skrze urny, tak tam vlezem oknem - skrze bordel v ulicích), jiní mají právo chtít zase něco jiného.

Už jsem Vám to nedávno psal a nezbývá, než opakovat - raději v současné demokratůře, než ve Vaší (držhubné a pouliční) demokracii.

Díky tomu, že jste prohráli, to tak ještě nějaký pátek vydrží (díky za každé nové ráno :) ).

P.S.: Bylo by dobře, kdybyste se zamyslel nad jedním. To, že někdo na něco/někoho obcesivně nanadává s kadencí X příspěvků za den, vůbec neznamená, že souhlasí se vším, co se děje.
05.09.2010 13:57:10

TeĎ , když to máme pohromadě, tal mi zkuste doložit, kde vám bráním v tom, abyste si myslel co chcete.
Také mi laskavě doložte, kd e vyzývám k násilnému převzetí vlády. Jinak než přes volby.
Těším se.
05. 09. 2010 | 18:45

vlk napsal(a):

Vědcům zdar a přírodovědcům zejména.
Rád tě zase jednou vidím!! Je dobře , že jsi dal signál kouřovej.
Starý Vlk pátrá pečlivě po tvých nebeských znameních..

Jinak tvůj příspěvek v 05.09.2010 13:27:24 je prvotřídní matroš.
05. 09. 2010 | 18:55

jarpor napsal(a):

Přírodovědec

"Statisticky prokazatelne za dva roky pani jste reagoval na dosti vice nez 80% vlkovych vstupu. V posledni dobe jste se podle mne zlepsil, ale byvalo to temer 100%. A bylo to a je smesne."

Už jste spočítal, kolik katastrof a totálního rozvratu nás dle Vlka potkalo a ještě potká ? Takové příležitosti k reakcím zde žádný bloger neposkytuje... :-))

Smích je kořením života... starám se rád o Vaše zdraví...

Hezký večer
05. 09. 2010 | 19:30

StandaT napsal(a):

vlku, nikde nepíši, že mi bráníte, to je Vaše licence a Váš zářný příklad diskutování.

"Vypnutí republiky" je násilný akt s politickými následky - viz "To už žádný mrazák nevydrží. Stejně jao žádný fanatik Nečas." Toto JE obcházení demokracie.

Dále s Vámi nehodlám ztrácet čas. A Vy, jako obvykle, si kontumačně připište vítězství.
05. 09. 2010 | 20:39

David napsal(a):

04.09.2010 23:54:37

..."Hovoříte o úsporách 10% o které se sníží platy všem. Já nenabyla dojmu, že je to paušální snížení všem, je to spíše o variabilitě odměňování."...

---------

Skutečnost bude s vysokou pravděpodobností taková, že platy se sníží všem.

Někomu více, někomu méně.

Otevře se cesta k ještě větší svévoli a šikanování ze strany vedoucích pracovníků.

Pokud někdo najde tu odvahu a zeptá se proč zrovna jemu se plat snížil, tak dostane odpověď.

Abychom mohli některým přidat, tak jsme museli jiným ubrat a právě vy patříte k těm, kterým se muselo, jako většině dalších, také ubrat. Nikdo nebude zjišťovat kolika lidem se přidalo.

Prostě je to všechno velký podvod na lidech.

Skutečné příčiny úniku peněz ze zdravotnictví se neřeší. Jako jsou zbytečné a předražené nákupy přístrojů, léková politika, korupce.

V příštích letech pan ministr zase řekne, nejsou peníze a zase budeme muset snížit o 10%. Co budeme dělat potom?

Prostě nás čeká řízený rozvrat nejen ve zdravotnictví, ale v celé společnosti.

Situace je tak kritická, že 21. září by měla být generální stávka a u komunálních voleb vůbec nevolit strany vládní koalice.
05. 09. 2010 | 21:33

DavidS napsal(a):

David
Tady musím jmenovče mírně nesouhlasit - propad v příjmech ze zdravotního pojištění je tak velký, že to nezachrání ani odstranění předražených nákupů, reálně možné snížení lékových úhrad atd. A obávám se, že ani zrušení zastropování zdrav. odvodů. Zbývá masívní paušální zvýšení odvodů se všemi negativními důsledky. To platí pro celou ekonomiku.
Na postoji k možnosti posilování osobního ohodnocení se shodneme. V opět (nebo dosud) znormalizované české společnosti to je příliš často nástroj k odměňování věrných noshledů, nikoli schopných pracovníků.
05. 09. 2010 | 21:54

pavla napsal(a):

vlk: Myslíte, že když ti dobří doktoři dostanou třeba i o 30 procent víc, tak že tady zůstanou? Pořád budou mít o hodně méně než v zahraničí. To by museli dostat daleko více a to určitě není za stávající situace vůbec možné. Takže myslím, že by odešli i tehdy, pokud by jim těch 10 procent nevzali.
05. 09. 2010 | 22:02

Skogen napsal(a):

Takže pavlo, podle Vás hranice, kdy je možno vyrovnaně vážit mezi příjmem v zahraničí a životem se svými blízkými a přáteli, neexistuje...

Každý ji má jistě tak trochu jinde, nicméně je zde jeden podstatný faktor - okolnost, že dochází k POKLESU příjmu. To je dost zásadní mezník,umožňující revizi postojů. A v případě lékařů (i sester) jde v rozhodování skutečně o jemné nuance, uplatnění mají téměř jisté.
05. 09. 2010 | 22:11

David napsal(a):

DavidS:

Patrně jsem se nejasně vyjádřil.

Já nemám problém s Vámi souhlasit.

Taky si myslím, že propad v příjmech je tak velký, že se nakonec bude muset řešit zvýšením pojištění o nějaké to procento. Ale než k tomu dojde, tak by se měly systémově řešit ty největší úniky a ne jít cestou nejmenšího odporu, kdy se plošně sníží objem mzdových prostředků o 10%. To je nejen ubohost, ale i darebáctví.
05. 09. 2010 | 22:13

DavidS napsal(a):

David
Ty systémové změny jsou během na delší trať. Tedy pokud se do nich někdo opravdu pustí. Takové to běžné plýtvání v nákladech(energie, přístroje, léky ad.) by opravdu nejlépe vyřešila privatizace zdravotnictví. Jenže to má zase své negativní konsekvence.
Takže pokud nemá jet zdravotnictví v dohledné době na opravdu velký dluh, tak se musí -a)šáhnout na platy b)zavřít či zmenšit některá zdrav. zařízení c)snížit počet a rozsah lékařských výkonů resp. snížit kvalitu a kvantitu zdravotní péče.
Nebo zvýšit odvody jednak z prázdné státní kasy, jednak z platů v soukromém sektoru = další snížení kupní síly, zvýšení nákladů na prac. místo v době krize.
Asi se shodneme, že všechno je průser.
05. 09. 2010 | 22:48

*** napsal(a):

vlk

máte tu někde nahoře text, který začínáte porážkami fotbalistů. Je to velmi zajímavé porovnání, jen bych vám rád připomněl, že pokud jde o Slávii, tak ta s Moldavci neprohrála. Bylo s nimi dosaženo těchto výsledků - 0-0 v Tiraspolu a 1-1 v Praze. Z pohárové logiky vyplývá, že moldavský gól na hřišti soupeře byl klíčem k postupu.
To však není o porážce, ale o postupu týmu, který dokázal vstřelit gól na hřišti soupeře, což je pohárových střetnutítch velmi podstatné, jak je vám jistě známo.
***
Jinak nemám proti vašim argumentům a textům námitek a jsem rád, že se nám podařilo místní prostředí konečně kultivovat, dle přání editora a jeho projektu.
***
Pěkný večer všem a vlkovi obzvlášť.

Editor
doufám pane Stejskale, že to také dokážete ocenit, a děkuji za přízeň.

VV
Veroniko, bohužel neštěstí nechodí po horách ale po lidech. Každý kluk si toho v dětství vytrpěl jistě také dost. Jiná věc je náhled na úraz váš jako matky a jiný je pohled široké obce diskutérské. Kapku naděje a trochu té lidskosti vám zde poskytnout obecně lze. Vlastní úděl a bolest, utrpení, žal, slzy, naději a snad i uzdravení, to vše trvá někdy dlouze, někdy krátce. Jsou i případy, které končí jen u jednoho z předchozích stavů a není někdy ani v silách lékařů pomoci nebo pohnout během události při nezvratných anatomických procesech. Zdraví za peníze koupit nelze, s penězmi lze jen dobře nebo špatně hospodařit.
Nátlaková jednání skupin LOK v rezortu zdravotnictví nejsou ničím dobrým ani pro pacienty ani pro obětavé lékaře.
***
Proto všichni mohou jen doufat, že při jakékoliv náročné diagnóze se v rezortu zdravotnictví setkají jen s takovým přístupem, jaký zde popisuje Veronika.
Veroniko, držím palce a vydržte až do uzdravení, bude to anabáze a psychický očistec.
05. 09. 2010 | 23:39

pavla napsal(a):

Skogen: No já bych ale neřekla, že odejdou tedy kvůli těm 10 procentům. Samozřejmě není většině lidí jedno, že bude v cizině žít bez rodiny, přátel, kamarádů. Ale taky jsem nikde nepsala, že jim přeju snížit platy. Pouze ohodnotit tak, jak si každý zaslouží. Mně se pořád zdá, že ti spolehliví jsou na tom hůř než lajdáci. A to není jen v této profesi. A taky mám obavy, že mnohdy dostane odměny vlezprdelka bez ohledu na vykonanou práci. Bylo to tak vždycky.
06. 09. 2010 | 00:14

Skogen napsal(a):

Kvůli 10 % speciálně asi odcházet nebudou. Zlom z růstu na pokles je však psychologická hranice. Tady si snadno uvědomíte, že byste odejít mohla.

Bylo to tak vždycky, že odměny dostávali řitní alpinisté? A vždycky to tak bude bude. Tím lepší ohodnocení, čím větší složka platu bude ta mimotarifní.
06. 09. 2010 | 00:31

Majka napsal(a):

Skogen má pravdu.
Ono to snížení platu má také psychologický dopad. Když někomu snížíte plat, dáte mu tím najevo, že si jeho práce nevážíte.
(Captcha je zvláště příhodná: suspend mortuted)
06. 09. 2010 | 00:36

pavla napsal(a):

Majka: Ano, s tím souhlasím. Ale taky by každému mělo být dáno najevo, že sice základní plat je snížený, ale pokud bude dobře pracovat, tak může na tom být o mnoho lépe než doposud. Alespon jsem to takto pochopila. Ikdyž, jak říkám, pokud je něco na libovůli nadřízených, nemusí to být vždy spravedlivé. Ale na druhou stranu by bylo asi nerozumné, kdyby nadřízení za dobře vykonanou práci málo zaplatili a nechali schopné lidi odcházet. Protože takto se zachová jen hlupák, kterému nezáleží na výsledcích firmy.
06. 09. 2010 | 08:23

Michal Macek napsal(a):

ahoj Veroniko,

dlouho si nenapsala,jak se mas?dik za hezky blog
06. 09. 2010 | 09:06

NL napsal(a):

Pavla
Bože to je naivita. Vezmeme si sestry. Ty podle druhu práce mohou být zařazeny v 8-12 platové třídě.
8 dílčí výkony pod dohledem
9 základní bez dohledu, specializovaná s dohledem
10 komplexní základní + specializovaná bez dohledu
11 vysoce specializovaná
12 nejnáročnější vysoce specializovaná.

Rozdílo mezi 9 - 10 je dejme tomu v pětce, tedy 9/5 a 10/5 cca 15 stovek.

Loni díky nařízení vlády většina nemocničních sester spadá do 10 platové třídy. Přesto více jak polovina z nich je dále zařazena do 9 platové třídy. Peníze na zvýšení platu sester poskytly pojišťovny, je tu nařízení vlády a přesto to dopadlo takhle. A to šlo jen o 1 500 stovek.

Co asi budou dělat zaměstnavatelé, když jim je umožněno vyplácet sestrám v 9/5 místo 17 070 cca 13 200 a peníze nejsou.
06. 09. 2010 | 10:11

NL napsal(a):

Samo, že ne 1 500 stovek, ale 1 500 Kč.
06. 09. 2010 | 10:12

Tencokida Hnuj napsal(a):

Al Calous, Eddie "Lucky" Janota, Mr. Clean či Big John "Magazine" nejsou hloupí.
To jen lidi si myslí, že jsou hloupí.
Oni moc dobře vědí, jak se privatizuje.
Jak se tvoří cena privatizovaného podniku.
Kdy rozdíl doplatí daňový poplatník v nějaké té aaaaagentuuuře.

Sell on rumours.
06. 09. 2010 | 10:27

DavidS napsal(a):

Dnes ráno tvrdil Holub v TV, že pojišťovny mají mít ještě koncem letošního roku na účtech přebytky 29 mld.! Tady někdo lže.
06. 09. 2010 | 10:59

pavla napsal(a):

NL: Jak se zachovají zaměstnavatelé, nevím, ale co budou dělat potom, až jim sestry odejdou, když je zdravotního personálu prý nedostatek?
Asi jsem fakt naivní, ale pořád to vidím ze svého pohledu poctivého podnikatele, kdy bych se určitě nechtěla zbavovat dobře pracujících podřízených /já naštěstí žádné nemám, takže toto neřeším/.
06. 09. 2010 | 11:58

Tenco napsal(a):

pavla
Váš pohled je dozajista správně motivován.
Však labyrint světa rájem srdce někdy pohrdá.
A tak se mi čím dál tím víc stává pravděpodobným, že Velkému Režisérovi jde zejména o snížení ceny státního zdravotnictví.

Kdo ví. Možná že na rozhodujících místech alespoň ve zdravotnictví jsou lidi, kteří to vidí jako Vy. A zbaví nás těch špatných dojnic. A ty dobré dostanou do žlabu přidáno. Moc na to ale nevěřím.
Že zrovna tam se Pán´ú nesplet.
Tedy ve vertikální hiearchii tohoto sektoru.

/Omluva všem zdravotnickým pracovníkům za ten žlab. Jde pouze o přirovnání/
06. 09. 2010 | 12:33

Kalousek napsal(a):

Lidé mají být rádi že jsou vůbec zaměstnaní a ne nezaměstnaní
06. 09. 2010 | 12:57

almost glossed™ napsal(a):

pavla: "co budou dělat potom, až jim sestry odejdou?"

Mám takový dojem, že se vám tady pár lidí už dost dlouho snaží naznačit, co budou dělat.

Hádejte. (Malá nápověda. Co udělali všichni ti, kterým se podařilo rozvrátit nemocnice na různých místech republiky?)
06. 09. 2010 | 16:23

gaia napsal(a):

tohle tady už jednou bylo a to za ministra Pilipa ve školství.
Též pořád že musí být kvalita a pohyblivé složky že dostanou jen ti dobří (jak se to ale pozná a proč by nemohli učit i průměrní tolik géniů náš národ zas nemá) a naše ředitelka vracela na okres peníze na výplaty s tím že nikdo není tak dobrý aby si je zasloužil a myslela že si jako šplhne když ušetří.

A jak to dopadlo -- ti mladší a skutečně schopní ze školství odešli a většinou si tenkrát (v 90. létech) i polepšili ti kteří neměli kam začali intrikovat a dělat dusno pak se objevily anonymy pro zřizovatele a na městský úřad na ředitelku pomlouvali ji kde mohli když si všimli intrik i rodiče a vadila jim zvýšená fluktuace byla ředitelka odvolána a nakonec odvolán i ten Pilip a za Buzkové bylo zase lépe.
06. 09. 2010 | 17:07

Veronika Vendlov napsal(a):

No toto, nestíhám reagovat....budiž mi odpuštěno.

Ahoj Michale, nestíhala jsem. Moje blogovací frekvence se asi bude snižovat...část publika zajásá, zbytek to nebdue řešit....na netu toho je tolik....kdo tomá stíhat, žejo? :-)
Moc zdravím!
v.v.
07. 09. 2010 | 01:10

p90x Workout DVD napsal(a):

17. 09. 2010 | 09:53

virginia auto insurance napsal(a):

Thanks for sharing excellent informations. Your website is very cool. I'm impressed by the details that you have on this website. It reveals how nicely you perceive this subject. Bookmarked this website page, will come back for more articles. You, my pal, ROCK! I found just the information I already searched everywhere and simply could not come across. What a perfect website. <a href="http://invirginiaautoinsurance.com/">virginia car insurance</a>
11. 08. 2011 | 10:37

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy